De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
De app is vorig jaar vernieuwd dacht ik. Echt een aanrader ook IVM berichten sturen naar vrienden gaat dit zoveel sneller dan op de ps4/per zelfVrijdag schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:22:
[...]
Ah dat kan ook nog inderdaad. Heb die app al jaren niet gebruikt geloof ik. Browse meestal gewoon een beetje op de pc of op de PS zelf. Maar erg gebruiksvriendelijk vind ik het niet. Geen wishlist, sorteren op prijs werkt meestal alleen maar op de items die je op dat moment op je scherm ziet, soms word ik zomaar helemaal uit de store gegooid etc.
Nu qua aanbod kan ik zelf wel ff verder. Maar mijn vriend wou graag WRC10, nu zag ik deze in promo staan. Omdat ik in de toekomst ook online zou gaan spelen en het spel nog een beetje goedkoper word met plus maar een jaar abo voor gekocht. Deze is meteen netjes van de paypal rekening gegaan.
Maar ik zag het niet meteen op mijn account? Heel bizar, enkele keren afmelden en weer aan maar nog steeds niks! Dit was gisteren avond. En nu zie ik nog steeds geen PlayStation plus gelinkt aan mijn account.
Ik kocht het via de app op mijn telefoon, daar ik de app iets gebruiksvriendelijker vind. Maar zowel op die app, als op de ps5 aangemeld met hetzelfde account aangezien we er maar 1 hebben 😅.
Ik kan gewoon opnieuw een jaar abo aankopen maar heb geen zin om 2x geld kwijt te zijn en wie weet werkt het wederom niet 🤷♀️ Is dit een vaker voorkomend probleem? Ik heb al de hele faq van sony afgelopen maar vind geen enkele topic die me verder kan helpen. Misschien iemand hier die het al eens heeft gehad en weet wat te doen?
Wanneer heb je hem gekocht, soms kan het gebeuren dat hij er niet direct onder staat.vr.kim schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 11:27:
Na lange tijd te jagen naar een ps5 heb ik hem eindelijk.
Nu qua aanbod kan ik zelf wel ff verder. Maar mijn vriend wou graag WRC10, nu zag ik deze in promo staan. Omdat ik in de toekomst ook online zou gaan spelen en het spel nog een beetje goedkoper word met plus maar een jaar abo voor gekocht. Deze is meteen netjes van de paypal rekening gegaan.
Maar ik zag het niet meteen op mijn account? Heel bizar, enkele keren afmelden en weer aan maar nog steeds niks! Dit was gisteren avond. En nu zie ik nog steeds geen PlayStation plus gelinkt aan mijn account.
Ik kocht het via de app op mijn telefoon, daar ik de app iets gebruiksvriendelijker vind. Maar zowel op die app, als op de ps5 aangemeld met hetzelfde account aangezien we er maar 1 hebben 😅.
Ik kan gewoon opnieuw een jaar abo aankopen maar heb geen zin om 2x geld kwijt te zijn en wie weet werkt het wederom niet 🤷♀️ Is dit een vaker voorkomend probleem? Ik heb al de hele faq van sony afgelopen maar vind geen enkele topic die me verder kan helpen. Misschien iemand hier die het al eens heeft gehad en weet wat te doen?
Ga eens met browser naar https://www.playstation.com/nl-nl/playstation-network/ en log daar in (rechtsboven). Eens je daar rechtsboven je avatar ziet, kun je daar klikken en krijg je in het menu o.a. "Abonnementbeheer". Dan zou je daar toch echt wel moeten zien dat je PS+ hebt en tot wanneer het loopt.vr.kim schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 11:27:
En nu zie ik nog steeds geen PlayStation plus gelinkt aan mijn account.
Indien niet, zou ik toch Support eens contacteren.
Waar (welke URL) heb je wat gekocht?vr.kim schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 12:28:
Gisteren 4/2 rond 21 uur
Oh my!! Dankjewel 😅 ik heb het probleem gevonden. Ik heb namelijk PlayStation Now aangeschaft ipv Plus 🤦🏼♀️Twixie schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 14:01:
[...]
Ga eens met browser naar https://www.playstation.com/nl-nl/playstation-network/ en log daar in (rechtsboven). Eens je daar rechtsboven je avatar ziet, kun je daar klikken en krijg je in het menu o.a. "Abonnementbeheer". Dan zou je daar toch echt wel moeten zien dat je PS+ hebt en tot wanneer het loopt.
Indien niet, zou ik toch Support eens contacteren.
Ik vraag restitutie aan voor de now en schaf alvast plus aan deze keer… jeetje zeg hoe dom 🙄
Mijn eeuwige dank 🙏🏻
Met uitzondering van Ghost Of Tsushima Legends nog van geen enkele game gehoord dus ik ga niet oordelen of het een slechte of goede maand is. Misschien dat iemand anders hier zijn/haar idee kan geven.
:strip_exif()/f/image/wEIpBm6cdXXo1vxIxyRHtbnp.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit: link naar PlayStation Blog toegevoegd
[ Voor 13% gewijzigd door AppleFan2007 op 23-02-2022 17:41 ]
Bah, enige leuke game is voor de ps5 en die kan je nergens krijgen
Zo, hebben we die alvast gehad
Ghost Legends is inbegrepen in het basisspel toch?
[ Voor 26% gewijzigd door Bor op 23-02-2022 17:44 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Volgens mij was die betalend maar je krijgt die wel met de Directo's cut editie. En voor PS5 is dat de enige editie dat je vindt dus voor PS5 users is die nutteloos tenzij je geen Ghost Of Tsushima hebt.Bor schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 17:44:
Ghostrunner is net uit PS Now, dat vind ik dan wel weer oprecht jammer.
Ghost Legends is inbegrepen in het basisspel toch?
Ik kan misschien al voorspellingen doen dan voor volgende maanden
ARK hebben we hier dus al. Zoon wou die, maar lijkt een ellenlange survival game. Van wat ik er van gelezen heb (want zelf niet gespeeld) is het een enorme grind en moet je eigenlijk al aansluiten bij clans om toch ietwat vooruitgang te boeken.
Bioshock Collection heeft er februari 2020 ingezeten, dus hopelijk heb je die niet gekocht?Twixie schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 18:34:
Ongelooflijk hoe de laatste tijd er ze telkens in slagen games te geven die hier al gekocht zijn, terwijl er hier eigenlijk heel weinig games gekocht worden.
