Had niet verwacht dat Spider-Man weer zou verdwijnen. Gelukkig heb ik hem zelf nog wel, maar erg jammer. Vooral voor mensen die deeltje 1 nog even willen spelen voor deel 2 aan.
Premium Classics en dan 5 PS4 games
normaal waren het echt PS1 classics.
Waar blijven Killzone 1,2,3 en alle MGS delen dat ooit in PS Now zaten, dat zijn pas classics.

Waar blijven Killzone 1,2,3 en alle MGS delen dat ooit in PS Now zaten, dat zijn pas classics.
[Voor 11% gewijzigd door s0kkie op 13-04-2023 11:12]
De PS+ Extra en Premium games voor april zijn nu te claimen 'tijdelijk te spelen?
' vanuit de PS Store:
https://www.pushsquare.co...available-to-download-now

https://www.pushsquare.co...available-to-download-now
[Voor 12% gewijzigd door s0kkie op 18-04-2023 15:46]
Beetje nitpick, maar bij die games kun je niet echt van 'claimen' spreken, omdat eens ze terug uit de catalogus verdwijnen, je ze ook zelf niet meer kunt spelen. In die optiek verschillen ze van de maandelijkse games, en heeft het eigenlijk ook geen zin van ze te 'claimen' om ze in de toekomst te spelen.
Mensen die het nog niet gedaan hebben, er zijn nog 18 Playstation Games te claimen die met de welkom van de PS5 te maken hadden, nog een paar dagen.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Playstation Premium abonnement, gisteren en vanmorgen alles wat los en vast zit "geclaimd". Gros ga ik mogelijk niet eens spelen maar toevoegen aan je bibliotheek kost niets (op wat tijd na). Ik heb welgeteld één mailtje gehad over een aankoop, heerlijkRaem schreef op woensdag 5 april 2023 @ 00:01:
Ik heb vanavond de PS+ games geclaimed en een game uit de Extra catalogus gedownload, maar heb geen "Bedankt voor je aankoop" mails gehad.
Zouden ze het nou eindelijk beginnen te begrijpen?

Mogelijk wordt ik oud en/of minderen mijn skills maar sommige classics zijn voor mij onspeelbaar met de controller. Serious Sam Collection en Crysis Remastered redelijk snel opgegeven. Eens zien hoe ver ik ga komen in God of War III, God of War (2018) sprak me niet zo aan.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Je weet toch wel dat het claimen van Extra en Premium games niet zoveel zin heeft? Werkt niet hetzelfde als Essential, dus als ze uit de catalogus verdwijnen kun je ze niet meer spelen, ook al heb je ze geclaimd.FeaR schreef op woensdag 19 april 2023 @ 06:00:
[...]
Playstation Premium abonnement, gisteren en vanmorgen alles wat los en vast zit "geclaimd". Gros ga ik mogelijk niet eens spelen maar toevoegen aan je bibliotheek kost niets (op wat tijd na). Ik heb welgeteld één mailtje gehad over een aankoop, heerlijk
Mogelijk wordt ik oud en/of minderen mijn skills maar sommige classics zijn voor mij onspeelbaar met de controller. Serious Sam Collection en Crysis Remastered redelijk snel opgegeven. Eens zien hoe ver ik ga komen in God of War III, God of War (2018) sprak me niet zo aan.
Niet alleen uit Extra en Premium, maar ook de games die per mei verdwijnen (zie post boven de mijne). Mochten ze toch verdwijnen, helaas.Raem schreef op woensdag 19 april 2023 @ 08:19:
[...]
Je weet toch wel dat het claimen van Extra en Premium games niet zoveel zin heeft? Werkt niet hetzelfde als Essential, dus als ze uit de catalogus verdwijnen kun je ze niet meer spelen, ook al heb je ze geclaimd.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
De playstation collection die binnenkort verdwijnt, die kan je nu nog claimen en die hou je. Alle games in Extra en Premium heeft inderdaad geen nut om te claimen, zodra die uit de catalogus gaan, kan je ze niet meer spelen.FeaR schreef op woensdag 19 april 2023 @ 08:33:
[...]
Niet alleen uit Extra en Premium, maar ook de games die per mei verdwijnen (zie post boven de mijne). Mochten ze toch verdwijnen, helaas.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Dan moeten ze recent toch iets veranderd hebbben, ofwel zijn die mails allemaal in je spam folder terecht gekomen. Want voor elke game die ik claim van de maandelijkse games, of download uit de Premium catalogus, krijg ik een aankoopmail ('Hartelijk dank voor je aankoop').FeaR schreef op woensdag 19 april 2023 @ 06:00:
[...]
Ik heb welgeteld één mailtje gehad over een aankoop, heerlijk.
EDIT: eens gecheckt en moet inderdaad veranderd zijn. Van de maandelijkse games van maart heb ik nog mails gekregen, maar van de games van april ook geen mails gekregen.
[Voor 15% gewijzigd door Twixie op 19-04-2023 10:28]
Is inderdaad een verandering wat al een paar weken geleden was gestopt.
https://www.reddit.com/r/...hase_is_it_normal_not_to/
Die Playstation collection kan ik nergens zien. Is dat normaal? Wel balen dat games uit de extra collectie verdwijnen eens Sony ze eruit haalt. Had wel wat 'geclaimd' voor later...
“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”
Ze zouden er in ieder geval nog moeten zijn maar dikke kans dat ze het overzicht ervan ver in de PS Store verstopt hebben, als het er überhaupt nog is (in het ergste geval moet je de games handmatig opzoeken, lijstjes met welke games het waren zijn overal op internet te vinden)CK3v1N schreef op zondag 23 april 2023 @ 19:59:
Die Playstation collection kan ik nergens zien. Is dat normaal? Wel balen dat games uit de extra collectie verdwijnen eens Sony ze eruit haalt. Had wel wat 'geclaimd' voor later...
nieuws: Sony stopt in mei met aanbieden PlayStation Plus Collection voor PS5-...
In mei verdwijnt de PS Plus Collection pas, maar indien je de games al geclaimd hebt kun je ze ten alle tijden downloaden zolang je een abonnement hebt.
[Voor 6% gewijzigd door Kalder op 23-04-2023 20:11]
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Die collectie is redelijk eenvoudig te vinden. Meest linker tabje, playstation plus, dan staat in dat menu op de bovenste regel ietsjes rechts de ps plus collectie. Dus niet in de store zoeken maar bij ps plus.
Had je deze video die ik eerder posten al geprobeerd? Die legt je precies uit waar je ze kunt vinden.CK3v1N schreef op zondag 23 april 2023 @ 19:59:
YouTube: PS5 Owners Have 17 Days to Claim These Games…
Je kan de collectie enkel claimen op een fysieke ps5. Zou ik een familielid kunnen laten inloggen op mijn ps5 en daar die collection op claimen? De persoon in kwestie is zelf pas van plan rond de de helft van het jaar een ps5 te halen... Zonder daarbij tegen allerlei triggers aan te lopen die deze of mijn account blokkeert of zo.
Ja dat kan.Amos_x schreef op maandag 24 april 2023 @ 09:47:
Je kan de collectie enkel claimen op een fysieke ps5. Zou ik een familielid kunnen laten inloggen op mijn ps5 en daar die collection op claimen? De persoon in kwestie is zelf pas van plan rond de de helft van het jaar een ps5 te halen... Zonder daarbij tegen allerlei triggers aan te lopen die deze of mijn account blokkeert of zo.
Ik zou me over 1 familielid alleszins geen zorgen maken.Amos_x schreef op maandag 24 april 2023 @ 09:47:
Zonder daarbij tegen allerlei triggers aan te lopen die deze of mijn account blokkeert of zo.
In de beginperiode was er veel te doen over accounts die geblokkeerd werden, maar dat bleek dan uiteindelijk te gaan over accounts die op grote schaal (wellicht ook tegen betaling) deze truuk aanboden aan niet-PS5-owners.
EDIT: voorbeeldje: https://www.gamerbraves.c...for-borrowing-ps5-access/
[Voor 10% gewijzigd door Twixie op 24-04-2023 11:35]
vreemd genoeg komen de mailtjes van gratis sackboy outfits (zeer veel losse DLC's voor elk 1 outfit) dan weer wel als email binnen...s0kkie schreef op woensdag 19 april 2023 @ 10:42:
Is inderdaad een verandering wat al een paar weken geleden was gestopt.
Lijkt niet zon consistent doorgevoerd. Wellicht alleen de PS+ mails uitgezet.
