Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ha, had nog niets gehoord over een nieuwe Days Of Play.
Officiële aankondiging: https://blog.eu.playstati...-deals-on-games-and-more/

Ik hoop inderdaad ook dat de aanbieding ook in de PSN Store geldt. Mijn PS+ vervalt begin 2021, en heb eigenlijk nog een hoop winkelkrediet dat ik anders toch niet nuttiger ga besteden wegens veel te grote backlog :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Ik had destijds bij Game Mania twee jaar PSPlus gekocht (had net een dag daarvoor het al verlengd), voorlopig zit ik ergens tot 2023 wel goed :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CoD WWII is een van de gratis games volgende maand. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-10 14:24
Leuke titel !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-10 23:18
Leuke singeplayer wel, zat laatst in de humble bundle, heb hem toen gespeeld

[ Voor 17% gewijzigd door 418O2 op 25-05-2020 19:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
bram1984 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 17:42:
CoD WWII is een van de gratis games volgende maand.
Ik hoop een beetje dat dit een extra is, en er woensdag nog 2 titels announced worden zoals gewoonlijk. En niet dat ze nu ineens een beetje ad hoc titels van de IGC gaan announcen. Mijn brein is al wired voor ‘eerste dinsdag van de maand’ en ‘woensdag vóór de eerste dinsdag van de maand’ :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Twixie schreef op maandag 25 mei 2020 @ 19:37:
[...]

Ik hoop een beetje dat dit een extra is, en er woensdag nog 2 titels announced worden zoals gewoonlijk. En niet dat ze nu ineens een beetje ad hoc titels van de IGC gaan announcen. Mijn brein is al wired voor ‘eerste dinsdag van de maand’ en ‘woensdag vóór de eerste dinsdag van de maand’ :).
Gewoon de eerste van de maand releasen, hoe moeilijk kan het zijn.. Gedoe iedere x met dinsdag en woensdag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:19
Hoe werkt dat met playstation plus games en als je hem fysiek al in bezit hebt?

Ik zal cod ww2 digitaal kunnen meenemen, hoef ik niet de CD erin te doen als ik hem wil spelen. Maar neemt die dan bijvoorbeeld mij save games wel mee of online voortgang?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Joostje123 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:12:
Hoe werkt dat met playstation plus games en als je hem fysiek al in bezit hebt?

Ik zal cod ww2 digitaal kunnen meenemen, hoef ik niet de CD erin te doen als ik hem wil spelen. Maar neemt die dan bijvoorbeeld mij save games wel mee of online voortgang?
na een zoekactie zie ik dit

https://www.reddit.com/r/...loaded_game_with_ps_plus/
The physical copy and the downloaded copy are two different ‘installs’ on your console though.

Save file works across both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Call of Duty WW:ll is te downloaden via de store :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:25
Oh nee, had ik COD vorige week nou net nog gekocht (wel voor een klein prijsje, maar toch)😂.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-10 16:19

s0kkie

Cowabunga

Vreemd, meestal zijn de games pas na een paar dagen in de nieuwe maand downloadbaar. Zullen ze begin juni dan toch vrijhouden voor de PS5? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:59

Exirion

Gadgetfetisjist

s0kkie schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 13:55:
Vreemd, meestal zijn de games pas na een paar dagen in de nieuwe maand downloadbaar. Zullen ze begin juni dan toch vrijhouden voor de PS5? :9
PS5? Die hoef je echt niet voor de feestdagen te verwachten.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-10 16:19

s0kkie

Cowabunga

Exirion schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:56:
[...]

PS5? Die hoef je echt niet voor de feestdagen te verwachten.
Ik bedoelde meer de onthulling lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:45
Segafreak83 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 12:18:
Call of Duty WW:ll is te downloaden via de store :).
Vreemd, als ik hem wil kopen staat €69,99 doorgehaald en er onder staat Gratis. Echter wanneer ik naar mijn winkelmandje ga dan moet ik betalen. Ik heb PS Plus Abbo, dus zou dan toch gewoon gratis moeten zijn.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kgevol
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-10 22:49
Barfman schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 16:32:
[...]

Vreemd, als ik hem wil kopen staat €69,99 doorgehaald en er onder staat Gratis. Echter wanneer ik naar mijn winkelmandje ga dan moet ik betalen. Ik heb PS Plus Abbo, dus zou dan toch gewoon gratis moeten zijn.
Ik heb hetzelfde, geprobeerd via ps4 en browser maar prijs blijft 69,99... Al geprobeerd opnieuw op te starten, andere browser, mandje geleegd maar niks helpt. Als je een oplossing hebt hoor ik het graag!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Segafreak83
[...]

Ik kon hem via de Playstation app in mijn mandje doen en voor €0.00 afrekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb de indruk dat er wel wat hiccups zijn, ja.
Zelf geen probleem met het afrekenen aan €0, maar ik kan hem wel niet downloaden vanuit mijn Downloadlijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgevol
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-10 22:49
Segafreak83 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 17:44:
[...]

Ik kon hem via de Playstation app in mijn mandje doen en voor €0.00 afrekenen.
Thanks voor de tip! Aankoop gelukt via de app en download loopt nu (y) Over een kwartiertje weer eens knallen tegen nazi zombies haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-10 21:21
[...]

