Sagat schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:20:
Save games is een mooie bonus al hoewel ik daar niet heel veel gebruik van maak, maar wel fijn om te weten dat je bij iets naars als een brand, inbraak of (iets minder heftig maar wel waarschijnlijker) gewoon hardware defect., dan je saves games iig nog hebt.
Ik vind het vooral een serieus oversight dat die feature er niet is voor elk profiel op je PS4. Alleen ik heb PS+, maar mijn kinderen kunnen daarmee even zeer mijn PS+ games spelen of online gamen (*). Echter, de cloud save feature werkt alleen op mijn profiel. Zij mogen blijkbaar geen cloud backups kunnen maken.
Nu gelukkig kun je ook lokaal backups maken via USB, wat ik dan ook af en toe doe, maar het betekent vooralsnog dat in geval van ramp, ik alle meest recente save games heb, terwijl mijn kinderen enkel die hebben van de laatste backup, en dat kan dus van een hele poos geleden zijn.
(*) Online gamen werkt eigenlijk bijna nooit voor kind-profielen, maar dat heeft op zich niets met PS+ te maken, maar wel met het online beleid van Sony en de uitgevers. Al is het me nog altijd niet echt duidelijk hoe het werkt. Bvb Plants vs Zombies kunnen ze niet online spelen. Ultimate Chicken Horse dan weer wel. Terwijl het beide games zijn voor een jonger publiek.
Ook daarom heeft mijn zoontje een profiel met een fake geboortedatum, zodat hij toch online kon gamen. Sowieso houd ik een oogje in het zeil over wat hij speelt.
[
Voor 21% gewijzigd door
Twixie op 07-11-2019 14:55
]