Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Brandts
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 15-03 19:29
Net maar eens begonnen aan Heavy Rain. Jaren geleden eens een demo gespeeld en toen vond ik het maar niets. Maar nu na een aantal uurtjes spelen kan ik niet wachten totdat ik weer verder kan. Wat een geweldig verhaal zit in die game!

• s0kkie
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 08:40

s0kkie

Sailing The Seas Of Cheese

Beyond Two Souls en Detroit Become Human zijn dan zeker ook aanraders :)

PSN: https://psnprofiles.com/s0kkie-NL

• TDB
  • Registratie: oktober 2000
  • Nu online
PS4 Plus games zijn inmiddels te downloaden.

PSN: TDBtje

• Bor
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 09:47

Bor

Frontpage Admin / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

quote:
TDB schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:33:
PS4 Plus games zijn inmiddels te downloaden.
Klopt, je moet ze zelf nog wel even opzoeken. Op de PS+ pagina staan de oude games nog op dit moment.

Frontpagemoderatie Forum

• Schimanski81
  • Registratie: augustus 2010
  • Niet online
Alleen Mafia 3 wil nog niet: " u bent niet gerechtigd om deze content te kopen of te downloaden". Andere nieuwe PS games werken wel.

• TDB
  • Nu online
quote:
Schimanski81 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:41:
Alleen Mafia 3 wil nog niet: " u bent niet gerechtigd om deze content te kopen of te downloaden". Andere nieuwe PS games werken wel.
Gek, ik kon hem toen al wel downloaden.....

• Anton.net
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 01:35
Daarstraks kreeg ik plots een mailtje van Sony. Ze hebben mooi €59 van mijn PayPal gehaald om Ps+ te verlengen.
Ik ben nochtans behoorlijk zeker dat ik dat automatisch verlengen toen had uitgezet.

Kan je een refund aanvragen voor Ps+? En het geld op mijn PayPal account terugkrijgen?
(Heb hier nog 2 Ps+ kaarten liggen, dus heb geen zin om er €60 voor te betalen)

Ik wist niet eens dat Sony zomaar van mijn Paypal geld kan trekken. Toevallig heb ik mijn Paypal wachtwoord 2 weken geleden nog veranderd. En Sony weet dat gewoon?

• Racierox
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 20-03 14:58
quote:
Anton.net schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 16:00:
Daarstraks kreeg ik plots een mailtje van Sony. Ze hebben mooi €59 van mijn PayPal gehaald om Ps+ te verlengen.
Ik ben nochtans behoorlijk zeker dat ik dat automatisch verlengen toen had uitgezet.

Kan je een refund aanvragen voor Ps+? En het geld op mijn PayPal account terugkrijgen?

Ik wist niet eens dat Sony zomaar van mijn Paypal geld kan trekken. Toevallig heb ik mijn Paypal wachtwoord 2 weken geleden nog veranderd. En Sony weet dat gewoon?
Ik denk dat het een lastig verhaal wordt.
Wat betreft je paypal wachtwoord, je geeft de eerste keer toestemming dat ze als het ware mogen incasseren van die rekening. Dat staat dus los van jouw wachtwoord.

Contact opnemen is de enige optie, succes!

• The Inquisitor
  • Registratie: april 2010
  • Nu online

The Inquisitor

Greetings weaklings

quote:
[b]Anton.net schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 16:00:
Dat slaat natuurlijk nergens op :P

Maar je linkt je PayPal account met je PSN account, je autoriseert daarmee Sony om geld van je PayPal te halen. Eigenlijk gewoon vergelijkbaar met een incasso en een Creditcard.. Dat is niet anders met bijv Spotify of iTunes/AppStore.

Alienware M17 | iPhone 8 | iPad Air 2 | aTV 4 | aWatch s3 | Sonos | Philips Hue | Synology DS216+II | PS4 PRO & PSVR

• DigitalError
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 09:46
quote:
Anton.net schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 16:00:

wat je ook doet, je moet het niet regelen via een dispuut met paypal want dan blokkeerd Sony je psn omdat ze vinden dat je dan niet betaald hebt ;) (kleine tip)

PSN: rubensaurus

• Anton.net
Bedankt voor de tips.
Echt zuiver handelen vind ik het toch niet.
Ik koop dus met cash geld een code in een fysieke winkel, die geef ik in in de ps store, en daarmee zou ik dus automatisch toestemming geven om jaarlijks 60 euro van mijn paypal te mogen trekken...
(Ja mijn paypal was gekoppeld aan PS
Die knop om automatisch te verlengen zou standaard gewoon uit moeten staan.
Ik ben ook echt wel redelijk zeker dat ik die optie had uitgezet, nog mensen die hier problemen mee hebben gehad?
Ik ben nog redelijk 'ingeburgerd' in heel het playstation gebeuren en weet er veel van, toch heeft Sony me ze geld kunnen afzetten. Ik vraag me af hoeveel minder fanatieke gebruikers te maken krijgen met dit verkooptrucje van Sony.. :/

• The Inquisitor
  • Nu online

The Inquisitor

Greetings weaklings

Volgens mij krijg je 2x de waarschuwing dat je een automatisch verlengbaar abonnement aangaat wanneer je een PSN card invoert uit de winkel.

Alienware M17 | iPhone 8 | iPad Air 2 | aTV 4 | aWatch s3 | Sonos | Philips Hue | Synology DS216+II | PS4 PRO & PSVR

• Jasphur
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 09:10
quote:
Anton.net schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 16:19:
Bedankt voor de tips.
Ik koop dus met cash geld een code in een fysieke winkel, die geef ik in in de ps store, en daarmee zou ik dus automatisch toestemming geven om jaarlijks 60 euro van mijn paypal te mogen trekken...
Ik ben ook echt wel redelijk zeker dat ik die optie had uitgezet, nog mensen die hier problemen mee hebben gehad?
Ik ben nog redelijk 'ingeburgerd' in heel het playstation gebeuren en weet er veel van, toch heeft Sony me ze geld kunnen afzetten. Ik vraag me af hoeveel minder fanatieke gebruikers te maken krijgen met dit verkooptrucje van Sony.. :/
Ik kan mij herinneren dat hier vorig jaar veel heibel over geweest is. Het was voor mij de rede om toen mijn CC los te koppelen van PS. Jij noemt het niet zuiver handelen, Sony noemt het 'had je maar beter moeten opletten'. Oplossing: haal al je betalingsmogelijkheden weg van PS en betaal je games via iDeal.

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

quote:
Jasphur schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 16:24:
[...]
Ik kan mij herinneren dat hier vorig jaar veel heibel over geweest is. Het was voor mij de rede om toen mijn CC los te koppelen van PS. Jij noemt het niet zuiver handelen, Sony noemt het 'had je maar beter moeten opletten'. Oplossing: haal al je betalingsmogelijkheden weg van PS en betaal je games via iDeal.
iDeal of (pre-paid) PSN-cards zijn inderdaad stukken veiliger.

Al mot ik krupe, op blote voeten goan ... Ik wil nog één keer Sint Steven heuren sloan.

• Rossi46
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 22:21
quote:
Bedankt voor de tips.
Echt per toeval kwam ik er laatst achter dat ook bij mij de automatisch verlengen optie bij mij stond aangevinkt. Dit ook nadat ik via een externe partij (Gamemania) aangekocht kaart had ingevoerd. Nooit erg in gehad, tot ik daar dus per toeval op stuitte.

Ik ben het dan ook roerend met je eens. Dit is een vieze manier om extra omzet te genereren. Sony onwaardig wat mij betreft.

XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Yukidaruma
  • Registratie: maart 2011
  • Nu online
quote:
The Inquisitor schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 16:24:
Volgens mij krijg je 2x de waarschuwing dat je een automatisch verlengbaar abonnement aangaat wanneer je een PSN card invoert uit de winkel.
Ik ben zelf al een jaar bezig het automatisch verlengen uitgeschakeld te krijgen, elke keer weer dezelfde foutmelding: "De status van je abonnement is niet gewijzigd. Probeer deze dadelijk opnieuw bij te werken."
Als je dan heel even niet oplet en gewoon op OK klikt... Niet zo gek dat mensen hier niet blij mee zijn.

Nu koop ik wel op tijd nieuwe kaarten via aanbiedingen en voeg ik deze vast toe aan mijn account, maar wil alsnog graag deze functie uitzetten voor het geval ik in de toekomst er gewoon helemaal vanaf wil.
quote:
Yukidaruma schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 16:45:
[...]Ik ben zelf al een jaar bezig het automatisch verlengen uitgeschakeld te krijgen, elke keer weer dezelfde foutmelding: "De status van je abonnement is niet gewijzigd. Probeer deze dadelijk opnieuw bij te werken."
Als je dan heel even niet oplet en gewoon op OK klikt... Niet zo gek dat mensen hier niet blij mee zijn.

Nu koop ik wel op tijd nieuwe kaarten via aanbiedingen en voeg ik deze vast toe aan mijn account, maar wil alsnog graag deze functie uitzetten voor het geval ik in de toekomst er gewoon helemaal vanaf wil.
Ook via de website https://www.playstation.com/nl-nl/ al een poging gewaagd?
Of enkel via de PlayStation zelf?

Al mot ik krupe, op blote voeten goan ... Ik wil nog één keer Sint Steven heuren sloan.

• Yukidaruma
  • Nu online
Kan nog eens in de PS4 kijken. Volgens mij was dat de eerste plek waar ik ooit op die knop heb geklikt.
Zal wel gek zijn als daar die functie wel uit staat.
quote:
Yukidaruma schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 16:54:
Kan nog eens in de PS4 kijken. Volgens mij was dat de eerste plek waar ik ooit op die knop heb geklikt.
Zal wel gek zijn als daar die functie wel uit staat.
Ben je al op de website van PlayStation geweest?
Daar kun je namelijk meer/makkelijker dingen gedaan krijgen dan via de PlayStation zelf.
Klik

• Yukidaruma
  • Nu online
quote:
OPSLAGHOND schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 16:59:
[...]

Ben je al op de website van PlayStation geweest?
Daar kun je namelijk meer/makkelijker dingen gedaan krijgen dan via de PlayStation zelf.
Klik
Daar ben ik geweest, staat alleen niets over automatisch verlengen. Daar staat wel een "Automatisch geld toevoegen.." optie, maar dat is weer wat anders lijkt me.

• DigitalError
quote:
Yukidaruma schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 17:16:
[...]

Daar ben ik geweest, staat alleen niets over automatisch verlengen. Daar staat wel een "Automatisch geld toevoegen.." optie, maar dat is weer wat anders lijkt me.
er staat: automatisch geld toevoegen om abonnementen te verlengen, dus dat is precies hetzelfde :P

quote:
Yukidaruma schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 17:16:
[...]

Dat is het! ;)
Onderaan staat als het goed is iets wat hier op lijkt;

Instellingen portemonnee

Wachtwoord vereist bij uitchecken: Nee

Automatisch geld toevoegen om abonnementen te verlengen
of te betalen voor vooruitbestelde content: Nee

• Yukidaruma
  • Nu online
Heeft waarschijnlijk dezelfde uitwerking, maar lijkt me technisch gezien wat anders. "We gaan het verlengen, dus we halen nu geld van de PayPal. Oh, dit mag niet, dan maar niet verlengen" vs "We verlengen niet meer"

• dutchgio
  • Registratie: april 2012
  • Nu online
Tenzij je al 60,- in je Playstation portemonnee hebt gaat het wel om die optie.

| Apple iPad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | ZTE Nubia Z7 Mini | Xiaomi Redmi Note 3 | ZTE Axon 7 | XDA Recognized developer |

quote:
Yukidaruma schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 17:22:
Heeft waarschijnlijk dezelfde uitwerking, maar lijkt me technisch gezien wat anders. "We gaan het verlengen, dus we halen nu geld van de PayPal. Oh, dit mag niet, dan maar niet verlengen" vs "We verlengen niet meer"
Je kunt ervan uitgaan dat als er helemaal onderaan staat "Nee" dat het dan ook niet aan staat. ;)
Vertrouw je het niet, neem dan even contact op met Sony/PlayStation.

Linkje hieronder gaat automatisch naar de Nederlandse versie;
Beheren van automatisch geld toevoegen aan je portemonnee

OPSLAGHOND wijzigde deze reactie 22-08-2018 17:32 (21%)

• Yukidaruma
  • Nu online
quote:
OPSLAGHOND schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 17:24:
[...]

Je kunt ervan uitgaan dat als er helemaal onderaan staat "Nee" dat het dan ook niet aan staat. ;)

Via de PS4 zelf is het nu wel gelukt om deze uit te zetten. Toch raar, want dit had ik al een keer eerder gedaan. Nu geeft store.playstation.com zelf ook aan dat het is uitgeschakeld.
quote:
Yukidaruma schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 18:12:
[...]

Via de PS4 zelf is het nu wel gelukt om deze uit te zetten. Toch raar, want dit had ik al een keer eerder gedaan. Nu geeft store.playstation.com zelf ook aan dat het is uitgeschakeld.
Mooi zo! *O*

• psych
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 07:11
Overigens heb ik eerder een jaartegoed kaart voor psplus gehaald in de winkel en die had zelf maar een houdbaarheid van een jaar. Let dus op als je ze al een tijd ongebruikt hebt liggen!

D3-profile: psych#2469 WoW profile: Tharagh

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 09:39
Ik voeg alleen geld en abbo toe via kaarten die ik (online) koop. Ben veel te para om een bank/betaalmiddel, precies om dit soort problemen :{
quote:
Vrijdag schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 18:43:
Ik voeg alleen geld en abbo toe via kaarten die ik (online) koop. Ben veel te para om een bank/betaalmiddel, precies om dit soort problemen :{
iDeal werkt anders ook prima hoor.

• MartijnS72
  • Registratie: augustus 2000
  • Niet online
quote:
OPSLAGHOND schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 17:24:
[...]

Zoals @dutchgio al opmerkt, is die optie niet veilig als je al veel tegoed aan je portemonnee hebt toegevoegd. Dan haalt Sony het gewoon daar al uit.

Je kunt het automatisch verlengen uitzetten door de juiste service in je lijst met Games terug te vinden onder de Media-tab op account.sonyentertainmentnetwork.com. Bij mij is het de laatste service met een vervaldatum, verstopt op pagina 72 van 106...

Dit is de directe link naar mijn abonnement van de PlayStation Plus-service. Misschien werkt deze link voor iedereen, als je al ingelogd bent?
https://account.sonyenter...pe=ACCOUNT_SERVICE&filter=

Als je het abonnement uitklapt, krijg je de status te zien, plus een knop om het automatisch verlengen in of uit te schakelen:
quote:
Status In gebruik (Geen automatische verlenging)
Automatisch herstarten vernieuwing

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 09:50

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
Bedankt voor de tips.
Klopt, het is niet netjes. Ook niet met meldingen vooraf. Ik vraag mij ook af of dit wel legaal is.

Ik heb in ieder geval mijn geld terug gekregen onlangs.

Ik had ook een kraskaart gekregen (maar online gamen doe ik niet zoveel) toen schreven ze zonder aankondiging vooraf een vol jaar van mijn kaart. Ik heb toen een mail naar Sony gestuurd, na lang wachten kreeg ik antwoord. Het werd als "uitzondering" (standaard gelul natuurlijk) terug gestort in mijn wallet.

Ik heb toen nog 2 mails moeten sturen om het geld daadwerkelijk terugbetaald te krijgen. Digitaal in mijn Sony wallet heb ik immers niets aan.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Sony heeft zich heus wel ingedekt.
Nagenoeg niemand leest al die kleine lettertjes na de updates, daar kan het goed ergens tussen staan.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
OPSLAGHOND schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 21:26:
Sony heeft zich heus wel ingedekt.
Nagenoeg niemand leest al die kleine lettertjes na de updates, daar kan het goed ergens tussen staan.
Gelukkig gaat de wet daarom altijd voor algemene voorwaarden :)

En dat wordt vervolgens afgewogen door de juridische afdeling van een conglomeraat.

OPSLAGHOND wijzigde deze reactie 22-08-2018 21:46 (6%)

• exactor it
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 07:32

exactor it

Moderator Spielerij

Volgens Gropah een ****

quote:
Donstil schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 21:34:
[...]

Gelukkig gaat de wet daarom altijd voor algemene voorwaarden :)
En wat zegt 'de wet' er over dan?

Als het vooraf is overeengekomen, bijvoorbeeld via algemene voorwaarden' dan mag een (proef)abonnement stilzwijgend worden voortgezet. (niet bij tijdschriften en kranten.)

Volgens de wet mag Sony dit doen. Of het vanuit klantvriendelijkheid handig is een tweede. De groene kamp doet het niet maar spant je wel volledig vol met raclame en emails in de weken voordat je abonnement afloopt.

En ik mag hier weer posten van mezelf nu ik sinds kort weer eens een ps heb. :) (bepaalde exclusives moeten gewoon gespeeld worden :+ )

Dutch: That is a fine place for it, the best...

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Aah mag dit? Nou dan zitten ze bij Sony dus goed. Of je zo met je klanten moet omgaan is dan een tweede natuurijk.

Neemt ook niet weg dat algemene voorwaarden zomaar bindend zijn, iets wat vaak gedacht wordt.
quote:
exactor it schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 21:54:
De groene kamp doet het niet maar spant je wel volledig vol met raclame en emails in de weken voordat je abonnement afloopt.
Dat laatste zou ik bij Sony ook graag zien, het eerste mailtje wat ik toen kreeg was de betaling van Paypal 8)7

Donstil wijzigde deze reactie 22-08-2018 22:07 (66%)

quote:
Donstil schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 22:05:
Aah mag dit? Nou dan zitten ze bij Sony dus goed. Of je zo met je klanten moet omgaan is dan een tweede natuurijk.

Neemt ook niet weg dat algemene voorwaarden zomaar bindend zijn, iets wat vaak gedacht wordt.
[...]
Dat laatste zou ik bij Sony ook graag zien, het eerste mailtje wat ik toen kreeg was de betaling van Paypal 8)7
Dat is de afweging die zij vervolgens maken: wegen de opbrengsten op tegen de mogelijke gevolgen.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
OPSLAGHOND schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 22:09:
[...]

Dat is de afweging die zij vervolgens maken: wegen de opbrengsten op tegen de mogelijke gevolgen.
Precies maar echt “voor de players” is het niet. Het is voornamelijk “voor de aandeelhouders”.

• warcow
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 20-03 09:34
Met psplus ben ik blij en heb het al jaren. Die automatische verlenging is wel ruk en inderdaad niet echt for the players. Sowieso heb ik niet zoveel meer met Sony, als ze daar een stagiaire 1 middag even aan de gang lieten hadden we nu allang al onze gekochte ps one games kunnen spelen op de ps4. Daar moet ik nu alsnog mijn vita of ps3 voor gebruiken.

• Vrijdag
quote:
Donstil schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 22:19:
[...]

Precies maar echt “voor de players” is het niet. Het is voornamelijk “voor de aandeelhouders”.
Afhankelijk hoe je het ziet en hun "levensstijl" kan het dan nog steeds "for the players" zijn :+

• Anton.net
Even een kleine update:
woensdag voormiddag werd mijn ps+ dus automatisch verlengd.
Een aantal uren later heb ik een mail gestuurd met het verzoek om de aankoop te annuleren en het bedrag terug te sturen naar mijn Paypal account.
Donderdag kreeg ik een reactie, met het vraag om nog wat persoonlijke informatie te sturen ter verificatie.
Vandaag hebben ze de aankoop geannuleerd, maar het bedrag staat nog steeds op mijn ps account.
Ik heb opnieuw een verzoek gestuurd, met de vraag om het bedrag terug te storten naar Paypal.
Ik heb niet veel hoop, maar ik kan altijd proberen. :)

Update: ik heb al een reactie ontvangen. Ze sturen me een link naar een website me de kleine lettertjes en vertellen me dat ze geld niet kunnen terugstorten. Ze verzekeren me ook dat ze bij hun standpunt zullen blijven, dus het heeft geen zin om verdere stappen te ondernemen.

Achja, dan gebruik ik het tegoed wel om wat games te kopen in de sale. Normal koop ik alles fysiek.

Anton.net wijzigde deze reactie 24-08-2018 13:28 (24%)

• M a r c o
  • Registratie: april 2006
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

Denk dat je al tevreden mag zijn met de annulering.
Geld op je account is jammer, maar vast nog wel een keer nuttig te besteden.
PS+ gratis content voor september 2018:

Destiny 2 (PS4)
God of War III: Remastered (PS4)
Knowledge is Power (PS Plus Bonus – PlayLink)
Here They Lie (PS Plus Bonus – PS VR required)
Another World – 20th Anniversary Edition (PS3 + PS4/PS Vita)
QUBE Director’s Cut (PS3 + PS4)
Foul Play (PS Vita + PS4)
Sparkle 2 (PS Vita)

https://blog.eu.playstati...plus-games-for-september/

Mijn YouTube / Mijn SoundCloud

• MaxHardcore
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 06:55

MaxHardcore

PSN: butella

quote:
Dennis585 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 17:30:

Destiny 2 (PS4)
Sparkle 2 (PS Vita)

Gaat echt lekker laatste tijd met plus!

• ExquisiteSteez
  • Laatst online: 13-03 17:09
Destiny 2 nooit gespeeld. Is de SP de moeite waard ? Speel geen MP..
GoW 3 moet ik ook nog spelen. Dus dat komt goed uit :)
Goed nieuws want Destiny 2 is vanaf NU al gratis te verkrijgen in de PS Store:

https://store.playstation...06172_00-DESTINYTHEGAME02

quote:
ExquisiteSteez schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 18:07:
Destiny 2 nooit gespeeld. Is de SP de moeite waard ? Speel geen MP..
GoW 3 moet ik ook nog spelen. Dus dat komt goed uit :)
Ja hoor. Hele vermakelijke campaign.

• Daejji
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 20-03 21:20
Wauw.. laatste tijd zijn de games echt top. Eindelijk niet alleen maar meer die gare Indie games (no offense voor de mensen die het wel leuk vinden), maar ook toppertjes of op zijn minst de moeite waard.

• MisterMichel
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 20-03 20:10
quote:
Dennis585 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 17:30:

Destiny 2 (PS4)
Sparkle 2 (PS Vita)

Ik heb zojuist alle games kunnen 'kopen' voor 0 euro. Ze zijn dus beschikbaar.

PSN ID: MrMichel_75

• M a r c o
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

iemand anders last van een bug of problemen om de games via de website aan te kopen?
ik heb ze toegevoegd aan mijn mandje, en "afgerekend". Ze verschenen niet in de download lijst.

Als ik ze nu opnieuw bekijk ziet het er uit alsof ik ze nog niet "aangekocht" heb, maar opnieuw in mijn mandje doen werkt niet. Dan ben ik niet gemachtigd volgens de site.

probeer ik het nu op de PS4 zelf zegt hij: helaas kan dit product op dit moment niet worden gekocht (WC-40360-3)

edit: heb wel net een bevestigingsmail van de aankoop ontvangen.

M a r c o wijzigde deze reactie 07-09-2018 18:50 (6%)

• warcow
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 20-03 09:34
Crimsonland is ook in de aanbieding momenteel, voor die paar euro wel leuk om te spelen. Helemaal in coöp, kennelijk gaat die tot 4 personen. (de pc versie in het verleden al wel met iemand anders gespeeld, was leuk)

• psych
quote:
M a r c o schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 18:47:
iemand anders last van een bug of problemen om de games via de website aan te kopen?
ik heb ze toegevoegd aan mijn mandje, en "afgerekend". Ze verschenen niet in de download lijst.

Als ik ze nu opnieuw bekijk ziet het er uit alsof ik ze nog niet "aangekocht" heb, maar opnieuw in mijn mandje doen werkt niet. Dan ben ik niet gemachtigd volgens de site.

probeer ik het nu op de PS4 zelf zegt hij: helaas kan dit product op dit moment niet worden gekocht (WC-40360-3)

edit: heb wel net een bevestigingsmail van de aankoop ontvangen.
Ik kon ze op mijn iPhone in de browser gewoon aankopen en Sparkle ook al in de downloadrij zetten voor mijn PS, werkte prima vanmiddag.

• M a r c o
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

Gisteren nog eens proberen in en uitloggen, maar kon de games nog niet downloaden of opnieuw aanschaffen.

Dan een dagje gewacht, en vandaag stonden ze ineens wel gewoon in mijn download lijst.

• Raem
  • Registratie: oktober 2005
Mijn Plus verloopt in oktober. Zijn er toevallig nog ergens interessante aanbiedingen?

• Vrijdag
Raem schreef op woensdag 19 september 2018 @ 13:30:
Mijn Plus verloopt in oktober. Zijn er toevallig nog ergens interessante aanbiedingen?
https://www.plus.nl/info-p_browseable_folder

Geen dank 8)

• Raem
Daar kwam ik alleen voor de Mario Kart coins. :+
De PS+ gratis games van oktober 2018:

Friday the 13th: The Game (PS4)
Laser League (PS4)
Knowledge is Power (PS Plus bonus – PlayLink)
Master Reboot (PS3)
The Bridge (PS3, PS4, PS Vita)
Rocketbirds 2: Evolution (PS Vita, PS4)
2064: Read Only Memories (PS Vita, PS4)

https://blog.eu.playstati...n-plus-games-for-october/

• Vrijdag
Dennis585 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 17:30:

Laser League (PS4)
Master Reboot (PS3)

Ah mooi. Dit scheelt weer een grotere backlog :+

• Denman
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 08:03

Laser League (PS4)
Master Reboot (PS3)

Geen Diablo dus -O-

Was ook te mooi om waar te zijn :P
Ach, idd maar beter ook, mijn backlog is ook immer aanwezig. Vermaak me nog meer dan prima met Fortnite en Firewall Zero Hour en FIFA komt vrijdag ook uit.
En binnenkort BO4 natuurlijk, zucht... ;)

Join het GoT Pulse-Team!

• pvkleeff
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 07-03 14:24

Laser League (PS4)
Master Reboot (PS3)

Wat een k*t games deze maand. Volgens mij zo'n beetje de slechtste maand dit jaar.
Gebaseerd op de geruchten had ik toch echt wat anders verwacht :(

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Nu online
pvkleeff schreef op woensdag 26 september 2018 @ 20:26:
[...]

Wat een k*t games deze maand. Volgens mij zo'n beetje de slechtste maand dit jaar.
Gebaseerd op de geruchten had ik toch echt wat anders verwacht :(
Niet erg. Divinty II moet worden gespeelt en zometeen RDR2.

• The Inquisitor
  • Nu online

The Inquisitor

Greetings weaklings

Waarom zeggen ze ook elke maand dat Knowledge is Power gratis is :P

• Shinobi-vs-Gast
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 22:13

Lol, ik heb deze expres niet gedownload. Zelfs gratis hoef ik deze troep niet. :Y)

Shikata ga nai.

• Twixie
  • Nu online
Shinobi-vs-Gast schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 19:03:
Lol, ik heb deze expres niet gedownload.
Bedankt voor de zeer waardevolle bijdrage :P

• ExquisiteSteez
  • Laatst online: 13-03 17:09
Shinobi-vs-Gast schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 19:03:
[Afbeelding]

Lol, ik heb deze expres niet gedownload. Zelfs gratis hoef ik deze troep niet. :Y)
Je kunt hem ook gewoon in je bibliotheek zetten. Doe ik sowieso standaard bij elke Plus game (al speel ik vrijwel nooit PS+ games). Voor hetzelfde geldt wil je hem over een jaar wel spelen.

Dan ga je pas balen dat je je zuurverdiende euros moet gaan uitgeven aan deze troep. :D

• Qweridee
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 22:45
Ik heb HELEMAAL niks met Destiny, maar heb me er toch wel een tijdje mee vermaakt hoor! Voor een gratis game prima te pruimen:)

• Katmi
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 02:43
'De waarde is 69.99 '' maar wel het voorbije half jaar al 2x bij GM te koop geweest voor nog geen tientje :P
Denk niet dat er ook nog maar 1 retailer is die ook maar dichtbij de 60 euro vraagt voor Destiny 2, maar als je je eigen digitale winkelprijs gebruikt als lokkertje kan je het idd heel verleidelijk doen klinken :+

• JSTPS
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 20-03 16:17
Een jaar plus is nu 45 euro op psn voor niet-abonnees.

JSTPS wijzigde deze reactie 29-09-2018 11:19 (43%)

• Twixie
  • Nu online
Katmi schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 00:13:
als lokkertje kan je het idd heel verleidelijk doen klinken
Djezus mensen, het is GRATIS he... 8)7

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 09:11
Iemand die ook Steep - Winter Games edition Gold edtion heeft gekocht in de store? Ik dacht dat ik daarmee alle content van Steep te pakken had, maar bij verschillende onderdelen leidt de game me alsnog naar de store. Outfits en zo interesseren me niet, maar alle sporten, uitdagingen en bergen wel. Heb ik me nu vergist, of moet ik nog bepaalde dingen handmatig downloaden?

• Vrijdag
The Inquisitor schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:14:
Waarom zeggen ze ook elke maand dat Knowledge is Power gratis is :P
Omdat kennis macht is :+

• MartijnS72
  • Registratie: augustus 2000
  • Niet online
Jorgen schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 02:59:
Iemand die ook Steep - Winter Games edition Gold edtion heeft gekocht in de store? Ik dacht dat ik daarmee alle content van Steep te pakken had, maar bij verschillende onderdelen leidt de game me alsnog naar de store. Outfits en zo interesseren me niet, maar alle sporten, uitdagingen en bergen wel. Heb ik me nu vergist, of moet ik nog bepaalde dingen handmatig downloaden?
Zijn de Season Pass en Road to the Olympics-DLC wel geïnstalleerd? Via de game page kun je add-ons installeren.

Op het PlayStation-forum is een topic met uitleg voor de gewone Gold-versie:

Steep Gold Edition - Season pass not working
https://community.eu.play...not-working/td-p/24894466

• MisterMichel
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 20-03 20:10
De maandelijkse games zijn beschikbaar in de store.

PSN ID: MrMichel_75

• Twixie
  • Nu online
Zitten toch nog een paar interessante tussen, zo op 't eerste gezicht. The Bridge lijkt een geweldige Indie puzzler, en Laser League lijkt zo weggelopen uit Tron Legacy.

• Ocmer-traallos
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 20-03 21:03
https://www.playstation.c...ortal/ps4-portal-ps-plus/

Dit lijken de games voor november te worden!

• JFS
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 20-03 21:00
Yakuza zou wel erg vet zijn zeg

• Twixie
  • Nu online
Twixie schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 18:42:
Zitten toch nog een paar interessante tussen, zo op 't eerste gezicht. The Bridge lijkt een geweldige Indie puzzler, en Laser League lijkt zo weggelopen uit Tron Legacy.
Gisteren Laser League gespeeld en is toch wel big fun hoor. Wellicht nog veel leuker als je thuis met 2 of 3 een team kunt vormen. Mijn zoon van 8 heeft jammer genoeg nog geen interesse in dit spel, wellicht wat te chaotisch/snel.
Illustreert wel weer hoe men de PS+ games soms gewoon te snel afschrijft omdat het geen bekende AAA titels zijn.

• jimz93
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 22:07
Mijn PSN account is reeds door Sony Playstation geblokkeerd, reden hiervoor is dat ze mijn PS+ automatisch (en ongewenst) hebben verlengd en ik via Paypal een terugboeking heb uit laten voeren. Na contact op te hebben genomen krijg ik de volgende reactie terug van Playstation;

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bedankt voor je contact met PlayStation Support.

We begrijpen dat je via je betalingsinstelling een terugbetaling hebt laten doen voor een aankoop in de PlayStation Store. Als een zogenaamde 'chargeback' wordt gedaan via PayPal of creditcard, blokkeren wij altijd automatisch je Sony Entertainment Network (SEN) account omdat er een schuld in je PlayStation Network-portemonnee is ontstaan. Om dit in de toekomst te voorkomen willen wij je adviseren om eerst direct contact met PlayStation op te nemen, om zo een onverwachte blokkade op je SEN account te voorkomen.

Helaas kom je voor deze aankoop niet in aanmerking voor een restitutie naar je PSN-portemonnee volgens onze servicevoorwaarden, welke hier te lezen zijn: http://legaldoc.dl.playst...ula/psn/e/e_tosua_nl.html

De schuld op je SEN account bedraagt hierdoor € 59.99. Deze schuld kun je alléén aflossen d.m.v. PlayStation Network geldvoucher(s) aan te kopen in de winkel gelijk aan- of hoger dan het schuldbedrag. Je kunt op deze e-mail reageren met een scan of foto van de voor- en achterkant van de voucher(s) en het aankoopbewijs. Let op dat je zelf de vouchers niet inlost, en ook niet doorgeeft aan anderen! Het eventuele teveel restbedrag storten wij in je PSN-portemonnee. Let op dat PSN abonnementsvouchers niet geldig zijn om de schuld in te lossen. Vouchers zijn ook regiogebonden; je moet vouchers aanschaffen in hetzelfde land/regio als in je SEN accountgegevens. Zo kun je met een SEN account dat geregistreerd is in Nederland, alléén je schuld aflossen met vouchers gekocht in Nederland.

Zou je daarbij ons de serienummers van alle PlayStation systemen die je in je bezit hebt door kunnen sturen? Dan kunnen we het proces daarmee af ronden.

Zodra we de vouchers en serienummers van je ontvangen hebben, kunnen wij deze intern doorzetten naar de afdeling die je SEN account zal vrijgeven. Over hoeveel tijd dit in beslag neemt hebben wij géén informatie. Bedankt voor je geduld.

Mocht je nog verdere vragen en/of opmerkingen hebben, dan kun je deze e-mail beantwoorden of telefonisch contact opnemen met PlayStation Support via nummer 020-7095025 (NL) of 025-884240 (BE) van ma-vr 09:30-19:30 voor het lokale tarief. Noem daarbij je referentienummer: xxxxxxxxxxxxx

Wist je dat je de mogelijkheid hebt om zelf je Sony Entertainment Network account (waar PlayStation Network onder valt) te beheren? Bezoek https://account.sonyentertainmentnetwork.com en meld je aan. Je kunt hier bijvoorbeeld je wachtwoord veranderen en een overzicht vinden van al je aankopen in de PlayStation Store.

We vertrouwen erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zelf vind ik het van de zotte dat ik nu verplicht wordt om €60 neer te leggen voor een dienst waar ik niet om gevraagd heb, ik wil immers zelf beslissen wat ik wel en niet koop en wat ik daarvoor over heb (persoonlijk alleen interesse in PSN als het in de aanbieding is want de online functie gebruik ik niet, het gaat me dan puur om de gratis games). Ook heb is me eind vorige maand de functie voor automatisch verlengen opgevallen en heb ik deze gedeactiveerd.

Nu ben ik benieuwd of er hier anderen zijn die dit ook meegemaakt hebben en advies hebben, kom ik er niet onder uit zonder een nieuw account te creëren (behoeft niet de voorkeur ivm library aan games) of maak ik nog een kans om tegen deze ongein op te boksen?

Dank voor alle genomen tijd! :)

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

• psych
Sony zet dat automatisch verlengen vinkje inderdaad op “aan” op momenten dat je er niet om vraagt, maar vast wel met de boodschap in kleine letters dat ze het doen.
Netjes is anders, maar ga er maar niet vanuit dat je ze kan overtuigen om het anders op te lossen. Ook met andere abonnementen zie je dit soort gedrag (vies spel om je aan boord te houden).

Mijn advies: betaal de 60€, geniet van je psplus en zet een reminder in je agenda dat je over 10,5 maand die settings weer controleert.

• Vrijdag
Daarom altijd prepaid kaarten gebruiken. Het enige vervelende daarvan is dat als je het vergeet je niet online kan. Het is bovendien vaak nog goedkoper ook.

Niet dat je daar nu wat aan hebt maar toch.

• OMX2000
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 01:57

OMX2000

By any means necessary...

Vrijdag schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 07:29:
Daarom altijd prepaid kaarten gebruiken. Het enige vervelende daarvan is dat als je het vergeet je niet online kan. Het is bovendien vaak nog goedkoper ook.

Niet dat je daar nu wat aan hebt maar toch.
Wat gebeurd er met de gedownloade spellen als je bijvoorbeeld een paar dagen geen PS+ hebt?

• The Inquisitor
  • Nu online

The Inquisitor

Greetings weaklings

De download blijft bestaan, maar je kunt hm niet spelen

• TDB
  • Nu online
OMX2000 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 07:38:
[...]

Wat gebeurd er met de gedownloade spellen als je bijvoorbeeld een paar dagen geen PS+ hebt?
Die kan je dan niet spelen. Tot dat je weer een PS+ abo hebt.

• DigitalError
jimz93 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 07:02:
Mijn PSN account is reeds door Sony Playstation geblokkeerd, reden hiervoor is dat ze mijn PS+ automatisch (en ongewenst) hebben verlengd en ik via Paypal een terugboeking heb uit laten voeren. Na contact op te hebben genomen krijg ik de volgende reactie terug van Playstation;

We begrijpen dat je via je betalingsinstelling een terugbetaling hebt laten doen voor een aankoop in de PlayStation Store. Als een zogenaamde 'chargeback' wordt gedaan via PayPal of creditcard, blokkeren wij altijd automatisch je Sony Entertainment Network (SEN) account omdat er een schuld in je PlayStation Network-portemonnee is ontstaan. Om dit in de toekomst te voorkomen willen wij je adviseren om eerst direct contact met PlayStation op te nemen, om zo een onverwachte blokkade op je SEN account te voorkomen.

Helaas kom je voor deze aankoop niet in aanmerking voor een restitutie naar je PSN-portemonnee volgens onze servicevoorwaarden, welke hier te lezen zijn: http://legaldoc.dl.playst...ula/psn/e/e_tosua_nl.html

De schuld op je SEN account bedraagt hierdoor € 59.99. Deze schuld kun je alléén aflossen d.m.v. PlayStation Network geldvoucher(s) aan te kopen in de winkel gelijk aan- of hoger dan het schuldbedrag. Je kunt op deze e-mail reageren met een scan of foto van de voor- en achterkant van de voucher(s) en het aankoopbewijs. Let op dat je zelf de vouchers niet inlost, en ook niet doorgeeft aan anderen! Het eventuele teveel restbedrag storten wij in je PSN-portemonnee. Let op dat PSN abonnementsvouchers niet geldig zijn om de schuld in te lossen. Vouchers zijn ook regiogebonden; je moet vouchers aanschaffen in hetzelfde land/regio als in je SEN accountgegevens. Zo kun je met een SEN account dat geregistreerd is in Nederland, alléén je schuld aflossen met vouchers gekocht in Nederland.

Zou je daarbij ons de serienummers van alle PlayStation systemen die je in je bezit hebt door kunnen sturen? Dan kunnen we het proces daarmee af ronden.

Zodra we de vouchers en serienummers van je ontvangen hebben, kunnen wij deze intern doorzetten naar de afdeling die je SEN account zal vrijgeven. Over hoeveel tijd dit in beslag neemt hebben wij géén informatie. Bedankt voor je geduld.

Mocht je nog verdere vragen en/of opmerkingen hebben, dan kun je deze e-mail beantwoorden of telefonisch contact opnemen met PlayStation Support via nummer 020-7095025 (NL) of 025-884240 (BE) van ma-vr 09:30-19:30 voor het lokale tarief. Noem daarbij je referentienummer: xxxxxxxxxxxxx

Wist je dat je de mogelijkheid hebt om zelf je Sony Entertainment Network account (waar PlayStation Network onder valt) te beheren? Bezoek https://account.sonyentertainmentnetwork.com en meld je aan. Je kunt hier bijvoorbeeld je wachtwoord veranderen en een overzicht vinden van al je aankopen in de PlayStation Store.

Zelf vind ik het van de zotte dat ik nu verplicht wordt om €60 neer te leggen voor een dienst waar ik niet om gevraagd heb, ik wil immers zelf beslissen wat ik wel en niet koop en wat ik daarvoor over heb (persoonlijk alleen interesse in PSN als het in de aanbieding is want de online functie gebruik ik niet, het gaat me dan puur om de gratis games). Ook heb is me eind vorige maand de functie voor automatisch verlengen opgevallen en heb ik deze gedeactiveerd.

