Nouja het zou in principe wel kunnen maar dan moet je er voor zorgen dat je een schakelaar gebruikt die óf het signaal van de versterker doorgeeft óf het signaal van de radio. Maar wat ik al zei, als je niet erg gesteld bent op de cd functie kies dan een mp3decoder met radio.Webstarr schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 13:42:
Hmm ik wou graag kunnen schakelen dat de boxjes via de mp3 gingen en de autoradio, Gaat dus niet.
En tsja een niewe autoradio zie ik nich zitten
Liefst heb ik ronde speakers, past denk ik beterImpulzer schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 13:41:
[...]
Zijn wel vrij dure speakers dan om in je kratradio te bouwen. Maar je kan het zo duur maken als je zelf wilt natuurlijk. Elke speaker klinkt anders en ieder heeft z'n eigen voorkeur, maar wat ik mooie 6x9" speakers vind voor 80 euro zijn deze:
- JBL GT5-963 (4 Ohm, 91dB, 210 Watt / 70 Watt RMS)
- Pioneer TS-A6903i (4 Ohm, 91dB, 350 Watt / 80 Watt RMS)
- Rockford Fosgate R1693 (4 Ohm, 89dB, 120 Watt / 60 Watt RMS)
Maar als ik jou was zou ik gewoon in de winkel gaan luisteren. De een vind het geluid van Rockford Fosgate veel beter dan dat van een Pioneer set maar de ander vind juist van niet. Is gewoon een kwestie van smaak.
De wijzen komen uit het Oosten!
Een usb stick, externe harde schijf, geheugenkaart, of mp3 speler die als externeschijf of usbstick herkent wordt.Verwijderd schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 14:59:
hey weet iemand of je een mp3 of een usb in de mp3-decoder moet doen
En je kunt toch via AUX een bron aansluiten?
Is het wel eentje die als usb stick herkent KAN worden dan? Dat het stekkertje past wil niet zeggen dat het ook werkt. Ik bedoel, je kan er ook een scanner op aansluiten, maar geef je weinig kan dat je dan ineens bladmuziek kan afspelen.Verwijderd schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 15:18:
[...]
ja maar als ik men mp3 er op deed dan ging hij niet naar die functie
?
Je bent steeds zo karig met informatie dat het erg lastig is je te helpen. Daarom dat velen je vragen maar overslaan. Doe eens wat je best, dan vinden anderen het ook leuker om hun best voor jou te doen.
Anyhow, heb je überhaupt al een gewone usbstick geprobeerd?
Omdat ik (vanwege vakantie) niet zeker weet of ik nog in de gelegenheid ben om een update te doen mét deksel heb ik alvast een fotoreportage gemaakt van m'n kistradio zónder deksel.

Overzichtsfoto van de kist, zijdeglans zwart met insteekhandgrepen, kofferhoeken en een geperforeerde aluminium plaat ter bescherming van de speakers.

De andere kant.

Achterkant met aansluiting voor de voedingskabel van de 2A voeding.

De geperforeerde aluminium plaat is bevestigd met RVS bouten, moeren en ringen. Tussen het hout en de plaat zitten kunststof ringen om trillingen tegen te gaan. Dit werkt overigens perfect.

Het bedieningspaneel van de kist is gemaakt van een kunststof hoeklijn gemonteerd op twee beugels aan weerszijden van de kist. Het paneel is voorzien van:
De 26A accu wordt op z'n plaats gehouden door een houten 'lat' die naar onder wordt gedrukt door bouten die aan een stuk draadeind zitten. Voor de accu zie je de bassreflexbuis.

Dezelfde bassreflex mét speciedop. Handig voor als de kist in een boot gebruikt wordt waar het vrij nat is.

En last but not least een overzichtsfoto van de kist mét toekomstige deksel.
Wat vinden jullie ervan?

Overzichtsfoto van de kist, zijdeglans zwart met insteekhandgrepen, kofferhoeken en een geperforeerde aluminium plaat ter bescherming van de speakers.

De andere kant.

Achterkant met aansluiting voor de voedingskabel van de 2A voeding.

De geperforeerde aluminium plaat is bevestigd met RVS bouten, moeren en ringen. Tussen het hout en de plaat zitten kunststof ringen om trillingen tegen te gaan. Dit werkt overigens perfect.

Het bedieningspaneel van de kist is gemaakt van een kunststof hoeklijn gemonteerd op twee beugels aan weerszijden van de kist. Het paneel is voorzien van:
- Jack-in voor AUX.
- Potmeter voor volumeregeling.
- MP3-decoder.
- DPDT-schakelaar volgens lredev's schema.
- PowerLED.
- Laagvoltageconnector voor de oplader.
- Drukschakelaar voor voltmeter.
- Voltmeter.

De 26A accu wordt op z'n plaats gehouden door een houten 'lat' die naar onder wordt gedrukt door bouten die aan een stuk draadeind zitten. Voor de accu zie je de bassreflexbuis.

Dezelfde bassreflex mét speciedop. Handig voor als de kist in een boot gebruikt wordt waar het vrij nat is.

En last but not least een overzichtsfoto van de kist mét toekomstige deksel.
Wat vinden jullie ervan?
zeker nice,
Wat heeft het samen gekost?
en van multiplex gemaakt of MDF?
Wat heeft het samen gekost?
en van multiplex gemaakt of MDF?
[ Voor 28% gewijzigd door Webstarr op 08-07-2010 16:55 . Reden: Ff wat toevoegingen ]
Als ik het zo bekijk heeft hij aan de onderkant van de deksel, in een vierkant plankjes gemaakt die precies in de kist vallen
Nope, deksel zit nog niet vast maar dat wordt laatste-moment-werk. Er komt een RVS hoeklijn omheen die met een scharnier aan de achterkant vast zit. Dankjewel voor de complimenten.
De kist is overigens gemaakt van watervast multiplex dat in de fabriek al gegrondverfd is.
De kist is overigens gemaakt van watervast multiplex dat in de fabriek al gegrondverfd is.

welke config is handiger om te bouwen? Speakers in de zijkant van de krat of in de bovenkant van de krat? Bovenkant van de krat lijkt me handiger ivm ruimte voor de speakers, zijkant zodat je de bovenkant er af kan halen zonder speakers die in de weg zitten. Als ik ze in de zijkant bouw wil ik er voor zorgen dat de handvaten boven het deksel zitten, zodat de krat nog makkelijk te tillen is.
Dat is denk ik de mooistre kistradio die ik tot nog toe gezien heb! errrug nice!
Uniprime bedoel je?BBotman schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 19:12:
Nope, deksel zit nog niet vast maar dat wordt laatste-moment-werk. Er komt een RVS hoeklijn omheen die met een scharnier aan de achterkant vast zit. Dankjewel voor de complimenten.
Hoeveel was je voor alles kwijt?
@ BBotman, ziet er echt super uit die kist. Ga binnekort ook maar eens wat plankjes laten zagen van Uniprime, is echt super materiaal volgensmij! Wat zijn eigenlijk de afmetingen van de kist?
Hmm iemand nog tips om de ruis op te lossen die ik krijg als ik de voeding aansluit op de HkS? Met de acculader had ik hetzelfde probleem, zelfs als de HkS op de accu staat en niet op de voeding.
enige nadeel van niprime is, het is zo gigantisch duur
Heb hier gelukkig voldoende reststukken liggen van de verbouwing bij ons die net klaar is!
Hoi ik weer.
Zou iemand een aansluitschema willen maken voor
2 speakers
Versterker OF zal ik beter de ta 2024 doen die van 12 eypo van lrdev?
accu
accu lader
Volt meter
evt net voeding
mp3
Zou iemand een aansluitschema willen maken voor
2 speakers
Versterker OF zal ik beter de ta 2024 doen die van 12 eypo van lrdev?
accu
accu lader
Volt meter
evt net voeding
mp3
[ Voor 0% gewijzigd door Webstarr op 08-07-2010 21:25 . Reden: mp3 toegevoegt ]
Super strak kistje BBotman! Heeft alle functies die je je maar wenst!
Heb hem meteen een plaatsje in de TS gegeven.
Heb je het probleem ook als je de voeding of accu + lader direct aansluit zonder hks? Dan heeft het een andere oorzaak namelijk.DionysuZ schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 21:00:
Hmm iemand nog tips om de ruis op te lossen die ik krijg als ik de voeding aansluit op de HkS? Met de acculader had ik hetzelfde probleem, zelfs als de HkS op de accu staat en niet op de voeding.
[ Voor 57% gewijzigd door Michel5128 op 08-07-2010 21:32 ]
Ruis door je voeding kun je meestal oplossen door een aantal capacitoren toe te voegen.DionysuZ schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 21:00:
Een aantal redelijk grote eventueel samen met wat kleinere die je vlak bij je stroomgebruiker (je versterker dus) plaatst zou aardig moeten helpen.
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
Echt heel mooi gedaan hoor!BBotman schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 16:44:
Omdat ik (vanwege vakantie) niet zeker weet of ik nog in de gelegenheid ben om een update te doen mét deksel heb ik alvast een fotoreportage gemaakt van m'n kistradio zónder deksel.
Wat vinden jullie ervan?
Super netjes afgewerkt allemaal, en een prachtig bedieningspaneel dat ik nog nooit eerder gezien heb zo.
Al die knopjes
Je kunt je bassreflex dus afsluiten met die dop, maar hoeveel invloed heeft dit op de geluidskwaliteit?
Scheelt het veel? Verbeterd die bassreflex veel? Of juist niet?
Want over het algemeen raad ik mensen af een bassreflex pijp te monteren aangezien dit je geluid goed kan verneuken. Er zitten ook complexe berekeningen achter, hoewel dit in de praktijk toch weer allemaal anders is.
Nou hier komt dan ook de uiteindelijke foto-reportage van mijn kist 
Wat zit erin:
TA2024 modded
DE Infinity speakers
12V 7Ah gelaccu
2,5A voeding
Acculader
Vooraanzicht:

(sorry voor de hoeveelheid licht
)
Zij- / boven- / voorkant:

Het bedieningspaneel:

En een special feature waar we hier zo van houden

Wat niet heel duidelijk te zien is, is dat de hele kist is geverfd met hoogglans wit.
Al met al heeft er aardig wat tijd (en geld
) ingezeten maar ik ben er dan ook zeker trots op
Wat vinden jullie ervan?
(kan ie een beetje aan de kist van BBotman tippen?
)
@ BBotman: Complimenten! vanaf het begin was al duidelijk dat er iets heel moois zou komen maar dit is echt super! Het geheel zou toch nog op een ex-rollator komen? Ik ben benieuwd!
Wat zit erin:
TA2024 modded
DE Infinity speakers
12V 7Ah gelaccu
2,5A voeding
Acculader
Vooraanzicht:

(sorry voor de hoeveelheid licht

Het bedieningspaneel:

En een special feature waar we hier zo van houden

Wat niet heel duidelijk te zien is, is dat de hele kist is geverfd met hoogglans wit.
Al met al heeft er aardig wat tijd (en geld

Wat vinden jullie ervan?
(kan ie een beetje aan de kist van BBotman tippen?
@ BBotman: Complimenten! vanaf het begin was al duidelijk dat er iets heel moois zou komen maar dit is echt super! Het geheel zou toch nog op een ex-rollator komen? Ik ben benieuwd!
Ik ben al druk bezig geweest/gegaan met mn kistje, woensdag alles ontvangen van kratradio.nl
o.a. ta2024 [modded + cinch aansluiting], hKS, 12 volt 2 amp voeding, acculader + 7,2 amp accu;)
Hier alvast paar pic's van mijn a.s. kistje;)
http://img215.imageshack.us/img215/6586/080720100081.jpg
http://img715.imageshack.us/img715/7238/080720100091.jpg
http://img689.imageshack.us/img689/4105/080720100101.jpg
Ik heb ook al vast het paneeltje klaar waar bediening van hKS op zit + cinch aansluiting een een stopcontact;)
Het geheel wordt mat zwart geverft/gespoten en ik denk dat er op de randen een aluminium hoekprofiel komt.
De rest zal dus nog wel volgen;)
BTW complimenten aan Bbotman en martijn1172 voor jullie super mooie kistjes:)
o.a. ta2024 [modded + cinch aansluiting], hKS, 12 volt 2 amp voeding, acculader + 7,2 amp accu;)
Hier alvast paar pic's van mijn a.s. kistje;)
http://img215.imageshack.us/img215/6586/080720100081.jpg
http://img715.imageshack.us/img715/7238/080720100091.jpg
http://img689.imageshack.us/img689/4105/080720100101.jpg
Ik heb ook al vast het paneeltje klaar waar bediening van hKS op zit + cinch aansluiting een een stopcontact;)
Het geheel wordt mat zwart geverft/gespoten en ik denk dat er op de randen een aluminium hoekprofiel komt.
De rest zal dus nog wel volgen;)
BTW complimenten aan Bbotman en martijn1172 voor jullie super mooie kistjes:)
[ Voor 2% gewijzigd door FeaR op 10-07-2010 00:54 . Reden: Zie de topicwarning betreffende te grote foto's... ]
Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!
stel dat je een onbeperkt budget zou hebben. wat zouden dan volgens jullie de ultieme speakers zijn voor een ta2024?
Tof hoor martijn, zeker een plekje naast die van bbotman waardig
[ Voor 69% gewijzigd door lredev op 09-07-2010 02:34 ]
Prachtige kistjes zie ik hier verschijnen!
@BBotman
Ik zie dat de bassreflexpijp naar onder is gericht, maakt dat niet uit?
@Martijn
Hoe ga je je prachtige speakertjes beschermen dan?
Welk hout heb je trouwens gebruikt?
@Annuk,
De monteur waar ik mijn accu's vandaan heb zei dat het niet echt aan te raden is om ijzeren hoekjes te gebruiken...
Is er iemand trouwens die een draaibank heeft en twee mooie rondjes kan zagen voor mij???
@BBotman
@Martijn
Hoe ga je je prachtige speakertjes beschermen dan?
@Annuk,
De monteur waar ik mijn accu's vandaan heb zei dat het niet echt aan te raden is om ijzeren hoekjes te gebruiken...
Is er iemand trouwens die een draaibank heeft en twee mooie rondjes kan zagen voor mij???
Bedankt allemaal
Het hout is inderdaad Uniprime, heb het via m'n vader geregeld die het gratis voor me mee kon nemen. Voor de kist ben ik in totaal een euro of 300 kwijt denk ik, maargoed... hobbies mogen geld kosten.
@ Martijn: Je kist ziet er héél mooi uit, absoluut!
Mijn MP3-decoder ruist gigantisch bij laag volume, is dat normaal of is er iets anders aan de hand?
Het scheelt aardig ja, zonder bassreflex klonk de kist héél erg gedempt, als ik een kiertje had bij de deksel klonk 'ie beter. Met bassreflex wordt het geluid dus aanzienlijk beter, het dopje is alleen voor noodgevallen waarbij de binnenkant nat dreigt te worden.Skeltenaer schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 22:58:
[...]
Echt heel mooi gedaan hoor!
Super netjes afgewerkt allemaal, en een prachtig bedieningspaneel dat ik nog nooit eerder gezien heb zo.
Al die knopjesHeel wat anders dan het gemiddelde krat dat 4 topics geleden werkt gemaakt, bijna meer knopjes/functies dan in een vliegtuig
![]()
Je kunt je bassreflex dus afsluiten met die dop, maar hoeveel invloed heeft dit op de geluidskwaliteit?
Scheelt het veel? Verbeterd die bassreflex veel? Of juist niet?
Want over het algemeen raad ik mensen af een bassreflex pijp te monteren aangezien dit je geluid goed kan verneuken. Er zitten ook complexe berekeningen achter, hoewel dit in de praktijk toch weer allemaal anders is.
De bassreflexpijp is naar onder én naar voren gericht via een t-stuk PVC. Ik heb er geen berekeningen op los gelaten maar het klinkt perfect!De_Boorr schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 09:03:
Prachtige kistjes zie ik hier verschijnen!
@BBotman
Jup, daarmee zal 'ie van de zomer ook vervoerd worden maar hij krijgt geen vaste plaats. Ik zal de kist met zo'n elastiekspin op de rollator binden. De plannen zijn dus iets gewijzigd want in eerste instantie zou de kist een semi-vaste plek op de rollator krijgen.martijn1172 schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 23:46:
@ Martijn: Je kist ziet er héél mooi uit, absoluut!
Mijn MP3-decoder ruist gigantisch bij laag volume, is dat normaal of is er iets anders aan de hand?
[ Voor 30% gewijzigd door BBotman op 09-07-2010 09:49 ]
Dat schijnt iets te maken te hebben met de gedeelde voeding. Je kan kijken of met korter draad dat vermindered of met een paar condensators zoals eerder beschreven. Een beetje ruis is normaal, dat moet dik overstemt zijn als er op normaal niveau muziek geluister wordt, maar gigantische ruis is niet de bedoeling.BBotman schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 09:35:
http://link.marktplaats.nl/359701906
Zijn dit soort speakers goed of kan ik beter autospeakers toepassen. Hou wel van een stevig laag namelijk
Zijn dit soort speakers goed of kan ik beter autospeakers toepassen. Hou wel van een stevig laag namelijk
Ziet er zeer strak uit!martijn1172 schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 23:46:
Nou hier komt dan ook de uiteindelijke foto-reportage van mijn kist
Wat zit erin:
TA2024 modded
DE Infinity speakers
12V 7Ah gelaccu
2,5A voeding
Acculader
Vooraanzicht:
[afbeelding]
(sorry voor de hoeveelheid licht)
[afbeelding]
Het bedieningspaneel:
[afbeelding]
En een special feature waar we hier zo van houden![]()
[afbeelding]
Al met al heeft er aardig wat tijd (en geld) ingezeten maar ik ben er dan ook zeker trots op
![]()
Wat vinden jullie ervan?
(kan ie een beetje aan de kist van BBotman tippen?)
Even een paar vraagjes:
Hoe heet zo'n PC power connector in hemalsnaam
Ik zit nog erg te twijfelen tussen de spanningsbewaker (2) en zo'n LCD schermpje. Hoe hou jij de boel in de gaten? Kijk je gewoon ieder kwartier of zo?
Welk voltmeter is het eigenlijk want ook die kan ik niet vinden
Verwijderd
de voltmeter is een digitalen je kan ze wel vinden op conrad maar op ebay zijn ze veel goedkoperIk zit nog erg te twijfelen tussen de spanningsbewaker (2) en zo'n LCD schermpje. Hoe hou jij de boel in de gaten? Kijk je gewoon ieder kwartier of zo?
Dit is mijn Jerrycan Radio versie 0.8 (moeten nog een paar dingen aan gebeuren maar hij doet het nu wel)

Met deze hardware geeft hij eigenlijk heel aardig geluid, alleen een beetje teveel bas
-marquant versterker
-7ah AGM accu
-marquant speakers
-Indicatie leds voor accu spanning en lader
in een 20l jerrycan
Ik weet eigenlijk niet hoelang die het doet op een volle accu, maar op normaal volume houd hij het langer dan 6 uur vol.

Met deze hardware geeft hij eigenlijk heel aardig geluid, alleen een beetje teveel bas
-marquant versterker
-7ah AGM accu
-marquant speakers
in een 20l jerrycan
Ik weet eigenlijk niet hoelang die het doet op een volle accu, maar op normaal volume houd hij het langer dan 6 uur vol.
Coole jerrycan en toffe mod.
Is dat er een van het leger of zo?
Is dat er een van het leger of zo?
Verwijderd
hoe heb je alles in de jerrycan gekregen ?sjaakwortel schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 11:44:
Dit is mijn Jerrycan Radio versie 0.8 (moeten nog een paar dingen aan gebeuren maar hij doet het nu wel)
[afbeelding]
-marquant versterker
-7ah AGM accu
-marquant speakers
in een 20l jerrycan
Via de gaten van de speakers, hij is best groot dus het paste allemaal net(behalve de versterker die paste niet dus die heb ik een beetje gemod). Er staat ergens op het forum een foto van de jerrycan zonder de speakers er in volgens mij in het vorige deel van het topic(zal even zoeken).

[ Voor 49% gewijzigd door sjaakwortel op 09-07-2010 12:12 ]
Verwijderd
Nee die zijn totaal niet geschikt:NoepZor schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 10:54:
http://link.marktplaats.nl/359701906
- ze zijn 8 ohm
- geven niet veel laag (zijn geschikt voor stemmen en PA doeleinden)
Je kan beter voor zoiets gaan:
http://link.marktplaats.nl/360174046
Hoi!
Ik volg dit forum nu al zo een beetje sinds deel 5 en ben van plan om ook een kistradio te maken. Ik probeer het kistje zo klein mogenlijk te houden. Ik neem uiteraard de Ta-2024 en om lekker lang te draaien een 7 Ah accu. Ik weet hoe ik alles moet aansluiten maar had nog een vraagje over het opladen.
Ik zou graag de accu in het kistje laten zitten en hem kunnen opladen zonder de accu eruit the halen. Ik heb even een schema getekend:

Op de tekening zie je een blauw bolletje. Dat is een 12v led zodat ik weet dat de krat aan of uit staat. Ik vraag me af of ik tussen de oplader en de accu ook een schakelaar moet zetten.
In deel 5 of 6 (?) heeft Iredev ook een klein zwart kistje gemaakt met pioneer speakers. Daar zag ik dat er banaanstekkers werden gebruikt. Deze dus:
http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=730114
Hoe heet de female versie daarvan?
Groetjes
Ik volg dit forum nu al zo een beetje sinds deel 5 en ben van plan om ook een kistradio te maken. Ik probeer het kistje zo klein mogenlijk te houden. Ik neem uiteraard de Ta-2024 en om lekker lang te draaien een 7 Ah accu. Ik weet hoe ik alles moet aansluiten maar had nog een vraagje over het opladen.
Ik zou graag de accu in het kistje laten zitten en hem kunnen opladen zonder de accu eruit the halen. Ik heb even een schema getekend:

Op de tekening zie je een blauw bolletje. Dat is een 12v led zodat ik weet dat de krat aan of uit staat. Ik vraag me af of ik tussen de oplader en de accu ook een schakelaar moet zetten.
In deel 5 of 6 (?) heeft Iredev ook een klein zwart kistje gemaakt met pioneer speakers. Daar zag ik dat er banaanstekkers werden gebruikt. Deze dus:
Groetjes
@ BBotman: geluid is dus aanzienlijk verbeterd met die BR-poort? Ik twijfel nog steeds. Mijn koffer zit inmiddels bijna volledig in elkaar, het enige wat er nog in moet is de LCD-voltmeter-display, BR-poort en een voeding. Tweedehands ding dat ik had gaat gewoon niet passen ben 'k bang 
@ Martijn: ik vind je kist zeker prachtig!
@ Martijn: ik vind je kist zeker prachtig!
[ Voor 7% gewijzigd door Fid3lity op 09-07-2010 13:22 ]
Bij sommige laders lekt de accu stroom naar de lader wanneer deze uit staat. Even meten dus of jouw lader dat ook doet. Dan is een schakelaar wel handig inderdaad, maar je kan natuurlijk ook gewoon je lader loskoppelen aps je deze niet gebruikt.HydraZ schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 13:16:
Hoi!
[afbeelding]
Groetjes
Zoek maar eens op inbouwbus
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Verwijderd
hey ik ga dadelijk naar de electro winkel hebben jullie nog tips voor dingen die ik nodig heb ?
ik heb
accu
speakers
mp3 decoder
ta2024
meer heb ik niet
ik heb
accu
speakers
mp3 decoder
ta2024
meer heb ik niet
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2010 13:32 ]
Hoi medetweakers!
Ik had een vraag en die luidt:
Ik zie heel vaak dat mensen voor hun kratradio's opladers gebruiken die rond zijn, en zulke zoek ik voor mijn elektrische step.
Zou iemand weten hoe ik daar aan kan komen?
MVG
Ik had een vraag en die luidt:
Ik zie heel vaak dat mensen voor hun kratradio's opladers gebruiken die rond zijn, en zulke zoek ik voor mijn elektrische step.
Zou iemand weten hoe ik daar aan kan komen?
MVG
Bedankt voor je snelle reactie
Jammer genoeg moet ik nog even wachten totdat ik aan me kratje kan beginnen omdat ik nog op vakantie ga. Ik ben begin augustus terug en dan zullen jullie meer van mij horen.
Groetjes
Jammer genoeg moet ik nog even wachten totdat ik aan me kratje kan beginnen omdat ik nog op vakantie ga. Ik ben begin augustus terug en dan zullen jullie meer van mij horen.
Groetjes
Ik heb dit ook, ook met aparte accu voor de decoder. Dit is normaal / is nou eenmaal zo bij die HongKongnese decoders.BBotman schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 09:35:
uhmmm ....... wat wil je er allemaal in hebben?Verwijderd schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 13:32:
hey ik ga dadelijk naar de electro winkel hebben jullie nog tips voor dingen die ik nodig heb ?
ik heb
accu
speakers
mp3 decoder
ta2024
meer heb ik niet
Verwijderd
ja dat weet ik nog niet daarom vraag ik het ik had al gevondenOVERLORD_1982 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 13:43:
[...]
uhmmm ....... wat wil je er allemaal in hebben?
jack-in voor aux
potmeter
schakelaar met veiligheid kapje
voltmeter
hoekstuk (weet niet of ze die in de elektro winkel hebben)
handgrepen (weet niet of ze die in de elektro winkel hebben)
JaLlewy schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 13:51:
Aangezien mijn kratje kraakt bij het afspelen op accu.. Wil ik 'm graag even testen op een voeding..
Nu heb ik deze (foto2) nog liggen.. Gaat dit werken?
Ik zie alleen nergens een + of - staan, is dat erg?
Ik heb echt de ballen verstand van stroom.. geluid dat wil nog wel
Ik raad je aan om hetzelfde te doen als ik.Verwijderd schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 13:52:
[...]
ja dat weet ik nog niet daarom vraag ik het ik had al gevonden
jack-in voor aux
potmeter
schakelaar met veiligheid kapje
voltmeter
hoekstuk (weet niet of ze die in de elektro winkel hebben)
handgrepen (weet niet of ze die in de elektro winkel hebben)
1 Maak een account aan bij conrad
2 gooi alles wat je wilt hebben in het mandje
3 als je alles hebt save je het winkelwagentje
4 blijf dit topic volgen
Bottumline ga niet overhaast naar een zaak toe, op die manier blijf je gaan. Ga eerst goed bedenken wat je wilt hebben en zoek uit wat je daar allemaal voor nodig hebt. Ik volg de boel hier pas een week en heb al die tijd spullen in en uit m'n mandje gegooid. Dit is aanzienlijk goedkoper dan elke keer naar een toko gaan
Ik begin nu langzaam een erg goed gevoel te krijgen bij mijn idee, dus ga ik nu naar stap 2.
Alles uittekenen, met de juiste maten etc. Hierna volgt nog sketchup en doen hoef ik alleen maar al m'n lijstjes te bestellen en kan ik op dat moment zonder al teveel nadenken (dat heb ik immers al gedaan) de boel in elkaar sleutelen.
Deze heb ik liggen voor mijn flightcase krat maar kan ik die beter wel inbouwen als basreflex vervangen of komt dat mijn (bas-)geluid niet ten goede?
PV: 3080Wp 35° Z + 5600Wp 5° Z + 3210Wp 20° OW SWW: Hewalex 3kW - Nefit indirecte boilers 3x 80L - CV: Panasonic Aquarea J 9kW Monoblock op radiatoren en convectoren, geen buffervat of vloerverwarming
Verwijderd
ja dat heb ik ook gedaan
en toen kwam ik bij dit uit maar het kan altijd dat je nog wat vergeet
en toen kwam ik bij dit uit maar het kan altijd dat je nog wat vergeet
Eindigde in een niet-werkende versterker..Llewy schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 13:59:
Ik zie alleen nergens een + of - staan, is dat erg?
Iredev, kom er maar in.. Ik heb weer een nieuwe nodig gok ik
Je kist moet dicht zijn om goed geluid te hebben. Een een bepaalde maat basreflex pijp wordt geplaats op een bepaalde plek, dit wordt allemaal nauwkeruig uitgerekend. Wat jij aangeeft zal waarschijnlijk niet ten goede komen voor het geluid.Maurits Cassee schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 14:15:
Deze heb ik liggen voor mijn flightcase krat maar kan ik die beter wel inbouwen als basreflex vervangen of komt dat mijn (bas-)geluid niet ten goede?
Dan heb je de plus en de min dus verkeerd om aangeslotenLlewy schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 14:24:
[...]
Eindigde in een niet-werkende versterker..
Iredev, kom er maar in.. Ik heb weer een nieuwe nodig gok ik
Edit:
Oops, sorry dubbelpost

[ Voor 5% gewijzigd door Painore op 09-07-2010 14:29 ]
misschien in het standaardschema wat gebruikt wordt overal wat diodes toevoegen, dan blaas je wat minder makkelijk je versterker op. Een diode in de lijn naar de lader helpt trouwens ook om het ontladen van de accu over de lader te voorkomen. Dan heb je daar geen schakelaar meer voor nodig.
Wat heb je nog meer in je kratje?Llewy schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 13:51:
Aangezien mijn kratje kraakt bij het afspelen op accu.. Wil ik 'm graag even testen op een voeding..
NEE
Het is een wisselstroom adapter. Dat kan je herkennen aan het "~" tekentje. Daarom dat je ook geen plus of min zag staan, want dat is er niet
EDIT: Ik zie dat ik al te laat ben
De versterker is vrij duidelijk en tja bij gelijkstroom is het even opletten, maar dat is toch wel absolute basis van werken met electriciteit.borft schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 14:52:
misschien in het standaardschema wat gebruikt wordt overal wat diodes toevoegen, dan blaas je wat minder makkelijk je versterker op.
Jep, maar ik zou altijd aanraden een wisselschakelaar te gebruiken tussen lader - accu - versterker. Afspelen terwijl je aan het laden bent is slecht voor je accu en slecht voor je lader.Een diode in de lijn naar de lader helpt trouwens ook om het ontladen van de accu over de lader te voorkomen. Dan heb je daar geen schakelaar meer voor nodig.
[ Voor 41% gewijzigd door lredev op 09-07-2010 15:17 ]
Het is heel erg maar ik moest hier toch stiekem wel om lachenlredev schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 15:14:
[...]
NEE
Het is een wisselstroom adapter. Dat kan je herkennen aan het "~" tekentje. Daarom dat je ook geen plus of min zag staan, want dat is er niet
EDIT: Ik zie dat ik al te laat benJe TA2024 zal inderdaad wel kapot zijn als je die hierop gebruikt hebt.
Daarmee beantwoord je dus meteen ook mijn vraag, alhoewel ik nog steeds niet helemaal snap hoe dat nou kwaad kan maar dat ligt meer aan mijn gebrekkige electronica kennisJep, maar ik zou altijd aanraden een wisselschakelaar te gebruiken tussen lader - accu - versterker. Afspelen terwijl je aan het laden bent is slecht voor je accu en slecht voor je lader.
[ Voor 30% gewijzigd door OVERLORD_1982 op 09-07-2010 16:45 ]

Wat wil je precies? 2 gaten in een stuk hout?De_Boorr schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 17:00:
wie heeft er een draaibank en wil mij helpen aan twee mooie ronde gaten voor mijn speakers? Als je een vergoeding wil ofzo ook geen probleem
In dat geval moet je opzoek naar iemand met een freesbank. Een draaibank is een andere soort bewerking. Maar ik zou je willen aanraden om te kijken of het niet mogelijk is met een gatenzaag want zelfs met een conventionele freesbank is het nog aardig lastig grote gaten te maken.
Ik zal na het weekend eens informeren bij mijn vakantiebaantje(metaalbewerking), daar staan zat freesbanken.
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Verwijderd
ik heb een jack-in gekocht en die wil ik aansluiten aan de aux van mijn mp3 decoder
hoe kom ik er achter waar de draden aan moeten ?
ik heb er hier een plaatje van http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=738619
hoe kom ik er achter waar de draden aan moeten ?
ik heb er hier een plaatje van http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=738619
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2010 17:30 ]
Thanks! Ja ik weet niet wat de anderen gebruiken, maar ik zie veel mooie ronde gaten en het lijkt me stug dat deze allemaal met een simpele decoupeerzaag zijn gemaaktwesleytjuh schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 17:26:
[...]
Wat wil je precies? 2 gaten in een stuk hout?
In dat geval moet je opzoek naar iemand met een freesbank. Een draaibank is een andere soort bewerking. Maar ik zou je willen aanraden om te kijken of het niet mogelijk is met een gatenzaag want zelfs met een conventionele freesbank is het nog aardig lastig grote gaten te maken.
Ik zal na het weekend eens informeren bij mijn vakantiebaantje(metaalbewerking), daar staan zat freesbanken.
Ik dacht dat een gatenzaag maar tot 10cm ging en vind het wat duur om er een specifiek daarvoor te kopen, niet?
Verwijderd
wij hebben ook een draai bank maar volgens mij is een draaibank alleen voor metalen enzo en niet voor hout
ik denk gewoon zagen en daarna goed schuuren
maar weet iemand antwoord op mijn vraag hier boven ?
Een beetje geduld en een beetje meer zoeken: http://www.kratradio.nl/tutorials/de-ta2024-aansluiten/Verwijderd schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 17:40:
wij hebben ook een draai bank maar volgens mij is een draaibank alleen voor metalen enzo en niet voor hout
Volgens mij moet het met deze handleiding lukken.
Verwijderd
ja die kende ik al maar ik heb een vrouwtje en dat is een mannetje maar is dat gewoon de zelfde aansluiting?De_Boorr schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 17:50:
[...]
Een beetje geduld en een beetje meer zoeken: http://www.kratradio.nl/tutorials/de-ta2024-aansluiten/
Volgens mij moet het met deze handleiding lukken.
Haha de meeste gaten zijn inderdaad gewoon met een gatenboor/decoupeerzaag + schuren gemaakt in dit topic.De_Boorr schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 17:37:
[...]
Thanks! Ja ik weet niet wat de anderen gebruiken, maar ik zie veel mooie ronde gaten en het lijkt me stug dat deze allemaal met een simpele decoupeerzaag zijn gemaakt
Ik dacht dat een gatenzaag maar tot 10cm ging en vind het wat duur om er een specifiek daarvoor te kopen, niet?
Toevallig hebben wij een gatenboor die groot genoeg is maar met een decoupeerzaag kan je het ook netjes doen
Zorg in ieder geval ervoor dat je de gaten goed aftekent, bijvoorbeeld even een tekeningetje maken op de computer en daarna op schaal uitprinten en opplakken. En dan met de decoupeerzaag ervoor zorgen dat je (ruim) binnen de lijntjes blijft zodat je met een vijl de boel mooi kan afwerken.
Ook is het gat meestal niet zichtbaar omdat hier je speakers voor zitten dus zo netjes hoeft het nog niet eens!
Hmm, daar heb ik niet op gelet. Ik keek alleen naar de 12V 5A en dat zit wel goed..
@De_Boorr, ik heb het ook gewoon met de decoupeerzaag gedaan. Even aftekenen met een passer en zagen maar!
Goeie tip voor beginnende kratbouwers.OVERLORD_1982 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 14:13:
[...]
Ik raad je aan om hetzelfde te doen als ik.
1 Maak een account aan bij conrad
[......]
Alles uittekenen, met de juiste maten etc. Hierna volgt nog sketchup en doen hoef ik alleen maar al m'n lijstjes te bestellen en kan ik op dat moment zonder al teveel nadenken (dat heb ik immers al gedaan) de boel in elkaar sleutelen.
Nee die geeft 12V wisselspanning, te herkennen aan het ~ symbool.Llewy schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 13:51:
Nu heb ik deze (foto2) nog liggen.. Gaat dit werken?
Hmm had niet door dat ik niet op de laatste pagina zat.
[ Voor 6% gewijzigd door Denniz69 op 09-07-2010 21:48 ]
Zo mijn kistje is ook aan de beurt
Zo was hij eerst:

En zo staat hij er nu bij
Aanpassingen:
-Nieuwe speakers
-Subwoover
-Nieuwe voeding
-Nieuw laagje verf
-Aansluiting voor externe boxen

Zo kan ik er ook externe boxjes op aansluiten

Ongv 3 uurtjes aan werk gehad
Zo was hij eerst:

En zo staat hij er nu bij
Aanpassingen:
-Nieuwe speakers
-Subwoover
-Nieuwe voeding
-Nieuw laagje verf
-Aansluiting voor externe boxen

Zo kan ik er ook externe boxjes op aansluiten

Ongv 3 uurtjes aan werk gehad
k ben ook bezig, en ik moet zeggen dat nu de electronica vrijwel af is, het mooi op lijkt te schieten 
Morgen nog even een laad-circuitje maken voor de accu, en dan is het klaar!
Ik heb nog een vraagje voor de ervaringsdeskundige hier:
De accu die ik het meeste zie is de BAT-LEAD-12: http://www.kratradio.nl/p...g/lood-gelaccu-12v-7-2ah/
En iedereen loopt mooi te roepen dat je deze moet opladen met 700mA op13.8v. Op de BAT-LEAD-12 van mij staat echter gewoon:
Constant voltage charge:
Cycle 14 -15.5v
Stand-by 13.5 - 13.8v
Initial current <2.2A
Hieruit zou dus blijken dat je deze gewoon mag opladen met minder dan 2.2A...waarom maakt iedereen zich hier dan zo druk?
Hopelijk ff snel een 1A ladertje maken, dan kan ik alles voeden met 16v 3.5A adapter
Zodra het af is een schema+pics
De accu die ik het meeste zie is de BAT-LEAD-12: http://www.kratradio.nl/p...g/lood-gelaccu-12v-7-2ah/
En iedereen loopt mooi te roepen dat je deze moet opladen met 700mA op13.8v. Op de BAT-LEAD-12 van mij staat echter gewoon:
Constant voltage charge:
Cycle 14 -15.5v
Stand-by 13.5 - 13.8v
Initial current <2.2A
Hieruit zou dus blijken dat je deze gewoon mag opladen met minder dan 2.2A...waarom maakt iedereen zich hier dan zo druk?
Hopelijk ff snel een 1A ladertje maken, dan kan ik alles voeden met 16v 3.5A adapter
Ctrl+k
Het kan wel, maar dan slijt hij gewoon sneller.Sibylle schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 00:48:
k ben ook bezig, en ik moet zeggen dat nu de electronica vrijwel af is, het mooi op lijkt te schieten
Constant voltage charge:
Cycle 14 -15.5v
Stand-by 13.5 - 13.8v
Initial current <2.2A
Hopelijk ff snel een 1A ladertje maken, dan kan ik alles voeden met 16v 3.5A adapterZodra het af is een schema+pics
Allereerst bedankt voor alle toffe reacties!!
Om vervolgens even wat vragen te beantwoorden:
Mb dat ik er ooit nog eens een BR-buis in maak maar dat zie ik dan wel. Vanmiddag neem ik de kist mee naar een kamp dat ik ga draaien dus hij staat al in de auto. Ik zal daarna de binnenkant wat ordenen en een paar pics posten 
Het gebruikte hout is standaard 18mm watervast-verlijmd multiplex. Gewoon bij de bouwmarkt laten zagen en incl het resthout heb ik er 3 tientjes voor neergeteld d8 ik..
Ik heb gewoon zo'n lcd-voltmeter die ik af en toe even check. Ervanuitgaande dat ik met mijn versterker/accu combo ongeveer 11u kan spelen komt dat wel goed
Verder gebruik ik in huis meestal de 230V aansluiting en wordt de accu dus meteen bijgeladen. Tot nu toe is de accu nog niet onder de 12V gegaan 
De voltmeter heb ik ooit bij een soort sk.net actie binnen dit topic gekocht, deze zijn echter op ebay in overvloed te vinden
Gister mee gehad naar de Lek en is zeer goed bevallen. Zuivere klanken met ook zeker wat bass. Hij is dan ook helemaal luchtdicht en dat merk jelredev schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 02:33:
[...]
Tof hoor martijn, zeker een plekje naast die van bbotman waardigHoe klinkt 'ie? Enne foto van de binnenkant svp
Bij de speakers zaten van die beschermroosters die er dus ook opzitten. De eerste foto is idd zo erg belicht dat je die roostertjes niet ziet maar ze zitten er wel opDe_Boorr schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 09:03:
@Martijn
Hoe ga je je prachtige speakertjes beschermen dan?Welk hout heb je trouwens gebruikt?
Het is deze apparaatstekker.OVERLORD_1982 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 11:27:
[...]
Ziet er zeer strak uit!
Even een paar vraagjes:
Hoe heet zo'n PC power connector in hemalsnaamik zoek me suf bij Conrad.
Ik zit nog erg te twijfelen tussen de spanningsbewaker (2) en zo'n LCD schermpje. Hoe hou jij de boel in de gaten? Kijk je gewoon ieder kwartier of zo?
Ik heb gewoon zo'n lcd-voltmeter die ik af en toe even check. Ervanuitgaande dat ik met mijn versterker/accu combo ongeveer 11u kan spelen komt dat wel goed
De voltmeter heb ik ooit bij een soort sk.net actie binnen dit topic gekocht, deze zijn echter op ebay in overvloed te vinden
Weer wat vooruitgang geboekt met mijn nieuwe kratje, voornamelijk optisch:

Flink geklooi zo'n plakfolie, maar het ziet er wel erg fraai uit vind ik zelf!
Laatste foto is om een idee te geven; de hele voorkant wordt namelijk nog afgewerkt met een geperforeerde plaat aluminium, net zoals dat kleine stukje wat ervoor staat.
Verder heb ik nog een circuitje gemaakt dat aangeeft met 3 ledjes hoe vol de accu is en moet nog worden ingebouwd.
Kofferhoeken moet ik nog halen en monteren.
Het handvat moet ik nog vastzetten, maar ik twijfel nog aan een of twee zoals op de laatste foto te zien is (suggesties?)
Dan nog iets... ik twijfel of ik een bassreflex pijpje moet inbouwen, het geluid gaat echt waanzinnig hard, maar de bass is niet heel overtuigend (wat wil je overigens met twee kleine speakertjes).
Wat kunnen jullie me hierover aanraden?
Laatste foto is om een idee te geven; de hele voorkant wordt namelijk nog afgewerkt met een geperforeerde plaat aluminium, net zoals dat kleine stukje wat ervoor staat.
Verder heb ik nog een circuitje gemaakt dat aangeeft met 3 ledjes hoe vol de accu is en moet nog worden ingebouwd.
Het handvat moet ik nog vastzetten, maar ik twijfel nog aan een of twee zoals op de laatste foto te zien is (suggesties?)
Dan nog iets... ik twijfel of ik een bassreflex pijpje moet inbouwen, het geluid gaat echt waanzinnig hard, maar de bass is niet heel overtuigend (wat wil je overigens met twee kleine speakertjes).
[ Voor 12% gewijzigd door tomtommie op 10-07-2010 12:38 ]
Verwijderd
Hoi Iredev,
Ik heb je een mailtje gestuurd op bestellen@kratradio.nl. Omdat ik hoorde dat je ze niet altijd leest wil ik je graag vragen of je deze wel even wilt lezen. Hij is afkomstig van MB-Music@Live.nl
Alvast Bedankt!
Ik heb je een mailtje gestuurd op bestellen@kratradio.nl. Omdat ik hoorde dat je ze niet altijd leest wil ik je graag vragen of je deze wel even wilt lezen. Hij is afkomstig van MB-Music@Live.nl
Alvast Bedankt!
Mooi kratje, het was misschien nog mooier geweest als je een soort glasplaat(je) of iets dergelijks had gedaan ipv. die aluminium plaat!Weer wat vooruitgang geboekt met mijn nieuwe kratje, voornamelijk optisch:
blablabla
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2010 15:27 ]
Ik hou er wel van!
Mijn koffer komt steeds dichter bij af te zijn
Alleen zit ik nu te twijfelen: de bassreflexpoort is ingebouwd, en de koffer is net als ervoor weer opgevuld met speakerwol. Nou vroeg ik me af of dit dubbelzijdig wel echt zin heeft
De wol kan er zo uit nml, de poort nier

Waar zit je altijd bij de Lek, daar heb ik mijn kist ook al meerdere malen gebruikt!martijn1172 schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 12:02:
Allereerst bedankt voor alle toffe reacties!!
[...]
Gister mee gehad naar de Lek en is zeer goed bevallen. Zuivere klanken met ook zeker wat bass. Hij is dan ook helemaal luchtdicht en dat merk jeMb dat ik er ooit nog eens een BR-buis in maak maar dat zie ik dan wel. Vanmiddag neem ik de kist mee naar een kamp dat ik ga draaien dus hij staat al in de auto. Ik zal daarna de binnenkant wat ordenen en een paar pics posten
Respect voor de plakfolie. Voor zover ik het kan zien zit het er rete strak op en dat is inderdaad helemaal geen makkelijke klus. Het zorgt voor een mooie sjieke kast.tomtommie schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 12:35:
Weer wat vooruitgang geboekt met mijn nieuwe kratje, voornamelijk optisch:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ikzelf zou voor een handvat gaan indien deze dan nog makkelijke te dragen is. Puur omdat je kast heel veel rust uitstraalt en dan is less in dit geval more.
Wat zijn de maten van je speakertjes dan? Als ze echt klein zijn, zeg kleiner dan 14 CM, dan lijkt het me weinig zin te hebben.
Nogmaals, echt een mooi kistje!
Verwijderd
Even een snelle vraag, ik heb die marquant mcs-16 speakertjes. Voor op zit dus zon beschermkapje/grill. Hoe je het ook mag noemen. Hoe draai je die er af? Ik heb zon beetje alles al geprobeerd
Verwijderd
Hoe bedoel je?Verwijderd schreef op zondag 11 juli 2010 @ 10:15:
die heb ik ook het ijzer zit los van de plastic rand je kan hem er met je hand afhalen
EDIT::
GELUKT, dankjewel kees!
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2010 10:22 ]
Verwijderd
het ijzere gaas zit in zoon plastic rand die kun je van elkaar afhalen
zet de box met de twetter na boven en druk de zwart plastice rand dan gaat de rand na ouder en het gaas blijft
zet de box met de twetter na boven en druk de zwart plastice rand dan gaat de rand na ouder en het gaas blijft
Verwijderd

Ik loop tegen een klein dingetje aan, ik ben niet zo heel technisch. Maar ik denk dat ik er wel een beetje van begrijp. Ik wil nu graag een druppelader in mijn kistje maken. Waar moet ik die aansluiten? Kan iemand dat even voor mij toevoegen. Ook wil ik het kistje graag op het lichtnet laten lopen als ik thuis bijvoorbeeld muziek wil luisteren. Ik heb al veel van die tekeningetjes bekeken maar ik kom er niet uit.
Bij voorbaat bedankt!
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2010 15:47 ]
Voila:

Let erop dat de Volt meter 2 draadjes heeft, en als je beide accu's wilt meten moet je 2 meters voorzien, of een schakelaar, of de accu's parallel schakelen.
Hetzelfde geldt voor de druppellader.
De 12V adaptor moet ook nog naar je aan/uit/aan schakelaar. (Te lui om het erbij te tekenen
)
Of je moet onthouden om de schakelaar op uit te zetten als je de stekker in het stopcontact steekt.
In de praktijk zitten de adaptor en de 2 accu's op dezelfde aansluiting op de TA2024 (dit is ook niet correct getekend).

Let erop dat de Volt meter 2 draadjes heeft, en als je beide accu's wilt meten moet je 2 meters voorzien, of een schakelaar, of de accu's parallel schakelen.
Hetzelfde geldt voor de druppellader.
De 12V adaptor moet ook nog naar je aan/uit/aan schakelaar. (Te lui om het erbij te tekenen
Of je moet onthouden om de schakelaar op uit te zetten als je de stekker in het stopcontact steekt.
In de praktijk zitten de adaptor en de 2 accu's op dezelfde aansluiting op de TA2024 (dit is ook niet correct getekend).
'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.
Let ook even op dat je niet twee plus en twee min kabels op je TA2024 kan aansluiten. Hiervoor moet je een DPDT switch gebruiken, je sluit 2 plus en 2 min kabels hier op aan en er komen er twee op uit die naar je TA2024 gaan.
Voor de accu's maakt het niet uit omdat ze met de aan/uit/aan schakelaar nooit verbonden kunnen zijn.Painore schreef op zondag 11 juli 2010 @ 18:23:
[...]
Let ook even op dat je niet twee plus en twee min kabels op je TA2024 kan aansluiten. Hiervoor moet je een DPDT switch gebruiken, je sluit 2 plus en 2 min kabels hier op aan en er komen er twee op uit die naar je TA2024 gaan.
Voor de adapter kan ik het eerlijk gezegd minder goed inschatten, maar ik vermoed dat er daar ook geen probleem mee is. Er staat dan toch gewoon 12V op de uitgang van de adapter..
'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.
Heeft iemand hier toevallig ook de H-Tronic AL 600 compact druppellader( o.a. verkrijgbaar bij Conrad )? Wanneer ik hem aansluit op mijn accu en in het stopcontact gaat alleen het ledje Netz branden maar niet het ledje Laden. Ik weet niet hoe dit eerst bij mij was is al weer een hele tijd terug dat ik hem heb gebruikt. Hoe is dit bij anderen wanneer ze hem aan de accu hangen?
Meet eens hoeveel volt er uit je accu komt, dit heb ik ook bij verscheidene accu's maar die zijn dan gewoon kapot.BrcBas schreef op maandag 12 juli 2010 @ 13:07:
Heeft iemand hier toevallig ook de H-Tronic AL 600 compact druppellader( o.a. verkrijgbaar bij Conrad )? Wanneer ik hem aansluit op mijn accu en in het stopcontact gaat alleen het ledje Netz branden maar niet het ledje Laden. Ik weet niet hoe dit eerst bij mij was is al weer een hele tijd terug dat ik hem heb gebruikt. Hoe is dit bij anderen wanneer ze hem aan de accu hangen?
Er komt ongeveer 12.86 volt uit. Echter doet een andere druppellader het wel gewoon maar deze is ingebouwd in mijn andere krat i.s.m. hks.
Verwijderd
Hier mijn kistje.
Looks zijn niet belangrijk. Voor mij is het een pré dat er een goed geluid uit komt en dat ie lang mee kan gaan.
Simpel 2 kanaals versterkertje ingebouwd in oude JBL subwoofer
1 rockford fosgate 6 x 9 inch die ik nog had liggen.
140 ah gel accu (loodzwaar maar komt toch in de boot te staan)
Heb een aansluiting in de sub om nog een 2de speaker aan te sluiten.
Door de baspoort die de oude sub al had, is het laag is verrassend stevig!

Looks zijn niet belangrijk. Voor mij is het een pré dat er een goed geluid uit komt en dat ie lang mee kan gaan.
Simpel 2 kanaals versterkertje ingebouwd in oude JBL subwoofer
1 rockford fosgate 6 x 9 inch die ik nog had liggen.
140 ah gel accu (loodzwaar maar komt toch in de boot te staan)
Heb een aansluiting in de sub om nog een 2de speaker aan te sluiten.
Door de baspoort die de oude sub al had, is het laag is verrassend stevig!

Hoe heet de connector die de versterker aan de cinch/jack knoopt. (die witte dus op de print) Probeer ze te vinden op Conrad maar tot nu toe weinig succes. Ik zoek de female om zelf nog zo'n kabel te maken.
[ Voor 3% gewijzigd door Denniz69 op 12-07-2010 21:06 . Reden: typo ]
al geprobeerd zonder hks ertussen? Laders al omgewisseld?BrcBas schreef op maandag 12 juli 2010 @ 14:08:
Er komt ongeveer 12.86 volt uit. Echter doet een andere druppellader het wel gewoon maar deze is ingebouwd in mijn andere krat i.s.m. hks.
Uitsluiten is meestal de truc om de aard van het probleem te achterhalen..
Ik heb een automatische delta peak lader voor mijn bestuurbare auto. Kun je deze ook gebruiken om een 12v gel accu op te laden? Op de uitgang staat 12v en de beschrijving van internet zegt dit:
Edit: Zit op die Mp3 module een fatsoenlijke volumeregeling, of kun je dit beter op een andere manier doen?
10 cellen a 1.2v maakt 12v en aangezien de laadstroom dan hoger zou moeten zijn lijkt het me geen probleem vormen?T2M Wizard Lader 220/12
T2M Wizzard snellader.U kunt 4 tot 10 cellen laden met een instelbare laadstroom tussen de 0,5 en 5,5 Amp. De lader werkt vanaf 12 of 220 V.
Edit: Zit op die Mp3 module een fatsoenlijke volumeregeling, of kun je dit beter op een andere manier doen?
[ Voor 10% gewijzigd door NoepZor op 13-07-2010 00:50 ]
Met de MP3 module kan je in 32 stappen van stil naar vol volume. Dit maakt een redelijke fijnafstelling van het volume mogelijk vind ik persoonlijk.NoepZor schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 00:40:
Dit topic is gesloten.
Let op:
- Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de eerste post van het topic door.
- Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!
- Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed.
- Linken naar conrad producten? Gebruik de directe productlink...
- Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de eerste post van het topic door.
- Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!
- Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed.
- Linken naar conrad producten? Gebruik de directe productlink...