Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Hoe ik het altijd checkte was via een PS+ spel. Als je daar naar Info gaat (via Options knop), krijg je te zien hoe lang je licentie nog geldig is. Maar ook dat is iets wat nu weer ontbreekt op de PS5.

Ik was er overigens van overtuigd dat ik het vroeger ook op mijn SEN account zag staan, maar nu staat daar gewoon dat ik geen abonnementen heb...

Eigenlijk echt ongelooflijk hoe brak alles is. Zo heb ik weken geleden al gemeld dat hun Store voor Belgen bij sommige pagina's (bvb PS Now of PS Plus) vanzelf switcht naar de franstalige versie. Bij mijn weten is ook de enige manier om dat te 'fixen' om manueel in de URL fr-be terug te vervangen naar nl-be.
EDIT: dit lijkt overigens specifiek op Chrome te zijn. In Edge is alles in het NL. Zelfs in Chrome cookies verwijderen helpt niet. Bizar.

Ze doen er echt alles aan om zo weinig mogelijk via de website te verkopen, lijkt het wel. Vroeger deed ik alles via de webstore, maar die is nu zo ellendig dat ik ineens alles via de consoles doe.

[Voor 10% gewijzigd door Twixie op 01-12-2020 11:20]

• TDB
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 14:44
Spellen zijn te downloaden. Worms Rumble start echter geen deathmatch.

PSN: TDBtje

• msnguy
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 11:05
Welke van de 3 nieuwe games is de PS5 exclusive? Zoals bij Bugsnax die zowel uit kwam op de PS4 en de PS5, maar enkel via PS+ geclaimed kon worden op de PS5?

• wintergb
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 17:38
De (deze maand gratis voor PS+) aankoop van Worms Rumble brengt zowel een PS4-versie als PS5-versie, dus blijkbaar zijn alle 3 de spellen deze maand geschikt voor PS4 (en heeft alleen Worms Rumble ook een PS5-versie).

• SD5k
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 21:46

SD5k

>4&X

Net even Just Cause 4 gespeeld omdat ik wel goede herinneringen had aan deel 2. Maar wat is dit een lelijke game zeg, en ook nog eens 30fps.. gelijk verwijderd, wat een bagger. :/

• G.Scholtens
  • Laatst online: 15:39
Wie heeft er meer problemen met worms?
Zodra ik de game wil starten loopt mijn ps4 vast en gaat hij rebooten

• Bor
  • Registratie: februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

G.Scholtens schreef op zondag 6 december 2020 @ 16:31:
Wie heeft er meer problemen met worms?
Zodra ik de game wil starten loopt mijn ps4 vast en gaat hij rebooten
Geen issues hier. Het spel lijkt wel redelijk uitgestorven. Een match zoeken duurt echt minuten lang.

Frontpagemoderatie Forum

• Snippertje
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 17:24
Jeetje. Ik wilde zojuist even mijn beklag doen over de store op mobiel, maar zie dat ik niet de enige ben. Vroeger kon ik de games zo aanklikken, maar ik kan het gewoon niet meer vinden. De knoppen verschijnen niet. Wat een gedrocht is dat geworden zeg.

[Voor 7% gewijzigd door Snippertje op 07-12-2020 11:33]

Bor schreef op zondag 6 december 2020 @ 17:18:
[...]
Geen issues hier. Het spel lijkt wel redelijk uitgestorven. Een match zoeken duurt echt minuten lang.
Uitgestorven ? Dan zou het eerder dood geboren zijn, want dat spel is pas op 1 december 2020 gereleased.

• Bor
  • Nu online

Bor

Twixie schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:42:
[...]

Uitgestorven ? Dan zou het eerder dood geboren zijn, want dat spel is pas op 1 december 2020 gereleased.
Dan is het helemaal teleurstellend. Ik heb net nog weer een poging gedaan; wachten, wachten, wachten voor een match terwijl dit soort games vooral leuk zijn om even snel / kort te doen imho. Hopelijk trekt het nog aan.

Frontpagemoderatie Forum

• jaspov
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 14:29
Net een PS5 ontvangen, de PS4 is daarmee verhuisd naar een kamer voor de kids. We hebben 1 playstation plus account, dat lijkt te werken maar kunnen we ook op de ps4 en ps5 tegelijk online gamen of heb je dan twee accounts nodig? Denk niet dat tegelijk veel voor zal komen maar kan nergens vinden hoe dit werkt.

Als ik het goed lees mag het account op meerdere playstations alleen kan je niet tegelijk online op meerdere devices, klopt dat? Fortnite was dan weer gratis online dus zou dan goed moeten gaan.
jaspov schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 13:55:
Net een PS5 ontvangen, de PS4 is daarmee verhuisd naar een kamer voor de kids. We hebben 1 playstation plus account, dat lijkt te werken maar kunnen we ook op de ps4 en ps5 tegelijk online gamen of heb je dan twee accounts nodig? Denk niet dat tegelijk veel voor zal komen maar kan nergens vinden hoe dit werkt.
Als ik het goed lees mag het account op meerdere playstations alleen kan je niet tegelijk online op meerdere devices, klopt dat? Fortnite was dan weer gratis online dus zou dan goed moeten gaan.
Identieke situatie hier, en plan het nog altijd eens te testen. Op voorhand leek me dat supervet dat ik online met mijn zoon kan gamen met PS4 games, elk op zijn eigen account/console/TV. Maar is er ondertussen nog altijd niet van gekomen, omdat we elk met onze eigen SP games bezig zijn momenteel.

Grootste catch is wel dat kind-accounts met veel (alle?) games niet online kunnen/mogen. Ik weet nog altijd niet exact hoe het in elkaar zit, maar mijn kinderen konden bvb Plants vs Zombies Garden Warfare 2 niet online spelen, niettegenstaande het gewoon een 7+ spel is. En gezien het een zuiver online spel is, is het dus eigenlijk onspeelbaar voor kinderen. Omdat we steeds vaker hiertegen aan liepen heb ik uiteindelijk zelfs voor mijn zoon een nieuwe PSN account aangemaakt met fake geboortedatum.

Zal eens met mijn zoon checken of hij zin heeft het eens uit te proberen. Doe ik nog iets nuttig ipv op Tweakers rond te hangen :D.

EDIT: 'k kan dus bevestigen dat dit perfect werkt. Enkele games multi-player getest met mijn zoon. Bemerk dus dat hij geen PS+ heeft, maar wel online kan gamen omdat beide consoles ingesteld staan als primary voor mij, waardoor iedereen op de console online kan gamen (op voorwaarde dus dat het toegestaan is voor de leeftijd - zoals ik hierboven beschrijf).

[Voor 10% gewijzigd door Twixie op 19-12-2020 15:26]

• Nietdatikweet
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 21:57
Zie reactie hier beneden, daarmee hier niet toegestaan :)

Irmand bekend hiermee. 27 voor een heel jaar playstation plus. Klint te goes om waar te zijn.

[Voor 40% gewijzigd door BM op 22-12-2020 09:35]

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21:58
Nietdatikweet schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 09:20:
linkje hier ook weg :)

Irmand bekend hiermee. 27 voor een heel jaar playstation plus. Klint te goes om waar te zijn.
gehackte accounts
Opgelet: Content van PS™ Plus wordt vrijgegeven d.m.v een extern account geleverd per mail.

[Voor 15% gewijzigd door BM op 22-12-2020 09:36]

But if I offended you | Good | 'Cause I still don't give a f*ck
Hou eens op met die auto-analogieen mensen
AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• Nietdatikweet
Wanneer worden de ps plus games van november bekend gemaakt

• Segafreak83
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 21:42
Nietdatikweet schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 15:11:
Wanneer worden de ps plus games van november bekend gemaakt
Volgend jaar pas :+.

Volgende week woensdag de 30ste als het goed is.

• Nietdatikweet
Segafreak83 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 15:13:
[...]

Volgend jaar pas :+.

Volgende week woensdag de 30ste als het goed is.
Haha goede. Thanks anyways :)

• Pharminepulse
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 15:31
Playstation Plus januari 2021

Shadow of the Tomb Raider (PS4)
Greedfall (PS4)
Maneater (PS5)

https://blog.playstation....omb-raider-and-greedfall/

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 21:59
Nou, maar goed dat ik Tomb Raider nog niet gekocht had, stond op het punt die aan te schaffen. En ik wil Maneater ook op de PS4! :-(

• Verstekbakker
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
Pharminepulse schreef op woensdag 30 december 2020 @ 20:59:
Playstation Plus januari 2021

Shadow of the Tomb Raider (PS4)
Greedfall (PS4)
Maneater (PS5)

https://blog.playstation....omb-raider-and-greedfall/
Komen die nog altijd op de dinsdag? Mijn abo loopt tot (of t/m?) de 5e. Dat is dinsdag...

Ik vind het aanbod eigenlijk de moeite niet meer om te verlengen en ik gebruik de PS4 bijna niet meer. Zelfs niet meer om Youtube op te kijken, want dat is echt helemaal verpest door reclame.

• CuttingStorm
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 20:56
@Verstekbakker zonder abbo kan je alle spellen die je ooit via Plus hebt verkregen niet meer spelen

• Verstekbakker
  • Niet online
CuttingStorm schreef op maandag 4 januari 2021 @ 06:56:
@Verstekbakker zonder abbo kan je alle spellen die je ooit via Plus hebt verkregen niet meer spelen
Dat weet ik. Maar ik neem pas weer een abbo als ik denk dat er een game bij zit die de moeite is. Als die nieuwe op dinsdag komen, dan kan ik ze nog even snel toevoegen aan mijn library. Anders laat ik ze misschien voor wat het is.

• Vrijdag
Verstekbakker schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:14:
[...]

Dat weet ik. Maar ik neem pas weer een abbo als ik denk dat er een game bij zit die de moeite is. Als die nieuwe op dinsdag komen, dan kan ik ze nog even snel toevoegen aan mijn library. Anders laat ik ze misschien voor wat het is.
Toevoegen. Altijd toevoegen. Of je ze nu gaat spelen of niet, gewoon toevoegen 8)

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Vrijdag schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:16:
[...]

