• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:59
Voor de mensen die nog geen PlayStation Plus hebben, ik kwam dit tegen.

https://www.xgn.nl/nieuws...aand-ps-plus-bijna-gratis

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-06 13:54

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

DerOllie schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 15:45:
[...]
Ik kijk vooral uit naar Mafia Definitive Edition. Mafia 3 wel gespeeld in verleden, was uiteindelijk best vette game. Mafia 1 en 2 nooit gespeeld en de remake lijkt me dan ook wel tof! (hopelijk wordt ie hier niet vervangen door andere game. Meestal is dat midden-oosten toch waar dat gebeurd?)
Tijd voor Mafia 2 DE, Mafia 1 DE praktisch uitgespeeld. Alle missies gehaald, collectables en secrets gevonden. Zou alleen de game nog in Classic modus moeten doorspelen om platinum te halen, maar dat schijnt niet gemakkelijk te zijn... :)

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:30
De maandelijkse spellen van maart zijn beschikbaar :)

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:23
Hoe zit dat nu met die plus extra, kan je die games die ooit geweest zijn nog downloaden / claimen. Of is het net als met de essential, alleen van die maand claimen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-06 16:25
G.Scholtens schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 08:37:
Hoe zit dat nu met die plus extra, kan je die games die ooit geweest zijn nog downloaden / claimen. Of is het net als met de essential, alleen van die maand claimen?
Volgens mij is het met Extra dat het werkt zoals Gamepass; zo lang ze er in staan kun je ze spelen, daarna niet meer.

• G.Scholtens
voog schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 08:40:
[...]

Volgens mij is het met Extra dat het werkt zoals Gamepass; zo lang ze er in staan kun je ze spelen, daarna niet meer.
niet bekend met gamepass helaas. Maar ook al claim je ze en ze worden verwijderd, dan heb je dus gewoon pech?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• voog
G.Scholtens schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 08:57:
[...]

niet bekend met gamepass helaas. Maar ook al claim je ze en ze worden verwijderd, dan heb je dus gewoon pech?
Vergelijkbaar met een Netflix in dat geval, zit je midden in een seizoen kan je serie ook verdwijnen. Voor de omdenkers onder ons is het geen pech, maar een kwestie van te laat begonnen ;)

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:25

thunder8

Het gedonder begint weer.

G.Scholtens schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 08:37:
Je kan de games alleen downloaden/spelen als deze in de catalogus staat van PS+ Extra. Als de game wordt verwijderd, heb je kans dat je nog een paar dagen/weken kan spelen, maar daarna gaat er een slotje op en kan je alleen nog spelen als je de game koopt, of wacht totdat die weer in Extra zit.

De maandelijkse Essential games zou ik altijd claimen, ook al speel je ze niet. Die kan je altijd blijven downloaden/spelen, zolang je PS+ actief is. Is de maand voorbij en je hebt ze niet geclaimed, dan is het ook helaas pindakaas.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• G.Scholtens
thunder8 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 09:10:
[...]

Je kan de games alleen downloaden/spelen als deze in de catalogus staat van PS+ Extra. Als de game wordt verwijderd, heb je kans dat je nog een paar dagen/weken kan spelen, maar daarna gaat er een slotje op en kan je alleen nog spelen als je de game koopt, of wacht totdat die weer in Extra zit.

De maandelijkse Essential games zou ik altijd claimen, ook al speel je ze niet. Die kan je altijd blijven downloaden/spelen, zolang je PS+ actief is. Is de maand voorbij en je hebt ze niet geclaimed, dan is het ook helaas pindakaas.
Essential heb ik al, en claim dan ook alles wel wat mij leuk lijkt. En zo kan je mooie backlog opbouwen.
Maar zonde al je net even die 40 a 50 euro meer betaald, je bouwt mooie collectie op en de games worden verwijderd uit de catalogus. Dan heb je er alsnog niks aan

Acties:
  • +4Henk 'm!
G.Scholtens schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 09:14:
[...]

Essential heb ik al, en claim dan ook alles wel wat mij leuk lijkt. En zo kan je mooie backlog opbouwen.
Maar zonde al je net even die 40 a 50 euro meer betaald, je bouwt mooie collectie op en de games worden verwijderd uit de catalogus. Dan heb je er alsnog niks aan
Zo moet je het niet zien, je bouwt geen collectie op. Je betaalt voor de toegang tot een bibliotheek aan games en als daar wat voor je tussen zit ga je die spelen. Games claimen (zoals bij Essential) om later te spelen heeft geen zin.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +2Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001

thunder8

Het gedonder begint weer.

[...]

Niet mee eens. Voor die 40-50 euro extra per jaar, krijg je toegang tot honderden games. Je kan hierdoor zonder enig risico games testen en als het niets is, gewoon weer verwijderen en dat kost je niets extra meer. Is het wel wat, dan is het alleen zaak om te blijven spelen totdat je het uitspeelt of de game zat bent. Dan ben je het verwijderen mogelijk voor.

Ik moest destijds iets van 35 euro extra betalen voor de upgraden van bijna een jaar. Voor dat geld had ik AC: Valhalla kunnen kopen of bijna een jaar PS+ Extra. Daar zat de game ook in. Heb die game gespeeld totdat ik er redelijk klaar mee was, maar niet uitgespeeld. Maar daarnaast heb ik ook Death Stranding kunnen spelen, toch niet helemaal mijn type game, Stray, Saints Row, Ace Combat 7 en nog een zooi andere games. Soms beviel het, soms niet. En dat allemaal voor dat ene bedrag. Als je op jaarbasis 2 games speelt, die je normaal zou kopen, heb je de kosten er al uit. En dan heb je de rest van het jaar nog een behoorlijke keus qua andere games. :)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vrijdag
Plus Extra moet je ook eigenlijk zien als een soort "all you can eat" toegang. Of, wat ouderwetser, een abonnement op je plaatselijke bibliotheek.

Of het je waard is, is natuurlijk sterk persoonlijk. Voor mij is Essential genoeg. Dit is omdat ik al een enorme backlog heb (ook nog een hele zwik PS3 spellen die ik toch echt eens wel doorlopen, gewoon op easy en de verhaallijn volgen). Daarnaast ben ik "die ene gamer die constant Call of Duty speelt".

Mijn spaarzame vrije tijd is vrij kostbaar en dan lijkt een schier oneindige voorraad games leuk, maar ik kom er toch niet aan toe. Speel je echter heel veel verschillende spellen en fiets je snel ergens doorheen, dan is Extra/Premium natuurlijk een mooie optie :)

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:56
Ik heb tijdens black friday geupgrade naar Extra, ik was 60 euro kwijt voor 2 jaar (had nog essential staan) en inmiddels al Marvels Avengers, Stray en Returnal eruit gespeeld, normaal zouden alleen die 3 spellen mij al meer dan die 60 euro gekost hebben en ik heb nog 20 maanden waarin ik vanalles kan spelen. Uiteindelijk gaat het erop neerkomen dat ik waarschijnlijk zo goed als geen nieuwe spellen meer ga kopen en gewoon iets uit de catalogus kies om te spelen.
Het enige dat de aanbieders van dit soort systeem echt beter zouden moeten doen, is het duidelijk aangeven tot wanneer een bepaald product beschikbaar is. Of het nu een TV-reeks is, of een game, je wil echt niet ineens vernemen dat je nog 2 weken hebt om titel X of Y te gaan voltooien.

Waarom dat blijkbaar toch moeilijk is, heeft wellicht te maken met de onderhandelingen voor verlenging van de licenties. Ze willen wellicht niet te vroeg een einddatum erop plakken als ze zelf ook nog van plan zijn te verlengen. Maar te lang wachten is ook niet goed en zal alleen maar hun klanten pissig maken. Toch zou wat meer transparantie minder frustrerend zijn voor de eindgebruiker.

Overigens heb ik op Netflix en Prime Video ook al enkele keren het omgekeerde meegemaakt: dat een reeks een aangekondigde einddatum had, die dan ineens echt slechts enkele dagen ervoor verdween en de serie toch verder bekijkbaar was. Zal ook wel weer met last-minute contractverlengingen te maken gehad hebben.

• Linksquest
Twixie schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 12:38:
Het enige dat de aanbieders van dit soort systeem echt beter zouden moeten doen, is het duidelijk aangeven tot wanneer een bepaald product beschikbaar is. Of het nu een TV-reeks is, of een game, je wil echt niet ineens vernemen dat je nog 2 weken hebt om titel X of Y te gaan voltooien.

Waarom dat blijkbaar toch moeilijk is, heeft wellicht te maken met de onderhandelingen voor verlenging van de licenties. Ze willen wellicht niet te vroeg een einddatum erop plakken als ze zelf ook nog van plan zijn te verlengen. Maar te lang wachten is ook niet goed en zal alleen maar hun klanten pissig maken. Toch zou wat meer transparantie minder frustrerend zijn voor de eindgebruiker.

Overigens heb ik op Netflix en Prime Video ook al enkele keren het omgekeerde meegemaakt: dat een reeks een aangekondigde einddatum had, die dan ineens echt slechts enkele dagen ervoor verdween en de serie toch verder bekijkbaar was. Zal ook wel weer met last-minute contractverlengingen te maken gehad hebben.
Deze mening deel ik erg, 6 weken van te voren zou al een veel fijnere datum zijn, meestal genoeg tijd om nog eens verder te spelen of een game alsnog even op te pakken of aan te beginnen.

Acties:
  • +1Henk 'm!
[...]

Eens met @Raem . Deze redenering begrijp ik ook echt nooit. Zo 'nieuw' is het idee van een abonnement toch niet? Je bouwt inderdaad geen collectie op. Gebaseerd op wat? Maandelijks een paar euro neertellen? Je voelt en begrijpt zelf ook dat dit niet zo kan werken?

PS+ essential (het vroegere PS+) werkt inderdaad anders. Maar ook daar voel je onbewust toch aan dat het gewoon een ander model is. Je krijgt daar per maand 2 of 3 games aangeboden (geen 150 zoals extra), die je moet claimen zolang je abonnement loopt. Je moet er dus die maand bij zijn met een actief abonnement. En de maand er na heb je pech, dan kan je de voorbije maand nooit meer claimen. Zo bouw je inderdaad wel een (permanente) collectie uit, echter eentje die enkel toegankelijk is op voorwaarde van het betalen van het 'toegangsbedrag' .

Maar PS+ essential is dan ook echt eerder om de trouwe klant te belonen.

Ik zie het ook vaak genoeg op de frontpage, tweakers die met droge oogjes beweren (en ragen) dat ze na een maandje spotify te betalen voor eeuwig toegang zouden moeten hebben tot de beluisterde tracks. "Want je hebt er toch voor betaald". Nee, je betaalt "huur" voor een service/toegang.

Analogies:

- maandje lidgeld betalen voor de bibliotheek, 100 boeken uitlenen en dan houden?
- maandje huur betalen voor een appartement, en dan gewoon het appartement houden?
- maandje netflix/spotify betalen, 1000 films/10000songs downloaden en dan 'heb' je ze gewoon?
- of, maandje PS+ extra betalen, 150 games aan je collectie toevoegen voor 10 euro, en dan eeuwig van die collectie kunnen gebruik maken?

Ik hou persoonlijk een lijst bij van m'n games. Om overzicht te hebben. PS+ extra games voeg ik daar niet aan toe. Ik beschouw die niet als games in m'n collectie. Door het rotatie-aspect van de library heb je ze echt enkel te leen. En als je die toevoegt wordt het al snel een rommeltje. Het heeft inderdaad ook gewoon minder gepercipieerde waarde. Ik kan dan ook weinig waarderen dat games uit de extra-tier in m'n game library weergegeven worden op de ps5/ps app/playstation account! Ik meen dat @Twixie er ook zo over denkt.

PS+ essential games beschouw ik wel als 'eigen' games, en voeg ik aan die persoonlijke lijst toe. De licentie is permanent beschikbaar (zolang Playstation bestaat/de store bestaat) en is enkel locked achter een abonnement.

Ik ervaar toch een duidelijk verschil in 'ownership' tussen PS+ essential, en PS+ extra, waar ik PS+ essential games bijna op gelijke voet zet als m'n echt aangekochte games (fysiek of PSN)
Amos_x schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 13:43:
[...]
Ik hou persoonlijk een lijst bij van m'n games. Om overzicht te hebben. PS+ extra games voeg ik daar niet aan toe. Ik beschouw die niet als games in m'n collectie. Door het rotatie-aspect van de library heb je ze echt enkel te leen. En als je die toevoegt wordt het al snel een rommeltje. Het heeft inderdaad ook gewoon minder gepercipieerde waarde. Ik kan dan ook weinig waarderen dat extra games in m'n game library weergegeven worden op de ps5/ps app/playstation account! Ik meen dat @Twixie er ook zo over denkt.
Inderdaad, hier ook overigens iemand die bijna maniakaal bijhoudt wat hij heeft. Heb een gigantische spreadsheet van al mijn PlayStation, XBox en PC games, zowel fysiek als digitaal. Met de introductie van PS+ Extra dan toch ook even zitten twijfelen hoe ik die zou gaan bijhouden. Eerst dacht ik ook van niet, exact voor de reden die je aanhaalt. Uiteindelijk toch toegevoegd omdat in mijn Excel ik bvb ook bijhoud welke games geïnstalleerd staan
Vroeg of laat ga ik weer eens moeten beslissen, namelijk wat ik doe met games die verdwijnen, gezien ik ze niet meer kan spelen maar ze wel nog in mijn Library gaan staan.
Waar kun je het nieuws lezen wat er allemaal voor nieuwe spellen bij komen voor PS+ Premium en Extra?

Ik lees alleen maar nieuws over de maandelijkse games voor PS+ Essentials op de officiële PlayStation Twitter.

• G.Scholtens
thunder8 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 09:53:
[...]

Niet mee eens. Voor die 40-50 euro extra per jaar, krijg je toegang tot honderden games. Je kan hierdoor zonder enig risico games testen en als het niets is, gewoon weer verwijderen en dat kost je niets extra meer. Is het wel wat, dan is het alleen zaak om te blijven spelen totdat je het uitspeelt of de game zat bent. Dan ben je het verwijderen mogelijk voor.

Ik moest destijds iets van 35 euro extra betalen voor de upgraden van bijna een jaar. Voor dat geld had ik AC: Valhalla kunnen kopen of bijna een jaar PS+ Extra. Daar zat de game ook in. Heb die game gespeeld totdat ik er redelijk klaar mee was, maar niet uitgespeeld. Maar daarnaast heb ik ook Death Stranding kunnen spelen, toch niet helemaal mijn type game, Stray, Saints Row, Ace Combat 7 en nog een zooi andere games. Soms beviel het, soms niet. En dat allemaal voor dat ene bedrag. Als je op jaarbasis 2 games speelt, die je normaal zou kopen, heb je de kosten er al uit. En dan heb je de rest van het jaar nog een behoorlijke keus qua andere games. :)
Maar hoe lang blijven de games er gemiddeld op staan? Ik ben iemand die eigenlijk alleen singleplayer games speelt. Soms 1 a 2 tegelijk, maar normaal 1 spelen verwijderen en door naar de volgende. En aangezien ik geen uren per dag kan spelen duurt het soms best lang om game volledig uitgespeeld te hebben

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 10:23

Ace

Happy Happy Joy Joy

Twixie schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 14:26:
[...]

Inderdaad, hier ook overigens iemand die bijna maniakaal bijhoudt wat hij heeft. Heb een gigantische spreadsheet van al mijn PlayStation, XBox en PC games, zowel fysiek als digitaal. Met de introductie van PS+ Extra dan toch ook even zitten twijfelen hoe ik die zou gaan bijhouden. Eerst dacht ik ook van niet, exact voor de reden die je aanhaalt. Uiteindelijk toch toegevoegd omdat in mijn Excel ik bvb ook bijhoud welke games geïnstalleerd staan
Vroeg of laat ga ik weer eens moeten beslissen, namelijk wat ik doe met games die verdwijnen, gezien ik ze niet meer kan spelen maar ze wel nog in mijn Library gaan staan.
Bijna maniakaal, zeg maar gerust maniakaal :P

Waarom zou je een digitale collectie die continu verandert uberhaupt bijhouden?

o/~ hey, I don't wanna go to work today, wanna stay home and play all my video games, on the 1up show o/~ 2006-2009 :(

Ace schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 13:56:
[...]
Wel, daar ben ik dus nog niet helemaal uit. Die Excel is vooral gestart om mijn digitale collectie van echte owned games bij te houden. Ook de originele PS+ games passen daarin, gezien die in principe niet verdwijnen (tenzij ik mijn abonnement stopzet).
Het is dus nu pas met PS+ Extra dat ik nog wat twijfel wat te doen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• voog
Ace schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 13:56:
[...]

Bijna maniakaal, zeg maar gerust maniakaal :P

Gamemaniakaal

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:04

CyBeRSPiN

sinds 2001

Krijg net deze mail:
De PlayStation Plus-collectie verdwijnt
Vanaf 9 mei is de PlayStation®Plus-collectie niet langer beschikbaar als een PlayStation Plus-voordeel. Je kunt alle titels uit de PlayStation Plus-collectie vóór 9 mei aan je gamebibliotheek toevoegen en de games op elk moment in de toekomst blijven spelen met een actief PlayStation Plus-lidmaatschap.

Deze wijziging heeft geen invloed op de PlayStation Plus-gamecatalogus, maandelijkse games en andere bestaande voordelen.
Wat betekent dit precies? Welke games betreft dit? Ik dacht dat dit al zo was en je elke maand de games van de maand aan je bibliotheek moest toevoegen?

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:53

Sorbo

Uw hulp in huis!

CyBeRSPiN schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 21:59:
Krijg net deze mail:

[...]

Wat betekent dit precies? Welke games betreft dit? Ik dacht dat dit al zo was en je elke maand de games van de maand aan je bibliotheek moest toevoegen?
Dit is die collectie van 20 PS4 games die aangeboden werd voor PS5-eigenaren met PS Plus. Zitten best toffe titels tussen, dus zeker de moeite waard om ze even te claimen als je ze nog niet hebt:

https://kotaku.com/ps-plu...ona-bloodborne-1850060007

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:04

CyBeRSPiN

sinds 2001

Sorbo schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 22:19:
[...]

Dit is die collectie van 20 PS4 games die aangeboden werd voor PS5-eigenaren met PS Plus. Zitten best toffe titels tussen, dus zeker de moeite waard om ze even te claimen als je ze nog niet hebt:

https://kotaku.com/ps-plu...ona-bloodborne-1850060007
Ah ok thanks, ja ik herinner het me nu. Die heb ik allemaal op day 1 van de PS5 launch al geclaimed :)

• G.Scholtens
Zit net even in de catalogus te bladeren omdat ik twijfel om van essential naar extra over te stappen. Maar games als returnal, got en nog vele andere top titels waar het extra logo bij staat. Kan ik dus gratis spelen zolang ze in de catalogus staan?

Ik zou voor nu 16 euro ofzo bij moeten betalen voor komende half jaar ofzo. Dus dat vind ik meevallen
G.Scholtens schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 10:26:
Zit net even in de catalogus te bladeren omdat ik twijfel om van essential naar extra over te stappen. Maar games als returnal, got en nog vele andere top titels waar het extra logo bij staat. Kan ik dus gratis spelen zolang ze in de catalogus staan?

Ik zou voor nu 16 euro ofzo bij moeten betalen voor komende half jaar ofzo. Dus dat vind ik meevallen
Klopt inderdaad. https://pspluslist.net/
Dit is een handige site om alle games uit de catalogus te bekijken.

• G.Scholtens
Raem schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 10:39:
[...]

Thnx ik ga er nu toch even serieus over nadenken.

Nadeel is wel de meeste games die ik nog wou spelen, zijn volgens die site nog maar 5 tot 30uur speelbaar. Wat gebeurt er daarna dan? Komen ze nog terug, worden ze verwijderd van je console?

Films op Netflix kan je ook niet verkopen of eeuwig kijken.

En koop games bijna alleen 2e hands, dus ja levert misschien soms 15 a 25 euro als je die nog doorverkoopt.

En met beetje goed opletten qua aanbiedingen hoe je nooit volledig te betalen voor je abbo.

Nou nog meer tijd en ruimte qua opslag 😅

[Voor 14% gewijzigd door G.Scholtens op 11-03-2023 11:13]

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 09:26
G.Scholtens schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 10:48:
[...]

Thnx ik ga er nu toch even serieus over nadenken.

Nadeel is wel de meeste games die ik nog wou spelen, zijn volgens die site nog maar 5 tot 30uur speelbaar. Wat gebeurt er daarna dan? Komen ze nog terug, worden ze verwijderd van je console?

Films op Netflix kan je ook niet verkopen of eeuwig kijken.

En koop games bijna alleen 2e hands, dus ja levert misschien soms 15 a 25 euro als je die nog doorverkoopt.

En met beetje goed opletten qua aanbiedingen hoe je nooit volledig te betalen voor je abbo.

