Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet
if (!coffee) {
Work = false; }
Welk tobo heb je besteld op Ebay? Wil er namelijk ook bestellen maar kom er niet echt uit welke ik echt moet nemen...ovigo schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 14:49:
Ook zojuist een backlit toetsenbord in mijn laptop gezet past en werkt perfect, alleen klinkt het toetsenbord wat hol, volgens mij omdat het toetsenbord net een mm breder is dan het oude ofzo en dus een heel klein beetje bol staat ondanks het terugbuigen voor monteren.
Nog een verschil trouwens: Fn-toets en de F-toetsen zijn niet meer blauw. Boeit weinig, en bovendien had ik natuurlijk het functietoetsgedrag al omgezet. (F-toetsen onder een combinatie)
Offtopic: Prima verwerking via Ebay trouwens.
Zie PM.Chris89 schreef op maandag 19 september 2011 @ 21:23:
[...]
Welk tobo heb je besteld op Ebay? Wil er namelijk ook bestellen maar kom er niet echt uit welke ik echt moet nemen...
Dezejacobras schreef op maandag 19 september 2011 @ 18:30:
[...]
Welke externe behuizing heb je besteld? Je kan in Windows gewoon rechtermuisknop op de DVD-drive en dan 'uitwerpen' kiezen.
Anoniem: 212326
Nu is alles prima verlopen op een dingetje na, ik heb perongeluk de power-on kabel geraakt (die zit ongeveer in het midden/boven achter het toetsenbord (wit-rood-zwart kabeltje). Nu heb ik de rode geraakt en die ligt nu dus open en ik heb het op dit moment even "opgelost" door het met plakband de kabel weer te verbinden. Maar af en toe reageerd de power on knop nu niet omdat ze elkaar net niet raken, dan moet ik ff wat druk op mijn toetsenbord zetten zodat ze elkaar net weer raken en dan gaat ie aan.
Maar nu wil ik het liefste die kabel vervangen ofzo, is dit te doen? Want het rode kabeltje is zo dun (1 mm ongeveer) dus solderen ofzo is geen optie daar is t veel te klein voor en t zelfde geld voor de kabelstrippen.
Iemand hier ervaring mee?
Hij zit er helaas niet bij?Pieterke schreef op zondag 25 september 2011 @ 13:37:
Je zou een nieuwe kabel kunnen kopen op eBay: klik
Tis niet de dc-in kabel he, maar gewoon de poweron-button kabel.
Wordt dit een makkelijke of moeilijke klus?
Is het mogelijk om een dualboot te hebben/creëren met SDD en HDD in je laptop?
Dualboot op 1 medium is inderdaad geen probleem. Weet echter niet 100% zeker of de HDD die ik op de plaats van de DVD-drive ga duwen bootable is. Maar ik ga uit van wel. Is en blijft SATA en de DVD-drive is natuurlijk ook bootable.
Anoniem: 212326 schreef op maandag 26 september 2011 @ 13:01:
Jow thanks dat is um! Weet iemand is die lastig te monteren, ik heb nog nooit mijn beeldscherm-bezel eraf gehad, iemand ervaring met een kabel vervangen in de beeldscherm poot?
Wordt dit een makkelijke of moeilijke klus?
Ja dat kan. Het bios bevat alleen een soort-van-bug. Als je op F12 drukt om het bootmedium te kiezen kan je niet kiezen van welke harde schijf je wil opstarten, dat moet je in het bios doen.Pieterke schreef op maandag 26 september 2011 @ 16:23:
Vraagje, voornamelijk voor Darkstone denk ik;
Is het mogelijk om een dualboot te hebben/creëren met SDD en HDD in je laptop?
Namelijk 2x de Asus VE247H (Led, 1080p, 24 inch)
En nu wil ik graag mijn dell studio 15 hier op aansluiten
Maar nu heb ik dus een kabel via de vga poort en de ander via de HDMI.
Maar hoe krijg ik nu voor elkaar dat de VGA & HDMI tegelijk functioneren en het laptop beeldscherm uitgaat, ik heb het proberen te configureren via schermbeheer en t catalyst control panel maar ik krijg zodra ik de vga en de hdmi selecteer (want hij herkent dus 3 beeldschermen, waaronder dus de 2 monitoren en t laptop scherm) dan krijg ik alleen beeld op het scherm met de VGA aansluiting.
Als ik mijn bureaublad uitbreid met bijv VGA + Internal monitor dan werk dat en HDMI + Internal monitor ook maar niet VGA + HDMI..
Iemand een idee?
Windows heeft de beperking dat je het primare scherm niet uit kan schakelen, je moet dus eerst een ander scherm toewijzen als primair.
En nog een probleempje via de vga kabel is mijn bureaublad (op 1080p) te groot voor het beeldscherm? (valt ongeveer rechts 1 cm van het beeld weg (terwijl de monitor 1080p is) en via de HDMI kabel is het juist dat ik een zwarte rand van 2 cm ongeveer aan alle kanten heb (terwijl ook die op 1080p) staat ingesteld.
----- Update:
Ik heb zojuist de hdmi 2 cm rand weg gekregen met de overscan functie dus deze is nu goed, even kijk of dit ook lukt met de vga, dan is probleem 2 opgelost. Ik hoop dat jullie een oplossing hebben voor mijn HDMI + VGA probleem, want volgens mij moet dit wel gewoon kunnen om op beide aansluitingen tegelijkertijd een signaal te hebben.
------- Update 2:
Oke prachtig heb nu ook voor elkaar gekregen dat de verbindingen tegelijkertijd aanstaan, mijn fout was om te switchen tussen het interne beeldscherm en de externe 2 monitor.. het is dus echt van belang om eerst de interne monitor volledig uit te zetten en dan pas de 2e externe te configureren.
---------- Update 3:
Hmm ik krijg bij mijn VGA aansluiting niet 1080p netjes op het beeldscherm (ik kan wel de Extended Display Identification Data) uitschakelen maar dan krijg ik alleen keuzes voor resoluties tot 1680x1050 en niet 1920x1080. Maar als ik dan kies zodra ik de functie uitzet en ik pak 1680x1050 dan kloppen de rand aansluitingen wel in een keer, maarja dit is dus wel de verkeerde resolutie.
Ik heb dus het idee dat de Extended Display Identification Data verkeerd gaat en daarom de resolutie niet past.. iemand een idee?
[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 212326 op 11-10-2011 16:17 ]
Je kan de juiste resolutie in windows instellen, ookal herkent hij hem niet goed. ergens in het registery.
Ik zit nu op mijn stage, als ik terug ben zal ik het even opzoeken.
Oke chill, alvast heel erg bedankt daarvoor!Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:24:
Ik dacht al. Ik wacht even af want je doet vast iets fout![]()
Je kan de juiste resolutie in windows instellen, ookal herkent hij hem niet goed. ergens in het registery.
very offtopic maar ben benieuwd:Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:24:
Waar zit je op stage als ik vragen mag?
Hier: Anoniem: 303530 in "Wil de laatste CRT-gebruiker de monitor uitzetten?"Anoniem: 212326 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:26:
[...]
Oke chill, alvast heel erg bedankt daarvoor!
En de recovery-partitie van 15gb, heeft die enig nut? Ik zou niet eens weten hoe ik die kan gebruiken
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Mixed Reality dev
De mijne staat wel te koop op dit moment omdat ik een goede deal heb gevonden voor een xps 15. Maar ik moet bekennen dat ik er niet op elk gebied op vooruit ga. Mocht ik hem niet verkocht krijgen voordat de deal aan mijn neus voorbij gaat zal ik hem met plezier nog een jaar of 2 gebruiken.
Op de herrie die de mijne maakt (hitteprobleemMenesis schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 22:01:
Even tussendoor: ik ben nog steeds zo blij met mn Studio 1537! Ik hoop dat Dell weer zulke laptops zal maken
1. ze sturen mij een email met offerte, of ik akkoord ga met de specificaties
2. ze boeken de bestelling
3. laptop wordt geleverd.
4. oude laptop wordt later opgehaald.
wel moet ik zeggen dat ondanks alle problemen het toch een fijne laptop is, mede vanwege het fullhdscherm en de gratis upgrade van 720qm naar 840qm.
L502X - 2670QM/GT525M/4GB/FHD
huidig systeem: 840qm/FHD/hd5470
[ Voor 122% gewijzigd door thuhoan op 02-11-2011 10:55 ]
[ Voor 90% gewijzigd door thuhoan op 02-11-2011 10:54 ]
Ik heb uiteindelijk van een andere seller op eBay een nieuw scherm gekocht. Deze deed het in één keer. Blijkbaar heb ik pech gehad met dat andere scherm.Johannes schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 11:18:
Helaas, vandaag weer hetzelfde probleem. Ik heb met m'n oude iPhone nog wat foto's proberen te nemen, maar ze zijn zo onscherp, daar hebben jullie weinig aan. Ik zie in ieder geval geen verschil tussen de aansluiting achterop het nieuwe scherm en achterop het oude scherm. Ik hoefde ook niets te forceren bij het aansluiten van de kabel in het nieuwe scherm, de kabel gleed er bij bij beide schermen makkelijk in. Ik weet het dus niet...
Alles weer aangesloten, laptop start, fan gaat draaien en Windows crasht na een paar minuten (laptop valt uit). Lijkt dus oververhitting, straks toch maar weer een thermal pad op de GPU plaatsen.
Er vanuit gaande dat het daaraan ligt trouwens. Jaren geleden dat ik voor het laatst (en toen voor het eerst
Update:
Ongeveer 10 seconden na verschijnen van bureaublad verdwijnt Aero transparantie e.d. (Windows 7). Via Speedfan zag ik de temperaturen oplopen: GPU bleef rond de 62 graden (was eerst 67), CPU core 0 ging van 34 naar 44 en CPU core 1 ging van 39 naar 51 graden. Dat was het laatste wat ik kon aflezen, toen crashte 'ie (blue screen).
De koelpasta heb ik op de cpu en gpu aangebracht door een druppel(tje) in het midden met een creditcard te verspreiden.
Ik weet nog niet waar het precies aan ligt, eerst had mijn laptop altijd temperaturen van GPU: 67C, Core 0: 53C en Core 1: 62C, in idle.
[ Voor 51% gewijzigd door jacobras op 16-11-2011 15:35 ]
Startte 'm net weer even,m zag de GPU naar 72C gaan en toen crashte 'ie al weer (bluescreen met PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA). Gewoon laptop aandoen en naar BIOS menu gaan dan crasht ie ook binnen een minuut.
Fan lijkt trouwens harder dan ooit te draaien.
Denk dat er toch weer een thermal pad op de GPU moet (die van het videogeheugen heb ik wel laten zitten).
Zonder de thermal pad raakt de heatsink de die overigens nauwelijks.. Je kan hem het beste er weer opplakken.
Ga straks maar even een nieuwe pad op de gpu plakken, de huidige is gescheurd bij het eraf halen.
De bluescreen error die ik krijg lijkt wel richting geheugen te wijzen, maar dat kan naast intern geheugen ook videogeheugen zijn.
Memtest draait nu.
Update:
Memtest draaide. Crash tijdens de test. Ga nu oude 4GB ram terugzetten, en hopen dat dat wel werkt.
Update 2:
En nope
En die crasht weer.
[ Voor 35% gewijzigd door jacobras op 16-11-2011 19:48 ]
Installatie zelf stelde niets voor. Om bewegingen van de schijf tegen te gaan heb ik een papieren zakdoekje op de SSD gelegd, en daarover heen strak tape geplaatst. Zit prima
Laptop nu idioot snel opgestart, BIOS is sowieso al erg rap, icm SSD access times helemaal een verademing.
@problemen: succes iedereen!
Memtest crasht?jacobras schreef op woensdag 16 november 2011 @ 19:13:
Update:
Memtest draaide. Crash tijdens de test. Ga nu oude 4GB ram terugzetten, en hopen dat dat wel werkt.
Dat maakt dus geen zak uit.WhySoSerious schreef op woensdag 16 november 2011 @ 20:42:
SSD zelf is 30 gig OCZ exemplaar (34 Nm)
Mijn Studio crasht gewoon tijdens alles. Al start ik alleen de BIOS, na een paar minuten valt 'ie gewoon uit. Intern geheugen al verwisselt, daar ligt het helaas niet aan. Geen idee waar ik het nu moet zoeken (moederbord? cpu?).
@SjoerdV nl: nice
[ Voor 9% gewijzigd door jacobras op 16-11-2011 21:29 ]
QuaAnoniem: 303530 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 20:47:
[...]
Memtest crasht?![]()
[...]
Dat maakt dus geen zak uit.
[ Voor 15% gewijzigd door WhySoSerious op 17-11-2011 08:17 ]
De laatste tijd maak ik veel meer gebruik van een externe monitor, het lukt me alleen niet om mijn laptop dicht te klappen met daarbij het beeld op de externe monitor. Zo gauw ik de deksel sluit, koppelt hij de externe monitor af en gaat hij terug naar het beeld op de laptop. Heeft iemand enig idee waar ik dit kan instellen?
Ik draai overigens w7.
Mijn accu doet het overigens nog stipt 3 uur.. waar dat aan het begin ietsje langer was.
Als je fullHD scherm via HDMI-poort en een 1280x1080 VGA scherm via VGA-poort aansluit, en computer gaat vervolgens in slaapstand/opnieuw starten. Dan doet het tweede scherm niet meer
Dus in config scherm gedoken, 2 schermen tegelijkertijd geselecteerd, zonder resultaat. Er blijft maar 1 scherm actief. De VGA-monitor doet het wel, mits de HDMI-monitor uitgeschakeld staat en vice versa.
Maar beide tegelijkertijd? Nope..
Aan de schermen ligt het iig niet, ook werken de grafische poorten correct, tenzij je twee schermen tegelijkertijd actief wilt hebben.
En ik ben niet de enige dat met dit probleem kamp.
http://askubuntu.com/ques...ee-only-one-after-restart
http://en.community.dell....op/f/3519/t/19381174.aspx
http://efreedom.com/Quest...itors-Can-See-One-Restart
Enz.

1: Scherm van 1558.
2. Primaire Full HD scherm.
3. Exterrne 2e scherm.
Bovenstaand screenshot is nadat ik de recentste drivers voor de videokaart herïnstalleerd hebt. Daarmee krijg ik de boel met twee externe schermen weer aan praat.
De ellende begint wanneer de pc later opstart of in slaapstand gaat... Dan werkt de tweede externe scherm niet meer, ook al is de Full HD het primaire scherm en het laptopscherm uitgeschakeld.

Windows config geeft ook aan dat er nog een tweede externe scherm op HD5470 aangesloten is. Wanneer ik het bureaublad uitbreid naar het tweede scherm, kan dat dus niet. Dan flikkert de boel even, en dan blijft alleen het primaire externe scherm nog steeds actief.
[ Voor 16% gewijzigd door Hatsieflatsie op 26-11-2011 00:13 ]
Klopt, dit had ik al wel gevonden, maar hierbij geef je aan of hij in slaapstand/uit gaat. Deze staat dus ook ingesteld op: Geen actie ondernemen.Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 22:09:
In power settings kan je de actie instellen die windows onderneemt als je de klep (in het engels, lid) sluit. Dat moet je hebben.
Mijn accu doet het overigens nog stipt 3 uur.. waar dat aan het begin ietsje langer was.
Bij mij kan je dan de laptop dichtklappen. Het externe scherm flikkert dan even, maar blijft vervolgens aan.terb schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 20:04:
[...]
Klopt, dit had ik al wel gevonden, maar hierbij geef je aan of hij in slaapstand/uit gaat. Deze staat dus ook ingesteld op: Geen actie ondernemen.
De vakantie is begonnen, ik heb even wat meer tijd, dus ik dacht; ik ga eens wat probleempjes met mijn laptop (een Dell Studio 1558) oplossen.
Mijn scherm hing wat los, en na het vastzetten van 4 schroefjes was dat blijkbaar opgelost (ik dacht dat ik m'n hinges ging mogen vervangen). Het verleggen van 1 simpel kabeltje zorgde er ook plotseling voor dat de ruis op mijn koptelefoonuitgang zo goed als verdween. Ik ga volgens mij nog eens kijken of ik dat kabeltje niet kan vervangen door een shielded kabeltje.
Deze eenvoudige ingrepen, die plotseling vele irritaties deden verdwijnen, gaven me een vertrouwen boost in m'n laptop, en als gevolg wil ik ook nog een laatste grote irritatie wegwerken: Het scherm!
Ten eerste ben ik er in geslaagd om een soort kras/afdruk op mijn scherm te krijgen. Het is nauwelijks zichtbaar, maar bij veel omgevingslicht is het toch wel vrij storend.
Verder is het ook een blinkend scherm, en hoewel dat de kleurdiepte ten goede komt vindt ik het vrij irritant werken, vooral omdat grote openbare gebouwen als scholen nogal graag met felle TL-lampen verlichten.
Dit zijn enkele minpuntjes, die absoluut niet opwegen tegen de meest negatieve eigenschappen van het scherm: de belachelijk slechte kijkhoek en de afschuwelijke backlight bleeding.
Nu heb ik bij de aankoop van mijn scherm, ondanks waarschuwingen van mede-tweakers en andere leden van de internetgemeenschap, niet gekozen voor een full-hd scherm, gezien full-hd op een laptop voor mij eerlijk gezegd niets uitmaakt. Ik heb hier en daar op het internet enkele schermen gezien die blijkbaar ter vervanging kunnen dienen voor het scherm van de studio 1558, en ik herinner me dat er de mogelijkheid was om voor een full-hd scherm te kiezen.
</voorwoord>
Heeft er iemand ervaring met de full-hd schermen van de Dell Studio 1558, en eventueel met de matte varianten? Ik zou graag weten of het interesant is om het scherm te upgraden.
Ik heb persoonlijk veel interesse in http://www.laptopaccu.net...creen-panel-p-183877.html
Bitbored schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 00:32:
Nu heb ik bij de aankoop van mijn scherm, ondanks waarschuwingen van mede-tweakers en andere leden van de internetgemeenschap, niet gekozen voor een full-hd scherm, gezien full-hd op een laptop voor mij eerlijk gezegd niets uitmaakt. Ik heb hier en daar op het internet enkele schermen gezien die blijkbaar ter vervanging kunnen dienen voor het scherm van de studio 1558, en ik herinner me dat er de mogelijkheid was om voor een full-hd scherm te kiezen.
</voorwoord>
Je bent al ongeveer de 10e die niet naar alle tweakers (ergo, ondergetekende
Shop ken ik niet overigens.. Als het kan, zoek een B156HW01 v0 (glossy) of B156HW01 v1 / v4 (mat, v4 is een 95% gamut variant). Er zijn ook wel LG schermen, maar die types ken ik niet uit mijn hoofd.Heeft er iemand ervaring met de full-hd schermen van de Dell Studio 1558, en eventueel met de matte varianten? Ik zou graag weten of het interesant is om het scherm te upgraden.
Ik heb persoonlijk veel interesse in http://www.laptopaccu.net...creen-panel-p-183877.html
Je kan het scherm probleemloos upgraden, ervanuitgaande dat je niet tegen http://forum.notebookrevi...uccess-3.html#post6938250 aanloopt. Dat is iemand hier wel eens gebeurd...
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 24-12-2011 02:06 ]
Ik heb wel naar V&A gekeken, maar daar vond ik niets met specs die goed te vergelijken zijn. Het kan ook zijn dat ik die over het hoofd heb gezien; ik ben al een tijdje 'uit' de computerwereld.
Ik heb een Dell Studio 1555 van augustus 2009, en ik overweeg een PC en een klein netbook te kopen om mijn Dell te vervangen. Wat denken jullie dat mijn laptop (met nog een dikke anderhalf jaar 'in-home garantie') nog waard is? Ik heb werkelijk geen idee.
Specs:
Studio 1555 : Intel Core 2 Duo Processor P8600(2.40GHz,1066MHz,3MB) 1
Display : 15.6in Widescreen Full High Definition (1920X1080) WLED with TrueLife 1
Memory : 4096MB (2x2048) 800MHz DDR2 Dual Channel 1
Hard Drive : 320GB Serial ATA (7200RPM) 1
Optical Drive : 8X DVD+/-RW Drive including software 1
Battery : Primary 6 cell 56W/HR LI-ION 1
Graphics : 512 MB ATI Mobility RADEON HD 4570 1
Wireless : Intel Wireless Card Label - Core 2 Duo 1
Wireless : Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1X2) 1/2 MiniCard European 1
Keyboard : Internal US/International Qwerty Keyboard 1
1Yr Limited Warranty - Collect & Return 1
4Yr In-Home Warranty Support, including evenings and Saturdays 1
Windows 7 Home Premium
Een tijd terug had ik hem in V&A gezet voor €500 vanwege een goede aanbieding van een andere laptop, niet verkocht. Maar dat moet je er wel voor kunnen krijgen, ik zou zelf €450 aanhouden als absolute bodemprijs.
Hiero ook een 1558 met dezelfde specs. Alleen wat dikker uitgevoerd, met 1 GB GDDR5 5470, Core i5 en 500 GB HD achteraan. Kenners schatten hem op 250 euro. Van de talloze bods was de hoogste bod nog geen 300.
Als ik zelfs m'n bazenlaptop niet kwijt kan, dan kun je van jouwe ook niet veel verwachten, lijkt mij..
[ Voor 14% gewijzigd door Hatsieflatsie op 09-01-2012 23:55 ]
€500 moet je er echt voor kunnen krijgen als je de juiste persoon tegenkomt. Dat is €200 minder dan de allergoedkoopste laptop met 1080p die in de pricewatch staat.
Benchmark:
vlakke ondergrond
scherm iets meer dan halverwege geopend
prime95
rthdibl op de helft van het scherm
GPU OC 780/980 @ 1.1v
precies 10 minuten.
Voor:

CPU: 66 max
GPU: 99 max
Na: Mooie curve maakt die CPU aan het begin, trouwens...

CPU: 55 max
GPU: 90.5 max
Succes
Nog een tipke. Pas goed op waar je de schroefjes in het moederbord plaatst. Ze kunnen op meerdere plekken. Het resultaat? Een ander schroefje past er opeens niet meer in

Saillant detail: er zijn 4 chips GDDR3 aanwezig. HUH, er zijn er toch maar 2?!?!!. Dat dacht ik dus ook, maar er zit ook een set aan de achterkant.. zonder enige vorm van koeling

[b]Update:
Ik heb hem na 1.5 maand nog eens gedraaid:

Respectievelijk 58 en 94°. Dat gaat hard.
Ook even een accutest gedraait. Om 13:22 haalde ik de adapter eruit. Het is nu 16:44 en hij doet het nog steeds
[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 06-03-2012 18:09 ]
[ Voor 46% gewijzigd door R2-D2 op 08-02-2012 14:34 ]
Via HDMI heb ik dit iig wel. Maar via VGA krijg ik het niet meer voor elkaar. Terwijl ik meen dat hij dat eerst wel deed..
Nu zit een knoert van een zwarte niet-active vlek in het scherm, als je hem aanzet.
Is het duur om een vervangend scherm te regelen en dit te laten uitvoeren
je kan er een nieuw scherm inzetten. Kosten iets van 70 euro. Iets meer als je een goede kwaliteit wil.

Waar kan ik zo'n scherm bestellen?
Je kan ze op veel plekken bestellen. Als het je niet kan schelen welke je krijgt, dan voldoet ebay. Als je perse wat kwaliteit (1080p) wilt, dan kan je ebay misschien beter vermijden. Er worden vaak compatibele schermen geleverd. Niet het exacte nummer waarmee ze adventeren.
Ik heb namelijk maar 3 antennes in mijn laptop (Studio 1557) zitten waarvan er nu 2 (wit en zwart) op de WLAN kaart zitten, welke ik ook zelf ingebouwd heb (.11N). Is het op een of andere manier toch mogelijk om de WWAN kaart, welke 2 antenne aansluitingen heeft, aan te sluiten?
Op moment zit er nog niks in het mini-pci-e slot en volgens mij zit er een SIM slot onder de accu.
Volgens deze meneer wel:
http://forum.notebookrevi...57-a-118.html#post6018116
Kaart die ik misschien wil halen:
http://laptopcentrale.nl/...PA+Mini+PCIe+-+nieuw.html
Of kan ik die antennes los kopen? Ik zie in de rand van het scherm wel schroefgaten zitten om nog een antenne te bevestigen.
Kun je niet beter voor deze gaan:PieterAelse schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 17:11:
Wat je zoekt is het Dell Bluetooth 370 kaartje: eBay. Heb ik zelf ook ingebouwd, werkt perfect...
http://www.ebay.com/itm/D...ain_0&hash=item1e68ce5ceb
Dan hou je namelijk dat mini-pci-e slot vrij.
Een tijdje geleden heb ik mijn Studio 1558 (i5 m520 @2.50 GHz) een upgrade gegeven met een M4 128GB SSD. Ik ben hier erg tevreden over. Nu ben ik echter aan het twijfelen of ik ook het geheugen een upgrade (van 4 naar 8 GB) moet geven. Photoshop gebruik ik regelmatig, en ik speel ook af en toe een spelletje.
Iemand suggesties?
gr
Sjaki
Zelf heb ik de genoemde kaart van mijn post, maar heb ook een Studio 1555. Die staat niet vermeld bij ondersteunde versies van dit kleine kaartje. Vraag me sowieso af waar hij moet eigenlijkpettenstein schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 14:57:
[...]
Kun je niet beter voor deze gaan:
http://www.ebay.com/itm/D...ain_0&hash=item1e68ce5ceb
Dan hou je namelijk dat mini-pci-e slot vrij.
Anyways heeft de persoon die de spullen zocht nieteens gereageerd dusja
Mixed Reality dev
There is no place like 127.0.0.1
Ik bedoel, wi-fi tetheren via mn android toestelletje werkt eigenlijk prima en dat scheelt ook weer een extra sim kaart.
Mixed Reality dev
Heb ik net een extra harde schijf ingebouwd in plaats van de optische drive, alles weer in elkaar gezet, even getest met de laatste kappen nog open, alles okee, laatste kappen monteren, draait het een-na-laatste schroefje dol...
Blijkt dat er nog een tweede bracket onderop de optische drive zit die ik op mn harddrive caddy had moeten overzettten.

Dat schroefje moet je gewoon als allereerste aandraaien, nog voordat je de palmrest erop zet. Anders krijg je gagarandeerd gezeik op het einde. De user serviceability van deze laptop is vrij knap waardeloos.
De service manuals zijn vrij duidelijk stapsgewijs, maar dan weer niet helemaal, dat maakt het een beetje verwarrend. Er staat bv wel dat voordat je de 8 schroefjes vd palmrest loshaalt eerst de base cover eraf moet halen, maar dat éen van die schroefjes onder de HD zit, en dat die er echt eerst uit moet, dat zeggen ze er dan weer niet bij.
sinds 2 dagen maakt hij bij het opspinnen een veel hogere toon dan normaal.
maar ik maak de laptop morgen wel even open, misschien dat ik het met stof verwijderen kan oplossen.
maar het is een heel irritant geluid, alsof je in een server kast staat maar dan niet zo hard.
normaal was het meer zoefff en nu hnggg.
[ Voor 66% gewijzigd door fespen op 13-04-2012 00:14 ]
De studio is vrij slecht servicebaar, trouwens. Het kost wel wat moeite om de fan te bereiken. Het toetsenbord, palmrest en moederbord moeten eruit. De manuals staan op de dell website.
en wel vervelend als het niet lukt.
ben helemaal niet toe aan een nieuwe laptop en nu dat vervelende geluid.
[ Voor 65% gewijzigd door fespen op 13-04-2012 00:22 ]
Nu had ik bij de aankoop van de laptop voor "5 Day Consumer Hardware Support" gokozen en deze is nog geldig tot volgend jaar. Nu heb ik zitten rondkijken op de dellsite maar ik vind nergens wat dit precies inhoud. Iemand enig idee?
Ideaal dus. Je hoeft hem niet op te sturen.
Heb je eigenlijk nog garantie als je je laptop hebt opengevezen? Ik heb het deksel er eens afgehaald waaronder het ramgeheugen en HDD zit. pic: http://i.imgur.com/nkgRe.jpg Kan geen kwaad veronderstel ik?