Toevoegen. Altijd toevoegen. Of je ze nu gaat spelen of niet, gewoon toevoegen 8)
FOMO wins 8)

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Verstekbakker
  • Niet online
Vrijdag schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:16:
[...]

Ook dat doe ik, maar ik ga er geen abo voor in de lucht houden, dat is wat ik bedoel.

Maar nou heb ik nog geen antwoord, nog steeds dinsdag dus? :P

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 16:38
Verstekbakker schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:19:
[...]

Ook dat doe ik, maar ik ga er geen abo voor in de lucht houden, dat is wat ik bedoel.

Als het goed is wel

• Vrijdag
Verstekbakker schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:19:
[...]

:P Vanaf morgen inderdaad
Iedereen 'koopt' toch ook altijd de gratis games op Steam, Epic, GOG, Uplay, ... ? Toch ? :D
Heb er ondertussen al meer dan 250 en heb er al exact 1 van gespeeld :D. Oh ja, en dat was dan nog voordat ik een deftige PC had waarop ik ze überhaupt kon spelen :D.

Voor PS+ is het overigens gemakkelijker. Gewoon de reflex hebben in het begin van elke maand dat er weer nieuwe games zijn in de Plus :). Of nog beter: gewoon dit forum in de gaten houden :).

• Benjike
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 18:46
@jaspov @Twixie
even ter bevestiging... (hier zelfde situatie : PS5 binnen en PS4 verdieping hoger)
En es aan't zien of een PS+ abonnement dan gebruikt kan worden op beide toestellen...

Op PS5 en PS4 heb ik momenteel dezelfde accounts staan...(laten we ze A en B noemen om weinig origineel te wezen)

Als ik het zo lees is het dan account A als 'primary' zetten op de PS4 console en ook op de PS5 console
Daarop dan het PS+abonnement zetten
En dan kan account A en B zowel online spelen of de ps+ games claimen/spelen ?

• Verstekbakker
  • Niet online
Vol verwachting klopte mijn hart. Maar niks nieuws vandaag...
Benjike schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:27:
En es aan't zien of een PS+ abonnement dan gebruikt kan worden op beide toestellen...
Als ik het zo lees is het dan account A als 'primary' zetten op de PS4 console en ook op de PS5 console
Daarop dan het PS+abonnement zetten
En dan kan account A en B zowel online spelen of de ps+ games claimen/spelen ?
Klopt bijna.
B kan wel online gamen en alle geinstalleerde games van A spelen. Maar B kan ze zelf niet claimen, want claimen is eigenlijk de licentie aan je account koppelen en dat kan B niet want heeft geen PS+. Het is dus A die ze claimt met zijn PS+ abonnement en dan installeert op zowel PS4 als PS5, en dan kan elk account op die PS4 of PS5 die games ook spelen. En ze kunnen zelfs tegelijk spelen op PS4 en PS5 om zo bvb tegen elkaar te multi-playeren.

Bemerk ook dat het dus een console is die de primary console is voor een bepaald account en niet andersom zoals velen denken. Dus thuis een PS4 en een PS5 zullen in principe de primary console zijn voor elk gezinslid met een PSN account. Dus als in jouw voorbeeld B ook een game digitaal zou kopen, dan kan ook A het spel spelen, want de consoles zijn primary PS4 en primary PS5 van account B.

PS: ter illustratie hoe het hier zit. Beneden een PS5, boven een PS4 Pro. Ikzelf, mijn vrouw, en mijn 2 kinderen hebben allemaal een PSN account. Op zowel de PS5 als de PS4 zijn dus voor iedereen profielen gecreëerd. Iedereen kan op zijn eigen profiel al onze games (incl. alle PS+ games) spelen, en ook iedereen kan op zijn eigen profiel online gamen. Iedereen heeft ook zijn eigen trophies, save games, etc... Echter worden enkel mijn save games naar de cloud gesynced; die feature wordt dus niet gedeeld met andere lokale accounts (wel een beetje kortzichtig van Sony, vind ik). Mijn zoon heeft ook al games gekocht (dus met zijn PSN account), en ook die kunnen door iedereen gespeeld worden.

[Voor 21% gewijzigd door Twixie op 05-01-2021 15:30]

Verstekbakker schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:09:
Vol verwachting klopte mijn hart. Maar niks nieuws vandaag...
Moesten we nu eens weten waarover je het hebt...

Als je het over de maandelijkse games hebt, die zijn sinds de middag ongeveer te claimen.

• Verstekbakker
  • Niet online
Twixie schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:24:
[...]

Als je het over de maandelijkse games hebt, die zijn sinds de middag ongeveer te claimen.
Niet hier.

6 Minuten geleden nog niet. Nu wel.

-edit- En mijn god wat is die store kut zeg...

[Voor 17% gewijzigd door Verstekbakker op 05-01-2021 15:42]

• Vrijdag
Hee, ik zie Tomb Raider, Greedfall en Assetto Corsa 🤔 zal wel het alternatief zijn voor Maneater. Straks kijken of ik Maneater alsnog kan claimen via de website.

Oh, maar ik kan AC nog niet claimen, staat nog een prijs bij.

