Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MB-
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:16
HDD ram en oververhittign zijn het 100% niet. Software is een grote kans dat het de oorzaak is.
Het gebeurd om de haverklap in windows 7, heb nu linux geinstalleerd en die draait nu al een dag op volle toeren zonder enig probleem.
Zodra ik terug ga naar windws, dan loopt ie na een paar uur weer vast,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tsja, dan lijkt mij een herinstallatie de snelste oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bold52
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-03 08:33
Ik heb weer wat hoor. Sinds een maand of twee ben ik de eigenaar van een Studio 15 (1558) met 6 gig intern, 640 gig HD en het "gewone" sherm. Prima ding. Ik heb, mede ingegeven door dit forum, direct een schone installatie uitgevoerd met de meegeleverde/bestelde DVD van Windows 7 64-bit.

Wat is het geval: meerdere keren per dag start de lapop opnieuw op. Dat is bijzonder irritant. Als ik er even niet achter heb gezeten dan blijkt hij ook opnieuw opgestart te zijn. Temperatuur CPU's meten met speedfan levert een graadje of 40 in ruste en een graadje of 50 a 55 bij gebruik.

Ik vind in dit foum niet direct iets terug wat hier op lijkt. Wel koelingsproblemen maar ogv speedfan is dat het niet. Ik moet wel zeggen dat het ding wel vaak staat te blazen ook al komen de cores niet boven de 55 graden uit.

Wie het weet mag het zeggen! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
klinkt als een BSOD?
tijden het opstarten op F8 (F9??) rammen en automatisch herstarten bij systeemherstel uitschakelen, wie weet kom je dan achter de oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Oke is het mogelijk mijn VGA en HDMI poort tegelijk te gebruiken op mijn studio 1558? Google vind hier geen nuttig antwoord over en proberen heeft mij tot nu toe ook niet verder geholpen. Heb beide aangesloten maar hij kan er maar op 1tje dupliceren of uitbreiden.. ik kan niet mijn laptop scherm uitzetten en 2 andere schermen gebruiken met de dingen die ik probeer..

ook doet mijn HDMI output het niet zo goed meer volgens mij.. het scherm flikkert de hele tijd.. met oude drivers en met update naar de nieuwste ook.. of moet je echt specifiek met mobility drivers updaten?

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja, dat heb ik getest met mn 1555, de procedue is echter redelijk omslachtig:

sluit de schermen aan, in het windows venstertje screen resolution zie je dan 3 schermen, maar, je kan niet het laptopscherm uitzetten.
om dat te bereiken moet je eerst een extern scherm instellen als primair scherm.

overigens, als je de laptop dan dichtklapt gaat je scherm als nog op zwart, voor zover ik weet
Bananenspin schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 22:07:
ook doet mijn HDMI output het niet zo goed meer volgens mij.. het scherm flikkert de hele tijd.. met oude drivers en met update naar de nieuwste ook.. of moet je echt specifiek met mobility drivers updaten?
andere kabel proberen? of ander scherm.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2010 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
een review van het auo10ed scherm wat o.a. in de studio 15 zit:
http://www.anandtech.com/...nblb2-affordable-gaming/6

typenummer is volgens mij B156HW01 v0, maar dat staat er niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 13:16
Even een vraagje aan de gebruikers die hun studio al langer hebben:

Ik heb sinds 1.5jr een Dell Studio 15 en mijn USB poorten zijn (op 1 na) allemaal "lam". Hebben meer mensen hier last van? Heel vervelend, want elke keer als ik een usb kabel erin wil doen, krijg je het effect van ""apparaat verwijderd, apparaat aanwezig, pling plong pling etc, etc"". Bekend probleem of heb ik gewoon pech met mijn usb kabels?

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bold52
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 21:25:
klinkt als een BSOD?
tijden het opstarten op F8 (F9??) rammen en automatisch herstarten bij systeemherstel uitschakelen, wie weet kom je dan achter de oorzaak.
Kheb idd al herstarten na fout uitgezet. Punt is dat ik geen BSOD krijg. Mijn muis werkt heel kort even niet en dan "pof" knalt het ding uit en start daarna weer op. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
roelieboelie schreef op woensdag 22 december 2010 @ 16:10:

Ik heb sinds 1.5jr een Dell Studio 15 en mijn USB poorten zijn (op 1 na) allemaal "lam". Hebben meer mensen hier last van? Heel vervelend, want elke keer als ik een usb kabel erin wil doen, krijg je het effect van ""apparaat verwijderd, apparaat aanwezig, pling plong pling etc, etc"". Bekend probleem of heb ik gewoon pech met mijn usb kabels?
geen last van hier, ook 1.5j oud
Bold52 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 16:14:
[...]

Kheb idd al herstarten na fout uitgezet. Punt is dat ik geen BSOD krijg. Mijn muis werkt heel kort even niet en dan "pof" knalt het ding uit en start daarna weer op. :?
no clue, heb je dell al eens gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-09 05:08

Dat heb ik met de usb poort die altijd voor de muis gebruik. De andere 3 zijn nog wel redelijk goed, maar die hebben daar soms ook last van ja :(

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
andere 3?

er zitten er in totaal 3 op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bold52
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 16:39:
[...]
no clue, heb je dell al eens gebeld?
Ja, Dell gebeld. Kerel melde dat het dan maar een Windowsprobleem moet zijn. Windows er opnieuw opzetten en als dat niet helpt dan weet hij het ook niet meer. Duidelijk een afschuivertje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bold52
Nog een dingetje:

Ik probeer van BIOS A08 naar A11 te flashen. Lukt niet... IK gebruik de versie die vanuit Windows flashed. Netjes uitvoeren als administrator en virusscanner uitgezet. Progje doorloopt alle stadia. Geeft aan dat een en ander gebeurd is en dat de pc opnieuw opstart. Daaran staat er dus nog gewoon A08 op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-09 05:08
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 16:47:
andere 3?

er zitten er in totaal 3 op...
1535 ;)
Heeft er 4

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 22:19:
ja, dat heb ik getest met mn 1555, de procedue is echter redelijk omslachtig:

sluit de schermen aan, in het windows venstertje screen resolution zie je dan 3 schermen, maar, je kan niet het laptopscherm uitzetten.
om dat te bereiken moet je eerst een extern scherm instellen als primair scherm.

overigens, als je de laptop dan dichtklapt gaat je scherm als nog op zwart, voor zover ik weet

[...]

andere kabel proberen? of ander scherm.
Bedankt ga het proberen, heb ergens anders wel al een fix gevonden dat je laptop niet uit gaat als je hem dicht klapt dus dit helpt me goed opweg!

Dezelfde kabel en monitor(is mn tv) doen het wel goed wanneer ie aangesloten staat op mijn pc thats the weird thing..

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bold52
[quote]Bananenspin schreef op woensdag 22 december 2010 @ 17:51:
[...]
Bedankt ga het proberen, heb ergens anders wel al een fix gevonden dat je laptop niet uit gaat als je hem dicht klapt dus dit helpt me goed opweg!

Dat is makkelijk te regelen. Ga naar energiebeheer in configuratiescherm en kies dan: "Het gedrag van het sluiten van het deksel bepalen". Als je dat goed instelt gaat je laptop niet meer op slaapstand als je deze dichtklapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 12:19
Bold52 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 16:55:
Nog een dingetje:

Ik probeer van BIOS A08 naar A11 te flashen. Lukt niet... IK gebruik de versie die vanuit Windows flashed. Netjes uitvoeren als administrator en virusscanner uitgezet. Progje doorloopt alle stadia. Geeft aan dat een en ander gebeurd is en dat de pc opnieuw opstart. Daaran staat er dus nog gewoon A08 op.
Heb je wel de juiste .exe aangeklikt? Ik heb toevallig vorige week die BIOS upgrade uitgevoerd en ik had in eerste instantie ook de verkeerde exe aangeklikt die wel een setupje draaide en inderdaad aangaf dat ie moest herstarten, maar niks had geflashed. Toen ik de andere .exe (sorry, ik weet ff niet meer de file name) probeerde werkte het wel en werd de update goed uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Bold52 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 19:44:
[quote]

Dat is makkelijk te regelen. Ga naar energiebeheer in configuratiescherm en kies dan: "Het gedrag van het sluiten van het deksel bepalen". Als je dat goed instelt gaat je laptop niet meer op slaapstand als je deze dichtklapt.
Die fix inderdaad! Morgen gelijk even kijken of ik nu wel 2 schermen goed werkend kan aansturen dan heb ik een perfecte desktop vervanger, al is het wel wat werk elke keer :p

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bananenspin schreef op woensdag 22 december 2010 @ 22:56:
[...]

Die fix inderdaad! Morgen gelijk even kijken of ik nu wel 2 schermen goed werkend kan aansturen dan heb ik een perfecte desktop vervanger, al is het wel wat werk elke keer :p
dit staat bij mij op "do nothing", misschien werkt het allee als hij als primair display is ingesteld?

• Bold52
Mottebelke schreef op woensdag 22 december 2010 @ 19:49:
[...]
Heb je wel de juiste .exe aangeklikt?
Nee dus... Dank je wel voor de tip. Met het andere progje gaat het prima. Zit nu keurig op A11.

• Bold52
Zojuist knalt mijn 1558 er weer uit. Nu wel met een BSOD...

BUGCODE_USB_DRIVER Dat lijkt me een corrupte USB driver. Punt is nu dat ik deze niet bij de drivers op de site van DELL zie staan. Iemand een suggestie? Wat ook nog zou kunnen is dat het de USB hub is in mijn DELL monitor.

Iemand nog een briljante ingeving?

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:12
intel chipset driver opnieuw installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bold52
karakedi schreef op donderdag 23 december 2010 @ 14:27:
intel chipset driver opnieuw installeren
Alle USB apparaten verwijderd en idd de Intel Chipset Drivers opnieuw geinstalleerd. Alles lijkt nog steeds te werken... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobomonster
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik heb najaar 2010 ook een Studio 15 gekocht, inc. leuke extra features. Met zicht op een komende baan moet ik 'm weer van de hand doen, en op zoek naar een mobieler modelletje..
V&A aangeboden: Dell Studio 1558, Core i5/Bluray/WifiN/HDMI
De nieuwe BIOS A11 staat er sinds gisteren op.

Woopwoopwoopwoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emile75
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09-2022

Bij mijn dell studio 15 (1537) is de HDMI poort lam geworden. Overige poorten geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Heb een klein probleempje :(

Telkens als ik caps lock indruk (en dus dat icoontje rechtsonder verschijnt) ben ik ook de "focus" (noemen we dit zo? :p) in het venster kwijt en moet ik weer klikken zodat ik verder kan werken. Erg irritant in Word-documenten enzo :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:29
Gebruik gewoon je Shift knop?

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat is zo'n vervelende feature van dell quickset.. dat kan je ergens uitzetten, maar ik heb geen idee waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:17
Bah... Windows...

Deed mijn Studio altijd in stand-by of winterslaap, werkte altijd prima. Had toen 4 Chrome vensters met elk 20+ tabbladen openstaan die ik echt niet kon sluiten, zocht tijd om die uit te zoeken. Dus ik deed mijn laptop een week lang telkens in standby, ook 's nachts.

Komt er natuurlijk zo'n aftelvenstertje met "4 uur resterend" tevoorschijn :X. Week lang volgehouden om tijden op te schrijven en dan weer weg te klikken, maar toen toch maar geïnstalleerd.

Sindsdien kan mijn Studio niet meer in stand-by. Als ik 'm weer openklap (= uit stand-by) loopt hij vast en wordt opnieuw opgestart. Ook slaapstand werkt niet goed meer, 50% van de keren doe ik 'm weer aan en start Windows opnieuw op. OS zelf meldt een BSOD:
Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\010511-17893-01.dmp
C:\Users\Jacob\AppData\Local\Temp\WER-75707-0.sysdata.xml
Beide bestanden blijken natuurlijk niet te bestaan, helpt ook weer lekker.

Komt iemand dit bekend voor?

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jacobras schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 22:12:
Komt er natuurlijk zo'n aftelvenstertje met "4 uur resterend" tevoorschijn :X. Week lang volgehouden om tijden op te schrijven en dan weer weg te klikken, maar toen toch maar geïnstalleerd.
echt... wie heeft dat bedacht?

kan je geen system restore uitvoeren naar de datum voor de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Je kunt dat uitzetten maar dat is een gedoe met group-policy's en registers.
Wou het ook uitzetten maar was me teveel werk :+

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds nu paar maanden studio 1558, met i7 740QM en aan het begin dat hij aankwam was het beeldscherm beetje losjes problemen met videokaart die ik verholpen had om de goede drivers te installeren wat hun dus niet gedaan hadden maar nu blaast mijn laptop keihard als ik al een beetje surf en hij word heel warm en valt dan uit? en aangezien ik deze laptop voor school gebruik (ict opleiding) daarom kon ik hem niet opsturen want dat was ik wel van plan lijkt of het beeldscherm half los zit alleen ik denk dat red ik wel tot 1 jaar garantie in zomervakantie aangezien ik eind zomervakantie had gehaald maar ja nu valt hij elke keer uit? is dit "known problem?" of heb ik nou weer z'n rotmodel gehad met mijn geluk? :(
Thanks alvast voor reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat is min of meer een known problem met stof in de heatsink, de i7 is nog hongeriger dan ik dacht kwam ik laatst achter.

maareu, zit er geen in-home garantie op? ik geloof dat dat destijds standaard was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 23:16:
dat is min of meer een known problem met stof in de heatsink, de i7 is nog hongeriger dan ik dacht kwam ik laatst achter.

maareu, zit er geen in-home garantie op? ik geloof dat dat destijds standaard was.
Vreemd, gaan mensen dan zo slecht om met hun spullen?
Heb mijne(1557 720QM) al vanaf februari vorig jaar en doet t nog perfect, geen enkel probleem moet koeling, uitvallen crashen oid. Ik gebruik 'm toch vrij intensief(Vmware, Adobe CS5 suite) bij zon 4 dagen per week.

Even in de studio15 support handleiding online opzoeken hoe je bij de heatsink kan komen en deze eens goed schoonspuiten met een bus perslucht, als je het helemaal goed wilt aanpakken vervang je gelijk de cpu-pasta voor een hi-end pasta.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
naaitsab schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 23:23:
[...]

Vreemd, gaan mensen dan zo slecht om met hun spullen?
je hebt geen idee...

ik zeg bijna dagelijjks tegen mijn broertje dat hij de huis laptop niet zo moet mishandelen, het scherm zit vol met vette vingers en de AC inlet zit akelig los vergelijken met mijn veel oudere studio.
het toetsenbord zit ook onder de troep ondanks dat ik hem nog niet heb kunnen betrappen op eten achter de pc O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 23:48:
[...]

je hebt geen idee...

ik zeg bijna dagelijjks tegen mijn broertje dat hij de huis laptop niet zo moet mishandelen, het scherm zit vol met vette vingers en de AC inlet zit akelig los vergelijken met mijn veel oudere studio.
het toetsenbord zit ook onder de troep ondanks dat ik hem nog niet heb kunnen betrappen op eten achter de pc O-)
Enige wat er mee gebeurd is dat er wat bier op gekomen is tijdens een feesje, een vriendin van me morste een beetje bier op het tobo+coverplate :'( was zelf ook beetje ver heen dus kwam er de volgende dag pas achter :>
Doekie erover en weer zo goed als nieuw :) toetsenbord is een beetje een bakje iets wat ik graag mag zien in een laptop :)
Zal de perslucht er binnenkort ook weer eens bijhalen, wordt dan de 1e keer dat ik m schoonspuit :+

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeie avond.
Ik ben nu ongeveer 4 maandjes in het bezit van mijn studio 15 i3 core laptop. Maar hij word wat traag. kan ik een ssd in mijn laptop inbouwen?, eentje die ik zelf koop niet die ontiegelijk dure dell dingen..

mvg
Steff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
YouTube: How to Add a 2nd Hard Drive (or SSD) to a DELL Studio 17
Je moet je dvd drive(studio 15 heeft geen 2e bay zoals de studio 17 van het filmpje) vervangen door zon caddy en daar je SSD inbouwen, of je huidige hardeschijf vervangen door een SSD(2 minuten werk)

Kijk hier anders even voor een SSD [BBG aanschaf] SSD

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar hij word traag?

hij is precies even snel als toen je hem kocht, traagheid is het gevolg van te veel draaiende programma's of een gefragmenteerde hdd. niet het gevolg van leeftijd (wat sommigen onder ons schijnen te denken...)

om maar je vraag te beantwoorden? ja, dat kan, ik raad je echter aan te wachten, deze CES worden de nieuwe SSD's aangekondigd met een belangrijk verbeterpunt: de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hij word traag in het opstarten, Ik vond hem al traag opstarten en nu duurt het me 3min + voordat ik hem kan gebruiken dat duurt me veel te lang.

En thanks voor de tip en snelle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
3 min? de mijne doet het in 58 seconden voordat mn startpagina is geladen, met een 320GB schijf op 7200rpm.

kwestie van je installatie schoon houden en overbodige troep (adobe updater...) uitschakelen via msconfig.exe of ccleaner.

daarnaast: gebruik stand-by, duurt 2 seconden voordat je verder kan werken en slurpt slechts 1% accucapaciteit per uur.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2011 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het duurde al gewoon 2min toen hij aan kwam :P
Dus daarom wil ik de ssd erin.Heb precies dezelfde schijf als jij hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
een herinstal doet wonderen, de fabrieksinstal is enigszins overspoeld met bloatware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 01:18:
een herinstal doet wonderen, de fabrieksinstal is enigszins overspoeld met bloatware...
Valt opzich nog wel mee, enkel die mcafee meuk eraf en dat was het wel zon beetje met startup programma's(ex. quickset ofc.), kunnen ze vooral bij acer een voorbeeld aan nemen :X

Maar een herinstalatie van je Windows doet zeker wonderen voor de snelheid, icm een SSD is het helemaal geweldig al is dat nogal prijzig.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 23:16:

Aha, naja ik doe gewoon normaal met laptop, nog nooit wat mee gebeurd dit is al vanaf het begin, maar ik kon niet opsturen aangezien ik het voor mijn opleiding gebruik :\ ik heb nog garantie ja alleen weet niet welke, op site staat nog 220 dagen resterend alleen voor elke laptop, pc is er zn hulp lijn behalve studio?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2011 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
for future reference, als je toetsenbord en touchpad het om onverklaarbare redenen ermee ophouden kan een system restore naar een paar dagen geleden helpen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 22:17:
[...]
echt... wie heeft dat bedacht?

kan je geen system restore uitvoeren naar de datum voor de update.
Hm, eerlijk gezegd helemaal nog niet aan gedacht. Heb nooit zoveel vertrouwen in Windows eigen probleemoplossende capaciteiten ;).

Ook mooi:
Windows is onverwacht afgesloten en vervolgens hersteld
Het is juist veroorzaakt door Windows, en nu maar net doen alsof 'ie het oplost :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naja na 3 uur aan telefoon gehangen te hebben met dell nog niet opgeschoten maar heft in eigen handen genomen en mijn grafische kaart gekeken en bleek dus dat de ventilator gewoon wat olie had hij draaide niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-07 21:55

Salmon

.NET developer

Ik ben weer lekker bezig zeg, wou gister ff unbuntu dual booten op me 1555. Maar moest me 2e partitie kleiner maken (heb C: 35gb voor windows en D: 200gb voor rest). Had eerst de tool van windows 7 zelf geprobeerd maar hierbij bleef de manager vast hangen. Hierna ff partition magic geinstalleerd en kreeg gelijk 3 bluescreens achter elkaar.

Na hem terug gezet te hebben met systeemherstel doet hij het wel weer maar is me tweede partitie opeens weg xD Bij schijfbeheer staat de partitie nog wel maar heeft geen drive letter. Ook kan ik deze niet aanpassen want hij geeft een error dan.

Nu ga ik denk vandaag ff gewoon windows opnieuw installeren, is denk de makkelijkste optie. Heb al gekeken op google maar wordt er niet veel wijzer van.

Ik ben al bezig met me backups van me C schijf. In me D kan ik gewoon niet meer komen. Wel kon ik via documenten>libraries me muziek ophalen van me D schijf gelukkig.

Iemand die me kan helpen voordat ik me windows opnieuw installeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wat stond er allemaal op D? :/

eventueel zou je ook nog de recovery console van de installatie cd kunnen proberen, dat heeft mij al meermaals gered

ik heb overigens goede ervaringen met easeus partition manager voor het vergroten en verkleinen van hdd partities, vanaf de windows interface werkt het op een of andere manier als dikke stront door een trechter, al helemaal als je de C probeert de verkleinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon

Salmon

.NET developer

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2011 @ 15:28:
wat stond er allemaal op D? :/

eventueel zou je ook nog de recovery console van de installatie cd kunnen proberen, dat heeft mij al meermaals gered

ik heb overigens goede ervaringen met easeus partition manager voor het vergroten en verkleinen van hdd partities, vanaf de windows interface werkt het op een of andere manier als dikke stront door een trechter, al helemaal als je de C probeert de verkleinen.
Op de D schijf stonden alleen wat spellen en downloads. Het belangrijkste wat er op stond wat ik wel terug probeer te krijgen zijn wat virtual machines (server 2003/8 enzo).

Even kijken hoe het zit met me installatie cd, heb vista bij me systeem gekregen. Maar draai nu 7 :| Dus werkt denk niet :P

Die partitie manager ga ik ook nog even proberen op je advies.

Bedankt in iedergeval alvast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met overclocken van hd5470, en hoe doe je dat en wat heb je hem lopen? want bij loopt ie ineens vast en ineens zwart beeld :\ maarja zal wel te hoog zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
visie schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 23:07:
Zo, vandaag een nieuw koeler met heatsink én moederbord gekregen.
Draai wel gelijk 20 graden koeler :? Flink wat dus. Nu maar eens kijken hoe lang ie dit uit houdt.
Vandaag weer vastgelopen door de warmte... heeft ie ruim 2 maanden vol gehouden.
Wat nu doen...zelf stof vrij maken? of Dell weer bellen?

Wanneer zou ik kunnen aangeven dat dit probleem te vaak voor komt? en dan een andere laptop zonder dit hitte probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
visie schreef op zondag 09 januari 2011 @ 23:29:
Wanneer zou ik kunnen aangeven dat dit probleem te vaak voor komt? en dan een andere laptop zonder dit hitte probleem?
dat zou inderdaad kunnen, er is echter een probleem: je moet de verkopende partij in gebrekke kunnen stellen, je PC doet het echter gewoon, en dell houd zich prima aan de overeenkomst. Immers, het product word gewoon gerepareerd.

vanwege de grote onduidelijkheden in de wetgeving heb ik hier ooit een topic over gestart, maar tot de dag van vandaag is het mij nog steeds niet duidelijk wat de correcte wetgeving in dit soort gevallen is, anders dan coulance.

Herhaaldelijk defect aan product, wanneer vervanging?

na een bepaalde mate van overlast -zou je- een vervangend product kunnen eisen wat aan jouw eisen voldoet, om dat te bereiken moet je een tijd aan de telefoon hangen... zie ook de blogreeks "het is ook maar een dell" voor concrete gebruikservaringen:
JoWannes' Blog
(bovengenoemde is wel een worst-case scenario: er zat een fout in een onderdeel wat niet door dell gefabriceerd was e een geen alternatief voor was, anyway, in deze blokgreeks staan alle stappen die je kunt ondernemen)
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2011 @ 16:31:
Heeft iemand ervaring met overclocken van hd5470, en hoe doe je dat en wat heb je hem lopen? want bij loopt ie ineens vast en ineens zwart beeld :\ maarja zal wel te hoog zijn
amd gpu clock tool + rthdhibl voor stressen, al gebruik ik tegenwoordig ati tray tools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon

Salmon

.NET developer

Salmon schreef op zondag 09 januari 2011 @ 16:24:
[...]

Op de D schijf stonden alleen wat spellen en downloads. Het belangrijkste wat er op stond wat ik wel terug probeer te krijgen zijn wat virtual machines (server 2003/8 enzo).

Even kijken hoe het zit met me installatie cd, heb vista bij me systeem gekregen. Maar draai nu 7 :| Dus werkt denk niet :P

Die partitie manager ga ik ook nog even proberen op je advies.

Bedankt in iedergeval alvast ;)
Ff om terug te komen op me problemen. Heb alles geprobeerd maar niets werkte. Toen maar de partitie verwijdert en kleiner gemaakt. Ik run nu Dual-boot W7/Ubuntu, Ubuntu loopt echt lekker :*)

Had trouwens gelukkig nog een back-up van de data die ik wel nog terug wou. Geluk bij een ongeluk laten we maar gewoon zeggen haha ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Salmon op 10-01-2011 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2011 @ 23:42:
[...]

dat zou inderdaad kunnen, er is echter een probleem: je moet de verkopende partij in gebrekke kunnen stellen, je PC doet het echter gewoon, en dell houd zich prima aan de overeenkomst. Immers, het product word gewoon gerepareerd.

vanwege de grote onduidelijkheden in de wetgeving heb ik hier ooit een topic over gestart, maar tot de dag van vandaag is het mij nog steeds niet duidelijk wat de correcte wetgeving in dit soort gevallen is, anders dan coulance.

Herhaaldelijk defect aan product, wanneer vervanging?

na een bepaalde mate van overlast -zou je- een vervangend product kunnen eisen wat aan jouw eisen voldoet, om dat te bereiken moet je een tijd aan de telefoon hangen... zie ook de blogreeks "het is ook maar een dell" voor concrete gebruikservaringen:
JoWannes' Blog
(bovengenoemde is wel een worst-case scenario: er zat een fout in een onderdeel wat niet door dell gefabriceerd was e een geen alternatief voor was, anyway, in deze blokgreeks staan alle stappen die je kunt ondernemen)

[...]

amd gpu clock tool + rthdhibl voor stressen, al gebruik ik tegenwoordig ati tray tools.
Mhmm, bij het installeren van die programmas kreeg ik elke keer BSOD loop dus veilige modus maar weer weggehaald O_O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
welke ati ccc versie gebruik je? met de dell driverrs lijkt het me inderdaad waarschijnlijk dat je een BSOD krijgt aangezien de functionaliteit daar mogelijk is beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-09 21:18
Weet iemand waar ik de orginele webcam software kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 20:25:
welke ati ccc versie gebruik je? met de dell driverrs lijkt het me inderdaad waarschijnlijk dat je een BSOD krijgt aangezien de functionaliteit daar mogelijk is beperkt.
10.8 :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radiofriendly
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 23:01
Mijn trouwe Studio 1537 heeft de geest gegeven nadat hij een kop koffie naar binnen heeft gewerkt. Hoe zou ik hem het beste van de hand kunnen doen?

Even wat details: hij is, tot voor kort dan, altijd goed behandeld en heeft dan ook nauwelijks gebruikssporen. De HDD en het keyboard zijn defect, en ik geloof dat het moederbord ook kuren heeft waardoor het niet meer zinvol is om te repareren. CPU/Geheugen/scherm/quickset/behuizing/batterij/adapter etc zijn in perfecte staat. Het zou zonde zijn om dit beestje weg te gooien, zeker omdat het een prachtig scherm heeft (1440*900 WLED)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:12
1440x900 led schermen zijn zeer zeldzaam. De aansluiting van deze displays wijken af van de standaard tl-buis schermen. Hoop dat je een koper kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
geen inboedelverzekering?

ik zou alles verpatsen, cpu, ram, adapter (slimline 90w? anders in de afvalbak imo..) zijn makkelijk te verkopen, toetsenbord en scherm zijn ook wel te verkopen, maar alleen als je de juiste persoon vind.

in EL staat ook ergens een topic waar word uitgelegd hoe je je laptopscherm kan aansluiten op een desktop, ik zal kijken of ik die nog ergens kan vinden..
ah hier: Laptop LCD aan VGA-kaart
karakedi schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 01:23:
1440x900 led schermen zijn zeer zeldzaam. De aansluiting van deze displays wijken af van de standaard tl-buis schermen. Hoop dat je een koper kan vinden.
dat heet een cclf

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2011 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radiofriendly
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 23:01
Veel dank. Tof idee over dat tweede scherm, maar dat is voor mij niet zo nuttig denk ik. Waar raden jullie me aan dat ik de onderdelen (vooral het scherm) verkoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
V&A, moeilijk verkoopbare onderdelen kunnen op ebay.

maar persoonlijk zou ik ze de prullenbak in flikkeren, maar ik ben dan ook niet het type persoon dat moeite gaat doen voor een tientje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bold52
Mijn 1558 blijft bij tijd en wijle uit zichzelf opnieuw opstarten. En dat zonder bsod. Muisje en tobo doen het niet meer en enkele seconden later..paf uit. Eerder had ik wel een bsod en heb op aanraden van een van de leden hier de Inteldrivers opnieuw geinstalleerd. Dell helpdesk geeft aan dat het niet aan de hardware kan liggen en dat ik Windows er maar opnieuw op moet zetten. Ik heb, omdat voorafgaand aan het uitvallen de muis en tobo het niet meer doen, het idee dat het iets met de usb hub in mijn Dell monitor te maken heeft. Dat is een U2311. Die vraag moet ik wellicht in een ander ropic stellen. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
Vreemd: al die tijd dat ik mijn Studio 15 heb heeft de netwerkpoort nooit gewerkt. Nu vorige week Windows opnieuw geïnstalleerd (omdat met nieuwste updates slaapstand en stand-by kapot waren gegaan :( ), en toen zag ik dat bij updaten de volgende update is geïnstalleerd:
Realtek driver update for Realtek PCIe GBE Family Controller (is van 19-01-2011)
En nu werkt voor het eerst mijn netwerkpoort! Ben d'r blij mee, weer wat minder lag bij het gebruik van OnLive :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceLawlz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-07 06:33
Heb zojuist via ebay een verlicht 1558 US toetsenbord besteld voor omgerekend 45 euries incl. verzending.

De reden dat ik h'm vandaag bestelde was dat ik voor het eerst had gezien hoe makkelijk het is om zo'n mooi verlicht toetsenbord erin te proppen. De fan van mijn studio 15 had wat kuren de afgelopen weken. Hij maakte een brommend en krakend geluid wanneer er vooral zware applicaties gedraaid werden, maar soms ook als er niks open stond. Het was echter ook weer niet te vergelijken met een zoemende HP, maar storend was het zeker, vooral in een stille ruimte.

Vandaag de monteur van Dell langsgeweest. Een aardige kerel en terwijl hij m'n 1558 uitelkaar aan schroeven was vroeg ik hem over de verlichte tobo optie, iets waar ik al eerder geinteresseerd in was. Vervolgens demonstreerde hij hoe ik het toetsenbord en het paneeltje eromheen met 1 schroef en wat gepriegel los kan halen. De connectie voor de verlichting zit recht naast de input voor de tobo zelf. Vastklikken, schroef erop en klaar is kees. Kind kan de was doen lijkt me.

Ach ja zodoende dus, twee vliegen in een klap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaish
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-08 13:31
Ik heb vorige week een Dell 365 Bluetooth Module gekocht via eBay voor in mijn 1558. Heeft mij € 17,44 gekost inclusief verzendkosten. Het installeren was ff uitvogelen met de handleiding van de Dell website ernaast, maar uiteindelijk binnen een half uur gedaan.

Hier gekocht: http://cgi.ebay.co.uk/ws/...iewItem&item=400160835563

Kwam binnen een week aan, samen met een schroefje zodat je je nergens zorgen om hoeft te maken.

I'm empty inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:51

Nikeo

Jawelles

Bij Gemwon zijn de backlit toetsenborden weer op voorraad!

nog 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaish
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-08 13:31
Total quantity = 0

Sowieso 1 naar mij :-D

I'm empty inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo

Nikeo

Jawelles

Ik ben ook zo'n heerlijke spuit 11. Kom er net achter dat de studio 15 niet meer geleverd wordt, al zo'n 2 maanden niet. Ik had al even snel dit topic doorzocht maar als je toevallig het zoekwoord verkeerd spelt dan vind je ook niks :) :F 8)7 Misschien iets om in de TS iets duidelijker te melden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoezo duidelijker? Het staat er niet eens in :P

De studio 15 is vanaf eind 2010 end of life en niet meer te bestellen.
Opvolger: Topicreeks: [Ervaringen] Dell XPS 15

Dat springt wel voldoende in het oog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:57

Sabbi

je denkt aan mij.

Mogen we het er dan ook niet meer over hebben als hij EOL is? :+

Hebben andere mensen ook de kleuren bij moeten stellen voor het Full HD scherm er een beetje okee uitzag?

Ik heb in Catalyst control center de gamma nu zo:
Rood: 1,05
Groen: 0,9
Blauw: 0,7
Backlicht brightness 4 standjes boven het laagste.

Heb geen spyder geval, dus maar even met een online test gecalibreerd. Wel blijft het contrast vrij but, maar de blauwzweem is in ieder geval eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
idem, ik heb hem zo staan:

red: 1,10
green: 1,00
blue: 0,90

ik heb een B156HW01 v0, ofwel AUO10ED, de kleuren kloppen volgens mij redelijk, maar met een TN paneel zonder calibiratieaparaat of vergelijkingsmateriaal schiet dat niet echt op.

Welk scherm heb jij? :P [Oproep] Screenies MonitorAssetManager voor panelDB laptops

Met jouw settings is die van mij extreem geel, doet bijna pijn aan mijn ogen, jij hebt vast een v1.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2011 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Geen idee, dat tooltje geeft het volgende terug, zie niet echt iets wat op jouw type lijkt, welke string zoek ik naar? Het is overigens een 1558 van eind juni 2010.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Monitor
  Manufacturer............. LG Display
  Plug and Play ID......... LGD020B
  Data string.............. H162K€156WF1
  Serial number............ n/a
  Manufacture date......... 2009, ISO week 0
  -------------------------
  EDID revision............ 1.3
  Input signal type........ Digital
  Color bit depth.......... Undefined
  Display type............. RGB color
  Screen size.............. 350 x 190 mm (15,7 in)
  Power management......... Not supported
  Extension blocs.......... None
  -------------------------
  DDC/CI................... Not supported

Ik moest er echt even aan wennen dat het scherm warm (vanaf erg koud) geworden was, maar het blijkt veel meer te kloppen. Gamma 'schuifjes' bij bovengenoemde test staan bij mij iig zo'n beetje op de zelfde lijn, maar als jij een andere paneel hebt zal het wel idd niet matchen. Ik hoop natuurlijk op iemand met hetzelfde paneel en een spyder die het al heeft uitgezocht :)

[ Voor 6% gewijzigd door Sabbi op 29-01-2011 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jij hebt een LG Display LP156WF1-TLA1, aldus [Oproep] Screenies MonitorAssetManager voor panelDB laptops, helaas, want voor enkele panelen staat er hier een kleurprofiel: http://forum.notebookrevi...40-5-7-wled-monitors.html, volgens die thread zijn zo ongeveer alle studio 15 panelen te blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Niet online
heeft er iemand ook problemen met dat de cd eject button niet werkt.
dit moet iets software matig zijn want direct na een clean install werkt dit wel.
en na Dell Quickset werkt het well maar dan begint mijn cd drive te klapperen. hij blijft een cd ejecteren terwijl er niks in ziet, gevolg is een constante herrie.

[ Voor 25% gewijzigd door fespen op 30-01-2011 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo

Nikeo

Jawelles

@darkstone haha dat is duidelijk nu :)

Waarom is er eigenlijk geen groot topic over de inspiron 15r? Ik vroeg me af hoe die zich in bouwkwaliteit verhoudt tot de studio 15 die hier staat...

Of zoek ik alweer niet goed..:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waarom er geen topic is? Goede vraag, maak er zelf een? ;)

De bouwkwaliteit ligt volgens mij op hetzelfde niveau als de asus & co. budgetmodellen, de studio is wel een stuk steviger dan gemiddeld, na 1½ jaar nog geen mankementen.

Binnenkort even een caddy + ssd bestellen, intel G3 komt in maart volgens de geruchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Niet online
weet iemand waar je webcam software kan downloaden?
op de driver pagina van Dell vul ik mijn laptop tag in maar ik krijg geen webcam software te zien.
voor de herinstalltie had ik er wel webcam software opstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

bedoel je soms [url="htttp://www.skype.com"]skype?[/url]

of Webcam Central

[ Voor 55% gewijzigd door Sabbi op 02-02-2011 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan via zo'n site van dell, ik ben alleen de naam vergeten..

Ahh, hier volgens mij: https://smartsource.dell....urnUrl=%2fweb%2fmain.aspx

edit: IE only?.... :X

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2011 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Mijn HD van m'n 1537 is aan het kapot gaan (bad sectors gevonden). Volgens O&IO C kun je er dan donder op zeggen dat er meer bad sectors komen dus ik wil hem op termijn vervangen.

Ik weet eigenlijk vrij weinig van laptops en kan ik nu zomaar elke 7200 rpm schijf erin zetten zolang die 2.5" is?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
fespen schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 20:09:
weet iemand waar je webcam software kan downloaden?
op de driver pagina van Dell vul ik mijn laptop tag in maar ik krijg geen webcam software te zien.
voor de herinstalltie had ik er wel webcam software opstaan.
Webcam software heb ik inderdaad ook nooit meer kunnen vinden na een reinstall met W7. De webcam werkt wel, maar het programma met al die spacey effectjes waar eigenlijk niemand op zit te wachten heb ik dus niet meer...

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ook niet op de dvd?

Je kan elke schijf erin stoppen, zolang hij maar 2,5" en max. 9,5? mm dik is, de 1TB exemplaren passen NIET.
tip: http://tweakers.net/price...ScXJ-UapvYoWSlSmMA5IyqAUA of een SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Niet online
Menesis schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 20:37:
[...]

Webcam software heb ik inderdaad ook nooit meer kunnen vinden na een reinstall met W7. De webcam werkt wel, maar het programma met al die spacey effectjes waar eigenlijk niemand op zit te wachten heb ik dus niet meer...
ik gebruik die spacey effects inderdaad niet maar het is wel eens handig om een snelle foto te maken of te kunnen zien hoe de webcam beelden van mijzelf eruit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 20:41:
Ook niet op de dvd?

Je kan elke schijf erin stoppen, zolang hij maar 2,5" en max. 9,5? mm dik is, de 1TB exemplaren passen NIET.
tip: http://tweakers.net/price...ScXJ-UapvYoWSlSmMA5IyqAUA of een SSD.
Ha interessant! Nooit gehoord van hybride schijven, ik denk dat het er wel zo eentje wordt. Post mn bevindingen wel een keertje mocht ik hem kopen.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die bestaan ook nog niet zo lang ;)
Als mijn hdd een keer buiten de garantie kapot gaat koop ik er ook een, anders is een 80GB ssd + 320GB hdd die ik al heb een zinvollere investering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:13
Ik heb mijn Dell Studio 1555 nu al zon 1,5 jaar, maar ik heb het nog nooit voor elkaar gekregen om de grote opening op de achterkant open te krijgen. 1 van de schroeven lijkt te klemmen en t plastic werkt ook tegen (t zit dus een beetje klem) Is er een truc nodig om de klep te openen of is dit een gevalletje garantie van dell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je maakt de 3 schroefjes los, en dan is het gedeelte het dichtst naar de batterij toe vrij, de rest kan je dan losklikken.

Niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nav: nieuws: 'OCZ's Vertex 2-ssd's met 25nm-geheugen presteren slechter' ga ik deze week waarschijnlijk een SSD bestellen, een postvile 80GB in combinatie met de http://deskservices.net/intel/]cashback va €20.

Op de een of andere manier is mijn vetrouwen in de 25nm SSD's opeens tot nul gedaald, iets wat waarschijnlijk de reden is voor het lange uitstellen van de postvile G3.

Nu nog een caddy uitzoeken :) Suggesties voor een cheap ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-08 19:03
Wat ik zo 123 even vond:
klik1 (dollar)
klik2(euro)

Anderen zijn al te vinden vanaf zeg 15$, maar niet specifiek voor een Dell Studio. Heb zelf geen idee hoeveel dat uitmaakt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan zelf ook wel zoeken ;) Die caddy's zijn overigens universeel. Op ebay vanaf €15 inderdaad, al heb ik weinig zin mij maar te registreren voor 1 bestelling. Zelfs voor een guest account moet je je tel. nr invoeren, wat heeft dat voor zin als slechthorende? :|

Deze is het goedkoopst volgens een snelle search:
http://cgi.ebay.co.uk/2ND...ss_RL&hash=item51913f1bdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze besteld:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/...iewItem&item=230562532363
8 pond.

En een SSD besteld, 80GB postvile G2

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2011 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een beeld zegt meer dan 1000 woorden:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DchedR24OIFnXxONFqtVQ75H/full.png

Nog een week of 2 en dan komt mijn caddy binnen. Tot zover kan ik met enkel een SSD wel af :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn accuduur lijkt er ook op vooruitgegaan: idle scheelt het 1,73w, dwz: ik ben nu zuiniger dan mux :D

Ik haal nu weldegelijk de 4 uur met normaal gebruik, zelfs met de accu die nu 43Wh aanwijst in plaats van de orginele 52Wh. (of beter gezegd: de orginele 48wh, mijn accu kwam niet in perfecte staat aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02:33
Moest helaas ivm een steeds terugkerens BSOD ook een nieuwe install van Win7 doen.

Heb de Studio Laptop Resource CD eens bekeken voor de drivers, maar vraag me nu wel af, er worden meerdere versies van software weergegeven, bv AMD ATI Radeon HD4330, HD 4570, HD5470. Voor alledrie staat een vinkje. Via m'n factuur kwam ik erachter dat ik een HD5470 heb en die dus maar geinstalleerd, maar voor andere onderdelen weet ik dat niet en staat het niet op de factuur. Hoe kom ik er nu achter welke software ik moet installeren. Ook via de site van Dell krijg ik meerdere mogelijikheden, voor verschillende types.

nog een tweede vraag, ik heb dus de drivers voor de AMD ATI Radeon HD5470 geinstalleerd. Als ik nu in het configuratiescherm kijkt staat er bij beeldscherm standaard laptop scherm, terwijl ik een 15,6 widescreen full HD (1929X1080) WLED with True Life heb. Waarom wordt dat niet weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11-2023
weet iemand hoe ik de bios kan updaten van mij dell studio ? Als ik bij het opstarten in de bios ga ( F2 ) dan zie ik bios version A04 staan, nu zie ik op het internet dat er al A11 is ( http://support.euro.dell....=-1&formatid=-1&dateid=-1 )

Ik heb deze gedownload en geïnstalleerd ( flash successful ) maar wanneer ik naar bios ga staat er nog steeds A04.

Ik heb een dell studio 1558

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
miles schreef op zondag 13 februari 2011 @ 14:50:
nog een tweede vraag, ik heb dus de drivers voor de AMD ATI Radeon HD5470 geinstalleerd. Als ik nu in het configuratiescherm kijkt staat er bij beeldscherm standaard laptop scherm, terwijl ik een 15,6 widescreen full HD (1929X1080) WLED with True Life heb. Waarom wordt dat niet weergegeven.
ehh, omdat die naam te maken heeft met de aansturing van het beeld, bij zo elke monitor staat er iets als "standaard pnp display", daar is niets geks aan.

De 4570 is overigens bijna gelijk aan de 5470, de 4330 is een andere kaart (maar volgens mij werkt dat ook wel), slimmer is echter om de nieuwste versie van de ATI site te installeren:
http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx
Droned schreef op zondag 13 februari 2011 @ 14:53:
weet iemand hoe ik de bios kan updaten van mij dell studio ? Als ik bij het opstarten in de bios ga ( F2 ) dan zie ik bios version A04 staan, nu zie ik op het internet dat er al A11 is ( http://support.euro.dell....=-1&formatid=-1&dateid=-1 )

Ik heb deze gedownload en geïnstalleerd ( flash successful ) maar wanneer ik naar bios ga staat er nog steeds A04.

Ik heb een dell studio 1558
Dat is raar, maar waarom wil je het bios updaten? volgens mij staat er al bij 7 achtereenvolgende versies "enchanced display quality" zonder verdere toelichting.
Pagina: 1 ... 14 ... 21 Laatste