Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Topicstarter
Gaaf. Die kende ik nog niet. Ik kan de fast boot setting op 'thorough' zetten. Zou hij dan sneller booten? :P
edit: daar staat hij al op.

En wat als je op create bios settings package klikt helemaal rechtsonder?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 17-08-2012 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-05 15:45
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 14:27:
Gaaf. Die kende ik nog niet. Ik kan de fast boot setting op 'thorough' zetten. Zou hij dan sneller booten? :P
edit: daar staat hij al op.

En wat als je op create bios settings package klikt helemaal rechtsonder?
Idd, dacht wel dat je het leuk zou vinden :P.

Maar ik neem aan dat je AC recovery mode kunt vinden met de genoemde BIOS tool?

En ja, dat 'create bios settings package' heb ik reeds geprobeerd. Er verscheen dan een executable-bestand, met daarin de gewijzigde BIOS-instellingen. Maar daarmee kan ik de BIOS op m'n computer niet updaten, volgens de beschrijving kun je daarmee packages uitrollen over Dell clients in een Enterprise omgeving :?

[ Voor 8% gewijzigd door Hatsieflatsie op 17-08-2012 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Valt een adapter onder de garantie? De mijne wordt soms door Windows niet meer herkend, dus ik vrees dat deze binnenkort totaal niet meer zal werken...

Als je een nieuwe aanvraagt, moet je dan de oude terugsturen? Als dat niet het geval is, heb ik namelijk een reserve :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Adapter valt onder garantie. Getuige het exemplaar van mijn broer die na de garantie het loodje legde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:35

Nikeo

Jawelles

Scherm van een studio 1558 vervangen. Replacementscherm van Ebay: 65 euro inclusief uit de UK. Filmpje van youtube er bij. Scherm is bijzonder eenvoudig te vervangen, kinderspel. Offerte via Dell voor een scherm zonder monteur: 125 E.

Viel me meteen ook op hoe mijn opvattingen over kwaliteit van een laptop zijn veranderd door de jaren. Ik vond de 15 voor het geld een prima laptop (destijds kon je nog OS licentiegeld terugvragen en kortingen stapelen) maar nu is het echt een heel breekbaar plastic ding. Ik zou het absoluut niet meer kopen. Dat cheape plastic om het scherm heen, heel broos. Misschien komt het omdat ik daarna een xps 15 en xps 17 heb gehad. Dat is toch even een klasse verschil hoor. Maar de studio draait alweer, met een SSD, 4gb ram en i3 draait hij supersnel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik vind het ook een plastic, breekbaar ding. Wat nu op de markt is (XPS 15, N56) is absoluut beter, maar kon je destijds nog niet krijgen. Waarom de studio 15 een goede keuze was is eigenlijk heel simpel: het scherm. Waar vond je destijds een 1080p scherm voor een acceptabel budget? Alleen in de studio 15 en studio XPS 16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-05 20:01
Hmm, vreemd. Ik heb altijd het gevoel dat de studio15 vrij sterk is! Getuige ook het metalen frame onder het plastic, dat werd toenterwijd ook in een review als pluspunt genoemd.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb hem een paar keer open gehad. Het enige wat metaal is zijn de scharnieren en de omlijsting om het paneel heen. (niet de bezel, maar wat daar achter zit). De constructie van de body is echt 100% plastic.

Maar misschien heb jij geen 1555, maar een eerder model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
heb de studio 1537..
dit zei men toentertijd: "Responsible for the sturdy case is a machined magnesium frame on the inside of the housing." ergens bij een plaatje rechts.

Misschien dat dat frame er voor zorgde dat het plastic een beetje ontzien werd bij de oudere modellen?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Opzich is de body wel stijf. Alleen kraakt hij als ik hem oppak in de linker onderhoek, zijn er wat clipjes afgebroken, en de constructie rond de schanieren is brak. Gaat gegarandeerd stuk als je niet oppast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:30
Meh, ik loop me weer eens te ergeren aan de fan van mijn laptop. In verleden al vaker over gehad. Fan diverse malen stofvrij gemaakt, koelpasta vervangen en laptop lief aangekeken, maar het hielp allemaal niets.

Situatie op dit exacte moment: cpu ~40° (core #1) & ~44° (core #2), gpu ~60°. Net geboot en ik scroll wat rond op internet (Windows 8, maar zelfde in 7). Fan blaast continu, maar koele lucht. Doe ik er wat meer mee (development), dan draait-ie ook continu (snelheid van fan veranderd nooit na inschakelen machine), maar warmere lucht. Hm, misschien is het een kapotte sensor? Aan de andere kant kan ik de temperaturen wel aflezen in Windows..

Hoe kan ik mijn eigen posts in dit topic terugvinden? Als ik zoek naar "jacobras" krijg ik alleen resultaten van mensen die op mijn posts reageren.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Z4w3O9kNmCERdrxMFhJZImcx/full.png
blind of..?

De fan vind ik, sinds enige tijd, ook een minpunt. Ik heb momenteel geen temp sensor software draaien. Maar wat ik mij herriner is dat de GPU tussen 60° en 50° zweeft, en de CPU tussen 40° en 50° schommelt. Dit idee:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/73zQ3LU62hpGACOE3Mx5XXuK/thumb.png

Naar mijn mening wordt de laptop niet warm (ja.. het touchpad en RAM. Maar daar heeft de fan toch geen invloed), en kan de fan uit blijven. Maar fan control is onmogelijk bij dit model. Dat is jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
Mijn aanname: daarmee zoek je naar een term binnen je eigen posts. Verkeerde aanname blijkt, bedankt :)
Anoniem: 303530 schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 23:38:
De fan vind ik, sinds enige tijd, ook een minpunt. Ik heb momenteel geen temp sensor software draaien. Maar wat ik mij herriner is dat de GPU tussen 60° en 50° zweeft, en de CPU tussen 40° en 50° schommelt. Dit idee:
[afbeelding]

Naar mijn mening wordt de laptop niet warm (ja.. het touchpad en RAM. Maar daar heeft de fan toch geen invloed), en kan de fan uit blijven. Maar fan control is onmogelijk bij dit model. Dat is jammer.
Tja, ik heb hier al vanaf enkele maanden na aanschaf last van, maar heb de laptop vrijwel nooit kunnen missen voor garantie (gebruik 'm voor zowel studie als werk). Wil nu mijn SSD upgraden en meteen een schone installatie doen, maar twijfel of ik een nieuwe laptop zal aanschaffen. Deze doet het namelijk nog prima, op de herrie na. Accu houdt het, na denk ik 3 jaar vol gebruik, ook nog redelijk goed uit met ongeveer een uur werktijd.

Wat ik niet begrijp is dat de laptop van mijn zusje en ouders ook beide continu staan te blazen. Als ik een nieuwe laptop haal doe ik dat inclusief die fijne garantie, als de laptop dan één verdacht zuchtje geeft mag dat direct gefixt worden :P

[ Voor 3% gewijzigd door jacobras op 26-08-2012 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De markt van nieuwe laptops is sowieso dun gezaaid. Een voorbeeld. Ik wil displayport, een 1080p scherm, mag niet meer kosten dan €1000 (mag meer) en bij voorkeur een quadcore. En geen sony. Dat lijken mij op de displayport na vrij basiseisen. De resultaten: nul. Het goedkoopste wat in de buurt komt is een latitude of thinkpad rond de €1500. daar wordt ik als prijsbewuste tweaker niet vrolijk van.

Mijn accu doet het overigens nog iets minder dan 2 uur op de hoogste helderheid, en iets minder dan 3 uur op de laagste. Ik maak elke dag wel een cycle.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 26-08-2012 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Iemand hier (in noorwegen) heeft een hele mooie 15" samsung met mat scherm, verlichte toetsen, sleek design en numpad ati kaartje, i7 proc, HDMI en displayport. Het zou één van de weinige laptops zijn die ik zou overwegen mocht mn studio15 kapot gaan.
Ik kan hem echter niet terugvinden in de pricewatch, zal zo even vragen wat het is.

[ Voor 3% gewijzigd door Menesis op 27-08-2012 10:17 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is reviews: Samsung Chronos: een bijdetijdse laptop en de bouwkwaliteit lijkt serieus slechter dan de studio 15 en hij heeft een 900p scherm van baggerkwaliteit. Maar ik was hem inderdaad vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Aha, dat is m inderdaad. Zag er zo op het eerste oog leuk uit, maar na die review zou ik hem ook niet meer kopen.. hij staat hier beter bekend als series-7 geloof ik.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-05 15:03
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:32:
[...]

Dat had mijn broer ook een half jaar na de garantie. Kreeg gewoon een nieuwe.
Bedankt voor de tip, nieuwe adapter inmiddels opgestuurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Darkstone, als je een leuke opvolger vindt, post het aub hier :) Volgens mij hebben we wel een beetje dezelfde voorkeuren voor een nieuwe laptop, al ben ik nu nog niet toe aan een nieuwe.

[ Voor 49% gewijzigd door Menesis op 27-08-2012 17:08 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
Menesis schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 17:07:
Darkstone, als je een leuke opvolger vindt, post het aub hier :) Volgens mij hebben we wel een beetje dezelfde voorkeuren voor een nieuwe laptop, al ben ik nu nog niet toe aan een nieuwe.
Mijn volgende laptop moet ook minimaal een 1080p-scherm hebben. Heeft mijn werklaptop ook (Dell Latitude E6530), werkt prettig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Menesis schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 17:07:
Toevallig ben ik marktplaats aan het afspeuren met mijn programmeerskills voor koopjes. Mocht ik een nieuwe laptop kopen dan lijkt een T520 of E6520/30 mij het meest geschikt. Alleen boven mijn budget. Al heeft de E6520 geen displayport. Dat vind ik wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:39
Anoniem: 303530 schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 23:53:
De markt van nieuwe laptops is sowieso dun gezaaid. Een voorbeeld. Ik wil displayport, een 1080p scherm, mag niet meer kosten dan €1000 (mag meer) en bij voorkeur een quadcore. En geen sony. Dat lijken mij op de displayport na vrij basiseisen. De resultaten: nul. Het goedkoopste wat in de buurt komt is een latitude of thinkpad rond de €1500. daar wordt ik als prijsbewuste tweaker niet vrolijk van.

Mijn accu doet het overigens nog iets minder dan 2 uur op de hoogste helderheid, en iets minder dan 3 uur op de laagste. Ik maak elke dag wel een cycle.
Heb je daar een bepaalde reden voor? (oprecht interesse)
Ik had hiervoor een Dell Studio 1535 (de eerste ja) met 900p scherm. Heb nu een Vaio S15 gekocht met 1080p scherm en dat is me toch een verademing. Moet alleen de dvd speler nog even wisselen voor een hdd caddy zodat m'n SSD erin kan, en dan ben ik toch wel tevreden.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik vind de S15 ook best goed, maar ik weiger iets te kopen van een merk met zo slechte service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
Laptop van m'n zusje (Dell Inspiron 1545) maakte net zo'n herrie als mijne. Koelpasta ververst (zat nog 3 jaar oude vanuit fabriek op) en thermal pad van de gpu vervangen door pasta. Het resultaat is verbluffend, de laptop is gewoon stil.

Gaf me goede moed om mijn Studio weer eens open te schroeven. Thermal pad van gpu gehaald, was stuk dikker dan in de Inspiron. Even getest (heatsink erop en eraf) en inderdaad: met pasta alleen geen goed contact.

Na wat googelen kwam ik uit bij een thread over copper modding. Aantal metaalzaken in de buurt afgebeld, maar niemand kon me helpen. Nu op eBay besteld bij bedrijfje in UK, ben benieuwd! :)

[ Voor 19% gewijzigd door jacobras op 28-08-2012 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Ook maar even naar Dell gebeld voor de fan. M'n GPU temp is ondertussen al 65-75 graden idle. Er komt een monteur langs, ik ben benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
Zucht. Die 'copper mod' heeft ietsje geholpen. Idle temps nu: 40° & 45° (CPU #0 & #1), GPU rond de 52-53° idle. Processor gelijk en gpu ietsje koeler dus, maar die gra.. klo.. vervelende fan blijft maar blazen ;(

Ben er helemaal klaar mee, denk dat ik maar 'ns afscheid ga nemen van m'n Studio 15. Hij heeft 2 jaar trouw dienst gedaan, maar ik word nu helemaal gek van de fan. Jammer dat de opvolger, de XPS 15, begint bij 1399 euro :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:28

Sabbi

je denkt aan mij.

Mijn 1558 is, na een tijdje zich als een straaljager te hebben gedragen, nu weer nagenoeg geruisloos na de fan uitzuigen met een stofzuiger, SSD inbouwen en Windows opnieuw installeren.

Tijdens standaard suf browsen oid blijft meestal de fan gewoon weer uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Monteur is zonet vertrokken. Op het eerste zicht is er toch wel een enorme verbetering;.. zodra de processor een beetje belast werd (bij het openen van software zoals Eclipse en VS) schoten de temps de hoogte in en ging de fan meteen op de hoogste stand draaien.

De monteur heeft de heatsink vervangen (er zat nochtans relatief weinig stof in - ik had veel meer verwacht) en alles lijkt véél koeler te draaien. De fan blijft idle zelfs meestal gewoon uit :)

Alleen wel jammer hoe deze laptop in elkaar gezet is. De monteur heeft meermaals liggen vloeken en nu staan er wat krassen op het plastiek, aan de rand van het toetsenbord (wat hij niet kon vermijden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bij mijn volgende laptop ga ik er dan ook voor zorgen dat ik een model kies welke wat beter onderhoudbaar is. 2 uur bezig zijn om wat stof te verwijderen is echt hel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-07-2024
Bv202 schreef op woensdag 05 september 2012 @ 13:30:
Ook maar even naar Dell gebeld voor de fan. M'n GPU temp is ondertussen al 65-75 graden idle. Er komt een monteur langs, ik ben benieuwd..
De monteur had bij mij ook gelijk nieuwe koelpasta (AS5) erop gedaan, en nu slaat mijn fan niet meer aan terwijl ik op netstroom aangesloten zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
hmm, mijn subwoofer doet het volgens mij niet. Ik merk namelijk geen gedreun meer en de wavesmaxaudio uitzetten maakt weinig uit. Kabeltje is overigens wel gewoon aangesloten.

Edit: lol, had een setting verkeerd staan :')

[ Voor 12% gewijzigd door YoghurtO_o op 08-09-2012 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammort
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-01 14:34
Weetje iemand of de batterij en de netstroom adapter on de garantie vallen? De batterij geeft sinds kort de melding dat hij vervangen moet worden :/
De netstroom adapters kabel komt ook bijna los, maar hoorde dat je daar misschien garantie op hebt als je zegt dat het de adapter zelf is ipv de kabel?
Het wordt een beetje duur om allemaal zelf te betalen dus vandaar, gelukkig heb ik garantie uitbreiding naar 3 jaar "binnen 5 dagen service" erbij gekocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De batterij valt nooit onder garantie. De adapter wel. Een pagina terug staat ook iemand die een nieuwe adapter heeft gekregen onder garantie. Mijn broer kreeg er zelfs een een half jaar na de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
batterij heeft maar 1 jaar garantie, daarna mag je dokken ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113257

Heeft er iemand nog suggesties voor een goede aanbieder bij ebay als het gaat om 9cell batterijen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Ik heb trouwens nog een probleem met de laptop...

De laatste weken komt er een kort piepje uit de laptop, op volledig willekeurige momenten. Iemand een idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-05 11:39
Is het trouwens mogelijk om een mSATA SSD in een Dell Studio 1555 te duwen? Al gok ik dat het antwoord nee is na wat onderzoek, maar het zou wel leuk zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee. Je hebt alleen mini-pci-e. Er bestaan minipci-e SSD's, maar daar kan je niet van booten en ze zijn er afaik alleen met sandforce controller...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:37
Ik heb een intel centrino advanced N6200 AGN in m'nstudio 15 zitten.
Via http://downloadcenter.int...c.aspx?DwnldID=19856#help drivers voor win7 64 bit gedownload, maar het lukt me niet verbinding te maken met m'n via wifi N.
Is er iemand die tips heeft hoe ik dit voor elkaar kan krijgen, of waar ik misschien andere drivers kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb eindelijk openGL werkend met mijn studio 1555 onder windows 8...

Dat kan met deze driver: http://www2.ati.com/drive...lyst_12.6_legacy_win8.exe
CCC werkt ook. Dat heeft me dus ruim anderhalve maand gekost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Pfff, ik krijg constant BSODs als ik windows 8 x64 op mn 1558 installeer. De driver van de grafische kaart crasht... En als ik even snel google zie ik dat ik niet de enige ben... :( Lekker geregeld Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-05 17:07
Sabbi schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 17:04:
Pfff, ik krijg constant BSODs als ik windows 8 x64 op mn 1558 installeer. De driver van de grafische kaart crasht... En als ik even snel google zie ik dat ik niet de enige ben... :( Lekker geregeld Microsoft.
Heb je al de driver geprobeerd die Darkstone linkt in z'n post boven jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die is voor de HD 4xxx. De 1558 heeft een HD 5470. Die wordt nog gesupport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
Sabbi schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 17:04:
Welke driver installeer je? Ik had met mijn Inspiron problemen met de nieuwste driver (BSODs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Het is de driver die standaard met windows 8 meekomt. Ik heb er nog een tijdje mee zitten pielen, als je bv de driver uninstalled werkt het even goed, maar dan na de volgende reboot is het weer stuk. en omdat het echt om de minuut ofzo is (gebeurt ook als bv het backlight wil dimmen) is het vrij kut om te proberen op te lossen.

Ik lees nu wel op sommige fora dat de nieuwste ATI drivers (12.10) het misschien op zouden lossen, maar op andere dan weer dat dat niets hielp.

Ik ga het vanavond eens met die driver proberen, ondertussen even snel mn image van windows 7 teruggezet, lang leve Ghost :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Nou, de nieuwste catalyst drivers lossen het inderdaad op, je moet alleen erg snel zijn met installeren voordat de oude drivers weer crashen... Verder moesten alleen de ricoh-geheugenkaartlezer en de motionsensor driver upgedate worden, de rest vond hij zelf. En natuurlijk alle bloatware/onnodige metro-apps uit het startmenu weggooien ;)

Ik heb verder nog nieuwe win8-compatible drivers voor het touchpad gevonden, zodat alle windows 8 gestures ook werken *O*
ftp://ftp.hp.com/pub/softpaq/sp59001-59500/sp59085.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Laatst online: 14-05 17:34
wil komend weekend nou echt es de huidige HDD vervangen door een SSD (Cruzer m4). is het nou echt gewoon een kwestie van
1) memory/harddrive cover eraf
2) HDD eruit schuiven
3) mount brackets van de HDD en op de SDD en er weer inschuiven?

of gaat dat niet zo 1-op-1 passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

habermas schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 16:07:
wil komend weekend nou echt es de huidige HDD vervangen door een SSD (Cruzer m4). is het nou echt gewoon een kwestie van
1) memory/harddrive cover eraf
2) HDD eruit schuiven
3) mount brackets van de HDD en op de SDD en er weer inschuiven?

of gaat dat niet zo 1-op-1 passen?
Zo werkt het wel ja. Ik heb HDD vervangen voor SSD en dan mijn optische schijf vervangen door die HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Laatst online: 14-05 17:34
ok mooi, zag hierboven nog iets over mSata dus wist niet of je ze nou gewoon zonder (hardware) issues kon omwisselen. die optische schijf hou ik er liever in. thanks!

*edit* gelukt. nieuwe Crucial M4 128Gb erin, nieuwe Win7 installatie en m'n laptopje loopt weer als n zonnetje :)

[ Voor 26% gewijzigd door habermas op 03-11-2012 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanhendrik
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-11-2024
Anoniem: 113257 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 16:21:
[...]

Zo werkt het wel ja. Ik heb HDD vervangen voor SSD en dan mijn optische schijf vervangen door die HDD.
Beste DarkSavior,

Waarom heb je de HDD op de plaats van de DVD-drive gezet en niet de SSD?
Ik wil namelijk van het weekend een samsung 830 128GB in gaan bouwen en mijn HDD behouden. Ik dacht de SSD gewoon op plaats van de dvd-drive in te bouwen, maar misschien zie ik iets over het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:54
Heeft iemand hier met een Dell studio 1555 toevallig ook problemen met zijn/haar wifi? Het gaat om een Intel Link 5100 en het OS is windows 7. Het probleem zou na een bepaalde update voorkomen en nu is mij gevraagd of ik die laptop maar even opnieuw wil installeren. Er zijn al allerlei andere stappen ondernomen, zoals systeemherstel en drivers opnieuw installeren, maar misschien weet een van jullie nog iets wat we kunnen proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb de 1555 met intel 5100 wifi. Zowel in windows 7 als 8 geen problemen (al doet-ie er in 8 langer over om te connecten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:54
@Darkstone: Oke, dat is mooi. Dan zal ik zelf toch nogmaals de drivers opnieuw gaan installeren. Ik weet namelijk niet of degene die er mee heeft lopen prutsen de drivers van de dell site heeft gehaald en of het installeren zorgvuldig is gebeurd. En anders zal het herinstalleren van windows 7 toch maar moeten. Iig bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanhendrik
Gisteren toch maar even de laptop uit elkaar geschroefd om mijn SSD in te bouwen en de HDD op de plaats van de DVD-drive te plaatsen. Onnadenkend dacht ik dat het een makkelijk klusje zou zijn, maar zag bij de DVD-drive aangekomen dat deze een andere aansluiting heeft en dus niet een sata aansluiting.
Ik vraag me af hoe andere tweakers dit hebben opgelost. Iets van een kabeltje ertussen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
Om een SSD in plaats van je DVD-speler te plaatsen heb je een HDD-caddy nodig. Is een soort caddy die eruit ziet als een DVD-drive, waar je gewoon je SSD in kan plaatsen (heeft een normale SATA-aansluiting in de caddy zelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanhendrik
Tnx Jacobras. Ga meteen ff een leuke zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zijn er trouwens mensen die bluetooth onder windows 8 aan de praat hebben gekregen? Het lijkt alsof hij het niet meer doet. De drivers installeren wel, maar de tray application weigert stilletjes te starten. Onder ubuntu kan ik mijn bluetooth aan of uitzetten, maar indien aan kan ik alsnog niet zoeken naar devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Misschien hebben jullie mijn signature al gezien. Maar ik heb mijn studio 1555 verruild voor een scherp geprijsde E6520. Grootste pluspunt: de adapter hoeft niet meer mee naar school.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
Ik had op werk een E6520 (zonder touchscreen wel), mooie apparaten met inderdaad een lange accuduur! Hoe lang heb je het uiteindelijk met je Studio volgehouden? Mijn Studio 1558 krijgen mijn ouders, aangezien ik een aantal weken geleden ben overgestapt op een 15R SE.

[ Voor 25% gewijzigd door jacobras op 25-11-2012 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Iets meer dan 3 jaar. Ik heb nog garantie tot 21-9-2013 (4 jaar)

Het is niet dat ik hem traag vind. Integendeel. Ik stoor me het meest aan de beperkte accuduur (~2.5 uur met goed gebruik) en de bouwkwaliteit, met name de glossy aspecten. Voor de rest: een top apparaat. Zonder twijfel de beste aankoop die je destijds kon doen.

De voornaamste reden om over te stappen naar de E6520 was de prijs: slechts €325.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 25-11-2012 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Anoniem: 303530 schreef op zondag 25 november 2012 @ 22:50:
Iets meer dan 3 jaar. Ik heb nog garantie tot 21-9-2013 (4 jaar)

Het is niet dat ik hem traag vind. Integendeel. Ik stoor me het meest aan de beperkte accuduur (~2.5 uur met goed gebruik) en de bouwkwaliteit, met name de glossy aspecten. Voor de rest: een top apparaat. Zonder twijfel de beste aankoop die je destijds kon doen.

De voornaamste reden om over te stappen naar de E6520 was de prijs: slechts €325.
Dat is wel een hele goede deal, is de accu nog wel in een beetje goede staat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hij is een maand of 4 oud aldus de garantiestatus, en ziet eruit alsof hij nog nooit is aangeraakt. Ik moet het nog even testen, maar de kans lijkt mij groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
Anoniem: 303530 schreef op zondag 25 november 2012 @ 22:50:
Hoe heb je dat geflikt? :P En met welke speccies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Random dude op marktplaats... maar ik had al een maand of 3 een script draaien om alle interessante advertenties op te halen, dus het kan even duren voordat je een leuke deal vind :P

Specs: gallery: Darkstone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:10

Vuvuzela

My spire is forming

Iemand ervaring met de piepjes die een Dell studio 1558 hoort te maken als er iets mis is? Heb er een die niet opstart... blijft bij het eerste scherm met Dell logo en een blauwe balk hangen op 2/3e. Maar hij geeft ook 12 magere piepjes, weet nu niet of dit echte piepjes zijn die evt. een foutcode doorgeven of iets anders.. want het klinkt veel zachter dan normale "bios piepjes".

als ik ESC druk en vervolgens F2 voor Setup dan blijft hij hangen bij "entering setup"

[ Voor 19% gewijzigd door Vuvuzela op 04-12-2012 16:55 ]

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Aldus http://support.euro.dell....s/studio1558/en/index.htm pagina 51 geeft de studio 1 tot 8 piepjes bij problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:10

Vuvuzela

My spire is forming

Thanks! Vrees dat dan er iets anders piept dan de echte foutmelding piepjes. Misschien is het wel een kapotte HD die piept ipv. kraakt/tikt. Krijg ook een piepje bij poweroff.

De hdd was kapot. Met een andere HD piept hij niet en loopt t begin wel door :)

[ Voor 20% gewijzigd door Vuvuzela op 05-12-2012 01:00 ]

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-05 21:16
Zijn der nog mensen die hun Studio 1555 weg doen? Ben opzoek naar onderdelen voor een schappelijk prijsje!! Mijn laptop is gevallen en heeft aan de rechterkant een scheur en die wil ik eruit hebben....

Maar moet ik ook me hele achterkap vervangen met front brace.... Leuk klusje dus....
Ohja en schanieren zijn lam ondertussen...

Helaas vind ik hem te duur op Ebay dus nu maar via deze weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc0_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:31
Is er misschien iemand die zijn toetsenbord heeft vervangen door en backlit en het oude tobo nog heeft liggen?
Mijn glas viel om op me tobo en het drogen met een fohn had tot gevolg dat er een aantal toetsen nu kromgetrokken zijn..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Ik merk dat mijn scherm aan blijft staan als ik mijn studio 1537 dichtklap, is dat iets bekends? (ik heb het express zo ingesteld dat hij niet in standby gaat, maar ik verwachtte eigenlijk wel dat het scherm wel uit zou gaan...)

Mixed Reality dev

Topicstarter
Windows 8?

Met mijn 1555 had ik hetzelfde probleem onder windows 8, Dat bleek uiteindelijk een video driver issue te zijn. Wellicht zou je een nieuwe versie van de videodrivers kunnen proberen.

• Switek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-05 15:48
Zojuist telefonisch contact gehad met Dell over mijn studio 1558 van begin 2010. Sind enkele weken valt hij regelmatig spontaan uit. Als hij dat doet wil hij ook lastig weer aan. Blijft hangen in het bios scherm en dat kan wel 5 minuten duren. Windows start daana wel maar ook zeer traag. Is het eenmaal gestart geen Wifi en geen reactie van de DVD-rom. Alleen langdurig (min. 15 minuten) uitzetten helpt. Zal wel een temperatuurprobleem zijn. Fan staat echter niet continu te loeien. Uitblazen met een compressor heeft geen verbetering gegeven, wel een boel stof. Gelukkig extra garantie erbij genomen destijds en er is een monteur ingepland voor vervanging van het motherboard.
Moet eerlijk zeggen dat ik er na het vervangen van de HDD door een SSD nog erg tevreden mee was. Hopelijk gaat hij met het nieuwe motherboard nog een poosje mee.

• Menesis
Anoniem: 303530 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 01:10:
Windows 8?

Met mijn 1555 had ik hetzelfde probleem onder windows 8, Dat bleek uiteindelijk een video driver issue te zijn. Wellicht zou je een nieuwe versie van de videodrivers kunnen proberen.
aha, interessant om te horen. Ik heb echter windows 7, maar ik zal de drivers inderdaad eens checken :)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De tijd is aangebroken om mijn studio 1555 te koop te zetten. Sinds de aankoop van de E6520 gebruik ik hem nog alleen als HTPC om films te streamen naar mijn TV. Dat moet goedkoper ken vooral stiller unnen met een raspberri pi bijvoorbeeld....

Ik weet nu een heel stuk meer over laptops dan toen ik hem kocht, maar als ik nu de keuze opnieuw moest maken zou ik exact dezelfde laptop kopen. Een beter compliment kan ik niet geven denk ik. Ik heb mijn studio ongeveer 3 jaar en 3 maanden actief in gebruik gehouden, gemiddeld een uur of 10 per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
Topic maar een wat nieuw leven inblazen in 2013, hopelijk zijn er nog wat Studio bezitters die mij wat raad kunnen geven..

Sinds vanmiddag kan ik zo'n beetje geen enkel spel meer spelen.. Er is denk ik iets misgegaan, aangezien ik voorheen een aantal spellen altijd op 250 fps kon spelen. Deze schoot vanmiddag ineens van 250 naar 35.. En daar komt hij niet meer bovenuit helaas.

35 fps Moet nog speelbaar zijn, maar het gaat om een oud spel, laat staan wat ik op de nieuwe(re) heb.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Misschien de antivirus? OpenGL driver die er opeens mee is opgehouden? Bug in het spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
Hmm, antivirus heb ik er niet opzitten, zit volgensmij gewoon in gebouwd in windows 8 als ik me niet vergis. Oke niet de beste antivirus maar dat is een ander issue.

Direct X 7 speel ik het spel op, drivers, zowel direct x als ATI al meerdere malen opnieuw geïnstalleerd en een bug in het spel lijkt me niet reëel ( spel al keer opnieuw geïnstalleerd )

Balen dit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Vreemd. Je zou nog in task manager kunnen kijken of er iets is wat al je resources opvreet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
5% processorgebruik en rond de 15% geheugengebruik.. Geen idee wat het dan moet zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Vreemd inderdaad. Het laatste wat je zou kunnen proberen is de GPU load controleren in GPU-z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
Normaal staat de GPU load op 40% met wat standaard dingen open, firefox, skype, bitcomet etc.
Zodra ik een spel opstart schiet deze load naar 98%

Afbeeldingslocatie: http://gpuz.techpowerup.com/13/01/12/pu.png

Dit is dus met het spel net weer afgesloten, je ziet dus ook dat de load 98% was

[ Voor 34% gewijzigd door Ambianz op 12-01-2013 20:55 . Reden: Plaatje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat eerste is sowieso al vaag. Standaard was mijn GPU load altijd 0%, met uitschieters naar 1% op mn studio 1555. Al heb ik nooit skype gedraaid Ik vermoed dat je het probleem bij de drivers moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
Ja ik zie nu ook dat de gpu 0% is inderdaad, ik was in het menu van het spel, had ik niet even op gelet, daar was het dus blijkbaar 40%

De drivers heb ik al een keer of 3 opnieuw geïnstalleerd dat is het aparte.. En het ging van het 1 op het andere moment tijdens het spelen nog wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55563

Mijn Dell Studio 1555 is meteen de eerste laptop die ik ooit heb gekocht. Ik zweerde altijd bij desktops tot ik in 2009 ben gaan reizen. Ik heb er ook maanden over gedaan voor ik uiteindelijk mijn keuze voor de 1555 had gemaakt. Ik heb 'm in het voorjaar van 2009 gekocht.

Ik heb voor ongeveer alle mogelijke upgrades gekozen destijds: full hd scherm, 4 GB RAM, snelste cpu (Core2Duo van 2,4 GHz), snelste gpu (ATi Radeon 4570), 4 jaar pick-up-and-return (2 jaar gratis) en na een maand heb ik de interne harde schijf vervangen voor een Intel Postville SSD van 80 GB. De HDD heb ik toen in een externe behuizing geplaatst met USB- en powered ESATA-aansluiting. Laatstgenoemde gebruik ik nog dagelijks actief. USB 3 kan mij dus gestolen worden. ;) Dit alles bij elkaar heeft mij toen ongeveer 1000 euro gekost, volgens mij vrij weinig voor deze hardware.

De laptop voelt nog steeds bijzonder snel aan, zelfs vergeleken met veel nieuw spul dat mensen kopen. Ik heb geenszins het idee dat ik op een bijna 4 jaar oud systeem werk, zelfs niet als ik bijv met Photoshop bezig ben. Ik ben geen gamer dus de nu gedateerde gpu voel ik niet echt.

Voorlopig kan de 1555 dus nog wel even mee, liefst nog een paar jaar als het even kan. Ik moet helaas alleen een nieuwe accu kopen want die houdt het inmiddels nog maar een kwartier vol. Dat is prima als veredelde UPS maar voor onderweg natuurlijk compleet nutteloos. De Dell laptop met Intel SSD is wellicht mijn beste aankoop ooit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-05 15:45
Heb hier een Dell Studio 1558, waarvan het scherm stuk gegaan is. ;(.

Dus mocht iemand eventueel onderdelen nodig hebben, bij deze is-ie te koop:

ProcessorIntel Core i3 i3-350M / 2.26 GHz ( Dual-Core )
Memory4.0 GB DDR3
Hard Drive 500.0 GB - Serial ATA-150 - 7200.0 rpm
Operating SystemMicrosoft Windows 7 Home Basic 64-bit Edition
Display Type15.6 in TFT active matrix
Graphics Processor AMD Radeon Mobility HD 5470 1GB DDR3
Optical DriveDVD±RW

:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:35

Nikeo

Jawelles

Je kunt prima een scherm vervangen. Dit is zelfs voor een amateur te doen. Hier heb ik in het verleden wel eens iets over gepost. Kost zo'n 70 euro. Misschien is dat het je waard.

@ complimenten voor de 15: Ik zou tegenwoordig nooit meer een laptop kopen als de studio 15. Plastic bouwkwaliteit van het scherm en het matige paneel en resolutie? nee, liever niet. Als je eenmaal een XPS 15/17 gewend bent dan is er geen weg terug. Verder een erg goed geprijsde laptop die het erg goed deed, zeker met een SSD nu nog prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De bouwkwaliteit is inderdaad plastic, maar toen ik heb kocht was er geen alternatief. Er was maar een ander model met een 1080p scherrm, namelijk de studio XPS 16.

En voor €70 heb je een 1080p scherm bij random chinese seller.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 13-01-2013 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
Ik heb via geluk een 1080p scherm in mijn Studio 1555 verkregen :P
Had het standaard 768p scherm bij levering, maar die knipperde dus heb ik hem laten vervangen. Toen ik met de Dell belde erover heb ik nog gevraagd of vervanging naar een 1080p scherm mogelijk was. Nope, ook niet als ik deed bij betalen etc. Ze deden puur het scherm vervangen voor eenzelfde nieuwe. Jammer dacht ik.

Week later kwam de laptop terug, zit er een 1080p scherm in! Verder nooit wat van gehoord of gezegd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55563

Nikeo schreef op zondag 13 januari 2013 @ 18:10:
Ik zou tegenwoordig nooit meer een laptop kopen als de studio 15. Plastic bouwkwaliteit van het scherm en het matige paneel en resolutie? nee, liever niet. Als je eenmaal een XPS 15/17 gewend bent dan is er geen weg terug. Verder een erg goed geprijsde laptop die het erg goed deed, zeker met een SSD nu nog prima!
Na bijna 4 jaar is er aan mijn 1555 nog amper wat te zien. De coating op de behuizing vooraan vertoont wat slijtage en er zitten krassen op de achterkant van het scherm. Wat is er mis met de resolutie? 4 jaar geleden waren er maar bitter weinig laptops met full hd schermen. Zelfs de schreeuwend dure Sony Vaio serie had destijds geen full hd in het assortiment. De 1555 is voor mij al jaren een prima werkbeestje. Iets wat ik nog niet genoemd heb, is het bijzonder fijne toetsenbord. De ouderwets ogende zwarte holle toetsen zien er misschien niet zo flitsend uit maar ik heb ze 100 keer liever dan die platte glossy toetsen van tegenwoordig. Ik kan praktisch blind typen omdat het onderscheid van de toetsen goed is te voelen, evenals de toetsaanslagen.

In 2009 wilde ik ook graag een laptop met esata-aansluiting. USB 2 is gewoon veel te traag als je regelmatig veel grote bestanden overpompt. Ook dat konden de dure merken mij niet bieden. Bovendien was ik niet van plan om 1400-1600 euro voor een laptop op te hoesten als ik praktisch hetzelfde kon krijgen voor minder dan 900 euro. Tel daarbij op de 4 jaar on-site garantie en mijn keuze was gemaakt. Overigens heb ik geen enkele keer van die garantie gebruik moeten maken.

Als ik op termijn een nieuwe laptop moet kopen dan wordt dat ongetwijfeld weer een Dell. Ik ga voor de grap eens kijken wat ze in het assortiment hebben want ik heb de markt alweer jaren niet echt gevolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er iemand nog geinteresseerd in een 9 cells accu. Ik heb destijds twee van deze accu's gekocht op ebay, maar de kwaliteit is boven verwachting. Ik kan op een lading ongeveer 4 uur werken en in het half jaartje dat ik de accu gebruik was de wear slechts 4%. De tweede accu heb ik dus naar verwachting niet nodig. De accu is nog in zijn originele verpakking. Ik vraag er 30 euro voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-05 15:48
Begin van het jaar een nieuw motherboard gekregen van Dell. Heeft echter niet geholpen het probleem te verhelpen. Viel af en toe spontaan uit en/of wil niet meer fatsoenlijk opstarten. Bleef ie langdurig hangen in het bios startscherm. Na vele minuten start windows uiteindelijk alsnog en is er prima mee te werken. Wat opviel is dat er dan geen DVD-drive aanwezig was. Nu heb ik de laptop zo ongeveer helemaal gesrtipt en de drive er uit gehaald. Helaas kun je hem niet disabelen in de Bios.
Gaat nu al ruim een week goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCrazy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-01 13:27
Anoniem: 113257 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 20:33:
Is er iemand nog geinteresseerd in een 9 cells accu. Ik heb destijds twee van deze accu's gekocht op ebay, maar de kwaliteit is boven verwachting. Ik kan op een lading ongeveer 4 uur werken en in het half jaartje dat ik de accu gebruik was de wear slechts 4%. De tweede accu heb ik dus naar verwachting niet nodig. De accu is nog in zijn originele verpakking. Ik vraag er 30 euro voor.
Heb je deze accu nog te koop? en is het voor een studio 1558 ?

[ Voor 9% gewijzigd door MrCrazy op 06-02-2013 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCrazy
ik heb een studio 1558 en sinds vorige week heb ik regelmatig dat die compleet vast slaat(freezes) niks werkt dan meer ook geen crl+alt+del. als ik de labtop afsluit door de power button. en na een tijdje weer opstart gaat die to windows 7 word opgestart en dan gaat die van zelf weer uit. vaak na een 3 keer opnieuw opstarten doet die het weer.
ik heb niks nieuws geinstalleerd ofzo
dacht eerst dat het aan de browser google chroom lag maar het gebeurt nu ook met mozzilla firefox.

iemand een idee wat er mis kan zijn?
of iemand die het probleem herkend?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De kans is groot dat je harde schijf kapot is. Wat zegt de SMART en/of HDtune?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCrazy
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 18:50:
De kans is groot dat je harde schijf kapot is. Wat zegt de SMART en/of HDtune?
ik heb de dell support center en pc check up compleet gedaan en die zegt dat er niks mis is.
waar vind ik de SMART of HDtune? in de bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SMART is een door alle harddisks ondersteunde diagnostic, uit te lezen met een paar honderd verschillende tools. Ik gebruik crystaldiskinfo: http://crystalmark.info/download/index-e.html.

HDtune is een programmaatje om de harde schijf te controleren op bad blocks. Te vinden via google, de trial is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCrazy
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 19:04:
SMART is een door alle harddisks ondersteunde diagnostic, uit te lezen met een paar honderd verschillende tools. Ik gebruik crystaldiskinfo: http://crystalmark.info/download/index-e.html.

HDtune is een programmaatje om de harde schijf te controleren op bad blocks. Te vinden via google, de trial is voldoende.
oke thnx ga ik ff proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCrazy
HDtune en crystalmark gedaan maar er is niks aan de hand met mijn hd.
iemand nog andere suggesties?
het rare is dat het altijd gebeurt als ik op facebook zit en daar een game open heb
zou het iets met flash te maken kunnen hebben want die games draaien op flash.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Je kan nog proberen:

memtest86+ draaien
windows opnieuw installeren

Indien nee en nee, dan zal het moederbord wel naar de haaien zijn. Er is niet zo veel wat het anders kan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_Br
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-02 13:10
Ik weet het niet zeker, maar de videokaart (5470) leverde vaker vastlopers i.c.m. flash videos/spelletjes. Er scheen nog een BIOS update te zijn uitgebracht wat dit moest verhelpen.

Helaas komt mijn Studio 1558 (i7, HD5470, 4GB) niet verder dan het opstartscherm van de bios en dan slaat ie uit. Dus mochten mensen ideën hebben, graag :D!

Wat ik zelf heb geprobeerd:
- Zonder HD opstarten, hij valt nogsteeds uit.
- Zonder wifikaarten opstarten, valt nogsteeds uit.
- Zonder dvd-speler, valt nogsteeds uit
- Een tijdje zonder accu en zonder netstroom de aan/uitknop ingedrukt houden, tegen statische elektriciteit, hielp niks
- Met ander werkgeheugen opstarten, valt nog steeds uit.

Het apparte is het volgende, als ik de laptop een lange tijd uit heb gehad, dan komt hij ongeveer tot het windows opstartscherm. Dan valt hij uit, daarna valt hij steeds sneller uit.

Kortom ik vrees er voor dat de mamaplank kapot is :(.
Tips anybody?

portfolio : www.breeed.com

Pagina: 1 ... 20 21 Laatste