Officiele Playstation twitter bericht: https://twitter.com/PlayStation/status/1365285827580993547Vrijdag schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:14:
Op de officiële site staat niks hier over. Is het geen wishfull thinking?
https://www.playstation.c...nav%3Amsg-games%3Aps-plus
Ik denk persoonlijk dat dat vrijwel amper effect heeft om eerlijk te zijn.Bor schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 13:47:
[...]
Je bekijkt het van precies de andere kant. Ik doel meer op het afzien van aankopen omdat de kans bij bepaalde games behoorlijk is dat deze naar PS+ komen.
Nee dat vind ik dus wel meevallen, sony heeft een onwijs grote pool met games om uit te kiezen. Je weet nooit zeker of een game in de nabije toekomst in psplus komt.. Denk niet dat veel mensen afzien van aankopen daardoor, ik in ieder geval niet.Bor schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 13:47:
[...]
Je bekijkt het van precies de andere kant. Ik doel meer op het afzien van aankopen omdat de kans bij bepaalde games behoorlijk is dat deze naar PS+ komen.
Als mensen daarop gaan wachten terwijl je niet eens zeker weet of een game wel als free game komt.. dat schiet toch niet op.
Playstation 5
Plus: je krijgt ook nog games die je mogelijk wél gaat spelen en daardoor jou minder tijd geven voor het spelen van games die je koopt. Sinds ik PS+ heb, heb ik echt bijna geen games meer gekocht, of het waren impuls-aankopen aan zeer scherpe Sales prijzen in de PS Store.Bor schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 13:47:
[...]
FF7 Remake (PS4)
Remnant: From the Ashes (PS4)
Farpoint (PS VR)
Maquette (PS5)
Vanaf 2 maart gratis te downloaden uit de PS Store.
Farpoint (PS VR)
Maquette (PS5)
PSN: TDBtje
Als ik een spel nú wil koop ik nú het spel 
Wel wacht ik soms nog even als het al een iets oudere titel is en het is het einde van de maand. Zo was ik laatst van plan om de laatste Tomb Raider te kopen maar twijfelde. Gelukkig maar, want even later kwam die in de Plus.
Aan de andere kant zijn er ook wel spellen die ik al had eens in de Plus voorbij gekomen. Naja, dat is dan pech voor mij, maar meestal had ik die spellen toch al uitgespeeld.
Wel wacht ik soms nog even als het al een iets oudere titel is en het is het einde van de maand. Zo was ik laatst van plan om de laatste Tomb Raider te kopen maar twijfelde. Gelukkig maar, want even later kwam die in de Plus.
Aan de andere kant zijn er ook wel spellen die ik al had eens in de Plus voorbij gekomen. Naja, dat is dan pech voor mij, maar meestal had ik die spellen toch al uitgespeeld.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Zo vaak gebeurt het ook niet dat relatief nieuwe games in de Plus verschijnen. De laatste maanden zijn daarop een uitzondering.
TDB schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 15:02:
FF7 Remake (PS4)
Farpoint (PS VR)
Maquette (PS5)
s0kkie schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 13:27:
Gratis PS+ plus games van maart:
- Final Fantasy 7 Remake (PS4)
- Farpoint (PS4 VR)
- Remnant: From The Ashes (PS4)
- Maquette (PS5)
Destruction Allstars blijft ook nog een maandje gratis zoals al bekend was
https://www.psx-sense.nl/...-voor-maart-aangekondigd/
Ik heb het nu al zeker een keer of 8 meegemaakt. Meestal zijn de games niet super nieuw maar ik had mij toch een aardig bedrag kunnen besparen.Timothy3000 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 15:27:
Zo vaak gebeurt het ook niet dat relatief nieuwe games in de Plus verschijnen. De laatste maanden zijn daarop een uitzondering.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Eh nee. Sony schiet zich zo in zijn eigen voet en die van andere ontwikkelaars. Ik koop echt minder door de PS+ games om de genoemde reden.mobygo76 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 18:39:
Luxe mensen. Luxe.
Ik niet, de meeste AAA games komen niet meteen op PS+ en dat zijn nou net de games die ik het meeste speel, op rocket league na dan.Bor schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 19:51:
[...]
Eh nee. Sony schiet zich zo in zijn eigen voet en die van andere ontwikkelaars. Ik koop echt minder door de PS+ games om de genoemde reden.
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Dit kan met elke game gebeuren. Ik koop daarom ook niet minder games. Je hebt gewoon pech.Bor schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 19:51:
[...]
Eh nee. Sony schiet zich zo in zijn eigen voet en die van andere ontwikkelaars. Ik koop echt minder door de PS+ games om de genoemde reden.
Als ik FF7 Remake al op disc heb en ik de PS+ variant ook toevoeg, kan ik dan in juni nog upgraden naar de PS5 versie of blijft ie dan zien dat ik de PS+ versie heb ondanks de disc?
Maak namelijk iets soortgelijks mee met Horizon. Die heb ik ooit digitaal gekocht zonder uitbreiding en in PS Now zit nu de complete edition, maar die kan ik dus niet downloaden omdat de normale editie dus al in mijn collectie zit...
