Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:14
"Deze aanbieding is helaas niet meer beschikbaar" Was vrij gauw klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15-10 20:06
Aanbieding is inmiddels verlopen helaas.

PSN : Geraedus

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://static-pepper.dealabs.com/threads/raw/x5ar2/2252617_1/re/1024x1024/qt/60/2252617_1.jpg

Schijnen de Plus games van december te zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Raem op 24-11-2021 16:11 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Dat ziet er wel interessant uit!

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:28
Dat zou wel heel tof zijn !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:35

page404

Website says no

Ik probeer nog die 33% korting op een jaarabo mee te pakken maar hij blijft hangen in het betaalproces. Meer mensen last van?

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnnyQ1
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 11-09 14:34
page404 schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:16:
Ik probeer nog die 33% korting op een jaarabo mee te pakken maar hij blijft hangen in het betaalproces. Meer mensen last van?
Ja daar had ik ook last van. Daarom maar een code met dezelfde korting extern gekocht en ingevoerd. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:35

page404

Website says no

JohnnyQ1 schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:38:
[...]

Ja daar had ik ook last van. Daarom maar een code met dezelfde korting extern gekocht en ingevoerd. ;)
Ga ik dat ook maar doen 8)7

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Y.Zigrin
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:17
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gt7Wv1DNBXAjIWnaLs8HayNY688=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qGG34uG3d8J7wz8KdU4W4wKJ.jpg?f=fotoalbum_large

Mortal Shell altijd al eens willen spelen. Heeft iemand een idee of je met de Plusversie ook een gratis PS5 upgrade krijgt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Y.Zigrin schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:36:
[Afbeelding]

Mortal Shell altijd al eens willen spelen. Heeft iemand een idee of je met de Plusversie ook een gratis PS5 upgrade krijgt?
Dat weet niemand, lijkt me niet, want het is niet de PS5 game van de maand, maan aangezien de upgrade gratis is zou het gek zijn als het niet zo was

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raem schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:11:
[Afbeelding]

Schijnen de Plus games van december te zijn.
En ook bevestigd. Wel wat vroeg op de dag... Anyway, mooie lineup.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +9 Henk 'm!
De games zijn te downloaden :
* Mortal Shell : https://store.playstation...20133_00-MORTALSHELLGGAME
* Lego DC Super Villains : https://store.playstation...11550_00-LEGODCVILLAINS00
* Godfall : https://store.playstation...05661_00-GODFALLLITE00000

(NB: links zijn naar BE store, maar normaal word je dan vanzelf naar de store van je land geredirect).

EDIT: Godfall is blijkbaar de 'Challenger Edition' wat enkel de online multiplayer mode bevat. Dus waardeloos voor single-player spelers.

[ Voor 13% gewijzigd door Twixie op 07-12-2021 13:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lampekap06
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-10 17:55
En niet de PS5 versie van Mortal Shell... laat maar weer zitten dan. Beetje jammer, uitgeklede versies van wat toch al behoorlijke budget games zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online
Twixie schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:09:
De games zijn te downloaden :
* Mortal Shell : https://store.playstation...20133_00-MORTALSHELLGGAME
* Lego DC Super Villains : https://store.playstation...11550_00-LEGODCVILLAINS00
* Godfall : https://store.playstation...05661_00-GODFALLLITE00000

(NB: links zijn naar BE store, maar normaal wordt je dan vanzelf naar de store van je land geredirect).

EDIT: Godfall is blijkbaar de 'Challenger Edition' wat enkel de online multiplayer mode bevat. Dus waardeloos voor single-player spelers.
Klopt. Godfall is alleen de endgame MP mode. Als je interesse hebt kan je dan nog wel het volledige spel kopen. Dus eigenlijk gaat het gewoon om een soort demo. Wel ben je max level en heb je de beste gear.
Ik weet het niet, zo her en der lees ik vooral veel negatieve reacties. Maar dan zie ik ook weer dat het gewone spel niet eens zo boeiend is en heel erg grinden is.

Hoe dan ook laat ik die wel voor wat het is, Lego en Mortal Shell lijken me dan wel weer leuk. En ik ben voorlopig ook nog lang niet klaar met Kingdoms of Amalur van vorige maand.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

lampekap06 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:30:
En niet de PS5 versie van Mortal Shell... laat maar weer zitten dan. Beetje jammer, uitgeklede versies van wat toch al behoorlijke budget games zijn
Daar waar de standaard PS4 versie een gratis PS5 upgrade heeft.... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 15:49

SideShow

Administrator

Heh, hopelijk is die Lego game dan wel wat? :| Nog nooit eentje gespeeld, vanavond eens proberen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:39
Echt jammer idd. Wilde Mortal Shell graag spelen. Ik twijfel of ik dan maar gewoon de PS4 versie ga spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-10 12:57

Griffin

Is mythical

Wil ik de games claimen... kom ik erachter dat mijn PS Plus verlopen is (helemaal vergeten dat deze eind van het jaar verloopt), nu maar wachten of er deze maand nog een leuke actie voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online
Griffin schreef op woensdag 8 december 2021 @ 07:53:
Wil ik de games claimen... kom ik erachter dat mijn PS Plus verlopen is (helemaal vergeten dat deze eind van het jaar verloopt), nu maar wachten of er deze maand nog een leuke actie voorbij.
Je hebt net de Black Friday deals gemist. Misschien heb je nog mazzel met een kerst/eindejaarssale ergens. Geen idee of die er nog aankomen voor Plus. Of je neemt een maandje eind december. Dan kan je ze voor december en januari in elk geval nog claimen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Griffin schreef op woensdag 8 december 2021 @ 07:53:
Heb jij even geluk ! https://store.playstation...0006_01-PSPLUS12MTH50OFF/
50% korting voor wie geen actief PS+ lopen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daikiri
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-01 11:15
Gehaaid is dat..heb nu een trial lopen. Hoop na de trial van de aanbieding gebruik te kunnen maken.

