Stormtrooper schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 14:11:
Sinds afgelopen (redelijk onverwacht) alsnog een PS5 in huis gehaald, Coolblue bundel met extra controller en het Sony laadstation. Om te zorgen dat dochterlief wat te spelen had de Ultimate Edition van Miles Morales erbij gekocht (incl. remaster van het eerdere Spiderman spel).

Nu pas bewust aan het kijken naar de PS+ mogelijkheden. Begrijp ik nou goed dat ik beter een PS+ Essential of Extra had kunnen nemen omdat beide games daar al in zitten?

Als dat zo is, is dat overigens niet anders.. Had ik me maar eerder in moeten lezen hahaha.
De PS5 remaster van de eerste Spider-man game zit niet in PS+ Extra (dat is de PS4 versie), dus je aankoop is dan niet helemaal voor niets geweest. ;)

[Voor 5% gewijzigd door Raem op 01-02-2023 14:30]

https://psnprofiles.com/RaemNL

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-06 13:54

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Linksquest schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 09:50:
De PlayStation Plus Essential-games van februari zijn uitgelekt

[Embed]
Olli Olli echt een game voor mij (pun intended :o )

Ik kijk vooral uit naar Mafia Definitive Edition. Mafia 3 wel gespeeld in verleden, was uiteindelijk best vette game. Mafia 1 en 2 nooit gespeeld en de remake lijkt me dan ook wel tof! (hopelijk wordt ie hier niet vervangen door andere game. Meestal is dat midden-oosten toch waar dat gebeurd?)

www.youtube.com/DerOllie

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:40

spaceboy

Op grote hoogte

Ik krijg net deze mail. Ligt het aan mij of is het niet echt lekker duidelijk wat hier wordt bedoeld?

De PlayStation Plus-collectie verdwijnt
Vanaf 9 mei is de PlayStation®Plus-collectie niet langer beschikbaar als een PlayStation Plus-voordeel. Je kunt alle titels uit de PlayStation Plus-collectie vóór 9 mei aan je gamebibliotheek toevoegen en de games op elk moment in de toekomst blijven spelen met een actief PlayStation Plus-lidmaatschap.

Deze wijziging heeft geen invloed op de PlayStation Plus-gamecatalogus, maandelijkse games en andere bestaande voordelen.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:44
spaceboy schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 20:25:
Ik krijg net deze mail. Ligt het aan mij of is het niet echt lekker duidelijk wat hier wordt bedoeld?

De PlayStation Plus-collectie verdwijnt
Vanaf 9 mei is de PlayStation®Plus-collectie niet langer beschikbaar als een PlayStation Plus-voordeel. Je kunt alle titels uit de PlayStation Plus-collectie vóór 9 mei aan je gamebibliotheek toevoegen en de games op elk moment in de toekomst blijven spelen met een actief PlayStation Plus-lidmaatschap.

Deze wijziging heeft geen invloed op de PlayStation Plus-gamecatalogus, maandelijkse games en andere bestaande voordelen.
Dat zijn de 20 (nu 19) games die je gratis kreeg bij de PS5, als je die al geclaimd hebt mag je ze gewoon houden dus niets aan de hand en voor iedereen die het nog niet gedaan heeft, ff alle games uit de plus collectie downloaden

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05:45
Wel mooi dat ze beschikbaar blijven als je ze hebt gedownload.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:59

Voor de liefhebbers

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Linksquest
DerOllie schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 15:45:
[...]

Ik kijk vooral uit naar Mafia Definitive Edition. Mafia 3 wel gespeeld in verleden, was uiteindelijk best vette game. Mafia 1 en 2 nooit gespeeld en de remake lijkt me dan ook wel tof! (hopelijk wordt ie hier niet vervangen door andere game. Meestal is dat midden-oosten toch waar dat gebeurd?)
Hele toffe game is dat, ik had 2 jaar geleden de Trilogie box gekregen van een vriend, erg leuk. Heb er zelf een tijdje geleden een mini countdown van gemaakt, gewoon voor de fun.

Wat ik vooral mooi vind is dat je een open wereld hebt, maar niet extreem groot, dus speelt erg lekker weg.

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:13

schumi2004

PSN: whocarez-

Kalder schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 20:36:
[...]

Dat zijn de 20 (nu 19) games die je gratis kreeg bij de PS5, als je die al geclaimd hebt mag je ze gewoon houden dus niets aan de hand en voor iedereen die het nog niet gedaan heeft, ff alle games uit de plus collectie downloaden
Gewoon toevoegen aan library is voldoende toch, dat is wat ik destijds gedaan heb.
Allemaal downloaden is ook weer zo'n gedoe en niet nodig imo.

• Kalder
schumi2004 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 08:56:
[...]

Gewoon toevoegen aan library is voldoende toch, dat is wat ik destijds gedaan heb.
Allemaal downloaden is ook weer zo'n gedoe en niet nodig imo.
Oh ja, verkeerde woord keuze, had claimen moeten zeggen ;)

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:58
Linksquest schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 08:39:
[...]
Wat ik vooral mooi vind is dat je een open wereld hebt, maar niet extreem groot, dus speelt erg lekker weg.
De games hebben een open wereld, maar ook weer niet. In deel 1 en 2 is de 'open wereld' totaal overbodig eigenlijk. Dat wordt alleen gebruikt om ergens naar toe te rijden, wat je in deel 1 (DE) zelfs kan skippen. Goede games overigens om te spelen. Deel 3 is in z'n geheel een gedrocht van een game wat mij betreft.

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Xbox Series X |

• schumi2004

schumi2004

Downloaden maar :D
In iedergeval voor de eerste 2

Evil Dead: The Game
OlliOlli World

Deze had ik al maar mss is hij voor andere ook toe te voegen.
/edit Linkje bijgewerkt. Dank @dutchgio
Destiny 2

Deze zal later vandaag wel vrij gegeven worden
/edit
@DerOllie had het correcte linkje
Mafia: Definitive Edition

/edit2
DerOllie schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 11:28:
[...]

Pst, het is geen Mafia II maar Mafia (de eerste)
Wist ik wel, wilde je ff testen :+
j/k denk dat ik verkeerd copy/paste gedaan heb.

[Voor 35% gewijzigd door schumi2004 op 07-02-2023 12:17]

Indivisble staat bij mij ook tussen de gratis maandelijkse games in de PS App.

Maar hij zit ook in Extra zie ik. Heb hem al geclaimed, dus kan nu niet meer zien of die ook echt in PS Essential zit of dat het een foutje is dat hij tussen de maandelijkse games staat.

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

https://store.playstation...18100_00-MAFIAONEREMASTER
Mafia staat er nu ook bij, ik ben hem al aan het downloaden

www.youtube.com/DerOllie

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

-Schumi fixed it-

[Voor 94% gewijzigd door DerOllie op 07-02-2023 11:31]

www.youtube.com/DerOllie

• schumi2004

schumi2004

Raem schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 11:20:
Indivisble staat bij mij ook tussen de gratis maandelijkse games in de PS App.

Maar hij zit ook in Extra zie ik. Heb hem al geclaimed, dus kan nu niet meer zien of die ook echt in PS Essential zit of dat het een foutje is dat hij tussen de maandelijkse games staat.
Hier kan ik hem claimen maar zit ie nu in de standaard of de Extra's :?
/edit
In de Extra's dus.

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

lasharor

7 december 2004

schumi2004 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 11:28:
[...]

[Afbeelding]
Ik kan deze alleen claimen met ps+ extra.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:57
schumi2004 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 11:15:
Downloaden maar :D
In iedergeval voor de eerste 2

Evil Dead: The Game
OlliOlli World

Deze had ik al maar mss is hij voor andere ook toe te voegen.
Destiny 2

Deze zal later vandaag wel vrij gegeven worden
/edit
@DerOllie had het correcte linkje
Mafia: Definitive Edition

/edit2

[...]

Wist ik wel, wilde je ff testen :+
j/k denk dat ik verkeerd copy/paste gedaan heb.
Voor Destiny 2: Beyond Light is de link:
https://store.playstation...02410_00-D2BEYONDLIGHT001
schumi2004 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 11:28:
[...]

[Afbeelding]

Geen idee, hij staat bij mij tussen de maandelijkse games. Misschien dat iemand met alleen Essential het kan testen.

• Hansie_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-06 15:23
Raem schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 11:42:
[...]

[Afbeelding]

Geen idee, hij staat bij mij tussen de maandelijkse games. Misschien dat iemand met alleen Essential het kan testen.
Net getest en je hebt inderdaad extra nodig om hem te kunnen claimen. Ik krijg met essential de melding om te upgraden.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Ik heb Essential, werkt niet voor mij.

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

Dan staat die gewoon op de verkeerde plek in de app.

Zijn er nog die Beyond Light niet kunnen claimen ? Destiny 2 zat in 2018 al eens in PS+, en ik krijg nu dus een melding dat ik al een andere versie in bezit heb, en ik krijg dus geen knop om te claimen. Echt ongelooflijk weer dat ze zoiets over het hoofd zien, terwijl dat probleem al jaren speelt. Nu gaan ze een shitload klachten krijgen omdat het dus 2x over een PS+ game gaat.

EDIT: bizar. Wanneer ik nu in de Store ga kijken, zegt hij dat ik Beyond Light al in bezit heb. Ik denk dat het de zoveelste licensing glitch is, en het ditmaal komt omdat dit een DLC is van Destiny 2, en dus toegevoegd is aan mijn originele Destiny 2 license. Ik moet wellicht ook niets gaan downloaden, gok ik.

[Voor 34% gewijzigd door Twixie op 07-02-2023 19:28]

• Destiny
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:52
Twixie schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 19:13:
Zijn er nog die Beyond Light niet kunnen claimen ? Destiny 2 zat in 2018 al eens in PS+, en ik krijg nu dus een melding dat ik al een andere versie in bezit heb, en ik krijg dus geen knop om te claimen. Echt ongelooflijk weer dat ze zoiets over het hoofd zien, terwijl dat probleem al jaren speelt. Nu gaan ze een shitload klachten krijgen omdat het dus 2x over een PS+ game gaat.

EDIT: bizar. Wanneer ik nu in de Store ga kijken, zegt hij dat ik Beyond Light al in bezit heb. Ik denk dat het de zoveelste licensing glitch is, en het ditmaal komt omdat dit een DLC is van Destiny 2, en dus toegevoegd is aan mijn originele Destiny 2 license. Ik moet wellicht ook niets gaan downloaden, gok ik.
Via de link die @dutchgio hierboven poste heb ik hem kunnen claimen (en ik had ook in 2018 de PS+ versie geclaimd).
Voor Destiny 2: Beyond Light is de link:
https://store.playstation...02410_00-D2BEYONDLIGHT001
Destiny schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 15:22:
[...]
Via de link die @dutchgio hierboven poste heb ik hem kunnen claimen (en ik had ook in 2018 de PS+ versie geclaimd).
Ja, het is daar ook dat ik nu zie dat ik hem In Bezit heb, terwijl gisteren in eerste instantie daar stond dat ik hem niet kon claimen wegens een andere versie. Hoedanook, nu heb ik hem toch duidelijk ook.

• Dmp1982
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-06 16:44
Ik heb ook iets raars met het claimen van mafia. Ik heb hem voorheen gedownload via premium.

Helaas als ik hem nu probeer te claimen kan dat niet. Spel staat nu niet in mijn aankopen en heb hem al een tijdje geleden van mijn console verwijderd.

Onderstaande ‘foutmelding’

Iemand in idee?

http://psnprofiles.com/Arc_Xev

• Linksquest
Dmp1982 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 09:55:
Ik heb ook iets raars met het claimen van mafia. Ik heb hem voorheen gedownload via premium.

Helaas als ik hem nu probeer te claimen kan dat niet. Spel staat nu niet in mijn aankopen en heb hem al een tijdje geleden van mijn console verwijderd.

Iemand in idee?

[Afbeelding]
Je zou eens via de App kunnen proberen om hem daar te claimen.

Open de App
PS Store
Gouden plustje (bovenaan naast Playstation Store)
Maandelijkse Games van PS Plus

• Dmp1982
Linksquest schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 10:08:
[...]

Je zou eens via de App kunnen proberen om hem daar te claimen.

Open de App
PS Store
Gouden plustje (bovenaan naast Playstation Store)
Maandelijkse Games van PS Plus
Bedankt voor het meedenken echter lijkt dit ook niet te werken.

Wellicht toch maar een ticket uitzetten bij customer support. Op de PlayStation website zie ik niet direct een contactformulier..

Anders is het pech, had hem graag nog eens willen spelen maar wellicht dat ik hem dan fysiek goedkoop eens op de kop kan tikken. 😄

• PsychoBoyJack
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-06 13:48

Iemand in idee?

[Afbeelding]
Heb je geprobeerd om de licenties te resetten?

• Dmp1982
PsychoBoyJack schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 13:01:
[...]

