[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 81.023 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jkuDS0VyHRQUhlZ2Kna59fIY/full.png

inleiding

dit is het XPS 15 ervaringetopic, heb je een vraag, mededeling, ervaring, kritiek of probleem met deze laptop: dit is het topic waar je moet zijn.

discussie over de xps 17 kan hier:
[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 1
duscussie over de xps 14 kan in dit topic, let erop dat deze nog niet te bestellen is.

reviews

xps 14:
http://hothardware.com/Re...4-Notebook-Review/?page=1
xps 15
http://www.anandtech.com/show/3999/dell-xps-15-l501x-review (aanrader!)
http://www.notebookcheck....FHD-Notebook.40921.0.html (duits, met een 'maxed out' config: i7 840m, ...)
Majesty in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 1" (mooie real life pics!)

vraag & andwoord

:? wat is het verschil tussen het standaardscherm en het full-hd scherm?
[Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen
ik raad je echt aan het full-hd scherm te nemen, het scherm is zoveel beter dan het standaard scherm (bijna net zo goed als het xps 16 RGBled) dan het gewoon dom is om hem niet te nemen. Het scherm is het selling point van deze laptop.

:? wat is precies het verschil tussen de GT420M en de GT435M
de GT420 presteert on par met de GT335 / HD4670 / HD5650, de HT435 presteert een procent of 20 beter.
de 420m is echter simpel te overclocken naar het niveau van de 435m of hoger, je bent dus niet verplicht de i7 te nemen voor de beste GPU.

:? wat is nvidia optimus
optimus is een technologie om de (nvidia) grafische kaart uit te schakelen om stroom te besparen, deze feature is enkel aanwezig op platformen met een intergrated grafische kaart (lees: alles behalve de clarksdale lijn (i7 7xxQm en hoger))

:? hoe kom ik bij de verborgen configs?
ga naar de configuratiepagina van een model, je ziet dan in de URL de string: N00XL501.
vervang deze string door een andere, zoals N00XL502, of ...3
dan zijn er ook nog de epp-versies, deze hebben wat extra korting, deze bereik je door -epp achter de string te plakken: N00XL502epp

:? ik wil mijn toetsenbord/cpu/hdd upgraden, hoe?
http://support.euro.dell....xpsL501X/en//sm/index.htm

:? de xps 14, komt-ie nog?
niets is zeker

:? 9 cel batterij, hoe ziet dat eruit?
TimeClypse in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 1" (real life pics)
Majesty in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 1" (dell soep)
YouTube: Dell XPS 15 Brief Hardware HD Overview (slecht belichte review)
runtime met de extended batterij is +60%, gewicht is ongeveer 150 tot 200 gram extra.

:? hij is ZO lelijk, ik koop wel iets wat wit is.
YouTube: Dell XPS 15 unboxing l501x
vind je hem nu nog steeds lelijk?

:? ik wil hem hebbuhhh, nu, waarneer komt-ie???
Dell levertijden topic

Problemen

|:( mijn XPS maakt een tikgeluid, hoe los ik dit op?
tdsotm in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 1"

|:( mijn flash video's flikkeren
Anoniem: 382431 in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 1"
dit is -een van de- kinderziekten van optimus technology, in een toekomstige update word dit mogelijk opgelost.

bestellen

op dell.nl
het is een goed idee om, alvorens te bestellen, alle configs eens door te kijken, vaak zit er een config tussen met korting op bepaalde handige dingen (zoals: 4 jaar garantie voor < €100).
dan heb je ook nog de kortingsbonnen, deze zijn te verkrijgen via de nieuwsbrief van dell, of Dell Waardebonnen Topic, deze zijn bijna altijd 5%

slot

discussie over de xps 14 en 17 kan in dit topic totdat er voor die laptops een apart topic word aangemaakt, discussie over de studio xps 16 kan hier:
[Ervaringen] Dell Studio XPS 16 - Deel 2
en nogmaals: [Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 1

pics

Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k53/Roelioss/Dell/IMG_8734.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k53/Roelioss/Dell/IMG_8736.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k53/Roelioss/Dell/IMG_8747k.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k53/Roelioss/Dell/IMG_8754k.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k53/Roelioss/Dell/IMG_8760k.jpg
schaamteloos gejat van Majesty in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 1"

[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 02-12-2010 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:57
Qua performance een hele mooie laptop die geloof ik wel een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft. Het enige wat ik hier mis, en wat de vorige XPS-serie wel had, zijn de looks. Het lijkt nu meer op een bakbeest met een ielig schermpje.. Daarmee wordt ik toch eerder naar de Studio XPS getrokken of een ander merk zoals HP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hp... welke lijn dan?

de envy, de enige hp met een degelijk scherm is bijna nergens meer te krijgen, office centre had geloof ik nog 1 exemplaar liggen. :/

ik ben het wel met je eens van de looks, het gebrek aan high-gloss plastic vind ik echter wel een enorme verbetering.

zie de preview op engadget, ik vind alleen de binnenkant lelijk (te veel frutsels boven het toetsenbord)
het grijze toetsenbord is ook niet echt mijn ding.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 25-10-2010 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoSuperFly
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-04 13:00
alex3305 schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 17:48:
Qua performance een hele mooie laptop die geloof ik wel een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft. Het enige wat ik hier mis, en wat de vorige XPS-serie wel had, zijn de looks. Het lijkt nu meer op een bakbeest met een ielig schermpje.. Daarmee wordt ik toch eerder naar de Studio XPS getrokken of een ander merk zoals HP.
De prijs/kwaliteit verhouding op papier is erg goed, nu maar wachten op de eerste reviews. Verder is het uiterlijk inderdaad een kwestie van smaak, MAAR dat ielige schermpje kan je ook vervangen door een full-hd scherm met een waarschijnlijk bovengemiddelde color gamut. Deze nieuwe xps 15 is voor mij nog steeds een kandidaat naast de sony F, maar ik wacht eerst de reviews af denk ik. Het liefst vanavond want de sony F serie word nu nog geleverd met een gratis hardeschijf, morgen is die actie voorbij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:02

Illusion

(the art of)

Zojuist in een chat met een Dell-medewerker gevraagd of er voor de XPS17 ook een Full Hd scherm komt. Volgens hem gaat dat wel mogelijk zijn, maar alleen telefonisch.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
klopt, het is echter nog onbekend hoe lang dat gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxibaut
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-01-2020
Ik heb de xps15 reeds op offerte staan voor 980 euro incl., maar ik had graag gezien dat de SSD schijf optie er zou zijn, alsook wacht ik op de review om te zien of ik niet beter de 130w batterij dien te nemen.

Een 9 cell bat. neem ik niet gezien de pc voornamelijk thuis zal gebruikt worden.

Ik bijt op mijn lip en wacht van bestellen totdat de vroege productie foutjes er uit zijn. Dus nog een maandje wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ben ook van plan um te gaan bestellen, maar wacht nog even reviews af.
Dit gaat dan de XPS 15 + het verbeterde scherm worden. Hopelijk zonder backlight problemen.

