Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338166

PBP schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 11:31:
Dit zouden de o.a de games worden die 19juli worden toegevoegd aan Extra.

[...]

Bron
Hmm, dan verbaas ik mij wel dat Unity daar tussen staat.

De online/coop functionaliteit van dit spel heeft nu al een tijden grote problemen doordat de servers gewoon niet beschikbaar/offline zijn.

Zou als Playstation zijnde eerste willen dat zulke dingen gewoon normaal werken voordat je ze op online pass gooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
MathieuT schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 20:10:
[...]

Opgelet!
Man of medan was bij mij via de app enkel de demo, ik kon de Plus versie niet zien. Via de browser lukt het wel.
Ja die heb ik dus per ongeluk aangeklikt en kan nu de volledige versie niet meer selecteren... Eens kijken of dat via de browser wel gaat.

Edit: Ja dat werkt, nice! Dank voor de melding @MathieuT

[ Voor 7% gewijzigd door Slaapje op 08-07-2022 15:36 ]

To dare is to do

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TechFox
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:16
IGN global heeft trouwens een mooi overzicht gemaakt waarbij je de games die in het Playstation Premium catalog zitten kan zien op een pagina. Je kan naar een game zoeken of sorteren op bepaalde wensen, bijvoorbeeld op review scoren.

https://www.ign.com/playl...n-plus-premium-tier-games

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2XKtfBLfM6VctcXCd9ks61lawes=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6FlO9P0yhsnhyLi4a8BEWvC8.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door TechFox op 09-07-2022 10:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:54
TechFox schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 10:54:
IGN global heeft trouwens een mooi overzicht gemaakt waarbij je de games die in het Playstation Premium catalog zitten kan zien op een pagina. Je kan naar een game zoeken of sorteren op bepaalde wensen, bijvoorbeeld op review scoren.

https://www.ign.com/playl...n-plus-premium-tier-games

[Afbeelding]
Thx. Kan misschien in startpost worden opgenomen. Mooi overzicht.
Heb de afgelopen tijd veel van de top games in de aanbieding gekocht. Maar nog lang niet alles. Dus kan straks in de winter nog een aardige backlog bij werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:11

MeNTaL_TO

The future is not set

Anoniem: 1486766 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 13:18:
[...]

Ja, ik wilde net steam linken. :)

Ik heb inmiddels als eerst Ghost of Tsushima van Extra gehaald, wat een game zeg. De game heeft een heerlijke rustige sfeer over zich. Weet natuurlijk niet of het leuk blijft na vraagteken nummer zoveel maar zover is het genieten.
Jullie nog goede games ontdekt door Extra/Premium die aan te raden zijn?
Game heeft als enige nadeel, dat ik een tijdje een andere game speelde en nu de controls niet meer weet voor blocken ed. Moet dus eigenlijk opnieuw beginnen om alles weer te leren (mocht het niet ergens op youtube staan).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1486766

MeNTaL_TO schreef op zondag 10 juli 2022 @ 09:05:
[...]

Game heeft als enige nadeel, dat ik een tijdje een andere game speelde en nu de controls niet meer weet voor blocken ed. Moet dus eigenlijk opnieuw beginnen om alles weer te leren (mocht het niet ergens op youtube staan).
Opnieuw beginnen is echt niet nodig, gewoon even bij technieken kijken in het menu. Zo zie je ook onder de stances staan wat de lichte en zware aanval combinaties zijn per stance.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TechFox
Games die erbij gaan komen in het extra en premium abonnement.

Stray (PS4/PS5)
Final Fantasy VII Remake Intergrade (PS5)
Marvel’s Avengers (PS4/PS5)
Assassin’s Creed Unity (PS4)
Assassin’s Creed IV Black Flag (PS4)
Assassin’s Creed Rogue Remastered (PS4)
Assassin’s Creed Freedom Cry (PS4)
Assassin’s Creed: The Ezio Collection (PS4)
Saints Row IV: Re-Elected (PS4)
Saints Row Gat out of Hell (PS4)
Spirit of the North: Enhanced Edition (PS5)
Ice Age: Scrat’s Nutty Adventure (PS4)
Jumanji The Video Game (PS4)
Paw Patrol on a Roll! (PS4)
ReadySet Heroes (PS4)
Midnight Carnival (PSP)
No Heroes Allowed (PSP)

Bron: https://playsense.nl/5034...juli-update-aangekondigd/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
TechFox schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 18:26:

Stray (PS4/PS5)
ReadySet Heroes (PS4)
Midnight Carnival (PSP)
No Heroes Allowed (PSP)

Begint toch wel een erg interessante dienst te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Stray (PS4/PS5)
ReadySet Heroes (PS4)
Midnight Carnival (PSP)
No Heroes Allowed (PSP)

Niet slecht, FFVII intergrade wou ik niet kopen, maar voor gratis (jaja semigratis dan) wil ik hem wel proberen :) (Hopelijk kan ik dan wel mijn save game laden van de disc versie van FFVII remake) Stray wordt sowieso gedownload en misschien marvel's avengers ook wel als dat wat is. De AC games heb ik allemaal al gespeeld, saints row niets voor mij en de rest zegt me ook niet zo heel veel.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 306567

Stray (PS4/PS5)
ReadySet Heroes (PS4)
Midnight Carnival (PSP)
No Heroes Allowed (PSP)

Hopelijk komen ze dan ook met een 60fps patch voor Unity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechFox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FF remake en Stray, ik ben tevreden. :)
Jammer dat de AC’s die ik nog wil checken 30fps zijn.
En ik heb al zo veel Playstation in te halen. :9

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 1486766 op 14-07-2022 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:06
FF Remake had ik al via PS plus en veel te veel AC's in de lijst. Als je er eentje gespeeld hebt dan heb je wel weer gezien met deze serie. Stray lijkt me wel leuk om eens te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12:49
bRuud83 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 09:11:
FF Remake had ik al via PS plus en veel te veel AC's in de lijst. Als je er eentje gespeeld hebt dan heb je wel weer gezien met deze serie. Stray lijkt me wel leuk om eens te proberen.
Dit is wel de FF versie met DLC. Dus voor mij nog steeds de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
Cloud_VII schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 09:39:
[...]

Dit is wel de FF versie met DLC. Dus voor mij nog steeds de moeite waard.
Ben heel benieuwd of ik mijn save game van de disc versie van de game kan gebruiken, heb weinig zin om weer helemaal van voor af aan te moeten beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
Kalder schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 09:42:
[...]

Ben heel benieuwd of ik mijn save game van de disc versie van de game kan gebruiken, heb weinig zin om weer helemaal van voor af aan te moeten beginnen.
Denk ik wel. Heb je die al wel geupgrade naar PS5 versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
Cloud_VII schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 09:46:
[...]

Denk ik wel. Heb je die al wel geupgrade naar PS5 versie?
Nee dat nog niet, alleen destijds toen hij uitkwam gespeeld. Maar meen me te herinneren dat er nogal gedoe was omtrent FF7 en de DLC, maar dat had dan weer te maken met dat de PS+ versie gelimiteerd was ofzo, ik heb wel gewoon de game op disc dus zou in principe ook de PS5 versie kunnen downloaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud_VII
Kalder schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 09:50:
[...]