Heb je geprobeerd om de licenties te resetten?
Had ik zelf nog niet aan gedacht! Maar helaas.. lijkt dit ook niet te werken. Ook na console opnieuw opstarten en wederom proberen via de app de game te downloaden.

• Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:54

Gregory76

Sony PlayStation freak

Iemand in idee?

[Afbeelding]
Ik heb exact hetzelfde probleem. Het lukt mij op geen enkele manier. Ik dacht dat het aan mij lag, maar niet dus. Mocht iemand enig idee hebben, dan hoor ik het graag!

PSN: psnprofiles.com/GregNL76 PS1, PS2, PS3, PS4, PS4 Pro, PS5 (Disk Edition), PSP, PS Vita, PSVR en meer consoles! :p

Volgens mij is dat een gekend probleem. Als je een game geclaimd hebt uit de Extra/Premium library, heb je een license van daar. Wanneer de game dan in Essential komt, kun je hem niet meer claimen omdat je hem al hebt.
Is natuurlijk onzin, want een licentie via Extra/Premium kan op elk moment komen te verdwijnen, terwijl je games van Essential voor altijd hebt (en kan spelen zolang je maar PS+ lid bent). Bizar dat ze dat nog altijd niet gefixt hebben.

• Gregory76

Gregory76

Sony PlayStation freak

Twixie schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 19:00:
Volgens mij is dat een gekend probleem. Is natuurlijk onzin, ...
... Bizar dat ze dat nog altijd niet gefixt hebben.
Waar ik ook niet uitkom: hoe ik hem dan ook heb geclaimd of niet, downloaden en dus spelen gaat niet. Er staat een PS+ icoontje bij met een slotje. Ook bij Mafia II (definitive edition) trouwens. Gewoon op mijn main PS account waar ik al sinds forever een PS+ abonnement op heb (nu nog de duurste ook, zelfs). ☹️

PSN: psnprofiles.com/GregNL76 PS1, PS2, PS3, PS4, PS4 Pro, PS5 (Disk Edition), PSP, PS Vita, PSVR en meer consoles! :p

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Nu online
Gregory76 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 21:33:
[...]

Waar ik ook niet uitkom: hoe ik hem dan ook heb geclaimd of niet, downloaden en dus spelen gaat niet. Er staat een PS+ icoontje bij met een slotje. Ook bij Mafia II (definitive edition) trouwens. Gewoon op mijn main PS account waar ik al sinds forever een PS+ abonnement op heb (nu nog de duurste ook, zelfs). ☹️
De 3 Mafia games zijn een tijdje geleden verwijderd uit Extra/Premium (weet niet meer exact bij welke tier ze zaten).
Maar bij Extra en Premium kan je de games niet meer spelen eenmaal ze uit de dienst verwijderd zijn.
Dit in tegenstelling tot Essential.

Nu is het probleem dat je maar één licentie kan hebben, dus de enigste optie is contact opnemen en vragen of ze de Extra/Premium licentie willen verwijderen.
Daarna zal je hem wel als Essential kunnen claimen.

Ik weet het een dom systeem, een systeem met prioriteiten zou nochtans heel eenvoudig kunnen zijn waarbij Extra/Premium < Essential < kopen. Dus dat je steeds je licentie kunt upgraden.
Maar Sony heeft al meermaals bewezen dat hun backend niet zo goed in elkaar steekt (zie PSN name change).

Er gebeuren wel meer vreemde dingen, zo ben ik van Limbo op PS3 mijn Plus Essential licentie verloren, na een paar keer bij de klantendienst aan te kloppen begon ik zelf te twijfelen of ik die ooit heb gehad, maar ik heb er trophies voor... nooit opgelost geraakt want ik had geen aankoopbewijs...

[Voor 24% gewijzigd door MathieuT op 12-02-2023 03:48]

• Vrijdag
  • Nu online
Ik zat net een beetje te klikken in de store, en kwam daar het Playstation Stars project tegen: https://www.playstation.com/nl-nl/playstation-stars/

Zijn er hier mensen die daar aan meedoen? En zoja, gaat dat een beetje lekker snel zodat je gratis dingen kan krijgen/tegoed voor de store bij elkaar kan sprokkelen?

Ik dacht trouwens dat het ook zo was dat als je X-aantal trophies hebt, je ook wat kreeg. Dat was wellicht weer wat anders of is inmiddels alweer gestopt.

[Voor 19% gewijzigd door Vrijdag op 14-02-2023 10:55]

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

• madcon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-06 11:48
Ik heb mij playstation plus abbo aangepast zodat ik ook uit een vaste bibliotheek van ps4 spellen kan kiezen. In de playstation store app zie ik nu onder bibliotheek honderden spellen die ik kan claimen (net zoals bij de maandelijkse games).

Heeft dit überhaupt zin om te doen? Het is een hels karwei om alle spellen handmatig toe te voegen aan de bibliotheek.

Stadia / PSN : whenheco

• Kalder
madcon schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 19:01:
Ik heb mij playstation plus abbo aangepast zodat ik ook uit een vaste bibliotheek van ps4 spellen kan kiezen. In de playstation store app zie ik nu onder bibliotheek honderden spellen die ik kan claimen (net zoals bij de maandelijkse games).

Heeft dit überhaupt zin om te doen? Het is een hels karwei om alle spellen handmatig toe te voegen aan de bibliotheek.
Nee haha, dat heeft 0,0 zin, die games blijven niet eeuwig in je bibliotheek staan, bij die bibliotheek komen en gaan er maandelijks games bij en af. Dus in tegenstelling tot de PS+ essential games (die je behoud zolang je PS+ hebt) heb je de games van PS+ Extra maar voor een bepaalde tijd. Het is vergelijkbaar met gamepass maar dan zonder dat sommige nieuwe games er meteen op komen (al is er één uitzondering, de game Stray was als enige tot zover bij release gratis op PS+ Extra).

[Voor 5% gewijzigd door Kalder op 14-02-2023 19:31]

• madcon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-06 11:48
Kalder schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 19:25:
[...]

Nee haha, dat heeft 0,0 zin, die games blijven niet eeuwig in je bibliotheek staan, bij die bibliotheek komen en gaan er maandelijks games bij en af. Dus in tegenstelling tot de PS+ essential games (die je behoud zolang je PS+ hebt) heb je de games van PS+ Extra maar voor een bepaalde tijd. Het is vergelijkbaar met gamepass maar dan zonder dat sommige nieuwe games er meteen op komen (al is er één uitzondering, de game Stray was als enige tot zover bij release gratis op PS+ Extra).
Duidelijk, ik had het al opgegeven na het toevoegen van 80 games :D

Stadia / PSN : whenheco

• Kalder
madcon schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 19:47:
[...]

