Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Vrijdag schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 09:45:
Ik voel mij een beetje dom, dus verbeter me als ik het fout zie:

Laten we een hele simpele jaar waarde aan PS+ nu en de nieuwe vormen geven:

PS+ en Now nu is €5
Essential wordt ook €5.
Extra wordt €7,50
Premium wordt €10

Now wordt dus Premium. Je koopt snel voor tien jaar Now en betaalt €50, waarbij je dus ook maar €50 betaald voor Premium in plaats van €100 omdat het wordt omgezet.
Nu zegt Sony "ja heel leuk, maar Now is de helft waard van Premium, dus krijg je geen tien jaar maar vijf jaar Premium. Of je mag even €50 bijlappen."

Dus je mag óf het prijsverschil bijbetalen, óf je krijgt na rato Premium. Klopt dit? Ik ben een beetje in de war en heb nog geen koffie gehad. En wiskunde was nooit mijn sterke punt :+

@Raem , dus als je nu voor een paar jaar extra Plus hebt gestacked, dan kan je daar dus ook naar rato gebruik van maken (dus minder dan een jaar, want de nieuwe abbo's worden duurder), tenzij je bijbetaald? Zie ik dat correct?
Dit klopt niet. Als je ps now hebt dan zal dit gewoon omgezet worden naar PS premium.

Als je nu ps plus hebt dan wordt dit omgezet naar essential. Het probleem wat hier ontstaat is wanneer je wilt upgraden naar premium, dan betaal je het verschil tussen wat je betaald hebt en wat het abonnement kost. Daarmee vervalt dus de korting die je op ps plus hebt gehad.

Voorbeeld:

Je hebt 2 jaar ps plus voor 45 euro (25% korting), dit wordt omgezet naar essential. Als je wilt upgraden naar premium dan betaal je 120 euro - 45 euro. Dus 75 euro voor de upgrade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:01
@Raem en @Verwijderd ah dankjulliewel voor de toelichting :) Ik snapte er al geen pepernoot van. Op dit moment loopt mijn PS+ af op 31 mei 2023. Ik zie nu bij account staan dat ik 30% korting krijg op een lidmaatschap van 12 maanden. Nu laat ik het wel gewoon doorlopen en ik zie tzt wel wat ik ga doen. Wellicht dat er tegen die tijd meer duidelijk is of wijzigingen zijn.

Ik gebruik altijd kaartjes die ik in een winkel/webshop koop, heb geen betaalrekening of creditcard gekoppeld.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Is er dan niemand die zich überhaupt afvraagt of dit geen fake news is ? Om te beginnen: wie haalt het in zijn hoofd om 20 jaar PS+ te stacken ? Makes no sense.
En vervolgens moeten we ook nog geloven dat Sony gaat bijhouden of checken hoeveel je betaald hebt voor die hele periode die omgezet gaat worden, om daaruit dan een ad hoc upgrade prijs te berekenen ? Want wat als je 3 jaar 25% korting had en 3 jaar 50% korting ? En wat dan met fysieke kaartjes die ook regelmatig in de aanbieding waren. Moeten we dan geloven dat in die code die verzilverd werd ook nog eens de korting in gecodeerd zat ? Of hebben die mensen dan geluk ?
En dat nieuws komt dat nog uit Hong Kong...

Sorry, maar heel dat verhaal ruikt gewoon naar een grap of fake news dat ineens viraal aan het gaan is. Dat, of het gaat om een verkeerde implementatie, want ik hoop toch echt dat Sony niet zoooo belachelijk is om dit doelbewust te doen :p. Trouwens, waarom zouden ze dat doen, als ze tegelijk wel PS Now subscribers gratis Premium aanbieden, dan hadden ze daar ook wel een upgrade kunnen forceren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-10 12:22
@Twixie

Zoals hier al eerder vermeld, PS Plus met korting, bijvoorbeeld voor Days of play is een aparte SKU, zowel als je die rechtsreeks aanschaft als via fysieke kaartjes.
Ze weten dus maar al te goed hoeveel korting je hebt gehad.
Blijkbaar zijn er wel uitzonderingen die de gewone SKU hebben via fysieke kaartjes met korting.

Verkeerde implementatie zou ik het zeker niet noemen, er geen rekening mee houden is veel gemakkelijker en eenvoudiger te programmeren.

We zien wel bij de uitrol in andere regio's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MathieuT schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 17:02:
[...]
Ik vrees van niet, fysieke codes worden via de Sony servers geactiveerd op moment van aankoop, ze weten dus perfect welke codes er aan welk bedrag gekocht zijn.
Bij mijn abonnementen, gekocht met fysieke codes, staat er bij zowel PS Plus als Now -25% korting, ze weten het dus wel...
Holy Cow. Ik zie dit nu bij mij ook staan. Ik ben 100% zeker dat dat vroeger niet het geval is.

PlayStation™Now: 12 Month Subscription 30% Off
Volgende betaling: €59,99
Volgende verlengingsdatum: 03/29/2026

PlayStation Plus: abonnement van 12 maanden - 33% korting
Volgende betaling: €59,99
Volgende verlengingsdatum: 04/30/2024

Die PSNow was trouwens via CDKeys en was eigenlijk meer dan 30% korting. Maar hoedanook is het inderdaad wel zeer verdacht dat er bij je abonnementen nu bijstaat dat je korting hebt, alsof de korting van enig belang is voor dat abonnement... Tenzij ze dus inderdaad die bizarre toer zouden uithalen, wat toch een regelrechte PR nightmare zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twixie schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:28:
Is er dan niemand die zich überhaupt afvraagt of dit geen fake news is ? Om te beginnen: wie haalt het in zijn hoofd om 20 jaar PS+ te stacken ? Makes no sense.
En vervolgens moeten we ook nog geloven dat Sony gaat bijhouden of checken hoeveel je betaald hebt voor die hele periode die omgezet gaat worden, om daaruit dan een ad hoc upgrade prijs te berekenen ? Want wat als je 3 jaar 25% korting had en 3 jaar 50% korting ? En wat dan met fysieke kaartjes die ook regelmatig in de aanbieding waren. Moeten we dan geloven dat in die code die verzilverd werd ook nog eens de korting in gecodeerd zat ? Of hebben die mensen dan geluk ?
En dat nieuws komt dat nog uit Hong Kong...