Ik kan misschien al voorspellingen doen dan voor volgende maanden. Hey Sony, wat dacht je van BioShock: The Collection, The Talos Principle of Untitled Goose Game ?
ARK hebben we hier dus al. Zoon wou die, maar lijkt een ellenlange survival game. Van wat ik er van gelezen heb (want zelf niet gespeeld) is het een enorme grind en moet je eigenlijk al aansluiten bij clans om toch ietwat vooruitgang te boeken.
Ah voila... Ja, die had ik dus toen ook al gekocht ondertussen. Het is nog erger dan ik dachtRaem schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 18:55:
[...]
Bioshock Collection heeft er februari 2020 ingezeten, dus hopelijk heb je die niet gekocht?
Legends mode zit ook bij de base PS4 game.AppleFan2007 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 17:46:
[...]
Volgens mij was die betalend maar je krijgt die wel met de Directo's cut editie. En voor PS5 is dat de enige editie dat je vindt dus voor PS5 users is die nutteloos tenzij je geen Ghost Of Tsushima hebt.
Via de website, waar GoT:L ook aangekondigd staat als PS+ spel, kom ik echter terecht op een GoT:L pagina waar er 2 gratis versies zijn waar bij beide gratis 'Proefversie' staat en er ook niet bij staat dat het voor PS+ is. Ik vermoed dus dat dit niet de versies zijn die ik zou moeten claimen. Of wordt die proefversie dan opgewaardeerd doordat je PS+ hebt ?
EDIT: nevermind, staat gewoon in de beschrijving van de proefversie blijkbaar :
Wanneer je Ghost of Tsushima: Legends verzilvert als onderdeel van je PlayStation Plus-lidmaatschapsvoordeel in de PS Store via web, PS5 of PS4, moet je mogelijk "Gratis Proefversie" of "Download Proefversie" selecteren om het volledige spel te verkrijgen. Na verzilvering is Ghost of Tsushima: Legends van jou.
[ Voor 33% gewijzigd door Twixie op 02-03-2022 10:26 ]
Geen idee hoe de staat ervan is, maar lang leve de goede garantie en service van Amazon. Voor die prijs durf ik wel gokje te wagen. Beter dan de scalpers op marktplaats etc
Welja... StS... zolang gewacht en uiteindelijk toch maar gekocht. Krijg je dit.Raem schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 10:04:
[Afbeelding]
Vermoedelijk de PS+ games van april.
https://www.dealabs.com/b...s4-dematerialises-2331451
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Is alleen de multiplayer. Schijnt overigens ook erg goed te zijn.G.Scholtens schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 12:22:
Die GoT game die nu in de plus zit, is dat die top game? Want GoT is toch nog een vrij nieuwe triple A game?
https://blog.playstation....ue-than-ever/#sf255029484
PlayStation Plus Essential
Benefits:- Provides the same benefits that PlayStation Plus members are getting today, such as:
- Two monthly downloadable games
- Exclusive discounts
- Cloud storage for saved games
- Online multiplayer access
- There are no changes for existing PlayStation Plus members in this tier.
United States
$9.99 monthly / $24.99 quarterly / $59.99 yearly
Europe
€8.99 monthly / €24.99 quarterly / €59.99 yearly
United Kingdom
£6.99 monthly / £19.99 quarterly / £49.99 yearly
Japan
¥850 monthly / ¥2,150 quarterly / ¥5,143 yearly
PlayStation Plus Extra
Benefits:- Provides all the benefits from the Essential tier
- Adds a catalog of up to 400* of the most enjoyable PS4 and PS5 games – including blockbuster hits from our PlayStation Studios catalog and third-party partners. Games in the Extra tier are downloadable for play.
United States
$14.99 monthly / $39.99 quarterly / $99.99 yearly
Europe
€13.99 monthly / €39.99 quarterly / €99.99 yearly
United Kingdom
£10.99 monthly / £31.99 quarterly / £83.99 yearly
Japan
¥1,300 monthly / ¥3,600 quarterly / ¥8,600 yearly
PlayStation Plus Premium**
Benefits:- Provides all the benefits from Essential and Extra tiers
- Adds up to 340* additional games, including:
- PS3 games available via cloud streaming
- A catalog of beloved classic games available in both streaming and download options from the original PlayStation, PS2 and PSP generations
- Offers cloud streaming access for original PlayStation, PS2, PSP and PS4 games offered in the Extra and Premium tiers in markets** where PlayStation Now is currently available. Customers can stream games using PS4 and PS5 consoles, and PC.***
- Time-limited game trials will also be offered in this tier, so customers can try select games before they buy.
United States
$17.99 monthly / $49.99 quarterly / $119.99 yearly
Europe
€16.99 monthly / €49.99 quarterly / €119.99 yearly
United Kingdom
£13.49 monthly / £39.99 quarterly / £99.99 yearly
Japan
¥1,550 – monthly / ¥4,300 – quarterly / ¥10,250 yearly
PlayStation Plus Deluxe (Select Markets) For markets without cloud streaming, PlayStation Plus Deluxe will be offered at a lower price compared to Premium, and includes a catalog of beloved classic games from the original PlayStation, PS2 and PSP generations to download and play, along with time-limited game trials. Benefits from Essential and Extra tiers are also included. Local pricing will vary by market.
The new Extra and Premium tiers represent a major evolution for PlayStation Plus. With these tiers, our key focus is to ensure that the hundreds of games we offer will include the best quality content that sets us apart. At launch, we plan to include titles such as Death Stranding, God of War, Marvel's Spider-Man, Marvel's Spider-Man: Miles Morales, Mortal Kombat 11, and Returnal. We're working closely with our imaginative developers from PlayStation Studios and third-party partners to include some of the best gaming experiences available with a library that will be regularly refreshed. More details to come on the games we'll have on our new PlayStation Plus service.
When the new PlayStation Plus service launches, PlayStation Now will transition into the new PlayStation Plus offering and will no longer be available as a standalone service. PlayStation Now customers will migrate over to PlayStation Plus Premium with no increase to their current subscription fees at launch.
As this is a massive launch effort, we're rolling out the new PlayStation Plus offering in a phased regional approach. In the June timeframe, we'll begin with an initial launch in several markets in Asia, followed by North America, Europe and the rest of the world where PlayStation Plus is offered. We aim to have most PlayStation Network territories live with our new PlayStation Plus game subscription service by the end of the first half of 2022. We also plan to expand our cloud streaming benefit to additional markets, and will provide more details at a later date.