Duidelijk, ik had het al opgegeven na het toevoegen van 80 games :D
Ach, het heeft je in ieder geval even van de straat gehouden :+
Maar inderdaad verspilde moeite ;)

Kalder schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 19:25:
[...]
die games blijven niet eeuwig in je bibliotheek staan, bij die bibliotheek komen en gaan er maandelijks games bij en af.
Het is nog erger dan dat. Ze blijven immers wél eeuwig in je Library, maar je licentie vervalt. Ze krijgen hierbij een slotje zodat ze niet meer te spelen zijn, en uiteindelijk dus je Library compleet vervuilen.

• MathieuT
  • Nu online
Twixie schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 20:29:
[...]

Het is nog erger dan dat. Ze blijven immers wél eeuwig in je Library, maar je licentie vervalt. Ze krijgen hierbij een slotje zodat ze niet meer te spelen zijn, en uiteindelijk dus je Library compleet vervuilen.
Ik ga er nog een schepje bovenop doen, als er Extra of Premium games in Essential verschijnen kan je ze niet meer toevoegen als Essential.
Bij Mafia is dat deze maand het geval, uit Extra verwijderd een tijdje geleden en nu is er een conflict met de Extra licentie (of Premium, weet niet meer waar Mafia bij stond).

[Voor 4% gewijzigd door MathieuT op 14-02-2023 20:47]

• Kalder
Twixie schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 20:29:
[...]

Ok, ja het is te hopen dat Sony het game library menu eens flink op de schop gaat nemen en er een duidelijk overzicht in schept. Het wordt geloof ik langzamerhand wel beter, zo kun je nu game lijsten maken en bij filters de "source" kiezen al zouden ze van mij games die je op disc hebt en games die je digitaal letterlijk met valuta gekocht hebt ook wel in een eigen categorie mogen plaatsen, want nu zit alles door elkaar.

• Gregory76

Gregory76

Sony PlayStation freak

MathieuT schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 20:46:
[...]

Ik ga er nog een schepje bovenop doen, als er Extra of Premium games in Essential verschijnen kan je ze niet meer toevoegen als Essential.
Bij Mafia is dat deze maand het geval, uit Extra verwijderd een tijdje geleden en nu is er een conflict met de Extra licentie (of Premium, weet niet meer waar Mafia bij stond).
Inderdaad. En daar baal ik toch wel van. 1. ik kan het spel niet spelen/downloaden. 2. mijn library is aan het vervuilen 3. de PlayStation Stars Campaign van deze maand (speel alle spellen deze maand gratis in +) kan ik niet halen.
4. PlayStation Helpdesk bellen is meer dan 30 minuten in de wacht staan... :(

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05:45
Playstation Plus Extra/Premium games van februari 2023 (Horizon is alleen voor de duurste PSN abbonement)

[Voor 13% gewijzigd door Amaze86 op 15-02-2023 16:08]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Hulleman
Amaze86 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 16:07:
Playstation Plus Extra/Premium games van februari 2023 (Horizon is alleen voor de duurste PSN abbonement)

[Afbeelding]
Lelijk dat HFW en RE7 alleen in het duurste abo zitten. Borderlands 3 heeft al een keer in PS+ gezeten, dus daar heb ik geen reet aan voor mn PS+ Extra.

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Xbox Series X |

• MathieuT
  • Nu online
Hulleman schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 16:27:
[...]

Lelijk dat HFW en RE7 alleen in het duurste abo zitten. Borderlands 3 heeft al een keer in PS+ gezeten, dus daar heb ik geen reet aan voor mn PS+ Extra.
RE7 zit nog steeds in de PS5 Plus Collection (tot mei dacht ik). Dat is een betere licentie dan Premium aangezien die werkt als een Essential game.
Wel vreemd dat ze die toevoegen an Premium terwijl die nog in die Collection zit.

Edit: juist, in de PS5 Plus Collection zit enkel de PS4 versie, nu is het zowel PS4 als PS5 versie.

[Voor 9% gewijzigd door MathieuT op 15-02-2023 16:35]

[...]

Hij zet altijd de diensten op deze manier erbij. Doet die ook met de Essential games, zoals bijvoorbeeld die van deze maand.
Zegt verder niks over welke games aan welke tier toegevoegd worden.

• Hulleman
Raem schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 16:50:
[...]

Hij zet altijd de diensten op deze manier erbij. Doet die ook met de Essential games, zoals bijvoorbeeld die van deze maand.
Zegt verder niks over welke games aan welke tier toegevoegd worden.
Ah ok! Ben benieuwd!

[...]
Borderlands 3 heeft al een keer in PS+ gezeten, dus daar heb ik geen reet aan voor mn PS+ Extra.
Volgens mijn records heeft Borderlands 3 er nog nooit in gezeten. Ik heb de 1 en de 2, en ben letterlijk nog geen enkele maand PS+ games vergeten te claimen.

Playstation Plus Extra
  • Horizon Forbidden West | PS4, PS5
  • The Quarry | PS4, PS5
  • Resident Evil 7 biohazard | PS4
  • Outriders | PS4, PS5
  • Scarlet Nexus | PS4, PS5
  • Borderlands 3 | PS4, PS5
  • Tekken 7 | PS4
  • Ace Combat 7: Skies Unknown | PS4
  • Earth Defense Force 5 | PS4
  • Oninaki | PS4
  • Lost Sphear | PS4
  • I am Setsuna | PS4
  • The Forgotten City | PS4, PS5
PlayStation Plus Premium | Classics
  • The Legend of Dragoon | PS1
  • Wild Arms 2 | PS1
  • Harvest Moon: Back to Nature | PS1
  • Destroy All Humans! | PS4
https://blog.playstation....vil-7-biohazard-and-more/

[Voor 39% gewijzigd door Raem op 15-02-2023 18:04]

• frank131331
  • Laatst online: 07-06 20:05
Ah dus wel gewoon extra voor Horizon:FW en Outriders. New game plus voor Horizon:FW en Outriders platinum maar is proberen te halen zodra Hogwarts uitgespeeld is. Atomic Heart maar even uitstellen. Had het idee dat ik tot Dead Island 2 "weinig" te spelen zou hebben maar dit is eigenlijk prima!

• Hulleman
Twixie schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 17:35:
[...]

Volgens mijn records heeft Borderlands 3 er nog nooit in gezeten. Ik heb de 1 en de 2, en ben letterlijk nog geen enkele maand PS+ games vergeten te claimen.
hmm ik denk dat je gelijk hebt. In mn gamebibliotheek staat er geen psplus logo bij Borderlands 3. Dan heb ik die game warschijnlijk toch een keer voor een prikkie gekocht.

• bertuslambertus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:20
Weet iemand hoe onderstaand werkt?

https://www.g2a.com/morta...ey-europe-i10000176931055
Als ik die koop, dan kan ik die gewoon spelen zonder dat ik PS+ heb?
En als ik online wil spelen dan heb ik een PS+ abo nodig. Moet ik dit zo zien?

• schumi2004

schumi2004

bertuslambertus schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 09:47:
Weet iemand hoe onderstaand werkt?

https://www.g2a.com/morta...ey-europe-i10000176931055
Als ik die koop, dan kan ik die gewoon spelen zonder dat ik PS+ heb?
En als ik online wil spelen dan heb ik een PS+ abo nodig. Moet ik dit zo zien?
PS+ is vereist voor online play ja, staat er ook vrij duidelijk bij mijn inziens.
Story mode niet dus.

• Hulleman
Raem schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 18:01:
Playstation Plus Extra
• The Quarry | PS4, PS5
Heb deze nog in het plastic zitten :+ Gelukkig wel voor een prikkie op amazon gekocht. Enkeltje martkplaats dan maar.

Vanaf dinsdag is dit te downloaden denk ik?

• crimby
  • Laatst online: 08-06 09:48
Ik heb momenteel alleen PS Plus essential en twijfel een beetje of ik Extra of Premium wil nemen.
Op dit moment speel ik alleen COD MW2 en heb weinig tijd voor gamen.. dus ik koop niet zo snel een nieuwe game. Echter zijn er zat games waarvan ik denk "zou dat wat zijn" en dan zou, denk ik, extra of premium best wel een uitkomst zijn.

Met PS+ Extra krijg je enorm veel games erbij die varieren over tijd toch? Kan je deze games downloaden en blijven spelen of kan je deze alleen spelen wanneer deze aangeboden wordt? Ik bedoeld als ik Horizon Zero Dawn Forbidden West wil spelen, kan ik daar dan gewoon een jaar of wat over doen?

PS+ Premium is hetzelfde als Extra maar dan met nog PS1/2/3 Classics toch?

Skoda Enyaq iV80 Sportline | Easee Home | REC Alpha Pure 4400W

• Hulleman
@crimby, het is exact zoals je beschrijft. De games die je vanuit PS+ extra/premium aan je bibliotheek toevoegt, kun je blijven spelen zolang jij je lidmaatschap behoud. Dus ook als de games verwijderd worden van de dienst.

• crimby
  • Laatst online: 08-06 09:48
Hulleman schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 10:56:
@crimby, het is exact zoals je beschrijft. De games die je vanuit PS+ extra/premium aan je bibliotheek toevoegt, kun je blijven spelen zolang jij je lidmaatschap behoud. Dus ook als de games verwijderd worden van de dienst.
Top! Dan ga ik eens naar Extra kijken! Daar zitten best wat interessante games bij :-)

Skoda Enyaq iV80 Sportline | Easee Home | REC Alpha Pure 4400W

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:01
is dat echt zo ja? ik dacht altijd dat games niet meer speelbaar zijn als ze weggaan uit de playstation extra libary.
Misschien dat ik dan toch is aan extra ga denken.

Playstation 5 (psn: Guid-GG)

• Hulleman
Stylze schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 12:28:
[...]

is dat echt zo ja? ik dacht altijd dat games niet meer speelbaar zijn als ze weggaan uit de playstation extra libary.
Misschien dat ik dan toch is aan extra ga denken.
Voor zover ik online kan vinden blijven de games speelbaar. Dat geldt bijvoorbeeld ook voor de PS+ collection. Dat stopt ergens in mei, maar geclaimde games blijven speelbaar.

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:18

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Ik kan niet zo snel de officiële uitleg vinden, maar volgens mij geldt het eenmaal toegevoegd blijft het werken alleen voor de maandelijkse Essential games. (en zolang je een geldig abo hebt) En ik geloof die collection specifiek voor PS5 bezitters.

Sowieso heb ik titels met een leuk slotje erop omdat ze niet meer in de Extra/Premium collectie zitten

[Voor 5% gewijzigd door Shin_Alu op 17-02-2023 12:43]

Taru tossing moet een olympische sport worden

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:01
Shin_Alu schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 12:43:
Ik kan niet zo snel de officiële uitleg vinden, maar volgens mij geldt het eenmaal toegevoegd blijft het werken alleen voor de maandelijkse Essential games. (en zolang je een geldig abo hebt) En ik geloof die collection specifiek voor PS5 bezitters.

Sowieso heb ik titels met een leuk slotje erop omdat ze niet meer in de Extra/Premium collectie zitten
maar heb jij wel nog extra abbo? want dan is het duidelijk dat ze gewoon niet meer speelbaar zijn als ze uit de libary van extra zelf gaan ook al heb je het zelf nog installed.

[Voor 15% gewijzigd door Stylze op 17-02-2023 12:46]

Playstation 5 (psn: Guid-GG)

• Shin_Alu

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Voor wat betreft de Collection:

"We also wanted to provide an update on the PlayStation Plus Collection that has been offered as a benefit to PlayStation Plus members on PS5 since 2020. On May 9 the PlayStation Plus Collection will no longer be offered. If you haven’t redeemed the titles in this collection yet, you can still do so before May 9, which will enable you to access those titles even after this date for as long as you remain a PlayStation Plus member.

We will continue to add to our growing PlayStation Plus library of Monthly Games and Games Catalog, so be sure to check monthly for new titles to redeem.

We thank you all for your support of PlayStation Plus and we hope you enjoy this month’s lineup."

https://blog.playstation....mafia-definitive-edition/

• Shin_Alu

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Stylze schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 12:45:
[...]

maar heb jij wel nog extra abbo? want dan is het duidelijk dat ze gewoon niet meer speelbaar zijn als ze uit de libary van extra zelf gaan ook al heb je het zelf nog installed.
Ja ik heb een actief Premium Abbo

Alleen games uit PS+ Essential en de PS+ Collection kun je blijven spelen zolang je een abonnement hebt.
Wanneer een game uit PS+ Extra of Premium wordt gehaald kun je deze niet meer spelen, ook al heb je ze al geinstalleerd.

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:22

thunder8

Het gedonder begint weer.