Sorry, maar heel dat verhaal ruikt gewoon naar een grap of fake news dat ineens viraal aan het gaan is. Dat, of het gaat om een verkeerde implementatie, want ik hoop toch echt dat Sony niet zoooo belachelijk is om dit doelbewust te doen :p. Trouwens, waarom zouden ze dat doen, als ze tegelijk wel PS Now subscribers gratis Premium aanbieden, dan hadden ze daar ook wel een upgrade kunnen forceren.
Nee eigenlijk niet. Ten eerste wat maakt het uit dat het nieuws uit Hong Kong komt?

Sony heeft gewoon aparte SKU's voor de black friday deal. Op het moment dat je de code invoert, zie je ook een plaatje van de black friday deal met de korting. Dus dit is niet heel moeilijk om voor Sony bij te houden en te berekenen wat je dan moet betalen. En als je het abonnement via de store hebt gekocht is het voor Sony ook niet heel moeilijk om bij te houden welke korting daar aan hangt. Voor de duidelijkheid, Sony is de enige die korting geeft. De kaarten met korting die je online vindt zijn door die partijen massaal ingekocht op black friday. De marge van een retailer is veel te klein om daar korting op te geven (max een paar procent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathieuT
@Twixie

Voor het geval van CDKeys, niemand weet waar zij hun codes vandaan halen, maar de kans is groot dat zij tijdens officiële kortingen een heleboel codes kopen.

Zo weet Sony misschien niet wat jij betaald hebt, maar ze weten wel wat CDKeys heeft betaald of zou moeten betaald hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MathieuT schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:44:
@Twixie

Voor het geval van CDKeys, niemand weet waar zij hun codes vandaan halen, maar de kans is groot dat zij tijdens officiële kortingen een heleboel codes kopen.

Zo weet Sony misschien niet wat jij betaald hebt, maar ze weten wel wat CDKeys heeft betaald of zou moeten betaald hebben.
Dan zou het helemaal lullig zijn als je later een code koopt tegen het normale bedrag van €60,- maar een code waar korting aan gekoppeld zit toegestuurd krijgt. :P

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ben echt benieuwd hoe dit zal uitdraaien.

Ik vind het in elk geval bizar dat ze in je abonnement-overzicht erbij zetten hoeveel korting je had, want wat als je codes combineerde met verschillende kortingen, zoals in mijn voorbeeld hierboven. En zoals ik zei: ik ben 100% zeker dat dat in maart, toen ik PSNow nam, er nog niet bij stond. Dus de vraag is wat daar ineens de bedoeling van is, en kan het inderdaad erop wijzen dat ze van plan zijn ergens in rekening te brengen hoeveel je tot nu toe effectief betaald hebt. Zoals hierboven ook al iemand suggereerde zie ik hen inderdaad nog op 23 juni hierop een berekening te doen van je resterende 'tegoed' en dat dan om te zetten naar x dagen Essential of Premium adhv de nieuwe prijzen.

Ik zie overigens dat ze al conversie-tabellen hebben voor het omzetten van PS+/PSNow vouchers naar de vernieuwde tiers : https://www.playstation.c...em-ps-store-voucher-code/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En hier is er ook een FAQ : https://www.playstation.com/nl-be/ps-plus/ .
Daarbij zie ik ook dit staan:

Hoe kan ik mijn PlayStation Plus-lidmaatschap upgraden naar PlayStation Plus Extra of PlayStation Plus Premium?
Wanneer het nieuwe PlayStation Plus-lidmaatschap wordt gelanceerd, kun je upgraden naar een abonnement met meer features en voordelen. Daarbij wordt het resterende bedrag verrekend, zodat je de resterende tijd van je huidige abonnement kunt gebruiken om naar het gewenste niveau te upgraden. Als je bijvoorbeeld vijf maanden geleden een lidmaatschap voor twaalf maanden hebt gekocht en dus nog zeven maanden over hebt, wordt het upgradebedrag zo aangepast dat je je zeven resterende maanden kunt upgraden naar het gewenste abonnement. Op de eerstvolgende betalingsdatum betaal je dan het normale bedrag voor je nieuwe lidmaatschapsniveau, met je huidige betalingsfrequentie.

De kernvraag is dus inderdaad hoe ze 'het resterende bedrag' verrekenen. Dat in combinatie met het feit dat je abonnement op dit moment toont hoeveel korting je had, lijkt er inderdaad zeer sterk op te wijzen dat wie wil upgraden meer zal betalen als hij een resterende periode had die met korting aangeschaft werd. 8)7

Bemerk wel dat het dus alleen voor upgrades is van PS+ naar Extra of Premium dat je gezien bent. Want de eerdere belofte van PS+ => Essential en PSNow => Premium blijft wellicht gewoon gehonoreerd.

Ik heb nog veel vooraf betaalde (gestapelde) tijd over voor mijn huidige lidmaatschap. Houd ik recht op die tijd wanneer de nieuwe service wordt gelanceerd?
Ja, je behoudt alle vooraf betaalde tijd voor de nieuwe service.

[ Voor 15% gewijzigd door Twixie op 25-05-2022 13:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Prijzen lijken naar beneden aangepast te zijn:

https://www.reddit.com/r/..._sony_fixed_the_pricings/

Ze hebben het blijkbaar teruggedraaid. Of het was een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
Het lijkt me eerder dat ze terug krabbelen vanwege de kritiek. Smoesjes als "het was een bug" of "het kwam door de stagiair" vind ik altijd een beetje lulkoek bij bedrijven van dit kaliber :P

Ze schamen zich niet vanwege een "fout", maar dat ze zijn betrapt, denk ik dan altijd maar.

/Onderbuik gevoel

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Vrijdag schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 21:07:
Het lijkt me eerder dat ze terug krabbelen vanwege de kritiek. Smoesjes als "het was een bug" of "het kwam door de stagiair" vind ik altijd een beetje lulkoek bij bedrijven van dit kaliber :P

Ze schamen zich niet vanwege een "fout", maar dat ze zijn betrapt, denk ik dan altijd maar.

/Onderbuik gevoel
Volgens mij stond het zelfs in de kleine lettertjes in een mail. Dus denk dat ze inderdaad geschrokken zijn van de reacties. Beetje hetzelfde als bij de ps3 store.

Ja het was zeker een error, deze hebben wij nu hersteld. Sorry voor het ongemak.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aemzb-ofPpEnqvErBjPndjpUq3o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/mNzOf9Kb3QRmWTqOLhTg0H4k.gif?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Inderdaad door Sony bevestigd dat het een fout was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z-syhTBasdB7pmG11bIRj1ThZ9c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FNGZ8yzPVOPY6ighMvELn6Wp.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:19

Oxigeon

En zo is dat!