Nu ben ik benieuwd of er hier anderen zijn die dit ook meegemaakt hebben en advies hebben, kom ik er niet onder uit zonder een nieuw account te creëren (behoeft niet de voorkeur ivm library aan games) of maak ik nog een kans om tegen deze ongein op te boksen?

Het internet staat hier vol mee en het is hier ook al meerdere malen voorbijgekomen. Dus het had handig geweest als je eerst even had gegoogled voor je meteen die chargeback gedaan had. Neemt natuurlijk niet weg dat het kut is hoe het nu allemaal gelopen is. Verder ben ik het met iedereen eens dat ze dat vinkje niet automatisch aan mogen zetten.

@jimz93 Is het niet dan veel handiger om gewoon die 60 euro te lappen, dan hou je je oude games en heb je tenminste weer een jaar ps plus. Of ben je van plan om nooit meer ps plus te nemen?
OMX2000 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 07:38:
[...]

Concreet: er komt een slotje op en je kunt ze niet spelen totdat je abo weer actief is.

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 09:11
Alleen de gratis spellen kun je dan niet meer spelen. Alle spellen waarvoor betaald is, ookal is het met ontzettend veel korting, kun je gewoon blijven spelen.

• Finraziel
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 20-03 19:26
Nieuwevolger schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 09:32:
@jimz93 Is het niet dan veel handiger om gewoon die 60 euro te lappen, dan hou je je oude games en heb je tenminste weer een jaar ps plus. Of ben je van plan om nooit meer ps plus te nemen?
Daar komt het waarschijnlijk wel op neer, maar het blijft schofterig gedrag van Sony om zich zo star op te stellen omdat ze je account in gijzeling kunnen nemen en de meeste mensen daar te veel games op hebben staan waardoor ze eigenlijk geen kant op kunnen.
Dat ze dit doen als je een game koopt en dan het geld terug gaat claimen ok, maar bij PS+? Er vanuit gaande dat je het vrijwel meteen doet en ze wellicht een week nadat het nieuwe jaar inging het weer intrekken, wil je dan echt moeilijk gaan doen over 1/52e deel? Al brengen ze dat in rekening, fine, maar 60 euro claimen van je klant die dat product overduidelijk niet wou hebben is gewoon :r

Gamertag: Finraziel42

Finraziel schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 10:27:
[...]

Daar komt het waarschijnlijk wel op neer, maar het blijft schofterig gedrag van Sony om zich zo star op te stellen omdat ze je account in gijzeling kunnen nemen en de meeste mensen daar te veel games op hebben staan waardoor ze eigenlijk geen kant op kunnen.
Dat ze dit doen als je een game koopt en dan het geld terug gaat claimen ok, maar bij PS+? Er vanuit gaande dat je het vrijwel meteen doet en ze wellicht een week nadat het nieuwe jaar inging het weer intrekken, wil je dan echt moeilijk gaan doen over 1/52e deel? Al brengen ze dat in rekening, fine, maar 60 euro claimen van je klant die dat product overduidelijk niet wou hebben is gewoon :r
Vind ik ook, vindt het sowieso apart dat automatisch verlengen automatisch aanstaad, dan weet je als Sony zijnde dat mensen dat je hier gezeik mee krijgt en dat helpt de klanten afdeling ook nog niet altijd mee.

• Sagat
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 08:52
Nieuwevolger schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 10:41:
[...]

Vind ik ook, vindt het sowieso apart dat automatisch verlengen automatisch aanstaad, dan weet je als Sony zijnde dat mensen dat je hier gezeik mee krijgt en dat helpt de klanten afdeling ook nog niet altijd mee.
Meeste mensen zijn lui, dat zal de hoofdreden zijn. Het enige wat je kan doen is idd vragen of je ipv van 1 jaar een maand of desnoods 3 maanden kan afnemen, als een soort van compromis. Maar je hebt natuurlijk geen enkel recht van spreken, volgens de voorwaarden is wat Sony doet toegestaan.

Wel apart dat dit bij tijdschrijften en fitness abonnementen enzo volgens mij niet meer mag en dit wel maandelijk opzegmaar moet zijn? Mogelijk kan je op basis van deze regelgeving nog iets voor elkaar krijgen?
En anders even onze tweakers advocaat pm-en :D (arnoud engelfriet is toch geregeld actief op de frontpage en hiet op GoT?) Niet geschoten enzo...

marathon mode, legacy levels complete, to do regular world 3,4 (done 1,2,5,6)

Sagat schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:25:
[...]

Meeste mensen zijn lui, dat zal de hoofdreden zijn. Het enige wat je kan doen is idd vragen of je ipv van 1 jaar een maand of desnoods 3 maanden kan afnemen, als een soort van compromis. Maar je hebt natuurlijk geen enkel recht van spreken, volgens de voorwaarden is wat Sony doet toegestaan.

Wel apart dat dit bij tijdschrijften en fitness abonnementen enzo volgens mij niet meer mag en dit wel maandelijk opzegmaar moet zijn? Mogelijk kan je op basis van deze regelgeving nog iets voor elkaar krijgen?
En anders even onze tweakers advocaat pm-en :D (arnoud engelfriet is toch geregeld actief op de frontpage en hiet op GoT?) Niet geschoten enzo...
Verschil zit hem erin dat als je per maand betaald voor ps plus veel duurder is dan 1x per jaar volgens mij. Weet ook niet of het mogelijk is om dus per maand automatisch te betalen.
jimz93 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 07:02:

Misschien een consumenten-organisatie inschakelen? Al lijkt het me dat ze dit doen omdat je blijkbaar te laat bent geweest met de blokkering? Dat je mogelijk al profijt hebt gehad van nieuwe games of een dag of wat online hebt kunnen spelen? (ook al heb je dat misschien niet gedaan, de toegang was er wel. Het is niet alsof je per gebruikte minuut betaald en die servers dan niks voor je doen of zo)

Wel aparte situatie maar op zich ook weer niet zo heel raar. Jij zegt de dienst op een niet-standaard (geaccepteerde) wijze op en het zal vast dichtgetimmerd zijn in de voorwaarden. De opzegtermijn voor het nieuwe jaar (of maand) was immers al verlopen. Denk ook niet dat je heel sterk zult staan, maar je kunt proberen om zelf of via een organisatie je account te deblokkeren met aflopen van PSN+ maar dat je dus wel weer kunt gamen. Ik weet niet of je de klantenservice al benaderd hebt, maar het lijkt me makkelijker om daar je verhaal te doen. Wel apart dat je dan 60 euro kwijt bent en een activatie van PSN+ kaart niet voldoende is (desnoods van een maand)

Martinspire - PC, PS4, X1

• Sagat
Nieuwevolger schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:32:
[...]

Verschil zit hem erin dat als je per maand betaald voor ps plus veel duurder is dan 1x per jaar volgens mij. Weet ook niet of het mogelijk is om dus per maand automatisch te betalen.
Het gaat niet om het betalen wat mij betreft. Volgens mogen jaarlijkse verlengingen niet meer voor tijdschrift abbonement en fitness.
Zie
https://www.consuwijzer.n...-stilzwijgende-verlenging
Er staat hier dat de opzegtermijn maximaal een maand mag zijn.
Edit:
dus de verlenging is geen probleem, maar het moet wel maximaal maandelijks opzegbaar zijn, dit lijkt Sony niet te doen.

Maar goed, recht hebben/recht krijgen. In de link staat ook nog een tip om het juridisch loket te raadplegen, wellicht is dit een optie voor jimz93

Sagat wijzigde deze reactie 16-10-2018 12:17 (8%)

Martinspire schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 12:13:
[...]
Misschien een consumenten-organisatie inschakelen? Al lijkt het me dat ze dit doen omdat je blijkbaar te laat bent geweest met de blokkering? Dat je mogelijk al profijt hebt gehad van nieuwe games of een dag of wat online hebt kunnen spelen? (ook al heb je dat misschien niet gedaan, de toegang was er wel. Het is niet alsof je per gebruikte minuut betaald en die servers dan niks voor je doen of zo)

Wel aparte situatie maar op zich ook weer niet zo heel raar. Jij zegt de dienst op een niet-standaard (geaccepteerde) wijze op en het zal vast dichtgetimmerd zijn in de voorwaarden. De opzegtermijn voor het nieuwe jaar (of maand) was immers al verlopen. Denk ook niet dat je heel sterk zult staan, maar je kunt proberen om zelf of via een organisatie je account te deblokkeren met aflopen van PSN+ maar dat je dus wel weer kunt gamen. Ik weet niet of je de klantenservice al benaderd hebt, maar het lijkt me makkelijker om daar je verhaal te doen. Wel apart dat je dan 60 euro kwijt bent en een activatie van PSN+ kaart niet voldoende is (desnoods van een maand)
Zoals ik het lees, is het hele punt juist dat ze accounts blokkeren die in de min staan. Hij had automatisch verlengen aan staan (is in principe niet de verantwoordelijkheid van Sony) en er is dus terecht € 60,- afgeschreven. Als je dat vervolgens via je bank laat storneren dan heb je technisch gezien een gratis product geleverd gekregen. Sony staat dus in zijn recht, zoals ik het zie. En als het dan al onterecht is, dan is het terug vorderen van de betaling meer dwarsliggen dan echt een oplossing zoeken. Dan neem je
eerst contact op met Sony, lijkt me. Maar wellicht zit ik ernaast en interpreteer ik dingen verkeerd.

• Flagg
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Sagat schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:25:
[...]

Mag bij andere abbo's ook hoor je kan namelijk prima maandelijks opzegbaar kiezen bij psn, maar je kan je ook voor een heel jaar verbinden aan Sony en die vinden je dan zo lief dat je korting krijgt. ;) uiteraard kan je dan niet maandelijks opzeggen da's ook niet meer dan redelijk.

Ik vind bij dit soort kwestie dat je dan gewoon 1 maand moet betalen en dat je er dan vanaf bent en niet weer een heel jaar.

En uiteraard gewoon in overleg en niet domweg storneren. Niet eerst zelf op eigen houtje de boel frustreren en als je dan de deksel op je neus krijgt het niet meer leuk vinden.

Flagg wijzigde deze reactie 16-10-2018 13:39 (7%)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Altijd wispelturig is ook consequent.

• Sagat
Flagg schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:36:
[...]

Mag bij andere abbo's ook hoor je kan namelijk prima maandelijks opzegbaar kiezen bij psn, maar je kan je ook voor een heel jaar verbinden aan Sony en die vinden je dan zo lief dat je korting krijgt. ;) uiteraard kan je dan niet maandelijks opzeggen da's ook niet meer dan redelijk.
Hierover is volgens mij ook geen discussie.
Ik vind bij dit soort kwestie dat je dan gewoon 1 maand moet betalen en dat je er dan vanaf bent en niet weer een heel jaar.
En dit is WEL de discussie ;)
Sony heeft in dit specifieke geval gezegd dat de abbo afnemer nogmaals een jaar moet afnemen, als ik het consuwijzer stukje goed begrijp EN het is inderdaad ook van toepassing, dan zou het niet legaal zijn volgens nl wet om nogmaals een jaar te MOETEN afnemen.
En uiteraard gewoon in overleg en niet domweg storneren. Niet eerst zelf op eigen houtje de boel frustreren en als je dan de deksel op je neus krijgt het niet meer leuk vinden.
Dit vind ik een geval van fighting fire with fire, voor beide partijen.
storneren was niet handig, maar net zo goed is dan stug zeggen 'one more year en doei' is dat ook niet en zeker niet klantvriendelijk.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Sagat schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:43:
[...]

Hierover is volgens mij ook geen discussie.

[...]

En dit is WEL de discussie ;)
Sony heeft in dit specifieke geval gezegd dat de abbo afnemer nogmaals een jaar moet afnemen, als ik het consuwijzer stukje goed begrijp EN het is inderdaad ook van toepassing, dan zou het niet legaal zijn volgens nl wet om nogmaals een jaar te MOETEN afnemen.

[...]

Dit vind ik een geval van fighting fire with fire, voor beide partijen.
storneren was niet handig, maar net zo goed is dan stug zeggen 'one more year en doei' is dat ook niet en zeker niet klantvriendelijk.
Over dat eerste zei je dat je het vreemd vindt omdat dat bij andere abbo's ook niet mocht, Maar dat mag dus wel. Er was idd geen discussie tot jij erover begon. :P

Ik ben fervent (thx @bram1984 :P) voorstander van eigen verantwoordelijkheid en eerst kijken voor je gaat klikken. En als je dat niet gedaan hebt stilletjes in een hoekje zitten netjes betalen en voortaan beter opletten. Been there done that. :+

Ik kan ook niet naar programma's als kassa en radar kijken zonder mijn faith in humanity volledig te verliezen. :P

En ja wat netter is kan je over debatteren maar als je vindt dat een bedrijf je niet netjes behandelt dan moet je ze simpelweg de rug toekeren. Kan of wil je dat niet.. tja you have been enslaved. :) (Looking at you Google }:| ... I mean master... O+ )

Flagg wijzigde deze reactie 16-10-2018 14:06 (7%)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

@Flagg Fervent denk ik :P

Verder overigens volledig met je eens.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

bram1984 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 14:03:
@Flagg Fervent denk ik :P

Verder overigens volledig met je eens.
Haha klopt vond het al zo raar eruit zien. Heb je wel eens hé. :)

Pagina: 1 ... 53 ... 56 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True