Nou nog meer tijd en ruimte qua opslag 😅
Ik denk dat de uren op die website die je bedoelt, de uren zijn om de game uit te spelen ;)

• G.Scholtens
MathieuT schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 11:52:
[...]

Ik denk dat de uren op die website die je bedoelt, de uren zijn om de game uit te spelen ;)
Ja die uren die aflopen. Na afloop is die Game dus niet meer beschikbaar in de catalogus? Sommige games staan er net maand of iets langer op
G.Scholtens schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 12:04:
[...]

Ja die uren die aflopen. Na afloop is die Game dus niet meer beschikbaar in de catalogus? Sommige games staan er net maand of iets langer op
Dat is zoals @MathieuT al zegt gewoon het altijd uur dat het gemiddeld kost om de game uit te spelen. Heeft niks te maken met hoe lang de games nog in de catalogus blijven staan.

Raem schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 10:39:
[...]

Goede site. Toch vind ik het nog steeds moeilijk om te zien welke game nu in welke tier zit. En de meeste sites die PS+ games oplijsten, doen exact hetzelfde. Ze zetten premium en extra door elkaar, zonder duidelijk te maken welke game in welke tier zit. Ze gaan er blijkbaar van uit dat iedereen meteen de hoogste tier aanschaft. Maar gezien het significante prijsverschil (zonder kortingen zoals black friday) en de beperkte meerwaarde (demo's en ps3 streaming...) is dat niet zo evident.

Ook de officiële PlayStation site doet die moeite niet edit: correctie, dit is dus wel degelijk de extra lijst, eronder staan de games die exclusief in premium zitten. Domme opmerking.
Alle games uit de catalogus van A tot Z

De meeste game websites zijn nog erger. Vaak zijn de eerste links die je vindt meestal: "games added to ps+ this month", of een lijst met games in de service en aangekondigd door elkaar.

Of, wat je ook vaak ziet, in artikel vorm met een game titel, een afbeelding en een paragraaf tekst, 8 tot 10 entries per pagina.

Deze site uit het groene kamp is perfect. Een community site zoals trueachievements mis ik nog wel. No nonsense database van alle games, gamepass games, duidelijkheid over de tiers (PC, ultimate, ...) Noem maar op.

Deze site komt nog het meest in de buurt: https://www.pushsquare.com/guides/all-ps-plus-games

[Voor 3% gewijzigd door Amos_x op 11-03-2023 13:48]

De lijst uit je screenshot is alles wat in Extra zit. De Premium tag staat erbij omdat je met een Premium tier uiteraard óók toegang hebt tot die games.
Als je op die pagina verder naar beneden scrolt zie je de games die enkel toegankelijk zijn met Premium.

Raem schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 13:35:
[...]

De lijst uit je screenshot is alles wat in Extra zit. De Premium tag staat erbij omdat je met een Premium tier uiteraard óók toegang hebt tot die games.
Als je op die pagina verder naar beneden scrolt zie je de games die enkel toegankelijk zijn met Premium.
Omg, wat dom van me... :$ :$

Zo had ik het eerst niet begrepen. Had ook niet verder gescrold dan de premium demo games er juist onder.

dank

• G.Scholtens
Raem schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 13:09:
[...]

Dat is zoals @MathieuT al zegt gewoon het altijd uur dat het gemiddeld kost om de game uit te spelen. Heeft niks te maken met hoe lang de games nog in de catalogus blijven staan.
Ooh beters, dan kan ik beter even upgrade doen. Voor die 16 euro extra komende half jaar heb ik flink wat games om te doen.

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 08:25
Kreeg deze mail van Playstation aan, iemand die weet wat dit exact betekent? Ik heb nu 2 weken een PS5 en ineens voor 1 jaar plus premium gekocht.
De PlayStation Plus-collectie verdwijnt
Vanaf 9 mei is de PlayStation®Plus-collectie niet langer beschikbaar als een PlayStation Plus-voordeel. Je kunt alle titels uit de PlayStation Plus-collectie vóór 9 mei aan je gamebibliotheek toevoegen en de games op elk moment in de toekomst blijven spelen met een actief PlayStation Plus-lidmaatschap.

Deze wijziging heeft geen invloed op de PlayStation Plus-gamecatalogus, maandelijkse games en andere bestaande voordelen.

Bedankt voor je voortdurende steun aan PlayStation Plus.

• morm
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
deSenna24 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 06:09:
Kreeg deze mail van Playstation aan, iemand die weet wat dit exact betekent? Ik heb nu 2 weken een PS5 en ineens voor 1 jaar plus premium gekocht.

[...]
Precies wat er staat. Na 9 mei is de collectie niet meer beschikbaar, maar als je de games voor 9 mei toevoegd aan je bibliotheek blijven deze voor jou te gebruiken als je een actief ps+ abo hebt.

De ps+ collectie is volgens mij een aparte categorie in je ps+ overzicht.
Dus vlug nog even toevoegen aan je bibliotheek.

[Voor 7% gewijzigd door morm op 12-03-2023 08:50]

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 08:25
morm schreef op zondag 12 maart 2023 @ 08:48:
[...]

Precies wat er staat. Na 9 mei is de collectie niet meer beschikbaar, maar als je de games voor 9 mei toevoegd aan je bibliotheek blijven deze voor jou te gebruiken als je een actief ps+ abo hebt.

Dus vlug nog even toevoegen aan je bibliotheek.
Over welke collectie gaat het precies? De hele PS plus bibliotheek met honderden games? De classics? Er staat ook
Dus ik snap niet goed welke collectie ze bedoelen.

• morm
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
deSenna24 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 08:52:
[...]

Over welke collectie gaat het precies? De hele PS plus bibliotheek met honderden games? De classics? Er staat ook

[...]

Dus ik snap niet goed welke collectie ze bedoelen.
Ps+ collectie is een aparte lijst in je ps+ overzicht met onder andere God of War, Uncharted, Last of Us en meer toppers van de PS4.
https://tweakers.net/nieu...-voor-ps5-gebruikers.html

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:09
Kan ik die PS5 start games die dus in mei gaan verdwijnen ook al met mijn PS4 claimen? Heb nog geen 5, wel een 4, met PS+ en de 5 gaat wel komen, enkel nu nog niet

Acties:
  • +1Henk 'm!
maartend schreef op zondag 12 maart 2023 @ 12:50:
Kan ik die PS5 start games die dus in mei gaan verdwijnen ook al met mijn PS4 claimen? Heb nog geen 5, wel een 4, met PS+ en de 5 gaat wel komen, enkel nu nog niet
Nee, daar heb je een PS5 voor nodig.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• maartend
Dennis585 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 13:11:
[...]

Nee, daar heb je een PS5 voor nodig.
Thnx. Dan maar even bij een vriend inloggen met mijn account

• G.Scholtens
Zullen de top games al ragnarok, hogwarts, Modern Warfare ook komen in de plus extra, of is het dan toch toch beter om dat soort titels gewoon te kopen?

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
G.Scholtens schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 09:00:
Zullen de top games al ragnarok, hogwarts, Modern Warfare ook komen in de plus extra, of is het dan toch toch beter om dat soort titels gewoon te kopen?
Dat is nooit helemaal zeker. Sony zet zijn eigen exclusives na een periode (minimaal een jaar?) op PS Plus. Oudere staan er immers op, en nu ook Horizon Forbidden West. Dus Ragnarok komt er wel op te staan denk ik. Hogwarts en Modern Warfare daarentegen zijn van derden, en dan is het nooit 100% zeker of die games er wel op komen te staan.

En dan geldt ten slotte, wanneer wil je het spelen en wat is PS Plus extra voor jou? Zie je het als een vervanging van games kopen? Dan wachten of die er hopelijk in komt. Ik zie PS Plus extra als een aanvulling op kopen, zelfde met Game Pass bij Xbox. Ik koop games die ik leuk vind nog steeds, en blijkt een game die ik wil spelen in de service te zitten dan speel ik die daar. En ik gebruik mijn abonnement ook om games te spelen die ik anders niet zou kopen. Zoals F1 2022 in EA Play.

• Vrijdag
G.Scholtens schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 09:00:
Dat is heel simpel:

Wil je ze NU spelen? Dan ook NU kopen :P

Als ze je daarentegen "wel eens leuk lijkt", dan gewoon even wachten en ondertussen de rest van PS+ Extra proberen uit te spelen :+

De spellen lopen niet weg en alledrie zijn ze SP (of hebben in het geval van MW ook nog een campaign). Klotst het geld bij je tegen de plinten en wil je ze ook echt hébben, dan gewoon nu kopen. Wij kunnen hier niet je portemonnee kijken noch weten we hoe snel je door spellen heengaat. Er is altijd een kans dat spellen in de Plus (welke variant dan ook) komen, dus dat risico loop je als je een spel koopt.

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

s0kkie

Follow The Fool

Eerste PS+ game van april al bekend en het wordt een day 1 release game:

PSN: https://psnprofiles.com/s0kkie-NL

• G.Scholtens
Zorroberner schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 09:04:
[...]

Dat is nooit helemaal zeker. Sony zet zijn eigen exclusives na een periode (minimaal een jaar?) op PS Plus. Oudere staan er immers op, en nu ook Horizon Forbidden West. Dus Ragnarok komt er wel op te staan denk ik. Hogwarts en Modern Warfare daarentegen zijn van derden, en dan is het nooit 100% zeker of die games er wel op komen te staan.

En dan geldt ten slotte, wanneer wil je het spelen en wat is PS Plus extra voor jou? Zie je het als een vervanging van games kopen? Dan wachten of die er hopelijk in komt. Ik zie PS Plus extra als een aanvulling op kopen, zelfde met Game Pass bij Xbox. Ik koop games die ik leuk vind nog steeds, en blijkt een game die ik wil spelen in de service te zitten dan speel ik die daar. En ik gebruik mijn abonnement ook om games te spelen die ik anders niet zou kopen. Zoals F1 2022 in EA Play.
Opzich maakt het mij niet uit als ik ze nu in de release periode speel of over een jaar. Ik ben nu vollop bezig met star wars jedi fallen order. Die is ook niet niet de nieuwste meer, maar wel mijn main game op het moment.
Daarna ga ik COD: Vanguard spelen,dus ja het hoeft niet nieuw en direct. Ook al zou het dan wel mooi meegenomen zijn.

Ik heb de essential al en claim vaak de games wel, tenzij ze me echt niet leuk lijken. Dus zit nu jaarlijks op 50euro ongeveer. En koop zo nu en dan 2e hands een game. 3 a 4 per jaar max. Uitspelen en doorverkopen, heb nooit echt games in de kast liggen. Dus vandaar dat extra mij wel ideaal lijkt, maar toch 100euro per jaar. En dan is het zonde als niet al je games van je wishlist erop komen. Dus ja keuzes die je moet maken

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Benieuwd naar Tchia.

En weer een aantal mooie PS Classics in de line-up (Ape Escape 2!). Die zijn sinds dit jaar wel stukken beter geworden.
  • Uncharted Legacy of Thieves Collection
  • Tchia
  • Tom Clancy's Rainbow Six Extraction
  • Ghostwire Tokyo
  • Life Is Strange: True Colors
  • Immortals Fenyx Rising
  • Life is Strange 2
  • Dragon Ball Z: Kakarot
  • Street Fighter V Champion Edition
  • Untitled Goose Game
  • Final Fantasy Type-0 HD
  • Rage 2
  • Neo: The World Ends with You
  • Haven
PlayStation Plus Premium | Classics
  • Ridge Racer Type 4 | PS1
  • Ape Escape 2 | PSP
  • Syphon Filter: Dark Mirror | PSP
Mooie toevoegingen weer :) DBZ Kakarot stond ook al lange tijd op mijn lijstje om te spelen. En volgens mij is Square Enix bezig hun volledige bibliotheek aan games erop te knallen. :P

[Voor 5% gewijzigd door Raem op 15-03-2023 22:48]

• G.Scholtens
kazuka schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 17:40:
[Twitter]

Benieuwd naar Tchia.

En weer een aantal mooie PS Classics in de line-up (Ape Escape 2!). Die zijn sinds dit jaar wel stukken beter geworden.
Dacht even dat dit de essentials games al waren voor volgende maand, maar helaas 8)7

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-06 13:54

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

DerOllie schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 15:45:
[...]
Ik kijk vooral uit naar Mafia Definitive Edition. Mafia 3 wel gespeeld in verleden, was uiteindelijk best vette game. Mafia 1 en 2 nooit gespeeld en de remake lijkt me dan ook wel tof! (hopelijk wordt ie hier niet vervangen door andere game. Meestal is dat midden-oosten toch waar dat gebeurd?)
...en Platinum uitgespeeld! Eerst op normaal niveau, daarna alle collectables gevonden, en toen nog eens in Classic Mode de verhaallijn doorlopen. Was prima te doen, lekker uitdagend, maar niet onmogelijk! Mooie PS Plus game!

www.youtube.com/DerOllie

• G.Scholtens
Voor welk bedrag kan je ps plus extra ongeveer kopen met een goede aanbieding? Om mijn essential om te zetten naar extra kost met 16 euro voor half jaar. Dus dat valt me mee.

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:53

Aight!

'A toy robot...'

DerOllie schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 17:52:
[...]

...en Platinum uitgespeeld! Eerst op normaal niveau, daarna alle collectables gevonden, en toen nog eens in Classic Mode de verhaallijn doorlopen. Was prima te doen, lekker uitdagend, maar niet onmogelijk! Mooie PS Plus game!
Maffia III vond ik best wel tof, maar in die ouwe kwam ik niet echt in. Heel clunky en vond het niet fijn spelen.

Kwam net af van Horizon Forbidden West en ben nu maar Ghost of Tsushima opnieuw aan het uitspelen hahaha. Had mijn PS4 save game niet terug overgezet naar de PS5 en moest die uitbreiding nog doen.

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:14

Oxigeon

En zo is dat!

G.Scholtens schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 20:11:
Voor welk bedrag kan je ps plus extra ongeveer kopen met een goede aanbieding? Om mijn essential om te zetten naar extra kost met 16 euro voor half jaar. Dus dat valt me mee.
Ik heb deze ergens tijden de Kerstmis gekocht voor het bedrag wat normaal gewoon ps+ kost. Ik kreeg dus eigenlijk "extra" ipv de gewone Ps+ voor ik meen 60euro

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• G.Scholtens
Oxigeon schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 07:14:
[...]

Ik heb deze ergens tijden de Kerstmis gekocht voor het bedrag wat normaal gewoon ps+ kost. Ik kreeg dus eigenlijk "extra" ipv de gewone Ps+ voor ik meen 60euro
Ooh super, dat scheelt maar tientje meer dan het bedrag voor de normale essentials. Ga ik toch maar overwegen om eerst te upgrade voor komende half jaar. Zitten toch wel wat games tussen die ik nog zou willen spelen / proberen.

Games als demon souls, returnal,tchia, ghostrunner en nog vele andere heb ik al voorbij zien komen. En dit zijn niet de games die ik zou willen hebben. Dus mooie kans op deze manier

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-06 22:38
Mijn abonnement eindigt in december van dit jaar. Voor een extra abonnement betaal je 100 euro, en ik vind het altijd fijn om dit te spreiden. Dus mijn idee is om 50 euro tegoed op mijn account te zetten ergens dit jaar en vervolgens de rest in december te betalen. Bij het automatisch betalen van het abonnement, wordt er dan ook eerst gekeken naar het tegoed? Of wordt deze actie overgeslagen en wordt er dan 100 euro van mijn vaste betaalwijze geïncasseerd? Heeft iemand hier ervaring mee?

• Tim01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:18
mobygo76 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 16:00:
Mijn abonnement eindigt in december van dit jaar. Voor een extra abonnement betaal je 100 euro, en ik vind het altijd fijn om dit te spreiden. Dus mijn idee is om 50 euro tegoed op mijn account te zetten ergens dit jaar en vervolgens de rest in december te betalen. Bij het automatisch betalen van het abonnement, wordt er dan ook eerst gekeken naar het tegoed? Of wordt deze actie overgeslagen en wordt er dan 100 euro van mijn vaste betaalwijze geïncasseerd? Heeft iemand hier ervaring mee?
Gewoon automatisch verlengen uitzetten en dan handmatig verlengen. Dat weet je iig zeker dat het via je tegoed gaat al zou ik verwachten ze altijd eerst je tegoed gebruiken en dan pas gaan incasseren via de overige betaalwijze. Overigens heb je altijd eind november (tijdens Black Friday) een actie dat je 25% korting krijgt dus misschien handig om dan al vast te verlengen

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
maartend schreef op zondag 12 maart 2023 @ 13:12:
[...]

Thnx. Dan maar even bij een vriend inloggen met mijn account
Wat Dennis585 daar zegt is volgens mij juist niet waar. Ik heb namelijk 2 games die PS5 zijn en in de plus zaten afgelopen jaar geclaimd' door op m'n mac op de sony store site in te loggen en ze daar te claimen.
Toen had ik alleen nog een PS4, ging zonder enig probleem.

Toen ik maanden later de PS5 binnen had, stonden ze netjes in mijn bibliotheek en kon ik ze spelen.

Het kan dus wel. Tenzij.....ze daar nu een verandering in aangebracht hebben.

• Zonnetje83
  • Niet online
Overigens, ik had altijd een PS4, mwa gevoel over gehad. Met name traag en lawaaierig.

Met traag bedoel ik dan met name het OS, ook jaren terug was het bij mij al dat als je de store opende, hij telkens eerst seconden moest laden. En elders ook.

Juist daarom (en ik vond de menu structuur niet veel soeps), een Xbox gekocht. (en die was makkelijker te verkrijgen). Leuk, snel en stil. Maar toch.... een aantal games zijn PS-only en de nadruk bij de Xbox ligt minder op uncharted achtige spellen - vind ik.

Nu alsnog de PS5 weten te kopen en boy, wat een apparaat. OS vind ik duidelijk fijner dan die van de PS4 en sneller (ook door de ssd natuurlijk).

En op de een-of-andere manier voelt de PS5 meer premium aan. Kan er de vinger niet op leggen. Ik hou ze alle twee for the time being, maar ik merk toch dat ik meer naar de PS5 trek.

Overigens vind ik (nu) de plus extra voor 40 euro per jaar meer dan plus essential echt een steal en ergens zelfs nog beter dan de gamepass van Xbox.

Maar, natuurlijk, dat is mijn mening. Ik verbaas me er alleen wel over ;-)
Zonnetje83 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 17:40:
[...]

Wat Dennis585 daar zegt is volgens mij juist niet waar. Ik heb namelijk 2 games die PS5 zijn en in de plus zaten afgelopen jaar geclaimd' door op m'n mac op de sony store site in te loggen en ze daar te claimen.
Toen had ik alleen nog een PS4, ging zonder enig probleem.

Toen ik maanden later de PS5 binnen had, stonden ze netjes in mijn bibliotheek en kon ik ze spelen.

Het kan dus wel. Tenzij.....ze daar nu een verandering in aangebracht hebben.
Waarschijnlijk heb je die geclaimed uit de maandelijlse PS+ Essential games. De games uit de PS+ Collection kun je alleen via een PS5 claimen.

• Zonnetje83
  • Niet online
Raem schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 18:58:
[...]

Waarschijnlijk heb je die geclaimed uit de maandelijlse PS+ Essential games. De games uit de PS+ Collection kun je alleen via een PS5 claimen.
Dat weet ik zo uit mijn hoofd niet meer, het is maanden geleden. Dus het zou kunnen!

• G.Scholtens
De games voor aankomende maand worden toch ook vandaag bekend gemaakt?

• s0kkie
  • Nu online

s0kkie

Follow The Fool

G.Scholtens schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 16:24:
De games voor aankomende maand worden toch ook vandaag bekend gemaakt?
Ja volgens mij binnen nu en een uur. De 1e game was al bekend gemaakt:

Maar er volgen nog een paar :)

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 07:04

De games voor april zijn nu ook bekend.
Sackboy lijkt me wel gaaf, heb het altijd al eens willen spelen maar de prijs hield me tegen.

• edwinvdteems
  • Registratie: Juli 2013
AppleFan2007 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 18:33:
[Afbeelding]

De games voor april zijn nu ook bekend.
Sackboy lijkt me wel gaaf, heb het altijd al eens willen spelen maar de prijs hield me tegen.
Eens! Die is volgens mij nooit in prijs gedaald. Lijkt me leuk voor met m’n kiddo

• G.Scholtens
Sackboy ga ik lekker zelf spelen, niet de kiddos😎
Die shooter misschien eens proberen of reviews afwachten, maar trekt me nog niet.

Wanneer komt de line up van extra?

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:29
G.Scholtens schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 20:06:
Wanneer komt de line up van extra?
Volgens mij is dat zo’n 2 weken later

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Xbox Series X |

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:35

SD5k

>4&X

Sackboy is echt een onderschatte topper, vooral in co-op érg leuk! :)

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-06 15:40
Sackboy stond op m'n wishlist. Leuk dat ie nu gratis is.

4620 Wp PV ZZO 52° | Hyundai IONIQ5 73kWh Connect

edwinvdteems schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 19:22:
[...]
Die is volgens mij nooit in prijs gedaald. Lijkt me leuk voor met m’n kiddo
Erm... https://psprices.com/regi...y-a-big-adventure-ps4-ps5
Sackboy is een erg leuke game inderdaad! En er zitten ook een aantal (optionele) levels in die voor een leuke uitdaging kunnen zorgen.

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:52
Sackboy a big adventure had ik al in de collectie. Een erg leuk spel om met de kinderen te doen. Het kan soms nog wel voor wat frustratie zorgen, want de levels kunnen soms best pittig zijn.

• ari3
  • Niet online
Mijn zoon heeft zijn eigen account op de PS5 zodat hij zijn eigen savegames kan hebben. Hij kan ook PS-Plus games spelen op zijn account die ik onder mijn account gedownload heb. Het lukt hem alleen niet om online te spelen onder zijn account. Ik zoek me rot hoe ik dat voor hem activeer zonder een tweede PS-Plus account te nemen.

Eerst dacht ik dat de leeftijd voor zijn account verkeerd stond, maar hij kan gewoon 18+ spellen als God of War starten onder zijn eigen account dus dat kan het niet zijn. We spelen beiden op dezelfde PS5 dus er is geen sprake van account sharing op meerdere PlayStations.

De hulppagina's van Sony zijn niet erg behulpzaam. Die zeggen alleen maar dingen over leeftijdbeperkingen, maar niet waar het vinkje zit om online spelen mogelijk te maken. Kan iemand zeggen waar de instelling zit?

"The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money." -- Margaret Thatcher

Acties:
  • +1Henk 'm!
ari3 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 21:37:
Mijn zoon heeft zijn eigen account op de PS5 zodat hij zijn eigen savegames kan hebben. Hij kan ook PS-Plus games spelen op zijn account die ik onder mijn account gedownload heb. Het lukt hem alleen niet om online te spelen onder zijn account. Ik zoek me rot hoe ik dat voor hem activeer zonder een tweede PS-Plus account te nemen.

Eerst dacht ik dat de leeftijd voor zijn account verkeerd stond, maar hij kan gewoon 18+ spellen als God of War starten onder zijn eigen account dus dat kan het niet zijn. We spelen beiden op dezelfde PS5 dus er is geen sprake van account sharing op meerdere PlayStations.

De hulppagina's van Sony zijn niet erg behulpzaam. Die zeggen alleen maar dingen over leeftijdbeperkingen, maar niet waar het vinkje zit om online spelen mogelijk te maken. Kan iemand zeggen waar de instelling zit?
Wat is zijn leeftijd en welke games probeert hij online te spelen? De online servers overrulen namelijk jouw lokale instellingen. Dus ook al kan hij offline God of War spelen kan hij (bijvoorbeeld) als 10 jarige niet GTA online spelen.

• edwinvdteems
Lees nog even het grote rode blok onderaan het topic goed door, daarin staat duidelijk dat vragen naar aanbiedingen niet de bedoeling.

[Voor 77% gewijzigd door Bart ® op 04-04-2023 09:35]

Acties:
  • +5Henk 'm!
Vanaf vandaag in Essential :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

schumi2004

PSN: whocarez-

Voor nu zie ik alleen Meet Your Maker beschikbaar voor download
Meet Your Maker
Tails of Iron
Sackboy: A Big Adventure

/Edit
Alle linkjes compleet

[Voor 41% gewijzigd door schumi2004 op 04-04-2023 11:52]

Ik zag het in de app ook. Zal vanavond wel goed zitten.
Ik kijk uit naar Sackboy, keek er al een tijde naar maar zat te wachten op dat ie in Plus verscheen. Geduld loont. :9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• s0kkie
  • Nu online

s0kkie

Follow The Fool

[Voor 90% gewijzigd door s0kkie op 04-04-2023 11:06]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• maartend
Vergeet bij Sackboy die 100000 gratis kostuums niet

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 18:19

Pimmuz

Roar

Beste Mensen,

Vraagje, ik heb vorig een PS5 aangeschaft icm een PS+ abonnement en in de afgelopen periode meerdere 'gratis' games geclaimd. Nu is mijn PS+ abbo afgelopen en zijn die games dus ineens niet meer speelbaar?

Sterker nog volgens mijn Libary zijn de games niet eens meer van mij en moet ik ze kopen?

Misschien kan iemand mij in paar korte zinnen uitleggen wat nou het hele nut van dat PS+ is en welk abbo ik moet hebben want het zijn er ineens 3 geworden zie ik :p

Bij voorbaat dank,

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Retro
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 08:55
Pimmuz schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 11:50:
Beste Mensen,

Vraagje, ik heb vorig een PS5 aangeschaft icm een PS+ abonnement en in de afgelopen periode meerdere 'gratis' games geclaimd. Nu is mijn PS+ abbo afgelopen en zijn die games dus ineens niet meer speelbaar?

Sterker nog volgens mijn Libary zijn de games niet eens meer van mij en moet ik ze kopen?

Misschien kan iemand mij in paar korte zinnen uitleggen wat nou het hele nut van dat PS+ is en welk abbo ik moet hebben want het zijn er ineens 3 geworden zie ik :p

Bij voorbaat dank,
De geclaimede games kun je blijven spelen zolang je PS+ abonnement actief is. De laagste tier, essential (€60 p/j) is hiervoor voldoende.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Beste Mensen,

Bij voorbaat dank,
https://www.playstation.com/nl-nl/ps-plus/

Hier kun je het goed vergelijken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 00:27
Tip: Sackboy gezellig met een vriend of vriendin gaan spelen. Het is een ontzettend leuke game, waar ik al heel erg veel plezier van heb gehad. Met z'n tweeën haal je er de meeste lol uit.

LG OLED C2 65" | Playstation 5 DE | Nintendo Switch OLED | RTX 3080

Acties:
  • +3Henk 'm!
Aansluitend bij wat hierboven staat: van zodra je weer PS+ neemt (maakt niet uit welke tier), ga je al die games die je vroeger geclaimd hebt, terug kunnen spelen.

Als je terug PS+ zou nemen, vergeet dan zeker niet de gehele PlayStation Plus Collection (19 games) te claimen, want die verdwijnen volgende maand voorgoed, terwijl als je ze geclaimd hebt, je ze onbeperkt in tijd kunt blijven spelen, terug op voorwaarde dat je abonnement actief is.
Heb de games geclaimd, maar ik blijk nu van Sackboy twee PS4 versies te hebben. Ben ze eens allebei aan het downloaden, en zie nu dat ze ook nagenoeg (maar niet identiek) even groot zijn. Scheelt 17MB. Iemand enig idee wat er gaande is ?

Acties:
  • +2Henk 'm!
Ik heb vanavond de PS+ games geclaimed en een game uit de Extra catalogus gedownload, maar heb geen "Bedankt voor je aankoop" mails gehad.
Zouden ze het nou eindelijk beginnen te begrijpen? :p

Raem schreef op woensdag 5 april 2023 @ 00:01:
Ik heb vanavond de PS+ games geclaimed en een game uit de Extra catalogus gedownload, maar heb geen "Bedankt voor je aankoop" mails gehad.
Zouden ze het nou eindelijk beginnen te begrijpen? :p
Ik kreeg ook geen Emails, die ik normaal wel krijg.

• edwinvdteems
Die kids van mij spelen dat Minecraft spelletje dat vorige maand bij de games zat, maar ik irriteer me dood aan zo’n rare robotachtige stem die er steeds op de achtergrond doorheen tettert.. Hoe mute ik dat? Bij de audio instellingen vond ik geen geluk..
edwinvdteems schreef op woensdag 5 april 2023 @ 12:30:
Die kids van mij spelen dat Minecraft spelletje dat vorige maand bij de games zat, maar ik irriteer me dood aan zo’n rare robotachtige stem die er steeds op de achtergrond doorheen tettert.. Hoe mute ik dat? Bij de audio instellingen vond ik geen geluk..
YouTube: How To Enable/Disable Screen Narration Minecraft Dungeons

Is dit wat je bedoelt?

PS+ Extra / Premium games voor April
  • Kena: Bridge of Spirits | PS4, PS5
  • Doom Eternal | PS4, PS5
  • Riders Republic | PS4, PS5
  • Wolfenstein II: The New Colossus | PS4
  • Slay the Spire | PS4
  • Monster Boy and the Cursed Kingdom | PS4, PS5
  • The Evil Within | PS4
  • Wolfenstein: The Old Blood | PS4
  • Bassmaster Fishing | PS4, PS5
  • Paradise Killer | PS4, PS5
  • Sackboy: A Big Adventure | PS4, PS5
PlayStation Premium | Classics
  • Doom | PS4
  • Doom II | PS4
  • Doom 64 | PS4
  • Doom 3 | PS4
  • Dishonored: Definitive Edition | PS4
https://blog.playstation....riders-republic-and-more/

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:44
Raem schreef op woensdag 12 april 2023 @ 18:07:
[Afbeelding]

PS+ Extra / Premium games voor April
  • Kena: Bridge of Spirits | PS4, PS5
  • Doom Eternal | PS4, PS5
  • Riders Republic | PS4, PS5
  • Wolfenstein II: The New Colossus | PS4
  • Slay the Spire | PS4
  • Monster Boy and the Cursed Kingdom | PS4, PS5
  • The Evil Within | PS4
  • Wolfenstein: The Old Blood | PS4
  • Bassmaster Fishing | PS4, PS5
  • Paradise Killer | PS4, PS5
  • Sackboy: A Big Adventure | PS4, PS5
PlayStation Premium | Classics
  • Doom | PS4
  • Doom II | PS4
  • Doom 64 | PS4
  • Doom 3 | PS4
  • Dishonored: Definitive Edition | PS4
https://blog.playstation....riders-republic-and-more/
Mooie maand wat mij betreft, Kena en Riders Republic sowieso wel interesse in en Sackboy.
Maar was Sackboy niet ook al bij PS+ essential? Vreemd om die dan ook in Extra te zetten, maarja, het zal wel.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• G.Scholtens
De wolfenstein games, zijn dat allemaal verschillende verhalen of beter om eerst met een bepaalde game te beginnen

• Linksquest
Voor mensen die de line up graag in video willen zien.

Vanaf 16 mei verdwijnen er ook een heel lijstje met games, waaronder Spider-man.

G.Scholtens schreef op woensdag 12 april 2023 @ 21:01:
De wolfenstein games, zijn dat allemaal verschillende verhalen of beter om eerst met een bepaalde game te beginnen
De eerste Wolfenstein was in de jaren 90, maar de verhaaltjes zijn dun. Het is natuurlijk wel het leukste om bij deel 1 te beginnen. Je kunt ook op YouTube de samenvattingen bekijken.

Het zijn echt popcorn shooters met een Nazi/Joden sausje.

• G.Scholtens
Dennis585 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 05:54:
[...]

De eerste Wolfenstein was in de jaren 90, maar de verhaaltjes zijn dun. Het is natuurlijk wel het leukste om bij deel 1 te beginnen. Je kunt ook op YouTube de samenvattingen bekijken.

Het zijn echt popcorn shooters met een Nazi/Joden sausje.
De eerste games ken ik uiteraard, maar de huidige Wolfenstein games dan weer niet. Zal eens kijken welke mij het leukste lijkt
Raem schreef op woensdag 12 april 2023 @ 23:57:
Vanaf 16 mei verdwijnen er ook een heel lijstje met games, waaronder Spider-man.
Nou, dat is wel stevig :/ . De eerste maanden waren de games die verdwenen toch vooral onbekende B-titels (met uitzondering van RDR dan). Maar dit is toch al een stevig lijstje met wat top-titels tussen. Gelukkig geen impact voor mij. Ik game tegenwoordig sowieso al weinig, maar zou wel balen zijn als net die ene titel die ik aan het spelen ben daar tussen zou komen te zitten.
Ik vraag me ook af van al deze games hoeveel tijd je nog krijgt. Bij streaming diensten is het toch soms frustrerend dat je vrij laat op de hoogte gebracht wordt, waardoor je nauwelijks of niet nog de tijd hebt om een serie uit te kijken. Met grote games net hetzelfde.
EDIT: ik zie nu dat er staat 'vanaf 16 mei' dus ik neem aan dat ze dus allemaal diezelfde datum hebben. Dus lijkt erop dat ze het een maand op voorhand aankondigen, wat nog wel meevalt dan.

[Voor 10% gewijzigd door Twixie op 13-04-2023 08:22]

Twixie schreef op donderdag 13 april 2023 @ 08:22:
[...]

Nou, dat is wel stevig :/ . De eerste maanden waren de games die verdwenen toch vooral onbekende B-titels (met uitzondering van RDR dan). Maar dit is toch al een stevig lijstje met wat top-titels tussen. Gelukkig geen impact voor mij. Ik game tegenwoordig sowieso al weinig, maar zou wel balen zijn als net die ene titel die ik aan het spelen ben daar tussen zou komen te zitten.
Ik vraag me ook af van al deze games hoeveel tijd je nog krijgt. Bij streaming diensten is het toch soms frustrerend dat je vrij laat op de hoogte gebracht wordt, waardoor je nauwelijks of niet nog de tijd hebt om een serie uit te kijken. Met grote games net hetzelfde.
EDIT: ik zie nu dat er staat 'vanaf 16 mei' dus ik neem aan dat ze dus allemaal diezelfde datum hebben. Dus lijkt erop dat ze het een maand op voorhand aankondigen, wat nog wel meevalt dan.
Eens, er zitten best wel wat grote titels en kwaliteitsgames tussen. Blij wordt je er niet van, ook al zit ik in hetzelfde schuitje, namelijk (te) weinig gamen tegenwoordig. En ik heb nog genoeg aangekochte games, of PS+ essential games, om me niet te vervelen.

Een maand op voorhand lijkt me wel ok, als het dan toch moet gebeuren. Zeker voor een medium zoals games, waar je je in de meeste gevallen toch langer aan verbindt dan bijvoorbeeld een film of serie.
Pagina: 1 ... 80 81 82 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier te vragen naar PSN (cards) aanbiedingen. Weet je een goede aanbieding? Dan kun je die plaatsen in het Console Budget Gaming topic. Ook daar is het echter niet de bedoeling om naar aanbiedingen te vragen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee