Wat vinden jullie van onderstaande samenstelling bij Azerty voor een Solidworks (3D CAD voor werktuigbouwkunde) workstation?

Acties:
  • 0Henk 'm!
Samenstelling ben ik eigenlijk wel uit nu:

(link van samenstelling)

Zie alleen wel dat de i7 920 vandaag bij Azerty ineens ruim €60 duurder is geworden, die moet ik dan dus maar ergens anders bestellen, of een i7 930 (die is nu goedkoper dan 920 bij Azerty).

Enige waar ik nog mee zit is de kast, wat ik eigenlijk zoek is een Cooler Master ATCS 840 met de hoogte en diepte van een CM 690 II Advanced. De prijs van die ATCS 840 vind ik niet zo'n probleem, maar dat ding is wel heel erg kolossaal, de breedte vind ik overigens prima, dat mag best 25cm zijn.

@ Redblader: je hebt twee geluidskaarten in je samenstelling staan: Auzentech Bravura en Creative Titanium Fatal1ty Pro, lijkt me beetje raar, want die kunnen niet tegelijk werken. Verder vraag ik me af hoe serieus je met audio bezig bent, als je echt serieus/professioneel er mee bezig bent kan je beter kijken naar professionele firewire audio interfaces. Kijk bijvoorbeeld eens bij de volgende merken:

Alesis
Apogee
Behringer
Digidesign
Echo
Edirol
Focusrite
Mackie
MOTU (Mark of the Unicorn)
M-Audio
PreSonus
RME
Tapco
Tascam
TC Electronic
Yamaha

EDIT: even afbeelding en link toegevoegd

EDIT2: dat prijsverschil van 920 zal wel hier aan liggen: nieuws: Intel stuurt aantal Atoms, Celerons en Core-cpu's met pensioen

[Voor 70% gewijzigd door Kid Jansen op 06-07-2010 19:07]

• max3D
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
-The_Mask- schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 13:32:
Meer vermogen zou ik niet echt een plus punt noemen, want voedingen met een hoog vermogen hebben gemiddeld gezien een lagere efficiëntie bij een lage belasting.
pricewatch: Antec TruePower TP-550 zou je ook kunnen nemen, goedkoper en een nieuwer design dan de Corsair (beide zijn gemaakt door Seasonic overigens)
Als je de curves bekijkt zul je zien dat dit niet waar is. Vanaf 20% belasting zit je in de 1% categorie verschil in efficiency categorie, maar goed dat had ik al gepost en je vindt blijkbaar dat ik onwaarheden post zonder aan te geven welke dat zijn.

Kan je mij een power/efficiency curve van de Antec laten zien waarin gebeurt wat jij beschrijft, want ik ken geen kwaliteitsvoedingen met dat patroon. Zou een slechte zaak zijn van Antec en kan ik me niet voorstellen.

edit:
hier is de Corsair versie van de 650HX die de poster overweegt.

[Voor 11% gewijzigd door max3D op 24-09-2010 16:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DlennartD
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 29-11-2015

DlennartD

Random Idiot

Hallo,

Ik ben bezig met het samenstellen van een nieuwe PC.
Van beroep ben ik grafisch media vormgever en mijn hobby is gamen.

Voor mijn nieuwe PC heb ik het volgende op het oog:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 42,-€ 42,-
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 17,50€ 17,50
1Cooler Master HAF 922€ 94,90€ 94,90
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 35,43€ 35,43
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 92,82€ 92,82
1Asrock 770 Extreme3€ 61,70€ 61,70
1XFX AMD Radeon HD 6950€ 228,15€ 228,15
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 572,50

Het is de bedoeling dat het een PC word waar ik goed grafisch op kan werken.
Adobe Photoshop, Illustrator, Indesign, After Effects, Sony Vegas, 3D Studio Max etc.

Verder wil ik er ook nieuwe games op kunnen spelen op mooie kwaliteit.

Mijn budget is rond de 700 euro, wat is jullie mening over deze opstelling en wat zou je mij aanraden te veranderen?

Ik wil ook nog een mooi groot beeldscherm erbij kopen maar heb nog geen idee wat.

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hhubbe
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 15-06-2011
Beste Tweakers,

Ik ben na een aantal jaren weer op zoek naar een PC.
Voor mijn studie (en werk) ben ik veel bezig met 3d tekenen en renderen (acad, rhino, vray)
Af en toe speel ik een game.

Hier wil ik mijn pc dan ook op configureren. Na een aantal jaren er uit te zijn is het toch weer even zoeken wat nou het beste is. Al lezend op deze fora ben ik tot de volgende configuratie gekomen:

Zou iemand hier naar kunnen kijken of er iets ontbreekt?

Eigenlijk is mijn budget rond de 800 euro, waar kan ik dan het beste op bezuinigen?

Alvast bedankt!

• Maarten L
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 04-10 13:35
Ik sta op het punt om dit systeem te kopen voor Adobe Premiere Pro CS5.5 / After Effects CS5.5

Totaal: 1.316,56

Comments?

[Voor 4% gewijzigd door Maarten L op 02-08-2011 23:59]

www.maartenlangelo.nl

• er1c
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 25-08 15:36
maratropa schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 17:04:
er1c, hoeveel zou zo'n 10mpx schermpje me nou kosten, als bedrijfje? :)
Meer dan tienduizend Euros.....

En voor wie zich afvraagt hoe Call of Duty eruit in 4096x2650 op een 55"scherm zie hieronder:

[Voor 54% gewijzigd door er1c op 06-01-2012 19:48]

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Niet online
@Gait, ik zou geen van die 2 vga kaarten halen.

Ik heb afgelopen jaar een 240gt gebruikt en die beviel al aardig.
Nu sinds kort een HD6850 en die werkt voor mij echt goed genoeg.
Ik gebruik hem voor Autocad, Revit en 3dsmax Design.

Voor de rest zit er tussen jouw computers maar 1 verschil en dat is de CPU.

Je hebt de CPU alleen maar nodig als je gaat renderen op die pc.
Als dit het geval is dan zou ik een veel snellere CPU halen.

Er is een benchmark voor revit te draaien en de resultaten van verschillende computers heb ik in een lijstje gezet.

De GPU is niet heel erg belangrijk als het maar minimaal een GT240 is of zo.
Als je veel renders maakt met 3dsmax en v-ray dan is een GPU wel weer belangrijk omdat die meerekent met de CPU.
V-ray renderen moet je met CUDA doen. Dit werkt veel sneller dan met een snelle CPU.

[Voor 16% gewijzigd door Fable op 10-02-2012 22:57]

• Zwakzinnig
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 24-05-2015
Okay. Ik heb een screenshot gemaakt van mijn taskmanager met die programma´s open om een indicatie te geven.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee