Ik ben er voor mezelf uit hoe 'om te gaan' met deze vrij nieuwe vorm van gamen, die nu steeds vaker door meerdere partijen wordt aangeboden. (EA Play, gamepass, Apple Arcade, PS+ Extra, Ubisoft ...)
Iedereen zal hier anders in staan. Het staat iedereen natuurlijk vrij om jaar in jaar uit geabonneerd te zijn als dat beter aansluit bij hoe jullie gamen en hoeveel tijd jullie hebben.
Bij mij zal ik er als volgt gebruik van maken:
Al deze diensten (EA Play, Gamepass PC, PS+ extra, ...) ga ik vooral beschouwen als de vroegere 'game rentals'. Maar dan digitaal. Even activeren, twee weekendjes intens gamen, en dan laten aflopen.
Na 2 jaar EA Play, en 2 periodes Gamepass (PC) van eens 4 maand, en nog eens 5 maand of zo, ben ik tot de conclusie gekomen dat ik onvoldoende gebruik maak van alles wat zo'n abo te bieden heeft en het er eigenlijk 'niet uit haal' (gevoelsmatig). Of ik speel dermate weinig games dat ik ze beter meteen had kunnen kopen. (EA Play voornamelijk battlefront 2 en weinig anders).
Daarnaast verval ik dan te vaak in het syndroom van alles te willen proberen/installeren, maar niets echt te spelen. Wat dan ten koste gaat van m'n game plezier. Dan ben ik meer bezig met downloaden en van game naar game te springen, ipv echt van een game te genieten, en zoveel tijd heb ik nu ook weer niet. Te veel keuze kan soms nadelig zijn, hangt een beetje van de persoon en situatie af. Te vergelijken met vroeger 1000 cracked games hebben, en dan niets echt spelen.
Het overkomt me ook wel dat ik soms 3 maand, door tijdsgebrek, geen console of pc aanraak. En dan in een kortere, meer intense periode weer wel. Dan zijn die doorlopende abo's gewoon zonde.
Maar, wat ik vanaf nu dus wel zal doen is regelmatig eens een maandje activeren, en dan gewoon af laten lopen zonder automatische 'billing'.
Dus een mooie, beperkte, librabry aangekochte games die ik speel en herspeel en de basis vormen van m'n game-tijd, afgewisseld met af en toe een maandje om een game te 'lenen' uit PS+ extra.
Op die manier is het ook voor mijn 'profiel' toch wel een erg interessante dienst