• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:49
De witte werkt stock op 1,35V wat ik me nog herinner van toen ik alle low profile reepjes van Corsair aan de PW heb toegevoegd. De rest werkt op 1,5V, wat door Intel is aangeraden voor SB, al denk ik dat 1,35V ook best gaat werken, deze kan gewoon af met minder volt. Ik denk dat het dan afhangt van je keuze voor welke kleur vs prijs.

• Mqrk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-08 16:57
marcel87 schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 15:28:
De witte werkt stock op 1,35V wat ik me nog herinner van toen ik alle low profile reepjes van Corsair aan de PW heb toegevoegd. De rest werkt op 1,5V, wat door Intel is aangeraden voor SB, al denk ik dat 1,35V ook best gaat werken, deze kan gewoon af met minder volt. Ik denk dat het dan afhangt van je keuze voor welke kleur vs prijs.
Okey bedankt! Qua kleur lijkt me zwart op zich wel mooier, maar we hebben het hier uiteindelijk toch over de binnenkant van de pc, dus dan ga ik voor de goedkoopste. Nogmaals iederen bedankt voor de hulp met het samenstellen!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 22:42

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Mqrk, waar gaat je kast precies staan? Heb je namelijk opgelet dat het deurtje niet 270 graden open kan en naar links draait, dus als je de kast rechts van je neerzet, zit de deur in de weg.
Just an FYI ;).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mqrk
  • Laatst online: 28-08 16:57
Hero Of Time schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 17:51:
Mqrk, waar gaat je kast precies staan? Heb je namelijk opgelet dat het deurtje niet 270 graden open kan en naar links draait, dus als je de kast rechts van je neerzet, zit de deur in de weg.
Just an FYI ;).
Haha bedankt voor de informatie, aan dit soort details had ik inderdaad nog niet gedacht 8)7 ! Ik heb vrij veel keuze over waar de kast komt te staan, maar de meest logische plek is links van me, dus dit komt goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samvspr
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-09 17:52
Beste Tweakers,

Ik ben nieuw hier en heb de afgelopen dagen wat rond gekeken, op zoek naar een workstation.
Die ik thuis kan gebruiken tijdens mijn studie Automotive Engineering (HBO werktuigbouwkunde).

De belangrijkste gebruiksdoelen zullen zijn: CAD-CAE
Solidworks 2- en 3D tekeningen maken, met bij behorende kracht berekeningen en flow simulations.
CATIA + rendering software om modellen netjes weer te geven
Werken met MatLab, het bouwen van elektrische schema's (canbus, digitale uitlees systemen en dergelijke)
Verder gebruik van office, surfen op het web, filmpje kijken en af en toe gamen.

In het begin getwijfeld over AMD maar toekomst voor de FX processoren zag er niet heel goed uit. Dus gekozen voor i7 2600k
Wat grafischekaart betreft gekozen voor HD6950, omdat firepro kaarten niet zo goed zouden presteren voor gaming en films.

Budget was ingesteld op €1350 inclusief randapparatuur maar hier zit nog speling in.

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 44,95€ 44,95
1Dell Ultrasharp U2311H€ 199,-€ 199,-
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 18,20€ 18,20
1Thermaltake V3 Black Edition€ 38,-€ 38,-
1Scythe Mugen 3€ 37,05€ 37,05
1Scythe Slip Stream SY1225SL12L, 120mm€ 6,40€ 6,40
1Logitech Wireless Combo MK520€ 38,31€ 38,31
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 256,-€ 256,-
1Cooler Master Silent Pro M1000€ 126,-€ 126,-
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 158,98€ 158,98
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 51,99€ 51,99
1Sapphire HD6950 Dirt3 Edition€ 229,-€ 229,-
1Asus P8P67 PRO (REV.3.1)€ 129,90€ 129,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.333,78

Wat vinden jullie er van en zien jullie misschien nog verbeter punten?
Verder had ik nog een card reader en wireless netwerk kaart toegevoegd.

Ik had in gedachte om over een jaar eventueel 8gb extra werkgeheugen toe te voegen en er een zelfde videokaart in crossfire opstelling bij te plaatsen. Wat is jullie gedachten hier over? En is mijn voeding dan sterk genoeg?

Ik hoop zo weer een tijd mee te kunnen en een behoorlijk goed systeem te hebben voor de komende jaren.

Ik zat te denken om het systeem te bestellen bij 4launch en het ook door hun laten assembleren.
Of zijn er mensen die daar slechte ervaringen mee hebben?

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp.
Van Sam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madcow88
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:27
Hey tweakers,

Een tijdje terug was er een best buy guide met een programmeurs computer.
Deze computer beviel mij wel erg, ik ben alleen bang dat hij inmiddels erg verouderd is.

Ik vroeg me af of jullie mij kunnen mee helpen met het nadenken over de hardware van mijn nieuwe pc.
ik heb de volgende eisen:
  • Alle hardware moet goed kunnen draaien onder Ubuntu.
  • De computer moet zo stil mogelijk zijn (liefst zoveel mogelijk passief gekoeld op het moederbord zelf).
  • Grafisch heb ik niet zoveel nodig maar ondersteuning van 4 beeldschermen vind ik wel belangrijk. (voor veel plain text editors en terminals)
  • 4gb werkgeheugen met desnoods met wat uitbreid mogelijkheden.
  • Hardeschijf moet gewoon stil zijn en groter dan 320GB (wat dus niet zo erg veel is.)
  • Grote van de kast maakt mij niets uit zolang de kast maar goed koelt en erg stil is.
  • CPU minimaal een I5.
  • Prijskaartje onder de 1000 euro.
Hopelijk kunnen jullie een beetje met mij mee denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:17
En wat heb je zelf al uitgezocht?

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:09
Programmeren kan je op elke machine, het is vooral afhankelijk welke IDE je wil runnen...
Je zegt Ubuntu dus ik ga uit van C++ of iets in webdevelopment (PHP/CSS/MySQL).
Voor C++ zou een i5 leuk zijn, maar heb je echt alleen maar nodig als je games gaat bouwen ofzo.

Mijn vraag net als BSTnjitRam: Wat heb je zelf uitgezocht? Hoe kom je bij deze eisen?
En waarom kan iets langzamers of goedkopers (want 1000 is heel veel in mijn ogen) niet voldoen aan jouw eisen?

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Volgens mij is dit gewoon een standaard PC. Daar zijn genoeg topics over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Onder de 1000 euro moet wel lukken denk ik, als je geen fancy GPU of voeding hoeft (en de beeldschermen niet in het budget zitten). Ik weet zo niet welke GPU's standaard 4 schermen aankunnen - veel high-end kunnen sowieso 3 aan - dus daar zou je wat meer naar moeten kijken.

4 GB en een gewone harde schijf zou ik echter niet aanraden - en dit komt uit ervaring. 8 GB is wel het minimale, en liever kun je gewoon 16 GB nemen, kost toch relatief weinig. Dan kun je zonder problemen meerdere instanties van (bijvoorbeeld) Java draaien, evenals wat VM's als je die gebruikt. Ik zou ook overwegen om een SSD te nemen, dat past in je budget en het levert je gewoon heel veel op voor programmeerwerk. Eventueel kun je er alsnog een 320 of 500 GB harde schijf bijnemen voor opslag.

Als je geld over hebt kun je ook voor een I7 gaan ipv een I5, dan heeft je software 8 threads tot z'n beschikking. Dat heeft ook weer voordeel als je (weer) meerdere omgevingen en VM's open hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madcow88
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:27
Aghanim schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 16:38:
Volgens mij is dit gewoon een standaard PC. Daar zijn genoeg topics over te vinden.
het blijft belangrijk dat hij (bijna) geen enkel geluid maakt.
Bij veel topics word hier niets over gezegd en is vaak ook niet op te filteren.

Ik draai op het moment idd vooral veel PHP, MySQL, Apache en python (dus web dev).
Er bestaat een kans dat ik deze computer nog verder flink ga upgraden dus een bigtower zou ik het liefste hebben.
C++ beoefen ik niet en ik ben ook niet bezig met 3d graphics.

op het moment zit ik de denken aan:
  • 2x Sapphire HD 5450 512MB DDR3 PCIE HDMI
  • Kingston HyperX SSD SATA III 2.5" 120GB (besef namelijk dat ik eingelijk niet zoveel gebruik)
  • 2x Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile
veel verder ben ik nog niet gekomen aangezien ik moeilijk vind een moederbord en processor hier bij te kiezen.
Doe het liefst iets met 4 cores.

super snelle boot zou een gave feature zijn waar ik wel wat extra geld aan wil uit geven.
maar vermoed dat ik dat voornamelijk softwarematig moet oplossen.
beeldschermen heb ik trouwens al en hoeven er niet bij gekocht worden.

Weten jullie ook of de octo cores van AMD oke zijn? of kan je beter bij Intel blijven?
Ga namelijk binnenkort wel individuele cores programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

madcow88 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 19:52:
[...]

het blijft belangrijk dat hij (bijna) geen enkel geluid maakt.
Bij veel topics word hier niets over gezegd en is vaak ook niet op te filteren.

Ik draai op het moment idd vooral veel PHP, MySQL, Apache en python (dus web dev).
Er bestaat een kans dat ik deze computer nog verder flink ga upgraden dus een bigtower zou ik het liefste hebben.
C++ beoefen ik niet en ik ben ook niet bezig met 3d graphics.

op het moment zit ik de denken aan:
  • 2x Sapphire HD 5450 512MB DDR3 PCIE HDMI
  • Kingston HyperX SSD SATA III 2.5" 120GB (besef namelijk dat ik eingelijk niet zoveel gebruik)
  • 2x Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile
veel verder ben ik nog niet gekomen aangezien ik moeilijk vind een moederbord en processor hier bij te kiezen.
Doe het liefst iets met 4 cores.

super snelle boot zou een gave feature zijn waar ik wel wat extra geld aan wil uit geven.
maar vermoed dat ik dat voornamelijk softwarematig moet oplossen.
beeldschermen heb ik trouwens al en hoeven er niet bij gekocht worden.

Weten jullie ook of de octo cores van AMD oke zijn? of kan je beter bij Intel blijven?
Ga namelijk binnenkort wel individuele cores programmeren.
Het algemene idee is meestal dat nVidia beter geschikt is om te draaien onder Linux. Als jij echter weet dat deze AMD kaartjes ook prima werken onder Ubuntu dan is er natuurlijk geen probleem.

Qua behuizing: pricewatch: Fractal Design Define R3 (Zwart)
Dit is een net geprijsde behuizing die ervoor gemaakt is om geluid tegen te houden :).

Qua koeling processor: pricewatch: Scythe Ninja 3 Silent Version deze koeler zou heel stil moeten zijn, is pas geïntroduceerd dus ik ben nog niet op de hoogte van benchmarks. Kun je zelf even opzoeken ;).

SSD is inderdaad stil en snel :). Qua snelheid en betrouwbaarheid scoort de Crucial M4 128GB goed: pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB
review: reviews: Crucial m4: koning onder de ssd's

Geheugen: Hoeveel geheugen heb je nodig?

AMD vs Intel: Ik heb in het AMD processortopic op GoT te horen gekregen dat de nieuwe AMD FX processor deze maand ergens verwacht wordt. Je kunt daar nog even op wachten. Anders is een Intel i5 2500K voldoende lijkt me, of je moet profijt kunnen hebben van hyperthreading dan kun je kijken naar de Intel i7 2600K. AMD komt wel met een 8 core op de markt :), dus als je nog even geduld hebt kun je daar op wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:29
Thanks allen!
De Renderbak is nu in de maak.

- Antec Midi Tower Sonata IV ATX, 620W (zwart)
- Asus P8P67 B3 Rev. 3.1 iP67, SATA600 RAID, USB3.0
- Corsair 4x4GB, DDR3, PC12800, CL9, Vengeance LP (blauw)
- EVGA Videokaart PCI-e GeForce 8400GS 512MB 1xDVI/HDMI
- Intel Core i7 2600 3.40GHz 8MB Box
- Lite-On DVD-ROM IHDP118-18 16x/48x, IDE Bulk (zwart)
- Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 NL 1u 64bit OEM
- Scythe Processor Koeler Mugen 3 AMD & Intel
- Western Digital Harddisk 3.5" 500GB, SATA600, 7200rpm, WD5002AALX

Toch voor de 2600 gegaan in een midibakje (de corsair koeler ging niet passen). De goedkope renderbak van Mafketel was een goed alternatief maar dan had ik er meteen 2 neer kunnen zetten. Mocht ik in de toekomst wellicht meer nodig hebben dan stop ik liever nog een 2600 bij. Gezien cpu snelheid al snel weer achterhaald is. Verder niet voor de meest simpele Mobo gegaan met oog in de toekomst een goede videokaart er bij te zetten voor GPU rendering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
Succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:29
thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 15:26
Wie kan me helpen.

Ik zit te denken aan onderstaand systeem samen te stellen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Iiyama E2473HDS-B1€ 175,-€ 175,-
1Fractal Design Define R3 (Zwart)€ 84,50€ 84,50
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 182,90€ 182,90
1Corsair Builder CX430 V2€ 35,95€ 35,95
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 86,90€ 86,90
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 49,-€ 49,-
1Asrock H67M B3€ 73,45€ 73,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 687,70

Ik wil een stabiel ( snel ), stil systeem voor de dagelijkse bezigheden, photobewerking, Doe geen games, het systeem hoeft niet overgeklokt te worden.

De CPU heb ik gekozen door de graphics 3000 daarom de K serie. Prijs prestatie lijken me goed.

Ik zit alleen met de keuze van het moederbord wie kan me helpen ik zal ook geen gebruik maken van de caching mogelijkheden zoals de Z68 borden.

Of zijn er mischien andere opties voor bovenstaand systeem ?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-09 23:51

Kortfragje

......

Hoi allemaal,

Aangezien ik tegen de limieten van mijn huidige systeem aan loop op mijn werk, zat ik te kijken of ik een systeem met 32 GB geheugen in elkaar kon zetten. (Ik heb eerst de Dell site geprobeerd, wel zo makkelijk, maar daar maken ze bij 16 --> 32 gb de stap van 300 euro extra --> 2400 euro extra, dat is niet echt een optie)

Nu heb ik de volgende wenslijst in elkaar gezet:

wenslijst: Workstation
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Xeon E3-1220 Boxed€ 171,10€ 171,10
1OCZ StealthXStream II 600W€ 56,-€ 56,-
2Kingston KVR1066D3Q8R7SK2/16G€ 135,70€ 271,40
1Asus P8H61 EVO (rev. 3.0)€ 80,99€ 80,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 579,49

Volgens de specs van de processor zou dit moeten werken, MAAR er staat depending on type of memory. Nu kon ik niet vinden wat dan het verschil maakt. http://ark.intel.com/products/52269

Ik ben wel ook de spec sheet ingedoken: http://www.intel.com/cont...amily-vol-1-datasheet.pdf (pagina 21 heeft een tabel). En hier hebben ze het gewoon over 8 GB per DIMM configuratie met 4 DIMMs.

Weet er misschien iemand wat dit verschil maakt en zou deze set up gewoon werken met 32 GB beschikbaar? Alvast bedankt voor de hulp :)

De voeding zou dit ook makkelijk moeten trekken dunkt me...

Edit, thanx for de move :)

http://www.gjpvanwesten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twijfel tussen Processors, Moederborden & Geheugen en [BBG aanschaf] Workstation... toch maar de BBG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
limboconnect schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 16:05:
*KNIPPER-DE-KNIP*

Ik wil een stabiel ( snel ), stil systeem voor de dagelijkse bezigheden, photobewerking, Doe geen games, het systeem hoeft niet overgeklokt te worden.
Ik mis je budget. Mij lijkt dat je voor fotobewerking wellicht beter voor een scherm kunt gaan met IPS scherm, bijvoorbeeld een U2311 of U2410 o.i.d., tenzij je uiteraard maar heel af en toe voor de lol photoshopt, dan kan wellicht een TN panel ook wel. Als je budget toereikend is, wil ik adviseren om toch in ieder geval eens te kijken naar een scherm met IPS paneel, eventueel kan je in dit topic terecht voor dergelijke schermen.

Verder weet ik niet hoeveel programma's je altijd installeert, maar wellicht is het handiger om voor een 128GB te gaan. Verder mis ik nog een aantal HDD's voor je data(?).

Eventueel kan je voor wat extra stilte en wat betere koeling nog denken aan een andere (third party) CPU koeler, dan de standaard boxed koeler.
De CPU heb ik gekozen door de graphics 3000 daarom de K serie. Prijs prestatie lijken me goed.
Ik heb het idee dat de IGP van je CPU nou niet heel hard meewerkt in bijvoorbeeld PS CS5. Het gaat allicht, alleen niet heel snel. Daarbij wordt vaker als maatstaaf gebruikt (bijv. in het BBG Gamesysteem): gamen=i5-2500(K), foto/film bewerken=i7-2600(K).

Als je het allemaal voor de lol doet en het niets uit maakt qua tijd, dan is een i5-2500(K) snel zat. Dat is een overweging die je maakt en je budget moet toereikend zijn.
Ik zit alleen met de keuze van het moederbord wie kan me helpen ik zal ook geen gebruik maken van de caching mogelijkheden zoals de Z68 borden.
Kijk gewoon naar welke features je nodig hebt, zowel per chipset (ook afhankelijk wat je nu doet met die CPU, dus bijvoorbeeld caching, mogelijkheid op OC CPU/gebruik IGP) als binnen een chipset (hoeveelheid USB3/SATA 6Gbps/PCI-e 2. x16/PCI/formfactor). Het ligt er dus een beetje aan wat je wilt/verwacht en wat je budget is.
Kortfragje schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 19:58:
*KNIP*

wenslijst: Workstation
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Xeon E3-1220 Boxed€ 171,10€ 171,10
1OCZ StealthXStream II 600W€ 56,-€ 56,-
2Kingston KVR1066D3Q8R7SK2/16G€ 135,70€ 271,40
1Asus P8H61 EVO (rev. 3.0)€ 80,99€ 80,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 579,49

Volgens de specs van de processor zou dit moeten werken, MAAR er staat depending on type of memory. Nu kon ik niet vinden wat dan het verschil maakt. http://ark.intel.com/products/52269

Ik ben wel ook de spec sheet ingedoken: http://www.intel.com/cont...amily-vol-1-datasheet.pdf (pagina 21 heeft een tabel). En hier hebben ze het gewoon over 8 GB per DIMM configuratie met 4 DIMMs.
Op pagina 21 wordt ook terug verwezen naar hoofdstuk 1, paragraaf 1.2.1 om precies te zijn, welke te vinden is op pagina 11 en 12.

Pin me er niet op vast, want dit is ook de eerste keer dat ik me er in heb verdiept, maar ik begrijp het stukje bij par. 1.2.1 als volgt:
Het stukje over "depending of memory types" slaat op het type PCH, in dit geval dus van Cougar Point, behorend bij LGA1155. Er staat in par. 1.2.1 daarover:

The type of memory supported by the processor is dependent on the PCH (PCH=Platform Controller Hub) SKU in
the target platform
  • Advanced Server/Workstation PCH platforms support ECC and non-ECC unbuffered DIMMs
  • Essential and Standard Server PCH platforms support ECC un-buffered DIMMs
Als je bij PCH Cougar Point op wikipedia kijkt, dan zie je daar dus de verschillende chipsets binnen LGA1155. De "advanced server/workstation" borden bestaan dus blijkbaar uit C202/C204/C206, terwijl bijvoorbeeld B65/Q67 chipsets waarschijnlijk binnen "essential en standaard server platform" vallen.

Volgens mij heeft het gewoon allemaal te maken met of de PCH wel of niet ECC RAM ondersteund, that's it, mits het sowieso op 1,5V werkt (zie ook par. 1.2.1). Zoals ik zei, ik ben er ook niet echt in thuis, dus als iemand mij positief weet te verbeteren... graag! :)

Nu we het toch over ECC hebben, als ik op de site van ASUS bij je mobo kijk, dan zie ik niet dat ECC wordt ondersteund. Wellicht dat je moet switchen naar een bord van Intel welke dat misschien wel kan of Supermicro ofzo.
De voeding zou dit ook makkelijk moeten trekken dunkt me...
Lijkt me eigenlijk overkill, maar ja, makkelijk trekken doet ie waarschijnlijk ook. Efficiënt?, mwah denk dat het tegen valt. :9

[ Voor 20% gewijzigd door Aardwolf op 11-10-2011 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadbeef_ahc
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-02-2024
Beste Tweakers,

ik probeer een workstation samen te stellen voor mijn fotostudio.
Hierbij wordt de nadruk gelegd op het nabewerken van extreem grote fotobestanden en later mogelijk video..
Extreem grote bestanden -> 1GB t/m 200 GB. Momenteel hebben wij last van extreem veel tijdsverlies door het swappen op trage disks.

Dit swappen willen wij verhelpen door 2x 128 GB SSD Raid0 in te zetten als swapdrive.
Daarnaast 16 t/m 32 GB intern geheugen.

De 3e SSD wordt gebruikt om het systeem te booten en de hoofdapplicaties binnen windows 7 op te kunnen starten en actieve projecten tijdelijk in op te slaan. Mochten er toch nog bottleneck problemen ontstaan bij het openen van de 200GB bestanden, zou ik er een 4e SSD aan kunnen koppelen.
Overige apps komen op de normale HD's (die we hier in overvloed hebben liggen)

De SSD-Swapdrives wil ik aan de intel 6GB-sata poorten hangen (raid0). De andere Boot SSD aan de Marvell SSD Controller (Kan je hiervan opstarten en kan je hier ook raid0 op gebruiken icm een 4e ssd?)

Verder dubbelle 27" dell monitoren.

#ProductPrijsSubtotaal
2Dell Ultrasharp U2711€ 582,-€ 1.164,-
1NZXT Phantom€ 129,71€ 129,71
1Thermalright Venomous X Retail Incl. Fan and Fan holder€ 48,37€ 48,37
1Logitech G19 Gaming Keyboard (Qwerty)€ 120,-€ 120,-
1Microsoft Intellimouse Explorer 3.0€ 32,60€ 32,60
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 262,-€ 262,-
3Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 160,-€ 480,-
1MSI GTX570 Twin Frozr III Power Edition/OC€ 318,84€ 318,84
1Asus P8Z68-V PRO€ 154,95€ 154,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.710,47

Ik heb de volgende vragen die ik niet goed beantwoord krijg:
  1. Kan de bovenstaande videokaart via de DVI poorten twee beeldschermen aansturen op de native resolutie van 2560x1440. Of moet er een tweede videokaart in?
  2. Welk geheugen moet er in, ik zie zoveel mogelijkheden met de bijbehorende prijsverschillen.
    Het liefst 32 GB maar alles boven de 16 is al ok?!?
  3. Zijn er opmerkingen over mijn lijst?
p.s. Het systeem wordt in 2-voud gebouwd, met een 5e Dell monitor om op de bestaande/oude werkstation te gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deadbeef_ahc schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 12:30:
• Kan de bovenstaande videokaart via de DVI poorten twee beeldschermen aansturen op de native resolutie van 2560x1440. Of moet er een tweede videokaart in?
Volgens MSI heb je genoeg aan één videokaart, zie de site daar staat:
Dual-link DVI x 2
• Welk geheugen moet er in, ik zie zoveel mogelijkheden met de bijbehorende prijsverschillen.
Het liefst 32 GB maar alles boven de 16 is al ok?!?
Neem 4x4GB, 8GB geheugenreepjes zijn nog verschrikkelijk duur, over een jaar zal dat wel anders zijn, kun je dan overstappen naar 32GB bijvoorbeeld.
• Zijn er opmerkingen over mijn lijst?
Ik vind SSD's in RAID eigenlijk niks en ik vraag mij af of je er wel veel mee opschiet.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadbeef_ahc
Ik zoek eigenlijk iets specifiekere antwoorden op mijn vragen:

WELK type geheugen, het liefst met link naar pricewatch. 4x4 is het minste wat ik wil gebruiken, maar ik zie graag verwijzingen naar de daadwerkelijke produkten.
Een 4x4 en 4x8GB suggestie zou ik op prijs stellen.

RAID0 voor twee SSD swapdrives in zetten heeft de volgende extreme voordelen:
De snelheid van de diskacces wordt (theoretisch) verdubbeld. Ook de capaciteit wordt opgeteld. Zodoende kan ik mijn 200GB bestanden theoretisch in hun geheel in de swapspace kwijt. En gezien het swapspace is zijn de nadelen van Raid0, het verlies van data bij wegvallen van 1 device niet van invloed.

Dat er twee monitore tegelijk aan de DVI x2 gekoppeld kunnen worden, had ik al in de gaten, maar alle fabrikanten die ik heb bezocht, vermelden niet met welke resolutie. Niet dat straks bij maximale resolutie het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deadbeef_ahc schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 15:09:
WELK type geheugen, het liefst met link naar pricewatch. 4x4 is het minste wat ik wil gebruiken, maar ik zie graag verwijzingen naar de daadwerkelijke produkten.
Een 4x4 en 4x8GB suggestie zou ik op prijs stellen.
2x pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G = 4x4GB
4x pricewatch: Corsair Vengeance CMZ8GX3M1A1600C10 = 4x8GB
RAID0 voor twee SSD swapdrives in zetten heeft de volgende extreme voordelen:
De snelheid van de diskacces wordt (theoretisch) verdubbeld.
Niet verdubbelt maar gehalveerd.
Ook de capaciteit wordt opgeteld. Zodoende kan ik mijn 200GB bestanden theoretisch in hun geheel in de swapspace kwijt.
Dat klopt wel.
En gezien het swapspace is zijn de nadelen van Raid0, het verlies van data bij wegvallen van 1 device niet van invloed.
Maar geen mogelijkheid tot TRIM, je zou ook een grotere SSD kunnen nemen.
Dat er twee monitore tegelijk aan de DVI x2 gekoppeld kunnen worden, had ik al in de gaten, maar alle fabrikanten die ik heb bezocht, vermelden niet met welke resolutie. Niet dat straks bij maximale resolutie het niet werkt.
Dat is maar de helft van de quote wat je leest in de andere helft staat dat het kan.
Dual-link DVI x 2

[ Voor 4% gewijzigd door -The_Mask- op 14-10-2011 15:56 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadbeef_ahc
-The_Mask- schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 15:54:
[...]

2x pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G = 4x4GB
4x pricewatch: Corsair Vengeance CMZ8GX3M1A1600C10 = 4x8GB

[...]
Niet verdubbelt maar gehalveerd.

[...]
Dat klopt wel.

[...]

Maar geen mogelijkheid tot TRIM, je zou ook een grotere SSD kunnen nemen.

[...]
Dat is maar de helft van de quote wat je leest in de andere helft staat dat het kan.

[...]
Moeilijk allemaal.
Volgens deze uitleg, bij SSD raid0 -> dubbel speed + dubbele capaciteit.
TRIM niet nodig, omdat het een swapdrive is, zodra de file gesloten wordt, is de drive weer leeg.
Vandaar mijn keus voor 2x128 ipv 1x256.

Als ik voor 16 GB ga, zijn dan de aangegeven 4x4 dims de juiste (kerk in het midden gelaten) of moet zijn er snellere? Geheugensnelheid is erg belangrijk voor mijn toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deadbeef_ahc schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:38:
Volgens deze uitleg, bij SSD raid0 -> dubbel speed + dubbele capaciteit.
Dubbele capaciteit idd en de data doorvoerssnelheid zal idd verdubbelen, accesstime zal verslechteren.
TRIM niet nodig, omdat het een swapdrive is, zodra de file gesloten wordt, is de drive weer leeg.
Nee TRIM zorgt er juist voor dat het gewist wordt, standaard zal er namelijk niks gewist worden maar wordt het als leeg gemarkeerd terwijl de data er nog wel gewoon staat. Daarom kun je gewiste data vaak ook nog terughalen met recoverysoftware aangezien het niet gewist is.
Vandaar mijn keus voor 2x128 ipv 1x256.
Je weet ook dat de grotere SSD's altijd sneller zijn dan hun kleinere broertjes.
Als ik voor 16 GB ga, zijn dan de aangegeven 4x4 dims de juiste (kerk in het midden gelaten) of moet zijn er snellere? Geheugensnelheid is erg belangrijk voor mijn toepassing.
Geheugensnelheid zal helemaal niks uitmaken, maar wat bedoel je met kerk? :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadbeef_ahc
Dit gaat hem worden uiteindelijk.
Andere tower, betere videokaart.

#ProductPrijsSubtotaal
2Dell Ultrasharp U2711€ 572,90€ 1.145,80
1Sony Optiarc AD-7280S-0B0 Zwart€ 15,60€ 15,60
1Corsair Graphite 600T€ 119,69€ 119,69
1Thermalright Venomous X Retail Incl. Fan and Fan holder€ 48,37€ 48,37
1Logitech G500€ 37,-€ 37,-
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 259,-€ 259,-
1Corsair HX850W€ 139,95€ 139,95
3Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 159,-€ 477,-
2Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C8€ 58,-€ 116,-
1MSI N580GTX Twin Frozr II/OC€ 419,-€ 419,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.052,36

[ Voor 4% gewijzigd door Deadbeef_ahc op 21-10-2011 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Lekkere set hoor. Wow! :9~

Al vroeg ik me af hoe prof het moet, gezien je zei dat je dit voor een fotostudio deed? EIZO schermen zijn een stukje beter dan die van Dell, al zijn ze wel reteduur.
Wellicht nog te denken aan een kalibratieset om je monitoren te kalibreren voor de juiste kleuren? Of heb je zoiets al liggen?

Heb je gecontroleerd of het RAM gaat werken i.v.m. met je CPU koeler, wanneer alle sloten gevuld zijn? Anders beter te gaan voor (low/normal) profile RAM, deze Vengeance bijvoorbeeld.

offtopic:
Niet dat het er veel toe doet misschien, maar ik vind het door de kast+toetsenbord+muis dit systeem dan weer overkomen als gamebak. Mja, dat zal allicht niets uitmaken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadbeef_ahc
Het RAM was voor mij het moeilijkst om te kiezen. Moet ik nu low profile of met koeling pakken. Ik ben uiteindelijk gegaan voor de MET koelvinnen versie. CL8 12800/1600 4x 8GB.
Ik heb de Thermalright venomous X gepakt als processorkoeler. Deze heeft een hogere voet en is smaller, zodat een mogelijke ventilator tussen de processor en RAM geplaatst kan worden. Zo niet, moet ik de fan aan de andere kant monteren van de koeler, daar is volgens mij ruimte.

Ik ga vanmiddag bestellen. Ik hoop dat er nog sturende adviezen komen als ik fouten heb gemaakt.

C8 of C9. Gaat dat wat uitmaken? Ik wil licht gaan overclocken. Niet radicaal, maar als het iets gaat toevoegen wel.
Anders kan ik gewoon voor de goedkopere C9 versie gaan als ik het goed heb gelezen.

De kast is gekozen, omdat de kabels goed zijn weg te werken, ik de kast esthetisch mooi vond (ik vind de witte NZXT Phantom (white) ook mooi, maar qua constructie iets minder) De studio is geheel zwart met witte vloer.
Daarnaast moest er plaats zijn voor de 3 SSD drives, de vele sATA HD's en een DVD.

Het keyboard is een zeer bewuste keus. Door de game-toetsen heb ik beschikking over veel macro-keys die in in foto en video applicaties kan programmeren. Dat is extreem efficiënt werken.
De muis is een compromis. Ik heb een goedkope nodig, die goed presteert en hoge resolutie heeft. Daarnaast een goede duimknop.
Dus niet alleen gamers zijn blij met toegevoegde functionaliteiten aan invoer apparatuur

[ Voor 47% gewijzigd door Deadbeef_ahc op 21-10-2011 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Deadbeef_ahc schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:02:
Het RAM was voor mij het moeilijkst om te kiezen. Moet ik nu low profile of met koeling pakken. Ik ben uiteindelijk gegaan voor de MET koelvinnen versie. CL8 12800/1600 4x 8GB.
Ik heb de Thermalright venomous X gepakt als processorkoeler. Deze heeft een hogere voet en is smaller, zodat een mogelijke ventilator tussen de processor en RAM geplaatst kan worden. Zo niet, moet ik de fan aan de andere kant monteren van de koeler, daar is volgens mij ruimte.
Klopt idd, laatste wat je zegt. Ik ga altijd uit van fans in push-pull voor de betere koeling, maar eventueel één fan aan de andere kant kan ook, geen idee hoeveel graden koelcapaciteit het scheelt, maar bij een lichte OC maakt het misschien inderdaad weinig uit. Punt is wel dat je er even rekening mee moet houden, anders zit je daar zodadelijk met een dure kit of koeler.
C8 of C9. Gaat dat wat uitmaken? Ik wil licht gaan overclocken. Niet radicaal, maar als het iets gaat toevoegen wel.
Anders kan ik gewoon voor de goedkopere C9 versie gaan als ik het goed heb gelezen.
Bij Sandy Bridge staat de klok van het geheugen los van de klok van je processor. Het schaalt dus niet meteen mee wanneer je de cpu overklokt. Hier een overzicht of het voor jouw veel zal schelen bijv. in LR of PS CS5.
De kast is ... *KNIP* ... invoer apparatuur.
Ja inderdaad, zoiets dacht ik al, maar ik dacht ik merk het even op in mn post. Als het voor jou logisch/handig en/of zelfs mooi/leuk is, dan moet je dat gewoon doen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Laatst online: 12:15

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Gezien de goede recenties van Windows 7 in de grafische sector en het feit dat het prijsverschil tussen een Mac Pro en een PC in mijn ogen niet meer te rechtvaardigen is ben ik bezig met het samenstellen van een Workstation als alternatief voor de aanschaf van een (tweedehands) Mac Pro waar ik in eerste instantie aan aan het denken was.

Ik ben echter al een aantal jaren niet meer bezig met het bijhouden van alle vernieuwingen op hardware gebied en wat dat betreft dan ook langzaamaan een leek aan het worden ;) vandaar dat ik hier maar eens zal posten wat ik tot nu toe bij elkaar gesprokkeld heb:

#ProductPrijsSubtotaal
2Intel Xeon E5645€ 465,71€ 931,42
1Microsoft Windows 7 Ultimate (NL Retail)€ 246,33€ 246,33
1Fractal Design Define XL (Titanium)€ 118,90€ 118,90
2Noctua NH-U9DX 1366€ 51,-€ 102,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3S4R9SK3/12G€ 122,18€ 122,18
1Thermalright HR-07 Duo High€ 27,80€ 27,80
1Thermalright HR-07 Duo Low€ 27,80€ 27,80
1Lite-On iHBS112 Zwart€ 82,90€ 82,90
1Nexus Tranquillity RX-8500€ 89,90€ 89,90
1Supermicro MBD-X8DTI-F€ 336,31€ 336,31
1Gigabyte GV-R577SL-1GD€ 125,54€ 125,54
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.211,08

Ik heb echt geen idee of bovenstaande hardware "the best bang for my buck" is en hoop dan ook dat lezers met wat meer recente en workstation hardware ervaringen er hun licht eens op kunnen laten schijnen O-)

Ik heb nog getwijfeld over 2x Xeon E5620, maar het totale verschil van € 290,- op dit bedrag tegenover de prestatiewinst heeft met toch voor de E5645 doen kiezen.

http://www.cpubenchmark.n...el+Xeon+E5620+%40+2.40GHz
www.cpubenchmark.net/cpu....el+Xeon+E5645+%40+2.40GHz

Ter info: Bovenstaande is echt het max van mijn budget en ik wil hiervoor een systeem dat net als een Mac Pro qua hardware enkele jaren "mee kan met de rest".

HDD's etc. heb ik nog afdoende in huis, maar heb ook hier voor mezelf maar even een kleine future whish list gemaakt:

#ProductPrijsSubtotaal
2Western Digital Caviar Black WDBAAZ0020HNC, 2TB€ 115,37€ 230,74
1OCZ Agility 3 SATA III 2.5" SSD 120GB€ 139,-€ 139,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 369,74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Ik vraag me af of het slim is om te gaan voor een dual socket op LGA1366 bord (X58), mede omdat X79 naar verwachting eind november wordt geïntroduceerd en deze de X58 vervangt. Ik verwacht dat je straks in dezelfde prijsklasse ter hoogte van jouw totaalprijs, ook iets leuks kunt aanschaffen wat beter presteert en zuiniger is.

Verder mis ik even waarom je die huge RAM heatspreaders in je lijst hebt staan. Kies aub ook voor een wat betere voeding, Seasonic, XFX en/of Corsair zijn al de wat betere merken daarvoor. Eventueel is het voedingentopic daar nog voor te raadplegen.

Is in de grafische sector juist een goede grafische kaart niet belang (uiteraard ligt het eraan wat je wilt gaan doen)? En over je harde schijven wil ik opmerken dat je bij de HDD's eventueel kunt gaan voor 5400rpm disks als dit alleen voor data is. Met betrekking tot SSD's geldt dat je OCZ's 3e generatie SSD's beter nog even kunt vermijden qua betrouwbaarheid. Ga bij voorkeur eens kijken naar een Crucial M4 of een Intel 320/510.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Thx voor de tips!

X79 wordt wellicht naar verwachting eind november geintroduceerd, maar voor zover ik begrepen heb komen de Sandy Bridge E (Desktop) CPU's waarschijnlijk pas in het eerste kwartaal van 2012 toch? En de Xeon's zouden naar verluid nagenoeg gelijktijdig uit komen.

Bovendien is het maar afwachten hoe lang het duurt voor er dual socket (workstation/server) planken uitkomen in een betaalbare prijsklasse. EVGA heeft wel aangegeven een dual socket bord uit te brengen, maar EVGA kennende zal dit ook de hoofdprijs gaan kosten.

De X79 chipset kan in principe overweg met LGA 1366 CPU's, maar ook daar is het maar de vraag wie wanneer wat gaat produceren.

Die RAM spreaders: Just 4 fun ;)

Qua voeding zoek ik vooral stilte en daar is voor zover ik terug kan vinden de tranquility een goede keuze, maar alternatieven zijn welkom natuurlijk.

Videokaart is in 2D/grafisch ontwerp nog niet zo spannend, Photoshop gebruikt dit enkel nog voor wat standaard zaken, ook hier heb ik bewust voor passief gekozen ivm geluid. De Mac Pro is standaard ook maar voorzien van een HD5770.

Edit: heb overigens de hardware keuzes enigszins gebaseerd op de Mac Pro's

[ Voor 18% gewijzigd door floriske.nl op 21-10-2011 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadbeef_ahc
Al vroeg ik me af hoe prof het moet, gezien je zei dat je dit voor een fotostudio deed? EIZO schermen zijn een stukje beter dan die van Dell, al zijn ze wel peperduur.
Wellicht nog te denken aan een kalibratieset om je monitoren te kalibreren voor de juiste kleuren? Of heb je zoiets al liggen?
Eizo is te duur (we moeten 4 of 5 schermen hebben - 2 WS + 1 extra scherm voor aan de i7-18" laptop)
Reviews van deze Dell schermen reiken tot aan de hemel, dus waarom niet.

Ik heb een Spider Elite Pro om alle schermen te kalibreren. Anders kan je de foto's wel vergeten.
Zeker als er veel drukwerk bij zit.

Ik ga de RAMs wijzigen in C9, die zijn goedkoper en dankzij jouw goede hint/link naar de testreview weet ik zeker dat het weggegooid geld was.

Bedankt Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
floriske.nl schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 11:51:
Gezien de goede recenties van Windows 7 in de grafische sector en het feit dat het prijsverschil tussen een Mac Pro en een PC in mijn ogen niet meer te rechtvaardigen is ben ik bezig met het samenstellen van een Workstation als alternatief voor de aanschaf van een (tweedehands) Mac Pro waar ik in eerste instantie aan aan het denken was.

Ik ben echter al een aantal jaren niet meer bezig met het bijhouden van alle vernieuwingen op hardware gebied en wat dat betreft dan ook langzaamaan een leek aan het worden ;) vandaar dat ik hier maar eens zal posten wat ik tot nu toe bij elkaar gesprokkeld heb:

een vreemde config :)
Ik zou alleen een dual socket systeem nemen als je heel heel heel zeker zou weten dat je dat soort multithreaded power vaak nodig hebt. En ik weet niet wat je doet, maar ik denk dat dit systeem qua CPU vaak veels te overkill is, terwijl hij op andere gebieden steken laat vallen. Singlethreaded CPU power en opslag bijv.

Ik zou zelf ivm met 3D werk soms best wat aan 12 cores / 24 threads hebben, maar dan nog zou ik het anders doen omdat effectief al die cores vaak uit hun neus staan te eten terwijl je er zo veel geld voor neertelt..

Ik zou een degelijk single socket moederbord nemen met daarop een I7 980. Veel sneller qua singlecore bijv, en de helft goedkoper. (2.4ghz is beswel laag..) Samen met een goedkoper moederbord win je pieken. Stop die sowieso in een paar SSD's. Ik garandeer je 100% dat voor een werkbak SSD's echt een must zijn. Ik weet dat je denkt dat ze duur per MB zijn maar SSD's koop je voor de snelheid, niet voor de MB's en dat zijn ze zoooo waard. 1 SSD voor je OS en Apps, en 1tje voor je temp/werkfiles. En dan nog 1 of meer HD's er bij voor opslag. En als je die nog niet hebt, sparen voor een 30" 2560*1600 scherm..

Een 12 core mac-pro is een mooi ding maar vaak een slecht uitgebalanceerd ding vind ik.

Ik werk zelf op een i7 860 met HT aan overgeclocked op 3.3ghz, met een zootje ssd's, 12GB en een quadro er in. Zeer fijn werken. (CAD/CAM/3D, 2D, video) Alleen met renderen zouden meer cores leuk zijn, maar het gaat toch al snel.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
floriske.nl schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:06:
De X79 chipset kan in principe overweg met LGA 1366 CPU's, maar ook daar is het maar de vraag wie wanneer wat gaat produceren.
X79 chipset wordt gekoppeld aan een socket 2011 en niet aan een socket 1366. Wat voor PC heb je nu? Wat doe je nu allemaal met de PC en wat ga je er specifiek mee doen? Kun je echt niet wachten tot X79?
Qua voeding zoek ik vooral stilte en daar is voor zover ik terug kan vinden de tranquility een goede keuze, maar alternatieven zijn welkom natuurlijk.
pricewatch: Seasonic X-560 80+ Gold bijvoorbeeld, tien keer beter en zuiniger.
Edit: heb overigens de hardware keuzes enigszins gebaseerd op de Mac Pro's
Software voor Windows is toch vaak anders, dus stel je hardware daarvoor samen. Let vooral op GPU versnelling.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

X79 is door intel wel degelijk ook beschikbaar/geschikt gemaakt voor 1366, zoek er het frontpage nieuws maar eens op na.

Maar om je vraag te beantwoorden: Nee, ik kan eigenlijk niet wachten tot X79 als de eerste CPU's hiervoor pas begin- of misschien zelfs pas halverwege volgend jaar beschikbaar komen.

Ik werk momenteel thuis nog op een 5 jaar oude AMD 5000+ met 2GB RAM en die begint langzaamaan de geest te geven.

Ik ben sinds kort, naast een fulltime baan als grafisch vormgever, ook voor mezelf begonnen omdat er steeds meer opdrachten uit- en voor derden via de vrienden/kennissen kring kwamen.

Ik zal dus met enige spoed over moeten stappen naar een nieuw systeem en ik wil het dan ook gelijk goed doen en ben op zoek naar een mix tussen duurzaamheid/betrouwbaarheid en performance.

Mijn persoonlijke ervaring met high-end consumer gerichte onderdelen ten opzichte van business/server hardware is dat met de laatste categorie hardwareproblemen etc. veel schaarser zijn.

Mijn huidige systeem dateerd bijvoorbeeld uit 2006, was toen behoorlijk high end en daar heb ik gaandeweg al heel wat kuren aan moeten verhelpen, onze server op het werk is nog ouder en draait sinds dag 1 zonder ook maar 1 enkel hardware probleem.

De Mac Pro's op m'n werk hetzelfde verhaal, deze draaien als sinds respectievelijk 2006 en 2008 probleemloos en kunnen beiden nog goed mee qua prestaties.

Dat is de degelijkheid die ik zoek, ik ben dan wel een tweaker, maar voor mijn zakelijke systeem zoek ik iets waar juist niet of nauwelijks aan gesleuteld hoeft te worden.

Mbt het aantal cores/threads: Ik werkte in eerste instantie op een quadcore machine en daarna op een qua CPU gelijkwaardige octo core en dat verschil is voor mijn gevoel toch echt wel degelijk merkbaar.

Ok, wellicht dat 12 cores weer wat overdreven is, maar bij een snellere 6-Core (W3680 waar ik in eerste instantie aan zat te denken bijvoorbeeld) vraag ik me dan weer af of het niet te weinig is en deze zijn niet in een dual setup te draaien, anders zou ik nog kunnen kiezen voor een dual socket met in eerste instantie een enkele CPU.

Ik heb in mijn werk regelmatig Photoshop, Illustrator, Indesign en Bridge gelijktijdig in gebruik en aangezien steeds meer software van meerdere threads gelijktijdig gebruik begint te maken wil ik niet de fout maken een quadcore te pakken en achteraf spijt te krijgen dat ik er niet minimaal 8 van gemaakt heb.

Lastig................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Maar dat verschil in snelheids gevoel van quad/octo kan door nog meer dingen komen. Weet je de preciese specs van beide machines nog?

Die apps die je noemt zijn redelijk multithreaded, afhankelijk van welke bwerking je doet, maar als jij gewoon aan het werk bent doen de meeste cores vaak niets.. Plus die programma's tegelijk draaien is meer een RAM ding want ze kosten weinig CPU als je er niet mee bezig bent.

Vooral als je ten koste van SSD's gaat investeren in meer cores zeg ik; zonde, zorg iig voor SSD's en kijk dan wat je qua cpu kan krijgen.
Ik kan me niet voorstellen dat een i7 980 niet lekker loopt namelijk.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Nee helaas, de exacte specs weet ik niet, maar het waren beiden 2,8GHz quadcores, de ene single CPU de andere DUAL.

Aan de hand van de diverse opmerkingen ben ik nog maar eens opnieuw gaan puzzelen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Xeon W3680 Boxed€ 608,-€ 608,-
1Microsoft Windows 7 Ultimate (NL Retail)€ 246,33€ 246,33
1Fractal Design Define XL (Titanium)€ 119,-€ 119,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3S4R9SK3/12GI€ 124,78€ 124,78
1Lite-On iHBS112 Zwart€ 82,90€ 82,90
1Seasonic X-560 80+ Gold€ 114,-€ 114,-
2Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 159,90€ 319,80
1Supermicro X8SAX€ 236,20€ 236,20
1Gigabyte GV-R577SL-1GD€ 133,97€ 133,97
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.984,98

Het enige dat ik nog niet in de lijst heb staan is een CPU koeler, de socket zit vrij dicht bij het eerste PCi-E slot en bij Noctua op de site staat bij geen enkele koeler dat hij compatible is met dit mainboard, nog ff uitzoeken dus.

Wederom voor een Xeon gekozen ipv de i7 o.a. ivm ECC en wederom een Supermicro ipv bijvoorbeeld 'n Intel desktop board.

Logischer zo???? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee de kans dat normaal geheugen een fout maakt is zo verschrikkelijk klein dat het nut van ECC er voor jouw sowieso niet is. Vestig je trouwens niet te veel op het aantal core's, meer core's hoeft niet te bekeken dat het sneller is. En kijk ook naar GPU acceleration.

[ Voor 6% gewijzigd door -The_Mask- op 23-10-2011 17:02 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Wellicht, maar het prijsverschil vind ik het risico nog meer beperken wel waard. € 608,- is de laagste prijs in de pricewatch voor de W3680, maar bij Max ICT kost hij zelfs maar iets van € 545. Das maar vijf tientjes tov de i7
welke verder qua specs gelijk is.

Gpu acceleration wordt door Adobe enkel nog voor Photoshop gebruikt en in beperkte mate, een GPU upgrade in 'n later stadium is ook nog eens een stuk eenvoudiger dan CPU en de 5770 is op dit moment de rapste met passieve koeling.

Edit: en ik blijf er bij dat ik server/workstation grade mobo, cpu en mem wil, ofwel duurzaamheid en degelijkheid staan ook hoog op m'n lijstje.

En nav bovenstaande is "le question du jambon" uiteraard nog steeds: logischer? ;)

[ Voor 24% gewijzigd door floriske.nl op 23-10-2011 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadbeef_ahc
..., maar bij Max ICT kost hij zelfs maar iets van € 545...
Net mijn gehele systeem besteld via verschillende shops, MaxICT was bij veel artikelen stukken goedkoper. Echter na het lezen van de horrorverhalen bij de shop-reviews, sta ik er nog versteld van dat deze winkel nog bij Tweakers vermeld wordt. Ik heb totaal geen ervaring met deze shop, alleen dat ik er door de reviews juist niets heb besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadbeef_ahc
Dit systeem is vrijdagnacht besteld.
Bedank aan alle Tweakers voor het meedenken en adviezen.
Uiteindelijk ook de moeilijkste vraag opgelost gekregen, het Ram geheugen.

Kijken of ik dinsdag alles binnen heb, volgens de gebruikte shops was alles op voorraad. :?
MyCom melde vanmorgen?! (op zondag) dat mijn bestelling was verstuurd.

De totaalprijs klopt niet, is uiteindelijk € 3115,15 geworden, door keuze voor leverbaarheid en NIET MaxICT
Vooral de Mugen 2 koeler is alleen nog maar bij CDROMland te krijgen (volgens de site-voorraad) tegen een 75% meerprijs.

Een nieuwe vraag is nu wel naar boven gekomen, maar die zal mogelijk op Tweakers beantwoord zijn.
Hoe gaan die moederborden om met de bevestigde koelers van gemiddeld bijna 1 KG.

#ProductPrijsSubtotaal
2Dell Ultrasharp U2711€ 572,-€ 1.144,-
1Sony Optiarc AD-7280S-0B0 Zwart€ 15,60€ 15,60
1Corsair Graphite 600T€ 123,10€ 123,10
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 36,77€ 36,77
1Logitech G500€ 37,-€ 37,-
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 259,-€ 259,-
1Corsair HX850W€ 139,95€ 139,95
3Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 159,90€ 479,70
1Corsair Vengeance Low Profile CML16GX3M4A1600C9€ 89,-€ 89,-
1MSI N580GTX Twin Frozr II/OC€ 419,-€ 419,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.018,07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
floriske.nl schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 17:21:
Wellicht, maar het prijsverschil vind ik het risico nog meer beperken wel waard. € 608,- is de laagste prijs in de pricewatch voor de W3680, maar bij Max ICT kost hij zelfs maar iets van € 545. Das maar vijf tientjes tov de i7
welke verder qua specs gelijk is.

Gpu acceleration wordt door Adobe enkel nog voor Photoshop gebruikt en in beperkte mate, een GPU upgrade in 'n later stadium is ook nog eens een stuk eenvoudiger dan CPU en de 5770 is op dit moment de rapste met passieve koeling.

Edit: en ik blijf er bij dat ik server/workstation grade mobo, cpu en mem wil, ofwel duurzaamheid en degelijkheid staan ook hoog op m'n lijstje.

En nav bovenstaande is "le question du jambon" uiteraard nog steeds: logischer? ;)
Als we het over alles met je eens zouden zijn dan zou het een stuk minder nuttig zijn toch? :) Maar dit lijkt me al veeeeel beter en gebalanceerder.

Zelf zou ik voor een normale i7 + goed mobo gaan, met een goeie koeler en dan de boel nog wat overclocken. Overclocken is met de huidige cpu's supereasy en veilig, als je maar binnen de grenzen blijft. Imho ook gewoon geschikt als werkbak. Maar ik begrijp je redenatie voor de xeon en mobo wel een beetje. Ik zou alleen willen dat ik de statistiek had om het wel of niet te kunnen onderbouwen :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Helemaal gelijk!

Gelukkig maakt iedereen andere keuzes, maar ben blij met jullie hulp, anders had ik wellicht iets gekocht waarbij ik minder uit mijn budget haal dan mogelijk.

Niet overclocken en server/workstation zijn een bewuste keuze van mezelf inderdaad, kan me voorstellen dat anderen hier anders over denken.

Nu nog een degelijke koeler zien te vinden die op dit mobo past, wellicht eerst maar eens aanschaffen en dan kijken wat er op past aangezien er toch een boxed koeler bij de CPU zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiakid0
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-08 22:03
Beste tweakers,

Mijn oom wil een nieuwe pc aanschaffen en een van zijn belangrijkste eisen is dat hij er AutoDesk Inventor op kan draaien voor zijn werk. Nou wou ik hem daar wel mee helpen, dus heb al een beetje rond gesurft etc, maar ik vind het nog allemaal moeilijk om hem zo een computer voor te schrijven. Dus graag wat help van medetweakers die er wat meer verstand van hebben zou erg welkom zijn. :)

Als iemand nog meer informatie moet weten vraag je het maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:52
Wat schrijft Autodesk voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ga kijken naar de systeemeisen en kijk in Best Buy Guide overzichtstopic welk systeem er het beste bij past.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiakid0
  • Laatst online: 18-08 22:03
Ik bedoel bijvoorbeeld, heeft een i7 veel profijt tegenover een i5?
Ook weet ik niet wat voor video kaart erin moet, een speciale? Ik weet dat AutoDesk een grafisch intensief programma is.

Kijk deze lijst bijvoorbeeld.. http://usa.autodesk.com/a...siteID=123112&id=16391880

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dask
  • Laatst online: 18-05 18:06
Een videokaart a la ATI6850 zou voldoende moeten zijn, tenzij je assemblies gaat maken van 5000+ parts (-> Quadro). Ik ben niet zeker of Inventor momenteel reeds mijn 4 cores volledig ondersteunt, maar je moet minstens dualcore hebben om het te kunnen installeren, futureproof zou ik de quadcore nemen.

Het hangt een beetje af van hoe groot/uitgebreid de designs moeten zijn, het prijsverschil naar een Quadro is wel aanzienlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:57
dask schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 21:42:
Een videokaart a la ATI6850 zou voldoende moeten zijn, tenzij je assemblies gaat maken van 5000+ parts (-> Quadro). Ik ben niet zeker of Inventor momenteel reeds mijn 4 cores volledig ondersteunt, maar je moet minstens dualcore hebben om het te kunnen installeren, futureproof zou ik de quadcore nemen.

Het hangt een beetje af van hoe groot/uitgebreid de designs moeten zijn, het prijsverschil naar een Quadro is wel aanzienlijk.
Wat mijn ervaring is dat geheugen belangrijk is, met de huidige prijzen is 8 GByte leuk. Daarnaast is de processor belangrijk een i7 zal beter zijn dan een i5 maar denk niet dat het verschil de prijs waard is. Daarnaast als er geen grafische ondersteuning is, is een basisvideokaart voldoende. Quadro's etc allemaal links laten liggen, geef je geld dan aan een Europees Nood Fonds.

[ Voor 4% gewijzigd door Termi op 26-10-2011 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ciro-bonano
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-07-2022
Ik wil een upgrade van mijn systeem gaan maken en denk dit met een i5 2500K te gaan doen. Het systeem is vooral voor softwrae ontwikkelen, en ihb een stapel virtual machines tegelijkertijd draaien. Ik zit nu vooral nog naar een moederbord te zoeken: in deze thread komen meestal wat duurdere mobo's voorbij, dus wat ga ik missen als ik bijvoorbeeld een pricewatch: Asrock H61DE/S3 neem? Crossfire/sli, eSATA of usb3.0 heb ik allemaal iig niet nodig, maar misschien mis ik iets anders :)

edit: het enige wat me nog wel een beetje interesseert is een lichte overclock

[ Voor 6% gewijzigd door ciro-bonano op 30-10-2011 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destn
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-08 16:17
Heeft er iemand ervaring met de Lenovo Thinkstations?

Heb mijn oog laten vallen op een Thinkstation D20 4155.

TS/Intel 5520, 2 x Intel Xeon Processor E5620 (12M Cache, 2.40 GHz, 5.86GT/sec FSB), 2x2GB DDR3-1333 UDIMM ECC, 500GB 7200rpm 3.5" SATA, DVD+-RW, Dual Giga Ethernet, 25-in-1 Media Card Reader, 1000 Watt, WIN 7 Pro 64,

Dual Xeon E5620

En up te graden met 6x8GB Kingston ECC RDIMM

Echter vind ik weinig reviews van dit toestel terug.

De bedoeling zou thuisvirtualisatie zijn en een beetje storage.
De HP Z600 met dezelfde configs komen gewoon 1000 € duurder uit.

Een andere optie zou een DL180 G6 zijn, echter voor die prijs kan ik maar 1 E5620 installeren of een dual E5606 (maar dan zonder HT). Plus je kan een pak disken bijsteken en verschillende storagegroups maken.
Het voordeel van een DL180 is de Array controller en de massa's latjes RAM die er in gepropt kunnen worden.

Ben zelf system engineer, dus geavanceerd gebruiker :) maar kan er nu niet echt aan uit...

Of Thinkstation (met dual E5620) en prijsverschil gebruiken om het vol te proppen met RAM
Of Z600 komt dus wel duurder uit dan Thinkstation
Of DL180 G6 met 1x E5620 en wat normale SATA disken
Of DL180 G6 met 2x E5606 eveneens met normale SATA disken

DL180 kan later wel iets eenvoudiger uitgebreid worden (maar kost dus stukken van mensen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ciro-bonano schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 11:13:
Ik wil een upgrade van mijn systeem gaan maken en denk dit met een i5 2500K te gaan doen. Het systeem is vooral voor softwrae ontwikkelen, en ihb een stapel virtual machines tegelijkertijd draaien. Ik zit nu vooral nog naar een moederbord te zoeken: in deze thread komen meestal wat duurdere mobo's voorbij, dus wat ga ik missen als ik bijvoorbeeld een pricewatch: Asrock H61DE/S3 neem? Crossfire/sli, eSATA of usb3.0 heb ik allemaal iig niet nodig, maar misschien mis ik iets anders :)

edit: het enige wat me nog wel een beetje interesseert is een lichte overclock
Voor overklokken kijk naar een z68 of p67 Mobo.
Destn schreef op woensdag 02 november 2011 @ 12:46:
Heeft er iemand ervaring met de Lenovo Thinkstations?

Heb mijn oog laten vallen op een Thinkstation D20 4155.

TS/Intel 5520, 2 x Intel Xeon Processor E5620 (12M Cache, 2.40 GHz, 5.86GT/sec FSB), 2x2GB DDR3-1333 UDIMM ECC, 500GB 7200rpm 3.5" SATA, DVD+-RW, Dual Giga Ethernet, 25-in-1 Media Card Reader, 1000 Watt, WIN 7 Pro 64,

Dual Xeon E5620

En up te graden met 6x8GB Kingston ECC RDIMM

Echter vind ik weinig reviews van dit toestel terug.

De bedoeling zou thuisvirtualisatie zijn en een beetje storage.
De HP Z600 met dezelfde configs komen gewoon 1000 € duurder uit.

Een andere optie zou een DL180 G6 zijn, echter voor die prijs kan ik maar 1 E5620 installeren of een dual E5606 (maar dan zonder HT). Plus je kan een pak disken bijsteken en verschillende storagegroups maken.
Het voordeel van een DL180 is de Array controller en de massa's latjes RAM die er in gepropt kunnen worden.

Ben zelf system engineer, dus geavanceerd gebruiker :) maar kan er nu niet echt aan uit...

Of Thinkstation (met dual E5620) en prijsverschil gebruiken om het vol te proppen met RAM
Of Z600 komt dus wel duurder uit dan Thinkstation
Of DL180 G6 met 1x E5620 en wat normale SATA disken
Of DL180 G6 met 2x E5606 eveneens met normale SATA disken

DL180 kan later wel iets eenvoudiger uitgebreid worden (maar kost dus stukken van mensen).
Waarom niet zelfbouw, in elk opzicht namelijk beter normaal gesproken.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destn
Zelfbouw is maar beperkt mogelijk, ik heb nog wat overuren te spenderen.

Bv maar keuze uit 2 dual-socket mobo's met een Intel 5500 chipset.
Intel Server Board S5500BC

of

ASUS Z8NA-D6

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een Xeon E5620 is trouwens een al weer verouderde socket 1366 quadcore CPU op 2,4GHz, dus ook al heb je er twee zo snel is het helemaal niet. ;) Ik zou liever een 2600k hebben, ook al klinkt een dual Xeon natuurlijk leuker. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destn
Ik wil wel meer dan 16GB RAM kunnen gebruiken, dus geen idee of dit met een i7-2600K plus bordje wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
32GB is de max, al zou ik beginnen met 16GB omdat het nu veel beter geprijst is.

Maar zou je eens kunnen beschrijven wat je allemaal met de PC gaat doen?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destn
Ik wil er een Hyper-V omgeving opzetten, met verschillende test servers.

Dus de HyperVisor wordt dus 2008R2 SP1 domain controller.
En dan verschillende guests, naargelang de noodzaak (RDHS, DLNA Server, ..)

Ik heb nog een vaste pc thuis (i7-860) die ik vooral voor mijn fotoverwerking gebruik (lightroom) en af en toe een test domain.

Ik zit nu in de luxe dat ik wat overuren te spenderen heb. Dus wil ik mijn testdomain van die pc weg (te weinig RAM icm Lightroom).

Mijn eerste idee was PC te upgraden van 8GB naar 16GB RAM en een i7-2600K cpu met bijhorend bordje + een Readynas Ultra Plus 4 of 6 die ik als iSCSI/Backup/DLNA/itunes/... ging gebruiken.

Maar dan moet ik mijn RAM/CPU delen met HyperV als ik Lightroom open heb.

Ander idee was dan om een DL180 in te richten als storage server en hyper-v, maar dit lijkt nog al duur te zijn en kan het bij mezelf niet zo goed verkopen :)

Dan zag ik die Workstations...

En nu zit ik in de knoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrcheckviller
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-06-2024
-

[ Voor 99% gewijzigd door Mrcheckviller op 02-11-2011 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrcheckviller
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-06-2024
-

[ Voor 105% gewijzigd door Mrcheckviller op 02-11-2011 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbensam
  • Laatst online: 07-09 21:43
Deze ouwe lurker wil graag een nieuw workstation kopen. Vooral voor zijn foto's (Lightroom + Photoshop) en om af en toe een spelletje te doen. Zou leuk zijn als BF3 en FIFA11 redelijk draaien, op allerhoogste settings is niet belangrijk.

Wel belangrijk: ik wil graag een stille PC (met in ieder geval de hieronder genoemde kast).
Is de keuze voor de voeding een goede, mbt tot de stilte?
En de koeler? Is deze stil of kan ik beter een andere nemen?
Flink overklokken ben ik niet van plan.

SLI hoef ik ook niet, dus ik neem aan dat dit moederbord goed genoeg is. Wel wil ik een werkende USB 3.0 poort aan de voorkant. Dat kan icm dit moederbord?

De 2e SSD is overigens voor de cache van verschillende fotoprogramma's. 40GB zou genoeg zijn, maar geen idee welke een goede keuze is. Iemand een goedkopere optie voor wat ik nu heb?

En wat betreft het geheugen: ik wil graag 16GB. Heeft dit Corsair setje een goede prijs/kwaliteit verhouding?

Budget is rond de 1000 euro.

#ProductPrijsSubtotaal
1Fractal Design Define R3 USB3.0 Silver Arrow€ 87,91€ 87,91
1Enermax ETS-T40-TB€ 32,40€ 32,40
1Intel Core i7 2700K Boxed€ 286,50€ 286,50
1Seasonic X-660 80+ Gold€ 128,-€ 128,-
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 85,99€ 85,99
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 159,99€ 159,99
1Corsair Vengeance CMZ16GX3M4A1600C9€ 84,75€ 84,75
1MSI R6850 Cyclone 1GD5 Power Edition/OC€ 131,50€ 131,50
1Asrock Z68 Pro3€ 87,61€ 87,61
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.084,65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Destn
Voor meer dan 16GB zou ik kijken naar een Xeon processor en een Xeon moederbord. De 8GB latjes die daar op passen zijn een stuk vriendelijker geprijsd ;). 8GB 1333mhz ECC: pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3D4R9S/8G

Qua processorprijs maakt het niet veel uit dit is de Xeon equivalent van de i7 2600K en deze is goedkoper dan de i7 2600K: pricewatch: Intel Xeon E3-1270 Boxed

Qua moederbord moet je even kijken wat je wensen zijn. Als je een grafische kaart of verschillende PCI-e 16x lengte sloten nodig hebt is deze van ASUS misschien een interessant bord: http://www.asus.com/Mothe...55/P8B_WS/#specifications

In de PW kun je deze borden vinden door chipset Intel C204 en C206 aan te vinken: http://tweakers.net/price...C2pVBWmQ_WKRJTh9EnnCy6_oG Er zijn nog wel meer borden met deze chipset maar ze staan niet allemaal in de PW.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2011 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destn
@ChicaneBT

Ben je zeker van dat geheugen? Op de link van de Asus site staat namelijk dat het ECC & NonECC ondersteund, maar unbuffered (dus not registered?).

Die RAM's die je linkt zijn ECC/buffered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Destn schreef op woensdag 02 november 2011 @ 17:40:
@ChicaneBT

Ben je zeker van dat geheugen? Op de link van de Asus site staat namelijk dat het ECC & NonECC ondersteund, maar unbuffered (dus not registered?).

Die RAM's die je linkt zijn ECC/buffered.
Je hebt helemaal gelijk. Je hebt voor de Intel C204 en C206 chipset ECC of non-ECC unbuffered nodig kom ik nu achter :(. Het was anders een goed alternatief geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ciro-bonano
-The_Mask- schreef op woensdag 02 november 2011 @ 13:04:
Voor overklokken kijk naar een z68 of p67 Mobo.
Bedankt! Het idee is nu om als upgradesetje te kopen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 178,90€ 178,90
4Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/4G€ 16,72€ 66,88
1Asrock P67 Pro3€ 79,45€ 79,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 421,50

en dat te combineren met
#ProductPrijsSubtotaal
1Antec New Solution NSK4480-EC€ 0,-€ 0,-
1Arctic Cooling Accelero S1 Rev. 2€ 0,-€ 0,-
1Jetway X38PR-EN-512J (Radeon HD3850)€ 0,-€ 0,-
1Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Intel Postville X25-M SSDSA2MJ080G2C1 80GB€ 0,-€ 0,-

Systeem is vooral voor ontwikkeling: stapel VMs tegelijkertijd draaien. Iemand nog suggesties? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-09 17:11
Zit nog steeds rond te neuzen als het gaat om de samenstelling van een nieuwe pc. Misschien dat jullie wat advies kunnen geven. Zo vraag ik me al een tijdje af wat nu verstandiger is: 1. een amd of intel cpu? en 2. een nvidia of ati gfx-kaart? Bovendien vraag ik me af wat nu een goed moederbord is. Een voorbeeld van een samenstelling is deze, maar dit kan ook makkelijk worden gecombineerd met een Intel i7 cpu (met een prijs van 911 euro via cpscomputers.nl):

- 550 watt voeding
AMD Phenom2 X4 965 3.4GHz
Standaard koeling
Asus M5A78L-M/USB3
7.1 Geluidskaart
8GB DDR3 Werkgeheugen Kingston
1000 GB SataIII Hardeschijf
DVD Brander Samsung Optical Disc Drive
AMD Radeon 6950 2GB
Windows 7 Home Premium 64Bit

Veel van de bovenstaande onderdelen zijn uit te breiden. Uiteraard wordt de prijs dan ook hoger! In plaats van een amd cpu verkopen zij ook intel cpu's (i7 etc.). Ik zie hier en daar op internet ook computers die al zijn samengesteld, bijvoorbeeld van hp (HP Pavilion HPE h8-1020). Die heeft echter de volgende problemen (als ik de recensies goed heb begrepen): de ram is niet verder uit te breiden en de gfx-kaart schijnt wat verouderd te zijn.
Ik hoor graag van jullie tips, etc.! Ik ben namelijk een complete leek op dit gebied en heb dan ook grote moeite om eens definitief de knoop door te hakken. Je leest namelijk veel verschillende, soms tegenstrijdige reacties. De bedoeling is dat het systeem goed in staat is om games te draaien. Ik wil hem daarbij aansluiten op mijn panasonic plasma (1080p), voor tekstverwerking en internetten heb ik een kleinere lcd (720p) tot mijn beschikking. Dus ik ben niet van plan op hogere resoluties te gamen of op meerdere schermen. Alvast bedankt voor jullie reacties!

Edit: ik zie dat dit eigenlijk in de verkeerde thread zit, heb het al verschoven naar [BBG aanschaf] Gamesysteem.

[ Voor 3% gewijzigd door Meister Sachs op 04-11-2011 18:35 ]

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Destn
Ik weet niet hoeveel processorkracht je nodig hebt voor je server activiteiten? Anders kun je kiezen voor de vorige generatie Xeon op basis van S1156. Of misschien AMD gebaseerde server waar wel RDIMM modules in passen.
ciro-bonano schreef op donderdag 03 november 2011 @ 09:15:
[...]

Bedankt! Het idee is nu om als upgradesetje te kopen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 178,90€ 178,90
4Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/4G€ 16,72€ 66,88
1Asrock P67 Pro3€ 79,45€ 79,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 421,50

en dat te combineren met
#ProductPrijsSubtotaal
1Antec New Solution NSK4480-EC€ 0,-€ 0,-
1Arctic Cooling Accelero S1 Rev. 2€ 0,-€ 0,-
1Jetway X38PR-EN-512J (Radeon HD3850)€ 0,-€ 0,-
1Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Intel Postville X25-M SSDSA2MJ080G2C1 80GB€ 0,-€ 0,-

Systeem is vooral voor ontwikkeling: stapel VMs tegelijkertijd draaien. Iemand nog suggesties? :)
Ik weet nagenoeg niks van VM's. Heb je daar profijt van meer cores/ hyperthreading? Voor meer cores zou je kunnen kijken naar de AMD FX pricewatch: AMD FX-8150 Black Edition en voor hyperthreading de Intel i7 2600K.

Geheugen zou je kunnen kiezen voor 1600mhz maar hoeft niet als je zo weinig mogelijk wilt betalen :).

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2011 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destn
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 19:33:
@Destn
Ik weet niet hoeveel processorkracht je nodig hebt voor je server activiteiten? Anders kun je kiezen voor de vorige generatie Xeon op basis van S1156. Of misschien AMD gebaseerde server waar wel RDIMM modules in passen.
Ja maar als je spreekt van vorige generatie dan kan ik opnieuw voor die Thinkstation gaan, Dual Xeon E5620 en 48GB aan (betaalbaar) RAM.

Of ik maak gewoon een i7-2700K rig met 16GB aan RAM die ik dan als serveromgeving hou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbensam
Iemand nog een adviesje over mijn gewenste systeem? O-)

Ik heb niet eerder zelf een systeem in elkaar gezet, dus ik hoop maar dat dit de goede onderdelen bij elkaar zijn.
Nog een extra vraag trouwens: past dit geheugen icm de koeler? Schijnt soms lastig te zijn.
ikbensam schreef op woensdag 02 november 2011 @ 15:58:
Deze ouwe lurker wil graag een nieuw workstation kopen. Vooral voor zijn foto's (Lightroom + Photoshop) en om af en toe een spelletje te doen. Zou leuk zijn als BF3 en FIFA11 redelijk draaien, op allerhoogste settings is niet belangrijk.

Wel belangrijk: ik wil graag een stille PC (met in ieder geval de hieronder genoemde kast).

SLI hoef ik ook niet, dus ik neem aan dat dit moederbord goed genoeg is. Wel wil ik een werkende USB 3.0 poort aan de voorkant. Dat kan icm dit moederbord?

De 2e SSD is overigens voor de cache van verschillende fotoprogramma's. 40GB zou genoeg zijn, maar geen idee welke een goede keuze is. Iemand een goedkopere optie voor wat ik nu heb?

En wat betreft het geheugen: ik wil graag 16GB. Heeft dit Corsair setje een goede prijs/kwaliteit verhouding?

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.084,65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3 Jaar geleden heb ik al eens zelf een pc gebouwd. Nu is het moment aangebroken om de boel te upgraden. Ik gebruik de pc voornamelijk voor 3dsMax en in mindere mate Photoshop. Ik heb al het een en ander proberen uit te zoeken, maar door alle verschillende types zie ik door de bomen het bos niet meer. Het belangrijkste voor mij is dat de processor (i5 / i7) snel is. 8GB geheugen is wat ik er minimaal in wil hebben. Wat is het beste moederbord hiervoor ? Videokaart hoeft geen beestachtige kaart te zijn (3D renderen is voornamelijk afhankelijk van processorkracht en geheugen). Wat betreft de koeling en de voeding heb ik geen flauw benul wat goed of slecht is. Het

Ik twijfel nog of ik mijn oude behuizing zal gebruiken. Van mijn oude pc wil ik in elk geval de DVD speler en wellicht de HDD gebruiken.

Is er iemand die me op weg kan helpen ? (onder de 800 euro zou mooi zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Het is dus puur voor het CPU renderen, en niet om op te werken dus? Grote renders of animaties?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Voor een vriend ben ik een systeem bij elkaar aan het sprokkelen, maar aangezien ik hier nauwelijks ervaring mee heb leg ik het maar even voor of het iets is.
Hij gaat er weinig bijzonders mee doen, een beetje surfen en wat downloaden, weinig bijzonders dus.

Wel is de eis dat er een SSD in komt te zitten, dus dat maakt het alweer iets duurder.

Zelf denk ik wel dat dit een aardig systeem is, al heb ik een beetje m'n twijfels over het moederbord.
De CPU heb ik uitgezocht vanwege de geïntegreerde GPU.

Eventuele verbeteringen of toevoegingen zijn van harte welkom! :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Thermaltake Commander MS-1 USB3€ 43,90€ 43,90
1BenQ GL2440HM€ 151,-€ 151,-
1LG GH22NS70 Zwart€ 16,-€ 16,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3S8N9K2/4G€ 19,58€ 19,58
1Intel Core i3 2125 Boxed€ 118,80€ 118,80
1be quiet! Straight Power E8 400W€ 55,40€ 55,40
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 162,90€ 162,90
1Asus P8H61-M EVO (rev. 3.0)€ 75,99€ 75,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 643,57

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpongeRob schreef op zondag 06 november 2011 @ 17:02:
Voor een vriend ben ik een systeem bij elkaar aan het sprokkelen, maar aangezien ik hier nauwelijks ervaring mee heb leg ik het maar even voor of het iets is.
Hij gaat er weinig bijzonders mee doen, een beetje surfen en wat downloaden, weinig bijzonders dus.

Wel is de eis dat er een SSD in komt te zitten, dus dat maakt het alweer iets duurder.

Zelf denk ik wel dat dit een aardig systeem is, al heb ik een beetje m'n twijfels over het moederbord.
De CPU heb ik uitgezocht vanwege de geïntegreerde GPU.

Eventuele verbeteringen of toevoegingen zijn van harte welkom! :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Thermaltake Commander MS-1 USB3€ 43,90€ 43,90
1BenQ GL2440HM€ 151,-€ 151,-
1LG GH22NS70 Zwart€ 16,-€ 16,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3S8N9K2/4G€ 19,58€ 19,58
1Intel Core i3 2125 Boxed€ 118,80€ 118,80
1be quiet! Straight Power E8 400W€ 55,40€ 55,40
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 162,90€ 162,90
1Asus P8H61-M EVO (rev. 3.0)€ 75,99€ 75,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 643,57
Dit topic is bedoeld voor workstations niet voor huis tuin en keuken systemen daar hebben we BBG Budget/Basis voor en BBG Multimedia.

Wat is zijn budget?
Wat je nu hebt geselecteerd kan namelijk veel goedkoper en voor zijn simpele activiteiten kun je ook uitwijken naar processoren die goedkoper zijn.

Qua voeding en behuizing zou ik kiezen voor de: pricewatch: Inwin Z616 (Zwart)
DVD brander moet SATA zijn dus: pricewatch: Sony Optiarc AD-7260S Zwart
Processor: pricewatch: Intel Core i3 2120 Boxed want aan die betere Intel Graphics heeft hij toch niets bij zijn simpele taken.
Moederbord: Is prima, kan goedkoper als je genoegen neemt met minder geheugen sloten 2 ipv 4.
SSD: Prima ding niets aan veranderen.
Monitor: Heb ik weinig kijk op check anders deze BBG voor monitoren eens: [BBG aanschaf] Monitoren
ikbensam schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 13:23:
Iemand nog een adviesje over mijn gewenste systeem? O-)

Ik heb niet eerder zelf een systeem in elkaar gezet, dus ik hoop maar dat dit de goede onderdelen bij elkaar zijn.
Nog een extra vraag trouwens: past dit geheugen icm de koeler? Schijnt soms lastig te zijn.

[...]
Geheugen is inderdaad een probleem voor meeste high-end koelers. Ik zou dus gewoon gaan voor low profile heatspreaders want je hebt toch weinig aan die dingen behalve dan narigheid bij het monteren van je koeler. Van Vegeance geheugen heb je ook de LP serie. pricewatch: Corsair Vengeance Low Profile CML16GX3M4A1600C9 of anders geheugen van Kingston pricewatch: Kingston HyperX KHX1600C9D3K4/16GX.

Qua koeler zou ik je een Scythe pricewatch: Scythe Mugen 2 Rev. B met push-pull constructie. Dit hebben ze getest bij SilentPCreview en werkt als een trein :), stil en hoge mate van koeling http://www.silentpcreview.com/article961-page6.html.

Behuizing lijkt me goed. Je kunt ook nog kijken naar pricewatch: Antec Performance One P183 V3. De kwaliteit van de kasten schijnt net iets beter te zijn maar daar is de prijs ook naar. Verder zit er nog geen dempingsmateriaal in wat je dus zelf nog kunt toevoegen :) zodat het nog stiller wordt. Hier een goed voorbeeld van zo'n stille pc op basis van de Antec P183: http://www.silentpcreview.com/Serenity_i7_Sandy_Bridge_PC

Voeding: Is volgens mij een prima ding, de prijs is er ook wel naar.

Geheugen: Heb ik al wat over gezegd.

SSD: Goed merk :) niets aan veranderen. Alleen hoe wil je de opstelling gaan gebruiken? Welke schijf voor wat.

Moederbord: Niets op aan te merken.

Grafische kaart: Wil je in de toekomst ook gebruik gaan maken van Premiere Pro CS5.x om films te editten en dergelijke? Zo nee, dan is AMD een prima keus. Wat nu het beste voor jou is kan ik zo even niet zeggen. Je zou het nog even hier kunnen vragen: [BBG aanschaf] Videokaarten

Geluiddempende matten: Hier heb ik eens wat dingen van opgezocht: Verwijderd in "[BBG aanschaf] PC voor fotografen"

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2011 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maratropa schreef op zondag 06 november 2011 @ 09:58:
Het is dus puur voor het CPU renderen, en niet om op te werken dus? Grote renders of animaties?
Het is ook om mee te werken (geen animaties)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbensam
Anyone? ;(
Omdat dit nieuw voor me is, durf ik het niet zomaar te kopen zonder advies van mensen die er echt verstand van hebben. _/-\o_
Ik hoop het systeem deze week aan te schaffen, dus jullie tips zijn van harte welkom!
ikbensam schreef op woensdag 02 november 2011 @ 15:58:

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.084,65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikbensam schreef op maandag 07 november 2011 @ 13:35:
Anyone? ;(
Omdat dit nieuw voor me is, durf ik het niet zomaar te kopen zonder advies van mensen die er echt verstand van hebben. _/-\o_
Ik hoop het systeem deze week aan te schaffen, dus jullie tips zijn van harte welkom!

[...]
Kijk anders even iets naar boven naar mijn vorige post, hier reageer ik ook op jouw configuratie ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbensam
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 14:19:
[...]

Kijk anders even iets naar boven naar mijn vorige post, hier reageer ik ook op jouw configuratie ;).
Tjonge, ik kijk ook niet verder dan de post lang is. }:O Mijn nederige excuses.
En mijn grote dank voor je reactie. Daar kan ik iets mee!

Ik ga het gewenste geheugen meteen vervangen voor zo'n low profile setje van Corsair.

De kast vind ik erg mooi, dus daar blijf ik bij. Dempingsmateriaal zal ik naar kijken op het moment dat de kast niet stil genoeg is naar mijn zin. Dat blijft afwachten.

Over die koeler: klinkt als een mooi verhaal, maar is het complex om zo'n push-pull constructie te maken? Want dat is niet standaard toch? Kan dat met het standaardsetje of moet je daar iets extra's voor aanschaffen. Ik ben maar een beperkte Tweaker natuurlijk :).

De SSD's. De grootste wil ik gebruiken voor het besturingssysteem en belangrijke applicaties. Daarnaast wil ik een 2e kleine hebben, puur voor cache van fotobewerkingsprogramma's. Wanneer er lekker veel ruimte is voor 1 op 1 previews op zo'n snelle schijf, zou Lightroom sneller moeten werken (al zijn de meningen hierover verdeeld). Maar ook voor andere fotoprogramma's, zoals panoramatools lijkt het me nuttig. Dit zorgt weleens voor bestanden van groter dan 1GB. Mijn huidige computer blijft zonder overdrijven meer dan 10 minuten vastzitten, alleen al als ik de map met zo'n bestand open in Verkenner (om de thumbnail te maken waarschijnlijk).
Kortom: van die kleine schijf moet ik vooral snel kunnen lezen. Ik heb het idee dat ik daar niet de allerduurste voor nodig heb, dus dat ik hier nog wat kan besparen. 40GB zou daarnaast ook al genoeg zijn.

Je tip over de videokaart ga ik opvolgen! Bedankt! In de toekomst wil ik inderdaad wellicht nog iets meer met film gaan doen.

Heb wel nog steeds 1 andere vraag. Die Fractal Design kast heeft een USB 3.0 poort boven aan de voorkant zitten. Ik heb totaal geen idee hoe dat aangesloten wordt op het moederbord, maar daar kom ik wel achter als ik de onderdelen heb. Alleen moet het dan wel mogelijk zijn icm dit moederbord. Dus kan het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikbensam schreef op maandag 07 november 2011 @ 16:47:
[...]

Tjonge, ik kijk ook niet verder dan de post lang is. }:O Mijn nederige excuses.
En mijn grote dank voor je reactie. Daar kan ik iets mee!

Ik ga het gewenste geheugen meteen vervangen voor zo'n low profile setje van Corsair.

De kast vind ik erg mooi, dus daar blijf ik bij. Dempingsmateriaal zal ik naar kijken op het moment dat de kast niet stil genoeg is naar mijn zin. Dat blijft afwachten.
Die Fractal heeft al dempingsmateriaal erop zitten dus daar kun je niets aan veranderen :). Bij die Antec zou je het later kunnen aanbrengen.
Over die koeler: klinkt als een mooi verhaal, maar is het complex om zo'n push-pull constructie te maken? Want dat is niet standaard toch? Kan dat met het standaardsetje of moet je daar iets extra's voor aanschaffen. Ik ben maar een beperkte Tweaker natuurlijk :).
Goede vraag. Je hebt splitters: http://www.highflow.nl/aa...pin-splitter-y-kabel.html Zodat je op één aansluiting twee fans kunt zetten. Het moet namelijk zo zijn dat beide fans precies even hard en zacht draaien om de lucht er goed doorheen te krijgen. Overigens kun je ook eerst eens één fan proberen, je kunt altijd later nog kiezen voor een extra fan erbij of andere exemplaren.
De SSD's. De grootste wil ik gebruiken voor het besturingssysteem en belangrijke applicaties. Daarnaast wil ik een 2e kleine hebben, puur voor cache van fotobewerkingsprogramma's. Wanneer er lekker veel ruimte is voor 1 op 1 previews op zo'n snelle schijf, zou Lightroom sneller moeten werken (al zijn de meningen hierover verdeeld). Maar ook voor andere fotoprogramma's, zoals panoramatools lijkt het me nuttig. Dit zorgt weleens voor bestanden van groter dan 1GB. Mijn huidige computer blijft zonder overdrijven meer dan 10 minuten vastzitten, alleen al als ik de map met zo'n bestand open in Verkenner (om de thumbnail te maken waarschijnlijk).
Kortom: van die kleine schijf moet ik vooral snel kunnen lezen. Ik heb het idee dat ik daar niet de allerduurste voor nodig heb, dus dat ik hier nog wat kan besparen. 40GB zou daarnaast ook al genoeg zijn.
Prima ik zou geen kleinere SSD kiezen. Die van Crucial zijn goede ervaringen mee qua snelheid en betrouwbaarheid :). Alleen heb je nu dan een OS/programma's schijf, een scratsch disk en je hebt dan nog zelf een schijf met data?
Je tip over de videokaart ga ik opvolgen! Bedankt! In de toekomst wil ik inderdaad wellicht nog iets meer met film gaan doen.

Heb wel nog steeds 1 andere vraag. Die Fractal Design kast heeft een USB 3.0 poort boven aan de voorkant zitten. Ik heb totaal geen idee hoe dat aangesloten wordt op het moederbord, maar daar kom ik wel achter als ik de onderdelen heb. Alleen moet het dan wel mogelijk zijn icm dit moederbord. Dus kan het?
Je moederbord ondersteunt slechts 2x USB3.0 beide gepositioneerd aan de achterzijde. De voorzijde aansluiting op de Fractal kun je dus met dit moederbord niet gebruiken. Als je echt USB3.0 voor wilt hebben kun je een kabeltje binnendoor leggen vanuit achter of een moederbord aanschaffen met 4xUSB3.0 (2 achter en 2 voor).

Qua processor zou ik gaan voor de 2600K gewoon omdat de 2700K toch snel 30 a 40 euro duurder is voor 100mhz meer die je er met een overclockje makkelijk zelf bij kunt zetten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 16:10:
3 Jaar geleden heb ik al eens zelf een pc gebouwd. Nu is het moment aangebroken om de boel te upgraden. Ik gebruik de pc voornamelijk voor 3dsMax en in mindere mate Photoshop. Ik heb al het een en ander proberen uit te zoeken, maar door alle verschillende types zie ik door de bomen het bos niet meer. Het belangrijkste voor mij is dat de processor (i5 / i7) snel is. 8GB geheugen is wat ik er minimaal in wil hebben. Wat is het beste moederbord hiervoor ? Videokaart hoeft geen beestachtige kaart te zijn (3D renderen is voornamelijk afhankelijk van processorkracht en geheugen). Wat betreft de koeling en de voeding heb ik geen flauw benul wat goed of slecht is.
Ik heb een wenslijst gemaakt mbv tweaker pricewatch:
wenslijst: render pc

+oude HDD:
pricewatch: Western Digital Caviar Blue WD2500AAKS, 250GB
+ oude behuizing:
pricewatch: Cooler Master Centurion 5
+ oude DVD speler

Mijn vraag aan degenen met know-how: is dit een reële configuratie ? Sluit het allemaal op elkaar aan, of heb ik iets over het hoofd gezien? Kan ik ergens downgraden, of zou ik juist ergens moeten upgraden?
En wat voor voeding zou je adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbensam
Bedankt voor je uitleg weer Chicane. Goed dat je noemt dat front USB 3.0 niet gaat werken met dit moederbord. Ik ga nu voor de Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3. Iets duurder, maar die heeft dit wel (en beter geluid, als ik de reviews moet geloven).
Dan vraag ik me wel nog steeds af hoe ik die front USB 3.0 moet aansluiten op de header. Zit zo'n kabel er gewoon bij als ik de kast koop? Of bij het moederbord?

Die koeler: klinkt me toch een beetje te moeilijk :). Maar als ik die Scythe neem, is het out of the box meteen een goede koeler? Stil en goed genoeg voor een lichte overklok? Of kan ik net zo goed die Enermax nemen?

En wellicht ga ik inderdaad voor de 2600K. Ik ging er van uit dat de 2700K maximaal 2 tientjes duurder zou worden, maar de prijzen willen nog niet zakken...

De harde schijven: ja ik heb naast de SSD's ook andere HDD's voor data. Ik was van plan extra opslag bij te kopen, maar met de huidige prijzen blijf ik toch maar even m'n oude schijven koesteren |:(. Meer koop ik er later nog wel bij.
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 22:08:
[...]

Die Fractal heeft al dempingsmateriaal erop zitten dus daar kun je niets aan veranderen :). Bij die Antec zou je het later kunnen aanbrengen.

[...]

Goede vraag. Je hebt splitters: http://www.highflow.nl/aa...pin-splitter-y-kabel.html Zodat je op één aansluiting twee fans kunt zetten. Het moet namelijk zo zijn dat beide fans precies even hard en zacht draaien om de lucht er goed doorheen te krijgen. Overigens kun je ook eerst eens één fan proberen, je kunt altijd later nog kiezen voor een extra fan erbij of andere exemplaren.

[...]

Prima ik zou geen kleinere SSD kiezen. Die van Crucial zijn goede ervaringen mee qua snelheid en betrouwbaarheid :). Alleen heb je nu dan een OS/programma's schijf, een scratsch disk en je hebt dan nog zelf een schijf met data?

[...]

Je moederbord ondersteunt slechts 2x USB3.0 beide gepositioneerd aan de achterzijde. De voorzijde aansluiting op de Fractal kun je dus met dit moederbord niet gebruiken. Als je echt USB3.0 voor wilt hebben kun je een kabeltje binnendoor leggen vanuit achter of een moederbord aanschaffen met 4xUSB3.0 (2 achter en 2 voor).

Qua processor zou ik gaan voor de 2600K gewoon omdat de 2700K toch snel 30 a 40 euro duurder is voor 100mhz meer die je er met een overclockje makkelijk zelf bij kunt zetten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu al maanden aan het uitkijken om een workstation samen te stellen, mijn huidige pc is 6 jaar oud en dringend aan vervanging toe!
Ik blijf maar uitstellen door onzekerheid over de stukken en zoeken naar de beste prijzen.

De bedoeling is een krachtig, stabiel en stil grafisch workstation samen te stellen, de meest gebruikte software zal Autocad 2D/3D, Cinema 4D en autodesk inventor zijn.

edit: 64bit systeem met SLI
edit2: De Plextor bluray schrijver vervang ik door een goedkoper model, volgens een online configurator
waar ik ongeveer dezelfde stukken heb ingegeven zijn de gebruikte geheugensticks niet goed voor de i7wegens verschil in snelheid ofzo, welke geheugensticks zijn beter compatibel? (totaal 16G of zelfs 32G).

Belangrijke punten: compatibiliteit/stabiliteit en kwaliteit van de stukken, snelheid en een goed stil koelsysteem. (willen we dat niet allemaal? :) )

Graag jullie suggesties om volgend lijstje te optimaliseren:

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI 580GTX Lightning Extreme€ 540,50€ 540,50
1Western Digital Caviar Black WD2002FAEX, 2TB€ 199,-€ 199,-
1Plextor PX-L890SA Zwart€ 32,-€ 32,-
1Fractal Design Define R3 (Zwart)€ 87,44€ 87,44
1Corsair Hydro Series H80€ 82,50€ 82,50
1Intel Core i7 2600 Boxed€ 243,-€ 243,-
1Plextor PX-LB950SA€ 152,79€ 152,79
1Corsair Professional Gold AX750€ 136,95€ 136,95
1OCZ Vertex 2 SATA II 3.5" SSD 120GB€ 132,90€ 132,90
1Corsair Vengeance CMZ16GX3M4A1600C9B€ 79,90€ 79,90
1Asus P8P67 WS Revolution (B3)€ 208,90€ 208,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.895,88

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2011 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogels
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-09 20:27
Dag Tweakers,

Voor een vriendin ben ik bezig een Photoshop PC samen te stellen.. de focus ligt dus alleen op het gebruik van Photoshop.

Wat volgens mij (wat ik gelezen heb) belangrijk is:
- Ram (hoe meer hoe beter)
- Scratch disc (voor als te Ram niet toereikend is)
- Goede monitor
- Processor (2 cores beter dan 4, maar 6 levert niet veel op, hyper-threading levert ook niet veel op)

(de laatste heb ik nog niet, heb een item lopen in de monitor BBG maar aale tips zijn welkom)

Minder belangrijk:
- Videokaart (Photoshop zelf doet volgens meerdere bronnen niet veel met CUDA)

(heb dit alleen gezelzen in verschillende bronnen, als jullie andere inzichten hebben deel ze a.u.b.)

Mijn samenstelling:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock Z68 PRO3 GEN3€ 94,50€ 94,50
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 109,-€ 109,-
1Sony Optiarc AD-7280S-0B0 Zwart€ 16,80€ 16,80
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 77,31€ 77,31
1Zalman CNPS10X Performa€ 29,90€ 29,90
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 181,-€ 181,-
1XFX Pro 550W€ 59,73€ 59,73
1Corsair Force 3 120GB€ 138,49€ 138,49
1Corsair Vengeance Low Profile CML16GX3M4A1600C9€ 82,90€ 82,90
1Zotac GeForce GTX 550 Ti AMP! Edition€ 117,70€ 117,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 907,33

Samenstelling die ze van iemand anders heeft ontvangen:
#ProductPrijsSubtotaal
1EVGA GeForce GTX 560 Ti€ 247,97€ 247,97
1LG GH24NS50 Zwart€ 19,90€ 19,90
1Nexus Edge€ 115,50€ 115,50
1Arctic Cooling Accelero Xtreme Plus II€ 54,20€ 54,20
1Corsair Enthusiast TX650M€ 86,11€ 86,11
1Asus P8Z68-V PRO€ 158,40€ 158,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.087,48

Graag advies voor dit Photoshop station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor Photoshop heb je eigenlijk niet eens een grafische kaart nodig. Het enige nadeel dan is dat je IGP ook gebruik wil maken van het geheugen, iets wat je liever niet wilt hebben :).

Weet je hoe groot haar scratchfiles momenteel zijn als ze met PS werkt? Dit is belangrijk om te weten omdat je eigenlijk dan pas weet waar je in moet gaan investeren. Als zij bijvoorbeeld standaard werkt met scratchfiles van 10GB ja dan heb je ook geen grafische kaart nodig. Dan is er genoeg geheugen vrij voor je IGP en OS.

Ik zou zeggen neem die i5 2500K als je puur op PS richt en aan een zeker budget bent gebonden, het verschil is in deze benchmark namelijk niet schokkend: http://www.hardwareheaven...-photoshop-benchmark.html

SSD zou ik zeggen kijk eens naar de Crucial M4 128GB deze komt zeer goed uit de test qua snelheid en betrouwbaarheid reviews: Crucial m4: koning onder de ssd's.

Je tweede samenstelling zie ik dus weinig in. Moederbord veel te duur, grafische kaart onnodig snel en duur, te dure voeding en absurde koeling.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2011 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikbensam schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 02:35:
Bedankt voor je uitleg weer Chicane. Goed dat je noemt dat front USB 3.0 niet gaat werken met dit moederbord. Ik ga nu voor de Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3. Iets duurder, maar die heeft dit wel (en beter geluid, als ik de reviews moet geloven).
Dan vraag ik me wel nog steeds af hoe ik die front USB 3.0 moet aansluiten op de header. Zit zo'n kabel er gewoon bij als ik de kast koop? Of bij het moederbord?

Die koeler: klinkt me toch een beetje te moeilijk :). Maar als ik die Scythe neem, is het out of the box meteen een goede koeler? Stil en goed genoeg voor een lichte overklok? Of kan ik net zo goed die Enermax nemen?

En wellicht ga ik inderdaad voor de 2600K. Ik ging er van uit dat de 2700K maximaal 2 tientjes duurder zou worden, maar de prijzen willen nog niet zakken...

De harde schijven: ja ik heb naast de SSD's ook andere HDD's voor data. Ik was van plan extra opslag bij te kopen, maar met de huidige prijzen blijf ik toch maar even m'n oude schijven koesteren |:(. Meer koop ik er later nog wel bij.

[...]
Kabel zit aan je front USB3.0 vast in je kast denk ik :).

Scythe is een erg goede koeler zowel met het oog op stilte als voor overclockers. Uit deze test echter komt de Enermax er stiller uit: http://www.rwlabs.com/art...?cat=&id=517&pagenumber=6 Ik ben niet met deze website bekend of de kwaliteit van hun tests. Enermax bovenaan, Scythe Mugen 2 10 van onder vandaan. De resultaten van de Enermax zien er veelbelovend uit zeker als je kijkt naar de prijs.

Edit: Nog even doorgezocht. Je kunt gerust die Enermax nemen deze zet goede resultaten neer qua geluid en koelvermogen: http://www.hardwaresecret...-CPU-Cooler-Review/1370/6

tag: Enermax ETS-T40

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2011 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbensam
Top man! Dan ben ik er nu wel uit. Dankzij jou. Bedankt dus nogmaals! _/-\o_
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:02:
[...]

Kabel zit aan je front USB3.0 vast in je kast denk ik :).

Scythe is een erg goede koeler zowel met het oog op stilte als voor overclockers. Uit deze test echter komt de Enermax er stiller uit: http://www.rwlabs.com/art...?cat=&id=517&pagenumber=6 Ik ben niet met deze website bekend of de kwaliteit van hun tests. Enermax bovenaan, Scythe Mugen 2 10 van onder vandaan. De resultaten van de Enermax zien er veelbelovend uit zeker als je kijkt naar de prijs.

Edit: Nog even doorgezocht. Je kunt gerust die Enermax nemen deze zet goede resultaten neer qua geluid en koelvermogen: http://www.hardwaresecret...-CPU-Cooler-Review/1370/6

tag: Enermax ETS-T40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikbensam schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:23:
Top man! Dan ben ik er nu wel uit. Dankzij jou. Bedankt dus nogmaals! _/-\o_

[...]
Graag gedaan, veel plezier met je configuratie ;). Weet je al welke grafische kaart je gaat nemen :) ?

Ik werd er in een ander topic op gewezen dat er blijkbaar verschillen zijn tussen de TB en de TA versie. De TA versie zou een beter koelvermogen hebben door een iets andere fan en vernikkelde koelribben (nieuws: Enermax introduceert ETS-T40-koeler). In de tabel is echter het opgegeven aantal dBA voor de TB versie lager. Wil je flink gaan overclocken dan zou ik toch kiezen voor die Scythe Mugen 2 rev. b.

Deze koeler is ook nog een mogelijkheid komt voor in de BBG: pricewatch: Zalman CNPS10X Performa

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2011 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbensam
Ben bij de eerder genoemde kaart gebleven. Video-editing ga ik voorlopig nog niet doen. En ik ga er van uit dat toekomstige versies van Adobe wel ondersteuning bieden voor OpenCL. Dan wordt de voorsprong van Nvidia op dat gebied minder (neem ik aan).
Binnen het budget blijft de MSI R6850 Cyclone 1GD5 Power Edition/OC de meeste bang for buck, voor de huidige games.
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:42:
[...]

Graag gedaan, veel plezier met je configuratie ;). Weet je al welke grafische kaart je gaat nemen :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogels
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:29:
Voor Photoshop heb je eigenlijk niet eens een grafische kaart nodig. Het enige nadeel dan is dat je IGP ook gebruik wil maken van het geheugen, iets wat je liever niet wilt hebben :).
Wat voor videokaart zou je aanraden bij deze setup, is de Zotac GeForce GTX 550 Ti AMP! Edition een goede keus? Of zou je een andere aanraden?
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:29:Weet je hoe groot haar scratchfiles momenteel zijn als ze met PS werkt? Dit is belangrijk om te weten omdat je eigenlijk dan pas weet waar je in moet gaan investeren. Als zij bijvoorbeeld standaard werkt met scratchfiles van 10GB ja dan heb je ook geen grafische kaart nodig. Dan is er genoeg geheugen vrij voor je IGP en OS.
Weet zo niet hoe groot haar scratch files zijn, ze gaat met foto's werken van haar Nikon D300 en D90 met foto's met een resolutie van 2500 * 3000 (gemiddeld) weet niet of je daar iets mee kunt??

Had zelf bedacht om de installatie op de SSD te doen en op de spinpoint een partitie van 30gb te maken voor de scratch files.
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:29:Je tweede samenstelling zie ik dus weinig in. Moederbord veel te duur, grafische kaart onnodig snel en duur, te dure voeding en absurde koeling.
Dat vond ik dus ook, was een aanbieding van een bedrijf.

Alvast bedankt en hoop dat jullie me nog verder kunnen helpen met een keuze voor de video kaart en een monitor.

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vogels schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 22:33:
[...]

Wat voor videokaart zou je aanraden bij deze setup, is de Zotac GeForce GTX 550 Ti AMP! Edition een goede keus? Of zou je een andere aanraden?

[...]

Weet zo niet hoe groot haar scratch files zijn, ze gaat met foto's werken van haar Nikon D300 en D90 met foto's met een resolutie van 2500 * 3000 (gemiddeld) weet niet of je daar iets mee kunt??

Had zelf bedacht om de installatie op de SSD te doen en op de spinpoint een partitie van 30gb te maken voor de scratch files.

[...]

Dat vond ik dus ook, was een aanbieding van een bedrijf.

Alvast bedankt en hoop dat jullie me nog verder kunnen helpen met een keuze voor de video kaart en een monitor.

Groet
Wil ze eventueel iets met videobewerking gaan doen? Zo niet dan zou ik gewoon voor zoiets als deze kiezen: pricewatch: Sapphire HD 6450 1GB DDR3 Maakt geen geluid en verbruikt ook weinig energie. Of als ze filters met CUDA gebruikt een soortgelijke kaart van nVidia.

Qua behuizing zit ik te denken aan deze: pricewatch: Cooler Master Silencio 550

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2011 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ciro-bonano
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 13:17:
Ik ben nu al maanden aan het uitkijken om een workstation samen te stellen, mijn huidige pc is 6 jaar oud en dringend aan vervanging toe!
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI 580GTX Lightning Extreme€ 540,50€ 540,50
1Western Digital Caviar Black WD2002FAEX, 2TB€ 199,-€ 199,-
1Plextor PX-L890SA Zwart€ 32,-€ 32,-
1Fractal Design Define R3 (Zwart)€ 87,44€ 87,44
1Plextor PX-LB950SA€ 152,79€ 152,79
1Corsair Professional Gold AX750€ 136,95€ 136,95
1OCZ Vertex 2 SATA II 3.5" SSD 120GB€ 132,90€ 132,90
1Asus P8P67 WS Revolution (B3)€ 208,90€ 208,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.895,88
De OCZ SSD's worden hier afgeraden (ze gaan nog wel 'ns kapot), en met jouw budget zou ik ook een grotere SSD nemen. Neem een 2700K processor, dan kan je 'm ook nog overclocken ook. Harde schijven zijn (tijdelijk) erg duur door overstromingen, dus als je daar nog een paar maanden mee kan wachten scheelt dat ook.

De grafische kaart die je uitkiest is slecht leverbaar; ik weet er verder niet zo veel van maar vaak worden er gewoon 2 mid-range kaarten in geplaatst. Ik weet ook niet wat je dure moederbord voor extra's kan tov eentje in de 120E range. Zie bijv de keuzes voor het workstation & gamestation in reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie november 2011 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ciro-bonano
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 19:33:
@Destn
Ik weet nagenoeg niks van VM's. Heb je daar profijt van meer cores/ hyperthreading? Voor meer cores zou je kunnen kijken naar de AMD FX pricewatch: AMD FX-8150 Black Edition en voor hyperthreading de Intel i7 2600K.

Geheugen zou je kunnen kiezen voor 1600mhz maar hoeft niet als je zo weinig mogelijk wilt betalen :).
Mja, hyperthreading is mooi, maar de 2600K vond ik weer net te duur, en de FX-8150's te slecht leverbaar :) Op mijn huidige E8400 met 8GB ram ben ik vooral geheugen-grootte-gelimiteerd.

Maak de kloksnelheid van je geheugen veel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ciro-bonano schreef op woensdag 09 november 2011 @ 07:44:
[...]

Mja, hyperthreading is mooi, maar de 2600K vond ik weer net te duur, en de FX-8150's te slecht leverbaar :) Op mijn huidige E8400 met 8GB ram ben ik vooral geheugen-grootte-gelimiteerd.

Maak de kloksnelheid van je geheugen veel uit?
Maakt een klein beetje uit :) voor sommige applicaties: http://www.bit-tech.net/h...memory-for-sandy-bridge/1

Bijv: pricewatch: Kingston HyperX KHX1600C9D3K4/16GX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Destn
Er zijn nu sinds een paar weken, maar had het nog niet gezien, 8GB latjes voor consumentenborden dus non-ECC en non-Registered: pricewatch: Corsair Vengeance CMZ8GX3M1A1600C10 De prijs is ook schappelijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na ruim 7 jaar (AMD 3000) word het toch wel eens tijd om een nieuwe pc aan te schaffen.
Aangezien ik deze enkel voor het surfen, downloaden, DVD's branden, simpele spelletjes en zo nu en dan voor het maken van een DVD (moet nog bekijken welk programma handig is) gebruik wil ik het zo goedkoop mogelijk houden en tevens in ieder geval weer wat jaartjes tegenaan kan.

Ik heb BBG van een beetje gevolgd en valt daarom de keus op de FM1.
Overigens vroeg ik me af wat het verschil is met de AMD Processor Phenom II X4 955.

Aangezien ik alles van 1 winkel wil (want dan kan ik gelijk inbouwen) valt de keuze op Mycom en Alternate.
Hierbij mijn keuze op basis van Mycom prijzen.

Een kast heb ik al en uit voorzorg koop ik voeding en een harde schijf.

Heeft iemand een betere dan wel goedkopere configuratie?
Mis ik nog wat?

Corsair Geheugen Vengeance DDR3,1600-8GB KIT € 41,98
LG DVD Brander DVR DL 22X,SATA € 19,95
Corsair Plafond Montage CX 430WATT V2 € 41,99
AMD Processor A-Series A8-3850,sFM1 € 120,98
Western Digital Harde Schijf Caviar Blue - 500GB - 3.5inch € 99,95
Asus Moederbord F1A55-M LE,FM1 € 67,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 15:58:
Na ruim 7 jaar (AMD 3000) word het toch wel eens tijd om een nieuwe pc aan te schaffen.
Aangezien ik deze enkel voor het surfen, downloaden, DVD's branden, simpele spelletjes en zo nu en dan voor het maken van een DVD (moet nog bekijken welk programma handig is) gebruik wil ik het zo goedkoop mogelijk houden en tevens in ieder geval weer wat jaartjes tegenaan kan.

Ik heb BBG van een beetje gevolgd en valt daarom de keus op de FM1.
Overigens vroeg ik me af wat het verschil is met de AMD Processor Phenom II X4 955.

Aangezien ik alles van 1 winkel wil (want dan kan ik gelijk inbouwen) valt de keuze op Mycom en Alternate.
Hierbij mijn keuze op basis van Mycom prijzen.

Een kast heb ik al en uit voorzorg koop ik voeding en een harde schijf.

Heeft iemand een betere dan wel goedkopere configuratie?
Mis ik nog wat?

Corsair Geheugen Vengeance DDR3,1600-8GB KIT € 41,98
LG DVD Brander DVR DL 22X,SATA € 19,95
Corsair Plafond Montage CX 430WATT V2 € 41,99
AMD Processor A-Series A8-3850,sFM1 € 120,98
Western Digital Harde Schijf Caviar Blue - 500GB - 3.5inch € 99,95
Asus Moederbord F1A55-M LE,FM1 € 67,95
Dit is BBG Workstation (Wiki definitie: A workstation is a high-end microcomputer designed for technical or scientific applications.) Geen huis tuin en keuken werk dus. Hiervoor moet je in [BBG Aanschaf] Budget- / Basissysteem november 2011 zijn.

Je kunt daar al je vragen stellen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ai.. ook al de verkeerde.. 3 keer is scheepsrecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogels
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 22:44:
Wil ze eventueel iets met videobewerking gaan doen? Zo niet dan zou ik gewoon voor zoiets als deze kiezen: pricewatch: Sapphire HD 6450 1GB DDR3 Maakt geen geluid en verbruikt ook weinig energie. Of als ze filters met CUDA gebruikt een soortgelijke kaart van nVidia.
De focus ligt op Photoshop, misschien dat ze eens een simpel filmpje in windows movie maker wil maken als dat kan is dat natuurlijk een plus. heb een andere videokaart toegevoegd, gaat deze ok werken voor
Photoshop en eventueel movie maker?
Heb de review gelezen, ziet er goed uit, vooral de extra SD kaart lezer aan de voorzijde, daar zal ze zeker gebruik van maken. De kast is lekker stil, alleen wel warm en de Zalman die ik wil gebruiken past er maar net in. nu scheelt het dat deze videokaart waarschijnlijk niet veel warmte gaat produceren dus ga ik hem toch gebruiken.

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Silencio 550€ 68,-€ 68,-
1XFX Pro 550W€ 59,30€ 59,30
1Corsair Vengeance Low Profile CML16GX3M4A1600C9€ 81,90€ 81,90
1Gigabyte GV-N440D3-1GI€ 62,90€ 62,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 841,79

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vogels schreef op woensdag 09 november 2011 @ 17:50:
[...]

De focus ligt op Photoshop, misschien dat ze eens een simpel filmpje in windows movie maker wil maken als dat kan is dat natuurlijk een plus. heb een andere videokaart toegevoegd, gaat deze ok werken voor
Photoshop en eventueel movie maker?

[...]

Heb de review gelezen, ziet er goed uit, vooral de extra SD kaart lezer aan de voorzijde, daar zal ze zeker gebruik van maken. De kast is lekker stil, alleen wel warm en de Zalman die ik wil gebruiken past er maar net in. nu scheelt het dat deze videokaart waarschijnlijk niet veel warmte gaat produceren dus ga ik hem toch gebruiken.

#ProductPrijsSubtotaal
1XFX Pro 550W€ 59,30€ 59,30
1Gigabyte GV-N440D3-1GI€ 62,90€ 62,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 841,79
Ik dacht meer aan Premiere Pro CS5.x daar heb je veel profijt van CUDA :). Als je dat niet gaat doen volstaat elke andere grafische kaart.

SSD moet je even veranderen in de Crucial M4 128GB waar ik je eerder op attendeerde. Alle schijven op basis van een Sandforce controller zijn hoogst onbetrouwbaar waaronder ook deze Corsair. Hier tref je ervaringen aan van Amerikaanse gebruikers http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16820233181 Zo'n 2/3 van de eigenaren van de schijf is erg ontevreden. Betekent meestal veel crashes en kapotte schijven.

Voeding zou ook wel een slagje kleiner en goedkoper kunnen. Deze grafische kaart verbruikt niet veel. pricewatch: Corsair Builder CX430 V2 Voeding heeft ook een goede efficiëntie en is even stil als de XFX 450/550W: http://www.kitguru.net/co...0w-power-supply-review/4/

• vogels
dit is de setup die ik waarschijnlijk (na goedkeur) ga bouwen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 109,95€ 109,95
1Corsair Builder CX430 V2€ 37,50€ 37,50
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 88,95€ 88,95
1Gigabyte GV-N440D3-1GI€ 62,70€ 62,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 771,20

Zoals je ziet heb ik idd de M4 gekozen, wel een kleiner model aangezien er alleen Windows 7 64 (16GB) Photoshop CS5 (1GB) adobe elements (4GB) en een virusscanner (300MB) op hoeft te draaien is dit voldoende.

Het wattage van het systeem komt rond de 330W uit, heb idd dus de voeding veranderd naar een 430W type voor toekomst gebruik (eventueel toch andere videokaart met CUDA mocht Photoshop hier meer gebruik van maken).

Zijn er nog meer ideeën opmerkingen?? zo niet ga ik hem zo voorstellen. 8)7
Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.