[ Voor 23% gewijzigd door Rivanov op 29-03-2022 14:13 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Premium hoef ik niet eens over na te denken, vind ik te duur.
[ Voor 41% gewijzigd door Jelliuz op 29-03-2022 14:28 ]
Staat er wel apart dan, bied dezelfde als huidige ps plus en dan zeggen 2 monthly games.
Of snap ik het niet ?
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
En een nieuw interview met Jim Ryan over de subscription service: https://www.gamesindustry...hem-straight-into-ps-plus
"We feel like we are in a good virtuous cycle with the studios," explains PlayStation CEO Jim Ryan, "where the investment delivers success, which enables yet more investment, which delivers yet more success. We like that cycle and we think our gamers like that cycle."
He continues: "[In terms of] putting our own games into this service, or any of our services, upon their release... as you well know, this is not a road that we've gone down in the past. And it's not a road that we're going to go down with this new service. We feel if we were to do that with the games that we make at PlayStation Studios, that virtuous cycle will be broken. The level of investment that we need to make in our studios would not be possible, and we think the knock-on effect on the quality of the games that we make would not be something that gamers want."
[ Voor 80% gewijzigd door kazuka op 29-03-2022 14:34 ]
PS Plus kost vandaag evenveel als PS Now, maar subscribers van Plus blijven dus gewoon op de Standard PS Plus zitten, wat dus eigenlijk betekent dat er niets verandert, noch in aanbod, noch in prijs.
[ Voor 14% gewijzigd door Twixie op 29-03-2022 14:35 ]
EDIT: deze post wordt ineens wel verwarrend, maar stond dus origineel in het PS5 topic, maar is mee naar hier verhuisd door de mod
[ Voor 21% gewijzigd door Twixie op 29-03-2022 15:21 ]
Ben geen trophyjager, heb geen last meer van FOMO op digitale producten én het is ook niet dat ik zwem in tijd en geld.
Voor mij is het dus eigenlijk wel een uitgemaakte keuze, en blijf ik lekker bij mijn standaard PS+.
Wel slim van ze dat ze dit hebben gedaan:
Time-limited game trials will also be offered in this tier, so customers can try select games before they buy.
Flink pushen op het FOMO en men zal snel geneigd zijn om het duurste abbo te kiezen.
Qua BC lijkt er dus niks te wijzigen voor mensen die geen abonnement hebben?
[ Voor 31% gewijzigd door Caayn op 29-03-2022 14:53 ]
Kun je Now nemen zonder Plus subscriber te zijn? Anders is het wel logisch dat je als je Now hebt de duurdere versie krijgt want je hebt immers al Now+Plus op dit momentTwixie schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:34:
Ziet er uit dat vooral bestaande PS Now subscribers een heel goede deal doen. Die worden automatisch overgezet naar Premium, wat een pak duurder is, maar ook veel meer biedt dan wat ze met PS Now nu krijgen. Als je net een jaar PS Now genomen hebt, spaar je zo wel enorm veel uit. Kon je PS Now overigens stacken zoals je met PS Plus kon doen ?
PS Plus kost vandaag evenveel als PS Now, maar subscribers van Plus blijven dus gewoon op de Standard PS Plus zitten, wat dus eigenlijk betekent dat er niets verandert, noch in aanbod, noch in prijs.
Idem hier, ik heb letterlijk honderden games via PS+, waaronder toch ook wat titels die ik zeker nog wel wil spelen. Ik heb dan ook geen nood aan die 'instant catalogue' die Extra en Premium bieden. Die zijn vooral interessant voor nieuwe gamers of gamers die nog nooit PS+ genomen hadden.Vrijdag schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:47:
Ik heb volgens mij nog iets van 2,5 jaar PS+ Nu kan ik wel die superpremiumplatinumÜbermasterrace abbo nemen, maar als ik nou eerlijk ben naar mezelf... Ik héb al een enorme backlog, voor de platformen PSP, PS2/3/4. Nu kan ik wel nóg meer geld gaan neerleggen voor toegang tot een bootlading aan spellen, maar ik denk dat ik daar gewoon geen gebruik van ga maken.
PS Now leden krijgen initieel een goede deal omdat ze omgezet worden naar PS+ Premium, maar eens hun huidig lidmaatschap erop zit, gaan ze ineens wel het dubbel moeten betalen, terwijl ze daarvoor eigenlijk enkel de huidige PS+ voordelen krijgen, waar ze wellicht überhaupt niet geïnteresseerd in waren (anders hadden ze ook wel een PS+ Subscription). Maar misschien deed Sony de analyse en bleek dat het gros van PSNow leden ook een PS+ abonnement had.
Ja, vandaag zijn dat 2 compleet lossen diensten.Tim01 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:55:
[...]
Kun je Now nemen zonder Plus subscriber te zijn? Anders is het wel logisch dat je als je Now hebt de duurdere versie krijgt want je hebt immers al Now+Plus op dit moment
In het nieuw model heb je dus :
* PS+ Essential = oude PS+. Nieuwe prijs is gewoon de oude prijs.
* PS+ Premium = oude PS+ én oude PSNow. Nieuwe prijs is ook gewoon de som van de 2 oude prijzen.
Ja inderdaad. Als je nog nooit PS spellen hebt gespeeld maar je wil wel, of als je een retrogamer bent maar je hebt niet de ruimte/geld voor oude consoles en spellen, dan is het best een uitkomst. Tegen de tijd dat mijn PS+ is afgelopen zal ik misschien mijn mening heroverwegen, maar ik heb niet het idee dat die dan veranderd is.Twixie schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:56:
[...]
Idem hier, ik heb letterlijk honderden games via PS+, waaronder toch ook wat titels die ik zeker nog wel wil spelen. Ik heb dan ook geen nood aan die 'instant catalogue' die Extra en Premium bieden. Die zijn vooral interessant voor nieuwe gamers of gamers die nog nooit PS+ genomen hadden.
PS Now leden krijgen initieel een goede deal omdat ze omgezet worden naar PS+ Premium, maar eens hun huidig lidmaatschap erop zit, gaan ze ineens wel het dubbel moeten betalen, terwijl ze daarvoor eigenlijk enkel de huidige PS+ voordelen krijgen, waar ze wellicht überhaupt niet geïnteresseerd in waren (anders hadden ze ook wel een PS+ Subscription). Maar misschien deed Sony de analyse en bleek dat het gros van PSNow leden ook een PS+ abonnement had.
