• Camacha
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

iTzLife schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:21:
Verschil tussen de 2600k en 3770k zou een 20 a 30 euro extra moeten zijn, en hij is zelfs 20 euro goedkoper dan de 2700k. Maar dit zijn de adviesprijzen.
Voorlopig staat de 3770K niet eens met een prijs in de PW, dus dat is lastig. Persoonlijk zou ik een week of twee wachten en dan een 3770K voor een nette prijs kopen, maar dan moet hij niet veel meer dan die 30 euro duurder zijn.

Persuader of bytes.

• Dash86
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 14-02-2013
Camacha schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:20:
[...]

Toevalligerwijs heb ik mijn oog net op een baantje waarbij ik dit ook zou gaan doen :p

Verder geen dank, het is fijn iemand te helpen een systeem samen te stellen dat hem op het lijf geschreven is :Y

[...]

Ja, dat is altijd lastig. Als geheugen niet in de lijst staat betekent dat niet dat het niet werkt. Dat betekent alleen dat ze het niet getest hebben. Het low profile Vengeance-geheugen wordt veel gebruikt en dat is niet voor niets. Het is rap, goedkoop en werkt eigenlijk altijd. Aan de andere kant kan ik je niet garanderen dat het werkt, je kan alleen opmerken dat er geen problemen boven komen drijven als je er naar zoekt op Google.

Met het bovenstaande in gedachten kan ik dus niet zeggen wat je zou moeten doen. Zelf heb ik onlangs wel geheugen gekocht dat niet in de QVL stond (toevallig hetzelfde Vengeancegeheugen i.c.m. met de voorloper van dit moederbord), dat is het enige zinnige dat ik er over kan zeggen.
Ik heb hulp gevraagd betreffende de cooler, maar ben ik nog niet veel wijzer op geworden.
De voeding is voldoende gok ik, maar tot op heden nog geen feedback op gehad.

Ik heb nu de Kingston HyperX KHX1600C9D3K4/16GX (geen low profile) gekozen, maar deze staat wel in de QVL lijst, dus werken doet het in ieder geval.

Nu nog even zekerheid wat betreft de cpu cooler en de voeding en dan ben ik er :)

Het is trouwens niet het moederbord dat de problemen geeft denk ik. Ik krijg deze melding als ik de pc samenstel, maargoed, das een geautomatiseerd bericht dus wellicht dat ik het kan verwaarlozen?

"De snelheid van het door u gekozen geheugen is hoger dan de standaard snelheid die door de gekozen processor ondersteund wordt. In de regel kan het geheugen probleemloos worden gebruikt, echter wordt de snelheid van het geheugen ingesteld op de maximale snelheid die door de processor wordt ondersteund. Om de hogere snelheden van het geheugen te gebruiken moeten in de BIOS de snelheid en het voltage aangepast worden."

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Black WD1002FAEX, 1TB€ 112,90€ 112,90
1Antec Three Hundred€ 45,35€ 45,35
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 258,90€ 258,90
1OCZ ModXStream Pro 600W€ 62,90€ 62,90
1Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 128GB€ 142,90€ 142,90
1KHX1600C9D3/4G€ 90,50€ 90,50
1Asus ENGTX550 Ti/DI/1GD5€ 101,50€ 101,50
1Gigabyte GA-Z77-D3H€ 104,90€ 104,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 919,85

[Voor 6% gewijzigd door Dash86 op 26-04-2012 22:36]

• iTzLife
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 25-06 21:18
Camacha schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:25:
[...]
Voorlopig staat de 3770K niet eens met een prijs in de PW, dus dat is lastig. Persoonlijk zou ik een week of twee wachten en dan een 3770K voor een nette prijs kopen, maar dan moet hij niet veel meer dan die 30 euro duurder zijn.
Dat begrijp ik. Ik heb 7 mei een deadline. Dan moet ik een ontwerp gerenderd hebben en presenteren. Ik wil koste wat kost die 3770k. Want die is zo goed als een 3930k, scoort iets beter zelfs met 3d max. Maar ja hopelijk gewoon aanstaande dinsdag op de markt voor 280 euro :P , zelfs 320 neem ik hem.

We gaan het zien!

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

Dash86 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:28:
Ik heb hulp gevraagd betreffende de cooler, maar ben ik nog niet veel wijzer op geworden.
De voeding is voldoende gok ik, maar tot op heden nog geen feedback op gehad.

Ik heb nu de Kingston HyperX KHX1600C9D3K4/16GX (geen low profile) gekozen, maar deze staat wel in de QVL lijst, dus werken doet het in ieder geval.
Aangezien je nu laag geheugen hebt gekozen zou ik voor de Mugen 2 rev. B gaan. Koelt heel behoorlijk, is heerlijk stil en heeft een goede prijs.
iTzLife schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:35:
at begrijp ik. Ik heb 7 mei een deadline. Dan moet ik een ontwerp gerenderd hebben. Ik wil koste wat kost die 3770. Want die is zo goed als een 3930k, scoort iets beter zelfs met 3d max. Maar ja hopelijk gewoon aanstaande dinsdag op de markt voor 280 euro :P , zelfs 320 neem ik hem.

We gaan het zien!
Als je nu vast begint haal je die deadline met je oude apparatuur waarschijnlijk ook wel :p

Persuader of bytes.

• Dash86
Camacha schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:37:
[...]

Aangezien je nu laag geheugen hebt gekozen zou ik voor de Mugen 2 rev. B gaan. Koelt heel behoorlijk, is heerlijk stil en heeft een goede prijs.

[...]

Als je nu vast begint haal je die deadline met je oude apparatuur waarschijnlijk ook wel :p
Ik ga hem toevoegen :)

Dit is overigens geen probleem?

"Het is trouwens niet het moederbord dat de problemen geeft denk ik. Ik krijg deze melding als ik de pc samenstel, maargoed, das een geautomatiseerd bericht dus wellicht dat ik het kan verwaarlozen?

"De snelheid van het door u gekozen geheugen is hoger dan de standaard snelheid die door de gekozen processor ondersteund wordt. In de regel kan het geheugen probleemloos worden gebruikt, echter wordt de snelheid van het geheugen ingesteld op de maximale snelheid die door de processor wordt ondersteund. Om de hogere snelheden van het geheugen te gebruiken moeten in de BIOS de snelheid en het voltage aangepast worden."""

• iTzLife
Ik heb mijn high-end pc (amd :X ) verkocht, en zit nu achter een toshiba a100 uit het stenen tijdperk. Denk niet dat 1 aanzicht gerendered is in 2 weken.....

Mssn toch maar een 2700k? 8)7

• iTzLife
Dash86 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:40:
[...]

Ik ga hem toevoegen :)

"Het is trouwens niet het moederbord dat de problemen geeft denk ik. Ik krijg deze melding als ik de pc samenstel, maargoed, das een geautomatiseerd bericht dus wellicht dat ik het kan verwaarlozen?

"De snelheid van het door u gekozen geheugen is hoger dan de standaard snelheid die door de gekozen processor ondersteund wordt. In de regel kan het geheugen probleemloos worden gebruikt, echter wordt de snelheid van het geheugen ingesteld op de maximale snelheid die door de processor wordt ondersteund. Om de hogere snelheden van het geheugen te gebruiken moeten in de BIOS de snelheid en het voltage aangepast worden."""
Je hebt dus 3 opties:
a) je doet niks, maar dan heb overkill geheugen
b) je zoekt een geheugen wat wel perfect erop aansluit
c) volg het oc-topic voor newbs en clock hem over

Laat me ff teruglezen waarom je uberhaupt dat mobo hebt. Want ik zou die niet nemen. Gaan dan gewoon voor de asus le. Let me check it

[Voor 6% gewijzigd door iTzLife op 26-04-2012 22:44]

• Dash86
iTzLife schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:42:
[...]

Je hebt dus 3 opties:
a) je doet niks, maar dan heb overkill geheugen
b) je zoekt een geheugen wat wel perfect erop aansluit
c) volg het oc-topic voor newbs en clock hem over

Laat me ff teruglezen waarom je uberhaupt dat mobo hebt. Want ik zou die niet nemen. Gaan dan gewoon voor de asus le. Let me check it
Dacht ik er bijna uit te zijn.... :P

RAM match nu iig wel met het moederbord. Alleen dus een conflict met m'n CPU :'(

[Voor 7% gewijzigd door Dash86 op 26-04-2012 22:47]

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

Dash86 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:40:

Nee, dat is geen probleem. Men zegt dus dat je om volledig gebruik te maken van je 1600 MHz-geheugen zelf wat moet instellen. Het geheugen zal dus zonder ingrijpen van jouw kant op 1333 MHz draaien, wat dus prima is.

Ik vertelde eerder dat 1600 MHz geen probleem is, want het kan altijd langzamer draaien en dat is ook zo. Je had toen twee opties waarvan de langzamere duurder was en dat is uiteraard zonde. Mocht je geheugen vinden dat in de QVL staat dat op 1333 MHz draait en dat goedkoper is zou je dat eventueel ook kunnen overwegen, maar het kan in ieder geval geen kwaad om het geheugen te nemen dat je nu hebt.

Dat is overigens wel een vraag die ik vergeten ben te stellen. Wil je gaan overclocken? Met 1600 MHz-geheugen, Z77, een K-processor en die Mugen 2 heb je in ieder geval wel de mogelijkheid :Y

Persuader of bytes.

• Dash86
Camacha schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:49:
[...]

Nee, dat is geen probleem. Men zegt dus dat je om volledig gebruik te maken van je 1600 MHz-geheugen zelf wat moet instellen. Het geheugen zal dus zonder ingrijpen van jouw kant op 1333 MHz draaien.

Ik vertelde eerder dat 1600 MHz geen probleem is, want het kan altijd langzamer draaien en dat is ook zo. Je had toen twee opties waarvan de langzamere duurder was en dat is uiteraard zonde. Mocht je geheugen vinden dat in de QVL staat dat op 1333 MHz draait en dat goedkoper is zou je dat eventueel ook kunnen overwegen, maar het kan in ieder geval geen kwaad.

Dat is overigens wel een vraag die ik vergeten ben te stellen. Wil je gaan overclocken? Met 1600 MHz-geheugen, Z77, een K-processor en die Mugen 2 heb je in ieder geval wel de mogelijkheid :Y
Mag ik je als ik de boel heb besteld en in elkaar heb gezet een PM sturen mbt bovenstaande? (mocht ik willen overclocken ;) )

Ik ga gewoon voor 1600Mhz geheugen, ook met het oog op de toekomst (mocht ik inderdaad een keertje de boel willen "upgraden". Als de mogelijkheid er is, waarom niet? :)

ik kan nu wel 1333 mhz geheugen halen, maar als 1600mhz wat slechts een paar euro duurder is in de toekomst meer uitkomst kan bieden, dan is de keus snel gemaakt :) (uiteraard ga ik niet voor de 1600 mhz (zonder te klokken) als deze straks nog langzamer draait dan de 1333 mhz, maar dat lijkt me niet) :)

Al met al, kom ik nu op het volgende systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 31,55€ 31,55
1Kingston HyperX KHX1600C9D3K4/16GX€ 90,50€ 90,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 951,40

[Voor 52% gewijzigd door Dash86 op 26-04-2012 23:08]

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

Dash86 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:52:
Mag ik je als ik de boel heb besteld en in elkaar heb gezet een PM sturen mbt bovenstaande?
Als de mogelijkheid er is, waarom niet? :)
Als je jezelf ingelezen hebt en er dan alsnog niet uitkomt mag je altijd DM'en. In die context is deze post wel een goed beginpunt :) Het is niet heel ingewikkeld om dit platform te overclocken.

Het is op zich wel zo dat je, indien je zeker weet dat je niet wilt overclocken, met net goedkopere onderdelen afkunt. Met name het moederbord en een klein beetje dat geheugen kunnen dan goedkoper en ik denk dat je in totaal zo'n 30 euro zou kunnen besparen. Aan de andere kant heb je nu wel spullen die van uitstekende kwaliteit zijn en waarvan je zeker ook plezier hebt als je niet gaat overclocken. Zaken als een debug-LED zijn gewoon erg prettig als je eens aan je computer gaat klussen en ook stevige VRM-componenten zorgen voor een fijn stabiel systeem.
Dash86 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:52:
(uiteraard ga ik niet voor de 1600 mhz (zonder te klokken) als deze straks nog langzamer draait dan de 1333 mhz, maar dat lijkt me niet) :)
Nee, dat is gelukkig niet zo.
Al met al, kom ik nu op het volgende systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 951,40
Je hebt elders advies gekregen over die voeding?

Het werd eerder al even aangestipt, maar ik neem aan dat je weet dat de 3770K (de opvolger van de 2600K) er min of meer bijna is? Er zijn genoeg mensen die vanwege de prijs of leverbaarheid alsnog voor de 2600K gaan, maar dat dat geen verrassing voor je is. Het is een kleine upgrade qua snelheid en verbruik, maar momenteel is hij nog net niet leverbaar en de kans is dat hij ook wat duurder is.

Tot slot, had jij nu dat geheugen in de QVL gevonden? Misschien kijk ik scheef, maar ik kan dit exacte type niet terugvinden.

Het ziet er goed uit :Y

Persuader of bytes.

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

Excuses, ik zie net dat de Gigabyte waarschijnlijk geen debug-LED heeft, ik zat met de Asrock in mijn hoofd.

Persuader of bytes.

• iTzLife
Hij heeft geen advies voor die voeding gekregen,want niemand (bijna) raad OCZ aan, en hij is overkill, maar daar heb ik ook geen verstand van. Maar zoals je als zei hebben we daar een topic van waar The-Mask je prima kan helpen.

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

iTzLife schreef op donderdag 26 april 2012 @ 23:18:
Hij heeft geen advies voor die voeding gekregen,want niemand (bijna) raad OCZ aan, en hij is overkill, maar daar heb ik ook geen verstand van. Maar zoals je als zei hebben we daar een topic van waar The-Mask je prima kan helpen.
Ja, inderdaad, ik kan wel advies geven maar dat kunnen anderen veel beter. Van PSU's heb ik maar beperkt kaas gegeten.

Als ik naar de BBG kijk zijn de Corsair Builders wel geschikt. Ik zou aan de hand daarvan de Builder CX430 voorstellen, maar vraag het zeker nog even na bij The Mask.

[Voor 14% gewijzigd door Camacha op 26-04-2012 23:28]

Persuader of bytes.

• Dash86
Camacha schreef op donderdag 26 april 2012 @ 23:13:
[...]

Als je jezelf ingelezen hebt en er dan alsnog niet uitkomt mag je altijd DM'en. In die context is deze post wel een goed beginpunt :) Het is niet heel ingewikkeld om dit platform te overclocken.

Het is op zich wel zo dat je, indien je zeker weet dat je niet wilt overclocken, met net goedkopere onderdelen afkunt. Met name het moederbord en een klein beetje dat geheugen kunnen dan goedkoper en ik denk dat je in totaal zo'n 30 euro zou kunnen besparen. Aan de andere kant heb je nu wel spullen die van uitstekende kwaliteit zijn en waarvan je zeker ook plezier hebt als je niet gaat overclocken. Zaken als een debug-LED zijn gewoon erg prettig als je eens aan je computer gaat klussen en ook stevige VRM-componenten zorgen voor een fijn stabiel systeem.

[...]

Nee, dat is gelukkig niet zo.

[...]

Je hebt elders advies gekregen over die voeding?

Het werd eerder al even aangestipt, maar ik neem aan dat je weet dat de 3770K (de opvolger van de 2600K) er min of meer bijna is? Er zijn genoeg mensen die vanwege de prijs of leverbaarheid alsnog voor de 2600K gaan, maar dat dat geen verrassing voor je is. Het is een kleine upgrade qua snelheid en verbruik, maar momenteel is hij nog net niet leverbaar en de kans is dat hij ook wat duurder is.

Tot slot, had jij nu dat geheugen in de QVL gevonden? Misschien kijk ik scheef, maar ik kan dit exacte type niet terugvinden.

Het ziet er goed uit :Y
Overclocken heeft geen prio :)
Het ram geheugen heb ik wel degelijk uit de lijst gehaald, maar nu ga ik twijfelen :p
Kom ik morgen op terug als het niet klopt :)
Ik ben op de hoogte dat er binnenkort en nieuwe CPU uitkomt, maargoed, je moet een meer knopen doorhakken en dit gaat het worden :)

• Dash86
Camacha schreef op donderdag 26 april 2012 @ 23:21:
[...]

Ja, inderdaad, ik kan wel advies geven maar dat kunnen anderen veel beter. Van PSU's heb ik maar beperkt kaas gegeten.

Als ik naar de BBG kijk zijn de Corsair Builders wel geschikt. Ik zou aan de hand daarvan de Builder CX430 voorstellen, maar vraag het zeker nog even na bij The Mask.
Bedankt, ik zal bij hem informeren :)

• iTzLife
@ Dash86

Ik begrijp wat je wilt, ik heb zelf ook zo'n systeem nodig, waar ik dan ook lekker kan gamen, met een iets groter budget. Op dit moment zijn er een aantal keuzes die ik niet begrijp.

1. HDD
Wat vind jij de toegevoegde waarde van een 1TB WD.
Voor 1 tientje goedkoper heb je een 2TB seagate, en die is echt net zo goed.
http://tweakers.net/pricewatch/compare/333/253726;2970522
2. Mobo
Het mobo is een prima instapper, als je er verder niks mee doet. Ik neem aan dat er op zit wat je nodig hebt, en als dat voldoende is en je gaat niet Oc'en dan is het prima.
3.Geheugen
je kiest voor een quad channel 4x4, op een dual channel mobo. Niet dat dit zo heel erg is, maar is het niet verstandig om voor een 2x8 dual kit te kijken? ALs je wilt uitbreiden heb je niks aan je 4x4. Bij 2x8 kun je er altijd 2x8 bijzetten.
Welk geheugen je dan moet kiezen is een lastiger verhaal ivm high profile en je cpu-koeler.
Edit ( je hebt al advies hierover gekregen)
4. Psu
Zoals gezegd kun je beter hier nog ff advies over inwinnen

Edit:
Maak je geen zorgen om de Cpu. Die is goed. Kun je prima mee doen wat je wilt. Ik heb meer redenen waarom ik op dit moment even wil wachten op de 3770k.

[Voor 8% gewijzigd door iTzLife op 26-04-2012 23:44]

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

iTzLife schreef op donderdag 26 april 2012 @ 23:38:
1. HDD
Het hangt even van het doel af. Caviar Blacks zijn redelijk gebouwd op performance en niet puur en alleen op opslag. Je kunt een 2 TB WD Caviar Green ook voor 104 euro kopen, maar die zijn uiteraard minder rap dan een Caviar Black. Daarnaast krijg je bij de WD's 5 jaar garantie, dat is ook wat waard. Ik geloof dat het verschil tussen Green en Black bijna een factor 2 is, het verschil tussen de Barracuda en de Black durf ik zo niet te zeggen.

Als het puur om bulkopslag gaat is een andere HDD inderdaad een betere keuze dan een Caviar Black.
2. Mobo
Het mobo is een prima instapper, als je er verder niks mee doet. Ik neem aan dat er op zit wat je nodig hebt, en als dat voldoende is en je gaat niet Oc'en dan is het prima.
Wat mist dit bord volgens jou voor een functionele overclock? Er zijn uiteraard borden die meer gericht zijn op overclocken, maar volgens mij moet je hiermee toch al best een eind komen. Denk dan aan 4,2-4,4 GHz en niet al te hoge voltages.

Uiteraard is een bord met meer fases/koeling betrouwbaarder bij een overclock, maar vergeet niet dat overclocken geen prioriteit heeft. Het is wel fijn de optie open te houden, begreep ik uit het verhaal van Dash86.
3.Geheugen
je kiest voor een quad channel 4x4, op een dual channel mobo. Niet dat dit zo heel erg is, maar is het niet verstandig om voor een 2x8 dual kit te kijken? ALs je wilt uitbreiden heb je niks aan je 4x4. Bij 2x8 kun je er altijd 2x8 bijzetten.
Welk geheugen je dan moet kiezen is een lastiger verhaal ivm high profile en je cpu-koeler
Het geheugen is uitgebreid besproken, zie de discussie hierboven :)

[Voor 9% gewijzigd door Camacha op 27-04-2012 00:48]

Persuader of bytes.

• iTzLife
Over dat geheugen zag ik later idd, en had ik ge-edit. Ik probeer globaal zo veel mogelijk te lezen, maar mis wel eens wat. Ik las hier nog het een en ander, maar is wel wat out-date.

Hij heeft ook al een ssd van 128GB. Ik ging ervan uit dat de hdd voor opslag was. Dan kan hij goedkoper.
En mobo, tja, zoals ik al vroeg wat wilt hij ermee. Als ik als beginner zou gaan Oc'en heb je veiligere mobo's. Ik zou voor een goedkopere Hdd gaan en dit geld in een beter mobo stoppen, want geef toe het is wel een karig mobo'tje. Het is dan ook een instapmodel.

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

iTzLife schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 01:03:
En mobo, tja, zoals ik al vroeg wat wilt hij ermee. Als ik als beginner zou gaan Oc'en heb je veiligere mobo's. Ik zou voor een goedkopere Hdd gaan en dit geld in een beter mobo stoppen, want geef toe het is wel een karig mobo'tje. Het is dan ook een instapmodel.
Wat bedoel je precies met veiliger moederbord? Dat er zo'n overclockfunctie op zit? Die wil je toch niet gebruiken, dat zijn bijna altijd zeer ongunstige overclocks (enorme voltages e.d.), dan kan je beter met een klein beetje geduld een nette handmatige overclock zetten.

Een Z77-bord valt toch nauwelijks een instapmodel te noemen. Ja, er zijn uitgebreidere borden, maar nogmaals, vergeet niet dat overclocken geen absolute prioriteit is, maar het leuk is als het kan. Dat kan het volgens mij en best redelijk ook. Wil je het onderste uit de kan moet je voor een duurder bord gaan, maar dit is best een leuk bordje met een hoop functionaliteit.

Aan de andere kant valt er wat voor te zeggen om bijvoorbeeld voor pricewatch: Asrock Z77 Extreme4 te gaan. Zoveel meer geld kost dat bord niet en het kan ongeveer alles dat je hartje maar kan begeren. Echter is het zonde om dat extra geld neer te leggen als je geen gebruik van de features maakt, maar ik denk dat Dash86 daar zelf meer kijk op heeft dan wij. Strikt genomen is zo'n bord niet nodig voor de gestelde eisen, de extra features kunnen wellicht wel interessant zijn. Het zijn wel mooie borden.

Persuader of bytes.

• iTzLife
Ik had het niet over een "msi ik clock automatisch het voor je over, zit lekker achteruit mobo", maar nam een reactie van (?) over waar er andere mobo's worden aangeraden om te oc'en. Ik ben nu sinds een week me helemaal aan het inlezen m.b.t. oc, dus jij kan daar beter advies over geven dan ik. Ik lees veel, en waarschijnlijk zijn de tips meer voor de die-hards, dan mensen zoals dash en ik.

Concluderend zou ik iig me hdd aanpassen, maar dat moet hij zelf weten, en idd voor de Asrock gaan. Tweakers staat vol met discussie over. En je hebt gelijk, je hebt niet eens een Z77 bord nodig, maar kun je er ontzettend veel mee, maar dan blijft dat dit bord wel de instapper is... (is daar iets mis mee?) nee, dus hij moet het zelf weten, maar voltages zijn wel wat lager dan andere.

Morgen kan hij idd zelf aangeven wat hij wilt.

Edit, eigen discussie ga ik wel verder in aanschaf high end. Vind het zeer interessant wat voor gedachtes je hebt, en of je mij ook op weg kan helpen. Maar de 3770k blijft staan! _/-\o_ Je hebt al wat opmerkingen gemaakt, maar toen ik mijn systeem bekeek zag ik toch wel een aantal haken en ogen.

[Voor 10% gewijzigd door iTzLife op 27-04-2012 02:09]

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

iTzLife schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 01:39:
Ik lees veel, en waarschijnlijk zijn de tips meer voor de die-hards, dan mensen zoals dash en ik.
Ik laat inderdaad meespelen dat dit het workstationtopic is en niet het gamesysteemtopic. Een workstation moet superfunctioneel zijn, bruikbaar, betrouwbaar en niet onnodig duur. Tijd is geld en iedere euro telt. Luxe waar nodig, sober waar mogelijk. Veel gamers houden van alle mogelijke functies en de features om iedere laatste MHz uit een chip te trekken, maar echt nodig is dat meestal niet. De aard van een workstation is net even anders door de omgeving waarin hij ingezet wordt.

Dat neemt uiteraard niet weg dat je met een luxer bord ook uitstekend werk kunt verzetten :) Ikzelf heb ook een luxe moederbord in een PC die grootdeels als workstation dient, maar daar ben ik me ook terdege van bewust geweest toen ik het kocht. Ik wilde ook gewoon wat moois hebben, echt nodig was het niet.
Edit, eigen discussie ga ik wel verder in aanschaf high end. Vind het zeer interessant wat voor gedachtes je hebt, en of je mij ook op weg kan helpen. Maar de 3770k blijft staan! _/-\o_ Je hebt al wat opmerkingen gemaakt, maar toen ik mijn systeem bekeek zag ik toch wel een aantal haken en ogen.
Ik ga kijken of ik je kan helpen :)

Persuader of bytes.

• iTzLife
Ik vond deze review best wel interessant, en aangezien er hier ook mensen zijn die twijfelen welke cpu ze moeten kiezen, is de 1155 socket IB een goed alternatief voor de socket 2011.
Video review.

• Dash86
Over dat geheugen zag ik later idd, en had ik ge-edit. Ik probeer globaal zo veel mogelijk te lezen, maar mis wel eens wat. Ik las hier nog het een en ander, maar is wel wat out-date.

Hij heeft ook al een ssd van 128GB. Ik ging ervan uit dat de hdd voor opslag was. Dan kan hij goedkoper.
Ik zal mijn ssd voornamelijk gebruiken voor het besturingssyteem, installeren van programma's en eventueel als scratch disc voor bijv. photoshop. De HDD zal voornamelijk worden gebruikt voor opslag. Ik had voor een WD Caviar Black gekozen, omdat dit een vlotte schijf is (handig bij het lezen / schrijven van grote bestanden?) Of kan ik af met iets goedkopers?

• Dash86

Kan ik het moederbord dat ik nu in mijn configuratie wel "overclocken" zodat ik mijn RAM op 1600 mhz kan laten draaien? Aangezien die standaard op 1333 mhz zal draaien i.v.m. mijn cpu

• iTzLife
1. HDD
Ik had hier al een voorstel gedaan. Scheelt iets, en is een prima hdd, word ook aangeraden in de BBG mei en dat is ook niet voor niets. En je hebt 2TB ipv 1. Je zou nog voor de 1TB kunnen gaan en die zit rond de 80 euro.

• Dash86
iTzLife schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:17:
[...]

Ik had hier al een voorstel gedaan. Scheelt iets, en is een prima hdd, word ook aangeraden in de BBG mei en dat is ook niet voor niets. En je hebt 2TB ipv 1. Je zou nog voor de 1TB kunnen gaan en die zit rond de 80 euro.
edit:
ow, wacht even de BBG erbij pakken :)

----

Die had ik er toch al in? de WD1002FAEX?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 257,-€ 257,-
1OCZ ModXStream Pro 600W€ 63,90€ 63,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 950,50

• iTzLife
Dash86 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:32:
edit:
ow, wacht even de BBG erbij pakken :)
---
Die had ik er toch al in? de WD1002FAEX?
Ik weet niet welke BBG je bekijkt, maar zowel de High-end Game als workstation raden de seagate aan.
En zoals ik als zei kun je nog voor de 1TB versie gaan is weer wat goedkoper als je toch geen 2 gebruikt.

http://tweakers.net/price...3726;283950;297052;297054

• Dash86
iTzLife schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 15:01:
[...]

Ik weet niet welke BBG je bekijkt, maar zowel de High-end Game als workstation raden de seagate aan.
En zoals ik als zei kun je nog voor de 1TB versie gaan is weer wat goedkoper als je toch geen 2 gebruikt.

http://tweakers.net/price...3726;283950;297052;297054
Ja je hebt gelijk, ik las het alsof de WD in de bbg zat. Zie inderdaad dat het een seagate betreft.
De 2 TB versie is inderdaad wel meer voor minder.
Ik had voor WD gekozen vanwege de goede reviews, garantie en snelheid, maar de seagate doet er niet voor onder :)

• Dash86
Camacha schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:37:

De scythen mugen 2 rev b past volgens de verkoper inderdaad in de kast in combinatie met het ram geheugen dat ik nu erin heb.

Jullie weten vast wel hoe je in de bios je ram geheugen op 1600mhz kan laten draaien.
Ga ik tegen de tijd dat ik alles in elkaar heb wel even over informeren :)
Ik heb mijn systeem compleet! Vriendelijk bedankt voor de feedback Camacha & iTzLife!

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

Dash86 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:00:
Ik zal mijn ssd voornamelijk gebruiken voor het besturingssyteem, installeren van programma's en eventueel als scratch disc voor bijv. photoshop. De HDD zal voornamelijk worden gebruikt voor opslag. Ik had voor een WD Caviar Black gekozen, omdat dit een vlotte schijf is (handig bij het lezen / schrijven van grote bestanden?) Of kan ik af met iets goedkopers?
Als het puur om bulkopslag gaat kan je ook voor een goedkopere schijf gaan. Pas bij hele grote bestanden zal je het verschil mogelijk gaan merken, of als je 'm als scratchdisk gaat inzetten, dat soort werk. Maar daar heb je de SSD voor en dat werk uitstekend.
Dash86 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:53:
Kan ik het moederbord dat ik nu in mijn configuratie wel "overclocken" zodat ik mijn RAM op 1600 mhz kan laten draaien? Aangezien die standaard op 1333 mhz zal draaien i.v.m. mijn cpu
Voor dit soort dingen kan je het beste in de handleiding kijken :) Ik heb dat even voor je gedaan en zoals het daar staat kan je de geheugensettings aanpassen (pagina 38).
Dash86 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 18:16:
De scythen mugen 2 rev b past volgens de verkoper inderdaad in de kast in combinatie met het ram geheugen dat ik nu erin heb.
Ik mag het hopen, anders heb ik je slecht advies gegeven :p
Jullie weten vast wel hoe je in de bios je ram geheugen op 1600mhz kan laten draaien.
Ga ik tegen de tijd dat ik alles in elkaar heb wel even over informeren :)
Zoals hierboven al vermeld staat het menu waar je moet zijn omschreven op pagina 38 van de handleiding. Als het goed is is het zo simpel als één of twee settings veranderen.
Ik heb mijn systeem compleet! Vriendelijk bedankt voor de feedback Camacha & iTzLife!
Geen dank :) Laat nog maar even weten of en hoe je systeem bevalt, dat vind ik wel leuk om te horen :Y

[Voor 3% gewijzigd door Camacha op 27-04-2012 19:17]

Persuader of bytes.

• trennel
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 11-03-2019
Dag allemaal,

Weer iemand die jullie expertise nodig heeft. Ik heb een workstation nodig, die ik voornamelijk gebruik voor het programmeren, simuleren en visualiseren in Matlab. Hiervoor heb ik mij al over het volgende laten adviseren in de winkel. Nu ben ik benieuwd of er volgens jullie zaken overbodig zijn, overkill, of dat je nog tips hebt voor verbetering. Het idee is dat hij gebouwd wordt voor de toekomst, vandaar socket 2011 en 8 geheugenslots.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus P9X79€ 209,80€ 209,80
1Western Digital Caviar Green WD10EARX , 1TB SATA-600, 64MB€ 81,-€ 81,-
1LG GH22NS70 Zwart€ 14,74€ 14,74
1Cooler Master Centurion 5 II€ 0,-€ 0,-
1Intel Core i7 3820 Boxed€ 252,50€ 252,50
1Cooler Master GX 750W v2€ 77,50€ 77,50
1Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 128GB€ 141,99€ 141,99
1Corsair Vengeance CMZ16GX3M4X1600C9€ 84,95€ 84,95
1Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE€ 120,-€ 120,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 982,48

• Mafketel
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 30-01 23:04
i7 onnodig duur matlab houd niet zo van virtuele cores aka hyperthreading. Is ook al eerder genoend in dit topic zoek even op matlab. al zie ik wel dat er geen i5 op 2011 te verkrijgen zijn

[Voor 17% gewijzigd door Mafketel op 28-04-2012 17:58]

• trennel
In hoeverre maakt 'houd niet zo van' de i7 minder geschikt? En wat denken jullie dat socket 2011 op termijn voor winst kan boeken op de prestaties van matlab? Als de i7 3820 geen al te grote impact heeft op de prestaties, maar socket 2011 weer compenseert, is het misschien een idee om gewoon HT uit te schakelen?

• coffeejunkee
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 14-08-2018
Wat je ook doet, neem in ieder geval een andere voeding, want die GX750 is troep.

Gebruik het zelf niet maar als ik de sys reqs bekijk lijkt Matlab me niet zo'n zwaar programma, en ook niet echt multithreaded. Zou dus gewoon Z77 met Ivy of Sandy nemen. Videokaart heb je ook niet nodig, tenzij je ook nog wilt gamen.

• trennel
Ja, daar heb je nog zoiets: ivy of sandy... Maar de grootste reden voor mij om i7 te nemen is de uitbreidingsmogelijkheid voor de RAM (8 slots, tot 64). Maar nu las ik ook nog iets over Matlab en het gebruik van twee i5 processoren ipv een HT i7. Dit zou natuurlijk ook een totaal van 64 GB RAM opleveren. Ideeen hierover?

De grafische kaart kan inderdaad altijd nog een keer geupgrade worden.

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

trennel schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 20:18:
Ja, daar heb je nog zoiets: ivy of sandy... Maar de grootste reden voor mij om i7 te nemen is de uitbreidingsmogelijkheid voor de RAM (8 slots, tot 64). Maar nu las ik ook nog iets over Matlab en het gebruik van twee i5 processoren ipv een HT i7. Dit zou natuurlijk ook een totaal van 64 GB RAM opleveren. Ideeen hierover?
Ja, dat zijn allemaal mogelijkheden, maar als Matlab niet zo erg multithreaded is heb je aan echt of virtuele cores allebei niet veel. Weet je toevallig meer van de benodigdheden van het programma? Zo kan je jezelf veel geld besparen, in plaats van iets neer te zetten dat sowieso wel goed is omdat het overkill is en dus ook veel te duur.

Persuader of bytes.

• trennel
hier staat eea over matlab en MT/HT
http://www.mathworks.nl/p...ab/choosing_hardware.html

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

Aan de hand daarvan lijkt HT me niet heel interessant. Meer cores mogelijk wel, dus dan zijn de interessante opties een socket 1155 i5 (quad zonder HT) of een socket 2011 i7 3930K (hexa met HT). Die laatste vanwege zo'n cores, er zijn geen Intel hexacores zonder HT. Je zou ook nog AMD kunnen overwegen, die hebben een architectuur waardoor je cores hebt die tussen HT en dualcore in hangen, maar ik weet niet goed hoe die zich verhoudt tot de Intels in een applicatie als Matlab.

Persoonlijk lijkt mij de prijs van een socket 2011 hexacore moeilijk te rechtvaardigen, tenzij er directe aanwijzingen zijn dat die absolute (en nodige) winst oplevert. Uit dit verhaal maak ik op dat er wel geprobeerd wordt te multithreaden, maar dat dit niet altijd lukt.

Een 2011 quadcore lijkt ook zonde van het geld, want ik maak uit dit verhaal nu niet op dat Matlab enorme geheugeneisen stelt. Wellicht weet jij daar meer over. 32 GB lijkt me dan wel voldoende, want ook hier lijkt het me zonde ergens voor te gaan zonder dat je weet of het ook daadwerkelijk gaat helpen. Dan lijkt mij een socket 1155 i5 aan te raden of eventueel een AMD FX-8150, al zou je van die laatste moeten uitzoeken of de performance is wat je zoekt.

De harddrive lijkt niet een zeer bepalende factor in de performance nadat het programma is opgestart, maar aan de andere kant zijn SSD's niet heel erg duur meer en zou je kunnen overwegen er eentje te gebruiken. Mocht het geheugen dan onverhoopt ontoereikend zijn vangt de goede performance van een SSD dat voor een deel op en vertraagt het systeem aanzienlijk minder hard dan wanneer er een HDD gebruikt zou worden.

Klaar voor de toekomst is altijd een beetje lastig met dit soort zaken. Ik denk, aan de hand van wat ik in die link lees, dat het systeem dat ik hier aanraad voorlopig ruim toereikend is en dat je tegen de tijd dat dat systeem niet meer meekan ook niet gelukkig zou zijn met een socket 2011-systeem. Dan kan je beter nu wat geld besparen en dan over jaren gewoon een nieuw systeem neerzetten.

Persuader of bytes.

• Aardwolf
  • Laatst online: 04-12 09:20
Ik denk ook dat Camacha het aardig bij het goede eind heeft. Als ik die specs op de Matlab site zelf bestudeer is het programma eigenlijk niet echt veeleisend. Naar mijn inziens heeft een quadcore op LGA2011 dan ook geen toegevoegde waarde.

Volgens mij, als ik me dat zo allemaal eens lees, is Matlab meer gevoelig voor hoger geklokte cores dan meer cores al dan niet met hyperthreading. De FX-8150 op het AMD platform is meteen het hoogste van het hoogste, maar de i5-2500K kan aardig meekomen bijvoorbeeld, zie hier.

Wat doe jij, trennel, nog meer behalve Matlab op je pc? Doe je ook bijvoorbeeld nog werk dat HT kan gebruiken? Eventueel kan je dan kiezen voor een i7-2600(K), waarbij je HT aan of uit kunt zetten maar het iig aanwezig is als je het nodig hebt (de 2500K heeft het iig niet). Bij de meeste zaken is de 2600K aardig gelijk aan de 3820, kijk maar. Keuze voor een bepaalde processor kan ook nog afhangen van de benodigde specs, bijvoorbeeld ondersteuning voor VT-x en VT-d wat sommige progs eisen. De K-processors ondersteunen VT-d in ieder geval niet, dan heb je de non-K weer nodig. Dus wellicht dat andere werkzaamheden op hetzelfde systeem je keuze verder kan specificeren waardoor je automatisch op een bepaald platform komt. ;)

• Mafketel
eerste google link amd versus intel matlab
http://www.tomshardware.c...n-efficiency,3060-10.html om je een idee te geven.
En overigens is er in dit topic zelfs een nieuwer overzichtje gelinkt zie deze post arj1o1 in "[BBG aanschaf] Workstation"
http://www.tomshardware.c...core-i7-3960x,3075-5.html

Ligt het nu aan mij of word er alleen maar gevraagd en geen enkele post terug gelezen?
En hoeveel feedback is er eigenlijk gekomen van de mensen die hier om advies hebben gevraagd, benchmarks van hunzelf wat zij belangrijk vonden?

Of vraag ik nu te veel?

• trennel
@ Mafketel. Ik heb in deze topic gezocht op matlab en die boel wel gelezen, maar daar stond niet voldoende bevredigende informatie. Zeker nu er steeds meer matlab benchmarks op internet verschijnen die juist wel HT promoten voor matlab. Ik ben er nu ook een paar aan het nakijken en zal zo wat links plaatsen. In ieder geval lijkt het er nu op dat de i7 cpu's toch wel als beste uit de test komen, mèt HT. Wordt vervolgd...

• Mafketel
vergis je je nu niet in het feit dat de nieuwe i7's gewoon snel zijn en daarom goed scoren ;) met of zonder ht.

Overigens zeg ik niet dat de i7's niet sneller zijn dan andere cpu's, ik zeg alleen dat i7 cpu's te duur zijn versus hun meerwaarde tov i5's.

en als ik de ouder i7 scores vergelijk met met de oudere i5 scores dan denk ik dat de 4 geheugen controllers weinig zoden aan de dijk gaan zetten.
Maar als je veel geld hebt is een i7 een veilige keuze, anders kun je zonder veel in te leveren een andere cpu en platform kiezen.

[Voor 35% gewijzigd door Mafketel op 29-04-2012 10:18]

• trennel
Op deze pagina: http://ixbtlabs.com/articles3/cpu/archspeed-2009-5-p3.html staat eigenlijk ook dat de HT niet erg bijdraagt aan de prestaties van Matlab. Een i5 2005(k) zou wat dat betreft dus hetzelfde resultaat moeten kunnen leveren als een i7 2600(k), gezien de kloksnelheid bijna niet verschilt (3.3 om 3.4). En dan de vergelijking met de i7-3820...die heeft 3.6GHz en draait geheugen op 1600MHz itt de rest op 1333. Hij kost hetzelfde als de andere i7's (maar heeft geen koeling meegeleverd). Wat kun je hieraan als winst verwachten tav de prestaties?

[Voor 3% gewijzigd door trennel op 29-04-2012 11:25]

• trennel
Bovenstaande even aangepast in de lijst. Dan kom ik op het volgende:

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Centurion 5 II€ 49,-€ 49,-
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 184,20€ 184,20
1be quiet! Pure Power L7 430W€ 40,75€ 40,75
1Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 64GB€ 88,60€ 88,60
1Corsair CMV16GX3M2A1333C9€ 91,-€ 91,-
1Asus P8Z77-M€ 89,-€ 89,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 638,29

Ik heb het moederbord aangepast naar een goedkopere variant, met DDR3 tot 16MHz. De i5 werkt mee tot 1333, dus daarop ook nieuw geheugen uitgezocht. Dit geheugen ook aangepast naar 2x8 om makkelijker uit te kunnen breiden met 'maar' 4 slots. Het moederbord kan wel tot 1600, dus kan een paar euro goedkoper maar dan had ik geen hdmi. Dit klopt wel toch, dat een 1333 cpu op een 1600 moederbord toch maar 1333 van de geheugenstrips kan trekken? Of haal ik nu dingen door elkaar?
Daarnaast de koeler verwijderd omdat die al bij de cpu zit, en de grafische kaart omdat Matlab de graphics voornamelijk via de cpu berekent en niet de gpu.
Voeding kan dan terug naar minder dan 430 watt, maar voor de zekerheid en uitbreidingsmogelijkheden deze maar gepakt.
SSD van 128 ook maar naar 64, zodat windows, matlab en nog wat meuk er prima op past.

Hoe vindt u het er zo uitzien?

• coffeejunkee
Ik denk dat je daar aardig mee vooruit kunt.

Qua geheugen, 2500K kan ook gewoon 1600MHz draaien maar of het nut heeft durf ik niet te zeggen. Meestal is het verschil niet echt merkbaar. Bovendien is niet al het 1600MHz geheugen echt 1600MHz geheugen (smokkelen met timings).

Persoonlijk zou ik voeding veranderen naar Seasonic S12II 430W. Betere kabelconfiguratie en 2x pci-e stekker, voor het geval Matlab ooit nog eens gebruik gaat maken van een sterke videokaart.

Koeler zou ik nog wel erbij nemen, Coolermaster Hyper 212 bvb. Stock cooler kan toch op de zenuwen gaan werken.

• trennel
2500k: ondanks 'Geheugen Specificatie PC3-10600 (DDR3-1333) ' wél 1600 kunnen?
Coolermaster Hyper 212: je bedoelt echt erbij zetten als in stock koeler + deze? Qua voeding zal het geen probleem zijn denk ik, omdat er verder niks bijzonders aanhangt. Maar ik zou deze koeler evt later nog bij kunnen zetten. Hoe meet je de prestaties van de cpu tav de koeling, dus met en zonder extra koeler?

• coffeejunkee
Ja, die 1333MHz is een beetje onzin. 2500K kan gewoon tot 2133MHz ram aan. Maar daar moet je wel wat instellingen voor aanpassen en niet iedereen is daar toe in staat. Dus zegt Intel 1333MHz en anders geen support.

Maar de vraag is of het zin heeft. Geheugen benchmarks laten zoals verwacht enorm verschil zien. Maar reallife apps hebben er meestal weinig aan, uitzondering daargelaten (Matlab zou er een kunnen zijn natuurlijk).