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-10 15:41
De games voor Januari lijken weer "gelekt" te zijn door ene billbil-kun welke schijnbaar het al vaker bij juiste eind gehad zou hebben.
  • DIRT 5 (PS5, PS4)
  • Deep Rock Galactic (PS5, PS4)
  • Persona 5 Strikers (PS4)
DIRT 5 lijkt me dan wel geinig, bijna zelf gekocht al maar die andere 2 zeggen me zo niets en lijkt ook niet echt mijn genre te zijn.
Anyway, eerst zien dan geloven.

mijn bron: https://www.forbes.com/si...-are-too-good-to-be-true/

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Het lek bleek weer te kloppen :

Afbeeldingslocatie: https://blog.playstation.com/tachyon/2021/12/af4b6543bc8cd3f2af2fbce685cd052bfef7e456.jpg?resize=1088%2C612&crop_strategy=smart&zoom=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Heel blij met Dirt 5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-10 15:30

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Ik roep al tijdje dat er weer eens een race game bij mag komen, is het DIrt 5... Als door een wonder heb ik deze game afgelopen pasen eens gratis gekregen door een foutje in de store denk ik, ik zou een (full game) demo kunnen downloaden die alleen tijdens Pasen zou werken, maar ondertussen werkt ie nog steeds. Nadeel is nu wel dat ik Dirt 5 al helemaal gezien heb, en grote meh is... :/

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

DerOllie schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 09:48:
[...]

Ik roep al tijdje dat er weer eens een race game bij mag komen, is het DIrt 5... Als door een wonder heb ik deze game afgelopen pasen eens gratis gekregen door een foutje in de store denk ik, ik zou een (full game) demo kunnen downloaden die alleen tijdens Pasen zou werken, maar ondertussen werkt ie nog steeds. Nadeel is nu wel dat ik Dirt 5 al helemaal gezien heb, en grote meh is... :/
Oh, valt ie tegen? Of bedoel je dat niet met meh?

Ik heb van de week F1 2021 gekocht, dat is een lekkere serieuze racesim. En Dirt 5 lijkt me dan. juist relaxed om ernaast te hebben voor de momenten dat ik gewoon even arcade wil racen zonder teveel na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Ethiron schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 16:56:
[...]

Oh, valt ie tegen? Of bedoel je dat niet met meh?

Ik heb van de week F1 2021 gekocht, dat is een lekkere serieuze racesim. En Dirt 5 lijkt me dan. juist relaxed om ernaast te hebben voor de momenten dat ik gewoon even arcade wil racen zonder teveel na te denken.
Ja meh alsin viel tegen, heb meer met realistische racers. Dit is erg arcade. F1 2021 race ik meeste ook mee, sinds de zomer.

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

DerOllie schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 16:58:
[...]

Ja meh alsin viel tegen, heb meer met realistische racers. Dit is erg arcade. F1 2021 race ik meeste ook mee, sinds de zomer.
Ah oke, F1 vermaak ik me ook erg mee. Ik ben juist op zoek naar een niet serieuze racegame (lees arcade) ernaast dus klinkt alsof het wel aan mijn verwachtingen voldoet. Enne… hij is gratis. :+

Wel jammer dat ‘ie voor jou niet is wat je zoekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Ethiron schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 17:01:
[...]

Ah oke, F1 vermaak ik me ook erg mee. Ik ben juist op zoek naar een niet serieuze racegame (lees arcade) ernaast dus klinkt alsof het wel aan mijn verwachtingen voldoet. Enne… hij is gratis. :+

Ik moet ondertussen zeggen dat ik hem weer eens heb opgestart, en zeker de custom made omgevingen voor challenges, zijn nu veel uitgebreider en mooier dan toen ik het in het begin speelde. Wel grappig om daar wat tijd aan te besteden.

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ondertussen heb ik Dirt 5 een kleine 45 min en Deep Rock Galactic al eerder kunnen dwnloaden, Persona 5 had ik al uit de PS+ collectie die je bij de PS5 kreeg.

Deep Rock Galactic
Dirt 5

/edit:
Lijkt dat ik hem opnieuw kan "claimen" of was de PS+ collection een andere?
Persona®5 Strikers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

schumi2004 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:43:
Ondertussen heb ik Dirt 5 een kleine 45 min en Deep Rock Galactic al eerder kunnen dwnloaden, Persona 5 had ik al uit de PS+ collectie die je bij de PS5 kreeg.

Deep Rock Galactic
Dirt 5

/edit:
Persona®5 Strikers
Strikers zit niet in de PS+ collectie. Dat is de versie ervoor.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

schumi2004 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:43:

Deep Rock Galactic
Dirt 5

/edit:
Persona®5 Strikers
Ik zie nog steeds alleen maar de december games in PS+… moet ik nog iets doen om de games van januari te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-10 19:36
Ethiron schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:38:
[...]

Ik zie nog steeds alleen maar de december games in PS+… moet ik nog iets doen om de games van januari te zien?
Nieuwe games komen volgens mij vaak pas de 10e van de maand, en dat is het nog niet.

Het zou vandaag moeten gebeuren, mogelijk dat het later vandaag wel werkt.

[ Voor 13% gewijzigd door Hahn op 04-01-2022 13:40 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online
Ik heb net de PS+ spellen van januari vanochtend ook kunnen claimen :) Dirt, Persona en Deep Rock staan nu in mijn bibliotheek.

[ Voor 9% gewijzigd door Vrijdag op 04-01-2022 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:41
Net tijdens de lunch de games even geclaimed en Dirt 5 gedownload en even opgestart.

In hoeverre is dit nou echt een goede rally game?
Heb hem even opgestart en kreeg bij het opstarten al de indruk dat het ontzettend arcade was. Vlug even wat gereden (eerste race die je na opstarten moet doen) en het arcade gevoel werd gelijk bevestigd, helaas. Heb in die race eigenlijk niet hoeven te remmen.
Na de race krijg je de mogelijkheid om de moeilijkheid in te stellen, dus wellicht dat het daarmee wel beter wordt. Ga het straks even weer proberen.

Ik ben niet direct opzoek naar Gran Turismo in rally vorm, maar iets meer diepgang dan dit zou op het eerste gevoel wel mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-10 13:36

SD5k

>4&X

B-Real schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:52:
Net tijdens de lunch de games even geclaimed en Dirt 5 gedownload en even opgestart.

In hoeverre is dit nou echt een goede rally game?
Heb hem even opgestart en kreeg bij het opstarten al de indruk dat het ontzettend arcade was. Vlug even wat gereden (eerste race die je na opstarten moet doen) en het arcade gevoel werd gelijk bevestigd, helaas. Heb in die race eigenlijk niet hoeven te remmen.
Na de race krijg je de mogelijkheid om de moeilijkheid in te stellen, dus wellicht dat het daarmee wel beter wordt. Ga het straks even weer proberen.

Ik ben niet direct opzoek naar Gran Turismo in rally vorm, maar iets meer diepgang dan dit zou op het eerste gevoel wel mogen.
De normale Dirt reeks is inderdaad arcade racing, voor de sim variant moet je Dirt Rally (2) hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:41
Ah ja en die heb ik al, zat een hele tijd terug eens in de PS+. Daar heb ik mij best wel mee vermaakt.
Ik hoop stiekem dat dit een nieuwere versie o.i.d. zou zijn :)

Naja, gegeven paard mag je niet in de bek kijken. We gaan kijken hoe lang ik mij hiermee vermaken kan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-10 12:57

Griffin

Is mythical

Gister Deep Rock Galactic en Dirt 5 geprobeerd. Het racen van Dirt 5 is wel ok, maar vooral rammen en tegenstanders gebruiken in een bocht. Maar het is ongeveer 3 minuten racen en dan weer 2x lang wachten op laden. Verder is career gewoon klik, even racen, weer klik (in een heel andere auto) en weer racen. Weet nog niet wat ik ervan moet vinden maar denk dat deze er niet lang op blijft staan.

Dan Deep Rock Galactic. Zelfs alleen in online party (zonder voice) is het een vermakelijk spel en speelrondes duren zo maar 15 minuten. Dat laatste is maar goed ook want je komt terug naar je homebase en daar moet je zo maar een paar minuten wachten tot de party weer vol is of tot de host een volgende missie start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Ethiron schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 17:01:
[...]

Moet zeggen dat ik hem vandeweek heb uitgespeeld. Was al een aardig eind heen bleek, en heb even doorgezet. Ook carreer niveau ietsje lager gezet (Hard -> Medium) want sommige races waren niet te doen anders, maar nu bijna alles klaar. Nog 2 trophies, waarvan ik 1tje niet haal denk ik, maar heb verder alle races minimaal 1 sticker, en heb alle standaard wagens unlocked...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-10 13:59
Heeft iemand enig idee hoe ik met Sony (telefonisch) in contact kom?
Mijn PS Plus liep nog tot juni 2022 maar is 1,5 week geleden ineens verlengt met een jaar waarbij de volle pond (59 euro) werd afgeschreven van mijn paypal account.

Ik wil hier een restitutie voor en heb nu 2x via de website zo’n formulier ingevuld.
Ik krijg dan een automatisch mail dat er binnen 48 uur contact wordt opgenomen maar na 1,5 en 1 week hoor ik maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yorroy schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:47:
Mijn PS Plus liep nog tot juni 2022 maar is 1,5 week geleden ineens verlengt met een jaar waarbij de volle pond (59 euro) werd afgeschreven van mijn paypal account.

Ik wil hier een restitutie voor en heb nu 2x via de website zo’n formulier ingevuld.
Ik krijg dan een automatisch mail dat er binnen 48 uur contact wordt opgenomen maar na 1,5 en 1 week hoor ik maar niks.
Volgens mij kan je alleen dat formulier gebruiken.

Kan je niet via Paypal het geld laten storneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ze zijn telefonisch te bereiken via 020 709 5025.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:49:
[...]

Volgens mij kan je alleen dat formulier gebruiken.

Kan je niet via Paypal het geld laten storneren?
Verrek, dat ik daar zelf niet aan gedacht heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Raem schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:54:
[...]

Ze zijn telefonisch te bereiken via 020 709 5025.
Dank!
Hoe kom je daar aan? Kon het met Google en op de Sony website niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yorroy schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:57:
[...]