Maar als je nu PS+ en PSNow hebt, dan gaan ze dus samen in Premium? Wel mooi als je alleen PSNow hebt, sla je toch twee vliegen in één klap. Kan je misschien zelfs nog eerst voor een paar jaar PSNow kopen. Als dat werkt, tenminste.
Tikkie teleurstellend. Biedt niet zo heel veel meer voor dat geld imo.
Ook jammer dat je met een regulier PSPLUS abonnement nu maar 2 ipv 3 games krijgt.
[ Voor 11% gewijzigd door Timothy3000 op 29-03-2022 15:12 ]
Wat had je verwacht dan? Gratis first party titles?Timothy3000 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:11:
Dus eigenlijk gewoon een merge van PSNOW en PSPLUS en een paar PS5 titels en dat is het?
Tikkie teleurstellend.
Ook jammer dat je met een regulier PSPLUS abonnement nu maar 2 ipv 3 games krijgt.
Dat sowieso niet, want die abonnementen kosten hoe dan ook geld.418O2 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:12:
[...]
Wat had je verwacht dan? Gratis first party titles?
Vind het met name jammer dat mensen met een PSPLUS abo er nu qua gratis games op achteruit gaan. 12 games per jaar minder.
En dat die trials niet gewoon voor iedereen met een Plus Extra account beschikbaar zijn maar dat die alleen in Premium zitten.
[ Voor 38% gewijzigd door Timothy3000 op 29-03-2022 15:16 ]
Ps5 games zaten voorheen niet bij meen ik dus dat is nieuw.Caayn schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:52:
Streamen/Downloaden van PS5 games is wel nieuw toch? Of had PSNow al PS5 versies/games?
Qua BC lijkt er dus niks te wijzigen voor mensen die geen abonnement hebben?
Vind het geheel niet duidelijk overkomen eigenlijk, dit had iets beter geadverteerd kunnen worden me dunkt..
De voorbeelden die ze noemen zijn ook al weer wat oudere games. Recente titels hoef je dus niet te verwachten, laat staan day 1 games. En dus is het de prijs waarschijnlijk niet waard.
[ Voor 97% gewijzigd door Kenny_026 op 29-03-2022 15:19 ]
Ik denk dat je ietwat voorbarig bent. Persoonlijk zit ik regelmatig door de store te bladeren waarbij ik bij veel games twijfel of ik het zal kopen. Ik heb ook talloze games gekocht die ik maar één keer aangeraakt heb. Deze premium geeft me de mogelijkheid om alles eerst te proberen. Linksom meer geld uitgeven maar rechtsom besparen in mijn geval. Is voor iedereen anders en persoonlijk lijkt me.dutchgio schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:16:
Tja dit is geen goed antwoord op gamepass, had dan niks gedaan.
De voorbeelden die ze noemen zijn ook al weer wat oudere games. Recente titels hoef je dus niet te verwachten, laat staan day 1 games. En dus is het de prijs waarschijnlijk niet waard.
Ik vind het ook wel zwaar teleurstellend. Ik mis al de tijd dat we 6 games per maand kregen: 2x PS4, 2x PS3, 2x Vita, temeer daar er bijna altijd ook cross-platform/gen titels bijzaten en je dus eigenlijk vaak 3 of 4 games voor PS3 of PS4 kreeg. En ook veel indies, waar er toch altijd wel wat leuks tussen zat.Timothy3000 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:11:
Dus het is select games. Weet wel paar publishers die dat niet willen want dan koopt niemand hun spellen meer na proberen.
Dus vraag me af hoeveel nut dit gaat hebben uiteindelijk.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Day 1 games van first party studios zouden sowieso al niet toegevoegd worden. Sony ziet dit als niet rendabel genoeg en schaadt hun band met de first party studios. Ik snap dit wel en als je naar de kwaliteit van de exclusives kijkt verkopen deze zichzelf toch wel.dutchgio schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:16:
Tja dit is geen goed antwoord op gamepass, had dan niks gedaan.
Als ik zo eens door de GamePass catalogus heen blader is GamePass is in mijn ogen gewoon massa is kassa met 1001 in een dozijn spelletjes met hier en daar een pareltje. Ik ga mijn PS5 in ieder geval niet inruilen voor een Xbox met GamePass en zo zijn er velen met mij denk ik. De tijd zal het leren
Verwijderd
Nou vraag ik mij toch 1 belangrijk ding af.Rivanov schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:11:PlayStation Plus Essential
Benefits:Price*for PlayStation Plus Essential remains the same as the current price for PlayStation Plus.
- Provides the same benefits that PlayStation Plus members are getting today, such as:
- Two monthly downloadable games
- Exclusive discounts
- Cloud storage for saved games
- Online multiplayer access
- There are no changes for existing PlayStation Plus members in this tier.
United States
$9.99 monthly / $24.99 quarterly / $59.99 yearly
Europe
€8.99 monthly / €24.99 quarterly / €59.99 yearly
United Kingdom
£6.99 monthly / £19.99 quarterly / £49.99 yearly
Japan
¥850 monthly / ¥2,150 quarterly / ¥5,143 yearlyPlayStation Plus Extra
Benefits:Price*:
- Provides all the benefits from the Essential tier
- Adds a catalog of up to 400* of the most enjoyable PS4 and PS5 games – including blockbuster hits from our PlayStation Studios catalog and third-party partners. Games in the Extra tier are downloadable for play.
United States
$14.99 monthly / $39.99 quarterly / $99.99 yearly
Europe
€13.99 monthly / €39.99 quarterly / €99.99 yearly
United Kingdom
£10.99 monthly / £31.99 quarterly / £83.99 yearly
Japan
¥1,300 monthly / ¥3,600 quarterly / ¥8,600 yearlyPlayStation Plus Premium**
Benefits:Price*:
- Provides all the benefits from Essential and Extra tiers
- Adds up to 340* additional games, including:
- PS3 games available via cloud streaming
- A catalog of beloved classic games available in both streaming and download options from the original PlayStation, PS2 and PSP generations
- Offers cloud streaming access for original PlayStation, PS2, PSP and PS4 games offered in the Extra and Premium tiers in markets** where PlayStation Now is currently available. Customers can stream games using PS4 and PS5 consoles, and PC.***
- Time-limited game trials will also be offered in this tier, so customers can try select games before they buy.
United States
$17.99 monthly / $49.99 quarterly / $119.99 yearly
Europe
€16.99 monthly / €49.99 quarterly / €119.99 yearly
United Kingdom
£13.49 monthly / £39.99 quarterly / £99.99 yearly
Japan
¥1,550 – monthly / ¥4,300 – quarterly / ¥10,250 yearly
PlayStation Plus Deluxe (Select Markets) For markets without cloud streaming, PlayStation Plus Deluxe will be offered at a lower price compared to Premium, and includes a catalog of beloved classic games from the original PlayStation, PS2 and PSP generations to download and play, along with time-limited game trials. Benefits from Essential and Extra tiers are also included. Local pricing will vary by market.
[...]
Stel, ik doe de premium service, hoe zit het dan met alle DLC van de PS3 games?
Bijvoorbeeld Fallout 3, krijg ik alleen de beschikking tot de main game?
Hoop dat het niet zoals PsNow is en dat je alleen de beschikking heb tot alle main games want dan heeft het voor mij 0,0 waarde.
Ze zouden dan natuurlijk ook nog speciale demoversies ergens van kunnen maken. Alleen een begingebied bij een RPG, twee banen met een racespel etc. Er staat ook niet aangegeven hoe ze het willen brengen. Dat je het volledige spel voor een bepaalde tijd (ingame? realtime?) zou kunnen spelen, of een gedeelte, of een specifieke demo etc.v8power67 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:30:
Time-limited game trials will also be offered in this tier, so customers can try select games before they buy.
Dus het is select games. Weet wel paar publishers die dat niet willen want dan koopt niemand hun spellen meer na proberen.
Dus vraag me af hoeveel nut dit gaat hebben uiteindelijk.
Eerst afwachten wat ze gaan doen, daarna pas beslissen. Blijkt dat je straks alleen maar vage pixel indie roguelike walksims kan proberen, dan is het alsnog niet echt interessant
Blijkbaar las ik het verkeerd. Als ik onderstaande lees worden alle PS platformen genoemd behalve de PS5. De PS5 wordt enkel genoemd als platform waarop je toegang hebt tot een stream.BigF25 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:14:
[...]
Ps5 games zaten voorheen niet bij meen ik dus dat is nieuw.
Vind het geheel niet duidelijk overkomen eigenlijk, dit had iets beter geadverteerd kunnen worden me dunkt..
Offers cloud streaming access for original PlayStation, PS2, PSP and PS4 games offered in the Extra and Premium tiers in markets** where PlayStation Now is currently available. Customers can stream games using PS4 and PS5 consoles, and PC.***
Het is gewoon PS Now met een nieuwe naam dus ik verwacht niet dat dit soort zaken veranderenVerwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:37:
[...]
Nou vraag ik mij toch 1 belangrijk ding af.
Stel, ik doe de premium service, hoe zit het dan met alle DLC van de PS3 games?
Bijvoorbeeld Fallout 3, krijg ik alleen de beschikking tot de main game?
Hoop dat het niet zoals PsNow is en dat je alleen de beschikking heb tot alle main games want dan heeft het voor mij 0,0 waarde.
Qua plus vs essential is het mij niet helemaal duidelijk of we er echt achteruit op gaan, realiteit is dat er nu meestal ook maar 2 ps4 games in de plus zit en 1 PS5 (maar niet altijd). Ook mooi dat er een tussen tier is.
Hoe dan ook ik ben niet ontevreden. Scheelt misschien dat het qua content exact matched met mijn verwachtingen en qua prijs er ook niet gek ver vandaan zit.
Dit staat in extra vermeldCaayn schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:54:
[...]
Blijkbaar las ik het verkeerd. Als ik onderstaande lees worden alle PS platformen genoemd behalve de PS5. De PS5 wordt enkel genoemd als platform waarop je toegang hebt tot een stream.
[...]
Scherp. PS5 games download only op dit moment.
Door een reactie op de frontpage was ik in de war geraakt. Excuus.
[ Voor 15% gewijzigd door Caayn op 29-03-2022 16:22 ]
Verwijderd
Daar was ik wel bang voor, ja.Tim01 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 16:07:
[...]
Het is gewoon PS Now met een nieuwe naam dus ik verwacht niet dat dit soort zaken veranderen
Als ze nou minstens de mogelijkheid zouden bieden om deze DLC aan te schaffen, prima.
Maar ze bieden games aan om te streamen, waarvan het onmogelijk is om DLC van te spelen.
[ Voor 6% gewijzigd door Cloud_VII op 29-03-2022 16:31 ]
* Wacht ik voorlopig nog met ze te verzilveren, tot ik echt zeker ben dat ik ze zelf neem of toch maar verkoop wegens te impulsieve aankoop
* Gebruik ik ze zelf, terwijl ik nog 2 jaar PS+ heb, of zet ik ze op de account van mijn zoon, zodat hij dan ook bvb Cloud Saves krijgt. Vraag is ook hoe ze een combinatie van PS+ én PSNow abonnement gaan omzetten in de nieuwe PS+. Eigenlijk zou het nog niet onlogisch zijn mochten ze je resterende maanden PS+ in dat geval gewoon 1:1 omzetten in PS+ Premium zodat je dezelfde conversion rate krijgt als met je PSNow... Maar misschien droom ik te hardop nu.
PS: ivm dat laatste, toch eens opzoeken wat dat recente nieuws/rumours waren ivm een glitch die sommigen kregen toen ze wilden verlengen.
/speculatie-en-paniekzaaierij
Ik heb PS+ eigenlijk alleen voor de cloudsaves, de paar keer dat ik Gran Turismo online speel en de game hints op PS5. Dat laatste vind ik echt een verademing in plaats van een laptop of iPad naast mij. De twee gratis games kunnen mij gestolen maar dat is puur omdat ik genoeg games heb die ik wil spelen (ook op mijn Nintendo Switch en de Xbox Series S met Game Pass Ultimate).
Voor nu wacht ik nog even af welke games er worden inbegrepen met Premium. De eerste Spider-Man, Miles Morales, God of War en Death Stranding heb ik al gespeeld dus het aanbod moet wel wat beter worden om de prijs van een duurder abonnement te rechtvaardigen (alhoewel ik de 60 euro per jaar al te veel vind in vergelijking met Nintendo Switch Online en Game Pass Ultimate met de 3-jaar truc
Daarnaast blijf ik het jammer vinden dat Sony hun games niet tegelijkertijd zal uitbrengen op PS+ Extra/Premium. Dan had Sony wel een Gamepass-killer.
