Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:30
Twixie schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 11:22:
[...]

Ik ga er van uit van wel. Vraag me ook af of we een System Update krijgen
"This systemupdate improves performance"

:+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twixie schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 11:55:
[...]
Niet erg toch, denk je dan. Tot je beseft dat een DLC niet afzonderlijk te deleten is en enkel uit je storage verdwijnt wanneer je de parent game deletet. En je raadt het al: bij die DLCs die bij meerdere games staan, moet je dus AL die games deleten vooraleer de DLC weg is. Maar als je dus 300+ games staan hebt: good luck om te vinden onder welke andere games die DLCs ook nog staan.
Als je 300+ games geïnstalleerd hebt staan, wat maakt die paar GB voor een DLC dan nog uit dat je die perse moet verwijderen?

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twixie schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 11:55:
[...]

Het is geen UX probleem maar gewoon een probleem dat de onderliggende modellen compleet brak zijn en inderdaad telkens weer gepatcht werden ipv een gegeven moment alles eens te refactoren. Mystic heeft het in een van zijn recente videos ook over weer nieuwe issues met licenses onder het nieuwe PS+ model : YouTube: New PS Plus Problems Showing Up. | Final Fantasy VII Rebirth Coming ...

Ik heb zelf ooit de obsessie ontwikkeld ( :+ ) om al mijn games te gaan bijhouden in Excel, incl of het aankopen of PS+ zijn, alsook de DLCs. Het is dan pas goed duidelijk wat voor vreemde issues er in hun license data zit. De strafste, die ook nooit gefixt geweest is, is wel die waarbij DLCs van sommige PS4 games ook bij andere games verschijnen. Dit is bvb met verschillende Battlefield games het geval, maar er zijn ook games die helemaal niets met elkaar te maken hebben waarbij dat gebeurt. De enige constante is dat het van dezelfde uitgevers is.

Niet erg toch, denk je dan. Tot je beseft dat een DLC niet afzonderlijk te deleten is en enkel uit je storage verdwijnt wanneer je de parent game deletet. En je raadt het al: bij die DLCs die bij meerdere games staan, moet je dus AL die games deleten vooraleer de DLC weg is. Maar als je dus 300+ games staan hebt: good luck om te vinden onder welke andere games die DLCs ook nog staan.
Heb je dit handmatig gedaan? Er zijn apps die je profiel kunnen uitlezen, dan heb je in 1 keer een overzicht van alle games die je digitaal hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:58

Oxigeon

En zo is dat!

Hier wordt het ook d'r extra variant alleen voor de ps4 en ps5 games.

Ghost of ....
Death stranding
En nog wel wat ander3 games. Heb eigenlijk de hoop dat hij vandaag nog wel online komt.

Heb vanavond een vergadering kan ik daarna nog eventjes proberen.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-10 12:22
JSchut schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:05:
[...]

Stray is voor Playstation Extra en Premium.

Volgens mij is Extra alles van PS4 en 5. Premium is PS3 en ouder.
Ongeveer juist, maar PS4/5 games die als "classics" beschouwd worden komen ook in Premium terecht.
Voorbeeld: Gravity Rush 1 Remastered zit in Premium, Gravity Rush 2 zit in Extra.
Hetzelfde geld voor veel andere remasters/oudere games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raem schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 12:09:
[...]

Als je 300+ games geïnstalleerd hebt staan, wat maakt die paar GB voor een DLC dan nog uit dat je die perse moet verwijderen?
Ik weet dat er games zijn waarbij DLC de base-game volledig veranderd.
Bijvoorbeeld, X-Com 2 : War of the Chosen DLC.
Deze zorgt ervoor dat je de base-game gewoon niet meer beschikbaar is, tenzij je de War of the Chosen DLC weer verwijderd.

En, volgens mij zijn er nog wel een aantal andere games die dit probleem hebben.

Vanuit dat oogpunt kan ik wel begrijpen dat een optie om alleen dlc te verwijderen wel fijn zou zijn, in plaats van alles te verwijderen en de base-game weer opnieuw downloaden.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2022 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raem schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 12:09:
[...]
Was ten tijde van de PS5 launch. De details kan ik niet meer zo goed, maar er was minstens 50GB 'spoorloos' op de interne SSD. Al kan het ook nog een combinatie met een ander probleem geweest zijn. Uiteindelijk heb ik de hele boel weer geformatteerd en de dingen terug opnieuw gedownload.
Hoedanook wou ik enkel maar illustreren wat voor bizarre problemen er in hun license data zitten. Zelfs als het geen probleem is, is het op zijn minst rommelig en amateuristisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 12:09:
[...]
Heb je dit handmatig gedaan? Er zijn apps die je profiel kunnen uitlezen, dan heb je in 1 keer een overzicht van alle games die je digitaal hebt gekocht.
De Excel is manueel in de zin dat ik gewoon al heel vroeg daarmee begonnen ben, en dus gewoon bij elke aankoop e.d. de file update.
Je hebt inderdaad ook de PSDLE plugin voor Chrome die rechtstreeks de API calls aanroept van Sony. Zeer interessant om dan te zien wat voor rommel je terugkrijgt in die raw data :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 13:47
Nietdatikweet schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:49:
Op welke site kan je duudelijk zien welke games speelbaar zijn bij de tier extra?
Kunnen lokale verschillen zijn, maar in grote lijnen denk ik dat het wel overeen moet komen.

https://www.pushsquare.co...-ps-plus-extra-games-list

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TechFox
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:10
Mij playstation plus en Playstation now eind datums zijn sinds vandaag gelijk getrokken. Bij jullie ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-10 12:22
TechFox schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 22:08:
Mij playstation plus en Playstation now eind datums zijn sinds vandaag gelijk getrokken. Bij jullie ook?
Bij mij is er nog niets veranderd, het zal voor morgen zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:41

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Nope.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:04
Nope
Maar zijn ze dan gelijk getrokken op de langste of korste datum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mij ook vanmiddag.

@schumi2004 met de langste datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10 18:00

Ace

Happy Happy Joy Joy

Ja waar blijft m'n premium. Tis al een half uur de 23ste.

