Dat had daar met rechten te maken. Forza voor de muziek, QB voor de serie.Hulleman schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 15:22:
[...]
Net zoals Forza Motorsport 7 en Quantum Break? Die laatste is dan toevallig onlangs weer toegevoegd, maar heeft ook heel lang niet meer op gamepass gestaan. Sterker nog, FM7 is überhaupt niet meer te koop. Zo zullen er nog wel meer games zijn. Ook MS gaat hier niet vrij uit
Ook quantum Break heeft misschien maand niet op game pass gestaan. Je moet het niet overdrijven.Hulleman schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 15:22:
[...]
Net zoals Forza Motorsport 7 en Quantum Break? Die laatste is dan toevallig onlangs weer toegevoegd, maar heeft ook heel lang niet meer op gamepass gestaan. Sterker nog, FM7 is überhaupt niet meer te koop. Zo zullen er nog wel meer games zijn. Ook MS gaat hier niet vrij uit
Death's Door vind ik best een aanrader van de games van deze maand. Speelt best lekker en ik ben eigenlijk niet zo'n RPG fan. Niet per se heel eenvoudig met de boss battles, maar dat kan prima aan mij liggen, omdat ik natuurlijk maar gewoon een casual gamer ben die een paar uurtjes per week speelt.
Bij mij zit die er wel bij.mobygo76 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 08:25:
Hebben met mensen dat de addon van Destiny nog niet in de collectie zit?[Afbeelding]
Bij mij staat het geleden plusje met de tekst inbegrepen vervolgens druk ik er op en moet dan alsnog 11,99 betalen.mobygo76 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 08:25:
Hebben met mensen dat de addon van Destiny nog niet in de collectie zit?[Afbeelding]
PSN : Geraedus
Ok, ben dus niet de enige. Bedankt voor jullie reactie.
Is het niet bijna tijd om te weten wat de games van PS+ essential zijn voor september? De blogpost van sony is toch meestal naar het einde van de maand toe? Blijkbaar zit Saints Row er alvast in.
Behalve Saints Row is er nog niets gelekt volgens mij en Saints Row kan ook een game voor een andere regio zijn. Het is even wachten op de officiële aankondiging denk ik.Amos_x schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 08:54:
Is het niet bijna tijd om te weten wat de games van PS+ essential zijn voor september? De blogpost van sony is toch meestal naar het einde van de maand toe? Blijkbaar zit Saints Row er alvast in.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Ga er vanuit dat vanmiddag de officiele bekendmaking wel zal zijnBor schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 09:06:
[...]
Behalve Saints Row is er nog niets gelekt volgens mij en Saints Row kan ook een game voor een andere regio zijn. Het is even wachten op de officiële aankondiging denk ik.
Op (een) enkele uitzondering(en) na, is de release van de Essential games op de eerste dinsdag van de maand, de aankondiging is op de woensdag daarvoor in de late namiddag (17-18u ongeveer).Amos_x schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 08:54:
Dus inderdaad vandaag
Volgens een leak zou de reboot van Saints Row één van de games zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door MathieuT op 30-08-2023 09:42 ]
Saints row nooit echt willen kopen. Geen idee waarom. Maar stiekem toch altijd zin gehad in zo’n compleet absurde “aanklooien” game
Ik dacht laat ik eens een review zoeken maar ik denk dat ik deze oversla, wordt er niet heel erg enthousiast vanAmos_x schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 09:57:
Saints row nooit echt willen kopen. Geen idee waarom. Maar stiekem toch altijd zin gehad in zo’n compleet absurde “aanklooien” game
YouTube: Is Saints Row Good Now? - Saints Row Review 2023
[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 30-08-2023 10:55 ]
Ik kan me vaak kostelijk vermaken met een janky 6/10 game. Ik sla ze vaak over omdat ik vaak (wegens tijdsgebrek) het algemene sentiment volg en de reviews van de 'fijnproevers' en 'meerwaardezoekers'.schumi2004 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:54:
[...]
Ik dacht laat ik eens een review zoeken maar ik denk dat ik deze oversla, wordt er niet heel erg enthousiast van![]()
YouTube: Is Saints Row Good Now? - Saints Row Review 2023
Maar niet alles hoeft een 'godfather' te zijn. Soms mag het eens een domme film/game zijn
En ik heb wel een paar dingen gespeeld die normaal slecht gereviewed zijn, en voor mij toch een 'guilty pleasure' zijn.
Nu goed, de game moet technisch wel speelbaar zijn uiteraard, niet een volledig 'broken' onding. Ik zie het wel volgende maand...
Verwijderd
Voor degenen die twijfelen over de fun en kwaliteit van Saints Row:
Ik heb de game met veel plezier en probleemloos een maandje geleden uitgespeeld.
Ik heb de game met veel plezier en probleemloos een maandje geleden uitgespeeld.
De user score van Saints Row 2022 is 2,9 op Metacritic
De Metascore een zeer magere 61.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Verwijderd
Dat is gebaseerd op de launch versie en overdreven lage scores. Inmiddels na vele patches zou ik het spel een 7.5 geven.Bor schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:51:
De user score van Saints Row 2022 is 2,9 op Metacritic![]()
Ok, klinkt goed! Bij launch was de game in technisch dramatische staat, maar begreep ook dat de gameplay gewoon niet best is. Wel leuk dat ie in PS+ zit om te proberenVerwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:11:
Voor degenen die twijfelen over de fun en kwaliteit van Saints Row:
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ik heb genoten van SR op de Xbox. En zat bij mijn PS5 bundel, wanneer ik Saints row 2 uit 2008 heb uitgespeeld (een van mijn favo's) ga ik voor de platinum run op de PS5.
Verwijderd
Flinke verhoging voor ps plus (vanaf 6 september):
https://blog.playstation....-edition-generation-zero/
:strip_exif()/f/image/q3OAZSxX8mrnXc2xvUXmZNXW.jpg?f=fotoalbum_large)
Beste prijsverhoging vanaf 6 september voor elke Plus tier…
Beste prijsverhoging vanaf 6 september voor elke Plus tier…
PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632
Dit is wel direct een hele grote stap, zomaar even 12 euro erbij voor het basis abonnement.Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 18:04:
[Afbeelding]
Gelukkige loopt het mijne af rond black-friday dus ik kan misschien wat korting krijgen, maar het zal het basis abonnement zijn, voor die prijs moet ik geen extra of premium hebben.
Wordt veel te duur zo, vooral Premium. Mogen ze wel flink aan de bak wat betreft Classic games in Premium amders denk ik dat er flink wat downgrades naar Extra zullen plaatsvinden.Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 18:04:
[Afbeelding]
Verwijderd
Ik had sowieso nooit het idee om premium te behouden. Heb verder niks met het streamen van games en ik heb gewoon een ps3 staan. Extra vind ik ook al te duur voor hoe vaak ik er gebruik van maak. Zelfs essential vind ik best duur worden, zo vaak speel ik de games van essential ook weer niet. En het zijn telkens games die ik al bezit.Raem schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 18:51:
[...]
