Acties:
  • +2 Henk 'm!
rda schreef op maandag 12 december 2022 @ 10:13:
Recent een PS5 aangeschaft, alsmede een PS + extra abbonement. Kan het kloppen dat Ghost of Tsushima hier niet meer inclusief bij is?
Zit er nog wel in. Maar er zijn verschillende versies, dus je moet even de juiste selecteren die in PS+ extra zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YRiCphJYMu03099bvNLtmfY1qDo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8GgALwL9IloJzlqGww5SkwPX.jpg?f=fotoalbum_large

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Pepper

https://www.playstation.com/nl-nl/ps-plus/#subscriptions

Tijdelijk €30 korting op een PlayStation Plus abonnement van 12 maanden. Alleen geldig bij een inactief abonnement. Deze actie is geldig tot er met 20 december 2022.

De prijzen zijn als volgt.
PlayStation Plus Essential : €59,99 -> €29,99
PlayStation Plus Extra : €99,99 -> €69,99
PlayStation Plus Premium : €119,99 -> €89,99

[ Voor 23% gewijzigd door Greatsword op 12-12-2022 10:42 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Greatsword schreef op maandag 12 december 2022 @ 10:41:
Pepper

Tijdelijk €30 korting op een PlayStation Plus abonnement van 12 maanden. Alleen geldig bij een inactief abonnement. Deze actie is geldig tot er met 20 december 2022.

En als je al wel Essential hebt, 30% korting op upgrades naar Extra of Premium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarax
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:02
Pepper

Op de één of andere manier werkt dit bij mij niet (en zo te zien hebben meer mensen daar last van).
Ik heb al meer dan een jaar geen PS+ gehad, maar zie die korting nergens, of ik nou ingelogd ben of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venneke
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:19
Bij mij werkt deze ook niet. Wellicht wordt dit pas later getoond ivm tijdzones oid.
Indien je een abonnement aanschaft via de PS site wordt deze dan meteen geactiveerd? Ik zou namelijk gebruik willen maken maar het pas ergens in maart activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:31
venneke schreef op maandag 12 december 2022 @ 16:00:
Bij mij werkt deze ook niet. Wellicht wordt dit pas later getoond ivm tijdzones oid.
Indien je een abonnement aanschaft via de PS site wordt deze dan meteen geactiveerd? Ik zou namelijk gebruik willen maken maar het pas ergens in maart activeren.
Je abonnement wordt idd meteen geactiveerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
medjai69 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 21:08:
Komt er met kerst nog een Ps Plus 12 maanden actie?

Ben net te laat met black friday actie
Goed nieuws @medjai69 Zie hieronder :)
Pepper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05:02
Ik kan ook niet die 30 euro korting krijgen ondanks geen atonement.
Het wordt in iedergeval niet in de winkelwagen getoont dat er 30 euro korting op zit.

Als iemand hier meer info over heeft zou ik dat wel graag willen weten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0e2XshxA5O5AiKKI_GKtXbfhgXA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GpP5wfY3Zf1Zi7TPV0THfxGu.webp?f=fotoalbum_large

PS Plus Extra en Premium games vanaf 20 december.
  • WWE 2K22 | PS4
  • Far Cry 5 | PS4
  • Far Cry New Dawn | PS4
  • Far Cry Primal | PS4
  • Mortal Shell | PS4, PS5
  • Judgment | PS4, PS5
  • Yakuza: Like a Dragon | PS4, PS5
  • Yakuza 6: The Song of Life | PS4
  • Middle Earth: Shadow of Mordor | PS4
  • Middle-Earth: Shadow of War | PS4
  • The Pedestrian | PS4, PS5
  • Evil Genius 2 | PS4, PS5
  • Adventure Time Pirates of the Enchiridion | PS4
  • Ben 10: Power Trip | PS4, PS5
  • Gigantosaurus The Game | PS4
  • Pillars of Eternity II: Deadfire – Ultimate Edition | PS4
  • Worms W.M.D | PS4
  • The Escapists 2 | PS4
PlayStation Plus Premium
  • Ridge Racer 2 | PSP
  • Heavenly Sword | PS3
  • Oddworld: Abe's Exoddus | PS1
  • Pinball Heroes | PSP
https://blog.playstation....nt-mortal-shell-and-more/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:43
Joeri.Bijlsma schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 21:01:
Ik kan ook niet die 30 euro korting krijgen ondanks geen atonement.
Het wordt in iedergeval niet in de winkelwagen getoont dat er 30 euro korting op zit.

Als iemand hier meer info over heeft zou ik dat wel graag willen weten.
Zelfde hier. Kreeg gisteren een mail van Sony dat deze actie er is, maar eenmaal doorklikkend zie ik zowel in- als uitgelogd de oude prijzen :?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:29

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Waarom is het altijd zo moeilijk om direct in je PS App het aanbod van de 3 games te vinden? Ze doen er alles aan om je het over het hoofd te laten zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:04
Hann1BaL schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 15:29:
[...]

Waarom is het altijd zo moeilijk om direct in je PS App het aanbod van de 3 games te vinden? Ze doen er alles aan om je het over het hoofd te laten zien
Helemaal mee eens.
Die app (maar website eigenlijk ook) is een gedrocht om doorheen te komen wat mij betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hann1BaL schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 15:29:
[...]

Valt toch wel mee? Je gaat in de PS App naar de Store, klikt op het PS+ icoontje en dan staan ze er al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
JeroenV_ schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 13:44:
[...]

Zelfde hier. Kreeg gisteren een mail van Sony dat deze actie er is, maar eenmaal doorklikkend zie ik zowel in- als uitgelogd de oude prijzen :?
Ik keek net nog een keer, en nu was de prijs wel aangepast. Gelijk maar afgesloten dus 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 28-09 22:43
JeroenV_ schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 09:20:
[...]