Dat zou wel vreemd zijn. Is ook een beetje in lijn met iemand anders die ik zich zie afvragen hoe hij zijn PS+ dan kan upgraden naar PS+ Premium.Vrijdag schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 16:33:
Gaan ze dan niet eerst PS Now omzetten naar Premium en als dat verlopen is dat je gewoon PS+ basic hebt?
Wat ook een risico is, is dat ze gewoon de periode waarin je PS+ én PSNow hebt omzetten in PS+ Premium, gezien uiteindelijk de nieuwe Premium inderdaad de combinatie is. Maw er is dan geen verschil tussen het omzetten van enkel PSNow en het omzetten van PSNow + PS+. Dat zou wel zuur zijn voor wie dus beide abonnementen tegelijk heeft (en dus ook wat ik overweeg). Als je PSNow dan langer loopt dan je PS+, wordt je resterende PS+ dus compleet genegeerd. Als je PS+ langer loopt, zit je weer in jouw scenario met de vraag wat ze dan doen wanneer je PSNow zou aflopen.
http://psnprofiles.com/Arc_Xev
Dat is inderdaad de hamvraag momenteel. Hopelijk krijgen we daar snel een officieel antwoord op.Dmp1982 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 16:52:
Mijn PSplus loopt af ergens in maart 2023. Als ik bijvoorbeeld nu een PSnow kaart aanschaf betaal ik dubbel voor bijna een jaar? Ook vreemd dat er niet is gesproken over een upgrade op een lopende psplus account. 🤷🏻
Zal vast wel weer tijdens black friday voor 45 of minder te krijgen zijn dan.
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Op de PS3 waren er ook een tijdje game trials via PlayStation Plus, je moest dan de volledige game downloaden en dan had je 1 uur realtime toegang tot de volledige game. Het zal waarschijnlijk nu gelijkaardig werken.Vrijdag schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:40:
[...]
Ze zouden dan natuurlijk ook nog speciale demoversies ergens van kunnen maken. Alleen een begingebied bij een RPG, twee banen met een racespel etc. Er staat ook niet aangegeven hoe ze het willen brengen. Dat je het volledige spel voor een bepaalde tijd (ingame? realtime?) zou kunnen spelen, of een gedeelte, of een specifieke demo etc.
Eerst afwachten wat ze gaan doen, daarna pas beslissen. Blijkt dat je straks alleen maar vage pixel indie roguelike walksims kan proberen, dan is het alsnog niet echt interessant
Ik ga toch ook niet upgraden denk ik, heb nu al tijd te weinig en games te veel en in de toekomst gaat dat niet beteren
Mooi dat PS, PS2 en PSP games lokaal gedraaid kunnen worden (of kon dit al? PS2 wel dacht ik), spijtig dat ze (nog) geen PS3 emulator aanbieden. Ik heb onlangs nog een PS3 Slim op de kop getikt als vervanging van mijn OG PS3, dus op dat vlak kan ik wel verder.
Me playstation plus loopt over 4 maanden af.
Ik was zo'n 140 euro kwijt. en Ik had nog een cadeaubon liggen van 100 euro. (4x60)
Dus voor zo'n 35 euro per jaar heb ik PlayStation Plus Premium.
Ik heb eigelijk alleen interesse voor het PlayStation Plus Extra model. Maar dit is wel de goedkoopste optie voor mij nu.
[ Voor 58% gewijzigd door TechFox op 29-03-2022 20:20 ]
Verwijderd
Het zal mooi zijn als de ps1 en psp games ook trophy support gaan krijgen. Ik denk het wel omdat Sony dit verplicht, hier zullen ze denk ik niet van afwijken.MathieuT schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 18:04:
[...]
Op de PS3 waren er ook een tijdje game trials via PlayStation Plus, je moest dan de volledige game downloaden en dan had je 1 uur realtime toegang tot de volledige game. Het zal waarschijnlijk nu gelijkaardig werken.
Ik ga toch ook niet upgraden denk ik, heb nu al tijd te weinig en games te veel en in de toekomst gaat dat niet beteren![]()
Mooi dat PS, PS2 en PSP games lokaal gedraaid kunnen worden (of kon dit al? PS2 wel dacht ik), spijtig dat ze (nog) geen PS3 emulator aanbieden. Ik heb onlangs nog een PS3 Slim op de kop getikt als vervanging van mijn OG PS3, dus op dat vlak kan ik wel verder.
Dat zijn dan allemaal dommeriken, tenzij je PSNow bedoelt. PS+ heeft niet veel zin van te stapelen want PS+ wordt omgezet naar PS+ Essentials en beide hebben dezelfde prijs.Orangelights23 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 17:44:
Op Reddit al veel mensen die nu nog PS+ codes kopen om nu te stapelen, zodat ze een paar jaar premium hebben… zonder te weten of dat daadwerkelijk zo gaat werken.
Zelf heb ik wel vandaag 4 jaar PSNow genomen, en hopelijk heb ik straks dus PS+ Premium tot maart 2026.

Ik zat een beetje met hetzelfde 'probleem'. Ik vermoed/vrees dat Sony nu in allerijl PSNow gaat ontmoedigen. Op de Store kan je al maar 1 maand meer kopen. Ik heb zelf 4 jaar-codes bij CDkeys gekocht en las nu al van iemand waarbij dat ook al niet meer werkt.Raem schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 19:05:
Als je nu een PS Now code koopt, hoe lang is deze dan geldig? Beetje zonde om nu al de code te verzilveren als de upgrade misschien pas in november of december in Nederland komt.
Niemand die weet wat ze binnenkort met die codes gaan doen. Goed mogelijk dat ze binnenkort al automatisch verzilverd gaan worden in een deel PSNow en een deel PS+ Premium. Ik wou dat risico niet nemen en heb ze toch maar al allemaal verzilverd in de hoop dat ik dan ook effectief PS+ Premium heb tot april 2026.
Sony blog over PS5 games
The new Extra and Premium tiers represent a major evolution for PlayStation Plus. With these tiers, our key focus is to ensure that the hundreds of games we offer will include the best quality content that sets us apart. At launch, we plan to include titles such as Death Stranding, God of War, Marvel’s Spider-Man, Marvel’s Spider-Man: Miles Morales, Mortal Kombat 11, and Returnal. We’re working closely with our imaginative developers from PlayStation Studios and third-party partners to include some of the best gaming experiences available with a library that will be regularly refreshed. More details to come on the games we’ll have on our new PlayStation Plus service.
[ Voor 79% gewijzigd door Amaze86 op 29-03-2022 20:27 ]
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Nope bedoelde echt psplus.Twixie schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 20:18:
[...]
Dat zijn dan allemaal dommeriken, tenzij je PSNow bedoelt. PS+ heeft niet veel zin van te stapelen want PS+ wordt omgezet naar PS+ Essentials en beide hebben dezelfde prijs.
Zelf heb ik wel vandaag 4 jaar PSNow genomen, en hopelijk heb ik straks dus PS+ Premium tot maart 2026.
Waar staat dat ps now overgaat in premium? Heb dat nog niet gevonden, of tenminste officieel bevestigd door Sony.
Nobody knows. Net zoals destijds (en nog altijd) met GamePass Ultra is het een beetje hopen op best case scenarios en hopen dat je zo'n scenario kiest.Amaze86 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 20:22:
PSNow moet je pas eind mei activeren, juni vindt die omzetting plaats. Of is dat later voor NL?
De vragen hierbij zijn:
* Gaan ze bij de PS+ New launch iedereen met PSNow een 1:1 conversie naar PS+ Premium geven ? Uit de announcement kun je afleiden van wel.
* Hoe gaan ze in de toekomst PSNow codes laten verzilveren. Vóór launch zal dat wellicht ook nog gewoon 1:1 in PSNow zijn, waarbij dan vorige bullet point geldt op het moment van de launch. Maar mogelijk doen ze al een andere conversie.
* Hoe gaan ze PSNow codes laten verzilveren ná de launch. Dan ga je bijna zeker niet 12 maand Premium (twv €120) krijgen voor een PSNow code van 12 maand (twv €60)
Ik heb 3 jaar Ps Now gekocht. Ga ze ook maar verzilveren.Twixie schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 20:22:
[...]
Ik zat een beetje met hetzelfde 'probleem'. Ik vermoed/vrees dat Sony nu in allerijl PSNow gaat ontmoedigen. Op de Store kan je al maar 1 maand meer kopen. Ik heb zelf 4 jaar-codes bij CDkeys gekocht en las nu al van iemand waarbij dat ook al niet meer werkt.
Niemand die weet wat ze binnenkort met die codes gaan doen. Goed mogelijk dat ze binnenkort al automatisch verzilverd gaan worden in een deel PSNow en een deel PS+ Premium. Ik wou dat risico niet nemen en heb ze toch maar al allemaal verzilverd in de hoop dat ik dan ook effectief PS+ Premium heb tot april 2026.
@Amaze86 Het wordt vanaf juni gefaseerd uitgebracht. Met Japan als eerst en het streven is om aan het einde van het jaar het overal beschikbaar te hebben. Is dus nog niet bekend wanneer wij aan de beurt zijn.
Da's dan echt facepalm-worthy. Tenzij ze nu stacken met goedkope codes en ervan uitgaan dat er geen goedkope aanbiedingen zijn voor PS+ Essentials in de toekomst, maar ik zie niet in waarom dat het geval zou zijn.
Zie de announcement: https://blog.playstation....and-more-value-than-ever/Orangelights23 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 20:31:
[...]
Waar staat dat ps now overgaat in premium? Heb dat nog niet gevonden, of tenminste officieel bevestigd door Sony.
Daar staat :
When the new PlayStation Plus service launches, PlayStation Now will transition into the new PlayStation Plus offering and will no longer be available as a standalone service. PlayStation Now customers will migrate over to PlayStation Plus Premium with no increase to their current subscription fees at launch.
Neen, ze hebben het wel degelijk over een roll-out in juni wereldwijd, al kan dat ergens een typo zijn.Raem schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 20:33:
[...]
@Amaze86 Het wordt vanaf juni gefaseerd uitgebracht. Met Japan als eerst en het streven is om aan het einde van het jaar het overal beschikbaar te hebben. Is dus nog niet bekend wanneer wij aan de beurt zijn.
As this is a massive launch effort, we’re rolling out the new PlayStation Plus offering in a phased regional approach. In the June timeframe, we’ll begin with an initial launch in several markets in Asia, followed by North America, Europe and the rest of the world where PlayStation Plus is offered. We aim to have most PlayStation Network territories live with our new PlayStation Plus game subscription service by the end of the first half of 2022. We also plan to expand our cloud streaming benefit to additional markets, and will provide more details at a later date.
Een beetje vaag natuurlijk, want met die June timeframe zin, lijken ze te bedoelen dat Asia in de June timeframe is. Maar wereldwijd tegen het einde van 1H22 is natuurlijk ook gewoon juni.
Ik denk dat dit een zelfde soort "tactiek" is als Microsoft geeft gedaan met ultimate en dat ze het gedogen, dat is toch even lekker cashen nu de komende maanden met mense die bang zijn de boos mis te lopen om met flinke korting het nieuwe abbo te krijgen en misschien zouden die mensen niet voor volledige prijs lid zijn geworden dus die heb je dan al binnen.Twixie schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 20:33:
[...]
Nobody knows. Net zoals destijds (en nog altijd) met GamePass Ultra is het een beetje hopen op best case scenarios en hopen dat je zo'n scenario kiest.
De vragen hierbij zijn:
* Gaan ze bij de PS+ New launch iedereen met PSNow een 1:1 conversie naar PS+ Premium geven ? Uit de announcement kun je afleiden van wel.
* Hoe gaan ze in de toekomst PSNow codes laten verzilveren. Vóór launch zal dat wellicht ook nog gewoon 1:1 in PSNow zijn, waarbij dan vorige bullet point geldt op het moment van de launch. Maar mogelijk doen ze al een andere conversie.
* Hoe gaan ze PSNow codes laten verzilveren ná de launch. Dan ga je bijna zeker niet 12 maand Premium (twv €120) krijgen voor een PSNow code van 12 maand (twv €60)
Ze hebben hier wel over nagedacht en wisten echt wel dat mensen nu massaal playstation now subscriptions gaan kopen.
[ Voor 9% gewijzigd door Stylze op 29-03-2022 20:42 ]
Playstation 5
Je hebt helemaal gelijk. Ik had het verkeerd gelezen, dacht dat er "end of 2022" stond.Twixie schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 20:39:
[...]
Neen, ze hebben het wel degelijk over een roll-out in juni wereldwijd, al kan dat ergens een typo zijn.
As this is a massive launch effort, we’re rolling out the new PlayStation Plus offering in a phased regional approach. In the June timeframe, we’ll begin with an initial launch in several markets in Asia, followed by North America, Europe and the rest of the world where PlayStation Plus is offered. We aim to have most PlayStation Network territories live with our new PlayStation Plus game subscription service by the end of the first half of 2022. We also plan to expand our cloud streaming benefit to additional markets, and will provide more details at a later date.
Een beetje vaag natuurlijk, want met die June timeframe zin, lijken ze te bedoelen dat Asia in de June timeframe is. Maar wereldwijd tegen het einde van 1H22 is natuurlijk ook gewoon juni.
Ah thanks, had ik blijkbaar overheen gelezen. Wordt dus wat ps now abbo’s kopenTwixie schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 20:36:
[...]
Da's dan echt facepalm-worthy. Tenzij ze nu stacken met goedkope codes en ervan uitgaan dat er geen goedkope aanbiedingen zijn voor PS+ Essentials in de toekomst, maar ik zie niet in waarom dat het geval zou zijn.
[...]
Zie de announcement: https://blog.playstation....and-more-value-than-ever/
Daar staat :
Verwijderd
Nu heb ik de volgende abonnementen:Wat betekent dit voor jou
Je hoeft niets te doen. Omdat je huidig lid bent van beide services migreren we je abonnementen automatisch naar één abonnement van de nieuwe, verbeterde PlayStation Plus-service – met één terugkerende betaaldatum en één prijs – tenzij één of beide lidmaatschappen aflopen voordat de nieuwe service wordt gelanceerd.
Ps now: loopt af op 26 oktober 2022
Ps plus: loopt af op 28 juni 2023
In dit geval kan ik dus beter mijn ps plus verlengen. Want het wordt dus in juni omgezet naar premium met de laatste einddatum. Of zou het abonnement dan in oktober gedowngrade worden naar het essential abonnement?
Wat bedoel je met extra abonnement? Je huidige PS+ abonnement wordt omgezet naar het nieuwe Essential abonnement en die loopt dan tot 19 november.AppleFan2007 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 21:28:
Zou je de optie krijgen om voor een lager bedrag je abonnement te upgraden. Ik heb nu gewoon PS+ die nog loopt tot 19 november. Uiteraard wil ik niet zomaar even een extra abonnement terwijl het huidige nog loopt. Anders is het geld van het andere gewoon verspild. Is hier iets over bekend?
Sorry, ik was niet helemaal duidelijk. Afhankelijk van welke games in die bibliotheek zou ik willen upgraden naar het extra abonnement. Ik vroeg me dus af of ik het essential dan kon upgraden of dat ik een extra abonnement zou moeten aankopen. Indien ik een nieuw moet aanschaffen heb ik op dat moment voor 2 subscripties betaald en dat is ook niet de bedoeling.Raem schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 21:35:
[...]
Wat bedoel je met extra abonnement? Je huidige PS+ abonnement wordt omgezet naar het nieuwe Essential abonnement en die loopt dan tot 19 november.
Dat is wel een interessante piste natuurlijk...Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 21:13:
Ik heb een mail van Playstation en daar staat het volgende in:
[...]
Nu heb ik de volgende abonnementen:
Ps now: loopt af op 26 oktober 2022
Ps plus: loopt af op 28 juni 2023
In dit geval kan ik dus beter mijn ps plus verlengen. Want het wordt dus in juni omgezet naar premium met de laatste einddatum. Of zou het abonnement dan in oktober gedowngrade worden naar het essential abonnement?
Ik heb Plus tot 06/2025, dus in dat opzicht zou ik met een 3 maand Now code 3 jaar Premium kunnen hebben
Misschien toch maar proberen, in het slechtste geval heb ik 2 a 3 maand Premium.
Ze zijn weer super onduidelijk daar bij Sony. Ze hebben het immers enkel over het aflopen van een van je abonnementen vóór de launch, maar inderdaad, wat na de launch ?Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 21:13:
Het lijkt er inderdaad op dat ze gewoon het langst lopende in rekening gaan brengen. Maar dan zit je in de absurde situatie dat als je nog lang PS+ hebt, je dus beter gewoon nu maandelijks PSnow erbij neemt zodat je bij launch dan Premium krijgt ipv Essential.
En anders neem ik wel nederlandse ps now, voor de games die ik dan een jaar kan spelen (heb nog een oud nl account) Helaas kun je de save games dan niet overzetten.
Hoop dat je het nog ergens kan vinden. Volgens mij is het ondertussen zo'n beetje overal uitverkocht.destroyer6670 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 10:10:
Heeft iemand nog goedkoop ps now usa kunnen vinden? Die prijzen zijn opeens extreem duur geworden. Ik heb een us account, vandaar de vraag. Wel zo handig met save games.
En anders neem ik wel nederlandse ps now, voor de games die ik dan een jaar kan spelen (heb nog een oud nl account) Helaas kun je de save games dan niet overzetten.
Ja, want die cadeaubon had anders natuurlijk geen waarde.TechFox schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 19:19:
Ik heb net voor 4 jaar gekocht playstation now, me abonnement loopt nu t/m Maart 2026.
Me playstation plus loopt over 4 maanden af.
Ik was zo'n 140 euro kwijt. en Ik had nog een cadeaubon liggen van 100 euro. (4x60)
Dus voor zo'n 35 euro per jaar heb ik PlayStation Plus Premium.
Ik heb eigelijk alleen interesse voor het PlayStation Plus Extra model. Maar dit is wel de goedkoopste optie voor mij nu.

Kan iemand dit bevestigen dat PS Now via CDkeys niet zou werken? Momenteel nog eentje via Bol aangekocht maar twijfel om nog eentje te kopen bij CDkeys.Twixie schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 20:22:
[...]
Ik zat een beetje met hetzelfde 'probleem'. Ik vermoed/vrees dat Sony nu in allerijl PSNow gaat ontmoedigen. Op de Store kan je al maar 1 maand meer kopen. Ik heb zelf 4 jaar-codes bij CDkeys gekocht en las nu al van iemand waarbij dat ook al niet meer werkt.
Het is niet de bedoeling om hier te vragen naar PSN (cards) aanbiedingen. Weet je een goede aanbieding? Dan kun je die plaatsen in het Console Budget Gaming topic. Ook daar is het echter niet de bedoeling om naar aanbiedingen te vragen.