Wordt veel te duur zo, vooral Premium. Mogen ze wel flink aan de bak wat betreft Classic games in Premium amders denk ik dat er flink wat downgrades naar Extra zullen plaatsvinden.
Dat wordt gewoon essential verlengen bij black friday, dan is het nog wel okay. Verder koop ik de games toch op disc.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2023 18:58 ]
Dubbele slap in the face deze maand lol, 3 kansloze games en een belachelijke prijsverhoging.
Jaa ben het wel met je eens! Wat zou het op zo’n Blackfriday schelen denk je?Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 18:56:
[...]
Ik had sowieso nooit het idee om premium te behouden. Heb verder niks met het streamen van games en ik heb gewoon een ps3 staan. Extra vind ik ook al te duur voor hoe vaak ik er gebruik van maak. Zelfs essential vind ik best duur worden, zo vaak speel ik de games van essential ook weer niet. En het zijn telkens games die ik al bezit.
Dat wordt gewoon essential verlengen bij black friday, dan is het nog wel okay. Verder koop ik de games toch op disc.
Verwijderd
Meestal 25%Lwd10 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 19:28:
[...]
Jaa ben het wel met je eens! Wat zou het op zo’n Blackfriday schelen denk je?
En meestal 35% als je abbo bijna verloopt.Lwd10 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 19:28:
[...]
Jaa ben het wel met je eens! Wat zou het op zo’n Blackfriday schelen denk je?
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
't Wordt tijd voor een online play only type abo
Geen "gratis" games o.i.d. erbij, en weer een stukje goedkoper dan Essential. Ik zou het PlayStation Plus Basic noemen.
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Premium hou ik ook niet zodra deze afloopt. Enige reden om dat eventueel te houden is als ze het gaan gebruiken om PS+ naar de Portal te streamen. Alhoewel ik dat voor mezelf voor die prijs alsnog niet kan verantwoorden.Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 18:56:
[...]
Ik had sowieso nooit het idee om premium te behouden. Heb verder niks met het streamen van games en ik heb gewoon een ps3 staan. Extra vind ik ook al te duur voor hoe vaak ik er gebruik van maak. Zelfs essential vind ik best duur worden, zo vaak speel ik de games van essential ook weer niet. En het zijn telkens games die ik al bezit.
Extra kijk ik tegen die tijd nog wel even. Zitten genoeg games in die ik nog wel wil spelen, dus wellicht verleng ik die dan nog wel.
Verwijderd
Ik kom helemaal niet aan die games toe. Dan kan ik ze beter een keer goedkoop op disc kopen. Dan is het een beetje zonde om een dergelijk abonnement aan te houden. Vond alleen de ps1 classics leuk en deze maand sea of stars. Maar verder speel ik weinig van de games die er op staan.Raem schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 19:46:
[...]
Premium hou ik ook niet zodra deze afloopt. Enige reden om dat eventueel te houden is als ze het gaan gebruiken om PS+ naar de Portal te streamen. Alhoewel ik dat voor mezelf voor die prijs alsnog niet kan verantwoorden.
Extra kijk ik tegen die tijd nog wel even. Zitten genoeg games in die ik nog wel wil spelen, dus wellicht verleng ik die dan nog wel.
Dus gaan we nu met black friday evenveel betalen als voorheen zonder de korting

Zelfs dat wordt te duur. Als ik kijk wat Microsoft vraagt voor het online spelen is dat vele malen gunstiger dan wat Sony nu aan het doen is. Je koopt via diverse sites al voor 70 euro game pass ultimate waarbij je betere games krijgt dan bij de extra variant van Sony.Raem schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 18:51:
[...]
Wordt veel te duur zo, vooral Premium. Mogen ze wel flink aan de bak wat betreft Classic games in Premium amders denk ik dat er flink wat downgrades naar Extra zullen plaatsvinden.
Als Sony het zo blijft verklooien wil ik tot best wel eens een overstap overwegen naar onze vrienden van Microsoft.
Ondertussen zijn de consoles, games in meeste gevallen, prijs van abbo en de inhoud van de online catalogus bij abbo allemaal in het prijsvoordeel van Microsoft.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Extreme verhoging zeg.... incl 25% korting is dat voor Extra zo'n € 95 per jaar. Vind ik te duur denk ik....Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 18:04:
[Afbeelding]
PS+ Essential alleen vind ik dan weer helemaal niet de moeite. Wellicht dan maar PS+ loos door het leven.
Ach, ik heb nog een Extra abo tot eind sept 2025
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ik vind de prijs wel extreem omhoog gaan, niet lullig bedoeld naar Sony of Sony Fan BoysHulleman schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 10:02:
[...]
Extreme verhoging zeg.... incl 25% korting is dat voor Extra zo'n € 95 per jaar. Vind ik te duur denk ik....
PS+ Essential alleen vind ik dan weer helemaal niet de moeite. Wellicht dan maar PS+ loos door het leven.

Dat gezegd, ik snap dat iets duurder word, Netflix, Spotify en ja ook Xbox Game Pass zijn duurder geworden, maar niet zo extreem als dit. En zeker gezien dat Sony met hun dienst, met alle respect toch wel achter loopt op Game Pass, geen exclusieve games Day One (is maar of je dat erg vind) maar ook nog altijd geen fatsoendelijke cloud gaming on the Go, zoals ook Stadia toen het nog bestond liet zien dat het kon. Ik weet nog niet of ik het verleng, en als, bij een sale misschien.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Op Gamepass/Xbox in zijn algemeen stonden geen games die ik mooi vindt, daarom overgestapt naar PS5. Hier enkele schitterende spellen gespeeld, maar ik denk dat ik er nu wel klaar mee ben. De mooiste games zijn toch de games die ik gekocht heb. Had dat al min of meer besloten voor mezelf, en dat is alleen maar meer geworden door de prijsverhoging. Ik speel enkel single player en dan een paar games, die koop ik dan liever.
Inderdaad. Ik heb zojuist 2x een jaar verlengd voor 60 euro per jaar. Zit nu goed tot december 2027.Chelseamarre123 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 23:27:
[...]
Dus gaan we nu met black friday evenveel betalen als voorheen zonder de korting
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Hoe heb je dat gedaan? Is toch maar maximaal 3 jaar wat je vooruit kan?spaceboy schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 10:46:
[...]
Inderdaad. Ik heb zojuist 2x een jaar verlengd voor 60 euro per jaar. Zit nu goed tot december 2027.
