[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste
Acties:
  • 81.150 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsmits
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:34
Dat is me ook opgevallen; de xps 15 is alleen via de consumenten site te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O is dat et! Was me niet opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de Wireles N1000 Card only wat bij de XPS 17 zit iets belangrijks? Maakt dat het draadloze internet sneller oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:10
ik kan me wel voorstellen dat je daar zoekt, aangezien de prijzen er lager lijken. hou in de gaten dat daar nog de btw bij komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:57
Dat is de zakelijke gedeelte. Kijk in de consumten gedeelte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killugh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-07 14:30

killugh

lava right ahead

Verwijderd schreef op woensdag 03 november 2010 @ 22:48:
Is de Wireles N1000 Card only wat bij de XPS 17 zit iets belangrijks? Maakt dat het draadloze internet sneller oid?
Ik heb zelf gekozen voor de Intel Wifi N6200 omdat deze dualband is en de N1000 niet. Overigens kun je deze keuze ook alleen telefonisch maken.

pain is nothing that a downpour won't erase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:22
Hoe kom je dan te weten dat deze keuze bestaat? Had ik dit geweten had ik denk ik ook eerder voor de N6200 gekozen...

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Wanneer veranderen ze die aanbieding eigenlijk? Zat te wachten op de nieuwe, maar dat doen ze blijkbaar niet stipt om 12 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik dacht donderdagochtend, tussen 8 en 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Adion schreef op donderdag 04 november 2010 @ 00:40:
Hoe kom je dan te weten dat deze keuze bestaat? Had ik dit geweten had ik denk ik ook eerder voor de N6200 gekozen...
Door te bellen met Dell uiteraard :) En kijken naar welke netwerkkaarten er in andere vergelijkbare Dell laptops geplaatst kunnen worden eventueel.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zou een intel kaart nemen, de laatste generatie rebranded broadcom kaartjes (lees: dell-branded kaartjes) had nogal problemen, gooi maar eens een search in het studio 17 topic.

kaaren zijn: intel 5100, 5300, 6100, 6200 plus een paar anderen, ik zou de 6200 kiezen (€15, dual-band, mogelijkheid tot 2 netwerken tegelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat houdt dat in dan, dat er andere mensen via je laptop online kunnen?

Wat is eigelijk het verschil met de N1000 en de 802.11 oid die bij de 15' zit, is de 1000 sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Zover ik heb begrepen is de N1000 de meest energiezuinige van de genoemde chips maar is deze minder snel en geavanceerd dan de 6200 en 6300. In feite is het een kaartje welke is bedoeld voor thin-and-lights en netbooks.

Verder sluit ik mij aan bij darkstone, de 6200 is een prima kaartje. De 6300 is sneller maar dan heb je ook een router nodig die 3 antennes heeft en de nodige Mbits uit kan spugen door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Bij de 15" zit gewoon een N1000, althans bij die van mij. Ik heb geen idee wat het verschil is, maar als die anderen echt beter zijn wil ik nog wel overwegen m'n bestelling aan te passen. Is het de moeite en rompslomp waard?

[ Voor 9% gewijzigd door Majesty op 04-11-2010 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
DaMarcus schreef op donderdag 04 november 2010 @ 09:49:
De 6300 is sneller maar dan heb je ook een router nodig die 3 antennes heeft en de nodige Mbits uit kan spugen door :)
De 6300 heeft ook 3 antennes in de laptop zelf nodig. Als dat al niet in de display verwerkt zit, standaard dan wel optioneel, dan heb je er nog altijd niks aan. Veel laptops tegenwoordig hebben maar 2 antennes provisioned in de "deksel" dus een 6300 werkt wel maar je kan maar 2 radios gebruiken van de 3.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Zover ik mij heb ingelezen monteert Dell 3 antennes in hun display. De 6300 kan dus wel enige meerwaarde bieden :)
Majesty schreef op donderdag 04 november 2010 @ 09:50:
Bij de 15" zit gewoon een N1000, althans bij die van mij. Ik heb geen idee wat het verschil is, maar als die anderen echt beter zijn wil ik nog wel overwegen m'n bestelling aan te passen. Is het de moeite en rompslomp waard?
Afhankelijk van wat je er mee doet. Gebruik je het enkel voor webbrowsing en om wat files binnen te harken zou ik het laten voor wat het is. Ga je intensief via WLAN aan de slag en heb je baat bij een betere ontvangst kan je een 6200 in overweging nemen.

[ Voor 72% gewijzigd door DaMarcus op 04-11-2010 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Dank voor de info. Dan laat ik het hier maar bij zitten.

Ik zie trouwens dat ze de aanbieding van vorige week gewoon verlengd hebben bij de XPS 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killugh

killugh

lava right ahead

DaMarcus schreef op donderdag 04 november 2010 @ 10:07:
Zover ik mij heb ingelezen monteert Dell 3 antennes in hun display. De 6300 kan dus wel enige meerwaarde bieden :)

[...]

Afhankelijk van wat je er mee doet. Gebruik je het enkel voor webbrowsing en om wat files binnen te harken zou ik het laten voor wat het is. Ga je intensief via WLAN aan de slag en heb je baat bij een betere ontvangst kan je een 6200 in overweging nemen.
Tijdens mijn telefonische bestelling werd vermeld dat ik de 6300 alleen kon kiezen als ik ook de 3G module met WWAN deksel nam. De best mogelijke keuze was dus de 6200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar de 6200 is dus sneller en beter?

Wat houdt dual band precies in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wifi n ondersteunt tot 75mbps per kanaal, standaard heb je 2 kanalen, 150mbps dus.

met dual band, wat eigenlijk quad band zou moeten heten.. kan je op met 24?mhz en 50?mhz kanaal tegelijk opereren, je bandbreedte word daarmee weer verdubbeld naar de 300mbps.
de 6300 heeft nog een 3e kanaal waarmee je met een ander netwerk tegelijk verbinding kan maken (die van jou, en die van de buren :P ) waarmee het totaal op 450mpbs uitkomt.

hier heb je alleen wat aan als je bestanden over gaat zetten via het netwerk, of je moet 100mbit glasvezel thuis hebben liggen >:),
en uiteraard moet je router wel N ondersteunen, de oudere modellen van je provider doen dat meestal niet (kuch kpn experiabox met 9mbps over wifi :X handig voor de blu-ray die je gisteren had gedownload...)

let op: dit zijn de theoretische getallen, in de praktijk haal je de helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je dr meer voor betalen als je voor de 6200 kiest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:22
Volgens Intel lijkt de N1000 in principe ook al 300Mbps te kunnen halen hoor.

Ik zag wel dat je de N-6200 kaartjes ook wel op eBay los vind, dus misschien is het nog wel mogelijk om achteraf te upgraden mocht ik toch nog meer bereik willen.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killugh

killugh

lava right ahead

Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 11:45:
Moet je dr meer voor betalen als je voor de 6200 kiest?
De N-6200 heeft een meerprijs van 15,- op de N-1000 als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hieronder een link naar een review:

http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2372137,00.asp

Bernhard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is deze dan dezelfde als die van de laptopmag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Had deze user based reviews nog niet gezien, voor de mensen die ze ook nog niet gezien hebben:
http://reviews.dell.com/2341/xps-15/reviews.htm

Ligt erg ver uit elkaar allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 21:42:
is deze dan dezelfde als die van de laptopmag?
hij komt mij bekend voor...
annyway, het is niet echt een goede review (3dmark op 1024*768 'defaut' :') ), hopelijk komt die van anandtech in het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkebie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-08 17:37
Majesty schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 01:44:
Had deze user based reviews nog niet gezien, voor de mensen die ze ook nog niet gezien hebben:
http://reviews.dell.com/2341/xps-15/reviews.htm

Ligt erg ver uit elkaar allemaal.
Deze reviews zjn nikszeggend, ik betwijfel dat deze mensen al een toestel vast gehad hebben. Dit zijn meningen gebaseerd op foto's en specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickjeb
  • Laatst online: 13-11-2024
patrickjeb schreef op woensdag 03 november 2010 @ 19:02:
[...]

Nu, 3 uur later, ben niet teruggebeld. In de webportal staat dat hij is geannuleerd en geen mailtje in me mailbox met een of ander bericht.
Morgen dus ff bellen >:)

Ps. Sorryvoordubbelpost, weet niet hoe ik vorige bericht weg krijg :$
Gister half 10 gebeld naar dell, een half uur gesproken met een medewerker over mijn nieuwe bestelling. Ze zou een nieuwe offerte voor me maken met het goede toetsenbord, ik heb een printscreen van mn vorige betaling gestuurd ter controle. Toen ik hem bestelde kreeg ik de korting voor gratis verzending, ze zou haar leidinggevende vragen of ze me die korting mocht geven en zou me 2 uur later terugbellen (12 uur dus). Om half 1 nog geen bericht dus maar mailtje gestuurd, om 1 uur belde ze terug om te zeggen dat ze me niet vergeten was en dat ze nog geen bericht had over de korting. Om half 6 belt ze, maar had mn telefoon niet gehoord :$. Om kwart voor 7 belt ze weer, maar was toen zelf in gesprek 8)7. Ze heeft mn voicemail ingesproken en me de nieuwe offerte gestuurd op de mail. Ik moest even een akkoordje geven en dan zorgde zij dat de rest goed ging. om 7 uur akkoord gegeven en om 8 voor 8 het mailtje met 'Order ontvangen'.

In dat mailtje staat:

Nadat de betaling van uw order is verwerkt, ontvangt u een orderbevestiging
(één per boekingsreferentie).

Ze zei in mn voicemail ook nog dat als ik een akkoord had gegeven dat ze contact met me op zou nemen. Wachten dus maar.

Opzich goed geregeld deze keer, hopen dat het verder ook nog goed verloopt :)

In het mailtje staat ook 'Geschatte leverdatum - 07 december 2010'. Liever mn laptop 3 weken later dan een verneukt toetsenbord :9

[ Voor 0% gewijzigd door DaMarcus op 05-11-2010 09:44 . Reden: Naam medewerker verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimeClypse
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-03-2024

TimeClypse

Microtus Arvalis

Darkebie schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 07:51:
[...]

Deze reviews zjn nikszeggend, ik betwijfel dat deze mensen al een toestel vast gehad hebben. Dit zijn meningen gebaseerd op foto's en specs.
En men loopt veel te bakkeleien over de afwezigheid van een VGA aansluiting. Voor een business notebook kan ik dat nog begrijpen, maar dit is toch een heel ander segment?

Eerst maar es zien, dan geloven...

Paulvogel ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:18
Om die 6200 Intel kaart te krijgen moet je bij videokaart de eerste smaak kiezen:

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-FZ3PKTSQ-D.jpg

Dan krijg je vervolgens automatisch zonder meerkosten die 6200 kaart van Intel:

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-Z6T7BBHR-D.jpg

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn jullie ervaringen op het gebied van de hardware kwaliteit van Dell?

Ik ben eigenlijk aan het twijfelen of ik die "3 jaar In-Home Hardware support" erbij moet nemen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de hoop op een goede afloop van mn offerte opgegeven. De laatste keer dat ik een medewerker sprak was het verzoek door dell afgewezen. Toen zou het gevraagd worden aan de teamleider en sindsdien nog een telefoontje gehad om half8 savonds dat ze me niet vergeten waren. Hmm waar zou dat gevoel toch vandaan komen als ze me beloven om 2uur te bellen en vervolgens 5uur later nog es bellen.

Gister de hele dag niks gehoord. Had nog een mail gestuurd, ook geen reactie. Een tip, mocht je <een medewerker van Dell> aan de lijn krijgen, ren dan hard weg.

Ik ga ook niet meer bellen, heb serieus 3uur en 35euro kwijt aan bellen met die lui. Komt ook omdat ik over mn bundel heen zat, maargoed, het is echt belachelijk. Het schijnt dat ik de dupe ben geworden van een afdelingswitch waardoor degene die me geholpen heeft in het begin, me niet meer kon helpen omdat die niet meer op die afdeling werkt. En niemand kan verder in zn bestanden komen, ja 1 dude, maar die werkt dr ook niet meer. Lachwekkend systeem is et, hoewel, ik heb dr niet om gelachen.

Inmiddels heb ik mn keuze van de grootte van et beeldscherm veranderd naar een 17' en een nieuwe bestelling geplaatst. Misschien dat ik dr dan ook nog beter uitkom aangezien 15' me nu toch wel wat tegenstaat. Jammer van die mooie prijs, maar nu heb ik voor 980 incl verzendkosten een 445M, 1 TB, i7 en een 9 cell accu. Hier moet ik wel 2 a 3 jaartjes goed mee door kunnen lijkt me zo.

[ Voor 0% gewijzigd door zeef op 11-05-2012 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Gisteravond het geld via iDeal overgemaakt (1015,55 euro), hij staat nu uiteraard op Werk in Uitvoering, geschatte leverdatum is 2-12-2010.

Ik had gekozen voor het 1080p b+RG scherm, in de factuur staat dit scherm aangegeven:
"15.6in FHD TLF LCD L501X", is dit de juiste?

Edit:
Laat maar, klopt inderdaad, was het vergeten op te zoeken klik.

En Leeuwarden122, dat is zeker te weten een mooie laptop, helemaal voor die prijs :).

[ Voor 65% gewijzigd door Majesty op 05-11-2010 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickjeb
Verwijderd schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 10:47:
Een tip, mocht je<een medewerker van Dell> aan de lijn krijgen, ren dan hard weg.
Wat was precies het probleem met <een medewerker van Dell> dan?
Gister heb ik haar gesproken en zij heeft de dingen gedaan die in mn vorige post staan.

[ Voor 75% gewijzigd door zeef op 10-05-2012 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kijk, daar hebben we wat aan:
http://cnettv.cnet.com/dell-xps-15/9742-1_53-50095522.html
bewegende beelden, eindelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patrickjeb schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 11:32:
[...]

Wat was precies het probleem met dan?<een medewerker van Dell>
Gister heb ik haar gesproken en zij heeft de dingen gedaan die in mn vorige post staan.
Jou geval was ook niet bepaald moeilijk te noemen. Bij mij wist ze niks, ze zat telkes alles aan dr baas te vragen. Kost mij dus geld als ze dat doet. Daarnaast gaat ze ook slecht met mij om. Ze laat zo goed als niks van zich horen. Ze zal wel wat kunnen, maar toen ik met dr aan de lijn was had ik et gevoel dat ze niet bepaald op dr plek zit daar.

[ Voor 2% gewijzigd door zeef op 10-05-2012 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hele leuke bewegende beelden met een positief verhaal.

Bernhard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickjeb
Verwijderd schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 12:14:
[...]

Jou geval was ook niet bepaald moeilijk te noemen. Bij mij wist ze niks, ze zat telkes alles aan dr baas te vragen. Kost mij dus geld als ze dat doet. Daarnaast gaat ze ook slecht met mij om. Ze laat zo goed als niks van zich horen. Ze zal wel wat kunnen, maar toen ik met dr aan de lijn was had ik et gevoel dat ze niet bepaald op dr plek zit daar.
Ze klonk ook niet alsof ze veel ervaring had zeg maar :P Ze vroeg of ik niet naar school moest, zit op stage mja, beetje vaag mja 8)7 Ze zou nog contact met me opnemen, dus wacht daar vandaag op. Als ze vandaag niet belt, bel ik haar rond half 6, 6 uur. Ik heb haar nummer :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Leuke review, helaas een beetje kort maar goed. In ieder geval bewegende beelden en een positieve review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsibma
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:24
Engadget heeft de XPS 14 gereviewed en is erg positief. Is al bekend of de 14 inch versie ook via Dell Nederland te koop zal zijn? De Studio 14 is volgens mij namelijk ook nooit naar Nederland gekomen?

http://www.engadget.com/2010/11/05/dell-xps-14-review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evdv
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2022
Majesty schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 11:22:
Gisteravond het geld via iDeal overgemaakt (1015,55 euro), hij staat nu uiteraard op Werk in Uitvoering, geschatte leverdatum is 2-12-2010.

Ik had gekozen voor het 1080p b+RG scherm, in de factuur staat dit scherm aangegeven:
"15.6in FHD TLF LCD L501X", is dit de juiste?

Edit:
Laat maar, klopt inderdaad, was het vergeten op te zoeken klik.

En Leeuwarden122, dat is zeker te weten een mooie laptop, helemaal voor die prijs :).
Wat een levertijd, pfffffffffffffffffff

5 november bestellen en verwachte levertijd 2 december, das toch niet normaal?

Ik zit te kijken naar een XPX 17 met i5 560 processor, gebeld met de afdeling verkoop, verwachte levertijd tussen de 5 en 10 dagen maar dit klopt mi niet.
Op dell.com geven ze al aan dat de eerste XPS 17 laptops pas 26-11 verscheept gaan worden dus afdeling verkoop Nederland probeert je binnen te halen met niet juiste informatie.
Verder komt er nog bij dat Dell iedere week zn aanbiedingen aanpast waar ik gek van word.

Bestel je iets, is de levertijd 4 weken verder en een week later is je bestelde maar nog niet geleverde laptop goedkoper of krijg je er voor hetzelfde geld meer intern geheugen bij of een grotere harde schijf.

Ik word er niet vrolijk van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurice22
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-08 12:14
Weet iemand of de Dell XPS 14 ook nog naar nederland komt?, want mij lijkt de XPS 15 vrij groot in vergelijking met andere 15" laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Zat ook eens over die levertijden na te denken. Als je een nieuw product aanbied dan weet je toch dat er waarschijnlijk wel veel verkocht van gaat worden, daar speel je op in neem ik aan. En dan toch duurt het een maand eer dat je het product geleverd krijgt bij de klant. Dan gaat er gewoon iets mis in het proces.

Natuurlijk snap ik dat alle laptops "op maat" gemaakt moeten worden, maar dan nog. Als je een pc laat samenstellen bij bijv. Alternate duurt het ook echt geen maand en dat lijkt me een groter werk eigenlijk. Ik ben bang dat ze bij iedere configuratie gewoon wachten totdat er een aantal keer om gevraagd wordt en ze ze dan tegelijk produceren.

