Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb je soms met de koeling geprutst? Het lijkt haast alsof de heatsink er scheef op zit.

Je zou ook het bios moeten kunnen flashen met een usb stick. Dat zou op bepaalde moederborden zelfs moeten werken als het er niet eens een ondersteunde CPU in zit en andere ongein. Daar zou je eventueel nog enig onderzoek naar kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_Br
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 16:16
@Darkstone,
Bedankt voor de reactie!
Inmiddels heb ik idd met de koeling geprutst :P. Hij gaf het probleem echter al voordat ik hem open had geschroefd (en die pluk stof uit de koeler had gehaald), ik zou er binnenkort wel wat ArticSilver oid op kunnen knallen.

Dat flashen met de USBstick is nu niet haalbaar, tegen die tijd heeft de laptop zichzelf al uitgeschakeld...

edit:
Helaas ook de AS5 verricht geen wonderen... :(
Het apparaat knalt zichzelf gewoon steeds sneller uit.0
het leek in de eerste instantie een verschil te maken of ik em met de batterij opstart of op stroom. Op stroom viel de laptop nog sneller uit danop de accu, inimddels weet ik het niet zeker of het nou verschil maakt.

Ik ben ten einde raad...

[ Voor 32% gewijzigd door Maarten_Br op 10-04-2013 17:46 . Reden: update ]

portfolio : www.breeed.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMrH
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 22:57
@Maarten_br: Ik ben wel benieuwd wat de oorzaak van je probleem is, op mijn werk heb ik een D630 staan met exact hetzelfde probleem als jij beschrijft.

The box said 'requires Windows 95 or better', so I installed Linux...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-08 19:03
Ik heb sinds gisteren dat mijn Dell Studio 1555* compleet niet meer wilt opstarten.
*P8600, HD4570, SSD+HDD, noDVD, bijna 4 jaar oud

Probleem:
Als ik hem opstart dan hoor ik de HDD wel opspinnen en gaat de toetsenbordverlichting aan, maar op het scherm gebeurd helemaal niets. Nieteens het knipperende streepje linksboven. Hij haalt/start dus niet de POST.

Waarschijnlijke oorzaak:
Ik gok dat de GPU (of het gehele MB) dood is..

Al geprobeerd:
- Opstarten zonder HDD, SDD en geheugen => GEEN piepjes
- Controle of het scherm nog werkt (door D in te houden en dan de laptop aan te zetten) => Scherm geeft verschillende kleuren weer (achter elkaar) en werkt dus nog prima
- Een of andere systeemtest door Fn in te duwen, dan de power knop en tegelijk loslaten => Laptop start enkele seconden later op maar met zelfde resultaat als eerst.
- Dell contacteren: ze vragen 90 euro voor telefonische ondersteuning buiten garantie ( :| ), 100-120 euro voor een nieuw moederbord en 150 euro voor de monteur die dat moet brengen(/installeren). Geen optie dus.

Historie:
Gezien de leeftijd van de laptop heb ik hem 2 maanden geleden helemaal uit elkaar gehaald om de koeler eens goed schoon te maken. Dit was nodig ook, er dat werkelijk 1cm stof in. Gelijk maar even nieuwe koelpasta op CPU en GPU gedaan en alles weer in elkaar gezet. De reden hiervoor was dat de laptop flink warm werd en soms zelfs uitviel.
Na het schoonmaken en nieuwe koelpasta werkte de laptop weer prima. Met het warme weer van de afgelopen dagen (Limburg) kreeg de laptop het blijkbaar toch weer warm. Hij is 2 tot 3 keer artifact gaan vertonen waarna ik heb gelijk heb uitgezet met de power knop. De laatste keer was gisteravond, een geheel grijs scherm na nog geen 10minuten aan te staan, en handmatig uitgezet.

Iemand enig idee wat ik nog meer kan testen of doen?.. :?

*kijkt Darkstone lief aan*

Update: krijg nu wel beeps als ik het geheugen eruit laat(2) of verkeerd erin duw (4). Lijkt mij dat het moederbord dan niet kapot is, maar alleen de GPU. Kan dat?

[ Voor 4% gewijzigd door PieterAelse op 14-06-2013 22:05 . Reden: POST toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-08 19:03
*kick*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:17
Weet iemand of de Dell studio 15 met een knoppencombinatie aangezet kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 11:57
Vandaag me laptop van een backlit toetsenbord voorzien maar ik krijg me backlit niet aan...
Na heb beiden stekkertjes aangesloten en heb op knopje gedruk met en zonder fn maar geen verschil.

Ligt het aan het toetsenbord of doe ik iets verkeerd?
Heb ook net de "QuickSet" geinstalleerd maar ook dat helpt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn 1558 (i5, 4GB, satin afwerking) nu ruim 3 jaar, werkt nog steeds fantastisch. De batterij (9 cel 85wh) begint nu alleen minder te worden. (nog maar 2 1/2 uur op batterij, dit was ruim5 uur!) Ik baal ervan dat ik bij dell geen replacement kan kopen. Ze leveren alleen de 56 WH platte batterij als replacement. Deze laptop is by far de beste die ik ooit gehad heb ik bouwkwaliteit, gebruiksgemak en snelheidm dus hoop er nog een aantal jaar mee te doen. Ook erg fijn is de firewire aansluiting die ik nodig heb voor mijn videocamera. Die zit tegenwoordig nergens meer op.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2013 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of de 9 cell batterijen van dell nog ergens leverbaar zijn nieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:33
http://www.ebay.com/sch/i...8+85wh&_sacat=0&_from=R40
Hoe 'genuine' die zijn weet ik niet, maar mijn neppe Chinese batterij heeft het toch 2 jaar goed gedaan voordat die onder de 2 uur kwam (een 1535 is sowieso minder zuinig dan jouw 1558).

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BURN3R
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:53
PieterAelse schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 09:56:
Ik heb sinds gisteren dat mijn Dell Studio 1555* compleet niet meer wilt opstarten.
*P8600, HD4570, SSD+HDD, noDVD, bijna 4 jaar oud

Probleem:
Als ik hem opstart dan hoor ik de HDD wel opspinnen en gaat de toetsenbordverlichting aan, maar op het scherm gebeurd helemaal niets. Nieteens het knipperende streepje linksboven. Hij haalt/start dus niet de POST.
Ik weet dat dit een oude topic is maar ik heb sinds kort hetzelfde probleem (met mijn 1558), enig idee of hier nog iets aan te doen is of is het echt over en uit voor de laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refution
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-09 19:45
Zijn er momenteel goede vernieuwingen op het gebied van deze laptops, na 4 jaar ben ik er wel klaar mee, zou iets van dezelfde maat/evt iets kleiners willen aanschaffen voor +- 1050 eu maar dan wel voor minder dan 2kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:34
BURN3R schreef op maandag 07 april 2014 @ 09:05:
[...]

Ik weet dat dit een oude topic is maar ik heb sinds kort hetzelfde probleem (met mijn 1558), enig idee of hier nog iets aan te doen is of is het echt over en uit voor de laptop?
Hier hetzelfde probleem met de laptop (met ATI 5470; P/N 04DKNR), ik lees dat de GPU misschien een reballing / reflow nodig heeft. Maar is dat het geld nog waard? €130? Of via ebay / Aliexpress (http://www.aliexpress.com/) een refurbished motherboard kopen?

Na heel veel keren en onderste klepje eraf wil je machine weer starten.

Het was geen goedkope laptop en niet het geld voor een nieuwe; wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RwinG
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-08 20:45
Readhead, wat heb je besloten/gedaan?

Heb hier ook een Studio 15 1558, alles doet het nog maar de graphics werken niet goed meer, je ziet 4 beelden ipv 1. Op een externe monitor zie je precies hetzelfde foute beeld. Waarschijnlijk iets mis met GPU chip. Misschien te warm geweest. Reballing/reflow of nieuw MB is best prijzig.... wel zonde was een dure laptop.

Ik zoek zo'n service maar dan wat meer in de buurt:
http://www.ebay.com/itm/M...ain_0&hash=item35bb424f98

Voor EUR 30 zou ik het wel willen proberen!

[ Voor 25% gewijzigd door RwinG op 31-05-2014 15:22 . Reden: link naar ebay ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Sinds enkele weken valt mijn 1558 ook steeds sneller direct uit. Hetzelfde probleem als hierboven, waarbij elk mogelijk onderdeel al is losgekoppeld (tot aan de memory card lezer en de monitor).
Het is nu zo dat deze na enkele seconden al uit valt, dus er kan niet meer mee gewerkt worden.

Hebben bovenstaande mensen toevallig nog een oplossing gevonden, of hebben jullie de laptop afgeschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:34
RwinG schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 15:12:
Readhead, wat heb je besloten/gedaan?

Heb hier ook een Studio 15 1558, alles doet het nog maar de graphics werken niet goed meer, je ziet 4 beelden ipv 1. Op een externe monitor zie je precies hetzelfde foute beeld. Waarschijnlijk iets mis met GPU chip. Misschien te warm geweest. Reballing/reflow of nieuw MB is best prijzig.... wel zonde was een dure laptop.

Ik zoek zo'n service maar dan wat meer in de buurt:
http://www.ebay.com/itm/M...ain_0&hash=item35bb424f98

Voor EUR 30 zou ik het wel willen proberen!
Nope... nog niks gedaan. Kinderen blijken opeens hogere cijfers te halen zonder computer _/-\o_
Dus helaas nog geen ervaringen.
EURO 30 is wel een mooie prijs, echter je ebay link is in de USA dus je zit nogal met heen en weer sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:59
PieterAelse schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 09:56:
Update: krijg nu wel beeps als ik het geheugen eruit laat(2) of verkeerd erin duw (4). Lijkt mij dat het moederbord dan niet kapot is, maar alleen de GPU. Kan dat?
Probeer het anders eens met 1 van de 2 reepjes.

Hoeveel beebs / hoe snel achter elkaar(1 per 2 seconde of 2 per seconde)? nog wel post scherm?

Maar ik gok toch dat je mobo dood is. Dat had m'n 15R SE ook. (die was nog geen jaar oud dus garantie)

M'n vriendin heeft nog wel een 1555 in gebruik die eventueel een HD scherm en snellere CPU kan gebruiken ;)

[ Voor 10% gewijzigd door martijn_tje op 02-07-2014 20:15 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:45
Helaas slecht nieuws voor gebruikers met problemen met deze Studio lijn: De GPU heeft een BGA probleem. Ik had gehoopt dat deze problemen voorgoed verleden tijd zouden zijn (NVidia heeft de befaamde G86/G88 chips (5000 t/m 8000 series videokaarten), ATI had ook een paar Radeon's met problemen), maar helaas: AMD heeft er tot in ieder geval (getuige de problematiek bij de MacBook Pro's van 2011) tot 2011 last van.

Ik kreeg afgelopen week een Studio 1558 met een HD 5470 GPU ter reparatie aangeboden, en na reflow werkt deze weer prima. Mensen die dus problemen hebben met freezes, artifacts, dubbel beeld etc kunnen dit dus laten repareren door de GPU te laten reflowen of reballen.

Er zijn redelijk wat mensen die kunnen reflowen, in Den Haag zit tweaker sebastius met een uitstekende staat van dienst qua reparaties, ik zit in Harderwijk, dus wat centraler. Maar er zijn genoeg mensen die kunnen reflowen, dus als je deze problematiek hebt, zoek dan iemand die dit (op de juiste manier) kan. Grote kans dat een reflow de laptop weer tot leven brengt, want afgeschreven zijn ze nog zeker niet!

[ Voor 4% gewijzigd door RadioAir op 13-07-2014 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RwinG
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-08 20:45
tha_bulldog schreef op zondag 13 juli 2014 @ 16:15:
Grote kans dat een reflow de laptop weer tot leven brengt, want afgeschreven zijn ze nog zeker niet!
tha_bulldog bedankt, ik heb vanmorgen die van mij weer teruggekregen, door jou ge-reflowed en voorzien van nieuwe koelpasta tegen een tweaker vriendelijk prijsje, en hij werkt weer! Geweldig!

Heb op zolder wat temperaturen getest, het is daar nu > 30 graden, en CPU idle temp zat rond de 57 graden. Bij starten van minecraft liep CPU temp op tot 75 graden en GPU tot 90 graden. Toen ben ik maar even gestopt. Zou het wel tegen moeten kunnen maar zonde om hem per ongeluk op deze manier weer te slopen. Koeling blijft gevoelig puntje van deze laptops vrees ik, zoals tha_bulldog al schreef.

In mijn woonkamer is het nu 25 graden en daar is CPU idle 37 voor core1 en 42 voor core2. Netjes. Die vijf graden verschil tussen de cores schijnt normaal te zijn voor een studio 1558.

tha_bulldog nogmaals bedankt, perfecte en zeer snelle service, aan te bevelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Na herinstallatie van windows 7 x64 vanwege het vervangen van de HD met een Samsung 840 SSD zag ik ineens in CPU-Z dat de multiplier op 3 stond.
Ik heb nu in de bios de speedstepping uitgezet, alsook de turbo mode.
Nu is de multiplier 6.

Iemand enig idee hoe zoiets kan? En zouden speedstepping en turbo niet gewoon aan moeten staan (waarmee de multiplier tussen de 6 en 9 moet staan)?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Nieuw probleem: het scherm blijft zwart. Het backlight gaat wel aan. Via HDMI kan ik op een externe monitor verder werken, maar het zou wel fijn zijn als het scherm het ook deed...

Het multiplier probleem heb ik 'opgelost' door hem vast op 9 te zetten met Throttlestop..

Ik moet wel zeggen dat ik het echt een top laptop vind/vond. De accu ook; na 5 jaar regelmatig gebruik gaat hij nog steeds 2 uur mee! Op zich is dat weinig, maar in het begin was het 2,5 uur, dus in 5 jaar is die nauwelijks achteruit gegaan. :)

PS: ben ik de enige die de Dell Studio nog gebruikt? :P

[ Voor 14% gewijzigd door Menesis op 08-11-2014 13:14 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:33
Menesis schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 13:12:
...

PS: ben ik de enige die de Dell Studio nog gebruikt? :P
Hiij staat hier Media center/server te spelen. 1 keer per 2 maanden de onderkant eraf en alle stof eruit blazen, en hij gaat weer.

There is no place like 127.0.0.1

Pagina: 1 ... 20 21 Laatste