Maak namelijk iets soortgelijks mee met Horizon. Die heb ik ooit digitaal gekocht zonder uitbreiding en in PS Now zit nu de complete edition, maar die kan ik dus niet downloaden omdat de normale editie dus al in mijn collectie zit...
Als je de PS4 disc van FF7 in je PS5 stopt kan je gratis upgraden naar de PS5 versie als deze beschikbaar is.morm schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:18:
Als ik FF7 Remake al op disc heb en ik de PS+ variant ook toevoeg, kan ik dan in juni nog upgraden naar de PS5 versie of blijft ie dan zien dat ik de PS+ versie heb ondanks de disc?
Als je de Plus versie toevoegd aan je library maar deze niet download zal de disc gewoon herkent worden lijkt mij.
save file van Horizon zero dawn werkt niet met de complete edition
Ik heb ooit Sniper Elite 4 niet uit de Plus kunnen halen omdat ik die had gespeeld in proefmaandje PS Now. Dus ik claim voor de zekerheid de Plus versie nu niet, ben ik zeker van mijn zaak in Junimorm schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:18:
Je kan ook altijd Support contacteren om je bestaande licentie te laten verwijderen. Zelf nog nooit gedaan maar de voorbije jaren toch al paar keer gelezen van mensen die dat zo deden in gelijkaardige situaties.Cloud_VII schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:03:
[...]
Ik heb ooit Sniper Elite 4 niet uit de Plus kunnen halen omdat ik die had gespeeld in proefmaandje PS Now. Dus ik claim voor de zekerheid de Plus versie nu niet, ben ik zeker van mijn zaak in Juni
Ook lijkt Sony op zijn minst toch al iets aan die situatie gedaan te hebben, gezien hoe Ratchet & Clank zich nu voorstelt voor Play At Home. Bij de vorige Play At Home vorig jaar kon ik de gratis games niet (permanent) claimen omdat ik ze al had van PS+ . Nu blijkt dat bij Ratchet & Clank opgelost te zijn, en kon ik het spel gewoon toevoegen aan mijn Library niettegenstaande ik het al van PS+ had. Nu, er zijn hopen verschillende combinaties tussen licenties mogelijk die voor problemen zorgen (PS+ vs PSNow vs Ownership, PS4-only vs PS5-only vs PS4+PS5, regular editions vs special/extended editions, etc...) dat het mij niet zou verbazen dat ze nu enkel voor Ratchet & Clank een fix geïmplementeerd hebben.
Maar FF7 is ook zo'n grote en populaire titel dat het feit dat ze nu PS4-only weggeven terwijl ze wel PS5 Intergrade aangekondigd hebben, ze toch mogelijk ook wel nagedacht zullen hebben aan de combinatie van beide. Maar misschien ben ik nu gewoon ongelooflijk naïef

Ik probeer net de ps plus games van deze maand toe te voegen maar wanneer ik (in de app want een ps5 is mij gewoon echt niet gegund) Maquette wil toevoegen krijg ik een foutmelding 'kan niet kopen'. De ps4 spellen doen het wel gewoon. Heeft Spny dit nou geblokkeerd als je geen ps5 hebt?
bij mij geen probleemLordLynx schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:17:
Ik probeer net de ps plus games van deze maand toe te voegen maar wanneer ik (in de app want een ps5 is mij gewoon echt niet gegund) Maquette wil toevoegen krijg ik een foutmelding 'kan niet kopen'. De ps4 spellen doen het wel gewoon. Heeft Spny dit nou eblokkeerd als je geen ps5 hebt?
Probeer eens via de site, toen ik in november bugsnax wou claimen kon dat niet via de app maar wel via de site.LordLynx schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:17:
Ik probeer net de ps plus games van deze maand toe te voegen maar wanneer ik (in de app want een ps5 is mij gewoon echt niet gegund) Maquette wil toevoegen krijg ik een foutmelding 'kan niet kopen'. De ps4 spellen doen het wel gewoon. Heeft Spny dit nou geblokkeerd als je geen ps5 hebt?
Probeer eens gewoon via store.playstation.com ? Search op Maquette, en dan in de game zou je moeten kunnen "toevoegen aan bibliotheek".LordLynx schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:17:
Ik probeer net de ps plus games van deze maand toe te voegen maar wanneer ik (in de app want een ps5 is mij gewoon echt niet gegund) Maquette wil toevoegen krijg ik een foutmelding 'kan niet kopen'.
Bedankt, dit is gelukt.Twixie schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:21:
[...]
Probeer eens gewoon via store.playstation.com ? Search op Maquette, en dan in de game zou je moeten kunnen "toevoegen aan bibliotheek".
Heb die site denk ik nog nooit gebruikt, doe het altijd of via de ps4 of via de app. Wel vaag dat het zo wel lukt.....
Heeft iemand al gechecked of de Final Fantasy 7 Remake Save File compatibel is met de digitale versie?
Dat zou wel erg fijn zijn, m'n install cd is helaas beschadigd geraakt. (Love those kidsGreatsword schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 21:05:
Heeft iemand al gechecked of de Final Fantasy 7 Remake Save File compatibel is met de digitale versie?

