Bor schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 08:27:
Ik zit er net even over na te denken maar ik merk dat de PS+ games er voor zorgen dat ik bepaalde games toch minder snel ga kopen. Ik heb nu al een paar keer gehad dat ik een game heb gekocht om deze binnen een maand of 2 a 3 gratis via Plus te verkrijgen.
Mja, als je daar moet op wachten, kan je toch vaak lang wachten. Met slechts 2 games per maand, is de kans dat een bepaald game dat je gekocht hebt, binnen het jaar in de IGC komt, nog altijd enorm klein. Natuurlijk, hoe meer games je koopt, hoe groter dat risico wordt, maar om daarvoor speciaal games niet te kopen, lijkt me toch wat overdreven.
Bij mij is het meer dat ik met de IGC sowieso wel regelmatig games krijg die ik wel wil spelen en daardoor mijn backlog sowieso groter wordt. Het gebeurt dan ook maar zelden meer dat ik games koop. Mijn wallet groeit ondertussen wel omdat ik maandelijks mobiele belwaarde op mijn PS account zet (ander verhaal), dus vandaar dat ik dan toch nu en dan nog wel iets koop...
Sagat schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 15:18:
[...]
Als ik even voor iedereen mag spreken. het probleem is dat je een game koopt en dat hij vlak daarna in de plus zit, en je hem dus gratis had kunnen hebben. aka zonde van je geld!
'wij' vergeten vaak wel mee te rekenen dat je doorgaans al langer van een spel hebt kunnen genieten als je eerder koopt EN dat je niet afhankelijk bent van plus. Als je veel online speelt is dit geen argument, maar ik ben bijvoorbeeld dol op horizon chase, als ik die alleen via plus zou hebben, zou ik hem niet kunne spelen op het moment dat mijn plus verlopen was.........
...maar sowieso koop ik enkel nog wel in de Sales. Wanneer je echt een nieuw game wil hebben, kun je het wel gelijk kopen op launch omdat dan de kans dat het enkele dagen later ineens maar de helft meer kost, nagenoeg nihil is (er zijn wel uitzonderingen, bvb Fallout 76). Met games die al langer uit zijn, kijk je eigenlijk beter op PSPrices om te zien hoe vaak ze in een Sale komen, want dat is echt wel vaak. En als je een game pas koopt een jaar nadat het uit is, betekent het sowieso dat je het niet absoluut direct wil hebben

.
Nu, ik ben sowieso wel een slechte use-case, want heb sowieso veel te weinig tijd om te gamen, waardoor ik niet echt representatief ben als gemiddelde koper/consument.