Kennelijk niet. Gewoon op store.playstation.com bij Abonnementbeheer. Ik had tot een uur geleden nog tot 25-12-2025 en heb gewoon 2x geklikt op "jaarabonnement afsluiten". En nu staat er dus tot 25-12-2027. Ik overweeg er voor 6 september nog een paar jaar bij te gooien. Goedkoper gaat het vast nooit meer worden, alleen elke keer duurder. En met deze prijsverhoging denk ik dat zelfs Black Friday deals het niet meer goedkoper maken dan 6 tientjes.Linksquest schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 10:51:
[...]
Hoe heb je dat gedaan? Is toch maar maximaal 3 jaar wat je vooruit kan?
Edit: nog 1 jaar erbij, nu tot december 2028. Nu vind ik het wel mooi geweest. Misschien bestaat PSN tegen die tijd niet meer.
[ Voor 9% gewijzigd door spaceboy op 31-08-2023 11:01 ]
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Belachelijk, wat een verhoging zeg, is het echt niet meer waard, vooral Essential niet.Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 18:04:
[Afbeelding]
Nog maar even snel stacken dan, en daarna is het wel klaar met PS+ denk ik.
Ik las in de reacties van de verge een gast die 10 jaar vooruit al had aangekocht, tijdens vorige sales. Dus het kan blijkbaar wel.Linksquest schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 10:51:
[...]
Wat ik wil weten (want dat was me nooit duidelijk), is wat het verschil is als je een lopend abonnement hebt, of helemaal geen abonnement.
Want vaak is het zo dat als je een lopend abo hebt, je geen gebruik kan maken van kortingen (BF of andere). Mijn abo liep steeds af rond eindejaar, en dan had ik even geen ps+ en tekende ik terug in met de volgende sale.
Ik ga ook PS+ extra laten voor wat het is. Ik heb het nu een jaar en ik kom er nauwelijks aan toe om er iets uit te gamen. Het overaanbod zorgt er ook voor dat ik niet weet wat ik er mee aan moet. Sommigen kunnen daar goed mee om. Anderen (ik) niet. Beetje het "uurtje netflix browsen en dan maar gaan slapen"
Liever gericht kopen en minder games...
Ik hoop dat je met een lopend essential af en toe eens maandje kan upgraden naar extra. Liever af en toe eens een maand als je tijd hebt (vakantieperiode, eindejaar). Als een soort tijdelijke game verhuur
Prijsverhogingen zijn absurd. Ik heb nu nog PS Plus extra tot en met juni 2024, daarna ga ik over naar Essential en ik schaf het alleen aan tijdens aanbiedingen.
Heb met de vorige korting gewoon kunnen verlengen tegen goedkoper tarief ondanks mijn lopende abonnement.Amos_x schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:05:
[...]
Ik las in de reacties van de verge een gast die 10 jaar vooruit al had aangekocht, tijdens vorige sales. Dus het kan blijkbaar wel.
Wat ik wil weten (want dat was me nooit duidelijk), is wat het verschil is als je een lopend abonnement hebt, of helemaal geen abonnement.
Want vaak is het zo dat als je een lopend abo hebt, je geen gebruik kan maken van kortingen (BF of andere). Mijn abo liep steeds af rond eindejaar, en dan had ik even geen ps+ en tekende ik terug in met de volgende sale.
Ik ga ook PS+ extra laten voor wat het is. Ik heb het nu een jaar en ik kom er nauwelijks aan toe om er iets uit te gamen. Het overaanbod zorgt er ook voor dat ik niet weet wat ik er mee aan moet. Sommigen kunnen daar goed mee om. Anderen (ik) niet. Beetje het "uurtje netflix browsen en dan maar gaan slapen"
Liever gericht kopen en minder games...
Ik hoop dat je met een lopend essential af en toe eens maandje kan upgraden naar extra. Liever af en toe eens een maand als je tijd hebt (vakantieperiode, eindejaar). Als een soort tijdelijke game verhuur
Ik keek net op de iPad app, en ik herinner me het probleem dat ik had. Ik kan niet Essential stacken/kopen met een lopend Extra abonnement. Je kan dus niet 'naar omlaag'Chelseamarre123 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:51:
[...]
Heb met de vorige korting gewoon kunnen verlengen tegen goedkoper tarief ondanks mijn lopende abonnement.
Ik heb Extra tot december, dus ik kan niet aan de huidige prijzen terug omlaag en essential stacken. Tenzij ik waarschijnlijk alles afzeg (maar dan gooi ik ook nog 3-4 maand extra weg)
Is alleen bij gamepass zo.Linksquest schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 10:51:
[...]
Mja klopt. Gamepass is duurder met € 15 pm, maar daar krijg je wel betere cloudondersteuning en first party games bij. Een tientje verhoging had ik nog enigszins kunnen begrijpen, maar niet deze achterlijke verhogingen.Linksquest schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 10:11:
[...]
Ik vind de prijs wel extreem omhoog gaan, niet lullig bedoeld naar Sony of Sony Fan Boysmaar je merkt dat ze weer arrogant beginnen te worden nu het te lang te goed met ze gaat. Kijken we even terug van PS2 naar PS3, toen ook king of the Hill en toen ook van die aparte fratsen.
Verwijderd
Die diverse sites zijn natuurlijk geen officiële kanalen, dat zijn vaak keys uit het Buitenland waar de inkomens ook lager liggen dan in NL. Dus dat kan je natuurlijk niet als een eerlijk vergelijk zien.Oxigeon schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 07:19:
[...]
Zelfs dat wordt te duur. Als ik kijk wat Microsoft vraagt voor het online spelen is dat vele malen gunstiger dan wat Sony nu aan het doen is. Je koopt via diverse sites al voor 70 euro game pass ultimate waarbij je betere games krijgt dan bij de extra variant van Sony.
Als Sony het zo blijft verklooien wil ik tot best wel eens een overstap overwegen naar onze vrienden van Microsoft.
Ondertussen zijn de consoles, games in meeste gevallen, prijs van abbo en de inhoud van de online catalogus bij abbo allemaal in het prijsvoordeel van Microsoft.
Qua game aanbod vind ik extra niet onder doen voor gamepass eerlijk gezegd.
Verwijderd
Het voordeel aan essential is dat de games niet verdwijnen. Alles wat je ooit geclaimed hebt blijft in je abbo zitten. Ik vind essential nog het meest interessant van de 3.Hulleman schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 10:02:
[...]
Extreme verhoging zeg.... incl 25% korting is dat voor Extra zo'n € 95 per jaar. Vind ik te duur denk ik....
Pittige prijsverhoging hoor, vind zeker Premium echt heel duur worden. Heb zelf extra volgens mij tot black friday 2025 dus ik kan nog wel even vooruit. Ben vooral benieuwd wat de prijzen nu tijdens de sales worden want ik kan me toch bijna niet voorstellen dat veel mensen buiten die sales hun abo verlengen.
Verwijderd
Eens. 30% verhoging zonder daar iets extra's voor tegenover zetten is enorm veel. De hoogste inflatecijfers zitten op max 10%. Of ze moeten wellicht veel meer grotere games gaan toevoegen of zo?Segafreak83 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 10:56:
[...]
Belachelijk, wat een verhoging zeg, is het echt niet meer waard, vooral Essential niet.
Nog maar even snel stacken dan, en daarna is het wel klaar met PS+ denk ik.
Verwijderd
Misschien is dat wel de hele strategie, als Sony ziet in zijn cijfers dat een hoog percentage gebruikers alleen tijdens de korting verlengd dan ziet Sony het als een oplossing om de prijzen te verhogen. Maar goed, hadden ze beter kunnen stoppen met de korting en de prijzen gelijk houden.LordLynx schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 13:26:
Pittige prijsverhoging hoor, vind zeker Premium echt heel duur worden. Heb zelf extra volgens mij tot black friday 2025 dus ik kan nog wel even vooruit. Ben vooral benieuwd wat de prijzen nu tijdens de sales worden want ik kan me toch bijna niet voorstellen dat veel mensen buiten die sales hun abo verlengen.
30% voor het eerst in 10 jaar. De officiële prijs is al 10 jaar 60 dollar per jaar.Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 13:27:
[...]
Eens. 30% verhoging zonder daar iets extra's voor tegenover zetten is enorm veel. De hoogste inflatecijfers zitten op max 10%. Of ze moeten wellicht veel meer grotere games gaan toevoegen of zo?
Verwijderd
Nu hebben ze inmiddels ook 50 miljoen abonnees of zo? In het begin was dat natuurlijk niet. Gaat ook om schaalgrootte. Als je nu ineens 30% verhoogd voor 50 miljoen abonnees is dat buiten proportioneel. Dat moet je in stappen doen. Bijvoorbeeld elk jaar een inflatiecorrectie.Amos_x schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 13:58:
[...]
30% voor het eerst in 10 jaar. De officiële prijs is al 10 jaar 60 dollar per jaar.
10 euro is begrijpelijk/ok, en 19 euro is 'achterlijk'... Ok dan.Hulleman schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 12:12:
[...]
Mja klopt. Gamepass is duurder met € 15 pm, maar daar krijg je wel betere cloudondersteuning en first party games bij. Een tientje verhoging had ik nog enigszins kunnen begrijpen, maar niet deze achterlijke verhogingen.
Zo veel felle reacties weer. Gamen is geen eerste levensbehoefte, niemand en geen enkel bedrijf is iemand iets verschuldigd.
Te duur, niet kopen, ok prijs, wel kopen. Sim-pel, niemand wordt gedwongen.
Of men moet terug een pc kopen. Of een xbox (meer mogelijkheden in de abo's)
[ Voor 20% gewijzigd door Amos_x op 31-08-2023 14:03 ]
Nee, het is vroeger €50 geweest, en later verhoogd naar €60, en nu naar €72.Amos_x schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 13:58:
[...]
30% voor het eerst in 10 jaar. De officiële prijs is al 10 jaar 60 dollar per jaar.
Verwijderd
Zo kan je natuurlijk alles wel plat slaan wat geen eerste levensbehoefte is. Maakt allemaal niet uit dat alles duurder wordt is toch geen eerste levensbehoefte. Vind ik echt een drogreden.Amos_x schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 14:01:
[...]
10 euro is begrijpelijk/ok, en 19 euro is 'achterlijk'... Ok dan.Waar hebben we het over, 9 euro per jaar. Een koffie bij starbucks? (niet dat ik bij starbucks koffie drink, maar om maar een voorbeeld te geven)
Zo veel felle reacties weer. Gamen is geen eerste levensbehoefte, niemand en geen enkel bedrijf is iemand iets verschuldigd.
Te duur, niet kopen, ok prijs, wel kopen. Sim-pel, niemand wordt gedwongen.
Of men moet terug een pc kopen. Of een xbox (meer mogelijkheden in de abo's)
Ik heb overigens niet het idee dat de reacties heel fel zijn, maar mensen snappen een dergelijk hoge verhoging niet, Ik kan mij niet herinneren dat ik een abonnement heb gehad waarbij de prijs ineens 30% omhoog ging zonder dat ik er iets extra's voor terug krijg.
Prijsverhogingen van 22-27% vind ik behoorlijk achterlijk ja.Amos_x schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 14:01:
[...]
10 euro is begrijpelijk/ok, en 19 euro is 'achterlijk'... Ok dan.Waar hebben we het over, 9 euro per jaar.
[ Voor 9% gewijzigd door Hulleman op 31-08-2023 14:12 ]
Iig wel consistent zo'n 20%Segafreak83 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 14:04:
[...]
Nee, het is vroeger €50 geweest, en later verhoogd naar €60, en nu naar €72.
Ok, dat is dan eenvoudig op te lossen. Abonnement opzeggen. Auto-/moto-/brandvezekeringen, allemaal opgeslagen. Als vroeger je abo op een tijdschrijft duurder werd, dan zeg je het toch ook op?Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 14:10:
[...]
Zo kan je natuurlijk alles wel plat slaan wat geen eerste levensbehoefte is. Maakt allemaal niet uit dat alles duurder wordt is toch geen eerste levensbehoefte. Vind ik echt een drogreden.
Ik heb overigens niet het idee dat de reacties heel fel zijn, maar mensen snappen een dergelijk hoge verhoging niet, Ik kan mij niet herinneren dat ik een abonnement heb gehad waarbij de prijs ineens 30% omhoog ging zonder dat ik er iets extra's voor terug krijg.
Ik had vorig jaar goedkoop extra er bij genomen om te kijken wat het is. Blijkt dat ik daar welgeteld 1 game van heb uitgespeeld (spiderman MM), 1 geprobeerd (returnal) en dan nog wel wat dingen geinstalleerd maar nauwelijks aangeklikt.
Het is niet voor mij, dus ik laat het verlopen (los nog van de prijsverhoging). Essential houd ik aan, 60 of 80 euro is 'hetzelfde soort bedrag', op jaarbasis merk je daar niets van. Ik kan er me niet druk in maken in elk geval.
Als je wel een gamer bent die de meerwaarde ervaart van extra of premium, en er 'profijt' van heeft, is het de gevraagde prijs ook wel waard.
Ik vind het erg hysterische reacties, met hyperbolisch woordgebruik... Alsof het over 1000 euro gaat of zo. Compleet buiten proportie. Is het leuk? Nee, uiteraard niet, maar je kan het ook zwaar overdrijven.Hulleman schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 14:11:
[...]
Prijsverhogingen van 22-27% vind ik behoorlijk achterlijk ja.
27% klinkt heel fel, maar het verschil tussen 1,00 euro en 1,27 euro is ook 27%. De absolute cijfers tellen ook nog wel mee. 19 euro... Een cocktail minder in de bar en je bent er al, als je toch zo graag online speelt.
En als je veel online speelt, kan je hier toch echt niet over vallen? Dan gebruik je de dienst ook veel en heb je er veel plezier van.
Amos_x schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 14:15:
[...]
Ik had vorig jaar goedkoop extra er bij genomen om te kijken wat het is. Blijkt dat ik daar welgeteld 1 game van heb uitgespeeld (spiderman MM), 1 geprobeerd (returnal) en dan nog wel wat dingen geinstalleerd maar nauwelijks aangeklikt.
Het is niet voor mij, dus ik laat het verlopen.
Deel jij je Tweakers account met iemand anders ofzo?Amos_x schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:03:
[...]
Inderdaad. Extra vind ik ook de sweet spot. De extra's uit premium trekken me niet (demo's en ps3 cloud gamen, of ps1 en ps2 classics). Dat ligt te ver 'in de niche' en is iets waar ik amper gebruik van zou maken.
Als je de aanbiedingen in de gaten houdt, en op de juiste momenten verlengt (rond black friday, of eindejaar), kan je vrij voordelig extra aanhouden, voor nauwelijks een meerprijs op essential.
Dus het is het inderdaad zeker waard. Zover zelfs dat ik met de enorme backlog die ik al heb, eigenlijk eerst in extra kijk alvorens ook nog maar 1 game aan te schaffen. Zelfs als ik op steam dikke sales zie staan, moet ik mezelf verplichten om toch eens in extra te kijken om te kijken of ik het niet gewoon uit die dienst kan halen. Dat vergeet ik namelijk soms nog wel eens, om er later pas achter te komen dat ik de game 'al heb'. (mortal kombat 11 onlangs namelijk)
Ik vermaak me er in elk geval mee, meer dan ik ooit aan gamepass heb gehad. Die nooit meer, wat mij betreft. Ik gebruikte die dan op pc, maar MS maakt dan een rommeltje van bepaalde beveiligde mappen. En het aanbod sprak me minder aan.
Spiderman 2 koop ik dan bijvoorbeeld wel weer meteen bij launch, complete no-brainer, die game moet ik gewoon hebben.
Al bij al tevreden...
Zo kun je alles wel bagatelliseren. Het gaat niet om de absolute bedragen, want eens, zoveel is dat nu ook weer niet. Aan de andere kant, voor sommige mensen is het wel weer veel. De relatieve verhoging is gewoon niet uit te leggen en zo moet je m.i. wel naar dergelijke verhogingen kijken. Zou een mooie boel worden als alle (kleine) uitgaven 27% duurder worden. Ik ga meteen m'n baas even bellen en 27% salarisverhoging eisen. Ga ik geen uur harder voor werken. Is voor hem maar een paar euro.Amos_x schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 14:19:
[...]
Ik vind het erg hysterische reacties, met hyperbolisch woordgebruik... Alsof het over 1000 euro gaat of zo. Compleet buiten proportie. Is het leuk? Nee, uiteraard niet, maar je kan het ook zwaar overdrijven.
27% klinkt heel fel, maar het verschil tussen 1,00 euro en 1,27 euro is ook 27%. De absolute cijfers tellen ook nog wel mee. 19 euro... Een cocktail minder in de bar en je bent er al, als je toch zo graag online speelt.
En als je veel online speelt, kan je hier toch echt niet over vallen? Dan gebruik je de dienst ook veel en heb je er veel plezier van.
Maar goed, wij vinden elkaar hier toch niet in. Ik vind het een achterlijke verhoging, jij vindt het meevallen en dat mag.
Verwijderd
Die meerwaarde moet heeft altijd een maximum prijs die je het zelf waard vindt. Ongeacht wat die meerwaarde is. Ooit van prijselasticiteit gehoord?Amos_x schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 14:15:
[...]
Ok, dat is dan eenvoudig op te lossen. Abonnement opzeggen. Auto-/moto-/brandvezekeringen, allemaal opgeslagen. Als vroeger je abo op een tijdschrijft duurder werd, dan zeg je het toch ook op?
Het is niet voor mij, dus ik laat het verlopen (los nog van de prijsverhoging). Essential houd ik aan, 60 of 80 euro is 'hetzelfde soort bedrag', op jaarbasis merk je daar niets van. Ik kan er me niet druk in maken in elk geval.
Als je wel een gamer bent die de meerwaarde ervaart van extra of premium, en er 'profijt' van heeft, is het de gevraagde prijs ook wel waard.
Tuurlijk... Denk je dat er twee net zo irritant zijn zoals de meeste me hier vinden, blijkbaar? Jij als eerste?Raem schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 14:24:
[...]
[...]
Deel jij je Tweakers account met iemand anders ofzo?
Nee, extra is inderdaad de sweet spot. Even los van alle commotie, en mogelijk niet optimale gebruikmaking van de dienst door individuele gamers.
Premium biedt weinig extra, of slechts een paar niche features die bijna niemand gebruikt.
Maar onlangs heb ik eens goed bekeken wat ik effectief gebruik van extra, en het blijkt toch weinig te zijn. Ik heb de laatste tijd ook erg, erg weinig tijd om te gamen wegens andere projecten, dus met een paar grote games kom ik zeker toe. En vaak koop ik dan toch nog op disc of rechtstreeks wat er in extra staat.
Ik was trouwens nog wat games vergeten, namelijk ratchet en nog wel een paar. Kort door de bocht inderdaad. Maar voor 4 of 5 games per jaar balanceer je net op het randje.
Dus voor wie er meerwaarde uithaalt, is extra de sweet spot. Maar ik laat het verlopen wegens ondergebruikt.
Maar je zal vast wel veel plusjes krijgen voor je post
Edit: trouwens, motivaties en meningen kunnen evolueren. Dat mag. Bij mij gaat het over een abo tot december. Vraag je het me nu? Dan zou ik inderdaad verlengen, ik ben nog aan de gang met een tweetal games uit extra. In december, als ik mezelf verplaatst tot december, denk ik dat ik het laat vervallen. Ik verwacht ook nog drukker te zijn met allerhande nevenproject(jes) dan, dus nog minder tijd. Het is gewoon prioriteiten stellen.
[ Voor 15% gewijzigd door Amos_x op 31-08-2023 14:35 ]
Verwijderd
Het blijft natuurlijk al een bizar gegeven dat je Überhaupt voor online moet betalen. Op de ps3 was dit ineens gratis en omdat Microsoft hier een verdienmodel in zag is Sony hierin meegegaan.Amos_x schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 14:19:
[...]
Met al dat volk dat PS+ gaat opzeggen, gaat dit hier wel een kalm topic worden precies
.