[Voor 16% gewijzigd door Vrijdag op 05-01-2021 17:12]

• Kalder
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 20:30
Vrijdag schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 17:10:
Hee, ik zie Tomb Raider, Greedfall en Assetto Corsa 🤔 zal wel het alternatief zijn voor Maneater. Straks kijken of ik Maneater alsnog kan claimen via de website.

Oh, maar ik kan AC nog niet claimen, staat nog een prijs bij.
Op deze site staat bij mij wel Maneater, denk dat je een foutje in de store hebt.
https://www.playstation.c...us/this-month-on-ps-plus/

• Benjike
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 18:46
@Twixie super...bedankt voor de info en bevestiging.
Vooral ik en de zoon die spelen, en (nog) niet de bedoeling dat hij dingen gaat aanschaffen :-)
dus dat zit wel goed.

• Vrijdag
Kalder schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 18:02:
[...]

Op deze site staat bij mij wel Maneater, denk dat je een foutje in de store hebt.
https://www.playstation.c...us/this-month-on-ps-plus/

Apart :+

Kostbaar spel dat ze weggeven :P @Twixie ja ik las het net. Gek dat het wel in mijn store overzicht staat. Nuja, heb wel Maneater alvast geclaimed via de site. Misschien eind 2022 spelen als ik dan eindelijk een PS5 heb gevonden :+

[Voor 15% gewijzigd door Vrijdag op 05-01-2021 18:28]

Vrijdag schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 17:10:
Hee, ik zie Tomb Raider, Greedfall en Assetto Corsa 🤔 zal wel het alternatief zijn voor Maneater.
AC is voor het Midden-Oosten : https://playstation.fando...n_Plus_games_(PAL_region)

• Aight!
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 21-06 23:01

Aight!

'A toy robot...'

Verstekbakker schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:35:
[...]

-edit- En mijn god wat is die store kut zeg...
ik doe het eigenlijk altijd via de browser :P. Werkt net wat makkelijker ..

Wel jammer dat Maneater op de PS5 is, ik heb die nog niet maar wil hem wel eens proberen. Ach net the last of us 2 uit, dus mooi aan de slag met de andere games.

[Voor 24% gewijzigd door Aight! op 05-01-2021 18:26]

• Kalder
Vrijdag schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 18:21:
[...]

[Afbeelding]

Apart :+

Kostbaar spel dat ze weggeven :P @Twixie ja ik las het net. Gek dat het wel in mijn store overzicht staat. Nuja, heb wel Maneater alvast geclaimed via de site. Misschien eind 2022 spelen als ik dan eindelijk een PS5 heb gevonden :+
Hahaha Greedfall met een prijskaartje van €10.000 8)7 Daar gaat duidelijk iets niet goed.

• Vrijdag
Kalder schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 18:55:
[...]

Hahaha Greedfall met een prijskaartje van €10.000 8)7 Daar gaat duidelijk iets niet goed.
Komt dan wel weer overeen met de naam van het spel :+

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Net even Greedfall geprobeerd, maar dit is best 'clunky'. Kom er niet lekker in, wellicht komt dat ook omdat ik net TLOU 2 heb uitgespeeld en ik het daarmee wil vergelijken.

Is het de moeite waard om even door te zetten?

• Qpido80
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 19:14
Klopt het dat Shadow of the Tomb raider niet te claimen is? Ik krijg al enkele dagen een foutmelding als ik naar de pagina wil gaan...

• Basekid
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 19:06
Aight! schreef op zondag 10 januari 2021 @ 15:16:
Net even Greedfall geprobeerd, maar dit is best 'clunky'. Kom er niet lekker in, wellicht komt dat ook omdat ik net TLOU 2 heb uitgespeeld en ik het daarmee wil vergelijken.

Het is wel aardig, een semi-open world die door een AA team is gemaakt. Ik vond het wel leuk tot het einde.

• G.Scholtens
  • Laatst online: 15:39

Ik had precies hetzelfde, ook maar 5 minuten getest ofzo. Maar voelde gewoon niet goed, jammer dan. Kijken wat volgende maand weer brengt. En game is geclaimed dus wie weet in de toekomst :P

• Vrijdag

Ik vind het tot nu toe wel aardig. Ben net het eiland aan het verkennen. Het speelt wat minder soepel maar vind het verder wel oké. Denk niet dat ik me er heel erg in ga verdiepen/alle quests ga doen. Vooral mijn health en melee combat upgraden en lekker raggen op Easy/dad mode :P
Qpido80 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:41:
Klopt het dat Shadow of the Tomb raider niet te claimen is? Ik krijg al enkele dagen een foutmelding als ik naar de pagina wil gaan...
Hier geen probleem gehad. Heb het geclaimd via store.playstation.com en dan vandaar laten downloaden naar mijn PS4 en PS5.

• Catch22
same

AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• DerOllie
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 14:11

DerOllie

PSN / GT Sport = DerOllie

https://store.playstation...10872_00-SHADOWTOMBRAIDER
Hier kan ik klikken en hem in mn bibliotheek zetten. Dan moet je hem vanaf je PS4/PS5 wel weer kunnen downloaden.

www.youtube.com/DerOllie

Net eens gekeken met de link die @DerOllie gaf, en toen kreeg ik ook de buttons niet. Ook kreeg ik op andere plaatsen van games die ik al heb, een knop om te kopen. Heb dan maar afgemeld (rechtsboven in de store op die avatar klikken) en terug ingelogd. Erna was het goed.
Heel die Store is zo buggy as hell, en het lijkt niet of Sony van plan is er veel aan te verhelpen. We klagen er nu al bijna 2 maand over, en er is nog bijna niets gefixt.

• Catch22
Heb het op de PlayStation zelf gedaan, dat ging wel

• Qpido80
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 19:14
Twixie schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 19:29:
[...]

Net eens gekeken met de link die @DerOllie gaf, en toen kreeg ik ook de buttons niet. Ook kreeg ik op andere plaatsen van games die ik al heb, een knop om te kopen. Heb dan maar afgemeld (rechtsboven in de store op die avatar klikken) en terug ingelogd. Erna was het goed.
Heel die Store is zo buggy as hell, en het lijkt niet of Sony van plan is er veel aan te verhelpen. We klagen er nu al bijna 2 maand over, en er is nog bijna niets gefixt.
Eens. Super slechte site. Ik mis de oude. Kan ook bijna niks vinden daar. Knoppen werden op mijn pc ook niet aangegeven. Speciaal een andere pc voor moeten aanzetten, daar werkten de knoppen wel.

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Vrijdag schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 17:01:
[...]

Ik vind het tot nu toe wel aardig. Ben net het eiland aan het verkennen. Het speelt wat minder soepel maar vind het verder wel oké. Denk niet dat ik me er heel erg in ga verdiepen/alle quests ga doen. Vooral mijn health en melee combat upgraden en lekker raggen op Easy/dad mode :P
Ja ik vindt het wel leuk om mijn karakter te ontwikkelen en zo. Maar de dialogen heb ik het zwaar mee, druk vaker op rondje om er door heen te gaan :p
Even terloops: wat is Hollow Knight toch wel een indie-parel ! Dat is dus de zoveelste ontdekking die ik met PS+ doe. Toegegeven, zonder PS+ zou ik natuurlijk ook gewoon kunnen googlen naar goede indie games :).

Ben er al enkele weken (35u+) zoet mee en denk dat ik nog niet eens halfweg ben. Maar gewoon bij elk uurtje spelen weer nieuwe dingen ontdekken/unlocken/verslaan, waardoor er weer nieuwe zaken binnen bereik komen en ik weer verder kom. De pacing is echt perfect voor mij. Maar ook qua gameplay en atmosfeer is dit een parel.

En zeggen dat ik een PS5 heb, maar heb daar buiten Astro's Playroom eigenlijk niets deftig op gespeeld :D.

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Oke ik moet toegeven, Creedfall is wel grappig. Ben nu iets verder in het verhaal, wel best voorspelbaar.

Maar vindt het wel leuk om dingen te ontdekken, poppetje te ontwikkelen en natuurlijk de natives blij te maken :P.

Magic + guns is mijn speelstijl. Al zijn er ook een hoop dingen mis, elke huis ziet er hetzelfde uit qua layout, weinig verschillende vijanden, clunky, etc, maar ach je moet wat in deze corona tijd.

• sjufke
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 19:17
Ik krijg mijn PS plus niet meer geactiveerd. Heb mijn abo verlengt tot 22-1-22, maar als ik naar ps plus tab ga moet ik me aanmelden wat betekend dat ik een abo moet kiezen.

Opnieuw aanmelden heeft niet geholpen? Nog andere tips of moet ik PlayStation support contacteren?

PSN: bollsie

• Raem
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 21:37
sjufke schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 23:20:
Ik krijg mijn PS plus niet meer geactiveerd. Heb mijn abo verlengt tot 22-1-22, maar als ik naar ps plus tab ga moet ik me aanmelden wat betekend dat ik een abo moet kiezen.

Opnieuw aanmelden heeft niet geholpen? Nog andere tips of moet ik PlayStation support contacteren?
Controleer even of je niet €60 in je digitale portomonee hebt zitten. Kan zijn dat het bedrag alleen aan je tegoed is toegevoegd, maar je dus nogeens moet bevestigen hiervan Plus te kopen.

En controleer voor de zekerheid of je niet per ongeluk PS Now hebt gekocht. Je zal helaas niet de eerste zijn die Now koopt ipv Plus.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• destroyer6670
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 14:03
Ik heb een US psplus. Ik kan alleen niet maneater voor de ps5 kopen via de browser op mijn mobiel. Iemand anders ook last van?

• Verstekbakker
  • Niet online

PS4:
Control Ultimate edition
Concrete Genie
PS5:
Destruction Allstars

• Stylze
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 20-06 22:34
Damn lekker maandje!

Xbox series X / Playstation 5 / LG CX 55" /

• Vrijdag
Oeh, Concrete Genie lijkt me heel erg gaaf!

• Bor
  • Nu online

Bor

Control Ultimate edition
Concrete Genie

Beide waren onlangs al behoorlijk in de aanbieding en toen gekocht. :|

Concrete genie is vrij kort, valt het hele spel in herhaling maar kent een leuke sfeer. Control is bijzonder maar gaat gebukt onder zware frame drops. De uitbreidingen vond ik de moeite niet.

Frontpagemoderatie Forum

• psych
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 19:02
Control Ultimate Edition bevat toch ook de upgraded ps5 versie? Mooie maand zo!

D3-profile: psych#2469 WoW profile: Tharagh

• Amaze86
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 19:15
Mooie psn maand weer, control i'm happy.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• DarkSide
  • Laatst online: 21:47

DarkSide

theres no place like ::1

Congrete genie al gehaald. Zeker de moeite waard.
Control stond al tijdje op de wishlist. Maar nog niet aan toegekomen om hem aam te schaffen.

Dus wel blij.
Kan ik die mooi nu mee pikken.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Beter! Control lijkt we zeker leuk, ben wel van de single player games.

Ik moet zeggen door PS+ speel ik vaker op mijn PS4 dan ik had gedacht. Hollow Knight moet ik ook nog aan beginnen. Creedfall wel bijna uit geloof ik.

• Kalder
Ik hoop wel dat we van Control wel de PS5 versie krijgen, dat word niet overal aangegeven, de ene zegt van wel de ander van niet.

• s0kkie
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 18-06 11:37

s0kkie

Fish On

Kalder schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:49:
[...]

Ik hoop wel dat we van Control wel de PS5 versie krijgen, dat word niet overal aangegeven, de ene zegt van wel de ander van niet.
Hier staat wel dat het om beide gaat:

PSN: https://psnprofiles.com/s0kkie-NL

• FrankoNL
  • Registratie: december 2004
  • Nu online
[...]

De ultimate versie krijgt de gratis ps5 upgrade. Dit is de ultimate versie. Dus ja.

• Vrijdag
Pff, ik ben me aan het doorworstelen met Greedfall. Het idee is erg tof en in het begin was ik erg geïnteresseerd in het concept.

Maar nu...

Je..... moet....... zo........ veel....... lopen.........

Vrijwel elke quest bestaat uit "Ontdek X, Ga naar Y, Praat met Z, Overleg met A, Ga naar Y, Praat met B over A, Ga naar Y, Ontdek X.1, Ga terug naar B en daarna naar A."

Komt erbij dat fast travel alleen op een paar plekken kan (in het midden van een plaatsje, op twee plekken ver buiten een plaatsje en op kampvuren buiten een plaatsje) en ja, zo kom je wel aan een lange speeltijd.

Ik ga al die sidequests maar overslaan en alleen de grote verhaallijn doen, want ik heb geen zin in een 30fps walking simulator.

• majoh
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 19:43

majoh

PSN id: majoh_nl

[...]

Het is inderdaad de PS5 (en ook de PS4) versie van Control. Net gedownload, ben benieuwd naar de game.

Destruction Allstars vind ik tot nu toe maar een ruk game... Iets wat ook helemaal niet voelt als een moderne PS5 game. Dit had zo op PS3 kunnen draaien (zei het in lagere resolutie).
Bor schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 19:16:
...

Control is bijzonder maar gaat gebukt onder zware frame drops. De uitbreidingen vond ik de moeite niet.
Zware framedrops zijn bijna helemaal weg, en 60 FPS, of 30 FPS met raytracing.

[Voor 29% gewijzigd door majoh op 02-02-2021 16:53]

Battlenet: majoh#2774

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Vrijdag schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 20:11:
Pff, ik ben me aan het doorworstelen met Greedfall. Het idee is erg tof en in het begin was ik erg geïnteresseerd in het concept.

Maar nu...

Vrijwel elke quest bestaat uit "Ontdek X, Ga naar Y, Praat met Z, Overleg met A, Ga naar Y, Praat met B over A, Ga naar Y, Ontdek X.1, Ga terug naar B en daarna naar A."

Komt erbij dat fast travel alleen op een paar plekken kan (in het midden van een plaatsje, op twee plekken ver buiten een plaatsje en op kampvuren buiten een plaatsje) en ja, zo kom je wel aan een lange speeltijd.

Ik ga al die sidequests maar overslaan en alleen de grote verhaallijn doen, want ik heb geen zin in een 30fps walking simulator.
Yep het is allemaal hetzelfde, ook zijn de vijanden bijna altijd hetzelfde, de layout van de huizen allemaal hetzelfde.

Maar heb hem uiteindelijk maar gewoon uitgespeeld :P

• Jheroun
  • Registratie: april 2002
  • Niet online
Vrijdag schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 20:11:

Precies mijn ervaring. In het begin vond ik het spel nog slim, bij een van de eerdere quests kreeg ik een vraag of ik meteen wilde reizen naar de plek voor de volgende stap. Dat heb ik daarna nog maar 1 keer gezien geloof ik. Het meest stupide vond ik dit rond een paar formulieren voor een mijn. Moet je echt letterlijk 2 x achter elkaar tussen 3 punten een rondje maken om met dezelfde personen te praten. Jammer.

• TDB
Ik heb heel snel Greedfall weer verwijderd, niet door heen te komen idd. Gisteren begonnen aan Concrete Genie, leuk spel.

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Zo control is ook wazige shit zeg hahaha.

En ben er best slecht in. Eerste baas heb ik al moeite mee :p

• Mozart
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21:12
Tweakmans schreef op donderdag 17 september 2020 @ 19:05:
Even een cross-post met het PS4-topic:

Als je straks een PS5 bezit en een PS Plus-abbo hebt, krijg je 18 bekende games in je collectie. (Bron)
  • God of War
  • Bloodborne
  • Monster Hunter World
  • Final Fantasy XV
  • Fallout 4
  • Mortal Kombat X
  • Uncharted 4: A Thief's End
  • Ratchet & Clank
  • Days Gone
  • Until Dawn
  • Detroit: Become Human
  • Battlefield 1
  • inFamous: Second Son
  • Batman Arkham Knight
  • The Last Guardian
  • The Last of Us Remastered
  • Persona 5
  • Resident Evil VII biohazard
[YouTube: PlayStation Plus Collection - Introduction Trailer | PS5]
Ontdek ik dus net :) Days gone was ik al benieuwd naar en nu kan ik hem voor niks spelen _/-\o_

PSN: PcDCch

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Ik ben benieuwd wat de nieuwe plus games worden volgende week!

Zijn er al geruchten? Of dingen gelekt?

• remcheese
  • Registratie: september 2005
  • Nu online
nah, alleen de standaard clickbait sites met ergens halverwege het artikel: "we weten het natuurlijk nog niet maar je hoort het als eerste hier"

Ik heb ergens ooit begrepen dat het bekendmaken zo werkt ( maar nooit gecontroleerd of het ook echt zo was)
De store update is op woensdag, als de nieuwe maand op ma, di of woensdag begint, krijg je die maandag de games te horen.
Begint de nieuwe maand op do,vrij,za of zo, dan krijg je de maandag er op de games pas door.

• Timothy3000
  • Registratie: november 2020
  • Laatst online: 19-06 10:56
Ik verwacht Yakuza Like a Dragon en Disco Elysium in de Plus aankomende maand.

• remcheese
  • Registratie: september 2005
  • Nu online
omg, nou als het Disco Elysium wordt dan zit ik de komende tijd geramd achter mn console
Ik zit al ff op die topper te wachten

• Bas170
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 10:15
Aight! schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 22:05:
Zo control is ook wazige shit zeg hahaha.

En ben er best slecht in. Eerste baas heb ik al moeite mee :p
Mocht je echt niet verder komen, in de settings van Control kun je het spel makkelijker maken, met o.a. aim-assistance, de health regen versnellen en als laatste redmiddel God-mode

PSN: Bas170 | Hier had wat nuttigs kunnen staan

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Bas170 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:46:
[...]

Mocht je echt niet verder komen, in de settings van Control kun je het spel makkelijker maken, met o.a. aim-assistance, de health regen versnellen en als laatste redmiddel God-mode
Ja die heb ik al gevonden en ook aangezet. Nu kan ik het op het gemakje eens uitspelen zonder elke keer dood te gaan :p. Ben een slechte speler maar speel meestal toch voor het verhaal.

Als Disco Elysium erbij zit heb ik in ieder geval weer wat te doen als Control uit is.

• Hulleman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16:00
No man's sky lijkt me ook wel een leuke PSN game deze maand. Aankondiging is laat, zal wel met the state of play worden aangekondigd.

@Aight! idd.. control heb ik altijd al vage shit gevonden. Geïnstalleerd en idd.... wtf is dit.... :p geen game voor mij

[Voor 32% gewijzigd door Hulleman op 25-02-2021 11:39]

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5

• Vrijdag
Greedfall er maar weer afgegooid. Ondanks dat ik de setting heel gaaf vind, is de gameplay toch echt volkomen ruk.

• Exorcist
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
remcheese schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:44:
omg, nou als het Disco Elysium wordt dan zit ik de komende tijd geramd achter mn console
Lijkt me stug dat die in Plus zou komen? Maar ja, dan gaat de PS5 eindelijk weer 's een keertje aan :o

• spaceboy
  • Laatst online: 16:31

spaceboy

op grote hoogte

remcheese schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:44:
Ik kan dat spel niet eens vinden. Laat staan op PSN+... :|

succes is een keuze

• ZeroY85
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 17:59
Aight! schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 21:37:
Ik ben benieuwd wat de nieuwe plus games worden volgende week!

Zijn er al geruchten? Of dingen gelekt?
Geruchten zijn Kena: Bridge of Spirits en dat het vanavond tijdens State of Play wordt aangekondigd. Wat mij betreft zou dat heel gaaf zijn! Of het echt zo gaat zijn? We shall see :)

• destroyer6670
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 14:03
ZeroY85 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 13:21:
[...]

Geruchten zijn Kena: Bridge of Spirits en dat het vanavond tijdens State of Play wordt aangekondigd. Wat mij betreft zou dat heel gaaf zijn! Of het echt zo gaat zijn? We shall see :)
Dat zou wel heel vet zijn! Ben erg benieuwd...

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Vrijdag schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 11:48:
Greedfall er maar weer afgegooid. Ondanks dat ik de setting heel gaaf vind, is de gameplay toch echt volkomen ruk.
Geloof ik, ik heb doorgezet maar het is echt te veel herhaling. Het had best een leuke game kunnen zijn maar is op zoveel punten net niet.

Het is dat ik hem uitgespeeld omdat ik voor de rest toch niks had om te spelen :p
remcheese schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:53:
Ik heb ergens ooit begrepen dat het bekendmaken zo werkt ( maar nooit gecontroleerd of het ook echt zo was)
De store update is op woensdag, als de nieuwe maand op ma, di of woensdag begint, krijg je die maandag de games te horen.
Begint de nieuwe maand op do,vrij,za of zo, dan krijg je de maandag er op de games pas door.
Geen idee waar je dat vandaan hebt maar klopt niets van. Tot recent was het altijd zo dat de games beschikbaar kwamen op de eerste dinsdag van de maand, en aangekondigd werden de woensdag die er aan voorafging.

Sinds de PS5 zijn ze er nu duidelijk van beginnen afwijken en hebben ze bvb ook al individuele games eerder gelost. Ik vind het maar belachelijk dat ze geen vast schema meer aanhouden en kwam al verschillende websites tegen die het ook maar niets vinden dat we ondertussen nog altijd niets weten over maart.

• Vrijdag
Waarschijnlijk zijn ze naarstig op zoek naar een geschikte indie roguelike pixelart 2d platformer die het onderste uit de kan haalt van de rauwe rekenkracht van de PS5 :+

• TDB
Wij kunnen in ieder geval op 6 april Oddworld: Soulstorm gratis downloaden.

https://blog.playstation....s-on-ps4-and-ps5-april-6/

TDB schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 08:01:
Enkel voor PS5 welteverstaan.

Wordt nu wel stilaan tijd dat ze de maart games bekend maken. Je zou inderdaad gaan denken dat ze nog angstvallig op zoek zijn naar een PS5-only game.

• DerOllie
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 14:11

DerOllie

PSN / GT Sport = DerOllie

Twixie schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 08:06:
[...]

Enkel voor PS5 welteverstaan.

Wordt nu wel stilaan tijd dat ze de maart games bekend maken. Je zou inderdaad gaan denken dat ze nog angstvallig op zoek zijn naar een PS5-only game.
"The other big news I want to share with you is that Oddworld: Soulstorm is one of your PlayStation Plus games for April 2021. PlayStation Plus members will be able to download the PS5 version of the game at no extra cost during that time."

Idd alleen PS5 versie. Leuk voor de bibliotheek voor later dus eens.

Kom op met die maart games (wenst stilletjes voor Wreckfest...)

www.youtube.com/DerOllie

• Cloud_VII
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 16:47
TDB schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 08:01:

https://blog.playstation....s-on-ps4-and-ps5-april-6/

[Afbeelding]
Leuk om naar uit te kijken, erg benieuwd naar de maart games

• s0kkie
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 18-06 11:37

s0kkie

Fish On

Gratis PS+ plus games van maart:
- Final Fantasy 7 Remake (PS4)
- Farpoint (PS4 VR)
- Remnant: From The Ashes (PS4)
- Maquette (PS5)

Destruction Allstars blijft ook nog een maandje gratis zoals al bekend was :)

https://www.psx-sense.nl/...-voor-maart-aangekondigd/

PSN: https://psnprofiles.com/s0kkie-NL

• Bor
  • Nu online

Bor

Ik vraag mij toch af hoe goed PS+ is voor de verkopen. Dit is nu de 3e maand op rij dat ik games krijg die ik onlangs ook al gekocht heb. Bijkomend nadeel; die dalen direct gigantisch in waarde. Het maakt mij in ieder geval terughoudend om nieuwe games te kopen die al een tijdje uit zijn.

[Voor 10% gewijzigd door Bor op 26-02-2021 13:41]

Frontpagemoderatie Forum

• Stylze
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 20-06 22:34
Bor schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 13:41:
Ik vraag mij toch af hoe goed PS+ is voor de verkopen. Dit is nu de 3e maand op rij dat ik games krijg die ik onlangs ook al gekocht heb. Bijkomend nadeel; die dalen direct gigantisch in waarde. Het maakt mij in ieder geval terughoudend om nieuwe games te kopen die al een tijdje uit zijn.
Mja ze hebben een beste grote pool aan games om uit te kiezen, ik heb de laatste tijd toch veel games geclaimd die ik nog niet had dus ben er zeer content mee:)

Xbox series X / Playstation 5 / LG CX 55" /

• Bor
  • Nu online

Bor

Stylze schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 13:45:
[...]

Mja ze hebben een beste grote pool aan games om uit te kiezen, ik heb de laatste tijd toch veel games geclaimd die ik nog niet had dus ben er zeer content mee:)
Je bekijkt het van precies de andere kant. Ik doel meer op het afzien van aankopen omdat de kans bij bepaalde games behoorlijk is dat deze naar PS+ komen.

Frontpagemoderatie Forum

• Vrijdag
Op de officiële site staat niks hier over. Is het geen wishfull thinking?

https://www.playstation.c...nav%3Amsg-games%3Aps-plus
Pagina: 1 ... 63 ... 66 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True