Ik keek net nog een keer, en nu was de prijs wel aangepast. Gelijk maar afgesloten dus 8)
Ik loop tegen hetzelfde aan. Wanneer is het verander bij jou? Toevallig liep/loopt mijn abonnement vandaag af. Op de PS5 krijg ik al een bericht dat mijn abonnement verlopen is. Vanuit de PS Store krijg ik nog steeds de € 60 verlenging, en ook op de website. Is er een kans dat dit zichzelf morgen aanpast?

Dacht dat de actie tot 20-12-2022 liep..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
Casual_T schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 15:28:
[...]
Wanneer is het verander bij jou?
Ergens tussen vrijdagmiddag en zaterdagochtend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 28-09 22:43
JeroenV_ schreef op zondag 18 december 2022 @ 10:21:
[...]

Ergens tussen vrijdagmiddag en zaterdagochtend.
Net weer gekeken en ja hoor, ook hier bijgewerkt. Meteen afgesloten voor 29,99. Scheelt toch weer :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:14

Oxigeon

En zo is dat!

Heb ik weer. Mijn abbo loopt de 21 af.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S8ZmRJgNMrOHH7VO_4IQCmfx4Pw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kJDOXpznA9dDgYQO34JCKRUt.jpg?f=fotoalbum_large

Games van januari via Dealabs.
Jedi Fallen Order staat al lange tijd op mijn lijstje! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Raem op 23-12-2022 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-10 13:36

SD5k

>4&X

Raem schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 12:44:
[Afbeelding]

Super nice, ik had Fallen Order laastst bijna opnieuw gekocht omdat ik hem nog een keer wilde spelen op de PS5 (maar had de PS4 disc al verkocht voordat de update kwam).

Axiom Verge 2 is ook mooi, vond deel 1 heel cool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:01
nemen de stars wars zeker mee, stond nog op de wish list. Blij dat ik nog even gewacht heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
[Afbeelding]

Dammit! Jedi fallen order een tijdje geleden gekocht, en heb hem nog niet eens uitgespeeld omdat de game niet echt goed klikte met me, is wel mooi gemaakt en is eigenlijk best een goed spel, maar ben zelf niet echt een star wars fan.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Fallen Order is een prima spel maar deze is al zo vaak in de aanbieding geweest op diverse platformen waaronder de Playstation dat veel mensen deze al gespeeld zullen hebben.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Bor schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 16:34:
Fallen Order is een prima spel maar deze is al zo vaak in de aanbieding geweest op diverse platformen waaronder de Playstation dat veel mensen deze al gespeeld zullen hebben.
Met die redenering zal het natuurlijk ook nooit goed zijn. Als het een spel is dat bijna niemand al gespeeld heeft, zal het zijn omdat het een slecht spel is. Als het een goed spel is, zullen inderdaad een hoop mensen hem al gekocht hebben.
Zelf er wel blij mee, nog niet gekocht/gespeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Twixie schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 17:13:
[...]

Met die redenering zal het natuurlijk ook nooit goed zijn. Als het een spel is dat bijna niemand al gespeeld heeft, zal het zijn omdat het een slecht spel is.
Of een wat nieuwer spel / verborgen parel etc. Je gaat echt te kort door de bocht hier.

[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 24-12-2022 11:04 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyQ1
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 11-09 14:34
Twixie schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 17:13:
[...]

Met die redenering zal het natuurlijk ook nooit goed zijn. Als het een spel is dat bijna niemand al gespeeld heeft, zal het zijn omdat het een slecht spel is. Als het een goed spel is, zullen inderdaad een hoop mensen hem al gekocht hebben.
Zelf er wel blij mee, nog niet gekocht/gespeeld.
Helemaal eens. Als dit inderdaad de januari games zijn ben ik er gewoon erg blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-10 09:50
[Afbeelding]

Netjes, ik zat van de week nog te denken om Fallen Order te kopen in de sale voor 8 euro, scheelt toch weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-10 19:20
Ik heb natuurlijk net de aanbieding gemist om m'n PS Plus te verlengen, en ik zie net dat hij 12 januari afloopt. Dat wordt dan duimen voor een extra aanbieding ergens, maar ik ben er bang voor :+

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

[Afbeelding]

Hoorde dat die Star Wars game veel weg heeft van Dark Souls dus dat is voor mij een goede reden om het eens te proberen, heb verder echt helemaal niks met Star Wars dus ben benieuwd ;)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wkj8VCDOg-okzcQezBvdJpRCnFs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TA3ed5mF0e6iuyDtjU1Gx3ok.webp?f=fotoalbum_large

Nu ook officieel.

https://blog.playstation....fallout-76-axiom-verge-2/

[ Voor 15% gewijzigd door Raem op 28-12-2022 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechFox
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-10 21:17
Prima start van het nieuwe jaar. Leuke games.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:42

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Inderdaad, voor de liefhebbers een video

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Jammer dat de reviews van Fallout 76 zo slecht zijn. Met deel 3 heb ik me vroeger goed vermaakt!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:23
Als een Warhammer 40k lore fan heb ik niks met het cleane Star Wars :P Desondanks vind ik het een prima maand. Twee "grote" titels en een indie. Er zijn slechtere spellen waar 2023 mee kan beginnen.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

The Legend

*Plop*

Ik heb deze week een PS5 gekocht,m’n eerste console ooit. Begrijp ik het nu goed dat een PS Plus abo nodig is om online te kunnen spelen? Als ik MW2 opstart, moet ik eerst een PS Plus abonnement weigeren voordat ik überhaupt de single player op kan starten. Komt nogal agressief over allemaal :p

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
The Legend schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 12:44:
Ik heb deze week een PS5 gekocht,m’n eerste console ooit. Begrijp ik het nu goed dat een PS Plus abo nodig is om online te kunnen spelen?
correct.

Net als bij de Switch en Xbox is een abbo nodig om online te kunnen spelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:22
The Legend schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 12:44:
Ik heb deze week een PS5 gekocht,m’n eerste console ooit. Begrijp ik het nu goed dat een PS Plus abo nodig is om online te kunnen spelen? Als ik MW2 opstart, moet ik eerst een PS Plus abonnement weigeren voordat ik überhaupt de single player op kan starten. Komt nogal agressief over allemaal :p
Met PS+ Essential krijg je ook toegang tot de PS+ Collection. Mooie verzameling games die je meteen kan spelen op je PS5. Aangezien dit je eerste console is, heb je nog wel wat moois in te halen op de PS.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:24
Star Wars Jedi Fallen order maar effe geclaimed, heb hem al lang uitgespeeld maar de disc heb ik niet meer.
Maar goed toch effe toegevoegd aan de collectie, of ooit nog zal spelen wellicht niet. maar toch leuk spel om de collectie erbij te houden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyQ1
Hulleman schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 13:11:
[...]

Met PS+ Essential krijg je ook toegang tot de PS+ Collection. Mooie verzameling games die je meteen kan spelen op je PS5. Aangezien dit je eerste console is, heb je nog wel wat moois in te halen op de PS.
Volgens mij heb je met essential geen toegang tot de PS+ collection. Daar heb je extra of premium voor nodig...

Ok wel met PS5 dus... Die heb ik niet :+

[ Voor 4% gewijzigd door JohnnyQ1 op 09-01-2023 11:27 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-10 22:29
JohnnyQ1 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:39:
[...]

Volgens mij heb je met essential geen toegang tot de PS+ collection. Daar heb je extra of premium voor nodig...
Met Essential heb je op PS5 toegang tot een collectie van 19 PS4 games.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hulleman
[...]

Gewoon even googlen, voordat je dit hier neer typt ;)

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kazu
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fNb_f3H1OU5om7ao6oaAZwm9m7Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/plFU6a1PLlZY07qoQf48aydA.png?f=fotoalbum_large

Vanaf vandaag is er een PS Plus deal voor nieuwe leden. 40% korting op Extra of Premium. Deal loopt tot de 13e.

Aangezien mijn Essentials abonnement verloopt op de 12e zou ik net op tijd zijn om op deze deal in te haken. Want ik heb dan de keuze tussen de volle mep betalen om Essentials te verlengen, of hetzelfde bedrag om Extra te nemen. Dan is de keuze snel gemaakt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 14:58

Hegeman

Weet van alles wat

Kazu schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 12:40:
[Afbeelding]

Vanaf vandaag is er een PS Plus deal voor nieuwe leden. 40% korting op Extra of Premium. Deal loopt tot de 13e.

Aangezien mijn Essentials abonnement verloopt op de 12e zou ik net op tijd zijn om op deze deal in te haken. Want ik heb dan de keuze tussen de volle mep betalen om Essentials te verlengen, of hetzelfde bedrag om Extra te nemen. Dan is de keuze snel gemaakt :+
Je zegt dat je huidige abonnement verloopt, dan kom je toch ook niet in aanmerking voor de deal? Gezien deze zich specifiek op nieuwe klanten focust.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kazu
Hegeman schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:52:
[...]

Je zegt dat je huidige abonnement verloopt, dan kom je toch ook niet in aanmerking voor de deal? Gezien deze zich specifiek op nieuwe klanten focust.
Ik verwoordde het inderdaad als 'nieuwe' klanten, maar in de kleine letters onder de aanbieding staat 'niet beschikbaar voor bestaande PS Plus-leden', dus ik gok (en het blijft idd een gok :P) dat deze aanbieding ook voor terugkerende leden geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyQ1
Hulleman schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 12:26:
[...]

Gewoon even googlen, voordat je dit hier neer typt ;)
Gewoon geen PS5 in huis. Bedankt voor de correctie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]
Ok wel met PS5 dus... Die heb ik niet :+
Als je iemand kent met een PS5, kun je er overigens zelf ook aan geraken. Gewoon even op zijn console inloggen met jouw PSN account, de titels vanop die PS5 claimen, en ze vervolgens spelen op jouw PS4.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:24

Asphyxion

I am, therefor I think

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VXx0DIVXzPfENGh5Rki9LmXlkqA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WAT7flNvFuwQSV22WBEwjLpA.webp?f=fotoalbum_large

PS Plus Extra en Premium games vanaf 17 januari.
  • Back 4 Blood | PS4, PS5
  • Dragon Ball FighterZ | PS4
  • Devil May Cry 5: Special Edition | PS4, PS5
  • Life is Strange: Before the Storm | PS4
  • Life is Strange | PS4
  • Sayonara Wild Hearts | PS4
  • Jett: The Far Shore | PS4, PS5
  • Just Cause 4: Reloaded | PS5
  • Just Cause 4 | PS4
  • Omno | PS4
  • Erica | PS4
PlayStation Premium | Classics
  • Syphon Filter 3 | PS1
  • Star Wars Demolition | PS1
  • Hot Shots Golf 2 | PS1
https://blog.playstation....life-is-strange-and-more/

[ Voor 2% gewijzigd door Asphyxion op 12-01-2023 23:04 . Reden: Sayonara Wild Hearts is bij een update van het artikel verwijderd van uit te komen games ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
Asphyxion schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 17:58:
[Afbeelding]

PS Plus Extra en Premium games vanaf 17 januari.
  • Back 4 Blood | PS4, PS5
  • Dragon Ball FighterZ | PS4
  • Devil May Cry 5: Special Edition | PS5 (De PS4 versie komt ook beschikbaar voor Extra)
  • Life is Strange: Before the Storm | PS4
  • Life is Strange | PS4
  • Sayonara Wild Hearts | PS4
  • Jett: The Far Shore | PS4, PS5
  • Just Cause 4: Reloaded | PS4, PS5
  • Just Cause 4 | PS4
  • Omno | PS4
  • Erica | PS4
PlayStation Premium | Classics
  • Syphon Filter 3 | PS1
  • Star Wars Demolition | PS1
  • Hot Shots Golf 2 | PS1
https://blog.playstation....life-is-strange-and-more/
Ooeehh Just Cause 4 heeft een PS5 versie gekregen? Gaaf!!! De 30fps was niet uit te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:26
DMC 5 :) mooie maand.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MathieuT
Kalder schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 19:19:
[...]

Ooeehh Just Cause 4 heeft een PS5 versie gekregen? Gaaf!!! De 30fps was niet uit te staan.
Ik heb het even nagekeken, blijkbaar is er een patch geweest om de dynamic scaling te repareren want op PS5 bleef die hangen op 720p.
Maar er is dus geen aparte PS5 versie, de game draait gewoon tussen 1080p en 1440p aan 30fps.

Geen idee waarom ze specifiek PS5 vermelden, zal wel een foutje zijn. Ik zie op de store enkel de PS4 versie.

[ Voor 11% gewijzigd door MathieuT op 11-01-2023 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
MathieuT schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 19:35:
[...]

Ik heb het even nagekeken, blijkbaar is er een patch geweest om de dynamic scaling te repareren want op PS5 bleef die hangen op 720p.
Maar er is dus geen aparte PS5 versie, de game draait gewoon tussen 1080p en 1440p aan 30fps.

Geen idee waarom ze specifiek PS5 vermelden, zal wel een foutje zijn. Ik zie op de store enkel de PS4 versie.
Er was inderdaad iets niet goed met die game ik herinner me vooral dat het er niet uit zag maar dacht dat dat vooral door de 30fps kwam, jammer als het nog steeds 30fps is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathieuT
Kalder schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 19:50:
[...]

Er was inderdaad iets niet goed met die game ik herinner me vooral dat het er niet uit zag maar dacht dat dat vooral door de 30fps kwam, jammer als het nog steeds 30fps is...
Misschien dat ze in de komende week een aankondiging doen, maar ik zou er niet op hopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
MathieuT schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 20:00:
[...]

Misschien dat ze in de komende week een aankondiging doen, maar ik zou er niet op hopen :P
De game kan goed 60fps gebruiken, zou nice zijn als ze er nog een PS5 versie van gemaakt hebben met 60fps wat ze nog moeten aankondigen ofzo

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Voor de mensen die graag een video willen zien bij de nieuwe plus games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MathieuT
Kalder schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 20:28:
[...]

De game kan goed 60fps gebruiken, zou nice zijn als ze er nog een PS5 versie van gemaakt hebben met 60fps wat ze nog moeten aankondigen ofzo
De PS5 vermelding bij Just Cause 4 is ondertussen weg gehaald, het was dus een foutje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WinterMute2025
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05:02
linksquest, die link van jouw is op zich wel goed, maar de reviewer is wel erg overdreven postitief. evengoed. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

WinterMute2025 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 22:19:
linksquest, die link van jouw is op zich wel goed, maar de reviewer is wel erg overdreven postitief. evengoed. Thanks.
Ik heb hem inderdaad zelden negatief gehoord, maar dat is denk ik gewoon zijn manier van video maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
MathieuT schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 22:10:
[...]

De PS5 vermelding bij Just Cause 4 is ondertussen weg gehaald, het was dus een foutje.
Jammer :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACDSL
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:11
Weet iemand of er voor de PS+ Extra/Premium game catalogus ook een site als gamepassport.net bestaat? Die site vind ik heel fijn om games in Xbox Game Pass te zoeken en filteren, zou leuk zijn om ook zoiets voor PS+ te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TechFox
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-10 21:17
ACDSL schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 20:03:
Weet iemand of er voor de PS+ Extra/Premium game catalogus ook een site als gamepassport.net bestaat? Die site vind ik heel fijn om games in Xbox Game Pass te zoeken en filteren, zou leuk zijn om ook zoiets voor PS+ te hebben.
Bedoel je zoiets?

https://www.ign.com/playl...n-plus-premium-tier-games

Acties:
  • +6 Henk 'm!
ACDSL schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 20:03:
https://www.pspluslist.net/

[ Voor 20% gewijzigd door Raem op 13-01-2023 21:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACDSL
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:11
@TechFox @Raem Dank, zulke overzichten inderdaad. pspluslist.net ziet er erg goed uit, lijkt qua functies op gamepassport.net, top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NooT_
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 07-10 18:13
Vraagje:
Hoe zorg ik dat alle accounts op mijn PS 5 toegang krijgen tot mijn PS Plus abonnement?

Ik heb sinds kort een PS 5 en met de nodige moeite de local accounts van de PS 4 overgezet.
Mijn vrouw en kinderen wilden natuurlijk ook graag hun savegames en achievements meenemen.
Om dit mogelijk te maken heb ik hiervoor PSN accounts aangemaakt.
Deze zijn weer toegevoegd aan mijn account als familieleden.

Nu lukt het me niet om vanuit 1 van die accounts toegang te krijgen tot mijn PS Plus abonnement.
Als ik dan naar PS Plus ga, krijg ik alleen opties om een nieuw abonnement af te sluiten.
Het delen en spelen van gedownloade spellen is geen probleem, maar bij titels die gestreamd worden gaat dat dus niet.