Dus vereeuwigd in m'n library zou uiterst tof zijn.
Iemand ervaring met instant-gaming.com?
Daar is een NL PS+ account 45 euro per jaar, kan zo snel nergens anders voor dat bedrag iets vinden.
Daar is een NL PS+ account 45 euro per jaar, kan zo snel nergens anders voor dat bedrag iets vinden.
Klinkt als een prima en totaal niet shady site gezien de reviews die op hun eigen website staan staan:ChuckBartowski schreef op zondag 7 maart 2021 @ 13:04:
This game is NOT a legal game.
I played it for a month or two and suddenly at the first of march 2021 it didn,t work anymore,
Steam has removed the game and will not be playable
Frogwares claimed the game was stolen from them.,
Instant gaming will not refund the game!!!!
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
https://nl.trustpilot.com/review/instant-gaming.comChuckBartowski schreef op zondag 7 maart 2021 @ 13:04:
Volgens mij is het in dit geval wel legit, het gaat in ieder geval om een Plus code en niet zo'n shady account.
Dit is waarschijnlijk verklaarbaar, zie:YakuzA schreef op zondag 7 maart 2021 @ 13:33:
[...]
Klinkt als een prima en totaal niet shady site gezien de reviews die op hun eigen website staan staan:
[...]
nieuws: Ontwikkelaar: uitgever Nacon heeft onze game gekraakt en op Steam gezet
Als de ps plus met een code is, is dat wel ok idd.dutchgio schreef op zondag 7 maart 2021 @ 18:03:
Volgens mij is het in dit geval wel legit, het gaat in ieder geval om een Plus code en niet zo'n shady account.
Zag alleen ook dat ze ook veel digitale PS4/5 games hebben staan, wat alleen via shady accounts gaat.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
https://www.pushsquare.co..._free_ps_store_credit_now
Weet iemand of deze deal ook geldig is in Nederland?
Weet iemand of deze deal ook geldig is in Nederland?
Dacht dat de games voor aankomende maand vandaag bekend gemaakt zouden worden
Normaal op de woensdag die voorafgaat aan het verschijnen van de games, wat de eerste dinsdag van de maand is. Dus normaliter is dat morgen.G.Scholtens schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 18:52:
Al hebben ze recent wel al regelmatig afgeweken van dat schema.
Dagje geduld 😎Twixie schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 19:09:
[...]
Normaal op de woensdag die voorafgaat aan het verschijnen van de games, wat de eerste dinsdag van de maand is. Dus normaliter is dat morgen.
Al hebben ze recent wel al regelmatig afgeweken van dat schema.
* lees de topicwaarschuwing *
[ Voor 80% gewijzigd door Geronimous op 31-03-2021 12:41 ]
ik wacht normaal altijd tot ze in de aktie zjin voor 39,99 bij verschillende webshops.Farabi schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 12:02:
iemand tips waar ik een goedkope psn plus code kan scoren? (nooit eerder aangeschaft(
Vorige keer vergeten te verlengen.
De goedkoopste die ik toen kon vinden kwam van deze site:
VidaPlayer.com
49,99 was hij daar ipv de 59,99 die op veel andere sites gevraagd wordt.
Kreeg de code via de email en hij werkte.
Burp
Gerucht:G.Scholtens schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 18:52:
Days Gone
Zombie Army 4: Dead War
+
Oddworld: Soulstorm
[ Voor 6% gewijzigd door Ike. op 31-03-2021 12:56 ]
Beetje vreemd dat ze hun PS+ Collection voor PS5 verder blijven devalueren door de games ervan ook buiten de Collection te gaan weggeven... Illustreert toch dat ze eigenlijk maar een kleine AAA vijver hebben om uit te gaan vissen voor gratis games.
EDIT: @Ike. Kun je ook je bron geven ? Want een snelle google toont dat jouw lijstje gewoon een (van de vele) rumours is. Zou wel zo fijn zijn als je dat dan ook zelf vermeldt ipv het hier als een feit te presenteren.
EDIT: @Ike. Kun je ook je bron geven ? Want een snelle google toont dat jouw lijstje gewoon een (van de vele) rumours is. Zou wel zo fijn zijn als je dat dan ook zelf vermeldt ipv het hier als een feit te presenteren.
[ Voor 31% gewijzigd door Twixie op 31-03-2021 12:45 ]
pepper waarschijnlijk, die linkt naar: https://www.mydealz.de/de...5&utm_campaign=2021-03-31Twixie schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 12:43:
Beetje vreemd dat ze hun PS+ Collection voor PS5 verder blijven devalueren door de games ervan ook buiten de Collection te gaan weggeven... Illustreert toch dat ze eigenlijk maar een kleine AAA vijver hebben om uit te gaan vissen voor gratis games.
Ik heb er vandaag 1 gekocht bij instant gaming voor 44.95,werkte primaWii4all schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 12:22:
[...]
ik wacht normaal altijd tot ze in de aktie zjin voor 39,99 bij verschillende webshops.
Vorige keer vergeten te verlengen.
