Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-05 13:14
Hmm dan zit ik toch te denken aan een verkeerd scherm.

Weet je zeker dat alles goed aangesloten is en er geen extra koppelstukje bij die nieuwe tussen zit of evt mist en bij de oude er wel opzit?
Ik ga er morgen nog eens goed wat tijd aan besteden. Seller zei het ook al: is ie wel echt goed geïnstalleerd etc.? Misschien wel handig om het niet te doen als je eigenlijk de volgende ochtend vroeg op moet.

Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:01
Rommelen aan een laptop moet je altijd goed de tijd voor nemen, de kans dat je wat sloopt of verkeerd aansluit is veel groter dan bij een desktop vind ik altijd.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-06 20:29
ovigo schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 14:49:
Ook zojuist een backlit toetsenbord in mijn laptop gezet past en werkt perfect, alleen klinkt het toetsenbord wat hol, volgens mij omdat het toetsenbord net een mm breder is dan het oude ofzo en dus een heel klein beetje bol staat ondanks het terugbuigen voor monteren.
Nog een verschil trouwens: Fn-toets en de F-toetsen zijn niet meer blauw. Boeit weinig, en bovendien had ik natuurlijk het functietoetsgedrag al omgezet. (F-toetsen onder een combinatie 8)7 )

Offtopic: Prima verwerking via Ebay trouwens.
Welk tobo heb je besteld op Ebay? Wil er namelijk ook bestellen maar kom er niet echt uit welke ik echt moet nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-12-2024
Chris89 schreef op maandag 19 september 2011 @ 21:23:
[...]

Welk tobo heb je besteld op Ebay? Wil er namelijk ook bestellen maar kom er niet echt uit welke ik echt moet nemen...
Zie PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-05 11:39
jacobras schreef op maandag 19 september 2011 @ 18:30:
[...]
Welke externe behuizing heb je besteld? Je kan in Windows gewoon rechtermuisknop op de DVD-drive en dan 'uitwerpen' kiezen.
Deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes
Helaas, vandaag weer hetzelfde probleem. Ik heb met m'n oude iPhone nog wat foto's proberen te nemen, maar ze zijn zo onscherp, daar hebben jullie weinig aan. Ik zie in ieder geval geen verschil tussen de aansluiting achterop het nieuwe scherm en achterop het oude scherm. Ik hoefde ook niets te forceren bij het aansluiten van de kabel in het nieuwe scherm, de kabel gleed er bij bij beide schermen makkelijk in. Ik weet het dus niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212326

Ik heb ook een (klein) probleem namelijk ik heb vorige week mijn dell studio 1558 opengemaakt om hem eens volledig een cleaning's beurt te geven en tevens het toetsenbord te vervangen met een backlit versie.

Nu is alles prima verlopen op een dingetje na, ik heb perongeluk de power-on kabel geraakt (die zit ongeveer in het midden/boven achter het toetsenbord (wit-rood-zwart kabeltje). Nu heb ik de rode geraakt en die ligt nu dus open en ik heb het op dit moment even "opgelost" door het met plakband de kabel weer te verbinden. Maar af en toe reageerd de power on knop nu niet omdat ze elkaar net niet raken, dan moet ik ff wat druk op mijn toetsenbord zetten zodat ze elkaar net weer raken en dan gaat ie aan.

Maar nu wil ik het liefste die kabel vervangen ofzo, is dit te doen? Want het rode kabeltje is zo dun (1 mm ongeveer) dus solderen ofzo is geen optie daar is t veel te klein voor en t zelfde geld voor de kabelstrippen.

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
Je zou een nieuwe kabel kunnen kopen op eBay: klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pieterke schreef op zondag 25 september 2011 @ 13:37:
Je zou een nieuwe kabel kunnen kopen op eBay: klik
Hij zit er helaas niet bij? :9
Tis niet de dc-in kabel he, maar gewoon de poweron-button kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
Deze dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jow thanks dat is um! Weet iemand is die lastig te monteren, ik heb nog nooit mijn beeldscherm-bezel eraf gehad, iemand ervaring met een kabel vervangen in de beeldscherm poot?

Wordt dit een makkelijke of moeilijke klus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
Vraagje, voornamelijk voor Darkstone denk ik :P ;
Is het mogelijk om een dualboot te hebben/creëren met SDD en HDD in je laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
Wat voor dualboot Pieterke? Dualboot op je HDD-bay schijf (dus het medium wat op de plek van je originele HDD gaat) gaat sowieso goed natuurlijk. Ik weet niet of de drive in de ODD-bay bootable wordt, maar ik neem haast aan van wel. In dat geval is het gewoon alsof je 2 schijven in je systeem hebt. Dan kan je kiezen of je via je BIOS switched (bootsequence) of dat je op de een de bootloader naar de ander laat verwijzen. Als de ODD-bayniet bootable is weet ik niet precies wat de mogelijkheden zijn, zou me kunnen voorstellen dat je de bootloader ernaartoe laat wijzen en dat het dan alsnog goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
Dualboot als in 1 OS op SDD en 1 OS op HDD.
Dualboot op 1 medium is inderdaad geen probleem. Weet echter niet 100% zeker of de HDD die ik op de plaats van de DVD-drive ga duwen bootable is. Maar ik ga uit van wel. Is en blijft SATA en de DVD-drive is natuurlijk ook bootable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
Dat dacht ik dus ook. En volgens mij zou je anders dus een bootloader op je SSD kunnen plaatsen die als tweede entry je HDD aankickt, maar daar ben ik niet zeker van. (in het geval van windows is het in ieder geval genoeg om de verborgen bootpartitie op de SSD te zetten dacht ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Topicstarter
Anoniem: 212326 schreef op maandag 26 september 2011 @ 13:01:
Jow thanks dat is um! Weet iemand is die lastig te monteren, ik heb nog nooit mijn beeldscherm-bezel eraf gehad, iemand ervaring met een kabel vervangen in de beeldscherm poot?

Wordt dit een makkelijke of moeilijke klus?
Pieterke schreef op maandag 26 september 2011 @ 16:23:
Vraagje, voornamelijk voor Darkstone denk ik :P ;
Is het mogelijk om een dualboot te hebben/creëren met SDD en HDD in je laptop?
Ja dat kan. Het bios bevat alleen een soort-van-bug. Als je op F12 drukt om het bootmedium te kiezen kan je niet kiezen van welke harde schijf je wil opstarten, dat moet je in het bios doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb even een vraagje, ik heb hier thuis een dual 24 inch monitor setup.

Namelijk 2x de Asus VE247H (Led, 1080p, 24 inch)

En nu wil ik graag mijn dell studio 15 hier op aansluiten
Maar nu heb ik dus een kabel via de vga poort en de ander via de HDMI.

Maar hoe krijg ik nu voor elkaar dat de VGA & HDMI tegelijk functioneren en het laptop beeldscherm uitgaat, ik heb het proberen te configureren via schermbeheer en t catalyst control panel maar ik krijg zodra ik de vga en de hdmi selecteer (want hij herkent dus 3 beeldschermen, waaronder dus de 2 monitoren en t laptop scherm) dan krijg ik alleen beeld op het scherm met de VGA aansluiting.

Als ik mijn bureaublad uitbreid met bijv VGA + Internal monitor dan werk dat en HDMI + Internal monitor ook maar niet VGA + HDMI..

Iemand een idee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb het ooit getest voor iemand. Sluit een scherm aan, maak dat scherm het primare scherm, en vervolgens kan je als het goed is het interne scherm uitzetten. Vervolgens kan je je 2e externe scherm ook aansluiten.

Windows heeft de beperking dat je het primare scherm niet uit kan schakelen, je moet dus eerst een ander scherm toewijzen als primair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja dat heb ik inderdaad nu gedaan, maar toch krijg ik alleen beeld op het primaire beeldscherm (in dit geval de VGA aansluiting). Maar mijn HDMI is het secundaire beeldscherm alleen krijg ik geen beeld? Pas zodra ik de VGA aansluiting uitschakel en dan krijg ik pas beeld op de HDMI aansluiting..

En nog een probleempje via de vga kabel is mijn bureaublad (op 1080p) te groot voor het beeldscherm? (valt ongeveer rechts 1 cm van het beeld weg (terwijl de monitor 1080p is) en via de HDMI kabel is het juist dat ik een zwarte rand van 2 cm ongeveer aan alle kanten heb (terwijl ook die op 1080p) staat ingesteld.

----- Update:
Ik heb zojuist de hdmi 2 cm rand weg gekregen met de overscan functie dus deze is nu goed, even kijk of dit ook lukt met de vga, dan is probleem 2 opgelost. Ik hoop dat jullie een oplossing hebben voor mijn HDMI + VGA probleem, want volgens mij moet dit wel gewoon kunnen om op beide aansluitingen tegelijkertijd een signaal te hebben. :)

------- Update 2:
Oke prachtig heb nu ook voor elkaar gekregen dat de verbindingen tegelijkertijd aanstaan, mijn fout was om te switchen tussen het interne beeldscherm en de externe 2 monitor.. het is dus echt van belang om eerst de interne monitor volledig uit te zetten en dan pas de 2e externe te configureren. ;)

---------- Update 3:
Hmm ik krijg bij mijn VGA aansluiting niet 1080p netjes op het beeldscherm (ik kan wel de Extended Display Identification Data) uitschakelen maar dan krijg ik alleen keuzes voor resoluties tot 1680x1050 en niet 1920x1080. Maar als ik dan kies zodra ik de functie uitzet en ik pak 1680x1050 dan kloppen de rand aansluitingen wel in een keer, maarja dit is dus wel de verkeerde resolutie.

Ik heb dus het idee dat de Extended Display Identification Data verkeerd gaat en daarom de resolutie niet past.. iemand een idee? :)

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 212326 op 11-10-2011 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik dacht al. Ik wacht even af want je doet vast iets fout :+

Je kan de juiste resolutie in windows instellen, ookal herkent hij hem niet goed. ergens in het registery.

Ik zit nu op mijn stage, als ik terug ben zal ik het even opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:24:
Ik dacht al. Ik wacht even af want je doet vast iets fout :+

Je kan de juiste resolutie in windows instellen, ookal herkent hij hem niet goed. ergens in het registery.

Oke chill, alvast heel erg bedankt daarvoor! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:24:
very offtopic maar ben benieuwd:
Waar zit je op stage als ik vragen mag? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bij Boss. Ik ontwikkel in delphi een tool waarmee je datamodel is code in sync blijven. Dat heeft dus niets met hardware te maken als je dat misschien dacht.
Anoniem: 212326 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:26:
[...]

Oke chill, alvast heel erg bedankt daarvoor! :)
Hier: Anoniem: 303530 in "Wil de laatste CRT-gebruiker de monitor uitzetten?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Iemand een idee waarvoor die OEM-partitie van 39mb dient? Kan die gewoon verwijderd worden?
En de recovery-partitie van 15gb, heeft die enig nut? Ik zou niet eens weten hoe ik die kan gebruiken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.freeclipartnow.com/d/41384-1/trashcan-dont-pollute.jpg

Volgens mij kan je die zo weggooien. Zeker als je tweaker bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Haha, ok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:44
Gisteren 8GB geheugen (pricewatch: Corsair CMSO8GX3M2A1333C9) in mijn Studio 15 geprikt, wat een verademing zeg! Liep de laatste tijd telkens tegen de grenzen aan van 4GB (aantal vensters Chrome, VS, Eclipse etc. open), nu 4,5GB in gebruik en hij draait nog supersoepel :D

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-05 20:01
Even tussendoor: ik ben nog steeds zo blij met mn Studio 1537! Ik hoop dat Dell weer zulke laptops zal maken :)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ook. Toen ik deze laptop 2 jaar geleden kocht was ik een redelijke leek op dit gebied. Als ik nu echter terug in de tijd zou reizen zou ik precies dezelfde laptop kopen.

De mijne staat wel te koop op dit moment omdat ik een goede deal heb gevonden voor een xps 15. Maar ik moet bekennen dat ik er niet op elk gebied op vooruit ga. Mocht ik hem niet verkocht krijgen voordat de deal aan mijn neus voorbij gaat zal ik hem met plezier nog een jaar of 2 gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
Menesis schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 22:01:
Even tussendoor: ik ben nog steeds zo blij met mn Studio 1537! Ik hoop dat Dell weer zulke laptops zal maken :)
Op de herrie die de mijne maakt (hitteprobleem :'( ) ben ik er ook nog zeer tevreden mee! Sleep 'm al zo'n twee jaar dagelijks mee naar school, verder is er nog niets mis mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-12-2018
beste studio vrienden, na 7! reparaties besluit dell my een XPS te geven. procedure gaat als volgt:

1. ze sturen mij een email met offerte, of ik akkoord ga met de specificaties
2. ze boeken de bestelling
3. laptop wordt geleverd.
4. oude laptop wordt later opgehaald.

wel moet ik zeggen dat ondanks alle problemen het toch een fijne laptop is, mede vanwege het fullhdscherm en de gratis upgrade van 720qm naar 840qm.

L502X - 2670QM/GT525M/4GB/FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Niet akkoord gaan met een xps 15 zonder full-hd scherm he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
Ben akkoord gegaan met 2670qm/FHD/525GT
huidig systeem: 840qm/FHD/hd5470

[ Voor 122% gewijzigd door thuhoan op 02-11-2011 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
delete

[ Voor 90% gewijzigd door thuhoan op 02-11-2011 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mijn familie is lekker bezig.. Deze week is zowel de plastic kap van de studio 1558 van mijn broer, als de plastic kap om het schanier van de studio 1745 van mijn ouders gesneuveld. Tijd voor ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes
Johannes schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 11:18:
Helaas, vandaag weer hetzelfde probleem. Ik heb met m'n oude iPhone nog wat foto's proberen te nemen, maar ze zijn zo onscherp, daar hebben jullie weinig aan. Ik zie in ieder geval geen verschil tussen de aansluiting achterop het nieuwe scherm en achterop het oude scherm. Ik hoefde ook niets te forceren bij het aansluiten van de kabel in het nieuwe scherm, de kabel gleed er bij bij beide schermen makkelijk in. Ik weet het dus niet...
Ik heb uiteindelijk van een andere seller op eBay een nieuw scherm gekocht. Deze deed het in één keer. Blijkbaar heb ik pech gehad met dat andere scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
Wilde de koelpasta van mijn Studio 15 te vervangen omdat 't ding zo warm wordt (en daardoor herrie maakt). Alles los, heatsink eraf en de oude koelpasta verwijderd. Op de GPU zat een thermal pad, die heb ik vervangen door koelpasta.

Alles weer aangesloten, laptop start, fan gaat draaien en Windows crasht na een paar minuten (laptop valt uit). Lijkt dus oververhitting, straks toch maar weer een thermal pad op de GPU plaatsen.

Er vanuit gaande dat het daaraan ligt trouwens. Jaren geleden dat ik voor het laatst (en toen voor het eerst :P) koelpasta heb bevestigd, dus weet niet helemaal zeker of ik het goed heb gedaan.

Update:
Ongeveer 10 seconden na verschijnen van bureaublad verdwijnt Aero transparantie e.d. (Windows 7). Via Speedfan zag ik de temperaturen oplopen: GPU bleef rond de 62 graden (was eerst 67), CPU core 0 ging van 34 naar 44 en CPU core 1 ging van 39 naar 51 graden. Dat was het laatste wat ik kon aflezen, toen crashte 'ie (blue screen).

De koelpasta heb ik op de cpu en gpu aangebracht door een druppel(tje) in het midden met een creditcard te verspreiden.

Ik weet nog niet waar het precies aan ligt, eerst had mijn laptop altijd temperaturen van GPU: 67C, Core 0: 53C en Core 1: 62C, in idle.

[ Voor 51% gewijzigd door jacobras op 16-11-2011 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
RAM misschien scheef erin gedaan? Dat veroorzaakt iig een bluescreen... Of de hitte het probleem is is te testen door een cold of warm boot uit te voeren, gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
Bedankt voor je snelle reactie. RAM-geheugen zit er goed in.

Startte 'm net weer even,m zag de GPU naar 72C gaan en toen crashte 'ie al weer (bluescreen met PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA). Gewoon laptop aandoen en naar BIOS menu gaan dan crasht ie ook binnen een minuut.

Fan lijkt trouwens harder dan ooit te draaien.

Denk dat er toch weer een thermal pad op de GPU moet (die van het videogeheugen heb ik wel laten zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En trouwens. Volgens mij is een bluescreen niet het resultaat van hitte. Als hij te heet wordt valt hij simpelweg uit. Een bluescreen wordt veroorzaakt door een hardwarematig defect voor zover ik weet.

Zonder de thermal pad raakt de heatsink de die overigens nauwelijks.. Je kan hem het beste er weer opplakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
Dat is idd zo. De videogeheugen-pads kan ik wel laten zitten, toch?

Ga straks maar even een nieuwe pad op de gpu plakken, de huidige is gescheurd bij het eraf halen.

De bluescreen error die ik krijg lijkt wel richting geheugen te wijzen, maar dat kan naast intern geheugen ook videogeheugen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
Zucht :( Koelpasta vervangen (deze keer een wat schijnt betere) en een thermal pad geplaatst tussen de gpu en heatsink. Fan begint niet meer meteen op 100% te draaien, maar kreeg wel weer hetzeflde bluescreen.

Memtest draait nu.

Update:
Memtest draaide. Crash tijdens de test. Ga nu oude 4GB ram terugzetten, en hopen dat dat wel werkt.

Update 2:
En nope :(. Heb nu één reepje ram erin zitten en draai memtest weer.
En die crasht weer.

[ Voor 35% gewijzigd door jacobras op 16-11-2011 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:25

WhySoSerious

Be the change.

SSD bay is inmiddels binnen gekomen en geinstalleerd. Appeltje-eitje. SSD zelf is 30 gig OCZ exemplaar (34 Nm ;)) dus het is wel een beetje rommelen met wat wel en niet op de SSD te zetten. Heb nu nog 6 gig vrij, dus draait prima.

Installatie zelf stelde niets voor. Om bewegingen van de schijf tegen te gaan heb ik een papieren zakdoekje op de SSD gelegd, en daarover heen strak tape geplaatst. Zit prima :D

Laptop nu idioot snel opgestart, BIOS is sowieso al erg rap, icm SSD access times helemaal een verademing.

@problemen: succes iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jacobras schreef op woensdag 16 november 2011 @ 19:13:
Update:
Memtest draaide. Crash tijdens de test. Ga nu oude 4GB ram terugzetten, en hopen dat dat wel werkt.
Memtest crasht? :?
WhySoSerious schreef op woensdag 16 november 2011 @ 20:42:
SSD zelf is 30 gig OCZ exemplaar (34 Nm ;))
Dat maakt dus geen zak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
Mijn Studio crasht gewoon tijdens alles. Al start ik alleen de BIOS, na een paar minuten valt 'ie gewoon uit. Intern geheugen al verwisselt, daar ligt het helaas niet aan. Geen idee waar ik het nu moet zoeken (moederbord? cpu?).

@SjoerdV nl: nice :) Ik ben nog steeds zeer tevreden met de Intel 320 serie :)

[ Voor 9% gewijzigd door jacobras op 16-11-2011 21:29 ]

• WhySoSerious
  • Laatst online: 22:25

WhySoSerious

Be the change.

Bovenstaand bericht hoort dus eigenlijk in de XPS 15 thread thuis...
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 20:47:
[...]

Memtest crasht? :?

[...]

Dat maakt dus geen zak uit.
Qua :?

[ Voor 15% gewijzigd door WhySoSerious op 17-11-2011 08:17 ]

Topicstarter
Het maakt voor de betrouwbaarheid niets uit of hij 34 of 25nm is, ik dacht dat je daar op doelde..

• jacobras
Kleine update. Vanmorgen wilde mijn Studio helemaal niet meer booten in Windows 7 (kreeg alleen bovenin scherm een lijn van rare kleurtjes te zien). Echter draait 'ie nu al ruim 1,5 uur stabiel in Windows 8. Geen idee waarom dat nu opeens weer werkt (stand van de sterren? :P). Straks eens kijken of ik mijn W7-installatie kan fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terb
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-06 10:33
Hmm. Ik ben al 2 jaar de bezitter van een studio 1555. Afgezien van het feit dat mijn accuduur zowat 10 minuten is (waar hij in het begin nog meer dan 3 uur was) ben ik er aardig tevreden over.

De laatste tijd maak ik veel meer gebruik van een externe monitor, het lukt me alleen niet om mijn laptop dicht te klappen met daarbij het beeld op de externe monitor. Zo gauw ik de deksel sluit, koppelt hij de externe monitor af en gaat hij terug naar het beeld op de laptop. Heeft iemand enig idee waar ik dit kan instellen?

Ik draai overigens w7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
In power settings kan je de actie instellen die windows onderneemt als je de klep (in het engels, lid) sluit. Dat moet je hebben.

Mijn accu doet het overigens nog stipt 3 uur.. waar dat aan het begin ietsje langer was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
Mijn accu haalt een uur nog wel, denk ongeveer anderhalf uur. Was aan het begin wel langer inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-05 15:45
Iemand die ook met issues kampt voor 2 schermen icm HD5470 1 GBDDR?

Als je fullHD scherm via HDMI-poort en een 1280x1080 VGA scherm via VGA-poort aansluit, en computer gaat vervolgens in slaapstand/opnieuw starten. Dan doet het tweede scherm niet meer :?.
Dus in config scherm gedoken, 2 schermen tegelijkertijd geselecteerd, zonder resultaat. Er blijft maar 1 scherm actief. De VGA-monitor doet het wel, mits de HDMI-monitor uitgeschakeld staat en vice versa.
Maar beide tegelijkertijd? Nope..

Aan de schermen ligt het iig niet, ook werken de grafische poorten correct, tenzij je twee schermen tegelijkertijd actief wilt hebben.

En ik ben niet de enige dat met dit probleem kamp.
http://askubuntu.com/ques...ee-only-one-after-restart
http://en.community.dell....op/f/3519/t/19381174.aspx
http://efreedom.com/Quest...itors-Can-See-One-Restart
Enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Je kan zonder displayport maximaal 2 schermen tegelijk aansturen. Waarschijnlijk denkt windows dat het interne scherm het primaire scherm is, waardoor je 3e scherm er dus uitgegooid wordt. Als je een externe monitor als primair instelt zou dat verholpen moeten zijn. Als windows die instelling niet vergeet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Neen. Het laptopscherm (interne scherm) staat uitgeschakeld, zoals ingesteld in Windows Schermenconfig. De Full HD is het primaire scherm.

Afbeeldingslocatie: http://img411.imageshack.us/img411/3600/naamlooszak.png

1: Scherm van 1558.
2. Primaire Full HD scherm.
3. Exterrne 2e scherm.

Bovenstaand screenshot is nadat ik de recentste drivers voor de videokaart herïnstalleerd hebt. Daarmee krijg ik de boel met twee externe schermen weer aan praat.
De ellende begint wanneer de pc later opstart of in slaapstand gaat... Dan werkt de tweede externe scherm niet meer, ook al is de Full HD het primaire scherm en het laptopscherm uitgeschakeld. :{.

Windows config geeft ook aan dat er nog een tweede externe scherm op HD5470 aangesloten is. Wanneer ik het bureaublad uitbreid naar het tweede scherm, kan dat dus niet. Dan flikkert de boel even, en dan blijft alleen het primaire externe scherm nog steeds actief.

[ Voor 16% gewijzigd door Hatsieflatsie op 26-11-2011 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terb
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-06 10:33
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 22:09:
In power settings kan je de actie instellen die windows onderneemt als je de klep (in het engels, lid) sluit. Dat moet je hebben.

Mijn accu doet het overigens nog stipt 3 uur.. waar dat aan het begin ietsje langer was.
Klopt, dit had ik al wel gevonden, maar hierbij geef je aan of hij in slaapstand/uit gaat. Deze staat dus ook ingesteld op: Geen actie ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
terb schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 20:04:
[...]

Klopt, dit had ik al wel gevonden, maar hierbij geef je aan of hij in slaapstand/uit gaat. Deze staat dus ook ingesteld op: Geen actie ondernemen.
Bij mij kan je dan de laptop dichtklappen. Het externe scherm flikkert dan even, maar blijft vervolgens aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitbored
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-03 00:14
<voorwoord>
De vakantie is begonnen, ik heb even wat meer tijd, dus ik dacht; ik ga eens wat probleempjes met mijn laptop (een Dell Studio 1558) oplossen.

Mijn scherm hing wat los, en na het vastzetten van 4 schroefjes was dat blijkbaar opgelost (ik dacht dat ik m'n hinges ging mogen vervangen). Het verleggen van 1 simpel kabeltje zorgde er ook plotseling voor dat de ruis op mijn koptelefoonuitgang zo goed als verdween. Ik ga volgens mij nog eens kijken of ik dat kabeltje niet kan vervangen door een shielded kabeltje.

Deze eenvoudige ingrepen, die plotseling vele irritaties deden verdwijnen, gaven me een vertrouwen boost in m'n laptop, en als gevolg wil ik ook nog een laatste grote irritatie wegwerken: Het scherm!

Ten eerste ben ik er in geslaagd om een soort kras/afdruk op mijn scherm te krijgen. Het is nauwelijks zichtbaar, maar bij veel omgevingslicht is het toch wel vrij storend.
Verder is het ook een blinkend scherm, en hoewel dat de kleurdiepte ten goede komt vindt ik het vrij irritant werken, vooral omdat grote openbare gebouwen als scholen nogal graag met felle TL-lampen verlichten.

Dit zijn enkele minpuntjes, die absoluut niet opwegen tegen de meest negatieve eigenschappen van het scherm: de belachelijk slechte kijkhoek en de afschuwelijke backlight bleeding.

Nu heb ik bij de aankoop van mijn scherm, ondanks waarschuwingen van mede-tweakers en andere leden van de internetgemeenschap, niet gekozen voor een full-hd scherm, gezien full-hd op een laptop voor mij eerlijk gezegd niets uitmaakt. Ik heb hier en daar op het internet enkele schermen gezien die blijkbaar ter vervanging kunnen dienen voor het scherm van de studio 1558, en ik herinner me dat er de mogelijkheid was om voor een full-hd scherm te kiezen.
</voorwoord>

Heeft er iemand ervaring met de full-hd schermen van de Dell Studio 1558, en eventueel met de matte varianten? Ik zou graag weten of het interesant is om het scherm te upgraden.

Ik heb persoonlijk veel interesse in http://www.laptopaccu.net...creen-panel-p-183877.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bitbored schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 00:32:
Nu heb ik bij de aankoop van mijn scherm, ondanks waarschuwingen van mede-tweakers en andere leden van de internetgemeenschap, niet gekozen voor een full-hd scherm, gezien full-hd op een laptop voor mij eerlijk gezegd niets uitmaakt. Ik heb hier en daar op het internet enkele schermen gezien die blijkbaar ter vervanging kunnen dienen voor het scherm van de studio 1558, en ik herinner me dat er de mogelijkheid was om voor een full-hd scherm te kiezen.
</voorwoord>
:')

Je bent al ongeveer de 10e die niet naar alle tweakers (ergo, ondergetekende :P ) luistert dat je het scherm moet nemen. En dat advies in de wind slaat, en vervolgend nog meer geld uitgeeft om het alsnog voor de bakker te krijgen. Ik vind het wel grappig af en toe. Net zoals die mensen die mijn advies in de wind slaan om geen OCZ SSD te kopen, welke vervolgens de maanden erna faalt.
Heeft er iemand ervaring met de full-hd schermen van de Dell Studio 1558, en eventueel met de matte varianten? Ik zou graag weten of het interesant is om het scherm te upgraden.

Ik heb persoonlijk veel interesse in http://www.laptopaccu.net...creen-panel-p-183877.html
Shop ken ik niet overigens.. Als het kan, zoek een B156HW01 v0 (glossy) of B156HW01 v1 / v4 (mat, v4 is een 95% gamut variant). Er zijn ook wel LG schermen, maar die types ken ik niet uit mijn hoofd.
Je kan het scherm probleemloos upgraden, ervanuitgaande dat je niet tegen http://forum.notebookrevi...uccess-3.html#post6938250 aanloopt. Dat is iemand hier wel eens gebeurd...

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 24-12-2011 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popcorn
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-11-2023
Misschien niet het goede topic, maar ik heb de prijsbepaling bekeken en dat vind ik toch geen bijzonder goede indicator in dit geval; de prijs van het scherm is moeilijk te bepalen en een laptop is moeilijk te vergelijken met een desktop vind ik.

Ik heb wel naar V&A gekeken, maar daar vond ik niets met specs die goed te vergelijken zijn. Het kan ook zijn dat ik die over het hoofd heb gezien; ik ben al een tijdje 'uit' de computerwereld.

Ik heb een Dell Studio 1555 van augustus 2009, en ik overweeg een PC en een klein netbook te kopen om mijn Dell te vervangen. Wat denken jullie dat mijn laptop (met nog een dikke anderhalf jaar 'in-home garantie') nog waard is? Ik heb werkelijk geen idee.

Specs:

Studio 1555 : Intel Core 2 Duo Processor P8600(2.40GHz,1066MHz,3MB) 1
Display : 15.6in Widescreen Full High Definition (1920X1080) WLED with TrueLife 1
Memory : 4096MB (2x2048) 800MHz DDR2 Dual Channel 1
Hard Drive : 320GB Serial ATA (7200RPM) 1
Optical Drive : 8X DVD+/-RW Drive including software 1
Battery : Primary 6 cell 56W/HR LI-ION 1
Graphics : 512 MB ATI Mobility RADEON HD 4570 1
Wireless : Intel Wireless Card Label - Core 2 Duo 1
Wireless : Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1X2) 1/2 MiniCard European 1
Keyboard : Internal US/International Qwerty Keyboard 1
1Yr Limited Warranty - Collect & Return 1
4Yr In-Home Warranty Support, including evenings and Saturdays 1
Windows 7 Home Premium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb exact dezelfde. Echt. Exact, waarschijnlijk dezelfde aanbieding :P

Een tijd terug had ik hem in V&A gezet voor €500 vanwege een goede aanbieding van een andere laptop, niet verkocht. Maar dat moet je er wel voor kunnen krijgen, ik zou zelf €450 aanhouden als absolute bodemprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popcorn
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-11-2023
Bedankt voor de reactie! Ik zal eens kijken of ik er nog een mooi bedrag voor kan krijgen. Voor 450 euro heb ik in ieder geval een mooie tweedehandse PC waar ik wat op kan gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
450 is bespottelijk.

Hiero ook een 1558 met dezelfde specs. Alleen wat dikker uitgevoerd, met 1 GB GDDR5 5470, Core i5 en 500 GB HD achteraan. Kenners schatten hem op 250 euro. Van de talloze bods was de hoogste bod nog geen 300.

Als ik zelfs m'n bazenlaptop niet kwijt kan, dan kun je van jouwe ook niet veel verwachten, lijkt mij..

[ Voor 14% gewijzigd door Hatsieflatsie op 09-01-2012 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb contact gehad met de verkoper van V&A aangeboden: Dell Studio 15 1558 Midnight Blue, en die is voor €500 weggegaan. V&A aangeboden: Dell Studio 15: i3-350m FullHD 4GB 40GB SSD? €450. En die zijn beiden zonder garantie.

€500 moet je er echt voor kunnen krijgen als je de juiste persoon tegenkomt. Dat is €200 minder dan de allergoedkoopste laptop met 1080p die in de pricewatch staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zo. Tijd voor een repaste + fan schoonmaken na 2.5 jaar...
Benchmark:
vlakke ondergrond
scherm iets meer dan halverwege geopend
prime95
rthdibl op de helft van het scherm
GPU OC 780/980 @ 1.1v
precies 10 minuten.

Voor:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HOQTiPNdxPccwRpjAVcrv9bG/thumb.png
CPU: 66 max
GPU: 99 max

Na: Mooie curve maakt die CPU aan het begin, trouwens...
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nYT89UG6LuevSFN2cTEcisF5/thumb.png
CPU: 55 max
GPU: 90.5 max

Succes :)

Nog een tipke. Pas goed op waar je de schroefjes in het moederbord plaatst. Ze kunnen op meerdere plekken. Het resultaat? Een ander schroefje past er opeens niet meer in :z

Saillant detail: er zijn 4 chips GDDR3 aanwezig. HUH, er zijn er toch maar 2?!?!!. Dat dacht ik dus ook, maar er zit ook een set aan de achterkant.. zonder enige vorm van koeling 8)7 Dat dat goed gaat @ 1ghz....

[b]Update:
Ik heb hem na 1.5 maand nog eens gedraaid:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ViIvmaUjhqROAMDnp5lIh7ku/thumb.png
Respectievelijk 58 en 94°. Dat gaat hard.

Ook even een accutest gedraait. Om 13:22 haalde ik de adapter eruit. Het is nu 16:44 en hij doet het nog steeds :) Met gewoon surfen, laagste helderheid, SSD, Niet slecht voor een 2.5 jaar oud barrel.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 06-03-2012 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2-D2
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Heeft iemand hier toevallig een Studio 1555 met interne Bluetooth, want ik ben opzoek naar dat kaartje maar ik weet niet precies welke er nou ingaat. Ten tweede ben ik ook nog opzoek naar een HDD/SSD bay die je op de plaats van de ODD schroeft.

[ Voor 46% gewijzigd door R2-D2 op 08-02-2012 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
Wat je zoekt is het Dell Bluetooth 370 kaartje: eBay. Heb ik zelf ook ingebouwd, werkt perfect.
En voor een bay om een HDD/SDD in je ODD te duwen: eBay. Ook deze heb ik in bezit en werkt goed! Oude HDD vervangen door SDD en de HDD zit in deze bay op de ODD plaats. Hij is zelfs nog bootbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
Stel ik heb een externe monitor via VGA aangesloten. Dan is het toch zo dat als ik de stekker uit mijn laptop trek dat hij dat dan zelf moet merken en in principe mijn dualscreen set-up, of beeld alleen op extern, weer herstelt naar de normale stand?
Via HDMI heb ik dit iig wel. Maar via VGA krijg ik het niet meer voor elkaar. Terwijl ik meen dat hij dat eerst wel deed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat doet hij bij mij ook niet. windows + P does the trick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
Oke dan had ik het fout, dacht dat hij dat ooit wel gedaan had :p. Bij HDMI doet hij het immers wel en vanmiddag toen ik testte met 1 monitor op mijn laptop en laptop van vriend van me deed hij het bij hem wel (HP i3 machine).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Mijne zat op de grond. Terwijl ik overheen stapte, trapte ik ertegenaan. ;(.

Nu zit een knoert van een zwarte niet-active vlek in het scherm, als je hem aanzet. :(. Gelukkig gebruik ik de laptopmonitor amper, daar-ie op 3 schermen aangesloten is. Maar zo nu en dan wil ik hem wel meenemen.

Is het duur om een vervangend scherm te regelen en dit te laten uitvoeren :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Vlek. Als in, dat pikzwarte vloeibare spul?

je kan er een nieuw scherm inzetten. Kosten iets van 70 euro. Iets meer als je een goede kwaliteit wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Zo dus.

Afbeeldingslocatie: http://www.computerprofessors.com/cracked%20lcd.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pcpitstop.ie/uploads/images/laptopgalss.jpg

Waar kan ik zo'n scherm bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zo heb ik er ook 2 thuis staan ja :P

Je kan ze op veel plekken bestellen. Als het je niet kan schelen welke je krijgt, dan voldoet ebay. Als je perse wat kwaliteit (1080p) wilt, dan kan je ebay misschien beter vermijden. Er worden vaak compatibele schermen geleverd. Niet het exacte nummer waarmee ze adventeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pettenstein
  • Niet online
Hoop dat ik er niet overheen gelezen heb, maar ik had een vraag over de WWAN kaart die ik misschien wil gaan kopen.
Ik heb namelijk maar 3 antennes in mijn laptop (Studio 1557) zitten waarvan er nu 2 (wit en zwart) op de WLAN kaart zitten, welke ik ook zelf ingebouwd heb (.11N). Is het op een of andere manier toch mogelijk om de WWAN kaart, welke 2 antenne aansluitingen heeft, aan te sluiten?

Op moment zit er nog niks in het mini-pci-e slot en volgens mij zit er een SIM slot onder de accu.

Volgens deze meneer wel:
http://forum.notebookrevi...57-a-118.html#post6018116
Kaart die ik misschien wil halen:
http://laptopcentrale.nl/...PA+Mini+PCIe+-+nieuw.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Schroef hem open, en kijk of er antennes aanwezig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pettenstein
  • Niet online
Ja dat heb ik dus gedaan en er zitten 'maar' 3 antennes in. Maar ik vroeg me dus af of iemand weet of wat er op de site die ik noemde klopt en ik daar genoeg aan heb.

Of kan ik die antennes los kopen? Ik zie in de rand van het scherm wel schroefgaten zitten om nog een antenne te bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pettenstein
  • Niet online
PieterAelse schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 17:11:
Wat je zoekt is het Dell Bluetooth 370 kaartje: eBay. Heb ik zelf ook ingebouwd, werkt perfect...
Kun je niet beter voor deze gaan:
http://www.ebay.com/itm/D...ain_0&hash=item1e68ce5ceb
Dan hou je namelijk dat mini-pci-e slot vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjakieR
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-05 20:54
Hallo allemaal,

Een tijdje geleden heb ik mijn Studio 1558 (i5 m520 @2.50 GHz) een upgrade gegeven met een M4 128GB SSD. Ik ben hier erg tevreden over. Nu ben ik echter aan het twijfelen of ik ook het geheugen een upgrade (van 4 naar 8 GB) moet geven. Photoshop gebruik ik regelmatig, en ik speel ook af en toe een spelletje.

Iemand suggesties?

gr

Sjaki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
4 GB is zat genoeg voor hetgeen je toepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Task manager openen. Loop je gregeld tegen de grenzen van je RAM (>80, 90%) aan? Dan is nieuw RAM aan te raden.€40 voor 8GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
pettenstein schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 14:57:
[...]

Kun je niet beter voor deze gaan:
http://www.ebay.com/itm/D...ain_0&hash=item1e68ce5ceb
Dan hou je namelijk dat mini-pci-e slot vrij.
Zelf heb ik de genoemde kaart van mijn post, maar heb ook een Studio 1555. Die staat niet vermeld bij ondersteunde versies van dit kleine kaartje. Vraag me sowieso af waar hij moet eigenlijk :p.

Anyways heeft de persoon die de spullen zocht nieteens gereageerd dusja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De 1555 heeft een vrij WWan slot. Altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Na 3 jaar ontdek ik opeens het volgende op m'n 1537: een SIM kaart slot onder de batterij. Met pinnetjes en 'press to eject' functie. Maar is hier nog wat 'leuks' mee te doen?? Ik heb de 3G optie niet (als het goed is). Heb mn vodafone sim er nog ingestopt maar er gebeurde helemaal niets.. :P

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Je kan kijken of er nog een vrij pci-e slot aanwezig is. In theorie kan je dan simpelweg een kaartje pakken en die er insteken. Mits er kabels aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:20
Bij mij 1535 werkt het (met 3G kaart) alleen de software die ik ervoor gebruikte (2 jaar geleden) was ZEER buggy op win7. Het heeft een paar keer gewerkt, maar heel blij word je er niet van.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
hmm ok. Nou ja, echte voordelen zou het toch niet hebben gehad denk ik?
Ik bedoel, wi-fi tetheren via mn android toestelletje werkt eigenlijk prima en dat scheelt ook weer een extra sim kaart.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
Nee, het was meer omdat ik dat simslot ook heb, en nog een pci-e slot overhad. In China kostte die kaart 15 euro ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-06 16:32

Sabbi

je denkt aan mij.

Pfff,

Heb ik net een extra harde schijf ingebouwd in plaats van de optische drive, alles weer in elkaar gezet, even getest met de laatste kappen nog open, alles okee, laatste kappen monteren, draait het een-na-laatste schroefje dol...

Blijkt dat er nog een tweede bracket onderop de optische drive zit die ik op mn harddrive caddy had moeten overzettten. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat heb ik ook wel eens meegemaakt, ja :X

Dat schroefje moet je gewoon als allereerste aandraaien, nog voordat je de palmrest erop zet. Anders krijg je gagarandeerd gezeik op het einde. De user serviceability van deze laptop is vrij knap waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-06 16:32

Sabbi

je denkt aan mij.

Nou for the time being blijft hij even zo zitten, opzich voelde het met de ene bracket ook vrij stevig, eens kijken of ik er later deze week nog moed in heb.

De service manuals zijn vrij duidelijk stapsgewijs, maar dan weer niet helemaal, dat maakt het een beetje verwarrend. Er staat bv wel dat voordat je de 8 schroefjes vd palmrest loshaalt eerst de base cover eraf moet halen, maar dat éen van die schroefjes onder de HD zit, en dat die er echt eerst uit moet, dat zeggen ze er dan weer niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Niet online
iemand een idee of de fan in de linker bovenhoek een standaard fan is die ik zo kan vervangen of heeft deze aangepaste afmetingen?

sinds 2 dagen maakt hij bij het opspinnen een veel hogere toon dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik betwijfel het ten zeerste. Kan je niet gewoon kijken of dell je verder wil helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Niet online
ehm laptop is ruim 2 jaar oud, maar ik kan het proberen idd.
maar ik maak de laptop morgen wel even open, misschien dat ik het met stof verwijderen kan oplossen.
maar het is een heel irritant geluid, alsof je in een server kast staat maar dan niet zo hard.
normaal was het meer zoefff en nu hnggg.

[ Voor 66% gewijzigd door fespen op 13-04-2012 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tsja. Ik ben natuurlijk verwend met mijn 4 jaar in-home......

De studio is vrij slecht servicebaar, trouwens. Het kost wel wat moeite om de fan te bereiken. Het toetsenbord, palmrest en moederbord moeten eruit. De manuals staan op de dell website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Niet online
ik zag het inderdaad, hoop dat het een beetje lukt en dat ik het niet voor niks moet doen.
en wel vervelend als het niet lukt.
ben helemaal niet toe aan een nieuwe laptop en nu dat vervelende geluid.

[ Voor 65% gewijzigd door fespen op 13-04-2012 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
Blij met mn 1535 waar je de fan gewoon vanuit de onderkant los kan schroeven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-06 19:17
Net ondervonden dat mijn studio 15 geen doublelayered dvd's meer leest. Zeer raar maar toch is het zo.

Nu had ik bij de aankoop van de laptop voor "5 Day Consumer Hardware Support" gokozen en deze is nog geldig tot volgend jaar. Nu heb ik zitten rondkijken op de dellsite maar ik vind nergens wat dit precies inhoud. Iemand enig idee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat houd in dat er, als je een probleem meldt bij dell, binnen 5 dagen een monteur op de stoep staat om het probleem op te lossen.

Ideaal dus. Je hoeft hem niet op te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-06 19:17
Bedankt darkstone, je hebt me hier al vaak geholpen :)

Heb je eigenlijk nog garantie als je je laptop hebt opengevezen? Ik heb het deksel er eens afgehaald waaronder het ramgeheugen en HDD zit. pic: http://i.imgur.com/nkgRe.jpg Kan geen kwaad veronderstel ik? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb ehhh de harde schijf al 20x eruit gehaald, dvd drive vervangen door een losse SSD, nieuwe koelpaste erop gedaan, en ik ga er eigenlijk vanuit dat als morgen het moederbord faalt, ze het nog steeds gaan fixen...
Pagina: 1 ... 18 ... 21 Laatste