Dank!
Hoe kom je daar aan? Kon het met Google en op de Sony website niet vinden
Staat op de Facebook pagina van Playstation NL.
https://www.facebook.com/PlayStationNL/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik zou uitkijken met storneren. Bedrijven zijn daar doorgaans niet zo happig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rensonthemove
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-10 16:03
yorroy schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:57:
[...]

Verrek, dat ik daar zelf niet aan gedacht heb!
Storneren zou ik niet doen, dat is een geweldige optie als je je account geblokkeerd wil hebben...
Gewoon even bellen met het hierboven genoemde telefoonnummer en uitleggen, indien je al een case nummer hebt van de verzonden mails kun je die ook noemen kunnen ze de vraag terugzien en oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rensonthemove schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:11:
[...]

Storneren zou ik niet doen, dat is een geweldige optie als je je account geblokkeerd wil hebben...
Gewoon even bellen met het hierboven genoemde telefoonnummer en uitleggen, indien je al een case nummer hebt van de verzonden mails kun je die ook noemen kunnen ze de vraag terugzien en oppakken.
Ik denk niet dat je account geblokkeerd wordt dan. Hij heeft gewoon betaald tot juni 2022, dat ze nu ineens geld afschrijven is meer een fout die bij Sony ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-10 18:40
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:13:
[...]

Ik denk niet dat je account geblokkeerd wordt dan. Hij heeft gewoon betaald tot juni 2022, dat ze nu ineens geld afschrijven is meer een fout die bij Sony ligt.
Is er ineens geld afgeschreven, of heeft hij per ongeluk automatische verlenging geactiveerd? Dat maakt nogal een verschil natuurlijk in de vraag wie er fout zit.

This is absolutely ridiculous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ridicuul schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:19:
[...]

Is er ineens geld afgeschreven, of heeft hij per ongeluk automatische verlenging geactiveerd? Dat maakt nogal een verschil natuurlijk in de vraag wie er fout zit.
Maar als de automatische verlenging geactiveerd staat dan zou het nog steeds vreemd zijn dat er nu al geld afgeschreven wordt. Aangezien hij betaald heeft tot juni 2022. Bij mij wordt het pas verlengd op het moment dat dit afloopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yorroy
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:22:
[...]

Maar als de automatische verlenging geactiveerd staat dan zou het nog steeds vreemd zijn dat er nu al geld afgeschreven wordt. Aangezien hij betaald heeft tot juni 2022. Bij mij wordt het pas verlengd op het moment dat dit afloopt.
Precies dit; ik had inderdaad automatisch verlengen aanstaan en heb dit nu alsnog uitgezet.
Ik koop echter al sinds de release van de PS4 (2013?) gewoon ergens in de aanbieding een 12 maanden kaart en verleng op deze manier elke keer.
Als mijn abonnement nu was afgelopen had ik er vrede mee dat het verlengd zou worden, maar 6 maanden voor het aflopen van mijn PSplus al gaan verlengen is echt onnodig.

Voordat ik storneer eerst maar eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridicuul
yorroy schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:35:
[...]

Precies dit; ik had inderdaad automatisch verlengen aanstaan en heb dit nu alsnog uitgezet.
Ik koop echter al sinds de release van de PS4 (2013?) gewoon ergens in de aanbieding een 12 maanden kaart en verleng op deze manier elke keer.
Als mijn abonnement nu was afgelopen had ik er vrede mee dat het verlengd zou worden, maar 6 maanden voor het aflopen van mijn PSplus al gaan verlengen is echt onnodig.

Voordat ik storneer eerst maar eens bellen.
Ik had de datum even gemist. Dat is wel vreemd, ja. Kan online ook zo snel niets vinden van mensen met vergelijkbare ervaringen.

Houd er wel rekening mee dat automatisch verlengen wordt geactiveerd wanneer je een code invoert. Als je deze dus uitgeschakeld wilt houden, zal je dit iedere keer even moeten uitvinken na het verzilveren van een code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@yorroy Heb je niet ook een PS Now abonnement ernaast lopen die verlengd is? Dat is ook €59,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004

Shit happens, neem je verlies en let de volgende keer iets beter op.
Waarom al die heisa voor een paar tientjes?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ridicuul
schumi2004 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:05:
[...]

Shit happens, neem je verlies en let de volgende keer iets beter op.
Waarom al die heisa voor een paar tientjes?
Er wordt zonder reden geld van zijn rekening afgeschreven. Het minste dat je dan mag verwachten is toch wel een uitleg van Sony wat er is gebeurd en waarom er geld is afgeschreven? Lekker makkelijk om je geld weg te geven aan een miljardenbedrijf, omdat het maar over een 'paar tientjes' gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ridicuul schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:12:
[...]

Er wordt zonder reden geld van zijn rekening afgeschreven. Het minste dat je dan mag verwachten is toch wel een uitleg van Sony wat er is gebeurd en waarom er geld is afgeschreven? Lekker makkelijk om je geld weg te geven aan een miljardenbedrijf, omdat het maar over een 'paar tientjes' gaat.
Ik geloof er geen zak van dat er zomaar geld afgeschreven is!
Ik krijg van al mijn bestellingen en abbo's netjes een afschrift/factuur in de mail met hierop exact waarvoor, wanneer en waarom met looptijden, product informatie alles.

Geef me anders nog wat voorbeelden waarbij Sony luk raak bedragen afschrijft?