Op een Amerikaans forum had ik gelezen van iemand die een Dell medewerker had gesproken dat de laptop deze keer uitgerust wordt met een 150W netvoedingskabel.

Ga morgen ook maar eens naar Dell bellen om het één en ander te vragen, ook over het verlichte toetsenbord, dit zal er waarschijnlijk niet in zitten.. Maar toch.

Edit: Zag niet dat Maxibaut al had gepost, heb jij er een 640GB HDD in gezet dat je aan die prijs komt?
Edit2: Had dit lijstje nog niet gezien, krijg je te zien als je gaat bestellen:

Inbegrepen bij uw systeem:

XPS L501x Order - Netherlands
Dutch Documentation
Datasafe Local 2.3 Basic
XPS L501x Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
130W AC Adaptor
1 year Collect & Return Hardware Support included with your PC
Geen draagtas
European 250V Power Cord
Intern toetsenbord - Nederlands (qwerty)
N08XL505

Toch een 130W adapter dus, nice.

[ Voor 36% gewijzigd door Majesty op 25-10-2010 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja, er is ook een 150w adapter voor de nog zwaardere laptops

dit keer geen thortteling problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
maxibaut schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 20:55:
Ik heb de xps15 reeds op offerte staan voor 980 euro incl., maar ik had graag gezien dat de SSD schijf optie er zou zijn, alsook wacht ik op de review om te zien of ik niet beter de 130w batterij dien te nemen.

Een 9 cell bat. neem ik niet gezien de pc voornamelijk thuis zal gebruikt worden.

Ik bijt op mijn lip en wacht van bestellen totdat de vroege productie foutjes er uit zijn. Dus nog een maandje wachten.
De SSD optie zal waarschijnlijk een van de Samsungs zijn die ook door Corsair verkocht word. 128G of 256G. Performance van deze disks is vergeleken met een Intel Postville echt om te huilen. Trust me, ik heb er 2 in mn zakelijke Dell systemen zitten. Vergeleken met een conventionele disk is het zeker wel de moeite maar vergis je niet in de performance van die dingen, zeker 4k blocks met een Queue Depth van 32 threads en de performance zakt als een kaartenhuis in elkaar.

Zie ook reviews: Corsair P256 solid state drive getest en vooral de laatste zin van de conclusie :)

Mijn advies: Neem de kleinste conventionele disk die je kan krijgen tegen de laagste prijs en zet er zelf een SSD van je eigen keus in.

[ Voor 10% gewijzigd door redfoxert op 25-10-2010 21:24 . Reden: verkeerde url ]

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 373343

Majesty schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 20:56:
Op een Amerikaans forum had ik gelezen van iemand die een Dell medewerker had gesproken dat de laptop deze keer uitgerust wordt met een 150W netvoedingskabel.

Ga morgen ook maar eens naar Dell bellen om het één en ander te vragen, ook over het verlichte toetsenbord, dit zal er waarschijnlijk niet in zitten.. Maar toch.

Edit: Zag niet dat Maxibaut al had gepost, heb jij er een 640GB HDD in gezet dat je aan die prijs komt?
Edit2: Had dit lijstje nog niet gezien, krijg je te zien als je gaat bestellen:

Inbegrepen bij uw systeem:

XPS L501x Order - Netherlands
Dutch Documentation
Datasafe Local 2.3 Basic
XPS L501x Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
130W AC Adaptor
1 year Collect & Return Hardware Support included with your PC
Geen draagtas
European 250V Power Cord
Intern toetsenbord - Nederlands (qwerty)
N08XL505

Toch een 130W adapter dus, nice.
Ik heb zaterdag de XPS 15 besteld met een 90W adapter. Vandaag zat ik toch wat te twijfelen of ik niet beter een 130W adapter zou kunnen nemen.

Gebeld met Dell. Verkoper meldde mij dat de fabrikant niet de 130 leverde bij mijn bestelde model. Er is ook geen losse 130W adapter werd er mij verteld. Tevens vertelde hij dat de problemen die in het verleden speelden niet meer aan de orde zijn en de 90W volstaat.

Kan ik echt geen andere adapter krijgen of is het maar net wie je aan de lijn hebt bij Dell

Bernhard

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 373343 op 25-10-2010 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
normaal: 90w
i7+435m: 130w
17" i7+445m: 150w

de adapter is afhankelijk van de gekozen config.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:26
Anoniem: 303530 schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 20:40:
klopt, het is echter nog onbekend hoe lang dat gaat duren.
Het gaat om hetzelfde panel dat voor een meerprijs van € 98,- op de Studio 17 te bestellen was. Fysiek zou dat dus geen probleem mogen zijn.
(Nu kan ik wel gaan speculeren dat ze ff wachten tot we dat vergeten zijn, zodat ze voor hetzelfde scherm op de XPS het dubbele kunnen vragen..., maar dat laat ik ff achterwege.) Ze zullen wel voorraad aan het opbouwen zijn, en de 1080p schermen binnenkort op de website vermelden.
alex3305 schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 17:48:
Ik vind het uiterlijk al met de dag meer meevallen; nog even en ik ben er aan gewend. De keuze voor de materialen is een grote vooruitgang ten opzichte van zowel de Studio 15/17 als de Studio XPS 16
Anoniem: 303530 schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 17:38:
[...]
dit is een vroege versie van het xps 15 topic omdat hier werd geklaagd over het vele offtopic gepraat.
[...]
kletskoek; Dell's nieuwste lijn verdient een eigen draadje.
;)
Anoniem: 303530 schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 21:51:

pfeeeew, dan verstookt ie nog een stuk meer dan de sxps1647 met i7 en 4650. Kun je maar beter een kussentje gebruiken als je 'm regelmatig op schoot neemt. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door guapper op 25-10-2010 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
guapper schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 21:57:
pfeeeew, dan verstookt ie nog een stuk meer dan de sxps1647 met i7 en 4650. Kun je maar beter een kussentje gebruiken als je 'm regelmatig op schoot neemt. ;)
dat ze dat leveren wil niet zeggen dat de config ook dat verbruikt.
ik vermoed dat ze gewoon een extra marge hebben, ze willen niet het risio lopen dat de lijn uitmond in xps 16 v2, dat was echt een ramp qua publiciteit.
Ik vind het uiterlijk al met de dag meer meevallen; nog even en ik ben er aan gewend. De keuze voor de materialen is een grote vooruitgang ten opzichte van zowel de Studio 15/17 als de Studio XPS 16
hehe, eindelijk iets anders dan het gebruikelijke gewhine
op notebookreview loop ook een topic met gezeik over het design, alsof je daar blij van word :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:57
Anoniem: 303530 schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 17:54:
hp... welke lijn dan?

de envy, de enige hp met een degelijk scherm is bijna nergens meer te krijgen, office centre had geloof ik nog 1 exemplaar liggen. :/

[...]
Tja, zelf wil ik geen hoog resolutie scherm, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Ik had het zelf echt alleen over de looks. Overigens vind ik het metaal (aluminium) wel erg positief weer!
[...]

[...]
Ik moet er echt nog aan wennen. De achterkant van de laptop, zoals de foto op Engadget vond ik wel weer mooi overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
de nadelen aan het design vind ik:

DC adapter aan de achterkant, werkt echt voor geen meter op de bank
binnenkant bevat te veel grijs, waarom geen zwart toetsenbord?

de rest is prima, het uiterlijk is gewoon mooi, maar hij oogt wel erg log (maar dat zegt ook iedereen van mn studio 15, totdat we de laptops naast elkaar zitten en ze precies even dik blijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530 schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 21:51:

Dank je Darkstone.

Als het afhankelijk is van de config dan klopt het.

Bernhard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Anoniem: 303530 schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 22:06:

[...]
hehe, eindelijk iets anders dan het gebruikelijke gewhine
op notebookreview loop ook een topic met gezeik over het design, alsof je daar blij van word :/
alex3305 schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 22:13:
[...]
Ik moet er echt nog aan wennen. De achterkant van de laptop, zoals de foto op Engadget vond ik wel weer mooi overigens.
Iedereen die op pagina 2 nog loopt te whinen over het uiterlijk van de XPS maken we uit voor VAIO. :P
alex3305 schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 22:13:
[...]
Tja, zelf wil ik geen hoog resolutie scherm, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Ik had het zelf echt alleen over de looks. Overigens vind ik het metaal (aluminium) wel erg positief weer!
Nadeel is wel dat het ook werkt als een radiator, vandaar mijn opmerking over het op schoot nemen van de XPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 19:50
Interessante laptops helaas amper keuze op de NL pagina van Dell? Dit topic maar even blijven volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hoezo amper keuze?
http://www1.euro.dell.com...15&s=dhs&cs=nldhs1&~ck=mn

wat mis je dan nog? behalve de xps 14 en 17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:06
Een gemiste kan van dell om de xps niet met een dualcore i5/i7 icm een gt 435 te leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
komt later wel, het zou al mogelijk zijn via de telefoon.

en trouwens, zo groot is het verschil tussen de 420m en 435m echt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
karakedi schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 23:59:
Een gemiste kan van dell om de xps niet met een dualcore i5/i7 icm een gt 435 te leveren
Wellicht vast wel als je belt. Op de configurator is vaak maar een deel van het totale aantal opties beschikbaar om te selecteren. Een beller heeft meer keuze en vaak ook nog eens de mogelijkheid om wat van de prijs af te dingen :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:06
Qua architectuur is het dezelfde. Alleen geheugen en core snelheden verschillen, maar alle kleine beetjes zijn meegenomen. De prestaties liggen bij die van de hd5650 volgens notebookcheck. Dit is pas een waardige vervanger van de xps m1530 vind ik qua hardware en prestaties.
De studio 15 had ene hd5470/4570 deze was vergelijkbaar met de 8600gt. TErwijl de studio 15 een generatie nieuwer was, was het in gpu kracht niet vooruitgegaan. Het kwam eingelijk deels door ati. Tussen de hd54xx en 56xx zit een te grote gap. De hd54xx heeft 80sp en de hd56xx 400sp. Hopelijk komt ATI deze keer met een beter gebalanceerd aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 19:50
Karakedi op dell.com zijn die wel leverbaar. Dus hopenlijk komen ze naar NL.

Wat ik mis? De 17" modellen en de 15" modellen met een betere grafische kaart. Op de site staat wel dat ze leverbaar zijn met een GT435 maar kan dat nergens configureren? Ah er staat inmiddels een GT435 variant maar die heeft weer geen Core i5 ;) Een laptop is een investering voor enkele jaren dus de specificaties moeten er ook na zijn. Daarbij heb ik liever een dual-core @ 2.4Ghz dan een Quad @ 1.73 voor wat ik met een laptop doe is de quad @ trage snelheid niet de juiste keuze! Ook dat is volgens de pagina optioneel maar ook weer nergens te configureren?

Maar ik lees net hierboven dat als je belt meer mogelijkheden hebt dat binnenkort maar eens proberen :)

[ Voor 13% gewijzigd door et36s op 26-10-2010 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxibaut
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-01-2020
Toen ik belde (dag 1 release) vond de verkoper allerhande extra's op zijn display maar hij kon ze niet koppelen aan mijn keuze. Hiermee vermoed ik dat ze die extraatjes voorzien hebben maar dat het logistiek gezien geen goede keuze is om nu reeds te breed te gaan in waaier.
Ik weet dat je bij de lancering van een product beter in het begin strak start, dan heb je geen voorraad problemen, leveringstermijnen edm.
Ik kan er ook volledig naast zitten natuurlijk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
maxibaut schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 08:13:
Toen ik belde (dag 1 release) vond de verkoper allerhande extra's op zijn display maar hij kon ze niet koppelen aan mijn keuze. Hiermee vermoed ik dat ze die extraatjes voorzien hebben maar dat het logistiek gezien geen goede keuze is om nu reeds te breed te gaan in waaier.
Ik weet dat je bij de lancering van een product beter in het begin strak start, dan heb je geen voorraad problemen, leveringstermijnen edm.
Ik kan er ook volledig naast zitten natuurlijk :-)
Allerhande extra's...

Heb je hier nog op doorgevraagd toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Daar ben ik inderdaad ook wel benieuwd naar! Ben van plan ze vandaag ook te gaan bellen over uitsluitsel van het verlichte toetsenbord. Meer info volgt.

[ Voor 5% gewijzigd door Majesty op 26-10-2010 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimeClypse
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-03-2024

TimeClypse

Microtus Arvalis

Majesty schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 09:22:
Daar ben ik inderdaad ook wel benieuwd naar! Ben van plan ze vandaag ook te gaan bellen over uitsluitsel van het verlichte toetsenbord. Meer info volgt.
Ik heb gisteren een XPS 15 besteld, met geschatte leverdatum 30 november (extra opties: full hd scherm, 9cell battery, bluetooth). Ik heb bij twee medewerkers gevraagd voor de optie van het verlichte toetsenbord, en beide vertelden dat dit alleen op het US model mogelijk is, en dus niet voor de EU modellen.

Helaas dus. Maar wat ik wel vond is dat in het apparaat volgens mij wel een module zit voor het verlichte toetsenbord, dus zal het later alleen een kwestie zijn van zelf een verlicht bordje kopen en vervangen.

http://support.dell.com/s...sm/keyboard.htm#wp1179891

Paulvogel ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
TimeClypse schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 11:05:
[...]

Ik heb gisteren een XPS 15 besteld, met geschatte leverdatum 30 november (extra opties: full hd scherm, 9cell battery, bluetooth). Ik heb bij twee medewerkers gevraagd voor de optie van het verlichte toetsenbord, en beide vertelden dat dit alleen op het US model mogelijk is, en dus niet voor de EU modellen.

Helaas dus. Maar wat ik wel vond is dat in het apparaat volgens mij wel een module zit voor het verlichte toetsenbord, dus zal het later alleen een kwestie zijn van zelf een verlicht bordje kopen en vervangen.

mooie link voor de TS. en bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Die link had ik inderdaad al gelezen, maar helaas dat dat dan alleen in de US is.
Toch bedankt voor de informatie!

PS @ TimeClypse, waar had jij die bluetooth module gevonden? Of kan dat ook alleen via de telefoon?
Niet slim van ze dat ze dat allemaal alleen via de telefoon doen vind ik.

[ Voor 43% gewijzigd door Majesty op 26-10-2010 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TimeClypse schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 11:05:
[...]

het gekke is dat wij in nderland precies dezelfde toetsenbord layout gebruiken als in de US...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:22:
[...]

het gekke is dat wij in nderland precies dezelfde toetsenbord layout gebruiken als in de US...
Ik heb sterk de indruk dat dat een keuze is van de verkoop/marketing afdeling. Je ziet hetzelfde in de F-series toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimeClypse

TimeClypse

Microtus Arvalis

Majesty schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:03:
Die link had ik inderdaad al gelezen, maar helaas dat dat dan alleen in de US is.
Toch bedankt voor de informatie!

PS @ TimeClypse, waar had jij die bluetooth module gevonden? Of kan dat ook alleen via de telefoon?
Niet slim van ze dat ze dat allemaal alleen via de telefoon doen vind ik.
Die bluetooth module heb ik gewoon via de site kunnen aanklikken, en nu ik zo kijk staat hij er ook nog steeds tussen...

En inderdaad wel raar dat ze in europa die optie van backlight toetsenbord niet hebben...

Paulvogel ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Het zal aan mij liggen, maar ik kan die bluetooth module niet vinden. 8)7
Geeft ook niet want ik heb hier nog een losse pen liggen. Jammer van de gruwelijk lange levertijd, maar dat was te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iceman1987
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-03 19:01
Bluetooth kun je kiezen op de volgende pagina, als je dus de accesoires moet kiezen als muizen en tassen. Niet logisch nee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Ach ja ik zie het.. Bedankt. Medewerkster van Dell vertelde mij eerst dat de backlit toetsenborden beschikbaar waren maar later betoogde ze haar spijt omdat het niet klopte wat ze had gezegd, ze komen er nog wel aan zei ze.. Haha.

Levertijd was maximaal 2 weken volgens haar. Dat zullen dan wel 14 werkdagen zijn, dus eigenlijk 3 weken. Maargoed die van TimeClypse arriveert ook pas op 30 November.

Edit:
Oei.. Als ik het systeem in mijn mandje gooi dan staat er dit bij:

Profiteer van €215 inclusief BTW korting op geselecteerde laptops.
Vervalt donderdag 28 oktober 2010

Gratis bezorging t/m 27/10/2010

Dan moet ik um morgen maar gaan bestellen denk ik.. Dat scheelt wel een hoop geld.

[ Voor 34% gewijzigd door Majesty op 26-10-2010 16:40 . Reden: Edit: Oei! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Majesty schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 16:25:
Dan moet ik um morgen maar gaan bestellen denk ik.. Dat scheelt wel een hoop geld.
niet echt... dat is namelijk de standaardkorting, volgende week is die waarschijnlijk hetzelfde.

eerste review van de xps 14:
http://hothardware.com/Re...4-Notebook-Review/?page=1
zonder battery runtime test :') :') :') :')

edit: hier een (bijzonder magere...) xps 17 "review"
http://compreviews.about.com/od/PC-Gaming/fr/Dell-XPS-17.htm

en nog een:
http://www.pcworld.idg.co...s_17_1710x/365577?pp=1#cb
weer zonder fatsoenlijke cijfers over de batterijduur :/

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 26-10-2010 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBreak
  • Laatst online: 27-05 11:43
hmm ben aan het twijfelen tussen een Sony vaio en dell xps 15
de vaio komt echter met de gekozen specificaties op €978 uit tegenover de €1129 van de dell.
enige verschil is dan de ati 5650 en gt 420 (is dat nou zo groot?)
terwijl ik bij de vaio wel een blu ray heb gekozen

denk dat de prijs ook word bepaald door het HD scherm.

het hd scherm kost bij dell.com $130 en dell.nl €200 maar dat terzake:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-03 18:59

Yuco

Womanizer!

foutje...bedankt

[ Voor 98% gewijzigd door Yuco op 26-10-2010 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MattyBomba schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 18:14:
wtf :X

de E zou ik niet nemen, die heeft last van de beruchte piep...
de accuduur is ook ruk (2 uur surfen) en de bouwkwaliteit van de xps is vermoedelijk een stuk hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBreak
heeft de vaio dat probleem nog steeds:O
ik vermeende ergens gelezen te hebben dat het piepprobleem ondertussen verholpen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-05 15:30
Ligt het aan mij of heeft de Dell de prijzen van de XPS 15 verhoogd?
ik meen me te herinneren dat de vanaf prijs laatst 599,- was en nu is de prijs gelijkgetrokken met de studio 15 naar 629,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 17:59:
[...]

niet echt... dat is namelijk de standaardkorting, volgende week is die waarschijnlijk hetzelfde.
Ik hoop dat je gelijk hebt :D.
Dus het is alleen korting om mensen de laptops sneller te laten bestellen, zoals ik dat bijna had gedaan.
MattyBomba schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 18:14:
hmm ben aan het twijfelen tussen een Sony vaio en dell xps 15
de vaio komt echter met de gekozen specificaties op €978 uit tegenover de €1129 van de dell.
enige verschil is dan de ati 5650 en gt 420 (is dat nou zo groot?)
terwijl ik bij de vaio wel een blu ray heb gekozen

denk dat de prijs ook word bepaald door het HD scherm.

Over welke XPS 15 heb je het nu, met welke specs? En welke Sony Viao? Kan geen één Viao vinden die dezelfde prijs heeft als de XPS 15 die ik wil gaan bestellen (de duurste + verbeterd beeldscherm = 1069 euro).
Redblader schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:18:
Ligt het aan mij of heeft de Dell de prijzen van de XPS 15 verhoogd?
ik meen me te herinneren dat de vanaf prijs laatst 599,- was en nu is de prijs gelijkgetrokken met de studio 15 naar 629,-
Volgens mij was ie op 629 begonnen, maar weet het niet 100% zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Sony Vaio E heeft ie 't over, aan de specs te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
de prijzen van alle modellen zijn hetzelfde als eerst, alleen de goedkoopste weet ik niet zeker (maar die neem je toch niet...)
Majesty schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:55:
[...]

Ik hoop dat je gelijk hebt :D.
Dus het is alleen korting om mensen de laptops sneller te laten bestellen, zoals ik dat bijna had gedaan.
exactly
MattyBomba schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 18:48:
heeft de vaio dat probleem nog steeds:O
ik vermeende ergens gelezen te hebben dat het piepprobleem ondertussen verholpen was.
er is inderdaad een fix, helaas moet je dan wel halvering van de accuduur voor lief nemen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimeClypse

TimeClypse

Microtus Arvalis

Ach ja ik zie het.. Bedankt. Medewerkster van Dell vertelde mij eerst dat de backlit toetsenborden beschikbaar waren maar later betoogde ze haar spijt omdat het niet klopte wat ze had gezegd, ze komen er nog wel aan zei ze.. Haha.

Levertijd was maximaal 2 weken volgens haar. Dat zullen dan wel 14 werkdagen zijn, dus eigenlijk 3 weken. Maargoed die van TimeClypse arriveert ook pas op 30 November.

Edit:
Oei.. Als ik het systeem in mijn mandje gooi dan staat er dit bij:

Profiteer van €215 inclusief BTW korting op geselecteerde laptops.

Gratis bezorging t/m 27/10/2010

Er zijn ook diverse waardebonnen voor 5% korting te krijgen op internet, moet je ook nog even naar zoeken, scheelt toch weer zo'n 50 euro. Bij mij gaf ie een foutmelding, maar even chatten of bellen met de helpdesk en ze maken zo een offerte voor je! Dus ik had in totaal de standaard korting op de laptops (€215, gratis bezorging, en 5% extra)

edit: ik betwijfel het of die gratis verzending een 'standaardkorting is', misschien is dat nu alleen even ter introductie?? Die zijn ook zo weer 29 euro namelijk...

[ Voor 6% gewijzigd door TimeClypse op 26-10-2010 21:58 ]

Paulvogel ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-05 19:50
Ik zag dat als ik deze laptop wil bestellen icm met, i5 560m, 4gb ram, 9 cel en full HD dat ik dan de standaardkorting krijg + 5% van die coupon.

Heeft het zin als ik ga bellen met Dell, deze configuratie doorgeef en dan is heel lief ga vragen om een gratis verzending(omdat die bij het duurste model er wel bij zit, terwijl die maar ~900 euro kost, en mijn geconfigureerde ~1050).

Beetje service zou dit toch wel doen?

Overigens, is er al wat bekend over dat back-lit toetsenbord, misschien verkrijgbaar op eBay net zoals bij de Studio 15, lijkt me wel erg gaaf om toch zo'n ding er bij te doen, voor 30 dollar doe ik het!

Ik hou jullie op de hoogte als ik de XPS 15 ga bestellen.

[ Voor 0% gewijzigd door Remz op 27-10-2010 00:37 . Reden: minor typo, het is laat! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Remzz schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 00:37:
Heeft het zin als ik ga bellen met Dell, deze configuratie doorgeef en dan is heel lief ga vragen om een gratis verzending(omdat die bij het duurste model er wel bij zit, terwijl die maar ~900 euro kost, en mijn geconfigureerde ~1050).
gewoon zo'n kop trekken:

Afbeeldingslocatie: http://backseatcuddler.com/wp-content/uploads/2009/01/puss-in-boots.jpg

het blacklit toetsenbord is afwachten tot hij op voorraad is, hij is namelijk iets anders van kleur dan het studio 15 tobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Korting niet krijgen? xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx.
xxxxxxxxxx

edit:
stukje zelfcensuur, gewoon omdat het kan.
:X

[ Voor 41% gewijzigd door guapper op 27-10-2010 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkebie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-11-2024
Jammer dat de optical drive met een tray is in plaats van een sleuf. Als je deze nu wil vervangen met een HD zit je met een gat in het body. Hopelijk duiken er snel caddies op die het body aanvullen zodat dit gat er niet is. Mijn bestelling van 21/10 staat nog op status 'werk in uitvoering' met als geschatte leverdatum 15/11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
@ TimeClypse, dat betwijfel ik ook inderdaad! En nog bedankt voor de tips over de kortingscode.

@ Darkstone, neem aan dat deze na het bestellen niet los verkrijgbaar zijn, of wel? Duurt meestal ook even voor ze op eBay staan als ze nieuw zijn.

Zit heel erg te twijfelen om um vandaag te gaan bestellen of niet 8)7. Misschien toch nog maar even wachten..

[ Voor 9% gewijzigd door Majesty op 27-10-2010 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Darkebie schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 08:47:
Jammer dat de optical drive met een tray is in plaats van een sleuf. Als je deze nu wil vervangen met een HD zit je met een gat in het body. Hopelijk duiken er snel caddies op die het body aanvullen zodat dit gat er niet is. Mijn bestelling van 21/10 staat nog op status 'werk in uitvoering' met als geschatte leverdatum 15/11.
Van de andere kant kun je bij een trayloader de lens nog eens schoon maken wanneer dat nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Darkebie schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 08:47:
Jammer dat de optical drive met een tray is in plaats van een sleuf. Als je deze nu wil vervangen met een HD zit je met een gat in het body.
niet waar, een dvd drive bestaat uit de drive zelf plus een bevestiging van het uiterlijke gedeelte, dit kan je gewoon overzetten
Majesty schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 09:02:
@ Darkstone, neem aan dat deze na het bestellen niet los verkrijgbaar zijn, of wel? Duurt meestal ook even voor ze op eBay staan als ze nieuw zijn.
nog niet
Zit heel erg te twijfelen om um vandaag te gaan bestellen of niet 8)7. Misschien toch nog maar even wachten..
bestel hem vandaag op bankoverschrijving, als je niet betaalt na 10 dagen vervalt de bestelling automatisch.
mochten de prijzen omhoog gaan, dan heb je altijd nog die offerte die je eventueel nog kan laten aanpassen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 11:43:
bestel hem vandaag op bankoverschrijving, als je niet betaalt na 10 dagen vervalt de bestelling automatisch.
mochten de prijzen omhoog gaan, dan heb je altijd nog die offerte die je eventueel nog kan laten aanpassen. :)
Uitstekend idee :D, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
Dat toetsenbord is nou niet echt een prio, leuk als hij er komt wat later maar het staat los van mijn beslissing.
Ik las trouwens op Dell dat met de i5, de 9 cell batterij ongeveer +/- 5h of langer mee kon. Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
6-cel LI (2,6 Ah) standaard; tot 5 uur, 23 minuten* batterijduur met 6-cel batterij
9-cel LI (2,8 Ah); tot 8 uur, 29 minuten* batterijduur met 9-cel batterij

aldus dell

ik denk:
3.5-4 uur met 6-cel
5-6 uur met 9-cel

onder normaal surfgedrag, dell zal wel getest hebben zonder wifi, idle op het bureaublad.
ook hier geld: wacht op de eerste reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBreak
zou de xps 15 nog in de aanbieding komen met de kerst/sinterklaas of doet dell daar niet aan:P

die losse opties zijn zo duur! hd+bluray+6gb intern =200+100+180!!=480 dan zit de 840QM er ook zeker niet meer in.

maar zon blu ray en dat extra geheugen is zelf misschien ook nog later te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:45
MattyBomba schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 14:42:
maar zon blu ray en dat extra geheugen is zelf ook nog later te plaatsen.
Fixed ;)

Geheugen en Optische drive zijn wel te vervangen. Heeft de XPS 15 zo'n slot of gewoon een tray? Die laatste zijn wel wat makkelijker doorgaans met vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
GENETX schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 14:44:
[...]
Geheugen en Optische drive zijn wel te vervangen. Heeft de XPS 15 zo'n slot of gewoon een tray? Die laatste zijn wel wat makkelijker doorgaans met vervangen.
xps heeft weer een ouderwetse tray

[ Voor 17% gewijzigd door guapper op 27-10-2010 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
....dubbel.

[ Voor 95% gewijzigd door guapper op 27-10-2010 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimeClypse

TimeClypse

Microtus Arvalis

Echt, wat is het nut van een blu-ray drive in een laptop.... :S Films kijk je toch op je tv?

En geheugen zou ik niet bij Dell kopen, weet je hoe duur! Die dingen kosten tegenwoordig voor 4GB ook niet meer dan 70 euro p/s, das al een stuk goedkoper dan de 330 euro die Dell voor 8GB vraagt...

Paulvogel ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkebie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-11-2024
[...]
niet waar, een dvd drive bestaat uit de drive zelf plus een bevestiging van het uiterlijke gedeelte, dit kan je gewoon overzetten
Bij mijn houdige laptop is dat in één stuk. Maar in dat geval, mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
http://www.monteverde.org..._Drive_in_Optical_Bay.htm

hiero, de xps gebruik 99,9% zeker hetzelfde systeem.

ram zou ik gewoon zelf vervangen, dat is een makkie en een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-05 08:04
TimeClypse schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 15:02:
Echt, wat is het nut van een blu-ray drive in een laptop.... :S Films kijk je toch op je tv?
En met de hdmi uitgang kan je je laptop aan de tv hangen, zo ben ik allesinds van plan 'm te gebruiken...

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Besteld! :D

Op advies van darkstone met bankoverschrijving, als het volgende week nog steeds dezelfde prijzen zijn annuleer ik de bestelling misschien wel om te wachten op meer reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
keyboard backlight: citaat van notebookreview forum:
I have just spoken to the Dell team in the UK.
After originally telling me there was no back-lit keyboard, I just got a call back saying he was mistaken. The XPS 15 is shipped with a backlit keyboard as default (Fn F6 to turn it on apparently). So if the guy knows which keys to press - I'm guessing he knows it's actually there.
Wat...Is... Waarrrrr..?
a) geen backlight op de XPS voor EU
b) standaard backlight op de XPS

we zullen de reviews moeten afwachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik las het ook... maar wacht gewoon op de gebruikerservaringen.
het zal niet de eerste keer zijn dat een dell medewerker uit zn nek lult

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 23:39:
Uit je de nek lullen, ok.
Maar het is wel met volledige overtuiging en inzet (want terugbellen) uit je nek lullen wanneer je er ook nog een knoppen combinatie bij gaat verzinnen.

Anyhow, die verkoper gaat zijn 13e maand halen dit jaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343358

Anoniem: 303530 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 23:39:
Afwachten idd. Overigens zou ik er niet teveel op hopen. Bij features als een backlit tobo wordt Nederland vaak overgeslagen, getuige meer voorgaande dell en bv ook sony modellen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Hmm, zat zo eens naar die XPS 17 te kijken, het is jammer dat daar geen 1920 x 1080 Full HD scherm in zit, want voor 999 euro heb je een:
Intel® Core™ i7 740QM
1 TB, dubbele harde schijf, SATA (2 x 500 GB - 7.200 rpm)
én (!!):
3GB NVIDIA® GeForce™ 445M GT grafische kaart
en ook nog eens een 9 cells batterij.

Het scherm maakt de prijs 8)7.

Overingens is de XPS 15 nu 60 euro in prijs gestegen aangezien er geen gratis verzending meer beschikbaar is. En er is een deel van de korting af, maar nu krijg je er een 640GB harde schijf bij ipv 500GB. Blij dat ik um gisteren besteld heb.

[ Voor 25% gewijzigd door Majesty op 28-10-2010 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
€629 model --> hetzelfde
€649 model --> €679.01 8)7 , maar 4GB in plaats van 3
€749 model --> €799, maar met i5 560 in plaats van 460, en een 500GB/7200 hdd in plaats van 320GB/7200
€869 model --> €899, geen gratis verzending, 15 maanden mcafee :O en een 640GB hdd in plaats van 500GB

ld;dr

model #2 is de nieuwe #3, maar dan met een slechtere processor, upgraden kost:
i5 460: €40 (= €619)
i5 560: €80 (= €799, gelijkwaardig aan #3)
...waarmee de prijs goedkoper is dan #3, welke dan weer 500GB heeft

#4 is €60 duurder, heeft een iets snellere schijf, en 'gratis' mcafee

een i5 560+1080p+GT420 kost €1030, met een i7 en 435m is dat €1130, beiden incluus verzenden.
let wel: de i7 kent geen optimus en is even snel zoniet trager dan de i5

(gelukkig had is gisteren beide pagina's gescreend B) )

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 28-10-2010 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:38
Is hier bekend wat Dell normaalgesproken rond de kerstperiode doet met aanbiedingen en zo?

Ik wil rond die periode een nieuwe laptop aanschaffen en de Dell XPS 15 is de beste keuze voor een fatsoenlijk scherm als je naar de prijzen en specs kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nope, dat is elk jaar weer een verrassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dranica
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
Het 1080p scherm op de XPS 15 is dat een mat scherm of een glanzend. Heb wat gezocht op internet maar kan dit niet echt vinden. Dell is er ook niet echt duidelijk op hun website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Het is meen ik, een glanzend scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoSuperFly
Ik heb net gebeld met dell, voornamelijk om te vragen of ze nog full-hd beeldschermen hadden en hoelang de levering ging duren. Komtie:

Dell:"Nee meneer, de full-hd beeldschermen hebben wij niet meer liggen"
Ik: "Oke, hoelang denk U dat dat nog gaat duren? Een maand?"
Dell: " ... Dat zou ook zomaar langer kunnen zijn"

Fijn, minstens een maand voordat de full-hd beeldschermen terugkomen. Verder gaf hij mij wel aan dat er een bundel te koop is voor de xps 15: Een i7 740QM + 435M 2GB + 640 GB HDD + 4 GB RAM voor 899. Niet slecht al valt hij zoiezo af omdat er geen full-hd beeldscherm inzit.

Ik denk dat de sony mijn volgende laptop word, een F serie dan welteverstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:38
Ze staan bij de xps 15 in ieder geval nog als optie beschikbaar. Zou raar zijn als ze dan niet leverbaar zijn voor > 1 maand.

Overigens kun je voor ~975 incl verzendkosten een leuke samenstelling maken van model nr 2; corei5 460, 9 cell batterij en fullhd scherm als opties. Dit is met epp korting.

Met de mastercard actie kun je nog 3% extra korting krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Hmm.. Ik ben ook *eindelijk* klaar met de klantenservice. Advies.. Gebruik nooit de chat van Dell, je wordt meteen doorverbonden met Indiërs die amper Nederlands kunnen. De bedoeling was dat ik de 5% kortingscode erbij zou krijgen aangezien ik deze gisteravond niet in kon vullen (ik had gekozen voor bankoverschrijving, nog niet betaalt dus). Ik heb vanaf 10:25 tot 12:54 met die gozer in de chat gezeten (klopje op m'n schouder voor mijn grenzeloze geduld..).

Paar voorbeeldjes:
Agent (***): "ik ga het voor u aanvragen en krijgt de offerte via u mail"
Agent (***): "als u deze heeft ontvangen met de korting en alles is naar wens vraag ik graag uw akkoord op de offerte terug met de bijlage van de betalingen zo dat wij deze voor u gaan valideren"

En dat was om 10:33, het heeft nog 2 uur en 20 min geduurd daarna.

Agent (***) "bent u nog op schat?"
Ik: "Ik ben er nog."
Agent (***): "ben bezig de korting aan het vragen"
Ik: "Oké, ik heb geduld."
Agent (***): "als u nog op de chat belt zal u de overzicht naar me mailen van uw besteling"
Agent (***): "zo dat ik deze precies aan pas"

Bent u nog op schat? Dacht meteen wtf :P, wat een ongelukkige typfout.
En het resultaat na 2,5 uur: Hij kon het niet wijzigen, daar was ie niet bevoegd voor. AAARGH, ik werd gek.

Toen naar de klantenservice gebeld, kreeg een vriendelijke man aan de lijn die het in 3 minuten gefixt had. Nooit, maar dan ook nooit meer.

Anyways @ DiscoSuperFly, ik weet niet of je het over de XPS 17 hebt, maar bij mij zit er wel gewoon een Full HD scherm bij m'n bestelling (XPS 15).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoSuperFly
Majesty schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:01:
Hmm.. Ik ben ook *eindelijk* klaar met de klantenservice. Advies.. Gebruik nooit de chat van Dell, je wordt meteen doorverbonden met Indiërs die amper Nederlands kunnen. De bedoeling was dat ik de 5% kortingscode erbij zou krijgen aangezien ik deze gisteravond niet in kon vullen (ik had gekozen voor bankoverschrijving, nog niet betaalt dus). Ik heb vanaf 10:25 tot 12:54 met die gozer in de chat gezeten (klopje op m'n schouder voor mijn grenzeloze geduld..).

Paar voorbeeldjes:
Agent (***): "ik ga het voor u aanvragen en krijgt de offerte via u mail"
Agent (***): "als u deze heeft ontvangen met de korting en alles is naar wens vraag ik graag uw akkoord op de offerte terug met de bijlage van de betalingen zo dat wij deze voor u gaan valideren"

En dat was om 10:33, het heeft nog 2 uur en 20 min geduurd daarna.

Agent (***) "bent u nog op schat?"
Ik: "Ik ben er nog."
Agent (***): "ben bezig de korting aan het vragen"
Ik: "Oké, ik heb geduld."
Agent (***): "als u nog op de chat belt zal u de overzicht naar me mailen van uw besteling"
Agent (***): "zo dat ik deze precies aan pas"

Bent u nog op schat? Dacht meteen wtf :P, wat een ongelukkige typfout.
En het resultaat na 2,5 uur: Hij kon het niet wijzigen, daar was ie niet bevoegd voor. AAARGH, ik werd gek.

Toen naar de klantenservice gebeld, kreeg een vriendelijke man aan de lijn die het in 3 minuten gefixt had. Nooit, maar dan ook nooit meer.

Anyways @ DiscoSuperFly, ik weet niet of je het over de XPS 17 hebt, maar bij mij zit er wel gewoon een Full HD scherm bij m'n bestelling (XPS 15).
Geduld is een schone zaak ! ;)

En ja, ik had het over de xps 15. Maar jij hebt hem gister besteld, misschien dat ze er toen nog wel waren? Of misschien waren ze al op en dat betekent dat je een maandje extra moet wachten? Ik heb het duidelijk meerdere malen gevraagd.

Ik zal nog maar eens op de dell site kijken dan. Maar een dell laptop heeft geen firewire of pc card (Waar ik dan een firewire kaart op aan kan sluiten), zonde ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Majesty schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:01:
[...]
[...]
Daarnaast zijn ze ook erg slecht op de hoogte van de beschikbare opties. Bellen is altijd beter en sneller bij Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimeClypse

TimeClypse

Microtus Arvalis

DiscoSuperFly schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:08:
[...]

Geduld is een schone zaak ! ;)

En ja, ik had het over de xps 15. Maar jij hebt hem gister besteld, misschien dat ze er toen nog wel waren? Of misschien waren ze al op en dat betekent dat je een maandje extra moet wachten? Ik heb het duidelijk meerdere malen gevraagd.

Ik zal nog maar eens op de dell site kijken dan. Maar een dell laptop heeft geen firewire of pc card (Waar ik dan een firewire kaart op aan kan sluiten), zonde ..
Ai, verklaart dat misschien de 30 november levertijd? Enneh, bij mij was de korting binnen 20 minuutjes op de chat gefixt, geen problemen, alleen mijn akkoord op de mail is volgens mij nooit ontvangen, toen heb ik wel gebeld, geen problemen verder.

Paulvogel ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
guapper schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:34:
[...]

Daarnaast zijn ze ook erg slecht op de hoogte van de beschikbare opties. Bellen is altijd beter en sneller bij Dell.
true, ik ben slechthorend en dus verplicht de mail te gebruiken, dat duurt vrijwel altijd 2 dagen.
het full-hd scherm van de studio bestellen was echt een hel, het duurde eeuwen voordat ik iemand spotte die snapte wat ik wil...

advies: altijd bellen, bij voorkeur met xps support, daar zitten de echte nerds :+

de chat is volgens mij ook bedoeld als hulp bij bestellen, en niet als helpdesk, vandaar dat hij geen rechten heeft.

edit: linkjesgespam: Dell Waardebonnen Topic

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 28-10-2010 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killugh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-07-2024

killugh

lava right ahead

TimeClypse schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:49:
Ai, verklaart dat misschien de 30 november levertijd? Enneh, bij mij was de korting binnen 20 minuutjes op de chat gefixt, geen problemen, alleen mijn akkoord op de mail is volgens mij nooit ontvangen, toen heb ik wel gebeld, geen problemen verder.
Zojuist de orderbevestiging binnen gekregen van de laptop die vorige week besteld is. Verwachte leverdatum is volgens de mail op of voor 19-11-2010. Deze xps15 is met 1920x1080 scherm besteld.

pain is nothing that a downpour won't erase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBreak
Weet niet of dit ook de plek is om alternatieven te plaatsen..
Maar de XXODD XNi860cu komt wel behoorlijk in de buurt...

full hd en een gtx 460 aan boord!!!

alleen de processor komen wat extra kosten maar wel heel wat meer interessante keuze..

Intel Core i5 460M (2,53GHz, 2,80GHz Turbo, 3MB)
Intel Core i5 520M (2,40GHz, 2,96GHz Turbo, 3MB) [+ 40,00]
Intel Core i5 560M (2,66GHz/3,20GHz, 3MB, ge�ntegreerde HD graphics) [+ 70,00]
Intel Core i5 580M (2,66GHz, 3,33GHz Turbo, 3MB) [+ 95,00]
Intel Core i7 640M (2,80GHz/3,46GHz, 4MB, ge�ntegreerde HD graphics) [+ 170,00]

en dan nog de quad cores.... uiteraard iets prijziger...

weet niet wat de service en garantie is van XXOD? iemand info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Op de website?

Ervaringen topic daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MattyBomba schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 00:36:
Weet niet of dit ook de plek is om alternatieven te plaatsen..
Maar de XXODD XNi860cu komt wel behoorlijk in de buurt...
totaal andere klasse

wat jij opnoemt is een gamingnotebook, de xps is een multimediabak, vandaar ook dat iedere het full-hd scherm neemt (toch? nep tweakers O-) ) ondanks dat het een redelijk prijzige upgrade is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 00:44:
[...]

totaal andere klasse

wat jij opnoemt is een gamingnotebook, de xps is een multimediabak, vandaar ook dat iedere het full-hd scherm neemt (toch? nep tweakers O-) ) ondanks dat het een redelijk prijzige upgrade is...
De meeste tweakers in dit topic zijn arme studenten met hoornen brillen. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Sommige studenten hebben vast ook wel een rijke pappie en mammie! J/k

Mensen blijven het proberen.. Maar ik heb nog geen vergelijkbare laptop aan de XPS voor een betere prijs gevonden hoor. En dat gaat ook niet gebeuren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
Tweaker hier maakt zich schuldig aan arme student zijn, met lenzen dan wel.

Ik heb 2 dagen geleden gebeld voor het full hd scherm bij de studio 15, daar vertelde ze me dat die niet meer wordt geleverd, maar alleen nog op de XPS zal worden geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
plus de alternatieven hier:

zo duur is-ie echt niet hoor, het alternatief is de sony F die bijna €300 duurder is. (goed dan, met 6GB, maar dat heb ik niet nodig)
guapper schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 00:48:
[...]

De meeste tweakers in dit topic zijn arme studenten met hoornen brillen. Toch?
<--- B)

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 29-10-2010 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoSuperFly
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 01:18:
plus de alternatieven hier:

zo duur is-ie echt niet hoor, het alternatief is de sony F die bijna €300 duurder is. (goed dan, met 6GB, maar dat heb ik niet nodig)

[...]
<--- B)
Achja, de sony heeft 2 jaar garantie. Maar ik vind het krap blijven tussen de sony F en de xps 15. Bij de xps kan je wel makkelijk het geheugen upgraden neem ik aan?

[ Voor 6% gewijzigd door DiscoSuperFly op 29-10-2010 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
trouwens, ik geloof dat dell ermee gestopt is, maar de studenten onder ons kunnen dit even proberen:
[Ervaringen] Nieuwe PC, OS/Software weigeren voor refund

dat scheelt toch weer ~12%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379258

Heb gister voor mekaar gebokst om die extra korting van 5% erdoor te krijgen. Heeft even geduurd, maar dan heb je ook wat: i7 740QM, GT 435M voor 825euro incl verzendkosten, dus eigelijk voor 796euro. Ben trots op mezelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickjeb
  • Laatst online: 13-11-2024
Heb maandag een XPS 15 besteld.
I7-740, GT 435M, eigenlijk alles standaard.
Alleen DVD met hulpbronnen erbij gedaan, 875 euro.
Dinsdag Orderbevestiging gekregen en dinsdag middag naar status 'Werk in Uitvoering'.
Sinds dinsdagmiddag staat hij al op deze status.

Heeft Dell zijn onderdelen nog niet binnen of iets dergelijks?

Geschatte leverdatum: 17-11-2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

patrickjeb schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 09:36:
Heb maandag een XPS 15 besteld.
I7-740, GT 435M, eigenlijk alles standaard.
Alleen DVD met hulpbronnen erbij gedaan, 875 euro.
Dinsdag Orderbevestiging gekregen en dinsdag middag naar status 'Werk in Uitvoering'.
Sinds dinsdagmiddag staat hij al op deze status.

Heeft Dell zijn onderdelen nog niet binnen of iets dergelijks?

Geschatte leverdatum: 17-11-2010
Ik heb de XPS 15 afgelopen zaterdag besteld, 2 dagen eerder dan jou. De verwachte leverdatum is 24-11-2010.

Geduld is een schone zaak. Wat is nu een week of twee op een mensenleven, te verwaarlozen. Het is toch ook wel leuk om te dagdromen dat je binnenkort een nieuwe laptop gaat ontvangen. Want zoals bij veel dingen geldt het bezit van de zaak is het einde van het vermaak.

Bernhard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickjeb
Anoniem: 373343 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 09:54:
[...]

Ik heb de XPS 15 afgelopen zaterdag besteld, 2 dagen eerder dan jou. De verwachte leverdatum is 24-11-2010.

Geduld is een schone zaak. Wat is nu een week of twee op een mensenleven, te verwaarlozen. Het is toch ook wel leuk om te dagdromen dat je binnenkort een nieuwe laptop gaat ontvangen. Want zoals bij veel dingen geldt het bezit van de zaak is het einde van het vermaak.

Bernhard
Jhaaa okeee :P
Maar ik denk dat je zelf ook denkt van 'Hoe sneller hoe beter' :P
Er is ook nog zon topic op Tweakers over de levertijden van Dell, dat mensen een bestelling doen en 3 maanden later de bestelling word geannuleerd en heel moeilijk moeten doen om hun geld terug te krijgen.
Dat wil ik dus niet hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
patrickjeb schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 10:08:
[...]

Jhaaa okeee :P
Maar ik denk dat je zelf ook denkt van 'Hoe sneller hoe beter' :P
Er is ook nog zon topic op Tweakers over de levertijden van Dell, dat mensen een bestelling doen en 3 maanden later de bestelling word geannuleerd en heel moeilijk moeten doen om hun geld terug te krijgen.
Dat wil ik dus niet hebben :P
Mja, en dit is dus het risico van teveel van dat soort topics lezen.
Misschien moet daar maar eens een topic over geopend worden: het grote paranoia topic. :P

Maar op een serieuze noot: Dell schat de levertijden over het algemeen vrij ruim in, waardoor deze in de meeste gevallen erg meevalt waneer je je felbegeerde lappie ontvangt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickjeb
guapper schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 10:17:
[...]

Mja, en dit is dus het risico van teveel van dat soort topics lezen.
Misschien moet daar maar eens een topic over geopend worden: het grote paranoia topic. :P

Maar op een serieuze noot: Dell schat de levertijden over het algemeen vrij ruim in, waardoor deze in de meeste gevallen erg meevalt waneer je je felbegeerde lappie ontvangt. ;)
haha jha eigenlijk wel >:)

Een maat van me had ook een laptop laatst besteld bij Dell, een Studio 17 ding, en die was er ook 2 weken voor de geschatte leverdatum.

Dit is een nieuw model dus zal misschien daardoor iets langer duren.

Mja, zo ggauw hij binnen is :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimeClypse

TimeClypse

Microtus Arvalis

Anoniem: 373343 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 09:54:
[...]

Bernhard
Tot zover Socrates... mag ik jouw plekje in de wachtrij overnemen dan >:)

Bij mij staat overigens ook nog steeds werk in uitvoering, inderdaad zal wel wachten zijn op de onderdelen.

Paulvogel ©

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.