Duurt lang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:44
ik zie helemaal niks alles is gewoon nog hetzelfde
waar kun je dat zien?

[ Voor 18% gewijzigd door boyette op 23-06-2022 00:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik gok nog steeds dat alles pas om 1u00 live gaat. Mijn einddatums stonden vanmorgen overigens al gelijk en op mijn verwachte Premium einddatum (april 2026).

EDIT: 1u gepasseerd en ik zie effectief Premium staan bij mijn abonnementen op store.playstation.com. Vreemd genoeg staat PSNow er ook nog. Wat er op de console te zien is, weet ik niet, want lig ondertussen in bed :p.

[ Voor 41% gewijzigd door Twixie op 23-06-2022 01:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10 18:00

Ace

Happy Happy Joy Joy

Twixie schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 00:51:
Ik gok nog steeds dat alles pas om 1u00 live gaat. Mijn einddatums stonden vanmorgen overigens al gelijk en op mijn verwachte Premium einddatum (april 2026).

EDIT: 1u gepasseerd en ik zie effectief Premium staan bij mijn abonnementen op store.playstation.com. Vreemd genoeg staat PSNow er ook nog. Wat er op de console te zien is, weet ik niet, want lig ondertussen in bed :p.
Idd, nu live.

Gelijk wat proef versies in de download queue gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn duim jeukt nu om een van de abo’s af te sluiten, we kunnen stapelen en echt tot eind 2023 kost het ons bijna geen drol, maar zul je nèt zien dat er vandaag ergens een aanbieding opduikt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Hier ook net de upgrade gedaan naar extra voor 19.98 voor mijn resterende 181 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05:33
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 05:46:
Mijn duim jeukt nu om een van de abo’s af te sluiten, we kunnen stapelen en echt tot eind 2023 kost het ons bijna geen drol, maar zul je nèt zien dat er vandaag ergens een aanbieding opduikt |:(
Hoe gaat dat in zijn werk? Ik heb tot eind 2027 ps+, is dat goedkoop te converteren naar extra of premium?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die van mij is omgezet naar premium tot 2026. Vanavond maar even rond kijken. De games lijken hetzelfde te zijn als in de andere regio's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:33
Schweino schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 07:35:
[...]

Hoe gaat dat in zijn werk? Ik heb tot eind 2027 ps+, is dat goedkoop te converteren naar extra of premium?
Je kan hier kijken hoeveel het kost: https://www.playstation.com/nl-nl/ps-plus/#subscriptions
Het komt (ongeveer) neer op het volgende: [Het aantal dagen dat je nog PS+ Essential hebt] / 365 * [40 voor Extra/60 voor Premium]
Voor jou dus ongeveer 5,5 jaar, zou dus ± €220,- worden voor Extra

PSN: Redrafted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:39
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5X1H1wTCEmuX0-5UPauKA1KOMAc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tcCGVLCcBv41P300pDgjcEXZ.png?f=fotoalbum_large

Zit voorlopig wel even goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaan91
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-10 08:39
Bij abonnementen zie ik nu zowel een Playstation Plus Premium als PS Now abonnement staan. PS now is nu toch gemerged in PS Plus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechFox
Hij is live bij mij. Gelijk effe wat games geclaimd :)

[ Voor 83% gewijzigd door TechFox op 23-06-2022 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05:33
Xerox schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 07:41:
[...]

Je kan hier kijken hoeveel het kost: https://www.playstation.com/nl-nl/ps-plus/#subscriptions
Het komt (ongeveer) neer op het volgende: [Het aantal dagen dat je nog PS+ Essential hebt] / 365 * [40 voor Extra/60 voor Premium]
Voor jou dus ongeveer 5,5 jaar, zou dus ± €220,- worden voor Extra
Er staat het volgende bij premium: Je betaalt vandaag een bedrag van €149,99. Deze betaling geldt voor de resterende 1997 dagen van je huidige abonnement. Volgende betaling: elke 12 maanden €119,99, met ingang van 11-12-2027.

Bij extra kost het 100 euro.

Wat zou er gebeuren als ik een oude PSnow code van een maand nu in zou voeren? Wordt het geheel dan ook geupgrade naar premium met einddatum 11/12/27? Of krijg ik dan een maand premium die daarna weer terugvalt naar essential?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TechFox
Als je een oude psnow code invult zul je maar een beperkt aantal maanden erbij krijgen. Dacht zo'n 3 maanden. Zal even opzoeken waar het staat.

Als je geen actief abonnement hebt:

De PlayStation Plus-voucher die je verzilvert, geeft je toegang tot PlayStation Plus Essential voor de duur die staat aangegeven op je originele voucher.

Een PlayStation Plus-voucher voor één maand biedt bijvoorbeeld toegang tot één maand PlayStation Plus Essential.

De PlayStation Now-voucher die je inwisselt, geeft je toegang tot PlayStation Plus Premium voor de tijdsduur die gelijkstaat aan de geldwaarde van je originele voucher.

Voorbeeld: een PlayStation Now-voucher voor één maand geeft je ongeveer 3 weken toegang tot PlayStation Plus Premium. In deze omrekentabel vind je meer informatie.

Als je een huidige klant bent:

De PlayStation Plus- of PlayStation Now-voucher die je verzilvert, wordt omgezet in een tijdsduur voor je huidige PlayStation Plus-abonnement die gelijkstaat aan de geldwaarde van de voucher die je verzilvert.

Voorbeeld: een PlayStation Plus-voucher van 1 maand geeft je ongeveer 3 weken toegang tot PlayStation Plus Extra of ongeveer 2,5 week toegang tot PlayStation Plus Premium. In deze omrekentabel vind je meer informatie.

Bron: https://www.playstation.c...%3Amsg-services%3Aps-plus

Helemaal onderin staat het.

[ Voor 82% gewijzigd door TechFox op 23-06-2022 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:33
Schweino schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 07:54:
[...]

Er staat het volgende bij premium: Je betaalt vandaag een bedrag van €149,99. Deze betaling geldt voor de resterende 1997 dagen van je huidige abonnement. Volgende betaling: elke 12 maanden €119,99, met ingang van 11-12-2027.

...
Dat is knap lullig voor mij. Ik moet €92,05 betalen voor Premium met 559 resterende dagen... ;( :F

PSN: Redrafted

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MathieuT schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 16:25:
[...]

Dat zal ik in de gaten moeten houden, ik wilde eigenlijk eerst Returnal spelen, maar het zal dus eerst RDR2 worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mC-Sc95ZcfLWSJqNaYoAEu1M7uc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MGDwPhgA4llgCZylok13wXSe.jpg?f=fotoalbum_large

Verdwijnt dus inderdaad op 20-09 uit PS Extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Raem schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 08:10:
[...]

[Afbeelding]

Verdwijnt dus inderdaad op 20-09 uit PS Extra.
Hoe gaat dat dan als je geclaimed hebt?

Ik hoefde maar iets van 48 te betalen voor om en nabij 250 dagen. Prima deal zo. Met black friday zullen de plus premiums wel voor onder de 100 aangeboden worden dus dan kan ik mooi veer verlengen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Schweino schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 07:54:
[...]

Wat zou er gebeuren als ik een oude PSnow code van een maand nu in zou voeren? Wordt het geheel dan ook geupgrade naar premium met einddatum 11/12/27? Of krijg ik dan een maand premium die daarna weer terugvalt naar essential?
Ik heb ergens gelezen dat playstation max €150 vraagt voor een upgrade. Of je nu voor 5 jaar upgrade of voor 15 jaar. Het blijft maximaal 150 euro. Heb dit ergens gelezen.

Het schijnt dus voordeliger te zijn om 25 jaar te verlengen dan 3 jaar bij wijze van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Twixie schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 00:51:

Hier staat PS Now ook nog tussen met eind datum 3-7-2022 en verleng prijs 59,95 ofzo, deze prijs staat overigens ook bij de premium maar dan eind datum ergens in 12-2024.

Er lijkt ook geen auto verlengen meer te zijn en PS Now kan ik alleen annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kenny_026 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 08:18:
[...]

Daarna kun je hem niet meer spelen denk ik. Volgens mij claim je de game nu ook niet zoals bij de maandelijkse games. Daar heb je namelijk eerst de button "In bibliotheek" en daarna pas "Downloaden". De eerst button zal wel het proces zijn dat je de game claimed en kunt blijven spelen. Die ontbreekt nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morm
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:19
Kenny_026 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 08:18:
[...]

Ik hoefde maar iets van 48 te betalen voor om en nabij 250 dagen. Prima deal zo. Met black friday zullen de plus premiums wel voor onder de 100 aangeboden worden dus dan kan ik mooi veer verlengen.
Vraag me toch af hoe jij aan 48 euro komt voor 250 dagen.
Bij mij is het 42,90 euro voor 260 dagen en heb enkele PS plus gehad tot begin maart 2023.

Overigens kan ik de games: Syphon Filter en Resident Evil toevoegen aan mijn bibliotheek ook al heb ik enkel PS Essential op dit moment?

[ Voor 11% gewijzigd door morm op 23-06-2022 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-10 13:36

SD5k

>4&X

Ben eigenlijk best wel te spreken over de nieuwe Plus opzet, alleen ga ik zodra m'n Premium abo is afgelopen wel over naar Extra, die catalogus van "klassiekers" en cloud streaming boeien me niet zoveel.

Het enige waar ik wel gebruik van ga maken zijn die proefversies, momenteel Horizon Forbidden West aan het downloaden. Ideaal om daar eest een proefversie van te kunnen spelen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

MooI! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
morm schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 08:44:
[...]

Vraag me toch af hoe jij aan 48 euro komt voor 250 dagen.
Bij mij is het 42,90 euro voor 260 dagen en heb enkele PS plus gehad tot begin maart 2023.

Overigens kan ik de games: Syphon Filter en Resident Evil toevoegen aan mijn bibliotheek ook al heb ik enkel PS Essential op dit moment?
Je hebt helemaal gelijk. Het was €41.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3VpKfXsPDaMQuxYEIrQoO6g134Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/noXkWEKfB6RxTahKK8RbZ8Up.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door Kenny_026 op 23-06-2022 09:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:45
Ik twijfel of ik Playstation Plus Essential naar Extra ga upgraden. Voor 4 tientjes extra kan ik Returnal en Demon Souls doen, welke nog op mijn wish list staan. Niet slecht, alleen ik heb weinig tijd om te gamen en als de games al na een paar maanden verdwijnen dan vind ik het niet echt een aanwinst. Geen zin om onder druk te gamen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

bRuud83 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 09:31:
Ik twijfel of ik Playstation Plus Essential naar Extra ga upgraden. Voor 4 tientjes extra kan ik Returnal en Demon Souls doen, welke nog op mijn wish list staan. Niet slecht, alleen ik heb weinig tijd om te gamen en als de games al na een paar maanden verdwijnen dan vind ik het niet echt een aanwinst. Geen zin om onder druk te gamen.
Als je weinig tijd hebt en zo goedkoop mogelijk wil gamen raad ik aan om 2e hands te kopen en weer te verkopen.

Als je gemak wil is PS Plus Extra zeker te overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Kenny_026 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 09:27:
[...]

Je hebt helemaal gelijk. Het was €41.

[Afbeelding]
Ik neem aan dat je die aanbieding pas krijgt op moment dat, in mijn geval 3-7, PS Now afloopt?
Zie nog niets in de app namelijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PearlChoco
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-10 16:02
Heb hetzelfde gevoel.
ben al dagenlang aan het aftellen tot de nieuwe Plus hier beschikbaar komt, en nu het zover is, vind ik dat de game library eerder teleurstellend is en ik voorlopig niet ga bijbetalen hiervoor.

Het is leuk dat er een paar Sony kleppers opstaan (Spiderman, Demon's Souls, Returnal, Ghost of T, Death Stranding, Horizon, GoW) en voor wie die nog nooit gespeeld heeft is PS Plus Extra ongetwijfeld interessant, maar als Playstation gamer heb ik de meeste Sony exclusives al gespeeld.
Voor de rest zijn het bijna allemaal wat oudere indie games, die je tegenwoordig vaak aan dumping prijzen kan oppikken of die al vaak in Humble Bundles en zo gezeten hebben.

Wat ik gigantisch mis zijn 3rd party AAA games van de voorbije jaren: series zoals Battlefields/CoDs, Anthem, Borderlands, Jedi Fallen Order, Diablo, Elder Scrolls, Dragon Age, Sonic, GTA, Metal Gear, Monster Hunter, Mortal Kombat, Street Fighter, Castlevania, Batman Arkham, Resident Evil, FIFA, Tomb Raider, Dragon Quest, Civilization, Witcher, Deus Ex, Bioshock, Alien, Mirror's Edge, Dark Souls, Tom Clancy, Mass Effect, Watch Dogs, ..........

95% van de best verkopende game series van de voorbije 10 jaar blinken uit in afwezigheid.

De enige 3rd party AAA uitzonderingen zijn momenteel AC Valhalla, NBA 2K22 en GotG, maar da's voor mij te weinig om een extra abbo te nemen. En ik denk dat die wel eens snel zouden kunnen verdwijnen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

PearlChoco schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 09:59:
[...]

Heb hetzelfde gevoel.
ben al dagenlang aan het aftellen tot de nieuwe Plus hier beschikbaar komt, en nu het zover is, vind ik dat de game library eerder teleurstellend is en ik voorlopig niet ga bijbetalen hiervoor.

Het is leuk dat er een paar Sony kleppers opstaan (Spiderman, Demon's Souls, Returnal, Ghost of T, Death Stranding, Horizon, GoW) en voor wie die nog nooit gespeeld heeft is PS Plus Extra ongetwijfeld interessant, maar als Playstation gamer heb ik de meeste Sony exclusives al gespeeld.
Voor de rest zijn het bijna allemaal wat oudere indie games, die je tegenwoordig vaak aan dumping prijzen kan oppikken of die al vaak in Humble Bundles en zo gezeten hebben.

Wat ik gigantisch mis zijn 3rd party AAA games van de voorbije jaren: series zoals Battlefields/CoDs, Anthem, Borderlands, Jedi Fallen Order, Diablo, Elder Scrolls, Dragon Age, Sonic, GTA, Metal Gear, Monster Hunter, Mortal Kombat, Street Fighter, Castlevania, Batman Arkham, Resident Evil, FIFA, Tomb Raider, Dragon Quest, Civilization, Witcher, Fallout, Bioshock, ..........

95% van de best verkopende game series van de voorbije 10 jaar blinken uit in afwezigheid.

De enige 3rd party AAA uitzonderingen zijn momenteel AC Valhalla, NBA 2K22 en GotG, maar da's voor mij te weinig om een extra abbo te nemen. En ik denk dat die wel eens snel zouden kunnen verdwijnen...
Dit dus!

Voor mij Returnal en Demon’s Souls, die komen ooit nog wel een keer in de aanbieding, is dat niet vandaag of morgen anders wel volgend jaar.

Sorry, persoonlijke voorkeur maar Microsoft met zijn GamePass heeft het begrepen en Sony dus (nog) niet :w

Acties:
  • +5 Henk 'm!
[...]

Wat ik gigantisch mis zijn 3rd party AAA games van de voorbije jaren: series zoals Battlefields/CoDs, Anthem, Borderlands, Jedi Fallen Order, Diablo, Elder Scrolls, Dragon Age, Sonic, GTA, Metal Gear, Monster Hunter, Mortal Kombat, Street Fighter, Castlevania, Batman Arkham, Resident Evil, FIFA, Tomb Raider, Dragon Quest, Civilization, Witcher, Deus Ex, Bioshock, Alien, Mirror's Edge, Dark Souls, Tom Clancy, Mass Effect, Watch Dogs, ..........

Alles in het groen staan 1 of meerdere games erop. Sommige dan wel in premium of de PS+ collectie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Heb hetzelfde gevoel.

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:22:
Dit dus!

Voor mij Returnal en Demon’s Souls, die komen ooit nog wel een keer in de aanbieding, is dat niet vandaag of morgen anders wel volgend jaar.

Sorry, persoonlijke voorkeur maar Microsoft met zijn GamePass heeft het begrepen en Sony dus (nog) niet :w
Third party games komen en gaan, ook op gamepass, je kunt toch niet verwachten dat Sony deals met iedereen sluit en in één keer alle games van de afgelopen jaren erop zet? Lijkt me een beetje te vroeg om zo'n conclusie te trekken.

[ Voor 59% gewijzigd door SD5k op 23-06-2022 11:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:33
Zoals het er nu naar uitziet blijven first party exclusives gewoon in de catalogus. Wat eigenlijk ook logisch is, aangezien het Sony games zijn.

Alleen bij sommige third party games zie ik een eind datum staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:43
Ik heb helaas amper tijd om echt rustig te gamen, dus ik zal niet overgaan op premium. Ik heb mijn PS5 even uitgeleend, dus ik kan niet zelf kijken, maar kun je in de Store ook PS1 games los kopen? Dus zonder enig abonnement? Of zitten die echt gekoppeld aan het premium abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Welkome verrassing dat ze toch de 60Hz versie van de PS1 Classics gaan aanbieden in Europa!

Kan ik eindelijk aan de slag met Jumping Flash, Syphon Filter en Ape Escape. Hopelijk voegen ze in de toekomst nog trophy support toe aan meer classic games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SD5k schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:49:
[...]

[...]

[…]je kunt toch niet verwachten dat Sony deals met iedereen sluit en in één keer alle games van de afgelopen jaren erop zet?
Dat beweer/verlang ik toch ook niet?

Het aanbod is (momenteel) veel te mager ten opzichte van GamePass.

Alle consoles zijn mij even dierbaar maar GamePass heeft voor mij veel meer te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raem schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 08:43:
[...]
Daarna kun je hem niet meer spelen denk ik. Volgens mij claim je de game nu ook niet zoals bij de maandelijkse games. Daar heb je namelijk eerst de button "In bibliotheek" en daarna pas "Downloaden". De eerst button zal wel het proces zijn dat je de game claimed en kunt blijven spelen. Die ontbreekt nu.
Mogelijk ga je het te zien krijgen bij de eind-datum van de license. Op de PS4 kon je zo bij Information zien dat je PS+ games hun license verliepen op de dag dat je PS+ eindigde. Dat was eigenlijk de manier waarop ik checkte hoe lang ik nog PS+ heb.
Dus voor die Extra/Premium games waar ze een einddatum hebben zouden ze dat ook zo kunnen tonen. Echter, bij de PS5 ontbreekt die feature compleet, dus dan zou dat eerst rechtgetrokken moeten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 11:12:
[...]

Alle consoles zijn mij even dierbaar maar GamePass heeft voor mij veel meer te bieden.
Ja ik haalde jou even door elkaar met de reactie waar jij op reageerde. :P

Waar ik op doel is dat GamePass op dag één ook nog niet was wat het nu is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Wel weer een en ander onlogisch, typisch Sony.
Onder je Game Library heb je een tab 'PlayStation Plus' maar daar ontbreekt een hoop.
Zo krijg je daar wel 'niet te missen titels' maar de volledige PS4/PS5 catalogus ontbreekt. Een beetje lager heb je dan "Inbegrepen in bij PS+ Premium" maar ook daar ontbreken die, maar heb je wél 'klassiekers' en streaming titles. De PS5 "PS+ Collection" staat hier ook, maar ik zie maar 15 titels staan. Zijn er dan games daaruit gehaald of ook weer gewoon onvolledige info ? Bvb Ratchet & Clank ontbreekt.
EDIT: onder PS+ tegel vind je ook de PS+ Collection en daar staat R&C wel tussen, maar er staan nog altijd maar 19 titels, dus dan is er toch eentje verdwenen ? EDIT2: blijkbaar is Persona 5 verdwenen ? EDIT3: was blijkbaar al een tijdje bekend : https://www.polygon.com/2...lection-persona-5-removal

Duurde dus even voor ik doorhad dat ik via de PS+ tegel in de home bar moest gaan kijken voor het volledige aanbod.

[ Voor 18% gewijzigd door Twixie op 23-06-2022 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cyrax0508 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 11:11:
Ik heb helaas amper tijd om echt rustig te gamen, dus ik zal niet overgaan op premium. Ik heb mijn PS5 even uitgeleend, dus ik kan niet zelf kijken, maar kun je in de Store ook PS1 games los kopen? Dus zonder enig abonnement? Of zitten die echt gekoppeld aan het premium abonnement?
Je kunt ze ook los kopen voor €9,99.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/763CTuZeR1Gh_h55pw788qzF90s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pd7FydqvNtU62zRNz8nFmfzw.jpg?f=fotoalbum_large

Hmm, nu voor een jaartje Premium voor nog geen €60,-. Mijn Plus abbo heb ik een tijd terug (denk ruim twee jaar geleden) met van die sale kaarten kunnen verlengen.
Aan de ene kant denk ik "goh, da's geen geld!". Maar aan de andere kant zit ik me echt af te vragen of ik het er wel uit ga halen. Ik heb in de vorige sale toevallig nog wat spelletjes gekocht (Van Helsing trilogie, Vikings Wolves of Midgard) en met mijn enorme backlog op de PS3 en 4 kan ik in mijn tempo nog letterlijk jaren vooruit... Kijk ik naar het aanbod van Extra en Premium, dan heb ik het meeste wat me interessant lijkt al (gespeeld).

Ik gooi mijn FOMO overboord en laat het wel voor wat het is :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ook apart dat PS4 remasters van oudere games ook niet in Extra zitten maar vallen onder de Classics bij Premium. Zitten toch wel grote titels tussen als Last Of Us, Uncharted Collection, Borderlands...
Verder ook verwarrend dat de Classics aangegeven worden met PS4/PS5, terwijl het dus PS1/PS2 games zijn die downloadbaar/installeerbaar zijn.

PS: ik besef wel dat het ineens tijd is om een extra SSD te kopen voor mijn PS5 :p.

[ Voor 11% gewijzigd door Twixie op 23-06-2022 11:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:27
Pooeh ik vind het toch wel veel games die er bij zitten hoor, waarom hebben ze dit aan het begin van de zomer gereleased zeg manmanman was top geweest voor de winter dagen.

Ik ga in ieder geval wel extra nemen genoeg toppers daartussen die ik niet gespeeld heb, die klassiekers die in die lijst staan boeien me eigenlijk niks dus premium kan ik gelukkig aan me voorbij laten gaan.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkanjo
Er zitten toch wel een hoop games bij die ik nog niet heb gespeeld, best wel een aardige backlog en koop games niet altijd kort na release. Zoals ik het nu zie hoef ik de rest van het jaar geen game meer te kopen, genoeg games die nu in extra zitten die ik nog wil spelen (Demon Souls, Guardians of the Galaxy, Returnal, Death Stranding), ben content met het aanbod.

Wat ik mij wel afvraag en waar ik nog geen antwoord op heb kunnen vinden. In het verleden heb ik weleens voor 1 maand PS Now afgenomen omdat ik een bepaalde game wilde spelen. In de nieuwe situatie, wanneer ik een langer lopend abonnement heb op extra, is het dan nog mogelijk om voor 1 maand premium af te nemen? Lijkt erop dat je enkel voor de resterende looptijd kan upgraden. Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:27
Als ik niet al over de streep was was dat nu wel gebeurd hoor, heel vet gedaan _/-\o_

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damper
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 14-06-2023
Ik ga zoiezo upgraden maar vraag me af naar wat..heb 2 kinderen thuis waarvan de 8 jarige best veel gamed, spellen zoals Kena vind zij geweldig ( op makkelijkst stand natuurlijk ).
Zit er mogelijk wat content waar zij gebruik kan van maken in de premium ?
( is er toevallig een lijst van de spellen van de premium ? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-10 22:54

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Ik moet eerlijk bekennen dat ik er geen zak meer van snap. Ik heb nu de normale PSN-Plus waar ik iedere maand mijn 2-3 games in de bibliotheek flikker. Word deze automatisch omgezet naar een ander abbo? En welke is dat?

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!
kromme schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 12:47:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik er geen zak meer van snap. Ik heb nu de normale PSN-Plus waar ik iedere maand mijn 2-3 games in de bibliotheek flikker. Word deze automatisch omgezet naar een ander abbo? En welke is dat?
Je abonnement is dan omgezet naar PS+ Essential. Er verandert verder niks voor je. Hiermee kun je online gamen en de maandelijkse games claimen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
kromme schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 12:47:
Is nochtans vrij eenvoudig :
* nieuwe PS+ Essentials = oude PS+
* nieuwe PS+ Extra = Essentials + een hele library aan PS4/PS5 games
* nieuwe PS+ Premium = Extra + PS3 streaming + classics (PS1/PS2) + wat extra's

Bestaande abonnementen werden als volgt omgezet :
* heb je alleen PS+ => omgezet naar Essentials
* heb je alleen PSNow => omgezet naar Premium
* heb je beide => omgezet naar Premium en dat tot de datum van de langstlopende

Trouwens je kan ook zelf gewoon op je PlayStation of op store.playstation.com je abonnement(en) raadplegen en dan zie je direct naar wat je geconverteerd werd. Want daar ga je al zien dat je Essentials hebt, want 'de normale PSN-Plus' bestaat niet meer (heette trouwens PS-Plus, PSN is de algemene naam van de diensten/netwerk, dus zelfs als je geen abonnement neemt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 11:12:
[...]

PS5 heb ik voor de exclusives en de XsX heb ik voor gamepass/3rd Party. Nu ik zo de lijst met games bekijk van PS Plus Extra ga ik waarschijnlijk nog even wachten met de upgrade. Eerst God of War spelen, dat is toch al de maandelijkse PS Plus game. En als die uit is, upgraden naar Extra voor de bekende Sony games die ik gemist heb en dan weer terug naar essential waarschijnlijk.

Prima combinatie zo, een XsX en een PS5. :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 13:05:
[...]

PS5 heb ik voor de exclusives en de XsX heb ik voor gamepass/3rd Party. Nu ik zo de lijst met games bekijk van PS Plus Extra ga ik waarschijnlijk nog even wachten met de upgrade. Eerst God of War spelen, dat is toch al de maandelijkse PS Plus game. En als die uit is, upgraden naar Extra voor de bekende Sony games die ik gemist heb en dan weer terug naar essential waarschijnlijk.

Prima combinatie zo, een XsX en een PS5. :*)
Voordat je upgrade naar Extra heb je ook nog de PS+ collectie met onder andere Last of Us, Uncharted 4, Days Gone, Ratchet and Clank, Bloodborne en Infamous. Die kun je ook spelen met alleen PS Essential.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkanjo
Damper schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 12:39:
Hier op het PS Blog
https://www.playstation.com/nl-nl/ps-plus/games/

Of op de site van Pushsquare (vind ik duidelijker want alles in 1 lijst)
https://www.pushsquare.com/guides/all-ps-plus-games

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-10 15:08

Format-C

Tracing Rays

[...]

Heb hetzelfde gevoel.

Ik heb jarenlang een XBOX gehad, ook een Series X, maar had de MS exclusives wel gezien. Moet echter elke dikke Sony exclusive vanaf de PS3 nog spelen.

Dus in maart een PlayStation 5 gekocht, PS Plus voor 3 maanden en PSNow voor 1 jaar genomen (wat nu is omgezet naar Premium tot maart 2023 :D , en ik hoef het komende jaar geen game meer te kopen. Heb wel GT7 en Rift Apart, en WipeOut gekocht maar verder dus niks en kan me helemaal wezenloos gamen aan topgames: Last of Us, God of War, Spiderman, Death Stranding, Killzone, Infamous, Zero Dawn, Bloodbourne, Days gone, Ratchet....

En er zijn nu voor mij nog wel een stuk of 5 tot 10 extra aan leuke games bijgekomen.

Wel erg blij mee hier!!! :) _/-\o_ :D

Heb nog gamepass voor de PC... Prima combo om van 2 walletjes te eten, maar voorlopig zit ik alleen achter de PS5. (En m'n 6900XT staat stof te happen. Da's dan wel een beetje zonde, maar goed)

[ Voor 8% gewijzigd door Format-C op 23-06-2022 13:36 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sefaex
Ik ga zoiezo upgraden maar vraag me af naar wat..heb 2 kinderen thuis waarvan de 8 jarige best veel gamed, spellen zoals Kena vind zij geweldig ( op makkelijkst stand natuurlijk ).
Als ik op genre filter... zie ik bij "kinderen en gezinnen" slechts 14 games staan.
De leukste zijn Little Big Planet 3, Tearaway en Lego Batman. Voor de rest alleen maar oude onbekende games voor mijn gevoel.

Niet echt kid-friendly dus.

Dat gezegd hebbende verwacht ik dat games als Sackboy, Ratchet & Clank: Rift Apart
en Kena uiteindelijk wel naar Extra / Premium komen. Aangezien het first party exclusives zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
Als ik naar de lijst kijk vrij weinig. Spellen voor die leeftijd zijn bijvoorbeeld wel de Lego spellen, Minecraft (Minecraft Dungeons is best leuk!) en Plants vs Zombies. Unravel is ook leuk voor kinderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampekap06
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-10 18:08
Zit de recente Uncharted PS5 remaster nu ook in PS Extra? Het was al verwarrend met zoveel versies en bundels maar nu helemaal niet te begrijpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 09:29

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Twixie schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 13:05:
[...]

Is nochtans vrij eenvoudig :
* nieuwe PS+ Essentials = oude PS+
* nieuwe PS+ Extra = Essentials + een hele library aan PS4/PS5 games
* nieuwe PS+ Premium = Extra + PS3 streaming + classics (PS1/PS2) + wat extra's

Bestaande abonnementen werden als volgt omgezet :
* heb je alleen PS+ => omgezet naar Essentials
* heb je alleen PSNow => omgezet naar Premium
* heb je beide => omgezet naar Premium en dat tot de datum van de langstlopende

Trouwens je kan ook zelf gewoon op je PlayStation of op store.playstation.com je abonnement(en) raadplegen en dan zie je direct naar wat je geconverteerd werd. Want daar ga je al zien dat je Essentials hebt, want 'de normale PSN-Plus' bestaat niet meer (heette trouwens PS-Plus, PSN is de algemene naam van de diensten/netwerk, dus zelfs als je geen abonnement neemt).
En je krijgt of hebt hem al gekregen: Een email met daarin de bevestiging wat voor service je nu hebt. Heel simpel en duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hann1BaL schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 13:42:
[...]
En je krijgt of hebt hem al gekregen
Dat stond ook gewoon in mijn laatste paragraaf aan @kromme ;).

[ Voor 17% gewijzigd door Twixie op 23-06-2022 13:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sefaex
lampekap06 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 13:41:
Zit de recente Uncharted PS5 remaster nu ook in PS Extra? Het was al verwarrend met zoveel versies en bundels maar nu helemaal niet te begrijpen.
Ja... maar alleen als trial. Je kunt maar 2 uurtjes spelen.
Lost Legacy is wel volledig te spelen. Maar niet de remaster!

[ Voor 8% gewijzigd door Sefaex op 23-06-2022 13:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Als Sony een ding wel goed in de vingers heeft zijn het de Playstation commercials. Scheelt als je een eigen Pictures divisie in de gelederen hebt :P

Wel leuk gedaan al die referenties naar verschillende games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Hann1BaL schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 13:42:
[...]

En je krijgt of hebt hem al gekregen: Een email met daarin de bevestiging wat voor service je nu hebt. Heel simpel en duidelijk
En toch snap ik er geen kont van.

Als ik hun mail moet geloven dan heb ik Premium tot einde looptijd van mijn oude Plus abbo.
Om je abonnement voort te zetten, zal de volgende betaling plaatsvinden op 2024-12-14.
Echter loopt mijn oude Now abbo over iets meer dan een week af en zou ik dus eigenlijk bij moeten betalen maar nergens kan ik iets van een aanbod zien of iets dergelijks :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
schumi2004 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 14:08:
[...]

En toch snap ik er geen kont van.

Als ik hun mail moet geloven dan heb ik Premium tot einde looptijd van mijn oude Plus abbo.

[...]

Echter loopt mijn oude Now abbo over iets meer dan een week af en zou ik dus eigenlijk bij moeten betalen maar nergens kan ik iets van een aanbod zien of iets dergelijks :?
Dan liep je PS+ nog tot 14-12-2024.
Als je zowel PS+ als PS Now had is dat omgezet naar Premium met als looptijd de langstlopende dienst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 09:29

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Twixie schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 13:47:
[...]

Dat stond ook gewoon in mijn laatste paragraaf aan @kromme ;).
Nee, in die paragraaf, die je zelf hebt geschreven, staat het dat je op Playstation kunt inloggen om dat te checken, terwijl ik zeg dat je een email hebt gekregen of krijgt om aan te geven dat er dus nog een manier is waarop @kromme kan en zou moeten weten wat het wordt voor hem :)

[ Voor 13% gewijzigd door Hann1BaL op 23-06-2022 14:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi2004
Raem schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 14:11:
[...]

Dan liep je PS+ nog tot 14-12-2024.
Als je zowel PS+ als PS Now had is dat omgezet naar Premium met als looptijd de langstlopende dienst.
Ah okay, dan heb ik mazzel denk met nog een week oude PS Now en het krijgen van Premium tot einde looptijd ;)

Ik was in de veronderstelling dat het verschil bijgelapt moest worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearlChoco
in dit artikel staat dat PS Plus Extra+Premium (zonder Essential) over de 800 games beschikbaar stelt.
https://www.pushsquare.co...00-games-across-new-tiers

Als ik rap eens in de app kijk, zie ik bij PSP Extra 357 en bij PSP Premium 86 games staan (makkelijk te zien als je op de filterknop drukt), dat is opgeteld 443.
Edit: en hierbij zijn er trouwens nog een pak dubbele, zoals PS4 en PS5 versies van hetzelfde spel.

Dat is toch wel een erg groot verschil, mis ik iets?

[ Voor 28% gewijzigd door PearlChoco op 23-06-2022 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PearlChoco schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 17:01:
in dit artikel staat dat PS Plus Extra+Premium (zonder Essential) over de 800 games beschikbaar stelt.
https://www.pushsquare.co...00-games-across-new-tiers

Als ik rap eens in de app kijk, zie ik bij PSP Extra 357 en bij PSP Premium 86 games staan (makkelijk te zien als je op de filterknop drukt), dat is opgeteld 443.
Edit: en hierbij zijn er trouwens nog een pak dubbele, zoals PS4 en PS5 versies van hetzelfde spel.

Dat is toch wel een erg groot verschil, mis ik iets?
Ik kom op 719 games. Kijk je wel bij het totale aantal games? Dus bovenin bij "games"

Edit: in de app zie je de ps3 games niet. Dat zijn er al 300. Daar zit denk ik het verschil bij jou.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-_4Q_t2icOVat29bCx4QOLKHAMQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f8rxudoMN5lT1tdTrcmgJKTJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2022 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearlChoco
Ik kan hier alleen maar via de app de store bekijken, en dit is wat ik krijg:

Extra:
https://ibb.co/gb2D0bb

Premium:
https://ibb.co/RHpDrsL

Alle filters zijn leeg gelaten.

Edit: ha oke, die PS3 games zullen het verschil zijn dan :)

[ Voor 25% gewijzigd door PearlChoco op 23-06-2022 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morm
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:19
Toch apart dat ik met een extra abonnement games als syphon filter, resident evil en abe odyssee kan downloaden en spelen.
Ps1 games is toch alleen premium?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

morm schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 17:27:
Toch apart dat ik met een extra abonnement games als syphon filter, resident evil en abe odyssee kan downloaden en spelen.
Als het goed is wel ja. Apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ik zie in de game list ook games die alleen gekocht kunnen worden, foutje Sony?

Project Cars bv 69,99

[ Voor 13% gewijzigd door schumi2004 op 23-06-2022 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
morm schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 17:27:
PS1 en PSP games die je al eerder (op bv de PS3) hebt aangeschaft kun je gratis downloaden zonder abonnement. Misschien heb je ze vroeger al eens gekocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:04

nFo

Ook even geupgrade naar Extra voor 99 dagen is iets van € 10,- voor Returnal en Demon Souls wilde ik nog 'even' spelen.
Zit inmiddels al de hele dag Returnal te spelen, erg toffe game.
Letterlijk en figuurlijk lekker zweten bij de eerst endboss :P, gelukkig wel gelukt met een extra leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

schumi2004 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 19:03:
Ik zie in de game list ook games die alleen gekocht kunnen worden, foutje Sony?

Project Cars bv 69,99
Dat is alleen in de app. Dat zijn de games die je alleen kan streamen. Op je PS4/ps5 zie je dan de knop "streamen" staan, in de app is die niet aanwezig en kan je de game alleen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 20:16:
[...]

Dat is alleen in de app. Dat zijn de games die je alleen kan streamen. Op je PS4/ps5 zie je dan de knop "streamen" staan, in de app is die niet aanwezig en kan je de game alleen kopen.
Heb even gekeken maar op de console moet deze ook gekocht worden .
En zo zijn er nog een paar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z9TC0Ko3gCOycsnB7GAgFiTewlk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xfwmHjd3AanxlJrzisYgX5Zv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door schumi2004 op 23-06-2022 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumi2004 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 22:21:
[...]

Heb even gekeken maar op de console moet deze ook gekocht worden .

[Afbeelding]
Dan is dat een foutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Zal morgen eens bellen maar ik ben niet de enige die er issues mee heeft lijkt, in HK lijkt hij uit Plus verwijderd te zijn

https://www.reddit.com/r/...project_cars_2_left_plus/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 00:55
Ik vraag me af of er echt een verschil zit tussen de PS4 en PS5 versies van de classic games zoals Tekken 2 en Syphon Filter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remasters die onder het premium abonnement vallen… :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twixie schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 11:15:
[...]
Mogelijk ga je het te zien krijgen bij de eind-datum van de license.
...
Dus voor die Extra/Premium games waar ze een einddatum hebben zouden ze dat ook zo kunnen tonen. Echter, bij de PS5 ontbreekt die feature compleet, dus dan zou dat eerst rechtgetrokken moeten worden.
Heb eens gecheckt en blijkbaar zetten ze bij het claimen van een Extra game het einde van de license sowieso op current date + 2 weken. Wellciht wordt dat dan wekelijks bijgewerkt of zo, waarbij games die uit de catalogus gaan (bvb RDR2 in september) dan geen nieuwe datum meer krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twixie schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 09:12:
[...]

Heb eens gecheckt en blijkbaar zetten ze bij het claimen van een Extra game het einde van de license sowieso op current date + 2 weken. Wellciht wordt dat dan wekelijks bijgewerkt of zo, waarbij games die uit de catalogus gaan (bvb RDR2 in september) dan geen nieuwe datum meer krijgen.
Had dat niet te maken met het controle systeem? Dat je minimaal iedere 2 weken online moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 09:49:
[...]
Had dat niet te maken met het controle systeem? Dat je minimaal iedere 2 weken online moet zijn.
Goed punt. Ik zou het zelfs omgekeerd durven stellen : dat je om de 2 weken online moet zijn is een gevolg van hoe ze de licenses blijkbaar geïmplementeerd hebben. Wellicht willen ze kort op de bal kunnen spelen als er ineens licenses moeten beëindigd worden, of net verlengd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gex
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-10 08:40

gex

De gekste

Ik heb nog 3,5 jaar ps essentials en kan dat voor 149,99 upgraden naar premium (ik heb begrepen dat dat het maximum bedrag is), is het mogelijk om nu nog extra plus te kopen met kaarten en het dan langer te laten verlangen dan 3,5 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

gex schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:18:
Ik heb nog 3,5 jaar ps essentials en kan dat voor 149,99 upgraden naar premium (ik heb begrepen dat dat het maximum bedrag is), is het mogelijk om nu nog extra plus te kopen met kaarten en het dan langer te laten verlangen dan 3,5 jaar?
Denk het niet, en in principe zou dat de upgrade prijs ook verhogen lijkt me.

Krijg je trouwens ook een aanbod om naar Extra te upraden of alleen Premium?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
gex schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:18:
Ja, dat schijnt blijkbaar de truuk te zijn om jaren ver Premium te krijgen voor de prijs van Essentials. Als jij bvb nu eerst nog 3 jaar Essentials toevoegt, en dan die 6.5 jaar wil upgraden naar Premium, ga je nog altijd slechts €149.99 moeten betalen.
EDIT: is wel in de veronderstelling dat je niet al geüpgraded hebt naar Premium.

[ Voor 6% gewijzigd door Twixie op 24-06-2022 10:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gex
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-10 08:40

gex

De gekste

Twixie schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:21:
[...]

Ja, dat schijnt blijkbaar de truuk te zijn om jaren ver Premium te krijgen voor de prijs van Essentials. Als jij bvb nu eerst nog 3 jaar Essentials toevoegt, en dan die 6.5 jaar wil upgraden naar Premium, ga je nog altijd slechts €149.99 moeten betalen.
EDIT: is wel in de veronderstelling dat je niet al geüpgraded hebt naar Premium.
Ik heb nog niet geupgrade, dat zou dus heel interessant zijn om eerst nog een paar jaar bij te kopen.

Ik kan overigens ook upgraden naar Extra voor €100,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 21:54
Blijkbaar kan ik upgraden naar extra voor slechts 16 euro en naar premium voor 24 euro.
Ik heb de lijsten al eens bekeken maar de namen komen me niet bekend voor en de bekendere games zoals spider-man, assassin’s creed, ghost of Tsushima heb ik al gespeeld?
Zijn er games die echt de moeite waard zijn?
Pagina: 1 ... 73 ... 97 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier te vragen naar PSN (cards) aanbiedingen. Weet je een goede aanbieding? Dan kun je die plaatsen in het Console Budget Gaming topic. Ook daar is het echter niet de bedoeling om naar aanbiedingen te vragen.