Ja, ook ik vind dit wel stevige prijsverhogingen. Eigenlijk ook helemaal niet zo handig van Sony, want zoals hierboven al aangehaald is het de eerste prijsverhoging in jaren. PSNow is in 2019 zelfs gedaald van €99 naar €59. Dus in 2018 betaalde je voor PS+ en PSNow samen ook al bijna €160, dus als je daarmee vergelijkt is de nieuwe prijs van €152 voor Premium nog zo erg niet. Maar door er in 1 klap bijna 30% bij te lappen moet je op niet veel goodwill rekenen, denk ik.
Zelf overigens ook nog Premium tot ergens in 2026... maar dan gaat het bij mij toch ook omlaag naar Extra.
Ja, ook ik vind dit wel stevige prijsverhogingen. Eigenlijk ook helemaal niet zo handig van Sony, want zoals hierboven al aangehaald is het de eerste prijsverhoging in jaren. PSNow is in 2019 zelfs gedaald van €99 naar €59. Dus in 2018 betaalde je voor PS+ en PSNow samen ook al bijna €160, dus als je daarmee vergelijkt is de nieuwe prijs van €152 voor Premium nog zo erg niet. Maar door er in 1 klap bijna 30% bij te lappen moet je op niet veel goodwill rekenen, denk ik.
Zelf overigens ook nog Premium tot ergens in 2026... maar dan gaat het bij mij toch ook omlaag naar Extra.
[ Voor 8% gewijzigd door Twixie op 31-08-2023 14:41 ]
Verwijderd
Ik denk dat het geen bluf is dat veel mensen gaan opzeggen. Het is een gegeven dat mensen gaan opzeggen als je de prijs veel duurder maakt, maar als de omzet gelijk blijft of alsnog hoger wordt voor Sony is dat een keuze. Maar dat is prijselasticiteit. Maar goed, ik heb nog abbo tot 2026, dus voor mij is het nog niet aan de orde. Maar ik ga niet die prijs betalen voor deze dienst. Wellicht essential nog, maar extra of premium niet. Het is voor mij goedkoper om de games los te kopen. Want het duurt toch nu al te lang voordat ik er aan toe kom.Twixie schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 14:40:
Met al dat volk dat PS+ gaat opzeggen, gaat dit hier wel een kalm topic worden precies.
Zal uiteindelijk zo'n vaart wel niet lopen. Ik klaag er ook wel over, maar over twee jaar zal ik wel weer hebben verlengd. Is de emotie wat verdwenen en zijn we gewend aan de prijzen. Toen Apple ineens meer dan € 1K ging vragen voor een iPhone was het ook bizar. Nu valt en iPhone van € 1K meeTwixie schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 14:40:
Met al dat volk dat PS+ gaat opzeggen, gaat dit hier wel een kalm topic worden precies.
Achter een 'curated platform' zoals playstation, zit ook voor online diensten een complete, gemanaged back-end. In tegenstelling tot een wild west platform waar developers en publishers elk hun service in de lucht houden.Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 14:34:
[...]
Het blijft natuurlijk al een bizar gegeven dat je Überhaupt voor online moet betalen. Op de ps3 was dit ineens gratis en omdat Microsoft hier een verdienmodel in zag is Sony hierin meegegaan.
Beide hebben voor en nadelen, maar het is wel de realiteit. Die back-end/infrastructure bestaat gewoon, en moet onderhouden worden.
Verwijderd
Het is voornamelijk een verdienmodel. Lang niet alle games draaien op de servers van Sony. Maar toch betalen mensen ervoor, het is bijna gratis geld. Ik begrijp het zeker vanuit Sony, maar die back-end kost echt niet zoveel als ze er voor vragen. De inkomsten zijn al 3 miljard voor die 50 miljoen abonnees. De gemiddelde online time per week is echt niet heel hoog. Dus dan is dit echt een enorm goed verdienmodel.Amos_x schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 14:46:
[...]
Achter een 'curated platform' zoals playstation, zit ook voor online diensten een complete, gemanaged back-end. In tegenstelling tot een wild west platform waar developers en publishers elk hun service in de lucht houden.
Beide hebben voor en nadelen, maar het is wel de realiteit. Die back-end/infrastructure bestaat gewoon, en moet onderhouden worden.
Ik hou het wel lekker bij Essential. Is voor mij vooral vanwege CoD online (ja, ik ben thát guy
) en die paar spellen zijn meer bonus. Meesten speel ik toch niet, weinig tijd en heb in zoveel dingen een backlog. Playstation, Steam, films, series, boeken, aandacht voor mijn vriendin etc.
Wel vind ik het een forse prijsverhoging. Op jaarbasis lig ik er niet wakker van, maar het is toch naar verhouding best veel. Of het de eerste verhoging is in X periode vind ik niet eens relevant.
Wel vind ik het een forse prijsverhoging. Op jaarbasis lig ik er niet wakker van, maar het is toch naar verhouding best veel. Of het de eerste verhoging is in X periode vind ik niet eens relevant.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Dat is alleen op xbox, PlayStation is onbeperkt (heb zelf plus essential tot ergens in 2028)Linksquest schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 10:51:
[...]
Klopt, (black friday) kortingen gelden ook bij verlengenChelseamarre123 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:51:
[...]
Heb met de vorige korting gewoon kunnen verlengen tegen goedkoper tarief ondanks mijn lopende abonnement.
Goed om te weten, ooit bij Endgame nagevraagd en die gaven aan 3 jaar.Schweino schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 17:18:
[...]
Dat is alleen op xbox, PlayStation is onbeperkt (heb zelf plus essential tot ergens in 2028)
hmm geprobeerd ps plus voor 12 maanden toe te voegen in de playstation store maar zodra ik de bevestiging van de betaling wil afronden dan krijg je een foutmelding dat de betaling niet afgerond kan worden.
Melding verbinding geweigerd komt er en dat de site niet goed laadt.
Zouden mensen massaal aan het verlengen zijn?
Een normale foutmelding in dit geval zou gewaardeerd worden.
[ Voor 21% gewijzigd door Wii4all op 01-09-2023 11:48 ]
Burp
Verwijderd
Heb ik ook wel eens gehad. Bij mij lukte het toen nadat ik een andere betaalmethode had geselecteerd. Zelfde probleem heb ik op de PlayStation direct website.Wii4all schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 09:14:
hmm geprobeerd ps plus voor 12 maanden toe te voegen in de playstation store maar zodra ik de bevestiging van de betaling wil afronden dan krijg je een foutmelding dat de betaling niet afgerond kan worden.
bedankt trouwens...Verwijderd schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 14:38:
[...]
Heb ik ook wel eens gehad. Bij mij lukte het toen nadat ik een andere betaalmethode had geselecteerd. Zelfde probleem heb ik op de PlayStation direct website.
net geswitched naar ideal en betaling ging alhoewel het wel lang duurde voor hij doorkwam, maar het abbo is met 1 jaar verlengd.
