Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Topicstarter
That's what i said :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychonetics
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:57
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 15:26:
En trouwens, ik dacht eraan de koelpasta eens te vervangen, de fan springt volgens mij wat vaker aan sinds in mijn SSD heb. Dan kan ik meteen de fan legen aangezien het moederbord er daarvoor sowieso uitmoet. Hebben mensen hier ervaring mee?
Heb een week of wat geleden mijn hele 1558 opengehad om de koelpasta te vervangen en het stof uit de fan te halen. Dat is een behoorlijke klus, en ook best eng, maar het werkt wel weer allemaal. De temperaturen zijn zo'n 30 graden gezakt (ik kon het ook niet geloven, maar het is wel echt zo :) ) en de fan is weer bijna acceptabel. Zoals hij was toen hij uit de fabriek kwam.

De thermal pad van de grafische chip (Mobility Radeon HD 4570) was redelijk uitgedroogd en de pasta van de processor ook. Was makkelijk schoon te maken en heb alle chipjes (ook 2 kleinere zwarte chips) onder de koeler voorzien van een drupje Arctic MX-4.

Waar je op moet letten: als je de wrist pad/polssteun loshaalt, dan zit dat ding vast met plastic pinnetjes die makkelijk breken. Bij mij was er in elk geval 1 afgebroken, die ik wel weer met lijm vast heb kunnen zetten. Ander - vervelender - dingetje is dat sommige stekkertjes op je moederbord een pain in the ass zijn om los te halen. Eén (die van de luidsprekers) was behoorlijk gammel na al dat gepriegel, dus ook maar even een drupje secondelijm op los gelaten bij gebrek aan een nieuw stekkertje. En het geluid werkt nog steeds prima. Voor de rest zou ik vooral even opschrijven hoeveel schroefjes je per onderdeel eruit hebt gehaald (en wat voor schroefjes en waar die zaten), zodat je er niet op het einde achterkomt dat je bv. je scherm maar half vastgezet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
psychonetics schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 15:07:
[...]
Heb een week of wat geleden mijn hele 1558 opengehad om de koelpasta te vervangen en het stof uit de fan te halen. Dat is een behoorlijke klus, en ook best eng, maar het werkt wel weer allemaal. De temperaturen zijn zo'n 30 graden gezakt (ik kon het ook niet geloven, maar het is wel echt zo :) ) en de fan is weer bijna acceptabel. Zoals hij was toen hij uit de fabriek kwam.

De thermal pad van de grafische chip (Mobility Radeon HD 4570) was redelijk uitgedroogd en de pasta van de processor ook. Was makkelijk schoon te maken en heb alle chipjes (ook 2 kleinere zwarte chips) onder de koeler voorzien van een drupje Arctic MX-4.
Dat is het videoRAM trouwens, dat word aardig heet in mijn ervaring.
Waar je op moet letten: als je de wrist pad/polssteun loshaalt, dan zit dat ding vast met plastic pinnetjes die makkelijk breken. Bij mij was er in elk geval 1 afgebroken, die ik wel weer met lijm vast heb kunnen zetten. Ander - vervelender - dingetje is dat sommige stekkertjes op je moederbord een pain in the ass zijn om los te halen. Eén (die van de luidsprekers) was behoorlijk gammel na al dat gepriegel, dus ook maar even een drupje secondelijm op los gelaten bij gebrek aan een nieuw stekkertje. En het geluid werkt nog steeds prima. Voor de rest zou ik vooral even opschrijven hoeveel schroefjes je per onderdeel eruit hebt gehaald (en wat voor schroefjes en waar die zaten), zodat je er niet op het einde achterkomt dat je bv. je scherm maar half vastgezet hebt.
Dat merkte ik inderdaad ook toen ik mn caddy erin schroefde. er brak er bij mij ook een af, maar ik heb niet het gevoel dat ik hem mis. De constructie voelt nog precies even stevig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychonetics
Hmm...dan zou ik wel verwachten dat de pads op die twee zwarte chips ook uitgedroogd zouden zijn, maar dat was helemaal niet het geval. Waren wel andere pads dan die op de videochip. Maar wel goed om te weten, zat nog te twijfelen of ik daar ook pasta op zou smeren of die pads zou terugplaatsen.

Had zelf ook niet het idee dat het heel erg was dat dat pinnetje was afgebroken. Was vooral bang voor rammeltjes als er nog een pinnetje zou afbreken als de laptop weer in elkaar geschroefd zou zijn. Maar vooralsnog geen problemen gehad. :) De stekkertjes zijn wat dat betreft erger. Maar ook die zijn op zich wel te vervangen met de juiste onderdelen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-06 16:43
I know :P. Werkt wel mooi nu, ik wist helemaal niet dat je gewoon de locatie Mijn Documenten, Bureaublad en dergelijke mappen kan verplaatsen (in Windows, wist het wel van Ubuntu e.d.) :)

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-06 23:22
Ik heb hier een studio 1555 staan met een kapot scherm deze is gevallen. Gelukkig niet die van mij eigen :)
Graag zou ik deze (laten) vervangen, kan ik dit makkelijk zelf doen? of is dit moeilijk of heel veel werk?

En wat is een redelijke vervangend scherm? Hoe niet perse dezelfde te zijn.
Momenteel zit er een 15.6inch WXGAHD LED Truelife scherm in

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En dat is 1366*768?

Je kan het scherm zo vervangen door een willekeurig exemplaar. Kost ongeveer €70 op ebay. Een 1080p scherm kost een paar tientjes meer, maar dan heb je wel de juiste kabel nodig.

Google eens op het typenummer van het scherm. Dat staat achterop. Zo haal je hem uit elkaar:
YouTube: ‪Dell studio 1555, 1564, 1764 and inspiron 15R Screen Replacement/Repair‬‏

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 06-07-2011 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 16:14:
En dat is 1366*768?

Je kan het scherm zo vervangen door een willekeurig exemplaar. Kost ongeveer €70 op ebay. Een 1080p scherm kost een paar tientjes meer, maar dan heb je wel de juiste kabel nodig.

Google eens op het typenummer van het scherm. Dat staat achterop. Zo haal je hem uit elkaar:
YouTube: ‪Dell studio 1555, 1564, 1764 and inspiron 15R Screen Replacement/Repair‬‏
Ja dat is 1366x768.
Ebay hmmm is dat betrouwbaar?

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Voor low-quality schermen wel. De goede schermen zou ik niet op ebay bestellen omdat je vaak een "compatible" rukpaneel krijgt. Maar die heb je nu ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
Nou vanavond nog een vervangend scherm bij mij in de stad wezen halen. Was iets duurder als ebay (€85) maar wist ik in ieder geval zeker dat ik er een had
Het paneel is precies het zelfde en heeft geen dode pixels. Gelukkig was het vervangen ook een eitje.
En is diegene weer een gelukkig mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Laatst online: 10:14
Nadat ik mijn 1558 voor de 3de keer heb laten reparen (vanwege een ongelooflijk hoge piep uit de hdd) loopt hij nu best lekker. Alleen vraag ik me af, soms speel ik wel eens een potje Starcraft 2. De instellingen gaan netjes op medium, resolutie 1920x1080. Draait perfect, tot de volgende keer dat ik het opstart. Het draait ineens ongelooflijk langzaam en is alleen nog op low settings speelbaar. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? De 5470 is geen beste kaart maar wisselende prestaties is wel erg raar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Vaag. Het enige wat ik kan bedenken is een bug in de drivers. Heb je de nieuwste (11.7 denk ik?) al eens geprobeerd te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Laatst online: 10:14
Nee dat heb ik nog niet gedaan! Ga is dat is even nakijken, heb eigenlijk al die tijd op die standaard dell drivers uit februari? 2010 gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-05 10:00
psychonetics schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 15:07:
[...]
Heb je, toen je de laptop open had, misschien gekeken of je de graka ook kunt upgraden?
In mijn vriendin haar laptop zit dezelfde kaart (en is ook de studio 15) namelijk.

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
Sneezzer schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 14:15:
[...]

Heb je, toen je de laptop open had, misschien gekeken of je de graka ook kunt upgraden?
In mijn vriendin haar laptop zit dezelfde kaart (en is ook de studio 15) namelijk.
De GPU zit op het moederbord vastgesoldeerd en is dus enkel samen met moederbord te vervangen.

[ Voor 6% gewijzigd door jacobras op 14-07-2011 15:40 . Reden: Typefout :@ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Klopt. Upgraden is ook niet verstandig met de relatief magere heatsink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefSybo
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Mijn zusje heeft een 1535 waarvan het linkerscharnier kapot is. In dat scharnier lopen een aantal kabeltjes, waarvan er nu 1 los zit. Zie de foto's (klikbaar):

Afbeeldingslocatie: http://stefsybo.nl/pub/pictures/IMG_2554_thumb.JPG
Afbeeldingslocatie: http://stefsybo.nl/pub/pictures/IMG_2556_thumb.JPG

Het losse kabeltje is het dunste met een oranje, blauwe, gele en groene ader. Nu is de WiFi-ontvangst van deze laptop zeer belabberd. Is dit toevallig de verbinding naar de WiFi antennes? En zo ja, is dit nog te repareren of kan ik het beste gewoon een USB WiFi stickje halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is inderdaad de wifi kabel.

Maar geen nood: door het andere schanier loopt de kabel van de WAN kaart. Ik denk dat je de kabeltjes kunt omwisselen. Dan bedoel ik deze 3:
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/deaa61fc1a.jpg

Ik heb overigens geen idee of dat gaat werken. Maar het lijkt mij het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36704

Wie kan mij helpen, ik heb 2 jaar teurg een dell studio 15 met vista home en win7 home upgrade aangeschaft. Netjes windows7 over vista gezet en geen probleem. Nu, 2 jaar later, heb ik na een HD wissel, Windows7 opnieuw geinstalleerd maar nu zonder eerst vista erop te zetten. Dit werkt, ook op aan raden van Dell. Alleen nu dien ik met windows7 opnieuw te activeren, alleen ik heb alleen de Key van Vista Home. Volgens dell zat er toendertijd ook bij de windows7 upgrade een key (Klopt dit??). Deze kan ik helaas nergens meer vinden.

Kan ik nu toch nog mijn windows home prem. activeren? Of dien ik eerst te formateren en eerst vista en dan de win7 upgrade te installeren. Volgens Dell dien ik ,indien ik de code niet meer heb, een nieuwe complete win7 aan te schaffen. (upagrade versie zou niet meer bestaan namelijk). Microcsoft ook gebeld, maar daar kom ik niet verder met dat automatische menu..

Wie weet raad??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kijk onder de batterij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daar staat de originele "vista home", niet de "upgrade windows7" key, en wordt dus ook niet gepakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ah zo.

Heb je bij dell de windows 7 upgrade aangeschaft? (als in: gratis ex. verzend en handelingskosten...) In dat geval moet je een code hebben gekregen van dell. Als je dit kwijt bent.. pech denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 02:03:
Ah zo.

Heb je bij dell de windows 7 upgrade aangeschaft? (als in: gratis ex. verzend en handelingskosten...) In dat geval moet je een code hebben gekregen van dell. Als je dit kwijt bent.. pech denk ik.
De vraag is ook, stel ik formateer weer alles en zet eerst vista erop met key, en doe daarna de upgrade windows7, heb ik dan ook een key nodig, of is dan de oem dell vista key voldoende?
Ik kan me namelijk niet herrineren dat toendertijd wel een key heb moeten invullen..

Op verschillende forums lees ik dat dit in de bios geregeld is bij Dell. Klopt dit? Ik zie niets hiervan in de bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:12
Anoniem: 36704 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 02:45:
[...]

De vraag is ook, stel ik formateer weer alles en zet eerst vista erop met key, en doe daarna de upgrade windows7, heb ik dan ook een key nodig, of is dan de oem dell vista key voldoende?
Ik kan me namelijk niet herrineren dat toendertijd wel een key heb moeten invullen..

Op verschillende forums lees ik dat dit in de bios geregeld is bij Dell. Klopt dit? Ik zie niets hiervan in de bios.
Grote OEM fabrikanten maken vaak gebruik van System Locked Preinstallation. Je ziet daar niets van in de BIOS, maar als je je computer start wordt een string uit je OEM BIOS installatie files gechecked met informatie in je BIOS. Als die string matched heb je geen product key en activatie nodig, match de string niet dan moet je een product key invullen. Je OS is zo dus gelocked aan je moederbord.

In het verleden heb ik zo wel eens een nieuwe XP installatie CD gemaakt voor m'n Acer laptop. Eerst een schone XP installatie CD gedownload, en dan de OEM BIOS files op de CD vervangen met die op m'n Acer laptop stonden. Met die installatie CD hoefde ik dan ook geen product key in te vullen of activatie te doen. Dat gaat dan auomatisch.

Ik heb geen ervaring met upgraden van m'n OS, en in hoeverre de product keys her te gebruiken zijn. Vaak is de product key die op de sticker staat ook niet de product key die je werkelijk gebruikt. Als ik iets herinstalleer check ik altijd even met een programmaatje als SIW welke product key er eigenlijk gebruikt wordt. Die product key gebruik ik dan ook weer voor de herinstallatie, niet die op de sticker staat. Maar ja, als je alles al geformatteerd hebt is die informatie nu natuurlijk weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 09:13
[...]

Bij mij staat zit de sticker met de code op het hoesje waarin je de upgrade cd hebt gekregen. (dat papieren/plastic hoesje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat werkt dus alleen bij de windows die je erbij hebt besteld. Een upgrade word niet in het bios opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
Na 2 jaar is de laptop toch wel toe aan vervanging geloof ik.
Crysis 2 loopt bijna niet, erg jammer aangezien het een leuk spel is.
Zal ook wel crysis 2 liggen omdat je geen custom settings meer kan doen. :(

Of weet iemand hier misschien een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja. Een nieuwe kopen met een goede grafische kaart. De studio lijn is nooit ontworpen om te gamen. Althans. Niet op de hoogste settings.

Je kan ook een ViDock in elkaar knutselen: http://forum.notebookrevi...y-vidock-experiences.html

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 22-07-2011 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 17:29:
Ja. Een nieuwe kopen met een goede grafische kaart. De studio lijn is nooit ontworpen om te gamen. Althans. Niet op de hoogste settings.

Je kan ook een ViDock in elkaar knutselen: http://forum.notebookrevi...y-vidock-experiences.html
Bedankt voor die link!
* jacobras voegt link toe aan zomerprojectnominatielijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Vandaag, meer dan een jaar nadat ik mijn laptop heb ontvangen, krijg ik papieren over die accidental damage-garantie binnen via de post. Geen flauw benul wat er allemaal instaat, want alles is in het Frans 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Bv202 op 25-07-2011 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Beter laat dan nooit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:43
Oh zoiets kreeg ik ook toen de garantie bijna afliep. Volgens mij willen ze dat je de garantie verlengt ;)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldme
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-05-2024
Anoniem: 36704 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 00:36:
Wie kan mij helpen, ik heb 2 jaar teurg een dell studio 15 met vista home en win7 home upgrade aangeschaft. Netjes windows7 over vista gezet en geen probleem. Nu, 2 jaar later, heb ik na een HD wissel, Windows7 opnieuw geinstalleerd maar nu zonder eerst vista erop te zetten. Dit werkt, ook op aan raden van Dell. Alleen nu dien ik met windows7 opnieuw te activeren, alleen ik heb alleen de Key van Vista Home. Volgens dell zat er toendertijd ook bij de windows7 upgrade een key (Klopt dit??). Deze kan ik helaas nergens meer vinden.

Kan ik nu toch nog mijn windows home prem. activeren? Of dien ik eerst te formateren en eerst vista en dan de win7 upgrade te installeren. Volgens Dell dien ik ,indien ik de code niet meer heb, een nieuwe complete win7 aan te schaffen. (upagrade versie zou niet meer bestaan namelijk). Microcsoft ook gebeld, maar daar kom ik niet verder met dat automatische menu..

Wie weet raad??
Heb ooit eens een proggi gehad waarmee je allerlei dingen kon uitlezen ook de Windows key, dit was met windows XP geen idee of dit ook met windows 7 werken gaat.

http://www.tech-notes.nl/...ienummer-achterhalen.html
of iets van Sissoft

[ Voor 5% gewijzigd door ronaldme op 25-07-2011 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-05 13:14
Ik zit ondertussen ook al een tijdje met een Studio 1458 waar het scherm niet van werkt. Ben blij dat ik tegen deze thread aan ben gelopen, het lijkt niet al te moeilijk om het scherm te vervangen. Maar ik vroeg me af: is er binnen Nederland geen leverancier van laptop schermen? Die verzendkosten op eBay zijn toch wel erg hoog.

Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Je bent alsnog goedkoper uit via ebay denk ik. In nederland zitten zo goed als geen leveranciers.

Geen kwaliteitsschermen op ebay bestellen overigens. In de kleine lettertjes staat altijd dat ze een compatibel scherm mogen leveren als ze geen stock hebben. Wat dus altijd het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Laatst online: 10:51
Tweakers,

Weet iemand raad met mijn probleem?
Heb me laptop laatst laten vallen en is er stuk afgebroken....

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2433sat.jpg
*Pic gebruikt van hier boven :$

Het gedeelte wat hier omcirkeld is!
Nu is mijn vraag, is dit te vervangen of moet ik aan de gang met seconde lijm....?

-Tevens nog een vraag, mijn adapter is overleden maar mijn garantie termijn is ook afgelopen?
Kan ik dan nog bij Dell een nieuwe adapter claimen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Is dat een 155x?

Gewoon een nieuwe cover bestellen. Uhm. http://cgi.ebay.com/DELL-...ain_0&hash=item3a5f451ba5 denk ik.

De adapter van mijn broer was ook plots stuk na de garantie. Zonder problemen een nieuwe gekregen.
Servicetag bij de hand houden (staat onderop de laptop) en dell bellen. De studio lijn is weg, dus ik zou de xps lijn bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 16:01:
Is dat een 155x?

Gewoon een nieuwe cover bestellen. Uhm. http://cgi.ebay.com/DELL-...ain_0&hash=item3a5f451ba5 denk ik.

De adapter van mijn broer was ook plots stuk na de garantie. Zonder problemen een nieuwe gekregen.
Servicetag bij de hand houden (staat onderop de laptop) en dell bellen. De studio lijn is weg, dus ik zou de xps lijn bellen.
Bedankt voor je snelle reactie :)
Maar denk dat ik genoeg heb aan deze: http://cgi.ebay.com/NEW-D...ain_0&hash=item4a9d30d403

Het is trouwens een studio 1555.

Maar had gister DELL gemaild en kreeg ik doodleuk een mail terug van uw garantie is verlopen...
Tja dat weet ik zelf wel maar je dient na de garantie periode gewoon een deugelijk product te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343358

Ik zou bellen. Als je mailt maak je het ze heel gemakkelijk om te weigeren, zo'n zakelijke opstelling zullen ze aan de telefoon minder snel hebben denk ik. Verschilt ook net wie je aan de lijn krijgt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Anoniem: 343358 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 18:24:
Ik zou bellen. Als je mailt maak je het ze heel gemakkelijk om te weigeren, zo'n zakelijke opstelling zullen ze aan de telefoon minder snel hebben denk ik. Verschilt ook net wie je aan de lijn krijgt natuurlijk.
Of de verkeerde aan de mail getroffen... Maar zou morgen wel even bellen naar die gasten ;)
Weet iemand zo gouw even welk nummer daar voor nodig heb of moet ik maar even op de DELL site kijken?

Edit: Opnieuw gemaild en morgen even bellen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Chris89 op 29-07-2011 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:27

Archimond

Lopende Helpdesk

Het is een bekent probleem met Dell Studio. Er stond eerst een gedeelte op wikipedia daarover, maar is nu weggehaald. Op de eerste link zie je nog een gedeelte van de tekst: http://www.google.nl/sear...6l0l5l0l0l109l109l0.1l1l0
Dell wilt het niet toegeven dat het een massale design fout is van hun.

Hier is een filmpje hoe ze een nieuwe erop zetten: YouTube: ‪Dell Studio 1750 Hinge Repair - Part 1 of 4‬‏ - YouTube

Meer info over garantie afdeling van iemand anders: http://en.community.dell..../p/19367501/19833029.aspx

Als je om een nieuwe Dell voedings adapter vraagt. Zorg ervoor dat je naar de nieuwe kleinere PA-3E (90Watt) versie.
De oude PA-10, PA-13 enz hebben allemaal het probleem dat na een paar jaar oprollen de stroomdraden binnen losraken: http://www.laptops-batter...t-be-determined-solution/

Ik had vroeger 4 jaar met een Dell PA-10 stroom adapter gedaan, door de dunne stroomdraad niet te strak om te buigen en vast te binden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik vond het al meteen een rare constructie. Een plastic kapje wat je er zo afklinkt. Op de hoek van de laptop :? Als je hem bij wijze van spreken van 20cm laat vallen breekt hij af alsof het boter is. Ik vind de bouwkwaliteit toch het enige zwakke punt van deze laptop.

Trouwens. Je kan hem het snelte op deze manier repareren:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychonetics
Chris, je hebt recht op een nieuwe adapter van Dell. Mocht dat niet lukken, dan heb ik eventueel ook nog een adapter voor je (nooit gebruikt). Mijn adapter had het namelijk ook begeven (een paar dagen voordat de garantietermijn zou aflopen), daarna een nieuwe gekocht en eentje van Dell gekregen. En nu dus eentje over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 11:00:
Ik vond het al meteen een rare constructie. Een plastic kapje wat je er zo afklinkt. Op de hoek van de laptop :? Als je hem bij wijze van spreken van 20cm laat vallen breekt hij af alsof het boter is. Ik vind de bouwkwaliteit toch het enige zwakke punt van deze laptop.
Maakt jouw Studio niet continu een gigantisch blaasgeluid? Mijn fan begint een minuutje na opstarten te draaien op (ik schat) 80-85% en dat houdt niet meer op, ook niet na mijn eerdere pogingen (stofvrij maken van fan hielp maar een klein beetje). Dat vind ik toch wel een vervelender probleem.
Bekend probleem helaas.

Bouwkwaliteit van de Studio vind ik wel redelijk, al lijkt de constructie bij de hoek van de laptop inderdaad wat aan de zwakke kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee. De fan staat meestal uit.

Ik was nog van plan hem te repasten maar, wat schiet ik daarmee op? De fan is al stil...

Ik heb wel de 1555 met undergevolte P8600. De 1557 met quad is inderdaad rampzalig, en de 1558 met i3/i5 zal ook wel minder zijn qua hitte.

Probeer eens aan het vinkje van ATI powerplay te rommelen. Ik had gehoord dat dat de raarste dingen verhelpt.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 30-07-2011 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:33

Sabbi

je denkt aan mij.

Het is inderdaad een bekend probleem van laptops dat als je ze laat vallen ze stuk gaan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter

Nee hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:48
jacobras schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 11:11:
[...]

Maakt jouw Studio niet continu een gigantisch blaasgeluid? Mijn fan begint een minuutje na opstarten te draaien op (ik schat) 80-85% en dat houdt niet meer op, ook niet na mijn eerdere pogingen (stofvrij maken van fan hielp maar een klein beetje). Dat vind ik toch wel een vervelender probleem.
Bekend probleem helaas.

Bouwkwaliteit van de Studio vind ik wel redelijk, al lijkt de constructie bij de hoek van de laptop inderdaad wat aan de zwakke kant.
Mijn fan-probleem komt door zeer slechte thermische geleiding. Nu heb ik dat geprobeerd op te lossen met Arctic Silver 5 op de CPU en 1mm Phobya thermal pads op de GPU maar nog steeds schiet de temperatuur in een halve seconde met 20 graden omhoog (en blijft dan gestaag stijgen).
Ik krijg het gewoon niet voor elkaar de warmte goed af te voeren naar de heatsinks, ook al lijkt alles perfect te zitten ;( Heb al thermal pads van 0,5 en 2mm geprobeerd op de GPU en de druk verhoogt op de CPU (koelpasta werd niet goed verdeeld).

Iemand zelfde ergernissen en misschien een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Archimond schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 10:05:
Als je om een nieuwe Dell voedings adapter vraagt. Zorg ervoor dat je naar de nieuwe kleinere PA-3E (90Watt) versie.
Der liggen er hiervan 2 bij mij thuis maar 1tje die heeft het spontaan begeven en die andere zie ik de een rood en blauw en aarde draadje lopen.... Niet echt kwaliteit dus die dingen :S
Tevens nog geen reactie gehad van DELL..... Zucht wordt zo moe van die gasten he....

@Archimod & @Darkstone

Bouwkwaliteit van die zijkanten is echt belachelijk slecht te noemen inderdaad.... :X
10cm van het bed af was al genoeg inderdaad....

***Even een andere vraag***

Zijn der mensen met zon lichtgevend toetsenbord?? Heb iemand daar fotos van en waar kan je die bestellen??
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
http://www.gemwon.com/ShowProduct.aspx?ID=2373, maar geen stock zoals altijd... probeer ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Wil je der eens een foto van maken in het donker? Wil even weten of het toegevoegde waarde voor me heeft of niet....

Is dit dat lichtgevende keyboard:
http://cgi.ebay.com/Keybo...m2eb3e3369f#ht_884wt_1107

[ Voor 22% gewijzigd door Chris89 op 04-08-2011 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is m ja.

Voor het effect, zie google: http://www.google.com/sea...n&tab=wi&biw=917&bih=1023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 317445

M'n delletje is nu sinds gisteren met opstarten supertraag, en wanneer ik verder wil gaan, internet bijvoorbeeld opstarten, doet ie niks tot super traag wel iets, oftewel de laptop is super traag. Wou zonet ook even virusscanner doen, wnr ik wil beginnen reageert ie niet!
Hoe kan dit?
Ik heb in het verleden wel kast gehad van bluescreen. Meerdere keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
RAM vol?
hdd stuk?
Een process van 100% cpu gebruikt?

Zomaar een greep uit het assoirement :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212326

Mijn dell studio 1558 (dus met de i7) heeft al behoorlijk een mooie prestatie geleverd en ben er nog steeds erg over te spreken. Nooit echte klachten gehad.

Alleen wat ik de laatste tijd steeds meer merk (ik heb de laptop nu 1 jaar) is dat de fan raar doet. Hij gaat steeds vaker in een keer heel hard blazen? En ik heb hem soms gewoon aanstaan op de tafel zonder dat ie echt iets doet en in het begin is ie gewoon netjes stil maar hoe langer hij daar niks staat te doen gaat ie soms een in keer op volle toeren draaien??

Ik heb hier sinds een maand of 3 last van daarvoor heeft ie nooit zo raar gedaan?

Iemand een idee, of is er een fancontrol programmatje van dell waar ik het kan regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Er bestaan geen fancontrol programma's voor de studio 15 reeks.

Ik zou proberen de fan eens schoon te maken. Even flink blazen of met de compressor erdoorheen, vaak zit er na een jaar aardig wat stof in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:10
De fan van mijn Studio 1535 (alweer 3 jaar oud) heeft het ineens ook. Normaal hoorde je de fan nooit eigenlijk, maar nu draait de fan best vaak op 100%. Als ik de laptop dichtklap of in de hoek waar de fan zit knijp, dan gaat de fan weer op z'n normale toerental draaien...
Als ik met Everest naar de temps kijk zijn die gewoon goed:30-35 graden. De laptop voelt ook helemaal niet warm.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:48
denniskrol schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:04:
De fan van mijn Studio 1535 (alweer 3 jaar oud) heeft het ineens ook. Normaal hoorde je de fan nooit eigenlijk, maar nu draait de fan best vaak op 100%. Als ik de laptop dichtklap of in de hoek waar de fan zit knijp, dan gaat de fan weer op z'n normale toerental draaien...
Als ik met Everest naar de temps kijk zijn die gewoon goed:30-35 graden. De laptop voelt ook helemaal niet warm.
Probeer eens je CPU te stressen en check hoe snel de temperatuur stijgt. Ditzelfde heeft mij studio 1558 met i5 (koelpasta en thermal pads waren uitgedroogd) waarbij het idle een normale temperatuur had maar bij een beetje stress al binnen enkele seconden 30 a 40 graden hoger zat.
Vervangen van koelpasta was geen succes, zit akelig bevestigd en is allemaal vrij klein en fragiel. Zie mijn voorgaande post..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
Hm, mijn Studio 15 heeft sinds vanavond last van random lock ups. Het probleem is een beetje gaar: het lijkt alsof de harde schijf plots niet meer toegankelijk is (booten gaat nog prima). Ik zit vrolijk te surfen en plots als ik een nieuw tab open kan ik de url intypen maar gebeurd er verder niets. Als ik een cmd-venster open heb staan en bijvoorbeeld fsutil doe blijft het hangen.

In Chrome kan ik echter wel alle openstaande pagina's gewoon doorscrollen (vanuit intern geheugen dus). Ook taakbeheer wat open staat kan ik op het laatste tabje na prima bekijken en blijft ook gewoon werken. Kan echter geen nieuwe applicaties starten.

Nou heb ik een Intel 320 SSD die last schijnt te hebben van een bug dat de controller opeens nog maar 8 MB als grootte teruggeeft. Misschien ligt het daaraan, alleen vraag ik me af waarom ik het niet tijdens booten heb.

* jacobras slingert de backup nog even extra aan.

[ Voor 18% gewijzigd door jacobras op 26-08-2011 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Lijkt mij een kapotte HDD inderdaad. Met de dvd die je erbij hebt gekregen? kan je een hardware test starten, als je de resultaten daarvan doorspeelt aan dell sturen ze een nieuwe op.

Ik heb trouwens koelpasta besteld nav volgende team fortress 2 sessie:..
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sy6JJ7RBhP1Jxcn5YeXDo3q9/full.png

De fan lijkt de laatste paar dagen merkbaar vaker aan te spinnen. Redelijk irritant.

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 26-08-2011 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 00:40:
Lijkt mij een kapotte HDD inderdaad. Met de dvd die je erbij hebt gekregen? kan je een hardware test starten, als je de resultaten daarvan doorspeelt aan dell sturen ze een nieuwe op.
Mijn laatste zin was wat slecht verwoord: ik heb er een Intel 320 SSD à 80 GB in zitten. Die heeft in sommige gevallen last van 'n bug waardoor de controller zegt dat de SSD nog maar 8MB groot is. Misschien is dat ook bij mijn exemplaar, al lijkt het niet precies hetzelfde als de bug.
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 00:40:
Ik heb trouwens koelpasta besteld nav volgende team fortress 2 sessie:..
[afbeelding]

De fan lijkt de laatste paar dagen merkbaar vaker aan te spinnen. Redelijk irritant.
Mijn fan lijkt de laatste dagen helemaal niet meer te zakken. Eerst ging 'ie nog wel eens wat zachter draaien. Waar ga je die koelpasta voor gebruiken? Is de processor direct toegankelijk?

[ Voor 14% gewijzigd door jacobras op 26-08-2011 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jacobras schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 00:53:
[...]

Mijn laatste zin was wat slecht verwoord: ik heb er een Intel 320 SSD à 80 GB in zitten. Die heeft in sommige gevallen last van 'n bug waardoor de controller zegt dat de SSD nog maar 8MB groot is. Misschien is dat ook bij mijn exemplaar, al lijkt het niet precies hetzelfde als de bug.
misschien is je SSD wel stuk. Dat zou raar zijn, volgens mij is de intel controller met ruime afstand de meest betrouwbare SSD die je kan krijgen, dat zal ook wel de reden zijn geweest om hem te kopen.
Mijn fan lijkt de laatste dagen helemaal niet meer te zakken. Eerst ging 'ie nog wel eens wat zachter draaien. Waar ga je die koelpasta voor gebruiken? Is de processor direct toegankelijk?
Nee :X In het kort, je moet het volgende verwijderen, in deze volgorde.

hdd
toetsenbord
wifi kabels
palmrest
optical drive
moederbord

Vervolgens kan je de heatsink van het mobo afschroeven. Trek er maar een avondje voor uit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 00:59:
[...]
misschien is je SSD wel stuk. Dat zou raar zijn, volgens mij is de intel controller met ruime afstand de meest betrouwbare SSD die je kan krijgen, dat zal ook wel de reden zijn geweest om hem te kopen.
Dat klopt! Las verhalen van Vertex'en die problemen hadden en las dat de Intel-serie het betrouwbaarst was. Heb er ook een in m'n htpc zitten.
Nee :X In het kort, je moet het volgende verwijderen, in deze volgorde.

hdd
toetsenbord
wifi kabels
palmrest
optical drive
moederbord
I know, heb m'n Studio al meerdere malen uit elkaar gehaald (en hier gepost, onthoud mij eens! :+). Zal aan late tijdstip liggen dat ik wat onduidelijke vragen stel :P
Vervolgens kan je de heatsink van het mobo afschroeven. Trek er maar een avondje voor uit. ;)
Dat bedoelde ik, of de heatsink los te schroeven is. Voor hetzelfde geld zit 'ie vastgesoldeerd.

Overigens is enige manier op opnieuw op te starten: power button vasthouden. Start - afsluiten werkt niet. Vanavond al 8x moeten doen, eerder nooit last van gehad.

[ Voor 7% gewijzigd door jacobras op 26-08-2011 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nope, gewoon met schroeven volgens de manual.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-05 11:39
Ik heb de laatste tijd dat ik soms deze melding te zien krijg:
Afbeeldingslocatie: http://i932.photobucket.com/albums/ad164/PieterAelse/Webcam_1.png

Wat ik zo zie is het de webcam die blijkbaar los contact heeft ergens.
Want die doet het soms wel, en soms weer niet..
Apparaatbeheer:
Afbeeldingslocatie: http://i932.photobucket.com/albums/ad164/PieterAelse/Webcam_2.png

Iemand een idee waar het aan kan liggen? Waar een los contact zou kunnen zitten bijvoorbeeld?
Heb er niet erg veel last van, maar als het easy to fix is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Waarschijnlijk een kabelbreuk of het stekkertje van de webcam binnen het scherm wat los zit. Ga er maar niet vanuit dat het makkelijk te fixen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
Even een update over mijn SSD die raar deed; na een firmware update ben ik het probleem gelukkig niet meer tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Ik maak me ondertussen toch wel zorgen (voornamelijk door die verschrikkelijk luide en storende fan) over de temps. Zijn deze normaal (normaal gebruik):
Afbeeldingslocatie: http://img820.imageshack.us/img820/8756/tempsf.png

CPU ligt altijd rond de 60 graden, GPU ook. Het is voornamelijk de GPU waar ik me zorgen om maak: bij het bekijken van een aflevering van een serie in SD kwaliteit, gaat deze naar 70-72 graden. Bij het bekijken van 720p-materiaal ligt dit ongeveer even hoog. Zijn dit te hoge waardes?

Ik heb gehoord dat je zowat heel de laptop uit elkaar moet halen voor je aan de fan kunt komen; dat zelf doen zie ik toch niet echt zitten :p

[ Voor 5% gewijzigd door Bv202 op 06-09-2011 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Prima temps alhoewel wat hoog voor idle.

Het gaat voornamelijk om de temps in load. Als die prima zijn is er niets aan de hand. Alhoewel, een repaste kan helpen om de temperatuur naar beneden te brengen.

Trouwens, volgens mij is mijn koelpasta in de post verloren.. Ik ga eens mailen.

• Bv202
Ik zou dringend Windows 7 moeten herinstalleren, maar heb geen DVD meegekregen bij de aankoop van de laptop. Er is een manier om Windows 7 legaal te herinstalleren? Ik zie ook nergens een recovery-partitie ofzo...

Topicstarter
Torrents zijn legaal. http://www.mydigitallife....ssional-and-home-premium/ is ook handig.

• Bv202
Bedankt, maar kan ik dan ook ergens de OEM key vinden...?

Topicstarter
Onder de batterij.

• Bv202
Aha, bedankt. Da's ook goed verborgen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Op deze manier lukt het niet...

Ik wil gewoon een Nederlandstalige versie van Windows 7 Home Premium (of Professional) 64-bit, want daar heb ik een legale key voor (Professional heb ik via MSDNAA). Ik dacht gewoon de Professional via MSDNAA te downloaden en dan het language pack te installeren, maar nu lees ik dat die language packs niet eens werken (tenzij je Ultimate hebt).

Ik vind wel genoeg iso's van de NL versie, maar dat zijn allemaal bewerkte iso's weer illegale activaties op staan - ik heb de originele .iso nodig, geen illegale versies.

Dit slaat echt nergens op - ik wil gewoon een legale Windows gebruiken (waar ik voor heb betaald!) en dat gaat niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik word er ook gek van inderdaad... Waarom pleurt microsoft niet gewoon alle ISO's vrij downloadbaar op het web? Makes no sense.
Je kan ook http://www.froggie.sk/ gebruiken, maar.. gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Heb je ervaring met die tool? Werkt deze goed?

Ik snap ook niet waarom ze language packs op MSDNAA beschikbaar stellen als je die niet kunt gebruiken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:47
Ik heb nu al ruim 2,5 jaar een Studio 15 (1537) in mijn bezit :) , maar de accu is nogal gaar dus die gaat vervangen worden voor een 9-cell van eBay (pakweg 50 euro incl. verzendkosten).

Ook heb ik per ongeluk een toetsje gemold van mijn toetsenbord, de non-backlit versie. Kan ik zonder extra rompslomp deze vervangen voor een backlit versie? Dat wil zeggen de hele toetsenbord, niet alleen de afgebroken toets :p

[ Voor 9% gewijzigd door Beerkeeper op 09-09-2011 09:50 ]

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:10
Beerkeeper schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 09:49:
Ik heb nu al ruim 2,5 jaar een Studio 15 (1537) in mijn bezit :) , maar de accu is nogal gaar dus die gaat vervangen worden voor een 9-cell van eBay (pakweg 50 euro incl. verzendkosten).
Ik had (ook) een Chinese 9 cell accu van 50 euro. In het begin ging die netjes 3,5 uur mee (studio 1535). Nu, na 1 jaar, nog 1:40 uur :D
Ook heb ik per ongeluk een toetsje gemold van mijn toetsenbord, de non-backlit versie. Kan ik zonder extra rompslomp deze vervangen voor een backlit versie? Dat wil zeggen de hele toetsenbord, niet alleen de afgebroken toets :p
Gaat perfect, je kan eventueel de service manual op de Dell site vinden.

There is no place like 127.0.0.1

• ovigo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-12-2024
Ook zojuist een backlit toetsenbord in mijn laptop gezet past en werkt perfect, alleen klinkt het toetsenbord wat hol, volgens mij omdat het toetsenbord net een mm breder is dan het oude ofzo en dus een heel klein beetje bol staat ondanks het terugbuigen voor monteren.
Nog een verschil trouwens: Fn-toets en de F-toetsen zijn niet meer blauw. Boeit weinig, en bovendien had ik natuurlijk het functietoetsgedrag al omgezet. (F-toetsen onder een combinatie 8)7 )

Offtopic: Prima verwerking via Ebay trouwens.

[ Voor 23% gewijzigd door ovigo op 10-09-2011 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Hoe warm mag zo'n CPU worden onder load? Net even PCMark 7 gedraaid, maar ik heb geen nauwkeurig resultaat... Open Hardware Monitor kan geen temperaturen hoger dan 99 graden weergeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TJMAX. Welke dat is kan je op de site van intel terugvinden, voor mijn processor 105°. Al heb ik hem nog nooit hoger gezien dan 60°.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Dus als mijn i5 520m na een paar minuten onder 100% belasting al 100 graden bereikt, is dat dan een probleem? Of is dit acceptabel.

Dus de jouwe geraakt niet boven 60 graden onder belasting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat zou je kunnen interpreteren als een probleem ja.

Er is trouwens een groot verschil tussen mijn processor die onder full load met undervolt 15w verbruikt, en jouw processor die het dubbele doet. Een repaste kan helpen.

Over repastes gesproken. Mijn koelpasta is nog steeds niet binnen, ik ga maar even mailen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Pff, als ik daar zelf verstand van had... :p

Zijn er hier nog mensen met een i5 520m en een HD5470? Welke temps halen jullie (zowel idle als load)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-12-2024
Ik heb zelf een i5 430m en de HD4570, dus een warmere videokaart in principe, kom onder volledige load rond de 80 uit, zit nu onder semi-idle (msn en FF) op 49/40 voor de cores van mn CPU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes
De monitor van mijn Dell Studio 1458 is al een hele tijd stuk en ik heb sinds gisteren eindelijk het vervangende scherm uit China binnen. Ik vanavond vrolijk het oude scherm eruit, nieuwe scherm erin. Allemaal heel simpel.

Zodra ik op de power-knop druk geeft de laptop een aantal piepjes (te snel om precies te tellen) en een flashende cursor links boven in. Dit gaat zo door tot ik weer op de power-knop druk. Dan komt er heel even het begin van POST voorbij op het nieuwe scherm, en daarna gaat de laptop uit, want ik heb natuurlijk op de uit-knop gedrukt. :+

Ik heb nu de oude kapotte monitor er weer in gezet en nu werkt de laptop gewoon weer fijn met de externe monitor. Op de een of andere manier is het scherm dat ik heb gekregen dus niet compatibel met de studio 1458. Maar hij doet het wel! Dat ene moment zie ik dan toch wel gewoon de POST op het scherm verschijnen. Ik snap dus niet zo goed wat het probleem is.

Weet iemand raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is raar. Ik heb nog nooit gehoord dat een monitor niet compatibel is. LVDS is LVDS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:58
Klinkt misschien stom maar is het scherm wel echt voor jouw laptop gemaakt?

Gebeurt helaas wel vaker dat er geadverteerd wordt met model X maar dat je een product thuiskrijgt wat net even anders is en voor model X2 bestemd is.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes
@Darkstone: wat is LVDS precies?

@naaitsab: tja, dat weet ik ook niet. Ik heb gewoon een goedkope van Ebay gehaald, de seller had wel een goede feedback-score en adverteerde dit scherm als zijnde compatibel met de studio 1458.

Misschien dat ik de seller maar eens ga emailen.

[ Voor 13% gewijzigd door Johannes op 18-09-2011 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Low voltage differential signaling. Dat 40-pollige kabeltje wat je aansluit (30 pin voor CCFL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes
Ah, ok. Ik zie trouwens in de manual nu dat 6 piepjes video BIOS failure is en 8 piepjes LCD failure. Ik kon niet precies onderscheiden hoeveel het er waren, maar ik denk eerder 6 dan 8. Ik ben niet helemaal up to date met hoe het er binnen schermen aan toe gaat... zou het kunnen dat het video BIOS dus niet compatible is met het nieuwe scherm?

Ik zit nu ook maar te gokken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Bios update uitvoeren?

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Fuck. Het lampje op mijn adapter komt na anderhalf jaar opeens op het idee om weer te gaan branden ;(

Tijd voor tape...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Anoniem: 303530 schreef op zondag 18 september 2011 @ 23:58:
Fuck. Het lampje op mijn adapter komt na anderhalf jaar opeens op het idee om weer te gaan branden ;(

Tijd voor tape...
Lampje ? Die blauwe ring bedoel je ? :+
Gewoon een schroevendraaier erin jassen :7

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die blue ring of awakening, ja. Ik kan niet slapen met dat ding aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes
Helaas, het is al de nieuwste: A07.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Anoniem: 303530 schreef op maandag 19 september 2011 @ 00:45:
Die blue ring of awakening, ja. Ik kan niet slapen met dat ding aan.
:9
Ik slaap altijd met het dakraam gordijn open en verschillende lichtjes van mn wekker en stand-by spul :+
Dus ik stoor me er totaal niet aan :p
Johannes schreef op maandag 19 september 2011 @ 06:18:
Helaas, het is al de nieuwste: A07.
Hmm dan zit ik toch te denken aan een verkeerd scherm.

Weet je zeker dat alles goed aangesloten is en er geen extra koppelstukje bij die nieuwe tussen zit of evt mist en bij de oude er wel opzit?

[ Voor 34% gewijzigd door naaitsab op 19-09-2011 09:31 ]

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-05 11:39
Deze week een caddy besteld want ik ga mijn Dell 1555 upgraden met een SSD! (en dvdbrander eruit om plaats te maken dus).
Zodra hij binnen is wordt de SSD besteld, zoals het er nu naar uit ziet zal het een Crucial M4 64GB worden.
Dan eindig ik met een 64GB SSD voor boot en een 500GB 7200rpm HDD voor data :)

Tevens heb ik ook een externe behuizing besteld, voor een paar dollar, met het idee om de dvdbrander eventueel extern te kunnen gebruiken. Nu bedacht ik me alleen; het is een slot-loading drive. Hoe gaan we die extern ejecten? :P (alleen via software mogelijk dan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
Pieterke schreef op maandag 19 september 2011 @ 13:08:
Tevens heb ik ook een externe behuizing besteld, voor een paar dollar, met het idee om de dvdbrander eventueel extern te kunnen gebruiken. Nu bedacht ik me alleen; het is een slot-loading drive. Hoe gaan we die extern ejecten? :P (alleen via software mogelijk dan?)
Welke externe behuizing heb je besteld? Je kan in Windows gewoon rechtermuisknop op de DVD-drive en dan 'uitwerpen' kiezen.

Pagina: 1 ... 17 ... 21 Laatste