Het Krat- en Kistradio Topic [deel 8] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 80.267 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mc55 schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 13:05:
[...]

Heb je ook de zwarte draad vast gemaakt?:P
Misschien is een foto (hoe je alles hebt vast gemaakt) wat makkelijker
Ja tuurlijk, ik zal nog is opbouwen en dan een foto maken. Ik weet toch wel zeker dat het goed is maarja :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:35
Robbertt schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 12:41:
[...]

EDIT: is dit de oplossing doormiddel van een schakelaar (wel een beetje lastig)
[afbeelding]

Het gele streepje is de schakeling
Ik was net hetzelfde aan het denken, maar het is misschien nog een goed idee om ervoor te zorgen dat de schakelaar automatisch geactiveerd wordt bij het omschakelen op accu. (Denk aan een relaisje oid)
Verwijderd schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 12:57:
Hallo jongens, ik heb die TA2024 al een paar dagen thuis maar nog steeds geen geluid uit kunnen krijgen??

Ik heb bij de cinchconnectorplaat het rode draadje op de tussenverbinding gezet, de rode op de rode en de gele op de zwarte maar nog steeds geen geluid, de plus 12v staat gewoon op +12V en de min op de GND.

ik weet dat mijn speakers het gewoon doen, want ik heb deze getest en ook het draad voor aan de cinchconnector doet het gewoon omdat ik de speaker daar op gehouden heb en dan heb ik wel geluid.

zijn die TA2024's wel zo goed als iedereen beweert?
De zwarte draad is de gedeelde massa. Rood en geel zijn de signalen links en rechts.
Zo zou het moeten. (Komt uit de TS trouwens)
Je verhaaltje is in ieder geval niet duidelijk voor mij. Rode draad aan rode cinch klopt, gele draad zou aan de witte cinch moeten, en de zwarte draad aan de andere pool, de gedeelde massa.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Malantur schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 13:11:
[...]

Ik was net hetzelfde aan het denken, maar het is misschien nog een goed idee om ervoor te zorgen dat de schakelaar automatisch geactiveerd wordt bij het omschakelen op accu. (Denk aan een relaisje oid)

[...]

De zwarte draad is de gedeelde massa. Rood en geel zijn de signalen links en rechts.
Zo zou het moeten. (Komt uit de TS trouwens)
Je verhaaltje is in ieder geval niet duidelijk voor mij. Rode draad aan rode cinch klopt, gele draad zou aan de witte cinch moeten, en de zwarte draad aan de andere pool, de gedeelde massa.
Jij hebt een oude cinchconnectorplaat waar de witte nog bestond, dat is nu zwart geworden dus die hoort aan geel. Mijn foto van de telefoon kan ik even niet oploaden omdat die mongool uit de winkel me de verkeerde lader heeft gegegeven en de telefoon is leeg, waarom kan er toch nooit iest normaal gaan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey ik zit met een probleempje

ik heb marquant speakers bij de kijkshop gehaald maar hoe schroef ik ze vast wat ik zou het niet weten wat ik krijg het gaasje er ook niet af ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 14:00:

ik heb marquant speakers bij de kijkshop gehaald maar hoe schroef ik ze vast wat ik zou het niet weten wat ik krijg het gaasje er ook niet af ?
ik heb die speakers ook gehad, lang geleden...
zover ik weet zit het gaas er 'in geklikt', als je een vork pakt en aan de zijkant van het gaas in één van de gaatjes prikt en naar buiten trekt, schiet het gaas waarschijnlijk wel los..
vast schroeven spreekt dan voor zich, gaas kun je er daarna weer gewoon inklikken..

hoop dat het duidelijk genoeg is (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsi
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-01-2021
@iredev
kreeg jij bij dit project http://www.kratradio.nl/builds/minikistje-fr8/ het speaker gaas er bij of niet ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Boorr
  • Laatst online: 04-02-2022

De_Boorr

PSN: Deboorr

Verwijderd schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 14:00:

Stukje ijzerdraad pakken, halve lus maken, erin steken en langs een ander gaatje weer terug steken. Zelfs met een stukje boterhamzaksluiting is het mij gelukt ze los te krijgen als je het een beetje subtiel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ooke ik snap hem al bedankt

was ff aan het proberen en het lukt me ook me me vingers

[ Voor 113% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2010 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 09:06
thijsi schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 17:02:
@iredev
kreeg jij bij dit project http://www.kratradio.nl/builds/minikistje-fr8/ het speaker gaas er bij of niet ??
Nope, dat moet je er los bijkopen!

Nou mijn Amplified AmmoBox is af. In concept weliswaar, want er moeten duidelijk beter speakers in (met meer rendement). Zie mijn site voor alle foto's en een filmpje.

Hier in ieder geval een voorproefje :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LsTgkzJf3GCmShNGaHLedU2l/full.jpg

en:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PhJ8gSBN5OvY4yAuuns4oUYS/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die is wel netjes

ik heb net het idee gekregen om op me kistradio een zonnepaneel te maken :P
heeft iemand hier ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsi
welke is het dan ik kan hem niet vinden |:(

[ Voor 3% gewijzigd door thijsi op 03-07-2010 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
kunnen mensen niet lezen. sorry hoor. maarrre gebruik de directe productlink van een product. anders kunnen wij het niet zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:18
lredev schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 18:47:
[...]

Nope, dat moet je er los bijkopen!

Nou mijn Amplified AmmoBox is af. In concept weliswaar, want er moeten duidelijk beter speakers in (met meer rendement). Zie mijn site voor alle foto's en een filmpje.

Hier in ieder geval een voorproefje :)

[afbeelding]

en:

[afbeelding]
Netjes, maar heb je voor die drukschakelaar van je voltmeter niet precies de verkeerde? Je moet hem nu indrukken, wat inhoud dat hij aanstaat als de deksel dicht is 8)7 Volgens mij heb jij een NO (normally opened) schakelaar nodig, en die maakt contact zodra je het deksel opent, zodat je dan het voltage kunt aflezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
ThinkPadd schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 21:39:
[...]

Netjes, maar heb je voor die drukschakelaar van je voltmeter niet precies de verkeerde? Je moet hem nu indrukken, wat inhoud dat hij aanstaat als de deksel dicht is 8)7 Volgens mij heb jij een NO (normally opened) schakelaar nodig, en die maakt contact zodra je het deksel opent, zodat je dan het voltage kunt aflezen.
Haha ja, toen ik er mee bezig was bedacht ik me ook dat dat wel een coole feature zou zijn. Maar zo'n schakelaar had ik niet liggen dus nu zit ie diep genoeg dat ie niet aangaat door de deksel.

Ik zag trouwens net dat iemand iets soortgelijks maakt, met exact zo'n box en die vraagt er 475 euro voor 8)7 Dat biedt nog best wat commerciele perspectieven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en hoe doe ik dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lredev schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 22:21:
[...]
Ik zag trouwens net dat iemand iets soortgelijks maakt, met exact zo'n box en die vraagt er 475 euro voor 8)7 Dat biedt nog best wat commerciele perspectieven :P
Weet je toevallig ook wat er voor dat ding is geboden? (want dat hij 475 vraagt zegt opzich weinig :p)
Voor €475 wil ik wel 4 van die dingen maken :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Verwijderd schreef op zondag 04 juli 2010 @ 00:35:
[...]

Weet je toevallig ook wat er voor dat ding is geboden? (want dat hij 475 vraagt zegt opzich weinig :p)
Voor €475 wil ik wel 4 van die dingen maken :o
Dat lukt je niet, of je moet 2 euro per uur willen verdienen, maar 475 is inderdaad erg veel. Geen idee wat er voor geboden is. Was een recensie in een of ander blog met vermelding van de prijs. Ook iemand die trouwens de vermogens wat aandikt ;)

Ik ga ze denk ik erop zetten voor 150, met hKS, lader en voeding ingebouwd ;) Alleen nog even relaxde speakers vinden :)

[ Voor 12% gewijzigd door lredev op 04-07-2010 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emacee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 21:38
in mijn krat wil ik deze plug gebruiken, maar ik weet niet op welke polen wat moet, ik heb een jackplugkabeltje met een dun ijzerdraadje in een witte huls en eentje in een bruine huls, in het midden zit een dikkere zonder plastic huls maar met een soort stof, welke moet waar op? Dit is de kabel:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4114/4759909842_9641491659_z.jpg
Ik ga nu een betere foto maken want ik snap dat deze niet heel duidelijk is.

PV: 3080Wp 35° Z + 5600Wp 5° Z + 3210Wp 20° OW SWW: Hewalex 3kW - Nefit indirecte boilers 3x 80L - CV: Panasonic Aquarea J 9kW Monoblock op radiatoren en convectoren, geen buffervat of vloerverwarming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:15
Hou er wel rekening mee dat deze bij volle zon 18V levert, je zal dus nog een regelaar ervoor moeten maken. Ook zal je een laadcircuitje moeten maken. En even ervanuit gaande dat je een 12V 7AH accu hebt kost het je dit bij volle zon, en zonder verliezen van je regelaar en lader, 7/0.038 = 184.21 uur om deze te laden.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsi
wat is een goede schakelaar voor de TK2050 2*100 watt

moet een schakerlaar voor de voeding of na de voeding

[ Voor 34% gewijzigd door thijsi op 04-07-2010 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch nog een vraagje over het zonnepaneeltje, het kost dus 184 uur om te laden, maar levert het niet genoeg stroom om op te spelen? Dus voor ondersteuning voor de accu en dat de accu dus eigenlijk veel langer mee kan.

[ Voor 167% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2010 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat was mijn bedoeling eigelijk ook
maar ik weet het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Bij volle zon levert het paneeltje 38mA, erg weinig dus. Zo'n accu heeft een capaciteit van 7000mA, en een TA2024 verbruikt maximaal 1000mA. Je zult dus wel een wat groter paneeltje moeten gebruiken wil je echt iets merken.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Een krat trekt gemiddeld pakweg 800mA, het zonnepaneeltje levert ongeveer 40mA.
Dus een 5tal % langer kan je spelen. :9

[ Voor 4% gewijzigd door Malantur op 04-07-2010 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Boorr

De_Boorr

lredev schreef op zondag 04 juli 2010 @ 01:58:
[...]

Dat lukt je niet, of je moet 2 euro per uur willen verdienen, maar 475 is inderdaad erg veel. Geen idee wat er voor geboden is. Was een recensie in een of ander blog met vermelding van de prijs. Ook iemand die trouwens de vermogens wat aandikt ;)

Ik ga ze denk ik erop zetten voor 150, met hKS, lader en voeding ingebouwd ;) Alleen nog even relaxde speakers vinden :)
Ik kan ook zo'n ammo boxje bemachtigen. Wat ik me afvraag, kan je daar denk je 2x13cm speakers in kwijt, zonder grill?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op zondag 04 juli 2010 @ 10:25:
Bij volle zon levert het paneeltje 38mA, erg weinig dus. Zo'n accu heeft een capaciteit van 7000mA, en een TA2024 verbruikt maximaal 1000mA. Je zult dus wel een wat groter paneeltje moeten gebruiken wil je echt iets merken.
Dat dacht ik dus al :p Niet interessant dus... Toch blijft het idee leuk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik vond het ook al een leuk idee

weet iemand nog meer dingen die je in op je krat radio kan bouwen ben nou aan het bestellen bij conrad
ik heb al
-koffer hoek
-digitale voltmeter
-handgreep
-schakelaar

heb je nog leuke dingen die er op kunnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn kistje is nu af en werkt prima.

Ik had alleen nog een vraag over het opladen van de accu,
Kun je de acculader altijd aan de accu vast klemmen, zonder dat hij de accu leegtrekt??
(dus dat de + en - vast op de accu zitten, maar de normale stekker niet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 15:58
Verwijderd schreef op zondag 04 juli 2010 @ 11:02:
Mijn kistje is nu af en werkt prima.

Ik had alleen nog een vraag over het opladen van de accu,
Kun je de acculader altijd aan de accu vast klemmen, zonder dat hij de accu leegtrekt??
(dus dat de + en - vast op de accu zitten, maar de normale stekker niet.)
Nee, dit kun je beter niet doen. Bij mij bleef een ledje op de lader branden als hij wel aan de accu hing maar niet aan netstroom. Had het gemeten en was toch nog +/-20mA. Heb er nu een 1N4007 diode tussen gezet waardoor het probleem is verholpen!

Kortom, als je de lader aan de accu laat hangen terwijl deze niet in het stopcontact zit zal na verloop van tijd je accu leeg raken..

@Wesley
nu ik dit zo schrijf bedenk ik me dat de kratsafe hier ook niet tegen beschermt. Misschien dat je standaard een diode bij de + ingang van de lader kunt zetten in jouw ontwerp?

[ Voor 11% gewijzigd door Michel5128 op 04-07-2010 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertt
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-04 23:48
Malantur schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 13:11:
[...]

Ja maar wat voor relaisje zal je dan moeten gebruiken. En zet je die inplaats van de schakelaar neer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Boorr

De_Boorr

Verwijderd schreef op zondag 04 juli 2010 @ 10:48:
ja ik vond het ook al een leuk idee

weet iemand nog meer dingen die je in op je krat radio kan bouwen ben nou aan het bestellen bij conrad
ik heb al
-koffer hoek
-digitale voltmeter
-handgreep
-schakelaar

heb je nog leuke dingen die er op kunnen ?
Potmeter, draaiknop (bestelnr. 718271 - 89). Handgreep kan je beter bij de bouwmarkt halen denk ik. Digitale voltmeter is ook vrij duur, zou even op ebay kijken tenzij je hem gelijk wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy269
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 14:50
ik ben op zoek naar een 12v 7,2 accu voor mijn kistradio. Ik heb al verschillende beveiligingsfirma's gecontacteerd, maar nog niks gevonden. Iemand een idee waar ik nog van die accu's kan vindentegen een goede prijs, regio vlaams brabant, België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoelang duurt het als je hem via ebay koopt?
en zijn er nog meer mensen die iets van ebay hebben ?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2010 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kun je even een link stuuren van die handgrepen want ik kan ze nergens vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy269
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 14:50
ik ga het liefst persoonlijk die accu halen, heb nog nooit iets van ebay gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsi
weet iemand een goede voeding voor de TK-2050?? 2X100 watt

[ Voor 10% gewijzigd door thijsi op 04-07-2010 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michel5128 schreef op zondag 04 juli 2010 @ 11:30:
[...]

Nee, dit kun je beter niet doen. Bij mij bleef een ledje op de lader branden als hij wel aan de accu hing maar niet aan netstroom. Had het gemeten en was toch nog +/-20mA. Heb er nu een 1N4007 diode tussen gezet waardoor het probleem is verholpen!

Kortom, als je de lader aan de accu laat hangen terwijl deze niet in het stopcontact zit zal na verloop van tijd je accu leeg raken..
Had net even gekeken, bij mij brand er geen ledje als ik hem niet aansluit aan het netstroom. Op het moment dat ik hem aansluit dan gaat die wel branden.. betekend dit dat die bij mij dan geen stroom verbruikt als ik hem toch aan de accu heb hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:18
Kun je het beste even meten. Ik had hetzelfde als Michel, en bij mij was het met een diode ertussen ook opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpokyVS
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-08 07:50
Zojuist benodigde spullen voor de HKS besteld bij Conrad, alleen in plaats van de 330 ohm 0,6w weerstand een 0,25 watt weerstand ontvangen. Is deze ook geschikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
SpokyVS schreef op zondag 04 juli 2010 @ 16:57:
Zojuist benodigde spullen voor de HKS besteld bij Conrad, alleen in plaats van de 330 ohm 0,6w weerstand een 0,25 watt weerstand ontvangen. Is deze ook geschikt?
Maakt niet uit, ik geloof dat de 0,6W gekozen was omdat deze los te kopen was en de 0.25W versie alleen in grotere hoeveelheden kon worden gekocht. Ik geloof dat dat de reden was hij werkt in ieder geval wel met 0.25W!

[ Voor 7% gewijzigd door wesleytjuh op 04-07-2010 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey
http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=741010
als ik deze in me krat bouw en zoon kabel van de pc in het stop contact doe doet hij het dan gewoon of is het te veel watt of iets anders ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
wesleytjuh schreef op zondag 04 juli 2010 @ 17:11:
[...]

Maakt niet uit, ik geloof dat de 0,6W gekozen was omdat deze los te kopen was en de 0.25W versie alleen in grotere hoeveelheden kon worden gekocht. Ik geloof dat dat de reden was hij werkt in ieder geval wel met 0.25W!
Ik heb ooit dat lijstje gemaakt en dat was inderdaad om de reden die wesley noemt. Tegenwoordig maak ik ze altijd met 1/4watt weerstanden en dat werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie ta2024 kopen met weerstandsmod

ik heb hem paar dagen geleden gekocht maar vind hem te zacht gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op zondag 04 juli 2010 @ 19:46:

Mag ik vragen naar wat voor een versterker je nu op zoek gaat? Op 12v levert een TA2024 al het maximale vermogen wat er mogelijk is met die spanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Robbertt schreef op zondag 04 juli 2010 @ 11:36:
[...]

Ja maar wat voor relaisje zal je dan moeten gebruiken. En zet je die inplaats van de schakelaar neer?
Ik heb er nog even over nagedacht, maar het is toch ingewikkelder dan ik dacht. Er staat namelijk altijd spanning op het accu, dus als je daar je relais aanhangt dan schakelt die sowieso (ookal gebruik je op die moment netstroom).
SpokyVS schreef op zondag 04 juli 2010 @ 16:57:
330 ohm? Je moet ofwel 4700 ohm parallel hangen, of vervangen door 3300 ohm..
Verwijderd schreef op zondag 04 juli 2010 @ 17:26:
hey
http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=741010
als ik deze in me krat bouw en zoon kabel van de pc in het stop contact doe doet hij het dan gewoon of is het te veel watt of iets anders ?
Als je er een computer aan kan hangen, dan kan je er vast wel een kratje aan hangen.
Beetje logisch nadenken mag wel...
Dit wordt ook door enkele tweakers gebruikt, ervaringen staan in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij de kijkshop de MARQUANT mca-200

die levert 2x100 watt
en de ta2024 maar 2x50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-12-2020
Verwijderd schreef op zondag 04 juli 2010 @ 19:56:

die levert 2x100 watt
en de ta2024 maar 2x50
Alleen zegt watt helemaal niks, het enige wat die mca-220 beter kan is je accu leegtrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op zondag 04 juli 2010 @ 19:56:

die levert 2x100 watt
en de ta2024 maar 2x50
De mca-200 levert 2x100 watt PIEKvermogen, als je deze uit elkaar haalt en de datasheets van de gebruikte elektronica door leest zal je zien dat deze net als de ta2024 2x15 watt levert bij 12V.

Het enigste verschil wat boven mij ook al gezegt wordt is dat de ta2024 veel zuiniger is omdat dit een klasse-D versterker is. Verder is een ta2024 ook nog eens stukken kleiner en goedkoper.

Een TA2024 haalt het maximale uit 12v. Wil je meer vermogen? Dan heb je een hogere spanning nodig door bijvoorbeeld accu's in serie te zetten of een voeding te gebruiken. Een andere optie is een (dure) autoversterker met intern elektronica om de spanning te kunnen verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsi
weet iemand hoe je deze voeding moet aan sluiten op de TK-2050 en wissel stroom ??
http://www.sureelectronics.net/goods.php?id=62

[ Voor 22% gewijzigd door teacher op 04-07-2010 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 22:13
ik heb dit 1 jaartje geleden ook gedaan maar die van mij was hard gefaald! geluid was slecht en stroom was niet sterk genoeg. maar het uiterlijk was wel mooi had m in een wijnkist gebouwd en toen met zeil afgewerkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsi
Modbreak:een keer is genoeg

[ Voor 88% gewijzigd door teacher op 04-07-2010 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpokyVS
lredev schreef op zondag 04 juli 2010 @ 18:24:
[...]

Ik heb ooit dat lijstje gemaakt en dat was inderdaad om de reden die wesley noemt. Tegenwoordig maak ik ze altijd met 1/4watt weerstanden en dat werkt prima!
wesleytjuh schreef op zondag 04 juli 2010 @ 17:11:
[...]

Bedankt!!, heb hem zojuist in elkaar gezet. Alleen heb ik het volgende probleem, ik kan hem aanzetten, dus de versterker speelt af op de accu. Maar de uitknop werkt niet, ook schakelt hij zichzelf pas uit rond de 3,5 tot 4 volt (getest met behulp van een potmeter). Iemand enig idee?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
wesleytjuh schreef op zondag 04 juli 2010 @ 20:35:
[...]

De mca-200 levert 2x100 watt PIEKvermogen, als je deze uit elkaar haalt en de datasheets van de gebruikte elektronica door leest zal je zien dat deze net als de ta2024 2x15 watt levert bij 12V.
Zelfs dat niet. Die 2x100 watt is gebaseerd op: werkelijk vermogen * interessant getal = marketingtechnisch interessant getal. Je kan er werkelijk niets uit afleiden behalve de verwachtte hoge bijhorende gebruik van een classe A/B versterker.
Het enigste verschil wat boven mij ook al gezegt wordt is dat de ta2024 veel zuiniger is omdat dit een klasse-D versterker is. Verder is een ta2024 ook nog eens stukken kleiner en goedkoper.

Een TA2024 haalt het maximale uit 12v. Wil je meer vermogen? Dan heb je een hogere spanning nodig door bijvoorbeeld accu's in serie te zetten of een voeding te gebruiken. Een andere optie is een (dure) autoversterker met intern elektronica om de spanning te kunnen verhogen.
Plus een bijhorende grote accu. Ik heb hier een 4x35W pioneer die je kan bruggen naar 2 x 70W. Op half volume (harder konden de speakers niet aan) trok het ding dik 4A constant met uitschieters omhoog. Dat wil dus zoveel zeggen dat je 7,2 Ah accu binnen 2 uur leeg is. Hij ging wel ongeveer 2x zo hard. Voor mijn gevoel.

Dus dat kan allemaal wel, maar dan is het wel aan te raden een flinke accu te hebben en een flinke klankkast en de bijhorende wielen etc ;) bijvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wLFNDWQ4ikJedDFTxqYQNZac/thumb.jpg
Verwijderd schreef op zondag 04 juli 2010 @ 19:46:

Wat voor boxen gebruik je?
En weet je zeker dat je niet één speaker verkeerd om had aangesloten ? Dan haalt namelijk bijna alle bas weg.

Lijkt me erg sterk dat het niet hard gaat, maar ik weet niet hoe het met je gehoor gesteld is ;)

Over mijn eigen AmplfiedAmmoBox: Ik heb er net een gemodde ta2024 in gezet, en damn wat een volume, zelf met van die kleine speakers. Echt leuk kistje waarmee je afgezien van de looks ook zeker qua geluid indruk kan maken.

[ Voor 10% gewijzigd door lredev op 04-07-2010 22:36 . Reden: updateje eigen box ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsi
Modbreak:1 keer is genoeg

[ Voor 84% gewijzigd door teacher op 04-07-2010 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
thijsi schreef op zondag 04 juli 2010 @ 22:43:
weet iemand hoe je deze voeding op de TK-2050 en wissel stroom moet aansluiten??

http://www.sureelectronics.net/goods.php?id=62
Wisselspanning op de L en de N, polariteit is niet belangrijk.
Voor gelijkspanning de min(-) op 1 van de COM's en de plus(+) op de V+
Maar als je even in de comments bij de voeding kijkt zal je zien dat er mensen de vraag hebben gesteld of deze voeding wel geschikt was voor een TK-2050. Hierop raadde sure-electronics de volgende voeding aan:
http://www.sureelectronics.net/goods.php?id=457

6A gaat niet genoeg zijn voor een TK-2050 ben ik bang.

@ Lredev, je hebt helemaal gelijk, ik was nog een beetje te optimistisch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb er 120 watt speakers in liggen met 16cm doorsnede dus daar kan het niet aan liggen
en ik heb jouw tekening gevolgt dus dat zal ook wel goed zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 07:43:
ik heb er 120 watt speakers in liggen met 16cm doorsnede dus daar kan het niet aan liggen
een plus en min op een speaker is makkelijk verwisseld, het kan geen kwaad om het even te controleren! Wissel gewoon even de polen bij 1 speaker om en kijk of dat de boel verbeterd. Wat is het mek en type van je speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 20:00

tomtommie

Alaaf!

Inderdaad, ik kan me niet voorstellen dat er te weinig volume van je TA2024 komt, man wat kan dat ding voor een herrie zorgen! Ik heb twee kleine 40 watt ovalen speakertjes gebruikt in mijn laatste kistje, maar daar komt echt meeeer dan genoeg volume vanaf om hard te moeten praten tegen degene naast je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:56

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 07:43:
Ook hier zegt de 120 watt heel weinig (ja, de belastbaarheid nét voordat ze stuk gaan).
Wat belangrijker is, is de gevoeligheid: hoe gevoeliger de speaker, hoe meer db per watt die uit je versterker komt.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impulzer
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-07 13:49
Michel5128 schreef op zondag 04 juli 2010 @ 11:30:
[...]

@Wesley
nu ik dit zo schrijf bedenk ik me dat de kratsafe hier ook niet tegen beschermt. Misschien dat je standaard een diode bij de + ingang van de lader kunt zetten in jouw ontwerp?
Kan iemand posten hoe je een aan/uit schakelaar maakt voor je accu? Lijkt me makkelijker dan een diode plaatsen? (voor leeks zoals ik).

Kratradio: Raveland TRX 69 - 6X9" Speakers // TA2024 Versterker (Modded) // hKS // 12v Loodgelaccu // Loodacculader AL 600 // USB/SD Mp3 Player

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Aan/Uit schakelaar voor de lader bedoel je toch?
Dan zou het dit moeten zijn:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sI53dfRIW0uYCU3boCyX0Q5s/full.png
Maar op net dezelfde plaats een diode plaatsen kan dus ook.

Wat ik me wel afvraag is het volgende:
als je daar een diode zet, dan verlies je 0,6V aan diffusiespanning. Wordt je accu dan niet 0,6V minder opgeladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impulzer
Malantur schreef op maandag 05 juli 2010 @ 12:00:
Aan/Uit schakelaar voor de lader bedoel je toch?
Dan zou het dit moeten zijn:
[afbeelding]
Maar op net dezelfde plaats een diode plaatsen kan dus ook.

Wat ik me wel afvraag is het volgende:
als je daar een diode zet, dan verlies je 0,6V aan diffusiespanning. Wordt je accu dan niet 0,6V minder opgeladen?
Ja, een aan/uit schakelaar voor de lader of de accu, maakt mij niet uit. Als ik een wip schakelaar haal, bijvoorbeeld deze 2 polige wipschakeaar en daar een de ene pool de + van de acculader op aansluit en aan de andere pool de + van m'n hKS waar normaal de lader + van de in gaat (lader zit via de hKS, niet direct aan de accu) dan zou het moeten werken?

[ Voor 6% gewijzigd door Impulzer op 05-07-2010 12:07 . Reden: Directe productlink erop gezet. ]

Kratradio: Raveland TRX 69 - 6X9" Speakers // TA2024 Versterker (Modded) // hKS // 12v Loodgelaccu // Loodacculader AL 600 // USB/SD Mp3 Player

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Impulzer schreef op maandag 05 juli 2010 @ 12:05:
[...]

Ja, een aan/uit schakelaar voor de lader of de accu, maakt mij niet uit.
Misschien even je doel vermelden? Je suggereert dat het beide hetzelfde is, maar ik kan geen enkele situatie bedenken waarin het uitschakelen van de lader hetzelfde is als het uitschakelen van het accu.
Als ik een wip schakelaar haal, bijvoorbeeld deze 2 polige wipschakeaar en daar een de ene pool de + van de acculader op aansluit en aan de andere pool de + van m'n hKS waar normaal de lader + van de in gaat (lader zit via de hKS, niet direct aan de accu) dan zou het moeten werken?
Ja, dat zou moeten werken.
Bedenk wel dat de ingebouwde verlichting gemaakt is voor 230V, op 12V zal het noppes verlichting geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Impulzer schreef op maandag 05 juli 2010 @ 10:32:
[...]

Kan iemand posten hoe je een aan/uit schakelaar maakt voor je accu? Lijkt me makkelijker dan een diode plaatsen? (voor leeks zoals ik).
Zoiets :P :
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/63bxsXJNSZpMswRxRH9ffAyc/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik denk niet dat ze verkeerd om zitten want de plus is dikker dan de min dus je kan ze er niet verkeerd op doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 13:12:
ja ik denk niet dat ze verkeerd om zitten want de plus is dikker dan de min dus je kan ze er niet verkeerd op doen
Assumption is the mother of all fuckups ;) Niet denken, maar even controleren. Aan de kant van de versterker kan je het namelijk wel verkeerd om hebben aangezien je daar gewoon draadjes onder een teminal schroeft.
Dan moet zo:
Afbeeldingslocatie: http://www.kratradio.nl/wp-content/uploads/2010/04/199550.jpg

Kijk het gewoon even na, probeer even om te wisselen.. het is een kleine moeite en kan je een hoop gedoe besparen met andere versterkers, grotere accu's et cetera. Trouwens wat voor boxen heb je nou? Merk en type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impulzer
Malantur schreef op maandag 05 juli 2010 @ 12:10:
[...]

Misschien even je doel vermelden? Je suggereert dat het beide hetzelfde is, maar ik kan geen enkele situatie bedenken waarin het uitschakelen van de lader hetzelfde is als het uitschakelen van het accu.

[...]

Ja, dat zou moeten werken.
Bedenk wel dat de ingebouwde verlichting gemaakt is voor 230V, op 12V zal het noppes verlichting geven.
Doel is om de Kratradio volledig uit te kunnen zetten als ik hem bijvoorbeeld weg zet en een tijd niet gebruik. Ik las namelijk op pagina 23 dat de acculader wel stroom verbruikt als het ledje brand en dat is bij mij het geval. Als ik dan of de accu of de lader uit kan zetten is het goed (de versterker etc. kan ik uitzetten via de hKS).

Die knop was even als voorbeeld, verlichting maakt me niet zoveel uit. Maar bedankt voor de tip!
Bedankt voor de tekeningen, ziet er simpel uit dus moet wel lukken. Wilde het even zeker weten :)

Nog één vraagje dan: Maakt het uit hoeveel polen erop zitten? Op die afbeeldingen zie ik er telkens 3, het voorbeeld dat ik gaf had 2 polen. Maakt dat uit?

[ Voor 5% gewijzigd door Impulzer op 05-07-2010 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb deze MARQUANT Speakers
Type: MCS-16

maar hij zit ook nog nergens ingebouwt kan dat ook verschil maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 20:20
Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 13:27:

Ja vooral voor de bas maakt dit heel erg uit. Probeer een simpel kistje te maken of een doos van dik karton en je hoort al een behoorlijk verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Boorr

De_Boorr

Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 13:27:

Ik heb de kleinere Marquants en als ik de volumeknop op stand 5 van de 16 zet hebben mensen op het strand er al zichtbaar last van :Y)

Ik denk dat je iets verkeerds hebt gedaan, maar ik had trouwens begrepen dat als je de + en - verkeerd aansluit dat je je TA2024 kan begraven??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okee ja de bass in nou ook nog niet veel ma de kist moet ik nog maken ma wil hem wel klein houden

en de speakers doen het al goed ik weet niet hoe het komt maar hij gaat nou wel goed hard :) toch bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
@ Kess,
Ja dat maakt zeker verschil, zoals persoon boven mij al aangeeft.

Geinspireerd door jou vraag heb ik eens gebeld met de importeur van de fameuze Marquant speakers om te vragen naar het rendement, na enkele interne doorschakelingen kreeg ik het volgende antwoord:"Hm ja, even kijken (...) hm het zijn natuurlijk geen speakers doe honderden euro's kosten, dus gegevens zoals rendement, frequentiekarakteristieken daar beschikken we niet over."

Dat is natuurlijk niet zo vreemd, want het is echt het goedkoopste van het goedkoopste. Maar goed, toch jammer dat ze er niets over konden vertellen. Blijft het dus een feit dat Marquant interessant is als instap en budget, maar dat luidsprekers van een iets gerenommeerder merk absolute aanbeveling verdienen.

Toch in jou specifieke situatie zou ik eerst eens een en ander inbouwen, controleren wat ik al suggereerde en dan besluiten of je het over een andere boeg wilt gooien. Er zijn al veel kratbouwers geweest die met die speakers lekkere knallende kisten hebben gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja hij doet het nou ook al goed

en de kist maakt ook veel verschil en die moet nog komen
dus het komt wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Boorr

De_Boorr

lredev schreef op maandag 05 juli 2010 @ 13:44:
@ Kess,
Ja dat maakt zeker verschil, zoals persoon boven mij al aangeeft.

Geinspireerd door jou vraag heb ik eens gebeld met de importeur van de fameuze Marquant speakers om te vragen naar het rendement, na enkele interne doorschakelingen kreeg ik het volgende antwoord:"Hm ja, even kijken (...) hm het zijn natuurlijk geen speakers doe honderden euro's kosten, dus gegevens zoals rendement, frequentiekarakteristieken daar beschikken we niet over."

Dat is natuurlijk niet zo vreemd, want het is echt het goedkoopste van het goedkoopste. Maar goed, toch jammer dat ze er niets over konden vertellen. Blijft het dus een feit dat Marquant interessant is als instap en budget, maar dat luidsprekers van een iets gerenommeerder merk absolute aanbeveling verdienen.

Toch in jou specifieke situatie zou ik eerst eens een en ander inbouwen, controleren wat ik al suggereerde en dan besluiten of je het over een andere boeg wilt gooien. Er zijn al veel kratbouwers geweest die met die speakers lekkere knallende kisten hebben gebouwd.
Zoals al eerder gesteld zou ik dit even in de TS aangeven. Nu lijkt het voor de beginnende bouwer alsof het een goed alternatief is omdat ze als eerste en uberhaupt genoemd worden. Ik zou bovenstaande dikgedrukte regels zeker toevoegen aan de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Boorr

De_Boorr

Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 13:43:
okee ja de bass in nou ook nog niet veel ma de kist moet ik nog maken ma wil hem wel klein houden

en de speakers doen het al goed ik weet niet hoe het komt maar hij gaat nou wel goed hard :) toch bedankt
Volumeknop hoger gezet zeker? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee die stond al op 16 dus da kan niet harder dus ik weet het niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trouwens heeft er iemadn nog echt een mooi idee voor een kist

mijn vader is heel technisch en heeft echt veel greedschap dus als je een idee hebt voor hoe mijn kratje er uit moet komen zien laat het maar weeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
De_Boorr schreef op maandag 05 juli 2010 @ 13:49:
[...]

Zoals al eerder gesteld zou ik dit even in de TS aangeven. Nu lijkt het voor de beginnende bouwer alsof het een goed alternatief is omdat ze als eerste en uberhaupt genoemd worden. Ik zou bovenstaande dikgedrukte regels zeker toevoegen aan de TS.
Na die melding is dat ook gebeurt hoor de_boor :P
In de startpost staat nu:
Gewone auto speakers, een overzichtje van enkele goedkope kun je bijvoorbeeld hier vinden: link Kijkshop.
Ook op de autosloperij kan je vaak nog goede speakers halen, verder heeft Conrad er een aantal leuke in het assortiment.

Het beste is te letten op speakers met een hoog rendement uitgedrukt in dB 1W/1M, bijvoorbeeld 91dB is een mooi waarde. De hiervoor genoemde versterkers werken allemaal het best op 4Ohm's speakers, 8Ohm kan, maar dan heb je ongeveer de helft van het volume.

Verder is het van belang te letten op de diameter. Uit een luidspreker met een diameter van 10cm gaat geen overweldige bas komen. Beter kun je dan kiezen voor 13 of 17cm speakers. De marquant en bosschman speakers zijn leuk omdat ze goedkoop zijn en fatsoenlijke volume teweeg brengen. In een kratje wat buiten gebruikt wordt zoek je niet naar een audiofiele oplossing. Echter zou ik toch altijd aanraden speaker van een gerenommeerd merk. Vooral in een gesloten kist ga je dat goed horen. Tevens heeft de AvH TA2024 er duidelijk baat bij, want dat is een kwalitief hoogstaande versterker. Je kan natuurlijk eerst goedkope in bouwen en een zomertje later upgraden. De maten zijn redelijk gestandariseerd.
Of is dat nog niet duidelijk genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsi
@wesleytjuh

maar bij de versterker TK-2050 2X100 watt werd je juist door gelinkt naar deze voeding kijk maar :?
http://img819.imageshack.us/i/newpicture034.jpg/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emacee
lredev schreef op maandag 05 juli 2010 @ 14:08:
Of is dat nog niet duidelijk genoeg?
Lijkt me wel, Pioneer lijkt mij ook prima spul toch?
Nogmaals, maar nu met premium Canon 550D foto's:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4095/4763169791_e2bf97d28e.jpg
Wat moet aan welke polen van deze plug:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4095/4763810658_28188318f9.jpg
Aanklikbaar voor groter formaat.
De vraag is dus, welk draadje moet op welke pool? De jackkabel heeft een bruine en witte 'binnenkabel' en dikke in het midden, van de vier pooltjes op de plug weet ik niet welke wat is.
PDF over de plug hier via Conrad.

[ Voor 5% gewijzigd door Emacee op 05-07-2010 14:42 ]

PV: 3080Wp 35° Z + 5600Wp 5° Z + 3210Wp 20° OW SWW: Hewalex 3kW - Nefit indirecte boilers 3x 80L - CV: Panasonic Aquarea J 9kW Monoblock op radiatoren en convectoren, geen buffervat of vloerverwarming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impulzer
Heeft één van jullie toevallig zo'n schakelaartje liggen die ik over kan kopen? Of gaat er iemand bij Conrad bestellen? Brievenpost is goedkoper dan de verzendkosten van Conrad voor één zo'n schakelaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emacee
Impulzer schreef op maandag 05 juli 2010 @ 14:53:
[...]
Heeft één van jullie toevallig zo'n schakelaartje liggen die ik over kan kopen? Of gaat er iemand bij Conrad bestellen? Brievenpost is goedkoper dan de verzendkosten van Conrad voor één zo'n schakelaartje.
Dickbest.nl verkoopt ze per stuk en verzendt per briefpost, ideaal voor zulke kleine bestellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke bedoel je de bovenste of onderste ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emacee
Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 15:34:
Het maakt het voor ons medetweakers makkelijker als je om te beginnen citaten gebruikt door op het quote knopje rechts van een post te drukken en interpunctie te gebruiken, dan weet ik ook of het een vraag aan mij of iemand anders is. ;)
Als de vraag aan mij gesteld was zou ik deze aanraden omdat die niet zo groot is en mooi te monteren of deze als hij waterdicht moet zijn. Weet iemand toevallig het antwoord op mijn vraag, dan kan ik weer verder |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daar heb ik thuis een hele bak van liggen van die schakelaars :p
ma die zijn van me vader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impulzer
Maurits Cassee schreef op maandag 05 juli 2010 @ 15:26:
[...]

Dickbest.nl verkoopt ze per stuk en verzendt per briefpost, ideaal voor zulke kleine bestellingen.
Bedankt! Dan ga ik er daar even één bestellen :)
Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 15:34:
'Quote' even de posts van anderen als je daarop reageert. Mocht het een reactie op mijn vraag zijn: Maakt niet zoveel uit welke schakelaar. Maar heb inmiddels al een oplossing in de vorm van DickBest.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quote' even de posts van anderen als je daarop reageert. Mocht het een reactie op mijn vraag zijn: Maakt niet zoveel uit welke schakelaar. Maar heb inmiddels al een oplossing in de vorm van DickBest.nl
zo goed ?

oke maar weet iemand waar je handgrepen kan halen in had er gezien op conrad maar iemand vertelde mij dat ze bij de bouwmarkt goedkoper waren maar welke ?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2010 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het lukt niet echt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Boorr

De_Boorr

Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 15:50:
[/quote]
[quote]'Quote' even de posts van anderen als je daarop reageert. Mocht het een reactie op mijn vraag zijn: Maakt niet zoveel uit welke schakelaar. Maar heb inmiddels al een oplossing in de vorm van DickBest.nl
[quote]

zo goed ?

oke maar weet iemand waar je handgrepen kan halen in had er gezien op conrad maar iemand vertelde mij dat ze bij de bouwmarkt goedkoper waren maar welke ?
Gamma, Praxis, Karwei, Kwantum etc. :) Alle soorten en maten handvaten. Je kan er anders vast wel eentje van je moeders keukenkastje slopen. Ik heb ze trouwens zelf bij de Ikea gehaald :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Het is
code:
1
 [quote] *tekst* [/quote]

of nog korter
code:
1
 [q] *tekst* [/q]

Gelieve ook elke keer je vorige post te editen met de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif-knop. 2 keer na elkaar posten binnen de 24 uur is not-done.

@Maurits Cassee
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/93/Jack_plug.png/800px-Jack_plug.png
[1] Massa
[2] Rechterkanaal
[3] Linkerkanaal (boven) of monosignaal (onder)
[4] Isolatie

Als je dan kijkt in je pdf, dan is pin 1 het linker kanaal, pin 2 het rechter kanaal en pin 3 de massa. Pin 4 is voor een ingebouwde mic (dus niet nodig).
En over de kabel: wat voor aansluiting heb je aan de andere kant eigenlijk? Want zomaar in het wilde weg kan denk ik niemand zeggen welke draad welke functie heeft.
Doormeten is altijd een goede en meest accurate oplossing. ;)

[ Voor 53% gewijzigd door Malantur op 06-07-2010 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impulzer
Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 15:50:
[...]

zo goed ?

Zo goed ja ;)

Handgrepen kan je inderdaad bij bouwmarkten halen. Ik zocht ze echter zelf ook en kon slechts één geschikte set vinden en die waren 11 euro per stuk (dus 22 euro per set!). Dit was de enige geschikte set omdat ik dan circa 4 cm ruimte had voor m'n hand en dat was voldoende om de krat goed te kunnen dragen. Ik heb namelijk mijn handgrepen boven de speakers aan de zijkant (kleinste kant) van de krat zitten omdat ik ze aan de voor- en achterkant niet mooi vond staan en ik bovenop geen goed idee vond omdat dat plankje toch minder stevig is dan de krat.

[ Voor 10% gewijzigd door Impulzer op 05-07-2010 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpokyVS
SpokyVS schreef op zondag 04 juli 2010 @ 21:33:
[...]

[...]

Bedankt!!, heb hem zojuist in elkaar gezet. Alleen heb ik het volgende probleem, ik kan hem aanzetten, dus de versterker speelt af op de accu. Maar de uitknop werkt niet, ook schakelt hij zichzelf pas uit rond de 3,5 tot 4 volt (getest met behulp van een potmeter). Iemand enig idee?
Alvast bedankt.
Heeft iemand een oplossing voor bovenstaand probleem?

Tevens heb ik deze VU meter schakeling gemaakt en op dezelfde accu aangesloten als waar de versterker op zit. Wanneer ik de ingang ervan op de versterker (TA2024) aansluit, valt de muziek weg. Lijkt alsof er iets kortgesloten wordt. Wanneer ik twee aparte voedingsbronnen gebruik voor VU en versterker werkt het wel.
Als iemand een oplossing heeft hoor ik het graag! Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emacee
Malantur schreef op maandag 05 juli 2010 @ 16:29:
@Maurits Cassee
[afbeelding]
\[1] Massa
\[2] Rechterkanaal
\[3] Linkerkanaal (boven) of monosignaal (onder)
\[4] Isolatie

Als je dan kijkt in je pdf, dan is pin 1 het linker kanaal, pin 2 het rechter kanaal en pin 3 de massa. Pin 4 lijkt me dan aarding ofzo?
En over de kabel: wat voor aansluiting heb je aan de andere kant eigenlijk? Want zomaar in het wilde weg kan denk ik niemand zeggen welke draad welke functie heeft.
Doormeten is altijd een goede en meest accurate oplossing. ;)
Hoe kan ik het doormeten? + op de plug en de - op een van de kabeltjes om te proberen of hij contact maakt? Op welke stand moet de meter dan staan? (Ik heb nog nooit een multimeter gebruikt 8)7 )
Maar het plaatje is heel duidelijk, bedankt!

[ Voor 13% gewijzigd door Emacee op 05-07-2010 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Geïnspireerd door dit forum en de vorige topic's ben ik min of meer ook maar eens begonnen met een eigen kistradio;)
Ik heb veel materielen besteld bij kratradio.nl bij Iredev dus:)
de kist wordt gemaakt uit 12 mm MDF met de afmetingen van 25z35x50 (LxBxH) (maten zijn iets ruimer genomen dan een bierkratje)
de speakers die ik ga gebruiken zijn Clarion SRQ1730R
hier de bijbehordende link van clarion:

Het is nu afwachten op de bestelling bij Iredev:) en dan kan het verdere bouwplan beginnen.
foto's zullen spoedig volgen:)

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Doormeten doe je in de ohm-stand en de klemmen respectievelijk aan een kant van de draad. Bij een lage ohm waarde heb je verbinding, een oneindig grote/out of range waarde heb je geen verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 12:41
Heeft iemand een youtube filmpje van een TA2024 aangestuurde speakerkrat?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emacee
Malantur schreef op maandag 05 juli 2010 @ 22:06:
Doormeten doe je in de ohm-stand en de klemmen respectievelijk aan een kant van de draad. Bij een lage ohm waarde heb je verbinding, een oneindig grote/out of range waarde heb je geen verbinding.
Dus moet hij aan beide kanten van de kabel aangesloten worden en een lage ohm waarde is 4 - 8 of kleiner?
Alvast bedankt!

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
- Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de eerste post van het topic door.

- Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!

- Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed.

- Linken naar conrad producten? Gebruik de directe productlink...