Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-05 19:40
Li1quid schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 22:31:
Bedankt darkstone, je hebt me hier al vaak geholpen :)

Heb je eigenlijk nog garantie als je je laptop hebt opengevezen? Ik heb het deksel er eens afgehaald waaronder het ramgeheugen en HDD zit. pic: http://i.imgur.com/nkgRe.jpg Kan geen kwaad veronderstel ik? :p
Bij de meeste laptopfabrikanten (incl. dell, iig nooit klachten gehoord) is het inderdaad geen probleem als je zelf het geheugen of de hardeschijf vervangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Topicstarter
Ik ben wel onder de indruk van de schanieren van mijn studio. Het plastic kapje is zo slap als wat. Maar ik kwam er gisteren achter dat er gewoon bouten aan zitten waarmee je hem kan fijnstellen. Nooit meer last van slappe scharnieren na X jaar _/-\o_

Ik heb ze meteen iets losser gezet. Dan kan ik mijn laptop openen met een hand. A-la mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-05 21:05
Me fans draaien niet meer.
Had ze gisteren even doorgeblazen en nu dus niks meer wat kan ik hier aan doen.

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-06 20:36
Zo, ze komen mijn dvd drive fixen en zetten er ook een nieuwe backcover op. Super service :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-05 07:33

Bananenspin

Omdat het kan

Ik heb een studuo 1558 met :
Intel i7-720QM
1 GB ATI Mobility Radeon HD 5470
1080p scherm
6 gb ram geheugen
500gb 7200 rpm hdd
Een 9 cel batterij
En verlicht toetsenbord (via hier linkje ooit gehaald)

Wat kan ik hier nog voor vragen? Wil graag naar een iets kleinere laptop toe voor de handzaamheid!

[ Voor 5% gewijzigd door Bananenspin op 26-04-2012 14:09 ]

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mensen, dit gaat jullie niet geloven:
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 22:39:
Ik heb ehhh de harde schijf al 20x eruit gehaald, dvd drive vervangen door een losse SSD, nieuwe koelpaste erop gedaan, en ik ga er eigenlijk vanuit dat als morgen het moederbord faalt, ze het nog steeds gaan fixen...
Het moederbord faalde de week erna inderdaad. Myth confirmed :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:08
Zo is Darkstone dan ook wel weer, die sloopt gewoon even z'n moederbord om het te testen :P. Maar had ook niet van Dell verwacht dat ze daarover moeilijk zouden doen.

[ Voor 29% gewijzigd door jacobras op 08-05-2012 12:44 ]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-05 11:39
Vandaag perongeluk m'n tas met daarin de laptop (Dell Studio 1555) van de tafel laten afglijden en dus gevallen. Gelukkig niks aan de hand, alles werkt nog, zelfs de Logitech Nano adapter die nu een stuk IN de laptop zit xD..
Afbeeldingslocatie: http://desmond.yfrog.com/Himg862/scaled.php?tn=0&server=862&filename=tugpk.jpg&xsize=640&ysize=640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Grappig. Bij zit er ook een kleine kier tussen het zwarte en grijze gedeelte direct boven de power plug. Dat sluit vast bij elke laptop niet goed aan.

Trouwens, ik gebruik tegenwoordig vaak de speaker outs. Alleen zijn mijn oortjes zo zuinig dat het op 10% al oorverdovend is. Weet iemand een programmatje om de range van de speakers aan te passen? Dat scheelt mij het drastisch omlaag schroeven van het geluidsniveau elke keer dat ik een nieuw programma of flash app zie die geluid kan geven.

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 08-05-2012 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 18:44:
Grappig. Bij zit er ook een kleine kier tussen het zwarte en grijze gedeelte direct boven de power plug. Dat sluit vast bij elke laptop niet goed aan.

Trouwens, ik gebruik tegenwoordig vaak de speaker outs. Alleen zijn mijn oortjes zo zuinig dat het op 10% al oorverdovend is. Weet iemand een programmatje om de range van de speakers aan te passen? Dat scheelt mij het drastisch omlaag schroeven van het geluidsniveau elke keer dat ik een nieuw programma of flash app zie die geluid kan geven.
Kheb daar ook een kleine kier. Gelukkig ben ik niet de enigste :P

Die audio output is idd vreselijk. Door twee keer op het volume knopje te drukken staat mijn geluid al hard genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bij de asus die ik als vervanging gebruikte Kuch celeron zonder cache + DDR1 kuch had ik anders hetzelfde probleem. En wat ik gebruik is geen speaker te noemen, het genereert namelijk geen geluid maar enkel een signaaltje op de juiste zenuwbaan.

Ja, echt.

Maar als iemand zo'n tooltje weet, dan houd ik mij aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 457874

Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 23:25:
Bij de asus die ik als vervanging gebruikte Kuch celeron zonder cache + DDR1 kuch had ik anders hetzelfde probleem. En wat ik gebruik is geen speaker te noemen, het genereert namelijk geen geluid maar enkel een signaaltje op de juiste zenuwbaan.

Ja, echt.

Maar als iemand zo'n tooltje weet, dan houd ik mij aanbevolen.
Oh, bij mij zit het daar helemaal perfect tegen elkaar aan... maar...
Afbeeldingslocatie: http://i1257.photobucket.com/albums/ii515/ShiniInsanity/Laptop1.jpgAfbeeldingslocatie: http://i1257.photobucket.com/albums/ii515/ShiniInsanity/laptop5-1.jpgAfbeeldingslocatie: http://i1257.photobucket.com/albums/ii515/ShiniInsanity/laptop6.jpg

Ik ben heel zuinig met mijn laptop... dit vind ik dan ook belachelijk en heb ik een brief + mailtje gestuurt om het te repareren. Hij is anderhalf jaar oud en blijkbaar is de garantie verlopen. Maar gelukkig is er het Nederlandse recht op consumenten garantie van 2 jaar. Ik denk dat de scharnieren van mijn (1558) niet goed gemonteerd waren ofzo.. want bij het open en dicht doen ging het na een tijdje verder uit elkaar staan.. ik merkte het eerst niet echt omdat het maar een klein kiertje was maar het staat nu echt heel erg uit elkaar. En nu wil hij dus ook niet meer aan.. ik denk dat hij daardoor niet meer goed contact maakt ofzo. Mjah... de eerste dag dat ik hem kreeg was het ook een hele uitdaging om de aanknop te vinden..
Maar goed.. dus even een waarschuwing... als je achter bij je beeldscherm een opening begint te zien.... meld het gelijk anders kan het zo erg worden als mijne...

(en nee nooit laten vallen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Grappig :P. De monteur van mij merkte hetzelfde op, en raade mij aan het even aan te kaarten. Dat heb ik zojuist gedaan. Overigens makkelijk te fixen met een onzichtbaar stukje tape. Al heeft * Anoniem: 303530 de luxe van 4 jaar garantie.

Scheelt ook weer de krassen die op de cover zitten...

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 09-05-2012 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tjah... ik heb onzichtbare tape.. heb ik ook een hele tijd erop gedaan.. maar toen stopte hij het met doen en haalde ik het eraf en zag ik dat het zo erg was....

Het rare is.. hij deed het gewoon nog goed.. ik zette hem uit en wou hem later weer aanzetten (niet van z'n plek gehaald alleen dichtgeklapt) en toen wou hij gewoon niet meer aan..

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 457874 op 09-05-2012 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
Tsjah dat zijn gewoon zwakke plekken van de Studio denk ik..
Ik heb de linkerkant ook kapot, zonder te laten vallen. Maar gelukkig is de rechterkant, met de powerknop, nog heel.
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/7102660/IMG_20120509_085133.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:24

Nikeo

Jawelles

De studio 15 van mijn vriendin heeft precies dat scharnierprobleem ook. Destijds voordelig een 4 jarig onderhoudsplan kunnen afsluiten dus als het erger wordt ga ik het melden.

Laptop geupdate met een 128mb SSD. Loopt als een zonnetje, al is de batterij inmiddels wel erg lui geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
Haha toevallig. Ik heb het scharnier probleem 2 weken geleden laten oplossen. :) De rechterkant is spijtig genoeg wel niet helemaal gefixt. Ze hebben namelijk enkel een nieuwe backplate met scharnieren geplaatst en de plastiek aan de voorkant niet waardoor het daar niet helemaal klikt.

Volgend jaar vraag ik weer een nieuwe als het te erg wordt :P

[ Voor 64% gewijzigd door Li1quid op 09-05-2012 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-05 20:01
PieterAelse schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 08:55:
Tsjah dat zijn gewoon zwakke plekken van de Studio denk ik..
Ik heb de linkerkant ook kapot, zonder te laten vallen. Maar gelukkig is de rechterkant, met de powerknop, nog heel.
[afbeelding]
raar, bij mij zit aan die kant ook een knop? voor wifi ofzo (maar werkt niet meer sinds ik windows opnieuw heb geinstalleerd..)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dan heb je een studio vóór de 1555 nog een zonder laagbeeld scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
klopt, 1537, wat is laagbeeld?? mijne is trouwens ook zilver rondom het scherm zie ik nu.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Een ander woord voor breedbeeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:54
Die goeie oude 16:10 verhouding

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Trouwens. Met mijn nieuwe moederbord krijg ik een kleine notificatie van windows als ik caps lock indruk. Dat heb ik jaren gemist..

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tPWWpiLFw1g1HJAb0op8Jv95/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
Die heb ik ook, samen met het Dell schermpje (A in een slotje). Maar nu weet ik niet of dat sinds de laatste reinstall is of dat ik het altijd al had. Laptop is van Aug2009. Maar lijkt me een driver iets toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nope, ik heb geen drivers vervangen. En ik had al het laatste bios. De standaard dell-notificaties van caps en num lock ontbreken bij mij: ik heb dell quickset niet geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 23:53:
Trouwens. Met mijn nieuwe moederbord krijg ik een kleine notificatie van windows als ik caps lock indruk. Dat heb ik jaren gemist..

[afbeelding]
wel handig ja, maar gemist? er zit toch ook een fysiek lampje naast bijv. capslock?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nope.

Ik vind die lampjes overigens maar irritant. Al valt dat voor caps lock mee: die staat toch bijna nooit aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
De Studio 155x heeft eigenlijk geen lampjes op een powerlampje na. Geen num/scroll/caps-lock, geen HDD activiteit, geen WIFI lampje oid. Alleen een "opladen of bijna leeg" lampje :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
wow apart, ze zijn door de tijd heen steeds meer gaan bezuinigen op de studio's.
  • geen wifi knop 'tegenover' power knop
  • geen toetsenbord en of wifi/bt/hdd lampjes
  • volgens mij was op het eind zelfs de mediabar weg (?)
  • 16:9 ipv 16:10 verhouding (hoeft geen nadeel te zijn)
  • 3 ipv 4 usb poorten
  • geen firewire meer (?)
  • geen afstandsbediening meer (?)
  • iets ander ontwerp
nou ja, hij zal ook wel goedkoper zijn geworden dan ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Menesis op 10-05-2012 10:39 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Firewire zit er op. Nooit gebruikt overigens.

en soms is less juist more ;) Ik hoef geen lampjes en mediabars..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Ja dat is ook wel zo. Ik gebruik die dingen ook meestal niet :+

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik hoef zelfs geen power led. Je ziet toch aan je backlit toetsenbord of de laptop aan staat? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nou het antwoord dat ik kreeg op mijn mailtje over het kapotte scharnierstuk

Uit uw e-mail (en de bijgesloten foto's) begrijp ik dat er een probleem is met het chassis van uw computer. Uit onze gegevens blijkt dat de garantie op uw computer is verlopen maar gezien de aard van het probleem wilde ik graag uw computer kosteloos laten repareren. De procedure is als volgt.

Erg blij hiermee, ik hoop dat ze hem snel komen ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb ook een mail terug. Mijn schanier valt onder garantie. Maar het onderdeel is niet door de klant te vervangen. Dus ze komen hem maken. Jammer. Ik fix het liever zelf.

* Anoniem: 303530 heeft al eens de achterklep van een studio 17 en de bezel van een studio 15 vervangen door ebay parts als resultaat van user abuse...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lol, het enige dat ik kan vervangen is m´n batterij en oplader.
De rest heb ik geleerd vanaf te blijven.. dat moet ik aan mijn oom overlaten.

Ik heb bijv. bij m´n vorige laptop het probleem gehad dat de binnenkant van waar je de oplader insteeks losjes was gegaan. Ik dacht dat los ik zelf wel op.. hele laptop uitelkaar gehaald en uiteindelijk erachter gekomen dat ik er toch niet bij zou kunnen komen... toen wist ik niet meer hoe ik hem in elkaar moest zetten..
Kheb nu nog wat onderdeeltjes in een doos.. ik vond het toetsenbord wel leuk te bewaren. miss dat ik daar een normaal toetsenbord van kan proberen te maken.. ik moet nu mijn laptop kapot is op mijn moeders computer werken maar die heeft een ander toetsenbord dan een laptop.. dus typ is steeds verkeerd omdat ik het niet gewend ben.. nee, iets hoger liggende toetsen zijn niets voor mij..ik snap niet dat sommige mensen dat prettiger vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wel jammer dat hij pas de 15e wordt opgehaalt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tsja. Ik vind het al heel wat dat ze het gratis doen. En zeg nu zelf: hoe erg is het om voor dit issue even te wachten? Het is niet dat de laptop onbruikbaar is, zoals ik had met een kapot mobo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nou de laptop was dus wel onbruikbaar.. hij wou daardoor niet meer aan..

mjah ^-^ ik heb 'm vandaag binnen ziet er goed uit, en doet het gelukkig weer.
Erg tevreden met Dell ^-^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06:08
Mijn Dell studio 1555 is in augustus 3 jaar en werkt eigenlijk nog zeer goed.
Maar sinds gisteren is er een vrij ernstig probleem: enige tijd na het opstarten begint er iets te tikken en blokkeert hij volledig. Het enige dat nog werkt dan is de powerknop blijven induwen om opnieuw op te starten.
Soms komt er ook nog een errorscherm aan te pas, maar niet altijd.
Deze ochtend kreeg ik de melding: operating system not found. Gisteren kreeg ik een blauw errorscherm...

Iemand enig idee wat het kan zijn? Tussen de problemen door werkt hij wel zonder problemen. Hoewel: bijna onmiddellijk na opstarten begint de ventilator op hoge toeren te draaien zonder te stoppen...
Kwalijk bericht rapporteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
tikken = kapotte harde schijf.

Als het goed is heb je een dell utility CD, daar staat de dell diagnostics tool op, als je vanaf die CD boot dan kan je dat onder andere testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
Kan je die HD makkelijk zelf vervangen?
En wat kost dat?
En hoeveel kost het ongeveer om het te laten vervangen?

En wat met de koeling die dikwijls hevig blaast van smorgens tot savonds? Is dit een gekend probleem bij dit model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb zelf een 1555, en vind de koeling meevallen qua geluid. Hij gaat eens om de zoveel minuten aan. Maar in onderhoud hem goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
Drossie schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 23:57:
Kan je die HD makkelijk zelf vervangen?
En wat kost dat?
En hoeveel kost het ongeveer om het te laten vervangen?
De kosten van een HD kost dat :). Vervangen is simpel: klepje van onderkant laptop losschroeven, schroefjes HD los, nieuwe HD erin klikken en weer vastschroeven. Tijd gaat 'm zitten in weer installeren van je OS en software.
Drossie schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 23:57:
En wat met de koeling die dikwijls hevig blaast van smorgens tot savonds? Is dit een gekend probleem bij dit model?
Bij mij helaas wel. Laptop had na eerste dag al hitteprobleem, daarom is toen moederbord vervangen. Sinds een jaar na aanschaf blaast de fan continu op ~80% (schat ik). Schoonmaken fan en vervangen koelpasta hielp helaas niets. Behalve dat (en de accu die na een jaar en een dag opeens om vervanging ging eisen ^^) doet laptop het nog top (tegenwoordig 'n Intel 320 SSD erin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
En waar koop ik best een nieuwe HD? En welk type heb ik precies nodig voor mijn studio 1555?
Op de factuur vind ik volgende gegevens over de HD: 400-15262 Hard Drive : 500GB Serial ATA (5400RPM).
Heb ik hiermee voldoende info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
http://tweakers.net/price...7-OaOYy5VMZkqJTcrVAbtuq4f pick one

alleen passen 12.7mm schijven er niet in, maar dat zijn alleen enkele 1TB hdd's en de nog grotere varianten. De dikkere HDD's bevatten meer platters dus meer opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartendc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-02 14:08
Ik heb ook een studio Laptop uit 2009 als ik het goed heb. Doet nog steeds al met al prima zijn werk. Heb alleen al lange tijd een probleem. Ik heb opzich een hele degelijke videokaart in deze laptop zitten en 4GB intern geheugen en daarom kon ik nog wel eens een game spelen hierop. Daar zijn laptops niet altijd voor gemaakt maar een beetje mid/low-range games als Football Manager en Pro Cycling Manager kan hij prima aan. Nu heb ik sinds een dik jaar (of wel langer) hitte problemen. Hij werd best snel warm na het draaien van de bovengenoemde games en viel uiteindelijke uit als het echt te warm werd (na een kwartier.half uur). Dat was in de zomer, dus ik dacht zal daar aan liggen (plus stof) maar nu draai ik Football Manager altijd weer zonder problemen, ook de Sims trekt ie prima al kan die na een aantal uren uitvallen, bij Pro Cycling Manager valt ie vrij snel uit.

Het logische is natuurlijk stof in de laptop, maar ik heb hem een tijd geleden opengemaakt en ik zag nergens echt een ventilator zitten oid waar ik stof weg zou kunnen halen. De studio laptops zijn ook zeer lastig uit elkaar te halen want echt verder durfde ik niet te gaan want het leek wel dat het toetsenbord dan los moest komen. Weet iemand hoe je bij deze studio laptops goed stof weg kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
Qua hitte heb ik precies hetzelfde probleem... Ik kan zelfs FM niet lang spelen omdat hij dan ook uitvalt door de hitte. Ik heb wel vandaag alles eens gestofzuigd en de ventilator lijkt minder te draaien dan ervoor.
Het probleem met de HD komt nu ook minder vaak voor, maar herstellen zal dat niet meer zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
Klopt het dat de nieuwe harde schijf evenveel RPM moet hebben dan de huidige ivm koeling?

Dan denk ik dat ik deze ga kopen, die zou moeten passen denk ik:

http://www.laptopshop.be/...00-rpm-8-mb-2-5-inch.html

En als ik die plaats, ga ik dan zonder veel problemen Windows opnieuw kunnen installeren met de bijgeleverde cd's?

[ Voor 16% gewijzigd door Drossie op 28-05-2012 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De ventilator zit linksonder bij de studio 1555 en laterr.

Na 2 jaar zit daar naar mijn ervaring nogal wat stof in.. Het scheelde bij mij meer dan 10 graden toen ik het stof verwijderde. De studio is inderdaad moeilijk serviceable.

Ik denk dat je het beste contact kan opnemen met dell. De garantie is ongetwijfeld verlopen, maar dat wil niet zeggen dat dell je niet meer wilt helpen. Van een dergelijke laptop wordt dell's reputatie ook niet beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartendc
Oh heb jij ervaring met hem schoon te maken? Hij zit dus als je het van onderen bekijkt links? (dus als je de laptop dicht klapt en omdraait) Oftewel zou je willen vertellen hoe je het hebt gedaan. Heb je gewoon de 4 hoofdschroeven eruit gedraaid (aan elke hoek 1) en kon je er toen al bij of moest je nog meer losmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
je moet losmaken:

de speaker cover, met 1 schroefje
het toetsenbord, met 2 schroefjes
vervolgens haal je de wifi kabels er uit
vervolgens schroef je alle schroeven aan de onderkant behalve die gemarkeerd met een D er uit.
Dan kan de palmrest er af
dan kan de DVD drive er af
5 schroeven later kan het moederbord er af
dan daai je het moederbord om, en je bent er :+

Of je gebruikt gewoon de documentatie: http://support.dell.com/s...tems/studio1555/index.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Ik vond dit wel een mooie guide, al is het voor een 1537 (ik weet niet in hoeverre jouw laptop hier van verschilt)
http://www.insidemylaptop...-dell-studio-1537-laptop/

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartendc
Holy shit! :| Dat is een heel karwei. Waar zijn de laptops gebleven waar je gewoon een speciaal klepje had voor de processor + ventilator oid. Hij moet dus echt compleet uit elkaar... Dat ik het toetsenbord e.d. al moet losmaken beangstigd me al. Dan is een desktop toch echt makkelijker te onderhouden :-( Moet nog maar eens goed nadenken of ik dit ga doen. Ik weet niet of de gemiddelde computerboer dit doet voor een klein prijsje?

EDIT: Oh je link werkt helaas niet Menesis

[ Voor 5% gewijzigd door Maartendc op 28-05-2012 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Hmm, ik weet niet welke guide je hebt bekeken, maar die van mij is opgedeeld in stappen voor verschillende doeleindes. Je hoeft dus niet het toetsenbord en de HD te verwijderen om het stof van bij de fan te verwijderen ;)
ik vind het niet eens zo heel erg ander als jij beschrijft? Je haalt de klep aan de onderkant er af en dan kun je direct de heatsink verwijderen, wat gewoon 1 groot onderdeel is :?

edit: aha, je keek dus bij die andere link, die heb ik weer niet gecheckt :+

[ Voor 9% gewijzigd door Menesis op 28-05-2012 11:32 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dan heb jij geen 1555, maar een lager nummer met 16:10 scherm in plaats van 16:9. Die schijnen inderdaad beter userserviceable te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartendc
Ik heb de hoofdklep zegmaar al eens eraf gehaald en toen zag je nog niet eens gek veel onderdelen zitten dus ook geen ventilator of heatsink. Ik heb je link even bekeken en die lijkt inderdaad veel beter seviceable te zijn, je kan overal al direct bij! Lucky bastard :P Nou misschien toch maar even proberen binnenkort, maar baal ervan dat echt alles bijna los moet of eruit om bij de freaking ventilator te komen, dat is toch onderdeel nummer 1 waar je bij wil kunnen bij een onderhoudsbeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:54
Al moet bij de 1535 (en 1537) het hele moederbord eruit en het scherm eraf voordat je bij de dvdspeler kan komen...

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartendc
Haha dat is dan weer een nadeel. Met wat zoekwerk heb ik eigenlijk de perfecte guide gevonden voor de 1555: http://www.insidemylaptop...-dell-studio-1555-laptop/
Dus voor iedereen die z'n 1555 een onderhoudsbeurt wil geven, dit icm met de Dell guide is the way to go denk, en wat moed :P Oh in die guide in de bovenstaande link haalt hij ook het scherm eraf maar dat hoeft toch niet per se als je bij cpu wil komen?
Bedankt voor de hulp iig. Ik ga het na m'n laatste schoolexamen maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Ik heb vanochtend mijn studio 1537 opengemaakt om de fan wat stiller te maken. Ik heb stof verwijderd en nieuwe koelpasta op de CPU aangebracht. Dat was inderdaad nodig: die koelpasta van de CPU was helemaal uitgedroogd (de 4 (!) andere koelpasta punten waren nog wel rubber achtig dus nog goed).
Bovendien heb ik er Artic cooling MX2 op gesmeerd, dat zal wel heel wat beter spul zijn dan die dikke grijze kauwgom bal die ze in de fabriek er op smeren :D

Ik heb het niet nagemeten, maar ik heb de indruk dat de fan nu inderdaad veel minder vaak en ook minder hard draait :)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
Het installeren van de nieuwe HD ging zonder problemen.
En blijkbaar worden ook zowat alle drivers automatisch geïnstalleerd.
Alleen krijg ik nu geen melding meer wanneer ik bvb capslock induw. Welke driver moet ik hiervoor installeren?
En zijn er nog drivers die ik beter manueel update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dell quickset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:29

Sabbi

je denkt aan mij.

Hoeveel lucht komt er bij jullie eigenlijk uit de fan als hij flink staat te blazen? Ik heb het gevoel dat hij meer lawaai maakt dan blaast. Zuigen voel ik hem wel enigszins maar het luchtslot achterop lijkt wel alleen warme lucht uit te zuchten ipv blazen. Het is een 1558 van twee jaar oud dus er kan wel wat stof in zitten, maar voor ik alles uit ga bouwen (en dan ook meteen de koelpasta vervangen) lijkt me het goed om te weten waar ik aan toe ben. Heet worden kan hij in ieder geval erg goed. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Na 2 jaar zit er echter aardig wat stof in, het scheelde bij mij zo'n 10 graden onder load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:29

Sabbi

je denkt aan mij.

Meine güte, ik draaide net even een temperatuur appje, 92 graden was de cpu, in nagenoeg idle toestand! Dat was even schrikken. Meteen maar de stoute schoenen aangetrokken en de (Numatic >:) ) stofzuiger erop gezet. Paar keer afwisselen tussen in- en uitlaat, het stof wat in de grill bleef hangen met een speld eruit gepeuterd.

Resultaat: De fan kan ik lucht voelen blazen, maar alleen onder full load, want met dezelfde programma's open als hiervoor staat de fan nagenoeg uit, ipv keihard blazen(lawaai maken) wat hij net nog deed. En de cpu is nog maar 43 graden... Hoezo verstopte koeling.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ehhee. Geen koeling :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Zijn er nog dingen waar ik op moet letten als ik een toetsenboard vervang?
Ik ben van plan zo'n backlit bordje te kopen van e-bay voor een studio 1537.
Origineel had de laptop geen verlichting.
Ik vond deze wel interessant...

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammort
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-01 14:34
Menesis schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 10:59:
Zijn er nog dingen waar ik op moet letten als ik een toetsenboard vervang?
Ik ben van plan zo'n backlit bordje te kopen van e-bay voor een studio 1537.
Origineel had de laptop geen verlichting.
Ik vond deze wel interessant...
Ik denk dat je sowieso moet letten op de indeling van je toetsenbord, grote Lshift of kleine, dat soort dingetjes. Voor de rest hebben die studio 15's nagenoeg dezelfde maten en aansluitingen als ik me niet vergis. Je hebt met die link al goed op het typenummer gelet dus er kan weinig mis gaan.
Uiteraard voorzichtig doen met de stekkertjes en de nogal korte kabeltjes het is redelijk fragiel allemaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Ah die indeling is wel een goeie ja! Ik zat wel op US te letten, maar misschien is daar inderdaad ook nog verschil in. Ik wil ook niet zoéén met die oranje functie opdruk zoals op de nieuwere studio's.

[ Voor 25% gewijzigd door Menesis op 01-06-2012 11:20 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-05 13:14
Ik heb vandaag een poging gedaan een SSD in mijn studio 1458 in te bouwen. Ik heb meteen de HDD in een caddy gedaan en daarmee de optical drive vervangen. Nu reageert de power button helemaal niet meer. Enig idee waar ik kan beginnen met troubleshooten?

Dit is overigens al de 5e of 6e keer dat ik deze laptop in en uit elkasr heb gehaald, tot nu toe succesvol. Ik denk dat ik de simoele fouten dus niet gemaakt zal hebben. Alle kabeltjes die ik los heb gemaakt zitten weer vast :-)

Edit: whoops, toch een kabeltje dat loszat! De power-knop kabel was losgegaan aan de kant die ik niet had losgemaakt, daarom had ik aan die kant niet gekeken.

[ Voor 14% gewijzigd door Johannes op 23-06-2012 14:49 ]

Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online

ChillPascal

In the end...

Valt de Inspiron ook onder de Studio-series?
Anders gevraagd, behoort een vraag over de Inspiron's hier?

Zoja, bij deze haha!

Na veel wikken en wegen sta ik nu op het punt om de: Dell 15r Special Edition te bestellen.
De standaard configuratie van €939, enkel plus een backlight keyboard (€40)

Daarbij gebruik ik een 10% code en krijg ik 7% cashback en kost de laptop mij
979*0,9*0,93=€820, toch?

Mijn eisen/wensen voor een laptop waren:
QM-Processor
Degelijke videokaart (Voor spellen als CSS en Red Alert 3)
Eigenlijk 7200rpm schijf, maar deze 5400rpm is ook prima naast mijn SSD
FullHD scherm
8GB Ram

Volgens mij beschikt deze laptop daar allemaal over en is er geen betere optie voor deze prijs (Max ~900) of zie ik dat verkeerd?
Ook weet ik niet of het scherm 'goed' te noemen is?!

Ook kan ik bij deze de blu-ray nog verkopen voor een paar tientjes, omdat ik deze ga verwijderen voor een caddy waar de SSD ingaat (nja HDD gaat daarin en SSD komt op de plek van de HDD)

Alvast bedankt voor jullie hulp!

[b]Inbegrepen in mijn systeem:[/b]

Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Engels
3e génératie Processor Intel® Core™ i7-3612QM (6M Cache, up to 3.10 GHz)
1 jaar Next Day In-Home Hardware Support service
Geen Accidental Damage-support
Microsoft® Office Starter 2010 bevat versies van Word en Excel met beperkte functionaliteit en advertenties. Zonder PowerPoint of Outlook.
McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden – Nederlands
LoJack is niet geselecteerd
DataSafe online back-up van 2GB – licentie van 1 jaar
Besturingssysteem Windows®: herstelmedia niet inbegrepen
Internal US/International Qwerty Backlit Keyboard
SWITCH van Design Studio, Aluminium
Bevat ook
Inspiron 7520 Base
2GB AMD Radeon HD 7730M
Verzendaccessoire: EMEA3 — Documentatie MUI (Multilingual User Interface) - West-Europa/Zwitserland/MEA (Eng, Dui, Fra, Ned, Ita, Ara, Tur)
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (48 Wh)
Dvd met hulpbronnen (diagnosemiddelen en drivers) voor de Inspiron 7520
Adobe niet inbegrepen
1 TB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Detailhandel - Markering
Detailhandel - Financiële markering niet inbegrepen
Detailhandel – ‘Drop in Box’-folder niet inbegrepen
Registratie detailhandel niet inbegrepen
niet inbegrepen
Detailhandel – Technische specificaties niet inbegrepen
Blu-Ray Disc-rom-station (cd/dvd lezen/schrijven en Blu-ray Disc lezen)
Blu Ray PowerDVD Software (Home Premium)
40 cm(15.6") witte led Full HD-breedbeeldscherm (1.920 x 1.080) met antireflectiecoating
8.192 MB 1.600 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 4.096]
Stroomkabel van een meter — Europees
Verpakking: gekleurde verpakking
Intel® Centrino® minikaart-N 2230,(802.11n + BT 4.0)— Europees
Biometrische identificatie niet inbegrepen
Driver : 2230 Wireless Card
niet inbegrepen
Not included
A5TRBO1303_035/BTO
Dochterkaart voor WLAN
Documentatie niet inbegrepen
Software: DataSafe online back-up van 2 GB, proefperiode van 1 jaar
Bestelling voor Inspiron 7520
Theft Protection Not Included
CFI Included
N0515S10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boschjesman
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09-2024
Na het installeren van een nieuwe versie van Windows (op SSD) in mijn 1558, heb ik regelmatig wat problemen met blauwe schermen. Blauwe schermen zijn van het type 0x116, waarbij atikmpag.sys de boosdoener lijkt te zijn.

Ik vermoed dat het een driver of een andere tool zal zijn, maar ik weet niet welke het zou moeten zijn.

Tevens heb ik twee Base System-apparaten http://i.imgur.com/SqT0o.png waarbij ik niet weet wat voor een stuurprogramma erbij hoort.

De nieuwste videokaartdrivers zijn geïnstalleerd vanaf de website van ATi,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Laatst online: 29-05 15:45
ChillPascal schreef op maandag 25 juni 2012 @ 20:58:
Valt de Inspiron ook onder de Studio-series?
Anders gevraagd, behoort een vraag over de Inspiron's hier?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-06 09:03
Ik ga mijn blu-ray speler van mijn studio 1537 vervangen voor een SSD. Mooie manier om er nieuw leven in te pompen.

Nu vind ik het zonde om deze blu-ray speler in de kast te laten verstoffen dus wil ik hem graag in een externe behuizing plaatsen met een USB of E-sata aansluiting. Iemand een passende oplossing hiervoor? Het betreft de versie met het sleufje (slim line of hoe je dat ook noemt). :)

Edit: Zoiets past dit ? Iemand ervaring mee ? http://www.ebay.com/itm/E...46028e8f7a#ht_2600wt_1163

(kan het nog goedkoper?)

[ Voor 24% gewijzigd door roelieboelie op 27-06-2012 15:20 ]

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Nu online

ChillPascal

In the end...

roelieboelie schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 15:08:
Ik ga mijn blu-ray speler van mijn studio 1537 vervangen voor een SSD. Mooie manier om er nieuw leven in te pompen.

Nu vind ik het zonde om deze blu-ray speler in de kast te laten verstoffen dus wil ik hem graag in een externe behuizing plaatsen met een USB of E-sata aansluiting. Iemand een passende oplossing hiervoor? Het betreft de versie met het sleufje (slim line of hoe je dat ook noemt). :)

Edit: Zoiets past dit ? Iemand ervaring mee ? http://www.ebay.com/itm/E...46028e8f7a#ht_2600wt_1163

(kan het nog goedkoper?)
Advies:
Vervang je HDD voor een SSD en stop de HDD waar de optische drive zat.

Tenminste ga ervan uit dat je de SSD gaat gebruiken als boot-drive?
Heb je de hoogste snelheid en geen gezeur met booten, dat die telkens blijft proberen te booten van plaats 1 (HDD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Laatst online: 14-05 17:34
Zit er ook over te denken om de hdd te vervangen door een ssd.. Is de Crucial m4 nog altijd de beste keus voor een SSD? En is het na vervanging (dus niet erbij plaatsen ipv optical drive oid) slechts een kwestie van windows 7 cd'tje erin en in opnieuw installeren, of komt er meer bij kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
habermas schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 13:41:
Zit er ook over te denken om de hdd te vervangen door een ssd.. Is de Crucial m4 nog altijd de beste keus voor een SSD? En is het na vervanging (dus niet erbij plaatsen ipv optical drive oid) slechts een kwestie van windows 7 cd'tje erin en in opnieuw installeren, of komt er meer bij kijken?
Ik heb zelf een aantal Intel 320's, die bevallen prima. De m4 is sneller, een goede keus. Op werk heb ik een Samsung 830 van 128GB, die bevalt uitstekend! Ook een best scherpe prijs momenteel: ~100 euro. Zelfde prijs als waar ik mijn Intel 320 van 80GB voor heb gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-05 15:03
Zijn er al mensen die ervaring hebben met het vervangen van de optische drive door een SSD? Is dit een beetje te doen en hebben jullie ook caddy's die wel/niet aan te raden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes
Habermas/Citizan: ik heb een weekje geleden mijn HDD vervangen door een SSD (Crucial M4) en daarna de optical drive vervangen door een caddy met de oude HDD erin. Ik vond het zelf aardig te doen, ook al had ik wat problemen met het kabeltje van de power button dat los was gegaan. De Studio 1458 die ik heb is niet de allermakkelijkste laptop om open te maken, maar als je er een middagje de tijd voor uit trekt met de service manual erbij dan lukt het iedereen wel.

Opnieuw installeren was inderdaad super makkelijk - ik heb zelf Windows 7 van een USB stickje geïnstalleerd. Let er overigens wel op dat je een goede CD-key hebt. De key bij mij achterop is na twee jaar ondertussen onleesbaar, dus ik zit hier met een niet te activeren versie van Windows. Ik heb Microsoft en Dell al geprobeerd te bellen, maar ik heb gewoon dikke vette pech wat hun betreft. Het advies was om een nieuwe licentie aan te schaffen. Je begrijpt wel: dat gaat niet gebeuren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Laatst online: 14-05 17:34
@Johannes: daar zijn idd redelijk simpele oplossingen voor te vinden :9
Werkten je usb-poort en dvd-player nog gewoon naar behoren nadat je de hdd met een lege ssd vervangen had? Las wat verhalen van mensen die drivers etc kwijt waren en daardoor niks meer met hun laptop konden, maar als je gewoon een nieuwe install van usb of dvd kan doen lijkt me dat geen probleem...

@jacobras: die Samsung ziet er ook goed uit, jammer van die ene negatieve review. Ga het denk ik maar wagen met de M4

[ Voor 13% gewijzigd door habermas op 29-06-2012 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
@Johannes

Bedankt voor je reply, dan ga ik me er volgende week ook maar eens aan wagen! Heb je een linkje voor een caddy toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes
Oh ja, ik heb 'm van hddcaddy.nl gehaald. Snel verzonden en past inderdaad precies zoals ze zeiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes
habermas schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 16:14:
Werkten je usb-poort en dvd-player nog gewoon naar behoren nadat je de hdd met een lege ssd vervangen had? Las wat verhalen van mensen die drivers etc kwijt waren en daardoor niks meer met hun laptop konden, maar als je gewoon een nieuwe install van usb of dvd kan doen lijkt me dat geen probleem...
DVD-player is dus vervangen door een caddy. USB-poorten doen het allemaal nog prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Idem. Geen problemen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Nu online

ChillPascal

In the end...

habermas schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 16:14:

@jacobras: die Samsung ziet er ook goed uit, jammer van die ene negatieve review. Ga het denk ik maar wagen met de M4
Ik heb zojuist de Samsung 830 binnen gekregen, en is echt een engeltje!
Mijn review!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KPyb21syucEHrT2pqSmHJ1UR/full.png

Zijn er hier mensen met een studio 1458? Die ziet er enorm robuust uit :P
http://accessories.euro.d...4&family=Studio%20Laptops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes
Wat een rare foto. Zit het trackpad nou niet eens in het midden? Ik vind mijn 1458 meer op de foto van 1450 lijken eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
ChillPascal schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 00:11:
[...]

Ik heb zojuist de Samsung 830 binnen gekregen, en is echt een engeltje!
Mijn review!
Laat ik die nu net vanmiddag binnekrijgen! helemaal top dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Volgens mij waren er meer mensen met dat irritante 'al op 5% is het volume van mijn oordopjes oorverdovend' probleem. Mijn broer heeft er ook last van.

Nu ben ik de afgelopen week bezig geweest met het testen van wat verschillende linux versies. Keer ik terug naar windows.. tadaa, geluid perfect 8)7. Dus, download en installeer eens de nieuwste ubuntu. Wellicht verhelpt dat het probleem. Vraag me alleen niet hoe.

Edit: schijnbaar alleen bij windows media player home cinema classic... wat is dat nu weer voor raars?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 16-07-2012 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:30
Anoniem: 303530 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 21:31:
Edit: schijnbaar alleen bij windows media player home cinema classic... wat is dat nu weer voor raars?
Je weet dat Windows 7 volume settings heeft voor individuele applicaties? Dus Windows Media Player kan een ander volume hebben dan bijvoorbeeld je browser.
Ik zou even kijken in je volume settings in de systray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja die gebruik ik all the time. Maar die staat gewoon op max. Bij youtube is het geluidsvolume bij een lager percentage veel hoger, en wil je de volume bar niet hoger hebben dan zo'n 3%. Ik heb het met een paar films getest dus daar ligt het ook niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:24

Nikeo

Jawelles

De studio 1558 van mijn vriendin is voorzien van een leuke barst. Ze deed de schuifdeur van de auto dicht en deze tikte niet eens hard de tas aan waar de laptop in zat. In een sleeve ook nog. Drie dagen voor haar scriptie af moet zijn. Er was nog wel op te werken maar een dag later ging de laptop ook raar doen bij opstarten. Backups gemaakt en verder typen op een desktop..

Resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.imghost.nl/download/P1010940%20%281%29.JPG

Op ebay staan genoeg replacement screens alleen vraag ik me af of het wel handig en mogelijk is om zelf te repareren met maar een algemene kennis van zaken. Bovendien wil ik dan meteen een 1920x1080 scherm mer inzetten. Ik moet nog even uitzoeken of de inboedelverzekering van de ING studentenverzekering zoiets dekt. De laptop heeft nog wel 2 jaar die uitgebreide Dell garantie maar geen accidental damage bescherming...

[ Voor 3% gewijzigd door Nikeo op 23-07-2012 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Je kan altijd nog dell bellen. Kleine kans, maar je weet het nooit.

Je kan inderdaad een random replacement screen bestellen. Maar voor een resolutie boven de 900p is meestal een andere kabel vereist. De aansluiting is fysiek hetzelfde, maar dell bespaart ongetwijfeld een paar cent op de ontbrekende draadjes bij de lagere resoluties... Wat je zoekt heeft een LVDS cable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes
Zelf repareren is erg goed te doen - op youtube staan goede instructiefilmpjes en ook de Dell Service Manual is fijn. Let wel op dat je het goede scherm bestelt. Ik heb zelf eerder een scherm uit China besteld, dat bleek niet compatibel te zijn, wat zij ook zeiden. Ik heb uiteindelijk een tweede scherm bij lcdkings op ebay gehaald, dat werkte perfect.

Ik zou het er zelf niet op wagen om er een andere resolutie in te zetten, maar je kunt het natuurlijk proberen. Let wel op wat Darkstone zegt wat betreft de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zijn er hier nog meer mensen die rmclock gebruiken? Ik gebruik het al een jaar of 2. Maar met windows 8 gaat het voltage opeens met geen mogelijkheid onder de 1v. Alles daarboven werkt wel zonder problemen.

Edit: ik heb hem al. dynamic FSB switching aan zetten.

En wat is dat dropbox toch een wanproduct zeg :') Even installeren over de bestaande folder heen, en nu loopt dropbox al 3 uur mijn CPU helemaal vol te trekken.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 17-08-2012 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Goed. Ik heb hier een merkwaardige vraag. :D

Al langere tijd was de laptopscherm van m'n Dell 1558 stuk. Geen probleem, dacht ik zo, want ik vond m'n externe scherm veel fijner. Nu komt het probleem. Sinds kort wil ik 1 instelling in de BIOS veranderen. Namelijk "AC power recovery mode" op 'ON' zetten i.v.m. het opzetten van 1 knooppunt waar mijn hifi, laptop, monitoren en tv samenvallen.

De BIOS wordt niet weergegeven op het externe scherm, welke toetscombinaties ik ook uitprobeer. Het wordt slechts weergegeven op het laptopscherm, die dus stuk is. :P

Via FN+F2 kom ik blijkbaar in het BIOS. Dan is de vraag welke toetsen ik vervolgens in volgorde moet aanslaan om van optie "AC power recovery mode" op ON te zetten, te saven en vervolgens het BIOS te verlaten.

Iemand die misschien mij uit het nood kan helpen, door de toetsvolgordes in BIOS te noteren om "AC power recovery mode" op ON te zetten? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
via F2 kom je in het BIOS.

via fn + F1 wissel je van scherm.

IK zal even kijken, maar volgens mij heb ik geen AC power recovery mode op mijn 1555.
edit: nope, ik zie niets. Heb je niet nog een random laptop met LED scherm rond slingeren?

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 17-08-2012 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 12:57:
via F2 kom je in het BIOS.

via fn + F1 wissel je van scherm.
Bedankt voor je bericht. De externe scherm is een Windows-ding. Pas in Windows gebeurt de switch van laptopscherm naar externe scherm. De BIOS/POST ondersteunen zelf geen externe monitor. Die toets heb ik al uitgeprobeerd, zonder resultaat helaas.
IK zal even kijken, maar volgens mij heb ik geen AC power recovery mode op mijn 1555.
edit: nope, ik zie niets. Heb je niet nog een random laptop met LED scherm rond slingeren?
Oh, heel apart? Volgens mij heeft een 1555 ook AC power in BIOS staan? Dat is standaard in iedere computer/laptop die ik tegenkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
Oplader van mijn 1558 zojuist overleden =(
Net nu de garantie 1 maand verlopen is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hatsieflatsie schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:15:
[...]
Bedankt voor je bericht. De externe scherm is een Windows-ding. Pas in Windows gebeurt de switch van laptopscherm naar externe scherm. De BIOS/POST ondersteunen zelf geen externe monitor. Die toets heb ik al uitgeprobeerd, zonder resultaat helaas.
De meeste laptops mirorren het beeld over de VGA tijdens POST.
Oh, heel apart? Volgens mij heeft een 1555 ook AC power in BIOS staan? Dat is standaard in iedere computer/laptop die ik tegenkwam.
Nee.
Citizan schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:17:
Oplader van mijn 1558 zojuist overleden =(
Net nu de garantie 1 maand verlopen is..
Dat had mijn broer ook een half jaar na de garantie. Kreeg gewoon een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:32:
[...]
De meeste laptops mirorren het beeld over de VGA tijdens POST.

[...]

Nee.
Apart. Bedankt voor je hulp iig.

Edit: met deze tool
kun je de settings van je BIOS uitlezen en wijzigen in Windows. Let wel: stel van tevoren Internet Explorer als je standaardbrowser, want in Chrome/Firefox zijn de settings niet zichtbaar.

Create BIOS inventory package. Vervolgens inventory.exe uitvoeren, en in dezelfde map taskresult.xml importeren in BIOS settings. Dan kun je zien dat AC power recovery bij je 1555 zit, onder data class Power and Perfomance Management. :P

Blijkbaar kan ik hiermee alleen de BIOS van client systemen updaten, en niet van m'n eigen laptop.

[ Voor 11% gewijzigd door Hatsieflatsie op 17-08-2012 14:14 ]

Pagina: 1 ... 19 ... 21 Laatste