Het Krat- en Kistradio Topic [deel 8] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 80.264 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Boorr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-02-2022

De_Boorr

PSN: Deboorr

tomtommie schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 12:35:
Flink geklooi zo'n plakfolie, maar het ziet er wel erg fraai uit vind ik zelf!
Laatste foto is om een idee te geven; de hele voorkant wordt namelijk nog afgewerkt met een geperforeerde plaat aluminium, net zoals dat kleine stukje wat ervoor staat.
Ziet er inderdaad heel fraai uit, hoeveel was je kwijt incl. materiaal om te plakken?
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 12:36:
hey weet iemand hoe je een jack-in aansluit op je aux ingang van de mp3 decorder
Zat die er niet al standaard in? Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 09:06
Dan moet je weten welk pinnetje waarvoor is op je jack-in aansluiting. Dat staat ongetwijfeld in de tekening die er bij hoort. Heb je de productlink naar conrad? Als hij daar vandaan komt tenminste.

Anders kan je het even doormeten door een een jackplug in te steken en zien welke met wat verbonden is. Soms kan je het ook heel duidelijk herkennen. Als je vanonder op het ding kijkt zal de binnenste voor rechts (rood) zijn, de op een na binnenste voor links (geel) en de buitenste voor gnd (zwart)

EDIT, ik zag je oude post met die productlink al. de datasheet was erg makkelijk te vinden: http://datasheet.octopart...berg-datasheet-635966.pdf

Dan is het volgens mij zo:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/P0KdPCIx11qc5cnhTWcD14QA/full.png

[ Voor 21% gewijzigd door lredev op 13-07-2010 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet bel
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-10-2022

Piet bel

Digital age pioneer

Eindelijk een deel die actief is! :+

Nu ben ik zelf ook bezig met een kratje, maar ik heb een aantal vragen die ik in eerdere delen nog niet tegengekomen ben
Excuses als dit wel het geval was, het is mij iig niet opgevallen.

Ik heb de Mca-200 Versterker van marquant, deze geeft maximaal 2*100 Watt. nu heb ik hieraan 2 speakers van 4Ohm, 25Watt op aangesloten. mij lijkt dat je de speakers dus makkelijk zal 'opblazen'.
Is dit correct, of is de MCA-200 daadwerkelijk 25Watt RMS, en zal ik mijn speakers dus niet opblazen?

En als dit niet zo is, hoe kan ik mijn speakers beveiligen tegen opblaas gevaar? 8)7

Verder zal ik voor eerst nog maar even niet vragen, omdat ik waarschijnlijk er zelf ook uit zal kunnen komen.. :)

Foto's komen binnenkort! 8)

Techjunk & gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:57

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Piet bel schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 13:47:
deze geeft maximaal 2*100 Watt. nu heb ik hieraan 2 speakers van 4Ohm, 25Watt op aangesloten. mij lijkt dat je de speakers dus makkelijk zal 'opblazen'.
die 2x100 watt is gelogen :+

Die speakers zal je niet opblazen door een teveel aan vermogen, maar bijvoorbeeld door een clippende versterker (als ie te hard staat, of de spanning van je accu zakt weg).

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet bel

Piet bel

Digital age pioneer

teacher schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 13:51:
[...]

die 2x100 watt is gelogen :+

Die speakers zal je niet opblazen door een teveel aan vermogen, maar bijvoorbeeld door een clippende versterker (als ie te hard staat, of de spanning van je accu zakt weg).
Dat hoorde ik dus ook al :P
Zoals je misschien weet zit er op die MCA-200 een draaiknop voor je geluidsregeling ofzo :9
deze heb ik nu op een kwart staan, voor alle zekerheid zegmaar.. maar zou ik deze ook gewoon hoger kunnen zetten (op bijvoorbeeld de helft) en zou dit ook nog veilig zijn?
Of kan ik hem gewoon opendraaien totdat ik de muziek hoor 'kraken' (telkens wegvallen van geluid) en dan ietsje zachter?

Techjunk & gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:50
Ik heb net mijn speakers binnen van Conrad en ik heb ze meteen even aangesloten op de versterker, maar de bass klinkt erg onzuiver als ik het volume wat hoger zet. Zal dit verbeteren als ik ze in een luchtdichte behuizing installeer? En zo ja, hoeveel zal het schelen? Als ik de speakers van me af richt hoor ik de tweeter niet, maar dan klinkt de bass nog wel redelijk zuiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 12:41
Piet bel schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 13:57:
[...]

Dat hoorde ik dus ook al :P
Zoals je misschien weet zit er op die MCA-200 een draaiknop voor je geluidsregeling ofzo :9
deze heb ik nu op een kwart staan, voor alle zekerheid zegmaar.. maar zou ik deze ook gewoon hoger kunnen zetten (op bijvoorbeeld de helft) en zou dit ook nog veilig zijn?
Of kan ik hem gewoon opendraaien totdat ik de muziek hoor 'kraken' (telkens wegvallen van geluid) en dan ietsje zachter?
Wat bij auto setups altijd wordt gedaan is de radio/geluidsbron op maximale volume zetten waarbij het signaal nog goed is. Vervolgens de gain (die "volumeknop" op je versterker) net zo ver opendraaien tot de speakers beginnen te kraken en dan een slagje terug. Zo kun je je geluidsbron vrij hard zetten zonder dat je speakers gaan kraken / clippen.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet bel

Piet bel

Digital age pioneer

NoepZor schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 14:19:
[...]

Wat bij auto setups altijd wordt gedaan is de radio/geluidsbron op maximale volume zetten waarbij het signaal nog goed is. Vervolgens de gain (die "volumeknop" op je versterker) net zo ver opendraaien tot de speakers beginnen te kraken en dan een slagje terug. Zo kun je je geluidsbron vrij hard zetten zonder dat je speakers gaan kraken / clippen.
Dat was dus ongeveer hetzelfde als wat ik bedoelde, alleen is dat van jou beter verwoord O-)
Iig bedankt! dit ga ik zo f proberen ! :P

Verder had ik nog een vraagje, ik heb mijn Paneelmeter vandaag binnen gehad, solderingen gedaan zodat ik een meetbereik heb van 20V, de voedingsbron aangesloten op een 9V blokje, en het meetsignaal op mijn accu.
ik krijg beeld, maar dit is verre van correct.. iemand enig idee wat ik fout zou hebben gedaan, of hoe ik hem anders zou moeten aansluiten?

Techjunk & gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Japperrrr schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 14:02:
Ik heb net mijn speakers binnen van Conrad en ik heb ze meteen even aangesloten op de versterker, maar de bass klinkt erg onzuiver als ik het volume wat hoger zet. Zal dit verbeteren als ik ze in een luchtdichte behuizing installeer? En zo ja, hoeveel zal het schelen? Als ik de speakers van me af richt hoor ik de tweeter niet, maar dan klinkt de bass nog wel redelijk zuiver.
Ja, dat kan helpen en behoorlijk. Ook moeten de speakers wel in een stevig frame zitten. Volgens mij is los in het plastic als snel gammel. Een deksel op het krat moet ook stevig en bij voorkeur luchtdicht sluiten. Geen keukensmagneet dus, maar een fijne koffersluiting is het devies.

Kijk naar een gemiddels luidspreker thuis. Dat zijn doorgaans stevige kisten die erg solide aanvoelen (is dat niet zo dan hoor je dat doorgaans ook wel :P ) Een kratradio zal zeker de nodige versteviging moeten hebben wil je een beetje knallen. Een stijf, stug, geheel is je doel.

Welke luidsprekers heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Kun je de speakers en de amp, accu etc in dezelfde behuizing plaatsen, of is het beter om dit gescheiden te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Boorr

De_Boorr

lredev schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 13:20:
Dan moet je weten welk pinnetje waarvoor is op je jack-in aansluiting. Dat staat ongetwijfeld in de tekening die er bij hoort. Heb je de productlink naar conrad? Als hij daar vandaan komt tenminste.
[....]
Ik wil graag zowel USB als SD en Aux gebruiken. Dus even terugkomend op mijn vraag, er staat in de beschrijving dat er een aux-ingang is voor de iPod. Ik heb nu die geel/rood/zwarte aansluiting op de TA2024 geklikt, maar hoe kan ik het beste de aux-ingang voor de iPod ook beschikbaar maken? Of is deze al actief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
lredev schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 14:31:
[...]

Ja, dat kan helpen en behoorlijk. Ook moeten de speakers wel in een stevig frame zitten. Volgens mij is los in het plastic als snel gammel. Een deksel op het krat moet ook stevig en bij voorkeur luchtdicht sluiten. Geen keukensmagneet dus, maar een fijne koffersluiting is het devies.

Kijk naar een gemiddels luidspreker thuis. Dat zijn doorgaans stevige kisten die erg solide aanvoelen (is dat niet zo dan hoor je dat doorgaans ook wel :P ) Een kratradio zal zeker de nodige versteviging moeten hebben wil je een beetje knallen. Een stijf, stug, geheel is je doel.

Welke luidsprekers heb je?
http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=370250
Ik maak trouwens geen kratradio maar een kistradio. Is het goed genoeg als ik van binnen alle plakranden en de randen rondom de speakers kit en de deksel sluit met twee scharnieren en twee sluithaken met daartussen een vochtstrip voor in de deurpost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 20:00

tomtommie

Alaaf!

De_Boorr schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 12:44:
[...]

Ziet er inderdaad heel fraai uit, hoeveel was je kwijt incl. materiaal om te plakken?
Kistje is gemaakt van een mdf plaat die ik nog thuis had staan, dus dat kostte niets. Verder wat schroeven en plamuur dat ook nog ergens lag. Folie was iets van €4,80 bij de hornbach (kan ik mijn kistje waarschijnlijk 3/4x mee beplakken), handvat €2,40, elektronica van school meegenomen, €12,- voor de ta2024, gratis accu's van beveiligingsbedrijf en de speakers lagen in de kelder, heeft mijn pa ooit in een oude auto gehad zitten.

Al met al heeft het me dus bijna niets gekost, behalve redelijk wat tijd voor het zagen en afwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 13:03
@ BBotman, zou jij misschien de afmetingen van jou kist kunnen geven? Dan heb ik een beetje inspiratie. Ik zat te denken aan 40x30x20. En is dat nog een beetje goed vervoeren het geheel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
De_Boorr schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 14:49:
[...]

Ik wil graag zowel USB als SD en Aux gebruiken. Dus even terugkomend op mijn vraag, er staat in de beschrijving dat er een aux-ingang is voor de iPod. Ik heb nu die geel/rood/zwarte aansluiting op de TA2024 geklikt, maar hoe kan ik het beste de aux-ingang voor de iPod ook beschikbaar maken? Of is deze al actief?
Bij de ta2024 zat toch ook zo'n cable? Mail me anders even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook begonnen aan een bierkratradio, na al bijna 3 maanden het hele forum te hebben gevolgd en doorgespit voor inspiratie.
Nu loop ik alleen meteen al vast, ik heb een autoradio, een accu en een paar boxjes (voor het testen)
Als ik dit hele zooitje heb aangesloten geeft de radio 1 x de tekst "Disc Load" en vervolgens niks meer.
De in- en uitvoer van de cd blijft echter werken.
Waar kan dit aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Andere cd geprobeerd? FM radio geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsi
  • Laatst online: 03-01-2021
ik heb hier nog een laptop voeding liggen van 19v 3,43A kan de deze versterker hier op

http://www.sureelectronics.net/goods.php?id=1056

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxyDrokz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:15
thijsi schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 17:37:
ik heb hier nog een laptop voeding liggen van 19v 3,43A kan de deze versterker hier op

http://www.sureelectronics.net/goods.php?id=1056
"This amplifier can readily be powered by any DC power supply ranging from +10 to 30V. You can use it to drive any 4Ω or 8Ω passive speakers."

Staat er. Ja dus. Alles tussen de 10 en de 30 v DC kan ie hebben. Als je voeding ook DC is dan ben je de man.

*edit*
Voor het amperage staat 2A dus de 3,43 van je voeding is ook zat.

Mijn kist zit ook in elkaar. 650 bij 300 bij 300 mm; 15 mm MDF. Kreng is zwaar maar wat een klappen komen er uit zeg!
Moet hem alleen nog even afmonteren, het is nu alleen nog maar een kist met speakers, accu en ta2024. Komt nog HKS, lader, voeding, inbouwplaat met sleutelschakelaar/knopjes/ledjes/cinch en sigarettenaansteker op.
Foto's volgen!

[ Voor 4% gewijzigd door OxyDrokz op 13-07-2010 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoepZor schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 17:35:
Andere cd geprobeerd? FM radio geprobeerd?
Het ligt niet aan de cd, ik heb deze radio ook in de auto gehad, hij werkte toen prima, maar op de accu lijkt het net alsof hij meteen weer uitschakelt, aan het in- en uitnemen van de disc kan ik zien dat er nog wel spanning op staat, maar geen displayverlichting o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem92
  • Laatst online: 25-12-2022
mijn gemodde TA-2024 samen met mijn infinity's (die ene van een tijdje terug van marktplaats) wordt bij hard volume zo warm dat hij uitslaat, dan gaat hij na een ongeveer 10-15 seconden weer aan maar dit is natuurlijk erg vervelend, weet iemand nog een oplossing hiervoor en dan bedoel ik geen fan want er zitten genoeg losse kabels in m'n krat om ertussen te komen en dan zou de fan zelfs boven de TA-2024 gemonteerd moeten worden. ik los het nu op door er een ijzeren, haaks hoekje op te leggen maar dit is natuurlijk behoorlijk pauper en werkt ook niet voor 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:42
Afbeeldingslocatie: http://azerty.nl/_azerty/data/product/2/1/0/210546/img/1/G.jpg

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpokyVS
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-08 07:50
Ik zit nog steeds met hetzelfde probleem: ik kan de HKS aanzetten, dus de versterker speelt af op de accu. Maar de uitknop werkt niet, ook schakelt hij zichzelf pas uit rond de 3,5 tot 4 volt (getest met behulp van een potmeter). Als ik de 270kOhm weerstand doormeet geeft de multimeter ~205kOhm aan. Wanneer ik hem los haal, dus uit de schakeling en dan nogmaals doormeet, geeft hij wel 270kOhm aan.

Tevens heb ik deze VU meter schakeling gemaakt en op dezelfde accu aangesloten als waar de versterker op zit. Wanneer ik de ingang ervan op de versterker (TA2024) aansluit, valt de muziek weg. Lijkt alsof er iets kortgesloten wordt. Wanneer ik twee aparte voedingsbronnen gebruik voor VU en versterker werkt het wel.

Zou iemand me hiermee kan helpen? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem92
en waar koop ik die precies want die zien er inderdaad wel netjes uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emacee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:38
Hier bijvoorbeeld?
Binnenkort komt een soort buildlog van mij tot nog toe want ik ben lekker bezig hier op mijn vakantie adres :9, het wordt een flightcase alleen is nu alleen de kist nog af en niet de flightcase look, jullie zullen het wel zien :X.

PV: 3080Wp 35° Z + 5600Wp 5° Z + 3210Wp 20° OW SWW: Hewalex 3kW - Nefit indirecte boilers 3x 80L - CV: Panasonic Aquarea J 9kW Monoblock op radiatoren en convectoren, geen buffervat of vloerverwarming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxyDrokz
jochem92 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 18:49:
mijn gemodde TA-2024 samen met mijn infinity's (die ene van een tijdje terug van marktplaats) wordt bij hard volume zo warm dat hij uitslaat, dan gaat hij na een ongeveer 10-15 seconden weer aan maar dit is natuurlijk erg vervelend, weet iemand nog een oplossing hiervoor en dan bedoel ik geen fan want er zitten genoeg losse kabels in m'n krat om ertussen te komen en dan zou de fan zelfs boven de TA-2024 gemonteerd moeten worden. ik los het nu op door er een ijzeren, haaks hoekje op te leggen maar dit is natuurlijk behoorlijk pauper en werkt ook niet voor 100%.
Heb ik ook gehad, vooral bij het spelen van nummers met een goeie bass knalt ie in de thermische beveiliging. het chipje is dan loeiheet, vooral aan de onderkant. Koelblokje erop lijkt me de meest handige oplossing. Bij mij deed hij het overigens niet meer zo vaak toen ik hem buiten m'n kist hing. Dit kon omdat hij nog niet af was en alles nog los in de kist lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz69
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-06-2024
Tussenstand. Kist is af en de electronica werkt. Nu nog in de grondverf en spuiten. Misschien dat ik er nog twee speakers en een TA2024 extra in stop (zie aftekening :P).

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/6959384/P1000687.JPG

Samenstelling:
Kist opgebouwd uit 18 [mm] MDF
12V - 7A Accu
TA2024
FM/MP3 speler
Boschman Speakers
HKS
12V naar 5V voeding voor MP3
Losse delen zoals cinch bussen, 12V voedingsbus, montageplaat enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denniz69 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 20:00:
Tussenstand. Kist is af en de electronica werkt. Nu nog in de grondverf en spuiten. Misschien dat ik er nog twee speakers en een TA2024 extra in stop (zie aftekening :P).

[afbeelding]

Samenstelling:
Kist opgebouwd uit 18 [mm] MDF
12V - 7A Accu
TA2024
FM/MP3 speler
Boschman Speakers
HKS
12V naar 5V voeding voor MP3
Losse delen zoals cinch bussen, 12V voedingsbus, montageplaat enz.
hoe groot zijn jouw speakers met kap en wat zijn de afmetingen van je krat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi_Kevin
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 07:13
Nou dan maar mijn kistradio's laten zien of eigenlijk is het een derde variant: een speaker-radio of versterkte speaker. Men neme een oude speaker (bose 301), plakt er een autoversterker tegenaan en een mooi rekje voor een 7,2 ah gelaccu. Even zwart spuiten, speakergrille en handvat erop en tadaa:

Afbeeldingslocatie: http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/1254/44876.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/1254/44877.jpg

Gaat loeihard, werd gebruikt tijdens trainingen en inspelen op het veld. Wel wat aan de forse kant en zo'n gelaccu blijft zwaar. Daarom deze week vlak voor vakantie (moet in de koffer mee) een wat praktischer exemplaar gebouwd.

Ingredienten:
Oude en kleinere sony speaker maar kwalitatief goed (was van een goede microset uit de 90's)
TA2024 van Kratradio.nl, gemod
12v 2A voeding van... Kratradio.nl
Batterijhouder voor 8x AA (van schaarse electronicazaak in R'dam)
Elco
Blauw ledje
Schakelaar
3,5mm jack chassisdeel

Van een dvd doosje een aansluitpaneel gemaakt. Plastic mag steviger zijn, maar had even niets anders. 4 gaten in het paneeltje, 1 voor de schakelaar, 1 voor het ledje, 1 voor de jack en 1 voor de voeding.

Gat in de behuizing gemaakt, paneeltje vastgeschroefd, TA2024 tegen de achterkant in de speakerkast geschroefd. Alles aangesloten (tweede uitgang van de versterker op de speakeraansluiting van de behuizing gezet, zodat de ingang nu een speaker uitgang is). Dan krijg je ongeveer zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/1254/44878.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/1254/44879.jpg

Ik weet nog niet hoe lang hij het uithoudt met 8x AA maar tot nu toe gaat het goed. Hij werkt dus op de voeding (extern) of op het batterijpack. Ik heb voor de zekerheid een elco van 16v 4700uF erin gegooid omdat ik niet precies weet hoe de batterijen het stroomverbruik trekken. Kan nooit kwaad lijkt me.
Op de speaker zit ook gewoon een grille, maar dit ziet er natuurlijk beter uit. Gaat er wel weer op voor bescherming.

Bedenk me net dat ik het verbruik kan meten, maar ik ga eerst mijn koffer pakken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem92
Maurits Cassee schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 19:11:
Hier bijvoorbeeld?
Binnenkort komt een soort buildlog van mij tot nog toe want ik ben lekker bezig hier op mijn vakantie adres :9, het wordt een flightcase alleen is nu alleen de kist nog af en niet de flightcase look, jullie zullen het wel zien :X.
zijn die dingen niet ergens per stuk te koop want ik heb niks aan 8 van die dingen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi_Kevin
Bij conrad zoeken op koellichaam..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz69
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 20:04:
[...]

hoe groot zijn jouw speakers met kap en wat zijn de afmetingen van je krat ?
Speakers met kap 160 [mm], zie ook Conrad productlink in mijn post. Kratafmetingen lxhxb 300x400x450 [mm] (vooraanzicht op de foto noem ik hxb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
jochem92 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 18:49:
Dat is niet zo vreemd met die infinitys, die hebben 2 Ohm impedantie in plaats van de voorgeschreven 4. Hierbij krijg de versterker het dus zwaarder (gaat ook harder) en zal eerder te heet worden / in de beveiliging schieten. koelblokje zal wel helpen, maar zorg dat je wel zo speelt dat niet het geluid gaat vervormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
Ik heb nu in mijn kleine kratje een accutje zitten van 1.9ah/20 uur. Betekend dit dan dat hij 1.9ah voor 20 uur kan leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi_Kevin
Is het slecht om langere tijd op 1 kanaal te draaien? De speaker die ik gebruik is 6 ohm, dus over temperatuur maak ik me niet zo druk. Alleen dus wel over de levensduur bij een onbelast kanaal. Je zou zeggen dat dat geen probleem is, geen speaker is geen versterking, alleen heb ik geen idee hoe die D versterkers werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:08
BrcBas schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 23:42:
Ik heb nu in mijn kleine kratje een accutje zitten van 1.9ah/20 uur. Betekend dit dan dat hij 1.9ah voor 20 uur kan leveren?
Nee, dit wilt zeggen dat de accu een capaciteit heeft van 1.9AH als de accu over 20 uur ontlaadt wordt(0.095A/Uur). Als de accu over 10 uur(0.19A/Uur) ontlaadt wordt is de capaciteit weer kleiner.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
Dus hoe lang zou ik ongeveer kunnen spelen op een normale TA2024 niet gemod? Ik verwacht een uurtje of 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
BrcBas schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 23:53:
Dus hoe lang zou ik ongeveer kunnen spelen op een normale TA2024 niet gemod? Ik verwacht een uurtje of 5?
Als de accu nog in goede staat is zeker wel. Op 8 AA (aldi) alkaline batterijen speel ik ook makkelijk 5 uur met een ongemodde TA2024. Die hebben een capaciteit van tussen de 1000 en 2000 mAh (zijn ze nooit echt duidelijk over..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn aux functie ruist heel erg ? iemand daar een oplossing voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 11:01:
mijn aux functie ruist heel erg ? iemand daar een oplossing voor
Wat heb je aangesloten op de AUX ingang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een jack in plug van 3,5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdje terug het speakervat afgemaakt, nu eindelijk even tijd voor paar kleine foto's.

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/07/14/1279091227-380.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/07/14/1279091288-340.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/07/14/1279091309-910.jpg

inhoud;

ta2024 modded
12v 3,6ah accu
infinity's speakers 6532i 2x 180 watt
Oplaadpuntjes buiten het krat (witte kraantjes, misschien nog vervangen door orginele tapvatkraantjes)

probleem;
Op het strand bij warmte begint hij bij te hoog volume te haperen.
Dacht eerst dat dit aan de accu lag maar kan het zijn dat de versterker te warm word?

Heel de binnenkant van het vat heb ik namelijk volgestopt met isolatieschuim wat ook gelijk alles op zijn plek houd. Kan dit verholpen worden door koelblokjes? Ventilatortjes? Luchtgaten? Wat kan ik het best proberen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2010 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij is koelblokjes het makkelijkst en best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Zonder een bron aangesloten kan er aardig wat ruis afkomen. doorgaans is dat weg als je daadwerlijk een geluidsbron aansluit.

@ Iedereen met infinity 2Ohms speakers. 2 Ohm is buiten de specificatie van de versterker waardoor hij snel overbelast / overhit raakt, een koelblokje kan helpen, maar neemt niet weg dat je gewoon op moet letten met het volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambond
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-09 18:19
Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 12:01:
Tijdje terug het speakervat afgemaakt, nu eindelijk even tijd voor paar kleine foto's.

inhoud;

ta2024 modded
12v 3,6ah accu
infinity's speakers 6532i 2x 180 watt
Oplaadpuntjes buiten het krat (witte kraantjes, misschien nog vervangen door orginele tapvatkraantjes)
Mooi gedaan man! Hoe zit het met het geluid? Klinkt het niet blikkerig?

@lredev
Kan het kwaad om de ta2024 aan te sluiten op maar één speaker en de andere uitgang onbelast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
Ben ook benieuwd hoe hij bij jou klinkt! Had er vorige zomer ook 1tje gemaakt met twee 13cm Boston s55's. Het geheel klonk ook dof doordat de lucht niet weg kon. Heb er toen een aantal gaten in moeten maken en toen was het al een stuk beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz69
Denniz69 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 21:06:
Hoe heet de connector die de versterker aan de cinch/jack knoopt. (die witte dus op de print) Probeer ze te vinden op Conrad maar tot nu toe weinig succes. Ik zoek de female om zelf nog zo'n kabel te maken.
@lredev, kun jij deze vraag beantwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
brambond schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 13:50:
@lredev
Kan het kwaad om de ta2024 aan te sluiten op maar één speaker en de andere uitgang onbelast?
Ik heb toevallig gister de versterker van mijn vader gesloopt. Dat ding kwam nog uit de middeleeuwen, maar kostte destijds wel een paar honderd gulden. Ging ook loeihard, tot ik even een uurtje draaide met maar één speaker aangesloten. Versterker open op 60 watt en toen na een uur die andere speaker weer gemaakt was(doek stuk), gaf het kanaal waar geen speaker op zat daarna alleen nog maar ruis... Maar om het voor jou even positief te houden: misschien was het toeval? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lredev schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 13:05:
[...]

Zonder een bron aangesloten kan er aardig wat ruis afkomen. doorgaans is dat weg als je daadwerlijk een geluidsbron aansluit.

@ Iedereen met infinity 2Ohms speakers. 2 Ohm is buiten de specificatie van de versterker waardoor hij snel overbelast / overhit raakt, een koelblokje kan helpen, maar neemt niet weg dat je gewoon op moet letten met het volume.
ik had er een ipod nano op aan gesloten en hij bleef steeds hangen en zeer slecht geluid's kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
  • Laatst online: 17-09 20:40
Ik krijg rondom m'n kist een RVS hoeklijn 3×30mm. met RVS scharnieren waarbij er schroefdraad op de scharnierpin zit zodat deze er niet uit trillen. Waarschijnlijk is dit morgenochtend af en kan ik de updates nog online zetten. Ik houd jullie op de hoogte.

Twee algemene vragen:

1. Kan een TA2024 langdurig op slechts één kanaal belast worden.
2. Hoe heet de witte 3-pins connector die de versterker aan de cinch/jack knoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet bel

Piet bel

Digital age pioneer

Oke, ook ik f een vraagje O-)

Ik heb gister mn paneelmeter binnen gekregen: link
Nu heb ik de weerstanden precies zoals beschreven gesoldeert.
Daarna aangesloten op een oude accu, en het meetsignaal aangesloten op mijn eigen accu.
het enige wat ik krijg (zelfs al gebruik ik het meetsignaal niet) is 9.9.9
Dat verdwijnt na een aantal seconden langzaam aan, en daarna heb ik helemaal geen beeld meer.

Iemand ervaring hiermee, of misschien een oplossing hiervoor? :?

Techjunk & gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Piet bel schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 18:49:

Daarna aangesloten op een oude accu, en het meetsignaal aangesloten op mijn eigen accu.
Dat verdwijnt na een aantal seconden langzaam aan, en daarna heb ik helemaal geen beeld meer.

wel hierop gelet?:
Opgelet in tegenstelling wat in de PDF staat bij de backlight aansluiting alleen het rode draadje naar de plus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 15:58
BBotman schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 17:27:
Ik krijg rondom m'n kist een RVS hoeklijn 3×30mm. met RVS scharnieren waarbij er schroefdraad op de scharnierpin zit zodat deze er niet uit trillen. Waarschijnlijk is dit morgenochtend af en kan ik de updates nog online zetten. Ik houd jullie op de hoogte.

Twee algemene vragen:

1. Kan een TA2024 langdurig op slechts één kanaal belast worden.
2. Hoe heet de witte 3-pins connector die de versterker aan de cinch/jack knoopt.
1. Ja hoor, gaat prima.
2. Kijk op Conrad eens bij printplaat connectoren en let dan vooral goed op de maat, de plaatjes erbij kloppen namelijk niet helemaal ;). Verder heb je toch kabeltjes bij de decoder gekregen? Als je hiermee de decoder met de ta2024 verbindt heb je die rood-geel-zwarte kabel van de ta2024 'over' om te gebruiken voor de aux. :)
Piet bel schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 18:49:

Goed gekeken naar de PDF die erbij staat? Er zit als het goed is ook nog een potmeter op om de meter te ijken met een voltmeter. Misschien dat dit helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Boorr

De_Boorr

Beetje een brakke foto, morgen koop ik een nieuwe camera voor de vakantie. Als ik nog wat gesleuteld heb en de kofferhoeken heb vastgelijmd volgen wat duidelijkere fotos van meer kanten. Wat vinden we er van? :Y)

Afbeeldingslocatie: http://img704.imageshack.us/img704/2888/update2k.jpg

Edit: ik heb trouwens ineens last van ruis via mijn mp3 decoder. Ik zag laatst dat iemand anders dat ook had, maar kan het niet terugvinden in dit topic. Wat kan je hier tegen doen?

[ Voor 24% gewijzigd door De_Boorr op 14-07-2010 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet bel

Piet bel

Digital age pioneer

Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 18:59:
[...]

wel hierop gelet?:
Opgelet in tegenstelling wat in de PDF staat bij de backlight aansluiting alleen het rode draadje naar de plus!
Jaa, ik had het om eerlijk te zijn niet eens over de backlight.. het gaat erom dat als ik de voltmeter aansluit, ik een waarde van 9.9.9 krijg. verder gebeurt er niet veel.
Michel5128 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 22:10:
[...]
Goed gekeken naar de PDF die erbij staat? Er zit als het goed is ook nog een potmeter op om de meter te ijken met een voltmeter. Misschien dat dit helpt?
Ik heb die PDF gelezen, en de 2 weerstanden op dezelfde manier als beschreven gesoldeert ;)

Zou het verder niet kunnen dat ik de weerstanden verkeerd heb gesoldeert? ik heb de uiteinden van de weerstanden in de tin liggen, voor zover ik weet geleid tin gewoon, dus zou dit geen probleem moeten zijn.. of heb ik dat verkeerd?

Techjunk & gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
[...]

1. Ja hoor, gaat prima.
2. Kijk op Conrad eens bij printplaat connectoren en let dan vooral goed op de maat, de plaatjes erbij kloppen namelijk niet helemaal ;). Verder heb je toch kabeltjes bij de decoder gekregen? Als je hiermee de decoder met de ta2024 verbindt heb je die rood-geel-zwarte kabel van de ta2024 'over' om te gebruiken voor de aux. :)
Dankjewel :)

Ik zal eens op Conrad zoeken naar dergelijke connectoren, de kabel die ik bij de TA2024 en MP3-decoder gekregen heb werkt uiteraard prima, maar deze was niet lang genoeg en heb ik moeten verlengen. Dit is minder mooi dan het zelf fabriceren/kopen van een langere kabel :)

Even offtopic: zijn er nog Scouts die behoefte hebben aan een minimeet voor het showen van de radiokisten op JubJam100?

[ Voor 7% gewijzigd door BBotman op 15-07-2010 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje, en ik kon nergens het antwoord vinden.

Hoe sluit je een paneelmeter aan? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Ik heb ook al eens gekeken voor die stekkertjes. Je kan ze bij conrad wel kopen, maar schijnbaar heb je er een speciale tang voor nodig en die heb ik nog nergens goedkoper gevonden dan voor €250 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz69
[...]

1. Ja hoor, gaat prima.

[...]
Dank je! Ik wil gewoon netjes aan beide kanten een connector :). Alleen van de prijs van die tang wordt ik dan weer niet zo vrolijk :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog maal de vraag

hoe kan het dat met aux ingang de heletijd hapert en ruist als ik iets luister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz69
Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 08:46:
nog maal de vraag

hoe kan het dat met aux ingang de heletijd hapert en ruist als ik iets luister
Dit klinkt als slecht contact, misschien even opnieuw solderen. Trivialer -> heb je de GND goed verbonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denniz69 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 09:19:
[...]

Dit klinkt als slecht contact, misschien even opnieuw solderen. Trivialer -> heb je de GND goed verbonden?
okee bedankt ik zal het eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Weet iemand of een krat van 18x50cl van Heineken groter is dan een grolsch krat? Ik wil mijn speakers in de bovenkant bouwen (deksel) en dat deksel dan onder de handgrepen plaatsen indien mogelijk, dus wat verzonken. Omdat de speakers al enige hoogte hebben en de accu ook ben ik benieuwd of het gaat passen. Ik ben daarnaast van plan om binnen in het krat een MDF/Multiplex kist te maken, zodat dit als klankkast werkt ipv de plastic delen van de krat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
NoepZor schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 12:00:
Weet iemand of een krat van 18x50cl van Heineken groter is dan een grolsch krat? Ik wil mijn speakers in de bovenkant bouwen (deksel) en dat deksel dan onder de handgrepen plaatsen indien mogelijk, dus wat verzonken. Omdat de speakers al enige hoogte hebben en de accu ook ben ik benieuwd of het gaat passen. Ik ben daarnaast van plan om binnen in het krat een MDF/Multiplex kist te maken, zodat dit als klankkast werkt ipv de plastic delen van de krat.
De krat is niet breder en langer maar wel een aanzienlijk stuk hoger. Loop voor de zekerheid eens naar de supermarkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluedude3410
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-01-2024
BBotman schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 00:28:
[...]
Even offtopic: zijn er nog Scouts die behoefte hebben aan een minimeet voor het showen van de radiokisten op JubJam100?
Dat niet, maar mijne is momenteel mee met de Rowan/Sherpagroep van onze groep naar Kandersteg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
BBotman schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 12:39:
[...]

De krat is niet breder en langer maar wel een aanzienlijk stuk hoger. Loop voor de zekerheid eens naar de supermarkt :)
Als die hoger is, betekent dat dat ik meer ruimte heb onder het handvat :) Een grolsch krat is volgens mij ook iets hoger dan andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impulzer
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-07 13:49
NoepZor schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 13:00:
[...]

Als die hoger is, betekent dat dat ik meer ruimte heb onder het handvat :) Een grolsch krat is volgens mij ook iets hoger dan andere merken.

Grolsch krat is hoger dan een Heineken krat ja.
Maar wil je echt meer ruimte in je Grolsch krat, haal dan een krat met Grolsch beugels, die zijn sowieso een stuk hoger :)

EDIT: Ik zie dat je het over 50cl flesjes hebt, ik weet daar de maten niet van.

[ Voor 9% gewijzigd door Impulzer op 15-07-2010 13:47 ]

Kratradio: Raveland TRX 69 - 6X9" Speakers // TA2024 Versterker (Modded) // hKS // 12v Loodgelaccu // Loodacculader AL 600 // USB/SD Mp3 Player

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Boorr

De_Boorr

Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 11:16:
[...]

okee bedankt ik zal het eens proberen
Laat ff weten of het gelukt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tudeLati
  • Laatst online: 25-07 16:15
Ik heb nu mijn eigen nieuwe kistje(vorige was teveel behufterd om nog langer door te gaan) samen met een vriend van mij in elkaar gezet. Het resultaat ziet er erg leuk uit vind ik.

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/8zqil0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/103cpxj.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/zydo5l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/xo2lxy.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/2dtoi9j.jpg

Ik heb hierin gebruik gemaakt van de volgende onderdelen:
4x Pioneer A6904i
2x 30a Gelaccu (in serie)
Sure TK2050 4x100w

Wat ik nog verder in wil/moet bouwen:
voltmeter
volumecontrole
bakkie

het geluid klinkt geweldig, alleen gaat het nog lang niet zo hard als ik gehoopt had als ik mijn iPod als input gebruik. Ik heb gelezen over weerstandsmodificaties en dergelijke, maar die zijn allemaal voor de 2024.
Ik ga liever niet als een kip zonder kop met een soldeerbout en weerstandjes op mijn versterkertje los, dus hier bij de vraag: hoe zorg ik er voor dat ik ook gewoon met mijn iPod op vol volume kan draaien met dit rugbrekende monstertje?

Alvast bedankt en ik hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen :)

[ Voor 0% gewijzigd door tudeLati op 15-07-2010 16:28 . Reden: typo ]

When in doubt, Ctrl-Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OVERLORD_1982
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-06 10:31
tudeLati schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 16:26:
Ik heb nu mijn eigen nieuwe kistje(vorige was teveel behufterd om nog langer door te gaan) samen met een vriend van mij in elkaar gezet. Het resultaat ziet er erg leuk uit vind ik.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

4x Pioneer A6904i
Sure TK2050 4x100w

voltmeter
volumecontrole
bakkie

het geluid klinkt geweldig, alleen gaat het nog lang niet zo hard als ik gehoopt had als ik mijn iPod als input gebruik. Ik heb gelezen over weerstandsmodificaties en dergelijke, maar die zijn allemaal voor de 2024.
Ik ga liever niet als een kip zonder kop met een soldeerbout en weerstandjes op mijn versterkertje los, dus hier bij de vraag: hoe zorg ik er voor dat ik ook gewoon met mijn iPod op vol volume kan draaien met dit rugbrekende monstertje?

Ik vind het op zich een hele leuke kist ik vind het alleen zonde dat je de kanten van het MDF niet eerst heb gegrond en geschuurd. Je ziet nu duidelijk dat het daar een andere kleur is.
Dit vind ik gewoon zonde want het maakt je kist zo veel meer af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tudeLati
OVERLORD_1982 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 16:32:
[...]

Ik vind het op zich een hele leuke kist ik vind het alleen zonde dat je de kanten van het MDF niet eerst heb gegrond en geschuurd. Je ziet nu duidelijk dat het daar een andere kleur is.
Dit vind ik gewoon zonde want het maakt je kist zo veel meer af!
Ik ben nog steeds met de afwerking bezig ja, had ik er eventjes bij moeten zetten. Die randjes daar zijn nu al mooi vol blauw, en alle dingetjes en datjes zijn er grotendeels van afgewerkt.

Voor dat ik ging verven is het hout nog behandeld met een of ander giftig spul waardoor het allemaal waterproof is geworden.

Op de foto's hier zijn de plekjes trouwens veel duidelijker te zien dan in het echt, toen ik deze plaatjes maandag had geschoten viel het me ook pas op toen ik ze op de computer had gezet :P

[ Voor 12% gewijzigd door tudeLati op 15-07-2010 16:38 ]

When in doubt, Ctrl-Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxyDrokz

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

4x Pioneer A6904i
Sure TK2050 4x100w

voltmeter
volumecontrole
bakkie

Da's krek mijn kistje... De mijne is alleen zwart en de ovalen staan onder een hoek van 45 graden.
Ziet er netjes uit
Wat is je maatvoering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsi
  • Laatst online: 03-01-2021
weet iemand hoe je de Mute en Sleep moet aan sluiten of met wat??

http://img412.imageshack.us/i/newpicture034.jpg/
(srry voor al die pijltjes want ik had zin om pijltjes tezetten :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie

tomtommie

Alaaf!

thijsi schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 19:13:
weet iemand hoe je de Mute en Sleep moet aan sluiten of met wat??

http://img412.imageshack.us/i/newpicture034.jpg/
(srry voor al die pijltje want ik had zin om pijltjes tezetten :P )
Waarschijnlijk moet je die laag trekken, dus met een knop verbinden met de ground.
Ik weet dit echter niet zeker, puur gokje omdat ik dat ding zelf niet heb... maar je zou het dus eens kunnen proberen om via een knop de ground en de mute of sleep te verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:42
Uit de TA2024 datasheet:
Sleep Pin
The SLEEP pin is a 5V logic input that when pulled high (>3.5V) puts the part into a low quiescent
current mode. This pin is internally clamped by a zener diode to approximately 6V thus allowing
the pin to be pulled up through a large valued resistor (1megΩ recommended) to VDD. To disable
SLEEP mode, the sleep pin should be grounded.
En mute:
When set to logic high, both amplifiers are muted and in idle mode. When low
(grounded), both amplifiers are fully operational. If left floating, the device stays in
the mute mode. This pin should be tied to GND if not used.
@TomTommie: je moet ze dus hoog trekken om respectievelijk sleep of mute te activeren.

[ Voor 6% gewijzigd door Malantur op 15-07-2010 19:41 ]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz69
Malantur schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 19:39:
Uit de TA2024 datasheet:

[...]

En mute:

[...]

@TomTommie: je moet ze dus hoog trekken om respectievelijk sleep of mute te activeren.
Om nog een keer hetzelfde te zeggen. Gewoon allebei op de GND hangen als je dit niet wilt gebruiken. Anders bovenstaande doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tudeLati
OxyDrokz schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 17:46:
[...]

Da's krek mijn kistje... De mijne is alleen zwart en de ovalen staan onder een hoek van 45 graden.
Ziet er netjes uit
Wat is je maatvoering?
kistje is de volgende maten:
LxBxH
63,4 x 26,4 x 31,2

When in doubt, Ctrl-Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Ik ben mijn kistradio op dit moment in elkaar aan het lijmen. Morgen (waarschijnlijk) even de radio ophalen bij 4Launch en heel misschien komen er 's avonds dan ook foto's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DionysuZ
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-07 21:02
Die van mij is ook eindelijk af =) Werkt nu zonder brom als de voeding aangesloten staat. Voeding + accu + versterker op HKS, oplader om plaats te besparen toch maar uit het krat gelaten.

Heeft al een hele dag op hoog volume op de camping aangestaan, nagemeten en was nog nét niet onder de 13 volt gesprongen, dus dat ding houdt het echt gigantisch lang.

Zodra ik een fotocamera kan charteren maak ik ook foto's en dan komen de specs er meteen bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje tussendoor, is een basstube nodig bij een gemiddeld radiokistje? (Dus met 2024 modded en normale afmetingen kistje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DionysuZ
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-07 21:02
Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 20:55:
Even een vraagje tussendoor, is een basstube nodig bij een gemiddeld radiokistje? (Dus met 2024 modded en normale afmetingen kistje).
bij mij komt er zoveel bass uit dat ik de equalizer gebruik om bass te onderdrukken. En dat is zonder bassreflex poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 15:58
hoe zorg ik er voor dat ik ook gewoon met mijn iPod op vol volume kan draaien met dit rugbrekende monstertje?

Op de tk2050 zitten jumpers (kleine witte knopjes). In de handleiding of op sure-electronics kun je zien hoe je deze moet zetten om de ingangsweerstand lager te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz69
Nog een vraag over de FM/MP3 decoder. Hoe hebben jullie een antenne gefabriceerd? Op dit moment heb ik er 1 meter speakerdraad in een lus aanhangen, maar de ontvangst is niet al te best. Iemand een suggestie/voorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brambond schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 13:50:
[...]

Mooi gedaan man! Hoe zit het met het geluid? Klinkt het niet blikkerig?

@lredev
Het geluid klinkt helemaal niet blikkerig, het hele vat zit volgepropt met schuim waardoor het geluid heerlijk zuiver klinkt op normaal volume, maar zoals te verwachten, op hoog volume een beetje gebrekkige bas.

Het comfort en het gewicht van zo'n klein ding compenseren dat wel weer volledig ;) :9

Nu alleen die koelblokjes nog even monteren en hopen dat hij niet begint te haperen als 't te warm word :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxyDrokz
tudeLati schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 20:30:
[...]

kistje is de volgende maten:
LxBxH
63,4 x 26,4 x 31,2
Dat dacht ik te zien ja!
Mijne is 650 x 300 x 300 van 15 mm MDF. Heb sinds vandaag verkansie dus zal eens wat foto's plaatsen binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tudeLati
Michel5128 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 21:07:
[...]

Op de tk2050 zitten jumpers (kleine witte knopjes). In de handleiding of op sure-electronics kun je zien hoe je deze moet zetten om de ingangsweerstand lager te maken.
Dat is helaas alleen maar op de 2-kanaals versie, ik heb de vier kanaals en die beschikt daar jammer genoeg niet over zover ik weet. http://www.sureelectronics.net/goods.php?id=960
OxyDrokz schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 22:04:
[...]

Dat dacht ik te zien ja!
Mijne is 650 x 300 x 300 van 15 mm MDF. Heb sinds vandaag verkansie dus zal eens wat foto's plaatsen binnenkort.
En hoe zwaar is die van jouw dan? De mijne vergt toch wel een zekere inspanning om langer dan een paar minuten mee aan de wandel te zijn (is ook waarom ik er een karretje voor heb als ik langere einden moet lopen).

When in doubt, Ctrl-Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 16:28

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

4x Pioneer A6904i
Sure TK2050 4x100w

voltmeter
volumecontrole
bakkie

heb je dr ook een steekwagen bij, want hij zal wel wat wegen.
maar dan gaat hij wel hard zeker d:)b
misschien kun je dr nog een koffiezet apparaat in zetten. dan ben je helemaal functioneel. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo hallo,

Na een paar weken druk geweest te zijn met niks doen, nu weer terug bij m'n krat.
Alle onderdelen bijna bij elkaar gesnuffeld.

Net 4 gratis boxen gekregen, 2 kleintjes met een 10cm diameter, en 2 die er voor mij veelbelovend uitzien. Moet nu wel m'n design wat aanpassen, want ze zijn iets groter dan de boschmans met een 16cm diameter die ik op het oog had.(15,24cm x 22.86; 6" x 9")

We hebben het over 2 PL6984BL van Pyle.
Volgens de achterkant 4 wegs speakers, van 4 ohm en 400 watt.

Ik voeg wat foto's bij:
http://yfrog.com/jkimg9804hj
http://yfrog.com/evimg9803ij
http://yfrog.com/5himg9802uj

Behalve dat ze misschien wat groot zijn, denken jullie dat ze geschikt kunnen zijn i.c.m. een TA-2024, ze zijn niet meer gloed nieuwe, maar schijnen nog wel te werken :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2010 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ben ook eenmaal begonnen met een bierkrat radio te bouwen.
eerst al die binnentroep eruit gesneden en luchtdicht gemaakt.
nu had ik nog speakers pioneer autospeakers 300 watt max. 80 watt rms.
en heb een vriend nog een marquant versterker 4 kanaals mca 475 4x 150w max liggen.
kan ik deze ook gebruiken of verbrand dan me versterker?

gtrz :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 01:09:
ja ben ook eenmaal begonnen met een bierkrat radio te bouwen.
eerst al die binnentroep eruit gesneden en luchtdicht gemaakt.
nu had ik nog speakers pioneer autospeakers 300 watt max. 80 watt rms.
en heb een vriend nog een marquant versterker 4 kanaals mca 475 4x 150w max liggen.
kan ik deze ook gebruiken of verbrand dan me versterker?

gtrz :9
Denk dat wel moet lukken ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OVERLORD_1982
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-06 10:31
tudeLati schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 16:37:
[...]

Ik ben nog steeds met de afwerking bezig ja, had ik er eventjes bij moeten zetten. Die randjes daar zijn nu al mooi vol blauw, en alle dingetjes en datjes zijn er grotendeels van afgewerkt.

Voor dat ik ging verven is het hout nog behandeld met een of ander giftig spul waardoor het allemaal waterproof is geworden.

Op de foto's hier zijn de plekjes trouwens veel duidelijker te zien dan in het echt, toen ik deze plaatjes maandag had geschoten viel het me ook pas op toen ik ze op de computer had gezet :P
In dat geval: Mooie krat man :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-12-2020
Verwijderd schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 00:23:
Hallo hallo,

Na een paar weken druk geweest te zijn met niks doen, nu weer terug bij m'n krat.
Alle onderdelen bijna bij elkaar gesnuffeld.

Net 4 gratis boxen gekregen, 2 kleintjes met een 10cm diameter, en 2 die er voor mij veelbelovend uitzien. Moet nu wel m'n design wat aanpassen, want ze zijn iets groter dan de boschmans met een 16cm diameter die ik op het oog had.(15,24cm x 22.86; 6" x 9")

We hebben het over 2 PL6984BL van Pyle.
Volgens de achterkant 4 wegs speakers, van 4 ohm en 400 watt.

Ik voeg wat foto's bij:
http://yfrog.com/jkimg9804hj
http://yfrog.com/evimg9803ij
http://yfrog.com/5himg9802uj

Behalve dat ze misschien wat groot zijn, denken jullie dat ze geschikt kunnen zijn i.c.m. een TA-2024, ze zijn niet meer gloed nieuwe, maar schijnen nog wel te werken :)
Die zijn prima te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie

tomtommie

Alaaf!

Malantur schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 19:39:

Mjaah dat was de andere optie, maar ik dacht dat dit eerst te proberen was, immers zomaar ergens stroom op gaan zetten kan kwalijke gevolgen hebben.

Goed dat je er even de datasheet op nageslagen hebt ;)

Overigens ik moet straks nog wat kleine korte rvs schroefjes halen, dan kan ik al mijn kofferhoeken bevestigen en is mijn kistje af!
Gisteren namelijk nog de ledjes voor de batterij indicator gemonteerd en alu rooster gezaagd. Foto's volgen snel!

[ Voor 23% gewijzigd door tomtommie op 16-07-2010 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Hmm nu twijfel ik toch weer of ik een krat verbouw of toch een eigen kist maak. vind die kisten met dat houtfineerspul ook erg strak ogen en ik kan er dan alles exact inpassen zoals ik het zou willen hebben. Een krat is voor 2x16cm + MP3 module ertussen te smal, daarnaast heeft een krat veel diepte, die je niet gebruikt en dus loze ruimte is.

Iemand nog tips voor speakers met hoog rendement (92/93dB) en goede geluidsweergave voor ongeveer 60 euro? Ik zit daarnaast nog te twijfelen of ik een composet of een coax neem, volgens mij heeft een composet over het algemeen betere tweeters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxyDrokz
tudeLati schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 22:49:
[...]

Dat is helaas alleen maar op de 2-kanaals versie, ik heb de vier kanaals en die beschikt daar jammer genoeg niet over zover ik weet. http://www.sureelectronics.net/goods.php?id=960

[...]

En hoe zwaar is die van jouw dan? De mijne vergt toch wel een zekere inspanning om langer dan een paar minuten mee aan de wandel te zijn (is ook waarom ik er een karretje voor heb als ik langere einden moet lopen).
De mijne is echt als lood... Maar daar is ie deels op ontworpen;
Hij moet goed stevig wezen, en ik moet er nog wat spullen buitenom de appendages van de radio in kwijt kunnen.
Beiden gelukt, ik gebruik hem ondertussen als campingstoeltje of voetenbank en ik heb ruimte zat voor van alles en nog wat.
Hij moest hier aan voldoen omdat ik hem net als velen hier voor scouting en andere ruige omstandigheden gebruik.

Hoe heb jij je dekselscharnieren? Ik heb er twee gekocht maar die gaan hem niet worden... Ze zijn te kort... Ze zijn denk ik voor een tuindeur, de ene zijde is erg lang maar de andere breed en kort. Zo kort dat ik met een deksel van 15mm bijna geen "vlees" meer overhoud om hem aan de kist te monteren

Ik ga er zo weer aan verder, nog ff wachten op de voeding van Baco Army en HKS en koelblok ( _/-\o_ Danku Iredev)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Boorr

De_Boorr

Een update voor ik hem flink ga testen op vakantie :Y)

Zoals beloofd met een wat betere camera nu:

Afbeeldingslocatie: http://img338.imageshack.us/img338/913/kratupdate1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img96.imageshack.us/img96/3675/kratupdate3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img517.imageshack.us/img517/1096/kratupdate2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img251.imageshack.us/img251/2164/kratupdate5.jpg

Specs:

Mac Audio 2-Weg Luidspreker MP13.2 Coax 55W RMS (110max)
2x 12V7Ah accu's (gebruikt)
MP3 Decoder (kratradio.nl)
Voltmeter
Besturingspaneel met led
Speaker Grills met led (pimtensen.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Kun je die voltmeter er gewoon tussenhangen of heeft deze een aparte voeding nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz69
NoepZor schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 12:05:
Kun je die voltmeter er gewoon tussenhangen of heeft deze een aparte voeding nodig?
Doorgaans heeft een volmeter zijn eigen voeding nodig, althans de exemplaren van Conrad (niet allemaal dus, zie post hieronder) en de Baco. Op Ebay vond ik, klik, deze heeft geen externe voeding nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door Denniz69 op 16-07-2010 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Boorr

De_Boorr

NoepZor schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 12:05:
De voltmeter die ik heb gebruikt kan je heel makkelijk op je TA2024 klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie

tomtommie

Alaaf!

Zoo, een kistradio is nooit klaar, maar voor nu is hij prima!

Maten: 24*27*20 (b*h*d)
Gewicht: 8,5kg (grootste boosdoener is de 18Ah accu die ik voor dit project wilde gebruiken)

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2191768/images/DSC_0252.JPG

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2191768/images/DSC_0251.JPG

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2191768/images/DSC_0254.JPG
Schakelaar, een groen, oranje en rood ledje om de accuspanning te laten zien en een jack-in plug.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
- Voordat je "beginnersvragen" stelt, lees de eerste post van het topic door.

- Haal je post door een spelchecker heen voordat je het post!

- Let op de grootte van de foto's wanneer je deze post: foto's van 3678 x 2736 pixels zijn gewoon niet nodig. Te grote foto's worden getrashed.

- Linken naar conrad producten? Gebruik de directe productlink...