Het Krat- en Kistradio Topic [deel 8] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 80.270 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 09:06
Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 19:39:
[...]

Wat ik me ook nog afvraag; waarom gebruikt iedereen tulpjes? En niet gewoon een 3.5 jack?
Zo'n jack-tulpkabel is goedkoop om te vervangen en overal te krijgen. Een jack-jackkabel is vaak duurder en niet altijd overal te koop. En als je de kabel direct verbind met je versterker dan is vervangen toch lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 09:14:
maar nu andere vraag,je kunt gel accu's niet opladen met gewone acculader maar ik heb hier thuis eentje liggen en dat is eentje voor verschillende accu's,deze:
kan da wel met deze?
staat onder rechts aan zeikant iets met gelaccu,13,8 ofzo
http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=855271

staat ergens in beschijving--Geschikt voor: Open, onderhoudsvrij, AGM, GEL en lood-calcium accu's

de gelaccu is 12 ah[/quote]
[quote]
Die lader gebruik ik al jaren op mn 12ah accu en gaat prima. Moet je zorgen dat je laadt in de stand van het brommertje ;) Die kun je gebruiken voor accu's tot 14ah dacht ik, staat op de zijkant van de lader...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lredev schreef op zondag 27 juni 2010 @ 20:24:
[...]

Zo'n jack-tulpkabel is goedkoop om te vervangen en overal te krijgen. Een jack-jackkabel is vaak duurder en niet altijd overal te koop. En als je de kabel direct verbind met je versterker dan is vervangen toch lastiger.
Dus als ik een goedkope jack-jack kabel heb is dat net zo makkelijk?
misschien wel makkelijker aangezien je dan maar 1 aansluiting hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

een paar maandjes geledne was ik hier ff actief omdat ik toen was begonnen met mijn krat. Alles ging prima tot er gister geen geluid meer uit kwam :? een maatje van me had eerder dezelfde versterker (mca 200 tering ding) die ook al kapot is gegaan, en hier hoorde ik ook dat het niet veel is.

Maar hebben jullie dan voor mij een andere goede oplossing voor max 130W, 12v? dus een versterker die in kwaliteit gewoon goed is, en niet al te duur.

Ronald

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2010 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-12-2020
Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 21:39:
Hallo,

een paar maandjes geledne was ik hier ff actief omdat ik toen was begonnen met mijn krat. Alles ging prima tot er gister geen geluid meer uit kwam :? een maatje van me had eerder dezelfde versterker (mca 200 tering ding) die ook al kapot is gegaan, en hier hoorde ik ook dat het niet veel is.

Maar hebben jullie dan voor mij een andere goede oplossing voor max 130W, 12v? dus een versterker die in kwaliteit gewoon goed is, en niet al te duur.

Ronald
TA2024, duh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacht ik al aan, maar deze is van goede kwaliteit en hier zijn er weinig ''storingen'' van over bekend?

En dan nog wat: kan iemand mij uitleggen hoe ik de cinchconnector plaat van kratradio.nl aan moet sluiten op de TA 2024?
Afbeeldingslocatie: http://www.kratradio.nl/wp-content/uploads/wpsc/product_images/thumbnails/cinchplate.jpg

hoop dat alles op tijd lukt, heb nog maar 12 dagen... als iemand met verstand ervan heeft geantwoord maak ik mijn bestelling over :X

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2010 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1993
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:27
Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 09:14:
maar nu andere vraag,je kunt gel accu's niet opladen met gewone acculader maar ik heb hier thuis eentje liggen en dat is eentje voor verschillende accu's,deze:
kan da wel met deze?
staat onder rechts aan zeikant iets met gelaccu,13,8 ofzo
http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=855271

staat ergens in beschijving--Geschikt voor: Open, onderhoudsvrij, AGM, GEL en lood-calcium accu's

de gelaccu is 12 ah[/quote]
[quote]
Dat is inderdaad een prachtige lader met een programma dat terugschakelt naar een lagere spanning als de accu vol zit en met puls lading voor het optimaal laden. Kan je gewoon gebruiken hoor! Alleen een beetje aan de prijzige kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
http://wiki.siftah.com/IP...te_Lighter_Socket_Charger

Iemand enig idee of dit werkt of moet ik tog voor devolgende methode gaan: http://tzywen.com/modules...News&file=article&sid=696

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emacee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:12
Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 19:39:
[..]
Dat zou super zijn! De HKS maakt niet zo uit, dat geloof ik wel, de stroom in de stekkerdoos krijgen lijkt me misschien ietwat lastig, hoewel, als je de kabel doorknipt moet het zo ook gefixt zijn lijkt me.
Hij doet 't:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4099/4739471424_203f1f4e96.jpg
En ik gebruik wél jackkabels omdat dat wel zo makkelijk in het gebruik, alles past er op en ik heb er een mooie plug voor gevonden.
OPROEP:
Als deze te gebruiken is om een hKS aan te sluiten wil ik die graag bestellen bij Conrad maar dat is samen met deze het enige wat ik nodig heb, als er iemand is waar mee ik kan 'liften' graag, ik maak de prijs van de producten en de kosten van het verzenden (past door brievenbus) dan natuurlijk over.
Waar moet de schakelaar aangesloten worden op een hKS, op de accu/lader/voeding of ergens anders?
Het wordt de hKS van wesleytjuh by the way.

[ Voor 39% gewijzigd door Emacee op 27-06-2010 22:29 ]

PV: 3080Wp 35° Z + 5600Wp 5° Z + 3210Wp 20° OW SWW: Hewalex 3kW - Nefit indirecte boilers 3x 80L - CV: Panasonic Aquarea J 9kW Monoblock op radiatoren en convectoren, geen buffervat of vloerverwarming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:17
Doe je nog wel even krimpkous over die rode en blauwe stekkertjes?

Zou een beetje jammer zijn als je jezelf elektrocuteert als je in het donker zit te graaien in je kist en dan met je vingers tegen de 230V aan klappert :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maurits Cassee schreef op zondag 27 juni 2010 @ 22:17:
[...]

Hij doet 't:
[afbeelding]
En ik gebruik wél jackkabels omdat dat wel zo makkelijk in het gebruik, alles past er op en ik heb er een mooie plug voor gevonden.
OPROEP:
Als deze te gebruiken is om een hKS aan te sluiten wil ik die graag bestellen bij Conrad maar dat is samen met deze het enige wat ik nodig heb, als er iemand is waar mee ik kan 'liften' graag, ik maak de prijs van de producten en de kosten van het verzenden (past door brievenbus) dan natuurlijk over.
Waar moet de schakelaar aangesloten worden op een hKS, op de accu/lader/voeding of ergens anders?
Het wordt de hKS van wesleytjuh by the way.
Die schakelaar zou ik niet gebruiken voor je HKS, de schakelaars op de HKS zijn om de HKS aan en uit te zetten, deze schakelaar zou ik eerder gebruiken om je hele krat uit te zetten

Top dat het werkt!
(krimpkous zou ik inderdaad wel even gebruiken ;))

Heb je een plus een min en een aarde? (kan je misschien even foto'tje maken van de connector zodat ik zie welke je waar op gedaan hebt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 22:45:
[...]

Die schakelaar zou ik niet gebruiken voor je HKS, de schakelaars op de HKS zijn om de HKS aan en uit te zetten, deze schakelaar zou ik eerder gebruiken om je hele krat uit te zetten

Top dat het werkt!

Heb je een plus een min en een aarde? (kan je misschien even foto'tje maken van de connector zodat ik zie welke je waar op gedaan hebt?)
middelste is aarde, deze heb je niet. Aangezien het wisselstroom is maakt het niet uit op welke je de plus en de min zet, zolang het maar niet de middelste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Allen,

Ik heb jullie topic's aardig gevolgd, zelf een kratje gebouwd enzo met 2 gell accu's erin paralel aan elkaar verbonden. Ik heb al aardig wat teksten doorgelezen alleen ben het antwoordt op mijn vraag niet tegengekomen. Het kan best zijn dat ik eroverheen gelezen heb hoor.
Nou heb ik een druppellader om mijn accu's op te laden. alleen het werkt niet. en het is de 2e lader die ik inmiddels aanschaf en gewoon weer niet werkt. Hij wilt mijn accu's niet laden. in geen 48 uur.

Iemand een idee waarom niet?

alvast bedankt!
Gegroet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 22:56:
Hallo Allen,

Ik heb jullie topic's aardig gevolgd, zelf een kratje gebouwd enzo met 2 gell accu's erin paralel aan elkaar verbonden. Ik heb al aardig wat teksten doorgelezen alleen ben het antwoordt op mijn vraag niet tegengekomen. Het kan best zijn dat ik eroverheen gelezen heb hoor.
Nou heb ik een druppellader om mijn accu's op te laden. alleen het werkt niet. en het is de 2e lader die ik inmiddels aanschaf en gewoon weer niet werkt. Hij wilt mijn accu's niet laden. in geen 48 uur.

alvast bedankt!
Gegroet
Hoe heb jij ze aangesloten, dus ff uitleggen/tekenen

hoeveel AH zijn je accu's en wat voor lader heb je erbij? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacht ik al aan, maar deze is van goede kwaliteit en hier zijn er weinig ''storingen'' van over bekend?

En dan nog wat: kan iemand mij uitleggen hoe ik de cinchconnector plaat van kratradio.nl aan moet sluiten op de TA 2024?
Afbeeldingslocatie: http://www.kratradio.nl/wp-content/uploads/wpsc/product_images/thumbnails/cinchplate.jpg

hoop dat alles op tijd lukt, heb nog maar 12 dagen... als iemand met verstand ervan heeft geantwoord maak ik mijn bestelling over :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:54
Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 22:56:
Hallo Allen,

alvast bedankt!
Gegroet
Wat zijn de specificaties van je accu en lader? Dan kunnen we je misschien beter helpen. Een foto ervan kan ook al veel helpen.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emacee
Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 22:45:
[...]

Top dat het werkt!
Ik heb nog niet zulk klein krimpkous dus die moet ik nog even ergens vandaan halen (waar?) en waar moet k die schakelaar neerzetten voor de hele krat want dat is eigenlijk wat ik bedoelde, maar als de hKS uitgaat doet de rest dat toch ook?
:
[...]
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4082/4738842125_3208c12403.jpg
Klikbaarvoor groter formaat :9

PV: 3080Wp 35° Z + 5600Wp 5° Z + 3210Wp 20° OW SWW: Hewalex 3kW - Nefit indirecte boilers 3x 80L - CV: Panasonic Aquarea J 9kW Monoblock op radiatoren en convectoren, geen buffervat of vloerverwarming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPadd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 22:32:
Doe je nog wel even krimpkous over die rode en blauwe stekkertjes?

Zou een beetje jammer zijn als je jezelf elektrocuteert als je in het donker zit te graaien in je kist en dan met je vingers tegen de 230V aan klappert :/
Je kunt natuurlijk ook gewoon geisoleerde kabelschoentjes gebruiken. Niks geen gedoe met krimpkous..
deze dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 15:02

Stekeltje

Nothing to see here move along

-

[ Voor 100% gewijzigd door Stekeltje op 27-06-2010 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Wat je kan doen is een schakelaar tussen je accu zetten. Zo koppel je in ieder geval de gebruikers en de lader los van de accu.
Maar als deze schakelaar en de hKS uit staan zal de voeding nog wel verbonden zijn met je versterker, indien je een voeding hebt natuurlijk. Je zal dan ook nog een schakelaar nodig hebben tussen je versterker. Wat je dan wel kan doen is een dubbelpolige schakelaar gebruiken, dan kan je met een schakelaar je accu EN versterker loskoppelen.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Painore schreef op zondag 27 juni 2010 @ 22:56:
[...]

middelste is aarde, deze heb je niet. Aangezien het wisselstroom is maakt het niet uit op welke je de plus en de min zet, zolang het maar niet de middelste is.
Hmm...
Maurits Cassee schreef op zondag 27 juni 2010 @ 23:02:
[...]

Ik heb nog niet zulk klein krimpkous dus die moet ik nog even ergens vandaan halen (waar?) en waar moet k die schakelaar neerzetten voor de hele krat want dat is eigenlijk wat ik bedoelde, maar als de hKS uitgaat doet de rest dat toch ook?

[...]

[afbeelding]
Zie ik daar op de middelste een aarde zitten, dat + en - niet uit maakt lijkt me logisch, maar de aarde lijkt me niet onhandig?
lredev schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 21:01:
[...]

Wellicht ten overvloede:
hKS uit (led uit) = accu gekoppeld aan lader en versterker aan de eventuele voeding
hKS aan (led aan) = accu gekoppeld aan versterker en verder alles ontkoppeld.
Ik zou dan de andere schakelaar, voor het uitzetten van de krat, tussen de HKS en je versterker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 22:59:
[...]

[afbeelding]

Roland, dat kan je het beste solderen. Zo doe ik het in ieder geval. (ik heb je bestelling trouwens gezien :) )

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/77gRGcnYS3eNNiApxoGgSpOv/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3BpRkHJJO4B54fckUlmnIp9I/full.jpg
Maurits Cassee schreef op zondag 27 juni 2010 @ 23:02:
[...]

[...]

[afbeelding]
De hKS wordt bediend met momentschakelaars, drukknoppen, in ieder geval terugverende schakelaars. Ik denk dat die contactslot geval daar niet helemaal geschikt voor is.

Je zou die wel gewoon tussen de accu en de hKS kunnen zetten. Om je accu helemaal uitteschakelen.

Dat 2polig doodseskader dat je in je krat gaat bouwen kan je ook even omwikkelen met isolatie tape (bouwmarkt/onderdelenhuis) gewoon even doen, want even aantikken is zo gebeurd (ervaringsdeskundige :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je hier genoeg info aan?
Afbeeldingslocatie: http://www.scoutingstarrenburg.nl/stroomnetklein.jpg
wesleytjuh schreef op zondag 27 juni 2010 @ 22:59:
[...]

Wat zijn de specificaties van je accu en lader? Dan kunnen we je misschien beter helpen. Een foto ervan kan ook al veel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 15:58
Die BC300 is eigenlijk een accu-trainer en heeft ook een ontlaad functie. Misschien dat het hier aan ligt? Zie je het 'ontladen' lampje wel eens branden? Probeer het anders eens met 1 accu tegelijk.

Of kan het zijn dat je accu's niet goed meer zijn? Meet ze eens onder belasting, als je dan minder dan 10 volt meet kun je de accu als verloren beschouwen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emacee
lredev schreef op zondag 27 juni 2010 @ 23:32:
[...]
De hKS wordt bediend met momentschakelaars, drukknoppen, in ieder geval terugverende schakelaars. Ik denk dat die contactslot geval daar niet helemaal geschikt voor is.

Je zou die wel gewoon tussen de accu en de hKS kunnen zetten. Om je accu helemaal uit te schakelen.
Hier kan toch de + op aan en de - op uit en dan heb ik toch alsnog een schakelaar om de hele krat uit te zetten of niet?
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v702/wesleytjuh/kratsafe/kratsafev1.jpg
:
[...]
Dat 2polig doodseskader dat je in je krat gaat bouwen kan je ook even omwikkelen met isolatie tape (bouwmarkt/onderdelenhuis) gewoon even doen, want even aantikken is zo gebeurd (ervaringsdeskundige :P )
Dat ga ik doen, 't is helaas wel minder mooi dan geïsoleerde fastons of krimpkous :X
Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 23:23:
Zie ik daar op de middelste een aarde zitten, dat + en - niet uit maakt lijkt me logisch, maar de aarde lijkt me niet onhandig?
Aarde is optioneel, maar als je de mogelijkheid hebt, sluit hem gewoon aan! Dat is de middelste en geel-groene, de anderen maakt niet uit waar je ze aansluit.
wesleytjuh schreef op zondag 27 juni 2010 @ 23:22:
Wat je kan doen is een schakelaar tussen je accu zetten. Zo koppel je in ieder geval de gebruikers en de lader los van de accu.
Maar als deze schakelaar en de hKS uit staan zal de voeding nog wel verbonden zijn met je versterker, indien je een voeding hebt natuurlijk. Je zal dan ook nog een schakelaar nodig hebben tussen je versterker. Wat je dan wel kan doen is een dubbelpolige schakelaar gebruiken, dan kan je met een schakelaar je accu EN versterker loskoppelen.
Dat is dus zo'n soort schakelaar? (Met 3 2 of 6 4 pinnetjes)
Ik heb namelijk deze al liggen om te schakelen tussen accu en voeding, zonder hKS en ik moet de lader handmatig aansluiten, moet ik deze schakelaar dan ook op de hKS gebruiken en zo ja, waar? Hij blijf staan in de stand en springt dus niet terug naar 0 en heeft 6 pinnetjes om dingen op aan te sluiten.

Is het echt niet mogelijk om de gehele krat (met hKS) aan/uit te zetten met een sleutelschakelaar? (Dat er dus volledig automatisch geschakeld wordt tussen accu en voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maurits Cassee schreef op maandag 28 juni 2010 @ 07:15:
[...]

Is het echt niet mogelijk om de gehele krat (met hKS) aan/uit te zetten met een sleutelschakelaar? (Dat er dus volledig automatisch geschakeld wordt tussen accu en voeding.
Volgens mij moet het gewoon mogelijk zijn om de sleutel schakelaar tussen je HKS en je versterker te zetten, de schakelaar heeft twee aansluitings punten... Als je dus je + erop aan sluit, dan wordt de stroom van je HKS naar je versterker onderbroken worden als je de sleutelschakelaar op uit zet... De versterker maakt zonder stroom geen geluid, is dat uit genoeg?

Zo moet het werken, als ik me niet vergis:
Afbeeldingslocatie: http://img707.imageshack.us/img707/1083/hkssleutelschakelaar.png
(wat een tekenkunsten :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impulzer
  • Laatst online: 31-07 13:49
Met een hKS zet je toch sowieso je versterker uit? Dan hoef je toch niet alsnog een schakelaar te maken tussen je hKS en de versterker in?

Volgens mij kan je het best iets maken tussen de accu en de hKS in, zodat je de gehele accu uit kan zetten want dan zet je automatisch ook alle andere onderdelen uit.

Maar hoe maak je een aan/uit schakelaar voor je accu? Kwestie van een wip schakelaar halen en de + van de accu daarmee verbinden en vervolgens weer verder laten lopen naar de hKS?

Kratradio: Raveland TRX 69 - 6X9" Speakers // TA2024 Versterker (Modded) // hKS // 12v Loodgelaccu // Loodacculader AL 600 // USB/SD Mp3 Player

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 13:34

IWriteCode

Less = more

Met betrekking tot het opladen van die 9800mAh Li-Ion accu packs. Er zit een 200mA voeding bij van 12V... dat is dus never nooit genoeg om die accu in 6 uur op te laden (wat de verkoper zegt).

Ik heb de 12V TFT voeding aangesloten... en tot nu toe is ie nog niet leeg gegaan... en het hele weekend gedraaid...

Overigens is een telefoon met alleen youtube om muziek te draaien wat aan de magere kant... vooral als de mobiele internetverbinding nogal hapert... maar ja... al doende leert men :-) Of zoiets...

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-09 13:25
ik had bij mijn Li-Ion een 350mA voeding gekregen. Hoe lang moet ik hem aan de oplader hangen dan denk je?

En trouwens, moet de accu dan aan of uit zijn? Dus switch aan of uit? Als ik namelijk de lader óf aan het stopcontact hang óf aan de accu hang die aan staat geeft hij een groen lampje. Wat betekent dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 13:34

IWriteCode

Less = more

HotFix schreef op maandag 28 juni 2010 @ 10:29:
ik had bij mijn Li-Ion een 350mA voeding gekregen. Hoe lang moet ik hem aan de oplader hangen dan denk je?

En trouwens, moet de accu dan aan of uit zijn? Dus switch aan of uit? Als ik namelijk de lader óf aan het stopcontact hang óf aan de accu hang die aan staat geeft hij een groen lampje. Wat betekent dit?
Dat viel me ook al op... Dit kreeg ik te horen van de verkoper:
1> You need to put the switch on when you take charge.
2> Normally you need take charge 6 hours.
Maar die hebben volgens mij geen idee... opladen lijkt los te staan van de stand van de schakelaar... maar om het zeker te weten zou ik een keer de stroom moeten weten... daar mee kan je ook zien of er nog opgeladen wordt...

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Impulzer schreef op maandag 28 juni 2010 @ 09:41:
Met een hKS zet je toch sowieso je versterker uit? Dan hoef je toch niet alsnog een schakelaar te maken tussen je hKS en de versterker in?

Volgens mij kan je het best iets maken tussen de accu en de hKS in, zodat je de gehele accu uit kan zetten want dan zet je automatisch ook alle andere onderdelen uit.

Maar hoe maak je een aan/uit schakelaar voor je accu? Kwestie van een wip schakelaar halen en de + van de accu daarmee verbinden en vervolgens weer verder laten lopen naar de hKS?
Als je ook een voeding hebt aangesloten en de krat hangt aan de netspanning dan is de versterker niet uit. De hKS moet je meer zien als een schakelaar voor de accu. AAN/afspelen op accu OF UIT/acccu op lader en versterker op voeding.

Als je geen voeding hebt ingebouwd, dan is de UIT stand wel een functioneel als AAN/UIT van je versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impulzer
lredev schreef op maandag 28 juni 2010 @ 12:18:
[...]

Als je ook een voeding hebt aangesloten en de krat hangt aan de netspanning dan is de versterker niet uit. De hKS moet je meer zien als een schakelaar voor de accu. AAN/afspelen op accu OF UIT/acccu op lader en versterker op voeding.

Als je geen voeding hebt ingebouwd, dan is de UIT stand wel een functioneel als AAN/UIT van je versterker.
Ik heb geen voeding, dus als ik het goed begrijp en ik wil mijn kratradio een tijd niet gebruiken (en niet op de netspanning zetten!) dan druk ik gewoon op de UIT knop van de hKS zodat mijn versterker uit is en de accu enkel is verbonden met de lader (ookal zit de lader niet op netspanning)?

Kratradio: Raveland TRX 69 - 6X9" Speakers // TA2024 Versterker (Modded) // hKS // 12v Loodgelaccu // Loodacculader AL 600 // USB/SD Mp3 Player

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een tijdje geleden vroeg ik me af of het volgende zou werken (leds om te laten zien welke accu is aangesloten). uiteraard ook nog even met de juiste weerstanden... En hier werd mij verteld dat dat inderdaad het geval is.

Afbeeldingslocatie: http://img156.imageshack.us/img156/1083/hkssleutelschakelaar.png

Ik vraag me nu alleen nog even af wat er gebeurd als de HKS uit staat, als ik me niet vergis is dat namelijk de stand die de accu laadt... Brandt het juiste LED'je dan? Of gaat er dan iets gigantisch mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Impulzer schreef op maandag 28 juni 2010 @ 12:33:
[...]

Ik heb geen voeding, dus als ik het goed begrijp en ik wil mijn kratradio een tijd niet gebruiken (en niet op de netspanning zetten!) dan druk ik gewoon op de UIT knop van de hKS zodat mijn versterker uit is en de accu enkel is verbonden met de lader (ookal zit de lader niet op netspanning)?
Dat klopt. Eventueel brand het ledje op de lader dan wel, maar dat hangt van je lader af, moet je even nazien!

Trouwens ben begonnen aan een kleine basis handleiding voor een kratje, omdat ik er veel mails over krijg (veel stuur ik gewoon door hier naar toe :P ) maar mijn site moet uiteindelijk een heel complete bron van informatie worden. Dus wie even wil schieten, graag! http://www.kratradio.nl/t...nodig-voor-een-kratradio/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
lredev schreef op maandag 28 juni 2010 @ 13:37:
[...]

Dat klopt. Eventueel brand het ledje op de lader dan wel, maar dat hangt van je lader af, moet je even nazien!

Trouwens ben begonnen aan een kleine basis handleiding voor een kratje, omdat ik er veel mails over krijg (veel stuur ik gewoon door hier naar toe :P ) maar mijn site moet uiteindelijk een heel complete bron van informatie worden. Dus wie even wil schieten, graag! http://www.kratradio.nl/t...nodig-voor-een-kratradio/
Zet er nog even bij wat voor een soort accu en waar die te krijgen zijn, anders krijg je daar weer mailtjes over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
Ik zit hier met een klein probleempje! omgbbq

Ik ben bijna klaar met het verkopen van mijn speakerkist, waar een autoversterker in zit. het probleem alleen is dat ik niet meer weet welke speakers ik erin heb verwerkt (zie mijn sig naar de advertentie), en dus ook niet weet welke impedantie die hebben. Is hij hoger van 4 ohm, dan is het goed, maar 2 ohm zou funest zijn voor een TA2024.

Mijn vraag: Is er een makkelijke manier om de impedantie te meten?
En mocht de impedantie niet kloppen, kan ik er dan iets aan doen? Weerstandje er tussen zetten oid.

En hoe snel zou je merken dat de TA2024 er niet op werkt? :p Als je hem aansluit, dat hij dan gelijk doorbrand ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Volgens mij kun je dat prima meten met je multimeter als je hem op de Ohm stand zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
Kan iemand duidelijk uitleggen hoe ik een iphone oplader maak die werkt op een 12V accu?

Een gewone auto oplader werkt niet, terwijl de data lijnen wel zijn belast. De link die ik hier al meerde malen heb geplaatst werkt alleen voor een bron van 5V, in een auto oplader barst het nog eens van de weerstanden/condensators/spoelen/..

En anders, hoe ga ik van 12V naar 5V? Met een LM7805? Geeft deze genoeg ampere door? Hoe sluit ik dit aan, moet ik nog gebruik maken van elcos/condensators/..? Een LM7805 wordt heel heet, hoe hou ik hem het beste koel zonder een hoop herrie te produceren?

Alvast bedankt!

[ Voor 29% gewijzigd door Painore op 28-06-2010 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
7805 sucks qua rendement, zoals je al gemerkt hebt zet hij heel veel stroom om in warmte, beetje zonde van de accuduur van je kratje.

En waarom lukt het niet met die auto oplader? Mij is het anders wel gelukt. Probeer anders eens een simpeler iPhone weerstand schema te zoeken, het kan zijn dat deze gewoon niet werkt met jouw iPhone.

En koop anders een kant en klare die sowieso met een iPhone werkt op eBay, Dealextreme ofzo en sloop die uit elkaar :)

Mijn kistradio is in principe ook klaar. Ik wil er eigenlijk nog een HKS in hebben, maar zovaak gebruik ik hem ook weer niet, en ik kan de voltmeter ook wel in de gaten houden.

Hier 2 testfilmpjes waarbij de 2x TA2024 (allebei modded) zijn aangesloten op m'n test laptop (ThinkPad R51):

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=mRSa92rXnXs]
Bij dit filmpje kun je goed horen dat alle bass gelijk is verdwenen als ik de deksel er vanaf haal :o

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=7QwGKTWxtZc]

Sorry voor de crappy kwaliteit, m'n iPhone 3G is niet zo goed in het filmen :'(

[ Voor 54% gewijzigd door ThinkPad op 28-06-2010 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:37

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

Een tijdje geleden had ik een ta2024 van Sure-electronics. Deze is na een tijdje kapot gegaan en waarschijnlijk kwam dat doordat ik er maar één autospeaker aan had hangen.
Nu heb ik de 'normale' ta2024 uit de Samenkopen actie en wil niet dat hierbij het zelfde gebeurd. Autospeakers worden per twee verkocht, dus een tweede Marquant speaker vinden is wat lastig. Nu heb ik wel van een oud stereo-setje twee speakers over. Deze werken perfect op de versterker maar weet niet of ze het volle vermogen er uit halen.
Het betreft dezelfde set als hier beschreven, met dus twee maal 20watt output. De bijbehorende speakers zullen dit dus ook wel zijn. Tot zover lijkt het me uitstekend te passen bij mijn versterker, maar zie ik misschien wat over het hoofd?
Dat deze speakers klankkasten nodig hebben is geen probleem, dat is wel te verwerken in het ontwerp van mijn kistje. Het gaat me vooral om zuinigheid, geluidsvolume en impedantie(?) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-09 14:35
Verwijderd schreef op maandag 28 juni 2010 @ 13:19:
Een tijdje geleden vroeg ik me af of het volgende zou werken (leds om te laten zien welke accu is aangesloten). uiteraard ook nog even met de juiste weerstanden... En hier werd mij verteld dat dat inderdaad het geval is.

[afbeelding]

Ik vraag me nu alleen nog even af wat er gebeurd als de HKS uit staat, als ik me niet vergis is dat namelijk de stand die de accu laadt... Brandt het juiste LED'je dan? Of gaat er dan iets gigantisch mis?
Ik zou het toch eerder zo doen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/s1hwlvI2IHX8hEmbpLLv2jZx/full.png
Ik denk dat de LEDjes ook zo zullen branden tijdens het opladen.

[ Voor 12% gewijzigd door Malantur op 28-06-2010 16:26 ]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Malantur schreef op maandag 28 juni 2010 @ 16:18:
[...]

Ik zou het toch eerder zo doen:
[afbeelding]
Ik denk dat de LEDjes ook zo zullen branden tijdens het opladen.
Ga ik dat doen :), bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impulzer
lredev schreef op maandag 28 juni 2010 @ 13:37:
[...]

Ik ben op het moment bezig met een complete handleiding voor het maken van een (originele) kratradio dus met een bierkrat en een TA2024 en hKS zoals ze op je site te bestellen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Houdt er wel rekening mee dat een LED een diode is, en deze dus een polariteit heeft.
Als je van de accu speelt staan de leds juist aangesloten. Als de accu's geladen worden is de polariteit omgedraait en zullen de diodes sperren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
wesleytjuh schreef op maandag 28 juni 2010 @ 17:01:
[...]

Houdt er wel rekening mee dat een LED een diode is, en deze dus een polariteit heeft.
Als je van de accu speelt staan de leds juist aangesloten. Als de accu's geladen worden is de polariteit omgedraait en zullen de diodes sperren.
Had ik inderdaad nog niet aan gedacht, maar dit is wel gemakkelijk op te lossen met bijvoorbeeld deze LED, en dat levert nog een leuk effect op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Malantur schreef op maandag 28 juni 2010 @ 17:08:
[...]

Had ik inderdaad nog niet aan gedacht, maar dit is wel gemakkelijk op te lossen met bijvoorbeeld deze LED, en dat levert nog een leuk effect op :)
Yup dat was ook mijn idee als oplossing. Kan je inderdaad nog netjes mee aangeven of accu geladen wordt of gebruikt wordt met verschillende kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het verschil tussen een duo led met 2 pootjes en die met 3?
En hoe sluit ik die met 3 pootjes aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Bij die van 2 pootjes zal je waarschijnlijk plus en min moeten omdraaien om een andere kleur te krijgen, en bij die van 3 pootjes heb je een gedeelde min (of plus) pool, en kun je beide kleuren ook tegelijk laten branden, in tegenstelling tot de 2 potige versie.

[ Voor 21% gewijzigd door ThinkPad op 28-06-2010 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Impulzer schreef op maandag 28 juni 2010 @ 16:59:
[...]

Ik ben op het moment bezig met een complete handleiding voor het maken van een (originele) kratradio dus met een bierkrat en een TA2024 en hKS zoals ze op je site te bestellen zijn :)
Volgrens mij hadden we het daar al kort over gehad :*) Mocht je het leuk vinden dan is die handleiding van harte welkom op het informatieve deel van de site. Sowieso vraag ik vaak aan de kopers als ze een worklogje bijhouden, of ze die op de site willen hebben. Lijkt me wel leuk als er een hele verzameling komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een beetje lui en heb geen zin om 7 x 50 pagina's door te lezen dus ik stel mijn vaag gewoon :$

Ik heb al eens eerder een kistradio gemaakt (zie hier) dus ik heb wel een beetje verstand van aansluiten enzo.
Maar ik wil wel eens een bierkartkist maken maar heb geen goed beeld van hoe je precies de flesjes houders eruit sloopt en er een bodem inzet.
Iemand tips/foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 juni 2010 @ 20:04:
Ik ben een beetje lui en heb geen zin om 7 x 50 pagina's door te lezen dus ik stel mijn vaag gewoon :$

Ik heb al eens eerder een kistradio gemaakt (zie hier) dus ik heb wel een beetje verstand van aansluiten enzo.
Maar ik wil wel eens een bierkartkist maken maar heb geen goed beeld van hoe je precies de flesjes houders eruit sloopt en er een bodem inzet.
Iemand tips/foto's?
Met een scherpe beitel, een hamer en een decoupeerzaag kom je er wel:)

*edit: als je op dezelfde pagina een aantal berichten had gelezen, dan had je kunnen zien dat Iredev op zijn kratradio.nl een handleiding heeft geplaatst. Waaronder het ontdoen van de ribben in je krat..

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Intussen is mijn kratje ook al zo goed als af :*) ,
afgelopen weekend meegenomen naar de plaatselijk recreatieplas en daar hebben toch heel wat mensen kunnen genieten van de prima kwaliteit muziek die er uitkwam!

nu alleen nog wachten tot mijn voltmeter binnenkomt en dan zal ik foto's en video plaatsen :*)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2010 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Verwijderd schreef op maandag 28 juni 2010 @ 18:01:
Wat is het verschil tussen een duo led met 2 pootjes en die met 3?
En hoe sluit ik die met 3 pootjes aan?
De middenste is waarschijnlijk de - pool, en de buitenste de + pool. Door te spelen met de spanning die je op de + pool zet kan je de kleuren mengen (alle kleuren zijn mogelijk tussen bijvoorbeeld groen en rood).
Dit in tegenstelling tot een 2 pool: die geeft alleen de ééne kleur weer, of de andere.

Merk trouwens ook wel op dat je 20mA aan laadstroom verliest, wat afhankelijk van de opstelling wel wat kan uitmaken (vooral met een kleine lader op grote accu's).

[ Voor 7% gewijzigd door Malantur op 28-06-2010 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het laad en ontlaad lampje gaat zoiezo niet branden als ik hem aansluit op de accu.

Onder belasting zijn ze minder als 10 volt. hij was leeg voordat ik het wist dus kon ik hem niet tijdig opladen.
Dus dat houdt in dat de accu's overleden zijn.
Was ik al bang voor.
Michel5128 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 01:09:
[...]

Die BC300 is eigenlijk een accu-trainer en heeft ook een ontlaad functie. Misschien dat het hier aan ligt? Zie je het 'ontladen' lampje wel eens branden? Probeer het anders eens met 1 accu tegelijk.

Of kan het zijn dat je accu's niet goed meer zijn? Meet ze eens onder belasting, als je dan minder dan 10 volt meet kun je de accu als verloren beschouwen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik wil ook graag een radio bierkrat maken, alleen ik wil graag weten wat het beste voor mij is. Ik hou wel van een lekkere bas maar toch zuiver geluid en ik ben vooral geinteresseerd in de Boschmann subwoofers & speakers omdat deze allemaal erg goedkoop zijn. Nou wil ik eigelijk het verschil weten tussen zo'n maquant versterker en die TA2024. Ik wil graag een V12 7Ah accu van Conrad. Nou wil ik toch graag dat ie op vol volume wel 4-5 uur mee gaat, dus mijn vraag is, gaat dit lukken? Moet ik een grotere accu, en welke versterker is het beste voor mij? Ik heb hier totaal geen verstand van dus duidelijke uitleg plox. Me budget is 100 euro.

Wat is het beste voor mij van deze lijst: http://www.orbit-enkhuize...ory-239451/Boschmann.html

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2010 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Met een TA2024 lukt 4-5 uur gemakkelijk met een 7Ah accu (wordt meerdere keren vermeld in dit topic).
De TA2024 is ook de betere keuze, hoewel dat deze er niet zo fancy uit ziet.
En over de speakers: neem ze zo groot mogelijk, maar wel passend in je krat en binnen je budget. Kleiner als die van 13cm zou ik ook vermijden.

Uitleg van alles vind je trouwens verspreid in dit topic en de voorgaande delen, je bent heus niet de eerste die dit plan heeft ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Malantur op 29-06-2010 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Verwijderd schreef op maandag 28 juni 2010 @ 13:19:

[afbeelding]

Je plaatje klopt niet helemaal, evenals die van Malantur.
Namelijk:
- Heel flauw, maar je gebruikt het symbool van een diode, het symbool van een led ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://vorming.minatica.be/Nightraver/dossier_ic/ic-9.jpg
- Ook klopt de richting van de led niet. De kant van het platte streepje is de massa, deze moet dus ook aan de minpool aangesloten worden. (Een ledje heeft ook altijd een platte kant. Dit is de massa)
- Qua stroomkring is het plaatje van Malantur al beter (ook hier zit het symbool verkeerd om).
- Ook al zou het na deze aanpassingen werken, de LEDs zullen altijd blijven branden. Dus ook als de HKS uit staat. Dit is niet erg praktisch ivm diepontladen. Verder heb je helemaal geen tweepolige LEDs nodig omdat de stroom altijd van de + naar de - zal lopen. Het maakt dan niet uit of dat vanaf de accu komt om vanaf de lader. Als je dit echt graag wilt neem je twee LEDs waarvan je de +kant aan de versterker+ aansluit op de HKS en de min kant allebei naar de massa van een van de twee accu's. Dan zie je welke accu aangesloten is zodra je de HKS aan zet.
- Je schakelt nu ook alle massa's. Niet erg, zal gewoon werken. Maar je bespaart jezelf een hoop moeite als je alle massa's gewoon aan elkaar knoopt. ;)
Painore schreef op maandag 28 juni 2010 @ 14:23:
Kan iemand duidelijk uitleggen hoe ik een iphone oplader maak die werkt op een 12V accu?

Een gewone auto oplader werkt niet, terwijl de data lijnen wel zijn belast. De link die ik hier al meerde malen heb geplaatst werkt alleen voor een bron van 5V, in een auto oplader barst het nog eens van de weerstanden/condensators/spoelen/..

En anders, hoe ga ik van 12V naar 5V? Met een LM7805? Geeft deze genoeg ampere door? Hoe sluit ik dit aan, moet ik nog gebruik maken van elcos/condensators/..? Een LM7805 wordt heel heet, hoe hou ik hem het beste koel zonder een hoop herrie te produceren?

Alvast bedankt!
Eigenlijk past deze vraag niet in dit topic. Zoek eens op internet, ik weet zeker dat je daar antwoord kunt vinden op deze vragen. Zelf zou ik de oplossing hierboven met de usb-lader gebruiken.

@-Tim-
Luidsprekers bij zulke hifi-setjes zijn vrijwel altijd 4 of 8 ohm. Werkt dus prima met de ta2024. De gegevens voor geluidsdruk en efficiëntie zal waarschijnlijk niemand je kunnen geven omdat dit nou eenmaal niet bekend is van dit soort goedkope setjes.

@FlameDude
Lees de eerste post van dit topic eens. Daar zul je een hoop informatie vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michel5128 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 01:37:
[...]

Je plaatje klopt niet helemaal, evenals die van Malantur.
Namelijk:
- Heel flauw, maar je gebruikt het symbool van een diode, het symbool van een led ziet er zo uit:
[afbeelding]
- Ook klopt de richting van de led niet. De kant van het platte streepje is de massa, deze moet dus ook aan de minpool aangesloten worden. (Een ledje heeft ook altijd een platte kant. Dit is de massa)
- Qua stroomkring is het plaatje van Malantur al beter (ook hier zit het symbool verkeerd om).
- Ook al zou het na deze aanpassingen werken, de LEDs zullen altijd blijven branden. Dus ook als de HKS uit staat. Dit is niet erg praktisch ivm diepontladen. Verder heb je helemaal geen tweepolige LEDs nodig omdat de stroom altijd van de + naar de - zal lopen. Het maakt dan niet uit of dat vanaf de accu komt om vanaf de lader. Als je dit echt graag wilt neem je twee LEDs waarvan je de +kant aan de versterker+ aansluit op de HKS en de min kant allebei naar de massa van een van de twee accu's. Dan zie je welke accu aangesloten is zodra je de HKS aan zet.
- Je schakelt nu ook alle massa's. Niet erg, zal gewoon werken. Maar je bespaart jezelf een hoop moeite als je alle massa's gewoon aan elkaar knoopt. ;)
[...]
Dat m'n tekening niet helemaal klopte had ik al gezien, maar ik dacht dat hij wel goed genoeg zou zijn :D (en ik heb natuurkunde 3 geleden laten vallen :-(, dus, tja...)

Wat jij bedoelt is zoiets: (toch???)(alleen dan met de LEDs wel goed in de tekening)
Afbeeldingslocatie: http://img205.imageshack.us/img205/1083/hkssleutelschakelaar.png

Geeft als nadeel; als accu geladen wordt, maar de versterker uit staat dan brandt de LED niet.

Bij deze:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/s1hwlvI2IHX8hEmbpLLv2jZx/full.png
Brandt de LED wel als ik laadt, en het ontladen kan ik dan toch tegen gaan door de DPDT-switch uit te zetten (de accu's beide los te koppelen)?
lredev schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 21:01:
[...]

Wellicht ten overvloede:
hKS uit (led uit) = accu gekoppeld aan lader en versterker aan de eventuele voeding
hKS aan (led aan) = accu gekoppeld aan versterker en verder alles ontkoppeld.
Bij de versie van Wesley schakelt de hKS toch automatisch over naar netstroom als deze is aangesloten?
Wat hebben de knoppen dan nog precies voor nut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de eerste post 3x gelezen, maar ik weet nou nog steeds niet hoeveel watt speaker er maximaal op een 12v 7.2Ah accu kan en hoe lang. http://www.cargoods.nl/sh...-inch-700-watt-v-1250sni/

En wat voor kabels moet je er allemaal bij kopen? En hoe kun je er een mp3 speler op aan sluiten(dus geen autoradio)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2010 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
ThinkPadd schreef op maandag 28 juni 2010 @ 14:03:
Volgens mij kun je dat prima meten met je multimeter als je hem op de Ohm stand zet.
Iemand anders die dit kan beamen? :+
Op internet lees ik vooral van die moeilijke opstellingen met een oscilloscoop die een pure sinus uitzend en dan met twee multimeters opmeten enzovoort...

Maar ik ga het zeker uitproberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik heb het geprobeerd op de 200 Ohm stand en kreeg toen 6,8 eruit, dus volgens mij moet het kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impulzer
Verwijderd schreef op maandag 28 juni 2010 @ 20:04:

Iemand tips/foto's?
Ik ben toevallig bezig met een worklog/handleiding van mijn kratradio, daar staat ook uitgebreid in beschreven hoe je de krat uit kunt hollen met foto's. Ik denk dat die handleiding vanavond af is.
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 10:43:
Ik heb de eerste post 3x gelezen, maar ik weet nou nog steeds niet hoeveel watt speaker er maximaal op een 12v 7.2Ah accu kan en hoe lang. http://www.cargoods.nl/sh...-inch-700-watt-v-1250sni/

En wat voor kabels moet je er allemaal bij kopen? En hoe kun je er een mp3 speler op aan sluiten(dus geen autoradio)
Je eerste vraag weet ik niet te beantwoorden, maar ik heb 300 watt (150 rms) speakers op mijn gemodde TA2024 versterker zitten en dat gaat al aardig hard. Datgene in je link zijn trouwens geen speakers maar subwoofers.

De kabels die je nodig hebt zijn 1,5mm speakerkabels en een cinch to jack kabel (versterker naar mp3 speler, moet je wel een cinch aansluiting op je versterker hebben/maken natuurlijk). Ook heb je kabelschoentjes nodig, maar die zitten als het goed is standaard bij je speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 07:44:
Dat m'n tekening niet helemaal klopte had ik al gezien, maar ik dacht dat hij wel goed genoeg zou zijn :D (en ik heb natuurkunde 3 geleden laten vallen :-(, dus, tja...)

Wat jij bedoelt is zoiets: (toch???)(alleen dan met de LEDs wel goed in de tekening)
[afbeelding]

Geeft als nadeel; als accu geladen wordt, maar de versterker uit staat dan brandt de LED niet.

Bij deze:
[afbeelding]
Brandt de LED wel als ik laadt, en het ontladen kan ik dan toch tegen gaan door de DPDT-switch uit te zetten (de accu's beide los te koppelen)?
Volgens mij ben jij in de war met + en -. :P Je draait het namelijk consequent om. (normaal gesproken wordt de + met rood aangeduid en - met zwart.
Met een middenstand zou het wel kunnen, je hebt dan een DPCO schakelaar nodig zoals deze.
Dan branden ze ook tijdens het laden.
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/3322own.jpg
Bij de versie van Wesley schakelt de hKS toch automatisch over naar netstroom als deze is aangesloten?
Wat hebben de knoppen dan nog precies voor nut?
Je gebruikt de knoppen dan als je geen netstroom heb en dus op de accu wil spelen. Je wilt hem dan natuurlijk wel aan kunnen zetten. ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 10:43:

Verschil ta2024 en marquant: Class-D versterker + Gelaccu + Autospeakers: in TS.
Het verbruik hangt niet af van de speakers die je er aan hang maar van de versterker. Een ta2024 gaat zeker wel 5 uur mee op een 7,2Ah accu. Voor een subwoofer lees dit dan even. Je stuurt dan het volle vermogen van de versterker naar de subwoofer. Die woofer die jij linkt is enkelspoels dus die is daar niet geschikt voor. (je kunt dan maximaal 15 watt uitsturen dus je hebt er niets aan dat de woofer 350watt aankan)
Ik zou gewoon gaan voor twee ovale Boschmann speakers en geen subwoofer. Geeft mooi geluid zat en je hebt geen twee versterkers nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michel5128 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 11:09:
[...]

Volgens mij ben jij in de war met + en -. :P Je draait het namelijk consequent om. (normaal gesproken wordt de + met rood aangeduid en - met zwart.
Met een middenstand zou het wel kunnen, je hebt dan een DPCO schakelaar nodig zoals deze.
Dan branden ze ook tijdens het laden.
[afbeelding]

[...]

Je gebruikt de knoppen dan als je geen netstroom heb en dus op de accu wil spelen. Je wilt hem dan natuurlijk wel aan kunnen zetten. ;)
[...]

Verschil ta2024 en marquant: Class-D versterker + Gelaccu + Autospeakers: in TS.
Het verbruik hangt niet af van de speakers die je er aan hang maar van de versterker. Een ta2024 gaat zeker wel 5 uur mee op een 7,2Ah accu. Voor een subwoofer lees dit dan even. Je stuurt dan het volle vermogen van de versterker naar de subwoofer. Die woofer die jij linkt is enkelspoels dus die is daar niet geschikt voor. (je kunt dan maximaal 15 watt uitsturen dus je hebt er niets aan dat de woofer 350watt aankan)
Ik zou gewoon gaan voor twee ovale Boschmann speakers en geen subwoofer. Geeft mooi geluid zat en je hebt geen twee versterkers nodig.
Dus je bedoelt deze of deze? En hoe lang gaat de Marquant MCA-200 mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impulzer
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 11:15:
[...]

Dus je bedoelt deze of deze? En hoe lang gaat de Marquant MCA-200 mee?
Hij schrijft toch 'ovale' speakers ;) Dat geeft een mooier geluid in een krat :) Deze dus: Boschmann G 4632s 260 Watt 4x6 inch 2-weg speakerset. Het blijft sowieso een kwestie van smaak en budget. Kies gewoon 6x9" speakers van minstens 91db en 4Ohm dan zit je goed.

[ Voor 9% gewijzigd door Impulzer op 29-06-2010 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michel5128 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 11:09:
[...]

Met een middenstand zou het wel kunnen, je hebt dan een DPCO schakelaar nodig zoals
Hmmm... Ik weet dat de + rood is en - zwart
*bekijkt zijn posts even*
Je hebt gelijk, ik heb ze in mijn tekeningen nogal door elkaar gehaald.
Dat is stom...

Ik heb een "DPDT schakelaar met vaste middenstand besteld", dat is een DPCO (als ik me niet weer vergis :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Impulzer schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 11:32:
[...]

Hij schrijft toch 'ovale' speakers ;) Dat geeft een mooier geluid in een krat :) Deze dus: Boschmann G 4632s 260 Watt 4x6 inch 2-weg speakerset. Het blijft sowieso een kwestie van smaak en budget. Kies gewoon 6x9" speakers van minstens 91db en 4Ohm dan zit je goed.
Ok bedankt. Dan denk ik dat het deze word. Kunnen seze goed overweg met de T2024 & 12V 7.2Ah Counrad Loodaccu? En is dit niet wat? Want anders moet ik van 3 verschillende sites me zooi laten bestellen.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2010 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Die speakers heeft Conrad ook, en ook nog eens bijna 20 euro goedkoper: http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=378218

Gaat prima werken met een ta2024. Die versterker die jij linkt doet het ook wel maar is waarschijnlijk net als de Marquant een stuk minder zuinig waardoor hij minder lang mee gaat op de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 20:40
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 12:31:
[...]

Ok bedankt. Dan denk ik dat het deze word. Kunnen seze goed overweg met de T2024 & 12V 7.2Ah Counrad Loodaccu? En is dit niet wat? Want anders moet ik van 3 verschillende sites me zooi laten bestellen.
Ik zie dat je naar een winkel in Enkhuizen linkt, woon je in Enkhuizen of ben je deze winkel toevallig tegengekomen? Hij is érg duur, de meeste spullen zijn elders goedkoper te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 12:31:
[...]

Nee hoor, ik weet een winkel waar je alles behalve je luidsprekers kan bestellen :P O-)

Vrijdag ga ik maar eens naar de KVK. Dan kan ik waarschijnlijk ook voor nettere prijzen aan accu's, laders en luidsprekers komen. Ik ben nog wel deftig aan het twijfelen of ik wel bosschman / marquant wil verkopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BBotman schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 13:00:
[...]

Ik zie dat je naar een winkel in Enkhuizen linkt, woon je in Enkhuizen of ben je deze winkel toevallig tegengekomen? Hij is érg duur, de meeste spullen zijn elders goedkoper te vinden.
Ik woon in Enkhuizen ;)
Maar dan koop ik gewoon me accu en acculader en speaker van Conrad, en de TA2024 van kratradio.nl. En welke lader moet ik voor de 12V 7.2Ah Loodaccu van Conrad? En moet ik de TA2024 of de TA2050 (ik neem zoiezo een modded versie)? En kan ik me mp3 zo met een jackplug in die versterker doen?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2010 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impulzer
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 13:31:
[...]
Ik woon in Enkhuizen ;)
Maar dan koop ik gewoon me accu en acculader en speaker van Conrad, en de TA2024 van kratradio.nl. En welke lader moet ik voor de 12V 7.2Ah Loodaccu van Conrad? En moet ik de TA2024 of de TA2050 (ik neem zoiezo een modded versie)? En kan ik me mp3 zo met een jackplug in die versterker doen?
Ik heb deze lader gehaald bij Conrad, die is niet duur en heeft een aantal opties die me wel aanspraken:
  • Elektronische beveiliging tegen kortsluiting en ompolen, overlading
  • Constante ladingseindspanning
  • Automatische laadstroomaanpassing
  • Lading gebeurt alleen bij correct aangesloten accu
  • Optische weergave, voor voeding, lading en ompoling
  • Zonder accu is er geen spanning op de uitgangsklemmen aanwezig
  • Ladingseindspanning 2,3 V
  • Incl. batterijklemmen.
Verschil tussen de TA2024 en de TA2050 weet ik niet, maar Kratradio.nl verkoopt de TA2024 Modded en die is sowieso geschikt voor je speakers en een mp3 speler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is mooi, thx.

Dan nu me laatste vraag:

Is op Conrad.nl ook een schakelaar te koop om de stroom eraf te halen/accu uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
  • Laatst online: 17-09 20:40
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.35199

Afbeeldingslocatie: http://www1.dealextreme.com/productimages/sku_35199_1.jpg

Aan de achterkant van dit ding staat DC12V en zit een stekkeraansluiting. In de omschrijving staat '- Use this AMP on your car, motorcycle, golf cart and other places'. Is dit ding te gebruiken om 12V accu's?

Probeer me niet te overtuigen om 'm niet te bestellen want mijn kist is al voorzien van TA2024, dit is een vraag voor een vriend die een snelle oplossing nodig heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impulzer
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 13:59:
Dat is mooi, thx.

Dan nu me laatste vraag:

Is op Conrad.nl ook een schakelaar te koop om de stroom eraf te halen/accu uit te schakelen?
Moet je even een paar pagina's terug lezen, dat was mijn vraag namelijk ook. Maar omdat ik een hKS heb (te koop via kratradio.nl) kan ik de versterker uitzetten en de accu aan de lader koppelen, in feite is de accu dan 'uit'. Zie pagina 10,11,12 en misschien 13 van dit topic.

[ Voor 0% gewijzigd door Impulzer op 29-06-2010 14:08 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Impulzer schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 14:06:
[...]

Moet je even een paar pagina's terug lezen, dat was mijn vraag namelijk ook. Maar omdat ik een hKS heb (te koop via kratradio.nl) kan ik de versterker uitzetten en de accu aan de lader koppelen, in feite is de accu dan 'uit'. Zie pagina 10,11,12 en misschien 13 van dit topic.
Sorry ik heb hier echt totaal geen verstand van. Wat is hKS?
En nog 1 vraagje: Zijn er een beetje goeie ervaringen met conrad.nl & kratradio.nl? Geen oplichters ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
kratradio.nl is van Lredev van dit forum,
absoluut geen oplichter.

conrad is een grote electronica componenten en andere dingen zaak. daar kan je ook gewoon zonder problemen bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 14:47:
[...]

En nog 1 vraagje: Zijn er een beetje goeie ervaringen met conrad.nl & kratradio.nl? Geen oplichters ofzo?
Conrad is een van de grootste sites in zijn branche. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad.
Kratradio.nl is van Iredev (ook actief in dit topic). Ik heb 1 keer iets besteld, snel en netjes thuis gestuurd gekregen. Voor de rest hoor ik alleen maar goede reacties over zijn service ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil speakers met een diameter van ongeveer 80 mm inbouwen in een koekblik. Nu ben ik op zoek naar een versterker voor mijn bouwsel. Ik zat te denken aan de TA2024 met een zooitje AA batterijen in serie als power supply. Maar ik denk die versterker een beetje overkill is voor mijn kleine speakertjes. Ik wil twee speakers aansturen en heb geen ruimte voor een loodaccu. Zijn er nog andere versterkers die jullie mij kunnen aanraden?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2010 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

wederom, lees de TS!!
daar staat uitgelegd wat de hKS is,

De eigenaar van kratradio.nl is Iredev, als je een paar pagina's leest (en de TS) zie je dat hij één van de auteurs van het hele forum is.. hij is dus zeker betrouwbaar en waarschijnlijk koopt 75% van de bouwers een deel van zijn radio bij conrad.nl.. (en dus ook betrouwbaar..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 18:28
[...]

Lees eerst het topic eens en de topic start!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik er ook op de een of andere manier achterkomen dan mijn accu te diep ontlaad zonder meters of hKS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 15:30:
Kan ik er ook op de een of andere manier achterkomen dan mijn accu te diep ontlaad zonder meters of hKS?
Op circuitsonline.net staan ook simpele schakelingen om met ledjes de accu stand aan te geven. Ook komt er binnenkort een kant en klare hKS aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emacee
wesleytjuh schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 15:42:
[...]

Op circuitsonline.net staan ook simpele schakelingen om met ledjes de accu stand aan te geven. Ook komt er binnenkort een kant en klare hKS aan.
Enig idee wanneer binnenkort is? En kan er een sleutelschakelaar op jouw hKS, op de aan en uit links op dit plaatje (bij de LED):
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v702/wesleytjuh/kratsafe/kratsafev1.jpg

Of is dat alleen aan/uit van de LED? Waar zou ik anders een schakelaar moeten maken op de hKS zodat de accu ontkoppeld wordt en dat de lader en voeding aanblijven zolang de stekker er in zit? Tussen de hKS en accu? Blijft de versterker dan aan op de netvoeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar waarom heeft bijna niemand op youtube zo'n hKS? Is het heel optioneel ofzo? Er is toch wel een manier om ervoor te zorgen dat ie gewoon niet ontlaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emacee
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 15:56:
Maar waarom heeft bijna niemand op youtube zo'n hKS? Is het heel optioneel ofzo? Er is toch wel een manier om ervoor te zorgen dat ie gewoon niet ontlaad?
Niet iedereen zet een filmpje op YouTube ;) en de hKS zorgt er voor dat de accu niet schadelijk (te diep) ontlaad en er zijn versies die automatisch overschakelen op een netvoeding (laptopvoeding) of zelfs automatisch de lader aanzetten als er wordt overgeschakeld op een netvoeding. De meeste mensen maken hun hKS zelf met de onderdelen uit de TS en het schema van happer. Wesleytjuh gaat ze ook verkopen maar dat is 'binnenkort' en vlak hierboven heb ik gevraagd wanneer dat is want die wil ik graag hebben omdat ik hem niet zelf kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impulzer
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 15:56:
Omdat de hKS een luxe oplossing is en zoals hierboven al verteld, je kan zoiets ook zelf maken. Lees even de TS door daar staat precies in wat het is. Ik heb zelf wel een hKS in mijn krat gezet juist omdat ik weinig verstand heb van elektronica en omdat lredev van kratradio.nl de hKS voor je in elkaar zet (als je wilt) zodat je er zelf geen werk meer aan hebt, even aansluiten en hij werkt.

Ik zal binnenkort even filmpje van mijn krat posten dan zie je hoe het werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsi
  • Laatst online: 03-01-2021
werkt de hKS ook op de tk2050 want die heeft natuurlijk 24 volt nodig of moet je dan iets aanpassen??
en welke ledjes gebruiken jullie want ik had een gewone led en daar zetten ik 12 V op dat ging niet echt goed hij ging van groen naar rood en toen ging die roken :| 8)7

[ Voor 45% gewijzigd door thijsi op 29-06-2010 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
thijsi schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 16:12:
werkt de hKS ook op de tk2050 want die heeft natuurlijk 24 volt nodig of moet je dan iets aanpassen??
en welke ledjes gebruiken jullie want ik had een gewone led en daar zetten ik 12 V op dat ging niet echt goed hij ging van groen naar rood en toen ging die roken :| 8)7
Geen idee of de HKS ook aanpasbaar is voor 24 volt. Moet wel kunnen, maar ik weet niet hoe :P
Je moet altijd een weerstand voor een ledje zetten, anders brand hij door.
Hier een goeie weerstand calculator heb ik ook gebruikt, en mijn ledje doet het ook nogsteeds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Veel mensen die hun krat op youtube hebben kopen om de zoveel tijd weer een nieuwe accu ;) Of meten af en toe met een multimeter (5 euro bij de action, denk ik), ander soortige voltmeter of maken zelf een of ander circuitje zoals die op circuitsonline.

kratradio.nl wordt heeel binnenkort een heus bedrijf met kvk en al :) Nu nog even regelen op mijn reguliere banen dat ik af en toe uurtje eerder weg kan om wat verzendingen te regelen ;) Maar mijn beide bazen staan erg positief tegenover mijn kleine onderneming. Dat komt wel goed!

@ Thijsi
thijsi schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 16:50:
hoe groot is een heiniken kratje eigenlijk?? (ik weet dat ik lui ben om niet effe naar de winkel tegaan :) )
ik ben niet zo heel goed in zo'n weerstand calculator dus weet iemand hoeveel een 5mm groen ledje verbruikt in mA
Waarschijnlijk 20mA als het een standaard ledje is. Dan is voor gebruik met 12V een 470Ohm of 560 Ohm weerstand prima!

[ Voor 30% gewijzigd door lredev op 29-06-2010 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsi
  • Laatst online: 03-01-2021
hoe groot is een heiniken kratje eigenlijk?? (ik weet dat ik lui ben om niet effe naar de winkel tegaan :) )
ik ben niet zo heel goed in zo'n weerstand calculator dus weet iemand hoeveel een 5mm groen ledje verbruikt in mA

[ Voor 34% gewijzigd door thijsi op 29-06-2010 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je even op het vraagteken achter achter het invoerveld drukt, dan krijg je wat informatie...

Er zijn standaard maten voor bierkratten, moet je even op google zoeken... Kon het nu zo 1,2,3 niet vinden, maar heb het weleens ergens zien staan, dus het moet wel lukken.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2010 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Maurits Cassee schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 15:51:
[...]

Enig idee wanneer binnenkort is? En kan er een sleutelschakelaar op jouw hKS, op de aan en uit links op dit plaatje (bij de LED):
[afbeelding]

Of is dat alleen aan/uit van de LED? Waar zou ik anders een schakelaar moeten maken op de hKS zodat de accu ontkoppeld wordt en dat de lader en voeding aanblijven zolang de stekker er in zit? Tussen de hKS en accu? Blijft de versterker dan aan op de netvoeding?
Met een beetje geluk kan ik vanavond eindelijk de bestelling de deur uit doen. Het zat nogal tegen doordat er een klein foutje in het programma dat ik gebruik zat waardoor de print niet wilde werken. Ik zal even de rest van je vragen proberen te beantwoorden :)

De "Uit" is de + en de - voor de uit schakelaar
De "Aan" is de + en de - voor de aan schakelaar
De "Led" is de + en de - voor de LED

Als je wilt dat je accu ontkoppeld wordt terwijl alles wel in het stopcontact zit moet je gewoon een simpele schakelaar tussen je accu zetten. Lukt dit je? Anders maak ik wel een tekening.
De versterker blijft dan inderdaad op de netvoeding :)
thijsi schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 16:12:
Het relais van de hKS kan makkelijk 24V schakelen, dat is het probleem niet. Alleen zal een TK2050 die op 24V werkt ook een stuk meer stroom trekken, en dit is waarschijnlijk wel teveel van het goede voor het relais. Verder is de hKS ook ingesteld op 11.5v voor 12v accu's en zal deze dus niet goed werken op een 24V accu. Met wat aanpassingen zoals een ander relais en wat andere weerstanden moet het wel werken.

[ Voor 23% gewijzigd door wesleytjuh op 29-06-2010 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoorde dat de lidl nog weleens acculaders heeft... Iemand een Lidl in de buurt die zeg nog heeft, of enig idee met wat voor regelmaat ze er zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emacee
wesleytjuh schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 17:47:
[...]
Met een beetje geluk kan ik vanavond eindelijk de bestelling de deur uit doen. Het zat nogal tegen doordat er een klein foutje in het programma dat ik gebruik zat waardoor de print niet wilde werken. Ik zal even de rest van je vragen proberen te beantwoorden :)

De "Uit" is de + en de - voor de uit schakelaar
De "Aan" is de + en de - voor de aan schakelaar
De "Led" is de + en de - voor de LED

Als je wilt dat je accu ontkoppeld wordt terwijl alles wel in het stopcontact zit moet je gewoon een simpele schakelaar tussen je accu zetten. Lukt dit je? Anders maak ik wel een tekening.
De versterker blijft dan inderdaad op de netvoeding :)
Top, dus dan nog rond de 2 á 3 weken voordat ze er zijn toch? Wat gebeurt er als je de aan en uit knopjes op de hKS bedient? Dat heeft uiteindelijk toch hetzelfde effect als mijn schakelaar (die moet wel lukken) en de stekker uit het stopcontact? Want jouw hKS schakelt automatisch over op de voeding als die wordt aangesloten ook al is de accu nog niet leeg, toch?
Bedankt voor de antwoorden, ik weet wat ik straks moet doen!
En is het mogelijk om hem met zwarte PCB te krijgen? (wat wordt daar de meerpijs&extra levertijd van?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Maurits Cassee schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 17:58:
[...]

Top, dus dan nog rond de 2 á 3 weken voordat ze er zijn toch? Wat gebeurt er als je de aan en uit knopjes op de hKS bedient? Dat heeft uiteindelijk toch hetzelfde effect als mijn schakelaar (die moet wel lukken) en de stekker uit het stopcontact? Want jouw hKS schakelt automatisch over op de voeding als die wordt aangesloten ook al is de accu nog niet leeg, toch?
Bedankt voor de antwoorden, ik weet wat ik straks moet doen!
En is het mogelijk om hem met zwarte PCB te krijgen? (wat wordt daar de meerpijs&extra levertijd van?)
Klopt van de levertijd:).
Als je de aanknop bedient zal de hKS overschakelen op accuspanning mits deze boven de 11.5v is.
Als je de uitknop bedient zal de hKS uitgaan en zal de voeding met de versterker verbonden zijn en de lader met de accu.
De schakelaars die gebruikt zijn in de hKS zijn momentschakelaars, deze druk je dus 1x in, en zullen dus alleen maar 1 signaaltje geven aan de hKS. Hier zit het verschil in met jouw schakelaar.
Je kan gewoon andere schakelaars gebruiken als meegeleverd, zolang het maar 2 moment schakelaars zijn. Ergens in dit topic stond nog een mooie moment schakelaar met 2 standen, deze zou je dan dus ook kunnen gebruiken in plaats van de 2 schakelaars.

[ Voor 5% gewijzigd door wesleytjuh op 29-06-2010 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emacee
wesleytjuh schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 18:08:
[...]
Als je de aanknop bedient zal de hKS overschakelen op accuspanning mits deze boven de 11.5v is.
Als je de uitknop bedient zal de hKS uitgaan en zal de voeding met de versterker verbonden zijn en de lader met de accu.
De schakelaars die gebruikt zijn in de hKS zijn momentschakelaars, deze druk je dus 1x in, en zullen dus alleen maar 1 signaaltje geven aan de hKS. Hier zit het verschil in met jouw schakelaar.
Je kan gewoon andere schakelaars gebruiken als meegeleverd, zolang het maar 2 moment schakelaars zijn. Ergens in dit topic stond nog een mooie moment schakelaar met 2 standen, deze zou je dan dus ook kunnen gebruiken in plaats van de 2 schakelaars.
Was dat toevallig deze? Die springt terug naar 0.
Maar als hij automatisch overschakelt op de netvoeding en acculader als die stroom krijgen is de uitknop toch niet nodig? Of doet hij dat niet? Waar moet ik kijken bij Conrad voor een vervangende momentschakelaar, druktoets/drukknop?
En is een zwarte PCB mogelijk, dan past het veel mooier bij mijn krat 8) ?

[ Voor 3% gewijzigd door Emacee op 29-06-2010 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impulzer
Gevonden op een site voor een leverancier van bierkrat haken voor een magazijn:
Soorten en afmetingen van de kratten:
[...knip knip...] Dit geldt voor bierkratten met een hoogte van 230 mm, zoals gevoerd door: Heineken, Schutters, Brands, Dommelsch, Amstel, Grolsch, Bavaria, Oranjeboom en enkele andere merken met een kratafmeting 230 mm hoog, 300 mm breed en 400 mm lang.

[ Voor 8% gewijzigd door Impulzer op 29-06-2010 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 18:08:
[...]

[...]
En wat als de hKS aan staat en zet dan de voeding aan, ik heb ergens gelezen dat jouw versie dan automatisch overgaat naar de netstroom, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niet genoeg geld voor zo'n hKS, dan maar zonder. Ik gok het er gewoon op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knaap37
  • Laatst online: 06-01-2021
Hoe sluit ik een 16V 4700µF aan op een TA2024?
En zorgt zo'n elco voor beter geluid, of is een elco eigenlijk helemaal niet nodig op een TA2024?
Kan iemand ook een link geven voor de juiste condensator voor een TA2024 op conrad.nl?

[ Voor 24% gewijzigd door knaap37 op 29-06-2010 18:40 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
- Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de eerste post van het topic door.

- Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!

- Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed.

- Linken naar conrad producten? Gebruik de directe productlink...