Fijn dat ze het terugdraaien. Lijkt me ook niet meer dan terecht. Je zou idd maar een code hebben gekocht bij cdkeys ofzo en later ook nog eens moeten bijbetalen omdat cdkeys de code heeft ingekocht met een korting.

Hulde voor de mensen die weerstand bieden zodat Sony dit terug draait. Zal dit dan ook de reden van Sony zijn om de abbo's niet gelijktijdig uit te rollen?

Verder denk ik wel dat ik voor Extra ga. Zitten toch nog een aantal games bij die ik wil proberen. Denk aan ghost of tsunuma en death stranding. Verder zitten er nog wel qat leuks tussen om te proberen.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ps1, psp en ps2 emulatie is niet wat je er van zou mogen verwachten. Voor mij een reden om premium over te slaan. Echt jammer:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:11
Twixie schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:27:
Ben echt benieuwd hoe dit zal uitdraaien.

Ik vind het in elk geval bizar dat ze in je abonnement-overzicht erbij zetten hoeveel korting je had, want wat als je codes combineerde met verschillende kortingen, zoals in mijn voorbeeld hierboven. En zoals ik zei: ik ben 100% zeker dat dat in maart, toen ik PSNow nam, er nog niet bij stond. Dus de vraag is wat daar ineens de bedoeling van is, en kan het inderdaad erop wijzen dat ze van plan zijn ergens in rekening te brengen hoeveel je tot nu toe effectief betaald hebt. Zoals hierboven ook al iemand suggereerde zie ik hen inderdaad nog op 23 juni hierop een berekening te doen van je resterende 'tegoed' en dat dan om te zetten naar x dagen Essential of Premium adhv de nieuwe prijzen.

Ik zie overigens dat ze al conversie-tabellen hebben voor het omzetten van PS+/PSNow vouchers naar de vernieuwde tiers : https://www.playstation.c...em-ps-store-voucher-code/ .
Wat ik persoonlijk eigenlijk bizar vind, en me afvraag of dat wel zomaar mag, ze met terug werkende kracht je dus alsnog de volle pond willen laten betalen.
Ik heb destijds iets aangeschaft (ongeacht welk product) met korting en nu komt er iets nieuws/een upgrade of wat dan ook of ik dan even met terugwerkende kracht mijn legitiem verkregen korting omgedaan wil maken. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumi2004 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 15:17:
[...]

Wat ik persoonlijk eigenlijk bizar vind, en me afvraag of dat wel zomaar mag, ze met terug werkende kracht je dus alsnog de volle pond willen laten betalen.
Ik heb destijds iets aangeschaft (ongeacht welk product) met korting en nu komt er iets nieuws/een upgrade of wat dan ook of ik dan even met terugwerkende kracht mijn legitiem verkregen korting omgedaan wil maken. 8)7
Wellicht dat je het gemist hebt. Maar Sony heeft aangekondigd dat dit "probleem" verholpen is en dus niet meer zal voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 15:22:
[...]

Wellicht dat je het gemist hebt. Maar Sony heeft aangekondigd dat dit "probleem" verholpen is en dus niet meer zal voorkomen.
Zag het net ergens staan idd maar geloof niet dat het een "probleem" was maar een bewuste keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumi2004 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 15:32:
[...]

Zag het net ergens staan idd maar geloof niet dat het een "probleem" was maar een bewuste keuze.
Klopt. Vandaar ook de aanhalingstekens ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
https://www.videogameschr...reportedly-been-revealed/
God of War (2018)
Naruto to Boruto: Shinobi Striker
Nickelodeon All-Star Brawl
Dit zijn de geruchten voor juni. GoW had ik al en die anderen interesseren me niet, maar wie weet komen ze toch met iets anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:20
Vrijdag schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 13:08:
https://www.videogameschr...reportedly-been-revealed/

[...]

Dit zijn de geruchten voor juni. GoW had ik al en die anderen interesseren me niet, maar wie weet komen ze toch met iets anders.
Hopelijk niet GoW, die heb ik al helemaal stuk geplatinumt :P
Voor diegene die em nog niet gespeeld hebben, ik denk dat ik het de beste game van de PS4 generatie vond. Wellicht nog wel beter dan the last of us remaster en deel 2.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:49
GoW kreeg je ook gratis bij de PS Plus collection, dus zou toch wel jammer zijn. De meeste zullen die game dus al hebben (als ze hem al niet gespeeld hadden).

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

De keuze voor GoW zal denk ik vooral gemaakt zijn omdat het vervolg in de komende maanden uit gaat komen. Het begin van de marketing campagne waarschijnlijk :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:57
Tis eerder gewoon een cheape actie imo, iedereen met ps5 heeft die game al komop zeg , weet niet wat jullie ervan vinden ik vind het wel erg gierig dit.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-10 20:20
Inderdaad alweer een maand vol prut helaas (de 3e of 4e keer nu?)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Ten eerste, het is niet eens bekend of dit wel officieel is. Ten tweede, ik was de afgelopen paar maanden blij met fifa 22, ghostrunner, spongebob, planet coaster en team sonic racing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
Rustaaahhhg mensen, het zijn nog geruchten ;) morgen hebben we zekerheid 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12:43
Vrijdag schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 17:43:
Rustaaahhhg mensen, het zijn nog geruchten ;) morgen hebben we zekerheid 8)
Nou ja de ps plus games geruchten lijken meestal te kloppen sinds ik dit topic hier volg :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

GoW welke ook in de PS+ collection zit zou ik wel jammer vinden. De andere twee games scoren magere 6jes op metacritic. Niet veel soeps wat mij betreft.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-10 16:19

s0kkie

Cowabunga

Chelseamarre123 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 19:05:
[...]

Nou ja de ps plus games geruchten lijken meestal te kloppen sinds ik dit topic hier volg :P
Ja klopt inderdaad, de leaks waren de laatste zeker 1,5 jaar gewoon altijd correct :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hWWNNRwLf_9Hia9gipRTT4AFF28=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Tihk5ZHAQTxCc9SpJNv6LaN9.webp?f=fotoalbum_large
Zoals de geruchten voorspelde, de PS+ games van juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
AppleFan2007 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 17:36:
[Afbeelding]
Zoals de geruchten voorspelde, de PS+ games van juni.
Jammer, had toch gehoopt dat de geruchten nep waren, maar helaas, een behoorlijk 'Meh' maand... :-(
Toch blij dat ik SW: Jedi Fallen Order in de aanbieding gescoord heb :) (is geloof ik nog steeds in de PS Store in de aanbieding, wel alleen de deluxe editie voor €15, dacht tot 9 juni)

[ Voor 16% gewijzigd door Kalder op 01-06-2022 19:04 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Kalder schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 19:02:
[...]