Een maand is gewoon lang. Maar goed ik kan er gelukkig wel mee leven. :)

@ Maurice, in mijn ogen valt dat best mee, er zijn laptops met een grotere rand om de display. Ik weet eerlijk gezegd niet of de XPS 14 er binnenkort nog aan zit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:10
Majesty schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 00:09:
Zat ook eens over die levertijden na te denken. Als je een nieuw product aanbied dan weet je toch dat er waarschijnlijk wel veel verkocht van gaat worden, daar speel je op in neem ik aan. En dan toch duurt het een maand eer dat je het product geleverd krijgt bij de klant. Dan gaat er gewoon iets mis in het proces.

Natuurlijk snap ik dat alle laptops "op maat" gemaakt moeten worden, maar dan nog. Als je een pc laat samenstellen bij bijv. Alternate duurt het ook echt geen maand en dat lijkt me een groter werk eigenlijk. Ik ben bang dat ze bij iedere configuratie gewoon wachten totdat er een aantal keer om gevraagd wordt en ze ze dan tegelijk produceren.

@ Maurice, in mijn ogen valt dat best mee, er zijn laptops met een grotere rand om de display. Ik weet eerlijk gezegd niet of de XPS 14 er binnenkort nog aan zit te komen.
Je mist het punt.

Del heeft gewoon -helemaal- geen voorraad. Wanneer jij besteld hebt, gaan zij de onderdelen bestellen. En die zijn niet altijd direct leverbaar.
Door op deze manier te werken, kunnen ze jou een schandalig goedkope laptop aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dsibma schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 20:12:
Engadget heeft de XPS 14 gereviewed en is erg positief. Is al bekend of de 14 inch versie ook via Dell Nederland te koop zal zijn? De Studio 14 is volgens mij namelijk ook nooit naar Nederland gekomen?

http://www.engadget.com/2010/11/05/dell-xps-14-review/
bijna 4 uur surfen.. dat is toch wel mager
dat haalt mn studio 15 met HD4570 en p8600 ook, met gemak, en de batterij heeft nog maar 4442mAh over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was ook erg geschrokken van de levertijden tegenwoordig. Al redelijk wat bij Dell besteld, maar levertijden van 1 maand ben ik nog nooit tegengekomen.

Intussen ook de XPS 15 besteld (i5 560, 1080p). Zou er tegen 30/11 moeten zijn :) .

Maar misschien houden we dit soort discussies best voor dit topic: Dell levertijden topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Majesty schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 00:09:
tsja... die rand, dat vind ik altijd vervelend :P
een voorbeeld: een kennis van mij heeft de goedkoopste laptop die hij kon vinden: een 15.6" msi:
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1288007497.jpeg
zie je die rand? die is nauwelijks een centimeter dik (het scherm is ook nog eens erg goed, maar dat terzijde)
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2010/10/dellxps16.jpg

dan vraag ik mij af wat die rand nu voor zijn heeft, al vind ik het nog wel meevallen, het kan altijd erger...:
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1287477025.jpeg
ik heb het uitgerekend, en deze laptop (de medion) is in elke dimensie groter dan de vaio F, ondanks dat die een 0.8 inch groter scherm huisvest (2cm), dan doe je toch iets fout

----

het lijkt alsof dell bij deze lijn teruggaat naar de roots: oerlelijke maar degelijks notebooks, bij de studio lijn overheerste het design een beetje.
de levertijd van de sony E was lange tijd 8!!! weken, dat is pas erg

edit: hell, it's about time
http://www.anandtech.com/SearchResults?q=xps+macbook

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2010 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat dit 'randverhaal' betreft; die Medion is vrijwel hetzelfde als mijn Asus G51, ook met zo'n enorme rand. Je hebt/had overigens zowel de G51 (15,6") als de G60 (16,0") en die zitten volgens mij in dezelfde behuizing, dat verklaart al iets van de maat.

Overigens zijn zowel de deze Asus als Medion laptops gamenotebooks, misschien heeft het iets met de koeling te maken? En 15,6 inch schermen zijn misschien goedkoper dan 16 inch schermen aangezien die veel meer geproduceerd worden..
Of je houdt gewoon de consument voor de gek door ze het idee te geven dat de laptop mobieler is dan dat ie daadwerkelijk is.

Ik kan die review overigens niet op de site vinden, wel de kop maar als ik daar op klik stuurt ie me door naar de Mobile-page :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 02:27:
Ik kan die review overigens niet op de site vinden, wel de kop maar als ik daar op klik stuurt ie me door naar de Mobile-page :?
ja, hij staat nog niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleA
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-05-2022
Voor diegenen die nog een XPS 17 willen aanschaffen heb ik een leuke deal gespot op nieuwepc.com:

Intel Core i3-370M 2,4GHz upgrade naar i5 kost 40 euro
17,3" WXGA LED TFT (1600x900) met TrueLife
4GB DDR 3 geheugen
500GB harde schijf
1GB nVidia GeForce 435M GT
DVD+/-RW
McAfee SecurityCenter 15 maanden

Voor €741,- incl. verzenden met gebruik van waardebon.

Leek me wel een postje waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
guapper schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 00:14:
[...]

Je mist het punt.

Del heeft gewoon -helemaal- geen voorraad. Wanneer jij besteld hebt, gaan zij de onderdelen bestellen. En die zijn niet altijd direct leverbaar.
Door op deze manier te werken, kunnen ze jou een schandalig goedkope laptop aanbieden.
Ik ben even op je reactie in gegaan in het Dell levertijden topic

Ik hoop dat de review zo snel mogelijk online komt :D. De titel klinkt veelbelovend en aan de titel te zien waarschijnlijk ook wel een b+RG scherm wat ze getest hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
new: gekleurde covers voor de xps:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/H6I8Y.png

:9~ maar wel veel en veel te duur :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Die optie was er rond 28 oktober ook al, maar was toen weer weggehaald. Jammer genoeg zit er voor mij ook geen mooie tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikkeltje1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:19
Mijn XPS 15 is sinds gister (06-11-2010) "in productie" genomen. Ik denk dat de dubieuze klantenservice (de zogenaamde 'accountmanager') bij Dell toch zijn belofte heeft gehouden en mij enigszins prioriteit verleend heeft.

Als je een herkenbare laptop wilt hebben spuit je er toch gewoon een beetje verf op? Kwak een beetje wit er overheen, veel goedkoper. Voor een mooie laptop moet je toch echt niet een XPS 15 kopen? Ik vind het zo'n beetje de lelijkste niet game-laptop van dit moment. Eigenlijk is geen enkele Dell mooi. Dan moet je gewoon een Apple kopen.

Ik ga voor inhoud, niet voor het buitenkantje. Dat doen er denk ik wel meer anders zou alles behalve Apple al lang failliet zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Daar verschillen de meningen over, is allemaal persoonlijk :).

Overigens is het zoekresultaat voor het format van de review op Anandtech alweer verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-08 18:31
krijg die code weer niet werkend

hoe kan dat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommilio
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-01-2023
Levertijden zijn volgens mij nogal afhankelijk van hoeveel je aanpast aan je laptop. En dan vooral de levertijd van full hd schermen is wat lastiger.
Ik heb redelijk standaard alles gelaten voor de xps 17, vorige week dinsdag besteld en hij is nu in shanghai met ups. Dus binnen twee weken is wel haalbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
laat ik even dit bericht quoten:
Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 16:29:
[...]

Het lukte mij inderdaad aanvankelijk ook niet. De trien die ik aan de telefoon had, had werkelijk nul komma nul verstand van computers. Dus die voerde gewoon al mijn eisen in, maar kwam erachter bij het klikken op "offerte", dat er ineens een technische error kwam die inderdaad aangaf dat een i5 en 435M GT niet samengingen. Volgens haar kon de processor de videokaart niet aan... Ik haar vriendelijk verteld dat ik vrij overtuigd was dat deze de videokaart wél aan zou kunnen, en of ze dit door kon geven aan de technische afdeling, aangezien Dell dus hoogstwaarschijnlijk een bug in zijn systeem heeft zitten. Helaas weigerde mevrouw mij te geloven en kon niks anders zeggen dat ze 100% achter haar systeel stond en dat de processor dus echt de videokaart niet aankon.

Dus ik zelf met de technische afdeling bellen (kostte nogal wat moeite om er te komen, maar de aanhouder wint :P). En die bevestigde meteen dat hij het raar vond dat de i5-560M zogenaamd de 435M GT niet "aan zou kunnen". Hij zou even overleg hebben met de 'experts' op dat gebied om mij vervolgens terug te bellen. En dat deed hij ook, zo'n half uur later. Hij heeft mij verteld dat iedereen, inclusief de experts, verbaast stonden te kijken toen ze hoorden dat die "niet aankan"-error tevoorschijn kwam. Hij vertelde mij dat het inderdaad een bug is van het Dell-systeem en dat hij er dus werk van ging maken deze op te lossen. Hij zei dat het probleem met zo'n twee weken opgelost moest zijn.

Het telefoongesprek vond afgelopen vrijdag plaats (5-11-2010), dus we gaan het meemaken! ;) Ik kon het vandaag in ieder geval al bestellen!

Zelfs als het kan, weet ik trouwens nog niet zeker of ik het wel doe, heb namelijk nog geen enkel idee of er een beetje fatsoenlijk geluid uit de XPS 15 komt! Dat is iets waar ik veel waarde aan hecht. Misschien kan iemand anders me hierover meer vertellen?
liefhebbers van optimus in combinatie met de 435m, houd hoop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ander contact met Dell gehad. Ik wil dezelfde configuratie; en de eerste de beste die ik aan de lijn kreeg moest het uitzoeken. Volgens zijn technische medewerker kon dat gewoon. Zelfs inclusief prijs en dergelijke bij een voorbeeldsysteem dat die maar meteen voor mij had samengesteld. Ik ben nu bezig met precies samen te stellen wat het beste voor me is (en goedkoopste). Dus ik houd jullie op de hoogte of het mij wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Guardian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:45

The Guardian

I'll keep an I on you

Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 18:47:
Ik heb ander contact met Dell gehad. Ik wil dezelfde configuratie; en de eerste de beste die ik aan de lijn kreeg moest het uitzoeken. Volgens zijn technische medewerker kon dat gewoon. Zelfs inclusief prijs en dergelijke bij een voorbeeldsysteem dat die maar meteen voor mij had samengesteld. Ik ben nu bezig met precies samen te stellen wat het beste voor me is (en goedkoopste). Dus ik houd jullie op de hoogte of het mij wel lukt.
Ok dus binnenkort is het gewoon te selecteren bij het samenstellen van de XPS15/17 via de nederlandse site? Nouja als het via de telefoon nu al lukt zou ook prima zijn. Hel Gast als je eruit bent, laat even je configuratie plus prijs weten en met namen wat de meerprijs voor de 435 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GotG
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:48
ik had van een verkoopster gehoord dat de meerprijs op 80€ kwam voor de 435m met een i5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:19
Ik heb vorige week dinsdag opnieuw m'n bestelling in laten voeren ivm toetsenbord. T/m gisteren stond er 'Werk in uitvoering'. Sinds vandaag staat er 'Bestelling verzonden'. Volgens UPS mag ik overmorgen m'n XPS 15 verwachten. Best snel dus, met een week in elkaar gezet, terwijl ik wel Full HD scherm heb en Blu-Ray... Chapeau voor Dell!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Wow pim89.. Da's echt supersnel!! Ben zeer benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evdv
pim89 schreef op maandag 08 november 2010 @ 20:49:
Ik heb vorige week dinsdag opnieuw m'n bestelling in laten voeren ivm toetsenbord. T/m gisteren stond er 'Werk in uitvoering'. Sinds vandaag staat er 'Bestelling verzonden'. Volgens UPS mag ik overmorgen m'n XPS 15 verwachten. Best snel dus, met een week in elkaar gezet, terwijl ik wel Full HD scherm heb en Blu-Ray... Chapeau voor Dell!
Das idd supersnel, ik heb afgelopen zaterdag online een XPS 17 met i5 560 besteld in de standaard configuratie die nu aangeboden wordt voor 879.-, tot op heden nog geen orderbevestiging gekregen van Dell en vanmiddag meer dan een uur aan de telefoon gehangen met verschillende medewerkers met de vraag waarom ik geen orderbevestiging krijg maar ze komen er niet uit.
Een dame vertelde mij dat in het ene systeem mijn order wel te zien was en alles stond er goed in maar in een ander systeem stond mijn order er niet en dat zal wel zo moeten zijn...
Zou eind vd middag een mail krijgen met uitleg maar die is er uiteraard niet gekomen...
Morgen maar weer verder met die prutsers, en bij geen afdoende antwoord annuleer ik de hele boel en bestel wel een ander merk laptop.

Blijft lastig een ordertje uitvoeren, pfffffffff 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door evdv op 08-11-2010 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff, ik dacht dat Dell zijn klantenservice zo graag wilde verbeteren.. Het is er nog niet helemaal van terecht gekomen denk ik zo.

Zal jullie mijn horrorverhaal besparen. Toen degene die ik gister aan de lijn had, het herhaaldelijk over een zogenaamde "kaart grafie" begon te hebben, begon de moed me al in de schoenen te zinken. Elke keer als ik haar wat vroeg, vroeg ze me "een ogenblikje", waarnaar ik nog wanhopige kreten van haar opving van "KAN IEMAND ME EVEN HELPEN?" voordat ze het mute-knopje had ingedrukt (en ik weer naar die krakende, doofmakende liedjes kon luisteren). Vervolgens vertelde ze me steeds als ze weer opnam (na zo'n 2-6 minuten wachten) dat ze "even een collega moest helpen". Heb me nog nooit zo geërgerd en rot gelachen op hetzelfde moment. Het was zo zielig dat het grappig werd.

Hmm, nu ben ik toch per ongeluk een stukje van mijn horrorverhaal aan het vertellen :P Mwa, vind het nu toch zonde om te wissen.

Maargoed, ook ik zou vandaag nog de offerte toegemailt krijgen (het kon die ochtend nog niet vanwege een bij hun onbekende error, die voor hun nieuw was en bij iedereen optrad). Maar ook die is natuurlijk niet gekomen. Morgen nog maar weer eens bellen of de XPS 15 (i5-560, Full HD, 435M, 500GB, 9cel, 4GB voor €960 - nog zonder 5% korting!) nou eindelijk eens gaat lukken!

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2010 00:14 . Reden: typfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmyUt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:09
Edit: oud

[ Voor 95% gewijzigd door TimmyUt op 01-12-2010 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkebie
Mijn bestelling van 21/10 die ondertussen 10 dagen 'In productie' staat en geleverd zou worden op 15/11 werd net opgeschoven naar 06/12. Zucht.

Ik begrijp de statussen niet zo goed blijkbaar. Ik dacht dat "Werk in uitvoering" zoveel wou zeggen als, de onderdelen worden gereserveerd. Als er onderdelen ontbreken ga je toch niet over naar 'In productie'. Vandaar dat ik de verlenging van 3 weken wel bizar vind, en dat is het dubbel van de originele doorlooptijd.

[ Voor 52% gewijzigd door Darkebie op 09-11-2010 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davw3
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 15:50
Waarom zijn wij, Belgen , altijd de klos ?
De XPS15 met I7 kost bij jullie (Noorderburen) 100 euro minder en daarenboven gratis 640GB (ipv 500GB) Hard Disk twv 105 €. Das 205€ verschil... (ga ervanuit dat jullie ook 5% korting hebben dus 195€ verschil).
Grrrr :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:10
[b][ Morgen nog maar weer eens bellen of de XPS 15 (i5-560, Full HD, 435M, 500GB, 9cel, 4GB voor €960 - nog zonder 5% korting!) nou eindelijk eens gaat lukken!
Hoe krijg jij dat voor elkaar in de configurator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
the_nowhereman schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 10:50:
[...]

Hoe krijg jij dat voor elkaar in de configurator ?
niet, als je even de quote leest die ik gisteren had gepost:
Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 17:10:
laat ik even dit bericht quoten:

[...]

oh, en een bijpassende stip:
I recently had someone ask me to go get a computer and turn it on so I could restart it. He refused to move further in the script until I said I had done that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimeClypse

TimeClypse

Microtus Arvalis

Kijk, gelukkig zijn ze erg ruim met de verzenddatum...
26/10 besteld, XPS 15, Full HD scherm, Bluetooth, i7 processor, rest is default
9/11 verzonden *O*

Edit: Ojah, geschatte leverdatum was 30/11....

[ Voor 13% gewijzigd door TimeClypse op 09-11-2010 15:07 ]

Paulvogel ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkebie
TimeClypse schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 15:05:
Kijk, gelukkig zijn ze erg ruim met de verzenddatum...
26/10 besteld, XPS 15, Full HD scherm, Bluetooth, i7 processor, rest is default
9/11 verzonden *O*

Edit: Ojah, geschatte leverdatum was 30/11....
Dan vraag ik mij af waarom het bij mij zo lang moet duren. Op 21/10 besteld, verwacht op 15/11 en uitgesteld naar 06/12. De enige wijzigingen zijn 8GB ram en FHD scherm... enfin leuk voor jou :)

De enige bottleneck lijkt mij het FHD scherm, maar dan heb ik mijn twijfels bij first-come first-served ;<. Beetje teleurgesteld.

[ Voor 13% gewijzigd door Darkebie op 09-11-2010 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimeClypse

TimeClypse

Microtus Arvalis

Darkebie schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 15:18:
[...]

Dan vraag ik mij af waarom het bij mij zo lang moet duren. Op 21/10 besteld, verwacht op 15/11 en uitgesteld naar 06/12. De enige wijzigingen zijn 8GB ram en FHD scherm... enfin leuk voor jou :)

De enige bottleneck lijkt mij het FHD scherm, maar dan heb ik mijn twijfels bij first-come first-served ;<. Beetje teleurgesteld.
Ik denk dat de productie hal je ram bankjes er niet ingeklikt krijgt :P

Paulvogel ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Nou ik mag binnenkort ook weer plaatsnemen achter een Dell;

Intel® Core™ i7 740QM (1.73 Ghz, 6MB, 4C)
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
2GB NVIDIA® GeForce&#153; 435M GT grafische kaart
500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
15.6 Full HD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)

Is de base actie van €869. Door wat opties (scherm, battery) kwam de prijs op € 1.174,00
Maar via wat korting kwam ik weer op €961. excl btw.

Het word een vervanger van mijn desktop. Sinds een iPad zit ik eigenlijk nooit meer achter de pc en vanwege 'ruimte gebrek' (ik heb gewoon een klein huis) staat die pc dus in de weg.
En hij zal 4 dagen in de week mee gaan naar werk.

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evdv
Ik ben klaar met het amateuristische gedrag van Dell.

Vandaag wederom 4 keer aan de lijn gehangen met Dell, nog steeds is mijn order er niet door die ik afgelopen zaterdag online besteld heb en niemand kan mij vertellen waarom niet.
Net gebeld met klantenservice maar wat blijkt, die stoppen er mee om 1600 uur!!!!!!!!!!!!
Niet te geloven, een commercieel bedrijf die er mee stopt om 1600 uur, en dit anno 2010!

Ik hang morgen om 9.00 uur met dell aan de lijn, annuleer de order en ze mogen verder verbranden, wat een ongelooflijk zooitje daar!

[ Voor 5% gewijzigd door evdv op 09-11-2010 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verkoopafdeling gaat door tot 18:00. Blijven spammen die hap, tel 020-6744869.

Vandaag weer gebelt waarom ik die offerte maar niet ontvang, of uberhaupt geen reactie krijg (bijvoorbeeld waarom die offerte niet verstrekt wordt).

Wat blijkt, Dell heeft al sinds vorige week donderdag (4-11-2010) een error (heel Dell-Europa) waardoor er dus geen offertes verstrekt kunnen worden. Waar ik ook achter kwam na één en ander doorvragen, is dat ze ook niks kunnen opslaan zonder een werkende "genereer offerte"-knop. Dus alles wat jullie telefonisch hebben doorgegeven, hebben ze niet meer. Enige nog komende offertes kunnen jullie dan ook niet meer verwachten.

Voor mij wilde ze een "uitzondering" maken. Namelijk, er is de mogelijkheid - zogenaamd alleen bij spoedgevallen - om je specificaties naar je desbetreffende Dell-verkoopassistente toe te mailen, waarnaar zij die doorzendt naar het Dell hoofdkantoor ergens in Europa (weet niet meer welk land). Die zou kennelijk nog wel de offertes kunnen verstrekken. Dit ging ze dus voor me doen.

Ze beloofde me vandaag nog terug te bellen... Ben zeer benieuwd.

PS: ik heb een vriend van me die ook een Dell laptop wilde bestellen, getipt over de /epp en de 5% kortingscode, en wat blijkt: hij heeft het voor elkaar gekregen ze te combineren (11% korting dus)! Hij heeft niks telefonisch gedaan, alles via de site...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2010 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickjeb
TBB, ik heb donderdag bij <een medewerker van Dell> mijn nieuwe order gedaan. (Bij mijn vorige order zat een nederlands toetsenbord en wou een US) Ik heb donderdag avond het mailtje gehad met 'Order Ontvangen : (Met het nummer)', maar heb tot vandaag geen orderbevestiging en bij dat status gedoe staat 'We kunnen U momenteel geen update geven voor deze bestelling.'. Dus ik vandaag mevrouw <een medewerker van Dell> weer gebeld hoe dit nu zit.

Zij zei dat dat mailtje met order ontvangen de orderbevestiging is en dat dat status ding nog niet is geupdate. Ze melde ook dat, zoals jij zei, er een 'Dell-Storing' is. Misschien dat het daardoor kwam dat hij nog niet is geupdate. Ze zei dat deze deze week nog word geupdate. Mocht dat niet zo zijn, bel ik vrijdag terug.

Wachten dus maar...

Ze zei wel dat ze kon zien dat hij op 'Werk in uitvoering' staat, maar toen ik vroeg of hij op ' in productie' staat, zei ze dat ze dat niet in haar systeem kon zien.

[ Voor 2% gewijzigd door zeef op 11-05-2012 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@TBB

ja? bestel dan samen, dan stijgt het epp-bedraag tot 10?% + kortingsbon, heb ik ook gedaan met de studio 17 van mijn ouders een half jaar terug.
maat volgens mij kan (kon?) dat niet meer, epp sluit de kortingsbon uit.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2010 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:37
Verwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 16:50:
...
PS: ik heb een vriend van me die ook een Dell laptop wilde bestellen, getipt over de /epp en de 5% kortingscode, en wat blijkt: hij heeft het voor elkaar gekregen ze te combineren (11% korting dus)! Hij heeft niks telefonisch gedaan, alles via de site...
En kun je ons dan ook melden hoe hij dat gedaan heeft? :)

Zoals bekend kun je epp en kortingscodes niet meer combineren, maar als er een manier is hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem zojuist even gebeld erover. Even for the record; hij heeft echt geen snars verstand van laptops e.d. (wil bijvoorbeeld een "grafische kaart van 1 GB!")

Maargoed, hij vertelde mij dat hij gewoon de order gegenereerd heeft via Dell.com/epp en onderweg kwam hij ergens de vraag tegen of hij nog een kortingscode had. Dus hij die gewoon ingevuld en voila, 11% korting. Verder niks.

Hij heeft al betaald, dus het lijkt me sterk dat hij achteraf nog een telefoontje gaat krijgen dat zijn bestelling toch niet plaats kan vinden.

@ Darkstone

Damn, ja goede tip! Is het helaas nu te laat voor xD Op zich niet zo'n heel grote ramp, want ik ga hem toch via m'n pa's bedrijf bestellen. Als 'bedrijfslaptop' krijgt m'n pa de BTW terug, en koop ik de laptop weer van hem minus die 19% (gaat een goedkope laptop voor me worden xD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De bestelde laptop had een geschatte leverdatum van 24-11-2010. Vandaag bericht dat hij 9-11-2010 is verzonden. Afgiftedatum 15-11-2010.

Het varieert klaarblijkelijk en waar het vanaf hangt zou ik niet kunnen zeggen.

Mijn bestelde laptop heeft ook een 15.6 FHD B+RGLED TL scherm.

En iedereen veel succes gewenst dat de orders snel uitgevoerd mogen worden. Van Dell zou je toch verwachten dat ze zo'n error melding snel hebben opgelost.

Bernhard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
2GB! :P

wat een overkill hoeveelheid... ik heb 512MB en game prima op full-hd, zonder AA, maar dat is toch onzinnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm grappig.

Ik zie dat ze (vandaag?) de epp kortingen hebben aangepast, en ja, gedowngrade. Volgens mij waren de kortingen gister nog 4% / 6% / 10%. Nu is het in ieder geval 2% / 5% / 8%. Of ben ik nou kippig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij zijn ze al maanden 2/5/8, alhoewel, dell is nooit weg van last-minute changes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 17:00
Morgen Dell bellen met mijn order.

XPS15
i5 560M
4GB RAM
500GB HDD
Full HD
Bluetooth
Intel 6200 network card
Nvidia 420 1gb
US Int. toetsenbord

Verder niks bijzonders.
Even kijken of ik nog een mooie korting kan pakken. Iemand suggesties hoe dit aan te pakken is? Laptop gaat inc verzendkosten ongeveer 1140 euro kosten. 5% korting er af, en nog wat extra's? (Al jaren vaste klant bij Dell, vorige week nog laptop een andere laptop gekocht bij Dell).

Ik zou kunnen vragen of verzendkosten er af kunnen, maar eerlijk gezegd vindt ik dat nog steeds cheapo.
Hoeveel is redelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
1140 euro? als je het 2e model kiest en upgrade ben je toch goedkoper uit? (laatste keer dat ik keek igg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pachacuti
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-04 10:20
Een ,op het eerste zicht best positieve, review van Anandtech staat online http://www.anandtech.com/show/3999/dell-xps-15-l501x-review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
Nog is gekeken na jou reactie, kom met het 2e model op 1104,01 uit en het derde model 1109,01. Was vergeten bij te vermelden over de 9 cel batterij. Deze prijzen zijn zonder verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pachacuti schreef op woensdag 10 november 2010 @ 08:12:
Een ,op het eerste zicht best positieve, review van Anandtech staat online http://www.anandtech.com/show/3999/dell-xps-15-l501x-review
hell, it's about time 8)7

--

kijk, zo moet het:

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph3999/33457.png
*O*

ik moet nu naar de kapper, dus ik heb geen tijd hem door te lezen... reactie volgt

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2010 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Ik vind het een nette review. Niet echt negatieve punten, en als die er wel zijn: 6 cell battery en het scherm maar die zijn allebei upgradeable.
Vooral de prijs voor wat je krijgt is een vette pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik raad het iedereen aan om voor ze bestellen alle mogelijke basissystemen te bekijken. Voor de XPS15 zijn dit er twaalf. Namelijk: N00XL501 tot en met N00XL506. Maar als consument kan je ook bij N00XL501epp tot en met N00XL506epp (meestal: goedkoper, betere garantie, soms betere specs dan de niet-epp met zelfde nummer). Gewoon de URL aanpassen om even te kijken welk systeem het best bij je past. Dus onderstaande URL:

http://configure2.euro.de...epp&rbc=N00XL501epp&s=dhs

Is: N00XL501epp; dat vervangen door de andere mogelijkheden. En voor zover ik kan zien kan je deze dus ook gewoon als consument bestellen <in een consumentenmandje plaatsen>. Maar goed: je kan het altijd proberen; en als het lukt scheelt het je mischien toch weer wat euro's!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2010 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 10:05:
Ik raad het iedereen aan om voor ze bestellen alle mogelijke basissystemen te bekijken. Voor de XPS15 zijn dit er twaalf. Namelijk: N00XL501 tot en met N00XL506. Maar als consument kan je ook bij N00XL501epp tot en met N00XL506epp (meestal: goedkoper, betere garantie, soms betere specs dan de niet-epp met zelfde nummer). Gewoon de URL aanpassen om even te kijken welk systeem het best bij je past. Dus onderstaande URL:

Is: N00XL501epp; dat vervangen door de andere mogelijkheden. En voor zover ik kan zien kan je deze dus ook gewoon als consument bestellen <in een consumentenmandje plaatsen>. Maar goed: je kan het altijd proberen; en als het lukt scheelt het je mischien toch weer wat euro's!
Klopt. Ik heb een N00XL505. Krijg standaard 140 euro korting. Daarbij nog 5%. In totaal kreeg ik 200 euro korting (dacht ik). Zit wel enige marge in. Kan die kortingen niet op de order (via email) zien?

[ Voor 3% gewijzigd door Beta op 10-11-2010 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GotG
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:48
Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 10:05:

in belgie werkt dit ook,
morgen eens proberen zo te bestellen

dank u voor de tip _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:37
Je kunt voornamelijk veel goedkoper garantie nemen als je bovenstaande links wijzigt tot epp links. 4 jaar voor 95 euro. Ook inderdaad betere specs als je versie 02 pakt, grotere hd bijv. in dat geval.

Ofwel onder of rond de 1000 euro kun je een i5, 4gb, full hd, bluetooth met 4 jaar in home garantie krijgen.

Overigens gezien de anandtech review vind ik de 9 cell batterij geen meerwaarde hebben (voor mij): steekt een inch uit schijnt en met de 6 cell kun je ook al 3 tot 4 uur werken. 70 euro vind ik dan teveel als meerprijs.

[ Voor 26% gewijzigd door IntToStr op 10-11-2010 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
Ik heb wel is wat gelezen over dat EEP, maar ik heb geen idee of ik daar recht op heb. Ik kan namelijk nergens vinden van bedrijven die mee doen aan dit programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoeft niet, volgens dell is epp overdraagbaar door bekenden.. die ook weer bekenden van een aangesloten bedrijf kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je wilt zien hoe het er uit ziet met de 9 cel batterij ten opzichte van de 6 cel, moet je even je laptop configureren via de dell.com site (de amerikaanse dus). Die geeft er heel handig mooie foto's bij weer.

De 9 cel steekt alleen aan de onderkant uit, dus het lijkt eigenlijk net alsof de laptop op een kleine standaard staat. Maargoed, ik ga uiteindelijk toch ook maar voor de 6 cel. Toch iets mooier en 70 euro extra vind ik toch ook wel erg prijzig ($40 in Amerika >.<)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat vind ik ook zo nep, de basisconfig kost even veel als in de US, de upgrades zijn consistent 75% duurder, en dan doel ik vooral op het scherm...
Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.