Bij mij staat hij ook nog steeds op werk in uitvoering met geschatte leverdatum 15/11. Ik hoop dat de Belgische feestdagen (1 november, 11 november en voor velen 12 november) geen roet in het eten gooien. Een weekje extra wachtten kan op zich geen kwaad na een half jaar uitkijken naar een nieuwe laptop. Al begint het ongeduld groter te worden ;-).
Anoniem: 300857
Is dat standaard scherm nog een redelijk scherm? omdat heel veel mensen hier het full hd scherm pakken wat ik toch wel heel duur vind kosten.
duno, ik vermoed dat ze hetzelfde scherm als in de studio gebruiken, die is vrij brak... een van de slechtste qua contrast.
het is wachten op de reviews.
de geruchtenmolen: de review van anadtech komt vandaag.
het is wachten op de reviews.
de geruchtenmolen: de review van anadtech komt vandaag.
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 29-10-2010 12:22 ]
Anoniem: 379258
Kan je de batterij ook vervangen in de laptop? Misschien dak in de toekomst van een 6cell naar een 9 wil gaan.
Je kunt ze los bestellen op de website van Dell.Anoniem: 379258 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:04:
Kan je de batterij ook vervangen in de laptop? Misschien dak in de toekomst van een 6cell naar een 9 wil gaan.
Denk alleen dat na het zien van de prijs alle zin en wil je vergaat.
Maar dat is een ander verhaal.
Dat zou geen probleem moeten zijn nee, als je de batterij van het goede model heb zou dat geen probleem moeten zijn nee.Anoniem: 379258 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:18:
Maar tis dus geen probleem om dat te vervangen in je laptop?
Het stoort me erg dat DELL die configuratie van de xps15 telkens overhoop gooit. Nu is de verzending incl., dan een andere processor. Persoonlijk vind ik dat geen manier van handel voeren.
Via de telefoon kan je mogelijks dit erbij of dat dan niet, of uitverkocht ... Je moet bijna constant op tweakers volgen om zeker te zijn dat je een goede deal zal doen.
Op dit moment heb ik het gekende gevoel van "zoeken, vergelijken, net niet beslissen (oeps 2 uur in de morgen -> gaan slapen... en dan NU alles afvegen. We nemen iets anders".
Een all-in-one van Acer aan 1095 € bijvoorbeeld. Waarom niet.
http://www.zdnet.com/blog...all-in-one-desktops/18416
Via de telefoon kan je mogelijks dit erbij of dat dan niet, of uitverkocht ... Je moet bijna constant op tweakers volgen om zeker te zijn dat je een goede deal zal doen.
Op dit moment heb ik het gekende gevoel van "zoeken, vergelijken, net niet beslissen (oeps 2 uur in de morgen -> gaan slapen... en dan NU alles afvegen. We nemen iets anders".
Een all-in-one van Acer aan 1095 € bijvoorbeeld. Waarom niet.
http://www.zdnet.com/blog...all-in-one-desktops/18416
Het gros van de mensen in dit topic gaat het er inderdaad om dat het portable is, dus een laptop. Da's een desktop die jij daar post. Ben ook niet zo kapot van Acer eigenlijk.
En ik zie je probleem niet echt, je kunt je beslissing inderdaad blijven uitstellen en continue wachten op goede deals of leuke aanbiedingen, maar daar wordt je (althans ik niet) niet vrolijker van.
En ik zie je probleem niet echt, je kunt je beslissing inderdaad blijven uitstellen en continue wachten op goede deals of leuke aanbiedingen, maar daar wordt je (althans ik niet) niet vrolijker van.
Omdat het een Acer is.maxibaut schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:26:
[...hele klaagzang omdat ik niet kan kiezen..]
Waarom niet?
[...]
Dell kan idd wel eens wat rommelen met zijn configuraties, maar heej, da't is nu precies de reden waarom we daar bestekken: je hebt de vrijheid om te kiezen.
Als het je allemaal teveel wordt kun je altijd nog naar de Dynabyte gaan om de Dell te bekijken (ff bellen of de XPS al binnen is), en hem daar mee te nemen aan te schaffen.
[ Voor 4% gewijzigd door guapper op 29-10-2010 15:49 ]
Yes I know. lol. Voor mij moet het geen portable zijn, alleen geen bak onder de desk. Pc blijft toch altijd on the job. Als je zoals mij in de Belgische ardennen woont, dan moet je alles hebben met een batterij want iedere maand gaat de electriciteit hier voor 1/2 uur uit. Ik ben bijna 40j , dus mijn profiel is niet datgene van de meeste studenten hier.Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:36:
lekker portable..
Mijn punt is dat ze bij DELL de klant nooit het gevoel geven dat je op dit moment de beste koop voor de beste prijs hebt gemaakt. Er blijft altijd iets hangen in het achterhoofd. Zal wel aan mij liggen.
Als het voor jou geen portable hoeft te zijn zou ik toch ook voor iets groters gaan dan 15" of 17".
Ik ben het met guapper eens, je krijgt de vrijheid om te kiezen omdat ze er elke week (op donderdag) een andere aanbieding van maken. Is het de ene week niet goed? Dan wacht je een week en kijk je wat Dell dan te bieden heeft, is het nog steeds niet goed kun je kiezen om toch een andere laptop te kopen of te blijven wachten
.
Zoals ik al eerder aan gaf, ik vind deze specs én kwaliteit nergens anders terug voor een lagere prijs.
Ik ben het met guapper eens, je krijgt de vrijheid om te kiezen omdat ze er elke week (op donderdag) een andere aanbieding van maken. Is het de ene week niet goed? Dan wacht je een week en kijk je wat Dell dan te bieden heeft, is het nog steeds niet goed kun je kiezen om toch een andere laptop te kopen of te blijven wachten
Zoals ik al eerder aan gaf, ik vind deze specs én kwaliteit nergens anders terug voor een lagere prijs.
offtopic:
Overigens dacht ik dat Belgen Nederlanders altijd uitmaakten voor zuinige mensen, haha
.
Overigens dacht ik dat Belgen Nederlanders altijd uitmaakten voor zuinige mensen, haha
[ Voor 9% gewijzigd door Majesty op 29-10-2010 16:22 ]
Missschien beter een noodstroomvoeding aanschaffen? Daarmee voed je ook de tv en de koelkast in tijden van srtoomonderbreking.maxibaut schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 16:04:
[...]
Yes I know. lol. Voor mij moet het geen portable zijn, alleen geen bak onder de desk. Pc blijft toch altijd on the job. Als je zoals mij in de Belgische ardennen woont, dan moet je alles hebben met een batterij want iedere maand gaat de electriciteit hier voor 1/2 uur uit. Ik ben bijna 40j , dus mijn profiel is niet datgene van de meeste studenten hier.![]()
Mijn punt is dat ze bij DELL de klant nooit het gevoel geven dat je op dit moment de beste koop voor de beste prijs hebt gemaakt. Er blijft altijd iets hangen in het achterhoofd. Zal wel aan mij liggen.
als je hem niet verplaatst, schaf dan een 17" of zelfs 18" aan.
mijn ouders hebben een 17", word 3x per week 30m verplaatst, werkt prima.
ook erg praktisch voor op de bank, al is 18" te log daarvoor...
15" is het maximum wat je nog enigzins met 1 hand kan verplaatsen.
mijn ouders hebben een 17", word 3x per week 30m verplaatst, werkt prima.
ook erg praktisch voor op de bank, al is 18" te log daarvoor...
15" is het maximum wat je nog enigzins met 1 hand kan verplaatsen.
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 29-10-2010 16:52 ]
Anoniem: 373343
Hieronder een heel beknopte review van de XPS 15:
http://www.laptopmag.com/...n=Feed%3A+notebookreviews
Bernhard
http://www.laptopmag.com/...n=Feed%3A+notebookreviews
Bernhard
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 373343 op 30-10-2010 10:39 ]
tl;dr:
uitstekend geluid
6900 3dmark puntjes, de 5730 haalt 7700
matige battery life (3 uur 6 minuten, valt mij erg tege,, dit is wel met de bloatware er nog op, maar ze vertellen er niet bij met welke brightness en setting ze het hebben getest
)
uitstekend geluid
6900 3dmark puntjes, de 5730 haalt 7700
matige battery life (3 uur 6 minuten, valt mij erg tege,, dit is wel met de bloatware er nog op, maar ze vertellen er niet bij met welke brightness en setting ze het hebben getest

Anoniem: 373343
Zo beknopt was hij nu ook weer niet. Ik had alleen de eerste pagina gelezen en niet verder gekeken naar de volgende en de volgende.Anoniem: 373343 schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 10:38:
Hieronder een heel beknopte review van de XPS 15:
Bernhard
De batterijduur valt mij ook wat tegen. Misschien dat de 9 cell wel aan de verwachtingen voldoet.
Usb 3.0 komt toch alleen goed tot zijn recht als de 'andere kant' het ook ondersteunt. Anders haalt de usb 3.0 die hogere snelheden toch niet. Of zit ik niet logisch te redeneren.
Bernhard
Ik heb net eens gekeken op de Dell site, en heb deze samengesteld:
xps15
Intel® Core™ i7 740QM
15.6 Full HD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM
640 GB (7.200 rpm) = aanbieding tot 3-11-2010
2GB NVIDIA® GeForce™ 435M GT
prijs € 1099,-
xps17
Intel® Core™ i7 740QM
17.3"" HD+ WLED True-Life (1600x900)"
1 TB, dubbele harde schijf, SATA = aanbieding tot 3-11-2010
3GB NVIDIA® GeForce™ 445M GT
prijs € 999,-
Dus voor € 100 minder heb ik een beter systeem, ok welliswaar wat minder mobiel. Of zie ik iets over het hoofd??
xps15
Intel® Core™ i7 740QM
15.6 Full HD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p
640 GB (7.200 rpm) = aanbieding tot 3-11-2010
2GB NVIDIA® GeForce™ 435M GT
prijs € 1099,-
xps17
Intel® Core™ i7 740QM
17.3"" HD+ WLED True-Life (1600x900)"
1 TB, dubbele harde schijf, SATA = aanbieding tot 3-11-2010
3GB NVIDIA® GeForce™ 445M GT
prijs € 999,-
Dus voor € 100 minder heb ik een beter systeem, ok welliswaar wat minder mobiel. Of zie ik iets over het hoofd??
het scherm maakt de prijs, als je geen waarde hecht aan mobiliteit moet je vooral de 15" nemen.
gebruik je hem als DTR? dan is de 17" beter, mits je kan leven met de relatief lage resolutie. (hét argument voor de xps 15)
gebruik je hem als DTR? dan is de 17" beter, mits je kan leven met de relatief lage resolutie. (hét argument voor de xps 15)
Ik zie dat er helaas geen firewire aansluiting wordt aangeboden Is er een mogelijkheid om de XPS hier alsnog van te voorzien?
Is er ook een i7-640 mogelijk of is de i5-560 de snelste Dual Core?
De review is op zich best een positieve review. Een beetje jammer dan de accuduur inderdaad, deze zal nog lager zijn bij mijn i7-740 en verbeterde scherm.. Maargoed, stopcontacten genoeg op mijn werkplekken.
De videokaart kwam er ook goed uit, terwijl er in mijn configuratie nog een betere zit.
Toch een beetje een heethoofd, hoop maar dat het goed afgevoerd wordt.
Ben eigenlijk wel benieuwd naar reviews over het b+RG scherm.
Ik wacht nog tot volgende week donderdag met overmaken, misschien is er dan wel weer een mooie aanbieding.
De videokaart kwam er ook goed uit, terwijl er in mijn configuratie nog een betere zit.
Toch een beetje een heethoofd, hoop maar dat het goed afgevoerd wordt.
Ben eigenlijk wel benieuwd naar reviews over het b+RG scherm.
Ik wacht nog tot volgende week donderdag met overmaken, misschien is er dan wel weer een mooie aanbieding.
batterijduur van 3 uur? Toch net iets minder dan de 8 uur die Dell beweert op hun website
True, maar net als Darkstone al zei, ze hebben niet gezegd welke brightness en setting ze gebruikt hebben. "Which involves continuous surfing over Wi-Fi", gewoon een beetje surfen dus.. Hmm.
6-cell LI (2.6Ah) standard; Up to 5 hours, 14 minutes9 of battery life with 6-cell batteryBv202 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 17:08:
batterijduur van 3 uur? Toch net iets minder dan de 8 uur die Dell beweert op hun website
9-cell LI (2.8Ah); Up to 9 hours, 9 minutes9 of battery life with 9-cell battery
60% van wat dell zegt... dat is wel heel mager
Oh, verkeerd gelezen blijkbaarAnoniem: 303530 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 17:58:
[...]
6-cell LI (2.6Ah) standard; Up to 5 hours, 14 minutes9 of battery life with 6-cell battery
9-cell LI (2.8Ah); Up to 9 hours, 9 minutes9 of battery life with 9-cell battery
Maar ook dat is toch incorrect? Een 9-cel batterij zou toch 50% langer moeten meegaan dan een 6-cel?
(5 hours 14 minutes) * (150%) = 7.85 hours
het aantal cellen zegt niiets over de capaciteit.
waarschijnlijk betekent die (2.6Ah) de capaciteit per cel, ofwel:
(9*2.8) / (6*2.6) = 162%
8 uur en 30 minuten krijg ik dan, maar dat klopt wel, per cel heb je namelijk een restpercentage wat je niet gebruikt (de capaciteit ligt dan eerder op 2.2 en 2.4 Ah, ofwel een paar % meer)
waarschijnlijk betekent die (2.6Ah) de capaciteit per cel, ofwel:
(9*2.8) / (6*2.6) = 162%
8 uur en 30 minuten krijg ik dan, maar dat klopt wel, per cel heb je namelijk een restpercentage wat je niet gebruikt (de capaciteit ligt dan eerder op 2.2 en 2.4 Ah, ofwel een paar % meer)
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 31-10-2010 18:34 ]
Zo gemakkelijk rekenen is het niet, haha.
2,6 Ah en 2,8 Ah, dat is geen 150% verschil
.
Edit: Woeps.. Te laat.
2,6 Ah en 2,8 Ah, dat is geen 150% verschil
Edit: Woeps.. Te laat.
[ Voor 12% gewijzigd door Majesty op 31-10-2010 18:43 ]
Overigens, zoals het er nu voorstaat nooit je geheugen upgraden bij aankoop op de site:
In de configurator:
2.048 MB [1 x 2.048] [Inbegrepen in prijs]
4.096 MB [2 x 2.048] [meerprijs € 137,00]
6.144 MB[1 x 2.048 + 1 x 4.096] [meerprijs € 317,00 ]
8.192 MB [2 x 4.096] [meerprijs € 467,00 ]
Bij de afdeling geheugen van Electronics & accessoires:
Losse 2 GB strip: €65,34.
Losse 4GB strip: €130,83.
Dat is een verschil van:
€72,- voor upgrade naar 4GB
€186,17 voor upgrade naar 6 GB
€205,34 + een 2GBstrip voor de upgrade naar 8GB.
Toch de moeite waard om te weten dacht ik.
Edit: ok, dan moet je m natuurlijk wel zelf inbouwen, maar zelfs voor een non-tweaker is dat prima te doen vind ik. Ook kan het verschil iets kleiner zijn bij hogere configs, maar het blijft de moeite waard!
In de configurator:
2.048 MB [1 x 2.048] [Inbegrepen in prijs]
4.096 MB [2 x 2.048] [meerprijs € 137,00]
6.144 MB[1 x 2.048 + 1 x 4.096] [meerprijs € 317,00 ]
8.192 MB [2 x 4.096] [meerprijs € 467,00 ]
Dat is een verschil van:
Edit: ok, dan moet je m natuurlijk wel zelf inbouwen, maar zelfs voor een non-tweaker is dat prima te doen vind ik. Ook kan het verschil iets kleiner zijn bij hogere configs, maar het blijft de moeite waard!
[ Voor 13% gewijzigd door ovigo op 31-10-2010 20:20 ]
Is het mogelijk om het geheugen zelf te vervangen? Want 400,00 voor een 8GB upgrade is onbegrijpelijk. Dat kan je voor +/- 130,- aanschaffen.
Edit
Ovigo is dat dus net ook al opgevallen
Edit
Ovigo is dat dus net ook al opgevallen
[ Voor 17% gewijzigd door et36s op 31-10-2010 20:24 ]
Laat ik het nog iets duidelijker stellen: bij Dell kies je het beste 1 van de standaard configuraties, en daar verander je niets meer aan. Deze keuze maak je het beste op basis van de componenten als CPU en GPU.ovigo schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 20:18:
Overigens, zoals het er nu voorstaat nooit je geheugen upgraden bij aankoop op de site:
In de configurator:
2.048 MB \[1 x 2.048] [Inbegrepen in prijs]
4.096 MB \[2 x 2.048] [meerprijs € 137,00]
6.144 MB\[1 x 2.048 + 1 x 4.096] [meerprijs € 317,00 ]
8.192 MB \[2 x 4.096] [meerprijs € 467,00 ]
Dat is een verschil van:
Alles wat als upgrade aan te merken is betaal je minstens het dubbele van de marktwaarde (of was het woordwaarde??) voor.
Zaken als geheugen en harde schijf wisselen zal voor de gemiddelde tweaker geen probleem zijn. Bovendien heb je dan ook nog eens keuze welke hdd, sdd of ram je er in zet.
heel leuk, maar als je perse 8GB wil ben je dus mooi de lul bij dellguapper schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 20:45:
[...]
Laat ik het nog iets duidelijker stellen: bij Dell kies je het beste 1 van de standaard configuraties, en daar verander je niets meer aan. Deze keuze maak je het beste op basis van de componenten als CPU en GPU.

ik snap echt niet dat ze dat zo doen, zelfs bij sony betaal je realistische bedragen.
Nou, als ze dat zelf al aanbieden met 8GB valt het wel mee.Anoniem: 303530 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 20:58:
[...]
heel leuk, maar als je perse 8GB wil ben je dus mooi de lul bij dell
ik snap echt niet dat ze dat zo doen, zelfs bij sony betaal je realistische bedragen.
Zie de aanbieding laatst van de SXPS16 met 8GB voor €1199,- ipv 4GB voor €999,-. Het loopt pas echt in de papieren wanneer je zelf het ram gaat upgraden bij Dell.
Heel leuk om net dat extra beetje marge te maken op de configureerbare laptops. Ook bij Apple zijn die prijzen voor extras buitenproportioneel.Anoniem: 303530 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 20:58:
pain is nothing that a downpour won't erase
Hoe bedoel je? Gewoon kompen met 4Gb of whatever er aangeboden wordt. Daarvoor is er een Vraag & Aanbod afdeling op T-net toch?Anoniem: 303530 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 20:58:
[...]
Ik ben niet echt thuis in de Dell aanbiedingen maar op dit moment krijg je bij de XPS 15 en 17 tm 3 Nov een extra grote harde schijf. Wat voor soort aanbiedingen heeft Dell doorgaans? Bijv. de ene maand extra harde schijf, dan extra geheugen, dan....
ja zoiets, meer RAM, meer schijfruimte, gratis mcafee
, gratis grarantieupgrade.
die laatste is natuurlijk het best
maar komt bijna nooit langt

die laatste is natuurlijk het best
Of meer korting op het totaal net als vorige week incl. gratis verzending, scheelde in totaal zo'n 60 euro.
[ Voor 14% gewijzigd door Majesty op 31-10-2010 22:24 ]
Zijn dr niet van die externe energiebronnen die je op kunt laden en mee kunt nemen voor het geval dat?Anoniem: 303530 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 17:58:
[...]
6-cell LI (2.6Ah) standard; Up to 5 hours, 14 minutes9 of battery life with 6-cell battery
Ik krijg anders vaak de indruk dat de 'normale prijs' evenredig omhoog of omlaag gaat met de korting.Majesty schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 22:24:
Of meer korting op het totaal net als vorige week incl. gratis verzending, scheelde in totaal zo'n 60 euro.
Voorbeeld: in week 1 is de normale prijs 1261,- en krijg je 362,- korting, waardoor je 899,- betaald.
De week erna is de normale prijs 1311,- en krijg je 412,- korting waardoor je ook 899,- afrekent voor een gelijke configuratie.
Dat is het goochelen met bedragen wat Dell er ook nog bij doet om het allemaal nog iets minder inzichtelijk/vergelijkbaar te maken.
In alle soorten en maten beschikbaar.Anoniem: 379258 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 22:24:
[...]
Zijn dr niet van die externe energiebronnen die je op kunt laden en mee kunt nemen voor het geval dat?

In de meeste gevallen is een reserve (laptop)accu een stuk makkelijker, praktischer en goedkoper. Ook voor onderweg. Een UPS in je rugzak is niet iets waarmee je gaat lachen...
[ Voor 40% gewijzigd door guapper op 31-10-2010 22:42 ]
je hebt ze zeker, al zijn ze niet alleen maar lomp.Anoniem: 379258 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 22:24:
[...]
Zijn dr niet van die externe energiebronnen die je op kunt laden en mee kunt nemen voor het geval dat?

dit is een li-polymer, dat is doorgaans beter dan een li-ion, maar ik heb hem ng niet gekocht, dus ik heb er nog geen ervaring mee.
hier de link
OH JA, BELANGRIJK!!!!!:
DELL CONFIGUREERT BIJ ZOWEL DE XPS 15 ALSOOK 17 AUTOMATISCH EEN NEDERLANDS TOETSENBORD. DIT IS NIET WAT DE MEESTE MENSEN WILLEN. JE MOET DE US-INTERNATIONAL HEBBEN (of je moet weten wat je wilt)!!!
nee, deze week hebben ze gratis verzenden + €30 korting (totaal €60) vervangen door geen gratis verzending, 640GB hdd en mcafee...guapper schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 22:33:
[...]
Ik krijg anders vaak de indruk dat de 'normale prijs' evenredig omhoog of omlaag gaat met de korting.
Voorbeeld: in week 1 is de normale prijs 1261,- en krijg je 362,- korting, waardoor je 899,- betaald.
De week erna is de normale prijs 1311,- en krijg je 412,- korting waardoor je ook 899,- afrekent voor een gelijke configuratie.
Dat is het goochelen met bedragen wat Dell er ook nog bij doet om het allemaal nog iets minder inzichtelijk/vergelijkbaar te maken.
mcafee kost ook wel wat doekoes, als ik hun site zo bekijk.
ik weet niet welk pakket je krijgt, maar het basispakket mcafee kost €55, dell zal heus niet meer dan 50% korting krijgen.
hoeveel kost zo'n grotere hdd plus mcafee? ik gok iets minder dan €60.
ja je hebt externe... maar ik zie het nut van die dingen niet.bikkeltje1 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 22:59:
[...]
je hebt ze zeker, al zijn ze niet alleen maar lomp.
[afbeelding]
dit is een li-polymer, dat is doorgaans beter dan een li-ion, maar ik heb hem ng niet gekocht, dus ik heb er nog geen ervaring mee.
hier de link
de accu omwisselen is veel praktischer, loop je ook geen 4 uur te computeren met en kast van een halve KG eraan. (hoezo mobiel?)
bron?OH JA, BELANGRIJK!!!!!:
DELL CONFIGUREERT BIJ ZOWEL DE XPS 15 ALSOOK 17 AUTOMATISCH EEN NEDERLANDS TOETSENBORD. DIT IS NIET WAT DE MEESTE MENSEN WILLEN. JE MOET DE US-INTERNATIONAL HEBBEN (of je moet weten wat je wilt)!!!
[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 31-10-2010 23:01 ]
En toch heb ik het gevoel dat je 90% van de tijd op hetzelfde bedrag uit komt.Anoniem: 303530 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 22:59:
[...]
nee, deze week hebben ze gratis verzenden + €30 korting (totaal €60) vervangen door geen gratis verzending, 640GB hdd en mcafee...
mcafee kost ook wel wat doekoes, als ik hun site zo bekijk.
ik weet niet welk pakket je krijgt, maar het basispakket mcafee kost €55, dell zal heus niet meer dan 50% korting krijgen.
hoeveel kost zo'n grotere hdd plus mcafee? ik gok iets minder dan €60.
[...]

[ Voor 62% gewijzigd door guapper op 31-10-2010 23:11 ]
[quote]Anoniem: 303530 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 22:59:
tijdens het telefonisch configureren moest ik ook uitdrukkelijk om een us-international vragen.
Da's raar, bij mijn windows 7 pc kan ik het niet selecteren als optie, maar op mijn windows xp pc staat er echt nederlands of international toetsenboard bij.[...]
bron?
tijdens het telefonisch configureren moest ik ook uitdrukkelijk om een us-international vragen.

De optie die jij daar laat zien ben ik nog nooit tegen gekomen, of ik heb er altijd overheen gekeken.bikkeltje1 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 23:18:
[quote]Anoniem: 303530 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 22:59:
[...]
Da's raar, bij mijn windows 7 pc kan ik het niet selecteren als optie, maar op mijn windows xp pc staat er echt nederlands of international toetsenboard bij.
[afbeelding]
Waar kom je die tegen? Ik heb geen win7 overigens.
Misschien herkent dell mijn taalinstelling van windows xp niet (het is een virtuele pc). Ik heb niet zoveel verstand van websites. Ook zou het kunnen dat firefox erachter zit (die zit op de windows xp pc, maar niet op de windows 7 pc). Ik zou bestellers aanraden hier navraag naar te doen. Mij is in ieder geval door een dell medewerker verteld dat het nederlandse toetsenbord echt zo uitziet:
als er daadwerkelijk een nederlands toetsenbord word geleverd is dell uniek: geen enkele fabrikant levert modellen met Nederlandse toetsenborden
gelukkig maar, de [ en ] toets zitten echt op een helse plek, daartegen is de plusminus toets wel beter bereikbaar........

gelukkig maar, de [ en ] toets zitten echt op een helse plek, daartegen is de plusminus toets wel beter bereikbaar........
Dat was ik inderdaad vergeten te melden. Toen ik de klantenservice aan de lijn had voor m'n coupon code, vertelde die man me meteen dat ik voor een Nederlands toetsenbord had gekozen (ik kon helemaal niet kiezen) maar dat ze dat niet leverden bij die laptops. Dus hij had het veranderd naar US international.
Overigens heeft een kennis vam mij een Inspiron met volgens mij een Nederlands toetsenbord. In ieder geval zo één waarbij het apenstaartje op volgens mij "1" zit en de underscore op "7" of iets dergelijks, zeer irritant.
Overigens heeft een kennis vam mij een Inspiron met volgens mij een Nederlands toetsenbord. In ieder geval zo één waarbij het apenstaartje op volgens mij "1" zit en de underscore op "7" of iets dergelijks, zeer irritant.
een staande enter toets is echt horror.
de macbooks hebben zo'n ding standaard, ik tik _elke keer_ mis
de macbooks hebben zo'n ding standaard, ik tik _elke keer_ mis
Is er bij iemand al beweging in de bestelling?
Bij mij staat tie nog op 'Werk in Uitvoering'.
Ik heb een XPS 17 in de bestelling staan. En ik keek afgelopen weekend stond er Geannuleerd bij mijn bestelling. Dus ik vanochtend bellen. Zegt die vrouw aan de telefoon dat hij geannuleerd was omdat er gekozen was voor een nederlands toetsenbord wat hun niet konden leveren. Dus blijkbaar zit er nog een amerikaans toetsenbord in. Weet niet of dat voor alle andere laptops is. Maar de bestelling is nu wel doorgezet met een normaal toetsenbord.bikkeltje1 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 23:44:
Misschien herkent dell mijn taalinstelling van windows xp niet (het is een virtuele pc). Ik heb niet zoveel verstand van websites. Ook zou het kunnen dat firefox erachter zit (die zit op de windows xp pc, maar niet op de windows 7 pc). Ik zou bestellers aanraden hier navraag naar te doen. Mij is in ieder geval door een dell medewerker verteld dat het nederlandse toetsenbord echt zo uitziet:
[afbeelding]
Wel achterlijk dat ze dan niet even contact met je opnemen daarover. Bij de XPS 15 is er geen keuze voor een bepaald toetsenbord (bij 17 ook niet lijkt mij) het wordt gewoon automatisch geselecteerd, is hun fout. Aparte zaakGkomega schreef op maandag 01 november 2010 @ 15:33:
[...]
Ik heb een XPS 17 in de bestelling staan. En ik keek afgelopen weekend stond er Geannuleerd bij mijn bestelling. Dus ik vanochtend bellen. Zegt die vrouw aan de telefoon dat hij geannuleerd was omdat er gekozen was voor een nederlands toetsenbord wat hun niet konden leveren. Dus blijkbaar zit er nog een amerikaans toetsenbord in. Weet niet of dat voor alle andere laptops is. Maar de bestelling is nu wel doorgezet met een normaal toetsenbord.
http://www.laptopmag.com/...s/dell-xps-15.aspx?page=1
Volgens mij is dit de eerste review, tenminste die ik heb gezien. Jammer dat ze alleen niet de beste specs testen, zou graag willen weten hoe de i7 met 435 gt het doet.
Volgens mij is dit de eerste review, tenminste die ik heb gezien. Jammer dat ze alleen niet de beste specs testen, zou graag willen weten hoe de i7 met 435 gt het doet.
[ Voor 11% gewijzigd door jaapb13 op 01-11-2010 15:58 ]
Als ik een budget heb van ongeveer die 629euro die voor de basismodellen van de Studio 15 en de XPS 15 staan.
Welke is dan de beste keus?
Ik zie in die review dat de XPS minder battery time heeft, maar wel een stukkie sneller is dan de Studio 15.
Maar de Studio 15 heeft weer een Full HD beeldschermpje.
Wat is wijsheid in deze volgens jullie? Hij gaat voor alledaagse multimedia doeleinden gebruikt worden door iemand die geen zware programma's zal gaan draaien (casual gebruiker), maar wel eens een filmpje wil kijken ermee (dat kan in de toekomst dus best ook eens een 1080p filmpje zijn).
Welke is dan de beste keus?
Ik zie in die review dat de XPS minder battery time heeft, maar wel een stukkie sneller is dan de Studio 15.
Maar de Studio 15 heeft weer een Full HD beeldschermpje.
Wat is wijsheid in deze volgens jullie? Hij gaat voor alledaagse multimedia doeleinden gebruikt worden door iemand die geen zware programma's zal gaan draaien (casual gebruiker), maar wel eens een filmpje wil kijken ermee (dat kan in de toekomst dus best ook eens een 1080p filmpje zijn).
Voor die 630 euro heb je geen FHD scherm in de Studio 15 hoor.
het full-hd scherm van de studio is niet meer te krijgen, aldus de reacties in het studio 15 topic. (bestellingen na 2 maanden opeens geannuleerd, en meer van dat soort ongein)
de batterijduur moet je niet teveel op vertrouwen, de enige review waar dit in is getest komt erg amateuristisch over.
film is trouwens geen argument om een full-hd scherm te nemen, zie [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen, 3e kopje
er komen trouwens nog verzendkosten op, en het basismodel heeft slechts 2GB RAM (ik raad altijd minimaal 3GB aan), bet basismodel valt daarmee af, en betaal je meteen €700, al is dat het geld wel waard.
de batterijduur moet je niet teveel op vertrouwen, de enige review waar dit in is getest komt erg amateuristisch over.
film is trouwens geen argument om een full-hd scherm te nemen, zie [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen, 3e kopje
er komen trouwens nog verzendkosten op, en het basismodel heeft slechts 2GB RAM (ik raad altijd minimaal 3GB aan), bet basismodel valt daarmee af, en betaal je meteen €700, al is dat het geld wel waard.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 01-11-2010 16:28 ]
Hmm, my bad. Dan kan ik beter helemaal niet voor een Dell gaan denk ik en opnieuw een keuze maken met de NBBG bij de hand, ik zag nog enkele andere leuke laptops.
Thanks voor de hulp!
Thanks voor de hulp!
Ja inderdaad, ik heb die optie ook niet kunnen kiezen, nu maar hopen dat ze die van mij niet annuleren... ik heb net even de orderbevestiging nagekeken en hier staat inderdaadMajesty schreef op maandag 01 november 2010 @ 15:39:
[...]
Wel achterlijk dat ze dan niet even contact met je opnemen daarover. Bij de XPS 15 is er geen keuze voor een bepaald toetsenbord (bij 17 ook niet lijkt mij) het wordt gewoon automatisch geselecteerd, is hun fout. Aparte zaak.
583-14258 Keyboard : Internal Dutch Qwerty Keyboard
hmmm
Jep, 26 oktober besteld, en inmiddels (afgelopen vrijdag/zaterdag) "in productie". Nog steeds overigens geschatte leverdatum op 30-11-2010.patrickjeb schreef op maandag 01 november 2010 @ 13:41:
Is er bij iemand al beweging in de bestelling?
Toch dan bijzonder dat ze'm in productie nemen mochten ze dat toetsenbord niet hebben.... of gaan ze 'm gewoon op voorhand al vervangen voor een amerikaanse versie. Ik hoop het maar, ik mot niet zo'n rechtopstaande enterding
Paulvogel ©
Ik wil toch nog even terug komen op de discussie rond het RAM een paar pagina's terug.
Ik dacht dat er in alle versies van de XPS 2 dimm sloten zitten, maar op de versies met de i7 er schijnbaar 4.
http://images.anandtech.com/doci/3983/specs.png
Ik dacht dat er in alle versies van de XPS 2 dimm sloten zitten, maar op de versies met de i7 er schijnbaar 4.
precies mijn punt: je kunt er probleemloos 2x2GB bij plaatsen; ipv 2x2GB er uit en vervangen door 2x4GB. Dat is wel een stuk goedkoper. 2x2GB + 2x4GB is natuurlijk ook een optie...Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 01:24:
klopt, in de xps 17 kan je ook 4x 4GB RAM configureren (al lijkt mij zelf upgraden een beter idee)
En dan natuurlijk wel alleen op de XPS 17, niet op de 14 en 15...guapper schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 00:52:
Ik wil toch nog even terug komen op de discussie rond het RAM een paar pagina's terug.
Paulvogel ©
eigenlijk wel een slim idee eigenlijk, als ze nu nog een full-hd scherm aanbieden...
dan is het de goedkoopste laptop met een i7, 4 RAM sloten en een groot scherm, de rest van de 4-dim laptops zijn grotendeels workstation-class met een quadro en veel te stevige behuizing.
dan is het de goedkoopste laptop met een i7, 4 RAM sloten en een groot scherm, de rest van de 4-dim laptops zijn grotendeels workstation-class met een quadro en veel te stevige behuizing.
scherm mag evt. best MAT zijn, doe ik niet moeilijk over...Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 23:11:
eigenlijk wel een slim idee eigenlijk, als ze nu nog een full-hd scherm aanbieden...
Na 4 dagen heb ik eindelijk een echte bestelling
Me Dell XPS 17 komt op of voor 25 november binnen. Volgens deze (best wel magere) review http://www.pcworld.idg.co.../dell/xps_17_1710x/365577 Scoort de Geforce GT 445m ~ 11k 3dmark06. Dit zou betekenen dat hij ongeveer gelijk is aan de 5850. Het mooie van die site vind ik wel dat je daar de uitstekende upgrade mogelijkheden goed weer geeft. Nu maar wachten wat nog het ergste is
Bij de XPS 17 kun je een GT445M krijgen bij een i7 Qm cpu maar ik zou liever een dual core i5 cpu met GT445M hebben. Nu zag ik dat je op de dell.com site bij een i5 een GT445M kunt kiezen alleen krijg je dan een melding dat de GT445M een i7 cpu nodig heeft.
Wat is hier de reden voor? als ik ff google kan ik niet vinden dat de GT445M het niet zou doen op een i5.
Maar misschien moet me eerste vraag eigenlijk zijn; is de GT445M noemenswaardig sneller dan de GT435M op een 128bit bus met DDR3 geheugen, wat volgens mij in alle XPS versies wordt gebruikt?
Wat is hier de reden voor? als ik ff google kan ik niet vinden dat de GT445M het niet zou doen op een i5.
Maar misschien moet me eerste vraag eigenlijk zijn; is de GT445M noemenswaardig sneller dan de GT435M op een 128bit bus met DDR3 geheugen, wat volgens mij in alle XPS versies wordt gebruikt?
dat is een dell-beperking, de heren aldaar hebben bepaald dat de snellere GPU alleen beschikbaar is met een i7, wat echt bullshit is: de GT420m tot en met 435m zijn pin-compatibele, de 445m weet ik niet zeker. (bredere geheugenbus)
juig niet te vroeg, volgens mij hebben ze 3dmark op 1280*720 gedraaid, waarmee hij dis iets beter presteert dan de 5730 met overclock.Gkomega schreef op woensdag 03 november 2010 @ 10:47:
Na 4 dagen heb ik eindelijk een echte bestellingMe Dell XPS 17 komt op of voor 25 november binnen. Volgens deze (best wel magere) review http://www.pcworld.idg.co.../dell/xps_17_1710x/365577 Scoort de Geforce GT 445m ~ 11k 3dmark06. Dit zou betekenen dat hij ongeveer gelijk is aan de 5850. Het mooie van die site vind ik wel dat je daar de uitstekende upgrade mogelijkheden goed weer geeft. Nu maar wachten wat nog het ergste is
[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 03-11-2010 12:00 ]
Naja ik kom van een laptop mee een 9200m. Dan is een 445m natuurlijk een upgrade. En een 5730 is opzich genoeg voor mijn behoefte. Als hij richting een 5830 nijgt te gaan is het natuurlijk beter. Tevens vond ik 1600x900 genoeg voor Vmware sessies op een redelijke resolutie te draaien en natuurlijk spellen. Wel jammer dat de dag na de bestellen, dell heeft besloten voor die 1 TB actie. Maar goed 500 GB is meer dan voldoende voor nu. Kan later altijd nog een 2e disk bij zetten. Maar nu las ik overal dat maximaal 1,28 TB mogelijk is. Is dit de maximale hoeveelheid die je bij Dell kan configureren of zit er echt een beperking op het BIOS ofzo. Tevens hoop ik dat er snel een review van Notebookreview of Anandtech komt. Of misschien heeft Tweakers.net wat vrienden bij Dell
die 1.28GB is de maximale hoeveelheid die dell heeft getest, e begrijpt dat ze geen garanties gaan geven dat disks die nog niet uit zijn gaan werken.
Net dell gebeld, eerst een vrouw gekregen, gevraagd of bij mijn XPS 15 een Dutch Qwerty keyboard zit. Dus ik zeg kan deze gewijzigd worden, dus ze zegt dat dat dus niet kan, dat dan de order geannuleerd moet worden en dan een nieuwe aanvraag er moet komen. Dus ik vraag of ik dat gelijk om kan zetten, zou ze me doorverbinden met verkoop. Dus ik wacht een paar minuten, krijg ik een of ander engels wijf wat me telefoonnummer wilt weten en dat belt ze me terug in nederlands. Als ze om 4 uur nog niet gebeld hebben bel ik zelf wel naar verkoop
de horrorverhalen stromen weer binnen
jammer dat ze na jaren nog steeds een rukkerige sales afdeling hebben
altijd gezeik
jammer dat ze na jaren nog steeds een rukkerige sales afdeling hebben

Geen problemen gehad met de klantenservice van Dell (mag ook wel eens gezegd). Afgelopen vrijdag had ik m'n XPS15 besteld, en vrij snel kwam ik erachter. Doordat de klantenservice in het weekend en op avonden dicht is, kon ik gisteren pas bellen (maandag kon ik zelf niet). De klantenservice gaf meteen aan dat de bestelling geannuleerd en opnieuw geplaatst moest worden en verbond me door met de afdeling verkoop. Een vlaamse vrouw nam op en ik legde de situatie uit. Ze heeft de bestelling geannuleerd en opnieuw ingeschoten, nu met het juiste toetsenbord. Mijn creditcard betaling kon ook overgezet worden, waardoor het enige vervelende is dat de uiterlijke leverdatum vier dagen later is, is nu 30 november. Dan heb ik de i7 740qm nVidia 435M, 1080p, BluRay.
De enige klacht die ik heb is dat de klantenservice alleen maar binnen kantooruren open is. Een beetje serviceverlenend bedrijf heeft tot 21 uur mensen zitten...
De enige klacht die ik heb is dat de klantenservice alleen maar binnen kantooruren open is. Een beetje serviceverlenend bedrijf heeft tot 21 uur mensen zitten...
Maar weer gebeld, gelijk voor verkoop gekozen, verhaal uitgelegd dat ik mn toetsenbord wil veranderen, zeggen ze dat ik service daarvoor moet hebben (Die zeiden btw dat ik verkoop moest hebben), weer mn verhaal gedaan bij service (Naar kwartier wachten) zeggen dat ze mn order cancelen en dt de nieuwe order met de 'US Keyboard' dan word gemaakt, hij verbind me door met verkoop voor dat gedeelte, naar paar min wachten krijg ik weer een engelse aan de lijn, nu wel mn verhaal kunnen doen (Inplaats van 'WHATS YOUR NUMBER, WHE CALL U BACK!', volgens mij had ik dezelfde persoon als eerst volgens mij), nu zeggen ze dat ze me binnen 30 minuten terugbellen, wachten dus maar..
In de webportal om je bestelling te volgen staat mn bestelling nog steeds in 'Werk in uitvoering'
In de webportal om je bestelling te volgen staat mn bestelling nog steeds in 'Werk in uitvoering'
werk ik uitvoering is dell-taal voor "betaling bevestigd, we wachten totdat alles op voorraad is".
daarna komt productie, pas dan kan je niets meer aanpassen.
Klopt, hun zeiden ook nog dat de bestelling geannuleerd kan worden en dan een nieuwe bestelling met het goede toetsenbord kan worden ingeschoten.Anoniem: 303530 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 16:12:
werk ik uitvoering is dell-taal voor "betaling bevestigd, we wachten totdat alles op voorraad is".
Als ze me vandaag niet meer bellen, vraag ik morgen ff een intern nummer van dell bij een collega, diegene is vandaag niet aanwezig, hij heeft wel paar contactpersonen daar
Ze hebben de nieuwe XPS lijn van de Dell website gehaald. Waarom zouden ze dat gedaab hebben?
Ik kan zowel op nl als be nog steeds de xps 15 & 17 bestellen via menu's, geen bookmarks.Anoniem: 379258 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 18:08:
Ze hebben de nieuwe XPS lijn van de Dell website gehaald. Waarom zouden ze dat gedaab hebben?
een bril iets voor jou?Anoniem: 379258 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 18:08:
Bij mij serieus niet hoor. Ik zie alleen de XPS 16 staan, terwijl dr normaal gesproken allemaal links naartoe waren. Kan jij me de link dan geven misschien?
Dat 1080p scherm is aan jou ook niet besteed dan, worden de lettertjes nog kleinerAnoniem: 379258 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 18:08:
pain is nothing that a downpour won't erase
Ga maar es naar dell.com, niet via je favorieten en probeer dan maar ze nog eens te vinden. Ik had zonet in de zoekmachine XPS 17 ingetypt, vond em niet.
http://www1.euro.dell.com...nl&s=dhs&cs=nldhs1&~ck=mn , niet via favorieten.
[ Voor 10% gewijzigd door Majesty op 03-11-2010 18:56 ]
Net in zoekmachine gedaan, eerste zoekresultaat
Denk het ookBv202 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 18:56:
http://www.dell.com/us/p/...e_irrank=1&~ck=dellSearch
Jij hebt echt een bril nodig vrees ik
Nu, 3 uur later, ben niet teruggebeld. In de webportal staat dat hij is geannuleerd en geen mailtje in me mailbox met een of ander bericht.patrickjeb schreef op woensdag 03 november 2010 @ 16:09:
Maar weer gebeld, gelijk voor verkoop gekozen, verhaal uitgelegd dat ik mn toetsenbord wil veranderen, zeggen ze dat ik service daarvoor moet hebben (Die zeiden btw dat ik verkoop moest hebben), weer mn verhaal gedaan bij service (Naar kwartier wachten) zeggen dat ze mn order cancelen en dt de nieuwe order met de 'US Keyboard' dan word gemaakt, hij verbind me door met verkoop voor dat gedeelte, naar paar min wachten krijg ik weer een engelse aan de lijn, nu wel mn verhaal kunnen doen (Inplaats van 'WHATS YOUR NUMBER, WHE CALL U BACK!', volgens mij had ik dezelfde persoon als eerst volgens mij), nu zeggen ze dat ze me binnen 30 minuten terugbellen, wachten dus maar..
Morgen dus ff bellen
Ps. Sorryvoordubbelpost, weet niet hoe ik vorige bericht weg krijg
[ Voor 3% gewijzigd door patrickjeb op 03-11-2010 19:03 ]
Jajaja, grapjurken. Ik ben niet blind hoor. Zei dus ook dat ik het zelf in de zoekmachine heb ingetypt. Ik krijg dan blijkbaar wat anders als jullie. Ben trouwens ook al bij de XPS 17 aanbeland via een omweg, een advertentie. Maar bij mij waren die links veranderd, no doubt about it.
't is een complot.Anoniem: 379258 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 19:11:
Jajaja, grapjurken. Ik ben niet blind hoor. Zei dus ook dat ik het zelf in de zoekmachine heb ingetypt. Ik krijg dan blijkbaar wat anders als jullie. Ben trouwens ook al bij de XPS 17 aanbeland via een omweg, een advertentie. Maar bij mij waren die links veranderd, no doubt about it.
Tegen JOU!
ps: Zou je niet eens een nieuw IP aanvragen?
Sommige mensen zijn nog niet toe aan een nieuwe laptop, zeker niet een XPS...guapper schreef op woensdag 03 november 2010 @ 19:23:
[...]
't is een complot.
Tegen JOU!
ps: Zou je niet eens een nieuw IP aanvragen?
Dell weet dat, ... heus
Paulvogel ©
Voor bedrijven/zakelijke klanten is de XPS-reeks inderdaad niet via de website beschikbaar. Ik heb deze ook via de telefoon moeten bestellen.
(De mijne staat overigens een aantal dagen 'in productie' nu)
(De mijne staat overigens een aantal dagen 'in productie' nu)
[ Voor 23% gewijzigd door Adion op 03-11-2010 22:05 ]
Dit topic is gesloten.