Niet in de psstore, druk omhoog en dan zie ps plus (geel symbool)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Star Wars Battlefront II mogelijk de tweede PS+ titel van aankomende maand

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Maar wel nog niets officieel aangekondigd, terwijl we normaal op woensdag namiddag al weten wat we de volgende dinsdag krijgen... Beetje rommelig, zeker ook met die, precies overhaastte, COD:WW2 announce/vrijgave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Twixie schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 20:24:
Maar wel nog niets officieel aangekondigd, terwijl we normaal op woensdag namiddag al weten wat we de volgende dinsdag krijgen... Beetje rommelig, zeker ook met die, precies overhaastte, COD:WW2 announce/vrijgave.
Daar snap ik ook geen snars van, maar ik klaag niet ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SCEE maakt er weer een zootje van precies. Nog altijd geen nieuws over de juni games op hun blog. En nu blijkt ook nog eens niemand te kunnen reageren op hun blogposts... Niet dat ze die reacties überhaupt lezen... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-10 20:00

BlackEyedAngel

Just a decent guy

YouTube: PlayStation Plus Free Monthly Games - June 2020

Edit:hmm filmpje maken lukt niet vanaf phone,

Hoe dan ook: 2e titel is Star Wars Battlefront 2 :)

[ Voor 34% gewijzigd door BlackEyedAngel op 28-05-2020 18:02 ]

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eigenlijk wel redelijk flauw dat het 2 games zijn in compleet hetzelfde genre... (en dat COD dus al de eerste van de 2 bleek :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online
Nou, kan ik eens een Star Wars spelletje spelen. Het zal ongetwijfeld niet dezelfde nostalgische gevoelens oproepen als bij Dark Forces (maar dat is hedentendage ook niet meer om aan te zien :P ) Maar het is iig een titel die ik nog niet heb.

CoD WW2 had ik al wel, maar het scheelt dat als ik die nu weer wil spelen ik die disk er niet meer in hoef te proppen.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nog mensen bij wie COD:WW2 ineens weer verdwenen is ? Ik had die onmiddellijk 'gekocht' en gedownload. Op mijn PS4 echter staat er bij COD een PSPlus logo met hangslot. Wanneer ik het spel probeer te starten, krijg ik dat mijn PS+ abonnement verlopen was. Dat is geenszins het geval en al mijn andere PS Plus content werkt wel nog.
Ik kijk nu echter op mijn Downloadlijst en die staat er ineens niet meer tussen en ik kan opnieuw COD:WW2 aankopen... bizar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Twixie schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 21:43:
Nog mensen bij wie COD:WW2 ineens weer verdwenen is ? Ik had die onmiddellijk 'gekocht' en gedownload. Op mijn PS4 echter staat er bij COD een PSPlus logo met hangslot. Wanneer ik het spel probeer te starten, krijg ik dat mijn PS+ abonnement verlopen was. Dat is geenszins het geval en al mijn andere PS Plus content werkt wel nog.
Ik kijk nu echter op mijn Downloadlijst en die staat er ineens niet meer tussen en ik kan opnieuw COD:WW2 aankopen... bizar...
Bij mij staat er ook een slotje naast het plus logo. Gebeurd rare shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Twixie schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 20:31:
Eigenlijk wel redelijk flauw dat het 2 games zijn in compleet hetzelfde genre... (en dat COD dus al de eerste van de 2 bleek :p )
Dat is nog niet alles, het is ook een genre wat veel mensen niet prettig vinden spelen op console.

Sinds ik shooters op de PC voor het eerst gespeeld had (intussen ook al 20+ jaar geleden) nooit meer een shooter op console aangeraakt. Waardeloze maand voor mij maar geeft me wel mooi tijd om nog wat oude games richting platinum te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:57

On_E

Housemusic

Twixie schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 20:31:
Battlefront is een third-person shooter, CoD een first-person shooter. :+

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:46
Heb helemaal niks met shooters. Baggerselectie voor mij helaas.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Twixie schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 21:43:
Segafreak83 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 22:06:
[...]

Bij mij staat er ook een slotje naast het plus logo. Gebeurd rare shit!
Wellicht dat ze 'ontdekt' hebben dat ze CoD een week te vroeg hebben aangeboden en tijdelijk weer even hebben uitgeschakeld. Dat ie komende dinsdag weer speelbaar wordt. Dunno, just guessing.

Vond het eerder deze week al rare shit dat ze een plus game opeens buiten het normale window beschikbaar stelden :S

[ Voor 5% gewijzigd door ralph075 op 28-05-2020 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
Hebben jullie niet de bundel versie gedownload. Toen ik hem wilde downloaden van de week, lukte dat niet en dat kwam omdat de verkeerde versie in de PS+ stond. Later op de avond lukte het wel en toen stond de standaard versie er.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Philip Ross schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 22:11:
[...]

Dat is nog niet alles, het is ook een genre wat veel mensen niet prettig vinden spelen op console.
Ik heb niet het idee dat men met dit soort keuzes rekening houdt. Het lijkt mij meer een geval ' kijken wie er mee wil werken'. Ik heb de monthy games nooit heel gebalanceerd gevonden wat betreft aanbod.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Dus twee shooters, COD:WW2 en Star Wars: Battlefront 2 in de PS+ voor Juni.
COD:WW2 had ik al en ben ik mee uitgespeeld.
Battlefront 2 had ik niet, wel Battlefront 1 maar die was zo slecht dat ik me niet echt geroepen voel om Battlefront 2 uit te proberen.
On_E schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 22:13:
[...]

Battlefront is een third-person shooter, CoD een first-person shooter. :+
In Battlefront 2 schijn je ook een first person mode te hebben.

[ Voor 33% gewijzigd door Kalder op 29-05-2020 14:04 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kalder schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 13:59:
Dus twee shooters, COD:WW2 en Star Wars: Battlefront 2 in de PS+ voor Juni.
COD:WW2 had ik al en ben ik mee uitgespeeld.
Battlefront 2 had ik niet, wel Battlefront 1 maar die was zo slecht dat ik me niet echt geroepen voel om Battlefront 2 uit te proberen.
De singleplayer van Battlefront II is wel een aanrader. Simpel vermaak in het Star Wars Universum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:04:
[...]

De singleplayer van Battlefront II is wel een aanrader. Simpel vermaak in het Star Wars Universum.
Oh is er een single player? Dacht dat Battlefront 1 dat niet had, geloof ik. Dan wil ik dat wel eens uitproberen ja :)

[ Voor 6% gewijzigd door Kalder op 29-05-2020 14:06 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:57

On_E

Housemusic

Kalder schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 13:59:In Battlefront 2 schijn je ook een first person mode te hebben.
Klopt! Maar het is een van origine een TPS. :)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barfman schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 23:38:
Hebben jullie niet de bundel versie gedownload. Toen ik hem wilde downloaden van de week, lukte dat niet en dat kwam omdat de verkeerde versie in de PS+ stond. Later op de avond lukte het wel en toen stond de standaard versie er.
Denk niet dat het daaraan lag. Ik heb nog mijn 'aankoop' mails en die van gisteren is identiek als die van dinsdag. Ik had het spel dinsdag dus ook al effectief gedownload, en dat via mijn Downloadlijst. Maar gisteren stond die dus simpelweg niet meer in mijn Downloadlijst. Maar het spel stond dus wel degelijk al op mijn PS4 (zo'n dikke 80GB).
Overigens kon ik die dus gisteren gewoon opnieuw kopen, en heb die dan zelfs niet eens meer opnieuw moeten downloaden. Bij de melding dat mijn PS+ verlopen is, was er een knop om naar de Store te gaan. Ik deed dat dan, maar ja, daar kon ik hem natuurlijk ook niet kopen wegens al gekocht. Toen ik de Store verliet, was het PS+-slot-icoontje verdwenen en kon ik het spel wel opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online
CoD WW2 is hier gewoon speelbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gotta love Sony :P.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3kWx8eDfd8aWOxDeF5E26O_m8vI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bShupElzC71xBeC8Pwwb2fYH.png?f=user_large

En dan moet je weten dat ik eigenlijk SW:BF2 al heb (vroeger gekocht).

EDIT: uit nieuwsgierigheid eens ingelogd met account van mijn zoontje (die geen PS+ heeft) en daar krijg je geen verschillende versies voorgeschoteld. Gewoon direct 'In wagentje doen'. Geen idee dus wat die 3 gratis versies zijn die ik te zien krijg.

EDIT2: er gebeurt overigens helemaal niets als ik klik op die 4 'versies'.

[ Voor 36% gewijzigd door Twixie op 02-06-2020 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Days Of Play acties zijn nu ook op de PS Store beschikbaar. Ik heb met succes een jaartje PS+ extra bijgenomen aan €41.99. Alles wat je doet, lijkt te suggereren dat je een apart/nieuw abonnement afsluit. Zo kwam op het einde de melding dat ik nu PS+ heb tot eind mei 2021. Maar gelukkig wordt het in werkelijkheid gewoon toegevoegd aan de periode die je nog tegoed hebt, want blijk nu inderdaad tot begin 2022 mijn PS+ te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:10

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Twixie schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 12:00:
De Days Of Play acties zijn nu ook op de PS Store beschikbaar. Ik heb met succes een jaartje PS+ extra bijgenomen aan €41.99. Alles wat je doet, lijkt te suggereren dat je een apart/nieuw abonnement afsluit. Zo kwam op het einde de melding dat ik nu PS+ heb tot eind mei 2021. Maar gelukkig wordt het in werkelijkheid gewoon toegevoegd aan de periode die je nog tegoed hebt, want blijk nu inderdaad tot begin 2022 mijn PS+ te hebben.
Let er even op dat waarschijnlijk automatisch verlengen weer is geactiveerd, was bij mij in ieder geval zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SayWhatAgain! schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 18:58:
[...]
Let er even op dat waarschijnlijk automatisch verlengen weer is geactiveerd, was bij mij in ieder geval zo.
Inderdaad, was me daarnet ook opgevallen. Hoedanook verleng ik altijd al ver op voorhand voor een jaar, dus mijn CC is nog nooit aangesproken geweest (laat staan onverwacht :)). Maar ja, je weet maar nooit dat ik over 2 jaar compleet geen interesse meer heb in PlayStation :). Zou wel raar zijn na zo'n 20 jaar :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:10

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Twixie schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:12:
[...]

Inderdaad, was me daarnet ook opgevallen. Hoedanook verleng ik altijd al ver op voorhand voor een jaar, dus mijn CC is nog nooit aangesproken geweest (laat staan onverwacht :)). Maar ja, je weet maar nooit dat ik over 2 jaar compleet geen interesse meer heb in PlayStation :). Zou wel raar zijn na zo'n 20 jaar :P.
Same same, kan weer door tot 2023 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zironako
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-10 20:17
Gisterenavond Dreams gekocht vandaag afgeprijsd :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zironako schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:25:
Gisterenavond Dreams gekocht vandaag afgeprijsd :+ .
Had je eigenlijk kunnen weten :P. De Days Of Play promo's waren eerst in fysieke winkels en zouden dan vanaf 3 juni ook op de PS Store komen. En ook in de fysieke winkels was Dreams in korting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zironako
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-10 20:17
Twixie schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 20:30:
[...]

Had je eigenlijk kunnen weten :P. De Days Of Play promo's waren eerst in fysieke winkels en zouden dan vanaf 3 juni ook op de PS Store komen. En ook in de fysieke winkels was Dreams in korting.
Heb het allemaal niet bijgehouden, net een paar dagen terug vanuit de VS, dus ben pas nu weer een beetje aan het gamen. Achja, het is maar een tientje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:12

page404

Website says no

Twixie schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 16:21:
Gotta love Sony :P.

[Afbeelding]

En dan moet je weten dat ik eigenlijk SW:BF2 al heb (vroeger gekocht).

EDIT: uit nieuwsgierigheid eens ingelogd met account van mijn zoontje (die geen PS+ heeft) en daar krijg je geen verschillende versies voorgeschoteld. Gewoon direct 'In wagentje doen'. Geen idee dus wat die 3 gratis versies zijn die ik te zien krijg.

EDIT2: er gebeurt overigens helemaal niets als ik klik op die 4 'versies'.
Echt alles is buggy op die site. Safari wordt "niet ondersteund". En geloof me, het werkt niet ook hoor. ook niet in de in-app browser op iOS. Dan maar naar Chrome. Zoeken werkt niet 8)7
Ik heb me suf moeten klikken om die 30% aanbieding op PS Plus te vinden. Uiteindelijk wel gelukt :|

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • +1 Henk 'm!
page404 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 12:42:
[...]

Echt alles is buggy op die site. Safari wordt "niet ondersteund". En geloof me, het werkt niet ook hoor. ook niet in de in-app browser op iOS. Dan maar naar Chrome. Zoeken werkt niet 8)7
Ik heb me suf moeten klikken om die 30% aanbieding op PS Plus te vinden. Uiteindelijk wel gelukt :|
Hehe, daar heb ik ook eens een tijd mee zitten klooien. Maar je moet (op desktop iig) de cookie melding onderin accepteren om de zoekfunctie te kunnen gebruiken.

Acties:
  • +8 Henk 'm!
https://blog.playstation....rs-of-supporting-ps-plus/

Playstation Plus games van juli

- Rise of the Tomb Raider: 20 Year Celebration
- NBA 2K20
- Erica

En een kleine infographic over de afgelopen 10 jaar PS+
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/50046905033_aaee33b1ae_o.png

[ Voor 26% gewijzigd door Raem op 29-06-2020 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
  • Laatst online: 25-09 10:19
Raem schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:33:
...snip...
...snip...
Ah, deze had ik al maar nog nooit aangeraakt. Probleem als je dus meer koopt dan je kunt/wilt spelen.
De eerste uit de reeks (Tomb Raider: Definitive Edition) was m'n eerste PS4 spel en heb ik met heel veel plezier gespeeld. Deze, Rise of the Tomb Raider, lijkt me ook wel heel erg leuk. Maar ja, tijd en prioriteit...

PSN ID: MrMichel_75

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MisterMichel schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:17:
[...]

Ah, deze had ik al maar nog nooit aangeraakt. Probleem als je dus meer koopt dan je kunt/wilt spelen.
De eerste uit de reeks (Tomb Raider: Definitive Edition) was m'n eerste PS4 spel en heb ik met heel veel plezier gespeeld. Deze, Rise of the Tomb Raider, lijkt me ook wel heel erg leuk. Maar ja, tijd en prioriteit...
Deel 2 vond ik beter dan deel 1. Deeltje 3 vond ik dan weer een stuk minder.
Leuke plus games!

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En een kleine infographic over de afgelopen 10 jaar PS+
Ik mis: "25 GAMES OFFERED during the last year of PS Plus Monthly Games" :P

Het feit alleen al dat ze in het allereerste jaar al meer dan dubbel zoveel games weggaven dan nu in de laatste 12 maand is toch best wel triestig te noemen.

En 1 -compleet onbekend- extra game als viering voor 10 jaar PS Plus. Really ?

Het zou me echt nog niet verbazen als ze de PS5 gaan launchen en nul PS5 games gaan weggeven elke maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Twixie schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:59:
[...]

Het feit alleen al dat ze in het allereerste jaar al meer dan dubbel zoveel games weggaven dan nu in de laatste 12 maand is toch best wel triestig te noemen.

Het zou me echt nog niet verbazen als ze de PS5 gaan launchen en nul PS5 games gaan weggeven elke maand.
In het eerste jaar kreeg je veel PSP mini's per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

[...]
Erica is een interactieve thriller die je in een uurtje of twee max wel hebt uitgespeeld. Je kunt dan nog voor de alternatieve eindes gaan maar vaak ben ik er dan al lang zat van. Geen game om over naar huis te schrijven vind ik hoewel je de term game wel ruim moet interpreteren.

[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 29-06-2020 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:50

Halfkakkende

Vandring

Ik kijk anders wel uit naar Erica. Weer eens wat anders dan die Uncharted games van 20+ uur, maar gewoon paar uurtjes op de bank. Vond daarom Hidden Agenda ook leuk.

Denk dat de crux met name is: voor ieder wat wils.

MUZIEK!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online
[...]

Na launch PS5 om de drie maanden een andere categorie:

De ene maand een Vita spel. De andere maand een remastered PS2 spel. De derde maand een mobile indie roguelike pixelplatformer.

Bedank me later 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:34

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb bijna nooit commentaar op de gratis games hoor, maar Rise heb ik net uit de sale gehaald.
Pfff gooi dan een spel niet in de sale. Dit voelt gewoon stom

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Jorgen schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:50:
Ik heb bijna nooit commentaar op de gratis games hoor, maar Rise heb ik net uit de sale gehaald.
Pfff gooi dan een spel niet in de sale. Dit voelt gewoon stom
Gebeurt veel vaker helaas. Het zijn meestal games die al vaker in de sale zijn geweest afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
[...]

Inderdaad man, NBA was in de aanbieding voor €3, buiten dat is de campaign veel te grindy.

Een compleet onbekende game voor 20 jaar feestje..

En wéér een Tomb Raider.. *zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
"Vervloek me later" zou toepasselijker zijn :);

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Segafreak83 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 15:19:
[...]

Inderdaad man, NBA was in de aanbieding voor €3, buiten dat is de campaign veel te grindy.

Een compleet onbekende game voor 20 jaar feestje..

En wéér een Tomb Raider.. *zucht.
nou wat tegengas dan, ik vind het WEL een aardige maand.

nba heb ik weinig tot niets mee (behalve boomshakalakka nba jam dan :*) ) dus zelf voor 3 euro niet gekocht, voor gratis 'koop' ik hem wel, waarschijn ga ik het nooit spelen, maar ach, een keer spelen voor een uurtje en wie weet nog wel meer?

ROTR vind ik echt een mooi game, wederom, nooit gekocht, paar keer getwijfeld over fysiek versie voor weinig maar nooit gekocht met de gedachte: 'moet ik per se nu spelen? en zou die ook in plus (of gwg) komen? dan kan ik prima wachten, deze ga ik dus zeker wel spelen ,tenzij hij ook nog op de x komt omdat ik verwacht dat hij daar grafish ietsjes beter is, maar zeker al begin maken.

En ik kijk ook niet alleen naar mijn situatie maar gewoon naar de mensen die plus hebben en wel zien wat er in zit. de mensen zullen zo goed als altijd de games niet hebben, en dan is TR een prima game, nba is wat minder groot maar nog steeds 78 op metacritic, dus iig een 'not bad'
Koop jij gewoon (bijna) alle grote games bij releaseja dan moet je plus puur zien voor het online gedeelte en accepteren dat de games vrijwel elke maand geen meerwaarde voor je zullen hebben.

Erica is op zich een wat kleine naam voor zoiets groots als 10 jaar plus, daar ben ik het wel mee eens, maar ook hier lijkt me het geinig om is op te starten en dan zie ik het wel, en ook dit lijkt me wel iets dat een hoop (patient) gamers zal aanspreken.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 418O2
Het maandelijkse gezeur op de games begint ook een beetje sneu te worden. Je weet na al die jaren toch wel wat ze aanbieden? En natuurlijk zal er altijd wel een game tussen zitten die iemand in de periode er voor heeft gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:34

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

418O2 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 15:39:
Het maandelijkse gezeur op de games begint ook een beetje sneu te worden. Je weet na al die jaren toch wel wat ze aanbieden? En natuurlijk zal er altijd wel een game tussen zitten die iemand in de periode er voor heeft gekocht.
Eens. Muv het stukje eerder kopen, vanwege dit specifieke geval. Als ze hem direct aansluitend gratis geven, waarom zat hij dan in de sale?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-10 21:11
Erica is een interactieve film van 2-3 uur. Het interactieve aspect was wel heel goed uitgewerkt. De film opzich was matig.

[ Voor 3% gewijzigd door Anton.net op 30-06-2020 16:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Het maandelijkse gezeur op de games begint ook een beetje sneu te worden. Je weet na al die jaren toch wel wat ze aanbieden?
Het idee is natuurlijk dat je op voorhand niet weet wat ze aanbieden. De kans dat je net iets hebt gekocht is aanwezig en wanneer dat gebeurd is dat jammer (been there).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Jorgen schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 15:59:
[...]

Eens. Muv het stukje eerder kopen, vanwege dit specifieke geval. Als ze hem direct aansluitend gratis geven, waarom zat hij dan in de sale?
Omdat ze vaak 1 oudere game weg doen en die vaak ook in de sale zitten

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ja, maar gezien het nu "10 jaar PS+" is, vind ik dat we nog een laatste keer mogen zeuren :).
Om de een of andere rare reden slaagt Sony er nooit in om eens echt iets speciaal te doen bij een verjaardag. Remember de 25 jaar PlayStation lege doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

ROTT is top! Erg van genoten

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Maandelijkse bagger games begint ook de keel uit te hangen.

Echt er een feest van maken lukt ze niet. Vergeet niet dat ze al flink hebben lopen snijden in de games, nog maar 2 (heel sporadisch 3) over van de 4 of 5 per maand.

Sommige mensen vinden de games leuk, andere minder, en daar mag je best een mening over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Segafreak83 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 21:43:
[...]

Echt er een feest van maken lukt ze niet. Vergeet niet dat ze al flink hebben lopen snijden in de games, nog maar 2 (heel sporadisch 3) over van de 4 of 5 per maand.

Sommige mensen vinden de games leuk, andere minder, en daar mag je best een mening over hebben.
Ik heb al behoorlijk lang psplus en als ik in de afgelopen drie jaar vijf uur in plus games heb gestopt is het veel. Maar daar ga je je toch niet elke maand druk over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Segafreak83 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 21:43:
[...]

Je mag uiteraard de games bagger vinden, en lees gerust terug, ik was zeer pissig over het snijden van 5 games naar 2 en wel prijs verhogen. Maar iets met verwachtings management. Tuurlijk als ze TLOU2 en spiderman weg zouden geven zouden de meeste mensen vrolijk(er) zijn. Maar dat is gewoon niet realistisch. Helemaal nu ps now er ook is, zal dit game aanbod over het algemeen bestaan uit indies of oudere games of simpelweg b games. Met af en toe een uitzondering.

Ik heb plus wel voor de games, want online is voor mij echt bijzaak (hoewel ik het sporadisch gebruik en fijn vind dat ik dan niet 'ff een maandje' hoef te regelen, maar voor mij zou 'now' veel logischer zijn.
418O2 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 21:46:
[...]

Ik heb al behoorlijk lang psplus en als ik in de afgelopen drie jaar vijf uur in plus games heb gestopt is het veel. Maar daar ga je je toch niet elke maand druk over maken.
Veel mensen wel, ik ook soms nog steeds 8)7 :+

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Laatst online: 16-10 12:49
De een vind de games niks, de ander wel. Neem ze bijna elke maand de games mee. Niet altijd maar toch met enige regelmaat. Sommige speel je niet vaak, maar soms toch redelijk wat too games

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Kk9b3td4-moT8eEvTk09VplygE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/You4dYn5DJis1CHDOPoRuhId.jpg?f=user_large
dit is een beetje wat mijn gevoel er bij omschrijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-10 18:04
Denk dat ik mijn PS+ ga opzeggen. Verloopt in september. Merk gewoon dat ik die games toch nooit speel. Zet ze wel in mijn bibliotheek alijd. Maar dat is ook het enige.

Daarnaast had ik wel wat betere games verwacht deze maand. Of misschien een game erbij, aangezien PS+ er 10 jaar is.

Maar goed, ga niet discussiëren over de games zelf. Want dat blijft een smaakkwestie natuurlijk.

