Thomasv6 schreef op maandag 05 juli 2010 @ 22:24:
Ik lees veel goede berichten hier in dit topic over de TA2024, omdat ik nu met mijn 2e kist bezig ben, en de eerste kist al een jaartje meedraait ben ik begonnen met een nieuw krat.
Bij dit krat wil ik zoveel mogelijk zelf maken, en wil ik gaan proberen om een versterker zelf in elkaar te zetten. Nu ben ik op circuitsonline wel een versterker tegengekomen die mij wat lijkt, alleen is dit een mono versterker en zou toch graag een stereo versterker proberen te maken..
Zijn er ook schakelschema's van een TA2024 beschikbaar? Of van een andere mooie zuinige stereo versterker?
De Ta2024 zelf maken doe je op basis van de pinout schema welke je op in de tripath PDF vind.
http://www.datasheetcatal...sheet/Tripath/mXwtryv.pdf met een voorbeeld schema van een versterker. Dan is het afgezien van het priegelwerk eigenlijk zo makkelijk dat je net zo goed een afgebouwde kan kopen
De kracht van het zelf maken zit hem natuurlijk in het uitzoeken van betere componenten en routing voor een optimaal resultaat. Naar mijn beste weten is dat ook wat AvH heeft gedaan en daar is zijn TA2024 versterker PCB uit voort gekomen.
NoepZor schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 09:31:
Trouwens nog een vraag, werkt die MP3 module nog gebruiksvriendelijk en op album / map oid? Of is er daarvoor nog een geavanceerdere versie te koop? Zo'n module + TA2024 amp is namelijk goedkoper dan een autoradio. Laatstgenoemde heeft wel 4x"52" (lees: 15) watt of iets dergelijks, waardoor je er 4 speakers op kunt aansturen, maar ik weet niet of dat past in een bierkratachtig formaat

Ja, je kan zappen per map en zappen per nummer. de liedjes zijn opeenvolgend genummerd en gesorteerd per map dus:
Map 1: liedje 1, 2, 3, 4, 5 en 6
map 2: liedje 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, en 15
map 3: liedje 16, 17, enzovoorts.
De rangschikking van mappen weet ik zo niet meer, ik dacht gewoon alfabetisch.
Buiten dat het een stuk goedkoper is, is het vooral een heeel stuk zuiniger. De mp3 module gebruikt ongeveer 40mA, dat is 0,04A tel daarbij de 0,500 tot 1 A van een ta2024 bij op en vergelijk dat met de 3 tot 8 A die de meeste autoradios gebruiken.
Voor een kist of kratradio is spelen op accu natuurlijk een van de belangrijkste dingen, dan wil je ook dat dit zo lang mogelijk kan!
[
Voor 84% gewijzigd door
lredev op 06-07-2010 10:03
]