De goedkoopste die ik toen kon vinden kwam van deze site:
VidaPlayer.com
49,99 was hij daar ipv de 59,99 die op veel andere sites gevraagd wordt.
Kreeg de code via de email en hij werkte.
Stop chasing the dream, you're already living it
Civilization VI kwam ook gisteren voorbij als zogenaamde 'leak', maar we zullen het straks zien om 17.00 uur 
Oddworld heb ik in ieder geval al heel veel zin in!
Oddworld heb ik in ieder geval al heel veel zin in!
[ Voor 6% gewijzigd door s0kkie op 31-03-2021 16:10 ]
Ik geloof het pas als ik het op de officiele site zie staan. Tot die tijd is het toch maar wensdenken. Maar ik ben natuurlijk wel benieuwd.
Geen flauw idee welke spellen het kunnen worden, er is inmiddels al wel een behoorlijke catalogus opgebouwd.
Geen flauw idee welke spellen het kunnen worden, er is inmiddels al wel een behoorlijke catalogus opgebouwd.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik zou behoorlijk teleurgesteld zijn.
Oddworld ziet er niet zo interessant uit. Volgens mij is dat een game die het meer moet hebben van de nostalgie factor. Maar, die heb ik niet voor dit spel
Days gone is prima maar heb ik al via die PS5 collection
Zombie Army 4 ziet er een beetje als een B titel uit, kan me niet voorstellen dat dit echt leuk is om te spelen.
Zou mooi zijn als ze Days gone vervangen met een andere AAA titel
.
Oddworld ziet er niet zo interessant uit. Volgens mij is dat een game die het meer moet hebben van de nostalgie factor. Maar, die heb ik niet voor dit spel
Days gone is prima maar heb ik al via die PS5 collection
Zombie Army 4 ziet er een beetje als een B titel uit, kan me niet voorstellen dat dit echt leuk is om te spelen.
Zou mooi zijn als ze Days gone vervangen met een andere AAA titel
Dat gerucht lijkt mij erg onwaarschijnlijk en eigenlijk hoop ik op andere games.Oddworld is leuk voor de nostalgie maar voor de rest heb ik daar geen interesse en twee zombie games lijkt mij ook wat veel.
[ Voor 43% gewijzigd door Bor op 31-03-2021 17:23 ]
Dacht dat bij ps4 plus voor ps4 --> Far Cry 5Ike. schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 12:29:
[...]
Gerucht:
Days Gone
Zombie Army 4: Dead War
+
Oddworld: Soulstorm
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Oddworld is vorige maand al bevestigd, dus die komt sowieso.Bor schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 17:17:
Dat gerucht lijkt mij erg onwaarschijnlijk en eigenlijk hoop ik op andere games.Oddworld is leuk voor de nostalgie maar voor de rest heb ik daar geen interesse en twee zombie games lijkt mij ook wat veel.
Klopt, die wist ik. Days gone zit ook al in de gratis PS5 bundle toch? Het zou wel een beetje lame zijn om die nog een keer gratis te doen imho.Raem schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 17:30:
[...]
Oddworld is vorige maand al bevestigd, dus die komt sowieso.
Helaas bleek het gerucht toch te kloppen. Toch behoorlijk flauw als ze nu nog meer PS+ Collection games gewoon in de Plus gaan gooien. Voor PS5 owners een behoorlijk zwakke maand, zelfs al ben ik wel een Oddworld fan.
Als PS5 bezitter vind ik het alsnog een sterke maand: De nieuwe Oddworld gewoon in de Plus!!!!
[ Voor 5% gewijzigd door Timothy3000 op 31-03-2021 18:01 ]
Days Gone heb ik al, Oddworld vind ik niet interessant. Nazi zombies zijn altijd leuk, alleen hoop ik wel dat ik die ook solo kan spelen. Hou niet van verplichte co-op.
Ja klopt, vind het ook jammer. Maar goed, PS4 bezitters die Days Gone nog niet hebben krijgen er wel een sterke game bij.Bor schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 17:31:
[...]
Klopt, die wist ik. Days gone zit ook al in de gratis PS5 bundle toch? Het zou wel een beetje lame zijn om die nog een keer gratis te doen imho.
Oddworld kijk ik wel naar uit.
Jammer, hopelijk volgende maand weer beter en stopt Sony met het nogmaals aanbieden van PS+ collection games. Een cheap move als je het mij vraagt.
Ja zoveel ps5 games zijn er niet heTwixie schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 18:00:
Helaas bleek het gerucht toch te kloppen. Toch behoorlijk flauw als ze nu nog meer PS+ Collection games gewoon in de Plus gaan gooien. Voor PS5 owners een behoorlijk zwakke maand, zelfs al ben ik wel een Oddworld fan.
Waarom? PS5 bezitters krijgen Oddworld, PS4 bezitters Day Gone en beide Zombie Army. Eerlijk verdeeld toch?Bor schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 19:05:
Jammer, hopelijk volgende maand weer beter en stopt Sony met het nogmaals aanbieden van PS+ collection games. Een cheap move als je het mij vraagt.
Vergelijk het maar eens met Games for Gold
[ Voor 6% gewijzigd door Timothy3000 op 31-03-2021 19:52 ]
Precies, hoe vaak krijgen we nou een game van deze grootte direct bij release via Plus?!Timothy3000 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 18:01:
Als PS5 bezitter vind ik het alsnog een sterke maand: De nieuwe Oddworld gewoon in de Plus!!!!
Hoezo? Nu krijgt iedereen em gratis dus niet alleen de 5% PS5 bezitters maar ook alle PS4-spelers. Ik vind het een zeer nette PS Plus maand en dat zeg ik als PS5-speler.Bor schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 19:05:
Die 5% is maar tijdelijk natuurlijk. Dat aantal gaat behoorlijk toenemen. Het blijft wat mij betreft het gratis weggeven van iets wat al gratis was. Twee zombie games vind ik ook wat veel van het goede.ZeroY85 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 08:34:
[...]
Hoezo? Nu krijgt iedereen em gratis dus niet alleen de 5% PS5 bezitters maar ook alle PS4-spelers. Ik vind het een zeer nette PS Plus maand en dat zeg ik als PS5-speler.
Maar dan is de maand april alweer voorbij en zijn die games niet meer te claimen.Bor schreef op donderdag 1 april 2021 @ 08:42:
[...]
Die 5% is maar tijdelijk natuurlijk. Dat aantal gaat behoorlijk toenemen.
1 AAA PS4 titel die voorheen geld kostte voor PS4 bezitters, 1 grote nieuwe PS5 titel en een kleine PS4 titel is imo gewoon een zeer sterke maand.
Het zou vast wel vaker gebeuren dat een game uit de Plus collectie wordt toegevoegd. Zolang daar een sterke PS5 game tegenover staat is daar
imo niets mis mee.
[ Voor 22% gewijzigd door Timothy3000 op 01-04-2021 08:49 ]
Na april zal het echt niet veel hoger zijn dan 5% hoor. En twee zombie games? Beetje simpele gedachte, de ene is een open wereld avontuur en de andere een (coop) shooter, compleet anders dus.Bor schreef op donderdag 1 april 2021 @ 08:42:
[...]
Die 5% is maar tijdelijk natuurlijk. Dat aantal gaat behoorlijk toenemen. Het blijft wat mij betreft het gratis weggeven van iets wat al gratis was. Twee zombie games vind ik ook wat veel van het goede.
De uitwerking is anders maar toch zijn het beide twee zombie games, een genre die bij veel mensen niet aanslaat. Het is een kwestie van smaak denk ik maar geen simpele gedachte. Van mij hadden alle 3 games niet gehoeven. Vind je de games leuk dan is het snel een sterke maand, vind je dat niet dan is het al snel andersom.ZeroY85 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 08:49:
[...]
Beetje simpele gedachte, de ene is een open wereld avontuur en de andere een (coop) shooter, compleet anders dus.
Ik zie Oddworld ook niet als 'grote' titel trouwens.
[ Voor 4% gewijzigd door Bor op 01-04-2021 08:54 ]
Een gloednieuwe PS5 titel die in de Plus verschijnt zal ik altijd vrij groots vinden.
Dat gebeurde tijdens de PS4 gen volgens mij echt nooit.
Los van smaak is het objectief toch gewoon een sterke maand? Ik vond Days Gone ook niet fantastisch maar kan me voorstellen dat enorm veel PS4 bezitters er blij mee zullen zijn. Het is geen kleine titel.
Los van smaak is het objectief toch gewoon een sterke maand? Ik vond Days Gone ook niet fantastisch maar kan me voorstellen dat enorm veel PS4 bezitters er blij mee zullen zijn. Het is geen kleine titel.
[ Voor 6% gewijzigd door Timothy3000 op 01-04-2021 09:02 ]
Objectief gezien vind ik 1 kritiek-punt wel terecht: waarom nu al verschillende keren games in eenzelfde genre ? Tijdje terug waren het 2 simulators, ook al eens 2 FPSen... Dat moet toch beter kunnen, zou ik denken.
Een deeltje frustratie komt ook voort uit het feit dat het nu redelijk onvoorspelbaar wordt hoeveel games we krijgen. Vroeger was het simpel: 2x PS3, 2x PS4, 2x Vita. Nu denk ik dat de regel is 2x PS4 en 1x PS5-only, maar ze gooien dan hier en daar nog een extra tussen (bvb vorige Farpoint als VR game), en dan ook nog eens free-for-all games, dat je eigenlijk niet meer goed weet wat je nu exact zult krijgen met je betalend abonnement.
Een deeltje frustratie komt ook voort uit het feit dat het nu redelijk onvoorspelbaar wordt hoeveel games we krijgen. Vroeger was het simpel: 2x PS3, 2x PS4, 2x Vita. Nu denk ik dat de regel is 2x PS4 en 1x PS5-only, maar ze gooien dan hier en daar nog een extra tussen (bvb vorige Farpoint als VR game), en dan ook nog eens free-for-all games, dat je eigenlijk niet meer goed weet wat je nu exact zult krijgen met je betalend abonnement.