Jammer, had toch gehoopt dat de geruchten nep waren, maar helaas, een behoorlijk 'Meh' maand... :-(
Toch blij dat ik SW: Jedi Fallen Order in de aanbieding gescoord heb :) (is geloof ik nog steeds in de PS Store in de aanbieding, wel alleen de deluxe editie voor €15, dacht tot 9 juni)
God of War... Een game of the year... "gratis".
En dan nog steeds spreken over "Meh" ?

Dat de meeste mensen hem al hebben is iets anders.
Is nog steeds een geweldige game die ze weg geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 13:55:
[...]

Mensen zijn nou eenmaal niet snel tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-10 12:57

Griffin

Is mythical

[...]

* Griffin heeft m nog niet en zet deze hoog op de backlog om te gaan spelen (eerst Horizon FW afronden)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shin_Alu
  • Laatst online: 09:30

Shin_Alu

Ranger/Ninja

[...]

Het gaat er niet zozeer om dat mensen God of War al hebben.

Het gaat erom dat ze deze al twee keer hebben 'weggegeven'.
Het zit in de PS+ Collection en heeft ook reeds in PSNow gezeten.

En volgens mij was hij ook al bevestigd voor de PS++ collectie, of hoe die ook gaat heten.

Daardoor voelt het toch wat wrang aan.

Taru tossing moet een olympische sport worden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
[...]

Natuurlijk is het nice voor de mensen die GoW nog niet hadden, maar dat zullen er niet zo heel veel zijn vermoed ik, GoW een van de beste games van de PS4 generatie, dus denk dat er maar weinig zijn die hem nog niet hadden. Voor mij is het iig een behoorlijk Meh maand, maar ik sprak toch ook niet voor iedereen of wel?

Maar het is wel leuk voor die 6 mensen die GoW nog niet hadden ja.

[ Voor 5% gewijzigd door Kalder op 02-06-2022 15:18 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:20
Kalder schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 15:14:
[...]

Natuurlijk is het nice voor de mensen die GoW nog niet hadden, maar dat zullen er niet zo heel veel zijn vermoed ik, GoW een van de beste games van de PS4 generatie, dus denk dat er maar weinig zijn die hem nog niet hadden. Voor mij is het iig een behoorlijk Meh maand, maar ik sprak toch ook niet voor iedereen of wel?

Maar het is wel leuk voor die 6 mensen die GoW nog niet hadden ja.
Mja, dit is het wel een beetje. Sony kiest de games wel uit om weg te geven.....
Voor diegene die GoW nog niet gespeeld heeft, shame on you en veel plezier.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 14:14:
[...]
Mensen zijn nou eenmaal niet snel tevreden.
Was aardig tevreden dat hij in de PS Plus collectie zat toen ik de PS5 kocht. :)

Jammer dat de games in die collectie ook in de gewone Plus maanden verschijnen nu. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Timothy3000 op 02-06-2022 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timothy3000 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 17:03:
[...]

Was aardig tevreden dat hij in de PS Plus collectie zat toen ik de PS5 kocht. :)

Jammer dat de games in die collectie ook in de gewone Plus maanden verschijnen nu. :)
Niet iedereen heeft een ps5, het merendeel heeft nog steeds een PS4 ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Nu online
Zou mooi zijn als ze voor mensen met een PS5 dan met een alternatieve game komen. :)

Wat ik met mijn comment wilde zeggen: In dit geval is het voor veel mensen niet zo zeer niet te snel tevreden zijn. Je kan immers niet tevreden zijn met een game die je al van Sony gekregen hebt en die nog in die bibliotheek staat. :)

[ Voor 58% gewijzigd door Timothy3000 op 02-06-2022 18:17 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

[...]

Dat is inderdaad jammer en wat mij betreft een misser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12:43
Bor schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 18:14:
[...]

Dat is inderdaad jammer en wat mij betreft een misser.
Zeker ook gezien de prijzen gaan opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leo 1948
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Mijn abonnement loopt morgen 6 juni af, kan ik nu niet meer online gamen tot dat het nieuwe abonnement er is. Of misschien nu alleen nog met een maand abonnement tot die tijd? Of wachten :?

[ Voor 3% gewijzigd door Leo 1948 op 05-06-2022 13:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
[...]

Beetje vreemde reactie. Waarom 'jammer'?
Omdat je nu iets gratis hebt wat je via een andere mogelijkheid al had, dus 'niets toevoegt'?
Of omdat je andere gamers die niets hebben aan de ps+ collectie wegens geen ps5 het niet gunt, omdat het een unieke bonus was voor ps5 kopers?

Zoals hier al gezegd, hele volksstammen zitten nog op een ps4 te gamen wegens de beroerde beschikbaarheid van een ps5. Sowieso is GoW een absolute top game zonder gelijke. Scherpe focus, goede combat, sterke gameplay, en compleet doorontwikkeld met nauwelijks bugs, zelfs in de 1.0 versie die op disc komt. Petje af voor Sony santa Monica.

Zelfs ik, die dus al een disc versie van God of War heeft, zal deze claimen. Altijd leuk om te hebben, voor later als je niet per se het schijfje weer er bij wil halen. En dan kan ik de 'portable license' die het schijfje eigenlijk is, gemakkelijker uitlenen aan familie/vrienden zonder zelf geen toegang meer te hebben tot de game.

PS+ of hoe het nu ook heet staat of valt eigenlijk met je verwachtingen. Voor 60 euro per jaar verwacht ik eigenlijk helemaal niets. Cloud saves en online gamen en dat is het wel. Rest is bonus, en dan is het altijd wel leuk... _/-\o_ Zit niet altijd iets leuk bij, maar als je gemiddeld 24 games per jaar krijgt, en er zitten er 6 of 7 goede bij, dan ben je toch al gemakkelijk een jaar zoet? Naast je reguliere day 1 games? Wie, behalve studenten, werklozen en pubers, hebben zoveel tijd om te gamen?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Amos_x schreef op zondag 5 juni 2022 @ 13:38:
[...]

Beetje vreemde reactie. Waarom 'jammer'?
Omdat je nu iets gratis hebt wat je via een andere mogelijkheid al had, dus 'niets toevoegt'?
Het is jammer omdat je de game vanuit de collectie al hebt en hier geen andere game voor in de plaats krijgt maar wel gewoon het volledige bedrag voor PS+ betaalt. Dat lijkt mij redelijk helder of mis ik iets? Ik vind het ook jammer en een gemiste kans. Op een paar betere games na vind ik de PS+ games de laatste tijd sowieso al niet zo geweldig en ik zie ook op PS Now met name "mweh" games staan. Sony heeft hier nog wel wat te verbeteren.

[ Voor 19% gewijzigd door Bor op 05-06-2022 14:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Leo 1948 schreef op zondag 5 juni 2022 @ 13:04:
Mijn abonnement loopt morgen 6 juni af, kan ik nu niet meer online gamen tot dat het nieuwe abonnement er is. Of misschien nu alleen nog met een maand abonnement tot die tijd? Of wachten :?
Je kunt gewoon een bestand PS+ abonnement afsluiten, zelfs voor een jaar. Die wordt dan automatisch omgezet zodra de nieuwe abonnementen live zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Chelseamarre123 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 21:16:
Zeker ook gezien de prijzen gaan opslaan.
De prijzen gaan helemaal niet omhoog. De huidige PS+ wordt in het nieuw model PS+ Essential, en de prijs daarvan blijft ook gewoon €60 per jaar, zoals dat al een paar jaar is. De nieuwe Premium van €120/jaar is dan weer de combinatie van de oude PS+ en PSNow, en die kostten ook elk afzonderlijk €60, dus ook op dat vlak is er helemaal geen prijsverhoging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Nu online
Bor schreef op zondag 5 juni 2022 @ 14:43:
[...]

Het is jammer omdat je de game vanuit de collectie al hebt en hier geen andere game voor in de plaats krijgt maar wel gewoon het volledige bedrag voor PS+ betaalt. Dat lijkt mij redelijk helder of mis ik iets? Ik vind het ook jammer en een gemiste kans. Op een paar betere games na vind ik de PS+ games de laatste tijd sowieso al niet zo geweldig en ik zie ook op PS Now met name "mweh" games staan. Sony heeft hier nog wel wat te verbeteren.
Ja, dit dus. En wat ik in een vorige comment al zei: Prima dat ze GoW in Psplus doen voor de mensen zonder PS5 (misgunnen doe ik ze die topper zeker niet) maar had PS5 bezitters dan een alternatieve game geboden oid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 15:49

SideShow

Administrator

Ik kan de ps+ games deze maand precies niet claimen? Er staat "proefversie downloaden" ipv "toevoegen aan bibliotheek" zoals vroeger...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

SideShow schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 16:24:
Ik kan de ps+ games deze maand precies niet claimen? Er staat "proefversie downloaden" ipv "toevoegen aan bibliotheek" zoals vroeger...
Ik kan ze gewoon claimen. Ik denk dat je dan even contact moet zoeken met PlayStation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Had ik vanmiddag ook. Kan ze nu inmiddels wel claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyQ1
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 11-09 14:34
Ik kon ze gisteren in de app ook niet claimen, maar op mijn PS wel. Let wel op dat je het juiste vakje aan klikt, anders betaal je er voor...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nieuwe PS+ is live in Noord- en Zuid Amerika en er zijn meer games aan toegevoegd dan in Azië.
The US launch of PlayStation Plus Premium has begun, and Sony has added many more titles to the service versus its previous rollout in parts of Asia.

This includes dozens more games for the PlayStation Plus Extra and Premium's game catalogue of PS4 and PS5 titles, such as: Dead Cells, Fallout 4, Fallout 76, Frostpunk: Console Edition, John Wick Hex, Little Nightmares, Nioh, Prey, Shenmue 3, Soulcalibur 6, Surgeon Simulator, Telling Lies, Tropico 5, Trine 4, plus The Dark Pictures Anthology's Little Hope and Man of Medan.
https://www.playstation.com/en-us/ps-plus/games/

https://www.eurogamer.net...ch-adds-dozens-more-games

Ben benieuwd wat wij straks mogen verwachten.

[ Voor 6% gewijzigd door Raem op 13-06-2022 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathieuT
Ik dacht al dat in één van de aankondigingen games stonden die niet in de lijst van Azië stonden.

Wat me nu pas opvalt, veel remasters maken deel uit van Premium, terwijl de sequel(s) bij Extra zitten. Dus om bijvoorbeeld Gravity Rush 1 en 2 te spelen moet je premium hebben.
Andere remasters zoals bijvoorbeeld Saints Row 3 Remastered staan dan wel weer bij extra.

Wel spijtig dat je de PS3 games niet naar een PS3 kunt downloaden en dan lokaal spelen :/

[ Voor 11% gewijzigd door MathieuT op 13-06-2022 16:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik vrees dat wij dadelijk wel gewoon de PAL versies van de PS1 classics gaan krijgen hier, als Sony enkel puur kijkt naar localization. Stiekem hoop ik dat ze je de optie geven om te kiezen tussen PAL (50hz) en NTSC (60hz) maar ik heb weinig hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• applelov3r
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 25-06-2022
Klein probleempje: ik heb in oktober 2021 een PS5 bundel gekocht met PS+ kaart van 12 maanden. Gisteren proberen te activeren, maar code is niet meer geldig en lijkt verlopen..

Iemand een idee of dit kan en zo ja, kan ik dan rechtstreeks Sony benaderen voor een oplossing/vervangende code? MM verwijst me namelijk initieel door naar Sony.

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!
applelov3r schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 20:01:
Klein probleempje: ik heb in oktober 2021 een PS5 bundel gekocht met PS+ kaart van 12 maanden. Gisteren proberen te activeren, maar code is niet meer geldig en lijkt verlopen..

Iemand een idee of dit kan en zo ja, kan ik dan rechtstreeks Sony benaderen voor een oplossing/vervangende code? MM verwijst me namelijk initieel door naar Sony.

Thanks
Codes zouden geen verloopdatum moeten hebben. Heb je niet al een lopend abonnement? Je kunt namelijk op dit moment geen codes inwisselen als je al een abonnement hebt, tot de nieuwe PS+ dienst hier live is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
applelov3r schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 20:01:

Thanks
Ik zou Sony bellen, misschien werkt hij pas als nieuwe dienst actief is?
En afhankelijk van wat Sony zegt klagen bij MM voor een refund voor het weggeven oplichten van kopers met niet bruikbare vouchers in hun bundels.