Nope! Het kan wel zijn dat de game nog even speelbaar is, nadat de game uit de catalogus is verdwenen, maar binnen een paar dagen/weken komt er toch echt een slotje op en kan je niet meer spelen. Ik speelde AC Valhalla die in de PS+ Extra zat en die werd verwijderd. Startte de game een paar weken later op en deed het nog. Maar nog een paar weken later, was die toch echt gelocked en niet meer speelbaar. Ik heb nog steeds een actief PS+ Extra abo, daar ligt het niet aan.

Alleen de maandelijkse PS+ Essential games kan je na claimen blijven downloaden en spelen, zolang je een actief PS+ abo hebt. Dit geldt ook voor de PS+ Collection die je nu nog kan claimen voordat die verdwijnt. Eens geclaimed blijft speelbaar. Echter games in Extra en Premium gaan op slot op x tijd na verwijdering uit het abo.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• Hulleman
Dank voor de correctie @Raem en @thunder8

Ik kan ook bovenstaande bevestigen. Games die je uit de PS+ Extra/Premium catalogus geclaimd hebt, heb je niet levenslang in bezit zodat je ze kunt blijven spelen zelfs als ze uit de catalogus gaan.

Op de PS4 kun je dit overigens heel goed zelf checken. Als je op een game staat, en op Option klikt, kun je naar Information gaan, waar je dan een einddatum voor je license ziet staan. Voor een game dat geclaimd is als maandelijkse PS+ Essential game, zie je daar de einddatum staan van je PS+ abonnement. Echter, voor een game uit de Extra/Premium catalogus, zie je daar het huidige tijdstip + 6 dagen staan. Die einddatum wordt dus dagelijks geüpdatet. Dit is ongetwijfeld om ervoor te zorgen dat er geen loophole is waardoor je die games kunt blijven spelen door offline te gaan vóór de aangekondigde einddatum van een game.

Vreemd genoeg is er op PS5 geen manier om de einddatum van je licenses te checken.

• TechFox
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-05 17:32
Een toevoeging tot het verhaal hierboven.

Het is van belang games die al hebt geclaimd. Te downloaden uit je eigen collectie omdat een PS+ Extra/Premium game licentie jouw PS+ Essential en de PS+ Collection game licentie kan overschrijven.

Zie dit verhaal: https://www.reddit.com/r/...ential_game_licenses_can/

Net aangekondigd tijdens State of Play.

• Vrijdag
  • Nu online
Minecraft Dungeons is een leuk spel trouwens. Speel ik af en toe met mijn zoontje.

• Linksquest
Battlefield 2042 hadden ze beter weg kunnen laten en wat anders voor geven, man wat is die slecht. Maar goed hij is gratis, dus waar klaar ik over :D

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:35

SD5k

>4&X

Linksquest schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:49:
Battlefield 2042 hadden ze beter weg kunnen laten en wat anders voor geven, man wat is die slecht. Maar goed hij is gratis, dus waar klaar ik over :D
Met de laatste updates schijnt het wel ok te zijn, ik wil het gezien mijn ervaringen met vorige BattleFields best een kans geven in ieder geval, en dan is het ideaal dat het gratis kan. :)

• Linksquest
SD5k schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:51:
[...]

Met de laatste updates schijnt het wel ok te zijn, ik wil het gezien mijn ervaringen met vorige BattleFields best een kans geven in ieder geval, en dan is het ideaal dat het gratis kan. :)
ik heb hem pas bij seizoen 3 voor het eerst gespeeld, kwam toen naar Game Pass, dus leek me leuk om eens te proberen. Maar ik ben er voornamelijk mee gestopt omdat ik vaak of niemand tegen kwam of niet eens van mijn spam plaats af kwam, hopelijk is dit in seizoen 4 gefixt.

En met spam plaats bedoel ik dus, ik ga dood, kom terug en meteen weer dood, en dat soms 8 keer achter elkaar, en bij meerdere potjes, dan is voor mij de fun er vanaf. Maar goed, zoals gezegd hoop ik dat ze het inmiddels gefixt hebben.

Linksquest schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:55:
[...]

ik heb hem pas bij seizoen 3 voor het eerst gespeeld, kwam toen naar Game Pass, dus leek me leuk om eens te proberen. Maar ik ben er voornamelijk mee gestopt omdat ik vaak of niemand tegen kwam of niet eens van mijn spam plaats af kwam, hopelijk is dit in seizoen 4 gefixt.

En met spam plaats bedoel ik dus, ik ga dood, kom terug en meteen weer dood, en dat soms 8 keer achter elkaar, en bij meerdere potjes, dan is voor mij de fun er vanaf. Maar goed, zoals gezegd hoop ik dat ze het inmiddels gefixt hebben.
Je bedoelt spawn. :P

• Linksquest
Ja dat, is nog vroeg :P

TechFox schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 18:36:
Een toevoeging tot het verhaal hierboven.

Het is van belang games die al hebt geclaimd. Te downloaden uit je eigen collectie omdat een PS+ Extra/Premium game licentie jouw PS+ Essential en de PS+ Collection game licentie kan overschrijven.

Zie dit verhaal: https://www.reddit.com/r/...ential_game_licenses_can/
Dank voor deze informatie, daar ga ik dus goed op letten in de toekomst. Ik vermoed dat het enkel zo is dat PS+ extra/premium een PS+ Essential/Collection licentie kan overschrijven? En dus niet een gekochte licentie, hoop ik dan. Lijkt me niet, maar met sony weet je nooit. Hun website is brak, en hun licentie beheer idem.

Bvb ik zag onlangs Death Stranding in PS+ Extra staan. Ik heb ook de ps4 disc versie en de 10 euro PS5 upgrade. Ook al claim ik die uit Extra (voor het gemak van het schijfje niet te moeten wisselen), houd ik toch de rechten op de aangekochte licentie?

Misschien is het maar best dat die PS+ Collection verdwijnt. Het wordt wel een rommeltje zo met al die tiers waar wel of niet game x in te vinden is. Het wordt er in de store ook niet overzichtelijker op. En wie heeft nu niet de collectie geclaimd na 2 jaar. Of vaak heb je de games sowieso al.

Zo zijn er nog wel vreemde zaken. Zo had ik bvb een aantal games op disc (batman arkham city, uncharted 4), die later beschikbaar waren in PS+ (essential) of PS "play at home" (tijdens covid). Opnieuw geclaimed, omwille van het gemak van schijfjes niet wisselen. Maar het leek, vooral bij uncharted, wel zo dat het twee verschillende games zijn? Ik denk, maar weet het niet meer zeker, dat die twee keer geinstalleerd stond. 1 keer digitaal, en 1 keer via de disc. En dat de save games ook niet compatible waren.

