Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:41
Ik heb wat pagina's terug gelezen maar begeijp het niet goed denk.

Op dit moment heb ik PS+ tot eind 2025, mijn PS Now loopt over 2 dagen af.

Als ik dus nu een PS Now voucher koop voor een jaar krijg ik dan tot eind 2025 Premium?
Of loopt premium door tot de oude PS Now verloopt en val je terug naar Essential?

Is dat sowieso al helder dat je Premium krijgt als je beide hebt en niet allen Extra?

Als ik het zo hou dan krijg ik Essential, die was helder.

/edit:
Ik kan al geen 12 maanden meer vinden voor NL maar kan nog wel abbo heractiveren in mijn account (was al verlopen zag ik, datum staat op 07/03/2022 dus heb tot begin juli 8)7 )
Zou dit zin hebben?

[ Voor 18% gewijzigd door schumi2004 op 30-03-2022 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sunz schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 14:10:
[...]
Kan iemand dit bevestigen dat PS Now via CDkeys niet zou werken? Momenteel nog eentje via Bol aangekocht maar twijfel om nog eentje te kopen bij CDkeys.
Voor BE werkt het terug maar de prijs is wel verhoogd. Voor NL is het momenteel ‘not available’. Bij bol.com eenzelfde verhaal trouwens. Dus ik vrees dat Nederlanders er stilaan aan zijn voor de moeite en Belgen zich mogelijk ook moeten haasten. Al kan het natuurlijk ook een andere reden zijn, en dat het maar tijdelijk is. Echter gezien Sony via hun eigen kanaal ook 3m en 12m verwijderd hebben, is het niet ondenkbaar dat ze ook elders definitief verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-10 11:31
schumi2004 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 14:13:
Ik heb wat pagina's terug gelezen maar begeijp het niet goed denk.

Als ik dus nu een PS Now voucher koop voor een jaar krijg ik dan tot eind 2025 Premium?
Of loopt premium door tot de oude PS Now verloopt en val je terug naar Essential?
Tot Sony hier zelf opheldering over geeft kan niemand jou met zekerheid zeggen wat er in zo een situatie gaat gebeuren. Ik neem aan dat ze voor de launch nog wel met een uitgebreide FAQ komen waar dit soort zaken in uitgelegd gaan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi2004 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 14:13:

Niemand die het momenteel met zekerheid kan zeggen.
Er zijn verschillende scenarios, en Sony heeft eigenlijk van verschillende niet echt gezegd wat ze zullen doen.
* Bij launch heb je PS+ : dat is vrij duidelijk en je wordt omgezet naar PS+ Essential
* Bij launch heb je PSNow : dat wordt omgezet naar PS+ Premium. Maar eigenlijk heeft Sony niet expliciet gezegd dat je resterende reeds betaalde periode ongewijzigd geldig blijft, al gaat iedereen daar wel van uit.
* Bij launch heb je beide, en je PS+ loopt als eerste af : hier is niets over gezegd, maar de meesten gaan er van uit dat er gewoon naar je PSNow gekeken wordt en je dus PS+ Premium krijgt tot de datum dat je PSNow afliep (zie vorige bullet), en je resterende PS+ dus gewoon genegeerd wordt.
* Bij launch heb je beide, en je PSNow loopt als eerste af : hier is niets over gezegd en is al helemaal niet duidelijk wat er zal gebeuren. Er zijn er die er van uitgaan dat je PS Premium dan ook geldt tot de eindddatum van je PS+.

Het is allemaal dik vervelend temeer daar je momenteel wel snel moet zijn om nog PSNow te nemen/verlengen. Dus ook in jouw geval is het een beetje een gok. Biljkt het 4de scenario hierboven te kloppen, dan neem je nu dus 3 maand PSNow, maar het is even goed mogelijk dat ze beslissen van je dan Premium te geven totdat je PSNow afloopt en je dan te downgraden naar Essential, en dan was het eigenlijk weggegooid geld.

Zelf zit ik in de omgekeerde situatie. Had nog 2 jaar PS+, en als het vierde scenario bewaarheid wordt, dan had ik eigenlijk beter gewoon PS+ nog een paar verlengd, en dan 3 maand PSNow genomen. Nu heb ik 4 jaar PSNow genomen, en zal ik hoogst waarschijnlijk mijn nog 2 jaar PS+ 'verliezen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:49
Twixie schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 14:16:
[...]

Voor BE werkt het terug maar de prijs is wel verhoogd. Voor NL is het momenteel ‘not available’. Bij bol.com eenzelfde verhaal trouwens. Dus ik vrees dat Nederlanders er stilaan aan zijn voor de moeite en Belgen zich mogelijk ook moeten haasten. Al kan het natuurlijk ook een andere reden zijn, en dat het maar tijdelijk is. Echter gezien Sony via hun eigen kanaal ook 3m en 12m verwijderd hebben, is het niet ondenkbaar dat ze ook elders definitief verdwijnen.
Ow staat hier gewoon nog aan 42,49 (BE). Denk dat ik het gewoon ga houden bij 1 jaartje. Stel dat het dan toch niet allemaal dat is. Geef toch nog altijd de voorkeur aan men fysieke collectie PS1-PS2-PS3 games. Ook al kosten die PS1 RPG's nu bijna een fortuin :'(

Wel super hard benieuwd naar trophy support voor PS1 games!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sunz schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 14:30:
[...]
Ow staat hier gewoon nog aan 42,49 (BE).
Klopt. Gisteren was het zelfs maar €35. En dan was het eigenlijk voor mij wel een redelijke no-brainer om direct 4 jaar te nemen. Dat is dan dus hopelijk €140 voor 4 jaar Premium. Eerlijkheidshalve moet ik dan ook wel zeggen dat ik dan eigenlijk 20 maanden PS+ voor niets betaald heb (wat toch ook weer ongeveer €75 of zo was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:49
Twixie schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 14:33:
[...]

Klopt. Gisteren was het zelfs maar €35. En dan was het eigenlijk voor mij wel een redelijke no-brainer om direct 4 jaar te nemen. Dat is dan dus hopelijk €140 voor 4 jaar Premium. Eerlijkheidshalve moet ik dan ook wel zeggen dat ik dan eigenlijk 20 maanden PS+ voor niets betaald heb (wat toch ook weer ongeveer €75 of zo was).
Hier ook sinds eind januari PS + verlengd voor 1 jaar. Dus best PS Now pas eind mei verzilveren om er het maximale uit te halen?

Denk dat het PS Now abbo doorslaggevend zal zijn. Stacken samen met PS + zie ik Sony niet gauw doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:32
Ik denk zelf eerlijk gezegd dat bij de aankoop van eender welke verlenging er wordt gekeken naar wat voor abo je nu hebt lopen, en daar een korting vanaf gaat.

Bijvoorbeeld: je hebt nu nog voor 2 jaar Plus, en je wilt naar Premium: dan gaan de kosten van Essential van de prijs af voor zolang je huidige abo loopt.

Het kan ook zijn dat Sony je bij launch een aanbieding doet om je huidige abo om te zetten naar een nieuw abo, al dan niet met bijbetaling naar een hogere tier, en dat het aanbod zal verschillen met de abo's die je nu hebt lopen (plus en now)

[ Voor 32% gewijzigd door Geronimous op 30-03-2022 14:44 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geronimous schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 14:43:
Ik denk zelf eerlijk gezegd dat bij de aankoop van eender welke verlenging er wordt gekeken naar wat voor abo je nu hebt lopen, en daar een korting vanaf gaat.
De manier waarop ze de conversie van PSNow aangekondigd hebben, komt hier al niet mee overeen. Daarom is er ook zoveel verwarring. PS+ wordt kostenloos omgezet in PS+ Essential, PSNow wordt kostenloos omgezet in PS+ Premium. Nochtans kosten vandaag PS+ en PSNow evenveel. Anderzijds kan ik me totaal niet inbeelden dat wie nu bvb maandelijks voor PSNow betaalt, gewoon tot in het einde der tijden €9.99 zal betalen voor Premium.
Bijvoorbeeld: je hebt nu nog voor 2 jaar Plus, en je wilt naar Premium: dan gaan de kosten van Essential van de prijs af voor zolang je huidige abo loopt.
De vraag is vooral wat ze gaan doen met wie enkel PSNow heeft, want in het nieuwe model is er niets dat ermee overeen komt. Ze kunnen niet ineens geld gaan bijvragen terwijl je al voor een bepaalde periode betaald had. Opnieuw: bijna zeker gaan ze die gewoon Premium geven tot de eindperiode. Eventueel kunnen ze nog de einddatum gaan herberekenen (en dus inkorten) omdat je minder betaald hebt voor een dienst die nu duurder is. Maar dat zou wel heel erg consumer-unfriendly zijn en ook weer in strijd met wat ze aangekondigd hebben.
Voor wie al PS+ heeft momenteel is PS NOW aankopen eigenlijk zinloos, want beiden bij elkaar opgeteld zit je ongeveer aan de prijs van premium straks.
Of je al dan niet PS+ hebt nu, is eigenlijk niet eens relevant. Waar je dus bijna zeker serieus winst mee gaat maken is als je PSNow neemt (wat je dus eigenlijk evenveel kost als PS+) en die straks zomaar omgezet wordt in PS+ Premium. Als je nu bvb PS+ hebt tot pakweg augustus, is het juist wél zinvol om het geld dat je zou gebruiken om je PS+ te verlengen, te gaan gebruiken om PSNow te nemen, want je krijgt er dan straks Premium voor wat dus sowieso alles bevat wat je in PS+ hebt.
Geronimous schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 14:43:
Het kan ook zijn dat Sony je bij launch een aanbieding doet om je huidige abo om te zetten naar een nieuw abo, al dan niet met bijbetaling naar een hogere tier, en dat het aanbod zal verschillen met de abo's die je nu hebt lopen (plus en now)
Maar het probleem voor Sony is dat dat ze dat niet kunnen doen met PSNow, want er is niets vergelijkbaar in het nieuwe model. Ze kunnen tegen hun PSNow abonnees niet gaan zeggen: ok, je hebt nog 9 maand, maar je hebt de keuze: geld terug, of je betaalt bij voor Premium. Daarmee dat ze zichzelf eigenlijk compleet vastrijden met hun nieuw model, en ze eigenlijk bijna niet anders kunnen dan PSNow abonnees dan maar gratis PS+ Premium te geven alsof ze voordien zowel PSNow als PS+ hadden.

Dus die hele conversie-vraagstukken tonen eigenlijk aan wat voor ondermaatse refresh dit is. Vroeger had je 3 mogelijkheden : PS+, PSNow en PS++PSNow. Nu valt ineens PSNow weg en heb je alleen PS+ en PS++PSNow, en dan schuiven ze er nog een nieuwe artificiele 3de tier tussen. Pricing is hierbij ook gewoon hetzelfde gebleven. Alleen is het dus gewoon minder flexibel dan hoe het vroeger was.

[ Voor 23% gewijzigd door Twixie op 30-03-2022 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-10 14:48

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Laten we niet vergeten dat Sony gewoon een commercieel bedrijf is, en dus aan winstmaximalisatie doet. Gevallen waarbij nu de PSNow eerder afloopt dan de PS+ zullen naar mijn idee gewoon terugvallen naar PS+ Essential. Dat lijkt me technisch prima in te regelen door Sony en daar heb je als abonnee t.o.v. ook geen nadeel van, dus waarom zouden ze het anders doen? Sony zal echt wel nagedacht hebben over hoe ze dit willen doen. En hoe langer ze hier onduidelijk over zijn, hoe meer mensen gaan speculeren en nog snel even extra PS+ kopen nu. Omzet binnen, Sony blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
@Twixie Als je binnenkort moet gaan verlengen is het wel een interessant dilemma, want wat gaat Sony idd doen met PS Now klanten. We weten het antwoordt denk ik wel al, gezien deze abo's al niet meer te krijgen zijn :)

Voor wie de komende jaren PS+ heeft vooruit betaald kan het ook wel interessant zijn, maar met een stuk minder winst. Ik heb bijvoorbeeld nog 2 jaar +, aangekocht voor 40,- per jaar. Als ik daar nu een Now code bij koop voor 50,- dan zit ik op 90 euro per jaar, en bespaar je 30,- per jaar op Premium.

De vraag daarbij is - en dat maakt het voor mij het allermoeilijkst - WAT ga ik precies krijgen met Premium? Welke games vallen daaronder? Zitten daar ook al snel de nieuwste First Party titels bij? Met de topgames die er aan komen is dat dan wel interessant. Zitten die er niet meteen of snel in, dan zie ik voor mij de toegevoegde waarde van premium niet. Ik heb nooit interesse gehad in Now.

Er speelt nu dus ook een stukje FOMO mee, mensen willen met een slimme inkoopactie heel goedkoop Premium te hebben, maar zijn mogelijk dus uiteindelijk meer geld kwijt dan wanneer ze bij Essential waren gebeleven omdat het aanbod van premium toch niet zo interessant is.

Als je binnenkort moet verlengen is een NOW abo van 50 euro een no-brainer, want dan heb je voor dat bedrag een proefperiode van Premium.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
Icephase schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 15:13:
Laten we niet vergeten dat Sony gewoon een commercieel bedrijf is, en dus aan winstmaximalisatie doet. Gevallen waarbij nu de PSNow eerder afloopt dan de PS+ zullen naar mijn idee gewoon terugvallen naar PS+ Essential. Dat lijkt me technisch prima in te regelen door Sony en daar heb je als abonnee t.o.v. ook geen nadeel van, dus waarom zouden ze het anders doen? Sony zal echt wel nagedacht hebben over hoe ze dit willen doen. En hoe langer ze hier onduidelijk over zijn, hoe meer mensen gaan speculeren en nog snel even extra PS+ kopen nu. Omzet binnen, Sony blij.
Ook daar zie ik Sony nog best voor aan: dat NOW gewoon overgaat in Essential.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-10 14:48

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Geronimous schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 15:15:
[...]

Nee, feitelijk niet want de PSNow is dan afgelopen. Je zou dan sowieso alleen PS+ overhouden, en dan straks -zo verwacht ik dus- alleen PS+ Essential. Je krijgt dan een subscription op PS+ Premium tot einddatum X (je huidige einddatum van PSNow) en een gelijktijdige subscription op PS+ Essential tot einddatum Y (je huidige einddatum van PS+). Dat er 2 Subscriptions tegelijk lopen, zou geen issue mogen zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
Icephase schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 15:20:
[...]

Nee, feitelijk niet want de PSNow is dan afgelopen. Je zou dan sowieso alleen PS+ overhouden, en dan straks -zo verwacht ik dus- alleen PS+ Essential. Je krijgt dan een subscription op PS+ Premium tot einddatum X (je huidige einddatum van PSNow) en een gelijktijdige subscription op PS+ Essential tot einddatum Y (je huidige einddatum van PS+). Dat er 2 Subscriptions tegelijk lopen, zou geen issue mogen zijn lijkt me.
Straks zowel een Essential als een Premium hebben lopen lijkt me alleen maar meer verwarrend en zinloos, want Essential zit in Premium. Ik denk wel dat Plus en Now worden geconsolideerd in 1 nieuw abo, maar hoe en met welke pricing is dus de vraag :)

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geronimous schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 15:14:
Voor wie de komende jaren PS+ heeft vooruit betaald kan het ook wel interessant zijn, maar met een stuk minder winst. Ik heb bijvoorbeeld nog 2 jaar +, aangekocht voor 40,- per jaar. Als ik daar nu een Now code bij koop voor 50,- dan zit ik op 90 euro per jaar, en bespaar je 30,- per jaar op Premium.
Je gaat er nu van uit dat je dan 2 jaar PSNow erbij neemt, maar dan kies je dus gewoon voor de normale conversie van PS++PSnow naar PS+ Premium. De enige winst die je dan maakt zijn goedkopere codes in vgl met de Sony list price, maar ik ga er van uit da je vanaf juni ook de nieuwe PS+ tiers bij resellers kunt krijgen aan lagere prijs.
De truuk die je nu vooral wil doen is profiteren van de conversie van PSNow naar PS+ Premium. Want dan spaar je al minstens 50% uit (waarbij ik wel even je resterende PS+ periode negeer, als je PS+ klant bent).
De vraag daarbij is - en dat maakt het voor mij het allermoeilijkst - WAT ga ik precies krijgen met Premium? Welke games vallen daaronder? Zitten daar ook al snel de nieuwste First Party titels bij? Met de topgames die er aan komen is dat dan wel interessant. Zitten die er niet meteen of snel in, dan zie ik voor mij de toegevoegde waarde van premium niet. Ik heb nooit interesse gehad in Now.
Ik vind dat niet eens een relevante vraag. Punt blijft dat er manieren zijn om te profiteren van de conversie waarbij je nu betaalt voor PS+ of PSNow, en daardoor straks Premium krijgt voor de prijs van Essential. De moeilijkste vraag is dus vooral hoe die conversies gaan werken (cfr mijn 4 scenarios hierboven).
Er speelt nu dus ook een stukje FOMO mee, mensen willen met een slimme inkoopactie heel goedkoop Premium te hebben, maar zijn mogelijk dus uiteindelijk meer geld kwijt dan wanneer ze bij Essential waren gebeleven omdat het aanbod van premium toch niet zo interessant is.
Dat klopt. Bij mij was het ook pure FOMO dat ik zo snel erop sprong. Eerst had ik nog gepost dat ik gewoon bij Essential bleef, nog geen uur later had ik 4 jaar PSNow besteld voor €140 :D. En inderdaad, doordat ik nog 2j PS+ heb, zal me dat wel duurder uitvallen dan 4 jaar Essential. In het scenario waarbij mijn resterende PS+ de vuilbak in gekieperd wordt, zal ik dan ongeveer €210 betaald hebben voor 4 jaar Premium. Als ik even goedkoop PS+ verlenging kon kopen, dan zou het ongeveer €140 geweest zijn voor 4 jaar Essential.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geronimous schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 15:15:
[...]
Dat is gewoon ondenkbaar. Essential is de huidige PS+, dus zomaar PSNow klanten omzetten naar iets totaal anders gaat gewoon niet gebeuren. Meer zelfs, ze hebben gewoon bij de aankondiging al gezegd dat PSNow klanten naar Premium omgezet worden, juist omdat enkel Premium ook de zaken heeft die ze nu in PSNow hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Icephase schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 15:20:
[...]
Je krijgt dan een subscription op PS+ Premium tot einddatum X (je huidige einddatum van PSNow) en een gelijktijdige subscription op PS+ Essential tot einddatum Y (je huidige einddatum van PS+). Dat er 2 Subscriptions tegelijk lopen, zou geen issue mogen zijn lijkt me.
Dat gaan ze nooit doen, wegens te verwarrend zoals @Geronimous ook al stelt. Bovendien zijn het tiers in 1 abonnement dus denk dat het technisch ook niet mogelijk zal zijn. Je PS+ downgraden op de einddatum van je oude PSNow zal ook maar vreemd zijn, maar is al iets waarschijnlijker, met eventueel de mogelijkheid tot upgraden naar Premium op dat moment. Ook wel weer administratief vervelend.

Het simpelste zou dus echt zijn dat ze gewoon naar de einddatum van beide kijken, en je dan Premium geven tot die einddatum. Dat dat niet bepaald fair is tegenover klanten die nog jaren zowel PS+ als PSNow hebben, zullen ze zich wellicht niets van aan trekken.

Het alternatief is dat ze op het moment van launch een conversie-rate toepassen en zo je nieuwe einddatum van Premium berekenen. Gezien Premium dubbel zo duur is als PSNow en PS+, is die rate gewoon simpelweg 2:1. Maar dat zou dan betekenen dat mensen ineens een einddatum krijgen die vroeger is dan wat ze nu hebben, en wellicht willen ze een hoop zever (misschien zelfs juridisch) vermijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
Twixie schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 15:28:
[...]

Je gaat er nu van uit dat je dan 2 jaar PSNow erbij neemt, maar dan kies je dus gewoon voor de normale conversie van PS++PSnow naar PS+ Premium. De enige winst die je dan maakt zijn goedkopere codes in vgl met de Sony list price, maar ik ga er van uit da je vanaf juni ook de nieuwe PS+ tiers bij resellers kunt krijgen aan lagere prijs.
De truuk die je nu vooral wil doen is profiteren van de conversie van PSNow naar PS+ Premium. Want dan spaar je al minstens 50% uit (waarbij ik wel even je resterende PS+ periode negeer, als je PS+ klant bent).
Als je het lopende, en al betaalde, Plus abo negeert in je betoog, negeer je dus ook mijn hele punt ;)

(en ik verwacht bij launch nog geen goedkope acties van de nieuwe PS+ tiers bij retailers)

Enfin, ik ben erg benieuwd hoe ze de 2 abonnementen met verschillende looptijden gaan samenvoegen. Ik wacht in ieder geval nog af, voor mij persoonlijk is Premium nog niet interessant genoeg.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20:22
Ondanks ik gisteren 3 maand zei, toch maar 1 jaar via CDKeys gekocht aan €42,49.
Los van hoe alles uitdraait kan ik bijvoorbeeld Returnal al spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechFox
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:52
Het is vrij simpel.

Heb je nu PlayStation plus? Dan blijft het zoals het is zolang je abonnement nog loopt. De naam zal alleen veranderen naar Essential.

Deze zal nooit gratis omgezet worden naar extra of ultimate.

Heb je nu een PlayStation Now abonnement. Dan wordt deze omgezet naar PlayStation ultimate. Zolang je abonnement nog loopt.

Waarschijnlijk zal je als je nu alleen een PlayStation plus hebt kunnen upgraden naar een hogere tier. Maar dat is nog niet bekend gemaakt. De kosten ook niet.

Heb je zowel PlayStation plus als PlayStation now dan worden beiden omgezet naar PlayStation Essential en PlayStation ultimate totdat je abonnement afloopt of verlengt voor een van de 3.

Dus stel je voor je PlayStation plus loopt tot ver in 2023 en je PlayStation now tot eind 2022 zal ingedeeld worden bij PlayStation ultimate tot eind 2022, daarna zal die overgaan naar Essential.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim01
  • Laatst online: 13-10 11:31
Ben trouwens benieuwd of Ratchet&Clank: Rift Apart er tijdens de launch in zit. Spel is dan iets meer dan een jaar oud en als die er dus niet in zit zou ik dus andere (big budget) First Party titels ook niet binnen een jaar verwachten

Acties:
  • +4 Henk 'm!
TechFox schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 16:28:
Het is vrij simpel.

Heb je nu PlayStation plus? Dan blijft het zoals het is zolang je abonnement nog loopt. De naam zal alleen veranderen naar Essential.

Heb je nu een PlayStation Now abonnement. Dan wordt deze omgezet naar PlayStation ultimate. Zolang je abonnement nog loopt.

Waarschijnlijk zal je als je nu alleen een PlayStation plus hebt kunnen upgraden naar een hogere tier. Maar dat is nog niet bekend gemaakt. De kosten ook niet.

Heb je zowel PlayStation plus als PlayStation now dan worden beiden omgezet naar PlayStation Essential en PlayStation ultimate totdat je abonnement afloopt of verlengt voor een van de 3.

Dus stel je voor je PlayStation plus loopt tot ver in 2023 en je PlayStation now tot eind 2022 zal ingedeeld worden bij PlayStation ultimate tot eind 2022, daarna zal die overgaan naar Essential.
Zolang Sony niks officieel naar buiten brengt is het allemaal speculatie. En kun je dus ook niet zeggen dat het vrij simpel is.
Een dubbel abonnement, zoals jij het omschrijft, lijkt mij namelijk helemaal niet logisch.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destroyer6670
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-10 13:55
Raem schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 10:58:
[...]

Hoop dat je het nog ergens kan vinden. Volgens mij is het ondertussen zo'n beetje overal uitverkocht.
Wordt volgens mij steeds erger. Wellicht hangt er bij de mediamarkt nog 12 maand nl ps now
Ik heb uiteindelijk een Belgisch account aangemaakt en daar online een code voor gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destroyer6670
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-10 13:55
Slim gedaan van Sony, hele hype om hun nieuwe abo! Voordeel, ik heb nu crisis remastered en gta vice city, daar vermaak ik me vast ook nog wel mee, for old time sake

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh ja ?
Je zal wel Premium bedoelen in plaats van Ultimate...
Waarschijnlijk...
Hoezo de 2 samen ?! Het is 1 abonnement met 3 tiers...
Your guess is as good as anyone's...

Vrij simpel, inderdaad.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechFox
Zeker vrij simpel, geen enkele dienst kan jouw een lagere “dienst” leveren voor dezelfde prijs. Het kan enkel duurder worden. Dit is overal zo ook bij je internet of tv abonnement. Een afgesloten dienst moet altijd gelijkwaardig of beter zijn onder de voorwaarden waarop jij de dienst hebt afgesloten.

Lees de informatie die beschikbaar is op de PlayStation blog. Daar staat alles wat je moet weten.

PlayStation now wordt omgezet naar PlayStation premium. PlayStation plus naar Essential.

Elk abonnement zal op de achtergrond doorlopen en als je Essential langer doorloopt dan zal je PlayStation abonnement gedowngraded worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ze het fair doen tellen ze de maanden dat je Essential en Premium overlappen vanaf dat het live is en voegen ze die toe aan je Essential tier aangezien je anders in principe dubbel betaald.
De voordelen van Essential zitten namelijk al in de Premium tier.

Maar het is afwachten hoe Sony dit gaat aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TechFox schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 18:04:
Zeker vrij simpel, geen enkele dienst kan jouw een lagere “dienst” leveren voor dezelfde prijs. Het kan enkel duurder worden. Dit is overal zo ook bij je internet of tv abonnement. Een afgesloten dienst moet altijd gelijkwaardig of beter zijn onder de voorwaarden waarop jij de dienst hebt afgesloten.

Lees de informatie die beschikbaar is op de PlayStation blog. Daar staat alles wat je moet weten.

PlayStation now wordt omgezet naar PlayStation premium. PlayStation plus naar Essential.

Elk abonnement zal op de achtergrond doorlopen en als je Essential langer doorloopt dan zal je PlayStation abonnement gedowngraded worden.
De mail die vanuit Playstation is verstuurd naar mensen die zowel Plus als Now hebben klopt al niet met wat jij zegt.
Wat betekent dit voor jou
Je hoeft niets te doen. Omdat je huidig lid bent van beide services migreren we je abonnementen automatisch naar één abonnement van de nieuwe, verbeterde PlayStation Plus-service – met één terugkerende betaaldatum en één prijs – tenzij één of beide lidmaatschappen aflopen voordat de nieuwe service wordt gelanceerd.
1 abonnement dus, met 1 verloopdatum. Niet 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eRZbvLceYmoLvRbp7CLcxwl-KsM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RCfuVYHsgZSDD9ucxmIjWdTh.webp?f=fotoalbum_large
PS+ games voor volgende maand zijn nu ook officieel aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechFox
Raem schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 18:39:
[...]

De mail die vanuit Playstation is verstuurd naar mensen die zowel Plus als Now hebben klopt al niet met wat jij zegt.

[...]

1 abonnement dus, met 1 verloopdatum. Niet 2.
Toch verwijs ik (opnieuw) naar de informatie die gegeven wordt. Je abonnement zal inderdaad zichtbaar voor jouw samengevoegd worden tot 1. Dat klopt zeker. Maar ze kunnen het nooit maken dat als jij een playstation plus en playstation now samen hebt lopen dit upgraden naar premium en de einddatum van je playstation plus aanhouden.

Dit is zakelijk gewoon niet slim en niet te doen. Playstation is uiteindelijk een bedrijf dat winst moet maken.
Ze zouden dan gratis upgrades gaan weggeven.

Dus het zal samengevoegd worden, geüpdatet worden zolang je playstation now liep en daarna weer gedowngraded worden zolang je playstation plus liep. Voor jouw zichtbaar als 1 abonnement met 1 einddatum. Op die manier faseren ze de oude abonnement uit en komen deze te vervallen. Na paar jaar is iedereen over.

[ Voor 40% gewijzigd door TechFox op 30-03-2022 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TechFox schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 19:11:
Dit is zakelijk gewoon niet slim en niet te doen. Playstation is uiteindelijk een bedrijf dat winst moet maken.
Ze zouden dan gratis upgrades gaan weggeven.
Dat is niet anders dan dat mensen die enkel PSNow hebben ook ineens Premium hebben.
Dus het zal samengevoegd worden, geüpdatet worden zolang je playstation now liep en daarna weer gedowngraded worden zolang je playstation plus liep. Voor jouw zichtbaar als 1 abonnement met 1 einddatum. Op die manier faseren ze de oude abonnement uit en komen deze te vervallen. Na paar jaar is iedereen over.
Jij mag het jouwe geloven. Ik geloof nooit dat we de 2 abonnementen naast mekaar krijgen. Want dan zouden ze ook geen reden hebben om PSNow al direct bij launch over te zetten naar Premium. In elke regio komt er een automatische conversie en vanaf die dag heeft niemand in die regio nog (de oude) PS+ of PSNow.
Over enkele maanden zie we wie gelijk had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TechFox
Twixie schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 20:01:
[...]

Dat is niet anders dan dat mensen die enkel PSNow hebben ook ineens Premium hebben.

[...]

Jij mag het jouwe geloven. Ik geloof nooit dat we de 2 abonnementen naast mekaar krijgen. Want dan zouden ze ook geen reden hebben om PSNow al direct bij launch over te zetten naar Premium. In elke regio komt er een automatische conversie en vanaf die dag heeft niemand in die regio nog (de oude) PS+ of PSNow.
Over enkele maanden zie we wie gelijk had.
:) Ohh maakt mij niet uit wie er gelijk heeft hoor :P Gaat erom dat we kunnen genieten van de services en games die playstation te bieden heeft. Uiteindelijk zijn we om allemaal hier om elkaar te helpen het beste uit onze playstation hardware en diensten te halen. Elkaar te helpen bij problemen en te ondersteunen bij vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Je kunt toch met PS Now niet online gamen zoals je met PS+ wel kunt?
Als die dan premium krijgen krijgen ze feitelijk ook een free upgrade met features en gratis games voor hun library zoals Plus leden nu hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:21

nFo

En wanneer worden die 400+ games bekend gemaakt voor Plus Extra ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
schumi2004 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 20:52:
Je kunt toch met PS Now niet online gamen zoals je met PS+ wel kunt?
Als die dan premium krijgen krijgen ze feitelijk ook een free upgrade met features en gratis games voor hun library zoals Plus leden nu hebben.
Inderdaad, daar gaat de hele discussie ook over. Wie PSNow heeft, gaat blijkbaar ineens zonder meerkost ook de features van PS+ erbij krijgen. Daarmee dat de PSNow codes verkopen als zoete broodjes. Iedereen wil snel een paar jaar PSNow stacken zelfs als hen enkel PS+ interesseert, want de prijs voor PSNow en PS+ is gelijk, maar met PSNow ga je wel Premium krijgen terwijl je met PS+ enkel Essential krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
@schumi2004 , Je stelling klopt idd volgens mij. Aangezien de 'tiers' nu 'stacked' zijn zal je bij het psnow equivalent ook de onderliggende, inbegrepen ps+ krijgen.

Ik zou idd verwachten dat wie beide heeft (+ en now), overgezet wordt naar premium voor de looptijd van ps now, en terugvalt naar essential voor de looptijd van ps+. Lijkt me toch niet echt moeilijk te communiceren naar de gebruikers toe.

Heb je langer 'now' dan '+' lopen, krijg je premium tot einde looptijd 'now'

Mij boeit het helemaal niet. Mijn belangrijkste wens was dat ps+ op een gelijkaardige manier bleef bestaan aan eenzelfde prijs. Gebruik het enkel voor wat online gamen, en de games die je krijgt per maand. Indien Essential niet zou bestaan, of de eerste tier veel duurder was geweest, had ik sowieso alles opgezegd.

Ik hoop enkel dat de jaarlijkse acties rond black friday en zo nog terugkomen. Een jaar ps+ (essential dus) voor 45 euro. Stackable. Daar kan ik wel mee leven.

De ps+ games zijn allang niet zo interessant meer (getuige deze maand :+ ) en ik heb al een gigantische backlog aan ps+ games (wel goeie games dan uit de voorbije jaren) die ik nog niet heb aangeraakt. In principe heb ik ps+ 'er al uit voor de volgende 5 jaar of zo, ook al komt er geen enkele ps+ game meer bij.

Verder ook geen fan van 'all you can play' game-abo services. Haal ik er toch niet uit, koop m'n games liever zoals vroeger. Ik gebruik ze wel nu en dan om iets uit te proberen, of een maandje om iets te spelen wat in de service staat. Maar dan meteen opzeggen.

EA play voor pc heb ik even gehad, dat bedrag was zo laag dat ik me meestal niet herinnerde om de terugkerende billing te desactiveren :P Uiteindelijk ook niet veel aan gehad, en de games die ik daar het meeste speelde gewoon gekocht op steam.

Ik zie mezelf ps premium wel af en toe eens inschakelen voor een maandje als ik in een nostalgische bui ben, en even wil 'retro gamen'. Hoef ik niet meer alle oude hardware aan te sluiten, controllers bij elkaar te zoeken, moeite doen met bekraste schijfjes, ... Lijkt me wel leuk, tot het weer genoeg is geweest ;) Max. een maandje dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Twixie schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 21:40:
[...]

Inderdaad, daar gaat de hele discussie ook over. Wie PSNow heeft, gaat blijkbaar ineens zonder meerkost ook de features van PS+ erbij krijgen. Daarmee dat de PSNow codes verkopen als zoete broodjes. Iedereen wil snel een paar jaar PSNow stacken zelfs als hen enkel PS+ interesseert, want de prijs voor PSNow en PS+ is gelijk, maar met PSNow ga je wel Premium krijgen terwijl je met PS+ enkel Essential krijgt.
Zijn die nog ergens te koop? Of worden ze niet meer aanvaard door de playstation? Heb nog wel wat tegoedbonnen liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Amos_x schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 21:45:
[...]
Zijn die nog ergens te koop? Of worden ze niet meer aanvaard door de playstation? Heb nog wel wat tegoedbonnen liggen :P
Bij bol en cdkeys zijn die voor NL momenteel niet verkrijgbaar, maar misschien was dat al zo van voordat de koopwoede gisteren losbarste. Dus mogelijk komen die wel weer beschikbaar de komende weken.
Die voor BE zijn wel nog gewoon te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Twixie schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 22:13:
[...]

Bij bol en cdkeys zijn die voor NL momenteel niet verkrijgbaar, maar misschien was dat al zo van voordat de koopwoede gisteren losbarste. Dus mogelijk komen die wel weer beschikbaar de komende weken.
Die voor BE zijn wel nog gewoon te verkrijgen.
Bij bol BE en NL alvast niet. Meende ook iets gelezen te hebben (maar weet niet meer waar :X Kan het op de frontpage niet vinden) dat de verkoop van digitale ps now codes was stopgezet, en dat bijgevolg zelfs de fysieke kaartjes uit de handel werden gehaald.

Maar kan me nu niet meer herinneren of dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:23
Hm, ik heb nog tot 31 mei 2023 PS+.

Naja, ik zie over een jaar wel wat ik ga doen. Wellicht heb ik tegen die tijd al wat weg kunnen werken van mijn huidige digitale en fysieke backlog van de PS4 en PS3 :+ Want betalen voor wat je niet gebruikt is natuurlijk ook gewoon zonde. Koop ik liever een fles goede whisky :9 daar doe ik ook vreselijk lang mee, maar dat terzijde

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColonelSanders
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14-10 18:34
Ehh ik twijfel nu al een beetje of ik wel een game uit de sale moet halen. Straks zit ie bij Plus Premium wat ik ook wil. Dat heb je met die abonnementen.

PSN: Space-o-saurus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivandu
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
nFo schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 21:38:
En wanneer worden die 400+ games bekend gemaakt voor Plus Extra ?
Ik gok dat het gewoon alle gratis PS Plus games tot nu toe zijn? Dat zijn er ongeveer wel 400 denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:33
Rivandu schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:29:
[...]

Ik gok dat het gewoon alle gratis PS Plus games tot nu toe zijn? Dat zijn er ongeveer wel 400 denk ik.
Plus het aanbod dat beschikbaar is via PlayStation Now.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]
Als long-time PS Plus member die dus al alle Plus games van PS4 en PS5 heeft, hoop ik uiteraard dat dat niet het geval is, en er dus daadwerkelijk ook andere games gaan tussen zitten. In hun announcement spraken ze sowieso al over verschillende titels die geen PS+ games waren: Returnal, Death Stranding, Miles Morales, etc...
En zoals @NotSteady zegt ook de games uit PSNow, alhoewel, doen die ook geen roulatie waarbij games ook verdwijnen, net zoals bij GamePass ? Wat, denk ik, wel anders wordt dan PSNow nu, is dat PS4 en PS5 games sowieso downloadable worden, want bij PSNow is dat maar een subset van de PS4 games, dacht ik. Nu, ik heb PSNow zelf nog maar sinds eergisteren en moet nog eens verder rondsnuffelen wat er allemaal wel en niet in zit. Streamend een PS3 spel spelen beviel me wel verbazend goed, eerlijk gezegd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:33
Twixie schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:39:
[...]

Als long-time PS Plus member die dus al alle Plus games van PS4 en PS5 heeft, hoop ik uiteraard dat dat niet het geval is, en er dus daadwerkelijk ook andere games gaan tussen zitten. In hun announcement spraken ze sowieso al over verschillende titels die geen PS+ games waren: Returnal, Death Stranding, Miles Morales, etc...
En zoals @NotSteady zegt ook de games uit PSNow, alhoewel, doen die ook geen roulatie waarbij games ook verdwijnen, net zoals bij GamePass ? Wat, denk ik, wel anders wordt dan PSNow nu, is dat PS4 en PS5 games sowieso downloadable worden, want bij PSNow is dat maar een subset van de PS4 games, dacht ik. Nu, ik heb PSNow zelf nog maar sinds eergisteren en moet nog eens verder rondsnuffelen wat er allemaal wel en niet in zit. Streamend een PS3 spel spelen beviel me wel verbazend goed, eerlijk gezegd.
Volgens mij zijn alle PS4- en PS5-titels tegenwoordig te downloaden. Daarnaast zie je inderdaad dat games verdwijnen en er weer nieuwe titels worden toegevoegd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wat ik wel vrees (voor wie voor Essential gaat), is dat die maandelijkse PS+ games er niet gaan op verbeteren qua kwaliteit en ze de betere games gaan toevoegen in de Extra catalogus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
ColonelSanders schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 09:11:
Ehh ik twijfel nu al een beetje of ik wel een game uit de sale moet halen. Straks zit ie bij Plus Premium wat ik ook wil. Dat heb je met die abonnementen.
Dan zijn er een aantal opties:
* Wil je het spel echt 101% zeker weten NU spelen? Dan kopen!
* Wil je het spel MISSCHIEN spelen? Dan niet kopen!
* Klotst het geld tegen de plinten? Dan maakt het niet uit of je het spel wil gaan spelen, gewoon NU kopen!

Graag gedaan 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
Twixie schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:53:
Wat ik wel vrees (voor wie voor Essential gaat), is dat die maandelijkse PS+ games er niet gaan op verbeteren qua kwaliteit en ze de betere games gaan toevoegen in de Extra catalogus.
Alleen nog maar cellshaded roguelike pixel art 2d indie platform turnbased kaartspel rpg's voor PS+ straks :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!
[...]

Dan verwacht ik eerder een groot gedeelte van wat nu in PS Now zit, dat zijn zo'n 250 PS4 games. Aangevuld met nieuwe titels, PS5 games en dan misschien nog een gedeelte wat in PS Plus heeft gezeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
-knip gemist

[ Voor 96% gewijzigd door Geronimous op 31-03-2022 11:55 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:19

spaceboy

Op grote hoogte

Geronimous schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:37:
PlayStation Plus games for April: Hood: Outlaws & Legends, SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated, Slay the Spire

[Afbeelding]
Tja. StS heb ik al. De rest wil ik niet. Mijn hoop is op mei. :P

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geronimous schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:37:
PlayStation Plus games for April: Hood: Outlaws & Legends, SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated, Slay the Spire

[Afbeelding]
Zie hierboven al post van @Raem van gisteren ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Enkel StS wil ik wel eens proberen, altijd goede dingen van gehoord, maar niet zeker of het echt mijn type spel is. De rest... 8)7 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:18

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Over Hood lees ik eigenlijk alleen maar slechte verhalen "not worth buying", IGN 6/10, dode multiplayer en geen echte singleplayer mogelijkheid. Geen topmaand dit. StS zit al in PSNow en is voor PSNow users een koekje uit de eigen trommel.

[ Voor 18% gewijzigd door Bor op 31-03-2022 13:13 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sfx32
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-10 18:59
Ik betaalde ff snel voor 3 jaar ps now.
Kostte me iets van 127,47.
€42.49 per jaar , Belgische kaartjes.
Ben blij met die nieuwe abonnement tiers van Sony.
Voorheen alleen de plus ,dit kost me dus evenveel als 2 jaar plus of now en heb beide en meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:16
Spongebob lijkt me nog wel een prima game, eventueel voor mijn zoontje hoewel ik de spongebob humor wel kan waarderen. De rest valt tegen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Q72CUZSU59Izpp5Jv4qiVZc52s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wRJO0FXapOlJaLvNn0FdxleD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 18:22
Zie ik daar nu Crisis Core: Final Fantasy VII 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Cloud_VII schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 01:29:
[...]

Zie ik daar nu Crisis Core: Final Fantasy VII 😃
Lijkt er wel op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Is dit echt? Verbaast me als Sony de PS1 'Playstation Original' zou noemen. En het PS2 logo ziet er niet heel fraai uit zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:43

PBP

Raem schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 08:46:
[...]

Is dit echt? Verbaast me als Sony de PS1 'Playstation Original' zou noemen. En het PS2 logo ziet er niet heel fraai uit zo.
Nee, is fake, nieuwe psplus is pas in juni

[ Voor 5% gewijzigd door PBP op 01-04-2022 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Geen idee. Wordt massaal gedeeld op Twitter. Maar kan heel goed fake zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:31

TDB

goede 1 april grap?

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was alleen al een dag eerder gedeeld ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyQ1
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 11-09 14:34
cold_as_ijs schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:30:
Spongebob lijkt me nog wel een prima game, eventueel voor mijn zoontje hoewel ik de spongebob humor wel kan waarderen. De rest valt tegen.
Sterker nog, ze wilden deze game al gaan kopen. Komt dat even mooi uit voor de kids!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ziet er mij toch duidelijk fake uit. Kijk eens naar die gebogen rand waar dat grijs stuk overgaat in de thumbnails. Dat ziet er toch echt gephotoshopt uit.
En dan onderaan het stukje over de demo's, met titels waar er nog niet eens een release datum van is: GoW Ragnarok, Spider-Man 2 (is die überhaupt al aangekondigd ?)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Verbaast me als Sony de PS1 'Playstation Original' zou noemen.
Of ook: PSX. Volgens mij heeft Sony nooit de term PSX gebruikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Blijkbaar mag je tegenwoordig niet meer 'fake' zeggen. Als ik twitter bekijk is de term tegenwoordig 'fan made'. ROTFL, lijkt wel de woke cultuur.

BTW, ik vroeg me af waarom iedereen zo hyped is voor de mogelijkheid van al die oude titels te spelen.... Zit ik nu zelf al halfweg de originele God Of War via PSNow 8)7 .

[ Voor 37% gewijzigd door Twixie op 01-04-2022 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twixie schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 10:10:
Blijkbaar mag je tegenwoordig niet meer 'fake' zeggen. Als ik twitter bekijk is de term tegenwoordig 'fan made'. ROTFL, lijkt wel de woke cultuur.

BTW, ik vroeg me af waarom iedereen zo hyped is voor de mogelijkheid van al die oude titels te spelen.... Zit ik nu zelf al halfweg de originele God Of War via PSNow 8)7 .
Waarom niet? Ik vind sommige oude titels nog steeds veel beter dan nieuwe. Graphics is niet de enige maatstaf in games. Er is zoveel meer, een oude super Mario bros is nu nog steeds leuk om te spelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Voor wie écht niet kan wachten... Spongebob is al te claimen.

https://store.playstation...14909_00-SPONGEBOBBFBBEU0

[ Voor 40% gewijzigd door Raem op 01-04-2022 16:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:28
Raem schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 16:47:
Voor wie écht niet kan wachten... Spongebob is al te claimen.

https://store.playstation...14909_00-SPONGEBOBBFBBEU0
Top, met me kleine is uitproberen.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 16:00:
[...]
Waarom niet? Ik vind sommige oude titels nog steeds veel beter dan nieuwe. Graphics is niet de enige maatstaf in games. Er is zoveel meer, een oude super Mario bros is nu nog steeds leuk om te spelen.
Wel ja, dat zeg ik dus ook... Ik dacht dat het niets was. 2 dagen geleden PSNow genomen, en heb sindsdien enkel maar GOW uit 2005 (ok, het is de HD remaster uit 2011) gespeeld :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
Nou, ik zou anders best wel een Silent Hill serie remake willen spelen in de Unreal engine. Waarschijnlijk heb ik dan wel een luier en al mijn knuffels nodig, maar toch :9

....ook al zo'n reeks waar ik alle spellen van heb maar nog nooit daadwerkelijk wat van uit heb gespeeld :X

[ Voor 24% gewijzigd door Vrijdag op 01-04-2022 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Laatst online: 25-09 13:46
Als ik het goed begrijp gaat mijn PS Plus dus automatisch over in Essential. Mooi, want zolang 1st party games er niet direct op launchday op staan, blijft het voor mij niet meer dan een verplichting om online te kunnen gamen. Anders had ik wel premium genomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 15:31

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Wellicht al bekend, maar je kan via deze backdoor nog PS Now jaarabbonnement kopen (en eventueel stacken). Dat wordt dan omgezet naar de hoogte tier.

Denk alleen niet meer voor lang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Elias2020 schreef op maandag 4 april 2022 @ 17:02:
Wellicht al bekend, maar je kan via deze backdoor nog PS Now jaarabbonnement kopen (en eventueel stacken). Dat wordt dan omgezet naar de hoogte tier.

Denk alleen niet meer voor lang...
Wellicht alleen voor die het nog niet hebben denk, ik heb nog een lopend abbo en krijg dit:

Niet beschikbaar voor aankoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 15:31

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

schumi2004 schreef op maandag 4 april 2022 @ 17:28:
[...]

Wellicht alleen voor die het nog niet hebben denk, ik heb nog een lopend abbo en krijg dit:

Niet beschikbaar voor aankoop
Moet ook zonder lopend abbo kunnen. Wellicht via deze link? Mij is het zo gelukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:43
In beide links krijg je een access denied nu

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +4 Henk 'm!
https://blog.playstation....and-more-value-than-ever/

Asia markets (excluding Japan) – targeting May 23, 2022
Japan – targeting June 1, 2022
Americas – targeting June 13, 2022
Europe – targeting June 22, 2022

Planning is dat de nieuwe PS+ vanaf 22 juni hier beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Raem schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 18:32:
https://blog.playstation....and-more-value-than-ever/

Asia markets (excluding Japan) – targeting May 23, 2022
Japan – targeting June 1, 2022
Americas – targeting June 13, 2022
Europe – targeting June 22, 2022

Planning is dat de nieuwe PS+ vanaf 22 juni hier beschikbaar is.
Maar volgens mij is het nog steeds niet duidelijk welke games nu bij welk pakket zitten toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:35
Gynnad schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 08:14:
In beide links krijg je een access denied nu
Is het je nog gelukt?
Ik krijg ook overal access denied. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
De tweede tier kost €40 extra, de derde €60, vergeleken met de standaard prijs voor PS+.
The new Extra and Premium tiers represent a major evolution for PlayStation Plus. With these tiers, our key focus is to ensure that the hundreds of games we offer will include the best quality content that sets us apart. At launch, we plan to include titles such as Death Stranding, God of War, Marvel’s Spider-Man, Marvel’s Spider-Man: Miles Morales, Mortal Kombat 11, and Returnal. We’re working closely with our imaginative developers from PlayStation Studios and third-party partners to include some of the best gaming experiences available with a library that will be regularly refreshed. More details to come on the games we’ll have on our new PlayStation Plus service.
Ik blijf wel bij de gewone PS+ zoals het nu is. Die loopt nog tot eind volgend jaar. Tegen die tijd zie ik wel.
Heel leuk dat er voor de duurste allemaal dingen bijkomen maar ik weet niet of ik daar ook echt gebruik van ga maken. En dan is het zonde van mijn geld. Kan ik beter af en toe een tweedehands spel kopen ofzo.

[ Voor 16% gewijzigd door Vrijdag op 23-04-2022 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gynnad schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 07:54:
[...]

Maar volgens mij is het nog steeds niet duidelijk welke games nu bij welk pakket zitten toch?
Klopt. Er zijn wel een paar titels genoemd, maar de complete catalogus is nog niet bekend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TechFox
Afbeeldingslocatie: https://images.pushsquare.com/4bd64f151525e/ps-plus-playstation-plus-1.large.jpg

Sony has done such a poor job fleshing out the details of its new PS Plus tiers that this shouldn’t really be a headline, but we suppose it’s worth pointing out. With the new service set to launch on 23rd May in parts of Asia, the platform holder is beginning to send emails to some of its customers overseas. Filipino website One More Game shared said correspondence, which does include some new information.

For starters, as expected, if you’re already an existing PS Plus subscriber, you don’t need to do anything. You’ll automatically transition to PS Plus Essential – an “equivalent subscription plan”, the organisation describes it – and your stacked subscription period will persist unchanged. You’ll continue to enjoy “the same benefits”, and there’ll be no changes to price or payment dates. Things will simply continue as normal.

However, you will have the option to upgrade to PS Plus Extra or PS Plus Premium at any time. “To do so, you’ll need to pay the difference between your current plan and your new plan, adjusted for the remaining time of your subscription,” the email explains. In other words, if you have six months PS Plus service left, then you’ll be able to upgrade to one of the higher tiers for the remainder of your plan by paying the difference.

It’s unclear whether those who’ve stacked their subscription for years will potentially have to pay for multiple years all at once, but the wording from Sony certainly implies as much. Of course, there’s still loads the company needs to clarify here, including the actual game lineup – and whether retro titles, like PS1 Classics, will include any quality of life updates. With the service coming soon, it can’t keep this information secret for much longer.

Source: https://www.pushsquare.co...-upgrade-to-extra-premium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:36

Snappie88

Mr. Hollywood

Ik probeer mijn PS Plus abbo te verlengen maar site lijkt vast te lopen, en betaal faalt uiteindelijk. Neem aan dat dit dus geen optie meer is? Erg vaag allemaal...

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Snappie88 schreef op zondag 24 april 2022 @ 09:59:
Ik probeer mijn PS Plus abbo te verlengen maar site lijkt vast te lopen, en betaal faalt uiteindelijk. Neem aan dat dit dus geen optie meer is? Erg vaag allemaal...
Ik kon wel verlengen op mijn Now abbo nog activeren, plus loopt nog tot eind 2024
Benieuwd wat er in rekening gebracht wordt als deze (Now) in Juli verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:14
schumi2004 schreef op maandag 25 april 2022 @ 09:34:
[...]

Ik kon wel verlengen op mijn Now abbo nog activeren, plus loopt nog tot eind 2024
Benieuwd wat er in rekening gebracht wordt als deze (Now) in Julie verloopt.
PS Now is met streaming het best vergelijkbaar met PS+ Premium. Ik verwacht dat je dan €16.99 - €8.99 = €8 moet betalen per maand tot eind 2024. Misschien dat je daarvoor nog de keus krijgt tussen PS+ Extra en PS+ Premium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:30

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Snappie88 schreef op zondag 24 april 2022 @ 09:59:
Gewoon via BOL kopen en code toevoegen aan je account, werkt dat wellicht beter?
https://www.bol.com/nl/nl...1KIeBDYA.2.4.ProductImage

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:36

Snappie88

Mr. Hollywood

Heb hem ondertussen toegevoegd kunnen krijgen. Ik heb via een aantal subsites geprobeerd (US, UK, en NL), de US pagina kon je de items geeneens in je mandje toevoegen, en in één van die andere sites liep de bestelling vast. Uiteindelijk gelukt, yay :)

Surfin' paradise!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-10 16:19

s0kkie

Cowabunga

Geruchten voor de PS+ games van mei:
https://www.pushsquare.co...for-may-2022-leaked-early
- FIFA 22 (PS5, PS4)
- Tribes of Midgard (PS5, PS4)
- Curse of the Dead Gods (PS4)

[ Voor 31% gewijzigd door s0kkie op 26-04-2022 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:41
Interessant! FIFA 22 al gespeeld, en weer verkocht. Altijd goed om in de digitale collectie te hebben :)

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
FIFA zou wel tof zijn, een keer een potje voetbal tussendoor is altijd prima.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Geen idee of dit nieuwe informatie is, maar er was hier onduidelijkheid over wat er gebeurt als je beide diensten hebt met een verschillende einddatum.
Als ik abonnee ben van zowel PlayStation Plus als PlayStation Now, wat gebeurt er dan met mijn abonnementen en mijn betalingsdatum?
Als je op beide services geabonneerd bent wanneer de nieuwe PlayStation Plus wordt gelanceerd, wordt je abonnement automatisch overgezet naar het lidmaatschap PlayStation Plus Premium. Je hebt vanaf dat moment één betaaldatum, op basis van het abonnement dat nog het langst doorloopt. Je ontvangt een e-mailbericht met meer informatie over je nieuwe betaaldatum en de abonnementskosten.
En
Ik heb nog veel vooraf betaalde (gestapelde) tijd over voor mijn huidige lidmaatschap. Houd ik recht op die tijd wanneer de nieuwe service wordt gelanceerd?
Ja, je behoudt alle vooraf betaalde tijd voor de nieuwe service.
Je krijgt dus Premium zolang als je langstlopende abonnement. Geen gedoe dus met dubbele abonnementen of het downgraden van Premium.

https://www.playstation.c...LX&emcid=em-pl-443346#faq

[ Voor 11% gewijzigd door Raem op 26-04-2022 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Laatst online: 21:10
Weer een lading PS Plus games, weer een lading zooi :'( :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20:22
Raem schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 16:12:
Geen idee of dit nieuwe informatie is, maar er was hier onduidelijkheid over wat er gebeurt als je beide diensten hebt met een verschillende einddatum.

[...]

En

[...]

Je krijgt dus Premium zolang als je langstlopende abonnement. Geen gedoe dus met dubbele abonnementen of het downgraden van Premium.

https://www.playstation.c...LX&emcid=em-pl-443346#faq
Dan heb ik toch de goede keuze gemaakt om bij mijn 3 jaar Plus nog een jaartje Now toe te voegen :P

Maar, dan wilt dat zeggen dat iedereen die momenteel beide heeft gewoon Plus kan bijkopen aan €60 dat dan in Premium wordt omgezet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-10 13:36

SD5k

>4&X

Basekid schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 16:16:
Weer een lading PS Plus games, weer een lading zooi :'( :O
Weer zo'n voorspelbare comment zoals er elke maand wel een aantal voorbij komen. :'( :O

Het is ook niet mijn smaak, maar ik denk dat er toch wel een hoop mensen blij zullen zijn met de meest recente FIFA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Laatst online: 10:16

Agent47

I always close my contracts.

Het is nooit goed wat de gratis games zijn. Iedereen houdt van wat anders.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MathieuT schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 16:25:
[...]
Dan heb ik toch de goede keuze gemaakt om bij mijn 3 jaar Plus nog een jaartje Now toe te voegen :P

Maar, dan wilt dat zeggen dat iedereen die momenteel beide heeft gewoon Plus kan bijkopen aan €60 dat dan in Premium wordt omgezet?
Ze hebben (zoals verwacht) duidelijk voor de eenvoudigste oplossing gekozen. Zorgt er wel voor dat niet iedereen hetzelfde waar voor zijn reeds betaalde geld krijgt. Het meest voordelige is inderdaad van een van beide diensten jaren ver te hebben, en de andere dienst die afloopt in juli of zo.

Maar wie van de automatische conversie wou profiteren heeft ondertussen wellicht sowieso al voor jaren ver PS Now genomen nu. PS Now verlengen is ondertussen niet meer mogelijk, maar met dit nieuws kun je dus inderdaad blijkbaar ook nog een paar jaar PS+ stacken om dan zo lang mogelijk PS+ Premium te krijgen.
Pagina: 1 ... 70 ... 97 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier te vragen naar PSN (cards) aanbiedingen. Weet je een goede aanbieding? Dan kun je die plaatsen in het Console Budget Gaming topic. Ook daar is het echter niet de bedoeling om naar aanbiedingen te vragen.