/edit:
Hij geeft zelf al aan dat auto verlengen aanstond.
yorroy schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:35:
[...]

<knip>
Voor mij gewoon een gevalletje niet goed opgelet, datum verward met iets anders weet ik het.

Elke aankoop die ik doe wordt netjes gemeld, ook krijg ik ruim van te voren een bericht wanneer deze afloopt en opnieuw in rekening gebracht wordt:

Een voorbeeld:
EA Play 1 maand (EA Play 1 maand)

Terugkerend abonnementsbedrag: €3,99 wordt in rekening gebracht op 12/04/2021
Zou graag het volledige verhaal willen horen van Sony wanneer @yorroy gebeld heeft.

[ Voor 35% gewijzigd door schumi2004 op 14-01-2022 12:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ridicuul
schumi2004 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:14:
[...]

Ik geloof er geen zak van dat er zomaar geld afgeschreven is!
Ik krijg van al mijn bestellingen en abbo's netjes een afschrift/factuur in de mail met hierop exact waarvoor, wanneer en waarom met looptijden, product informatie alles.

Geef me anders nog wat voorbeelden waarbij Sony luk raak bedragen afschrijft?
En toch wordt er schijnbaar 60 euro afgeschreven bij iemand die nog 6 maanden een abonnement had. Dat is niet logisch. Dan is het toch normaal dat je daar achteraan gaat?

Een factuur is leuk en die zal vast wel kloppen, maar de reden dat er verlengd wordt met nog 6 maanden abonnement klopt (met de informatie die beschikbaar is) niet.

Ik gaf zelf al aan dat ik geen vergelijkbare ervaringen kan vinden. Dat maakt deze situatie juist alleen maar vreemder.

Als je als bedrijf een contactformulier hebt en aangeeft binnen 48 uur te reageren, kan je niet 1,5 week niets van je laten horen. Dat is gewoon een matige service.
Voor mij gewoon een gevalletje niet goed opgelet, datum verward met iets anders weet ik het.
Dan zou de nieuwe datum van verlopen over 12 maanden moeten zijn. Als de datum inderdaad op juni 2022 stond, zou dat nu op juni 2023 moeten staan.

[ Voor 10% gewijzigd door Ridicuul op 14-01-2022 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ridicuul schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:22:
[...]

En toch wordt er schijnbaar 60 euro afgeschreven bij iemand die nog 6 maanden een abonnement had. Dat is niet logisch. Dan is het toch normaal dat je daar achteraan gaat?

Een factuur is leuk en die zal vast wel kloppen, maar de reden dat er verlengd wordt met nog 6 maanden abonnement klopt (met de informatie die beschikbaar is) niet.

Ik gaf zelf al aan dat ik geen vergelijkbare ervaringen kan vinden. Dat maakt deze situatie juist alleen maar vreemder.

Als je als bedrijf een contactformulier hebt en aangeeft binnen 48 uur te reageren, kan je niet 1,5 week niets van je laten horen. Dat is gewoon een matige service.
Heb je dit gezien of geloof je hem op zijn blauwe ogen?

Er is vast een verklaring voor maar die is niet luk raak afschrijven ;)

Wat reageren van Sony betreft kan ik dit alleen maar bevestigen met een waarschuwing die ik ooit gehad heb waar ze geen antwoord op wilde geven maar dat staat hier los van. (is me wel gelukt overigens)

[ Voor 10% gewijzigd door schumi2004 op 14-01-2022 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stelsol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-10 12:58
Ik heb ook wel eens meegemaakt dat zonder dat ik het wist ik blijkbaar de automatische verlenging aan had staan. Dus toen was ik ook ineens geld kwijt zonder dat ik erop had gerekend. Toen vond ik dat geen probleem omdat ik die PS subscription nog wel een jaar wilde hebben. Wel heb ik toen die automatische verlenging uitgezet, wat niet per se heel eenvoudig ging. Later heb ik hem toen een keer handmatig verlengd en tot mijn stomme verbazing schreven ze na die periode gewoon weer het volle pond af.
Zoals @Ridicuul al noemde, wordt die automatische verlenging blijkbaar aangezet bij handmatig verlengen. Dit is ook weer niet super duidelijk zichtbaar tijdens het verlengingsproces. Ik heb mijn verlies toen genomen maar snap best dat je hier moeite mee hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridicuul
schumi2004 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:23:
[...]

Heb je dit gezien of geloof je hem op zijn blauwe ogen?

Er is vast een verklaring voor maar die is niet luk raak afschrijven ;)

