Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Sagat
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 08:19
Flagg schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:50:
[...]

Over dat eerste zei je dat je het vreemd vindt omdat dat bij andere abbo's ook niet mocht, Maar dat mag dus wel. Er was idd geen discussie tot jij erover begon. :P

Ik ben vervend fervent voorstander van eigen verantwoordelijkheid en eerst kijken voor je gaat klikken. En als je dat niet gedaan hebt stilletjes in een hoekje zitten netjes betalen en voortaan beter opletten. Been there done that. :+

Ik kan ook niet naar programma's als kassa en radar kijken zonder mijn faith in humanity volledig te verliezen. :P

En ja wat netter is kan je over debatteren maar als je vindt dat een bedrijf je niet netjes behandelt dan moet je ze simpelweg de rug toekeren. Kan of wil je dat niet.. tja you have been enslaved. :) (Looking at you Google }:| ... I mean master... O+ )
Ja, met enige ervaring m.b.t. automatische incasso en reacties hierop vanuit het klantenbestand en vorige functies bij andere bedrijven kan ik me wel vinden in jouw mening.
Men vind dan vaak dat het geld onterecht afgepakt is, en met storneren is het dan terug. En daarna gaat men dan praten met de bedrijven (of niet) maar als daarna de tegenmaatregelen volgen is dat niet eerlijk......terwijl als je die situatie om zou draaien eigenlijk exact hetzelfde gedaan word vanuit de bedrijven gezien.

Ik denk dat het enige dat gedaan kan worden is transparant zijn, en enigsinds klantvriendelijk, maar ik weet zeker dat er altijd mensen klassiekers als 'klant is koning' gaan gebruiken, of iets recenter 'ik betaal niets meer' uit new kids turbo :+
En een andere mooie recente tegelwijsheid is natuurlijk 'aint nobody got time for that' als het gaat om lezen van algemene voorwaarden etc.
Flagg schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 14:05:
[...]

Haha klopt vond het al zo raar eruit zien. Heb je wel eens hé. :)
Dammit, moet ik nou mijn mod powers gaan misbruiken om je eerste geqoute bericht aan te passen in mijn bericht?
Aint nobody got time for that :+

edit:
Ok toch wel, en dan met gewone user rechten uiteraard :*)

Sagat wijzigde deze reactie 16-10-2018 14:25 (10%)

marathon mode, legacy levels complete, to do regular world 3,4 (done 1,2,5,6)

• psvjw
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 08:53
Ik wil mijn zoon van 8 ook online kunnen laten spelen. Daarom heb ik mijn PS4 in mijn account met PS-plus abonnement als primaire console ingesteld.

Zou er bij zijn account (op het inlogscherm) ook zo'n geel plusje achter zijn naam moeten verschijnen? Dit staat er nu niet namelijk...

• Mugiwara
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 11-02 21:32
jimz93 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 07:02:
Nu ben ik benieuwd of er hier anderen zijn die dit ook meegemaakt hebben en advies hebben, kom ik er niet onder uit zonder een nieuw account te creëren (behoeft niet de voorkeur ivm library aan games) of maak ik nog een kans om tegen deze ongein op te boksen?
knip

exactor it wijzigde deze reactie 16-10-2018 16:43 (62%)

• Satom
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 23-03 20:12

Satom

Verzamel ervaringen

Ik gok van niet, immers heeft jouw account een abonnement :+ Maar ik kan het mis hebben.

Website: www.wisofton.nl

• Shin_Alu
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 22-03 17:41

Shin_Alu

Ranger/Ninja

psvjw schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 14:30:
Ik wil mijn zoon van 8 ook online kunnen laten spelen. Daarom heb ik mijn PS4 in mijn account met PS-plus abonnement als primaire console ingesteld.

Zou er bij zijn account (op het inlogscherm) ook zo'n geel plusje achter zijn naam moeten verschijnen? Dit staat er nu niet namelijk...
Volgens mij krijgt het andere account geen plusje inderdaad, maar zouden de functies wel moeten werken.

Je zou kunnen testen met een PS Plus spel.
Kijken of die start (en eventueel kijken of je in een online gedeelte van een spel kan komen)

Taru tossing moet een olympische sport worden

• The_Worst
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 00:43
psvjw schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 14:30:

Alleen de accounts met een abonnement krijgen een plusje. Als het account met abonnement de PlayStation als primair heeft ingesteld dan werkt het.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• steefje
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 15-03 19:22
Ik vind dit nogal een zure reactie tov een best slinkse manier wat Sony hier doordrukt.

exactor it wijzigde deze reactie 16-10-2018 16:45 (75%)
Reden: Quote van verwijderde reactie.

PSN ID Binloading_nl

• Flagg
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

steefje schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 15:52:
[...]

Ik vind dit nogal een zure reactie tov een best slinkse manier wat Sony hier doordrukt.
Oh da's idd niet netjes als ze op "slinkse wijze dingen erdoor drukken" tegenwoordig. Dat wist ik ook niet.

Bij mij stond er gewoon een vinkje bij het jaarlijks herhalen van het abbo.

Wat doen ze tegenwoordig dan?

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Altijd wispelturig is ook consequent.

• Anton.net
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 15:14
knip, topicreport aanmaken in de toekomst aub

exactor it wijzigde deze reactie 16-10-2018 16:41 (81%)

/Calls for a group hug O-)

Fools! said I, You do not know, Silence like a cancer grows!

• psvjw
Shin_Alu schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 14:47:
[...]

Volgens mij krijgt het andere account geen plusje inderdaad, maar zouden de functies wel moeten werken.

Je zou kunnen testen met een PS Plus spel.
Kijken of die start (en eventueel kijken of je in een online gedeelte van een spel kan komen)
Dat ga ik komend weekend eens testen
The_Worst schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 14:49:
[...]

Alleen de accounts met een abonnement krijgen een plusje. Als het account met abonnement de PlayStation als primair heeft ingesteld dan werkt het.
Bedankt.

Ik kreeg online FIFA 19 nog niet aan de praat voor hem. Ik dacht dat het lag aan het feit dat PS plus niet gekoppeld was, omdat ik het 'plusje' niet zag bij zijn naam.

Misschien zit het dan in zijn EA-account.

Ik ga weer verder puzzelen. Bedankt voor de reacties!

• The_Worst
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 00:43
Flagg schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:05:
[...]

Oh da's idd niet netjes als ze op "slinkse wijze dingen erdoor drukken" tegenwoordig. Dat wist ik ook niet.

Bij mij stond er gewoon een vinkje bij het jaarlijks herhalen van het abbo.

Wat doen ze tegenwoordig dan?
Helemaal niks. Als je het abonnement aanvraagt of verlengd dan staat er sowieso op 2 plaatsen dat automatisch verlengen is ingeschakeld met een uitleg hoe je dit kan uitschakelen. Niks meer dan een kwestie van lezen.

Netjes? Niet echt maar wel iets dat duidelijk aangegeven wordt.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• Mugiwara
knip, knip

exactor it wijzigde deze reactie 16-10-2018 16:46 (98%)

• steefje
  • Laatst online: 15-03 19:22
Gaat me niet zo zeer om hem en of hij nu wel of niet gelijkt heeft. Ik vind de manier waarop Sony dit doet niet netjes en vond jouw reactie wat betweterig overkomen.

Ik lees nu overigens dat Sony dit nu wel twee keer aangeeft. Nu kan ik mij herinneren dat dit in het verleden zeker niet het geval was, vandaar mijn reactie "Slinks doordrukken"

exactor it wijzigde deze reactie 16-10-2018 16:53 (22%)
Reden: Knippen van verwijderde reactie

PSN ID Binloading_nl

• exactor it
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 15:06

exactor it

Moderator Spielerij

Volgens Gropah een ****

Modbreak:Het is klaar met de verzoeken om bans. Voor posts die niet door de beugel kunnen is er de topic report knop. Als je niet respectvol wil posten, post je niet.

Dutch: That is a fine place for it, the best...

• Klor
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online

Klor

Zeebaard

psvjw schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:24:
[...]

Dat ga ik komend weekend eens testen

[...]

Bedankt.

Ik kreeg online FIFA 19 nog niet aan de praat voor hem. Ik dacht dat het lag aan het feit dat PS plus niet gekoppeld was, omdat ik het 'plusje' niet zag bij zijn naam.

Als zijn leeftijd 8 is voor zijn account kan hij niet online volgens mij.

• Twixie
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 11:09
Wat Klor dus zegt. Het probleem heeft niets met PS+ te maken, maar alles met de leeftijd. Met PS+ heeft iedereen op je primary console ook recht op al je PS+ voordelen, incl. online gamen, maandelijkse games, etc...
Echter, totaal los daarvan zit er voor online een leeftijdsbeperking op, waardoor een kind dat niet oud genoeg is (en ik weet eigenlijk nog altijd de leeftijd niet) GEEN ENKEL game online kan spelen. Er is ook totaal geen manier om dit aan te passen, behalve te liegen over de leeftijd. Je zal zien dat je kind van 8 bvb ook geen YouTube kan opstarten. Bij andere games lukt het opstarten wel, maar zal je een melding krijgen dat online functionaliteit beperkt is omwille van de leeftijd.
Het vreemde is dat ondertussen in de US zij wel een setting ergens in de menu's hebben om dit te overriden. Die setting is in onze regio's echter afwezig. Ik heb mezelf er ook al de pleuris op gezocht, maar allemaal zonder resultaat. Hier moeten onze kinderen voor online games jammer genoeg onze eigen accounts gebruiken. Je heb dus een situatie waar een zuiver online game als Plants vs Zombies met een PEGI rating van 3 totaal niet gespeeld kan worden door kinderen |:( .

Twixie wijzigde deze reactie 16-10-2018 17:09 (15%)

• Twixie
Interessante discussie. Ik ken werkelijk geen enkele dienst, waar eens je geabonneerd bent, je niet automatisch verlengt. Hetzelfde zie je met proef-abonnementen waar je dan automatisch overgaat naar een betalend abonnement eens de proefperiode voorbij is.

Op dat vlak vind ik ook wel dat Sony zich allesbehalve klantvriendelijk gedraagt, al is het wel nog de vraag of het niet gewoon komt door de manier waarop het abonnement stopgezet geweest is. Misschien dat Sony wel welwillender is als je hen zelf contacteert en zegt dat je bvb maar 1 maand meer wil hebben ipv 12 maand. Op dat vlak kunnen ze bvb wel een voorbeeld aan Amazon aannemen. Ik had een proef-abonnement op Prime genomen, en uiteraard vergeten waardoor ik automatisch een maand verlenging aan mijn been had. Enkele weken later (dus na betaling van 1ste maand) cancel ik die, en tot mijn grote verbazing kon ik kiezen uit: stopzetting op het einde van de betaalde periode, of onmiddellijke stopzetting met volledige (!) terugbetaling van die periode. Op die manier had ik dus toch nog enkele weken extra gratis Prime (al moet ik er wel bij vertellen dat ik in die periode niets meer gekocht heb, maar wél nog naar Prime Video gekeken).

Ik vermoed dat Sony ook wel misbruik maakt van het feit dat veel abonnees jongeren zijn, die dus ook nog geen ervaring hebben met abonnementen en automatische verlengingen.

Ik betwijfel overigens of het onwettig is wat Sony doet. Het gaat hier niet om stilzwijgende verlengingen want er is wel degelijk een checkbox waar jij controle over hebt, en die je eenvoudig in je account kunt aanpassen. Ook de opzegtermijn van max. een maand hoeft niet te betekenen dat je je geld terug mag eisen. Het gaat immers over contracten waarbij je nog niet betaald hebt voor die toekomstige periodes. In het geval van upfront voor een jaar betalen, gaat het niet over opzeggen, omdat je initieel al akkoord ging met dat jaar. Bovendien lees ik op consuwijzer dat zelfs met een opzegperiode van een maand, de leverancier een vergoeding voor vroegtijdige afbreking mag aanrekenen. Lijkt me bvb bij PSN, mocht dat daar toegepast worden, ook maar normaal, want het is door voor een lange periode te betalen dat je korting krijgt. Als je dan toch je geld evenredig zou terugkrijgen als je na een maand al vertrekt, lijkt het me toch ook niet bepaald normale business.

EDIT: heb eens zelf gekeken, en het is nu ook niet dat Sony dit ergens in een hoekje verstopt he. Je hebt onder je Account een duidelijke sectie Abonnementenbeheer. Als je daar gaat, staat zeer duidelijk welke abonnementen je hebt (in mijn geval Spotify en PS+), wanneer je volgende betaling is, en een gigantische knop om automatisch vernieuwen uit te schakelen.

Twixie wijzigde deze reactie 16-10-2018 17:46 (7%)

• psvjw
Twixie schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 17:06:
Wat Klor dus zegt. Het probleem heeft niets met PS+ te maken, maar alles met de leeftijd. Met PS+ heeft iedereen op je primary console ook recht op al je PS+ voordelen, incl. online gamen, maandelijkse games, etc...
Echter, totaal los daarvan zit er voor online een leeftijdsbeperking op, waardoor een kind dat niet oud genoeg is (en ik weet eigenlijk nog altijd de leeftijd niet) GEEN ENKEL game online kan spelen. Er is ook totaal geen manier om dit aan te passen, behalve te liegen over de leeftijd. Je zal zien dat je kind van 8 bvb ook geen YouTube kan opstarten. Bij andere games lukt het opstarten wel, maar zal je een melding krijgen dat online functionaliteit beperkt is omwille van de leeftijd.
Het vreemde is dat ondertussen in de US zij wel een setting ergens in de menu's hebben om dit te overriden. Die setting is in onze regio's echter afwezig. Ik heb mezelf er ook al de pleuris op gezocht, maar allemaal zonder resultaat. Hier moeten onze kinderen voor online games jammer genoeg onze eigen accounts gebruiken. Je heb dus een situatie waar een zuiver online game als Plants vs Zombies met een PEGI rating van 3 totaal niet gespeeld kan worden door kinderen |:( .
Zou het dat zijn? |:(

Ik had op zijn account op een gegeven moment wel toestemming gegeven t/m PEGI 18, maar ik denk dat het de leeftijd in zijn PSN-account spelbreker is.

Dit weekend maar eens een nieuw account aanmaken met leeftijd 18+ en dan kijken of het werkt.

Als ik dat heb gedaan, laat ik het weten.

• Sagat
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 08:19
Twixie schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 17:43:
Interessante discussie. Ik ken werkelijk geen enkele dienst, waar eens je geabonneerd bent, je niet automatisch verlengt. Hetzelfde zie je met proef-abonnementen waar je dan automatisch overgaat naar een betalend abonnement eens de proefperiode voorbij is.

Op dat vlak vind ik ook wel dat Sony zich allesbehalve klantvriendelijk gedraagt, al is het wel nog de vraag of het niet gewoon komt door de manier waarop het abonnement stopgezet geweest is. Misschien dat Sony wel welwillender is als je hen zelf contacteert en zegt dat je bvb maar 1 maand meer wil hebben ipv 12 maand. Op dat vlak kunnen ze bvb wel een voorbeeld aan Amazon aannemen. Ik had een proef-abonnement op Prime genomen, en uiteraard vergeten waardoor ik automatisch een maand verlenging aan mijn been had. Enkele weken later (dus na betaling van 1ste maand) cancel ik die, en tot mijn grote verbazing kon ik kiezen uit: stopzetting op het einde van de betaalde periode, of onmiddellijke stopzetting met volledige (!) terugbetaling van die periode. Op die manier had ik dus toch nog enkele weken extra gratis Prime (al moet ik er wel bij vertellen dat ik in die periode niets meer gekocht heb, maar wél nog naar Prime Video gekeken).

Ik vermoed dat Sony ook wel misbruik maakt van het feit dat veel abonnees jongeren zijn, die dus ook nog geen ervaring hebben met abonnementen en automatische verlengingen.

Ik betwijfel overigens of het onwettig is wat Sony doet. Het gaat hier niet om stilzwijgende verlengingen want er is wel degelijk een checkbox waar jij controle over hebt, en die je eenvoudig in je account kunt aanpassen. Ook de opzegtermijn van max. een maand hoeft niet te betekenen dat je je geld terug mag eisen. Het gaat immers over contracten waarbij je nog niet betaald hebt voor die toekomstige periodes. In het geval van upfront voor een jaar betalen, gaat het niet over opzeggen, omdat je initieel al akkoord ging met dat jaar. Bovendien lees ik op consuwijzer dat zelfs met een opzegperiode van een maand, de leverancier een vergoeding voor vroegtijdige afbreking mag aanrekenen. Lijkt me bvb bij PSN, mocht dat daar toegepast worden, ook maar normaal, want het is door voor een lange periode te betalen dat je korting krijgt. Als je dan toch je geld evenredig zou terugkrijgen als je na een maand al vertrekt, lijkt het me toch ook niet bepaald normale business.

EDIT: heb eens zelf gekeken, en het is nu ook niet dat Sony dit ergens in een hoekje verstopt he. Je hebt onder je Account een duidelijke sectie Abonnementenbeheer. Als je daar gaat, staat zeer duidelijk welke abonnementen je hebt (in mijn geval Spotify en PS+), wanneer je volgende betaling is, en een gigantische knop om automatisch vernieuwen uit te schakelen.
Tsja...buiten wat ik al gezegd heb, noemen we (iig ikzelf) steeds sony. Maar je hebt natuurlijk ook te maken met een mens die de verwerking doet. Die kan natuurlijk ook sjacho zijn (misschien wat het een duitse voetbal fan :)F ), zijn dag niet hebben, of simpel weg ook targets hebben waarbij hij maar een x percentage mensen coulance mag geven ofzo.....wie zal het zeggen.

Maar je amazon voorbeeld vind ik een hele mooie van hoe het wel kan.
-SaveMe- schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 17:51:
Even een schaamteloze c&p uit het Read Dead topic...

[Afbeelding]
Tsja afhankelijk van de verhouding sp/mp en de afhankelijkheid van shark cards of varianten, zou je verwachten dat het allemaal heel erg hoog gaat worden. Best game of the generation? Omdat (ga ik weer) 'we'met zijn alleen ook torenhogen verwachtingen hebben is de kans natuurlijk wel groot dat het tegen gaat vallen. Dus dat vermoeddelijk net niet, maar wsl wel beste 3 tot 5 materiaal.

Hoewel ik er zelf weinig tot geen interesse in heb, ben ik wel benieuws naar ieders ervaringen hier en ook de reviews van de 'pro's'.

marathon mode, legacy levels complete, to do regular world 3,4 (done 1,2,5,6)

• Twixie
100% zeker. Heb er zelf lang genoeg mee bezig geweest destijds. Dat was een serieuze domper, want mijn zoon zag er zo naar uit dat hij 7 werd, zodat hij zijn eigen PSN naam, Screenname en Avatar kon hebben. Blijkt hij dan vooralsnog toch geen PvZ te kunnen spelen.
psvjw schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 18:47:
Ik had op zijn account op een gegeven moment wel toestemming gegeven t/m PEGI 18, maar ik denk dat het de leeftijd in zijn PSN-account spelbreker is.
Inderdaad. Op je PS4 zelf mag je gewoon alles openzetten, incl. Parental Control Level 9 (wat equivalent is aan 18+). Ze gaan alle games zien en kunnen spelen, maar online zal nog altijd niet gaan, zelfs al is het een PEGI 3 game.
psvjw schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 18:47:
Dit weekend maar eens een nieuw account aanmaken met leeftijd 18+ en dan kijken of het werkt.
Dat is helaas de enige van 2 opties. De andere optie is om hem/haar op je eigen account te laten spelen. Omdat onze kinderen ondertussen al wel een hoop trophies hadden van andere games (o.a. 1 platinum van een Lego spel) toch maar voor dat laatste gekozen, al is het nadeel dat de tropies dan ook bij mij komen.

• Finraziel
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 12:48
Toch ook maar even naar die auto renew setting van PS+ gekeken en die stond bij mij dus ook aan...
Ik vind dat toch raar want ik heb het geactiveerd met een code. Ja het zal ongetwijfeld wel ergens in de kleine lettertjes gestaan hebben, maar als je met een code een dienst activeert dan verwacht je toch niet dat ze vervolgens doodleuk een nieuwe termijn gaan incasseren? Ik zou ook goed pissig geweest zijn als aan het eind er ineens €60 afgeschreven zou worden...
Ik weet echt niet meer hoe het er uit zag toen ik die code invoerde en of er ergens een checkbox stond om automatisch door te laten lopen, maar ik ben normaal heel precies met die dingen (ik lees vaak zelfs de license agreement door, hoewel vluchtig, als ik software installeer) dus ik kan me eigenlijk bijna niet voorstellen dat ik dat gemist heb (tenzij het gewoon echt verstopt ergens klein was of zo).

Gamertag: Finraziel42

• Yukidaruma
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 11:01
Bij mij stond het dus ook gewoon aan, ook al had ik deze een keertje stopgezet. Blijkbaar wordt het dus weer automatisch aangezet als je via de store PS+ koopt. Zou wel aardiger zijn als er een optie is tijdens de checkout.
Leuke is ook dat het onmogelijk is om via de browser stop te zetten, maar enkel via de console kan.

Is het in Nederland niet verplicht dat consumenten een abonnement maandelijks kunnen opzeggen na stilzwijgende verlenging?

• Mugiwara
Yukidaruma schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 01:02:
Bij mij stond het dus ook gewoon aan, ook al had ik deze een keertje stopgezet. Blijkbaar wordt het dus weer automatisch aangezet als je via de store PS+ koopt. Zou wel aardiger zijn als er een optie is tijdens de checkout.
Leuke is ook dat het onmogelijk is om via de browser stop te zetten, maar enkel via de console kan.

Is het in Nederland niet verplicht dat consumenten een abonnement maandelijks kunnen opzeggen na stilzwijgende verlenging?
Dat laatste durf ik niet te zeggen.
Maar als het geld als een 'nieuwe' koop (je koopt opnieuw 1/3/12 maanden plus, na dat de abbo dienst/verlenging beëindigd is), dan geld er geen sprake van een stilzwijgende verlenging.

Maar met de andere opmerking ben ik het uiteraard eens, klantvriendelijk is het niet. Ik kan me dan ook niet herinneren wanneer een groot/succesvol bedrijf voor het laatst 'echt' klantvriendelijk is geweest voor mij. Zegt dat niet genoeg?

