Betreft: Advies DAW
Hallo allemaal,
Ik zou graag advies krijgen over de aankoop van een desktop. Budget tot 700 euro. Monitor, externe geluidskaart, toetsenbord en muis niet nodig. Na een jaar gezeur te hebben gehad met moeilijkheden op het gebied van CPU icm muziekproduktie, zou ik nu een Digital Audio Workstation desktop willen aanschaffen waar ik de komende jaren mee vooruit kan. (Er gaan meerdere zware VST's opdraaien).
Er zijn 2 zaken wat ik van belang vindt:
- Een sterke,snelle processor, te denken valt aan de icore 7.
- Voldoende RAM, het liefst tot 6GB. (Echter kunnen de meeste OS maar tot een beperkt aantal GB) Ik wil er windows 7 of gewoon het vertrouwde XP op gaan draaien. Misschien wel een 64 bits systeem om meer RAM te kunnen gebruiken, maar ik lees en hoor veel horrorverhalen over dat vele vst/software niet stabiel draait op een 64 bits systeem. Ik heb te weinig verstand van de verschillende producten die er allemaal te verkrijgen zijn, zodoende geen wenslijst.
Hopelijk kunnen jullie mij suggesties geven, waar ik de komende jaren zonder gezeur mee vooruit kan.
Zou dit een goede DAW kunnen zijn, zit binnen mijn budget. Natuurlijk zelf wel tweaken etc.
Computer
Premium 7
Miditower zwart zilver HKC (hoogglans design)
430W silent voeding
Processor/type
Intel Core i7 860 (quad-core) socket 1156
Processorsnelheid
4x 2.8GHz tot 3.46 Ghz d.m.v. turbo boost technology, 8MB CPU Cache Level 3
Werkgeheugen
4GB DDR3 1333 Transcend
Harddisk / opslag
500 GB S-ATA 2 Western Digital Green
Videospecificaties
ATI Radeon HD5450 (nieuw type) videokaart welke beschikt over 512 MB DDR2 Geheugen dat via een 64 bit brede interface aangesproken wordt. De GPU heeft een kloksnelheid van 650 MHz en het geheugen een snelheid van 800 MHz.
Bereid je voor op een geweldige high-definition Multimedia ervaring met de ATI Radeon HD5400 serie. Deze kaart ondersteunt drie monitoren en met behulp van ATI-Stream-technologie versnellen zelfs de meest veeleisende applicaties en doen deze meer dan ooit met uw PC. Tevens ondersteunt hij volledig
Microsoft DirectX 11.
Audio / Geluid
Geïntegreerde High Definition audio chip, 8 channel sound (8 kanaals geluid)
DVD station(s)
DVD brander +/-RW Sony-Nec 22 speed Dual Layer
Moederbord informatie
De P55MX van Foxconn ondersteunt één Intel® Socket 1156 processor samen met maximaal 8 GB aan geheugen. Verder is er één PCIe x16 2.0 slot aanwezig voor een videokaart en kunnen er SATA apparaten worden aangesloten. Uiteraard ontbreken ook onboard geluid en netwerk niet.
Overige aansluitingen
PCI-Express slot
LAN 10/100/1000 mb/s
(Supersnelle "GigaBit" netwerk/internet aansluiting)
8x USB 2.0 aansluitingen
DVI aansluiting
Meegeleverd
Drivers voor geluid, video, en LAN
Exclusief monitor, toetsenbord en muis.
Bij voorbaat dank alvast voor jullie reacties!!
[
Voor 43% gewijzigd door
Verwijderd op 05-03-2010 09:58
]