Nee dat nog niet, alleen destijds toen hij uitkwam gespeeld. Maar meen me te herinneren dat er nogal gedoe was omtrent FF7 en de DLC, maar dat had dan weer te maken met dat de PS+ versie gelimiteerd was ofzo, ik heb wel gewoon de game op disc dus zou in principe ook de PS5 versie kunnen downloaden.
In het begin kon je de PS+ versie niet upgraden. Uiteindelijk wel. Dus aan het begin kon je zonder upgrade de DLC niet spelen omdat die PS5 versie only was

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:01

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Kalder schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 09:42:
[...]

Dat kan. Is inmiddels een tijd geleden, maar je kan de PS4 save omzetten / importeren naar de PS5 versie.
Geen idee meer hoe precies alleen.

Taru tossing moet een olympische sport worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kalder schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 09:50:
[...]
ik heb wel gewoon de game op disc dus zou in principe ook de PS5 versie kunnen downloaden.
Dat kan, maar dan heb je enkel de main game. De Yuffie episode moet je dan nog kopen. De Yuffie episode zit wél in PS Extra, dus kun je het beter daar vandaan downloaden.

Save game kun je inderdaad overzetten en trophies die je al hebt gehaald krijg je in de PS5 versie ook automatisch.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
Raem schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 10:05:
[...]

Dat kan, maar dan heb je enkel de main game. De Yuffie episode moet je dan nog kopen. De Yuffie episode zit wél in PS Extra, dus kun je het beter daar vandaan downloaden.

Save game kun je inderdaad overzetten en trophies die je al hebt gehaald krijg je in de PS5 versie ook automatisch.
Ja was al lid van Extra :) Dus ga het zeker proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De games die ik graag nog zie verschijnen in Extra zijn Spider-Man MM ultimate en Ratchet & Clank: Rift Apart. Ik ga geen Miles Morales spelen voordat ik zijn voorganger als remakester kan spelen. Had het logischer gevonden dat de remaster er op zou staan ipv enkel MM.
Jullie nog specifieke PS Plus wensen?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 1486766 op 14-07-2022 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
Anoniem: 1486766 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 11:24:
De games die ik graag nog zie verschijnen in Extra zijn Spider-Man MM ultimate en Ratchet & Clank: Rift Apart. Ik ga geen Miles Morales spelen voordat ik zijn voorganger als remake kan spelen. Had het logischer gevonden dat de remake er op zou staan ipv enkel MM.
Jullie nog specifieke PS Plus wensen?
Miles Morales zit al in de PS+ Extra, die heb ik ook gedownload, of is de ultimate versie weer iets anders? Ik heb iig wel de PS5 versie.
Nvm ik lees niet goed.
Maar is de standaard versie van spiderman niet ook te krijgen bij Extra?

[ Voor 7% gewijzigd door Kalder op 14-07-2022 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TechFox
Kena: Bridge of Spirits lijkt me leuk en echt zo’n spel wat in de dienst past.

[ Voor 42% gewijzigd door TechFox op 14-07-2022 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kalder schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 13:36:
[...]

Miles Morales zit al in de PS+ Extra, die heb ik ook gedownload, of is de ultimate versie weer iets anders? Ik heb iig wel de PS5 versie.
Nvm ik lees niet goed.
Maar is de standaard versie van spiderman niet ook te krijgen bij Extra?
Die is 30fps en de remaster is 60fps. Ik ga geen 30fps game aanraken. Ik heb het nog een keer geprobeerd met Detroit: Become Human omdat daar 30fps wel mee zou vallen in zo een game volgens sommige. Maar nee, ik trek het gewoon niet. :P

@TechFox Die zou er zeker goed tussen passen.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 1486766 op 14-07-2022 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
Anoniem: 1486766 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 14:15:
[...]

Die is 30fps en de remaster is 60fps. Ik ga geen 30fps game aanraken. Ik heb het nog een keer geprobeerd met Detroit: Become Human omdat daar 30fps wel mee zou vallen in zo een game volgens sommige. Maar nee, ik trek het gewoon niet. :P

@TechFox Die zou er zeker goed tussen passen.
Ik zie 2 entries voor de standaard Spiderman: de gewone en een GOTY edition, is die GOTY edition niet ook in 60fps? Of heeft Spiderman niet een PS5 patch gehad voor de PS4 versie van de game? Ik kan het me niet goed herinneren maar dacht dat ik de eerste Spiderman toch ook in 60fps had gespeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kalder schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 14:22:
[...]

Ik zie 2 entries voor de standaard Spiderman: de gewone en een GOTY edition, is die GOTY edition niet ook in 60fps? Of heeft Spiderman niet een PS5 patch gehad voor de PS4 versie van de game? Ik kan het me niet goed herinneren maar dacht dat ik de eerste Spiderman toch ook in 60fps had gespeeld.
De GOTY is inclusief alle DLC. Spider-man Remastered op de PS5 is de enige die 60fps is, maar die staat inderdaad niet in PS+ Extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
Raem schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 14:24:
[...]

De GOTY is inclusief alle DLC. Spider-man Remastered op de PS5 is de enige die 60fps is, maar die staat inderdaad niet in PS+ Extra.
Duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is ook vrij onduidelijk. En als je het eenmaal door hebt dan is het vooral balen. ;)
Dat word wachten voor mij want het kan toch haast niet anders dan dat de remastered versie ook eens in Extra/Premium gaat verschijnen. Zou je denken..
Of ingame van MM de remastered versie kopen dat zou dan wel weer kunnen. Maar meer dan genoeg games voor nu dus dat komt wel een keer. En minder gamen met dit weer. 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 1486766 op 14-07-2022 14:32 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik ben er voor mezelf uit hoe 'om te gaan' met deze vrij nieuwe vorm van gamen, die nu steeds vaker door meerdere partijen wordt aangeboden. (EA Play, gamepass, Apple Arcade, PS+ Extra, Ubisoft ...)

Iedereen zal hier anders in staan. Het staat iedereen natuurlijk vrij om jaar in jaar uit geabonneerd te zijn als dat beter aansluit bij hoe jullie gamen en hoeveel tijd jullie hebben.

Bij mij zal ik er als volgt gebruik van maken:

Al deze diensten (EA Play, Gamepass PC, PS+ extra, ...) ga ik vooral beschouwen als de vroegere 'game rentals'. Maar dan digitaal. Even activeren, twee weekendjes intens gamen, en dan laten aflopen.

Na 2 jaar EA Play, en 2 periodes Gamepass (PC) van eens 4 maand, en nog eens 5 maand of zo, ben ik tot de conclusie gekomen dat ik onvoldoende gebruik maak van alles wat zo'n abo te bieden heeft en het er eigenlijk 'niet uit haal' (gevoelsmatig). Of ik speel dermate weinig games dat ik ze beter meteen had kunnen kopen. (EA Play voornamelijk battlefront 2 en weinig anders).