[ Voor 3% gewijzigd door schumi2004 op 15-06-2022 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
https://gamerant.com/ps-p...ng-red-dead-redemption-2/

Red Dead Redemption 2 zit tot 20 september 2022 in PS+ Extra. Niet zeker of dit ook voor Europa geldt, maar iets om in de gaten te houden als je de game straks wilt gaan spelen via PS+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amst3l
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-10 20:16
Amos_x schreef op zondag 5 juni 2022 @ 13:38:
[...]

PS+ of hoe het nu ook heet staat of valt eigenlijk met je verwachtingen. Voor 60 euro per jaar verwacht ik eigenlijk helemaal niets. Cloud saves en online gamen en dat is het wel. Rest is bonus, en dan is het altijd wel leuk... _/-\o_ Zit niet altijd iets leuk bij, maar als je gemiddeld 24 games per jaar krijgt, en er zitten er 6 of 7 goede bij, dan ben je toch al gemakkelijk een jaar zoet? Naast je reguliere day 1 games? Wie, behalve studenten, werklozen en pubers, hebben zoveel tijd om te gamen?
_/-\o_ _/-\o_

Precies hoe ik erover denk! Vind het jammer dat er deze keer (naar mijn idee) rond de Days of Play dagen geen scherpe PS+ aanbieding is geweest. Hoop stiekem dat een dergelijke actie nog komt nadat deze nieuwe abonnementsvormen ingaan in de EU. Heeft iemand daar toevallig iets over gehoord?

Het zure is nu, nu mijn abbo is afgelopen, ik bruut uit mijn potje FIFA werd gehaald... Beetje jammer, zat er net goed in ;)

[ Voor 6% gewijzigd door amst3l op 18-06-2022 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Raem schreef op maandag 13 juni 2022 @ 16:06:
Nieuwe PS+ is live in Noord- en Zuid Amerika en er zijn meer games aan toegevoegd dan in Azië.

[...]

https://www.playstation.com/en-us/ps-plus/games/

https://www.eurogamer.net...ch-adds-dozens-more-games

Ben benieuwd wat wij straks mogen verwachten.
Opvallend veel PS Now games moet ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bor schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 15:39:
[...]

Opvallend veel PS Now games moet ik zeggen.
Uiteindelijk is het ook niet meer dan een rename van de dienst met een aantal nieuwe games erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathieuT
Raem schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 08:31:

Red Dead Redemption 2 zit tot 20 september 2022 in PS+ Extra. Niet zeker of dit ook voor Europa geldt, maar iets om in de gaten te houden als je de game straks wilt gaan spelen via PS+.
Dat zal ik in de gaten moeten houden, ik wilde eigenlijk eerst Returnal spelen, maar het zal dus eerst RDR2 worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivandu
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Raem schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 08:31:

Dit is dus ook een beetje waar ik bang voor ben met PS++(+). Dat je halverwege een spel opeens niet meer kan spelen omdat het uit de collectie is gehaald. Ik hoop dat ze dit duidelijk gaan communiceren voordat je ergens aan begint.

Heeft Microsoft niet iets dat wanneer een game uit GamePass verdwijnt dat je het met een hele dikke korting kan kopen? Hopelijk introduceert Sony iets soortgelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat in ieder geval de Sony titels er (lang) op blijven staan. Moet er nog zoveel spelen. Dat 3rd party games er op en af gaan is wel logisch.
Heb er zin in deze week. :9

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2022 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechFox
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-10 19:10
Nog 2 dagen! Welke games gaan jullie als eerste spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-10 13:36

SD5k

>4&X

TechFox schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 08:04:
Returnal, daarna Death Stranding nog eens een kans geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
MIsschien morgen al ;)
We beginnen op 22 juni met het overzetten van accounts van leden en naar verwachting zullen aan het eind van 23 juni alle accounts zijn overgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Guardians of the Galaxy en Returnal. Waarschijnlijk AC Valhalla ook wel, maar dan later pas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-10 02:17
Rivandu schreef op maandag 20 juni 2022 @ 10:26:
[...]

Dit is dus ook een beetje waar ik bang voor ben met PS++(+). Dat je halverwege een spel opeens niet meer kan spelen omdat het uit de collectie is gehaald. Ik hoop dat ze dit duidelijk gaan communiceren voordat je ergens aan begint.

Heeft Microsoft niet iets dat wanneer een game uit GamePass verdwijnt dat je het met een hele dikke korting kan kopen? Hopelijk introduceert Sony iets soortgelijks.
Inderdaad, zeker met een spel als RDR2 of AC:V ben ik maaanden bezig, als het dan opeens verdwijnt word ik daar niet vrolijk van. Vind dat met streamingdiensten ook een drama, heb je 4 van de 6 seizoenen gezien is het opeens weg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
Rivandu schreef op maandag 20 juni 2022 @ 10:26:
[...]

Bij Game Pass is het zo dat je games in de catalogus met 20% korting kopen in de Microsoft Store zolang de game beschikbaar is via Game Pass. Dus niet veel korting maar bij PS+ zie ik niet iets vergelijkbaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VirinR schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 21:57:
[...]

Bij Game Pass is het zo dat je games in de catalogus met 20% korting kopen in de Microsoft Store zolang de game beschikbaar is via Game Pass. Dus niet veel korting maar bij PS+ zie ik niet iets vergelijkbaars.
Dat weet je toch niet? De service is nog niet gelanceerd.

Daarnaast zijn er nu vaak genoeg aanbiedingen speciaal voor ps plus leden. Rdr2 is nu ook in de aanbieding voor ps plus leden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 22:01:
[...]

Dat weet je toch niet? De service is nog niet gelanceerd.

Daarnaast zijn er nu vaak genoeg aanbiedingen speciaal voor ps plus leden. Rdr2 is nu ook in de aanbieding voor ps plus leden.
Mhm, er zijn altijd wel speciale kortingen voor PS plus members te vinden.
En, bovendien zijn er ook regelmatig "Dubbele" kortingen in de store.
1/3 korting voor iedereen, en dan nog eens 1/3 korting erbij als je ps plus lidmaatschap heb.

Heb het al eens eerder gezegd op de Xbox topic.
Game-pass is een goede keuze voor de casual gamer die gewoon wat wil spelen en dingen wilt uit proberen.
Maar, PS Plus is gewoon meer dan prima voor de gamer die weet wat die wilt.

Uiteindelijk is er geen "betere" of "slechtere".
Alleen maar wat iemand zijn persoonlijke voorkeur heeft, that's it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 22:33:
[...]

Mhm, er zijn altijd wel speciale kortingen voor PS plus members te vinden.
En, bovendien zijn er ook regelmatig "Dubbele" kortingen in de store.
1/3 korting voor iedereen, en dan nog eens 1/3 korting erbij als je ps plus lidmaatschap heb.

Heb het al eens eerder gezegd op de Xbox topic.
Game-pass is een goede keuze voor de casual gamer die gewoon wat wil spelen en dingen wilt uit proberen.
Maar, PS Plus is gewoon meer dan prima voor de gamer die weet wat die wilt.

Uiteindelijk is er geen "betere" of "slechtere".
Alleen maar wat iemand zijn persoonlijke voorkeur heeft, that's it.
De games die ik "gratis" krijg per maand vind ik wel grappig. Het positieve is dat je de games kan spelen zolang je abonnement loopt. Alles hoger dan de laagste tier boeit mij sowieso minder. Ik wil games spelen op het moment dat ik het wil, niet wanneer ze beschikbaar zijn in een bepaald abonnement. Ik koop liever mijn games. Daarnaast ga je nooit de nieuwste games krijgen in een abonnement, kijk naar de games die laatste tijd worden toegevoegd aan gamepass. Vaak games die al jaren oud zijn, far cry 5 is net toegevoegd bijvoorbeeld. Inderdaad leuk voor de casual Gamer. Maar dat zoek ik absoluut niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-10 08:32
Ik zie dat de nieuwe abbos morgen pas ingaan. Ik dacht vandaag.

Ben wel benieuwd wat er het meest gekozen gaat worden. Denk toch nog steeds het "oude" plus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-10 12:41
Ik wil 1 maand plus extra gaan proberen. Speel graag NBA en zag dat die er bij zit.

Zie alleen nergens in de PSN Store hoe ik mij moet aanmelden

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amst3l
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-10 20:16
jaydenjarno schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 08:06:
Ik zie dat de nieuwe abbos morgen pas ingaan. Ik dacht vandaag.

Ben wel benieuwd wat er het meest gekozen gaat worden. Denk toch nog steeds het "oude" plus
Ik hoop nog stiekem op een mooie korting op het abonnement, gezien we die nu gemist hebben bij de Days of Play dagen...

Voor mij is psplus niet noodzakelijk, maar voor de games die je erbij krijgt is het 't vaak toch wel waard. Al zit er maar een enkele game bij per jaar die je echt veel speelt brengt het z'n geld vaak al op imo. Maar goed.. we zullen zien.

Ben wel benieuwd hoeveel mensen nou echt gebruik gaan maken van die duurdere abonnementen, als ik naar mezelf kijk knap ik toch al snel af ondanks de nostalgische waarde die een oudere game heeft. Het is dan toch vaak 'niet zoals vroeger'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mars18 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 08:24:
Ik wil 1 maand plus extra gaan proberen. Speel graag NBA en zag dat die er bij zit.

Zie alleen nergens in de PSN Store hoe ik mij moet aanmelden
Denk nog een dagje wachten, dan wordt de dienst uitgebracht namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik dacht toch ook dat het vandaag was.
Even de officiële announcement opgezocht en zie dit staan :
" Europe, Australia, New Zealand – targeting June 22, 2022 (June 23, 2022 in local time zone) "

Ook voor Japan een gelijkaardige melding. Ik vermoed dus inderdaad dat het vannacht pas ingaat en dit een US-oriented bericht was. Ik meen dat Sales ook altijd beginnen/eindigen om 1u 's nachts, want heb me daar ook al aan mispakt dat ik dacht nog een dag extra te hebben en dan blijkt dat 14 maart eigenlijk betekent dat een deal op de 14de 's morgens al voorbij was).

Wel redelijk belachelijk dat ze die datums zo announcen, alsof iedereen denkt in termen van US timezones. Als je al al je launch dates in 1 timezone wil zetten, neem dan UTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
amst3l schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 08:44:
[...]
Ben wel benieuwd hoeveel mensen nou echt gebruik gaan maken van die duurdere abonnementen, als ik naar mezelf kijk knap ik toch al snel af ondanks de nostalgische waarde die een oudere game heeft. Het is dan toch vaak 'niet zoals vroeger'
Idem hier.
Ik heb nu welliswaar nog 4 jaar Premium omwille van FOMO toen het announced werd en duidelijk werd dat wie PS Now stackte goedkoop Premium kon krijgen. Maar ik zie mezelf eigenlijk nauwelijks tot niet gebruik maken van de mogelijkheden van Premium. Extra is al meer dan genoeg. Dus een beetje spijt dat ik zo ver Premium genomen heb (anderzijds: ik heb ook 'maar' €140 betaald en ben eigenlijk nog altijd goedkoper af dan dat ik een upgrade naar Extra zou gedaan hebben).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
amst3l schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 08:44:
[...]

Ja, ik heb dat eigenlijk ook. Vaak is het bij mij dat het vooral nostalgie en een roze bril is. Héél soms speel ik nog wel eens een spelletje op mijn PS3 (onlangs nog Space Marine, Mirror's Edge en de Silent Hill collectie gekocht) maar ouder dan dat moet het echt niet worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi2004
Twixie schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:14:
" Europe, Australia, New Zealand – targeting June 22, 2022 (June 23, 2022 in local time zone) "

Ook voor Japan een gelijkaardige melding. Ik vermoed dus inderdaad dat het vannacht pas ingaat en dit een US-oriented bericht was. Ik meen dat Sales ook altijd beginnen/eindigen om 1u 's nachts, want heb me daar ook al aan mispakt dat ik dacht nog een dag extra te hebben en dan blijkt dat 14 maart eigenlijk betekent dat een deal op de 14de 's morgens al voorbij was).

Wel redelijk belachelijk dat ze die datums zo announcen, alsof iedereen denkt in termen van US timezones. Als je al al je launch dates in 1 timezone wil zetten, neem dan UTC.
De website zegt wel dat ze vandaag beginnen met omzetten en verwachten eind 23 juni alles gehad te hebben, vandaar de ingangsdatum 23ste vermoed ik.

schumi2004 in "[PS+] Playstation Plus"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zal wel weer typisch Sony zijn dat het enkele dagen een rommeltje is :).
Gisteren merkte ik bvb al dat mijn abonnement van PS+ ineens liep tot 2026, met dezelfde einddatum als mijn PSNow die ik gestackt had.