Ik heb het 'probleem' gevonden. Ik wou ze claimen via mijn PS app maar zoals hierboven vermeld kan het enkel op een fysieke PS5.Linksquest schreef op maandag 24 april 2023 @ 09:25:
[...]
Had je deze video die ik eerder posten al geprobeerd? Die legt je precies uit waar je ze kunt vinden.
YouTube: PS5 Owners Have 17 Days to Claim These Games…
“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”
Grid vind ik misschien nog wel leuk, laatste keer dat ik een Grid gespeeld heb was op de PS3.Raem schreef op woensdag 26 april 2023 @ 18:20:
[Afbeelding]
PS+ Essential games voor mei.
https://blog.playstation....hivalry-2-and-descenders/
Zal me er waarschijnlijk niet heel erg in verdiepen, aangezien ik vooral GT7 in VR speel de laatste tijd. Maar wil het wel even proberen.
Voor de rest niet echt interesse in de andere games, al ken ik chivalry niet, misschien maar eens kijken wat dat is.
Grid kan me misschien wel bekoren. Soms wil ik ook wel eens leuk arcade racen. Ik zou er nooit voor betalen, maar als 'ie er dan toch tussen zit, zal ik het zeker wel spelen.
Lijkt overal een matige 7/10 game te zijn, maar vreemd genoeg kan ik die vaak wel waarderen
Hoeft niet altijd een top restaurant te zijn.
Lijkt overal een matige 7/10 game te zijn, maar vreemd genoeg kan ik die vaak wel waarderen

[Voor 8% gewijzigd door Amos_x op 26-04-2023 20:11]
Niet echt games voor mij deze keer, maar kan ook niet elke keer prijs zijnRaem schreef op woensdag 26 april 2023 @ 18:20:
[Afbeelding]

Als er een Skyline GT-R34 in zit wil ik die wel eens proberen. For Paul 
Chivalry ziet er uit als iets wat misschien wel eens geinig is om een beetje rond te raggen en Descenders lijkt me eigenlijk best leuk. Doet me denken aan die Red Bull filmpjes die wel eens voorbij komen op joeptjoep.

Chivalry ziet er uit als iets wat misschien wel eens geinig is om een beetje rond te raggen en Descenders lijkt me eigenlijk best leuk. Doet me denken aan die Red Bull filmpjes die wel eens voorbij komen op joeptjoep.
Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.
Lol, had geen idee wat Chivalry was, maar dat is echt zo'n game voor mij! Hectische multiplayer fun! Battles! Zichzelf niet te serieus nemen. Ik kijk er naar uit!Linksquest schreef op woensdag 26 april 2023 @ 19:01:
Voor de mensen die graag beelden erbij willen zien, hier weer de video van Playstation Granade.
[YouTube: PlayStation Plus Essential - May (PS+)]
En descenders lijkt me ook zo'n 7/10 game die me echt prima zal vallen.
Eigenlijk voor mij wel een top maand eigenlijk. Gewoon een maand met 'eenvoudige', niet-hoogdravende, old-school fun. Beetje 'gaming like it's 2010'

Ja inderdaad, is weer eens iets anders dan de standaard schooters enzoAmos_x schreef op woensdag 26 april 2023 @ 20:13:
[...]
Lol, had geen idee wat Chivalry was, maar dat is echt zo'n game voor mij! Hectische multiplayer fun! Battles! Zichzelf niet te serieus nemen. Ik kijk er naar uit!
En descenders lijkt me ook zo'n 7/10 game die me echt prima zal vallen.
Eigenlijk voor mij wel een top maand eigenlijk. Gewoon een maand met 'eenvoudige', niet-hoogdravende, old-school fun. Beetje 'gaming like it's 2010'

Eindelijk weer eens een race game. Plus eentje die ik nog niet heb. Had Project CARS 2 of 3 ook wel gewaardeerd.Raem schreef op woensdag 26 april 2023 @ 18:20:
[Afbeelding]
www.youtube.com/DerOllie
Grid Legends, leuk. Die had ik nog niet, wil die wel proberen. Eerste Grid deel met driften was supergaaf, rest van het racen ook wel. 

Ik zit wat gameplay filmpjes te kijken van Descenders. Het ziet er qua graphics niet zo heel indrukwekkend uit, maar volgens mij is het best wel leuk om even tussendoor te spelen. De soundtrack klinkt ook wel prima, ik geloof dat het liquid drum & bass heet qua stijl? Geeft me om de één of andere reden een beetje het eerste Mirror's Edge gevoel.
Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.
https://www.playstation.com/nl-nl/games/grid-legends/
https://www.playstation.com/nl-nl/games/descenders/
https://www.playstation.com/nl-nl/games/chivalry-2/
Games van PS Plus mei 2023 staan live!
https://www.playstation.com/nl-nl/games/descenders/
https://www.playstation.com/nl-nl/games/chivalry-2/
Games van PS Plus mei 2023 staan live!
www.youtube.com/DerOllie
Kijk, weer een vaag PS store momentje. Bij grid en chivarly staat 'toevoegen aan bibliotheek'. Bij descenders staat 'downloaden uit bibliotheek'. Ik zoek op of ik deze eerder al ergens had aangeklikt, en inderdaad, ooit eens uit de PS+ extra library gehaald.
Betekent dit nu, voor deze game, dat ik die enkel kan spelen met PS+ extra abonnement? Dat ik deze ronde dus geen mogelijkheid heb om 'm voor het normale PS+ essential te claimen, zodat ik de game kan spelen als m'n extra afloopt, maar ik PS+ essential aanhoud?
Moeilijke uitleg, maar claimen via 1 subscription maakt het dus onmogelijk om 'm later via een andere subscription te claimen en 'm op die laatste subscription in de toekomst te spelen?
Dit is inderdaad iets dat we ons hier al afgevraagd hadden.Amos_x schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 11:30:
[...]
Betekent dit nu, voor deze game, dat ik die enkel kan spelen met PS+ extra abonnement? Dat ik deze ronde dus geen mogelijkheid heb om 'm voor het normale PS+ essential te claimen, zodat ik de game kan spelen als m'n extra afloopt, maar ik PS+ essential aanhoud?
Als jij een PS4 hebt, kun je zelfs het antwoord achterhalen voor ons. Op de PS4 kun je immers de einddatum van een license checken. Bij de maandelijkse games is die datum de einddatum van je abonnement. Bij Extra games is dat het moment van checken + 13 dagen (en schuift dus telkens weer op, totdat de game uit de catalogus gaat).
Sony kennende vrees ik wel dat dit een van de vele zaken is die ze over het hoofd gezien hebben, en het bij jou dus een Extra game blijft die verdwijnt wanneer hij uit de Extra catalogus verdwijnt.
Probeer anders eens bij Support. Die kunnen een bestaande license weghalen, waarna je dan (binnen de maand) hem via de maandelijkse games kunt binnenhalen.
GRID Legends paar dagen gespeeld ondertussen, verhaallijn al doorlopen, dat stelde niet veel voor, en de video fragmenten waren nou niet om over naar huis te schrijven. Het racen is verder wel ok, maar niet bijzonder, er is bijzonder veel grip ten alle tijden valt me op, ook in sneeuw. Dit noem ik wel arcade racen. De voertuigen lijst is niet klein, maar voelt wel een beetje bijelkaar geraapt zootje. Aantal vreemde classes erin.thunder8 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 09:36:
Grid Legends, leuk. Die had ik nog niet, wil die wel proberen. Eerste Grid deel met driften was supergaaf, rest van het racen ook wel.
De menu structuur is nog meeste waar ik aan moest wennen. Blijkbaar staat de game standaard ingesteld dat in carriere en single races online gespeeld worden, zodat ook online vrienden meteen kunnen mee-racen, maar als niemand verder speelt, dan werkt dat heel vreemd en moet je de game starten met alleen AI tegenstanders. Ik kwam er later pas achter dat je je online status ook in offline kan zetten, dan werkt het allemaal net als een normale single player race.
www.youtube.com/DerOllie
GRID is ook altijd al een arcade game geweest, die hadden nooit echt simulatie als doel.DerOllie schreef op maandag 8 mei 2023 @ 14:40:
[...]
GRID Legends paar dagen gespeeld ondertussen, verhaallijn al doorlopen, dat stelde niet veel voor, en de video fragmenten waren nou niet om over naar huis te schrijven. Het racen is verder wel ok, maar niet bijzonder, er is bijzonder veel grip ten alle tijden valt me op, ook in sneeuw. Dit noem ik wel arcade racen. De voertuigen lijst is niet klein, maar voelt wel een beetje bijelkaar geraapt zootje. Aantal vreemde classes erin.
De menu structuur is nog meeste waar ik aan moest wennen. Blijkbaar staat de game standaard ingesteld dat in carriere en single races online gespeeld worden, zodat ook online vrienden meteen kunnen mee-racen, maar als niemand verder speelt, dan werkt dat heel vreemd en moet je de game starten met alleen AI tegenstanders. Ik kwam er later pas achter dat je je online status ook in offline kan zetten, dan werkt het allemaal net als een normale single player race.
PS Extra / Premium games vanaf 16 mei.
- Ratchet & Clank: Rift Apart | PS5
- Humanity | PS4, PS5
- Watch Dogs: Legion | PS4, PS5
- Dishonored 2 | PS4
- Dishonored: Death of the Outsider | PS4
- Sakuna: Of Rice and Ruin | PS4
- Tomb Raider: Definitive Edition | PS4
- Rise of the Tomb Raider: 20 Year Celebration | PS4
- Shadow of the Tomb Raider | PS4
- Bus Simulator 21: Next Stop | PS4, PS5
- The Evil Within 2 | PS4
- Wolfenstein: Youngblood | PS4
- Thymesia | PS5
- Rain World | PS4
- Lake | PS4, PS5
- Conan Exiles | PS4
- Rune Factory 4 Special | PS4
- Story of Seasons: Friends of Mineral Town* | PS4
- Soundfall | PS4, PS5
- Syphon Filter: Logan's Shadow | PS4, PS5
- Blade Dancer: Lineage of Light | PS4, PS5
- Pursuit Force | PS4, PS5
- Ghostbusters: The Video Game Remastered | PS4
Voor de liefhebbers van een video met korte fragmenten.
Zitten weer paar toppers tussen, mooie update.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Ik heb echt ontzettend spijt van mijn upgrade naar Extra vorig jaar...... ik heb toch helemaal geen tijd om zoveel spellen te spelen, stelletje malloten bij Sony..... 
Rift Apart lijkt mij heel leuk, maar eerst moet ik nog door Stray heen en eigenlijk wilde ik daarna Immortals gaan spelen......

Rift Apart lijkt mij heel leuk, maar eerst moet ik nog door Stray heen en eigenlijk wilde ik daarna Immortals gaan spelen......
[Voor 27% gewijzigd door LordLynx op 11-05-2023 14:25]
Malloten ? Ik dacht dat het een grapje was, maar je emoticon suggereert anders. Hoe kan je nu ontzettend veel spijt hebben van het feit dat je méér keuze hebt dan verwacht ?LordLynx schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 14:24:
Ik heb echt ontzettend spijt van mijn upgrade naar Extra vorig jaar...... ik heb toch helemaal geen tijd om zoveel spellen te spelen, stelletje malloten bij Sony.....
Anyway, ik begin het wel steeds kwalijker te vinden hoeveel top-titels er ook maandelijks weer verdwijnen. Je zou al bijna schrik krijgen om aan het begin van de maand een game te spelen dat al maanden in PS+ zit, want de week erop kan aangekondigd worden dat je nog 1 week hebt om hem uit te spelen.
Het is dat ik het erbij kreeg om dat ik mijn Plus gestacked had en auto upgrade naar Premium kreeg voor resterende looptijd maar man man man, ik maak geen spellen meer af.LordLynx schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 14:24:
Doet me een beejte denken aan de periode dat je nog kopietjes kocht/downloaden, zoveel keuze zo weinig tijd en eigenlijk alleen de intro's gespeeld van die spellen.
Kun je vrij simpel oplossen door gewoon niet het PS+ tegeltje te openen op je Playstation.schumi2004 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 10:17:
[...]
Het is dat ik het erbij kreeg om dat ik mijn Plus gestacked had en auto upgrade naar Premium kreeg voor resterende looptijd maar man man man, ik maak geen spellen meer af.
Doet me een beejte denken aan de periode dat je nog kopietjes kocht/downloaden, zoveel keuze zo weinig tijd en eigenlijk alleen de intro's gespeeld van die spellen.

Is ook kwestie van ingesteldheid. Ik heb daar ook lang last van gehad, omdat ik ook altijd veel van die games wel eens wil uitproberen en andere games dan weer langer blijven liggen. Maar de laatste jaren (terwijl ik nu dus een enorme library heb) eigenlijk net weer veel meer games beginnen uitspelen. Belangrijkste is van, eens je een spel goed en wel begonnen bent, geen andere games meer te gaan uitproberen, zelfs al staan ze op je wishlist/backlog. Eerst focussen op het spel in progress, tot dat uit is, en dan pas de keuzestress en het uitproberen om te zien welke de volgende wordt.schumi2004 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 10:17:
[...]
man man, ik maak geen spellen meer af.
Uiteindelijk is dat met streaming diensten ook zo. Eens je aan een reeks bezig bent, kijk ik die gewoon uit vooraleer ik aan een andere reeks begin. En met mijn beperkte vrije tijd, kan het daardoor gemakkelijk maanden duren eer ik aan een nieuwe game/reeks begin.
[Voor 6% gewijzigd door Twixie op 12-05-2023 14:18]
Handige video over de verschillende PS+ abonnementen!
Wellicht interessant voor de nieuwe PS5 eigenaren die nog niet zo op de hoogte zijn van de PS+ abo's.
Wellicht interessant voor de nieuwe PS5 eigenaren die nog niet zo op de hoogte zijn van de PS+ abo's.
Vanavond Rift Apart installeren! Een game die ik al heel lang eens wou proberen, maar meer als tech demo van wat de ps5 nu eigenlijk in z'n mars heeft. Het snel inladen van die portals, de graphics van de vacht, de animaties, ...
Niet genoeg nood aan Rift Apart om 'm ook te willen hebben als disc, of aan te kopen als game. Maar prima voor in PS+ om even een paar uurtjes van door te spelen!
Goede dienst!
Niet genoeg nood aan Rift Apart om 'm ook te willen hebben als disc, of aan te kopen als game. Maar prima voor in PS+ om even een paar uurtjes van door te spelen!
Goede dienst!
Heb ik vorige week gedaan. Gewoon op easy gezet en in anderhalve dag uitgespeeld. (Platinum) Was niet een superfan van de oudere games, maar deze speelde lekker weg en ziet er erg goed uit.Amos_x schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 14:55:
Vanavond Rift Apart installeren! Een game die ik al heel lang eens wou proberen, maar meer als tech demo van wat de ps5 nu eigenlijk in z'n mars heeft. Het snel inladen van die portals, de graphics van de vacht, de animaties, ...
Goede dienst!
Deleted
[Voor 89% gewijzigd door Ramon27 op 27-05-2023 07:31]
PS+ Essential games voor juni
- NBA 2K23
- Jurassic World Evolution 2
- Trek to Yomi
Heb niks met nba, wel top titel volgens mij. Jurassic World wel het proberen waard denk ik.
Nu nog even 2 week wachten op de plus extra line up
Nu nog even 2 week wachten op de plus extra line up
Voor de mensen die graag video materiaal van de PlayStation Plus Essential games van juni willen zien.
Wat een tegenvaller. Playstation is wel lekker consistent bezig in het leveren van teleurstellingen. Eerst een tegenvallende showcase leveren en nu dit. Ik ben benieuwd of ze dit doortrekken naar de Extra line up voor juni.
Spreek voor jezelf zou ik zeggen.bRuud83 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 14:02:
Wat een tegenvaller. Playstation is wel lekker consistent bezig in het leveren van teleurstellingen. Eerst een tegenvallende showcase leveren en nu dit. Ik ben benieuwd of ze dit doortrekken naar de Extra line up voor juni.
In de showcase zaten vette dingen. De lineup van PS+ (extra) vind ik al maanden steengoed. Deze PS+ games is niks mis mee. Als ik dit afzet wat ik bij microsoft in gamepass krijg, dan is dat pas een teleurstelling. Maar ook dat is persoonlijk.
[Voor 10% gewijzigd door Hulleman op 01-06-2023 14:11]
LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Xbox Series X |
Jurassic World Evolution 2 vind ik zo'n typische desktop game. Is dat een beetje te spelen met een controller?
Ik heb deel 1 veel op de PS4 gespeeld en dat ging heel goed. Deel 2 heb ik op de XSX gespeeld, maar die kon me minder bekoren dan deel 1. Beetje meer van hetzelfde en iets andere opzet van de campaign wat ik minder vond. Deel 1 vond ik overigens zeer verslavend om te spelen. Het is geen diepgaand management game, maar wel erg leuk om een keer door te spelenMuse schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 14:23:
Jurassic World Evolution 2 vind ik zo'n typische desktop game. Is dat een beetje te spelen met een controller?

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Xbox Series X |
Meh, niet echt een goede maand voor mij wat betreft PS+ games, nba boeit me niet, Jurassic park games ook niet, misschien dat ik Trek to Yomi een kans geef, kende het spel niet en hoewel ik eigenlijk meestal niets heb met de meeste sidescrollers, het kost niets dus kan het wel een keer proberen.
Ik zal wel 1 van de enigste zijn, maar ik was wel blij met NBA2K. Paar jaar terug een deel gekocht en mij er toen goed mee vermaakt, om dan nu "gratis" een nieuw deel te krijgen is wel leuk en ook wel zin om hem te spelen. Maar zou hem niet zelf in de winkel gekocht hebben.Raem schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 18:02:
[Afbeelding]
PS+ Essential games voor junihttps://blog.playstation....ution-2-and-trek-to-yomi/
- NBA 2K23
- Jurassic World Evolution 2
- Trek to Yomi
Dan geef ik het wellicht een kans. ThanksHulleman schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 15:58:
[...]
Ik heb deel 1 veel op de PS4 gespeeld en dat ging heel goed. Deel 2 heb ik op de XSX gespeeld, maar die kon me minder bekoren dan deel 1. Beetje meer van hetzelfde en iets andere opzet van de campaign wat ik minder vond. Deel 1 vond ik overigens zeer verslavend om te spelen. Het is geen diepgaand management game, maar wel erg leuk om een keer door te spelen

Ik ben af en toe ook wel voor een goede sport game te vinden (om het even welke sport), maar van wat ik begrepen heb is NBA2K enkele jaren geleden zwaar overgegaan op loot boxes. Waardoor de game eigenlijk meer aanvoelt als een soort casino mobile game.Pompi schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 18:24:
[...]
Ik zal wel 1 van de enigste zijn, maar ik was wel blij met NBA2K. Paar jaar terug een deel gekocht en mij er toen goed mee vermaakt, om dan nu "gratis" een nieuw deel te krijgen is wel leuk en ook wel zin om hem te spelen. Maar zou hem niet zelf in de winkel gekocht hebben.
Dat zie ik wel vaker dat dit soort games in game abonnementen gepropt worden met de bedoeling in game cash, loot boxes en microtransactions te verkopen (hot wheels unleashed, ...)
Heb NBA daarom ook eens geprobeerd via Apple Arcade, omdat je dan zeker bent dat alle ingame transactie eruit gesloopt zijn.
Wie weet, misschien hebben ze voor deze 2023 versie een beetje de voet van het gaspedaal gehaald, en zit er in de basisgame een game die speelbaar is. Ik probeer 'm vast ook wel even. Maar dat ze de 2023 game nu al in een abo steken, laat me vermoeden dat ze toch vooral uit zijn op de ingame purchases. F1 2023 ga je ook niet snel vinden in een abo dienst bijvoorbeeld. Die moet eerst als game nog opbrengen.
Zoiets kwam ik ook tegen in een review. De gameplay lijkt op de schop gegaan en verbeterd tegenover de vorige versie en minder arcade aan te voelen(trager).Amos_x schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 23:20:
[...]
Ik ben af en toe ook wel voor een goede sport game te vinden (om het even welke sport), maar van wat ik begrepen heb is NBA2K enkele jaren geleden zwaar overgegaan op loot boxes. Waardoor de game eigenlijk meer aanvoelt als een soort casino mobile game.
Dat zie ik wel vaker dat dit soort games in game abonnementen gepropt worden met de bedoeling in game cash, loot boxes en microtransactions te verkopen (hot wheels unleashed, ...)
Heb NBA daarom ook eens geprobeerd via Apple Arcade, omdat je dan zeker bent dat alle ingame transactie eruit gesloopt zijn.
Wie weet, misschien hebben ze voor deze 2023 versie een beetje de voet van het gaspedaal gehaald, en zit er in de basisgame een game die speelbaar is. Ik probeer 'm vast ook wel even. Maar dat ze de 2023 game nu al in een abo steken, laat me vermoeden dat ze toch vooral uit zijn op de ingame purchases. F1 2023 ga je ook niet snel vinden in een abo dienst bijvoorbeeld. Die moet eerst als game nog opbrengen.
Wil je online gaan word je verplicht om er extra geld in te spelen om mee te kunnen lees ik.
Mijn beide zonen spelen deze game volop online en hebben nog nooit daarvoor hoeven te betalen.Chelseamarre123 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 07:11:
[...]
Zoiets kwam ik ook tegen in een review. De gameplay lijkt op de schop gegaan en verbeterd tegenover de vorige versie en minder arcade aan te voelen(trager).
Wil je online gaan word je verplicht om er extra geld in te spelen om mee te kunnen lees ik.
Klinkt goed in dat geval!Zapato schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 09:29:
[...]
Mijn beide zonen spelen deze game volop online en hebben nog nooit daarvoor hoeven te betalen.
Stomme vraag misschien, ben al een paar uur het zoeken maar ik heb nu Playstation+ Premium, dus moet Cloud Gaming, maar kan je net als bijvoorbeeld met Xbox Cloud Gaming en hiervoor Stadia, ook games spelen over de telefoon, dus niet remote play maar echt cloud gaming, kan het op een of andere manier niet in de Playstation App vinden, nog een aparte app vinden.
Sorry alsvast als ik een domme vraag stel. Op 2 juli wordt mij PS+ abo (essential) automatisch verlengd voor € 59,99 (daarvoor kreeg ik onlangs een email). Nu met de Days of Play korting wil ik zelf verlengen met de 25% korting, maar als ik daarvoor kies krijg ik de melding "Wil je nog een Playstation Plus-abonnement toevoegen?" Dan kan ik "Opnieuw kopen" of "Nee" kiezen. Is dit nou een verlenging of een 2de abo parallel naast mijn bestaande abo? Ik vind het een beetje onduidelijk, maar misschien ben ik wel gek...
Don't feel bad for the suicidal cat. | Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - Bluesound N130 - Topping E30-II - JBL 4309 - SVS SB-2000 - LG 77G2 - Sony 75XF9005 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch
Geen zorgen dat is een verlenging van je huidige abbo. Zelf ook op die manier gedaanMajor_ton schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 15:40:
Sorry alsvast als ik een domme vraag stel. Op 2 juli wordt mij PS+ abo (essential) automatisch verlengd voor € 59,99 (daarvoor kreeg ik onlangs een email). Nu met de Days of Play korting wil ik zelf verlengen met de 25% korting, maar als ik daarvoor kies krijg ik de melding "Wil je nog een Playstation Plus-abonnement toevoegen?" Dan kan ik "Opnieuw kopen" of "Nee" kiezen. Is dit nou een verlenging of een 2de abo parallel naast mijn bestaande abo? Ik vind het een beetje onduidelijk, maar misschien ben ik wel gek...

Dank je!Rox92 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 15:48:
[...]
Geen zorgen dat is een verlenging van je huidige abbo. Zelf ook op die manier gedaan
Don't feel bad for the suicidal cat. | Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - Bluesound N130 - Topping E30-II - JBL 4309 - SVS SB-2000 - LG 77G2 - Sony 75XF9005 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch
Nee, dat kan (naast de Playstation) alleen op PC.Linksquest schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 00:41:
Stomme vraag misschien, ben al een paar uur het zoeken maar ik heb nu Playstation+ Premium, dus moet Cloud Gaming, maar kan je net als bijvoorbeeld met Xbox Cloud Gaming en hiervoor Stadia, ook games spelen over de telefoon, dus niet remote play maar echt cloud gaming, kan het op een of andere manier niet in de Playstation App vinden, nog een aparte app vinden.
Ja pc wist ik, maar dan ligt het niet aan mij en moeten we wachten totdat Sony dit gaat toepassen. Lijkt me wel verstandig als ze dit gaan doen, aangezien ze al achter lopen op Cloud Gaming gebied. Maar goed, kan nu wel ps3 games via cloud spelen op de PlayStation 5.
Let op:
Het is niet de bedoeling om hier te vragen naar PSN (cards) aanbiedingen. Weet je een goede aanbieding? Dan kun je die plaatsen in het Console Budget Gaming topic. Ook daar is het echter niet de bedoeling om naar aanbiedingen te vragen.
Het is niet de bedoeling om hier te vragen naar PSN (cards) aanbiedingen. Weet je een goede aanbieding? Dan kun je die plaatsen in het Console Budget Gaming topic. Ook daar is het echter niet de bedoeling om naar aanbiedingen te vragen.