Los daarvan blijft deze laptop wel een hele goeie deal, als ik de review zo lees. Maar er zit dus wel HDMI op?Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 11:51:
[...]
dat vind ik ook zo nep, de basisconfig kost even veel als in de US, de upgrades zijn consistent 75% duurder, en dan doel ik vooral op het scherm...
wat de fuck, er zit dus wel hdmi op:

ik weet zeker dat ik die bij de engadget plaatjes niet heb gezien...
weet iemand wat dat witte puntje is links van de AC inlet?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2010 12:57 ]
Voor een prijs van € 1.006,56:
Een XPS 15 Dell (N00XL504EPP) met de volgende specificaties.
-Intel® Core™ i5-560M (2.66 GHz,3M)
-4 jaar In-Home Hardware Support (Die korting die op pagina 12 werd vermeld via url verandering
)
-15.6 Full HD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p
-4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
-500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
-1GB NVIDIA® GeForce™ 420M GT grafische kaart
Toch maar voor 6 cel batterij i.p.v de duurdere 9 cel variant. Liever voor 70 euro meer 4 jaar garantie.
Ik gebruik me laptop vooral voor programmeren, af en toe wat gamen maar meestal niet de aller nieuwste games en hier en daar beetje photoshoppen etc...
Ik heb zelf namelijk niet echt verstand van wat allemaal goed is, dus mijn vraag is of dit een beetje een goede samenstelling ? .
Een XPS 15 Dell (N00XL504EPP) met de volgende specificaties.
-Intel® Core™ i5-560M (2.66 GHz,3M)
-4 jaar In-Home Hardware Support (Die korting die op pagina 12 werd vermeld via url verandering
-15.6 Full HD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p
-4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
-500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
-1GB NVIDIA® GeForce™ 420M GT grafische kaart
Toch maar voor 6 cel batterij i.p.v de duurdere 9 cel variant. Liever voor 70 euro meer 4 jaar garantie.
Ik gebruik me laptop vooral voor programmeren, af en toe wat gamen maar meestal niet de aller nieuwste games en hier en daar beetje photoshoppen etc...
Ik heb zelf namelijk niet echt verstand van wat allemaal goed is, dus mijn vraag is of dit een beetje een goede samenstelling ? .
Verwijderd
Zover ik weet heeft er altijd HDMI op gezeten. Staat toch ook gewoon altijd al bij de technisch specificaties?Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 12:52:
wat de fuck, er zit dus wel hdmi op:
Dat witte puntje zal wel 1 van bovenstaand lijstje zijn (ben zelf niet technisch genoeg om te zien welkeExtern toegankelijk:
Mini DisplayPort (1),
Totaal 2x USB 3.0
1x USB 2.0 (eSATA-/powershare-combo)
Geïntegreerde netwerkconnector 10/100/1000 LAN (RJ45)
HDMI 1.4
Aansluiting voor wisselstroomadapter
Audiojacks (hoofdtelefoon met SPDIF-ondersteuning (2), 1 Mic-in)
@ Herpie
Ziet er prima uit.
Is het ook qua prijs goed ?
Ik bedoel 1000 euro vind ik niet niks
en jah stel nou dat het ergens goedkoper kan... dan ben ik toch echt een hollander he
Ik bedoel 1000 euro vind ik niet niks
Vraag mij ook wel af welke aansluiting dat is. Zou het kunnen dat dit iets te maken heeft met de optionele tv-tuner? Als ik mij niet vergis is er een verschil in aansluiting van coax tussen europa en amerika...
Ik kan er ook volledig naast zitten
Ik kan er ook volledig naast zitten
mooie config
dell is weer leuk aan het stunten met spotgoedkope garantie, de laatste keer dat ze dat deden was meer dan een jaar geleden, toen ik de studo 15 bestelde (upgrade van 2 naar 4 jaar garantie voor €20
)

dell is weer leuk aan het stunten met spotgoedkope garantie, de laatste keer dat ze dat deden was meer dan een jaar geleden, toen ik de studo 15 bestelde (upgrade van 2 naar 4 jaar garantie voor €20
Oja krijg op bovenstaande configuratie het volgende:
- Profiteer van €305 inclusief BTW korting op geselecteerde laptops.
Geeft mij een beetje de indruk alsof het weg moet ofso ?
- Profiteer van €305 inclusief BTW korting op geselecteerde laptops.
Geeft mij een beetje de indruk alsof het weg moet ofso ?
nee dat is de dell-methode om mensen over de streep te trekken, de korting duurt tot woensdag (vandaag)
...vervolgens komt diezelfde korting de volgende week weer terug, soms met kleine aanpassingen ('gratis' mcafee, grotere hdd, ..)
...vervolgens komt diezelfde korting de volgende week weer terug, soms met kleine aanpassingen ('gratis' mcafee, grotere hdd, ..)
Ja ok dat klopt. Die korting was eerst tot en met vandaag inderdaad, maar nu staat er al onder van "Vervalt zaterdag 4 december 2010".
Maar me vraag staat nog steeds is die configuratie voor dat geld goed ?
Sorry als iemand al een antwoord gegeven heeft maar ik vind keuzes maken op notebook gebied gewoon moeilijk vanwege het vele aanbod.
Maar me vraag staat nog steeds is die configuratie voor dat geld goed ?
[ Voor 3% gewijzigd door Herpie op 10-11-2010 13:51 . Reden: Typo ]
Als ik dan via de telefoon mijn bestelling doe, dan moet ik doorgeven bijvoorbeeld N00XL504epp wil, met wat kleine aanpassingen?Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 11:07:
hoeft niet, volgens dell is epp overdraagbaar door bekenden.. die ook weer bekenden van een aangesloten bedrijf kunnen zijn.
Moeten ze dan niet iets van een bewijs hebben dat ik voor EPP in aanmerking kom, of kan ik gewoon zeggen dat een bekende bij een bedrijf werkt die dat doet?
Zou wel fijn zijn, scheelt toch weer 100 euro.
Verwijderd
Pff, m'n nieuwsgierigheid begon me parte te spelen, dus heb het toch maar even opgezocht. Het is (zoals inderdaad Dranica al suggereerde) een "TV Tuner External Antenna Connector (MCX)"Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 12:52:
Weten we dat ook weer.
@ Remzz
Toen ik melde dat ik EPP was, vroeg ze me welgeteld twee vragen: 1. welk bedrijf, en 2. wat doet het bedrijf?
Anwoorden: 1. "Intres" 2. "zit in retail"
en klaar was ik, meer hoefde zij niet te weten. Echt veel moeite hoef je er dus niet voor te doen ;-)
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2010 14:13 ]
Verwijderd
Kan iemand mij vertellen wat het voordeel van die epp versie is bij een 17' i7 laptop? Ik zit nu op mn mob en die laad de pagina van dell niet goed. En ik ben heel erg benieuwd. Ben nl straks van plan de normale versie definitief te bestellen door een brief in de bus te doen.
Is het enige voordeel 4j in home garantie voor een extra 70euro?
Probeer maar eens in de pricewatch een laptop te vinden < 1000 euro van 15.6 inch en een full hd scherm.
Bovendien krijg je 4 jaar garantie.
Herpie schreef op woensdag 10 november 2010 @ 13:48:
Maar me vraag staat nog steeds is die configuratie voor dat geld goed ?Sorry als iemand al een antwoord gegeven heeft maar ik vind keuzes maken op notebook gebied gewoon moeilijk vanwege het vele aanbod.
[ Voor 52% gewijzigd door IntToStr op 10-11-2010 14:21 ]
@IntToStr
Dankje
, dat is inderdaad niet echt makkelijk te vinden.
Normaal zou die dell die ik had samengesteld ook 1394 euro kosten.
- Profiteer van €294 inclusief BTW korting op geselecteerde laptops t/m 10/11/2010
- Inclusief 15 maanden gratis McAfee t/m 10/11/2010
- Gratis upgrade Lo Jack tot 10-11-2010
- Gratis upgrade van 640 GB harde schijf naar 1TB tot 10-11-2010
Dankje
Ik had even snel gekeken wat erbij stond en bij de XPS 17 met intel i7 stond het volgende:Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 14:17:
Kan iemand mij vertellen wat het voordeel van die epp versie is bij een 17' i7 laptop? Ik zit nu op mn mob en die laad de pagina van dell niet goed. En ik ben heel erg benieuwd. Ben nl straks van plan de normale versie definitief te bestellen door een brief in de bus te doen.
- Profiteer van €294 inclusief BTW korting op geselecteerde laptops t/m 10/11/2010
[ Voor 11% gewijzigd door Herpie op 10-11-2010 14:40 ]
Verwijderd
Handige topic. Verschillende keren bekeken om te kijken of de Laptop die ik heb besteld de prijs waard is. En zoals al gezegd werd: "Ik kan nergens iets goedkopers voor die prijs vinden" en daar ben ik het helemaal mee eens.
Ga hem voornamelijk gebruiken voor programmeren, gamen en misschien soms nog een filmpje
Wel wat problemen gehad tijdens het bestellen, wou namelijk Windows 7 Nederlands naar Engels zetten (wil persé speech to text
) wat dus niet mogelijk was. Even gechat, kwam ik bij een engelsman uit.. Vertelde me dat ik mailtje moest sturen, gedaan. Drie keer raden wat ik terug kreeg??
Mail not delivered
Dus ik nog een keer chatten, dit keer een aardige nederlander, die me wel redelijk kon begrijpen. Ik stuurde specs op en het was geregeld. Jammer dat ik niet wist van die kortingen, anders had ik misschien nog even gewacht..
Hier is ie:
Memory: 4096MB (2x2048) 1333MHz DDR3 Dual Channel
Hard Drive: 320GB Serial ATA (7200RPM)
Battery: Primary 6-cell 56W/HR LI-ION
Graphics: NVIDIA GeForce GT 420M 1GB graphics with Optimus(For Wireless N-1000 card)
Keyboard: Internal US/International Qwerty Keyboard
Operating System: English Genuine Windows 7 Home Premium (64 BIT)
AntiVirus: McAfee Security Center 15 month subscription
-------Totaal: €753,01 (tuurlijk één cent noodzakelijk)
-------Geschatte leverdatum: 09 december 2010
Mijn eerste Dell, kan niet wachten het pakketje open te maken
Schietspel in trein spelen lijkt me ook wel gaar, vooral dat mensen dan wel raar zullen opkijken denk ik. 
Zou iemand me nog kunnen vertellen over de zogenaamde 'blacklit', wat is dit en hoe kun je dat gebruiken? Heeft iemand misschien een picture voor me?
Ga hem voornamelijk gebruiken voor programmeren, gamen en misschien soms nog een filmpje
Wel wat problemen gehad tijdens het bestellen, wou namelijk Windows 7 Nederlands naar Engels zetten (wil persé speech to text
Mail not delivered
Dus ik nog een keer chatten, dit keer een aardige nederlander, die me wel redelijk kon begrijpen. Ik stuurde specs op en het was geregeld. Jammer dat ik niet wist van die kortingen, anders had ik misschien nog even gewacht..
Hier is ie:
Memory: 4096MB (2x2048) 1333MHz DDR3 Dual Channel
Hard Drive: 320GB Serial ATA (7200RPM)
Battery: Primary 6-cell 56W/HR LI-ION
Graphics: NVIDIA GeForce GT 420M 1GB graphics with Optimus(For Wireless N-1000 card)
Keyboard: Internal US/International Qwerty Keyboard
Operating System: English Genuine Windows 7 Home Premium (64 BIT)
AntiVirus: McAfee Security Center 15 month subscription
-------Totaal: €753,01 (tuurlijk één cent noodzakelijk)
-------Geschatte leverdatum: 09 december 2010
Mijn eerste Dell, kan niet wachten het pakketje open te maken
Zou iemand me nog kunnen vertellen over de zogenaamde 'blacklit', wat is dit en hoe kun je dat gebruiken? Heeft iemand misschien een picture voor me?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2010 14:49 ]
Verwijderd
Mja oke, maar die kortingen heb ik al. Bijkomstigheid is dus nog die garantie?Herpie schreef op woensdag 10 november 2010 @ 14:36:
@IntToStr
Dankje, dat is inderdaad niet echt makkelijk te vinden.
[...]
Ik had even snel gekeken wat erbij stond en bij de XPS 17 met intel i7 stond het volgende:
@ Leeuwarden122
Nee dat verschilt per notebook versie. Bij de XPS 15 N00XL504 krijg je die garantie goedkoper, maar bij die 17 inch kon ik dat niet vinden. Maar die XPS 15 heeft op dit moment dan weer niet die Lo Jack en die HDD upgrade.
Misschien kijk ik wel verkeerd hoor
Nee dat verschilt per notebook versie. Bij de XPS 15 N00XL504 krijg je die garantie goedkoper, maar bij die 17 inch kon ik dat niet vinden. Maar die XPS 15 heeft op dit moment dan weer niet die Lo Jack en die HDD upgrade.
Misschien kijk ik wel verkeerd hoor
[ Voor 16% gewijzigd door Herpie op 10-11-2010 15:14 ]
Hmm kom er net achter dat de XPS17 niet met een 1920*1080 scherm te kiezen valt i.t.t. de XPS15

@ Darkstone, waarom zo verbaast over HDMI? Dit staat toch gewoon bij de specificaties? En dat dat de aansluiting voor de TV Tuner Antenne is.. Welke aansluiting was er anders nog over
. Overigens staat de HDMI aansluiting ook op de Engadget foto's van de XPS 14 (hebben ze überhaupt wel een review van de 15 gedaan?).
De Anandtech review is inderdaad erg positief. Dit vind ik één van de mooiste zinnen: "Are we picking nits here? Yes, we certainly are, and that's because the L501x gets so many things right."
@ Metal, "backlit" gaat hier om het toetsenbord. Een backlit keyboard heeft verlichting in het toetsenbord, dit is onder andere in de VS en UK verkrijgbaar. Nederland niet uiteraard.. Bah, die ga ik later nog inbouwen.
Grrr, mijne staat nog steeds op "In Productie".
PS. Damnnnn.. Kan niet wachten tot ik het B+RG scherm te zien krijg!! Klinkt veelbelovend.
De Anandtech review is inderdaad erg positief. Dit vind ik één van de mooiste zinnen: "Are we picking nits here? Yes, we certainly are, and that's because the L501x gets so many things right."
@ Metal, "backlit" gaat hier om het toetsenbord. Een backlit keyboard heeft verlichting in het toetsenbord, dit is onder andere in de VS en UK verkrijgbaar. Nederland niet uiteraard.. Bah, die ga ik later nog inbouwen.
Grrr, mijne staat nog steeds op "In Productie".
PS. Damnnnn.. Kan niet wachten tot ik het B+RG scherm te zien krijg!! Klinkt veelbelovend.
[ Voor 5% gewijzigd door Majesty op 10-11-2010 16:50 ]
de laatste keer dat ik keek zag ik geen hdmi, ik ging er vanuit dat er alleen DP opzat.Majesty schreef op woensdag 10 november 2010 @ 16:48:
@ Darkstone, waarom zo verbaast over HDMI? Dit staat toch gewoon bij de specificaties? En dat dat de aansluiting voor de TV Tuner Antenne is.. Welke aansluiting was er anders nog over. Overigens staat de HDMI aansluiting ook op de Engadget foto's van de XPS 14 (hebben ze überhaupt wel een review van de 15 gedaan?).
klopt, het grootste nadeel van de 17"Kaap schreef op woensdag 10 november 2010 @ 15:15:
Hmm kom er net achter dat de XPS17 niet met een 1920*1080 scherm te kiezen valt i.t.t. de XPS15
ik zou ook de 15" nemen, de 17" komt te dicht in de buurt van desktopvervanger, koop dan een desktop
die is er wel, namelijk de sony EIntToStr schreef op woensdag 10 november 2010 @ 14:20:
Probeer maar eens in de pricewatch een laptop te vinden < 1000 euro van 15.6 inch en een full hd scherm.
[...]
...dit is echter een bizar slechte keus als je het mij vraagt.
Ik zoek juist iets om mijn desktop te vervangenVerwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 17:18:
klopt, het grootste nadeel van de 17"
ik zou ook de 15" nemen, de 17" komt te dicht in de buurt van desktopvervanger, koop dan een desktop
Verwijderd
G*dver*****
... Ik dacht dat dit mij nooit zou overkomen, maar Dell heeft zelfs mij in een gefrustreerde, hoogst geërgerde klant weten om te toveren. En echt, ik heb geduld voor 10.
Vandaag ligt het hele systeem wederom plat, ze kunnen niemand helpen. Omdat mijn vertrouwen inmiddels dusdanig laag is in Dell heb ik zelfs nog expliciet aangegeven dat als de offerte - om welke reden dan ook - niet aan mij verstuurd kan worden binnen 1 uur, ze mij dan hiervan telefonisch op de hoogte kunnen brengen "Ja, dat was goed." (namelijk al 4(!) keer telefonisch een offerte gebouwd, en 4 keer niks mogen ontvangen, maar ook geen enkele reactie, niks).
Gebeurd natuurlijk ook niet.
Heb voor de maand 8 november tot 8 december al al mijn beltegoed verstookt (200minuten), puur aan Dell (en ja, het is nu 10 november, dus ga maar na). Resultaatloos. Ik heb gewoon gevoel dat ik op m'n knieën aan het smeken ben om mij alsjeblieft een laptop te verkopen, en het lukt gewoon niet.
... Ik dacht dat dit mij nooit zou overkomen, maar Dell heeft zelfs mij in een gefrustreerde, hoogst geërgerde klant weten om te toveren. En echt, ik heb geduld voor 10.
Vandaag ligt het hele systeem wederom plat, ze kunnen niemand helpen. Omdat mijn vertrouwen inmiddels dusdanig laag is in Dell heb ik zelfs nog expliciet aangegeven dat als de offerte - om welke reden dan ook - niet aan mij verstuurd kan worden binnen 1 uur, ze mij dan hiervan telefonisch op de hoogte kunnen brengen "Ja, dat was goed." (namelijk al 4(!) keer telefonisch een offerte gebouwd, en 4 keer niks mogen ontvangen, maar ook geen enkele reactie, niks).
Gebeurd natuurlijk ook niet.
Heb voor de maand 8 november tot 8 december al al mijn beltegoed verstookt (200minuten), puur aan Dell (en ja, het is nu 10 november, dus ga maar na). Resultaatloos. Ik heb gewoon gevoel dat ik op m'n knieën aan het smeken ben om mij alsjeblieft een laptop te verkopen, en het lukt gewoon niet.
Klopt, dat is de enige die in de buurt komt, maar zoals bekend maakt ie af en toe wat geluid te veelVerwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 17:18:
[...]
die is er wel, namelijk de sony E
...dit is echter een bizar slechte keus als je het mij vraagt.
Batterij schijnt ook niet super te zijn.
Heeft er iemand ervaring met linux op deze machines? Zijn er hardwarematige zaken die dan niet meer (goed) werken? (Moet eerlijk bekennen dat ik nog niet echt gezocht heb, maar mogelijk valt er al iets aan ervaring te delen hier)
en daarom heb je dus een vaste lijn soms wel handigVerwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 17:36:
iedreen is nog aan het wachten totdat hij binnen komtIntToStr schreef op woensdag 10 november 2010 @ 17:39:
[...]
Klopt, dat is de enige die in de buurt komt, maar zoals bekend maakt ie af en toe wat geluid te veel
Batterij schijnt ook niet super te zijn.
Heeft er iemand ervaring met linux op deze machines? Zijn er hardwarematige zaken die dan niet meer (goed) werken? (Moet eerlijk bekennen dat ik nog niet echt gezocht heb, maar mogelijk valt er al iets aan ervaring te delen hier)
Eindelijk.... ik heb net het bericht gekregen van UPS dat mijn laptop aanstaande vrijdag in me handen word gedrukt
Werd wel eens tijd om eerlijk te zijn. Ik heb de Anandtech Dell XPS 15 gelezen en was al tevreden over die config. Mijn config is qua hardware beter dan de 15 dus het kan alleen maar beter worden. Nu maar hopen dat hij niet te warm word. Ik laat wel een update achter wanneer ik hem heb getest.
Sick!! Haha, kan ook niet wachten inderdaad, erg jaloers op jou.
Een Nederland op dit forum: http://forum.notebookreview.com/dell-xps-studio-xps/
Had de laptop (XPS 17 weliswaar) vandaag al binnen gekregen en is er erg over te spreken.
Een Nederland op dit forum: http://forum.notebookreview.com/dell-xps-studio-xps/
Had de laptop (XPS 17 weliswaar) vandaag al binnen gekregen en is er erg over te spreken.
Ik kijk die site om de paar uur om te kijken of ze een XPS 17 review hebben. Helaas alleen nog maar de 14 en 15. Alhoewel ik over die 2 wel over te spreken ben. Ik weet dus nog steeds niet hoe de 445m is. Nu moet ik nog een goede 17.3 inch schoudertas zien te vinden. Iemand enig idee?
ik mag hopen dat je een 17" niet dagelijks gaat menemen? dat is echt horror
tas: gewoon kopen in een winkel, kan je hem meteen passen.
tas: gewoon kopen in een winkel, kan je hem meteen passen.
Ach, dat is relatief:
als je groot bent, past zo'n 17" makkelijk op je rug hoor.
Nah nie elke dag. Alleen voor de lessen waar ik Vmware moet gebruiken. Misschien 1-2 keer per week. In het weekend gaat hij ook mee naar huis. Heb nog een Asus eee 1215n voor de theorie vakken.
Wou ik vanavond nog bestellen, bel ik Dell op om alleen het toetsenbord te veranderen naar US International, blijkt het gehele particuliere callteam in een training te zitten en dat ik morgen moet terug bellen.
Begint goed.
Begint goed.
wat heb je aan een groter scherm, als de resolutie hetzelfde of lager is?guapper schreef op woensdag 10 november 2010 @ 19:09:
Ach, dat is relatief:
zo goed als niets.
Ben al een tijdje opzoek naar een laptop(die een 30" extern scherm met 2560 x 1600 resolutie aankan) en ik denk dat ik in de XPS 15 een goede heb gevonden.
Via die 'EPP link' op de volgende configuratie uitgekomen(N00XL504epp):
Intel® Core™ i5-560M
4 jaar In-Home Hardware Support(a €95, 1 day service is €40,- duurder)
15.6 Full HD B+RGLED TL
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM
500 GB
1GB NVIDIA® GeForce™ 420M GT
6-cel lithium-ion hoofdbatterij
Computrace LoJack voor laptops, licentie van 3 jaar
Intel® Wireless LAN 6200 2x2 802.11a/b/g/n card
Bluetooth Card 3.0
Voor €1088,01. Prima prijs lijkt me.
Er zijn nog drie dingen waar ik over aan het dubben ben.
1. Hoe relevant is die Hardware support? Of is die €95,- voor vier jaar het sowieso waard om 'risico' en gedoe te voorkomen(of zelfs beter om €40,- te investeren in next business day support?)
2. 6 cell or 9 cell
3. Blueray voor €100,- extra. (Vraag me of hoevaak ik het zal gebruiken en of het in de toekomst echt een gemis is om niet in de laptop te hebben.)
Wat denken jullie ervan?
Zal ik het zelf ook nog doen en dan vanavond maar bestellen!
Intel® Core™ i5-560M
15.6 Full HD B+RGLED TL
500 GB
Bluetooth Card 3.0
1. Hoe relevant is die Hardware support? Of is die €95,- voor vier jaar het sowieso waard om 'risico' en gedoe te voorkomen(of zelfs beter om €40,- te investeren in next business day support?)
2. 6 cell or 9 cell
3. Blueray voor €100,- extra. (Vraag me of hoevaak ik het zal gebruiken en of het in de toekomst echt een gemis is om niet in de laptop te hebben.)
Wat denken jullie ervan?
Verwijderd
Behalve dan de batterylife, als je de i7 hebtGkomega schreef op woensdag 10 november 2010 @ 18:32:
Eindelijk.... ik heb net het bericht gekregen van UPS dat mijn laptop aanstaande vrijdag in me handen word gedruktWerd wel eens tijd om eerlijk te zijn. Ik heb de Anandtech Dell XPS 15 gelezen en was al tevreden over die config. Mijn config is qua hardware beter dan de 15 dus het kan alleen maar beter worden. Nu maar hopen dat hij niet te warm word. Ik laat wel een update achter wanneer ik hem heb getest.
Ik snap dus niet dat ze bij dell de betere gpu alleen icm een i7 willen combineren, alsof mensen die ook graag willen gamen hun laptop alleen maar aan de netstroom hebben hangen (wat dus nu uit pure noodzaak ook moet
Overigens, ik las laatst dat de hoeveelheid geheugen mede te maken heeft met de geheugenbus: en 128/256 bits geheugenbus moet dus worden gekoppeld aan bijvoorbeeld 256 mb, of een verdubbeling daarvan (256/512/1024 enz.). Een gpu met 192 bits geheugenbus wordt dus gekoppeld aan een 1,5 maal zo grote hoeveelheid geheugen, bijvoorbeeld 1,5 gb of 3 gb.
Mijn punt is dat de GT445 zowel met een 128 als 192 bits geheugenbus kan worden uitgerust, waar 192 bits natuurlijk gunstiger is voor de prestaties (1,5 maal zo grote bandbreedte). Aangezien Dell de GT445 heeft uitgerust met 3 gb moet er dus wel een 192 bits geheugenbus aanwezig zijn.
Ik laat het aan Darkstone om mijn verhaal evt te ontkrachten
Verwijderd
Ha, ja die "in training" smoes kreeg ik ook aanvankelijk te horen, net als "in vergadering" (die kwam van een slecht Engels sprekende chinees die ik plots out of the blue aan de telefoon kreeg).Remzz schreef op woensdag 10 november 2010 @ 19:09:
Wou ik vanavond nog bestellen, bel ik Dell op om alleen het toetsenbord te veranderen naar US International, blijkt het gehele particuliere callteam in een training te zitten en dat ik morgen moet terug bellen.
Begint goed.
Niet is minder waar. Dell heeft (voor de zoveelste keer) een technisch probleem waardoor hun hele systeem plat ligt. Mij werd verteld dat ze hopen het probleem voor morgenochtend opgelost te hebben, maar veel vertrouwen zou ik er niet in hebben.
Verwijderd
1. Ik heb het er persoonlijk niet voor over, vooral omdat ik, mocht er iets mis zijn met de laptop, het niet kan verkroppen deze voor 10 dagen op te sturen. Dan los ik het liever zelf op (lukt 9/10 keer wel)Mess schreef op woensdag 10 november 2010 @ 19:25:
Ben al een tijdje opzoek naar een laptop(die een 30" extern scherm met 2560 x 1600 resolutie aankan) en ik denk dat ik in de XPS 15 een goede heb gevonden.
Intel® Core™ i5-560M
15.6 Full HD B+RGLED TL
500 GB
Bluetooth Card 3.0
2. 6 cell or 9 cell
Wat denken jullie ervan?
2. 6 cel is mooier (valt volledig binnen het design), maar de 9 cel gaat meer als anderhalf keer langer mee. Tevens zal je gewicht zo'n 200gram meer zijn met de 9 cel. Daarnaast steekt de 9 cel ook nog eens een behoorlijk stuk aan de onderkant van je laptop uit. Mocht je nieuwsgierig zijn hoe dat eruit ziet, raad ik je aan even een laptop te configureren via de dell.com site en daar de 9 cel aan te klikken.
3. € 100 geldverspilling imo.
Dan is er nog iets. Surprise, surprise, maar helaas gaat bovenstaande configuratie hem niet voor je worden. Je kan het inderdaad via de site zo configureren en zelfs al betalen, maar je zult dan op termijn een belletje krijgen van een Dell-medewerker dat het toch onmogelijk blijkt. Wat kan er dan niet? De N6200 Wireless kaart in combinatie met de 420M. Ja, ik weet dat dit nota bene gewoon via de site aan te klikken is, maar toch kunnen ze dit bij Dell niet valideren en zul je deze laptop zodoende nooit aangeleverd krijgen.
EDIT: Woops, sorry voor de dubbelpost
goede keusMess schreef op woensdag 10 november 2010 @ 19:25:
15.6 Full HD B+RGLED TL
9 jaar garantie voor €95 is het geld -echt wel- waard, gezien het gezeik wat je krijgt als iets net na de garantie stuk gaat.1. Hoe relevant is die Hardware support? Of is die €95,- voor vier jaar het sowieso waard om 'risico' en gedoe te voorkomen(of zelfs beter om €40,- te investeren in next business day support?)
zou ik niet doen, de meerprijs is wat mij betreft te hoog voor wat je krijgt, hij word er ook zwaarder, en vooral, logger van.2. 6 cell or 9 cell
maar dan nog, als jij van plan bent hem echt te gaan gebruiken op batterij (vliegveld, school met weinig stopcontacten) is het wel een slimme investering, mijn ervaring is echter dat je niet veel meer dan 3 uur nodig hebt op school: als je hem nodig hebt zit je toch praktisch altijd naast een stopcontact.
ik heb al meer dan een jaar blu-ray, en ik heb het -nog nooit- gebruikt, trek je eigen conclusies.3. Blueray voor €100,- extra. (Vraag me of hoevaak ik het zal gebruiken en of het in de toekomst echt een gemis is om niet in de laptop te hebben.)
het is ook betrekkelijk simpel te vervangen, voor een stuk minder dan €100...
ehh, volgens mij heb je dat van mij gehoordVerwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 19:26:
Overigens, ik las laatst dat de hoeveelheid geheugen mede te maken heeft met de geheugenbus: en 128/256 bits geheugenbus moet dus worden gekoppeld aan bijvoorbeeld 256 mb, of een verdubbeling daarvan (256/512/1024 enz.). Een gpu met 192 bits geheugenbus wordt dus gekoppeld aan een 1,5 maal zo grote hoeveelheid geheugen, bijvoorbeeld 1,5 gb of 3 gb.
de bus zit per 32 lijnen aan een RAM chip gekoppeld, 192/32 = 6 RAM chips, in dit geval dus 4Gbit chips.
de prijs van die dingen is echt aan het kelderen, een jaar geleden was de prijs voor 8 van die chippies €300, nu €50, DDR3 tenminste (Gddr5 zal wel wat duurder zijn, maar ik denk niet dat dell een laptop gaat uitrusten met zo'n overkill hoeveelheid GDDR5, op de standaard GT460 zit "slechts" 750MB)
en om nog even een duscussie aan te slingeren: waarom heb je ram in hoeveelheden van 256MB, maar als het 4x zoveel is heet het opeens 1000MB

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2010 19:52 ]
Agh ik ben best wel een "gezette" gast. Dus het dragen zal wel niet z'n probleem zijn. En ik neem nog steeds aan dat de 445m ongeveer gelijk is aan de 5830-5850. Met die prestaties ben ik meer dan tevreden. Tevens vond ik 1600x900 meer dan voldoende om overzicht te houden over me werk of te multitasken. Ik ben wel van plan om zelf extra ram erin te zetten. Dit voornamelijk omdat 180/300 euro voor 2/4 GB extra is gewoon teveel
Ik kan niet wachten
GIEF!
Thanks voor de tip. Als ik het dan goed begrijp is deze N6200 wel te verkrijgen bij de 435M(via de telefoon te regelen)?Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 19:41:
[...]
Dan is er nog iets. Surprise, surprise, maar helaas gaat bovenstaande configuratie hem niet voor je worden. Je kan het inderdaad via de site zo configureren en zelfs al betalen, maar je zult dan op termijn een belletje krijgen van een Dell-medewerker dat het toch onmogelijk blijkt. Wat kan er dan niet? De N6200 Wireless kaart in combinatie met de 420M. Ja, ik weet dat dit nota bene gewoon via de site aan te klikken is, maar toch kunnen ze dit bij Dell niet valideren en zul je deze laptop zodoende nooit aangeleverd krijgen.
Krijg ik er wel weer wat opties/ keuzes bij
Of via 'EPP5'
Is met
Intel® Core™ i7 740QM
2GB NVIDIA® GeForce™ 435M
4jaar garantie
(geen gratis 15mnd anti virus)
€1237,-
Of via EPP6
Zelfde als bovenstaande, maar dan met 640gig hd en en 6gig geheugen
(met anti virus)
€1313,-
Of via Dell site 'gewone' manier.
Als bovenstaande maar dan met 4gig geheugen en 640gig hd
geen extra garantie(wel weer anti virus 15mnd, jeuj)
€1154,-
Is de meerwaarde groot van de i7 vs i5?
En de 420M vs de 435M?
Zitten aan beide nadelen t.o.v i5 configuratie met 420M?
Keuzes, leuk leuk!
Darkstone ook nog bedankt, 6 cell it is en geen blu ray!
nihil, de i7 is *iets* sneller, maar je batterij gaat een stuk (een half uur tot uur?) korter meeMess schreef op woensdag 10 november 2010 @ 21:54:
Is de meerwaarde groot van de i7 vs i5?
20%, maar je kan je 420m overclocken tot de prestaties van de 435mEn de 420M vs de 435M?
Wat ik overigens wel apart vind (ook al op dat andere forum gelezen), dat ze in de review van Anandtech aangeven dat ze een i5 460m gebruiken, maar op dit plaatje:

Staan temperaturen voor een 540m?

Staan temperaturen voor een 540m?
goed gespot, waarschijnlijk word de boel niet juist herkend (de 460m is toch bijna hetzelfde als de 540m)
de temps, die zijn gewoon hetzelfde, de 540m word mogelijk iets warmer vanwege de hogere clocks.
de temps, die zijn gewoon hetzelfde, de 540m word mogelijk iets warmer vanwege de hogere clocks.
Als je bij de shops bij de specs van de XPS17 kijkt zit er wel een full hd scherm in:
pricewatch: Dell Studio XPS 17 (701-6601)
Verwijderd
Haha nee, ik had geloof ik op notebookcheck of hardware.info gelezen dat de hoeveelheid geheugen afhing van de geheugenbus, en toen was een simpel rekensommetje snel gemaaktVerwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 19:45:
ehh, volgens mij heb je dat van mij gehoord![]()
de bus zit per 32 lijnen aan een RAM chip gekoppeld, 192/32 = 6 RAM chips, in dit geval dus 4Gbit chips.
de prijs van die dingen is echt aan het kelderen, een jaar geleden was de prijs voor 8 van die chippies €300, nu €50, DDR3 tenminste (Gddr5 zal wel wat duurder zijn, maar ik denk niet dat dell een laptop gaat uitrusten met zo'n overkill hoeveelheid GDDR5, op de standaard GT460 zit "slechts" 750MB)
en om nog even een duscussie aan te slingeren: waarom heb je ram in hoeveelheden van 256MB, maar als het 4x zoveel is heet het opeens 1000MB
Het zal idd geen GDDR5 zijn, veel te duur. Opzich jammer, maar met 1,5 keer zoveel bandbreedte kun je iig op 1600x900 wel goed gamen, full-hd zou dan misschien iets teveel van het goede zijn. De prestaties zullen dan waarschijnlijk tussen de HD5850 met DDR3 en de GDDR5 variant inzitten. Voor een multimedialaptop meer dan voldoende, en een hele goeie optie voor mensen die wel willen gamen maar niet van het 'ietwat' schreeuwende uiterlijk van de gemiddelde gamelaptop houden (en die mensen zijn er genoeg, als ik de reacties bekijk als er weer een zo'n MSI/Asus uit is).
1024MB is officieel 1 GiB natuurlijk, ik gebruik de term GB zelf ook zonder daarop te letten. Geen idee eigenlijk waarom dat altijd door elkaar gebruikt wordt, gemak misschien?
Verwijderd
Ik zou graag zo'n xps 15 bestellen van de epp site omdat de prijs toch veel scheelt.
Controleert Dell het EPP bedrijf dat je moet invullen? De informatie nagelezen op de website maar begrijp het toch niet zo goed.
Ik ken redelijk wat bedrijven waar ik zelf niet werk maar nog voor gewerkt heb waar ze zo'n epp plan hebben. Zou ik één van die bedrijven durven invullen?
Komt die epp vraag na het ingeven van je creditcard gegevens want zie niet direct iets staan als ik mijn bestelling invul.
Controleert Dell het EPP bedrijf dat je moet invullen? De informatie nagelezen op de website maar begrijp het toch niet zo goed.
Ik ken redelijk wat bedrijven waar ik zelf niet werk maar nog voor gewerkt heb waar ze zo'n epp plan hebben. Zou ik één van die bedrijven durven invullen?
Komt die epp vraag na het ingeven van je creditcard gegevens want zie niet direct iets staan als ik mijn bestelling invul.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2010 22:50 . Reden: tikfout ]
half nederland is lid:
rabobank
getronics
PCzaak met 4 man om de hoek
bedrijf waar mijn vader werkt. (in totaal 3 man in nederland?)
e.d., als ze het vragen zeg je dat een vriend bij de rabobank werkt, dat voldoet..
ben ik nu blind of...?
ik heb een 4570 in mijn notebook, als ik de core 15% omhoog schroef gebeurt er weinig, als ik het geheugen 25% hoger clock gaat mn 3dmark score er 22% op vooruit (64 bit bus)
maar dit is ook een multimedia notebook, geen gamebak.
rabobank
getronics
PCzaak met 4 man om de hoek
bedrijf waar mijn vader werkt. (in totaal 3 man in nederland?)
e.d., als ze het vragen zeg je dat een vriend bij de rabobank werkt, dat voldoet..

Schermresolutie 1600x900 (WXGA++)Firedre schreef op woensdag 10 november 2010 @ 22:34:
Als je bij de shops bij de specs van de XPS17 kijkt zit er wel een full hd scherm in:
ben ik nu blind of...?
er zit niet voor niets GDDR5 support op, het geheugen bepaalt een groot deel van de prestaties.Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 22:46:
Het zal idd geen GDDR5 zijn, veel te duur. Opzich jammer, maar met 1,5 keer zoveel bandbreedte kun je iig op 1600x900 wel goed gamen, full-hd zou dan misschien iets teveel van het goede zijn. De prestaties zullen dan waarschijnlijk tussen de HD5850 met DDR3 en de GDDR5 variant inzitten. Voor een multimedialaptop meer dan voldoende, en een hele goeie optie voor mensen die wel willen gamen maar niet van het 'ietwat' schreeuwende uiterlijk van de gemiddelde gamelaptop houden (en die mensen zijn er genoeg, als ik de reacties bekijk als er weer een zo'n MSI/Asus uit is).
ik heb een 4570 in mijn notebook, als ik de core 15% omhoog schroef gebeurt er weinig, als ik het geheugen 25% hoger clock gaat mn 3dmark score er 22% op vooruit (64 bit bus)
maar dit is ook een multimedia notebook, geen gamebak.
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2010 22:58 ]
Verwijderd
Daar staat volgens mij ook gewoon 1600x900.. Dat is bij mijn weten nog steeds geen full-hdFiredre schreef op woensdag 10 november 2010 @ 22:34:
Overigens: ik vind het wel een slimme zet van Dell dat ze het numpad hebben weggelaten. Zo zit het toetsenbord fijn in het midden, en is er extra ruimte vrijgemaakt voor (goeie, zo lees ik) speakers.
Volgens mij gebruiken helemaal niet zoveel mensen dat numpad, en Apple heeft het ook nooit toegevoegd.
duno, maar een belg kan toch prima bij de rabobank werken?Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 22:57:
@Darkstone half België ook?
Wel ff doorklikken naar de shops, geven allemaal full-hdVerwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 22:59:
[...]
Daar staat volgens mij ook gewoon 1600x900.. Dat is bij mijn weten nog steeds geen full-hd
[ Voor 21% gewijzigd door Firedre op 10-11-2010 23:09 ]
Verwijderd
Inderdaad dat kan inderdaad best zo zijn. Ik ben gewoon een beetje bang dat ze achteraf iets controleren en dat het dan helemaal niet goed komt. Heb je zelf ervaring met iets te bestellen zonder eigenlijk het epp bedrijf zelf te kennen?Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 23:02:
[...]
duno, maar een belg kan toch prima bij de rabobank werken?
Hoe doen jullie die garantiekorting regelen?
Ik heb de link die gegeven is vervangen met N00XL501epp maar de site doet het niet.
Ik heb de link die gegeven is vervangen met N00XL501epp maar de site doet het niet.
Jij hebt het over een heel andere laptop dan ons.Firedre schreef op woensdag 10 november 2010 @ 23:09:
[...]
Wel ff doorklikken naar de shops, geven allemaal full-hd
Hyundai SX2 N-Line (2024)
Verwijderd
Bij het kiezen van een grafische kaart voor een xps15 zie ik staan:
1GB NVIDIA® GeForce™ 420M GT grafische kaart [inbegrepen in de prijs]
1GB NVIDIA® GeForce™ 420M GT grafische kaart (Wireless N1000 Card Only) meerprijs € 0,00
Wat is het verschil hiertussen?
1GB NVIDIA® GeForce™ 420M GT grafische kaart (Wireless N1000 Card Only) meerprijs € 0,00
Verwijderd
Ik denk dat het wel over de XPS 17 gaat, de Studio XPS 17 komt niet toch?Firedre schreef op woensdag 10 november 2010 @ 23:09:
[...]
Wel ff doorklikken naar de shops, geven allemaal full-hd
Maargoed, alle shops zeggen ook dat er alleen USB 2.0 aanwezig is en dat er maar ruimte is voor twee geheugenmodules, kortom: daar klopt geen hout van, als het dus wel over de XPS 17 gaat.
dubt it, zeker niet op de korte termijn.Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 23:17:
[...]
Ik denk dat het wel over de XPS 17 gaat, de Studio XPS 17 komt niet toch?
ze hebben net de studio lijn gekickt om de de lijnen beter te onderscheiden, en dan komen ze opeens met de "studio xps"
die laptop staat trouwens al weken in de pricewatch.
ehm... /me zoekt in het vorige topic...Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 23:17:
Bij het kiezen van een grafische kaart voor een xps15 zie ik staan:
hier:
wwan = internet op de zelfde manier als op je telefoon, met simkaart.killugh schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 14:33:
[...]
Ik heb vanmorgen telefonisch dezelfde vraag gesteld mbt de behuizing. De WWAN behuizing wordt enkel gebruikt als je een WWAN module bij de laptop bestelt.
het verschil zit hem waarschijnlijk in een extra antenne in het scherm (ja, die zitten in het scherm)
Verwijderd
@darkstone Als je de N1000 card niet neemt kan je een andere wireless kaart kiezen.
Maar het WWan verhaal komt enkel ter sprake bij het kiezen van de cover (dus de eerste keuze).
Als je bij de videokaart de GPU kiest zonder de N1000 zie je plots bij draadloze connectiviteit staan:
Intel® Wireless LAN 6200 2x2 802.11a/b/g/n card [inbegrepen in de prijs]
Dit voor dezelfde prijs?
Maar het WWan verhaal komt enkel ter sprake bij het kiezen van de cover (dus de eerste keuze).
Als je bij de videokaart de GPU kiest zonder de N1000 zie je plots bij draadloze connectiviteit staan:
Dit voor dezelfde prijs?
Verwijderd
@darkstone dus eigenlijk zou iedereen via EPP kunnen bestellen? Als het voor Dell toch niet veel uitmaakt?
Nee, 5 euro meer. Kijk maar als je de grafischekaart omwisselt.Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 23:36:
@darkstone Als je de N1000 card niet neemt kan je een andere wireless kaart kiezen.
Dit voor dezelfde prijs?
@higherdemon
Ik heb daar ook vandaag nog is naar zitten kijken, en het lijkt me slim om dit alleen te doen als je ook iemand kent die bij zo'n bedrijf werkt, en die het goedkeurt.
Ik heb het niet gedaan, stel je voor dat me laptop ooit wordt gestolen(reis er veel mee), dan gaat de verzekering om de factuur vragen, en ik heb gelezen dat hierop het bedrijf opstaat waar de EPP korting vanaf was gegaan. Verzekering kan hier soms moeilijk over gaan doen, en dat heb ik niet voor die 70 euro over.
Ik praat er morgen wel 70 euro af via de telefoon.
[ Voor 32% gewijzigd door Remz op 11-11-2010 00:01 ]
Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 23:50:
@darkstone dus eigenlijk zou iedereen via EPP kunnen bestellen? Als het voor Dell toch niet veel uitmaakt?
Verwijderd
Als het goed is gaat je prijs dan met € 5,- omhoog zodra je voor optie "1GB NVIDIA® GeForce™ 420M GT grafische kaart [inbegrepen in de prijs]" gaat. Maar wees gewaarschuwd, die optie moet je namelijk NIET nemen. Is namelijk wederom een bug in Dell's systeem.Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 23:36:
Dit voor dezelfde prijs?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2010 00:12 ]
En hoezo zou je deze niet nemen? Wat is de bug, de 5 euro, of een verkeerde kaart?Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 00:11:
[...]
Als het goed is gaat je prijs dan met € 5,- omhoog zodra je voor optie "1GB NVIDIA® GeForce™ 420M GT grafische kaart [inbegrepen in de prijs]" gaat. Maar wees gewaarschuwd, die optie moet je namelijk NIET nemen. Is namelijk wederom een bug in Dell's systeem.
Hierom:
Voor €225,- meer; (1313 ipv €1081)
i7 ipv i5
640gig ipv 500
6gig geheugen ipv 4gig
2gb 435M videokaart ipv 1gb 420M
Voor welke keuze zouden jullie gaan?
Dan nog voor mijzelf:Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 19:41:
[...]
i7 ipv i5
640gig ipv 500
6gig geheugen ipv 4gig
al eerder gezegd: de i7 heebt geen optimus, je batterijduur gaat kelderen met die config.
bovendien is het prestatieverschil niet eens zo groot, de 560m is grofweg gelijk aan de i7, al helemaal bij songlethreaded werk.
extra RAM is leuk, maar niet noodzakelijk, bovendien kan je altijd nog upgraden (slim idee met de kelderende prijs van tegenwoordig)

alleen nemen voor de iets betere grafische kaart.
bovendien is het prestatieverschil niet eens zo groot, de 560m is grofweg gelijk aan de i7, al helemaal bij songlethreaded werk.
extra RAM is leuk, maar niet noodzakelijk, bovendien kan je altijd nog upgraden (slim idee met de kelderende prijs van tegenwoordig)
alleen nemen voor de iets betere grafische kaart.
Verwijderd
Vind ik veel geld. Als je voor de 17' gaat heb je 1TB, een 445M kaart en een 9cell accu voor 950euro. Weliswaar 900p ipv 1080, maar de review van Anandtech gaf ook al aan dat de kleuren wat overdreven worden op zn hoogste stand. 900p lijkt me prima.Mess schreef op donderdag 11 november 2010 @ 08:09:
Hierom:
[...]
Dan nog voor mijzelf:
i7 ipv i5
640gig ipv 500
6gig geheugen ipv 4gig
het gaat de meeste mensen niet om de kleuren, maar om de resolutie.Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 08:28:
[...]
Vind ik veel geld. Als je voor de 17' gaat heb je 1TB, een 445M kaart en een 9cell accu voor 950euro. Weliswaar 900p ipv 1080, maar de review van Anandtech gaf ook al aan dat de kleuren wat overdreven worden op zn hoogste stand. 900p lijkt me prima.
het (veel) betere paneel is mooi meegenomen.
Verwijderd
Ja en dat snap ik dus niet he. 1080p op een 15' scherm is toch overkill? Ik kan me de discussies met tv's nog wel herinneren dat je het verschil tussen 720p en 1080p pas ziet vanaf een tv van 50'. 15' is wat dat betreft veels te klein om het verschil te merken.Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 08:33:
[...]
het gaat de meeste mensen niet om de kleuren, maar om de resolutie.
het (veel) betere paneel is mooi meegenomen.
Daarnaast wil je dat het contrast goed is, kleuren zijn heel belangrijk die moeten vol zijn, bij mij iig.
Even een update, mijn bestelling van 21/10 met geschatte afleverdatum 15/11 later aangepast naar 06/12 is de dag na de aanpassing verzonden... waarschijnlijk te voet als men drie weken voor de verzending voorziet ;-). Alle gekheid op een stokje, mijn pakket zit ondertussen in Duitsland, met de feestdag en brugdag in België verwacht ik maandag de aflevering. Yay :-)
hiero:Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 08:50:
[...]
Ja en dat snap ik dus niet he. 1080p op een 15' scherm is toch overkill? Ik kan me de discussies met tv's nog wel herinneren dat je het verschil tussen 720p en 1080p pas ziet vanaf een tv van 50'. 15' is wat dat betreft veels te klein om het verschil te merken.
Daarnaast wil je dat het contrast goed is, kleuren zijn heel belangrijk die moeten vol zijn, bij mij iig.
[Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen
en dan met name de plaatjes onder kopje 3
Ok, dus dan moet ik wel kiezen voor die GPU met die N1000. Maar is dat slechter qua ontvangst of signaalsterkte van wireless internet in vergelijking met die Intel® Wireless LAN 6200 2x2 802.11a/b/g/n ?Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 00:11:
[...]
Als het goed is gaat je prijs dan met € 5,- omhoog zodra je voor optie "1GB NVIDIA® GeForce™ 420M GT grafische kaart [inbegrepen in de prijs]" gaat. Maar wees gewaarschuwd, die optie moet je namelijk NIET nemen. Is namelijk wederom een bug in Dell's systeem.
Ze controleren vrij weinig, als je namelijk dat epp gebeuren gebruikt op de Engelse site dan moet je een member id opgeven of aangeven wat voor bedrijf het is (hetgeen al meer controle dan bij de nl site). Bij de Nederlandse site wordt er niks gecontroleerd en ik bedoel je kan gewoon zeggen dat je pa bij de Rabobank werkt ofsoVerwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 22:49:
Ik zou graag zo'n xps 15 bestellen van de epp site omdat de prijs toch veel scheelt.
En als je echt niet dat epp wilt gebruiken maar toch nog een beetje korting wilt kan je ook de kortingscodes gebruiken geven je meestal zo'n 5% van de prijs af. Is op google wel te vinden
@ Darkstone
Of daar inderdaad, dat topic was ik dus kwijt
Ik las net toevallig dat grote schermen topic wat je ergens neergezet had en nu vraag ik me dus af. Je kan toch gewoon in het spel zelf de resolutie lager zetten ? Bijvoorbeeld dat je de resolutie gewoon terug zet naar 800x600 (beetje extreem, maar goed) dan gaat je framerate toch weer omhoog of zeg ik nu hele domme dingen ?
Of daar inderdaad, dat topic was ik dus kwijt
Ik las net toevallig dat grote schermen topic wat je ergens neergezet had en nu vraag ik me dus af. Je kan toch gewoon in het spel zelf de resolutie lager zetten ? Bijvoorbeeld dat je de resolutie gewoon terug zet naar 800x600 (beetje extreem, maar goed) dan gaat je framerate toch weer omhoog of zeg ik nu hele domme dingen ?
Net even gebeld met verkoopafdeling.
Ik heb 3 laptops op het oog waaronder de XPS 17 en Sony Vaio EC3 alsmede een F13. De XPS heeft vergeleken met de Sony's veruit de beste specs, zeker de grafische kaart steekt er bovenuit. Enig minpuntje aan de XPS 17 is dat er geen optie voor een Full HD scherm is. Toch maar eens even gebeld om te vragen of en wanneer die optie komt.
Ook telefonisch is een 17"+ 1920*1080 scherm niet te krijgen en de verkoper kon, ook na navraag bij collega's, geen uitsluitsel geven of die optie er ooit gaat komen.
Helaas dus
Ik heb 3 laptops op het oog waaronder de XPS 17 en Sony Vaio EC3 alsmede een F13. De XPS heeft vergeleken met de Sony's veruit de beste specs, zeker de grafische kaart steekt er bovenuit. Enig minpuntje aan de XPS 17 is dat er geen optie voor een Full HD scherm is. Toch maar eens even gebeld om te vragen of en wanneer die optie komt.
Ook telefonisch is een 17"+ 1920*1080 scherm niet te krijgen en de verkoper kon, ook na navraag bij collega's, geen uitsluitsel geven of die optie er ooit gaat komen.
Helaas dus
dat kan hoor, het nadeel is alleen dat TFT's er vrij wazig uitzien bij een niet-naieve resolutie, en dan vooral de statische content (text, sheets), bij bewegende beelden is het niet zo belangrijk.Herpie schreef op donderdag 11 november 2010 @ 09:21:
zet de monitor waar je nu achter zit maar een resolutie lager, dan ziet alles er vrij ruk uit. bij een youtube filmpje maakt het echter nauwelijks verschil.
dat is ook de reden van het full-hd TV debat, bij films maakt het minder uit, wat doe je met een 50" LCD? juist: films kijken
aldus de laatste geruchten wacht dell totdat er genoeg vooraad is, kan een paar maanden duren.Kaap schreef op donderdag 11 november 2010 @ 09:23:
Helaas dus
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2010 09:28 ]
Verwijderd
Mwah, ik ben niet overtuigd. De kwaliteit van het 1080p scherm zal beter zijn en je hebt betere kijkhoeken, wat niet onbelangrijk is. Maar als dat alles is?Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 09:04:
[...]
hiero:
[Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen
en dan met name de plaatjes onder kopje 3
Daarbij komt:
'bovendien zijn hoge resoluties wel het laatste wat je wilt tijdens het game, de pixels zijn zo klein dat je het amper merkt: echter moeten al deze pixels wel berekend worden wat een serieuze aanslag op je framarate is.'
Is er verder nog iets nadelig aan 1080p of het 900p scherm?
Jeeeeee nieuwe orderbevestiging 
Datum van bestelling: 4-11-2010
Status van bestelling: Werk in uitvoering
Wel beetje laat maar nou en (A)
Geschatte leverdatum: 7-12-2010
Let's Wait
Datum van bestelling: 4-11-2010
Status van bestelling: Werk in uitvoering
Wel beetje laat maar nou en (A)
Geschatte leverdatum: 7-12-2010
Let's Wait
voordeel: niemand die nog gaat zitten 'meelezen' omdat ze zulke kleine letters niet gewens zijn.Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 09:34:
[...]
Mwah, ik ben niet overtuigd. De kwaliteit van het 1080p scherm zal beter zijn en je hebt betere kijkhoeken, wat niet onbelangrijk is. Maar als dat alles is?
Daarbij komt:
'bovendien zijn hoge resoluties wel het laatste wat je wilt tijdens het game, de pixels zijn zo klein dat je het amper merkt: echter moeten al deze pixels wel berekend worden wat een serieuze aanslag op je framarate is.'
Een groot scherm heeft als grootste voordeel dat er veel op het scherm past. Ik ben de laatste jaren gewend geraakt aan schermen met minstens 1680x1050. Zeker als je bezig bent met bijv. programmeren wil je echt niet meer terug naar zo'n standaard schermpje waar je niets op ziet.
Wil je deze laptop voornamelijk voor gamen en surfen dan zou het standaardscherm misschien al voldoende zijn voor je.
Nog even een toevoeging: ik was benieuwd naar de nieuwe aanbiedingen en het blijkt dat je nu standaard het VS/Internationaal toetsenbord krijgt.
Wil je deze laptop voornamelijk voor gamen en surfen dan zou het standaardscherm misschien al voldoende zijn voor je.
Nog even een toevoeging: ik was benieuwd naar de nieuwe aanbiedingen en het blijkt dat je nu standaard het VS/Internationaal toetsenbord krijgt.
[ Voor 15% gewijzigd door IntToStr op 11-11-2010 10:20 ]
Voor games maakt het echt niet uit dat de resolutie lager is als de native resolutie, dat vond ik zelf al geen probleem op m'n huidige 1280x800. Hoe hoger de resolutie hoe beter het resizen kan werken, dus op een 1080 scherm zou het zeker voor games ook geen probleem mogen zijn.
Verder heeft windows volgens mij al wel een hele tijd een dpi-instelling, waardoor een hoge resolutie niet noodzakelijk gepaard moet gaan met kleine lettertjes. (Hoewel die instelling inderdaad niet met alle programma's altijd even goed werkt)
Mijn bestelling staat ondertussen al bijna 2 weken op 'in productie', ik hoop dat hij snel verzonden word...
Verder heeft windows volgens mij al wel een hele tijd een dpi-instelling, waardoor een hoge resolutie niet noodzakelijk gepaard moet gaan met kleine lettertjes. (Hoewel die instelling inderdaad niet met alle programma's altijd even goed werkt)
Mijn bestelling staat ondertussen al bijna 2 weken op 'in productie', ik hoop dat hij snel verzonden word...
Ik vraag me dus nog steeds af of er nou zoveel verschil zit tussen de N1000 en Intel® Wireless LAN 6200 2x2 802.11a/b/g/n.
Weet iemand dit heel toevallig ?
Weet iemand dit heel toevallig ?
Het punt van signaalsterkte en ontvangst is ook mijn enige punt van twijfel. Zit namelijk nogal eens op locatie waar signaal redelijk zwak kan zijn en wou daarom eigenlijk voor de 6200 gaan om dat ietwat te compenseren. Aan de andere kant verwacht ik wel dat de N1000 ook prima zal werken en ben ik benieuwd of ik het verschil überhaupt zou merken(signaalontvangst)Herpie schreef op donderdag 11 november 2010 @ 09:13:
[...]
Ok, dus dan moet ik wel kiezen voor die GPU met die N1000. Maar is dat slechter qua ontvangst of signaalsterkte van wireless internet in vergelijking met die Intel® Wireless LAN 6200 2x2 802.11a/b/g/n ?
[...]
edit; zie ook de reactie van Herpie hierboven weer
[ Voor 3% gewijzigd door Mess op 11-11-2010 11:57 ]
nadeling voor games, en de prijs.Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 09:34:
voor de rest kan ik alleen maar voordelen bedenken, en zo vaak game ik nu ook weer niet. (alleen starcraft, maar die doet het prima op 1080p + low, lekker boeiend dat het er 2004 uitziet)
Vorige week donderdag besteld (4 November) en vandaag staat ie op "verzenden"!
XPS 15 duurste configuratie + Full HD scherm.
XPS 15 duurste configuratie + Full HD scherm.
[ Voor 3% gewijzigd door Majesty op 11-11-2010 12:30 ]
En het GDDR3 plaatje is van een xps 17 neem ik aan?
Dacht dat de 445M met DDR3 of GDDR5 kwam en niet GDDR3? Plaatje heeft wat conflicterende gegevens; 192bit bus met DDR3? Maar wel weer 800mHz van de DDR3?
Dacht dat de 445M met DDR3 of GDDR5 kwam en niet GDDR3? Plaatje heeft wat conflicterende gegevens; 192bit bus met DDR3? Maar wel weer 800mHz van de DDR3?
[ Voor 62% gewijzigd door The Guardian op 11-11-2010 13:21 ]
Verwijderd
Gelukzak!patrickjeb schreef op donderdag 11 november 2010 @ 09:41:Geschatte leverdatum: 7-12-2010
Ik had hem afgelopen zondag besteld, en het wordt geschat op 9-12-2010
Daar heb ik dus echt een gruwelijke hekel aan, als mensen mee willen lezen..guapper schreef op donderdag 11 november 2010 @ 09:54:
voordeel: niemand die nog gaat zitten 'meelezen' omdat ze zulke kleine letters niet gewens zijn.
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2010 13:28 ]
jaThe Guardian schreef op donderdag 11 november 2010 @ 13:14:
En het GDDR3 plaatje is van een xps 17 neem ik aan?
nee, dat was nog onbekend: tot nu toe, en hoezo kan een 192 bus geen ddr3 aan? de bus bepaalt het aantal chips (192/32=6 chips * mhz = bandbreedte)Dacht dat de 445M met DDR3 of GDDR5 kwam en niet GDDR3? Plaatje heeft wat conflicterende gegevens; 192bit bus met DDR3? Maar wel weer 800mHz van de DDR3?
hij scoort 101xx in 3dmark06
Iemand die mij misschien kan helpen?
Heb net 40 minuten met Dell aan de lijn gehangen om mijn toetsenbord te laten verwisselen met een VS International toetsenbord.
Alles uiteindelijk gelukt, blijkt mijn 5% korting er niet meer af te kunnen. Hij naar z'n manager toe gegaan, manager zei ook dat het niet meer kon.
Heb dus mijn ontevreden laten blijken en de bestelling niet laten doorgaan.
Wat is mijn volgende stap? Ik kan de chat proberen, of gaat dit gewoon echt niet lukken en ben ik die korting kwijt?
Edit: Chat doet het niet...
Heb net 40 minuten met Dell aan de lijn gehangen om mijn toetsenbord te laten verwisselen met een VS International toetsenbord.
Alles uiteindelijk gelukt, blijkt mijn 5% korting er niet meer af te kunnen. Hij naar z'n manager toe gegaan, manager zei ook dat het niet meer kon.
Heb dus mijn ontevreden laten blijken en de bestelling niet laten doorgaan.
Wat is mijn volgende stap? Ik kan de chat proberen, of gaat dit gewoon echt niet lukken en ben ik die korting kwijt?
Edit: Chat doet het niet...
Op de site kan ik niet met VS International toetsenbord bestellen. Ik heb ook gevraagd of hun dit konden veranderen in mijn mandje en dat ik via de site verder zou gaan, maar dit is ook weer niet mogelijk.Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 13:41:
kan je hem niet gewoon annuleren en via de site bestellen? of is de bon daar ook stuk?
edit: Ik zit nu een nieuwe XPS samen te stellen, en nu is VS International toetsenbord standaard. Waarschijnlijk heeft mijn belletje wat los gehaald daar, want een uur geleden was dit nog niet zo.
[ Voor 19% gewijzigd door Remz op 11-11-2010 13:52 ]
Verwijderd
5% kortingsbonnen doen ze inderdaad telefonisch niet meer, waarom is mij een groot raadsel.
Echter heb gelukkig ook goed nieuws voor je, namelijk, sinds vandaag zijn alle toetsenborden standaard weer VS International
Dus gewoon nog een keertje een laptop bouwen via de site en gewoon die kortingsbon invoeren.
EDIT: Ah, zie dat je het al gezien hebt. Is overigens al sinds 's ochtends zo.
Echter heb gelukkig ook goed nieuws voor je, namelijk, sinds vandaag zijn alle toetsenborden standaard weer VS International
Dus gewoon nog een keertje een laptop bouwen via de site en gewoon die kortingsbon invoeren.
EDIT: Ah, zie dat je het al gezien hebt. Is overigens al sinds 's ochtends zo.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2010 13:53 ]
Net ook gezien, ben nu bezig hem te bestellen.Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 13:53:
5% kortingsbonnen doen ze inderdaad telefonisch niet meer, waarom is mij een groot raadsel.
Echter heb gelukkig ook goed nieuws voor je, namelijk, sinds vandaag zijn alle toetsenborden standaard wee VS International
Thanks allemaal.
Besteld:
Totaalprijs 1049(incl verzending en 5% korting)Base - Intel® Core™ i5-560M (2.66 GHz,3M)
Besturingssysteem - Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
Geheugen - 4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
Toetsenbord - Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty)
Grafische kaart - 1GB NVIDIA® GeForce™ 420M GT grafische kaart
Harde schijf - 500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Optische stations - 8x optisch dvd+/-rw-station
Draadloze connectiviteit - Intel® Wireless LAN 6200 2x2 802.11a/b/g/n card
Cables - 1 Meter Power Cord (3 Wire) - European
Verzendingsdocumenten - Dutch Documentation
Bundle - N11XL504
Standard Warranty - 1 year Collect & Return Hardware Support included with your PC
Services en Support - 1 jaar beperkte garantie - Collect & Return
Order Information - XPS L501x Order - Netherlands
Primary Battery - 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)
Draagtassen - Geen draagtas
Dell System Media Kit - XPS L501x Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
Kleuren, dessins en beschilderingen - Metalloid Aluminum WLAN Cover
Accidental Damage Support - Geen Accidental Damage-support
Online Backup DataSafe online back-up van 2 GB (1 jaar)
Theft Protection Solution - Computrace LoJack voor laptops, licentie van 1 jaar - inbegrepen bij uw pc
TV Tuner and Remote Control - TvTuner Not Included
LCD 15.6 Full HD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p
DataSafe - Datasafe Local 2.3 Basic
Microsoft-software - Geen productiviteitssoftware geselecteerd
Beveiligingssoftware - McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands
Power Supply - 90W AC Adaptor
Operating System Recovery Options - Besturingssysteem Windows®: herstelmedia niet inbegrepen
[ Voor 64% gewijzigd door Remz op 11-11-2010 14:00 ]
Verwijderd
Dan scoort ie beter dan de HD 5850. Is wel een goede score denk ik.Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 13:32:
[...]
ja
[...]
nee, dat was nog onbekend: tot nu toe, en hoezo kan een 192 bus geen ddr3 aan? de bus bepaalt het aantal chips (192/32=6 chips * mhz = bandbreedte)
hij scoort 101xx in 3dmark06
Voor andere personen die een vergelijkbare config willen als in de post hierboven mij: je kunt met de epp versies (xxxxx02epp lijkt de beste als je geen i7 wilt) op het gewone consumentendeel van de site voor dezelfde prijs 4 jaar garantie krijgen ipv 1 jaar.
Ik ben vanaf gistermiddag een trotse bezitter van een Dell XPS 15. Ik denk dat de verkoper mij misschien een oor aan heeft proberen te naaien, maar hij heeft zich wel aan zijn woord gehouden. Ik heb mijn laptop snel gekregen. 10-11-2010. Eerste besteldatum: 25-08-2010, alleen was dat van een studio 15 met FHD.
Ik denk dat i er zeer goed aan heb gedaan om te switchen naar de XPS 15.
Ik zal er even het e.e.a. over vertellen:
*Configuratie:
i5 560 2,66Ghz
Nvidia Geforce GT 420 1GB
4 GB ram (wordt 6 GB, het stripje ligt al klaar)
15,6 FullHD Scherm
9 Cell batterij
en nog allemaal zooi
- Ik vond hem lelijk bij de anantech review, maar in het echt ziet hij er toch wel strak uit.
- Redelijk/zeer stil. Hij waait af en toe een pufje, en er draait altijd iets op lage snelheid mee, maar niet storend (kan ook zijn omdat mijn gehoor niet al te best is, de doktorsafspraak staat al geplanned...)
- Snelle pc. Zowel kwa prestaties, alsook het aanzetten in eerste instantie. Ik hoefde niet veel in te stellen, ik heb er wel nog wat troep van af moeten gooien. De processor heb ik nog niet zwaar getest. De hoogste temp. tot nu toe is 70 graden geweest. Ik denk dat hij nog wel redelijk wat warmer kan worden als je hem flink stessed. Ik ben blij dat ik de i7 NIET heb genomen. ik zie het voordeel niet ven extra cores die op lagere snelheid draaien, die meer energie verstoken en die dus ook warmer wordt.
- De laptop is geen kacheltje, maar zeker geen koelkast. Mijn handen beginnen bij een iets verhoogde temperatuur te zweten, en dat doen ze tijdens het typen (op de nieuwe laptop) nou ook.
- De 9 cell batterij is een geweldige toevoeging voor mij. Net naar school geweest. De hele dag er eigenlijk aan gewerkt en ik kan er nog een uur tegen aan. Ik doe er best wel wat mee, maar ik denk dat ik nu nog 6 uur met een lading doe. Ik denk wel dat dit redelijk snel achteruit gaart. Ik hoop over een half jaar tot een jaar er nog 5 uur mee te doen.
- De optimus technologie snap ik niet zoveel van. Hwmonitor geeft aan dat mijn 420 minimaal 50 graden is. In mijn opinie doet hij dan niets, want ik heb nergens 3d aanstaan. Ik heb de adviesinstellingen toen overschreden en alles op de interne grafische kaart laten draaien, maar daar wordt hij niet koeler van. Ik denk dat hij de warmte van de cpu over zich heen krijgt, maar zeker weten doe ik het niet.
- Beeldscherm. Simpel, UNBEATABLE.ziet er zo mooi uit, niet normaal wat ben ik daar gek op.
- Frame is wel mooi (zie ik boven), maar zoals reeds werd geconstateerd zijn de randen om het beeldscherm vrij fors. Het is dan ook geen 'slick design', maar meer een degelijk design (maar hij is niet superstevig ofzo).
- Geluid moest helemaal top zijn volgens de reviews, het is inderdaad wel goed. Ik ben volgens mij toch wel gewend aan iets meer power en als hij hard staat klinkt niet echt meer. Maar dit is persoonlijke voorkeur.
Nou ik moet nog veel doen dus ik houd het hier even bij. Ik wilde het toch wel graag even mededelen voor alle twijfelaars. Mocht je vragen hebben, ik check dit forum regelmatig. Ik zal vandaag nog wel even een paar keer langskomen.
Ik denk dat i er zeer goed aan heb gedaan om te switchen naar de XPS 15.
Ik zal er even het e.e.a. over vertellen:
*Configuratie:
i5 560 2,66Ghz
Nvidia Geforce GT 420 1GB
4 GB ram (wordt 6 GB, het stripje ligt al klaar)
15,6 FullHD Scherm
9 Cell batterij
en nog allemaal zooi
- Ik vond hem lelijk bij de anantech review, maar in het echt ziet hij er toch wel strak uit.
- Redelijk/zeer stil. Hij waait af en toe een pufje, en er draait altijd iets op lage snelheid mee, maar niet storend (kan ook zijn omdat mijn gehoor niet al te best is, de doktorsafspraak staat al geplanned...)
- Snelle pc. Zowel kwa prestaties, alsook het aanzetten in eerste instantie. Ik hoefde niet veel in te stellen, ik heb er wel nog wat troep van af moeten gooien. De processor heb ik nog niet zwaar getest. De hoogste temp. tot nu toe is 70 graden geweest. Ik denk dat hij nog wel redelijk wat warmer kan worden als je hem flink stessed. Ik ben blij dat ik de i7 NIET heb genomen. ik zie het voordeel niet ven extra cores die op lagere snelheid draaien, die meer energie verstoken en die dus ook warmer wordt.
- De laptop is geen kacheltje, maar zeker geen koelkast. Mijn handen beginnen bij een iets verhoogde temperatuur te zweten, en dat doen ze tijdens het typen (op de nieuwe laptop) nou ook.
- De 9 cell batterij is een geweldige toevoeging voor mij. Net naar school geweest. De hele dag er eigenlijk aan gewerkt en ik kan er nog een uur tegen aan. Ik doe er best wel wat mee, maar ik denk dat ik nu nog 6 uur met een lading doe. Ik denk wel dat dit redelijk snel achteruit gaart. Ik hoop over een half jaar tot een jaar er nog 5 uur mee te doen.
- De optimus technologie snap ik niet zoveel van. Hwmonitor geeft aan dat mijn 420 minimaal 50 graden is. In mijn opinie doet hij dan niets, want ik heb nergens 3d aanstaan. Ik heb de adviesinstellingen toen overschreden en alles op de interne grafische kaart laten draaien, maar daar wordt hij niet koeler van. Ik denk dat hij de warmte van de cpu over zich heen krijgt, maar zeker weten doe ik het niet.
- Beeldscherm. Simpel, UNBEATABLE.ziet er zo mooi uit, niet normaal wat ben ik daar gek op.
- Frame is wel mooi (zie ik boven), maar zoals reeds werd geconstateerd zijn de randen om het beeldscherm vrij fors. Het is dan ook geen 'slick design', maar meer een degelijk design (maar hij is niet superstevig ofzo).
- Geluid moest helemaal top zijn volgens de reviews, het is inderdaad wel goed. Ik ben volgens mij toch wel gewend aan iets meer power en als hij hard staat klinkt niet echt meer. Maar dit is persoonlijke voorkeur.
Nou ik moet nog veel doen dus ik houd het hier even bij. Ik wilde het toch wel graag even mededelen voor alle twijfelaars. Mocht je vragen hebben, ik check dit forum regelmatig. Ik zal vandaag nog wel even een paar keer langskomen.
Verwijderd
Beter dan de HD5850 ddr3 jaVerwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 14:13:
[...]
Dan scoort ie beter dan de HD 5850. Is wel een goede score denk ik.
In de review van pcmag werd vermeld dat Intel Wireless Display ook mogelijk is om draadloos HDMI naar je tv te sturen.
Ook bij dell staat bij de tech specs 'WiDi possible', maar bij de configuratie heb ik het niet kunnen terugvinden.
Is dit standaard voorzien dan, of is het een optie die niet of enkel telefonisch beschikbaar is? En indien een optie, weet iemand misschien of hier achteraf nog iets aan te doen is?
Ook bij dell staat bij de tech specs 'WiDi possible', maar bij de configuratie heb ik het niet kunnen terugvinden.
Is dit standaard voorzien dan, of is het een optie die niet of enkel telefonisch beschikbaar is? En indien een optie, weet iemand misschien of hier achteraf nog iets aan te doen is?
Dit topic is gesloten.