Days Gone is trouwens echt wel heel gaaf. Maar ik ben een beetje biased, want ik ben gek op zombie spellen en daarnaast ook een poser motorrijder (met gemiddeld nog geen 1500km per jaar en vorig jaar nog niet eens 500km
)
Ik ben gisteren toevallig weer begonnen met Days Gone op de PS5. Kon er op de PS4 (slim) niet echt inkomen dus hoop dat ik er nu wel meer van kan genieten.
Tijdens het spelen denk ik wel steeds dat ik zo'n soort game wel graag samen met anderen speel. Een iets realistischer versie van State of Decay of betere versie van DayZ lijkt me echt enorm tof.
Oddworld heb ik enkel nog filmpjes van gezien maar zal het wel eens proberen deze maand, misschien wel vermakelijk.
Tijdens het spelen denk ik wel steeds dat ik zo'n soort game wel graag samen met anderen speel. Een iets realistischer versie van State of Decay of betere versie van DayZ lijkt me echt enorm tof.
Oddworld heb ik enkel nog filmpjes van gezien maar zal het wel eens proberen deze maand, misschien wel vermakelijk.
De ene zombie game is een open world game. De ander een shooter. Dan heb je Oddworld, een platformer. Drie verschillende genres toch?Twixie schreef op donderdag 1 april 2021 @ 09:12:
Objectief gezien vind ik 1 kritiek-punt wel terecht: waarom nu al verschillende keren games in eenzelfde genre ?
En je betaalt voor je online abo, zodat je online kunt gamen. Niet voor die gratis games toch? Zie dat zelf altijd meer als een leuk extraatje.
[ Voor 16% gewijzigd door Timothy3000 op 01-04-2021 09:41 ]
Ik koop PS+ grotendeels voor de gratis games.Timothy3000 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 09:40:
[...]
De ene zombie game is een open world game. De ander een shooter. Dan heb je Oddworld, een platformer. Drie verschillende genres toch?
En je betaalt voor je online abo, zodat je online kunt gamen. Niet voor die gratis games toch? Zie dat zelf altijd meer als een leuk extraatje.
Aangezien ik niet zoveel online speel of alleen games online speel die geen PS+ nodig hebben.
Zeker met de plus collection is PS+ heb ik besloten om het abonnement te verlengen.
Het is allemaal subjectief, maar idd gloednieuwe game direct in de plus vind ik netjes, verder als ps4 peasant heb ik die 'ps5 bundel' dus misgelopen en dan is day's gone best een leuke titel (hoewel ik dan persoonlijk niet zo veel met open world heb, maar ik weet dat veel mensen dat wel leuk vinden.)Twixie schreef op donderdag 1 april 2021 @ 09:12:
Objectief gezien vind ik 1 kritiek-punt wel terecht: waarom nu al verschillende keren games in eenzelfde genre ? Tijdje terug waren het 2 simulators, ook al eens 2 FPSen... Dat moet toch beter kunnen, zou ik denken.
Verder is het natuurlijk zo dat er wel is een mindere maand tussen kan zitten, maar denk dat je gewoon moet kijken naar het jaar plaatjes. in 2020 kregen we deze games. nou is dat het waard voor het geld wat je uitgeeft.
En ja dit komt van iemand die ook zeer kritisch was, helemaal toen de psp/vita ps3 games wegvielen. En hoewel ik juist WEL van retro/pixel art stuff hou, was er in periode dat dit nogal oververtegenwoordigd was...dan lijkt me dit toch wel beter.
10 second ninja DONE
Of twee verschillende genres waarbij 2 games met een andere uitwijking / insteek.Timothy3000 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 09:40:
[...]
De ene zombie game is een open world game. De ander een shooter. Dan heb je Oddworld, een platformer. Drie verschillende genres toch?
Ik denk dat Sony gewoon gebruik maakt van thema's per maand en daarmee dat games soms gewoon op elkaar lijken. Bevalt je het thema niet, nou dan volgende maand weer nieuwe kans op iets dat je wel interesseert.
Ik denk dat het vooral belangrijk is om te onthouden dat Sony niet iedere maand iedereen tevreden kan maken
Days Gone, graag dit soort verbasteringen achterwege laten! was voor mij sowieso zwaar overhyped en ook heel jammer dat deze al in de PS5 collectie stond, maar deze maand is gewoon een zombie thema maand lol
Oddworld speel ik al sinds 1997 dus deze ga ik zeker spelen en ben er super blij mee dat deze gewoon gelijk al gratis komt.
Ik denk dat het vooral belangrijk is om te onthouden dat Sony niet iedere maand iedereen tevreden kan maken
Days Gone, graag dit soort verbasteringen achterwege laten! was voor mij sowieso zwaar overhyped en ook heel jammer dat deze al in de PS5 collectie stond, maar deze maand is gewoon een zombie thema maand lol
Oddworld speel ik al sinds 1997 dus deze ga ik zeker spelen en ben er super blij mee dat deze gewoon gelijk al gratis komt.
[ Voor 5% gewijzigd door Sagat op 01-04-2021 10:49 ]
Vind Days Gone een rare keuze. Ook omdat hij gratis te downloaden is in de PS5 collectie. Wel leuk voor de PS4 gebruikers.
Voor de rest best een overhypte game. Alsof je een B-versie van The Last of Us aan het spelen bent. Maar goed, smaken verschillen.
Ik kijk wel uit naar Oddworld. Voor mij pure jeugdsentiment. Geen game voor het massa publiek. Maar de iets wat oudere gamers zullen deze game zeker waarderen.
Erg blij dat deze gratis te downloaden is bij de launch.
Voor de rest best een overhypte game. Alsof je een B-versie van The Last of Us aan het spelen bent. Maar goed, smaken verschillen.
Ik kijk wel uit naar Oddworld. Voor mij pure jeugdsentiment. Geen game voor het massa publiek. Maar de iets wat oudere gamers zullen deze game zeker waarderen.
Erg blij dat deze gratis te downloaden is bij de launch.
Days gone is toch totaal anders dan tlou? Dat had ook prima zonder die laatste sneer gekund
[ Voor 39% gewijzigd door BM op 01-04-2021 10:56 ]
Neen, dat is helemaal niet zo. PS+ is overigens begonnen op de PS3 op een ogenblik dat je helemaal niet moest betalen om online te kunnen gamen.Timothy3000 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 09:40:
[...]
PlayStation Plus is gewoon een abonnement voor extra's en dat is:
* Extra kortingen op de PS Store
* Exclusieve gratis content
* Maandelijks gratis games in de "Instant Game Collection" (denk dat ze die naam niet meer gebruiken)
* Online gamen op de PS4 en PS5
* Cloud Storage voor save games
* In-game hints op PS5 (nieuw feature)
(EDIT: was er dus nog een aantal vergeten).
Het is een wijd verspreide misvatting dat PS+ een online abonnement is en de rest gewoon leuke extra's zijn. Dan hadden ze het ook wel PS Online genoemd of zo
[ Voor 5% gewijzigd door Twixie op 11-04-2021 11:49 ]
Ik weet niet of dat een wijd verspreide misvatting is. Ik denk dat het (tegenwoordig) gewoon klopt. Wat het in de tijden van de PS3 was is het nu natuurlijk ook niet meer. Ik denk dat PS PLUS in de ogen van Sony gewoon voornamelijk een betaalde dienst om online te kunnen gamen en voor cloudsaves en is alles wat je ernaast krijgt (die korting, die gratis games) gewoon een extraatje. Een plus om het abonnement te nemen. 
PSNOW daarentegen is dan wel weer de dienst die compleet om de ''gratis'' games draait.
PSNOW daarentegen is dan wel weer de dienst die compleet om de ''gratis'' games draait.
[ Voor 10% gewijzigd door Timothy3000 op 01-04-2021 10:35 ]
Dat is gewoon hoe iedereen er zelf tegenaan kijkt. Wie speciaal PS+ neemt omdat hij anders niet online kan gamen met vrienden, ziet PS+ inderdaad gewoon als een verplichte service voor online gaming, en de rest is dan 'extra'. Maar je hebt evenzeer mensen die gewoon veel meer geinteresseerd zijn in de andere features (hierboven al 2 voorbeeldenTimothy3000 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 10:32:
Ik denk dat het tegenwoordig wel klopt.
EDIT: toegegeven, Sony blijkt ook in eerste plaats het online gamen te benadrukken :
Zie: https://www.playstation.c...ne%20multiplayer%20gaming.What are the benefits?
PlayStation Plus is required for PS4 online multiplayer gaming. In addition, PlayStation Plus membership includes monthly PS4 games to download, exclusive PlayStation Store discounts, and 100GB of cloud storage for game saves.
[ Voor 58% gewijzigd door Twixie op 01-04-2021 10:45 ]
Precies dit. Bovenstaande is ook hoe Sony het product in de markt zet.Twixie schreef op donderdag 1 april 2021 @ 10:25:
[...]
* Maandelijks gratis games in de "Instant Game Collection" (denk dat ze die naam niet meer gebruiken)
* Online gamen op de PS4
Het is een wijd verspreide misvatting dat PS+ een online abonnement is en de rest gewoon leuke extra's zijn. Dan hadden ze het ook wel PS Online genoemd of zo. Voor mezelf is het Online deel het minst interessant aan wat je bij PS+ krijgt.
Oddworld
https://store.playstation...02259_00-4683460980396423
https://store.playstation...00326_00-ONNTGAME00000001 ( deze is ook gratis )
Days gone
https://store.playstation...09175_00-DAYSGONECOMPLETE
zombie army
https://store.playstation...12596_00-ZOMBIEARMY400000
https://store.playstation...02259_00-4683460980396423
Days gone
https://store.playstation...09175_00-DAYSGONECOMPLETE
zombie army
https://store.playstation...12596_00-ZOMBIEARMY400000
Hier niet418O2 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 11:42:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/izgJXYJd7NZXOypj0ddyKRiC.jpg?f=user_large)
Edit: nvm, hier ook niet gratis
[ Voor 14% gewijzigd door dutchgio op 06-04-2021 11:45 ]
O was bij mij wel gratis. Zie alleen dat die in 2015 in de plus is geweest, misschien had ik er daarom nog recht op?
Bij mij ook gratis. Maar ik had hem nog niet toegevoegd aan mijn bibliotheek volgens de PSN site. Vreemd.. als ik hem toen al had geclaimd dan had hij niet meer toegevoegd kunnen worden aan de bibliotheek toch?418O2 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 11:46:
O was bij mij wel gratis. Zie alleen dat die in 2015 in de plus is geweest, misschien had ik er daarom nog recht op?
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Ik krijg juist een foutmelding met willen toevoegen van Zombiedingetje
Days Gone ben ik nu een paar dagen mee bezig (hij zat al bij de PS5). Wat een fan-tas-tische ondergewaardeerde parel is dát joh... echt sublieme sfeer.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
je hebt de verkeerde. Je moet Oddworld: Soulstorm hebben. Geldt ook voor @dutchgio
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Nee die had ik al, ging erom dat er gezegd werd dat die ook gratis zou zijn.page404 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 12:48:
[...]
je hebt de verkeerde. Je moet Oddworld: Soulstorm hebben. Geldt ook voor @dutchgio
Misschien is New 'n' Tasty alleen gratis als je al een ander spel bezit?
Oh, dat had ik niet begrepen. Dat andere weet ik niet.schumi2004 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 12:49:
[...]
Nee die had ik al, ging erom dat er gezegd werd dat die ook gratis zou zijn.
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Waar haal jij dat dat die ook gratis zou zijn ?schumi2004 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 12:49:
[...]
Nee die had ik al, ging erom dat er gezegd werd dat die ook gratis zou zijn.
New 'n' Tasty (remake van Abe's Oddysee) was een hele tijd geleden al een PS+ game. Ik heb helemaal niets gelezen dat die nu nog eens gratis zou zijn. Deze maand is het de nieuwe Soulstorm (remake van Abe's Exoddus) die gratis is, en dan ook enkel de PS5 versie.
@Twixie ik kon New n Tasty gratis toevoegen
Ik zou denken dat Sony een korte screw-up gedaan heeft en per ongeluk die ook gratis gezet. Als je hem enkele jaren geleden al geclaimd had als deel van PS+, dan zou je nu gewoon de optie krijgen om die te downloaden. Als er kwam dat je die aan je bibliotheek kon toevoegen, betekent het dat je die nog niet had.
Of... misschien heb je die destijds alleen voor Vita of PS3 geclaimd ? Als die cross-buy is, dan heb je vaak toch nog recht op de versie voor een andere console.
Zelfde als dit, nooit eerder aan m'n bibliotheek toegevoegd.
Same. Ik voeg hem nu net toe aan mijn library. En heb ook en bevestiging van mijn aankoop (0,00 euro) in de mail van PS.Cordon schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 13:03:
[...]
Zelfde als dit, nooit eerder aan m'n bibliotheek toegevoegd.
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
New 'n' Tasty hier ook niet gratis, de andere 3 wel kunnen claimen. Dus toch weer 3 games erbij
Is instant gaming een bekende instantie die PS+ verkoopt? Of is het scam? Ik zie dat ze voor 45 euro nu PS+ voor 12 maanden aanbieden.
https://www.instant-gamin...n-abonnement-netherlands/
Scientia Potentia Est
Zoek eens in dit topic ;)EvilTurkey schreef op woensdag 7 april 2021 @ 13:33:
Is instant gaming een bekende instantie die PS+ verkoopt? Of is het scam? Ik zie dat ze voor 45 euro nu PS+ voor 12 maanden aanbieden.
[ Voor 3% gewijzigd door 418O2 op 07-04-2021 13:35 ]
kan je online gamen op de 5 zonder ps+?Twixie schreef op donderdag 1 april 2021 @ 10:25:
[...]
Neen, dat is helemaal niet zo. PS+ is overigens begonnen op de PS3 op een ogenblik dat je helemaal niet moest betalen om online te kunnen gamen.
* Online gamen op de PS4
Het is een wijd verspreide misvatting dat PS+ een online abonnement is en de rest gewoon leuke extra's zijn. Dan hadden ze het ook wel PS Online genoemd of zo. Voor mezelf is het Online deel het minst interessant aan wat je bij PS+ krijgt.
Ja en nee, sommige games zoals Fortnite en rocket league vereisen geen PS+ om online te spelen.
Deze games zijn wel in de minderheid dus veel ga je niet online kunnen spelen zonder PS+
Buiten de uitzonderingen die @AppleFan2007 aanhaalt, is het antwoord helaas ook neen. Dus wat ik schreef over PS4 geldt eigenlijk ook voor PS5.
Let op:
Het is niet de bedoeling om hier te vragen naar PSN (cards) aanbiedingen. Weet je een goede aanbieding? Dan kun je die plaatsen in het Console Budget Gaming topic. Ook daar is het echter niet de bedoeling om naar aanbiedingen te vragen.
Het is niet de bedoeling om hier te vragen naar PSN (cards) aanbiedingen. Weet je een goede aanbieding? Dan kun je die plaatsen in het Console Budget Gaming topic. Ook daar is het echter niet de bedoeling om naar aanbiedingen te vragen.