• killugh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-07 14:30

killugh

lava right ahead

kiekeboeboe schreef op donderdag 11 november 2010 @ 19:04:
wilde ik net eens kijken om een nieuwe studio15 aan te schaffen, is dat ding nergens meer te bespeuren op de dell site, je wordt telkens doorgestuurd naar de xps15, heeft dell de productie gestopt van de studio15?
Of je leest de laatste paar pagina's van het topic even door.....
Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 19:06:
yep, binnenkort is de studio lijn niet meer te bestellen.
de studio 15 op korte termijn, de 17 iets langer., aldus de geruchten.

pain is nothing that a downpour won't erase

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:12
Leuk als je bij die xps15 een full hd scherm wilt :X
15.6 Full HD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p [meerprijs € 200,00 of € 9/maand1]

if (!coffee) {
Work = false; }

Verwijderd

Topicstarter
het scherm is wel *veel* beter, maar we worden inderdaad genaaid; in US is-ie $130, dat is bijna de helft.. (€120)

• kiekeboeboe
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
killugh schreef op donderdag 11 november 2010 @ 19:15:
[...]

Of je leest de laatste paar pagina's van het topic even door.....

[...]
thanks, zal dan voor een andere moeten gaan, heb momenteel nog een 1537 waar ik relatief tevreden over ben, maar wilde dus nog een andere studio aanschaffen, eens kijken wat de xps te bieden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd, enkele weken geleden stond de Dell Studio 1558-J211NL nog voor € 639 te koop bij laptopshop.nl, daarna was hij een week uitverkocht -tijdelijk niet leverbaar- en daarna -een week geleden- was hij weer leverbaar, maar nu is de verkoop definitief gestopt. Volgens de verkoper waar ik mee sprak omdat hij niet verkocht.... hij zei dat het niet was omdat ze er problemen mee hadden gehad of klachten.
http://www.laptopshop.nl/...l-studio-1558-j211nl.html

Zou kunnen zijn, maar het lijkt me vreemd, want hij stond als speciale actie al die tijd op de home pagina, en hij was dus tijdelijk al eens niet leverbaar. Dat betekent toch uitverkocht?
En dat nu ik dacht hem eindelijk toch maar te kopen... maar hier kost hij €100 meer:
http://notebookshop.nl/no...ampaign=Prijsvergelijkers

Ik vind hem er zo goed uitzien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de productie is vermoedelijk gestopt, de vervanger is de xps 15, plusminus even duur.

zonder full-hd zou ik hem ook niet kopen, het standaardscherm is vrij... ruk, waarschijnlijk een van de slechtste die je kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 23:57:
de productie is vermoedelijk gestopt, de vervanger is de xps 15, plusminus even duur.

zonder full-hd zou ik hem ook niet kopen, het standaardscherm is vrij... ruk, waarschijnlijk een van de slechtste die je kan krijgen.
Maarja welke gek gaat nou 200euro bijleggen voor een scherm in een laptop van 800-900 euro :?
Je bent bijna bereid om de boel te laten inporteren vanuit de usa met alle extra kosten en gedoe die daarbij komen :X

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
uhm, bijna iedereen in het XPS 15 topic? het RGBscherm was een stuk duurder, die werd ook vrij massaal verkocht. (en standaard zat er al een full-hd op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:06
Na bijna 2 jaar gebruik gooi ik de Dell Studio 15 de verkoop in.

Het is absoluut een prima laptop, draait nog best games (tenminste, voor mijn doen zoals CS: Source) maar het formaat is me iets te groot voor mobiliteit.

De opvolger is toch de XPS16 geworden? Misschien moet ik eens gaan kijken naar een XPS13 maar ben alleen niet onder de indruk van de accu :P

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
xps 14, 15, en 17, maar de 14" is niet te krijgen in NL...

afhankelijk van je eisen is een 13" u30jc of acer timelinex uit duitsland de beste keus ( +- 800-900 euro), voor minder is ook veel te krijgen, maar meestal met een SU7300 oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefmen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09-2022
Ik heb sinds een week een SSD in mijn Dell Studio 1557 (Core i7 720QM en 4GB ram). De SSD is de OCZ Vertex 2 120GB geworden.

Wat een verschil t.o.v. mijn oude Seagate 7200 RPM 500GB schijf! Ongelofelijk. Zal binnenkort eens kijken of ik tijd heb om wat te benchmarken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-12-2018
dat is mooi om te horen! volg je ook een beetje Het Grote SSD Topic? misschien moet je nog wat "tweaks" toepassen om hem optimaal te laten presteren (in hoeverre je dat merkt)

L502X - 2670QM/GT525M/4GB/FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple_D
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 13:58
stefmen schreef op maandag 15 november 2010 @ 17:13:
Ik heb sinds een week een SSD in mijn Dell Studio 1557 (Core i7 720QM en 4GB ram). De SSD is de OCZ Vertex 2 120GB geworden.

Wat een verschil t.o.v. mijn oude Seagate 7200 RPM 500GB schijf! Ongelofelijk. Zal binnenkort eens kijken of ik tijd heb om wat te benchmarken.
erg interessant om te horen, wist niet dat dit mogelijk was... heb het idee dat mijn bottleneck nu vaak de ietwat trage HDD is dus het resultaat is veelbelovend

het probleem waar ik mee zit is het uiterest warm worden van het apparaat.. met 100% gestresste cpu (prime95) loopt de temperatuur op tot ~93 graden.. niet helemaal gezond denk ik zo :D de performance tijdens het gamen gaat na een poosje aanzienlijk achteruit.. ik denk dat dit ook te maken heeft met het warmer worden (misschien clockt hij zich terug?)

een half uurtje Medal of Honor spelen eindigt zelfs in het uitvallen van de laptop waarna je hem even moet laten afkoelen voor hij weer kan opstarten...

enige oplossing hiervoor ? misschien is de videokaart te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
koelpasta vervangen, het blijkt dat de koeling de i7 niet helemaal aan kan, wel jammer van dell dat ze dit niet goed hebben getest :N

als dat teveel moeite is: bel dell, dan fixen ze het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 23:03:
als dat teveel moeite is: bel dell, dan fixen ze het
Ook met goede pasta dan? Ben zelf niet zon kei met koelpasta zeker niet op/in een laptop :/
Vind het bij normaal gebruik wel redelijk de laatste tijd.
Triple_D schreef op woensdag 17 november 2010 @ 23:01:
het probleem waar ik mee zit is het uiterest warm worden van het apparaat.. met 100% gestresste cpu (prime95) loopt de temperatuur op tot ~93 graden.. niet helemaal gezond denk ik zo :D de performance tijdens het gamen gaat na een poosje aanzienlijk achteruit.. ik denk dat dit ook te maken heeft met het warmer worden (misschien clockt hij zich terug?)

een half uurtje Medal of Honor spelen eindigt zelfs in het uitvallen van de laptop waarna je hem even moet laten afkoelen voor hij weer kan opstarten...

enige oplossing hiervoor ? misschien is de videokaart te vervangen ?
Tijdens het bruteforcen van een password kwam de cpu zelf tot 99 graden bij mij :+

Check eerst eens of er geen stof in de koeling zit(busje perslucht erdoorheen halen) en hoe game je?
Als de laptop niet op een vlakke ondergrond staat kan deze uitvallen door een of meerdere geblokkeerde lucht in/uitlaten waardoor de laptop zich (gelukkig) automatisch uitzet door de te hoge temperatuur.

De studio laptop's gpu is nou eenmaal niet gemaakt/geschikt om zwaar te gamen dus daar zul je ook wel tegen problemen aanlopen, wil je vaak moderne spellen vlot en veilig willen draaien pak dan een knappe xps of alienware(dell) laptop kan je dat niet betalen blijf bij een desktop voor de games maar das mijn mening.

De gpu zit op je moederbord gebakken kun je niks mee :'(

offtopic:
Een maatje van me gamed ook dagelijks op zn laptop en die verslijt die dingen binnen 1-1.5 jaar door de extra stress dat het oplevert, als je lap zichzelf vaker uitschakelt dan kun je er geld op inzetten dat ie het niet lang volhoud alleen bij extreme gevallen treed die noodprocedure in werking namelijk(105+ graden en/of oververhitte gpu chip) Met gamen doel ik in zijn geval op MoH, crysis en dat soort spul op redelijke settings. wow, SC2 mw2 oid trekt ie wel gelukkig.

[ Voor 75% gewijzigd door naaitsab op 17-11-2010 23:31 ]

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zou het niet weten...

ze moeten het fixen, en als je kwaad genoeg word krijg je misschien wel een xps ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple_D
hmm lost dit het probleem bij het dalen van de performance na een tijdje gamen ook op? kheb gekeken en de GPU temperatuur loopt op tot 86 graden en de cpu temp ook ongeveer

[ Voor 154% gewijzigd door Triple_D op 17-11-2010 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 23:16:
ik zou het niet weten...

ze moeten het fixen, en als je kwaad genoeg word krijg je misschien wel een xps ;)
Hmm me like xps >:)
Zal er eens een belletje aan wagen.
Triple_D schreef op woensdag 17 november 2010 @ 23:32:
hmm lost dit het probleem bij het dalen van de performance na een tijdje gamen ook op? kheb gekeken en de GPU temperatuur loopt op tot 86 graden en de cpu temp ook ongeveer
Ik heb dat nog niet meegemaakt maar bij windows staat wel in het "koelbeleid" als deze op actief staat dat de fan sneller gaat draaien naarmate de cpu warmer wordt voordat de clock word verlaagd.(energie beheer=>cpu)

[ Voor 47% gewijzigd door naaitsab op 17-11-2010 23:34 ]

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple_D
[b][message=35051182,noline]naaitsab schreef op woensdag 17 november 2010 @
Check eerst eens of er geen stof in de koeling zit(busje perslucht erdoorheen halen) en hoe game je?
Als de laptop niet op een vlakke ondergrond staat kan deze uitvallen door een of meerdere geblokkeerde lucht in/uitlaten waardoor de laptop zich (gelukkig) automatisch uitzet door de te hoge temperatuur.

De studio laptop's gpu is nou eenmaal niet gemaakt/geschikt om zwaar te gamen dus daar zul je ook wel tegen problemen aanlopen, wil je vaak moderne spellen vlot en veilig willen draaien pak dan een knappe xps of alienware(dell) laptop kan je dat niet betalen blijf bij een desktop voor de games maar das mijn mening.
ik speel CoD:MW1 op 1280x720 alles op low.. zou hij toch met redelijke framerate moeten trekken.. in het begin doet hij dat ook feilloos. de laptop staat op een vlakke ondergrond en er zit zo'n verhoging in zodat het toetsenbord schuin afloopt.. de fan zit echter aan de achter kant, als je het scherm openklapt dan blokkeert deze hem gedeeltelijk. Als je de laptop even wegzet kan je je hand geen 5seconde op de ondergrond leggen trouwens.. béétje warm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Triple_D schreef op woensdag 17 november 2010 @ 23:32:
hmm lost dit het probleem bij het dalen van de performance na een tijdje gamen ook op?
yep
kheb gekeken en de GPU temperatuur loopt op tot 86 graden en de cpu temp ook ongeveer
je moet even een programma zoeken waarmee je de kloksnelheid kan monitoren, GPU-z bijvoorbeeld, als de kloksnelheid tijdens het gamen opeens naar beneden knalt heb je je probleem gevonden :)

...al vind ik het uitvallen van de laptop al evident genoeg.
had ik nog niet gelezen

de studio is ontworpen in het c2d tijdperk (35w tdp, al ligt de realiteit dichter bij de 25w), vervolgens propt dell er een 45w cpu in (die heel wat meer verbruikt dan 45w, ik dacht 54w), en verwachten ze dat het werkt :N

duidelijk een blunder van de bovenste plank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
@tripple, ik heb ook een i7 1557 maar ik kan m gewoon vasthouden en op mn schoot leggen, is bij mij nog nooit uitgeslagen maar tijdens intensief cpu gebruik word het beesie toch goed warm maar zeker niet heet, iets wat ik van de adaptor niet kan zeggen :s dat ding word echt heet.
Wellicht zit er toch iets niet goed dan.

@dark, met lichtnet adaptor(zonder haal ik 2-2.5 uur) en gewoon core-cpu gebruik vind ik het een prachtig ding, gpu gebruik ik enkel voor hardware acceleratie in photshop en zo nu en dan tussen en tijden de les een spelletje :+
Maar idd i7+gpu onder load = :F

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple_D
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 23:40:
je moet even een programma zoeken waarmee je de kloksnelheid kan monitoren, GPU-z bijvoorbeeld, als de kloksnelheid tijdens het gamen opeens naar beneden knalt heb je je probleem gevonden :)

...al vind ik het uitvallen van de laptop al evident genoeg.
hij clockt de GPU Core zich van 680mhz tijdelijk terug naar 300 en vervolgens weer naar 680.. etc. etc.
GPU memory clockt zich tijdelijk van 800 naar 500

in ieder geval de warmte dus.. maar ben benieuwd of het vervangen van de koelpasta dit zal verhelpen

• naaitsab
Triple_D schreef op woensdag 17 november 2010 @ 23:54:
[...]

hij clockt de GPU Core zich van 680mhz tijdelijk terug naar 300 en vervolgens weer naar 680.. etc. etc.
GPU memory clockt zich tijdelijk van 800 naar 500

in ieder geval de warmte dus.. maar ben benieuwd of het vervangen van de koelpasta dit zal verhelpen
Je zou zoals darkstone al opperde ook kunnen proberen een xps 15 te krijgen, iets in de trend van uitvallende laptop en tegenvallende prestaties door de slechte airflow/koel prestaties van de laptop en hoe ze dat gaan fixen met als alternatief een vervangend model(de xps15) onder het mom niet geschoten is altijd mis, want ik neem aan dat je nu niet tevreden bent met de gang van zaken.

if (!coffee) {
Work = false; }

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad, heb je toevallig het full-hd scherm?

• naaitsab
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 00:27:
De xps15 is trouwens wel ergug mooi :o
Ook maar eens bellen naar dell voor die meuk koeling :|
Maarja ongeveer zelfde cpu+1080p kom ik uit op zon 1100 euro :'(

[ Voor 11% gewijzigd door naaitsab op 18-11-2010 00:36 ]

if (!coffee) {
Work = false; }

Verwijderd

Topicstarter
IntToStr schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 09:27:
Ik heb mijn xps ook besteld. Gezien de levertijden die iedereen meldde in dit topic heb ik toch maar op tijd besteld. Nu blijkt dat de verwachte levertijd al over 2 weken is. Ach ja, kan ik eerder spelen :)

Dit is de config:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
Punt
    Beschrijving
Base
    Intel® Core™ i5-560M (2.66 GHz,3M)
Geheugen
    4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
Toetsenbord
    Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty)
Grafische kaart
    1GB NVIDIA® GeForce™ 420M GT grafische kaart
Harde schijf
    320 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Besturingssysteem
    Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
Optische stations
    8x optisch dvd+/-rw-station
Draadloze connectiviteit
    Intel® Wireless LAN 6200 2x2 802.11a/b/g/n card
Cables
    1 Meter Power Cord (3 Wire) - European
Verzendingsdocumenten
    Dutch Documentation
Bundle
    N11XL503EPP
Standard Warranty
    1 year Collect & Return Hardware Support included with your PC
Services en Support
    4 jaar In-Home Hardware Support
Order Information
    XPS L501x Order - Netherlands
Primary Battery
    6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Draagtassen
    Geen draagtas
Dell System Media Kit
    XPS L501x Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
Kleuren, dessins en beschilderingen
    Metalloid Aluminum WLAN Cover
Accidental Damage Support
    Geen Accidental Damage-support
Online Backup
    DataSafe online back-up van 2 GB (1 jaar)
Levering vóór Kerstmis
    Tijdige levering vereist voor Kerstmis (op of voor 23 december)
TV Tuner and Remote Control
    TvTuner Not Included
LCD
    40 cm (15.6") Full HD (1920x1080)1080p B+RGLED- breedbeeldscherm met TrueLife
DataSafe
    Datasafe Local 2.3 Basic
Microsoft-software
    Geen productiviteitssoftware geselecteerd
Beveiligingssoftware
    Geen beveiliging/antivirusbeveiliging
Power Supply
    90W AC Adaptor
Operating System Recovery Options
    Dvd met hulpbronnen: media met besturingssysteem (MUI) Windows® 7 Home Premium (64-bits)

Inclusief mastercard korting kom ik op 940 euro in totaal. Best nette prijs vind ik.

Nu wachten :)
4 jaar!! :9~ waar heb je een i7 voor nodig trouwens?
naaitsab schreef op donderdag 18 november 2010 @ 00:35:

leuk voor de verandering, bijna iedereen in het sony topic vind hem lelijk :+

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2010 01:01 ]

• Triple_D
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 00:27:
jup.. maakt dit nog verschil ?

ben ik beter af met een XPS15? ik zie dat daar een i5 in zit ipv een i7, andere videokaart etc.

[ Voor 20% gewijzigd door Triple_D op 18-11-2010 07:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Triple_D schreef op donderdag 18 november 2010 @ 07:24:
[...]

jup.. maakt dit nog verschil ?
jazeker, de xps is een van de 2 notebooks van dell die te configueren zijn met een full-hd scherm, als dell een vervangende notebook uitzoekt kom je dus automatisch uit bij de xps 15 :)

dat zal nog wel even duren... maar over het algemeen is dell een stuk soepeler dan de andere fabrikanten.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2010 08:08 ]

• Knuckless
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:22
naaitsab schreef op donderdag 18 november 2010 @ 00:17:
[...]

Je zou zoals darkstone al opperde ook kunnen proberen een xps 15 te krijgen, iets in de trend van uitvallende laptop en tegenvallende prestaties door de slechte airflow/koel prestaties van de laptop en hoe ze dat gaan fixen met als alternatief een vervangend model(de xps15) onder het mom niet geschoten is altijd mis, want ik neem aan dat je nu niet tevreden bent met de gang van zaken.
ik had net als hem ook problemen met de warmte van de i7 waardoor die uitviel etc, :) alleen bij mij stuurden ze een monteur langs en hebben ze de processor, moederbord en het koelsysteem vervangen :P nu is die weer netjes koel maar als het weer gebeurd ga ik ook maar is zeuren kijken wat ik klaar kan spelen :9

Alcohol, the cause and solution to all of life's problems

• Triple_D
Knuckless schreef op donderdag 18 november 2010 @ 08:41:
[...]

ik had net als hem ook problemen met de warmte van de i7 waardoor die uitviel etc, :) alleen bij mij stuurden ze een monteur langs en hebben ze de processor, moederbord en het koelsysteem vervangen :P nu is die weer netjes koel maar als het weer gebeurd ga ik ook maar is zeuren kijken wat ik klaar kan spelen :9
Een maand nadat ik hem ontving werd hij al dusdanig warm dat ik een monteur heb laten komen die het moederbord heeft vervangen.. probleem dus niet bepaald verholpen

• naaitsab
De koeling is niet slecht hier maar zeker onder de maat voor een cpu van dat kaliber(lees tdp)
Wellicht hebben sommige minder koelpasta.

@dark, die xps is een van de mooiste dells die ik gezien heb :p lijkt een beetje op een mac en ik geloof dat die nvidia ook helemaal kan uitzetten :) Ook mooi af van die ati gpu O-)
Maarja ze zijn nie gek daar denk dat eerst en monteur langskomt voor de koeling/mobo te vervangen voordat men een nieuwe laptop afstuurt. ik heb m bijna elke werkdag nodig voor school dus dat wordt ook lachen dan :'(

if (!coffee) {
Work = false; }

Verwijderd

Topicstarter
naaitsab schreef op donderdag 18 november 2010 @ 10:14:
De koeling is niet slecht hier maar zeker onder de maat voor een cpu van dat kaliber(lees tdp)
Wellicht hebben sommige minder koelpasta.
dat is juist goed... de meeste problemen word veroorzaakt omdat er veel en vel te veel koelpasta opzit.
koelpasta geleid beter dan lucht, maar nog steeds crap vergeleken met koper (scheelt een factor 1000)
@dark, die xps is een van de mooiste dells die ik gezien heb :p lijkt een beetje op een mac en ik geloof dat die nvidia ook helemaal kan uitzetten :) Ook mooi af van die ati gpu O-)
Maarja ze zijn nie gek daar denk dat eerst en monteur langskomt voor de koeling/mobo te vervangen voordat men een nieuwe laptop afstuurt. ik heb m bijna elke werkdag nodig voor school dus dat wordt ook lachen dan :'(
doorgaans komen ze met een aanbox na 3x repareren, sneller kan ook als je genoeg aandringt en ze wijs maakt dat een reparatie het probleem niet gaat verhelpen.

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:04
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 00:59:
[...]

4 jaar!! :9~ waar heb je een i7 voor nodig trouwens?
Er staat toch echt i5 ;)
En dat is ook meer dan genoeg voor mij. Programmeren zal het meeste vragen van de machine bij mij: web- en/of applicatieservers, databases, ide's, etc.

Verwijderd

Topicstarter
ik doelde op deze reactie:
naaitsab schreef op donderdag 18 november 2010 @ 00:35:
[...]

Ook maar eens bellen naar dell voor die meuk koeling :|
Maarja ongeveer zelfde cpu+1080p kom ik uit op zon 1100 euro :'(
ik heb ook liever een i5, scheelt een boel hitte en tijdens het compileren heb je toch geen zak aan een quad.

• naaitsab
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 10:28:
ik doelde op deze reactie:

[...]

ik heb ook liever een i5, scheelt een boel hitte en tijdens het compileren heb je toch geen zak aan een quad.
Tja achteraf komt het de mobiliteit en temperatuur niet echt ten goede zon i7.
Maar idd compilen kan een celeron ook makkelijk aan O-)
Photoshop vind het toch wel lekker om een pittige cpu te hebben.

Wellicht dat ik m kan inruilen voor een i5 met 1080p :9

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OsiriX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-06-2024
Mijn laptop is nu 14 maanden oud.
Sinds vandaag krijg ik de melding "Overweeg de accu te vervangen".
Dit vind ik wel een vrij korte levensduur voor mijn batterij.
Ik heb mijn laptop vrij intensief gebruikt, maar 90% van de tijd wel via de kabel.

Ik hoop toch dat de batterij het nog een tijdje zal volhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple_D
OsiriX schreef op maandag 22 november 2010 @ 19:54:
Mijn laptop is nu 14 maanden oud.
Sinds vandaag krijg ik de melding "Overweeg de accu te vervangen".
Dit vind ik wel een vrij korte levensduur voor mijn batterij.
Ik heb mijn laptop vrij intensief gebruikt, maar 90% van de tijd wel via de kabel.

Ik hoop toch dat de batterij het nog een tijdje zal volhouden.
hoe lang gaat de accu nu mee dan ? dat bericht zou ik gewoon negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zou even een charge-discharge cycle uitvoeren in veilige modus, misschien helpt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple_D
vandaag de dell monteur langs gehad.. fan en moederbord zijn vervangen.. de fan zat he-le-maal vol met stof (na 12 maanden gebruik), even stresstest gedaan en hij koelt veel beter, draait veel stabieler met hogere performance

as good as new..

tip voor toekomstige problemen was zelf even de fan doorblazen... met een pinnetje de fan tegenhouden dat hij gaat draaien, aan de achterkant blazen en een stofzuiger op de onderkant zetten.. dit zou het stof er voor een groot deel uit kunnen halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorando
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:14
Mijn Dell studio had ook hitte problemen ( zelfs de 100 graden geraakt ) mijne is toen gerepareerd, ( ze vervangen mobo en heatsink ) en nu word hij max 85 op 100% stress.

Dell deed nergens moeilijk over, ik kreeg direct een doos toegestuurd en 2 dagen later werd mijn laptop opgehaald. 6 daagjes later had ik de laptop weer terug :)

Nu hopen dat het probleem niet meer voor gaat komen......ook al vind ik een xps15 als vervanging niet verkeerd ( behalve dat ik de studio mooier vind )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple_D
2 dagen na het repareren kreeg ik na langdurig gamen weer perfomance drop.. na een stresstest met gpu monitor kreeg ik dit resultaat:

http://img831.imageshack....ustresstestnareparati.png

de dalende grafiek geeft aan dat hij te warm wordt en een tijdje terug clockt... dikke performance drop na 20minuten gamen, om de paar seconde dus..

opnieuw een ticket aangemaakt.. ook maar even bijgezet dat mijn bluetooth is verdwenen, waarschijnlijk vergeten die aan te sluiten bij de reparatie (?)

update:

er is nu voorgesteld om mijn adapter te vervangen met een adapter van 130watt en nogmaals de fan-assembly te vervangen... achja zullen we maar laten doen hè

[ Voor 14% gewijzigd door Triple_D op 26-11-2010 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 21:51
Hoe schakelen jullie je Studio 15 uit? Eerst had ik gewoon ingesteld: scherm dicht = slaapstand (dus sessie opslaan op hd, geen stroomverbruik). Vandaag heb ik scherm dicht op stand-by ingesteld (dus klein beetje stroomverbruik) en aan/uit-knop op slaapstand. Stand-by werkt echt veel fijner op school, snap niet waarom ik dat niet eerder heb gedaan :X.

Maar hoe doen jullie dat? Altijd in stand-by? Of overdag in stand-by en 's nachts in slaapstand/volledig uitschakelen? Volgens deze bron is het stroomverbruik in stand-by slechts 1 Watt, dus dan zou ik 'm ook gewoon altijd in stand-by met wat programma's open kunnen dichtklappen (gebruik 'm dagelijks)?

[ Voor 12% gewijzigd door jacobras op 27-11-2010 00:47 ]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
fn+esc (=sleep, ofwel suppend to ram, ofwel stand-by), tenzij ik ga slapen of op de fiets stap: dan gebruik ik hibernate (= suppend to disk, ofwel slaapstand 8)7 )

enig nadeel is dat de touchpad soms crasht als je te snel fn+esc doet en de klep meteen daarna dichtklapt, in 5% van de gevallen (nieuwe drivers van synaptics.com, uit 2009...)
jacobras schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 00:45:
Maar hoe doen jullie dat? Altijd in stand-by? Of overdag in stand-by en 's nachts in slaapstand/volledig uitschakelen? Volgens deze bron is het stroomverbruik in stand-by slechts 1 Watt, dus dan zou ik 'm ook gewoon altijd in stand-by met wat programma's open kunnen dichtklappen (gebruik 'm dagelijks)?
niets eens, standby tijd is 100u (zelf getest), wat neerkomt op een halve watt.

ofwel 1% per uur

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2010 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 15:13
Even een vraag.
Maakt de laptop lawaai?

Heb het liefste een stille laptop natuurlijk voor op school, ik hoop dat iemand een antwoord heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hij is vrij stil, of helemaal stil als je nog een oudere Pxxxx processor variant bezit :)

maar ik zou toch de xps 15 kopen, zoveel duurder is die niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zizou10
  • Laatst online: 01-01 16:17
Welke drivers voor de videokaart hebben jullie?
Ik probeer steeds de nieuwste van nvidia te installeren 260.99
Maar bij de installatie zegt ie dat er geen compitabele hardware kan vinden.
Komt dat door de optimus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[Ervaringen] Dell Studio 15 - Deel 3
zit je niet verkeerd?

volgens mij moet je dit topic hebben:
[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
  • Laatst online: 31-07 15:13
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2010 @ 11:40:
hij is vrij stil, of helemaal stil als je nog een oudere Pxxxx processor variant bezit :)

maar ik zou toch de xps 15 kopen, zoveel duurder is die niet.
Heb net gelezen dat de XPS15 aardig stil is ja, dus mijn keuze zal daarheen gaan, zeker aangezien de goede verhalen.

Bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJakeis
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 10:41
Ik heb de laatste tijd problemen met mijn 1557 waardoor hij regelmatig uitvalt. Nu heb ik firefox openstaan en ben ik een filmpje aan het bekijken (the office us) en geeft Hardware Monitor aan dat mijn grafische kaart 73° is en de processor geeft voor de verschillende cores zo'n 65° aan. Zijn dit normale temperaturen of moet ik mij zorgen gaan maken en Dell contacteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de temperaturen zijn wel aardig hoog, al valt hij pas uit bij nog hogere temps.

je bedoelt dat hij uitvalt tijdens het gamen? dan heb je een probleem met de heatsink, (slechte koelpasta) als je dell belt lossen ze het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJakeis
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 10:41
Bedankt voor je snelle reactie :)

Hij valt soms uit tijdens het gamen (hoewel ik dat de laatste tijd niet veel meer doe), maar ook als ik de computer zwaar belast (film, 2 wordbestanden, firefox, mail,...).

Om te testen heb ik nog eens call of duty modern warfare gespeeld. Na een half uurtje met de settings op recommended was de max temp van de gpu 102° en de CPU kwam aan zo'n 100°. Hij is toen wel niet uitgevallen. Zal voor de zekerheid maar eens contact opnemen met Dell en horen wat ze er daar van zeggen.

[ Voor 3% gewijzigd door TJakeis op 29-11-2010 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
100° is te warm, dat is namelijk Tjunction, ofwel de maximale temperatuur voordat de cpu zichzelf uitschakelt om schade te voorkomen.

de gpu kan wel hoger, de mijne is ooit 112° geworden zonder problemen, ik geloof dat de max. temp 120° is ofzo.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2010 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple_D
TJakeis schreef op maandag 29 november 2010 @ 18:01:
Bedankt voor je snelle reactie :)

Hij valt soms uit tijdens het gamen (hoewel ik dat de laatste tijd niet veel meer doe), maar ook als ik de computer zwaar belast (film, 2 wordbestanden, firefox, mail,...).

Om te testen heb ik nog eens call of duty modern warfare gespeeld. Na een half uurtje met de settings op recommended was de max temp van de gpu 102° en de CPU kwam aan zo'n 100°. Hij is toen wel niet uitgevallen. Zal voor de zekerheid maar eens contact opnemen met Dell en horen wat ze er daar van zeggen.
zelfde spel, zelfde probleem.. deze week komen ze voor de 3de keer daarvoor langs, ik krijg een adapter met een hogere wattage en voor de 3de keer een nieuwe fan

ik post hier of het heeft geholpen

@darkstone, bij mij clockt de GPU zich terug bij het halen van 101 graden, wat performance problemen geeft.. misschien ook een probleem bij TJakels

[ Voor 8% gewijzigd door Triple_D op 29-11-2010 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Triple_D schreef op maandag 29 november 2010 @ 18:25:
@darkstone, bij mij clockt de GPU zich terug bij het halen van 101 graden, wat performance problemen geeft.. misschien ook een probleem bij TJakels
mn overgelockte 4570 niet, ik heb hem de 112° zien halen zonder haperingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
Geen idee of het al voorbijgekomen is, maar hierbij wat ik net gevonden heb. Maar even opgedeeld in kopjes ;). Was niet zeker of touchpad van de Studio 15 multi-touch ondersteunt, dus vandaar in dit topic geplaatst.

Zag van de week hoe een klasgenoot met een MacBook met twee vingers kon scrollen, er handig! Hoef je tenminste niet telkens die scroll-rand op te zoeken. Nu net dacht ik: zou dat niet voor Windows beschikbaar zijn?

Scrollen met 2 vingers - bijna helemaal
Na enig zoeken kwam ik uit op de nieuwere versies van de Synaptics drivers (van http://www.station-drivers.com/page/Synaptics.htm). Geïnstalleerd, en ja: met twee vingers scrollen werkt! Daarnaast kan ik ook afbeeldingen draaien met 2 vingers. Supercool, maar helaas ging het scrollen nog niet zo soepel (nog steeds met 'tussenstappen').

De oplossing
Toen kwam ik Two Finger Scroll tegen (http://code.google.com/p/two-finger-scroll/), een klein programma'tje om met 2 vingers te kunnen scrollen. In Synaptics drivers het 2-vingerige-scrollen uitgezet, en in Two Finger Scroll aangezet met scrollmodus 'Smooth'. Werkt perfect!

Na wat verder zoeken kwam ik een erg handig tooltje tegen, ook van Synaptics, lees verder :p.

Scrybe _/-\o_
Met Scrybe (http://www.uscrybe.com/) kan ik, na één keer met drie vingers op het touchpad te drukken, een tekenbeweging maken en zo een applicatie starten! Zo teken ik bijvoorbeeld een apenstaartje om mijn Thunderbird te openen, een C om Chrome te starten, of een T om TweetDeck te starten, superhandig! Verder ook nog Word, Excel, OneNote en Notepad ingesteld.

Problemen met Scrybe
Ik had een paar probleempjes met Scrybe:
  • Eerst was het venster van de instellingen veel te klein. Scrybe gekillt en gestart en het werkt weer. Doet zich opnieuw voor bij switchen naar extern scherm.
  • Irritante geluidjes staan standaard aan! Gelukkig kan je elk voorgedefinieerd commando wijzigen, en als je daar geluid op 'Standaard' zet is het weg.
Ik ben weer tevreden :). Oh ja, ik gebruik ook nog 'Mouse Speed Switcher' om met Windows-toets + Alt + H van muissnelheid te kunnen wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jacobras schreef op maandag 29 november 2010 @ 20:30:
Scrollen met 2 vingers - bijna helemaal
Na enig zoeken kwam ik uit op de nieuwere versies van de Synaptics drivers (van http://www.station-drivers.com/page/Synaptics.htm). Geïnstalleerd, en ja: met twee vingers scrollen werkt! Daarnaast kan ik ook afbeeldingen draaien met 2 vingers. Supercool, maar helaas ging het scrollen nog niet zo soepel (nog steeds met 'tussenstappen').
dit, de toucpad driver zit zo verschrikkelijk troep in elkaar:
als je instelt bij de windows muis: 1 regel per keer scrollen:
scrolt hij elke keer dat je je vinger 1 cm beweegt, 1 regel omlaag.
als je dat verandert in 4 regels (standaard?):
dan scrollt hij pas na 4 cm, 4 regels omlaag 8)7

de snelheid van het scrollen is dus PRECIES hetzeflde, echter scroll je met een lagere instelling veel preciezer. (wie dat heeft bedacht mag van mij de zak krijgen, no kidding)

nu komt ie: met een muis werkt dat echt hels, ik moet 4x aan mn muiswieltje rukken om 1080 pixels te scrollen :X

miscrosoft: instellingen per muis, please
Ik ben weer tevreden :). Oh ja, ik gebruik ook nog 'Mouse Speed Switcher' om met Windows-toets + Alt + H van muissnelheid te kunnen wisselen.
hmm, misschien kan ik ook wel zo'n tooltje schrijven.. >:)een muis met 1800dpi is niet echt praktisch als je muissnelheid op zn max staat.... gelukkig zit er een dpi knop op.

en nog een aanbeveling: de momentum optie van de drivers werkt echt hemels, met 1 kleine beweging naar de juiste plek _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 20:49:
en nog een aanbeveling: de momentum optie van de drivers werkt echt hemels, met 1 kleine beweging naar de juiste plek _/-\o_
Momentum heb ik weer uitgezet, ik "mis" telkens de knop die ik wil hebben (muisaanwijzer vliegt uit de bocht zegmaar :P).
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 20:49:
[...]
hmm, misschien kan ik ook wel zo'n tooltje schrijven.. >:)een muis met 1800dpi is niet echt praktisch als je muissnelheid op zn max staat.... gelukkig zit er een dpi knop op.
Ik heb er momenteel helaas de tijd niet voor, anders was ik daar nu druk mee bezig :).

[ Voor 36% gewijzigd door jacobras op 29-11-2010 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jacobras schreef op maandag 29 november 2010 @ 21:11:
[...]

Momentum heb ik weer uitgezet, ik "mis" telkens de knop die ik wil hebben (muisaanwijzer vliegt uit de bocht zegmaar :P).
wat een faal-muisarm heb jij :+
[...]

Ik heb er momenteel helaas de tijd niet voor, anders was ik daar nu druk mee bezig :).
gelukkig heb ik zeeen van tijd, wellicht kijk ik deze week nog... ik laat het je weten.

/me voegt toe aan zijn korte todo-list

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2010 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
Wow. Na lang zoeken nog zo'n onmisbaar tootlje gevonden: Switcher (http://insentient.net/). Zegmaar Mac's Exposé voor Windows: al je vensters verkleint en overzichtelijk weergegeven. Superhandig en bovendien grafisch erg mooi! Heb 'm ingesteld op de Windows + Tab combinatie (wordt die ook eens gebruikt ;)).
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 21:21:
[...]
wat een faal-muisarm heb jij :+
Tja, gebruik normaal altijd muis. Maar sinds ik klasgenoot met Mac heb gezien die nooit een muis gebruikt ben ik wat gaan experimenteren met het touchpad :).
quote: Darkstone
gelukkig heb ik zeeen van tijd, wellicht kijk ik deze week nog... ik laat het je weten.

/me voegt toe aan zijn korte todo-list
Cool! Enige wat ik nodig heb:
  • Opstarten met Windows
  • 2 muissnelheden kunnen instellen, en kunnen aangeven of "Precisie verbeteren" aan moet zijn (vind ik bij muis onhandig, maar bij touchpad handig)
  • Switchen met shortcut
Maar als je zin hebt hoor, wil je nergens toe dwingen :p

[ Voor 57% gewijzigd door jacobras op 29-11-2010 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
/me zoekt al jaren een fatsoenlijke app om linux-like workspaces naar windows te brengen :X

en dat niet met zo'n k*ticoontje waar je op moet klikken om te switchen, maar instelbare toetscombinaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 21:25:
/me zoekt al jaren een fatsoenlijke app om linux-like workspaces naar windows te brengen :X

en dat niet met zo'n k*ticoontje waar je op moet klikken om te switchen, maar instelbare toetscombinaties.
Dus /me is blij? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
die app die je opnoemt is toch gewoon grafische weergave? niet een manier om meerdere desktops te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 21:33:
die app die je opnoemt is toch gewoon grafische weergave? niet een manier om meerdere desktops te hebben?
Klopt, grafische weergave van je apps die open staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 12:19
Wat is er beter aan dan de default venster weergave die Windows Vista/7 je geeft als je Windows+Tab indrukt? Dan zie je toch ook al je open vensters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
Mottebelke schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 09:29:
Wat is er beter aan dan de default venster weergave die Windows Vista/7 je geeft als je Windows+Tab indrukt? Dan zie je toch ook al je open vensters?
Klopt, maar dat vind ik persoonlijk erg onhandig. In die Flip3D weergave staat alles achter elkaar, je ziet amper wat het is. En met Switcher kun je het in een 'grid' weergeven. Daarnaast kun je door op Ctrl+W te drukken (in de Switcher weergave) alleen dezelfde type openstaande programma's bekijken.

Dus als ik een Word document openheb, druk op Windows+Tab (start Switcher) en dan Ctrl+W, zie ik alleen alle openstaande Word documenten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik nooit meer alt-tab of win-tab, maar win+cijfer

probeer maar eens
jij weet zeker niet wat een workspace is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 11:16:
ik gebruik nooit meer alt-tab of win-tab, maar win+cijfer

probeer maar eens
Ken ik, maar gebruik ik alleen om programma's voor de eerste keer te starten als Windows net gestart is. Loop ik gewoon 't rijtje af :)
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 11:16:
jij weet zeker niet wat een workspace is 8)7
Jawel, van Gnome?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
check, die vier vierkantjes in je taakbalk, hartstikke handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-12-2018
gebeurt het bij jullie ook als je je laptop aan de lader hebt hangen (op hoge prestaties), de adapter eruit haalt (energiebesparend) en dan weer terug erin stopt (hoge prestaties) dat Enhanced Intel Speedstep Technology niet meer werkt? (gechecked met everest, cpu multiplier hangt op 9x ipv rond de 24x)

edit: sorry :)

[ Voor 9% gewijzigd door thuhoan op 03-12-2010 10:41 ]

L502X - 2670QM/GT525M/4GB/FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wat je bedoelt heet EIST, geen turbo boost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
Kan hier niet echt een antwoord op vinden: is het mogelijk om de Intel HD Graphics (van de i3 dus) te gebruiken in plaats van de HD4570? In de OP staat dat het niet geactiveerd is, al denk ik niet dat het mogelijk is 'm wel te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
jacobras schreef op zondag 05 december 2010 @ 00:11:
Kan hier niet echt een antwoord op vinden: is het mogelijk om de Intel HD Graphics (van de i3 dus) te gebruiken in plaats van de HD4570? In de OP staat dat het niet geactiveerd is, al denk ik niet dat het mogelijk is 'm wel te activeren.
nee kan niet.
Wellicht met linux maar onder windows houd het feest op.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat kan inderdaad niet, de intel kaart is vermoedelijk niet eens aangesloten.

waarom het bios wel RAM reserveert is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
Oké, jammer. Reden is dat ik graag OSX wil draaien op mijn Studio 15, maar helaas wordt de HD4570 niet ondersteund voor hardware acceleratie.
Draai 't nu in een VM, en vind het echt veel prettiger werken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
jacobras schreef op zondag 05 december 2010 @ 12:12:
Oké, jammer. Reden is dat ik graag OSX wil draaien op mijn Studio 15, maar helaas wordt de HD4570 niet ondersteund voor hardware acceleratie.
Draai 't nu in een VM, en vind het echt veel prettiger werken! :)
Dat heb ik ook al geprobeerd maar mijn cpu pakt ie in ieder geval niet, core2duo is geloof ik het meeste wat de stabiele versie van h*ckintosh op dit moment draait.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is de studio 15 niet meer te koop ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee, de opvolger is de xps 15:

[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 1
jacobras schreef op maandag 29 november 2010 @ 21:22:
Cool! Enige wat ik nodig heb:
  • Opstarten met Windows
  • 2 muissnelheden kunnen instellen, en kunnen aangeven of "Precisie verbeteren" aan moet zijn (vind ik bij muis onhandig, maar bij touchpad handig)
  • Switchen met shortcut
Maar als je zin hebt hoor, wil je nergens toe dwingen :p
ik ben bezig, maar ik loop nu tegen een probleem aan: bij het aapassen van de settings in regedit moet je de destbetreffende service herstarten, ik heb _geen idee_ welke dat is :X

edit: geez, zelfs met proces monitor vallen de stappen die de ingebouwde muis configuratietool niet te achterhalen |:(

edit: gadverdamme, als ik op "apply" klik komen er plots 4000 relevante events tevoorschijn :X

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2010 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple_D
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 18:34:
[...]

mn overgelockte 4570 niet, ik heb hem de 112° zien halen zonder haperingen.
even update over mensen die met hetzelfde probleem als ik zitten:

"Het probleem is voorgelegd bij mijn mentoren en we hebben wat research gegaan op internet.
Het schijnt te zijn dat meerdere systemen die dezelfde videokaart hebben,hier last van hebben. Daarnaast hebben we alle onderdelen die het probleem zouden kunnen oorzaken vervangen.
Zolang er geen probleem zoals uitvallen zijn, kunnen wij dus ook niet veel meer voor u doen"
aldus Dell

ze raden aan mijn videokaart en bios te updaten, wensen me succes en nog een fijne dag.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
even voor de duidelijkheid:

je PC deed het gewoon totdat er teveel stof inkwam
na het verwijderen van het stof door een minteur doet hij het niet meer naar behoren
dell weigert hun fout recht te zetten.
(hoe vaak is hij nu in totaal gerepareerd?)

zo ja, dell is verplicht, zelfs buiten de garantie om productiefouten recht te zetten, leg de case nogmaals voor een behoud je het recht de koop te ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple_D
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 14:03:
even voor de duidelijkheid:

je PC deed het gewoon totdat er teveel stof inkwam
na het verwijderen van het stof door een minteur doet hij het niet meer naar behoren
dell weigert hun fout recht te zetten.
(hoe vaak is hij nu in totaal gerepareerd?)

zo ja, dell is verplicht, zelfs buiten de garantie om productiefouten recht te zetten, leg de case nogmaals voor een behoud je het recht de koop te ontbinden.
dit is correct. ze zijn bij het vervangen van het moederbod (reparatie nr2) zijn ze de bluetooth module vergeten.. dus volgende week komt reparatie nr5 alweer.. om bluetooth erin te zetten.

ik ga het vandaag uitvoerig testen met de nieuwe updates.. als het probleem zich nog voordoet dan ga ik ze nog een keer mailen en eens kijken wat de consumentenbond hier van vindt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
reparatie 5?

*ding*

bij de 5e reparatie heb je namelijk recht op een vervangend product :+ ik zou dat even aankaarten bij de accountmanager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple_D
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 15:03:
reparatie 5?

*ding*

bij de 5e reparatie heb je namelijk recht op een vervangend product :+ ik zou dat even aankaarten bij de accountmanager.
staat dit misschien ergens geschreven (in de voorwaarde) of is dit eerder gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee... dat niet, ik heb wel dit als bron:
http://www.consuwijzer.nl...oopovereenkomst_ontbinden
geld ook voor het vervangen van een product, en als ik google vind ik alleen maar posts van mijzelf :S :')

dat herinnert me ergens aan, ik was een tijd geleden van plan om deze vraagtekens eens uit te diepen in een topic in SF... misschien nog even doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag een cleane install doen van windows, met de correcte drivers van Dell, maar zonder alle irritante programma's die ze erbij installeren.

Hoe doe ik dit het best ? Moet ik een CD bij dell bestellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb je al een dvd? dat was vanaf juni? 2010 een optie voor €5.

zo nee, dan moet je ergens een dvd vandaan 'toveren', bij de buren of van internet:
http://www.mydigitallife....ssional-and-home-premium/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neen, heb geen dvd... Kan ik dat niet gewoon op de dell site bestellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jawel... maar ik heb geen idee wat dat grapje gaat kosten, de fabrikaten staan erom bekend daar vrij absurde bedragen voor te vragen, terwijl dat gratis zou moeten zijn.
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 21:55:
nee... dat niet, ik heb wel dit als bron:
http://www.consuwijzer.nl...oopovereenkomst_ontbinden
geld ook voor het vervangen van een product, en als ik google vind ik alleen maar posts van mijzelf :S :')

dat herinnert me ergens aan, ik was een tijd geleden van plan om deze vraagtekens eens uit te diepen in een topic in SF... misschien nog even doen.
done: herhaaldelijk defect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple_D
je de drivers toch ook gewoon downloaden van de dell site

edit: oh je hebt geen windows 7 dvd

[ Voor 25% gewijzigd door Triple_D op 09-12-2010 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de drivers wel, windows zelf niet, maar die kan je binnenhalen met een legaal torrentje van de zojuist gelinktje plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 22:37:
jawel... maar ik heb geen idee wat dat grapje gaat kosten, de fabrikaten staan erom bekend daar vrij absurde bedragen voor te vragen, terwijl dat gratis zou moeten zijn.

[...]

done: herhaaldelijk defect
Maar dan ga ik een illegale windows op mijn dell-laptop zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 22:58:
[...]

Maar dan ga ik een illegale windows op mijn dell-laptop zetten ?
een 'untouched' windows iso plus een legale key (die heb je, kijk maar onder de batterij) is een lagale combinatie, het word pas illegaal -al is zelfs dat discutabel- als je een crack gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:29

Sabbi

je denkt aan mij.

Makkelijker nog, (als je toch gaat downloaden) Is een Torrent van de dell OEM windows dvd zelf downloaden, die herkent zelf aan je bios je laptop en installeert zich met jouw eigen licentie die je bij je laptop kreeg, en dus ook 100% legaal. Wel even opletten dat je echt een nette originele untouched/niet gehackte versie hebt.

Ik heb voor het herinstalleren die dvd gedownload, en bootable op een usb hardeschijf gezet. even rebooten, usb schijf kiezen als boot device, en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tease:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/anTE9.png
>:)

meer volgt

edit: barst, bij nader inzien word het voltage helemaal niet aangepast :'(

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2010 19:20 ]

Verwijderd

Ivm die installatie cd die ik niet meer heb. Mijn zus gaat ook een Dell bestellen (met installatie cd).

Kan ik die cd gewoon gebruiken, maar mijn key dan ingeven ? Dan zou het probleem opgelost zijn zonder gedownload !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jazekr, ik had ever al lang een dvd'tje gedownload, je schijnt te denken dat dat een hels karwei is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 23:05:
[...]

een 'untouched' windows iso plus een legale key (die heb je, kijk maar onder de batterij) is een lagale combinatie, het word pas illegaal -al is zelfs dat discutabel- als je een crack gaat gebruiken.
De bijgeleverde standaard w7 dvd gaf bij mij een error dat de serial onder de accu niet legaal was(of iets in die trend) dus maar een "aspirientje" overheen gegooit, doe je het een keer legaal werkt het niet 8)7 :O

Kraken is niet legaal zelfs als je de licentie enkel voor die pc/laptop gebruikt omdat je "kernel" files van microsoft aanpast die je volgens de eula (die 1/10000 mensen leest denk ik :+) niet mag aanpassen.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
naaitsab schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 00:11:
Kraken is niet legaal zelfs als je de licentie enkel voor die pc/laptop gebruikt omdat je "kernel" files van microsoft aanpast die je volgens de eula (die 1/10000 mensen leest denk ik :+) niet mag aanpassen.
welnee, een beetje crack past gewoon de SLIC aan, zo had ik e key vamn mn windows 7 van school niet eens nodig omdat ik ooit een crack had gebruikt om van die vervelende meldingen van de RTM af te komen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 00:15:
[...]

welnee, een beetje crack past gewoon de SLIC aan, zo had ik e key vamn mn windows 7 van school niet eens nodig omdat ik ooit een crack had gebruikt om van die vervelende meldingen van de RTM af te komen 8)7
Ja dat heb ik ook wel is gehad :+ maja SLIC is het faken van een oem bios lijkt me ook niet geheel legaal :+

Ik kwam nog een post tegen dat iemand hackintosh op een i7 720QM(dell xps) aan de praat had gekregen en in een ander topic kwam ik desktop drivers voor hetzelfde gpu nummer tegen uit de 1557, nou is de vraag pakt ie die desktop drivers ook :?
Moet eigenlijk even een oude hdd hebben want als ik mn instal verkloot kom ik in de problemen op school ;(

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MB-
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-09 19:11
Heb na half jaar zonder problemen ineens meerdere complete freezes per dag. Alles loopt gewoon vast en moet ik hard resetten.
Event logs zeggen niets, end de temps zijn ook gewoon normaal. Zo heb ik dus niets aan deze laptop, als ik
elk moment data kan verliezen.
Enige oplossingen denkbaar?

BIOS A11 en laatste videdrivers maken niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de gebruikelijke verdachten:

hdd
RAM
overhitting
software

uitsluiten totdat je de schuldige hebt gevonden :)
Pagina: 1 ... 13 ... 21 Laatste