Wat reageren van Sony betreft kan ik dit alleen maar bevestigen met een waarschuwing die ik ooit gehad heb waar ze geen antwoord op wilde geven maar dat staat hier los van. (is me wel gelukt overigens)
Natuurlijk weet ik niet wat er gebeurd is. For all I know heeft Yorroy niet eens een PSN-account. Hij komt hier dan ook niet om de reden te vinden dat er geld is afgeschreven. Hij komt hier om contactinformatie vragen omdat Sony niet reageert. Dat staat hier dus niet los van.
Stelsol schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:28:
Ik heb ook wel eens meegemaakt dat zonder dat ik het wist ik blijkbaar de automatische verlenging aan had staan. Dus toen was ik ook ineens geld kwijt zonder dat ik erop had gerekend. Toen vond ik dat geen probleem omdat ik die PS subscription nog wel een jaar wilde hebben. Wel heb ik toen die automatische verlenging uitgezet, wat niet per se heel eenvoudig ging. Later heb ik hem toen een keer handmatig verlengd en tot mijn stomme verbazing schreven ze na die periode gewoon weer het volle pond af.
Zoals @Ridicuul al noemde, wordt die automatische verlenging blijkbaar aangezet bij handmatig verlengen. Dit is ook weer niet super duidelijk zichtbaar tijdens het verlengingsproces. Ik heb mijn verlies toen genomen maar snap best dat je hier moeite mee hebt!
Maar zoals Jurroy aangaf zou zijn abonnement nog tot juni doorlopen. Hij had dus nog alle tijd om dit handmatig te doen, voordat de automatische verlenging geactiveerd wordt. Als dat klopt (even een slag om de arm houden, zodat Schumi2004 niet boos op me wordt :P ) dan is het dus niet zo dat Jurroy zelf niet heeft opgelet of iets fout heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ik wordt nergens boos over :D
Mijn ervaring is dat elke keer wanneer ik iets afsloot of met een voucher verlengde er pas afgeschreven werd na het verlopen van laatst toegevoegde.

Dus als ik midden in het jaar een voucher er bovenop plakte dan werd de afschrijf datum verlengd met de datum waarop dit dan zou gaan verlopen, niet op de datum van iets wat ervoor nog liep. (dus 1,5 jaar later pas)
PlayStation Plus: lidmaatschap van 12 maanden
Volgende betaling: €59,99
Volgende verlengingsdatum: 12/14/2024
In bovenstaande heb ik ergens twee jaar terug op de 14e december een voucher gestapelt met als verloop datum dus 14 december in 2024 en dus niet vorige jaar ergens in midden.

Verder snap ik niet zo goed wat @Stelsol nu precies bedoelt.
Bedoel je dat toen je met een voucher er een jaar bij nam er na deze handmatige verlengde periode alsnog afgeschreven werd?
Als dat zo is dan is dit hoe het werkt. Elke PS+/PS Now voucher die je toevoegd heractiveert automatische verlenging.

Deactiveren gaat via de website redelijk eenvoudig vind ik.
Klik op je user icon, Abonnementbeheer en daar staat een (de)activeer button onder.
Op de console vond ik het zelf idd wat lastiger.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qqPTLfreopw6Moky5vZ3CUSklko=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LjcX7PxytumsCxBKIdkIyRK8.jpg?f=user_large

[ Voor 17% gewijzigd door schumi2004 op 14-01-2022 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stelsol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-10 12:58
schumi2004 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:57:
Verder snap ik niet zo goed wat @Stelsol nu precies bedoelt.
Bedoel je dat toen je met een voucher er een jaar bij nam er na deze handmatige verlengde periode alsnog afgeschreven werd?
Als dat zo is dan is dit hoe het werkt. Elke PS+/PS Now voucher die je toevoegd heractiveert automatische verlenging.

Deactiveren gaat via de website redelijk eenvoudig vind ik.
Klik op je user icon, Abonnementbeheer en daar staat een (de)activeer button onder.
Op de console vond ik het zelf idd wat lastiger.

[Afbeelding]
Klopt inderdaad, ik wist niet dat het zo werkte.

[ Voor 24% gewijzigd door Stelsol op 14-01-2022 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Bij mij staat automatisch verlengen volgens mij ook aan, hoewel ik het zelf nooit aan heb gezet. Vind het wel knap dat ze denken dat ze mijn abo automatisch kunnen verlengen zonder betaalgegevens te hebben.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-10 16:19

s0kkie

Cowabunga

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• yorroy
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2MhAWcxR8s5YUHOyM5NQT_n6fSE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jxpvUm6PKG05mHrayX0i16k8.jpg?f=user_large

Even voor de duidelijkheid, want ik merk dat mijn vraag veel reacties heeft opgebracht.

Ik heb gebeld met PlayStation en wat blijkt: PlayStation gebruikt in hun app en op de website bij abonnementbeheer de Amerikaanse datum aanduiding.
Dus bovenstaande afbeelding is geen 1 juni, maar 6 januari.
Het automatisch verlengen klopt dus wel.

Ik heb voor nu dus gewoon pech, dat ik in plaats van 35 euro (wat regelmatig een aanbiedingsprijs is) nu 59 euro moet betalen.
Ze konden het alsnog wel annuleren maar heb het voor nu maar gewoon zo gelaten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
yorroy schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:41:
[Afbeelding]

Even voor de duidelijkheid, want ik merk dat mijn vraag veel reacties heeft opgebracht.

Ik heb gebeld met PlayStation en wat blijkt: PlayStation gebruikt in hun app en op de website bij abonnementbeheer de Amerikaanse datum aanduiding.

Ik heb voor nu dus gewoon pech, dat ik in plaats van 35 euro (wat regelmatig een aanbiedingsprijs is) nu 59 euro moet betalen.
Ze konden het alsnog wel annuleren maar heb het voor nu maar gewoon zo gelaten.
Ai das een veelgemaakte fout denk ik, slordig van Sony om de amerikaanse datum notatie te gebruiken, je kunt het vaak (maar niet altijd) herkennen aan het / of - symbool, in de EU word veelal - ertussen gezet waar dat in de US / is. Dus 01-06-22 is 1 juni, 01/06/22 is 6 januari.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridicuul
yorroy schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:41:

PlayStation gebruikt in hun app en op de website bij abonnementbeheer de Amerikaanse datum aanduiding.
Een logische verklaring. Alleen geen logische keuze van Sony om de Amerikaanse datum aanduiding te gebruiken. Het is nu in ieder geval duidelijk wat er is gebeurd. Jammer van die paar tientjes, maar ook geen ramp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-10 19:32
bovenstaande discussie afgesplitst van het algemene PS5 topic...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 08:05
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l9QJgSCPfmb-uYOp7HNdNSEoLwU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/L3LJoBsQBqR0rx5grv9GLqx8.webp?f=fotoalbum_large
De PlayStation Plus games van februari.
Weer een mindere maand naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik koop bijna geen games en toch slagen ze er het laatste jaar in van telkens met games af te komen die ik al heb :). Deze keer is het Planet Coaster dat mijn zoon vorig jaar persé wou hebben, en wellicht nog geen uur gespeeld heeft... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
De kids hier vinden hem deze maand gewelig en vooral om Planet Coaster, blij dat ik hem niet gekocht heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyQ1
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 11-09 14:34
Jammer dat planet coaster alleen voor de PS5 is... :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
schumi2004 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 20:00:
De kids hier vinden hem deze maand gewelig en vooral om Planet Coaster, blij dat ik hem niet gekocht heb :P
Ik weet niet hoe oud je kids zijn, of hoe de console editie anders is, maar de PC versie is nogal gecompliceerd. Of ik heb te kort gekeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
418O2 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:11:
[...]

Ik weet niet hoe oud je kids zijn, of hoe de console editie anders is, maar de PC versie is nogal gecompliceerd. Of ik heb te kort gekeken
Die zijn 10 en 12 en als ik zie wat deze nu al uitvogelen. Denk wel dat dat goed komt en anders vind ik hem zelf wel leuk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peto84
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:36
Nice Planet Coaster, deze staat al tijden op mijn verlanglijstje. En zelfs op ps5 :*), helemaal mooi.

psnprofiles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online
Die Borderlands standalone ziet er nog wel grappig uit. De rest kan ik niet spelen of vind ik niet interessant :P

Ben nog steeds bezig met Kingdoms of Amalur, da's toch nog best een groot spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-10 16:24

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ze zijn weer toegevoegd. Planet Coaster lijkt me geinig om eens te proberen en kun je tenminste ook spelen met de kids in de ruimte. Dat is wat lastiger met HZD of CoD.., maar maar 2 voorbeelden van games die ik wel eens speel, te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-10 14:21
Ik had me helemaal verheugd op Planet Coaster..... maar deze is niet beschikbaar voor PS4 plebs.... ;w

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!
louzy82 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:33:
Ik had me helemaal verheugd op Planet Coaster..... maar deze is niet beschikbaar voor PS4 plebs.... ;w
Volgende keer beter naar het plaatje kijken :p.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dark_Angelus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:14
Gewoon alvast claimen totdat je een PS5 hebt :+

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
Zouden ze er eigenlijk bij moeten zetten he

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online
Dark_Angelus schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:49:
[...]

Gewoon alvast claimen totdat je een PS5 hebt :+
Dat doe ik ook. Naar verwachting kan ik ergens tegen de tijd dat de PS6 uitkomt vast wel ergens een PS5 in de winkel kopen en de PS5 spellen spelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolfchild
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-10 08:06
Vrijdag schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:39:
[...]

Dat doe ik ook. Naar verwachting kan ik ergens tegen de tijd dat de PS6 uitkomt vast wel ergens een PS5 in de winkel kopen en de PS5 spellen spelen :+
Ik heb mijn ps5 voorige week gewoon bij de mediamarkt gekocht. Ze hadden er toen nog verschillende staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Laatst online: 15-10 16:37

thunder8

Het gedonder begint weer.

418O2 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:50:
[...]

Zouden ze er eigenlijk bij moeten zetten he
Het plaatje wat ik hieronder van @AppleFan2007 heb gequote, kan je aan het witte logotje in de linkerbovenhoek van Planet Coaster zien dat het PS5 is. Het staat er op/bij.
AppleFan2007 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:43:
[Afbeelding]
De PlayStation Plus games van februari.
Weer een mindere maand naar mijn mening.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
thunder8 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 10:25:
[...]

Het plaatje wat ik hieronder van @AppleFan2007 heb gequote, kan je aan het witte logotje in de linkerbovenhoek van Planet Coaster zien dat het PS5 is. Het staat er op/bij.

[...]
Dat was mijn punt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online
wolfchild schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 08:20:
[...]

Ik heb mijn ps5 voorige week gewoon bij de mediamarkt gekocht. Ze hadden er toen nog verschillende staan
Ik ben echt al tijden niet meer in de Mediamarkt geweest :P Misschien binnenkort maar eens kijken. Hoewel, aan de andere kant heb ik nog een behoorlijke backlog op mijn PS4 (en zelfs PS3). En die €500 kan ik op zich ook wel beter besteden op het moment (hallo gemeentelijke belastingen en energierekening). Heel veel haast heb ik dus niet, maar ik hoop dat de PS5 wel beter beschikbaar gaat worden tzt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivandu
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Ik vind het toch een beetje maf dat je PS Plus games moet 'claimen/toevoegen aan je library' om ze te kunnen spelen. Zo heb ik een paar maanden gemist vorig jaar (want te druk met andere dingen), waaronder de maand waar FF7 remake blijkbaar voor PS Plus gratis was.

Ze kunnen toch gewoon zien dat ik die maand lid was van PS Plus en dat nu nog steeds ben. Waarom kan ik die titel dan niet gewoon downloaden? Ik snap het als je geen PS Plus abbo hebt die maand dat je er naast pist, maar ik ben gewoon 'vergeten'om die knop in te drukken en nu mis ik die game..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Rivandu schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:30:
Ik vind het toch een beetje maf dat je PS Plus games moet 'claimen/toevoegen aan je library' om ze te kunnen spelen. Zo heb ik een paar maanden gemist vorig jaar (want te druk met andere dingen), waaronder de maand waar FF7 remake blijkbaar voor PS Plus gratis was.

Ze kunnen toch gewoon zien dat ik die maand lid was van PS Plus en dat nu nog steeds ben. Waarom kan ik die titel dan niet gewoon downloaden? Ik snap het als je geen PS Plus abbo hebt die maand dat je er naast pist, maar ik ben gewoon 'vergeten'om die knop in te drukken en nu mis ik die game..
Je kunt ook een reminder in je agenda zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Is bij Xbox met 'Games with Gold' hetzelfde. Ben het met je eens, je zou het eigenlijk automatisch moeten kunnen claimen.

Misschien doordat je nu het handmatig moet doen dat de games wat meer in de spotlight komen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou technisch vast kunnen, maar ze hebben liever dat je een kijkje neemt in de store.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Raem schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:51:
[...]

Zou technisch vast kunnen, maar ze hebben liever dat je een kijkje neemt in de store.
Dat en wellicht draagt Sony een bedrag af per geclaimed spel. Ze hebben er vast goede redenen voor. Playstation Plus werkt niet zoals Playstation Now waarin je in 1x toegang tot een hele library met games krijgt en waarbij nieuwe games automatisch worden toegevoegd.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online
Raem schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:51:
[...]

Als die store niet zo dramatisch was, zou ik er vast vaker kijken :P

Zowel op de PS zelf, als op de pc is het echt vreselijk |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-10 15:23

VTe

Vrijdag schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:35:
[...]

Als die store niet zo dramatisch was, zou ik er vast vaker kijken :P

Zowel op de PS zelf, als op de pc is het echt vreselijk |:(
Buiten de PS5 en website om vind ik het via de app best goed te doen. Daar heb je ook gewoon de video's en afbeeldingen bij de spellen waar je doorheen zit te bladeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-10 20:22
Bor schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:31:
[...]

Dat en wellicht draagt Sony een bedrag af per geclaimed spel. Ze hebben er vast goede redenen voor. Playstation Plus werkt niet zoals Playstation Now waarin je in 1x toegang tot een hele library met games krijgt en waarbij nieuwe games automatisch worden toegevoegd.
Waarschijnlijk dit.

Ongeveer dezelfde redenering als de DVD en Bluray playback die standaard uitgeschakeld is op PS4 (en waarschijnlijk PS5).
Eenmaal je een DVD of Bluray probeert af te spelen wordt dat via internet geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volledig eens. Ik vind het ook telkens een gedoe. In de agenda zetten is zeker een optie.
Anderzijds: er zien hoor ook een hoop mensen die juist niet alles willen claimen, en dan gaan die ongelukkiger worden hoe meer meuk die hen niet interesseert in hun library gaat komen.

En geloof me, na jaren PS+ begint die library echt enorm te groeien. Ik zit al aan ruim 350 games in mijn PS4/PS5 library, terwijl ik eigenlijk best weinig games koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Laatst online: 15-10 16:37

thunder8

Het gedonder begint weer.

Ik snap het wel van Sony. Ik claim de meeste games wel, maar niet alles. Als je per maand niet 3-4 minuten kan vrijmaken om de games te claimen, dan heb je ook geen tijd om ze te spelen. En waarom zou Sony het voor jou moeten oplossen als jij geen tijd claimt te hebben voor gamen of zelfs een paar minuten om in ieder geval de games te claimen? Het kan tegenwoordig via een app op je telefoon. Het zou iets makkelijker te vinden kunnen zijn in de app, maar alsnog is het geen doolhof waar je een uur in zit te zoeken. Hoop juist dat Sony niet bijhoudt wanneer je wel of geen PS+ had. Juist door het claimen hoeven ze dat niet meer te weten. Je kon het claimen, dus had je plus. Enige check die dan nog nodig is of je nog plus hebt. Veel simpeler dan voor miljoenen spelers bij te houden wanneer ze wel of niet PS+ hadden.

Jammer dat je een leuke game hebt gemist. Het is niet het eind van de wereld. En als je de game alsnog wil hebben, hij is momenteel 27.99€ in PS Store.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online
VTe schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:26:
[...]

Buiten de PS5 en website om vind ik het via de app best goed te doen. Daar heb je ook gewoon de video's en afbeeldingen bij de spellen waar je doorheen zit te bladeren.
Ah dat kan ook nog inderdaad. Heb die app al jaren niet gebruikt geloof ik. Browse meestal gewoon een beetje op de pc of op de PS zelf. Maar erg gebruiksvriendelijk vind ik het niet. Geen wishlist, sorteren op prijs werkt meestal alleen maar op de items die je op dat moment op je scherm ziet, soms word ik zomaar helemaal uit de store gegooid etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Er is gewoon een wishlist?
Pagina: 1 ... 68 ... 97 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier te vragen naar PSN (cards) aanbiedingen. Weet je een goede aanbieding? Dan kun je die plaatsen in het Console Budget Gaming topic. Ook daar is het echter niet de bedoeling om naar aanbiedingen te vragen.