Wellicht willen ze dat eerst bij iedereen goed staan hebben vooraleer ze dan de nieuwe games gaan aanbieden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Twixie schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:14:

"Targeting". Dus het kan ook 24 juni worden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raem schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:37:
[...]
"Targeting". Dus het kan ook 24 juni worden. :+
Zelfkennis, ze dachten al dat ze er mogelijk weer een zootje van gingen maken 8) .
Nu, wij zijn als laatste aan de beurt, dus ik neem aan dat het nu wel vlot zal verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Extra lijkt me de beste keus voor de meeste. Maar wat ik verwarrend vind is dat ik ook gehoord heb dat een game zoals Stray op dag 1 enkel bij premium zit. Weet niet of dat klopt maar dan zou er dus meer voordelen zijn van Premium ten op zichtte van Extra.
Enkel streamen van oude PS games heeft voor mij geen meerwaarde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-10 20:45

JSchut

.....

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:03:
Extra lijkt me de beste keus voor de meeste. Maar wat ik verwarrend vind is dat ik ook gehoord heb dat een game zoals Stray op dag 1 enkel bij premium zit. Weet niet of dat klopt maar dan zou er dus meer voordelen zijn van Premium ten op zichtte van Extra.
Enkel streamen van oude PS games heeft voor mij geen meerwaarde.
Stray is voor Playstation Extra en Premium.

Volgens mij is Extra alles van PS4 en 5. Premium is PS3 en ouder.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:03:
Maar wat ik verwarrend vind is dat ik ook gehoord heb dat een game zoals Stray op dag 1 enkel bij premium zit.
Ook voor Extra : https://blog.playstation....n-plus-extra-and-premium/
Dus niets verwarrend aan ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Stray komt ook in Extra volgens de officiele blog: https://blog.playstation....n-plus-extra-and-premium/

Ik houd het bij het goedkoopste abo voorlopig maar ga wel een paar PS Classics los aanschaffen die nu ook trophy support hebben gekregen. Nog nooit Ape Escape en Syphon Filter gespeeld vroeger, dus toch maar eens een kans geven. Wel jammer dat Jumping Flash! geen trophies heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Zo zie je maar weer, altijd dubbel checken bij dat soort berichten..
Dan is mijn keus simpel, Extra. Ghost of Tsushima, Death Stranding, Spiderman, Horizon etc. is het dik waard lijkt mij zo. Allemaal nog niet gespeeld :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Laatst online: 09-10 12:57

Griffin

Is mythical

Momenteel heb ik essential (overgezet van oude normale PS Plus) en dat is voor nu nog voldoende en die loopt nog tot eind november... daarna ga ik misschien switchen voor Extra... ben op dit moment toch nog wel even bezig met HFW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietdatikweet
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10:29
Op welke site kan je duudelijk zien welke games speelbaar zijn bij de tier extra?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Naar 'verwachting' en Sony kennende zal dit wel goed komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5YAXWQCDUuy55zCMxKB4e4X8Bdk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PMIloc3EZ5EHr6Z6tPJeAKf1.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wordt de Playstation App eigenlijk ook aangepast zodat je makkelijk door het aanbod kan bladeren en je games naar je console kunt downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raem schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:57:
Wordt de Playstation App eigenlijk ook aangepast zodat je makkelijk door het aanbod kan bladeren en je games naar je console kunt downloaden?
Ik ga er van uit van wel. Vraag me ook af of we een System Update krijgen, want ook daar moeten toch wat zaken anders gelabeld en getoond worden. PSNow bestaat bvb niet meer in het nieuwe model.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivandu
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Er zijn nog zoveel dingen ontzettend slecht geregeld bij PSN. Log maar eens in op PSN op een webbrowser. Het gaat sowieso allemaal via Sony Entertainment, wat nog bovenop de Playstation site ligt.

Ga je naar abonnement dan ga je weer naar een totaal andere pagina, met een overlay waar staat hoe lang je abo nog geldig is en met 1 knop om het automatisch verlengen stop te zetten (geen opties om tijd bij te kopen of om je betalingsmanier te wijzigen, dat moet dan weer via een ander menu).

Al met al erg slordig voor zo'n groot platform en het lijkt er op dat er in plaats van iets goed te (re)designen steeds gewoon dingen zijn 'opgelapt' en 'toegevoegd'. Hebben ze geen UX department daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivandu schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 11:38:
Hebben ze geen UX department daar?
Het is geen UX probleem maar gewoon een probleem dat de onderliggende modellen compleet brak zijn en inderdaad telkens weer gepatcht werden ipv een gegeven moment alles eens te refactoren. Mystic heeft het in een van zijn recente videos ook over weer nieuwe issues met licenses onder het nieuwe PS+ model : YouTube: New PS Plus Problems Showing Up. | Final Fantasy VII Rebirth Coming ...

Ik heb zelf ooit de obsessie ontwikkeld ( :+ ) om al mijn games te gaan bijhouden in Excel, incl of het aankopen of PS+ zijn, alsook de DLCs. Het is dan pas goed duidelijk wat voor vreemde issues er in hun license data zit. De strafste, die ook nooit gefixt geweest is, is wel die waarbij DLCs van sommige PS4 games ook bij andere games verschijnen. Dit is bvb met verschillende Battlefield games het geval, maar er zijn ook games die helemaal niets met elkaar te maken hebben waarbij dat gebeurt. De enige constante is dat het van dezelfde uitgevers is.

Niet erg toch, denk je dan. Tot je beseft dat een DLC niet afzonderlijk te deleten is en enkel uit je storage verdwijnt wanneer je de parent game deletet. En je raadt het al: bij die DLCs die bij meerdere games staan, moet je dus AL die games deleten vooraleer de DLC weg is. Maar als je dus 300+ games staan hebt: good luck om te vinden onder welke andere games die DLCs ook nog staan.
Pagina: 1 ... 72 ... 97 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier te vragen naar PSN (cards) aanbiedingen. Weet je een goede aanbieding? Dan kun je die plaatsen in het Console Budget Gaming topic. Ook daar is het echter niet de bedoeling om naar aanbiedingen te vragen.