Koeler, Hyper 212 in plaats van stockkoeler, vooral omdat ie een stuk stiller is. En nodig voor overklokken. Als je niet wilt overklokken kun je eigenlijk beter H77 bord met gewone 2500 nemen. Of eigenlijk beter 3570 dan.

• tooncomputer456
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 20-09-2019
Weet iemand of de Scythe Mugen 2 Rev. B compatibel is met de processor i7 3770K (Ivy Bridge)? Of is het beter om naar een andere processorkoeler te kijken?

• Nilsepils
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 04-12 06:53
tooncomputer456 schreef op zondag 29 april 2012 @ 17:14:
Weet iemand of de Scythe Mugen 2 Rev. B compatibel is met de processor i7 3770K (Ivy Bridge)? Of is het beter om naar een andere processorkoeler te kijken?
Lijkt me wel, het is gewoon socket 1155 hoor ;)

• trennel
Dus gewoon 1600 geheugen kopen als er geen prijsverschil is, gewoon voor het geval matlab er iets aan heeft? En wat zijn die instellingen dan om de cpu op 1600 te laten draaien?

H77 en Z77 verschillen kan ik zo niet op waarde schatten dus allicht dat jij dat wel kunt? En de 2500 non-K versie en K-versie verschillen niet veel in kosten, dus zou ik de K kunnen pakken om in de toekomst evt te overclocken. En dan de meerwaarde van de 3570(k)?

[Voor 4% gewijzigd door trennel op 29-04-2012 18:11]

• Mafketel
Ivy bridge is net iets sneller ;)

• trennel
80 euro sneller...? Dan kan ik nog beter de 2500k overclocken en een 20 euro intel-overklok verzekering erbij doen;-)

• gm3000
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 08-08-2017
Hallo,

Ik ga binnenkort een nieuwe computer kopen. Hij moet stil, krachtig zijn en ik wil in de toekomst kunnen upgraden (videokaart erbij kopen enzo). Ik ga hem ook een klein beetje overclocken.
Ik ben er nog niet uit welke voeding ik moet nemen.

Is dit een goed systeem?

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda ST2000DM001, 2TB€ 101,-€ 101,-
1Sony Optiarc AD-7280S Zwart€ 14,23€ 14,23
1Cooler Master Silencio 550€ 62,20€ 62,20
1Intel Core i7 3770K Boxed€ 298,70€ 298,70
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 45,10€ 45,10
1MSI Z77A-GD65€ 164,05€ 164,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 858,82

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mafketel
Waar zie jij €80 verschil tussen sandy vs ivy?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 2500 Boxed€ 179,-€ 179,-
1Intel Core i5 2550K Boxed€ 199,95€ 199,95
1Intel Core i5 3550 Boxed€ 188,30€ 188,30
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 209,23€ 209,23
1Intel Core i7 2600 Boxed€ 251,90€ 251,90
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 257,-€ 257,-
1Intel Core i7 2700K Boxed€ 270,40€ 270,40
1Intel Core i7 3770 Boxed€ 262,80€ 262,80

Als ze op voorraad zijn zou ik altijd voor de ivy variant gaan, er is nagenoeg geen prijsverschil. Vond ik ook een beetje vreemd in de nieuwe bbg de 2500k aanraden en dan in de beschrijving zeggen dat je de ivy moet kopen.

[Voor 6% gewijzigd door Mafketel op 01-05-2012 11:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gm3000
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 08-08-2017
gm3000 schreef op maandag 30 april 2012 @ 15:17:
Hallo,

Ik ga binnenkort een nieuwe computer kopen. Hij moet stil, krachtig zijn en ik wil in de toekomst kunnen upgraden (videokaart erbij kopen enzo). Ik ga hem ook een klein beetje overclocken.
Ik ben er nog niet uit welke voeding ik moet nemen.

Is dit een goed systeem?

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda ST2000DM001, 2TB€ 101,-€ 101,-
1Sony Optiarc AD-7280S Zwart€ 14,23€ 14,23
1Cooler Master Silencio 550€ 62,20€ 62,20
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 45,10€ 45,10
1MSI Z77A-GD65€ 164,05€ 164,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 858,82
Ik zie trouwens dat de Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile niet in het test report van het moederbord staat. Moet ik dan ander geheugen kiezen? Welk geheugen raden jullie mij aan?

EDIT: Hij is wel compatibel met het moederbord, zie de site van Corsair.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• trennel
Je hebt helemaal gelijk. Ik heb zoveel met elkaar zitten vergelijken dat ik denk dat ik een paar cijfers heb omgedraaid...dan krijg je al snel een verkeerde prijs.
Nu kom ik uit op dit als bestellijst:

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Centurion 5 II€ 49,-€ 49,-
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 25,95€ 25,95
1Corsair XMS3 CMX32GX3M4A1600C11€ 195,40€ 195,40
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 202,60€ 202,60
1Seasonic S12II-Bronze 430W€ 55,25€ 55,25
1Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 64GB€ 88,10€ 88,10
1Asus P8Z77-M€ 89,-€ 89,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 720,34

Ben ik goed tevreden over. Nieuwe processor, grote RAM, overklok- en uitbreidingsmogelijkheden. En als het goed is, is alles compatibel qua socket, stekker etc. Someone disagrees?

[Voor 4% gewijzigd door trennel op 01-05-2012 18:12]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

Het ziet er goed uit :) Het enige dat mij opvalt is het CAS 11 geheugen, maar veel andere keuze heb je niet bij modules van 8 GB, dus een vreemde keuze is ook dat niet.

Persuader of bytes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• trennel
Ja, en anders was het 8gb modules geweest met 1333MHz CAS 9, dus echt veel maakt die 11 clock cycles op 1600MHz dan ook niet meer uit denk ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online
Een vriend van me is op zoek naar een nieuwe workstation. Hij gaf me een link naar een workstation wat hem wel interessant leek.

Is aangepast naar de software waar gebruik van zal worden gemaakt (Win7 64bit, Luxology Modo)

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-X79-UD3€ 181,-€ 181,-
2Hitachi Deskstar 7K3000 HDS723020BLA642, 2TB€ 126,79€ 253,58
1Dell Ultrasharp U2412M€ 248,71€ 248,71
1Corsair Carbide 500R Black€ 93,50€ 93,50
1Scythe Mugen 3 Rev. B€ 37,60€ 37,60
1Intel Core i7 3820 Boxed€ 255,-€ 255,-
1Sapphire HD7950 3GB GDDR5€ 343,52€ 343,52
1Cooler Master Silent Pro Gold 600W€ 99,90€ 99,90
1Crucial m4 CT256M4SSD2 256GB€ 199,50€ 199,50
1G.Skill RipjawsZ F3-12800CL10Q-32GBZL€ 192,49€ 192,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.904,80

Tips tot dusver?

Misschien dat de videokaart en/of cpu gewijzigd gaat worden. Moet me nog wat beter in Modo inlezen over wat het beste presteert in dat programma.

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 12:37
Is 32gb ram werkelijk nodig?

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Weenie hoe multithreaded modo is en ik weet ook niet precies wat hij voor soort 3d werk doet,

maar de kans bestaat dat de videokaart best iets minder kan, en het geheugen helemaal.

Want een GPU van 200 euro zal ook wel prima werken, en 8GB ook.. Dan kan ie wel een 6-core nemen met 12 threads, dat renderd natuurlijk net even wat lekkerder.. Mits hij veel renderd natuurlijk.. :)
Scipionyx schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 23:52:
Een vriend van me is op zoek naar een nieuwe workstation. Hij gaf me een link naar een workstation wat hem wel interessant leek.

Is aangepast naar de software waar gebruik van zal worden gemaakt (Win7 64bit, Luxology Modo)

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-X79-UD3€ 181,-€ 181,-
2Hitachi Deskstar 7K3000 HDS723020BLA642, 2TB€ 126,79€ 253,58
1Dell Ultrasharp U2412M€ 248,71€ 248,71
1Corsair Carbide 500R Black€ 93,50€ 93,50
1Scythe Mugen 3 Rev. B€ 37,60€ 37,60
1Intel Core i7 3820 Boxed€ 255,-€ 255,-
1Sapphire HD7950 3GB GDDR5€ 343,52€ 343,52
1Cooler Master Silent Pro Gold 600W€ 99,90€ 99,90
1Crucial m4 CT256M4SSD2 256GB€ 199,50€ 199,50
1G.Skill RipjawsZ F3-12800CL10Q-32GBZL€ 192,49€ 192,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.904,80

Tips tot dusver?

Misschien dat de videokaart en/of cpu gewijzigd gaat worden. Moet me nog wat beter in Modo inlezen over wat het beste presteert in dat programma.

specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 04-12 22:11

TommieW

Numa numa.

Hallo,

Om te beginnen, weet ik niet zeker waar dit systeem thuis hoort. Ik wil wel een beetje gamen, maar ik ga de PC vooral gebruiken voor dingen als bijvoorbeeld videobewerkin en programmeren. Als dit systeem in een ander topic thuis hoort, hoor ik het wel. :)

Dit is het systeem wat ik tot nu toe heb samengesteld:
#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Blue WD7500AALX, 750GB€ 74,80€ 74,80
1Samsung SH-222AL Zwart€ 16,-€ 16,-
1Lian Li PC-7FN€ 85,88€ 85,88
1Corsair Builder CX600 V2€ 55,90€ 55,90
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 105,91€ 105,91
1Kingston HyperX KHX1333C9D3B1K2/8G€ 46,30€ 46,30
1Asus ENGTX550 TI DC/DI/1GD5€ 104,03€ 104,03
1Asus P8Z68-V PRO Gen3€ 161,99€ 161,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 835,01

Opmerkingen/vragen:
1. Ik ben me er van bewust dat er nog een bracket voor de SSD bij moet.
2. Is deze voeding goed?
3. Gaat dit allemaal met elkaar werken?
4. Ik ben van plan om een beetje (niet extreem) te gaan overclocken. Moet ik een cooler er bij kopen? Welke cooler raden jullie mij aan?

Alvast erg bedankt!

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
Xiaomi Mi 9T Pro

Acties:
  • 0Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 16:12
TommieW schreef op zondag 06 mei 2012 @ 18:32:
1. Ik ben me er van bewust dat er nog een bracket voor de SSD bij moet.
Lijkt me niet nodig, deze kast ondersteunt native al 2.5" drives.

Heb je de laastse Best Buy Guides ook al gelezen, afgelopen week is weer een verse gepubliceerd.
Even wat opmerkingen uit de losse pols:
Qua kast ben ik zelf erg gecharmeerd van de Nexus Prominent R: heeft geluidsdemping, kan een hardeschijf opgelegd worden, en heeft USB3 en eSata aansluitingen aan de voorkant.
Is 750GB niet wat weinig voor een videobewerkings pc? Voor net over de 100,- euro koop je 2TB.
Je geheugen is DDR3-1333, ik zou met het oog op de toekomst minimaal DDR3-1600 kopen.
Moederbord en processor zijn Sandy Bridge, Ivy bridge is al te koop en heeft enkele voordelen: processor is ~5% sneller, en chipset is net iets uitgebreider. Voor moederbord kan je hier kijken, voor processor bijvoorbeeld deze.

[Voor 69% gewijzigd door croxz op 06-05-2012 20:37. Reden: Wat suggesties toegevoegd.]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online
Mja, het is een eenmalige investering. En het komt van tijd tot tijd voor dat ie aardig wat RAM nodig heeft ja. Dus ja. :)
maratropa schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 00:27:
Weenie hoe multithreaded modo is en ik weet ook niet precies wat hij voor soort 3d werk doet,

maar de kans bestaat dat de videokaart best iets minder kan, en het geheugen helemaal.

Want een GPU van 200 euro zal ook wel prima werken, en 8GB ook.. Dan kan ie wel een 6-core nemen met 12 threads, dat renderd natuurlijk net even wat lekkerder.. Mits hij veel renderd natuurlijk.. :)

[...]
Ben me nog aan het inlezen in Modo icm diverse videokaarten/cpu's. Leuk joh, als je steeds tegenstrijdige berichten tegenkomt 8)7

De videokaart kan prima wat goedkoper, dat ben ik zeker met je eens. Maar deze workstation moet wel weer een aantal jaar vooruit. En het komt van tijd tot tijd voor dat hij gewoon met zware scene's werkt. Dan is wat krachtige hardware meer dan welkom. Soort werk wat ie doet varieert nogal; 3d-visualisatie, simulatie, 3d-animatie, rendering.

Oja, de workstation moet ook wat overgeklokt worden (hoezo tegenstrijdig met bovenstaande.. :P). Dus de config zal wel weer aangepast worden.

Het wordt in ieder geval wel de i7-3930k.

Meer info volgt.

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 04-12 22:11

TommieW

Numa numa.

croxz schreef op zondag 06 mei 2012 @ 20:16:
[...]

Lijkt me niet nodig, deze kast ondersteunt native al 2.5" drives.

Heb je de laastse Best Buy Guides ook al gelezen, afgelopen week is weer een verse gepubliceerd.
Even wat opmerkingen uit de losse pols:
Qua kast ben ik zelf erg gecharmeerd van de Nexus Prominent R: heeft geluidsdemping, kan een hardeschijf opgelegd worden, en heeft USB3 en eSata aansluitingen aan de voorkant.
Is 750GB niet wat weinig voor een videobewerkings pc? Voor net over de 100,- euro koop je 2TB.
Je geheugen is DDR3-1333, ik zou met het oog op de toekomst minimaal DDR3-1600 kopen.
Moederbord en processor zijn Sandy Bridge, Ivy bridge is al te koop en heeft enkele voordelen: processor is ~5% sneller, en chipset is net iets uitgebreider. Voor moederbord kan je hier kijken, voor processor bijvoorbeeld deze.
Bedankt voor de snelle reactie. Sorry voor mijn late reactie.
De Nexus Prominent R lijkt mij idd ook een erg goede kast. Goede kast voor een goede prijs. :+ Ik kan niet vinden of ik bij deze kast nog een bracket nodig heb? Het enige probleem bij deze kast (en de kast die ik had gekozen) hebben niet genoeg USB poorten om alle poorten van het moederbord te kunnen benutten. (Ik kan 1 USB 3 poort niet benutten, en 4 USB 2 poorten.) Is hier nog een oplossing voor?

Die 2TB HDD is een goed idee. Ik heb 'm toegevoegd. :)

Ivy Bridge heb ik ook overwogen, maar ik heb besloten om toch maar voor Sandy Bridge te gaan omdat: Als ik een vergelijkbaar mobo&CPU wil hebben, ben ik €70 meer kwijt. Mijn persoonlijke mening is, ik vind het de meerprijs niet echt waard. En als ik SB heb, heb ik ook een beetje "proven technology". :)

Ik heb nu het volgende RAM via de kingston memory configurator geselecteerd: pricewatch: Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/8G

Alvast bedankt!

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
Xiaomi Mi 9T Pro

Acties:
  • 0Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 16:12
Via pricewatch kom je op de productpagina an de fabrikant. Daar stond dacht ik dat je met dezelfde schroeven zowel 3,5 als 2,5 schijven kan vastzetten.
Wat betreft die USB poorten: je kan er 1 gebruiken voor een kaartlezer, die hebben vaak ook nog USB aansluitingen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wannanoow
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 11:20
Beste Tweakers,

Mijn workstation is aan vervanging toe en ik zou graag jullie mening horen over de samenstelling van mijn pc. Ik gebruik de pc voornamelijk voor Matlab, Webdev en de Adobe Creative Suite.

Samenstelling

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Silencio 550€ 64,-€ 64,-
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 204,-€ 204,-
1Corsair Builder CX430 V2€ 37,90€ 37,90
1Samsung 830 series 128GB€ 126,99€ 126,99
1Corsair Vengeance Low Profile Blue CML16GX3M4A1600C9B€ 89,50€ 89,50
1Asus P8Z77-V LE€ 124,90€ 124,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 678,84

Toelichting
  • Kast ik heb weinig eisen aan m'n kast en wil er daarom niet teveel geld aan uitgeven. Deze kast lijkt prima en is als bijkomend voordeel behoorlijk stil.
  • CPU-koeler Ik wil m'n processor gaan overklokken en heb daarom ervoor gekozen om er een aparte koeler bij te doen en niet de meegeleverde koeler te gebruiken.
  • Processor De i5 geeft volgens mij voor mij de beste prijs-kwaliteitsverhouding. Ik gebruik weinig software die veel hebben aan HT en de extra €100 voor een 3770k leek het mij daarom niet waard.
  • Voeding Ik heb gewoon de bovenste uit de lijst van pricewatch gepakt.
  • SSD De Samsung is nog net wat sneller dan de Corsair M4 en niet veel duurder. Daarom gekozen voor de Samsung.
  • Geheugen Ik multitask veel. Een IDE, Photoshop, Illustrator, Remote desktop, meerdere browsers, etc. moeten gemakkelijk naast elkaar kunnen draaien, ook in de toekomst. Daarom 16GB geheugen.
  • Moederbord Ik wil een Z77 moederbord waar ik drie monitoren op aan kan sluiten. Dit is volgens mij de goedkoopste.
Tips en/of opmerkingen over deze samenstelling zijn zeer welkom.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boontje88
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 02-12 14:08
De Intel HD4000 (die in de i5 zit) zou inderdaad 3 monitoren moeten kunnen aansturen: http://youtu.be/jOHBkFOyckY. Het zou wel kunnen dat je 1 van de 3 monitoren via een actieve displayport moet aansluiten. Ik weet zeker dat dit het geval is bij ATI kaarten, dus misschien is dat met de Intel ook wel zo.

Ik ben niet helemaal thuis in overklokken, maar je hebt gekeken of DDR3-12800 snel genoeg is?

• Rockafello
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 23-11 14:31
Ik wil ook mijn Q6600 systeem upgraden. Wat ik al heb:

Randapparatuur, kast, voeding (550W), ATI HD 5450

Mijn wensenlijst:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 3770K Boxed€ 302,-€ 302,-
2Corsair Vengeance CML16GX3M2A1600C10€ 110,40€ 220,80
1Asrock Z77 Extreme4€ 122,85€ 122,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 645,65

Wat wil ik ermee gaan doen:

Programmeren, VMWare(s) draaien en af en toe spelletje (MW2).

Ik twijfel nog of ik een aparte CPU koeler erop moet zetten en of dit geheugen goed genoeg is. Misschien wil ik de boel iets sneller laten lopen, maar ik ben zeker geen die-hard-overclocker. Iemand nog suggesties.

Btw de videokaart wil ik misschien nu ook vervangen of over een tijdje.

[Voor 53% gewijzigd door Rockafello op 10-05-2012 13:34]

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

wannanoow schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 13:56:
CPU-koeler Ik wil m'n processor gaan overklokken en heb daarom ervoor gekozen om er een aparte koeler bij te doen en niet de meegeleverde koeler te gebruiken.
Processor De i5 geeft volgens mij voor mij de beste prijs-kwaliteitsverhouding. Ik gebruik weinig software die veel hebben aan HT en de extra €100 voor een 3770k leek het mij daarom niet waard.
Volgens mij clocken de huidige Ivy's minder goed over dan de oude Sandy Bridges, waarschijnlijk omdat men met het proces nog moet uitzoeken hoe of wat, terwijl men natuurlijk genoeg ervaring heeft met de oude chips. Ivy verzet echter weer iets meer werk per clocktick, maar het valt te overwegen nog voor Sandy te gaan :)

Voor de rest lijkt het allemaal te kloppen :Y
boontje88 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 16:02:
Ik ben niet helemaal thuis in overklokken, maar je hebt gekeken of DDR3-12800 snel genoeg is?
Zou prima moeten zijn, tenzij je hele rare dingen gaat doen :)

[Voor 13% gewijzigd door Camacha op 10-05-2012 17:36]

Persuader of bytes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• uruviel359
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 26-11 09:45
Ik had hier een tijdje geleden al een mogelijk socket 1366 workstation geplaatst maar toen op basis van de feedback toch nog even gewacht tot socket 2011. Waar ik hem voornamelijk voor ga gebruiken is (web)development, het draaien van virtual machines en een spelletje of wat. Het primaire OS zal Ubuntu worden, met een Virtual Machine voor Adobe software. Mijn andere PC is een Macbook Air, dus Hackingtosh wil ik misschien ook nog wel proberen, maar dat is absoluut geen must.

In het topic zie ik dat de consensus toch is dat er beter voor een 1155 gegaan kan worden (bij voorkeur Sandy Bridge) als er geen 6-core CPU gebruikt word. Deze wil ik later wel aanschaffen maar op dit moment is de quad-core een kosten besparing zonder mijn opties te beperken.
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI X79A-GD65 (8D)€ 251,50€ 251,50
1Western Digital Caviar Green WD20EARX, 2TB€ 102,-€ 102,-
1Fractal Design Define R3 USB3.0 Titanium Grey€ 86,10€ 86,10
1Scythe Big Shuriken 2 Rev. B€ 33,95€ 33,95
1Intel Core i7 3820 Boxed€ 259,-€ 259,-
1Cooler Master Silent Pro Gold 600W€ 100,70€ 100,70
1Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 64GB€ 77,90€ 77,90
2Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 46,-€ 92,-
1XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-687A-ZDFC)€ 145,90€ 145,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.149,05

Nog tips of opmerkingen? Alvast bedankt!

[Voor 6% gewijzigd door uruviel359 op 16-05-2012 22:24]

• VFRRider
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 18-11 01:01
Ik wil een zakelijke stille pc bouwen, die ook klein is. :9

Ik denk aan het volgende:

#ProductPrijsSubtotaal
1Silverstone Temjin SST-TJ08B-E€ 85,90€ 85,90
1Noctua NH-D14€ 64,95€ 64,95
1Intel Core i7 3770K Boxed€ 301,-€ 301,-
1Seasonic X-460 Fanless€ 122,90€ 122,90
1Samsung 830 series 256GB€ 209,80€ 209,80
1Corsair Vengeance CML16GX3M2A1600C10€ 112,-€ 112,-
1Asus P8Z77-M PRO€ 108,90€ 108,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.005,45

Gaat dit een beetje passen en stil zijn 8) ? Graag commentaar en verbetervoorstellen.

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

VFRRider schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 02:22:
Gaat dit een beetje passen en stil zijn 8) ? Graag commentaar en verbetervoorstellen.
Heb je zelf al onderzoek gedaan naar de maten van het spul? Ik kan me zo voorstellen dat zo'n koeler in een µATX-kast wel passen en meten wordt.

Persuader of bytes.

• RoofTurkey
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 30-11 15:26

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Camacha schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 17:10:
[...]

Heb je zelf al onderzoek gedaan naar de maten van het spul? Ik kan me zo voorstellen dat zo'n koeler in een µATX-kast wel passen en meten wordt.
Nee hoor, dat past zelfs met een klein beetje ruimte over (5mm) ;) .

Grillmeister

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

RoofTurkey schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 17:13:
Nee hoor, dat past zelfs met een klein beetje ruimte over (5mm) ;) .
Dat heet toch echt passen en meten.

Persuader of bytes.

• VFRRider
Yep...het past.

YouTube: Silverstone TJ08-E Review - TJ08

Maar wel een heel terecht punt. Dank je Camacha.
Nog andere punten van aandacht?

• The_Source
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 13:28
Ben toe aan een nieuwe workstation. Het volgende zal erin zitten.

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 79,60€ 79,60
1Fractal Design Define R3 Black Pearl USB 3.0€ 85,90€ 85,90
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 203,03€ 203,03
1Corsair Builder CX500 V2€ 49,90€ 49,90
1Samsung 830 series 128GB€ 112,70€ 112,70
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 46,-€ 46,-
1Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE€ 119,-€ 119,-
1Gigabyte GA-Z77X-D3H€ 124,50€ 124,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 852,18

Ik twijfel alleen of de PSU genoeg is.

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

VFRRider schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 19:23:
Yep...het past.

YouTube: Silverstone TJ08-E Review - TJ08

Maar wel een heel terecht punt. Dank je Camacha.
Nog andere punten van aandacht?
Ik vraag me af waarom je voor zo'n dure fanless voeding gaat als je er wel een CPU-koeler met twee fans in zet. Op zich is het een prima koeler natuurlijk, een heel goede zelfs, maar die combinatie vind ik wat vreemd :) Dan kan je misschien beter een eveneens flink stille, maar non-fanless PSU in zetten en jezelf een hoop geld schelen. Als je daarbij goed oplet welke je neemt zou je er qua geluid niet echt op achteruit moeten gaan.

Persuader of bytes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VFRRider
Hmm...goed punt Camacha. 8)7

Ik heb twee jaar geleden mijn bestaande pc stil laten maken bij IkBenStil. Die deden goed werk, maar de voeding zou ook slit zijn. Dat is een Enermax 82+ pro van 425 watt. Stil is hij allerminst. Dus dacht ik: geen fan meer in de voeding, dan moet hij echt stil zijn. 7(8)7

Wat zou een goed alternatief zijn, rekening houdend met de toekomst (niet meer dan een graka voor video en foto bewerking en/of een tweede ssd)? Volgens Silent PC Review zou de Kingwin LZW-550 Platinum goed uit de bus komen, maar die wordt in Nederland geloof ik niet aangeboden. Heb je een suggestie? :S
Of om hem echt stil te krijgen een andere cpu koeler?

Daarnaast heb ik twijfel bij het geheugen. Het mobo kan sneller geheugen aan, maar ik heb het idee dat ik daar weinig van zou merken.

[Voor 3% gewijzigd door VFRRider op 18-05-2012 01:10]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheCrius
- nvm verkeerde topic.

[Voor 102% gewijzigd door TheCrius op 18-05-2012 11:29]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Registratie: april 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

@thecrius, ik ben bang dat je in de verkeerde bbg zit, ik zou hiero kijken: [BBG aanschaf] Budget- / Basissysteem

Scientia potentia est

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheCrius
Kapiteiniglo schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 11:28:
@thecrius, ik ben bang dat je in de verkeerde bbg zit, ik zou hiero kijken: [BBG aanschaf] Budget- / Basissysteem
Je hebt helemaal gelijk. Excuses hiervoor, had die nog niet gevonden. Daar staan vast ook al meerdere posts die van waarde kunnen zijn! Dankje.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ed_L
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 12:06
Modbreak:Slotje! :(

Maar alleen omdat je voortaan je vragen weer in je eigen topic mag stellen :) Waar? In Desktop Aankoopadvies naturlijk!
Pagina: 1 ... 10 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee