Het Krat- en Kistradio Topic [deel 8] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 80.269 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 18:36:
Ik heb niet genoeg geld voor zo'n hKS, dan maar zonder. Ik gok het er gewoon op..
lredev schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 09:58:

Simpele spanningsbewaker (plaatje)
Dit is de meeste simpele spanningsbewaker, afkomstig van Circuits Online. Bij 12 Volt brandt de groene LED. Bij het dalen van de voedingsspanning begint de rode LED langzaam op te gloeien terwijl de groene LED dooft. Bij ca. 10,5 Volt is de groene gedoofd en brandt de rode volop. Let op: je moet het exacte omschakelpunt zelf nog instellen met de potmeter. (11,4V = ROOD)

Simpele spanningsbewaker 2
Wederom van Circuits Online. Deze spanningsbewaker bewaakt de spanning van een accu of een batterij. De schakeling werkt vrij simpel. Er is een groene en een rode LED. Onder normale omstandigheden brandt de groene LED. Wanneer de spanning onder een bepaald punt zakt, gaat de groene LED uit en gaat de rode branden. Het omslagpunt is te regelen met de potmeter.
Die zijn beide niet zo heel duur, 1 à 2 euro en ook niet erg lastig te maken, misschien past het beter in je budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-08 15:20

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

Ik heb ook geen hKS gebruikt, en bij ons gaat het geluid steeds uit als de versterker het niet aan kan. Dan hoor je gewoon even niks en dan gaat hij weer verder. Denk dat het dus al goed zit daarmee.

We zijn klaar met ons speakerkrat! Zal z.s.m. eventjes foto's en video uploaden. Dit hebben wij gebruikt:

Grolsch Krat
Sony speakers: http://www.eshop.nl/winke..._XS_F1736SE.html(Aanrader! Komt zeer redelijk geluid uit en 35-40 euro bij de MediaMarkt!)
TA2024 van Ebay (http://cgi.ebay.nl/2-15-w...ain_0&hash=item518e64746e) Ook een aanrader, zie hierboven!
2-polige schakelaar voor accustroom-uit-adapterstroom(ergens liggen)
35Ah Renault Twingo accu(werkt niet meer zo super, maar nog steeds beter dan een 7Ah, en gratis van de buren)
Hout e.d.

We hebben de bodem met een houten plaat en kit waterdicht gemaakt, en vanuit die houten plaat is alles bevestigd. Anyways, in deze dagen komen pics en video en dan is het duidelijker;)

Things are cheaper for a reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 15:58
Maurits Cassee schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 18:20:
[...]
Was dat toevallig deze? Die springt terug naar 0.
Maar als hij automatisch overschakelt op de netvoeding en acculader als die stroom krijgen is de uitknop toch niet nodig? Of doet hij dat niet? Waar moet ik kijken bij Conrad voor een vervangende momentschakelaar, druktoets/drukknop?
En is een zwarte PCB mogelijk, dan past het veel mooier bij mijn krat 8) ?
Die schakelaar kun je gebruiken als aan en uit tegelijk. En de uit is wel nodig hoor, je wilt je krat toch ook weer uit kunnen zetten als je op de accu speelt? :) Een sleutelschakelaar kan je als extra optie toevoegen. Tussen de accu en HKS om de accu af te sluiten of tussen de HKS en de versterker om de versterker uit te kunnen zetten als de krat aan het netstroom hangt (laadt).
knaap37 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 18:38:
Hoe sluit ik een 16V 4700µF aan op een TA2024?
En zorgt zo'n elco voor beter geluid, of is een elco eigenlijk helemaal niet nodig op een TA2024?
Kan iemand ook een link geven voor de juiste condensator voor een TA2024 op conrad.nl?
Check:
lredev schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 09:58:
Wat is een elco en waar dient deze voor?

Een elco is een electrolytische condensator. Zie ook de post van Iredev in "Het kratradio topic [deel 5]".
Een condensator is vooral handig wanneer je versterker grote stromen vraagt die de accu niet ineens kan leveren (bij een gelaccu >2A). De pieken kunnen dan opgevangen worden met de condensator. Als je een condensator zou willen gebruiken wordt geadviseerd: 2000µF per maximaal gevraagde Ampère. Zie ook Iredev in "Het kratradio topic [deel 4]". Voor een TA2024 zou een 16V 4700µF volstaan, echter omdat een gelaccu de stroom die een TA2024 vraagt makkelijk aan kan is dit niet echt nodig.
Een elco sluit je altijd parallel aan en zo dicht mogelijk bij de gebruiker (verterker). Let ook op de polariteit, er zit altijd aan één kant een duidelijke streep. Dit is de kant die aan de massa moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DionysuZ
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-07 21:02
Als ik mijn sleutelschakelaar tussen HKS en versterker in hang, en hij staat op 'uit', dan trekt de accu toch ook geen stroom meer? Of trekt de HKS standaard ook iets en is het toch handiger om de schakelaar tussen accu en HKS te hangen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:15
Maurits Cassee schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 18:20:
[...]

Was dat toevallig deze? Die springt terug naar 0.
Maar als hij automatisch overschakelt op de netvoeding en acculader als die stroom krijgen is de uitknop toch niet nodig? Of doet hij dat niet? Waar moet ik kijken bij Conrad voor een vervangende momentschakelaar, druktoets/drukknop?
En is een zwarte PCB mogelijk, dan past het veel mooier bij mijn krat 8) ?
Ja zo eentje is het :).
Zonder uitknop kan je het kratje niet meer uitzetten als je op accuspanning speelt. De hKS blijft dan aan tot de accu onder de 11.5V komt.
Ik geloof dat conrad een momentschakelaar aangeeft met bijvoorbeeld (aan)/uit. Als de aan tussen haakjes staat betekent dit dat dit een momentschakelaar is.
Een zwarte PCB is mogelijk, maar ik kan niet losse zwarte PCB's bestellen omdat ik er veel tegelijk inkoop om de kosten te drukken. Of een groene, of een zwarte. Een zwarte is echter wel duurder en heeft wel een langere levertijd. Ik twijfel zelf nog wat ik doe, toch weer wat extra kosten + zo'n 3 dagen extra levertijd.
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 18:32:
[...]

En wat als de hKS aan staat en zet dan de voeding aan, ik heb ergens gelezen dat jouw versie dan automatisch overgaat naar de netstroom, toch?
Klopt helemaal :)
DionysuZ schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 19:33:
Als ik mijn sleutelschakelaar tussen HKS en versterker in hang, en hij staat op 'uit', dan trekt de accu toch ook geen stroom meer? Of trekt de HKS standaard ook iets en is het toch handiger om de schakelaar tussen accu en HKS te hangen..?
Als de hKS uit is en de schakelaar tussen de versterker uit is zal je accu nog steeds opgeladen worden als je een lader hebt aangesloten. Opzich geen probleem, als je een goede lader hebt. Eigenlijk is een schakelaar ook helemaal niet nodig, alleen tussen de accu en hKS vind ik persoonlijk wel handig, omdat je op die manier zeker weet dat je accu helemaal losgekoppeld is.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertt
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-04 23:48
@ wesleytjuh

Ik wil op 12v vanaf mijn accu de versterker laten draaien (ik gebruik gewoon 1 accu), maar dan op mijn voeding met 24volt (ik wil namelijk de TK2050 gebruiken)
Als ik dan de HKS gebruik moet er dan ook een ander relais op???
En als dat nodig is kan jij dit dan ook leveren :P

[ Voor 4% gewijzigd door Robbertt op 29-06-2010 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impulzer
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-07 13:49
Heb vandaag een deksel op m'n krat gemaakt :) Nu alleen nog handvatten en geluidsdicht maken en dan is 'ie af :D

Afbeeldingslocatie: http://img143.imageshack.us/img143/9048/kratradio4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img163.imageshack.us/img163/6811/kratradio5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img811.imageshack.us/img811/3263/kratradio6.jpg

Kratradio: Raveland TRX 69 - 6X9" Speakers // TA2024 Versterker (Modded) // hKS // 12v Loodgelaccu // Loodacculader AL 600 // USB/SD Mp3 Player

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Robbertt schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 21:08:
@ wesleytjuh

Ik wil op 12v vanaf mijn accu de versterker laten draaien (ik gebruik gewoon 1 accu), maar dan op mijn voeding met 24volt (ik wil namelijk de TK2050 gebruiken)
Dit zou gewoon werken, maar zoals ik al zei, om ruimte, en kosten te besparen maak ik gebruik van een relais dat max 2x 2A kan schakelen. Voor elke versterker die op 12V werkt is dit ruim voldoende maar een TA2050 werkt op 24V en zal dus veel meer stroom trekken als een versterker op 12V. Je hebt dus wel een ander relais nodig, helaas zijn deze ook groter en zullen deze dus niet op de print passen.

Wat ik wel kan doen is een soort opzet PCB maken met een groter relais dat je met headers over de bevestigingsgaten van het kleine relais heen kan zetten. Zo kan je alsnog een TA2050 schakelen.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben aan de gang met een kratje met een ta2020 erin. Wil alleen naast de accu's ook kunnen beschikken over een voeding. Nu ben ik bezig met een oude atx voeding met volgens mij voldoende specificaties (12v2 13 A)/(12V 20 A). Heb geprobeerd om geel en zwart te verbinden en te spelen met de ta2020. Op half volume speelt hij prima, maar als ik het volume verder opschroef begint de ta2020 te haperen.

Weet iemand wat het probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 22:05:
Ben aan de gang met een kratje met een ta2020 erin. Wil alleen naast de accu's ook kunnen beschikken over een voeding. Nu ben ik bezig met een oude atx voeding met volgens mij voldoende specificaties (12v2 13 A)/(12V 20 A). Heb geprobeerd om geel en zwart te verbinden en te spelen met de ta2020. Op half volume speelt hij prima, maar als ik het volume verder opschroef begint de ta2020 te haperen.

Neem dit topic even door: PC Voeding-tester/gebruik als projectvoeding + pinouts
Een ATX voeding moet je ook op de 5v lijn belasten en je moet het een en ander doorverbinden voordat deze wilt werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja daar heb ik inderdaad gekeken. Hij werkt dus in feite wel, maar kan het zo zijn dat hij inderdaad niet genoeg Ampere kan verzorgen als de 5volt lijn niet wordt belast? of is het parallel verbinden van meerdere 12 volt lijnen de oplossing?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2010 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 22:33:
ja daar heb ik inderdaad gekeken. Hij werkt dus in feite wel, maar kan het zo zijn dat hij inderdaad niet genoeg Ampere kan verzorgen als de 5volt lijn niet wordt belast? of is het parallel verbinden van meerdere 12 volt lijnen de oplossing?
Voor zover ik begrepen heb slaat je voeding in beveiliging als je de 5v lijn niet belast. Je 12V lijn zou de TA2024 met gemak moeten voeden!

Ik zie net dat je een TA2020 bedoelt, ook dit gaat makkelijk, het blijft 12v, dus net zo veel vermogen als een TA2024:).

[ Voor 11% gewijzigd door wesleytjuh op 29-06-2010 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aah okee, en in beveiliging geeft de 12V lijn dus weinig ampère. Ja wil eigenlijk ook 14,6 Volt uit die voeding zien te krijgen. Heb alleen nog niet kunnen vinden hoe dit te bewerkstelligen is. De 12 V en 5 V lijnen samenvoegen en daarbij een weerstand ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 18:40:
[...]

[...]

Die zijn beide niet zo heel duur, 1 à 2 euro en ook niet erg lastig te maken, misschien past het beter in je budget?
Is er geen tutorial hoe je dat maakt ofzo? En dat plaatje zegt me helemaal niks.. Wat zijn de benodigdheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertt
wesleytjuh schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 21:56:
[...]

Dit zou gewoon werken, maar zoals ik al zei, om ruimte, en kosten te besparen maak ik gebruik van een relais dat max 2x 2A kan schakelen. Voor elke versterker die op 12V werkt is dit ruim voldoende maar een TA2050 werkt op 24V en zal dus veel meer stroom trekken als een versterker op 12V. Je hebt dus wel een ander relais nodig, helaas zijn deze ook groter en zullen deze dus niet op de print passen.

Wat ik wel kan doen is een soort opzet PCB maken met een groter relais dat je met headers over de bevestigingsgaten van het kleine relais heen kan zetten. Zo kan je alsnog een TA2050 schakelen.
hoeveel zal dat gaan kosten dan ??? :-( :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-09 14:35
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 22:47:
aah okee, en in beveiliging geeft de 12V lijn dus weinig ampère. Ja wil eigenlijk ook 14,6 Volt uit die voeding zien te krijgen. Heb alleen nog niet kunnen vinden hoe dit te bewerkstelligen is. De 12 V en 5 V lijnen samenvoegen en daarbij een weerstand ofzo?
Dat is niet echt mogelijk, de maximale spanning die je daarmee kan creëren is 7V. Met een weerstandje verlaag je die spanning alleen nog verder.
De +12V lijn en de -5V lijn kan wel, maar een -5V lijn is absoluut niet hoog belastbaar. Bovendien verlies je de massa, wat niet echt handig is als je bijvoorbeeld van plan was om alle massa's aan elkaar te knopen.
Wat je wel kan doen is een step up converter kopen van 12V naar 14,6V. Maar ik vrees dat die niet echt bestaan. 12V naar 24V kan natuurlijk wel, en dan kan je daarna met een weerstand er weer 10V af halen. Alleen is dat dan weer duur en niet efficiënt.

Het gemakkelijkste zou wel zijn om af te stappen van het idee van computervoeding, en een universele laptop lader kopen. Die zijn instelbaar qua spanning.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 22:49:
[...]

Is er geen tutorial hoe je dat maakt ofzo? En dat plaatje zegt me helemaal niks.. Wat zijn de benodigdheden?
De benodigdheden staan in een lijstje eronder (bij de plaatselijke elektronica boer verkrijgbaar en waarschijnlijk ook wel op www.dickbest.nl), een tutorial zou ik je niet zomaar kunnen geven...

Opzich is het niet zo een lastig circuitje, je moet even opletten dat je alles met het juiste pootje aan de juiste kant zet (geldt niet voor de weerstanden, en dit circuitje bestaat voor een groot deel uit weerstanden :p) Mijn ervaring is dat dat zichzelf wijst als de onderdelen voor je liggen.

Toen ik het eerst gesoldeerd heb, heb ik gewoon de onderdelen gekocht en ben ik begonnen. Jij hebt nu ook het voordeel met fora zoals deze (wij hadden thuis toen nog een inbelverbinding als ik me niet vergis |:( ) Bij mij wees het lezen van de tekening zichzelf een beetje (met wat hulp van m'n pa)...

Misschien hebben andere leden tips hoe je het best kunt beginnen of misschien zelfs een tutorial (ik ben van mening dat je voor die €1,65 die circuitsonline schat dat je kwijt bent best een poging kan wagen), trial and error heet dat zo mooi in het Engels :)
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 22:05:

http://cgi.ebay.co.uk/ws/...ageName=ADME:B:EF:GB:1123 top dingetje, niet erg duur, specs zijn goed genoeg en zeer snel in huis (de douane vond het bij mij wel interessant genoeg om open te maken, maar ze vonden het verder niet illegaal :)) Misschien iets voor jou (ook een stuk makkelijker en neemt flink wat minder ruimte in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net van mn pa gehoort dat als je het geluid hoort vervormen dat je accu dan bijna leeg is, dus je hebt geen metertje nodig ofzo iets. Gewoon meteen uitzetten als je wat vreemds hoort.

Ik ga nou dit, dit, dit & dit bestellen. Is er nog iets dat ik erbij moet kopen? Kabels? Ik heb al een mp3. En wat is beter, de TA2024 of een autoradio (Kwa volume, kwaliteit, duurzaamheid)? Of allebei? Want ik kan waarschijnlijk een gratis autoradio krijgen van een vriend van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
op zo'n klein accu'tje zou ik geen autoradio doen. dat verbruikt echt veel te veel.
de ta2024 is een top versterkertje. heel zuinig en perfect geluid.
wel goed uitkijken dat je de + op de + doet en de - Op de - (anders is je versterker zo kapot, (ervaring))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 08:26:
Ik heb net van mn pa gehoort dat als je het geluid hoort vervormen dat je accu dan bijna leeg is, dus je hebt geen metertje nodig ofzo iets. Gewoon meteen uitzetten als je wat vreemds hoort.

Ik ga nou dit, dit, dit & dit bestellen. Is er nog iets dat ik erbij moet kopen? Kabels? Ik heb al een mp3. En wat is beter, de TA2024 of een autoradio (Kwa volume, kwaliteit, duurzaamheid)? Of allebei? Want ik kan waarschijnlijk een gratis autoradio krijgen van een vriend van me.
Wanneer je versterker begint te vervormen zit je al wel onder de 11,5v. Jouw methode werkt wel, maar de accu zal waarschijnlijk wel ietsjes sneller slijten.

Verder zou ik een TA2024 nemen. Zal net zo hard gaan zo niet harder met weerstandsmod. Kwaliteit is misshien nog wel beter, formaat is kleiner. En het belangrijkste, hij zal veel minder verbruiken. Op zo'n accu zal je meer dan 10 uur kunnen spelen met een TA2024! Een autoradio haalt misschien net de helft.

[ Voor 3% gewijzigd door wesleytjuh op 30-06-2010 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 18:28
wesleytjuh schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 21:56:

Is die 2x2A bij 12v? of bij 24v?

En 2x2A wordt gebruikt als in:
1x2A lader->accu
1x2A adapter->versterker/mp3 module/ander 12V spul

Want mijn lader naar mijn accu doet 3A volgens de specs (mijn accu kan tot 3,7A laadstroom hebben)

Is het mogelijk hier zelf een andere relais tussen te solderen of kan dit niet? en welke moet ik dan hebben -> Want ik ga weer wat bestellen bij dick best?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
wesleytjuh schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 09:54:
Wanneer je versterker begint te vervormen zit je al wel onder de 11,5v. Jouw methode werkt wel, maar de accu zal waarschijnlijk wel ietsjes sneller slijten.
Kan het ook zijn dat deze accu niet genoeg ampere kan leveren voor mijn TA2024 om op hoog vollume zuiver te spelen? Daarom wil ik ook toch maar een elco er tussen zetten, zoals in deel 4 veel besproken wordt. Goed idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 13:34

IWriteCode

Less = more

boppos schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 11:21:
[...]

Kan het ook zijn dat deze accu niet genoeg ampere kan leveren voor mijn TA2024 om op hoog vollume zuiver te spelen? Daarom wil ik ook toch maar een elco er tussen zetten, zoals in deel 4 veel besproken wordt. Goed idee?
Ik heb dezelfde, geen problemen wat dat betreft... sowieso zou een li-ion batterij daar weinig problemen mee moeten hebben.

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Robbertt schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 21:08:
@ wesleytjuh

Een tk2025 kan op 24V stromen tot 12A trekken. (je voeding moet dit dus ook kunnen leveren. Je zou hiervoor dit relais kunnen gebruiken. Die kan tot 10A en pieken tot 20A. Deze zal alleen niet op een normale printplaat passen en al helemaal niet op die van Wesley. Je moet dan iets maken om het aan elkaar te koppelen.
boppos schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 11:09:
[...]

Is die 2x2A bij 12v? of bij 24v?

En 2x2A wordt gebruikt als in:
1x2A lader->accu
1x2A adapter->versterker/mp3 module/ander 12V spul

Want mijn lader naar mijn accu doet 3A volgens de specs (mijn accu kan tot 3,7A laadstroom hebben)

Is het mogelijk hier zelf een andere relais tussen te solderen of kan dit niet? en welke moet ik dan hebben -> Want ik ga weer wat bestellen bij dick best?
Jij moet dan het originele relais uit de startpost hebben (5A). Maar omdat die niet zal passen heb ook jij een opzet PCB nodig van Wesley.

Een elco is altijd te proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha gasten,

Ik ben bezig om zo'n box te bouwen. Nu heb ik nog een bose speaker(2weg- basreflex 10-50w) liggen die ik in een frame zet met accu(33ah) etc.

Met de computer en ta2024 komt hier prima geluid uit, maar met de ipod wat minder. Ik had al gelezen dat het komt vanwege ingangsweerstand of iets dergelijks. Dus die modificatie ga ik maken.
Nu is mijn vraag of een voorversterker nog veel uitmaakt als ik die modificatie al heb gemaakt.

Ook vroeg ik mij af hoe ik die potmeter moet berekenen in de circuits van simpele spanning bewakers.

En ik heb maar 1 speaker dus kan ik die twee uitgangen van de ta2024 lussen naar 1? Of gaat het dan kapot of heeft het geen effect?

Bij voorbaad dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Blijkbaar is er toch meer vraag naar een relais die meer dan 2 A kan schakelen dan verwacht. Met een paar kleine aanpassingen kan ik de PCB geschikt maken voor een relais met 8A schakelvermogen. De print zal dan 60x40 worden, en de prijs zal misschen ietsjes omhoog gaan. 2X 8A zou ruim voldoende moeten zijn, genoeg om te laden, en misschien wel genoeg om een TA2050 te voeden. Doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 14:06:
Blijkbaar is er toch meer vraag naar een relais die meer dan 2 A kan schakelen dan verwacht. Met een paar kleine aanpassingen kan ik de PCB geschikt maken voor een relais met 8A schakelvermogen. De print zal dan 60x40 worden, en de prijs zal misschen ietsjes omhoog gaan. 2X 8A zou ruim voldoende moeten zijn, genoeg om te laden, en misschien wel genoeg om een TA2050 te voeden. Doen?
Ga je dan niet meer de andere versie leveren (met 2A relais)?
Volgens mij gaan de meeste mensen hier toch voor de TA2024 en hebben ze genoeg aan 2A, het lijkt me dan voor hen niet handig om meer te moeten betalen voor het andere relais :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertt
Als ik dan de hks kan gebruiken voor de TA2050 op 24v zou dat supper zijn ik wil namelijk deze voeding gebruiken en denk dat dat ook wel gaat .!!!! _/-\o_ _/-\o_ :Y :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emacee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 21:38
Kan je zie niet allebei leveren want zoals hierboven al werd gezegd zal het merendeel een TA2024 gebruiken, die andere is ook praktisch want dan kun je nog upgraden naar een TA2050 van mij mag het allebei, hoeveel zou hij dan kosten ongeveer? (En ook hier ga ik het weer vragen, komt hij er ook in het zwart/is hij in het zwart te bestellen? :9 )

[ Voor 20% gewijzigd door Emacee op 30-06-2010 17:16 ]

PV: 3080Wp 35° Z + 5600Wp 5° Z + 3210Wp 20° OW SWW: Hewalex 3kW - Nefit indirecte boilers 3x 80L - CV: Panasonic Aquarea J 9kW Monoblock op radiatoren en convectoren, geen buffervat of vloerverwarming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 20:00

tomtommie

Alaaf!

Maurits Cassee schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 16:00:
[...]

Kan je zie niet allebei leveren want zoals hierboven al werd gezegd zal het merendeel een TA2024 gebruiken, die andere is ook praktisch want dan kun je nog upgraden naar een TA2050 van mij mag het allebei, hoeveel zou hij dan kosten ongeveer? (En ook hier ga ik het weer vragen, komt hij er ook in het zwart/is hij in het zwart te bestellen? :9 )
Naja ik vind dat je beter wat marge kunt hebben en een zwaarder relais is dan toch prima, scheelt misschien een eurotje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tomtommie schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 17:44:
[...]

Naja ik vind dat je beter wat marge kunt hebben en een zwaarder relais is dan toch prima, scheelt misschien een eurotje...
Tja, als het inderdaad 1 euro meer gaat kosten, dan lijkt het me niet dat dat veel problemen zal geven.
Of het inderdaad maar over 1 euro gaat is aan Wesley...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 18:04:
[...]

Tja, als het inderdaad 1 euro meer gaat kosten, dan lijkt het me niet dat dat veel problemen zal geven.
Of het inderdaad maar over 1 euro gaat is aan Wesley...
ik heb even snel gekeken en waarschijnlijk blijft de prijs gewoon gelijk. Wel wordt de PCB 40x60 ipv 40x50, maar dit lijkt me geen probleem. En ik zal even het ontwerp moeten aanpassen, kost wel weer tijd dus, maar is het wel waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emacee
Zeker, en tot hoeveel Volt's en Ampère's kan ie dan maximaal?

PV: 3080Wp 35° Z + 5600Wp 5° Z + 3210Wp 20° OW SWW: Hewalex 3kW - Nefit indirecte boilers 3x 80L - CV: Panasonic Aquarea J 9kW Monoblock op radiatoren en convectoren, geen buffervat of vloerverwarming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lredev schreef op zondag 27 juni 2010 @ 23:32:
[...]

Roland, dat kan je het beste solderen. Zo doe ik het in ieder geval. (ik heb je bestelling trouwens gezien :) )

Voorbeeld:
[afbeelding]
[afbeelding]

[...]

De hKS wordt bediend met momentschakelaars, drukknoppen, in ieder geval terugverende schakelaars. Ik denk dat die contactslot geval daar niet helemaal geschikt voor is.

Je zou die wel gewoon tussen de accu en de hKS kunnen zetten. Om je accu helemaal uitteschakelen.

Dat 2polig doodseskader dat je in je krat gaat bouwen kan je ook even omwikkelen met isolatie tape (bouwmarkt/onderdelenhuis) gewoon even doen, want even aantikken is zo gebeurd (ervaringsdeskundige :P )
oh ja gaat wel lukken, nog een vraagje: hoeveel ampere is die TA2024? want me pa en ik zaten me te bedenken dat het misschien wel beter is om even een zekeringhoudertje erin te bouwen die ik gelukkig wel mee kan nemen van mijn werk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik niet een staal kistje maken voor die TA2024 Modded? (Hetzelfde systeem als luciferdoosje?) Of raakt ie dan overhit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
wesleytjuh schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 18:19:
ik heb even snel gekeken en waarschijnlijk blijft de prijs gewoon gelijk. Wel wordt de PCB 40x60 ipv 40x50, maar dit lijkt me geen probleem. En ik zal even het ontwerp moeten aanpassen, kost wel weer tijd dus, maar is het wel waard!
Zou ik echt helemaal top vinden!!! Want ik wil mijn kratje wel eens af maken. Al een idee wanneer ik mijn definitieve bestelling kan plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus dit ga ik bij elkaar kopen:

Conrad Loodaccu 12V 7Ah
Loodacculader AL 600 Compact 2/6/12 V
Boschmann G9633
TA2024 Modded

Werkt dit allemaal met elkaar? Ook de adapter? Is er nog een voltmeter op Conrad voor te diep ontladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 19:03:
oh ja gaat wel lukken, nog een vraagje: hoeveel ampere is die TA2024? want me pa en ik zaten me te bedenken dat het misschien wel beter is om even een zekeringhoudertje erin te bouwen die ik gelukkig wel mee kan nemen van mijn werk ;)
Ik zou dan een minimaal een 3A nemen. De ta2024 gebruikt maximaal 30W/12V=2,5A, maar dat is mijn theorie. In de praktijk lijkt hij nooit boven de 2A te komen als ik het zo lees hier op het forum, dus 3 lijkt me goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 19:25:

Conrad Loodaccu 12V 7Ah
Boschmann G9633
TA2024 Modded

Werkt dit allemaal met elkaar? Ook de adapter? Is er nog een voltmeter op Conrad voor te diep ontladen?
Je hebt zoiets als dit al een keer geschreven dat je het ging kopen. Veel anderen in dit topic hebben net zo'n setje. Gebruik je zoekfunctie eens zonder "beginnersvragen" te stellen. :( Voltmeter->ebay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:39

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

zowieso doen!

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boppos schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 19:34:
[...]

Je hebt zoiets als dit al een keer geschreven dat je het ging kopen. Veel anderen in dit topic hebben net zo'n setje. Gebruik je zoekfunctie eens zonder "beginnersvragen" te stellen. :( Voltmeter->ebay
Ik hou niet van zoekfuncties, en btw, dat heb ik nog nooit gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Én nog iets:
Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 19:25:

Conrad Loodaccu 12V 7Ah
Boschmann G9633
TA2024 Modded

Waarschuwing van Tweakers:
Waarschuwing:
[...]
-Linken naar conrad producten? Gebruik de directe productlink...
In ieder geval denk ik dat dit wel samen zou moeten werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-12-2020
Mijn voeding levert 5A, dit betekent dat ik dan ook de hKS met relais die 8A kan schakelen moet gebruiken? In ieder geval, voor dezelfde prijs, waarom niet? Doen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg morgen al mijn spullen binnen, maar ik zit nog even te twijfelen over het aansluiten. Ik wil mijn druppellader in de kist vast zetten, en het eind van de kabel naar een euro chassisdeel zetten.

FOTO: Afbeeldingslocatie: http://pic20.picturetrail.com/VOL92/6251713/17925351/389174649.jpg

Eerste vraag, heb ik het zo dan goed aangesloten?(denk zelf van wel)

Ik ga geen Hks gebruiken, maar een simpele voltmeter, maar waar moet ik de voltmeter tussen plaatsen? direct na de + ? en als die rond de 11.5 volt schommelt moet ik hem uitzetten toch?

Verder heb ik ook een 12v 2 ampere voeding besteld zodat ik ook op netstroom kan spelen...ook deze wil ik gaan aansluiten op een eurostekker, maar waar moet ik de voeding dan op aansluiten? ook op de versterker net als de accu??

ik doe dan uiteraard niet de voeding aansluiten en de druppellader tegelijk.

kan iemand mijn schema bijwerken?
Harstikke bedankt!
gr, Boet

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2010 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
lredev schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 16:43:
kratradio.nl wordt heeel binnenkort een heus bedrijf met kvk en al :) Nu nog even regelen op mijn reguliere banen dat ik af en toe uurtje eerder weg kan om wat verzendingen te regelen ;) Maar mijn beide bazen staan erg positief tegenover mijn kleine onderneming. Dat komt wel goed!
Leuk Iredev!
Het is je gegund, je hebt al tonnen goeie input gehad hier :)
Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iredev, kan jij mij bevestigen dat een 3A zekering goed is voor TA2024?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo mensen, Ik wou ook een kratje gaan maken . En ik wou deze aandrijven door een TA2020 voor de mid en high range. En een tweede versterkertje voor deze 8 inch subwoofer.
http://www.besteldirect.n...-48,agid--1029,artid--283
Nu heb ik dit versterkertje van ebay ingedachten,
http://cgi.ebay.com/2-100...ain_0&hash=item35aa62f728
maar ik ben een noob wat betreft die versterkertjes .Maar is de TK2050 een goede keus voor een SUB of kan ik dan beter een ander type Tripath nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 13:59:
Ha gasten,

Ik ben bezig om zo'n box te bouwen. Nu heb ik nog een bose speaker(2weg- basreflex 10-50w) liggen die ik in een frame zet met accu(33ah) etc.

Met de computer en ta2024 komt hier prima geluid uit, maar met de ipod wat minder. Ik had al gelezen dat het komt vanwege ingangsweerstand of iets dergelijks. Dus die modificatie ga ik maken.
Nu is mijn vraag of een voorversterker nog veel uitmaakt als ik die modificatie al heb gemaakt.

Ook vroeg ik mij af hoe ik die potmeter moet berekenen in de circuits van simpele spanning bewakers.

En ik heb maar 1 speaker dus kan ik die twee uitgangen van de ta2024 lussen naar 1? Of gaat het dan kapot of heeft het geen effect?

Bij voorbaad dank!
Als je de weerstandmodificatie hebt is een voorversterker niet nodig, en andersom. De weestand van de potmeter is niet te bereken. Dit is van meerdere factoren afhankelijk waaronder de afwijking van de weerstanden. Dit moet je dus meten. Je laat je accu leeglopen tot je 11,5 meet. Dan stel je de schakeling in zodat hij nét rood brandt.

Een ta2024 bridgen is niet mogelijk. Het is geen probleem slechts 1 van de 2 uitgangen te belasten.

Het kostte een paar uurtjes en heel veel code, maar ik heb de mensen die in Topic 5, 6, 7 of 8 de moeite hebben genomen hun eindresultaat te posten beloond met een plaatsje in de Topicstart!
Als je er boven gaat hangen met de muis zie je wie hem heeft gemaakt en als je klikt kom je bij de desbetreffende post. Dit is omdat je hier vaak nog meer foto's en filmpjes vindt met een goede kwaliteit.

Heerlijk, genoeg vrije tijd. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Maurits Cassee schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 18:47:
Zeker, en tot hoeveel Volt's en Ampère's kan ie dan maximaal?
2x8A bij 30VDC :). Heeeel wat dus!
Painore schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 20:43:
[...]

Mijn voeding levert 5A, dit betekent dat ik dan ook de hKS met relais die 8A kan schakelen moet gebruiken? In ieder geval, voor dezelfde prijs, waarom niet? Doen! :)
Je voeding levert 5A, maar neemt je TA2024(ervan uitgaande dat je deze hebt) ook 5A op? In de praktijk zal de TA2024 niet over de 2A heen komen, een relais van 2A is dus ruim voldoende:).

Maar ik heb al genoeg gezien, ik ga toch voor het relais van 8A, veel mensen zullen het toch nodig hebben voor de voeding en/of lader. Nog een kleine aanpassing aan het PCB voor het relais van 8A en dan kan ik ze eindelijk bestellen!

[ Voor 5% gewijzigd door wesleytjuh op 30-06-2010 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emacee
wesleytjuh schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 23:38:
[...]

2x8A bij 30VDC :). Heeeel wat dus!
Thanks, ideaal dus!
Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 22:01:
Ik krijg morgen al mijn spullen binnen, maar ik zit nog even te twijfelen over het aansluiten. Ik wil mijn druppellader in de kist vast zetten, en het eind van de kabel naar een euro chassisdeel zetten.

FOTO: [afbeelding]
Hij zit inderdaad goed aangesloten maar je kunt ook even naar dit schema kijken:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4050/4693141769_665a02278a.jpg

Waarbij je de voeding even weg moet laten (en de schakelaar dus maar 2 +'en heeft, zoals op jouw schema nu) en je de acculader moet aansluiten zoals je zelf had bedacht, hij was al heel goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu mijn laatste spullen bij Conrad aan het bestellen (eindelijk, heb al ruim een half jaar een TA 2024 klaarliggen).

Als ik alles aansluit zoals hierboven in de afbeelding beschreven staat, kan ik dan gewoon een voeding van 12V 5A gebruiken voor mijn TA 2024?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelke
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-09 14:50
Maurits Cassee schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 23:55:
Hij zit inderdaad goed aangesloten maar je kunt ook even naar dit schema kijken:
[afbeelding]

Waarbij je de voeding even weg moet laten (en de schakelaar dus maar 2 +'en heeft, zoals op jouw schema nu) en je de acculader moet aansluiten zoals je zelf had bedacht, hij was al heel goed ;)
die voltmeter zit daar echt niet ok hoor, hij trekt op die manier de accu leeg.
Ook de voltmeter hoort achter de schakelaar te zitten.

Overgens kun je die schema's ook op een fatsoenlijke manier tekenen

I've GoT a solution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 00:25:
Ik ben nu mijn laatste spullen bij Conrad aan het bestellen (eindelijk, heb al ruim een half jaar een TA 2024 klaarliggen).

Als ik alles aansluit zoals hierboven in de afbeelding beschreven staat, kan ik dan gewoon een voeding van 12V 5A gebruiken voor mijn TA 2024?
Een TA2024 zou prima moeten werken op een 12V 5A voeding, painore heeft er eentje en daar functioneert het prima in ieder geval...

Ik zou er inderdaad ook voor kiezen de voltmeter achter de schakelaar te doen (hij trekt anders je accu leeg én je hebt er weinig aan als je toch niet speelt.) Ik zou er zelf voor kiezen nog een extra schakelaar er bij te doen voor de voltmeter, zodat je deze apart aan en uit kan zetten en hij niet de hele tijd hoeft te branden tijdens het spelen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2010 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emacee
roelke schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 00:33:
[...]
die voltmeter zit daar echt niet ok hoor, hij trekt op die manier de accu leeg.
Ook de voltmeter hoort achter de schakelaar te zitten.

Overgens kun je die schema's ook op een fatsoenlijke manier tekenen
In het vorige deel van dit topic werd mij door meerdere mensen verteld dat het zo goed was dus dat geloof ik.
En op een Apple zit geen MS Paint maar alleen Photoshop waarmee ik nog aan het oefenen ben, als er iemand een goed (schema)tekeningsprogramma weet voor OSX houd ik mij aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Boorr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-02-2022

De_Boorr

PSN: Deboorr

lredev schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 13:14:
[...]

Nee hoor, ik weet een winkel waar je alles behalve je luidsprekers kan bestellen :P O-)

Vrijdag ga ik maar eens naar de KVK. Dan kan ik waarschijnlijk ook voor nettere prijzen aan accu's, laders en luidsprekers komen. Ik ben nog wel deftig aan het twijfelen of ik wel bosschman / marquant wil verkopen :P
Beetje late reactie maar ik heb van iemand 2e handse MAC audio's overgekocht, deze zijn bij Conrad slechts 25 euro. Ze zijn 2 jaar oud maar klinken ongelooflijk veel beter dan de Marquants. Ik ben het niet echt eens met de TS dat die Marquants een goede optie zijn. Het is een lowbudget optie voor mensen die echt echt het minimum van het minimum aan een kratje willen besteden imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
Maurits Cassee schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 08:08:
[...]

In het vorige deel van dit topic werd mij door meerdere mensen verteld dat het zo goed was dus dat geloof ik.
En op een Apple zit geen MS Paint maar alleen Photoshop waarmee ik nog aan het oefenen ben, als er iemand een goed (schema)tekeningsprogramma weet voor OSX houd ik mij aanbevolen.
Op mac vind ik paintbrush het dichtste bij MS paint komen :)
Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 22:50:
iredev, kan jij mij bevestigen dat een 3A zekering goed is voor TA2024?
Ik ben dan mischien niet Iredev, maar ik ben wel bereid je vraag te beantwoorden :)
Een 3A zekering moet goed zijn, aangezien een Ta2024 het al doet op een voeding van 1,5A
Wil je zeker goed zitten, dan zou ik toch iets hoger gaan zitten (5A) aangzien de piekstroom wel boven de 3A zou kunnen komen.

Nog een simpel rekensommetje ter ondersteuning: 2x15=30 30/12=2,5A
2,5A zit al best dicht bij 3A. En ookal zal je die 2,5A in de praktijk niet snel zien is het mischien dus toch verstandig om iets ruimer te gaan zitten met je zekering.
De_Boorr schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 09:46:
[...]

Beetje late reactie maar ik heb van iemand 2e handse MAC audio's overgekocht, deze zijn bij Conrad slechts 25 euro. Ze zijn 2 jaar oud maar klinken ongelooflijk veel beter dan de Marquants. Ik ben het niet echt eens met de TS dat die Marquants een goede optie zijn. Het is een lowbudget optie voor mensen die echt echt het minimum van het minimum aan een kratje willen besteden imo.
Daar ben ik het mee eens, die marquant speakers (en versterkers :P) zijn voor de mensen die écht zo goedkoop mogelijk een kratje willen bouwen.
Voor een paar euro meer heb je al zo'n 17cm boschmann setje van Conrad. En die zijn hier heel goed bevonden door meerdere mensen :)

[ Voor 24% gewijzigd door Skeltenaer op 01-07-2010 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het voor mij met een 5A voeding ook verstandig om een zekering ertussen te doen?

@Niellles, Thanks. Tevens was ik ook al van plan om een schakelaar voor de voltmeter te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 10:36:
Is het voor mij met een 5A voeding ook verstandig om een zekering ertussen te doen?

@Niellles, Thanks. Tevens was ik ook al van plan om een schakelaar voor de voltmeter te bouwen.
Ik heb zelf geen zekering, als je alles netjes soldeerd is de kans klein op een kortsluiting.
Je kunt het natuurlijk niet uitsluiten, dus een zekering is geen verkeerd idee!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
  • Laatst online: 17-09 20:40
Maurits Cassee schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 08:08:
[...]

Zelf weten, maar als je geen schakelaar tussen de voltmeter en de accu zet zal de voltmeter je accu leegtrekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heej

ik wil ook een krat radio gaan maken deze willen wij mee nemen op vakantie

Alleen daar heb je Stroomvoorziening van (5 amp.)

Als ik dan deze accu : http://shop.conrad.nl/ene...jen/loodaccus/250202.html
Wil opladen met deze accu lader : http://shop.conrad.nl/ene...aders-tot-3-a/200600.html

Dan vliegen de stoppen er zeker uit
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:17
Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 11:43:
Heej

ik wil ook een krat radio gaan maken deze willen wij mee nemen op vakantie

Alleen daar heb je Stroomvoorziening van (5 amp.)

Als ik dan deze accu : http://shop.conrad.nl/ene...jen/loodaccus/250202.html
Wil opladen met deze accu lader : http://shop.conrad.nl/ene...aders-tot-3-a/200600.html

Dan vliegen de stoppen er zeker uit
?
De maximale laadstroom van de lader is 0.6 A bij 12V. = 7.2 Watt
De stroomvoorziening op de camping is 5 A bij 230 V = 1150 Watt

Als je het verschil bekijkt zie je dat het wel goed komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Boorr

De_Boorr

Skeltenaer schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 10:25:
[...]Daar ben ik het mee eens, die marquant speakers (en versterkers :P) zijn voor de mensen die écht zo goedkoop mogelijk een kratje willen bouwen.
Voor een paar euro meer heb je al zo'n 17cm boschmann setje van Conrad. En die zijn hier heel goed bevonden door meerdere mensen :)
Misschien een idee om de TS aan te passen? Nu lijkt het (in ieder geval voor mij in het begin) alsof het wordt aangeraden in dit topic. Ik zou ze niet als eerste linken, maar als laatste vermelden en erbij zetten dat het voor de echte low budget kratjes een idee is. (ik zou dan persoonlijk een oud hifisetje pakken of langs de sloop gaan maargoed :p).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:18
Thy... schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 12:00:
[...]

De maximale laadstroom van de lader is 0.6 A bij 12V. = 7.2 Watt
De stroomvoorziening op de camping is 5 A bij 230 V = 1150 Watt

Als je het verschil bekijkt zie je dat het wel goed komt ;)
Beetje kromme vergelijking, omdat je daar het aantal amperes aan de 12V kant vergelijkt met het aantal amperes aan de 230V kant.

Maar het kan prima, 5A zal je adapter echt niet trekken aan de 230V kant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:17
ThinkPadd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 12:26:
[...]

Beetje kromme vergelijking, omdat je daar het aantal amperes aan de 12V kant vergelijkt met het aantal amperes aan de 230V kant.

Maar het kan prima, 5A zal je adapter echt niet trekken aan de 230V kant :P
Daarom vergelijk ik ook het aantal Watt. Tuurlijk zal het apparaat wat meer trekken dan de 7.2 Watt wat er aan de 12 V kant uitkomt, maar al heeft de lader een rendement van 50% dan nog is er geen vuiltje aan de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webstarr
  • Laatst online: 15-02-2024

Webstarr

Moderator

Hey beste tweakers.
Ik heb een vraagje.

Ik heb nu 4 boxen op mijn kist radio (Autoradio).
Nu wil ik ook graag kunnen schakelen dat de boxjes ook via mijn telefoon kunnen Dus dit:

Auto radio is aan.
Ik plug mijn telefoon in (Cinch) de kist.
Zet een schakelaar om en de boxjes dienen voor mijn telefoon.

Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertt
chevy250 schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 20:49:
[...]

als je de bovenste diode weglaat , ik denk niet dat die doet wat je wilt (24 v sperren en 12v doorlaten????), en dan de aansluiting van je sub50, mp3, ledverlichting en diode aansluit op punt 1 van de schakelaar (jumper) dan krijgen ze 12V van de accu in de 12v stand (vrij in de 24v stand), en 12v via de omvormer in de 24 v stand met een serie diode die terug voeden in de omvormer voorkomt.
ik neem aan dat je schema de plus aansluitingen weergeeft en dat je alle min aansluitingen aan elkaar koppelt.
ik ben ff aan het terugkijken (beetje laad maarja) en snapte nog niet echt wat je hiermee bedoelt "de aansluiting van je sub50, mp3, ledverlichting en diode aansluit op punt 1 van de schakelaar (jumper)"

heb je misschien hier een tekeningetje van :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Webstarr schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 12:56:
Ik heb nu 4 boxen op mijn kist radio (Autoradio).
Nu wil ik ook graag kunnen schakelen dat de boxjes ook via mijn telefoon kunnen Dus dit:

Auto radio is aan.
Ik plug mijn telefoon in (Cinch) de kist.
Zet een schakelaar om en de boxjes dienen voor mijn telefoon.
Is het niet gemakkelijker om de telefoon op de autoradio aan te sluiten? Of begrijp ik je verhaal verkeert? (Met 3 regels uitleg is er een hoop voor interpretatie vatbaar ;) )

[ Voor 5% gewijzigd door Malantur op 01-07-2010 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skeltenaer schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 11:06:
[...]

Ik heb zelf geen zekering, als je alles netjes soldeerd is de kans klein op een kortsluiting.
Je kunt het natuurlijk niet uitsluiten, dus een zekering is geen verkeerd idee!.
Het solderen zal wel lukken, maar ik ga dan denk ik wel een zekering ertussen zetten. Ik heb even het forum doorzocht maar kan niet vinden waar zo'n zekering dan precies moet, en hoeveel ampere is dan aan te raden met een TA 2024?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 13:59:
[...]

Het solderen zal wel lukken, maar ik ga dan denk ik wel een zekering ertussen zetten. Ik heb even het forum doorzocht maar kan niet vinden waar zo'n zekering dan precies moet, en hoeveel ampere is dan aan te raden met een TA 2024?
Een TA2024 trekt op normaal volume iets minder als 1A. Dus ga uit van een maximale stroom van 2A, dus ik zou een bijvoorbeeld een autozekering van 5A nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus als ik deze koop moet het lukken? Hoe en waar sluit ik zoiets aan?

Edit:
Ik zit nu mijn kistje te ontwerpen, maar ik twijfel erg over de grootte. Ik wil gewoon een handig formaatje, maar ik ben bang dat ik hem dan te klein maak wat dan misschien ten koste gaat van het geluid.. Wat zijn ongeveer de gemiddelde groottes?

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2010 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webstarr
  • Laatst online: 15-02-2024

Webstarr

Moderator

Robertt.

Ik heb geen aux ingang zoals ik zie op mijn radio.
Welke kleuren zijn die waar ik de roode-witte kabel op kan aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Boorr

De_Boorr

Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 14:30:
Dus als ik deze koop moet het lukken? Hoe en waar sluit ik zoiets aan?

Edit:
Ik zit nu mijn kistje te ontwerpen, maar ik twijfel erg over de grootte. Ik wil gewoon een handig formaatje, maar ik ben bang dat ik hem dan te klein maak wat dan misschien ten koste gaat van het geluid.. Wat zijn ongeveer de gemiddelde groottes?
De mijne is rond de 40 cm breed. Hier passen mooi 2 x 13 cm speakertjes in (2x16cm buitenmaat en 8cm speling voor de stevigheid). Je moet dus de buitendiameters checken (bv op conrad) van de speakers en wat ruimte overhouden.

Hoogte is 20 cm (ook rekening houdend met de speakers) en diepte is 30 cm maar dit kon kleiner eventueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De_Boorr schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 15:16:
[...]

De mijne is rond de 40 cm breed. Hier passen mooi 2 x 13 cm speakertjes in (2x16cm buitenmaat en 8cm speling voor de stevigheid). Je moet dus de buitendiameters checken (bv op conrad) van de speakers en wat ruimte overhouden.

Hoogte is 20 cm (ook rekening houdend met de speakers) en diepte is 30 cm maar dit kon kleiner eventueel.
Dankje, ik had ook al 40 genomen voor de breedte (mijn speakers zijn 15 cm). Het ging mij grotendeels over de diepte en hoogte. Jou maten komen erg overeen met wat ik in mijn hoofd had, dus dat is mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Boorr

De_Boorr

Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 16:51:
[...]

Dankje, ik had ook al 40 genomen voor de breedte (mijn speakers zijn 15 cm). Het ging mij grotendeels over de diepte en hoogte. Jou maten komen erg overeen met wat ik in mijn hoofd had, dus dat is mooi :)
Let wel op dat je dan genoeg speling (lees: stevigheid) overhoudt. Als ze 15cm zijn en met grill rond de 17cm, houd je maar 3 cm over = 1,5cm boven en onder wat niet echt superveel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb vandaag mijn spullen van krat radio binnen heb alles ff aan de accu gezet en hij doet het ma ik vind hem wel wat zacht gaan dus ga nou mod doen maar dat kan je toch ook gwoon parralel op de andere solderen ?

ik laat een kist maken door een vriend van ons pap hij is namelijk temmer man

foto's komen als ik heb helemaal af heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 20:07:
ik heb vandaag mijn spullen van krat radio binnen heb alles ff aan de accu gezet en hij doet het ma ik vind hem wel wat zacht gaan dus ga nou mod doen maar dat kan je toch ook gwoon parralel op de andere solderen ?

ik laat een kist maken door een vriend van ons pap hij is namelijk temmer man

foto's komen als ik heb helemaal af heb
Hier staat heel duidelijk hoe het moet!
Het is het makkelijkste om beide transistoren even aan 1 kant los te solderen (de kant die het verste naar de hoek toe zit), dat geeft flink wat extra ruimte om te solderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okee bedankt niellles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja daar had ik de info ook gevonden hoe het moest :p ik ben niet technisch maar dat snapte ik meteen echt goede site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 09:06
Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 21:02:
ja daar had ik de info ook gevonden hoe het moest :p ik ben niet technisch maar dat snapte ik meteen echt goede site
lol dank je wel, isse ook van mij :D

Ik heb onlangs weer een hele bult hKSje gemaakt. elke keer vind ik het wil opnieuw uit, omdat ik te lui ben eens een keer goed de boel uit te tekenen. Ook vindt ik het puzzelen stiekem wel leuk. Altijd fijn als hij direct werkt bij het testen :D

Een paar foto's van mijn meest recente, waar ik best trots op ben.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vdiHs9tS5Iw6rMTQSvakOK02/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hUECjumvPR7P1FCyPSuSOlCw/full.jpg

Vooral die regenboogbandkabel gebeuren ben ik erg blij mee. Dat werkt het erg mooi af, vind ik zelf :)

[ Voor 52% gewijzigd door lredev op 01-07-2010 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik hier kijk, dan zie ik staan "The wizard recommends a 1/2W or greater 680 ohm resistor.", hoe bindend is dit advies? En maakt het uit als de weertstand 0,25W is ipv de aanbevolen 1/2W?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 22:45:
Als ik hier kijk, dan zie ik staan "The wizard recommends a 1/2W or greater 680 ohm resistor.", hoe bindend is dit advies? En maakt het uit als de weertstand 0,25W is ipv de aanbevolen 1/2W?
Lees even zelf:
** Power calculations assume use of the standard value current-limiting resistor shown above. Resistor power ratings are chosen based on operating within 60% of the rated value.

Er zit een marge van 60% op, maar ik zou het er niet op wagen. Weerstandje kost 10 cent in de lokale elektronicawinkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Als we dan toch met hKSjes showen bezig zijn,

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v702/wesleytjuh/8b03b801.jpg
Mijn prototype van een week geleden, ondertussen alweer wat verbeterd, en vandaag flink veranderd om een groter relais te kunnen gebruiken. Maar na al dit testen zouden ze toch eindelijk besteld moeten worden dit weekend! Eindelijk haha!

Hieronder nog even een afbeelding om het verschil tussen een 2A relais en 8A relais uit te drukken.
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v702/wesleytjuh/5f3d78c3.jpg

Zien er trouwens erg netjes uit die hKS'en van jou lredev! Ze worden steeds beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Malantur schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 23:05:
[...]

Lees even zelf:
** Power calculations assume use of the standard value current-limiting resistor shown above. Resistor power ratings are chosen based on operating within 60% of the rated value.

Er zit een marge van 60% op, maar ik zou het er niet op wagen. Weerstandje kost 10 cent in de lokale elektronicawinkel?
Hmmm. Je hebt helemaal gelijk, overheen gekeken 8)7
Zijn metaaloxide weerstanden geschikt?
wesleytjuh schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 23:08:

[afbeelding]
Mijn prototype van een week geleden, ondertussen alweer wat verbeterd, en vandaag flink veranderd om een groter relais te kunnen gebruiken. Maar na al dit testen zouden ze toch eindelijk besteld moeten worden dit weekend! Eindelijk haha!

Hieronder nog even een afbeelding om het verschil tussen een 2A relais en 8A relais uit te drukken.
[afbeelding]

Zien er trouwens erg netjes uit die hKS'en van jou lredev! Ze worden steeds beter ;)
Ziet er netjes uit, ik hoop dat ze binnenkort beschikbaar zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc55
  • Laatst online: 17-02 19:05
wesleytjuh schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 23:08:

[afbeelding]

[afbeelding]

Ziet er super uit! Heb je ook een foto van de onderkant? En hoe sluit je de aan- en uitknop en de led aan, heb je daar een speciale connector voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 23:28:
[...]

Hmmm. Je hebt helemaal gelijk, overheen gekeken 8)7
Zijn metaaloxide weerstanden geschikt?
Die zijn perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 22:45:
ik heb al heel veel ledjes met een 0,25W 470 ohm weerstand aangesloten en dat gaat prima op accu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lredev schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 03:19:
[...]

ik heb al heel veel ledjes met een 0,25W 470 ohm weerstand aangesloten en dat gaat prima op accu!
Voor het prijsverschil hoef ik een weerstand van 1W niet te laten en als dat aangeraden wordt, dan doe ik het maar gewoon :)... Ze zijn zelfs goedkoper zie ik nu :)

Wat is het verschil tussen metaalfilm en metaaloxide weerstanden?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2010 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-12-2020
Verwijderd schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 07:20:
[...]

Voor het prijsverschil hoef ik een weerstand van 1W niet te laten en als dat aangeraden wordt, dan doe ik het maar gewoon :)... Ze zijn zelfs goedkoper zie ik nu :)

Wat is het verschil tussen metaalfilm en metaaloxide weerstanden?
Google knows it all?

spoiler: title
1. de verschillen in de ruisbijdrage van de verschillende typen weerstanden, waarbij de excessruis in draadgewonden en metaalfilm duidelijk minder is dan in koolfilm of koocompositieweestanden.
2. de stabiliteit van de weerstand, ook hierbij is de metaalfilm in het voordeel.[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Pff een winkeltje runnen is niet alleen maar leuk.. erg vermoeiend hoe dingen soms kunnen lopen. Anyways even twee subtiele hints naar 2 komende projectjes!
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CR7iVpogGUeagYwItf5vBuGJ/full.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LcuCm4YmwPptXZrx80RgoLzS/full.jpg

Het laatste is een klein ABS kunstof doosje. Daar komt een 2x3Watt miniversterkertje in dat werkt op 3 AA batterijen, samen met 2 kleine 2x4cm speakertjes. Deze had ik eerder in een kartonnen doosje als prototype.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UN34oeAmajgWnWCDgipZSX3e/full.jpg
We kunnen weer even door dit weekend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Hey, daar heb ik ook aan zitten denken
alleen was ik bang dat het metaal gaat resoneren, en je een blikkerig geluid krijgt. Maar het staat natuurlijk wel gruwelijk vet!!!
succes! Misschien dat ik het met een houten ga proberen. :)

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Mc55 schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 23:57:
[...]

Ziet er super uit! Heb je ook een foto van de onderkant? En hoe sluit je de aan- en uitknop en de led aan, heb je daar een speciale connector voor?
Ik maak morgen een nieuw prototype, zal hier eens wat duidelijkere foto's van maken.
Heel simpel eigenlijk, gewoon met simpele headertjes
http://www.dickbest.nl/we...t=viewProd&productId=2110
1 2-polig headertje per schakelaar en led en je kan het zo snel en simpel aansluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 20:00

tomtommie

Alaaf!

Vanmorgen begonnen aan een nieuw kistje, deze keer van mdf omdat mijn 12 flesjes brand kratje toch geen mooi geluid gaf.
Ik moet zeggen, tot nu toe ben ik enorm tevreden met het resultaat en alhoewel de speakers een stuk kleiner zijn, er komt zeker zo'n bak geluid vanaf!

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/23su0zr.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/kf5tzc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc55
wesleytjuh schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 18:10:
[...]

Ik maak morgen een nieuw prototype, zal hier eens wat duidelijkere foto's van maken.
Heel simpel eigenlijk, gewoon met simpele headertjes
http://www.dickbest.nl/we...t=viewProd&productId=2110
1 2-polig headertje per schakelaar en led en je kan het zo snel en simpel aansluiten :)
Ben benieuwd, ik kan niet wachten tot ik hem zelf in elkaar kan zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
DrumandBass schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 16:12:
Hey, daar heb ik ook aan zitten denken
alleen was ik bang dat het metaal gaat resoneren, en je een blikkerig geluid krijgt. Maar het staat natuurlijk wel gruwelijk vet!!!
succes! Misschien dat ik het met een houten ga proberen. :)
Aan de kant waar de speakers komen ga ik een dikke mdfplaat lijmen en schroeven voor de nodige stijfheid. De rest van de binnenkant laat ik eerst onberoerd, en eventueel later bekleden met of dun mdf of bitumen, ik zal gewoon beetje experimenteren met wat voor geluid het in resulteert.

Verder komt de accu en de acculader er in. Verder wordt deze uitgerust met een hKSje, accustatusled en ik denk dat ik een voeding er ook gewoon in komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertt
Ik heb het al eens eerder gevraagt :P
Maar weten jullie wat er gebeurt als er 12volt door een 24V TO 12V omvormer gaat?
Kan dit gewoon of sloop ik dan alles? :?

zie hier het voorlopige schakelschema

Afbeeldingslocatie: http://www.afbeeldingenuploaden.nl/uploads/880438schaklscha.png

[ Voor 57% gewijzigd door Robbertt op 03-07-2010 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Robbertt schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 09:27:
Ik heb het al eens eerder gevraagt :P
Maar weten jullie wat er gebeurt als er 12volt door een 24V TO 12V omvormer gaat?
Kan dit gewoon of sloop ik dan alles? :?

zie hier het voorlopige schakelschema
[afbeelding]
Ik weet het zelf niet helemaal zeker, maar ik zie in ieder geval geen reden waarom het niet gaat.
Een schakelende voeding doet namelijk niets anders dan het eerst gelijk te richten, en daarna dat in stukjes te knippen en naar een transformator te sturen. De wikkelingsverhouding van de laatste is constant en gemaakt om de spanning te halveren.
Je moet alleen rekening houden dat de (diode)verliezen procentueel harder gaan doorwegen, dus ik verwacht een spanning minder dan 6V aan de uitgang.
Als je echter een DC-DC Buck converter hebt, dan lukt het ook, maar met nog meer verliezen. De energie op een spoel is namelijk gelijk aan 0,5 * L * I². Door de spanning te halveren maak je I half zo groot (wet van Ohm) en kan er dus maar een kwart van de energie op het spoel.

Note: Dit is allemaal de basis van elektronica die ik hier gebruik, als je converter een ingebouwde spanningsbeveiliging heeft of andere regelelektronica, dan gaat het misschien niet werken.

Wat zoek je eigenlijk te bereiken? Er zijn namelijk wel gemakkelijkere manieren om 5V te krijgen vanaf 12V (autostekker -> USB omvormer bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Nee, simpel gezegd gaat dat neit werken. Jou MP3decoder en filter zijn toch op 12V?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertt
Malantur schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 12:14:
[...]

............................................................................

Wat zoek je eigenlijk te bereiken? Er zijn namelijk wel gemakkelijkere manieren om 5V te krijgen vanaf 12V (autostekker -> USB omvormer bijvoorbeeld).
sorry ik heb te weinig uitgelegd
vanaf mijn accu wil ik op 12v draaien
en vanaf mijn voeding op 24volt. Maar als ik op de voeding (24v) draai moet er een omvormer komen naar 12v om de mp3decoder en de sub50 aan te sturen (want die draaien weer niet op 24v)

nou wilde ik weten als ik dan 12v door de omvormer (24v to 12v) gooi of er ook 12v uitkomt of word dit gehalveerd?

P.S. zie nogmaals het schakelschema uit de post hierboven

EDIT: is dit de oplossing doormiddel van een schakelaar (wel een beetje lastig)
Afbeeldingslocatie: http://www.upload-afbeelding.nl/thumbnails/06ed0f6f409d4c172e23451826a4bcb9.png

Het gele streepje is de schakeling

[ Voor 16% gewijzigd door Robbertt op 03-07-2010 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo jongens, ik heb die TA2024 al een paar dagen thuis maar nog steeds geen geluid uit kunnen krijgen??

Ik heb bij de cinchconnectorplaat het rode draadje op de tussenverbinding gezet, de rode op de rode en de gele op de zwarte maar nog steeds geen geluid, de plus 12v staat gewoon op +12V en de min op de GND.

ik weet dat mijn speakers het gewoon doen, want ik heb deze getest en ook het draad voor aan de cinchconnector doet het gewoon omdat ik de speaker daar op gehouden heb en dan heb ik wel geluid.

zijn die TA2024's wel zo goed als iedereen beweert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc55
Verwijderd schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 12:57:
Hallo jongens, ik heb die TA2024 al een paar dagen thuis maar nog steeds geen geluid uit kunnen krijgen??

Ik heb bij de cinchconnectorplaat het rode draadje op de tussenverbinding gezet, de rode op de rode en de gele op de zwarte maar nog steeds geen geluid, de plus 12v staat gewoon op +12V en de min op de GND.

ik weet dat mijn speakers het gewoon doen, want ik heb deze getest en ook het draad voor aan de cinchconnector doet het gewoon omdat ik de speaker daar op gehouden heb en dan heb ik wel geluid.

zijn die TA2024's wel zo goed als iedereen beweert?
Heb je ook de zwarte draad vast gemaakt?:P
Misschien is een foto (hoe je alles hebt vast gemaakt) wat makkelijker
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
- Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de eerste post van het topic door.

- Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!

- Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed.

- Linken naar conrad producten? Gebruik de directe productlink...