En zo heb ik onlangs nog even de PS+ collection games geclaimed, en opnieuw twee 'vreemde' dingen:

God of War, bij het klikken veranderde de status meteen naar "geinstalleerd". Omdat ik inderdaad al de disc versie geinstalleerd had staan. Heeft de store dan begrepen dat het exact dezelfde games zijn, en heeft de digitale licentie de andere overschreven?

Alle games kon je gewoon aan de bibliotheek toevoegen, behalve Uncharted 4. Die moest je dus via de winkelwagen kopen aan 0 euro. Waarom wordt dat claimen zo verschillend behandeld? 8)7 :X

Het is best wel een rommeltje.

Ook de PS+ essential games, op die knop om te claimen, staat vaak iets anders. Soms moet je niet klikken, en staat er al "in bibliotheek". Of "toevoegen", of weet ik wat nog allemaal.

Ik hou ook gewoon apart een goede lijst bij.
Het is eigenlijk al van ten tijde van de PS3 een rommeltje en is er inderdaad alleen maar erger op geworden. Soms zie je in je library (of store?) ook 2 versies in een dropdown met identiek dezelfde naam. Niemand die weet welke hij moet kiezen dus.

Maar dat van dat her-claimen via PS+ Extra heb ik toch nooit kunnen reproduceren. Alle games die ik van Essential vroeger had, staan gewoon in mijn bib, en zelfs als ik dan de Extra catalogus bekijk, staat daar simpelweg dat ik de game kan Downloaden ipv Toevoegen aan Bibliotheek (aka claimen).
@Amos_x Het klopt dat er verbeterpunten zijn wat betreft licenties, maar jij haalt nu allerlei punten aan die waarschijnlijk niet eens kloppen waardoor je het brengt alsof het allemaal een nog groter zooitje is dan dat het werkelijk is.

Bijvoorbeeld:
Maar het leek, vooral bij uncharted, wel zo dat het twee verschillende games zijn? Ik denk, maar weet het niet meer zeker, dat die twee keer geinstalleerd stond. 1 keer digitaal, en 1 keer via de disc.
Nee, dat kan niet kloppen. Eenmaal geinstalleerd (via disc of digitaal) kun je de game niet nogmaals installeren. Je kunt hooguit de PS4 en PS5 versie naast elkaar geinstalleerd hebben.
God of War, bij het klikken veranderde de status meteen naar "geinstalleerd". Omdat ik inderdaad al de disc versie geinstalleerd had staan. Heeft de store dan begrepen dat het exact dezelfde games zijn, en heeft de digitale licentie de andere overschreven?
Dat is niet vreemd, dat is logisch. Je hebt hem (zoals je zelf al aangeeft) immers al geïnstalleerd. En nee, licenties worden niet overschreven.
Ook de PS+ essential games, op die knop om te claimen, staat vaak iets anders. Soms moet je niet klikken, en staat er al "in bibliotheek". Of "toevoegen", of weet ik wat nog allemaal.
Er staat altijd 'Toevoegen aan bibliotheek'. Tenzij je dat uiteraard al gedaan hebt. Dan staat er 'Downloaden'.

Dat hele overschrijven van licenties (wat in die reddit post staat) heb ik nooit begrepen. Wanneer je een game eenmaal hebt toegevoegd aan je bibliotheek via één van de diensten kun je hem helemaal niet opnieuw claimen via een andere dienst. Dan kun je hem alleen downloaden.

@Raem je hebt vast gelijk, en het zal allemaal best, maar het voelt allemaal ultra vaag.

Ik geef trouwens niets aan als 'feit'. Eerste quote: "ik denk". Trouwens, dat was op ps4 en ik ben bijna 100% zeker dat ik daar twee icoontjes van uncharted 4 zag. 1 met een disc logo en een ander. En er was zeker iets met savegames, want ik had progress gemaakt op de disc en die zag ik niet terug in de digitale licentie. Vaag in elk geval. Of misschien was de play at home versie gewoon een andere build of zo.

Ivm god of war, ook prima. De bestanden stonden inderdaad al op de console, dus de game claimen neemt de noodzaak weg van de disc versie. Dat begrijp ik. Maar dan vroeg ik me, gezien bovenstaande, waarom 'ie dan ook niet 2 keer als een tegeltje op de ps staat. Heb de game nog niet opgestart om te zien wat het doet met de savegames.

Ivm wat er op de claim-knop staat. Ok, daar kan ik fout zijn. Maar uncharted uit de PS+ collectie stuurt me naar de store (kopen voor 0 euro). En dat heb ik nog wel eens meegemaakt denk ik. Ook leek het er op dat er af en toe al meteen 'downloaden' staat, zonder toevoegen aan bibliotheek. En dat is dan voor games waarvan ik zeker weet dat ik ze niet heb, aangezien een game slechts 1 maal in PS+ (essential) kan verschijnen en kan geclaimed worden.

Hoe dan ook, het is geen lange discussie waard. Ik kan prima erkennen dat ik het vast fout heb.

[Voor 3% gewijzigd door Amos_x op 24-02-2023 10:41]

• thunder8

thunder8

Raem schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 10:08:
@Amos_x

[...]

Er staat altijd 'Toevoegen aan bibliotheek'. Tenzij je dat uiteraard al gedaan hebt. Dan staat er 'Downloaden'.
Dat is dus niet waar, ik heb ook al meerdere malen meegemaakt dat er daadwerkelijk een koopprijs van 0 euro staat en niet toevoegen aan bibliotheek. Niet dat het veel uitmaakt, want het komt op hetzelfde neer, maar dat het niet voorkomt, is dus niet waar. En bij PS+ Extra is dat volgens mij standaard zelfs die 0 euro koopprijs.

thunder8 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 10:43:
[...]

Dat is dus niet waar, ik heb ook al meerdere malen meegemaakt dat er daadwerkelijk een koopprijs van 0 euro staat en niet toevoegen aan bibliotheek. Niet dat het veel uitmaakt, want het komt op hetzelfde neer, maar dat het niet voorkomt, is dus niet waar. En bij PS+ Extra is dat volgens mij standaard zelfs die 0 euro koopprijs.
Oke, ik heb dat nog nooit gezien. Heb nu random wat PS+ Extra games gechecked en overal staat ook "Toevoegen aan bibliotheek". Maar goed, maakt verder ook niet zoveel uit.

• thunder8

thunder8

Raem schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 11:15:
[...]

Oke, ik heb dat nog nooit gezien. Heb nu random wat PS+ Extra games gechecked en overal staat ook "Toevoegen aan bibliotheek". Maar goed, maakt verder ook niet zoveel uit.
Als ik het de volgende keer zie, zal ik ff een foto maken en delen. :9

Wellicht hangt het ook van af waar je kijkt. Je kan games immers op verschillende plaatsen claimen : de console zelf, de website, of de app. Zelf claim ik altijd de website omdat ik nu eenmaal vaker aan mijn PC zit dan op de console. Ik trigger daar dan ook de download zodat het spel ook al direct speelbaar is tegen dat ik op mijn console ben.

• Linksquest
Voor de liefhebbers, hier de video over de essential games

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:23
Weet iemand hoe dat zit met zon Turkse ps extra abbonement? Voor 30 euro een jaar lang?

• Linksquest
G.Scholtens schreef op maandag 27 februari 2023 @ 09:00:
Weet iemand hoe dat zit met zon Turkse ps extra abbonement? Voor 30 euro een jaar lang?
Zo ver mijn kennis even gaat, werkt dit trukje bij Xbox omdat die geen regio codes gebruiken, maar werkt dit niet bij Playstation, omdat die per land werken. Zo moet je bij een bol.com of Game Mania altijd kijken of het NL of BE is.

Dus lijkt mij sterkt en een code uit België niet werkt dat eentje uit Turkije wel werkt.

• schumi2004

schumi2004

Linksquest schreef op maandag 27 februari 2023 @ 09:12:
[...]

Zo ver mijn kennis even gaat, werkt dit trukje bij Xbox omdat die geen regio codes gebruiken, maar werkt dit niet bij Playstation, omdat die per land werken. Zo moet je bij een bol.com of Game Mania altijd kijken of het NL of BE is.

[Afbeelding]

Dus lijkt mij sterkt en een code uit België niet werkt dat eentje uit Turkije wel werkt.
Heb eerder al eens aangegeven dat het eigenlijk alleen credits zijn, niks geen voucher voor PS+ maar een normale PSN card om PS+ mee aan te schaffen.

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:35

SD5k

>4&X

schumi2004 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 10:10:
[...]

Heb eerder al eens aangegeven dat het eigenlijk alleen credits zijn, niks geen voucher voor PS+ maar een normale PSN card om PS+ mee aan te schaffen.
Ook die kaarten zijn regio specifiek toch?

• schumi2004

schumi2004

SD5k schreef op maandag 27 februari 2023 @ 10:12:
[...]

Ook die kaarten zijn regio specifiek toch?
Yes

• Linksquest
schumi2004 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 10:10:
[...]

Ja dat wist ik, en had je reactie inderdaad al eens voorbij zien komen, maar wilde alleen aangeven dat deze kaarten allemaal land gebonden zijn.

• schumi2004

schumi2004

Linksquest schreef op maandag 27 februari 2023 @ 10:50:
[...]

Ja dat wist ik, en had je reactie inderdaad al eens voorbij zien komen, maar wilde alleen aangeven dat deze kaarten allemaal land gebonden zijn.
Ja sorry, kwam er later ook achter. 8)7

* schumi2004 hides

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:23
Dus enige optie hier is dus goeie aanbiedingen afwachten of volle bak betalen
G.Scholtens schreef op maandag 27 februari 2023 @ 11:28:
Een alternatief is om een Turks account aan te maken en je console primair in te stellen op dat account. Je normale account kan op dezelfde console dan ook gebruik maken van de PS+ diensten.

Grootste nadeel hiervan is dat alle games die je claimed via PS+ gekoppeld zitten aan je Turkse account. Dus dan moet je dat account blijven verlengen wil je die games kunnen blijven spelen. Dus ik zou dat persoonlijk niet doen, maar het is een optie.

• Linksquest
G.Scholtens schreef op maandag 27 februari 2023 @ 11:28:
Je kunt wel meerdere jaren pakken als je weer een aanbieding ziet, dat heb ik ook vorig jaar met de black friday deal gedaan. Zie bijlage.

• Bor
  • Laatst online: 08:53

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Raem schreef op maandag 27 februari 2023 @ 11:40:
[...]

Een alternatief is om een Turks account aan te maken en je console primair in te stellen op dat account. Je normale account kan op dezelfde console dan ook gebruik maken van de PS+ diensten.
Dat werkt misschien totdat Sony doorhebt dat je je niet in Turkije bevind en het account op een gegeven moment wellicht banned waardoor je alles wat je geclaimed hebt kwijt bent.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Bor schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 16:53:
[...]

Dat werkt misschien totdat Sony doorhebt dat je je niet in Turkije bevind en het account op een gegeven moment wellicht banned waardoor je alles wat je geclaimed hebt kwijt bent.
Dat zou toch niet een probleem moeten zijn. Stel dat ik zou verhuizen naar het buitenland, dan mag ik toch gewoon mijn NL account blijven gebruiken?

• Bor
  • Laatst online: 08:53

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Raem schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 16:55:
[...]

Dat zou toch niet een probleem moeten zijn. Stel dat ik zou verhuizen naar het buitenland, dan mag ik toch gewoon mijn NL account blijven gebruiken?
Ik sluit niet uit dat Sony in de toekomst harder gaat optreden tegen abonnementen gekocht in het buitenland. Iemand die bijvoorbeeld een Turks abonnement heeft maar waarvan de console nog nooit in Turkije is geweest is natuurlijk makkelijk te spotten. Een andere optie is bijvoorbeeld hetgeen waar Netflix momenteel mee test.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +4Henk 'm!
Ik vergeet het steeds weer, maar de gratis maandelijkse games bij PS+ essential zijn pas beschikbaar op de eerste dinsdag van de maand? Dus 7 maart in dit geval? Of heb ik dat verkeerd
Amos_x schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 09:36:
Ik vergeet het steeds weer, maar de gratis maandelijkse games bij PS+ essential zijn pas beschikbaar op de eerste dinsdag van de maand? Dus 7 maart in dit geval? Of heb ik dat verkeerd
Klopt. Deze keer is het wat verwarrend omdat ze dus uitzonderlijk de games vorige week donderdag al bekend gemaakt hebben. Normaal maken ze de games bekend op de woensdag die voorafgaat aan de dinsdag dat ze verschijnen. Dus ik dacht al: he, ze zijn een dag te laat, maar neen, ze bleken 6 dagen te vroeg :p.
Pagina: 1 ... 80 81 82 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier te vragen naar PSN (cards) aanbiedingen. Weet je een goede aanbieding? Dan kun je die plaatsen in het Console Budget Gaming topic. Ook daar is het echter niet de bedoeling om naar aanbiedingen te vragen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee