Het Krat- en Kistradio Topic [deel 8] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 80.283 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09 20:05
Ik ben van plan nog een versie drie te maken van mijn kistspeakers (en een 4e eigenlijk ook :+ )
Maar de derde wil ik over-the-top doen. Mijn plan is als volgt:

Ik wil een grote kist maken, met daarin een flinke 3-way subwoofer en twee midden/hoog speakers. Die zal ik waarschijnlijk moeten aansluiten op twee TA2024's, en daartussen een scheidingsfilter, toch? Dat word dan allemaal aangedreven door óf 1 flinke accu parallel aangesloten, of een kleinere per versterker.
Het zou zomaar kunnen dat ik hiervoor weer twee Li-Ion accu's bestel, want ze zijn zo heerlijk klein, licht en makkelijk aan te sluiten. Oh ja, weet iemand hoe je die dingen moet opladen? Ik heb niet het gevoel dat de oplader die ik erbij heb gekregen, inslusief amper passend omzetstukje, de accu laad :')

Kan iemand, Levi met zijn epic mspaint-kunsten bijvoorbeeld :+ , een voorbeeldaansluitinkje maken?
Ik heb namelijk geen idee hoe de scheidingsfilters werken, moet je daar ook nog iets op ijken oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 13:34

IWriteCode

Less = more

Ghe ghe... dat gevoel heb ik ook... ook heeft ie nogal weinig power... 150mA of zo.. en dan zou de accu met 6 uur laden vol zijn :S

Maar goed... ik heb zelf zo'n 12 5A TFT ding gekocht... die hang ik er een paar uur aan... dan zal het wel goed zijn...

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chevy250 schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 07:07:
[...]

waarom zou je een ingangs verzwakker er voor bouwen, de versterker heeft een instelbare ingang. onzin dus om dit er voor te bouwen.
Dit staat in de TS:
Let wel, je ingangssignaal moet voor de wooferversterker op beide kanalen gelijk zijn. Dus óf het linkeringangssignaal splitten naar beide ingangen op de versterker óf het rechteringangssignaal. Nog mooier is om de twee signalen te combineren. Hiervoor moet je twee weerstanden in de kabel aanbrengen zoals hier te zien. Het schema van deze stereo-to-mono converter vind je in deze post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:51
chevy250 schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 07:07:
[...]

waarom zou je een ingangs verzwakker er voor bouwen, de versterker heeft een instelbare ingang. onzin dus om dit er voor te bouwen.
Dit doe je omdat je beide kanalen samen neemt. Het is niet netjes om dan zomaar de twee lijnen samen te nemen omdat ze elkaar dan met een onbekende impedantie gaan belasten. Wel kun je natuurlijk gewoon 1 kanaal splitsen naar beide kanalen op de versterker, maar dan gaat er dus een kanaal verloren.
Jamal schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 10:15:
Ghe ghe... dat gevoel heb ik ook... ook heeft ie nogal weinig power... 150mA of zo.. en dan zou de accu met 6 uur laden vol zijn :S

Maar goed... ik heb zelf zo'n 12 5A TFT ding gekocht... die hang ik er een paar uur aan... dan zal het wel goed zijn...
Die voeding zou ik er niet aan hangen als ik jou was. Ten eerste is die er zeker niet voor gemaakt en ten tweede moet de li-ion accu met 12,6volt geladen worden dus de voeding zal weinig klaarspelen. Op Ebay zag ik trouwens dat er bij de 6800mAh een 350mA lader bij zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 13:34

IWriteCode

Less = more

Tja.. 350mA kan ook... in elk geval veel te weinig om em in 6 uur op te laden...

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cypher87
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 16:14
Ik wil binnenkort ook wat in elkaar zetten. Nu ben ik op zoek naar een backplate voor de aansluitingen. Weet iemand waar ik dat kan krijgen? Vast wel bij conrad, maar ik heb geen idee waar ik op moet zoeken (backplate levert niks op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-12-2020
We hebben hier een koelbox staan voor in de auto, hij wordt aangesloten op de sigarettenplug. Binnenin zit een sticker die waarop staat: 12V 5,5A.

Mijn vraag, werkt dit ook op mijn voeding van 12V 5A of moet ik perse een andere voeding aanschaffen die wel 5,5A levert?

Ik weet dat het niet over kistradio's gaat maar er zijn hier genoeg mensen met verstand van deze dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterBunny
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-08 08:18
misschien maar ga er niet vanuit, het staat er niet voor niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Boorr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-02-2022

De_Boorr

PSN: Deboorr

Verwijderd schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 19:26:
als je op bijvoorbeeld conrad zoekt naar een draaiknop of toestelknop.
voor potmeter moet je 6mm hebben meestal.
zoals deze.

http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=717533

knip je de potmeter iets af en zet je dit eroverheen.

ik heb het zelf nog niet geprobeert maar moet lukken ga er ook een bestellen is mooier. :)
misschien beetje lijm als er geen schroefje in zit of zelf een er in zetten.
Thanks, precies de info die ik zocht _/-\o_ . Ik dacht al in die richting, maarja vind het altijd vervelend als ik iets bestel en blijkt achteraf dat ik er niet meer aan heb.

Edit: Misschien ga ik wel voor zoiets, of deze is ook wel leuk.

[ Voor 28% gewijzigd door De_Boorr op 24-06-2010 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:46
Cypher87 schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 11:53:
Ik wil binnenkort ook wat in elkaar zetten. Nu ben ik op zoek naar een backplate voor de aansluitingen. Weet iemand waar ik dat kan krijgen? Vast wel bij conrad, maar ik heb geen idee waar ik op moet zoeken (backplate levert niks op).
Zoek eens op "Inbouwplaat" (is er ook in het zilver)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cypher87
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 16:14
Thanks! Precies wat ik zocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Boorr

De_Boorr

Cypher87 schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 13:55:
[...]

Thanks! Precies wat ik zocht!
Hij is vrij groot, maar wel een mooi plaatje, heb hem ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Painore schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 13:16:
We hebben hier een koelbox staan voor in de auto, hij wordt aangesloten op de sigarettenplug. Binnenin zit een sticker die waarop staat: 12V 5,5A.

Mijn vraag, werkt dit ook op mijn voeding van 12V 5A of moet ik perse een andere voeding aanschaffen die wel 5,5A levert?

Ik weet dat het niet over kistradio's gaat maar er zijn hier genoeg mensen met verstand van deze dingen.
Dit zal wel gaan hoor, gewoon even uitproberen. Na een tijdje controleren of de voeding niet mega heet is geworden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
  • Laatst online: 17-09 20:40

:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Boorr

De_Boorr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
Alle schakelaars, bussen etc. zitten in een kunststof profiel wat bouten aan de binnenkant van de kist is bevestigd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Ziet er erg pro uit hoor, super! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Boorr

De_Boorr

BBotman schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 16:10:
[...]

Alle schakelaars, bussen etc. zitten in een kunststof profiel wat bouten aan de binnenkant van de kist is bevestigd :)
Heb je geen foto van de buitenkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotsirxx
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-07 16:56
Beste Tweakers,

Heel erg veel dank voor alle informatie die ik in het inmiddels 8 delen tellende Krat- en Kistradio Topic heb mogen lezen. Het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://img822.imageshack.us/img822/6483/20856141794314107716075.th.jpg

Voor de vergroting zie: http://i45.tinypic.com/25z4cwg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
De_Boorr schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 16:32:
[...]

Heb je geen foto van de buitenkant?
U vraagt, wij draaien.

Afbeeldingslocatie: http://deltalabs.nl/kistbuiten.jpg

De kist is nog niet af, alleen de elektronica werkt. Van buiten wordt de kist matzwart met voor de frontbaffle een aluminium gaasrooster. Over de deksel komt rondom een hoeklijn te zitten die op de hoeken wordt gelast zodat 'ie echt goed vast zit :)

De hamvraag

Ik ga de eurostekker van mijn 12V voeding afknippen en aan een eurochassisding solderen zodat ik een stekker aan de achterkant van m'n kist kan aansluiten. Omdat ik niet zoveel ervaring met wisselstroom/230V/bestaande apparaten heb, heb ik mijn l33t paintskills aangesproken. Kan ik alles zo aansluiten? Het maakt toch geen donder uit hoe het aangesloten zit omdat het wisselspanning is? Alvast bedankt.

Afbeeldingslocatie: http://deltalabs.nl/aansluiting.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door BBotman op 24-06-2010 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emacee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-10 08:48
BBotman schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 17:08:
[...]
De hamvraag

Ik ga de eurostekker van mijn 12V voeding afknippen en aan een eurochassisding solderen zodat ik een stekker aan de achterkant van m'n kist kan aansluiten. Omdat ik niet zoveel ervaring met wisselstroom/230V/bestaande apparaten heb, heb ik mijn l33t paintskills aangesproken. Kan ik alles zo aansluiten? Het maakt toch geen donder uit hoe het aangesloten zit omdat het wisselspanning is? Alvast bedankt.

[afbeelding]
Ik heb ook dezelfde vraag, maar ook hier al eens gesteld:
En mijn toevoeging is, als ik de kabel met de niet passende DC plug van mijn lader afknip om de bijgeleverde DC plug van de TA2024 (SureElectronics) er op te solderen/kroonstenen, maakt het dan uit welke ik waar op doe en zo ja, hoe kom ik er achter welke + is en welke - ?
Afbeeldingslocatie: http://www.shokaifareast.com/images/Misc_Products/Cable%20Assy/2.5MM_DC_cable1.JPG
Is zo'n beetje hoe de kabel er uit ziet die bij de TA2024 hoort en de lader heeft 2 zwarte kabeltjes waar op 1 een dun grijs lijntje zit.

PV: 3080Wp 35° Z + 5600Wp 5° Z + 3210Wp 20° OW SWW: Hewalex 3kW - Nefit indirecte boilers 3x 80L - CV: Panasonic Aquarea J 9kW Monoblock op radiatoren en convectoren, geen buffervat of vloerverwarming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:58
[...]

U vraagt, wij draaien.

[afbeelding]

De kist is nog niet af, alleen de elektronica werkt. Van buiten wordt de kist matzwart met voor de frontbaffle een aluminium gaasrooster. Over de deksel komt rondom een hoeklijn te zitten die op de hoeken wordt gelast zodat 'ie echt goed vast zit :)

De hamvraag

[afbeelding]
klopt helemaal :)! Erg netjes gedaan trouwens dat paneel!

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
[...]

U vraagt, wij draaien.

[afbeelding]

De hamvraag

[afbeelding]
Mooie kist hoor! Ga je de handvatten nog dicht maken?
Bij wisselspanning maakt het inderdaad niet uit aan welke kant de nuldraad en fasedraad zitten.
Maurits Cassee schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 17:37:
[...]

Ik heb ook dezelfde vraag, maar ook hier al eens gesteld:
En mijn toevoeging is, als ik de kabel met de niet passende DC plug van mijn lader afknip om de bijgeleverde DC plug van de TA2024 (SureElectronics) er op te solderen/kroonstenen, maakt het dan uit welke ik waar op doe en zo ja, hoe kom ik er achter welke + is en welke - ?
[afbeelding]
Is zo'n beetje hoe de kabel er uit ziet die bij de TA2024 hoort en de lader heeft 2 zwarte kabeltjes waar op 1 een dun grijs lijntje zit.
Gaat helemaal goed dat plaatje van jou. Verder is de kant met het grijze lijntje de + kant. Ik hoop dat je niet de lader maar de voeding bedoeld. Lader kun je namelijk niet direct aansluiten op de ta2024. Bij de voeding maakt het zeker uit welke de + is. Dit is de kern van de plug die er nu op zit. Als die er af is kun je het meten met een multimeter op de V= stand (20V).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey

ik heb nou boxxen versterker en mp3 decoder

maar ik wil nog een volt meter maar waar kun je die halen ?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2010 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauko12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:55

kauko12

No risk, No fun

Verwijderd schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 18:49:
hey

ik heb nou boxxen versterker en mp3 decoder

maar ik wil nog een volt meter maar waar kun je die halen ?
ebay.nl zijn goedkoop

EDIT

Voor de mensen die een li-ion accu van ebay hebben: Ik heb zelf een andere lader erbij gekocht die 1Ah laat ;)
gaat veel sneller want die van mij lade met 200mAh
linkje

[ Voor 43% gewijzigd door kauko12 op 24-06-2010 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Is er al iemand dat een hKS printplaat verkoopt? Liefst incl onderdelen (of toch minstens DPDT relais, de rest kan ik nog wel in de lokale elektronicawinkel vinden)
Ik heb er namelijk een vóór 1 juli nodig (kratje foolproof maken voor op scoutskamp).
Graag een DM :)

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
Scoutskamp JubJam ?

mensen die naar jubjam gaan, misschien ff DM beginnen met meerdere personen, zodat we ff kunnen spreken over wie waar zit enzo, das hip

maar nu ff ontopic,
ik ga volgende week nog ff zwart verven en dan update ik jullie weer met foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Nee iets in België helaas

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:42

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

duifi schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 21:54:
Scoutskamp JubJam ?

mensen die naar jubjam gaan, misschien ff DM beginnen met meerdere personen, zodat we ff kunnen spreken over wie waar zit enzo, das hip
Ik blijf het nog steeds 1 van de meest briljant slechte namen vinden die ze hebben kunnen verzinnen 8)7

Wikipedia: Yab Yum

Overigens ga ik niet hoor :> Heb nog andere verplichtingen eerst :')

[ Voor 8% gewijzigd door Touchdomex op 24-06-2010 22:14 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
en daarom heet het ook jubjam en niet yabyum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:42

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

duifi schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 22:35:
en daarom heet het ook jubjam en niet yabyum
Zo noemen het wij binnen onze groep allang niet meer :+ YabYum is veel leuker om te zeggen >:) Iedereen begrijpt je ook

[ Voor 4% gewijzigd door Touchdomex op 24-06-2010 22:36 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emacee
Michel5128 schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 17:59:
[...]
Gaat helemaal goed dat plaatje van jou. Verder is de kant met het grijze lijntje de + kant. Ik hoop dat je niet de lader maar de voeding bedoeld. Lader kun je namelijk niet direct aansluiten op de ta2024. Bij de voeding maakt het zeker uit welke de + is. Dit is de kern van de plug die er nu op zit. Als die er af is kun je het meten met een multimeter op de V= stand (20V).
Bedoelde inderdaad de voeding en de lader sluit ik los aan totdat ik een hKS heb.
Wat moet er op de multimeter staan bij + en wat bij - ?
Ik heb nog nooit van mijn leven een multimeter gebruikt en toch een tweaker zijn, kun je nagaan 8)7

PV: 3080Wp 35° Z + 5600Wp 5° Z + 3210Wp 20° OW SWW: Hewalex 3kW - Nefit indirecte boilers 3x 80L - CV: Panasonic Aquarea J 9kW Monoblock op radiatoren en convectoren, geen buffervat of vloerverwarming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Heb je de rode pen op de plus en de zwarte op de min dan zal de multimeter enkel de waarde aangeven. Is het andersom dan wordt de waarde voorgegaan door een -.
Afbeeldingslocatie: http://www.eng.cam.ac.uk/DesignOffice/mdp/electric_web/AC/02268.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Boorr

De_Boorr

Heeft iemand nog tips voor het "uithollen" van een bierkrat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotsirxx
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-07 16:56
De_Boorr schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 23:51:
Pfffff, bij mij was het gewoon brute kracht. Eerst het overgrote deel van de binnenkant weggezaagd, daarna, nadat er wat meer ruimte was, even keurig alle restantjes weggezaagd. Gaat vrij snel. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxyDrokz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-10 19:13
Grote klappen, snel thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Laatst online: 20:06
Met een kniptang de middenstukken dus die tussen de biervierkanten zitten xD. En dan met een dremel via de onderkant de staanders los zagen en dan met een bijtel die delen aan de zijkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Boorr

De_Boorr

tweakG5 schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 01:54:
[...]

Met een kniptang de middenstukken dus die tussen de biervierkanten zitten xD. En dan met een dremel via de onderkant de staanders los zagen en dan met een bijtel die delen aan de zijkant.
Aardig kutkarweitje dus... Gelukkig hoef ik maar een half kratje :D Twijfel nog tussen Brand, Bavaria of Primus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb de volgende MP3-decoder op het oog, volgens mij is dit degene die ook op kratradio.nl te koop staat en zo te zien heeft BBotman hem succesvol ingebouwd (kist ziet er overigens zeer net uit!)

Ik vraag me even af hoe ik deze het beste aansluit?

Het gaat dan vooral om deze afbeelding:
Afbeeldingslocatie: http://img.auctiva.com/imgdata/1/2/6/9/4/2/9/webimg/372170835_o.jpg
Eigenlijk drie vraagjes:
  1. Is de audio-input een extra input, of wordt die gebruikt om het apparaat als het ware op zichzelf aan te sluiten (die op kratradio.nl heeft wel een extra aux-ingang, maar weet niet of dit exact de zelfde is)
  2. Hoe sluit ik deze precies aan op de TA2024, als ik me niet vergis heeft de TA2024 namelijk een input met zo een 3 pins ding en deze heeft als ik me niet vergis een 2pins uitgang (ik ga er even van uit dat "speaker audio access" iets te maken heeft met de output van geluid...)
  3. 3.5-5V, dat is toch best op te lossen met een autolader voor bijvoorbeeld een iPod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Bijna hetzelfde als die van kratradio.nl inderdaad, die werkt alleen wel direct op 12v. Helaas werken deze die nu op Ebay staan niet samen met een ta2024 door een missende connector. Die 'speaker audio access' is bedoeld om direct speakers op aan te sluiten, dit bordje heeft zelf 2x3watt vermogen.

Zelf heb ik ook dat bordje van Ebay, maar origineel zat er nog een output connector op zoals in deze handleiding te zien. Misschien dat je die AUX stekker los kunt solderen en kunt verplaatsen. Dan kun je de bijgeleverde stekker gebruiken naar de ta2024. Hecht je erg veel waarde aan de AUX ingang zul je de gekleurde draadjes van de ta2024 er direct op moeten solderen. Dus zo:
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/331f2a1.jpg
Verder kun je inderdaad 5 volt krijgen door een autoadapter er tussen te zetten of een 7805 spanningsregelaar + bijbehorende condensatoren te gebruiken.

[ Voor 37% gewijzigd door Michel5128 op 25-06-2010 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
wesleytjuh schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 17:38:
[...]

klopt helemaal :)! Erg netjes gedaan trouwens dat paneel!
Dankje, het aansluiten van dat eurochassis inbouwding is overigens gelukt :)
Michel5128 schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 17:59:
[...]

Mooie kist hoor! Ga je de handvatten nog dicht maken?
Bij wisselspanning maakt het inderdaad niet uit aan welke kant de nuldraad en fasedraad zitten.
Ja, er komen insteekhandvaten van Conrad in te zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
Michel5128 schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 10:48:
Bijna hetzelfde als die van kratradio.nl inderdaad, die werkt alleen wel direct op 12v. Helaas werken deze die nu op Ebay staan niet samen met een ta2024 door een missende connector. Die 'speaker audio access' is bedoeld om direct speakers op aan te sluiten, dit bordje heeft zelf 2x3watt vermogen.

Zelf heb ik ook dat bordje van Ebay, maar origineel zat er nog een output connector op zoals in deze handleiding te zien. Misschien dat je die AUX stekker los kunt solderen en kunt verplaatsen. Dan kun je de bijgeleverde stekker gebruiken naar de ta2024. Hecht je erg veel waarde aan de AUX ingang zul je de gekleurde draadjes van de ta2024 er direct op moeten solderen. Dus zo:
[afbeelding]
Verder kun je inderdaad 5 volt krijgen door een autoadapter er tussen te zetten of een 7805 spanningsregelaar + bijbehorende condensatoren te gebruiken.
Ik heb deze van ebay!!! en ben hem vandaag in me kistje aan het maken!
Bij mij zat er gewoon een output connector op en zaten er gewoon kabeltjes bij voor zowel line in als line out.

Ik heb een 12V->USB adapter gesloopt en die gebruikt om het decodertje van voeding te voor zien.
wel heel goed opletten want op het bordje staat welke + en - is en dan blijkt dat zwart + is en rood - 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ziglar
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-08 14:03

Ziglar

humulus lupulus

Hola mensen
eindelijk mijn kratradio zo goed als af, de buitenkant was een amstel krat, hier de binnenkant uitgehaald, behalve het framewerk van de bodem, de planken mooi gezaagd en een likje verf gegeven.
dat de laptop op 25% stond deden mijn oren zeer, dus dat gaat wel goed komen als ik het zo hoor:P

YouTube: Bierkrat-radio

Inhalt:
2x500watt boxen
2x60 watt boxen
3,5" jack ingang
cinch ingang
6,25" jack ingang
2x 7Ah Gelaccu
ta2024 MODDED versie

[ Voor 73% gewijzigd door Ziglar op 25-06-2010 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ziglar

Ziglar

humulus lupulus

bijtel + hamer
slijpschijf op boormachine
ijzerzaagje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
Jamal schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 07:31:
[...]

Wat is de spanning als je die meet op het moment dat alles is aangesloten en het draait?
5,2v dus dat is eigenlijk nog te veel toch nog maar ff kijken of het beter gaat met een diode er tussen (als ik een diode heb gevonden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
basdejongg schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 12:00:
bijtel + hamer
slijpschijf op boormachine
ijzerzaagje
vergeet de "dremel" niet!

met een scherpe bijtel gaat het ook goed zonder hamer O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ziglar

Ziglar

humulus lupulus

vergeet de "dremel" niet!

met een scherpe bijtel gaat het ook goed zonder hamer O-)
Niet iedereen heeft zo'n ding, ik heb het meeste gebruik gemaakt van een slijpschijf op boormachine, eerst bovenin alle ribben doorgezaagd, en vervolgens met de slijpschijf haaks ze onderin afgeslepen. daarna met een schuurschijf op boormachine de bodem vlak gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michel5128 schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 10:48:

[afbeelding]
Er zit dus inderdaad een aux ingang op (joepie!)
De ta2024 erop solderen moet wel lukken...
Dan weet ik even genoeg :)
boppos schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 11:49:
[...]
Ik heb een 12V->USB adapter gesloopt en die gebruikt om het decodertje van voeding te voor zien.
wel heel goed opletten want op het bordje staat welke + en - is en dan blijkt dat zwart + is en rood - 8)7
Dat vond ik inderdaad ook erg verwarrend, nadat er rook uit de printplaat kwam en ik het eens van dichterbij bekeek zag ik ook + en - staan ja...
basdejongg schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 11:55:
[...]
Inhalt:
2x500watt boxen
2x60 watt boxen
3,5" jack ingang
cinch ingang
6,25" jack ingang
2x 7Ah Gelaccu
ta2024 MODDED versie
Mag ik vragen waarom je drie verschillende ingangen erop hebt zitten?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2010 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Boorr

De_Boorr

Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 08:25:
Hallo,

Ik heb de volgende MP3-decoder op het oog, volgens mij is dit degene die ook op kratradio.nl te koop staat en zo te zien heeft BBotman hem succesvol ingebouwd (kist ziet er overigens zeer net uit!)
Is het probleem bij deze niet dat hij niet werkt op 12v? Overigens klik je gewoon het stekkertje dat meegeleverd wordt in de TA2024.

Edit: Al beantwoord zie ik. Overigens incl. verzending komt hij bijna op dezelfde prijs als op kratradio.nl en hoef je er niets tussen te plaatsen...

[ Voor 12% gewijzigd door De_Boorr op 25-06-2010 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eko990
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-12-2021
Ik kan helaas niet naar JubJam100, kom er net achter dat ik dan op vakantie ben |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De_Boorr schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 15:01:
[...]

Is het probleem bij deze niet dat hij niet werkt op 12v? Overigens klik je gewoon het stekkertje dat meegeleverd wordt in de TA2024.

Edit: Al beantwoord zie ik. Overigens incl. verzending komt hij bijna op dezelfde prijs als op kratradio.nl en hoef je er niets tussen te plaatsen...
Van die verzendkosten klopt niet helemaal, er zijn geen verzendkosten, en met best offer doet ie hem weg voor $15,- en dat is op dit moment ongeveer €13,- (inc. verzendkosten) terwijl die op kratradio €25,- ex. verzendkosten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impulzer
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-07 13:49
Kan iemand een duidelijke foto oid posten over hoe je alles aansluit op je accu? En welke onderdelen moet ik eigenlijk aansluiten op de accu? (Ik heb een TA2024, hKS, Acculader, speakers).

Kratradio: Raveland TRX 69 - 6X9" Speakers // TA2024 Versterker (Modded) // hKS // 12v Loodgelaccu // Loodacculader AL 600 // USB/SD Mp3 Player

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Boorr

De_Boorr

Impulzer schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 18:51:
Kan iemand een duidelijke foto oid posten over hoe je alles aansluit op je accu? En welke onderdelen moet ik eigenlijk aansluiten op de accu? (Ik heb een TA2024, hKS, Acculader, speakers).
Check even kratradio.nl voor het aansluiten van de accu op je TA2024. De HKS sluit je daar tussen aan. De speakers sluit je aan op de daarvoor bestemde ingangen van je TA2024, staat ook op kratradio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impulzer
De_Boorr schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 19:00:
[...]

Check even kratradio.nl voor het aansluiten van de accu op je TA2024. De HKS sluit je daar tussen aan. De speakers sluit je aan op de daarvoor bestemde ingangen van je TA2024, staat ook op kratradio.nl
Ik weet het schema wel, maar ik bedoel echt hoe sluit ik het aan? Speakerkabel deels strippen en om die + en - polen van de accu heen draaien of hoe werkt dat? Ik zie daar niets over op kratradio.nl en ik heb echt 0,0 verstand van accu's...

Kratradio: Raveland TRX 69 - 6X9" Speakers // TA2024 Versterker (Modded) // hKS // 12v Loodgelaccu // Loodacculader AL 600 // USB/SD Mp3 Player

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Impulzer schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 19:10:
[...]

Ik weet het schema wel, maar ik bedoel echt hoe sluit ik het aan? Speakerkabel deels strippen en om die + en - polen van de accu heen draaien of hoe werkt dat? Ik zie daar niets over op kratradio.nl en ik heb echt 0,0 verstand van accu's...
Dit kan je doen met zogenaamde Faston stekkertjes:
Afbeeldingslocatie: http://uk.farnell.com/productimages/farnell/standard/42347430.jpg

Deze "knijp" je (het rode gedeelte) op je kabel en kan je dan zo over de lipjes van je accu heen schuiven!
De_Boorr schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 20:59:
[...]

Ook wel schoentjes genoemd :)
Haha dat is dus het woord waar ik maar niet op kon komen!

[ Voor 15% gewijzigd door wesleytjuh op 25-06-2010 21:06 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impulzer
wesleytjuh schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 19:16:
[...]

Dit kan je doen met zogenaamde Faston stekkertjes:
[afbeelding]

Deze "knijp" je (het rode gedeelte) op je kabel en kan je dan zo over de lipjes van je accu heen schuiven!
Dat wilde ik even weten! Bedankt man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Boorr

De_Boorr

Impulzer schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 19:20:
[...]
Dat wilde ik even weten! Bedankt man!
Ook wel schoentjes genoemd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impulzer
Nog even één vraagje voor ik alles aan ga sluiten. Klopt onderstaand schema dat ik gemaakt heb, met name de gele aansluitpuntjes?

Dus je sluit de versterker aan op de hKS in plaats van direct op de accu?

Afbeeldingslocatie: http://img718.imageshack.us/img718/1756/schemaw.jpg

Sorry voor de vele vragen, wil alles even zeker weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
Impulzer schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 21:17:
Nog even één vraagje voor ik alles aan ga sluiten. Klopt onderstaand schema dat ik gemaakt heb, met name de gele aansluitpuntjes?

Dus je sluit de versterker aan op de hKS in plaats van direct op de accu?

[afbeelding]

Sorry voor de vele vragen, wil alles even zeker weten ;)
Die uitknop klot soweiso niet, je onderbreekt of de - of de +, niet tegelijk. Ook lijkt het me niet dat je je lader aansluit op de HKS, maar op de accu. Echter heb ik geen idee van de werking van de HKS dus pin me hier niet op vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impulzer
Painore schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 22:04:
[...]

Die uitknop klot soweiso niet, je onderbreekt of de - of de +, niet tegelijk. Ook lijkt het me niet dat je je lader aansluit op de HKS, maar op de accu. Echter heb ik geen idee van de werking van de HKS dus pin me hier niet op vast.
Die aan en uit knop heet lredev erop gezet dus dat lijkt me sowieso wel goed zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb me boksen binnen nou nog mp3decoder bestellen en vesrterker en dan bouwen :P

over die schakelaar heb ik ook geen verstand van srry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc55
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-02 19:05
[...]

Het klopt wel, je sluit alles aan op de hks. Als die aan staat is de accu met de versterker verbonden en als die uit slaat is die met de lader verbonden en de versterker met de voeding (als die er is).

Edit: ff een tekeningetje gemaakt, groen is aan en blauw is uit.

Afbeeldingslocatie: http://img156.imageshack.us/img156/4660/hkss.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Mc55 op 25-06-2010 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impulzer
Mc55 schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 23:08:
[...]

Het klopt wel, je sluit alles aan op de hks. Als die aan staat is de accu met de versterker verbonden en als die uit slaat is die met de lader verbonden en de versterker met de voeding (als die er is).

Edit: ff een tekeningetje gemaakt, groen is aan en blauw is uit.

[afbeelding]
Oke dan, dus het hele schema wat ik heb gemaakt klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc55
  • Laatst online: 17-02 19:05
Ja klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impulzer
Bedankt voor de info Mc55 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 09:06
[...]

Hehe, je hebt deels gelijk painore. Die + en - op de hKS aanknop en hKS uitknop zijn niet echt plus of min zoals jij het ziet. Het is gewoon een maakcontactje, die de hKS laat schakelen.

De lader sluit je overigens JUIST WEL aan op de hKS, dat is de helft van het idee van dat aparaatje. In de hKS aanstand is gewoon de accu verbonden met versterker en de voeding en lader nergens mee (behalve de hKS zelf). In de hKS uitstand is de accu verbonden met de lader en de versterker met de voeding.

Ik heb toevallig vandaag voor iemand wat spulletjes aan elkaar gebreid, in ieder geval volgens onderstaand schema:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IoxmbU3d84PpwiiuapPHlqbY/full.png

Het stukje regenbooglintkabel heb ik gebruikt voor de "hKS aanknop", "hKS uitknop" en "hKS aan LED"
Verder is er nog een schakelaartje om de versterker uit te kunnen zetten als de "hKS in de uitstand staat (tijdens het laden) en er ook een voeding is ingebouwd.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DX4VUc6ZE16bfSaqoBEXD6bI/full.jpg

Beetje rommelig :P :
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5SpoCSyti0Wi9hC2DUi2cefu/full.jpg
Impulzer schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 22:39:
[...]

Die aan en uit knop heet lredev erop gezet dus dat lijkt me sowieso wel goed zitten ;)
No worries, das dik in orde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertt
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-04 23:48
lredev schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 15:21:

Die elco zit daar erg raar. Die moet parallel op de VDC ingang van de TK2050, zo kort mogelijk erop. Verder best ok volgens mij. Nice P4iNtSkilz0rX :+
(beetje late reactie maarja :P )
Ik dacht dat de elco ook werkt voor de andere apparaten die stroom nodig hebben zoals de scheidingsfilter, ledjes enz. of zie ik dat verkeerd dat alleen de versterker een elco nodig heeft. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Boorr

De_Boorr

Hoe kom je aan een hKS eigenlijk? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Robbertt schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 10:04:
[...]

(beetje late reactie maarja :P )
Ik dacht dat de elco ook werkt voor de andere apparaten die stroom nodig hebben zoals de scheidingsfilter, ledjes enz. of zie ik dat verkeerd dat alleen de versterker een elco nodig heeft. :?
Als iets het nodig heeft, dan is het inderdaad de versterker. Maar eigenlijk alleen als de voeding wat krap bemeten is.
De_Boorr schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 11:02:
[...]

Hoe kom je aan een hKS eigenlijk? :Y)
Van mij :-) of natuurlijk zelf maken, is wat gepriegel en gedoe, maar best leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impulzer
lredev, als ik alles helemaal uit wil zetten met de opstelling die ik nu heb, hoe doe ik dat dan? Want als ik op dat rode knopje drukt gaat de lader aan en als ik op groen druk kan ik spelen.

(opstelling: iPod, versterker, speakers, hKS, accu, acculader)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Impulzer schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 12:43:
lredev, als ik alles helemaal uit wil zetten met de opstelling die ik nu heb, hoe doe ik dat dan? Want als ik op dat rode knopje drukt gaat de lader aan en als ik op groen druk kan ik spelen.

De hKS kan in principe alleen maar wisselen tussen 2 standen:

Stand 1(uit):
  • Versterker aan (optionele) voeding
  • Accu aan (optionele) lader
Stand 2(aan):
  • Versterker aan accu
  • Voeding en Lader niet aangesloten
Wat je nu kan doen om je lader los te koppelen is een schakelaar tussen je lader zetten. Maar je kan natuurlijk ook gewoon een schakelaar tussen je accu zetten, dan weet je helemaal zeker dat er niks met de accu gedaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Impulzer schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 12:43:

stekker uit het stopcontact / of een schakelaar tussen de plus van de versterker en de hks

Like this:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VYxM50TRu3ALb4WwjLmSrCql/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:lees de topicwaarschuwing

[ Voor 163% gewijzigd door teacher op 27-06-2010 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emacee
Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 19:33:
maar nu andere vraag,je kunt gel accu's niet opladen met gewone acculader maar ik heb hier thuis eentje liggen en dat is eentje voor verschillende accu's,deze:
kan da wel met deze?
staat onder rechts aan zeikant iets met gelaccu,13,8 ofzo
http://www1.conrad.nl/scr...&p_catalog_max_results=20
Je moet de directe productlink gebruiken bij Conrad, hij is voor ons nu niet leesbaar.

Mijn idee is nu om dit zo te maken:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4143/4735785623_fdd7341ecd.jpg
Dat kan toch gewoon? Dan kan ik daar namelijk mijn lader en voeding op aansluiten voor aan de hKS die ik ga bestellen. Daarnaast hoef ik dan maar één chassisdeel in mijn flightcase-krat te bouwen. Ik heb net de eerste plankjes gezaagd en alle onderdelen zijn binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Maurits Cassee schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 20:42:
[...]

Je moet de directe productlink gebruiken bij Conrad, hij is voor ons nu niet leesbaar.

Dat kan toch gewoon? Dan kan ik daar namelijk mijn lader en voeding op aansluiten voor aan de hKS die ik ga bestellen. Daarnaast hoef ik dan maar één chassisdeel in mijn flightcase-krat te bouwen. Ik heb net de eerste plankjes gezaagd en alle onderdelen zijn binnen.
Ik zie geen plaatje :P

inmiddels wel, en dan zou ik dit aanraden:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XuR6S3KoCJGphPPOLo85ZlQr/full.jpg
Scheelt weer ruimte en spullen!
Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 19:33:
jaa,ik weet alles nu zo'n beetje heb hele topic afgelezen (a)
Niet liegen he! :>
maar nu andere vraag,je kunt gel accu's niet opladen met gewone acculader maar ik heb hier thuis eentje liggen en dat is eentje voor verschillende accu's,deze:
kan da wel met deze?
[url]...[/url]

staat ergens in beschijving--Geschikt voor: Open, onderhoudsvrij, AGM, GEL en lood-calcium accu's
Het gaat om de laadstroom en accucapaciteit (zoals in de topicstart staat). Dus even goed het product linken (Zoals in de topicwarning staat) en dan kunnen we je wel helpen.

[ Voor 43% gewijzigd door lredev op 26-06-2010 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emacee
Moet je beter kijken ;)
Was hem eventjes vergeten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan da wel met deze?
http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=855271

staat ergens in beschijving--Geschikt voor: Open, onderhoudsvrij, AGM, GEL en lood-calcium accu's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impulzer
wesleytjuh schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 17:53:
[...]

Wat je nu kan doen om je lader los te koppelen is een schakelaar tussen je lader zetten. Maar je kan natuurlijk ook gewoon een schakelaar tussen je accu zetten, dan weet je helemaal zeker dat er niks met de accu gedaan wordt.
En hoe bouw ik een schakelaar voor de accu dan of tussen de plus van de versterker en de hKS?

[ Voor 187% gewijzigd door Impulzer op 26-06-2010 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 20:53:

kan da wel met deze?

Wat is de capaciteit van de accu? staat vermeld in "Ah", bijvoorbeeld 7,2 Ah. Een fotootje kan ook helpen.
Maurits Cassee schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 20:45:
Moet je beter kijken ;)
Was hem eventjes vergeten :P
Ah! Zie mijn edited post hier: lredev in "Het Krat- en Kistradio Topic [deel 8]"
Impulzer schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 20:54:
[...]

En hoe bouw ik een schakelaar voor de accu dan of tussen de plus van de versterker en de hKS?
Wat wil je precies bereiken? Dat de accu niet geladen wordt als de stekker in het stopcontact zit?

Wellicht ten overvloede:
hKS uit (led uit) = accu gekoppeld aan lader en versterker aan de eventuele voeding
hKS aan (led aan) = accu gekoppeld aan versterker en verder alles ontkoppeld.

[ Voor 38% gewijzigd door lredev op 26-06-2010 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de accu is 12 ah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impulzer
lredev schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 21:01:

Wat wil je precies bereiken? Dat de accu niet geladen wordt als de stekker in het stopcontact zit?

Wellicht ten overvloede:
hKS uit (led uit) = accu gekoppeld aan lader en versterker aan de eventuele voeding
hKS aan (led aan) = accu gekoppeld aan versterker en verder alles ontkoppeld.
Ik wil eigenlijk gewoon weten wat ik nou moet doen als ik de kratradio niet gebruik. Dan druk ik op dat rode knopje zodat de versterker uit gaat en de accu op de lader gaat, maar als het niet nodig is om de accu op te laden, laat ik gewoon de stekker los en dan is het ook goed of niet? Want het lampje op de acculader gaat dan wel branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Impulzer schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 20:54:
[...]

Gewoon de + (rode) draad van de accu onderbreken met een wip schakelaartje :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emacee
Top, dat kan gewoon met dubbele faston's? Maakt het uit waar je + en - aansluit aangezien het wisselspanning is? En kan ik alsnog doen wat ik in gedachte heb (aangezien ik dan niet mijn voeding en lader hoef te modificeren en ze ook voor iets anders kan gebruiken mocht dat ooit nodig zijn.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impulzer
wesleytjuh schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 21:12:
[...]

Gewoon de + (rode) draad van de accu onderbreken met een wip schakelaartje :).
En hoe doe je dat? (ik ben echt leek op dit gebied, vond het al mooi dat m'n kratradio in één keer werkte :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan da wel met deze?

de gelaccu is 12 ah[/quote]
[quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-10 15:30

tomtommie

Alaaf!

Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 09:14:
kan da wel met deze?

de gelaccu is 12 ah[/quote]
[quote]
moet geen probleem zijn, kijk anders even in het boekje als je meer wilt weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Maurits Cassee schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 22:16:
[...]

Top, dat kan gewoon met dubbele faston's? Maakt het uit waar je + en - aansluit aangezien het wisselspanning is? En kan ik alsnog doen wat ik in gedachte heb (aangezien ik dan niet mijn voeding en lader hoef te modificeren en ze ook voor iets anders kan gebruiken mocht dat ooit nodig zijn.)?
Jouw plan kan ook hoor! En omdat wisselspanning geen echte + en - heeft maar een nul- en fasedraad maakt het niet uit welke je waar doet, als je de middelste pin maar gebruikt voor de aarde. ;)
Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 09:14:
kan da wel met deze?

de gelaccu is 12 ah\
Na 1 keer lezen we je vraag ook wel hoor. :) Die lader geeft een veel te hoge laadspanning voor zulke kleine gelaccu's (14,4v). Ook start hij met een te hoge laadstroom, tenzij je iedere keer op dat knopje drukt zodat hij naar motoraccu schakelt. Je kunt beter deze gebruiken: http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=200600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
Vandaag eindelijk mijn autolader binnen gekregen!

Afbeeldingslocatie: http://img193.imageshack.us/img193/8909/ssshx.jpg

Als ik de USB aansluiting los soldeer en de + op 1. en de - op 2. aansluit, vervolgens het volgende schema aansluit en dan weer de USB aansluiting moet het werken?

Afbeeldingslocatie: http://img695.imageshack.us/img695/6923/dddii.png

De gebruikte weerstanden zijn gewoon koolweerstanden als ik me niet vergis? Kan ik hiervoor gewoon deze gebruiken? Het zijn dus: koolweerstanden 0,25W 5%

[ Voor 29% gewijzigd door Painore op 27-06-2010 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de een zegt wel en de ander niet,wel/niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:18
Painore, die buitenste aansluitingen zijn +5V en GND, de binnenste 2 de data aansluitingen.

Heb je een multimeter? Dan kun je het schema bouwen en dan meten wat voor spanning er uit je weerstandjes komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 14:37:
de een zegt wel en de ander niet,wel/niet?
Als je hem hebt liggen, gewoon gebruiken. T' is niet de minste acculader.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
ThinkPadd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 14:44:
Painore, die buitenste aansluitingen zijn +5V en GND, de binnenste 2 de data aansluitingen.

Heb je een multimeter? Dan kun je het schema bouwen en dan meten wat voor spanning er uit je weerstandjes komt.
Thanks voor de snelle reactie!

Nog geen multimeter, wel een voltmerer alleen is het bereik daarvan 7.5V- 20V, daar heb ik dus ook helemaal niks aan.

Ik heb de weerstandjes nog niet aangeschaft, dus kan hem nog niet bouwen. Enig idee of koolweerstanden 0,25W 5% tolerantie goed zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maurits Cassee schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 20:42:
[...]
[afbeelding]
Dat was ook mijn plan, kan je even laten weten als het gelukt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DionysuZ
  • Laatst online: 21-07 21:02
Hallo Leute,

ik heb mijn kratje werkend, alleen de potentiometer wil nog niet echt werken. Heb het aangesloten zoals het schema in de TS maar dan werkt het vreemd, als ik hem vol open draai krijg ik nog steeds niet vol volume, als ik hem volledig zacht draai krijg ik geluid links en rechts niks. Ik zal het vast verkeerd hebben aangesloten, maar heb het 3x gecontroleerd en kan niks vinden.

Voor nu heb ik hem maar afgekoppeld en dan klinkt het kratje echt fijn. Ook al is hij nog niet volledig luchtdicht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emacee
Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 14:55:
[...]

Dat was ook mijn plan, kan je even laten weten als het gelukt is?
Zal ik doen, ga deze week dit uitproberen en laat je dan weten of het gelukt is! Met een hKs kan ik (nog) niet proberen aangezien ik nog geen hKS bij wesleytjuh kan bestellen en ik hem zelf niet kan maken. Daarvoor zul je nog even geduld moeten hebben maar als de stroom het doet in de stekkerdoos dan moet het wel lukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impulzer
M'n kratradio is (bijna) af! Alleen nog een deksel maken en dan is hij helemaal klaar :D Het heeft in totaal een weekendje gekost maar het resultaat mag er wezen :9

Inhoud:
- Raveland TRX 69 - 6X9" Speakers
- TA2024 Versterker (Modded)
- hKS (Happer KratSafe)
- Conrad Energy loodaccu 12V 7Ah
- Loodacculader AL 600 Compact 2/6/12 V
- iPod

Voorkant:
Afbeeldingslocatie: http://img153.imageshack.us/img153/9674/kratradio1.jpg

Totaalplaatje:
Afbeeldingslocatie: http://img411.imageshack.us/img411/1972/kratradio2.jpg

Binnenkant:
Afbeeldingslocatie: http://img293.imageshack.us/img293/8879/kratradio3.jpg

Zodra ook de deksel erop zit zal ik dat ook nog even posten :)

[ Voor 9% gewijzigd door Impulzer op 27-06-2010 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Ziet er goed uit impulzer! Mooie hKS ook O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

Hertog Jan - Echt bier.

Mooi kratje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iNFiNiTY- schreef op zondag 27 juni 2010 @ 17:56:
Hertog Jan - Echt bier.

Mooi kratje.
Helemaal eens!
Impulzer schreef op zondag 27 juni 2010 @ 16:29:
M'n kratradio is (bijna) af! Alleen nog een deksel maken en dan is hij helemaal klaar :D Het heeft in totaal een weekendje gekost maar het resultaat mag er wezen :9

Inhoud:
- Raveland TRX 69 - 6X9" Speakers
- TA2024 Versterker (Modded)
- hKS (Happer KratSafe)
- Conrad Energy loodaccu 12V 7Ah
- Loodacculader AL 600 Compact 2/6/12 V
- iPod

Voorkant:
[afbeelding]

Totaalplaatje:
[afbeelding]

Binnenkant:
[afbeelding]

Zodra ook de deksel erop zit zal ik dat ook nog even posten :)
Ziet er leuk uit, ik wou eigenlijk een kistradio maken, maar nu ik zo een HJ krat zie wordt de speakerkrat ook wel weer aantrekkelijk :S
Maurits Cassee schreef op zondag 27 juni 2010 @ 16:05:
[...]

Zal ik doen, ga deze week dit uitproberen en laat je dan weten of het gelukt is! Met een hKs kan ik (nog) niet proberen aangezien ik nog geen hKS bij wesleytjuh kan bestellen en ik hem zelf niet kan maken. Daarvoor zul je nog even geduld moeten hebben maar als de stroom het doet in de stekkerdoos dan moet het wel lukken ;)
Dat zou super zijn! De HKS maakt niet zo uit, dat geloof ik wel, de stroom in de stekkerdoos krijgen lijkt me misschien ietwat lastig, hoewel, als je de kabel doorknipt moet het zo ook gefixt zijn lijkt me.

Wat ik me ook nog afvraag; waarom gebruikt iedereen tulpjes? En niet gewoon een 3.5 jack?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2010 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DionysuZ schreef op zondag 27 juni 2010 @ 15:15:
Hallo Leute,

ik heb mijn kratje werkend, alleen de potentiometer wil nog niet echt werken. Heb het aangesloten zoals het schema in de TS maar dan werkt het vreemd, als ik hem vol open draai krijg ik nog steeds niet vol volume, als ik hem volledig zacht draai krijg ik geluid links en rechts niks. Ik zal het vast verkeerd hebben aangesloten, maar heb het 3x gecontroleerd en kan niks vinden.

Voor nu heb ik hem maar afgekoppeld en dan klinkt het kratje echt fijn. Ook al is hij nog niet volledig luchtdicht!
ik had hetzelfde probleem, het is verholpen zodra je de aarde van de input en die naar de versterker verbindt (de zwarte draadjes).

het schema in de TS klopt dus niet helemaal.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
- Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de eerste post van het topic door.

- Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!

- Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed.

- Linken naar conrad producten? Gebruik de directe productlink...