Daarnaast verval ik dan te vaak in het syndroom van alles te willen proberen/installeren, maar niets echt te spelen. Wat dan ten koste gaat van m'n game plezier. Dan ben ik meer bezig met downloaden en van game naar game te springen, ipv echt van een game te genieten, en zoveel tijd heb ik nu ook weer niet. Te veel keuze kan soms nadelig zijn, hangt een beetje van de persoon en situatie af. Te vergelijken met vroeger 1000 cracked games hebben, en dan niets echt spelen.

Het overkomt me ook wel dat ik soms 3 maand, door tijdsgebrek, geen console of pc aanraak. En dan in een kortere, meer intense periode weer wel. Dan zijn die doorlopende abo's gewoon zonde.

Maar, wat ik vanaf nu dus wel zal doen is regelmatig eens een maandje activeren, en dan gewoon af laten lopen zonder automatische 'billing'.

Dus een mooie, beperkte, librabry aangekochte games die ik speel en herspeel en de basis vormen van m'n game-tijd, afgewisseld met af en toe een maandje om een game te 'lenen' uit PS+ extra.

Op die manier is het ook voor mijn 'profiel' toch wel een erg interessante dienst :) _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:58
Begrijp die stelling, al begin ik me toch af te vragen of Sony/Ms dit soort gebruik niet gaan beperken. Bijv je kan wél elke maand opzeggen, maar moet minstens 3 maand wachten om terug te activeren. Anders krijg je fenomeen van abo nemen voor 1 maand als er een AAA titel op komt, dat uitspelen en dan terug wachten. Dan betaal je nooit de prijs van een volle game, laat staan dat ze er dan nog veel aan verdienen. Maar kan het fout hebben ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:32
Ik heb nu wel PS Extra tot eind van het jaar. Was kleine bijbetaling en wil graag Stray spelen, dus dit hielp wel mee in de afweging. Verder staan er best veel toffe games in, maar ik snap de keuzestress heel goed. Ik heb hetzelfde in de film en serie abonnementen. Ik heb ze bijna allemaal, maar uiteindelijk kijk ik vrijwel niets.

Ik heb nog een paar games op de plank liggen die ik fysiek gekocht heb. Dit zijn bewuste aankopen die ik ook niet ga proberen, maar uit wil spelen. Gelukkig niet met tegenzin, maar een fysieke aankoop haal ik altijd veel meer speel uren uit. Na een eventuele platinum trophy gaat hij in de verkoop.

Als mijn stapeltje games klaar is, staat God of War voor de deur. Erna is mn PS Extra abonnement afgelopen. Heb ik alleen Stray uitgespeeld waarschijnlijk. Tegen die tijd is kijken, maar best kans ik gewoon ouderwets gerichte aankopen blijf doen.

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

lapino schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:26:
Begrijp die stelling, al begin ik me toch af te vragen of Sony/Ms dit soort gebruik niet gaan beperken. Bijv je kan wél elke maand opzeggen, maar moet minstens 3 maand wachten om terug te activeren. Anders krijg je fenomeen van abo nemen voor 1 maand als er een AAA titel op komt, dat uitspelen en dan terug wachten. Dan betaal je nooit de prijs van een volle game, laat staan dat ze er dan nog veel aan verdienen. Maar kan het fout hebben ook.
Dat kan toch ook gewoon met video streaming diensten? Ik denk niet dat ze dit ooit gaan wijzigen eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier kan ik mij wel in vinden @Amos_x .
Veel mensen zullen toch vallen voor de jaarkortingen die ook aantrekkelijk zijn maar als ik net zoals jij naar mezelf kijk zitten er ook maanden tussen dat ik amper of niets speel uit een abonnement. Zodra je meer dan 2 maanden in totaal niets doet met zo een abonnement per jaar dan is het wijzer per maand te activeren. Al zullen veel mensen uit gemak de boel door laten lopen en dat weten ze bij Sony/Microsoft. Ik heb sinds kort een PS5 en er zat een jaar Plus bij, die heb ik omgezet naar Extra want er zijn heel veel games die ik gemist heb. Na een jaar ga ik weer per maand activeren.
Ik ben bewuster geworden van dit soort dingen. Niet omdat ik het geld niet kan missen maar ik weiger om die bedrijven te makkelijk geld toe te gooien. :P
Verder natuurlijk helemaal afhankelijk per persoon en zijn manier van gamen.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 1486766 op 18-07-2022 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
lapino schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:26:
Ik verwacht niet dat er veel AAA games bij- of vlak na -release al op +Extra komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Anoniem: 1486766 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:34:
Hier kan ik mij wel in vinden @Amos_x .
Veel mensen zullen toch vallen voor de jaarkortingen die ook aantrekkelijk zijn maar als ik net zoals jij naar mezelf kijk zitten er ook maanden tussen dat ik amper of niets speel uit een abonnement. Zodra je meer dan 2 maanden in totaal niets doet met zo een abonnement per jaar dan is het wijzer per maand te activeren. Al zullen veel mensen uit gemak de boel door laten lopen en dat weten ze bij Sony/Microsoft. Ik heb sinds kort een PS5 en er zat een jaar Plus bij, die heb ik omgezet naar Extra want er zijn heel veel games die ik gemist heb. Na een jaar ga ik weer per maand activeren.
Ik ben bewuster geworden van dit soort dingen. Niet omdat ik het geld niet kan missen maar ik weiger om die bedrijven te makkelijk geld toe te gooien. :P
Verder natuurlijk helemaal afhankelijk per persoon en zijn manier van gamen.
Wat bedoel je met “dat soort bedrijven geld toe te gooien”? Bij dat soort bedrijven werken mensen die inkomen verdienen en winsten worden uitgekeerd aan aandeelhouders (in NL zijn dat vaak pensioenfondsen). Is dat slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier is het begonnen met GamePass Ultimate. Ik gamede eigenlijk nauwelijks op PC, en bij XBox ben ik blijven steken bij de 360. Ik vond echter nog wat oude XBox Live Gold codes terug die zogezegd al jaren expired waren. Tot mijn verbazing kon ik die nog altijd inwisselen, en nam dan nog wat goedkoop extra periode voor XLG om die dan om te zetten naar GPU. Enige driver was eigenlijk het uitkomen van MS Flight Simulator dat ook direct in GamePass zat.
We zijn nu 2 jaar verder en het aantal GPU games dat ik in die tijd gespeeld heb, buiten MSFS, is op 1 hand te tellen, ook al omdat ik in hart nog altijd een PlayStation persoon ben.

Nu met PS+ heb ik me ook wel weer laten 'vangen' door die PSNow->Premium upgrade truuk, waardoor ik voor 'slechts' €140 vier jaar Premium kunnen scoren heb. Relatief spotgoedkoop, en ik zal het er wellicht wel uit halen met de games die ik daarvan ga spelen. Anderzijds gaat dit ten koste gaan van games die ik nu al heb en ooit wil spelen.

Overigens door de manier waarop ik systematisch al mijn PS 'aankopen' bijgehouden heb, is het ook stilaan een verzamelwoede geworden. Ik heb een enorme Excel met daarin al mijn digitale PS licenses, inclusief DLCs, en die sheet zit al ruim boven de 1000 lijnen. Nu met PS+ Extra helpt het ook niet dat ook de games die je van die library wil installeren eigenlijk ook een aankoopproces volgen: je moet ze ook expliciet claimen, je krijgt er een aankoop-mail van, en in je aankoopgeschiedenis staan die er ook tussen. Net zoals ik vroeger altijd alle maandelijkse games claimde (incl. voor PSVita terwijl ik nooit een Vita gehad heb), zou ik eigenlijk nu heel die Extra catalogus ineens kunnen 'claimen'. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

giantgiantus schreef op maandag 18 juli 2022 @ 15:27:
[...]

Wat bedoel je met “dat soort bedrijven geld toe te gooien”? Bij dat soort bedrijven werken mensen die inkomen verdienen en winsten worden uitgekeerd aan aandeelhouders (in NL zijn dat vaak pensioenfondsen). Is dat slecht?
Zoals ik aangaf bewuster mee om gaan in plaats van de, ik vind het prima, aanpak. Wie heeft het over slecht? Ik denk dat je de zin “dat soort bedrijven geld toe te gooien” serieuzer leest dan ik bedoel. :)
Laten we het maar niet over pensioen fondsen etc. gaan hebben haha. En je kunt het allemaal heel sociaal brengen maar uiteindelijk wanneer ik geen geld zou hebben kan ik het ook uitzoeken van Sony. :P

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 1486766 op 18-07-2022 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twixie schreef op maandag 18 juli 2022 @ 15:29:
Hier is het begonnen met GamePass Ultimate. Ik gamede eigenlijk nauwelijks op PC, en bij XBox ben ik blijven steken bij de 360. Ik vond echter nog wat oude XBox Live Gold codes terug die zogezegd al jaren expired waren. Tot mijn verbazing kon ik die nog altijd inwisselen, en nam dan nog wat goedkoop extra periode voor XLG om die dan om te zetten naar GPU. Enige driver was eigenlijk het uitkomen van MS Flight Simulator dat ook direct in GamePass zat.
We zijn nu 2 jaar verder en het aantal GPU games dat ik in die tijd gespeeld heb, buiten MSFS, is op 1 hand te tellen, ook al omdat ik in hart nog altijd een PlayStation persoon ben.

Nu met PS+ heb ik me ook wel weer laten 'vangen' door die PSNow->Premium upgrade truuk, waardoor ik voor 'slechts' €140 vier jaar Premium kunnen scoren heb. Relatief spotgoedkoop, en ik zal het er wellicht wel uit halen met de games die ik daarvan ga spelen. Anderzijds gaat dit ten koste gaan van games die ik nu al heb en ooit wil spelen.

Overigens door de manier waarop ik systematisch al mijn PS 'aankopen' bijgehouden heb, is het ook stilaan een verzamelwoede geworden. Ik heb een enorme Excel met daarin al mijn digitale PS licenses, inclusief DLCs, en die sheet zit al ruim boven de 1000 lijnen. Nu met PS+ Extra helpt het ook niet dat ook de games die je van die library wil installeren eigenlijk ook een aankoopproces volgen: je moet ze ook expliciet claimen, je krijgt er een aankoop-mail van, en in je aankoopgeschiedenis staan die er ook tussen. Net zoals ik vroeger altijd alle maandelijkse games claimde (incl. voor PSVita terwijl ik nooit een Vita gehad heb), zou ik eigenlijk nu heel die Extra catalogus ineens kunnen 'claimen'. 8)7
Dat laatste klopt niet helemaal. De games in Extra kun je spelen zolang je een geldig abonnement hebt, maar ook zolang Sony ze in de dienst laat zitten. RDR2 kun je bijvoorbeeld nu wel 'claimen', maar is vanaf eind september niet meer te spelen. Dat verschilt met PS+ (Essential), waar de games altijd speelbaar blijven zolang je abonnement loopt. (even buiten beschouwing gelaten of Sony alles offline haalt).
Je kunt dus wel alles claimen in PS Extra, maar het geeft je verder geen voordeel om dat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raem schreef op maandag 18 juli 2022 @ 16:34:
[...]
Dat laatste klopt niet helemaal. De games in Extra kun je spelen zolang je een geldig abonnement hebt, maar ook zolang Sony ze in de dienst laat zitten. RDR2 kun je bijvoorbeeld nu wel 'claimen', maar is vanaf eind september niet meer te spelen. Dat verschilt met PS+ (Essential), waar de games altijd speelbaar blijven zolang je abonnement loopt. (even buiten beschouwing gelaten of Sony alles offline haalt).
Je kunt dus wel alles claimen in PS Extra, maar het geeft je verder geen voordeel om dat te doen.
Ja, weet ik, en dat was eigenlijk ook een beetje mijn punt, maar niet bepaald duidelijk geformuleerd, geef ik toe. Het is nogal vreemd dat het lijkt alsof je die games 'koopt' terwijl Sony op eender welk moment kan beslissen van de license binnen Extra/Premium te beëindigen. Ik denk dat ze gewoon geprobeerd hebben dit Gamecatalogus principe van Extra/Premium te implementeren bovenop het bestaande licensie-systeem, met zo weinig mogelijk efforts.

Dit zorgde er daardoor wel voor dat ik een beetje met een dilemma zat inzake mijn eigen tracking/Excel. Want die games zijn bijna niet te onderscheiden van reguliere PS+ maandelijkse games: beide claim je in de catalogus, je krijgt van beide een 'aankoop'-mail, beide komen te voorschijn in je game catalogus met een + symbooltje. Eigenlijk de enige manier die ik weet, is om op de PS4 de einddatum van de licentie te checken. Bij de maandelijkse games is dat de datum waarop je PS+ eindigt. Bij de Extra games, is dat eigenlijk het moment dat je checkt + 13 dagen (ja, dus op het moment dat je checkt wordt de eindtijd herzet).

Nu, zowel die maandelijkse games als die catalogus-games komen uiteindelijk op hetzelfde neer: van zodra je geen PS+ meer hebt, kan je ze ook niet meer spelen. Die maandelijkse games hield ik al bij, omdat ik toch wou weten welke games ik wel/niet kon spelen, en ook omdat ik bij houd welke games geinstalleerd staan op mijn PS4 en PS5. Dus uiteindelijk wel beslist dat ik die Extra games die ik installeer (en dus 'koop') ook maar ga tracken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearlChoco
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-05 11:16
[b]Twixie in "[PS+] Playstation Plus"

Herkenbaar. Ik heb heel lang ongeduldig uitgekeken naar de nieuwe PS Plus, maar toen het dan uitkwam uiteindelijk toch voorlopig de boot afgehouden.
Ik heb meer games dan ik ooit kan uitspelen, en alle Playstation exclusives die me interesseren heb ik gekocht (en ga ik waarschijnlijk kopen - ik wil een spel als GOW Ragnarok echt wel gekocht hebben).
Dus zou het gewoon zijn om uit nieuwsgierigheid een hele hoop games eens kort te testen en nadien weer te uninstallen. Voorlopig is dat mij de upgrade niet waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Twixie Ja, het wordt er dan wel onoverzichtelijker van, dat klopt. Daarom hou ik alleen bij in een app welke games ik fysiek heb. Veel makkelijker. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raem schreef op maandag 18 juli 2022 @ 18:40:
@Twixie Ja, het wordt er dan wel onoverzichtelijker van, dat klopt. Daarom hou ik alleen bij in een app welke games ik fysiek heb. Veel makkelijker. :P
Ja, deed ik lang geleden ook met Game Collectorz (bestaat zelfs nog altijd, zie ik). Ik weet niet meer wanneer ik met die Excel begonnen ben (mogelijk al 10 jaar geleden) maar was omdat ik toen echt last had om bij te houden wat we nu wel en niet digitaal hadden, zeker ten tijde van de PS3. Ook DLCs waren een ramp, al is het daarvan minder belangrijk van te weten of je iets wel of niet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Twixie schreef op maandag 18 juli 2022 @ 19:57:
[...]

Ja, deed ik lang geleden ook met Game Collectorz (bestaat zelfs nog altijd, zie ik). Ik weet niet meer wanneer ik met die Excel begonnen ben (mogelijk al 10 jaar geleden) maar was omdat ik toen echt last had om bij te houden wat we nu wel en niet digitaal hadden, zeker ten tijde van de PS3. Ook DLCs waren een ramp, al is het daarvan minder belangrijk van te weten of je iets wel of niet hebt.
Je kan een export dump maken van je psn account. Alleen of je daar kan zien welke games van ps Plus zijn dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 306567 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 20:05:
[...]
Je kan een export dump maken van je psn account. Alleen of je daar kan zien welke games van ps Plus zijn dat weet ik niet.
Ja, dat kon je vroeger met de PSDLE plug-in voor Chrome. Daarin zag je inderdaad ook wat PS+ was, maar vooral zag je wat voor puinhoop de Sony backend data is.
EDIT: blijkbaar is PSDLE terug beschikbaar, hebben ze moeten updaten nadat de store compleet veranderde enkele jaren terug.

[ Voor 13% gewijzigd door Twixie op 19-07-2022 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Waar Sony aan moet gaan werken in de PS+ section, is minder "tiles" tonen en gewoon focussen op store usability. Gewoon direct wanneer je de PS+ tile opent moet je "laatst gestarte games" kunnen zien en "recente toegevoegde games".

De PS+ sectie in de Game Library op de PS5 ziet er een stuk overzichtelijker uit namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechFox
Recon24 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 09:58:
Waar Sony aan moet gaan werken in de PS+ section, is minder "tiles" tonen en gewoon focussen op store usability. Gewoon direct wanneer je de PS+ tile opent moet je "laatst gestarte games" kunnen zien en "recente toegevoegde games".

De PS+ sectie in de Game Library op de PS5 ziet er een stuk overzichtelijker uit namelijk.
En op basis van je gespeelde games aanbevelingen doen. Zoals Netflix of Amazon Prime dat ook doet. Maar dan met films en series of course.

[ Voor 3% gewijzigd door TechFox op 19-07-2022 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TechFox schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 10:06:
[...]

En op basis van je gespeelde games aanbevelingen doen. Zoals Netflix of Amazon Prime dat ook doet. Maar dan met films en series of course.
Bij mij staat er een lijst die heet "op basis van je game gedrag", dus dat doen ze al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechFox
Ahh tnx, die had ik nog niet gezien. Zal zo effe kijken of ik hem ook zie staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ze mogen ook iets doen tegen die fake Platinum games. Ik keek gisteren door de Store en staat er al vol van. Er stonden ook weer een hoop nieuwe aangekondigd. Compleet belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Twixie schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 10:58:
Ze mogen ook iets doen tegen die fake Platinum games. Ik keek gisteren door de Store en staat er al vol van. Er stonden ook weer een hoop nieuwe aangekondigd. Compleet belachelijk.
Met "fake" bedoel je erg makkelijk haalbare neem ik aan? Dat is gewoon een verdienmodel. Er zit sowieso veel verschil in moeilijkheidsgraad als je kijkt naar verschillende platinum games. Erg makkelijk te halen platinums devalueren de waarde wel gigantisch.

[ Voor 22% gewijzigd door Bor op 19-07-2022 11:35 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:10

Vrijdag

De Zwarte

Fake platinum? Als in "je kan er geen platinum trofee mee verdienen"? Of van de publisher?

Ik snap het niet :P

/edit: Wat @Bor zegt dus :P

[ Voor 12% gewijzigd door Vrijdag op 19-07-2022 11:35 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Fake sloeg op 'games' niet op 'platinum'. Ik heb een paar videos gezien want vroeg me af wat die vreemde games waren. Ik was echt met verstomming geslagen. Bvb The Bear B : je houdt R1 ingedrukt en een teller gaat omhoog en bij bepaalde values krijg je trophies, tot je na een minuut of 3 de Platinum hebt. Seriously ?

En ja, tuurlijk is er een verdienmodel : al die idioten die blijkbaar een paar euro over hebben voor een Platinum voor hun virtuele prijzenkast, zelfs al is er 0 gameplay. Voor makers is dit easy money, die The Bear B is volgens mij te developen in een uur tijd of zo. Dus dat probleem gaat alleen maar erger worden.

Ik heb er geen probleem mee dat die games bestaan. Ik heb er wel een probleem mee dat de Store ermee vol staat tussen alle meer serieuze games. Ik wil ook niet in een serieuze speelgoedwinkel rondlopen om dan de rekken voor de helft zien vol te liggen met Aliexpress spullen.

/rant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:10

Vrijdag

De Zwarte

Ah op zo'n manier. Klinkt als die Steam shovelware waar je ook honderden achievements mee kan halen binnen tien minuten ofzo. Alles voor die e-piemel dus :{

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zat eens bij mijn abonnementen te kijken. Zal ongetwijfeld een fout zijn en tegen de tijd dat het voor mij relevant is zal het ook wel weer anders zijn. Maar zag nu dit staan:

PlayStation Plus Premium: lidmaatschap van 12 maanden
Volgende betaaldatum: 29-03-2025
Volgende betaling: €59,99

Zou toch mooi zijn als ik Premium voor €60 weer met een jaar kan verlengen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
Raem schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 13:54:
Ik zat eens bij mijn abonnementen te kijken. Zal ongetwijfeld een fout zijn en tegen de tijd dat het voor mij relevant is zal het ook wel weer anders zijn. Maar zag nu dit staan:

Komt daar niet de prijs van PS+ Essential los bij? Dan kom je wel op 120 euro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Raem schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 13:54:

Staat in de mail die je destijds hebt gekregen dat je abonnement gedowngrade wordt naar essential op het moment dat je abonnement afloopt. Dit komt omdat je vorige abonnement geen 120 euro was, daarom mogen ze dit ook niet zomaar automatisch verlengen. Ze mogen dus max 60 euro verlengen en dan kom je op essential uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:03

tha_crazy

Mafketel

Ik probeer hier momenteel al 2 uur PSPlus weer eens te activeren maar het wil maar niet lukken.
Heb het ondertussen wat jaren geleden gestopt, dus geen oud abo wat loopt of iets dergelijks.

