Twixie schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 14:42:
Hoe groter je PS+ bibliotheek wordt, hoe moeilijker het wel wordt van op te zeggen. Het gaat immers niet enkel over de nieuwe maandelijkse games, maar ook over het feit dat zonder actief abonnement alle voorgaande games niet meer speelbaar zijn. In mijn geval gaat dat op dit moment al over ruim 500 (!) games op zowel PS3 als PS4.*snip*
Ik had dit zelf kunnen tikken

zit dus helemaal in 'jouw' kamp, maar mooie uitdrukking die tijdje hier op het forum heel veel voorbij kwam. FOMO (fear of missing out).
oftewel van die honderden games, hoeveel ga je er echt missen?
Ik heb nog tot maart volgend jaar plus en gezien mijn kids ook enkele plus games spelen zal ik vermoedelijk toch wel weer verlengen, maar wellicht idd een maandje skippen en kijken hoe vaak ik er tegen aan loop dat ik het mis en daadwerkelijk games niet kan spelen en die dan noteren.
Denk dat ik voor die 40 euro een hoop van de games kan binnenhalen, helemaal ps3 games al dan niet op disc.....
offtopic:
Maar hoewel ik retro gamer ben is dat/ps3 wel een van de stief 'generaties'
met retro is het voor mij vooral 16bit, met hier en daar een verdaalde ps1/2 of cube game ofzo.......en current gen.
De ps3 (en ook x360) speel ik nog maar heel zelden.
Maar goed, ik speel zo nu en dan ook nog wel is online, dus ja, dan is het toch wel gemakkelijk en dan zien we eind 2021 ofzo wel weer verder

-------
Ik ben het idd wel eens met de gedachte dat het helemaal geen zekerheidje is dat we ps5 games krijgen, ik denk dat sony (en ms net zo hard) veel meer zien in ps now (en gamepass), derhalve zou het me totaal niet verbazen als ze het gaan afbouwen zo van 'jullie krijgen nog een x periode en dan wsl een jaar) nog gratis games en daarna is het alleen voor online.
Ik hoop dat ik het mis heb, maar de gratis games waren vroeger om mensen over te halen om plus te nemen, en bij de ps4 werd het nodig voor online, iedereen is nu gewend aan betalen voor online, dus games zijn niet zo hard meer nodig.......ik hoop echt dat ik het mis heb....