Heb ook PS Now. En merk dat ik daar wel meer gebruik van maak. Nooit gedacht. Vroeger vond ik die PS Now niks aan. Maar tijdje terug een jaar abbo genomen voor €40. En prima game aanbod. Ben nu bezig met Control. Heerlijke game. Ook prima gameaanbod voor de kids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe groter je PS+ bibliotheek wordt, hoe moeilijker het wel wordt van op te zeggen. Het gaat immers niet enkel over de nieuwe maandelijkse games, maar ook over het feit dat zonder actief abonnement alle voorgaande games niet meer speelbaar zijn. In mijn geval gaat dat op dit moment al over ruim 500 (!) games op zowel PS3 als PS4.
Zelf ben ik ook niet echt iemand die absoluut het nieuwste wil spelen. Het aantal games dat ik binnen 1 jaar na release gekocht heb, is wellicht op 1 hand te tellen. Dus of een game dan vorige maand of 5 jaar geleden in de PS+ zat, maakt mij eigenlijk weinig uit. Gisteren bvb nog ineens Rocket League (PS+ game van juli 2015) terug opgestart omdat mijn zoontje samen iets wou spelen en ik niet voor de zoveelste keer zin had in Fortnite :P. Paar uur mee geamuseerd en vanmorgen was hij zelf al alleen online aan het spelen, dus die zal ineens weer frequent gespeeld worden. Voor hem was dit immers een 'nieuw' game.
In die optiek is elke hernieuwing van PS+ voor longtimers ook van veel meer waarde dan voor iemand die nog maar recent PS+ lid is. Ik heb PS+ voornamelijk voor de gratis games, en heb met Days Of Play terug een jaar verlengd aan goed €40 wat dus neerkomt op gemiddeld 80c per game. Toegegeven, 80% ervan heb ik nog nooit opgestart, en wellicht zijn de helft daarvan games die ik eigenlijk ook nooit ga opstarten wegens geen interesse.
Als gevolg daarvan zou ik zelfs durven stellen dat mocht Sony helemaal stoppen met nieuwe gratis games, ik wellicht nog altijd zou betalen, gewoon voor de games die ik al had. Wellicht hebben ze ook zo geredeneerd toen ze van 6 naar 2 games terugschroefden. Desalniettemin hoop ik dat we met de PS5 release teruggaan naar 4 maandelijkse games, alhoewel die backward compatibility ook een argument kan zijn om helemaal niets speciaal voor PS5 weg te geven...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-10 18:04
Twixie schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 14:42:
Hoe groter je PS+ bibliotheek wordt, hoe moeilijker het wel wordt van op te zeggen. Het gaat immers niet enkel over de nieuwe maandelijkse games, maar ook over het feit dat zonder actief abonnement alle voorgaande games niet meer speelbaar zijn. In mijn geval gaat dat op dit moment al over ruim 500 (!) games op zowel PS3 als PS4.
Zelf ben ik ook niet echt iemand die absoluut het nieuws wil spelen. Het aantal games dat ik binnen 1 jaar na release gekocht heb, is wellicht op 1 hand te tellen. Dus of een game dan vorige maand of 5 jaar geleden in de PS+ zat, maakt mij eigenlijk weinig uit. Gisteren bvb nog ineens Rocket League (PS+ game van juli 2015) terug opgestart omdat mijn zoontje samen iets wou spelen en ik niet voor de zoveelste keer zin had in Fortnite :P. Paar uur mee geamuseerd en vanmorgen was hij zelf al alleen online aan het spelen, dus die zal ineens weer frequent gespeeld worden. Voor hem was dit immers een 'nieuw' game.
In die optiek is elke hernieuwing van PS+ voor longtimers ook van veel meer waarde dan voor iemand die nog maar recent PS+ lid is. Ik heb PS+ voornamelijk voor de gratis games, en heb met Days Of Play terug een jaar verlengd aan goed €40 wat dus neerkomt op gemiddeld 80c per game. Toegegeven, 80% ervan heb ik nog nooit opgestart, en wellicht zijn de helft daarvan games die ik eigenlijk ook nooit ga opstarten wegens geen interesse.
Als gevolg daarvan zou ik zelfs durven stellen dat mocht Sony helemaal stoppen met nieuwe gratis games, ik wellicht nog altijd zou betalen, gewoon voor de games die al had. Wellicht hebben ze ook zo geredeneerd toen ze van 6 naar 2 games terugschroefden. Desalniettemin hoop ik dat we met de PS5 release teruggaan naar 4 maandelijkse games, alhoewel die backward compatibility ook een argument kan zijn om helemaal niets speciaal voor PS5 weg te geven...
Als je weer lid wordt, kun je ze als het goed is gewoon weer spelen (dat dacht ik tenminste).

Mar ik snap je punt. Als je nooit de nieuwste games koopt, is PS+ echt wel gewoon een aanrader.

Ik ben tegenwoordig niet meer zo'n actieve gamer. Maar ik was een paar jaar terug wel nog zo'n type, die bijna alles gewoon op day 1 haalde. Dus als er een keer een leuk PS+ spel bijzat. Had ik hem meestal al gespeeld.

Vind het verder wel een prima service. Je kunt ook je saves opslaan in de cloud (altijd handig). Aan de prijs ligt het zeker niet. Vind het alleen geld verspilling, als je er letterlijk nooit gebruik van maakt. Maak Sony alleen maar rijker op deze manier :P Game ook nauwelijks meer online. Ben meer een SP gamer. Dus ja, denk dat ik helaas niet ga verlengen in September.

Ben ook benieuwd hoe ze het gaan aanpakken als de PS5 komt. Zou leuk zijn als ze bijv PS Now + PS+ gaan samenvoegen (1 grote service). Maar we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:40
Sefaex schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 23:55:
[...]

Als je weer lid wordt, kun je ze als het goed is gewoon weer spelen (dat dacht ik tenminste).
Klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-K
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

Het is ook maar net welke games je speelt. Ik heb zelf de laatste maanden alleen nog maar Warzone online gespeeld, en dat is een game waar je geen PS+ voor nodig hebt.
Nu speel ik nog wel eens een andere online game waarvoor PS+ benodigd is maar ik ken meerdere mensen die alleen nog maar F2P games online spelen (Warzone, Apex, Fifa FUT) en die hebben al meer dan een jaar geen PS+ abonnement.

Before me there were many, after me there will be none

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Twixie schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 14:42:
Hoe groter je PS+ bibliotheek wordt, hoe moeilijker het wel wordt van op te zeggen. Het gaat immers niet enkel over de nieuwe maandelijkse games, maar ook over het feit dat zonder actief abonnement alle voorgaande games niet meer speelbaar zijn. In mijn geval gaat dat op dit moment al over ruim 500 (!) games op zowel PS3 als PS4.*snip*
Ik had dit zelf kunnen tikken :Y zit dus helemaal in 'jouw' kamp, maar mooie uitdrukking die tijdje hier op het forum heel veel voorbij kwam. FOMO (fear of missing out).
oftewel van die honderden games, hoeveel ga je er echt missen?

Ik heb nog tot maart volgend jaar plus en gezien mijn kids ook enkele plus games spelen zal ik vermoedelijk toch wel weer verlengen, maar wellicht idd een maandje skippen en kijken hoe vaak ik er tegen aan loop dat ik het mis en daadwerkelijk games niet kan spelen en die dan noteren.
Denk dat ik voor die 40 euro een hoop van de games kan binnenhalen, helemaal ps3 games al dan niet op disc.....
offtopic:
Maar hoewel ik retro gamer ben is dat/ps3 wel een van de stief 'generaties'
met retro is het voor mij vooral 16bit, met hier en daar een verdaalde ps1/2 of cube game ofzo.......en current gen.
De ps3 (en ook x360) speel ik nog maar heel zelden.

Maar goed, ik speel zo nu en dan ook nog wel is online, dus ja, dan is het toch wel gemakkelijk en dan zien we eind 2021 ofzo wel weer verder ;)
-------
Ik ben het idd wel eens met de gedachte dat het helemaal geen zekerheidje is dat we ps5 games krijgen, ik denk dat sony (en ms net zo hard) veel meer zien in ps now (en gamepass), derhalve zou het me totaal niet verbazen als ze het gaan afbouwen zo van 'jullie krijgen nog een x periode en dan wsl een jaar) nog gratis games en daarna is het alleen voor online.

Ik hoop dat ik het mis heb, maar de gratis games waren vroeger om mensen over te halen om plus te nemen, en bij de ps4 werd het nodig voor online, iedereen is nu gewend aan betalen voor online, dus games zijn niet zo hard meer nodig.......ik hoop echt dat ik het mis heb....

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:18:
[...]
Denk dat ik voor die 40 euro een hoop van de games kan binnenhalen, helemaal ps3 games al dan niet op disc.....
Hier heb je ook wel een zeer valabel punt. Ik heb PS+ sinds december 2013 en nu verlengd tot april 2022 (ik vermoed dat we ergens eens enkele maanden gratis moeten gekregen hebben), dus dat heeft me toch wel al ver boven 300 euro gekost. Voor die prijs had ik dus al best wel veel van die IGC games kunnen kopen en waren ze nu van mij.

Anderzijds is het wel zo dat het niet is omdat ik PS+ nam voor de gratis games, ik niet van de andere voordelen genoten heb. Heb ook wel een handvol games in de Sales gekocht die extra korting hadden voor Plus leden, en alhoewel ik vooral een SP gamer ben, heb ik toch ook al vrij regelmatig online gegamed en zou ik dat toch ook niet compleet willen opgeven.

Op dit moment geeft m'n enorme library me natuurlijk ook een serieus PS Now gevoel. Met vaak keuze-stress en een hoop games die me eigenlijk niet interesseren :). Misschien moet ik ook gewoon PS Now eens proberen, al vallen zowel de prijs (toch 3x duurder dan PS+ - EDIT: blijkbaar maar 1.5x) als de beperkte kwaliteit (720p) me nogal tegen, en vrees ik ook voor sub-par speel-ervaring omwille van lag en dergelijke.

Overigens met al die digitale licenses (hetzij gekocht, of in PS+) heb ik me ook al afgevraagd wanneer/hoe dat zal eindigen. Sony zal ook niet tot in het einde der dagen al die PS3 (en bij uitbreiding PS4, PS5...) games beschikbaar blijven houden, denk ik zo. Dus wat als ze ineens de stekker volledig uit PS3 trekken ? Mijn volledige digitale PS3 collectie is ver boven 1TB, denk ik. Heb me al eens voorgenomen om verschillende PS3 backups te nemen met verschillende combinaties van mijn games, nu het nog kan van alles te wipen en terug te downloaden... Wel een hoop werk voor die occasionele keer dat ik nog op PS3 game :).

Maar ook idem met PS+. Dat zal ook niet tot in de eeuwigheid blijven bestaan en wat zal dan gebeuren ? Iedereen al zijn PS+ games kwijt ? Iedereen mag al zijn PS+ games houden (want tegen dan zijn ze nóg zoveel ouder) ? De mogelijkheid om ze goedkoop aan te schaffen ? Soms denk ik daar wel eens aan, maar ja, kan je toch niets aan veranderen en we zijn bijlange nog niet aan dat moment aangekomen. Al ben ik het wel met je eens dat die gratis games mogelijk helemaal gaan verdwijnen om de nadruk helemaal op PS Now te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Het is inderdaad nog maar de vraag hoe lang de boel online blijft, zeker voor PS3 games.

Ze zullen ooit een aankondiging moeten gaan doen, ook al zijn het dan wat oudere games, iets "afnemen" is nooit prettig.

En mbt PS5 games, gezien de historie en overgang van PS3 naar PS4 destijds, lijkt mij dat wij wel gewoon PS5 games gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Laatst online: 12:58

spaceboy

Op grote hoogte

Tja. Ik koop tegenwoordig het liefst alles online. Nadelen genoeg, waaronder de vraag hoe lang je de games kunt blijven downloaden en spelen. Maar wat is het alternatief? 500 blu-ray schijfjes in je kast? Vind het nu al superirritant om met fysieke media te prutsen. En vaak maken ze met het ronddraaien/opspinnen ook nog eens meer herrie. Toevallig net weer 5 fysieke PS4 games verkocht. Dan denk je weer ’tja, nu kun je er nog een paar euro voor krijgen...'. In the end maakt het niet heel veel uit: over 5 jaar speel ik die oude games echt niet meer. Nostalgie is overrated.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
goed laten we er hier verder geen fysiek versus digitaal discussie van maken :)
En nostalgie idem, meet me in het retro topic :P

Verder kunnen we er nu weinig over zeggen, nogmaals ik hoop dat ik het mis heb en @Segafreak83 gelijk, maar het zou mij dus niet verbazen als het naar 1 game gaat of zelfs helemaal gaat stoppen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

spaceboy schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:11:
Tja. Ik koop tegenwoordig het liefst alles online. Nadelen genoeg, waaronder de vraag hoe lang je de games kunt blijven downloaden en spelen. Maar wat is het alternatief? 500 blu-ray schijfjes in je kast? Vind het nu al superirritant om met fysieke media te prutsen. En vaak maken ze met het ronddraaien/opspinnen ook nog eens meer herrie. Toevallig net weer 5 fysieke PS4 games verkocht. Dan denk je weer ’tja, nu kun je er nog een paar euro voor krijgen...'. In the end maakt het niet heel veel uit: over 5 jaar speel ik die oude games echt niet meer. Nostalgie is overrated.
Ik vind het disk eject issue met mijn ps4 ook wel irritant.
(Moet binnenkort het schroefje maar weer aandraaien)

Das ook nog een voordeeltje van digitaal, minder mechanische dingen die kapot kunnen :)

/edit: oepsie had niet gezien dat het het ps plus topic was :)

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 03-07-2020 19:17 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETN_Ownt
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 03-06-2023
Hallo allemaal. Ik ben van plan ps plus aan te schaffen. Een jaar abbo... Maar aangezien de ps5 over een klein half jaar uitkomt vraag ik mij af of dat ps plus abbo daar ook voor geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
ETN_Ownt schreef op maandag 6 juli 2020 @ 17:47:
Hallo allemaal. Ik ben van plan ps plus aan te schaffen. Een jaar abbo... Maar aangezien de ps5 over een klein half jaar uitkomt vraag ik mij af of dat ps plus abbo daar ook voor geld
Ja, 1 PS Plus account voor al je PlayStation apparaten. (PS3, Vita, PS4 en PS5).
Is gekoppeld aan je account niet aan het apparaat.

[ Voor 7% gewijzigd door Ike. op 06-07-2020 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ETN_Ownt schreef op maandag 6 juli 2020 @ 17:47:
Als je dat eerstdaags plant te doen, zou ik het ook maar onmiddellijk doen. Vandaag is de laatste dag van de PS Plus games van juni. Dus als je nu direct abonneert, kun je nog snel Call Of Duty WW2 en StarWars Battlefront 2 'aanschaffen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Playstation Plus games van juli
- NBA 2K20
Deze 2 zijn al gratis te downloaden, Erica nog niet.

Wel weer de zoveelste Store quirk. Als je NBA 2K20 'koopt' krijg je een popup waar je moet kiezen tussen 3 versies. Maar gelijk welke versie je kiest, lijkt het altijd dezelfde die in je winkelwagentje komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Twixie schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 11:26:
[...]

Deze 2 zijn al gratis te downloaden, Erica nog niet.

Wel weer de zoveelste Store quirk. Als je NBA 2K20 'koopt' krijg je een popup waar je moet kiezen tussen 3 versies. Maar gelijk welke versie je kiest, lijkt het altijd dezelfde die in je winkelwagentje komt.
Erica is ook gratis inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-10 17:10

SD5k

>4&X

Bor schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 11:42:
[...]

Erica is ook gratis inmiddels.
Gisteren aan begonnen en in één ruk uitgespeeld, duurde ook maar iets van 2-2,5 uur. Heb het via de companion app gespeeld wat echt enorm gimmicky is maar tegelijk best wel een ontspannende manier om te spelen. Geen topper maar toch wel goed uitgevoerd, zeker een aanrader wanneer je partner graag meekijkt op de bank. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

SD5k schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 12:21:
[...]

Gisteren aan begonnen en in één ruk uitgespeeld, duurde ook maar iets van 2-2,5 uur. Heb het via de companion app gespeeld wat echt enorm gimmicky is maar tegelijk best wel een ontspannende manier om te spelen. Geen topper maar toch wel goed uitgevoerd, zeker een aanrader wanneer je partner graag meekijkt op de bank. :)
Ik heb hem inmiddels ook uitgespeeld. Ik vond het een beetje tegen vallen. In het begin zijn de bewegingen die je moet maken leuk maar al heel snel wordt het vooral herhaling en begint het te irriteren. Halverwege zijn wij gewisseld en heb ik meegekeken; dan is het effect nog minder positief. Het geheel is mooi uitgewerkt en het ziet er allemaal prima uit maar als game; voor mij nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Heb net psn plus gekocht via het menu instellingen voor een kennis. Maar hij is niet verlengd? Kan ik dit oplossen of moet ik morgen bellen? Bedrag is afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hamazaki schreef op zondag 12 juli 2020 @ 17:48:
Heb net psn plus gekocht via het menu instellingen voor een kennis. Maar hij is niet verlengd? Kan ik dit oplossen of moet ik morgen bellen? Bedrag is afgeschreven.
Je hebt je eigen PS+ gekocht, op het account van een vriend.. of op jouw account voor die vriend :?

[ Voor 5% gewijzigd door poor Leno op 12-07-2020 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
poor Leno schreef op zondag 12 juli 2020 @ 18:27:
[...]

Je hebt je eigen PS+ gekocht, op het account van een vriend.. of op jouw account voor die vriend :?
Nee op zijn account. Hij is er niet zo handig in daarom. (De ironie dat het bij mij misloopt dan)

[ Voor 6% gewijzigd door Farabi op 12-07-2020 18:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hamazaki schreef op zondag 12 juli 2020 @ 18:30:
[...]

Nee op zijn account. Hij is er niet zo handig in daarom. (De ironie dat het bij mij misloopt dan)
Heeft ie wel een mailtje dat de bestelling is voldaan?

(En klopt het account en de mailadres en de CredtiCard, dat ze met elkaar gekoppeld zijn?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
poor Leno schreef op zondag 12 juli 2020 @ 18:34:
[...]

Heeft ie wel een mailtje dat de bestelling is voldaan?

(En klopt het account en de mailadres en de CredtiCard, dat ze met elkaar gekoppeld zijn?)
Ah thnx man. Ik ging naar zn mail en daar stond dat ik geld in de portemonnee had toegevoegd. Dus niet dat ik psn plus had aangeschaft. Nu gelukt. Heb nooit psn plus aangeschaft voor mezelf weet ik veel :P

[ Voor 6% gewijzigd door Farabi op 12-07-2020 18:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-10 12:40
@Hamazaki, heb je vraag naar het correcte topic verplaatst ;)

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Pagina: 1 ... 60 ... 98 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier te vragen naar PSN (cards) aanbiedingen. Weet je een goede aanbieding? Dan kun je die plaatsen in het Console Budget Gaming topic. Ook daar is het echter niet de bedoeling om naar aanbiedingen te vragen.