Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Topicstarter
De 320 is SATA2 hoor ;)

En trouwens, ik weiger producten van dat rukbedrijf OCZ te kopen.. allemachtig wat een stelletje bedriegers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:56
Want?
Ik heb wel bizare bug's gehoord over de vertex2 :/

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Met name de vertex 2 ja, de prestaties van je topmodel halveren en minder opslagcapaciteit leveren dan er op de doos staat is echt not done. Als je dat flikt ben je mij de komende jaren kwijt als klant. Al is het spul wat ze maken nog zo goed.

De failure rate van de vertexen is mij ook wat hoor, maar dat is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:27
Anoniem: 303530 schreef op zondag 24 april 2011 @ 13:09:
Met name de vertex 2 ja, de prestaties van je topmodel halveren en minder opslagcapaciteit leveren dan er op de doos staat is echt not done. Als je dat flikt ben je mij de komende jaren kwijt als klant. Al is het spul wat ze maken nog zo goed.
Daarom heb ik voor de 320 gekozen: prestaties en goede degradability (het zoveel mogelijk uitblijven ervan ;)).
Anoniem: 303530 schreef op zondag 24 april 2011 @ 12:50:
Mijn bios is nog altijd 13-14 seconden 8)7
Het lijkt hier soms nog wel te verschillen, 5 seconden is ietsje slecht geteld :+. Gemiddeld 10 seconden denk ik.
Anoniem: 303530 schreef op zondag 24 april 2011 @ 12:50:
Kan je de 2e harde schijf niet in je desktop schroeven en gebruiken als netwerkschijf?
Wie heeft het hier over desktop? Enkel laptops hier 8). En ik heb al 'n Synology DS110j NAS (die vervangen gaat worden door waarschijnlijk 'n 411j), wil gewoon wel ruime opslag op m'n laptop hebben. Windows + apps op de SSD en data zoveel mogelijk op de HDD.
naaitsab schreef op zondag 24 april 2011 @ 12:53:
Waarom een sata3 ssd in een sata2 laptop?
De intel 320 en 550 zijn op dit moment verreweg inferieur aan de vertex3 en in de meeste gevallen zelfs inferieur aan de postville 80gb die darkstone en ik hebben.
Inferieur aan de Postville volgens mij niet hoor... En Vertex 3 is leuk, maar kijk 'ns in de Pricewatch? Intel 320 80GB à ~140 euro vs. OCZ Vertex 3 120GB (kleiner is er niet) à ~225 euro... Deze SSD is sowieso al veel sneller dan de normale HDD, dus dat kleine beetje snelheidsverschil met betere SSD's boeit niet zoveel.

[ Voor 34% gewijzigd door jacobras op 24-04-2011 13:27 ]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Anoniem: 303530 schreef op zondag 24 april 2011 @ 13:09:

De failure rate van de vertexen is mij ook wat hoor, maar dat is een ander verhaal.
Tja ik zit nog te twijfelen tussen een vertex3 of een sata3 intel, met de postville heb ik nog geen enkel probleem gehad en in ga er van uit dat de sata3 intel's ook goed zullen zijn.

Helaas zijn de intels qua perstaties niet veel beter dan de sata2 intels en zijn de vertexen toch 2x zo snel.
Dat zul je dus wel dergelijk gaan merken. Een maatje van me heeft een vertex2 en die doet het ook nog steeds ik denk dat het gewoon een beetje pech/mazzel hebben maar dat is met alle producten zo.

De postville gaat dan vanuit de desktop in de studio, 80 gig vind ik net te weinig aangezien Windows7 toch aardig groot wordt na een maand of 3 en als photoshop-dreamweaver-office-visual studio er bij komt zit je al bijna aan de 40 gig denk ik.
Ah vandaar dat die dingen zo slecht presteren tov sata3 SSD's :+
De 520 is de enige intel Sata3 SSD die is ook een stuk sneller dan de 320.

[ Voor 10% gewijzigd door naaitsab op 24-04-2011 13:42 ]

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
naaitsab schreef op zondag 24 april 2011 @ 13:40:
De 520 is de enige intel Sata3 SSD die is ook een stuk sneller dan de 320.
Maar alleen als je hem aansluit op een SATA3 poort ;)

Ik heb overigens nog 32GB vrij. Gaat prima.

Edit: 36GB na het verwijderen van wat troep..

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 24-04-2011 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Anoniem: 303530 schreef op zondag 24 april 2011 @ 13:47:
Ik heb overigens nog 32GB vrij. Gaat prima.
Welke software heb je erop?
Een spelletje of 2-3 moet er ook wel bijpassen bij extreme verveling op school :+

Ik ga in de vakantie toch een re-instal doen, dan voor de grap de 500gig hdd eens partitioneren op 74 gig(exacte gig's van postville) en kijken hoeveel ik nog overhou.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
windows, een VM van 7GB, 1.5GB muziek, 1.5GB voor dropbox, en bijna een GB aan code... Plus een hele rits aan programma's

maar ik heb ook nog hibernate en zo aan staan.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/80U9ABNrf8qWAtkTz6bqMvFJ/thumb.png

Ik had ook mijn HDD al een tijd op 80GiB ( 8)7 ) Gepartitioneerd alvorens ik tot de conclusie kwam dat 80GB zat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb de oplossing gevonden voor het 'bekende' touchpad probleem wat ervoor zorgt dat je touchpad tot stilstand komt als je een knop indrukt (handig tijdens het gamen..).

Oplossing: palm check op zijn laagst zetten in de synaptics drivers.

Bij de optie "palm check" had ik me overigens iets anders voorgesteld dat het uitschakelen van het touchpad voor X miliseconden nadat je een toets aanraakt 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 24-04-2011 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 347952

Anoniem: 303530 schreef op woensdag 20 april 2011 @ 18:34:

Ik gok toch op stof, en anders uitgedroogde koelpasta, al heb je dat probleem meestal pas na een jaar of 2.
Nu 2 weken. Laptop is 7 maanden oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
Anoniem: 303530 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 21:39:
[...]

http://cgi.ebay.co.uk/ws/...iewItem&item=230562532363

Gewoon vasttapen :P

Edit: en wees slim en sloop het LEDje eruit voordat je de drive erin schroeft, ik zag hem over het hoofd en toen kon ik hem opnieuw openmaken, ik haat ledjes.
Hm, zie nu pas deze edit van je. In de ad hebben ze 't niet over een LEDje, waar hebben ze die verstopt dan? Las in een eerdere post van je dat er een rand van de caddy moet worden afgesloopt?

Zie jij dat LEDje omdat je een backlit toetsenbord hebt en het er doorheen schijnt?

Ik zie trouwens dat de caddy geen schroefgaten heeft, zit de HDD goed vast als je 'm er alleen inklikt?

[ Voor 8% gewijzigd door jacobras op 25-04-2011 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jacobras schreef op maandag 25 april 2011 @ 12:34:
[...]

Hm, zie nu pas deze edit van je. In de ad hebben ze 't niet over een LEDje, waar hebben ze die verstopt dan? Las in een eerdere post van je dat er een rand van de caddy moet worden afgesloopt?
Ja, maar dat zie je toch niet :*)
Het ledje zit op het frontje, een beetje waar normaal gesproken het knopje zit om een normale tray drive te openen.
Zie jij dat LEDje omdat je een backlit toetsenbord hebt en het er doorheen schijnt?
Nee, je ziet het ledje gedeeltelijk door het zwarte stof in de slot loading drive heen schijnen, dat ziet er erg lelijk uit...
Ik zie trouwens dat de caddy geen schroefgaten heeft, zit de HDD goed vast als je 'm er alleen inklikt?
yup. Je krijgt hem er zelfs met moeite uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Weer even een verse instal op de studio 1557 met:
W7 x64 Ultimate
Office 2010(word-powerpoint-excel-visio)
Adobe CS5.5(Dreamweaver-Photoshop)
Visual studio(alles behalve C++)
Muziek folder a 37Gb

Gebruik nu 90GB van de 500 dit is ex spellen, Ik denk dat ik toch maar een caddy ga aanschaffen als ik tzt een nieuwe ssd in mn desktop ga hangen(vertex 3 of intel 520) en dan zon extern sata>usb+voeding geval aanschaf om evt de dvd speler te gebruiken, heb ook nog een losse ide brander ligge maar het gaat om de voeding aangezien ik vanaf de dvd speler ook simpelweg een sata->e-sata kabel ertussen kan prikken maar 230v->molex/sata power is zo goed als nergens te krijgen of ergens in azië maar dan ben je met zon usb convertor set net zo duur uit
Afbeeldingslocatie: http://www.konecable.com/images/usb-sata-ide.jpg
Zon apparaat bedoel ik, iemand een goedkoop adresje voor zon apparaat?

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-12-2018
Bios update A12 is beschikbaar.

L502X - 2670QM/GT525M/4GB/FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-05 11:39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Hmm die oogt een tikkeltje té goedkoop maar bedankt voor het delen.
Zal het grote ebay nog eens langsgaan :Y)

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nifty: http://www.howtogeek.com/...-key-on-windows-xp-vista/

Nu kan ik eindelijk F5-en en mijn mediaspeler bedienen zonder rare capriolen uit te halen met de fn key _/-\o_

Als iemand nog iets leuks weet om de nutteloze rechter ctrl aan te binden houd ik mij aanbevolen.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 04-05-2011 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobomonster
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik heb een 1558 uit '10 :-) Had zo'n Expresscard gevonden met 2 USB III poorten, geven deze dan ook daadwerkelijk de volle snelheid van USB III?

Woopwoopwoopwoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik neem aan van wel, maar kan je niet beter eSATA gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobomonster
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Anoniem: 303530 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 14:14:
Ik neem aan van wel, maar kan je niet beter eSATA gebruiken?
Ja zeker, maar ik vroeg me gewoon af of zo'n Xpresscard hubje nut had :9

Woopwoopwoopwoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Ik kan het antwoord op mijn vraag niet vinden, maar hier weet iemand dat vast wel.
Ik heb een Dell Studio 1535. Is hier ook een docking station voor te koop?
Eentje die werkt via de poort aan de onderkant van de laptop, niet via usb.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-06 17:05
rimave schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 11:26:
Ik kan het antwoord op mijn vraag niet vinden, maar hier weet iemand dat vast wel.
Ik heb een Dell Studio 1535. Is hier ook een docking station voor te koop?
Eentje die werkt via de poort aan de onderkant van de laptop, niet via usb.
Ik wist niet dat de Studio laptops ook een docking poort hadden aan de onderkant (mijn 1558 in ieder geval niet). Heb je er een foto van toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boschjesman
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09-2024
Ik heb al 10 maanden een 1558 (i7 720QM), en na een hoop hitteproblemen heb ik besloten bij te betalen om een monteur langs te laten komen.
Deze heeft het moederbord en de CPU vervangen waarna alles weer op een redelijke temperatuur werkt.

Gezien dit een vrij veelkomend probleem is, en ik vrees dat dit vaker kan gebeuren:
Is het wijs de garantie te upgraden met een paar jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Dat kun je zelf ook wel:
http://support.euro.dell..../SM/cpucool.htm#wp1084976
De cpu koeler verwijderen en schoonmaken daarna nieuwe koelpasta eronder en klaar.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knuckless
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-06 17:13
ik heb mijn studio 1558 met i7 ook weer terug, na dat 2x een monteur was langsgeweest wouden ze graag dat ik hem naar duitsland stuurde, ben hem 2 weken kwijt geweest ;w en wat hebben ze daar gedaan... wederom de fan en heatsink vervangen |:( wat de monteur ook al 2x had gedaan! als die nu weer te warm word dan komen ze maar mooi weer langs daar heb ik ook voor betaald :+ gelukkig heb ik de 3jaar in home garantie genomen

zometeen maar is een stress testje doen en kijken hoe warm die nu word

Alcohol, the cause and solution to all of life's problems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammort
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-01 14:34
Hey Tweakers,

Ik heb al een tijdje een probleem met m'n 1558
Specs:
i7-720QM
6GB RAM
500GB 7200rpm HDD
1GB ATi Radeon 5470
Full HD 1080p beeldscherm

Deze komt uit de zomer van 2010.

Het probleem is dat hij af en toe 100% vast loopt waarbij de muisaanwijzer ontzettend groot wordt. Na een aantal seconden (pakweg 10) wordt het beeld zwart en kan ik niet anders dan de aan en uit knop ingedrukt houden om hem uit te zetten. Als ik hem opstart is alles weer in orde en kan ik er soms weer weken mee aan de slag zonder dit probleem.

Ik heb al videokaart drivers geupgrade en gedowngrade maar niets biedt soelaas. Custom drivers heb ik niet kunnen vinden, helaas werken alleen speciale Dell drivers en die worden blijkbaar niet meer geleverd voor dit model laptop. De huidige drivers stammen uit 22 februari 2010 en zijn zwaar verouderd.

Iemand enig idee wat het probleem is, en als de videodrivers het probleem zijn, hoe ik aan nieuwere kan komen?

Alvast bedankt :)!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Je kan in principe gewoon de mobility drivers installeren. Zie Anoniem: 237909 in 'meuk: AMD Catalyst 11.4'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
ik word hier dus niet goed van.

Vorige week had ik mijn 7e reparatie na een maand of 6 zonder problemen. HDD werd vervangen.
Nu begint heel mijn 1558 weer vast te lopen wat ik dus in het begin had vóór de 6e reparatie.

Hele cyclus begint weer opnieuw. bij 720p/1080p gaat heel laptop vast lopen etc etc. nieuwste atidrivers/bios helpt voor geen ene *&$*&*^$*#&^*$#%.

Ik ga weer een belletje plegen in de hoop dat ik gewoon een nieuw systeem krijg.
Ik had ooit een upgrade gekregen van 720qm naar 840qm. Maar goed als het systeem niet goed werkt dan maakt t ook niet uit wat voor combinatie erin zit.

Zo, een stukje frustratie eruit.

ps. weet iemand hoe ik op dit topic kan abonneren?

edit: bedankt voor je antwoord Darkstone!

[ Voor 7% gewijzigd door thuhoan op 10-05-2011 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
http://gathering.tweakers...find/poster/348207/topics ?

Volgens mij was de regel dat je na 3 defecten een vervangend product kan krijgt. Ik zou daar dus op aandringen via de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
Nu willen ze mijn systeem voor 2 weken hebben zonder een tijdelijk vervangsysteem aan te bieden. HOE IS DIT MOGELIJK ZEG

Nog steeds aan de telefoon en ik wacht op hun supervisor ofzo. en ze laten me hangen aan de telefoon..SCHIJTZIEK

Edit: ze willen deze "case" naar een hoger plan tillen > andere afdeling, die beslist wat er wordt gedaan:

Of
1. ze kijken of deze systemen al eerder op een speciale manier is behandeld en dan krijgt mijn systeem dezelfde behandeling (reparatie)
Of
2. ze kijken of ze mij een ander systeem kunnen aanbieden.

Denk dat ik in totaal zo'n 7 uur met hun heb gebeld in 1 jaar. dus mensen, vraag of je een hoger iemand mag spreken als je het helemaal heb gehad met Dell.

[ Voor 82% gewijzigd door thuhoan op 10-05-2011 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammort
Anoniem: 303530 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 16:35:
Je kan in principe gewoon de mobility drivers installeren. Zie Anoniem: 237909 in 'meuk: AMD Catalyst 11.4'.
Zojuist gebruikt, aan het einde van de installatie beweert hij dat er geen AMD product in mijn laptop zit en dat ik geschikte drivers moet gaan zoeken. Zit nu op een mooie allerlaagste resolutie trouwens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat heb ik ook wel eens gehad.

Ik gebruik nu nog 11.2 omdat ik er niet in slaag de drivers te updaten. hij blijft oneindig hangen bij een bepaalde stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammort
ik heb de download url die je me gegeven hebt veranderd zodat ik daarmee de laatste ATI catalyst van november 2010 binnen kan halen (dus geen AMD catalyst)
Dat moet goed zitten lijkt me.. nu aan het downloaden, ik zal zo m'n post aanpassen met het resultaat ;)

Resultaat: grote faal, hij geeft nu hetzelfde aan, stuurprogramma zou toch niet geschikt zijn voor de kaart :S

[ Voor 18% gewijzigd door Gammort op 10-05-2011 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:30
Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met installeren van de mobility drivers, laatst nog 11.4 geïnstalleerd toen ik een SSD in m'n studio 15 had gezet met verse windows install.
Ik gebruikte de installer welke hier: http://support.amd.com/us.../radeonmob_win7-64.aspx#1 staat. Deze installer zal de driver + catalyst downloaden en kan je hem zo installeren.

Indien je dan nog steeds problemen heb raad ik aan om te zorgen dat je alle oude ati/amd drivers verwijderd zoals via deze instructie: http://support.amd.com/us...forMicrosoftWindows7.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
Bedankt! werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammort
Prolution schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 23:41:
Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met installeren van de mobility drivers, laatst nog 11.4 geïnstalleerd toen ik een SSD in m'n studio 15 had gezet met verse windows install.
Ik gebruikte de installer welke hier: http://support.amd.com/us.../radeonmob_win7-64.aspx#1 staat. Deze installer zal de driver + catalyst downloaden en kan je hem zo installeren.

Indien je dan nog steeds problemen heb raad ik aan om te zorgen dat je alle oude ati/amd drivers verwijderd zoals via deze instructie: http://support.amd.com/us...forMicrosoftWindows7.aspx
Misschien dat ik deze later dan nog even zal proberen, ik heb momenteel de video drivers van de 1569 gepakt die waren weer net even wat nieuwer. Het lijkt me sowieso wel het beste om de nieuwste gewoon te gebruiken.

Gelukkig werd die nooit al heet van het gamen dus daarvoor hoef ik het niet te doen. Met 8 threads UDK (unreal) maps renderen is een ander verhaal. 94 graden lukt best.. pretty hot :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-06 11:49
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 00:55:
Nifty: http://www.howtogeek.com/...-key-on-windows-xp-vista/

Nu kan ik eindelijk F5-en en mijn mediaspeler bedienen zonder rare capriolen uit te halen met de fn key _/-\o_

Als iemand nog iets leuks weet om de nutteloze rechter ctrl aan te binden houd ik mij aanbevolen.
Je kan de FN toeten ook gewoon wisselen zodat je de F1,F2,,,,ect functie krijgt door:

Just go to Control Panel -> Hardware and Sound -> Adjust commonly used mobility settings -> Fn Key Behavior
(windows mobility center in NL)
Rechtsonder wijzigen functietoest

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4UVV3v2zFX3vRmFghEF5MOhe/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat werkt niet met een 1555.

En bovendien houd ik de F1...F6 liever als normale toetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
Ah ik had mij vergist. ik heb de dell Studio 1558 : Intel i3-330M(2.13GHz) Mobile CPU

Daar staat deze extra optie er wel bij. Heb hem zelf wel altijd op de hotkeys staan aangezien ik de F keys bijna niet gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:30
Ik heb een dell studio1537 uit 2009 en hij wordt erg heet de laatste tijd....wat is het telefoonnummer waar ik na moet bellen zodat ik direct geholpe wordt (heb 4 jr in-home garantie)? Op de site hebben ze het alleen maar over inspiron, xps etc modellen. Als ik dan een van die lijnen bel zeggen ze dat ze me niet kunne helpe en verwijzen ze me door naar de site ....welk telefoonnummer ik dan moet hebben.... beetje vreemd :?

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v247/-Lone_wolf-/wtf_is_this_shit2.jpg

Als ik te hard op de knoppen van mijn touchpad druk valt de computer 100% repliceerbaar uit...

Nu druk ik niet vaak in alle macht op de muisknoppen, vaag is het wel :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
Anoniem: 303530 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 21:14:
Als ik te hard op de knoppen van mijn touchpad druk valt de computer 100% repliceerbaar uit...

Bij mij gebeurt het niet, al vraag ik me nu wel af waarom ik dat überhaupt heb geprobeerd te testen met de hele taakbalk aan items voor werk open :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat had ik dus ook, ik had een boel werk open en ging even mijn touchpad afstoffen met mijn t-shirt (plakkerig, ik moet mijn handen vaker wassen...), valt hij opeens uit :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
je moet gewoon bellen naar de inspiron lijn, zij helpen je verder.

na 1 week hebben ze nog niet besloten wat ze met mijn systeem gaan doen,
repareren of vervangen voor een nieuwe laptop (model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb, for teh lolz, een anti glare foil besteld voor €10,9x, gewoon om te kijken of het was is.

Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 22:34:
Ik heb, for teh lolz, een anti glare foil besteld voor €10,9x, gewoon om te kijken of het was is.

Ik ben benieuwd.
Gelieve hier de bevinden ook te delen :p vind het altijd zon "feest" dat scherm, je kan alleen maar jezelf bekijken als je even buiten zit :X Dan is zon vostro scherm met een 'mat' finish toch veel handiger, zoveel voordelen heeft een spiegelend scherm niet, zeker niet als het lcd paneel een knappe backlight heeft icm een mat scherm.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat was ook mijn uitgangspunt, de matte finish verlaagt de helderheid, maar hoevaak heb je hem op max. helderheid EN heb je geen last van spiegelingen? ehm, nooit :P

Ik zag het licht vandaag, ik werkte achter een vrij crap LG scherm op school met semi-matte finish, ik moest mijn laptopscherm een stuk feller instellen om ongeveer hetzelfde te kunnen lezen.

Mijn ervaring met matte coatings is echter wel dat het het scherm wat onduidelijker maakt, 1 iemand op school heeft een latitude met mat scherm, en dat is echt onleesbaar in vergelijking met mijn scherm, ondanks de lage pixel pitch (800p @ 15.4).

Maargoed, je trekt het er zo af als ik de advertentie mag geloven :) Ik heb weinig zin om mijn scherm te verpesten..

Het helpt ook niet echt dat ik 9 van de 10 keer in een lokaal zit waar de helft van de muren bestaan uit glas... Thuis heb ik vrijwel nooit last van de spiegelingen.

Er zijn op internet overigens verassend weinig ervaringen te vinden met deze folies. Ik zie alleen maar MBP gerelateerde threads.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 24-05-2011 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
Ik ben ook wel benieuwd naar je bevindingen. Het glanzende scherm vind ik toch een van de nadelen van de Studio.
Welke folie trouwens en waar heb je het besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
http://cgi.ebay.com/15-6-...ain_0&hash=item53e5816b5c, de goedkoopste die ik kon vinden :P

Het zal vast wel ruk kwaliteit zijn, maar het is alleen om te kijken of het mij bevalt. Bovendien ga ik geen duurdere bestellen zonder dat ik weet wat het verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guReMcO
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-06 22:25

guReMcO

Praat mar frysk

Heeft iemand ook een idee waar ik een FHD schermkabeltje kan kopen voor de Studio 15 met core i7?

Croissant in hand, I was alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
FHD kabel? Is dat niet gewoon een HDMI kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee, de versie met 768p scherm heeft een kabel waar wat draadjes missen, daar is op bezuinigd.
Voor een resolutie hoger da 900p heb je mogelijk een andere kabel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Anoniem: 303530 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 21:14:
[afbeelding]

Kortsluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
De laatste tijd begint mijn fan nogal hard te blazen. Volgens mij zit er te veel stof in aangezien hij altijd op mijn bed staat.

Kan je veel fout met de laptop om tot de fan te komen? Ook had ik ooit eens op de dell site een handleiding gevonden hoe je de laptop kan uit elkaar halen. Ik vind die nu vreemd genoeg nergens meer terug... Iemand een idee waar het staat op de site ?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hier: http://support.euro.dell....edocs/systems/studio1555/

Welk model trouwens? Met core2duo, i7 quadcore, of i3/5/7 dualcore? De middelste variant heeft nogal wat probleempjes met hitte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Nu online
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 13:31:
Hier: http://support.euro.dell....edocs/systems/studio1555/

Welk model trouwens? Met core2duo, i7 quadcore, of i3/5/7 dualcore? De middelste variant heeft nogal wat probleempjes met hitte.
studio 1558 met I5. Kvind het best belachelijk dat je heel de laptop uit elkaar moet halen om tot bij de fan te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
Li1quid schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 16:21:
studio 1558 met I5. Kvind het best belachelijk dat je heel de laptop uit elkaar moet halen om tot bij de fan te kunnen.
Ik heb het zelfde. Ik denk dat er na een jaar best wel wat stof inzit. Maar kan je met weinig kennis dat ding ook open maken. EN ook alles weer goed terugzetten zodat het nog steeds goed werkt....

Of zijn er andere betere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Compressor lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 22:59:
Mijn ervaring met matte coatings is echter wel dat het het scherm wat onduidelijker maakt,
(...)
Er zijn op internet overigens verassend weinig ervaringen te vinden met deze folies. Ik zie alleen maar MBP gerelateerde threads.
Over zo'n folie kan ik je ook niet veel vertellen, maar wel dat ik een klein 7" (lilliput) touchscreen heb met 800x480 resolutie. Het scherm is feitelijk opgebouwd uit een LCD paneel, daarvoor een vrij harde glasplaat (om te voorkomen dat bij bediening het paneel wordt ingedrukt), daar voor het touchscreen gevoelige plastic en daar weer voor een matte beschermlaag. Door die matte laag was het beeld op native res behoorlijk wazig. Uiteindelijk heb ik, omdat ik dat touchscreen toch niet gebruikte, het matte folie, de touchscreenlaag en het beschermglas weggehaald, en de scherpte is absoluut merkbaar beter.
Qua contrast zie ik met het blote oog overigens geen verschil.

Zeker bij een full HD paneel verwacht ik dat de mattige coating het beeld kan verpesten, maar heb zelf ook een hekel aan reflecties als ik in de zon zit, dus ben ik zeer benieuwd wat je bevindingen (zullen) zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
Die hoef ik niet te lenen, staat thuis ook ;). Maar kan dat? Heb er zelf geen ervaring mee. Desktop is wel makkelijk open en schoon te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat kan. De fan stilhouden en wat blazen in de fan in/uitgang. Als het nog niet is opgelost zou ik een potje koelpasta bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Zit nu 'gedwongen' met de 1557 thuis als hoofd pc ivm ander mobo van desktop, heb mn 24' aangesloten via hdmi maar dan merk je pas hoe gammel die gpu wel niet is :/
1920x1200 via hdmi en dan staat constant de fan op 60% te draaien ipv op 15-20% bij idle, het laptop scherm staat uit, als ie dat al niet eens trekt :X

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is wel raar, ik dacht dat een X4500m nog 2x 1200p op zijn sloffen zou doen... Ik heb iig nooit last van de fan met 1080p + een 1280*1024 scherm aangesloten via vga op school.

Alsof er iets softwarematig niet goed in elkaar zit, maar ja, zie dat maar eens op te lossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Tja blijft ATI (troep) dus daar ga je al :+
Maar goed ergens deze week zal mn mobo met nieuwe revisie weer terug zijn dus dan gaat de 2600K weer aan de bak :)

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
Ik heb zelf geen enkel probleem als ik mijn laptop via HDMI aan de HD-tv hang. Ook een ATI kaart erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-06 20:57
Ik zit met een vreemd probleem: mijn touchpad inclusief de 2 knoppen eronder doen het niet meer. Hoe kan dit?

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Alleen in windows, of ook via een linux/recovery console?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 20:09:
Alleen in windows, of ook via een linux/recovery console?
Ik heb alleen Windows 7 erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat wil zeggen, als je de windows dvd erin stopt en je start daarvan op, werkt het dan wel?

Zo niet, dan is het een hardwareprobleem, misschien zit er een kabeltje los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 20:21:
Dat wil zeggen, als je de windows dvd erin stopt en je start daarvan op, werkt het dan wel?

Zo niet, dan is het een hardwareprobleem, misschien zit er een kabeltje los.
Ik heb geen Windows dvd erbij gekregen, omdat Windows 7 al geïnstalleerd was op de laptop.
Tja, misschien zit er een kabeltje los... ik zou liever niet die laptop uit elkaar halen en een beetje pielen; heb veel verstand van software maar nauwelijks van hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Conscience NL schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 20:29:
[...]

Ik heb geen Windows dvd erbij gekregen, omdat Windows 7 al geïnstalleerd was op de laptop.
Tja, misschien zit er een kabeltje los... ik zou liever niet die laptop uit elkaar halen en een beetje pielen; heb veel verstand van software maar nauwelijks van hardware.
Download anders even een ubuntu live cd(installeer op usb stick of brand op dvd) en kijk dan eventjes.

Er zit in Windows namelijk een instelling om het hele touchpad uit te schakelen dus ook de knoppen.
Andere optie is om even een usb muis erin te steken en die opties even na te lopen, als je niks kan vinden dan even de synaptic drivers(van de touchpad) verwijderen en opnieuw instaleren.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb ook al 2x gehad dat de hele driverhandel corrupt raakte. Leuk als je opeens opstart en je toetsenbord (ook extern, en ook on-screen keyboard) en muis doen het niet meer in windows :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mijn folie zit erop. Het goede nieuws:

Je kan het (@ dit tijdstip) buiten prima lezen, op de laagste helderheid *O* *O*
De letters zijn even scherm als voorheen.

He slechte nieuws:

Het kostte uren (serieus...) om aan te brengen -O-
De hoeken zijn niet helemaal luchtbel-vrij. Al zie je dat alleen met de zon er vol op.
Alle egale vlakken zijn nu bedekt met een glinsterende laag welke er enorm ranzig uitziet....daar was ik dus al bang voor. Een beetje:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2cQ6nEMZEnljTJhWdhF4A67n/full.png

(NB: ik hoop dat je het kan zien op de bovenstaande soep, ik kan er niet veel van maken door de matte laag heen...)

Ik kijk het nog even (lees: morgen als de zon weer schijnt) aan, maar de kans ik groot dat hij er weer vanaf gaat. Ik zit bijna altijd binnen.

Edit:
Films zien er beter uit met het matte scherm imo, het nadee is dus puur de ruis overal... Daar stoor ik me eigenlijk best wel aan.
Er zullen vast wel andere coating zijn die dit probleem niet hebben, maar ik ga niet iets bestellen wat 3x zo duur is zonder te weten of het verschil maakt...

Edit: buiten in de volle zon op dit uur nog prima te lezen :)

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 04-06-2011 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
Je moet er wat voor over hebben uren plakken om het dan nog niet helemaal goed voor elkaar te hebben. _/-\o_ Wel goed om te weten dat ik me er niet aan ga wagen ook al moet ik soms even zo gaan zitten dan ik wat kan zien. Wel mooi dat de kwaliteit er weinig door op achteruit gaat. Ik was bang dat het eruit zo zien alsof je door matglas probeer te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De beeldkwaliteit gaat er niet veel op achteruit nee, maar ik vind de glinsterende laag wel storend.

Ongetwijfeld heb je met een andere laag geen last hiervan. Maar zoals ik al zei ga ik niet 3x zoveel uitgeven zonder dat ik weet wat het verschil is. Ik haal de laag er binnenkort weer vanaf. Eerst nog even aan wat mensen laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Is het niet sneller/makkelijker om de plastic rand van het scherm af te halen?
Dan kan je m volgens mij een stuk makkelijker in de hoekjes plakken en luchtbel vrij maken.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Daar had ik ook al aan gedacht, het ziet er echter nogal gevaarlijk uit..

Maar ik stoor me niet aan de luchtbellen, je ziet ze nauwelijks en alleen met het scherm uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Hmm dat is best tricky ja, tegen de tijd misschien is opzoek naar een Full HD scherm, die kan ik toch zo aansluiten?

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Meestal wel, niet altijd.
http://forum.notebookrevi...uccess-3.html#post6938250
Soms heb je een andere kabel nodig, soms zit die er al standaard in (neem een kijkje, zou ik zeggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 17:06:
Meestal wel, niet altijd.
http://forum.notebookrevi...uccess-3.html#post6938250
Soms heb je een andere kabel nodig, soms zit die er al standaard in (neem een kijkje, zou ik zeggen).
Ah, die schermen zijn nou nogal prijzig dus ik wacht er nog even mee, "even" de boel openmaken heb ik ook geen trek in :+

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
prijzig? Voor €150 heb je het scherm uit de xps 15, voor €~110 heb je een scherm zoals ik nu heb uit het hoofd.

Dat vind ik zelf nog best meevallen vergeleken met de oorspronkelijke upgradeprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Upgrade was bij mij 95,- 110-150 vind ik toch echt veels te veel op dit moment. Hang ik er liever een SSD in.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb mn folie er weer vanaf getrokken (Dat ging nog lastig. Tip: probeer een A4'tje onder de hoeken te krijgen). Het ziet er meteen weer een stuk beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Nu online
Mijn laptop valt uit als ik te hard (zeer hard) op de muisknoppen duw. Best raar. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pettenstein
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
Li1quid schreef op zondag 12 juni 2011 @ 18:38:
Mijn laptop valt uit als ik te hard (zeer hard) op de muisknoppen duw. Best raar. :p
Ha! Wat raar, ik heb dat ook. Waar zou dat dan door komen...

Stom trouwens, ik probeerde het uit, zonder rekening te houden dat het bij mij misschien ook zou 'werken'. Had gelukkig niks belangrijks open staan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Nu online
Haha :)
Zat er maar op te duwen omdat hij mijn linker knop als rechter gebruikte. Lijkt nu opgelost te zijn.. :p
Wat zit er eigenlijk onder de touchpad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zat de ruimte onder het touchpad ook al grondig te bestuderen. Ik zag alleen de wifi en bluetooth kaart.

Wellicht dat ik de volgende keer dat ik deze laptop uit elkaar trek even een uitgebreider kijkje ga nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandDestroyer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:43
Li1quid schreef op zondag 12 juni 2011 @ 18:38:
Ik heb dit net ook gehad, alleen gaat die bij mij niet meer aan hier na :( Dus ik gok dat er op een of andere manier kortsluiting gemaakt is en dat ie het gewoonweg begeven heeft... Iemand nog een idee hoe ik hem weer aan de praat zou kunnen krijgen? Heb gelukkig nog garantie dus maandag maar Dell bellen.

En ik raad iedereen af om die knoppen tegelijk in tedrukken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat had ik dus ook 8)7

Ik raakte meteen ik paniek en schroefde de laptop open om te kijken wat er aan de hand was. even later deed hij het weer.
Ik vermoed dat een reset de oorzaak was. Even de batterij eruit en de power knop indrukken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandDestroyer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:43
Hartstikke bedankt man! Hij doet het weer. Wel echt een vaag probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 395864

===

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 395864 op 18-06-2011 11:31 . Reden: Verkeerde topic. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2-D2
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Mensen heb een paar vraagjes..

1. Ik ben zelf opzoek naar een Backlit Keyboard voor m'n Studio 15 1555 maar ik vind nergens op Internet een Nederlands adresje waar je em kan bestellen zonder creditcard.

2.Ik heb zelf op m'n Dell BIOS een wachtwoord gezet ivm school, maar naar een tijdje ben ik het wachtwoord vergeten. Accu en de CMOS verwijderen voor een paar uur heeft geen zin de bios wordt dan wel gerest maar het wachtwoord staat er nog steeds op..

Iemand een idee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 395864

Ronneuh schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 11:45:

[..]

2.Ik heb zelf op m'n Dell BIOS een wachtwoord gezet ivm school, maar naar een tijdje ben ik het wachtwoord vergeten. Accu en de CMOS verwijderen voor een paar uur heeft geen zin de bios wordt dan wel gerest maar het wachtwoord staat er nog steeds op..

Iemand een idee? :)
Zit er geen echte reset-jumper ergens op het moederbord? En anders het BIOS opnieuw flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ronneuh schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 11:45:

1. Ik ben zelf opzoek naar een Backlit Keyboard voor m'n Studio 15 1555 maar ik vind nergens op Internet een Nederlands adresje waar je em kan bestellen zonder creditcard.
http://www.gemwon.com/ShowProduct.aspx?ID=2373 als hij daar ooit weer op voorraad komt.. Ander ebay+paypal.
FAAL :>

Ik denk dat je het beste je bios kunt flashen, misschien werkt het, anders heb je een probleem. Een bios password wat verloopt als de stroom uitvalt is natuurlijk niet de bedoeling...

En trouwens, ik dacht eraan de koelpasta eens te vervangen, de fan springt volgens mij wat vaker aan sinds in mijn SSD heb. Dan kan ik meteen de fan legen aangezien het moederbord er daarvoor sowieso uitmoet. Hebben mensen hier ervaring mee?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 22-06-2011 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
Ik had een filmpje gezien op youtube waar ze hem helemaal hadden opgemaakt. Maar zag er nogal uit als een flinke klus waar ik me zelf niet aan durf te wagen.

Ik heb de laatste tijd wat vreemds. Als ik muziek luister stotterd het geluid soms. Als ik dan kijken bij systeem presaties dan zie ik dat processor voor een seconden naar 100% piekt. Met wmp en itunes. Iemand een idee wat het is? En de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Een of ander IDT audio process? Het zou handig zijn als we weten welke het is ;)

Dat openmaken is niet zo'n probleem, om mijn caddy erin te schroeven moet de laptop ook helemaal open. Het enige wat er niet uithoeft is het moederbord. En dat heb ik 2x gedaan... Je bent wel een uur bezig als je geen krassen wilt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
Hoe kan ik kijken welke proces dat is? Het is erg kort en redelijk random. Daarom niet te zien in me taskmanager. Maar zeker wel vervelend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gebruik resource monitor (task manager tabblad performance, er zit een knop onderin). Als er een spike komt kan je de processen aankruisen zodat je duidelijk kunt zien wat de afgelopen 20?seconden veel CPU heeft gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
Heb gisteren die goedkope hdd-caddy ingebouwd met mijn oude harde schijf. Wat 'n cheap-ass ding is dat zeg. Eerst die rand eraf moeten slopen omdat het anders niet past, dan dat aluminium loshalen (wat helemaal verbuigt) om een LEDje eruit te slopen. Vervolgens blijkt 't aan alle kanten te rammelen, dus ook nog even creatief met duct-tape. Maar goed, het past en zit goed vast nu :P

Pagina: 1 ... 16 ... 21 Laatste