[ Voor 23% gewijzigd door Wii4all op 01-09-2023 15:12 ]
Burp
Stomme vraag maar waar doe je dit? Ik kan in de store enkel kiezen om een abonnement af te sluiten en niet om een jaar toe te voegen op de einddatum hiervan..Wii4all schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 15:06:
[...]
bedankt trouwens...
net geswitched naar ideal en betaling ging alhoewel het wel lang duurde voor hij doorkwam, maar het abbo is met 1 jaar verlengd.
Mwah als ze dit geintje ieder jaar gaan doen dan is het opeens een ander verhaal over 5 jaar. Prijsstijging van 25% is gewoon onredelijk voor wat voor dienst dan ook.Amos_x schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 14:19:
[...]
Ik vind het erg hysterische reacties, met hyperbolisch woordgebruik... Alsof het over 1000 euro gaat of zo. Compleet buiten proportie. Is het leuk? Nee, uiteraard niet, maar je kan het ook zwaar overdrijven.
PSN: Kidjuh
Vooral dit dus, maar je mag tegenwoordig nergens meer kritisch op zijn, je moet het ermee eens zijn. Arme en zielige Sony, hebben geen geld /sKidjuh schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 08:36:
[...]
Mwah als ze dit geintje ieder jaar gaan doen dan is het opeens een ander verhaal over 5 jaar. Prijsstijging van 25% is gewoon onredelijk voor wat voor dienst dan ook.
"Ja maar je hóeft het niet te kopen. Niemand dwingt je! Het is geen eerste levensbehoefte!"Segafreak83 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 11:29:
[...]
Vooral dit dus, maar je mag tegenwoordig nergens meer kritisch op zijn, je moet het ermee eens zijn. Arme en zielige Sony, hebben geen geld /s
Een beetje in de categorie "als de benzine prijzen stijgen koop je toch gewoon een Tesla, die kan je op je eigen oprit laden met je zonnepanelen".
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Probleem is eigenlijk dat Sony na een jaar of 5???? De prijs ineens met 25% omhoog gooit. Als ze elk jaar verhoogt hadden met een % of 5 had geen haan ernaar gekraait. Dat hadden ze kunnen gooien onder inflatie.
In 1x 25% komt op hetzelfde neer maar klinkt eenmalig veel hoger dan elk jaar 5% omhoog.
Bovenstaande is een voorbeeld. Geen idee of die elk jaar 5% op hetzelfde uitkomt als die 25% die nu geteld wordt. Ben veels te lui om dat uit te rekenen op een zaterdagmorgen.
In 1x 25% komt op hetzelfde neer maar klinkt eenmalig veel hoger dan elk jaar 5% omhoog.
Bovenstaande is een voorbeeld. Geen idee of die elk jaar 5% op hetzelfde uitkomt als die 25% die nu geteld wordt. Ben veels te lui om dat uit te rekenen op een zaterdagmorgen.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Dat is basisschool-wiskunde. Vijf jaar lang 5% per jaar erbij is per definitie meer dan 25% in 1 keer erbij. De sommetjes over rente op je spaarrekening vergeten?Oxigeon schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 11:49:
Geen idee of die elk jaar 5% op hetzelfde uitkomt als die 25% die nu geteld wordt. Ben veels te lui om dat uit te rekenen op een zaterdagmorgen.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
In de store kon ik gewoon kiezen voor 1 jaar ps plus essential voor 59 eurokoentje3 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 07:53:
[...]
Stomme vraag maar waar doe je dit? Ik kan in de store enkel kiezen om een abonnement af te sluiten en niet om een jaar toe te voegen op de einddatum hiervan..
Daarna zag ik dat mijn abbo met 1 jaar verlengd was
Kan hem nu weer selecteren dan komt er weer jaar bij maar dat is mij te gortig
:strip_exif()/f/image/Y7cqBjBk8NAOUglJm7c1Mcee.jpg?f=fotoalbum_large)
Burp
Hoezo dat
Als je het geld hebt waarom niet, spaart weer geld toch? Maar je hebt van de andere kant nu al een lange tijd, mooi om te wachten op een eventuele sale vanuit Sony, zoals misschien de blackfirday, die meestal 25% korting bied.
Ik heb opgezegd. Gebruikte Plus weinig (speel niet online, had het alleen voor de gratis games met inmiddels een flinke bibliotheek). Deze verhoging vind ik te gortig...
Houd er wel rekening mee, je hebt geen toegang meer tot geclaimde games als het abonnement afgelopen is, dus dan heb ik het over gratis geclaimde games. Games die je met korting gekocht hebt, blijf je wel toegang tot houden.Skating_vince schreef op zondag 3 september 2023 @ 07:21:
Ik heb opgezegd. Gebruikte Plus weinig (speel niet online, had het alleen voor de gratis games met inmiddels een flinke bibliotheek). Deze verhoging vind ik te gortig...
Weet ik. Het abonnement heb ik al eens eerder een tijdje stopgezet toen ik genoeg te spelen had. Zo'n prijsstijging is een mooi moment om die overweging weer eens de maken.Linksquest schreef op zondag 3 september 2023 @ 07:22:
[...]
Houd er wel rekening mee, je hebt geen toegang meer tot geclaimde games als het abonnement afgelopen is, dus dan heb ik het over gratis geclaimde games. Games die je met korting gekocht hebt, blijf je wel toegang tot houden.
Als je overigens weer Plus neemt heb je nog wel alle games die je daarvoor had.
Klopt inderdaad.Skating_vince schreef op zondag 3 september 2023 @ 07:47:
[...]
Als je overigens weer Plus neemt heb je nog wel alle games die je daarvoor had.
Ik heb, toen ik nog PS Plus had, een keer Unravel en Control Ultimate Edition gekocht met korting. Ik kan die nu niet spelen zonder actief PS Plus abonnement, ondanks het feit dat ik er gewoon voor betaald heb buitenom PS Plus.Linksquest schreef op zondag 3 september 2023 @ 07:22:
[...]
Houd er wel rekening mee, je hebt geen toegang meer tot geclaimde games als het abonnement afgelopen is, dus dan heb ik het over gratis geclaimde games. Games die je met korting gekocht hebt, blijf je wel toegang tot houden.
zeer vreemd! wil je dat nog eens checken? Ik dacht ook dat het werkte zoals hierboven staat. Slechts nieuws dit als dit zo zou zijn.Kwistnix schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 11:49:
[...]
Ik heb, toen ik nog PS Plus had, een keer Unravel en Control Ultimate Edition gekocht met korting. Ik kan die nu niet spelen zonder actief PS Plus abonnement, ondanks het feit dat ik er gewoon voor betaald heb buitenom PS Plus.
Wel moet je soms opletten, want de store en de license server bij PS is vaak een rommeltje. Als je die games bvb al geclaimed had via PS+, is er misschien een conflict?
Verwijderd
Probeer eens Licenties op PlayStation-consoles herstellenKwistnix schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 11:49:
[...]
Ik heb, toen ik nog PS Plus had, een keer Unravel en Control Ultimate Edition gekocht met korting. Ik kan die nu niet spelen zonder actief PS Plus abonnement, ondanks het feit dat ik er gewoon voor betaald heb buitenom PS Plus.
Als bovenstaande niet helpt, zou ik zeker Support contacteren. Als je ervoor betaald hebt, hoor je die gewoon altijd te kunnen spelen, onafhankelijk van je PS+ abonnement. Ik weet dat er een probleem is met dat je games niet kunt claimen als ze in de maandelijkse games komen wanneer je die eerder al 'kocht' uit de Extra/Premium catalogus (en ze dus weer kwijt bent als ze daaruit verdwijnen), maar jouw probleem heb ik nooit eerder gehoord.Kwistnix schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 11:49:
[...]
EDIT: en check ook eens je transactiegeschiedenis om zeker te zijn dat je ze wel gekocht hebt, en niet simpelweg geclaimd : https://store.playstation...onHistory&cartAction=view
[ Voor 11% gewijzigd door Twixie op 05-09-2023 16:50 ]
Er is voorwaar een mirakel gebeurd ! Op de website staan waarempel al de nieuwe games in de 'Maandelijkse Games' sectie van PS+
.
EDIT: WTF, na het claimen van een van de games keer ik terug naar die pagina en staan ineens weer de oude.
EDIT: WTF, na het claimen van een van de games keer ik terug naar die pagina en staan ineens weer de oude.

[ Voor 30% gewijzigd door Twixie op 05-09-2023 17:09 ]
Welp, als ik daar kijk zie ik inderdaad dat ik een PS Plus maand abo heb genomen, waarbij Control dus gratis was. Ik heb alleen voor Unravel daadwerkelijk betaald. Ik zou zweren dat ik destijds Control met korting gekocht had, maar die was dus inbegrepen in PS Plus Extra.Twixie schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 16:48:
[...]
EDIT: en check ook eens je transactiegeschiedenis om zeker te zijn dat je ze wel gekocht hebt, en niet simpelweg geclaimd : https://store.playstation...onHistory&cartAction=view
Weer een onwaarheid de wereld uit geholpen, thanks!
code:
1
2
3
4
| Aankooporder Unravel €4,99 Control Ultimate Edition €0,00 PlayStation Plus Extra: lidmaatschap van 1 maand €13,99 |
Top! Duidelijk. Het is inderdaad soms niet makkelijk te volgen hoe het daar allemaal in elkaar zit. En sinds de komst van extra nog veel minder.Kwistnix schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 17:34:
[...]
Welp, als ik daar kijk zie ik inderdaad dat ik een PS Plus maand abo heb genomen, waarbij Control dus gratis was. Ik heb alleen voor Unravel daadwerkelijk betaald. Ik zou zweren dat ik destijds Control met korting gekocht had, maar die was dus inbegrepen in PS Plus Extra.
Weer een onwaarheid de wereld uit geholpen, thanks!
code:
1 2 3 4 Aankooporder Unravel €4,99 Control Ultimate Edition €0,00 PlayStation Plus Extra: lidmaatschap van 1 maand €13,99
Ik houd in excel een lijstje bij van gekochte games, en geclaimde PS+ essential games. Maar als je een "extra" game aanklikt komt die ook in je library terecht alsof je 'm "hebt". Zonder duidelijk onderscheid uit welke tier je de game hebt genomen.
Ik bekijk extra en premium echt als een huurdienst. Erg 'vluchtig' en tijdelijk en absoluut niet als een game die ik 'heb', omdat die achter een walled garden zit met een duur abonnement. En ook omdat het aanbod continu verandert, dus het is niet zeker dat je er over een jaar nog access toe hebt, ook al betaal je voor extra of premium. En dat is een duidelijk onderscheid met essential, waar ik games van 5 jaar geleden nog kan downloaden, zolang ik essential betaal.
De prijsstijging is veelvuldig besproken in allerhande gaming podcasts/youtube, enz... Na er wat over te hebben nagedacht, zou een PS+ "basic" inderdaad welkom zijn. Geen games, gewoon online gamen en cloud saves. Betalen voor die QoL van cloud saves, dat is best te verdedigen. Een dienst die via sony loopt, net als online gamen. 3 euro/maand of zo...
Persoonlijk loopt "extra" hier tot in december. Ik kan op dit moment geen lagere tier stacken (dus ik kan geen "essential" bijkopen). In december zijn er meestal wel deals te vinden in de store, dus ik heb beslist om dan "extra" te laten verlopen en een aantal jaar "essential" te stacken.
Dit ga ik combineren met af en toe een maandje "extra" er boven op, in de rustige periodes dat ik er tijd voor heb, of als er echt iets in de dienst zit die ik wil spelen. Ik ga er van uit dat dit max. 3 maand per jaar zal zijn of zo, if that. Dus af en toe eens de "essential" boosten naar extra, en laten verlopen.
Dat gaan ze natuurlijk nooit doen omdat enorm veel mensen dit alleen pakken voor online te gamen.Amos_x schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:37:
[...]
De prijsstijging is veelvuldig besproken in allerhande gaming podcasts/youtube, enz... Na er wat over te hebben nagedacht, zou een PS+ "basic" inderdaad welkom zijn. Geen games, gewoon online gamen en cloud saves. Betalen voor die QoL van cloud saves, dat is best te verdedigen. Een dienst die via sony loopt, net als online gamen. 3 euro/maand of zo...
Persoonlijk loopt "extra" hier tot in december. Ik kan op dit moment geen lagere tier stacken (dus ik kan geen "essential" bijkopen). In december zijn er meestal wel deals te vinden in de store, dus ik heb beslist om dan "extra" te laten verlopen en een aantal jaar "essential" te stacken.
Dit ga ik combineren met af en toe een maandje "extra" er boven op, in de rustige periodes dat ik er tijd voor heb, of als er echt iets in de dienst zit die ik wil spelen. Ik ga er van uit dat dit max. 3 maand per jaar zal zijn of zo, if that. Dus af en toe eens de "essential" boosten naar extra, en laten verlopen.
Let op:
Het is niet de bedoeling om hier te vragen naar PSN (cards) aanbiedingen. Weet je een goede aanbieding? Dan kun je die plaatsen in het Console Budget Gaming topic. Ook daar is het echter niet de bedoeling om naar aanbiedingen te vragen.
Het is niet de bedoeling om hier te vragen naar PSN (cards) aanbiedingen. Weet je een goede aanbieding? Dan kun je die plaatsen in het Console Budget Gaming topic. Ook daar is het echter niet de bedoeling om naar aanbiedingen te vragen.