Ik krijg continue de "Something went wrong" error
Dit zowel op
- De PS4
- PC (verschillende browers)
- Mobile app

Al geprobeert met
- CC opnieuw te koppelen
- Saldo toe te voegen
- Adres in een ander format te doen

Nog aparter is, dat ondanks dat ik saldo heb toegevoegd, ik dit nog niet terug zie in m'n wallet bij het afsluiten.
Dit blijft gewoon op 0 staan, terwijl ik zeker te weten 5 euro toe heb gevoegd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UXizcJ0Lc6VP6TmUWmtAhcrxvYA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GCpYpRh3sZD2WD0pZpeyWet4.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door tha_crazy op 19-07-2022 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tha_crazy schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 15:08:
Ik probeer hier momenteel al 2 uur PSPlus weer eens te activeren maar het wil maar niet lukken.
Heb het ondertussen wat jaren geleden gestopt, dus geen oud abo wat loopt of iets dergelijks.

Ik krijg continue de "Something went wrong" error
Dit zowel op
- De PS4
- PC (verschillende browers)
- Mobile app

Al geprobeert met
- CC opnieuw te koppelen
- Saldo toe te voegen
- Adres in een ander format te doen

Nog aparter is, dat ondanks dat ik saldo heb toegevoegd, ik dit nog niet terug zie in m'n wallet bij het afsluiten.
Dit blijft gewoon op 0 staan, terwijl ik zeker te weten 5 euro toe heb gevoegd.

[Afbeelding]
Heb je een andere browser geprobeerd? Heb je een adblocker aan staan? Heb je het via de playstation app geprobeerd?

Ik heb het ook wel eens gehad, maar toen bleek er iets geblokkeerd te worden waardoor het niet was gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy

tha_crazy

Mafketel

Anoniem: 306567 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 15:11:
[...]

Heb je een andere browser geprobeerd? Heb je een adblocker aan staan? Heb je het via de playstation app geprobeerd?

Ik heb het ook wel eens gehad, maar toen bleek er iets geblokkeerd te worden waardoor het niet was gelukt.
Zowel Chrome als Edge, waarbij ik Edge nooit gebruik
AdGuard home staat ook al uitgeschakeld.

Maar ook via de official store en app werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tha_crazy schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 15:15:
[...]

Zowel Chrome als Edge, waarbij ik Edge nooit gebruik
AdGuard home staat ook al uitgeschakeld.

Maar ook via de official store en app werkt het niet.
Ook al met een ander device (laptop/desktop) geprobeerd? En via de store in de ps4/5 werkt het dus ook niet? Dan zit er denk ik niks anders op dan met de support van Playstation contact op te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het proefabonnement is wellicht enkel voor volledig nieuwe klanten en niet voor terugkerende?
Wellicht werkt het bij andere abonnement opties wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EffeRondhangen
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:39
dutchgio schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 15:31:
Het proefabonnement is wellicht enkel voor volledig nieuwe klanten en niet voor terugkerende?
Klopt, proef is alleen voor als je nog nooit plus hebt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy

tha_crazy

Mafketel

Anoniem: 306567 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 15:20:
[...]

Ook al met een ander device (laptop/desktop) geprobeerd? En via de store in de ps4/5 werkt het dus ook niet? Dan zit er denk ik niks anders op dan met de support van Playstation contact op te nemen.
Kan zo nog eens een andere PC proberen, maar heb er geen goede hoop in.
dutchgio schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 15:31:
Heb geen keuze om het zonder proef periode te nemen, hij komt daar automatisch mee.
Denk inderdaad dat er niks anders op zit dan contact met support op te nemen.
Laatste keer was trouwens in 2018 dat ik PSPlus had

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1cKcom-V3A6As7gZvUl7StZvqbo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZTBbTPijDsdO1BMTvw9Nyex7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
Dit probleem is wel vaker voorgekomen met minder populaire games, hopelijk een aanleiding voor PS om er nu eens echt werk van te maken om het op te lossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is overigens wel tricky. Je kan niet beide hebben wegens hoe het license model werkt. Echter, de PS+ versie die je al hebt, heb je voor altijd, terwijl de Intergrade in hun ‘Extra Game Catalogus zit’ en daar dus wel kan verdwijnen in theorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Een optie zou kunnen zijn om de DLC in PS+ te zetten misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRuud83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

bRuud83 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 08:02:
[...]

Dit probleem heb ik dus ook. Ik dacht even het spel te downloaden, maar dat lukt dus niet. Hopelijk gaat Sony hier wat aan doen.
Ik hoop het ook maar zoals gezegd hebben we dit issue eerder gezien. Ik verwacht eigenlijk geen oplossing. Komt hij er wel; heel erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
bRuud83 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 08:02:
[...]

Dit probleem heb ik dus ook. Ik dacht even het spel te downloaden, maar dat lukt dus niet. Hopelijk gaat Sony hier wat aan doen.
Ik heb de fysieke PS4 versie en de upgrade naar PS5 uit de store toen gedaan.
Ik kan de game wel aan mijn bibliotheek toevoegen. Ik heb echter niet de PS4 versie via PS+ toen geclaimed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bor schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 07:40:
Een optie zou kunnen zijn om de DLC in PS+ te zetten misschien.
Volgens mij is dit inderdaad de makkelijkste oplossing. Zou mooi zijn als ze dit kunnen doorvoeren.

Je kunt ook contact opnemen met Sony om je huidige licentie in te laten trekken. Maar dan ben je je oude PS+ versie kwijt en als de game dan uit PS Extra wordt gehaald heb je niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:25
Heb sinds PS2 geen PS meer gehad en ben nu in bezit van een PS5.
Nu heb ik geen Killzone gespeeld en de laatste van PS4 lijkt mij wel interessant, zeker voor de prijzen welke momenteel gelden.
Deze zou op PS5 te spelen zijn.
Is dit een upgrade waarbij PS+ nodig is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
fonias schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 11:13:
Heb sinds PS2 geen PS meer gehad en ben nu in bezit van een PS5.
Nu heb ik geen Killzone gespeeld en de laatste van PS4 lijkt mij wel interessant, zeker voor de prijzen welke momenteel gelden.
Deze zou op PS5 te spelen zijn.
Is dit een upgrade waarbij PS+ nodig is?
Alleen als je online wilt spelen heb je PS+ nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
Heeft Killzone voor PS4 eigenlijk ooit een Pro of zelfs PS5 update gehad? Lijkt me wel een interessante voor die game!
Edit: Wow schijnbaar heeft de game altijd een slechte framerate gehad op PS4 en 4 Pro, maar is wel unlocked dus op de PS5 zal het waarschijnlijk stabiel 60fps zijn!
Over de resolutie en andere details heb ik geen idee.

[ Voor 48% gewijzigd door Kalder op 20-07-2022 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:10

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Kalder schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 11:24:
Heeft Killzone voor PS4 eigenlijk ooit een Pro of zelfs PS5 update gehad? Lijkt me wel een interessante voor die game!
Edit: Wow schijnbaar heeft de game altijd een slechte framerate gehad op PS4 en 4 Pro, maar is wel unlocked dus op de PS5 zal het waarschijnlijk stabiel 60fps zijn!
Ik heb de game sinds de release, toen samen in de player edition bundel (PS4, camera, killzone game en 2 controllers), heb nooit zo las gehad van de framerate en heb het altijd een geweldige game en serie gevonden. Alle games heb ik en ook gespeeld, niet allemaal even leuk, maar wel iets om trots op te zijn.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:28

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Ziet er goed uit toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:25
Daarom ook de vraag :)
Zie deze op marktplaats voorbij komen voor € 5,-.
Ben zelf een shooter fan, single player dan wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JobKlimop
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-06 16:46
fonias schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 11:56:
[...]

Daarom ook de vraag :)
Zie deze op marktplaats voorbij komen voor € 5,-.
Ben zelf een shooter fan, single player dan wel.
Om PS4 games op de PS5 te spelen is geen PS+ nodig, de PS5 is backwards compatible met vrijwel alle PS4 games. :)
Als ik in de PS Store kijk zie ik ook geen PS5 versie, dus ze zullen de game een beetje opgepoetst hebben, maar dat zal niks zijn waar je voor moet betalen gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 02-06 22:42
Twixie schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 11:32:
Ook apart dat PS4 remasters van oudere games ook niet in Extra zitten maar vallen onder de Classics bij Premium. Zitten toch wel grote titels tussen als Last Of Us, Uncharted Collection, Borderlands...
Verder ook verwarrend dat de Classics aangegeven worden met PS4/PS5, terwijl het dus PS1/PS2 games zijn die downloadbaar/installeerbaar zijn.

PS: ik besef wel dat het ineens tijd is om een extra SSD te kopen voor mijn PS5 :p.
Erg late reactie maar ik vind dit wel een enorm groot nadeel. Een paar PS5 remasters (Ghosts of Tsushima, Death Stranding en Saints Row 3) maar ook een aantal PS4 remasters (Shadow of the Colussus en Final Fantasy 7) zitten in Extra terwijl een aantal andere dus in Premium zitten.

Ik dacht juist dat het hele idee van 1 game catalogus van PS4/PS5 zowel gold voor Extra en Premium terwijl de PSP/PS1/PS2/PS3 games alleen in Premium beschikbaar zijn. Dus niet dat er een aparte sub-categorie PS4/PS5 games is die alleen voor Premium geldt.

Ik heb nu geen abonnement, zelfs geen Essential. Ik ga eerst mijn backlog wegwerken (RDR2, alle Kingdom Hearts) voordat ik aan de PS+ collectie en de catalogus begin. Sowieso had ik geen tijd om te gamen de afgelopen maanden dus dat zijn toch twee maanden bespaard ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
VirinR schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 16:59:
[...]
Dus niet dat er een aparte sub-categorie PS4/PS5 games is die alleen voor Premium geldt.
Er zit wel een logica in hoor. Het gaat immers allemaal over games die origineel op de PS3 (of ouder) uitkwamen en op PS4 een Remaster gekregen hebben.

Maar ik vind het wel een rare manier van redeneren. Bovendien zie je met PS1/PS2 classics net het omgekeerde gebeuren in de Store. Daar worden die getoond als zijnde PS4/PS5 games, gewoon omdat je ze kan downloaden/installeren en het dus PS4/PS5 exeutables zijn. Dat het eigenlijk de originele games zijn in een native emulator wordt compleet genegeerd. Zo is er op dit moment ook geen manier om specifiek te filteren op PS1, PS2 of PSP. Als je de titels niet kent, weet je dus totaal niet of je iets zult krijgen met PS4 graphics (bvb God of War 3) dan wel met PS1 graphics (bvb Ape Escape).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Laatst online: 15:25

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Hoe werkt dat streamen eigenlijk? Moet ik dan op een iPad naar een website gaan om games te streamen zoals XCloud bij Xbox? Of is dit alleen maar games streamen naar je PS5 console en spelen zonder te installeren?

Ik neem ook aan dat als ik de upgrade uitvoer ik op 22 december geen 119€ betaal als ik automatisch verlenging uitzet?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_tz9mYB8-k8dm2083ZMvLHzam8E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bpattqzAW4o85BTHA0ZOXBT0.png?f=fotoalbum_large

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MRE-Inc schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 19:20:
Hoe werkt dat streamen eigenlijk? Moet ik dan op een iPad naar een website gaan om games te streamen zoals XCloud bij Xbox? Of is dit alleen maar games streamen naar je PS5 console en spelen zonder te installeren?

Ik neem ook aan dat als ik de upgrade uitvoer ik op 22 december geen 119€ betaal als ik automatisch verlenging uitzet?[Afbeelding]
Je moet een app downloaden. Deze is alleen beschikbaar voor PC, PS4 en ps5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Laatst online: 15:25

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Anoniem: 306567 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 19:26:
[...]

Je moet een app downloaden. Deze is alleen beschikbaar voor PC, PS4 en ps5.
Ah duidelijk. Dan neem ik de goedkopere versie wel en schakel in terugkerende betaling wel uit. Koop ik in december wel weer Essentials.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ziet er inderdaad niet verkeerd uit, maar vond hem ook echt niet verkeerd uitzien op de PS4, en voor de liefhebbers, dit zou als ik het goed heb, alle Killzone games moeten zijn die er op dit moment te krijgen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Nu online
Linksquest schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 20:05:
[...]

Ziet er inderdaad niet verkeerd uit, maar vond hem ook echt niet verkeerd uitzien op de PS4, en voor de liefhebbers, dit zou als ik het goed heb, alle Killzone games moeten zijn die er op dit moment te krijgen zijn.

[YouTube: Killzone Collection]
Ik heb een identieke collectie ;)
Op Killzone 1 na, die heb ik enkel digitaal op PS3.

Liberation zou een mooie toevoeging zijn voor Plus Premium *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Linksquest schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 20:05:
[...]

[YouTube: Killzone Collection]
Killzone HD ontbreekt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Whahaha, klopt inderdaad, moet ik een keer na zoeken, bedankt voor de tip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Twixie schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 19:13:
[...]
Zo is er op dit moment ook geen manier om specifiek te filteren op PS1, PS2 of PSP. Als je de titels niet kent, weet je dus totaal niet of je iets zult krijgen met PS4 graphics (bvb God of War 3) dan wel met PS1 graphics (bvb Ape Escape).
Kan wel, soort van. Als je op de PS5 naar de PS+ app gaat, dan naar Verzamelingen en dan iets naar beneden gaat zien je Catalogus met klassiekers staan. Hier kun je uit 3 tabjes kiezen, PS1/PS2/PSP, Remasters en PS3.
Redelijk omslachtig en nog steeds verre van ideaal. Maar zo kun je in ieder geval wel wat makkelijker het retro aanbod bekijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloud_VII
Het hele license ding in de PS Store begint toch wel beetje onoverzichtelijk te worden.
Ondanks dat ik FFVIIR al fysiek had en de PS5 upgrade had gedownload (voor de fysieke versie) kon ik gelukkig wel de Intergrade versie downloaden. Mijn disc upgrade versie was omgezet naar de PS+ extra versie en ik kon de DLC los downloaden. Intergrade heeft dus op het homescreen geen apart icoon maar is gewoon de Base game + DLC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
Cloud_VII schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 08:29:
Het hele license ding in de PS Store begint toch wel beetje onoverzichtelijk te worden.
Ondanks dat ik FFVIIR al fysiek had en de PS5 upgrade had gedownload (voor de fysieke versie) kon ik gelukkig wel de Intergrade versie downloaden. Mijn disc upgrade versie was omgezet naar de PS+ extra versie en ik kon de DLC los downloaden. Intergrade heeft dus op het homescreen geen apart icoon maar is gewoon de Base game + DLC.
Ik kon niet de intergrade dlc downloaden, kreeg vannacht echter wel een email van SE, "Thanks for playing FF7 Remake Intergrade" >.< ik heb alleen de PS5 upgrade gedownload, de intergrade DLC kan ik niet spelen, heb wel gewoon de game op disc (FF7R PS4). Maar heb ook de PS+ versie geclaimed dus nu wordt ik buitengesloten |:(
Nevermind! De store is zo te zien geüpdate en kon vandaag wel de DLC downloaden :)

[ Voor 5% gewijzigd door Kalder op 21-07-2022 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRuud83
Kalder schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 08:35:
[...]

Ik kon niet de intergrade dlc downloaden, kreeg vannacht echter wel een email van SE, "Thanks for playing FF7 Remake Intergrade" >.< ik heb alleen de PS5 upgrade gedownload, de intergrade DLC kan ik niet spelen, heb wel gewoon de game op disc (FF7R PS4). Maar heb ook de PS+ versie geclaimed dus nu wordt ik buitengesloten |:(
Nevermind! De store is zo te zien geüpdate en kon vandaag wel de DLC downloaden :)
Dat ga ik vanavond maar even testen. Ik ben benieuwd of ik het spel die ik via PS Plus Collections verkregen heb nu wel kan updaten naar Intergrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Zijn er hier toevallig ook mensen die de PS+ app gebruiken om te streamen op de PC? Want met de beste wil van de wereld, de tering wat is dat een k*t kwaliteit zeg. Áls het al werkt... Lijkt wel op 5FPS ofzo te draaien.

En dat is al een vooruitgang, want toen het nog PS Now heette detecteerde de software mijn controller niet. Maar ik weet niet wat frusterender was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lolgast schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 11:22:
Zijn er hier toevallig ook mensen die de PS+ app gebruiken om te streamen op de PC? Want met de beste wil van de wereld, de tering wat is dat een k*t kwaliteit zeg. Áls het al werkt... Lijkt wel op 5FPS ofzo te draaien.

En dat is al een vooruitgang, want toen het nog PS Now heette detecteerde de software mijn controller niet. Maar ik weet niet wat frusterender was
Bij streamen heb ik altijd het probleem dat er meer input lag is dan dat je direct op een console speelt. Maar dat het lijkt alsof het op 5fps draait dat ervaar ik niet zo. Heb je de pc wel via UTP aangesloten? Wat voor verbinding heb je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
@Anoniem: 306567 Via UTP aangesloten ja. Heb een 350/35 verbinding van Ziggo. Méér dan genoeg volgens Sony zelf. Maakt ook geen verschil of ik App-optimalistatie aan- of uitzet, het draait echt voor geen meter.

Flink verschil met Geforce Now waarvan ik hiervoor een abonnement had om te streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lolgast schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 11:39:
@Anoniem: 306567 Via UTP aangesloten ja. Heb een 350/35 verbinding van Ziggo. Méér dan genoeg volgens Sony zelf. Maakt ook geen verschil of ik App-optimalistatie aan- of uitzet, het draait echt voor geen meter.

Flink verschil met Geforce Now waarvan ik hiervoor een abonnement had om te streamen.
En je maakt ook gebruik van de nieuwste ps plus app voor de pc? Ik heb net even Doom opgestart en werkt bij mij prima. Klein beetje inputlag maar verder ziet de game er erg goed uit, zoals ik het zou verwachten. Geforce now heb ik ook wel een geprobeerd en dat ziet er hetzelfde uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
Ja de laatste versie. Sowieso update hij automatisch als je de software start volgens mij :-) Maar ik had hem ook al opnieuw geïnstalleerd.

Zal het binnenkort eens op een andere computer proberen hier, maar dit is wel een beetje jammer zo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:49
Kalder schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 11:24:
Klopt wat je zegt idd. De game had een unlocked framerate en draaide als een natte krant op de PS4. Toentertijd had ik dat helemaal niet zo door, vette shooter en een echte showcase voor de PS4. Zat laatst nog aan deze game te denken om em eens op de PS5 te spelen met een steady 60fps. Blijkt ie in de PS extra te zitten :9 Binnenkort weer eens proberen. Jammer dat deze game op 1080p draait. Dat is op een 4K scherm toch wat laag.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik zat even te kijken naar Stray, los kost die 30 euro maar bij Extra zit die inbegrepen. Mijn Essentials verloopt in januari. Als ik zou upgraden betaal ik nu ~20 euro en heb ik Extra tot januari. En dan krijg ik naast Stray natuurlijk meer games erbij, dus dat lijkt mij een betere deal dan los Stray kopen. Dan moet ik alleen vanaf januari weer downgraden. Klopt dat? Of loopt het abo dan door tot juli?

Kun je dat elk jaar herhalen? In de zomer game ik weinig en vind ik die extra kosten voor het hogere abonnement zonde van het geld (maar Essential is wel nodig). In de wintermaanden is het wel lekker om meer games tot je beschikking te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tom schreef op zondag 24 juli 2022 @ 12:23:
Dan moet ik alleen vanaf januari weer downgraden. Klopt dat? Of loopt het abo dan door tot juli?
Dat klopt. Je upgrade wordt berekend tot het einde van je huidig abonnement. Je moet dan wel zien dat je auto-renew uitzet, zodat je dan in januari je PS+ laat aflopen en dan terug Essential kan nemen.
Tom schreef op zondag 24 juli 2022 @ 12:23:
Kun je dat elk jaar herhalen? In de zomer game ik weinig en vind ik die extra kosten voor het hogere abonnement zonde van het geld (maar Essential is wel nodig). In de wintermaanden is het wel lekker om meer games tot je beschikking te hebben.
Dat kan, maar bemerk wel dat je timing momenteel wel een beetje scheef loopt omdat je abonnement in januari eindigt, dus putje winter. Je kan het eventueel wel rechttrekken door dan in januari 3 maand op Extra te abonneren (€40), en dan in april terug downgraden naar 1 jaar Essential (€60), waarna je vervolgens in oktober terug de upgrade naar Extra doet voor de resterende 6 maanden (€20).

Je moet je wel de vraag stellen of dit gedoe de moeite waard is. Om te beginnen zorgt die 3 maand Extra (die duur is aan €40) er al voor dat wat je wil uitwinnen compleet teniet gedaan wordt, want in 2023 ga je dus uiteindelijk €120 betalen, terwijl je in januari voor €100 direct Extra voor heel 2023 kan betalen. Even die meerkost van 3 maand Extra buiten beschouwing gelaten, gaat je ideetje je ook maar €20 per jaar besparen (€60 + €20 upgrade, ipv €100) terwijl je nu met Stray al bewijst dat je blijkbaar toch soms Extra games in de zomer wil spelen.
Pagina: 1 ... 75 ... 95 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier te vragen naar PSN (cards) aanbiedingen. Weet je een goede aanbieding? Dan kun je die plaatsen in het Console Budget Gaming topic. Ook daar is het echter niet de bedoeling om naar aanbiedingen te vragen.