• jimz93
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 21-03 17:19
@iedereen dank voor alle reacties(!) :)

Wellicht inderdaad niet handig geweest om de boel via Paypal direct terug te laten boeken (stukje frustratie / onrechtvaardigheidsgevoel) , ik had ergens ook verwacht dat er een geschil werd geopend waardoor je eerst in contact komt met de verkoper. Ik herinner me overigens de auto-renewal wel uitgezet te heben eind vorige maand, wel vreemd dat dit aan stond want ik heb mijn PSN via een losse kaart gekocht en zet dit soort dingen normaliter direct uit. Ik ga eens kijken of ik vanaf volgende maand de boel in kan laten gaan want de PS+ games van deze maand interesseren me niet zo.

Verder kan ik nog wel gewoon offline spelen, maar alle PSN gerelateerde zaken zijn geblokkerd (bijv de store)
Finraziel schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 21:32:
Toch ook maar even naar die auto renew setting van PS+ gekeken en die stond bij mij dus ook aan...
Ik vind dat toch raar want ik heb het geactiveerd met een code. Ja het zal ongetwijfeld wel ergens in de kleine lettertjes gestaan hebben, maar als je met een code een dienst activeert dan verwacht je toch niet dat ze vervolgens doodleuk een nieuwe termijn gaan incasseren? Ik zou ook goed pissig geweest zijn als aan het eind er ineens €60 afgeschreven zou worden...
Ik weet echt niet meer hoe het er uit zag toen ik die code invoerde en of er ergens een checkbox stond om automatisch door te laten lopen, maar ik ben normaal heel precies met die dingen (ik lees vaak zelfs de license agreement door, hoewel vluchtig, als ik software installeer) dus ik kan me eigenlijk bijna niet voorstellen dat ik dat gemist heb (tenzij het gewoon echt verstopt ergens klein was of zo).
Precies dit dus :/

jimz93 wijzigde deze reactie 17-10-2018 06:35 (4%)

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

• Twixie
Yukidaruma schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 01:02:
Ik merk het nu ook. Was me gisteren niet opgevallen. Ziet er uit als een tijdelijke storing imaar van Sony zou het me nog niet verbazen mocht het met opzet zijn...

• s0kkie
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 00:05

s0kkie

Mozambique 'ere

Kan het auto-renewal gebrabbel niet lekker in het PS Plus topic? Het is sowieso al jaren bekend dat Sony dit doet dus als je er nu pas achter komt heb je jaren onder een steen geleefd.

PSN: https://psnprofiles.com/s0kkie-NL

• MartijnS72
  • Registratie: augustus 2000
  • Niet online
psvjw schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:24:
[...]

Bedankt.

Het zit waarschijnlijk ook in zijn EA-account; je moet, dacht ik, minimaal 13 jaar zijn om EA games online te mogen spelen.

Dat betekent dus niet alleen een nieuw PSN-account, maar ook een nieuw EA-account als je de geboortedatum niet kunt aanpassen.

• MartijnS72
  • Niet online
Werkt deze link misschien wel om de automatische verlenging van PS Plus uit te zetten via de accountbeheerwebsite?

https://account.sonyenter...pe=ACCOUNT_SERVICE&filter=

• Twixie
MartijnS72 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 09:46:
Werkt deze link misschien wel om de automatische verlenging van PS Plus uit te zetten via de accountbeheerwebsite?
Yep, die blijkt te werken, maar hoeveel PS4 gebruikers zijn er op de hoogte van die SEN account ? Het is in de PS Store dat het moet werken want dat is waar de meesten het initieel hebben aangeschaft, al dan niet met een pre-paid code.
EDIT: LOL, dit is echt wel typisch en neigt toch echt wel naar slechte wil van Sony: op de PS Store kan je dus wél je automatisch vernieuwen inschakelen, maar niet uitschakelen !

Twixie wijzigde deze reactie 17-10-2018 09:51 (15%)

• MartijnS72
  • Niet online
Twixie schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 09:49:
[...]

Yep, die blijkt te werken, maar hoeveel PS4 gebruikers zijn er op de hoogte van die SEN account ? Het is in de PS Store dat het moet werken want dat is waar de meesten het initieel hebben aangeschaft, al dan niet met een pre-paid code.
Ben ik helemaal met je eens, vooral omdat de abonnementen op de SEN-website verstopt staan tussen de games die je ooit hebt aangeschaft of geclaimd.

Dat "abonnementenbeheer" via de store is ook vrij recent volgens mij? Het was mij niet eerder opgevallen.

• psvjw
MartijnS72 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 09:34:
[...]

Het zit waarschijnlijk ook in zijn EA-account; je moet, dacht ik, minimaal 13 jaar zijn om EA games online te mogen spelen.

Dat betekent dus niet alleen een nieuw PSN-account, maar ook een nieuw EA-account als je de geboortedatum niet kunt aanpassen.
Ik heb even gezocht: https://help.ea.com/nl-nl...accounts/#agerequirements

In Nederland is de minimumleeftijd voor een EA-account dat online kan zelfs minimaal 16 jaar 8)7

• Twixie
Het is alleszins niet alleen EA games. Het is echt met alle online games, dus Sony houdt zelf ook een bepaalde minimum leeftijd aan voor online gaming. Het is overigens wel belachelijk, want mijn zoon van 8 kan perfect Fortnite spelen op zijn iPad, maar dus niet op de PS4.

• SmooK
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 15:02
Ik denk dat dit niet perse te maken heeft met dat Sony niet wil dat jongeren online spelen want het zijn toch potentiële klanten. Het is vooral achteraf gezeik voorkomen omdat Henkie van 5 vieze woordjes heeft geleerd op psn en Sony daar dan de schuldige in is. Nu pareren ze dit door te zeggen. Ja maar Henkie mocht van ons niet online gamen.

SmooK wijzigde deze reactie 17-10-2018 10:56 (13%)

PSN: raysmook

• Twixie
SmooK schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 10:54:
Ik denk dat dit niet perse te maken heeft met dat Sony niet wil dat jongeren online spelen want het zijn toch potentiële klanten. Het is vooral achteraf gezeik voorkomen omdat Henkie van 5 vieze woordjes heeft geleerd op psn en Sony daar dan de schuldige in is. Nu pareren ze dit door te zeggen. Ja maar Henkie mocht van ons niet online gamen.
Maar dat kan gemakkelijk opgelost worden door kinderen bvb wel online te laten spelen zonder voice.
En wat doet de concurrentie eigenlijk ? Nintendo games hebben ook online features en ik heb nog nooit gehoord dat kinderen niet online kunnen met een Switch. Zou het eens willen testen maar heb momenteel enkel offline games. En wat met de XBox ? Dat kan ik eventueel proberen met de XBox 360 die hier nog staat stof te vangen (als er daar nog online games op werken...).

PS: bovendien is het wel zo dat in de US ze wél een setting hebben in de Parental Controls om kinderen toe te laten online te gamen, dus het is echt wel een EU ding precies. Zie: https://community.eu.play...111/page/3#thread-replies . In die screenshot: "Age Filtering for Online Content" is een setting die wij niet hebben.

Twixie wijzigde deze reactie 17-10-2018 11:23 (17%)

Net blij met een Email met 3 maanden gratis Netflix van PS+.

Op de link geklikt om te verzilveren-->email ingevoerd:

Helaas kom je niet in aanmerking voor deze aanbieding.

:(

Mijn YouTube / Mijn SoundCloud

• DigitalError
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 15:08
Dennis585 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:39:

:(
Zal wel weer alleen zijn als je een nieuwe abonnee bent :P

PSN: rubensaurus

@DigitalError

Ik baal echt en de code is ook voor bestaande abonnees.
Ik heb al een klacht richting PS Support gestuurd.

• Winkiller
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22-03 19:39

Winkiller

De Mopperpot

Ik kan via de browser en store, dan op je naam klikken, dan abonnementenbeheer de boel uitzetten hoor.

http://oi64.tinypic.com/lw1ap.jpg

Winkiller wijzigde deze reactie 17-10-2018 12:24 (23%)

Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg.

• Twixie
Winkiller schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 12:20:
Ik kan via de browser en store, dan op je naam klikken, dan abonnementenbeheer de boel uitzetten hoor.

[Afbeelding]
En heb je ook op die button geklikt ? ;) Want die screenshot toont niets. Het is als je op de button klikt dat je een melding krijgt dat het niet lukt.

• dglavimans
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 14:48
Dennis585 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 12:08:
@DigitalError

Ik baal echt en de code is ook voor bestaande abonnees.
Ik heb al een klacht richting PS Support gestuurd.
Zelfde probleem, lijken niet de enige te zijn helaas
dglavimans schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 13:01:
[...]

Zelfde probleem, lijken niet de enige te zijn helaas
Ga je klacht hierheen sturen, net zoals ik heb gedaan:

https://www.playstation.com/nl-nl/get-help/contact-form/

Ik wil mijn Netflix, anders draai ik ze de nek om. :+

• dglavimans
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 14:48
Dennis585 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 13:27:
[...]

Ga je klacht hierheen sturen, net zoals ik heb gedaan:

https://www.playstation.com/nl-nl/get-help/contact-form/

Ik wil mijn Netflix, anders draai ik ze de nek om. :+
Via twitter zei playstation nederland dat ze ervan op de hoogte zijn en aan werken

• Twixie
Ik denk dat er nog wel wat meer fout gelopen is met die actie. Ik zie immers dat ik ook een mail gekregen heb dat ik 3 maand gratis Netflix krijg. Ik heb echter helemaal geen PS+ verlengd met deze actie, want ik had al PS+ tot ergens in 2020. Dus mogelijk hebben ze het snel disabled, en gaan ze het dan terug oplossen voor wie er wel recht op had ?

EDIT: grappig... Ik krijg zelfs helemaal niet de foutmelding van @Dennis585 . Integendeel, na het invullen van mijn e-mail adres krijg ik : "Je ontvangt binnenkort je tegoedboncode. Hou je inbox in de gaten."

EDIT2: mail gekregen:
Om te genieten van 3 maanden Netflix, klik je gewoon op de onderstaande link en volg je de instructies op het scherm.
Je kunt je cadeau tot en met 31/10/2018 verzilveren.
Als ik de link volg, kom ik gewoon op een pagina van Netflix waar ik nog altijd een code moet invullen, maar die ik dus niet heb.

Kortom: ze hebben er (zoals vaak) weer een zootje van gemaakt.

Twixie wijzigde deze reactie 17-10-2018 13:41 (49%)

• psvjw
Twixie schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:21:
[...]

Maar dat kan gemakkelijk opgelost worden door kinderen bvb wel online te laten spelen zonder voice.
En wat doet de concurrentie eigenlijk ? Nintendo games hebben ook online features en ik heb nog nooit gehoord dat kinderen niet online kunnen met een Switch. Zou het eens willen testen maar heb momenteel enkel offline games. En wat met de XBox ? Dat kan ik eventueel proberen met de XBox 360 die hier nog staat stof te vangen (als er daar nog online games op werken...).

PS: bovendien is het wel zo dat in de US ze wél een setting hebben in de Parental Controls om kinderen toe te laten online te gamen, dus het is echt wel een EU ding precies. Zie: https://community.eu.play...111/page/3#thread-replies . In die screenshot: "Age Filtering for Online Content" is een setting die wij niet hebben.
Definitie van child-accounts op de Xbox: https://support.xbox.com/.../child-account-definition

En dan vervolgens: https://support.xbox.com/...8853a4acb8f318b06d747823b

By default, if the child is under 8 years of age, Access to content is set to “Off.”
...
You're not restricted by date of birth—you decide which maturity level is appropriate.

Lijkt er dus op dat je als ouder daar vrije keuze hebt...

• Twixie
Dennis585 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:39:

Waar kreeg jij die melding ? Ik neem aan dat je die van Sony/PS+ kreeg ?

Ik ben er nu immers wel in geslaagd een code te verkrijgen. Ik moest gewoon uitloggen uit Netflix, en dan terug op die link van PS+ klikken, dan kwam ik op een Netflix page waar die code al ingevuld was, en ik nog gewoon mijn mail adres moest ingeven.
Als ik het echter ingeef, krijg ik deze melding : "Dit account komt niet in aanmerking voor cadeauboncodes. Probeer een ander e-mailadres." maar dit is dus wel degelijk een Netflix foutmelding. Nochtans zegt de mail van PS+ : " je kunt deze code ook verzilveren als je al een Netflix-abonnement hebt. Dit mag je niet laten liggen."

Kortom, nog altijd vanalles mis met deze actie :P. Ik ga eens Netflix chat contacteren, die zijn altijd heel behulpzaam.

EDIT: uitleg van Netflix. Omdat mijn Netflix gekoppeld is aan Google Play, en ik dus via Google betaal, kom ik niet in aanmerking voor cadeaucodes ! 8)7

EDIT2: staat blijkbaar ook in hun FAQ : https://help.netflix.com/...ResultClick&q=facturering
Kan ik een promotieaanbieding van Netflix inwisselen als ik betaal via Google Play?
Promoties van Netflix kunnen niet worden gebruikt voor een account dat via Google Play wordt gefactureerd. Je kunt de promotie van Netflix inwisselen door eerst de facturering van Netflix via Google Play te annuleren en dan je promotie in te wisselen nadat je huidige factureringsperiode is afgelopen.
Annuleren is echter geen optie, om de simpele reden dat ik mijn Netflix betaal via resterende belwaarde op mijn telefoon. En dat wil ik zeker niet kwijt.

Twixie wijzigde deze reactie 17-10-2018 15:00 (27%)

• Winkiller
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22-03 19:39

Winkiller

De Mopperpot

Twixie schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 12:53:
[...]

En heb je ook op die button geklikt ? ;) Want die screenshot toont niets. Het is als je op de button klikt dat je een melding krijgt dat het niet lukt.
Oh ok je hebt gelijk, via de console lukt het inderdaad wel. :o

http://oi65.tinypic.com/23h83gl.jpg

Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg.

• DigitalError
Dus iedereen met PS+ krijgt gratis Netflix want ik heb de mail net ook gehad maar niet verlengd :+

• Twixie
DigitalError schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 14:23:
Dus iedereen met PS+ krijgt gratis Netflix want ik heb de mail net ook gehad maar niet verlengd :+
Lijkt er wel op ja. De mail nog eens gelezen, en daar staat ook niets in over die actie. Enkel dat ze blij zijn dat ik PS+ heb en ze me daarvoor willen belonen.

Al ben ik er dus zelf blijkbaar niets mee door een beperking van Netflix... :(

EDIT: Heb nu zelfs een tweede keer de mail gekregen, met een andere link. Helaas checken ze blijkbaar op e-mail adres van je PS+ want ik kan slechts 1x claimen en ook met een ander mail adres werkt het niet (dan krijg ik de foutmelding van @Dennis585 dat ik niet in aanmerking kom).

Twixie wijzigde deze reactie 17-10-2018 14:32 (23%)

Ik had begrepen dat die Netflix Actie alleen geldig was in Noord Amerika ...

Fools! said I, You do not know, Silence like a cancer grows!

• DigitalError
-SaveMe- schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 14:36:
Ik had begrepen dat die Netflix Actie alleen geldig was in Noord Amerika ...
Ik woon niet in noord Amerika :+

• nicobrys
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 13:38
Ook mail gekregen en zonder problemen kunnen gebruiken.

• hostje
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 21-03 20:51
Ik heb geen mail gekregen (zal ik wel ergens hebben uitgezet), maar heb wel PSplus. Is die link in de mail met Netflix aanbieding generiek en kan iemand hem dan hier plaatsen? Of is die link account gebonden?

Update: nog even gekeken in mijn account instellingen en berichtgeving staat gewoon aan. Krijg echter nooit mails van Sony met aanbiedingen. Vreemd...

hostje wijzigde deze reactie 17-10-2018 15:06 (27%)

• The Inquisitor
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 09:22

The Inquisitor

Greetings weaklings

Idem als hierboven

Alienware M17 | iPhone 8 | iPad Air 2 | aTV 4 | aWatch s3 | Sonos | Philips Hue | Synology DS216+II | PS4 PRO & PSVR

• grun93
  • Registratie: april 2004
  • Nu online
hostje schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 14:59:
Ik heb geen mail gekregen (zal ik wel ergens hebben uitgezet), maar heb wel PSplus. Is die link in de mail met Netflix aanbieding generiek en kan iemand hem dan hier plaatsen? Of is die link account gebonden?
Account gebonden volgens mij, je moet op een button drukken en die leidt naar een url met een unieke code.
Maar ik kreeg de mail ook pas een paar minuten geleden, ik denk dat je hem nog wel krijgt vandaag of morgen.

• Twixie
hostje schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 14:59:

Update: nog even gekeken in mijn account instellingen en berichtgeving staat gewoon aan. Krijg echter nooit mails van Sony met aanbiedingen. Vreemd...
Die link bevat duidelijk een unieke id, dus ik vermoed wel dat ze die checken tegen een e-mail adres. Heb de mail zelf 2x gekregen maar met een verschillende unieke id, maar beide links werken enkel als ik mijn eigen mail adres in geef.
Ik krijg zelf wel regelmatig mails, o.a. met de nieuwe kortingen, de maandelijkse games, etc...
Nu, in dit geval, zou ik verwachten dat iedereen (die in aanmerking komt) hem zou krijgen ongeacht of je aangeduid hebt dat je reclame wil krijgen. Kan gewoon zijn dat het even duurt, als ze miljoenen mails moeten uitsturen.

Twixie wijzigde deze reactie 17-10-2018 15:19 (3%)

Bij mij doet de mail het wel gewoon en ik krijg binnenkort de code :>

• MeNTaL_TO
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22-03 22:05

MeNTaL_TO

The future is not set

Nog meer mensen een mailtje gekregen van PS Plus voor 3 maanden gratis Netflix omdat je PS Plus hebt?
2 Collega's hebben het mailtje niet gekregen. Nee er werden geen account gegevens gevraagd, alleen je PS Plus email adres en de 3 maanden is bevestigd door Netflix, dus geen scam actie.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

• MRE-Inc
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 23-03 23:13

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

MartijnS72 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 09:34:
[...]

EA account ben ik destijds ook tegenaan gelopen. Ik heb net voor mijn 2 jarige zoon alvast een EA account aangemaakt met dat ergens 2000 zodat het een 18+ account is. Daarna uitgelogd en opnieuw ingelogd en kon gewoon de geboorte datum weer aanpassen. Je hebt dus geen nieuw account nodig.

XBL: MRE Inc | PSN: MRE-Inc | Mixer: MRE-Inc

• JJFS
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 08:39

JJFS

PSN: deviousDF2

Twixie schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 13:37:
Ik denk dat er nog wel wat meer fout gelopen is met die actie. Ik zie immers dat ik ook een mail gekregen heb dat ik 3 maand gratis Netflix krijg. Ik heb echter helemaal geen PS+ verlengd met deze actie, want ik had al PS+ tot ergens in 2020. Dus mogelijk hebben ze het snel disabled, en gaan ze het dan terug oplossen voor wie er wel recht op had ?

EDIT: grappig... Ik krijg zelfs helemaal niet de foutmelding van @Dennis585 . Integendeel, na het invullen van mijn e-mail adres krijg ik : "Je ontvangt binnenkort je tegoedboncode. Hou je inbox in de gaten."

EDIT2: mail gekregen:

[...]

Als ik de link volg, kom ik gewoon op een pagina van Netflix waar ik nog altijd een code moet invullen, maar die ik dus niet heb.

Kortom: ze hebben er (zoals vaak) weer een zootje van gemaakt.
Helemaal bovenin de mail staat een link "Online Bekijken" als je daarop klikt dan wordt de code wel automatisch ingevuld op die pagina.

• Twixie
MeNTaL_TO schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 16:27:
Nog meer mensen een mailtje gekregen van PS Plus voor 3 maanden gratis Netflix omdat je PS Plus hebt?
2 Collega's hebben het mailtje niet gekregen. Nee er werden geen account gegevens gevraagd, alleen je PS Plus email adres en de 3 maanden is bevestigd door Netflix, dus geen scam actie.
Ja, veel posts in het PS4 topic die de mod overigens naar hier gaat verplaatsen. De link die je krijgt heeft wel een unieke id die gekoppeld is aan je PS+ e-mail adres. Vandaar dat ze ook verder niets vragen. Met de link kan alleen jij iets doen dus. Ik kreeg hem overigens zelfs 2x, maar allebei lijken ze gekoppeld aan zelfde mail adres, dus ik kon geen 2x claimen. Daarna krijg je een mail met een link naar Netflix. Die mail speel je best niet kwijt, want die is dan weer gekoppeld met een Netflix gift code van €32.97 (3 maand).

• spijkerhoofd
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 23-03 16:59
MeNTaL_TO schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 16:27:
Ik heb de mail vanmiddag gekregen. Ik wilde net de 3 maanden netflix claimen en type daarin mijn ps+ email in en dan staat er ineens "Helaas kom je niet in aanmerking voor deze aanbieding." |:( Hebben meer mensen dit? En weten we zeker dat het geen scam is?
spijkerhoofd schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 17:58:
Ik heb de mail vanmiddag gekregen. Ik wilde net de 3 maanden netflix claimen en type daarin mijn ps+ email in en dan staat er ineens "Helaas kom je niet in aanmerking voor deze aanbieding." |:( Hebben meer mensen dit? En weten we zeker dat het geen scam is?
Dit heb ik ook en meerdere mensen op Reddit ook. Ik heb PS Support al gemailed.

• Twixie
[...]
En weten we zeker dat het geen scam is?
Zeker weten, want ik heb een code.
Alleen kan ik hem om een andere reden niet gebruiken: Netflix klanten die hun abonnement hebben via Google Play (en dus via Google betalen) kunnen geen gift codes gebruiken... Je krijgt dan overigens een gelijkaardige foutmelding, maar wel eentje van Netflix op de Netflix website.

Die "Helaas kom je niet in aanmerking voor deze aanbieding." krijg ik overigens als ik een verkeerd e-mail adres invul. Dus ik zou eens dubbelchecken onder welk e-mail adres je bij PSN geregistreerd staat.

• spijkerhoofd
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 23-03 16:59
Twixie schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 18:41:
[...]

Zeker weten, want ik heb een code.
Alleen kan ik hem om een andere reden niet gebruiken: Netflix klanten die hun abonnement hebben via Google Play (en dus via Google betalen) kunnen geen gift codes gebruiken... Je krijgt dan overigens een gelijkaardige foutmelding, maar wel eentje van Netflix op de Netflix website.

Die "Helaas kom je niet in aanmerking voor deze aanbieding." krijg ik overigens als ik een verkeerd e-mail adres invul. Dus ik zou eens dubbelchecken onder welk e-mail adres je bij PSN geregistreerd staat.
Is je PS+ email het zelfde adres als waar je mee inlogt op PS+? Want dat is het e-mailadres wat ik invoerde.

• Twixie
spijkerhoofd schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 18:55:
[...]
Is je PS+ email het zelfde adres als waar je mee inlogt op PS+? Want dat is het e-mailadres wat ik invoerde.
Ik neem aan van wel. Dus ja, ongetwijfeld is er nog wel meer aan de hand waardoor het bij sommigen niet werkt. Je zou ook nog kunnen checken naar exact welk adres de mail van PS+ gestuurd was.

• joyrider3774
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 18-10-2018
[...]

ik heb net de voucher geclaimed. je krijgt initieel een email waar je op klikt en je email confirmeerd. Nadien krijg je link naar de website van netflix waar je een voucher code moet op ingeven en wordt er idd 32.97 euro toegevoegd als wallet credit bij je netflix account als je al lid bent wordt eerst het bedrag van de wallet gebruikt en nadien wordt je terug gecrediteerd via je kredietkaart.

Nu langs de andere kant als er abusers zijn zou dit wel een uitgelezen moment zijn voor hen om hierrond een phishing campagne op te zetten die je account details opvraagt. Het zou me niet verbazen dat het gebeurd, het nieuws staat al op een paar sites sinds enkele dagen.

Dus als je merkt dat je moet inloggen via je psn account (wat ik niet moeten doen heb) ipv gewoon je psn email adres te confirmeren, zou ik opletten

BVB:
https://www.vgr.com/lucky...3-free-months-of-netflix/
https://www.psx-sense.nl/...3-maanden-netflix-cadeau/

• Qweridee
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 23-03 17:00
Ik heb die Netflix aanbieding vorige maand al gehad, werkt verder prima, er is een tegoed wat nu gebruikt word(zal bij mij geen 3 maand zijn, we hebben het duurdere abbo)

• Twixie
Qweridee schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 19:13:
Ik heb die Netflix aanbieding vorige maand al gehad, werkt verder prima, er is een tegoed wat nu gebruikt word(zal bij mij geen 3 maand zijn, we hebben het duurdere abbo)
Was dat vorige maand niet gewoon een promo als je je abonnement verlengde ? Of heb je effectief zomaar out of the blue die 3 maand gekregen, zoals nu duidelijk het geval is ?
Ik lees elders ook al dat het alleen zou zijn als je 'auto-renew' aanstaan hebt. Geen idee wat daar van aan is.

• Qweridee
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 23-03 17:00
Twixie schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 19:21:
[...]

Was dat vorige maand niet gewoon een promo als je je abonnement verlengde ? Of heb je effectief zomaar out of the blue die 3 maand gekregen, zoals nu duidelijk het geval is ?
Ik lees elders ook al dat het alleen zou zijn als je 'auto-renew' aanstaan hebt. Geen idee wat daar van aan is.
Nee, ik heb tot en met 2021 Ps+ lopen! Het is dus inderdaad een cadeautje, had me ook nergens voor aangemeld. Netflix zelf heb ik ook een lopend abbo van, welke niet eens gekoppeld is aan hetzelfde e-mail adres. Netflix staat op naam van mijn vriendin, PS+ op mijn naam.

Auto-renew staat wel aan bij mij.

• Shinobi-vs-Gast
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 15:05
Leuke actie om drie maanden gratis Netflix te krijgen, gelijk verzilverd. :*)

Shikata ga nai.

• ilfamo
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 09:18
Hier nog niks gezien.

• Geronimous
  • Laatst online: 10:24

Geronimous

Moderator Spielerij
Amount Redeemed
€32,97

Hier ook binnen. Altijd leuk zo rond de duurste maanden van 't jaar!

FT-17 FTW!

• Oxigeon
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 08:09

Oxigeon

En zo is dat!

Ik lees veel verhalen dat je ps+ abbo op auto renewel moet staan wil je in aanmerking komen voor Netflix. Maar vind hier zelf niks van terug

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• DigitalError
Oxigeon schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 06:07:
Ik lees veel verhalen dat je ps+ abbo op auto renewel moet staan wil je in aanmerking komen voor Netflix. Maar vind hier zelf niks van terug
Dat lijkt me stug want dat staat uit bij mij.

• Oxigeon
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 08:09

Oxigeon

En zo is dat!

Ik weet het ook niet. Ik heb het ook uitstaan. Maar ik kom weer niet in aanmerking om een of andere reden. Wel krijg ik de nieuwsbrief gewoon.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• lubbertkramer
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 15:14
Shinobi-vs-Gast schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 20:48:
Leuke actie om drie maanden gratis Netflix te krijgen, gelijk verzilverd. :*)
Hier ook binnen, leuke actie voor de kleine _/-\o_

• Phase
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 23-03 16:21

Phase

Supremely Insane

Nou, dat was een aangename verrassing. Ik had vorige week ook die email gekregen, email ingeklopt en de melding gekregen dat ik er niet voor in aanmerking kwam. Verder geen aandacht meer aan geschonken, kreeg ik net een nieuwe email met een claim knop: worked like a charm :) :)

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Mijn gratis Netflix klopte niet in de PS+ email. Ik PS support gemailed de 17de en vandaag email terug van support met rechtstreeks kado bon code voor Netflix. Super support en nu 3 maanden gratis Netflix.

YAHOO!!!

• M a r c o
  • Registratie: april 2006
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

@Dennis585 zo goed vind ik de actie/service anders niet.

Naar wat ik begrijp uit de reacties van PS op twitter is de actie slechts selectief naar gebruikers gestuurd.
Heb je geen mail gehad, dan lijk je er naar te kunnen fluiten.
Verder geen enkele reactie naar de voorwaarden, of wie dan wel of niet in aanmerking komt.

https://twitter.com/PlayStationNL/status/1052899081775968256

https://twitter.com/ilFamo/status/1052828215272763392

• ilfamo
M a r c o schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 10:57:
@Dennis585 zo goed vind ik de actie/service anders niet.

Naar wat ik begrijp uit de reacties van PS op twitter is de actie slechts selectief naar gebruikers gestuurd.
Heb je geen mail gehad, dan lijk je er naar te kunnen fluiten.
Verder geen enkele reactie naar de voorwaarden, of wie dan wel of niet in aanmerking komt.

https://twitter.com/PlayStationNL/status/1052899081775968256

https://twitter.com/ilFamo/status/1052828215272763392
Het lijkt idd volstrekte willekeur. Geen verdere uitleg. Ik vind dit heel vreemd, 3 maanden bij het verlengen van je abbo is duidelijk, maar waarom hier volstrekt willekeurig codes worden uitgedeeld is moeilijk uit te leggen. Het is geen reclame en geeft mij iig geen goed gevoel hier bij.

• M a r c o
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

@ilfamo ik heb opheldering gevraagd (op twitter) over wie wel of niet in aanmerking komt, maar nog weinig reactie hierop van PSNL

• ilfamo
M a r c o schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 11:45:
@ilfamo ik heb opheldering gevraagd (op twitter) over wie wel of niet in aanmerking komt, maar nog weinig reactie hierop van PSNL
Zoals je zag kreeg ik ook een vaag antwoord van ze. Iets over verschillende groepen gebruikers. Maar ik wist niet dat verschillende groepen binnen de playstation plus abonnees waren.

• M a r c o
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

Zie nu pas dat dat jou reactie was ;)
Misschien selecteren ze naarmate hoe lang je al PS+ lid bent.
Ik ben al sinds het begin in 2010 lid en dat onafgebroken.

Als je net een week PS+ hebt geven ze je natuurlijk geen gratis Netflix.

• RedNas74
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 09:40
Dennis585 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 12:01:
Misschien selecteren ze naarmate hoe lang je al PS+ lid bent.
Ik ben al sinds het begin in 2010 lid en dat onafgebroken.

Als je net een week PS+ hebt geven ze je natuurlijk geen gratis Netflix.
Ik ben onafgebroken lid sinds 2013 en ik kom niet in aanmerking voor de aktie. Vreemd.

• M a r c o
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

@Dennis585 Ben net zoals hierboven al ononderbroken lid sinds 2012 of 2013. heb nog tot eind 2019 lopen, en heb zelfs nog een kaart liggen voor nog een jaar.

De ellende is dat PS zelf niet wil aangeven wie er nu wel of niet in aanmerking komen.
Nu lijkt het wel volledig willekeurig te zijn, wat bij velen toch een onrechtmatig gevoel geeft.

M a r c o wijzigde deze reactie 19-10-2018 13:37 (37%)

• Beakzz
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 23-03 20:55
Ben elk jaar een paar maanden niet lid (speel zo goed als niet meer op de PS4) en ik heb wel een code.

• M a r c o
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

naast twitter een mail gestuurd aan support.

Autorespons:
Bedankt voor je bericht. Momenteel ondervindt onze support afdeling enorme drukte, waardoor we niet tijdig alle verzoeken kunnen behandelen. Onze excuses voor het ongemak en we willen je graag bedanken voor je geduld. We zullen je aanvraag zo snel mogelijk behandelen.
Goh, hoe zou dat nu toch komen. 8)7
Als ze nu zelf eens wat sneller met een statement zouden komen of verduidelijking, zou niet iedereen individueel de helpdesk moeten aanspreken.

@Beakzz Als ze nu zouden aangeven of het enkel geldt als je binnen een bepaalde periode afgesloten/verlengt hebt dan was het duidelijk. Ik heb dit jaar inderdaad geen PS+ aangeschaft, omdat ik eind vorig jaar in 1 keer voor 2 jaar heb toegevoegd..

M a r c o wijzigde deze reactie 19-10-2018 14:26 (18%)

• Tweakmans
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 23-03 22:08
Hier geen enkel probleem ondervonden om de codes te verkrijgen in te wisselen. Broertje had er ook een ontvangen, dus beide kortingscodes op dezelfde account geactiveerd en nu kunnen we zes maanden gratis Netflix kijken dankzij PlayStation. Niet verkeerd! 8)

• Tim01
  • Laatst online: 22-03 16:50
M a r c o schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:24:
naast twitter een mail gestuurd aan support.

Autorespons:

[...]

Goh, hoe zou dat nu toch komen. 8)7
Als ze nu zelf eens wat sneller met een statement zouden komen of verduidelijking, zou niet iedereen individueel de helpdesk moeten aanspreken.

@Beakzz Als ze nu zouden aangeven of het enkel geldt als je binnen een bepaalde periode afgesloten/verlengt hebt dan was het duidelijk. Ik heb dit jaar inderdaad geen PS+ aangeschaft, omdat ik eind vorig jaar in 1 keer voor 2 jaar heb toegevoegd..
Al een reactie gehad?

Ben zelf ook al sinds het begin onafgebroken lid maar ook geen mail gehad. Als ik mij niet vergis heb ik vorige keer ook meteen voor 2 jaar verlengd ivm een of andere aanbieding

• M a r c o
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

@Tim01 , nope, Totaal stilzwijgen van Playstation.
zowel via mail als twitter. Ze negeren alles.

M a r c o wijzigde deze reactie 22-10-2018 13:36 (3%)

• ilfamo
M a r c o schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 13:34:
@Tim01 , nope, Totaal stilzwijgen van Playstation.
zowel via mail als twitter. Ze negeren alles.
Best triest eigenlijk, geeft alleen maar aan dat zelf ook de criteria niet weten.

• M a r c o
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

Net via de mail reactie gehad.
geen mail = geen netflix.

linkje naar voorwaarden:
https://www.playstation.com/nl-nl/legal/netflix10b/
Gebruikers moeten:

(i) een e-mail van de organisator hebben ontvangen met informatie over de promotie en een koppeling naar het toepasselijke product (de 'promotiemail'). Opmerking: alleen gebruikers geselecteerd door de organisator en die ervoor hebben gekozen om promotie-/marketingberichten van de organisator te ontvangen, komen in aanmerking; en/of

(ii) vooraf zijn geselecteerd door de organisator en het toepasselijke product kunnen aanschaffen in de toepasselijke store zonder de e-mailkoppeling te gebruiken.

• Tim01
  • Laatst online: 22-03 16:50
M a r c o schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 19:04:
Net via de mail reactie gehad.
geen mail = geen netflix.

linkje naar voorwaarden:
https://www.playstation.com/nl-nl/legal/netflix10b/

[...]
Dat ik niets ontvangen zal er misschien ook aan liggen dat ik al jaren onafgebroken lid ben mij Netflix en ze mij dus niet als nieuwe klant kunnen winnen

• MeNTaL_TO
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22-03 22:05

MeNTaL_TO

The future is not set

Tim01 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 13:43:
[...]

Dat ik niets ontvangen zal er misschien ook aan liggen dat ik al jaren onafgebroken lid ben mij Netflix en ze mij dus niet als nieuwe klant kunnen winnen
Dat zal het niet zijn, al netflix lid sinds ze het in de UK aanbieden en toch de aanbieding gekregen, denk dat je je ergens voor ingeschreven moet hebben.
Of PSN en Netflix op hetzelfde email adres geregistreerd moeten hebben?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

• Pompi
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 23-03 17:59
Het stukje van de voorwaarden dat M a r c o quote heeft het over promotiemailtjes, kan dus zijn dat je die in je profiel uit hebt staan. Ik heb ook geen mail gekregen, maar weet van mijzelf wel dat ik die vinkjes meestal uitzet omdat je er normaal toch niks uit krijgt.

• Kidjuh
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 23-03 10:03
M a r c o schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 11:45:
Netflix heeft natuurlijk een shitload aan data verkregen van PS Plus over hoeveelheid aankopen, online gedrag, worden er veel filmpjes gekeken etc. etc. Op basis daarvan target Netflix een bepaalde doelgroep. "Geheel willekeurig" is al lang niet meer van deze tijd.

PSN: Kidjuh | PS4 Division 2 Tweakers clan | https://discord.gg/rk6nd68

• Pepper92
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 23-03 22:19
Pompi schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 14:51:
Het stukje van de voorwaarden dat M a r c o quote heeft het over promotiemailtjes, kan dus zijn dat je die in je profiel uit hebt staan. Ik heb ook geen mail gekregen, maar weet van mijzelf wel dat ik die vinkjes meestal uitzet omdat je er normaal toch niks uit krijgt.
Dat zal het niet zijn. Hier ook de aanbieding niet ontvangen, maar krijg wel wekelijks andere promotie aanbiedingen van plus.
Pagina: 1 ... 54 55 56 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True