Wie weet hoe ik dit fix?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

_NooT_ schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:24:
Vraagje:
Hoe zorg ik dat alle accounts op mijn PS 5 toegang krijgen tot mijn PS Plus abonnement?

Ik heb sinds kort een PS 5 en met de nodige moeite de local accounts van de PS 4 overgezet.
Mijn vrouw en kinderen wilden natuurlijk ook graag hun savegames en achievements meenemen.

Nu lukt het me niet om vanuit 1 van die accounts toegang te krijgen tot mijn PS Plus abonnement.
Als ik dan naar PS Plus ga, krijg ik alleen opties om een nieuw abonnement af te sluiten.
Het delen en spelen van gedownloade spellen is geen probleem, maar bij titels die gestreamd worden gaat dat dus niet.

Wie weet hoe ik dit fix?
Niet, het enige wat die andere account kunnen is inderdaad de door jouw account gedowloade games spelen. Andere functies zoals savegames in cloud, online gamen en streamen werken niet op hun account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NooT_
SD5k schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:27:
[...]

Niet, het enige wat die andere account kunnen is inderdaad de door jouw account gedowloade games spelen. Andere functies zoals savegames in cloud, online gamen en streamen werken niet op hun account.
Balen.
Irritant dat je niet meer extra offline accounts aan kan maken zoals op de PS 4 kon.
Dan zal mijn dochter maar weer helemaal opnieuw moeten beginnen met de LEGO games op mijn account.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:52

Shin_Alu

Ranger/Ninja

_NooT_ schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:24:
Vraagje:

Wie weet hoe ik dit fix?
Daar zitten wel wat rare nukken aan inderdaad.
Volgens mij is het vaak dan een kwestie van het eerst een keer streamen op het account met PS+

Taru tossing moet een olympische sport worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _NooT_
Shin_Alu schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:41:
[...]

Daar zitten wel wat rare nukken aan inderdaad.
Volgens mij is het vaak dan een kwestie van het eerst een keer streamen op het account met PS+
Je had gelijk. Bedankt.

Ik had me overigens vergist.
Bij nieuwe gestreamde titels was het namelijk wel goed gegaan.

De titels in kwestie waren al eerder gedownload via PLUS op de PS 4 en mee overgezet.
Hierdoor stonden deze games niet in de game catalogus van de andere gebruikers.
1 keer streamen vanuit het hoofdaccount lostte dit op.
Ook de savegames waren er nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

_NooT_ schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:38:
[...]

Balen.
Irritant dat je niet meer extra offline accounts aan kan maken zoals op de PS 4 kon.
Dan zal mijn dochter maar weer helemaal opnieuw moeten beginnen met de LEGO games op mijn account.
Er gaan geruchten over een wat duurder abonnement dat bedoeld is voor familie, iets dat Nintendo bijvoorbeeld al heeft en Xbox momenteel nog het testen is. Ik heb er zelf nog niks officieels over gehoord, maar heb wel al geruchten voorbij zien komen, vooral omdat meerdere mensen dit vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Linksquest schreef op maandag 23 januari 2023 @ 15:56:
[...]
Er gaan geruchten over een wat duurder abonnement dat bedoeld is voor familie, iets dat Nintendo bijvoorbeeld al heeft en Xbox momenteel nog het testen is. Ik heb er zelf nog niks officieels over gehoord, maar heb wel al geruchten voorbij zien komen, vooral omdat meerdere mensen dit vragen.
Zoals hierboven al gezegd kun je nu al de meeste PS+ features gebruiken van het PS+ account van een gezinslid. Dus ik zie niet in wat ze dan zouden aanbieden met een family account, of het zou moeten zijn dat ze features gaan terugdraaien.
Het enige (en daarom des te absurder) dat ik weet dat niet kan voor gezinsleden, is de Cloud saves van je games. Wij thuis hebben een PS4 én PS5, en als iemand anders hier in huis op de andere console wil verder spelen, moeten ze via een USB stick de savegame overzetten, wat behoorlijk debiel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SD5k schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:27:
[...]
Andere functies zoals savegames in cloud, online gamen en streamen werken niet op hun account.
Online gamen en stream gaan dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Twixie schreef op maandag 23 januari 2023 @ 20:08:
[...]

Zoals hierboven al gezegd kun je nu al de meeste PS+ features gebruiken van het PS+ account van een gezinslid. Dus ik zie niet in wat ze dan zouden aanbieden met een family account, of het zou moeten zijn dat ze features gaan terugdraaien.
Het enige (en daarom des te absurder) dat ik weet dat niet kan voor gezinsleden, is de Cloud saves van je games. Wij thuis hebben een PS4 én PS5, en als iemand anders hier in huis op de andere console wil verder spelen, moeten ze via een USB stick de savegame overzetten, wat behoorlijk debiel is.
Nee dat snap ik, maar dat iedere gebruiker van dat gezin zelf kan bepalen wat ze willen downloaden en deze functie ook op hun eigen console kunnen gebruiken, maar die optie die jij noemt is zeker een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:04
Linksquest schreef op maandag 23 januari 2023 @ 15:56:
[...]

Ik zou hier bijna enthousiast van worden als we wat meer details zouden weten.
Feitelijk zou het alleen maar gunstiger uit moeten komen qua prijs als ik nu kijk hoe dat met de Nintendo werkt, 1 abbo == 8 gebruikers.
Doe dat met een aantal maatjes van je en het kost je bijna niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Twixie schreef op maandag 23 januari 2023 @ 20:09:
[...]

Online gamen en stream gaan dus wel.
Ohh mijn fout, dat wist ik niet, dan zijn het dus puur de cloudsaves die de andere accounts niet hebben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
SD5k schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 09:16:
[...]

Ohh mijn fout, dat wist ik niet, dan zijn het dus puur de cloudsaves die de andere accounts niet hebben?
Geen cloud saves is inderdaad het grootste gemis van een subaccount.

PlayStation Plus-functies die je kunt delen
  • Online multiplayer (afhankelijk van de instellingen voor ouderlijk toezicht).
  • Gedownloade games die met PlayStation Plus-korting zijn gekocht.
  • Gedownloade maandelijkse Plus-games.
  • PlayStation Plus-games en spellen uit de catalogus met klassiekers (afhankelijk van het abonnement). Gamehulp (PS5)
PlayStation Plus-features die niet kunnen worden gedeeld
  • Producten met PlayStation Plus-korting kopen in de PlayStation™Store.
  • PlayStation Plus-games op een ander account inwisselen.
  • Online opslag.
  • Automatisch downloaden van patches.
  • Vroege toegang tot tijdelijke proefversies van games.
https://www.playstation.c...s/share-playstation-plus/
Twixie schreef op maandag 23 januari 2023 @ 20:08:
[...]
Dus ik zie niet in wat ze dan zouden aanbieden met een family account, of het zou moeten zijn dat ze features gaan terugdraaien.
Kan wel interessant zijn voor een groot gezin met meerdere Playstations in huis. Of delen met familie/vrienden mits dat wordt toegestaan.

[ Voor 14% gewijzigd door Raem op 24-01-2023 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raem schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 11:20:
[...]
PlayStation Plus-features die niet kunnen worden gedeeld
[list]
...
• Automatisch downloaden van patches.
• Vroege toegang tot tijdelijke proefversies van games.
Die zijn er eigenlijk al artificieel aan toegevoegd, wat eigenlijk illustreert dat er heel weinig verschil is. Patches zijn console-specifiek, en de console moet sowieso Primary zijn van dat PS+ Account, dus dan zullen patches toch gewoon via dat PS+ account geïnstalleerd worden. En die proefversies moet ik eens uitproberen, maar volgens mij volgen die gewoon het principe van de andere games, namelijk door iedereen te spelen eens ze geïnstalleerd zijn door het PS+ Account.
Kan wel interessant zijn voor een groot gezin met meerdere Playstations in huis. Of delen met familie/vrienden mits dat wordt toegestaan.
Is natuurlijk wel een heel niche use case, en daarom denk ik ook niet dat het er van gaat komen. Sowieso worden PS4 en PS5 al als 2 aparte consoles beschouwd, en daardoor ook perfect deelbaar in gezinnen met 1 PS+ abonnement. Zelfs simultane online multiplayer van games is hierbij mogelijk. Dat is voor mij ook overigens het absolute pluspunt van een digitale licentie in vergelijking met een game op schijf.
Anderzijds zijn ze natuurlijk beducht voor misbruik (cfr @schumi2004 hierboven), want vroeger kon je bvb ook 2 PS3s activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

De PlayStation Plus Essential-games van februari zijn uitgelekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 14:58

Hegeman

Weet van alles wat

Linksquest schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 09:50:

[Embed]
Ik dacht dat GT7 voor de PS5 erbij zou zitten.....
Eerste berichten duidde daar ook op, maar helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:01
Denk niet dat GT7 voorlopig in de plus komt, zou wel gaaf zijn. Dank kan de fysieke disc de deur uit.

Neem evil dead zo ie zo mee en misschien ollie ollie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Hegeman schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 09:54:
[...]

Misschien bij Extra of Premium, dit zijn de Essentials games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
Hegeman schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 09:54:
[...]

Voor de dinsdag voor de woensdag voor de eerste dinsdag van de maand weet je vrijwel nooit wat de games zijn, nu worden ze al een jaar lang een dag eerder uitgelekt dan ze aangekondigd worden (altijd op de woensdag voor de eerste dinsdag van de maand), alles wat daarvoor al "voorspellingen" doet omtrent de PS+ games zitten er altijd volledig naast.

[ Voor 5% gewijzigd door Kalder op 31-01-2023 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathieuT
Kalder schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 10:32:
[...]

Voor de dinsdag voor de woensdag voor de eerste dinsdag van de maand weet je vrijwel nooit wat de games zijn, nu worden ze al een jaar lang een dag eerder uitgelekt dan ze aangekondigd worden (altijd op de woensdag voor de eerste dinsdag van de maand), alles wat daarvoor al "voorspellingen" doet omtrent de PS+ games zitten er altijd volledig naast.
We zullen zien of dit de uitzondering op de regel wordt, de leak dateert van afgelopen zondag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
MathieuT schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 11:12:
[...]

We zullen zien of dit de uitzondering op de regel wordt, de leak dateert van afgelopen zondag ;)
Ik kan je met 99% zekerheid geven dat GT7 voorlopig niet gratis zal zijn, PSVR2 komt in februari uit en een hoop mensen zullen de game daarvoor kopen, dus zou een hele slechte timing zijn om het nu rond deze tijd gratis uit te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathieuT
Kalder schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 11:13:
[...]

Ik kan je met 99% zekerheid geven dat GT7 voorlopig niet gratis zal zijn, PSVR2 komt in februari uit en een hoop mensen zullen de game daarvoor kopen, dus zou een hele slechte timing zijn om het nu rond deze tijd gratis uit te delen.
Ik bedoelde de leak die linksquest gepost heeft, niet de GT7 leak :P
In het geval van GT7 zou het mij verbazen dat die ooir bij Plus zou komen, of toch niet de eerste maanden/jaren.

[ Voor 11% gewijzigd door MathieuT op 31-01-2023 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
MathieuT schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 11:16:
[...]

Ik bedoelde de leak die linksquest gepost heeft, niet de GT7 leak :P
Die zal wel kloppen neem ik aan, die is van de gene die het standaard leakt iedere keer geloof ik. (Ik reageerde op iemand die dacht dat GT7 gratis zou worden)

[ Voor 9% gewijzigd door Kalder op 31-01-2023 11:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wie geloofde dat GT7 in PS+ Essential zou komen, gelooft volgens mij nog in Sinterklaas :). Game is nog altijd de volle prijs, en zelfs in de Sales betaal je nog altijd €50. Ik denk niet dat er ooit al games in de maandelijkse selectie waren die nog nooit voor minder dan €50 te koop geweest waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
Ollie Ollie heeft er toch al eens ingezeten? Ik heb die geloof ik al eens eerder geïnstalleerd. Of was dat een andere versie?

Wel een interessante lijst. Mafia 2 staat al jaren ongespeeld op mijn PlayStation 3. Deel drie vond ik wel aardig maar best repetitief op een gegeven moment.

Evil Dead lijkt me wel geinig :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Linksquest schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 09:50:

[Embed]
Mafia DE net op de XSX gekocht.....
30fps helaas, maar speelt wat mij betreft prima. Mooie trip down to memory lane!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vrijdag schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 11:56:
Ollie Ollie heeft er toch al eens ingezeten? Ik heb die geloof ik al eens eerder geïnstalleerd. Of was dat een andere versie?
Was: OlliOlli2: Welcome to Olliwood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
Twixie schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 12:34:
[...]

Was: OlliOlli2: Welcome to Olliwood
Ah, nu je het zegt inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Hulleman schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 12:12:
[...]

Mafia DE net op de XSX gekocht.....
30fps helaas, maar speelt wat mij betreft prima. Mooie trip down to memory lane!
Had hem al een stuk gespeeld (via PS Plus Premium), vond het toch jammer dat deze geen 60fps update heeft gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
SD5k schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 13:06:
[...]

Had hem al een stuk gespeeld (via PS Plus Premium), vond het toch jammer dat deze geen 60fps update heeft gekregen.
Eens hoor. De graphics zijn best mooi, maar op de lastgen ook wat ruw. Maar zeker de moeite waard om te spelen, helemaal als je het origineel 20 jaar geleden gespeeld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:29

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Wacht even. Ik heb geloof ik even niet opgelet. Het komt er op neer dat Sony je weer een abonnement probeert aan te smeren, maar dat het eigenlijk stiekem wel een no-brainer is.

Ik heb PS+ Essential en de maandelijkse games beginnen wel al slechter te worden, behalve voor de release van grote games. Zo heb je ineens Fallen Order.

Mijn casus is: Misschien toch eens Miles Morales gaan spelen, om eens een andere game te proberen. Prima op MP op te pikken voor 20 euro. Alleen ik kan ook mijn Essential naar Extra upgraden voor 30 euro voor 281 dagen. Ik probeer even te bedenken waarom dat laatste een slecht idee is.

Enige reden is dat je toegang tot de games verliest als je Extra opzegt. Maar Essential heb ik toch ook nodig voor Online gamen, dus is het toch maar 4 tientjes per jaar extra voor een hoop games? (Dit is uiteraard het hele business model, gewoon weer elk jaar 4 tientjes meer betalen stiekem..) Dat is dan wel duurder dan 1 keer die 2e hands game, maar dan wel met nog veel meer games om te proberen.

Ik game niet zoveel, dus veel games gaan er niet doorheen in een jaar.. Alleen lijkt het al snel een goed idee, want ik hoef ook niet alle games als eerste te spelen. (MW2 heb ik dan wel gekocht.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb tot nu toe geen spijt gehad van mijn Extra abo. Er zijn veel games om uit te kiezen, ook voor mijn kinderen. Ik heb de PS4 overgeslagen, dus nog genoeg van de oudere games zijn voor mij helemaal nieuw. Stel dat je in die 281 dagen minimaal 2 games uit het Extra abo speelt, dan ben je goedkoper uit met het abo dan met los kopen.

Ik speel niet zo heel veel spellen opnieuw na het uitspelen, dus toegang verliezen na opzeggen zou voor mij ook geen probleem zijn. De games met replaywaarde schaf ik gewoon fysiek aan (bijv Wreckfest of Gran Turismo).

Als je dus nog bevestiging zocht voor je gedachtegang, bij deze ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hann1BaL schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 10:54:
Wacht even. Ik heb geloof ik even niet opgelet. Het komt er op neer dat Sony je weer een abonnement probeert aan te smeren, maar dat het eigenlijk stiekem wel een no-brainer is.

Ik heb PS+ Essential en de maandelijkse games beginnen wel al slechter te worden, behalve voor de release van grote games. Zo heb je ineens Fallen Order.

Mijn casus is: Misschien toch eens Miles Morales gaan spelen, om eens een andere game te proberen. Prima op MP op te pikken voor 20 euro. Alleen ik kan ook mijn Essential naar Extra upgraden voor 30 euro voor 281 dagen. Ik probeer even te bedenken waarom dat laatste een slecht idee is.

Enige reden is dat je toegang tot de games verliest als je Extra opzegt. Maar Essential heb ik toch ook nodig voor Online gamen, dus is het toch maar 4 tientjes per jaar extra voor een hoop games? (Dit is uiteraard het hele business model, gewoon weer elk jaar 4 tientjes meer betalen stiekem..) Dat is dan wel duurder dan 1 keer die 2e hands game, maar dan wel met nog veel meer games om te proberen.

Ik game niet zoveel, dus veel games gaan er niet doorheen in een jaar.. Alleen lijkt het al snel een goed idee, want ik hoef ook niet alle games als eerste te spelen. (MW2 heb ik dan wel gekocht.)
Inderdaad, als je 2 games speelt die in Extra zitten haal je het er al uit.
Het enige is dat die games niet je bezit worden, dus als de inhoud van de catalogus veranderd dan kan je die niet meer spelen.
Maar bij games die je doorgaans 1 keer uit speelt is het hebben op disc voor 20,- vaak niet de meerprijs waard.
In theorie kun je die dan ook weer doorverkopen voor 10-15,- en dan is het uiteindelijk misschien wel weer goedkoper. Maar met de Extra catalogus koop je een hoop gemak, en dat mag dan ook wel iets extra's kosten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Hann1BaL schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 10:54:
Over smaak valt niet te twisten, maar ik vind de PS+ Essential games sinds de lancering van de nieuwe abonnementsvorm juist sterker dan de maanden ervoor.

Sinds juni hebben we onder andere gehad:
- God of War
- Crash Bandicoot 4
- Tony Hawk;s Pro Skater 1 + 2
- Yakuza: Like a Dragon
- Mass Effect Legendary Edition
- Nioh 2
- Star Wars Jedi Fallen Order

Acties:
  • +2 Henk 'm!
21 februari verdwijnen er overigens een aantal games uit PS+ Extra. Dus mocht je één van die games aan het spelen zijn heb je nog 3 weken om het af te ronden.
  • Agatha Christie – The ABC Murders
  • The Book of Unwritten Tales 2
  • Grand Theft Auto: Vice City – The Definitive Edition
  • Metro: Exodus
  • Pure Farming 2018
  • Rad Rodgers
  • Saints Row: The Third Remastered
  • Sine Mora EX
  • SkyDrift Infinity
  • Sparkle Unleashed
  • The Turing Test
  • Whispering Willows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Raem schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 11:19:
21 februari verdwijnen er overigens een aantal games uit PS+ Extra. Dus mocht je één van die games aan het spelen zijn heb je nog 3 weken om het af te ronden.
  • Agatha Christie – The ABC Murders
  • The Book of Unwritten Tales 2
  • Grand Theft Auto: Vice City – The Definitive Edition
  • Metro: Exodus
  • Pure Farming 2018
  • Rad Rodgers
  • Saints Row: The Third Remastered
  • Sine Mora EX
  • SkyDrift Infinity
  • Sparkle Unleashed
  • The Turing Test
  • Whispering Willows
Fuck, dan moet ik haast gaan maken met Saints Row. Ben aardig ver, maar al even niet meer gespeeld. Was ook bezig met AC: Valhalla, maar die is ook weer verdwenen. Kon deze trouwens eerst nog wel spelen na het verwijderen in + Extra, maar gisteren was die toch echt weer locked. Dat vind ik dan wel weer een nadeel van + Extra, dat je games die je op je Playstation hebt staan, niet meer kan spelen. Dat deze niet meer gedownload en geïnstalleerd kunnen worden, snap ik nog, maar op deze wijze word je wel gedwongen het spel ook uit te spelen binnen afzienbare tijd, want over 1-2 maand kan die weg zijn.

Het voordeel is dat je met + Extra wel eerder genegen bent om spellen te proberen. Sommige spellen zeggen mij niets en verrassen dan bij het spelen, andere lijken wel wat, maar zijn dan weer helemaal niets. Nu zit je dan niet vast aan een game, omdat je die gekocht hebt, helemaal als je digital only hebt. Dan is doorverkopen niet mogelijk en + Extra juist weer een fijne optie.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:02

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Sinds afgelopen (redelijk onverwacht) alsnog een PS5 in huis gehaald, Coolblue bundel met extra controller en het Sony laadstation. Om te zorgen dat dochterlief wat te spelen had de Ultimate Edition van Miles Morales erbij gekocht (incl. remaster van het eerdere Spiderman spel).

Nu pas bewust aan het kijken naar de PS+ mogelijkheden. Begrijp ik nou goed dat ik beter een PS+ Essential of Extra had kunnen nemen omdat beide games daar al in zitten?

Als dat zo is, is dat overigens niet anders.. Had ik me maar eerder in moeten lezen hahaha.

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
Stormtrooper schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 14:11:
Sinds afgelopen (redelijk onverwacht) alsnog een PS5 in huis gehaald, Coolblue bundel met extra controller en het Sony laadstation. Om te zorgen dat dochterlief wat te spelen had de Ultimate Edition van Miles Morales erbij gekocht (incl. remaster van het eerdere Spiderman spel).

Nu pas bewust aan het kijken naar de PS+ mogelijkheden. Begrijp ik nou goed dat ik beter een PS+ Essential of Extra had kunnen nemen omdat beide games daar al in zitten?

Als dat zo is, is dat overigens niet anders.. Had ik me maar eerder in moeten lezen hahaha.
Het voordeel dat je nu wel hebt is dat de games je niet meer ontnomen kunnen worden, bij PS+ Extra/Premium kunnen de games voordat je het weet al niet meer beschikbaar zijn, games staan daar meestal maar een bepaalde tijd op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:02

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Kalder schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 14:13:
[...]

Het voordeel dat je nu wel hebt is dat de games je niet meer ontnomen kunnen worden, bij PS+ Extra/Premium kunnen de games voordat je het weet al niet meer beschikbaar zijn, games staan daar meestal maar een bepaalde tijd op.
Beetje hetzelfde als bij Game Pass Ultimate dus.. Dat heb ik inderdaad net gelezen, heb net de openingspost maar gelezen....

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Pagina: 1 ... 79 ... 97 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier te vragen naar PSN (cards) aanbiedingen. Weet je een goede aanbieding? Dan kun je die plaatsen in het Console Budget Gaming topic. Ook daar is het echter niet de bedoeling om naar aanbiedingen te vragen.