[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste
Acties:
  • 81.152 views

Onderwerpen

• Mess
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-01-2023
Remzz schreef op donderdag 11 november 2010 @ 13:54:
[...]

Besteld:

Grafische kaart - 1GB NVIDIA® GeForce™ 420M GT grafische kaart

Draadloze connectiviteit - Intel® Wireless LAN 6200 2x2 802.11a/b/g/n card

[...]
Volgens meerdere posts in dit topic gaat deze combinatie niet werken..

Ben zelf nog steeds benieuwd naar de kwaliteit van de N1000 LAN kaart

• Herpie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-07-2024
bikkeltje1 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 14:25:

i5 560 2,66Ghz
Nvidia Geforce GT 420 1GB
4 GB ram (wordt 6 GB, het stripje ligt al klaar)
15,6 FullHD Scherm
9 Cell batterij
Even een vraagje heb jij nu die wireless N1000 kaart ding of die Intel® Wireless LAN 6200 2x2 802.11a/b/g/n die je apart moet selecteren ?

• GotG
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:48
juist mijn dell xps 15 besteld :D

Verwijderd

Ik heb vandaag wonderbaarlijk genoeg ook voor elkaar gekregen via een telefonische bestelling de offerte te ontvangen inclusief de N6200 (kreeg weer een voor mij nieuwe verkoopmedewerker aan de telefoon, dus checkte nogmaals even of het bij haar wel zou lukken).

Misschien dat sinds de update van vandaag (o.a. ook vs international keyboard etc), ze deze error er ook meteen uitgehaald hebben. Het is (was?) natuurlijk puur een bug in het systeem van Dell.

Want nogmaals, tot inclusief de betaling zou alles nog gewoon lukken. Echter op het moment dat een verkoopmedewerker de bestelling moet valideren (gebeurd nadat Dell geld heeft ontvangen), zou de error moeten optreden en krijg je het beruchte telefoontje.

@ Remzz
Kun je ons op de hoogte houden of het inderdaad wel of niet goed gaat met de N6200?

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:16
Dit is wat ik in mijn hoofd heb:

Inbegrepen bij uw systeem:
Intel® Core™ i7 740QM (1.73 Ghz, 6MB, 4C)
1 jaar beperkte garantie - Collect & Return
17.3" HD+ WLED True-Life (1600x900)
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
1 TB, dubbele harde schijf, SATA (2 x 500 GB - 7.200 rpm)
3GB NVIDIA® GeForce™ 445M GT grafische kaart
8x optisch dvd+/-rw-station
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)

Vrij basic dus, Euro 999,-. Ik vind het echt goedkoop eigenlijk. Ik twijfel nog of ik er 6 of 8GB in wil stoppen. Het geld is niet echt een probleem. PC regeling via mijn werk.

@Darkstone: die 3GB op de Geforce 445m, dat is dus dedicated?

Nu zit ik alleen nog met de support/garantie. Is de basis voldoende of uitgebreidere pakketten aan te raden.

[ Voor 13% gewijzigd door JeroenNietDoen op 11-11-2010 15:37 ]

Verwijderd

Ik ben vanaf gistermiddag een trotse bezitter van een Dell XPS 15. Ik denk dat de verkoper mij misschien een oor aan heeft proberen te naaien, maar hij heeft zich wel aan zijn woord gehouden. Ik heb mijn laptop snel gekregen. 10-11-2010. Eerste besteldatum: 25-08-2010, alleen was dat van een studio 15 met FHD.

Ik denk dat i er zeer goed aan heb gedaan om te switchen naar de XPS 15.

Ik zal er even het e.e.a. over vertellen:
*Configuratie:
i5 560 2,66Ghz
Nvidia Geforce GT 420 1GB
4 GB ram (wordt 6 GB, het stripje ligt al klaar)
15,6 FullHD Scherm
9 Cell batterij
en nog allemaal zooi

- Ik vond hem lelijk bij de anantech review, maar in het echt ziet hij er toch wel strak uit.
- Redelijk/zeer stil. Hij waait af en toe een pufje, en er draait altijd iets op lage snelheid mee, maar niet storend (kan ook zijn omdat mijn gehoor niet al te best is, de doktorsafspraak staat al geplanned...)
- Snelle pc. Zowel kwa prestaties, alsook het aanzetten in eerste instantie. Ik hoefde niet veel in te stellen, ik heb er wel nog wat troep van af moeten gooien. De processor heb ik nog niet zwaar getest. De hoogste temp. tot nu toe is 70 graden geweest. Ik denk dat hij nog wel redelijk wat warmer kan worden als je hem flink stessed. Ik ben blij dat ik de i7 NIET heb genomen. ik zie het voordeel niet ven extra cores die op lagere snelheid draaien, die meer energie verstoken en die dus ook warmer wordt.
- De laptop is geen kacheltje, maar zeker geen koelkast. Mijn handen beginnen bij een iets verhoogde temperatuur te zweten, en dat doen ze tijdens het typen (op de nieuwe laptop) nou ook.
- De 9 cell batterij is een geweldige toevoeging voor mij. Net naar school geweest. De hele dag er eigenlijk aan gewerkt en ik kan er nog een uur tegen aan. Ik doe er best wel wat mee, maar ik denk dat ik nu nog 6 uur met een lading doe. Ik denk wel dat dit redelijk snel achteruit gaart. Ik hoop over een half jaar tot een jaar er nog 5 uur mee te doen.
- De optimus technologie snap ik niet zoveel van. Hwmonitor geeft aan dat mijn 420 minimaal 50 graden is. In mijn opinie doet hij dan niets, want ik heb nergens 3d aanstaan. Ik heb de adviesinstellingen toen overschreden en alles op de interne grafische kaart laten draaien, maar daar wordt hij niet koeler van. Ik denk dat hij de warmte van de cpu over zich heen krijgt, maar zeker weten doe ik het niet.
- Beeldscherm. Simpel, UNBEATABLE.ziet er zo mooi uit, niet normaal wat ben ik daar gek op.
- Frame is wel mooi (zie ik boven), maar zoals reeds werd geconstateerd zijn de randen om het beeldscherm vrij fors. Het is dan ook geen 'slick design', maar meer een degelijk design (maar hij is niet superstevig ofzo).
- Geluid moest helemaal top zijn volgens de reviews, het is inderdaad wel goed. Ik ben volgens mij toch wel gewend aan iets meer power en als hij hard staat klinkt niet echt meer. Maar dit is persoonlijke voorkeur.

Nou ik moet nog veel doen dus ik houd het hier even bij. Ik wilde het toch wel graag even mededelen voor alle twijfelaars. Mocht je vragen hebben, ik check dit forum regelmatig. Ik zal vandaag nog wel even een paar keer langskomen.
Mooi zo! Nu ben ik al helemaal blij dat ik een XPS 15 heb gekozen :*)

Verwijderd

Topicstarter
Kaap schreef op donderdag 11 november 2010 @ 15:25:
@Darkstone: die 3GB op de Geforce 445m, dat is dus dedicated?
yep, 3GB VRAM, plus 4GB gewoon ram (voor windows, of whatever hoeveelheid je hebt geconfigureerd), een beetje overkill hoeveelheid..
- De optimus technologie snap ik niet zoveel van. Hwmonitor geeft aan dat mijn 420 minimaal 50 graden is. In mijn opinie doet hij dan niets, want ik heb nergens 3d aanstaan. Ik heb de adviesinstellingen toen overschreden en alles op de interne grafische kaart laten draaien, maar daar wordt hij niet koeler van. Ik denk dat hij de warmte van de cpu over zich heen krijgt, maar zeker weten doe ik het niet.
bedankt voor het delen van je ervaringen :)

optimus switcht automagisch tussen de intel gpu en de gt420, deze zitten aan dezelfde heatsink, dus de temperatuur blijft redelijk constant.
de instellingen kan je beter niet overriden, of je gameprestaties gaan eraan, of je accuduur, tenzij je zelf gaat zitten switchen

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 17:00
Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 15:21:
Ik heb vandaag wonderbaarlijk genoeg ook voor elkaar gekregen via een telefonische bestelling de offerte te ontvangen inclusief de N6200 (kreeg weer een voor mij nieuwe verkoopmedewerker aan de telefoon, dus checkte nogmaals even of het bij haar wel zou lukken).

Misschien dat sinds de update van vandaag (o.a. ook vs international keyboard etc), ze deze error er ook meteen uitgehaald hebben. Het is (was?) natuurlijk puur een bug in het systeem van Dell.

Want nogmaals, tot inclusief de betaling zou alles nog gewoon lukken. Echter op het moment dat een verkoopmedewerker de bestelling moet valideren (gebeurd nadat Dell geld heeft ontvangen), zou de error moeten optreden en krijg je het beruchte telefoontje.

@ Remzz
Kun je ons op de hoogte houden of het inderdaad wel of niet goed gaat met de N6200?
Ga ik doen, ik zal hier ook bericht geven over de levertijd.
Ik kon hem na vandaag nog steeds selecteren(terwijl het toetsenbord wel veranderd is)

Verwijderd

Krijg nu berichtje dat order ontvangen is en Werk in uitvoering, damnnnnn had al verwacht dat ie verder was :(

• evdv
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2022
Heb gisteren opnieuw online een XPS 17 besteld nadat ik een andere order heb laten annuleren omdat niemand bij Dell mij kon vertellen waarom de order op Hold bleef staan..
Heb gisteren gelijk met ideal betaald dus hoop dat eea nu wel doorgevoerd gaat worden.

Ik lees hier iets over dutch qwerty toetsenbord en US qwerty toetsenbord,

Op mijn ontvangstbevestiging staat dutch qwerty toetsenbord en indien ik nu configureer online staat er standaard US qwerty toetsenbord.

Levert een dutch qwerty toetsenbord vertraging op met bouwen?
Heb geen zin het gezeur te krijgen dat bijvoorbeeld over een week waarschijnlijk mijn bestelling geannuleerd wordt door Dell omdat een dutch qwerty toetsenbord niet geleverd kan worden

Verwijderd

Topicstarter
evdv schreef op donderdag 11 november 2010 @ 16:54:
Levert een dutch qwerty toetsenbord vertraging op met bouwen?
ja... er is namelijk geen enkele fabrikant die "dutch qwerty" nog produceert 8)7

Verwijderd

Alleen vertraging of word je bestelling dan geannuleerd?

• evdv
Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 16:57:
[...]

ja... er is namelijk geen enkele fabrikant die "dutch qwerty" nog produceert 8)7
Das dan lekker....

Morgen maar weer bellen met die @#$%^ van een Dell.
Waarom zetten ze dan op de site dutch qwerty toetsenbord, dit staat er al weken, is er nou niemand wakker daar bij Dell???

Ik heb 4 jaar geleden een desktop en laptop gekocht bij Dell en heb toen al veel moeite moeten doen om eea binnen te krijgen, we zijn 4 jaar verder en er is nog niets veranderd, slecht....echt slecht!

[ Voor 11% gewijzigd door evdv op 11-11-2010 17:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
evdv schreef op donderdag 11 november 2010 @ 17:33:
is er nou niemand wakker daar bij Dell???
ehh... blijkbaar
Ik heb 4 jaar geleden een desktop en laptop gekocht bij Dell en heb toen al veel moeite moeten doen om eea binnen te krijgen, we zijn 4 jaar verder en er is nog niets veranderd, slecht....echt slecht!
4 jaar al? damn, dell is echt slecht bezig :X
Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 17:31:
Alleen vertraging of word je bestelling dan geannuleerd?
vertraging, gevolgd duur annulering van je bestelling :')

edit: eerste i7 battery test:
First battery test, listening to music on speakers, screen lowest brightness, power saver, wifi on:
2 hours with 11% battery remaining
valt wel tegen..een uur minder dan met i5.

edit: en nog en belangrijke vraag aan de "owners":

..

..

..heeft ie een blacklit tobo?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2010 17:57 ]

Verwijderd

Slecht nieuws: Nieuwe procedure bij Dell.

Ze gaan niet langer meer akkoord met "ik ben EPP, ik werk bij ABN". Er is nu kennelijk een EPP-code vereist voordat je verder kan. Deze zou bekent moeten zijn bij de personeelsmanagement-afdeling van je bedrijf.

..zucht.

Heeft iemand toevallig zo'n code?

Verwijderd

@DarkStone: Als er niets over staat zou ik aannemen van niet. Dat lijkt mij het meest logische..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2010 19:33 ]

Verwijderd

laptop gisteren binnen gekregen, XPS 15. In het echt veel mooier dan op het plaatje.

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 20:03:
laptop gisteren binnen gekregen, XPS 15. In het echt veel mooier dan op het plaatje.
Nou dat is mooi om te horen! En verder nog iets? Hoe bevalt ie? Wat valt je ontzettend mee? En wat tegen?
En wat real life pictures zijn we op Tweakers ook verslaafd aan ;)

Hyundai SX2 N-Line (2024)

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Krijg um ook morgen en anders zaterdag binnen, denk ik, gezien de bestelstatus:

Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k53/Roelioss/Naamloos-77.png

Hij ligt nu in Keulen :).
Dus als je zegt waarvan je foto's / filmpje of iets anders wilt.. Zeg het maar, maak het allemaal.

Mijn configuratie:
Display : 15.6in FHD TLF LCD L501X
Memory : 4096MB (2x2048) 1333MHz DDR3 Dual Channel
Hard Drive : 500GB Serial ATA (7200RPM)
Optical Drive : 8x DVD+/-RW Optical Drive
Power Supply : XPS 130W AC Adapter
Battery : Primary 6-cell 56W/HR LI-ION
Graphics : NVIDIA GeForce GT 435M 2GB graphics
Wireless : European Intel Centrino Wireless-N 1000
Keyboard : Internal US/International Qwerty Keyboard

Verwijderd

Bevalt prima, is voor mn vriendin, duurste uitvoering met 8gb intern en 720p, was E 1144. Komt nog een 24inch monitor bij, wilde liever daar die 200 euro extra in steken en 720p is goed op te werken.
Toetsenbord is goed, geluid uitstekend, behuizing ziet er goed en degelijk uit, warmte valt mee tijdens normaal gebruik, intensief zal mi ook meevallen. Met name het uiterlijk viel 100% mee, alu voelt goed en luxe aan. Zal zo eens wat foto's maken en proberen te posten. (camera problemen met laden foto's naar pc) Nog verzoekjes?

Verwijderd

Topicstarter
zit er een blacklit toetsenbord op?

Verwijderd

volgens mij niet of kun je dat aanzetten?
ps heeft touch bediening van bepaalde functies rechtsboven toetsenbord

Verwijderd

ps besteldatum 29-10, 10-11 geleverd. (vanuit China naar Korea, naar Duitsland, naar Kazachstan?, naar Polen, naar Duitsland en eindelijk Nederland..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 20:51:
volgens mij niet of kun je dat aanzetten?
ps heeft touch bediening van bepaalde functies rechtsboven toetsenbord
staat er nog iets op de F6 knop? bij de blacklit versie staat er een lampje.

• Beta
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Darkstone dat zit er niet op.
Via Dell.us en Dell.co.uk kan je dit apart aangeven als je het erop wilt hebben.
Via Dell.nl is deze keuze er niet. Ik denk dat we er val vanuit kunnen gaan (95%) dat het er dus niet op zit.

En anders is het een aangename verrassing. :)

Verwijderd

nee helaas..
hoe upload ik foto's?

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-07 01:28
Hallo iedereen, heb besloten ook maar over te schakelen op een laptop. Deze desktop gaat binnenkort de deur uit en na wat rond hebben gekeken de laatste tijd kwam ik eigenlijk HELEMAAL niks tegen dat me beviel. Totdat ik vandaag op deze XPS modellen werd gewezen (De oude modellen vond ik qua prijs en prestaties niet extreem aantrekkelijk).

Ik zit nu nog in dubio of ik een 17" of een 15" zal nemen.
De schermgrootte maakte me bar weinig uit, wel heeft de hogere resolutie van de 15" duidelijk mijn voorkeur. Het voordeel van de 17" is de prijs en de 445m. Ik speel nog regelmatig games, dat ze op lagere settings moeten vind ik geen enkel probleem, maar ik wil wel gewoon nieuwere games blijven spelen. Na wat vergelijkingen met andere chips lijkt een 435m wel voldoende. Het volgende probleem: Een i5 of een i7? Nu heeft de 'standaard' i7 versie een kloksnelheid van 1,73ghz en ik vraag me af of dit wel voordelen oplevert ten opzichte van een i5 (en de eventuele nadelen zijn? Geen optimus? Hoeveel kortere batterijduur?) (Games zoals Bad Company 2, maar wil bijvoorbeeld een Shogun: Total War 2 in de toekomst ook goed kunnen spelen)

Wat ik nu zo in mijn lijstje heb is: (Dus het enige wat niet standaard, is het scherm)
  • N00XL505
  • i7 740QM
  • 1080p Scherm (is deze trouwens mat?)
  • 4gb geheugen
  • 500GB 7.200 harde schijf
  • GT 435m
Ten eerste, hoe kan ik het beste bestellen? Gewoon naar de Dell site gaan en dan daar invullen wat ik wil en op bestellen klikken, of? (Zijn er dan meer opties?)
Vervolgens komen we bij het hele kortingsbonnen gebeuren aan.
Met de EPP kom ik 20 euro goedkoper uit met precies dezelfde specs.
Nu zag ik dat je weer een code daarvoor nodig hebt (Die ik niet heb), en dat de kortingsbonnen niet meer werken? Het lijkt me dan verstandiger om voor het niet-EPP model te gaan en er een 5% kortingsbon in te gooien? Dan vroeg ik me ook nog af of er tegenwoordig nog een mogelijkheid is, tot het terugkrijgen van het geld door het niet gebruiken van de meegeleverde windows licentie (of iets in die trant).

En verder: MacAffee ga ik sowieso niet gebruiken, dat LoJack heeft ook niet de hoogste prioriteit, is het dan handiger te wachten op volgende week om te kijken of ze dan betere kortingen hebben?

Het is een heel verhaal, maar volgens mij heb ik nu wel ongeveer alle vragen gesteld die ik wilde stellen..

Edit: Toch nog maar even een paar extra vragen. Ik vertrek begin januari naar het buitenland (Waarschijnlijk de 6de) Hoe zit het met de kerstaanbiedingen en dergelijke van Dell? Wanneer komen deze beschikbaar en hoelang is de levertijd dan? Stel ze komen over zo'n twee weken online en ik heb een levertijd ongeveer een maand (Dan is het dus precies kerst), zou het misschien verstandiger zijn om daar op te wachten?

[ Voor 8% gewijzigd door Adanteh op 11-11-2010 21:14 ]

• Majesty
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 20:54:
ps besteldatum 29-10, 10-11 geleverd. (vanuit China naar Korea, naar Duitsland, naar Kazachstan?, naar Polen, naar Duitsland en eindelijk Nederland..
Oei.. Dan kan het nog weleens wat langer gaan duren :(.

• JeroenNietDoen
Op notebookreview.com is die nederlander met de XPS 17 niet echt tevreden over het beeldscherm. Nou was voor mij het beeldscherm op de XPS 17 zowiezo al het enige maar grote minpunt van de XPS 17 omdat een full HD optie niet beschikbaar is.

• TimeClypse
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-03-2024

TimeClypse

Microtus Arvalis

Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 16:57:
[...]

Pertinent onzin, ik heb namelijk mijn XPS 15 zo gelaten, en met een dutch qwerty besteld (kwam er te laat achter, ga nog wel even mailen met Dell).., maar heb vandaag mijn XPS 15 gekregen, met een dutch qwerty keyboard.

En voor de mensen die het willen weten, geen backlight (misschien is dit anders op de US keyboard).

Best irritant zo´n dutch ding als je alleen maar US gewend bent....

Verder echt een super tof ding, zeker dat scherm (full hd) is echt erg mooi!

Paulvogel ©

Verwijderd

Topicstarter
Adante schreef op donderdag 11 november 2010 @ 21:09:
Ik zit nu nog in dubio of ik een 17" of een 15" zal nemen.
De schermgrootte maakte me bar weinig uit, wel heeft de hogere resolutie van de 15" duidelijk mijn voorkeur. Het voordeel van de 17" is de prijs en de 445m. Ik speel nog regelmatig games, dat ze op lagere settings moeten vind ik geen enkel probleem, maar ik wil wel gewoon nieuwere games blijven spelen. Na wat vergelijkingen met andere chips lijkt een 435m wel voldoende. Het volgende probleem: Een i5 of een i7? Nu heeft de 'standaard' i7 versie een kloksnelheid van 1,73ghz en ik vraag me af of dit wel voordelen oplevert ten opzichte van een i5 (en de eventuele nadelen zijn? Geen optimus? Hoeveel kortere batterijduur?) (Games zoals Bad Company 2, maar wil bijvoorbeeld een Shogun: Total War 2 in de toekomst ook goed kunnen spelen)
de batterijduur van de i7 is duidelijk minder, het scheelt ongeveer een uur volgens de eerste berichten
prestaties? de 560m is zo goed als even snel als de i7, daar hoef je het dus niet voor te doen.
en de GPU is makkelijk te overclocken naar het niveau van de 435m
Wat ik nu zo in mijn lijstje heb is: (Dus het enige wat niet standaard, is het scherm)
  • N00XL505
  • i7 740QM
  • 1080p Scherm (is deze trouwens mat?)
  • 4gb geheugen
  • 500GB 7.200 harde schijf
  • GT 435m
Ten eerste, hoe kan ik het beste bestellen? Gewoon naar de Dell site gaan en dan daar invullen wat ik wil en op bestellen klikken, of? (Zijn er dan meer opties?)
Vervolgens komen we bij het hele kortingsbonnen gebeuren aan.
Met de EPP kom ik 20 euro goedkoper uit met precies dezelfde specs.
Nu zag ik dat je weer een code daarvoor nodig hebt (Die ik niet heb), en dat de kortingsbonnen niet meer werken? Het lijkt me dan verstandiger om voor het niet-EPP model te gaan en er een 5% kortingsbon in te gooien? Dan vroeg ik me ook nog af of er tegenwoordig nog een mogelijkheid is, tot het terugkrijgen van het geld door het niet gebruiken van de meegeleverde windows licentie (of iets in die trant).
ja kan het proberen, echter is dell daarmee gestopt voor zover ik weet (ookal is het wettelijk verplicht)
En verder: MacAffee ga ik sowieso niet gebruiken, dat LoJack heeft ook niet de hoogste prioriteit, is het dan handiger te wachten op volgende week om te kijken of ze dan betere kortingen hebben?
kan, de mogelijkheid bestaat echter dan de kortingen lange tijd hetzelfde blijven (niets mis mee natuurlijk, niets is irritanter dan kortingen die slechter zijn dan die van vorige week)
Het is een heel verhaal, maar volgens mij heb ik nu wel ongeveer alle vragen gesteld die ik wilde stellen..

Edit: Toch nog maar even een paar extra vragen. Ik vertrek begin januari naar het buitenland (Waarschijnlijk de 6de) Hoe zit het met de kerstaanbiedingen en dergelijke van Dell? Wanneer komen deze beschikbaar en hoelang is de levertijd dan? Stel ze komen over zo'n twee weken online en ik heb een levertijd ongeveer een maand (Dan is het dus precies kerst), zou het misschien verstandiger zijn om daar op te wachten?
de kerstaanbiedingen zou ik niet op vertrouwen, dell pakt altijd groot uit, maar onder de streep scheelt het hoogstens een tientje of 2.
TimeClypse schreef op donderdag 11 november 2010 @ 21:36:
[...]

Pertinent onzin, ik heb namelijk mijn XPS 15 zo gelaten, en met een dutch qwerty besteld (kwam er te laat achter, ga nog wel even mailen met Dell).., maar heb vandaag mijn XPS 15 gekregen, met een dutch qwerty keyboard.
really? ik kreeg namelijk de indruk dat die toetsenborden *kuch* niet echt gewild waren onder de consument, zoals nu blijkt :X

hopelijk komen de blacklit versies snel beschikbaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2010 21:40 ]

Verwijderd

Kaap schreef op donderdag 11 november 2010 @ 21:34:
Op notebookreview.com is die nederlander met de XPS 17 niet echt tevreden over het beeldscherm. Nou was voor mij het beeldscherm op de XPS 17 zowiezo al het enige maar grote minpunt van de XPS 17 omdat een full HD optie niet beschikbaar is.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2010 21:45 ]

Verwijderd

Majesty schreef op donderdag 11 november 2010 @ 21:33:
[...]

Oei.. Dan kan het nog weleens wat langer gaan duren :(.
2 dagen na status verzending was hij er dus dat valt mee

Verwijderd

Kaap schreef op donderdag 11 november 2010 @ 21:34:
"Well, that's a matter of personal taste. If you're used to RGB screens, it's not so good. But still I think the screen is OK for regular usage. It is not the best part of the machine though."

Valt wel mee.

Verwijderd

Topicstarter
als je van het RGB afkomt is elk scherm ruk, zelfs, het b+RG scherm is de enige die in de buurt komt.

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-07 01:28
Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 21:38:
de batterijduur van de i7 is duidelijk minder, het scheelt ongeveer een uur volgens de eerste berichten
prestaties? de 560m is zo goed als even snel als de i7, daar hoef je het dus niet voor te doen.
en de GPU is makkelijk te overclocken naar het niveau van de 435m
Ik vroeg me alleen af of een i7 niet verstandiger was, vanwege de optimalisatie voor quad cores die toch steeds meer games krijgen. Bijvoorbeeld Bad Company 2 heeft hier echt erg veel voordeel van. En met een i7 kom je uiteindelijk op hoeveel batterijduur uit? (Dit is voor mij niet extreem belangrijk namelijk)
Overigens zit er in die laptop die ik nu op het oog heb een 435m, het gaat dus om het verschil tussen de 435m en de 445m.

Hoe zit het verder met die refund voor je windows licentie?

• Adion
  • Laatst online: 11-09 15:22
(jarig!)
De i5 heeft 2 cores met HyperThreading, dus kan in totaal 4 threads gelijktijdig afhandelen.
Enkel voor software die effectief van 8 threads gebruik kan maken zal dus over het algemeen de i7 beter presteren.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 16:10
Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 22:25:
als je van het RGB afkomt is elk scherm ruk, zelfs, het b+RG scherm is de enige die in de buurt komt.
Dikke kans dat je 't zelfde zult zeggen wanneer je het B+RG (ooit?) verruild voor iets anders.
Niet doen dan maar?

Verwijderd

Topicstarter
over 3 jaar zien we wel verder...
Adion schreef op donderdag 11 november 2010 @ 23:00:
De i5 heeft 2 cores met HyperThreading, dus kan in totaal 4 threads gelijktijdig afhandelen.
Enkel voor software die effectief van 8 threads gebruik kan maken zal dus over het algemeen de i7 beter presteren.
zelfs dan marginaal, 10% sneller dan de i5-560 tegen een veel hoger idle verbruik.
Adante schreef op donderdag 11 november 2010 @ 22:56:
[...]

Ik vroeg me alleen af of een i7 niet verstandiger was, vanwege de optimalisatie voor quad cores die toch steeds meer games krijgen. Bijvoorbeeld Bad Company 2 heeft hier echt erg veel voordeel van. En met een i7 kom je uiteindelijk op hoeveel batterijduur uit? (Dit is voor mij niet extreem belangrijk namelijk)
Overigens zit er in die laptop die ik nu op het oog heb een 435m, het gaat dus om het verschil tussen de 435m en de 445m.
uurtje minder, maar bij de i7 versie zit standaard een 9-cel? dan is de i7 in het voordeel qua runtime.
Hoe zit het verder met die refund voor je windows licentie?
[Ervaringen] Nieuwe PC, OS/Software weigeren voor refund

ik heb €112 teruggekregen, grofweg een jaar geleden.

edit, hmm, de xps owners zijn niet echt te spreken over de F:
My 17 inch just arrived today. I had originally bought a Sony F13-(the new one) and from day one the fan was really loud even when idle,and it made beeping noises, then the text started playing up..such a nightmare-so luckily I was able to get a refund as it was within Sony's 14 day replacement.
I was a bit disapointed to say the least..so went back to Dell and they advised me to get the new 17inch XPs. i was worried that the screen resolution would be a let down after the higher resolution and matte screen of the 16.4 Sony..
Well lads, I havent obviously gone mad with it but first inpressions...AWESOME! it is faster than my XPS Quadcore desktop, runs supercool- no overheating, unlike the Sony which was painfully hot on the palmrest when just surfing the web.
The screen is lovely-OK a big improvement on the Inspirons obviously, but reasonable vison at oblique angles. Screen not too shiny.. but viewing a blu Ray you ahve to set the screen pretty perpendicular.
it is amazingly fast, have just been loading my programmes, just doing CS4 at the moment-am a graphics artist..so will know more when ive run through a few pieces.
The keyboard is to die for-keys lovely and comfortable- am kicking myself now that I didnt get the backlit keyboard- dont think it is available here in Ireland as I didnt see the option on the website.
The interior is a dark gun metal colour and very luxurious with horizontal graining across- it looks very sumptuous and elegant.The touchpad is very comfortable and not noisy as well.
Minimal bloatware and this baby definately loads up and runs faster and cooler than the Sony equivalent. it feels suprisingly cool.
Anyway not much of a test but will see what it does with 50 MB files in Photoshop..be good to hear other peoples experience.
Oh one more thing. The lappie came with the wrong adapter- a two pin, instead of a three pin. I phoned up Dell, and got through in about three minutes, talked to a very pleasant lady who is ending us out a three pin adapter tomorrow(!) Probably wont get it till Monday but at least its being sent.
gevolgd door..
LOL....i brought my new Sony Vayo f13z back last week. Its garbage compared to the DELL XPS. It was also 500 euro's more expensive.
typisch :P
het lijken wel apple fanboys :o

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2010 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bijl87
  • Laatst online: 25-02 11:11
Iedereen lijkt voor de xps 15 te gaan...
Wat dachten jullie van de Studio XPS 16?
http://configure.euro.del...=nl&l=nl&s=bsd&cs=nlbsdt1
Een ietwat verouderde review: http://www.notebookcheck....-16-Notebook.14431.0.html

i7 720QM
Full HD RGB-led
4GB RAM
500GB 7.200 rpm HDD
Ati Radeon HD 565v

€ 839,50

De videokaart was voor mij een beetje obscuur, ik heb enkel dit : http://www.videocardbench...u=Mobility+Radeon+HD+565v kunnen vinden...hij ondersteunt geen dx11(?)

Of wat dachten jullie van deze inspirion 15r:

i3 370m
4GB RAM
500GB 5.400rpm HDD
Ati Radeon 5650

€ 600
Een goede videokaart die wel dx11 ondersteunt. Misschien een idee voor de bovenstaande studio xps 16 combo? Ik weet niet of dat telefonisch te regelen valt...
En wat betreft de CPU, is het de moeite waard om voor € 50 extra voor de i5 460m te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 22:19:
[...]

"Well, that's a matter of personal taste. If you're used to RGB screens, it's not so good. But still I think the screen is OK for regular usage. It is not the best part of the machine though."

Valt wel mee.
Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 22:25:
Ja klopt, ik interpreteerde zijn opmerking verkeerd. Ik zelf heb nooit een led scherm gehad dus voor mij zal er weinig te merken zijn.

Ik heb nog steeds moeite voor te stellen dat ik voor 999,- klaar ben. Als ik Sony's hetzelfde configureer dan kom ik ruim 400,- boven de Dell. En mijn baas zei nog wel dat ik voor de bedrijfsregeling een computer/laptop t/m 2300,- mocht aanschaffen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betaalt je baas de laptop? Waarom neem je dan niet een van 2000euro, zo'n overdreven gaming laptop? Kan je weer paar jaartjes langer mee. Ga je voor de Alienware van Dell bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 08:23:
Betaalt je baas de laptop? Waarom neem je dan niet een van 2000euro, zo'n overdreven gaming laptop? Kan je weer paar jaartjes langer mee. Ga je voor de Alienware van Dell bijv.
Nee, mijn bedrijf schiet een bedrijf tot 2300,- voor welke dan gespreid over 36 maanden ingehouden wordt van mijn loon, rente vrij. Dat zou op een laptop van 2300,- komen op 68,- wat elke maand van mijn loon wordt ingehouden.

Maar ik vind Alienware zo absurd lelijk en ik heb er heel sterk het gevoel bij dat je ook vooral voor de naam betaald. De Asus ziet er iets beter uit maar er zijn met de G73 modellen nogal wat problemen.

Als ik die MX17 configureer dat er een i7-740QM inzit met 500GB 7200rpm HD, dan kost me dat 1959,-. Cpu en geheugen zijn gelijk. Buiten beschouwing gelaten dat de XPS 17 een hogere resolutie biedt en dubbele HD capaciteit, betaal je dus voor de Alienware zon 1000,- meer....omdat er dan een Radeon 5870 in zit.

Ik ben niet bang om geld uit te geven, maar dan moet het wel terecht zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door JeroenNietDoen op 12-11-2010 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat vraag ik me ook af. Ik had een superdure gekocht met zo'n budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 09:27:
Budget is maar wat je er van maakt: je zult het uiteindelijk toch terug moeten betalen. Ook met een dergelijke finanierings constructie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herpie
  • Laatst online: 04-07-2024
Dat de epp enz. niet meer werkt is wel jammer, kreeg je wel mooie kortingen op garantie.

Maar goed hierboven werd iets gezegd over die kerst kortingen van dell dat ze groot uitpakken, is het zo'n groot verschil dat het het waard is om te wachten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 09:27:
Superduur betekent niet perse dat het ook beter is of een rechtvaardige prijs/prestatieverhouding heeft.
guapper schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 09:42:
[...]

Budget is maar wat je er van maakt: je zult het uiteindelijk toch terug moeten betalen. Ook met een dergelijke finanierings constructie.
Dat is wel zo, alleen met een dergelijke constructie maakt het allemaal wel heel dragelijk. 68,- per maand kan ik makkelijk missen.

[ Voor 26% gewijzigd door JeroenNietDoen op 12-11-2010 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Kaap schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 09:48:
[...]

Superduur betekent niet perse dat het ook beter is of een rechtvaardige prijs/prestatieverhouding heeft.

[...]

Dat is wel zo, alleen met een dergelijke constructie maakt het allemaal wel heel dragelijk. 68,- per maand kan ik makkelijk missen.
Mja, totdat je een andere baan vindt en het resterende bedrag in 1x van je laatste loon mag aftikken. Beleg op je brood blijft toch wel lekker.

Punt blijft dat teveel betalen niet veel zin heeft (Apple uitgezonderd schijnbaar).

[ Voor 10% gewijzigd door guapper op 12-11-2010 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bijl87 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 04:41:
Iedereen lijkt voor de xps 15 te gaan...
Wat dachten jullie van de Studio XPS 16?
http://configure.euro.del...=nl&l=nl&s=bsd&cs=nlbsdt1
Een ietwat verouderde review: http://www.notebookcheck....-16-Notebook.14431.0.html

i7 720QM
Full HD RGB-led
4GB RAM
500GB 7.200 rpm HDD
Ati Radeon HD 565v

€ 839,50

De videokaart was voor mij een beetje obscuur, ik heb enkel dit : http://www.videocardbench...u=Mobility+Radeon+HD+565v kunnen vinden...hij ondersteunt geen dx11(?)
EX. btw...
Of wat dachten jullie van deze inspirion 15r:

i3 370m
4GB RAM
500GB 5.400rpm HDD
Ati Radeon 5650

€ 600
Een goede videokaart die wel dx11 ondersteunt. Misschien een idee voor de bovenstaande studio xps 16 combo? Ik weet niet of dat telefonisch te regelen valt...
En wat betreft de CPU, is het de moeite waard om voor € 50 extra voor de i5 460m te gaan?
sinds waarneer zijn er in nederland inspirions te krijgen met een 5650?
juist: niet.
Kaap schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 06:28:
[...]

[...]

Ja klopt, ik interpreteerde zijn opmerking verkeerd. Ik zelf heb nooit een led scherm gehad dus voor mij zal er weinig te merken zijn.

Ik heb nog steeds moeite voor te stellen dat ik voor 999,- klaar ben. Als ik Sony's hetzelfde configureer dan kom ik ruim 400,- boven de Dell. En mijn baas zei nog wel dat ik voor de bedrijfsregeling een computer/laptop t/m 2300,- mocht aanschaffen :+
we lopen elke keer weer te klooien met de multimedia NBBG (sony niet leverbaar, enige alternatieven met 1080p was de msi die al tot gamingnotebook was gekozen :F ), ik heb het gevoel dat we dit jaar moeite krijgen het budget vol te maken >:)

de sony is inderdaad belachelijk duur als je naar de specs kijk, maar design he...

wat mij opvalt: iedereen vind hem, ik basis van de plaatjes strontlelijk, maar iedereen die hem al binnen heeft wil hem niet meer kwijt :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimeClypse

TimeClypse

Microtus Arvalis

Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 23:07:
uurtje minder, maar bij de i7 versie zit standaard een 9-cel? dan is de i7 in het voordeel qua runtime.
Nope, 6-cell is standaard, 9-cell is optie (meerprijs). Ook deze steekt (net als bij de XPS 16) een stukje uit, mede ook om de ventilatoren vrij te houden (maar ook om de grote batterij kwijt te kunnen denk ik :P)

Paulvogel ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de 9-cel zit standaard bij de i7 versie van de 17"er waar ik het over had, gek genoeg kan je deze niet bestellen bij de i5 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimeClypse

TimeClypse

Microtus Arvalis

Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:13:
de 9-cel zit standaard bij de i7 versie van de 17"er waar ik het over had, gek genoeg kan je deze niet bestellen bij de i5 versie.
Ahjah, 15" is inderdaad een optie, 17" is standaard.

Paulvogel ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fro
  • Laatst online: 26-12-2010

Fro

Zijn er eigenlijk ook al ervaringen met de xps 17 (of reviews)? Ik zit echt te twijfelen tussen xps 15 en xps 17. Tussen beter scherm of betere gamespecs zeg maar. Vraag me dus echt af hoe het scherm van de xps 17 zich verhoud met bijvoorbeeld de sony f serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Mijn F5 rage op Youtube voor een unboxing heeft toch nog iets opgeleverd:

YouTube: Dell XPS 15 unboxing l501x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Fro schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:24:
Zijn er eigenlijk ook al ervaringen met de xps 17 (of reviews)? Ik zit echt te twijfelen tussen xps 15 en xps 17. Tussen beter scherm of betere gamespecs zeg maar. Vraag me dus echt af hoe het scherm van de xps 17 zich verhoud met bijvoorbeeld de sony f serie?
http://forum.notebookrevi...-xps-17-l701x-thread.html

In dat topic staat ook een user die de XPS 17 heeft maar eerst een Sony Vaio F13 had. Afijn, de redenen waarom hij die teruggestuurd heeft staan er beschreven :+

De F serie komt tevens maar met een 425m welke dan vervolgens 1920*1080 in games zou moeten voortduwen t.o.v. de XPS 17 die een 445m heeft en slechts 1600*900 hoeft te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de 445m is ook een stuk krachtiger dan de naam doet vermoedden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 17:00
Datum van bestelling: 11-11-2010
Status van bestelling: Verwerking van bestelling
Geschatte leverdatum: 25-11-2010

zou mij verbazen als ze deze datum gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fro schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:24:
Op http://forum.notebookrevi...thread-9.html#post6879408 staan reacties van eigenaren. Ik heb zelf de Sony Z13F vorige week teruggebracht. Ik was niet onder de indruk, ook niet van het scherm. Het scherm van de XPS 17 (1600x900) bevalt mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
F13Z?
je bedoelt de versie met het premium, matte scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bijl87
  • Laatst online: 25-02 11:11
Hm, het was gister vrij laat, had niet gezien dat het ex-btw was 8)7
maar...
Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 10:54:
sinds waarneer zijn er in nederland inspirions te krijgen met een 5650?
juist: niet.
http://www1.euro.dell.com...piron-15r&s=dhs&cs=nldhs1
Ik heb al eerder op pricewatch lopen zoeken en daar staat ie al langer (sinds 20 oktober), maar dan bij andere winkels en dus niet via Dell zelf. Echter vanaf ongeveer 800 euro :(
Maar bij de bovenste link lijkt me toch dat hij nu gewoon te bestellen is? De i3-370 met hd5650 waar ik het over had is hier te vinden. Inclusief btw en ex. verzendkosten.

Dus nogmaal mijn vraag of dat het voor 50 euro extra de moeite is om up te graden naar een i5-460 CPU?
Het zal het late tijdstip geweest zijn, maar ik dacht dat ik gister dezelfde config zag maar dan met i5-460 en ik zie nu net dat het dan zonder hd5650 is. Mét 5650 is hij 100 euro duurder :(. Misschien dat de upgrade via de telefoon voor een betere prijs te behalen valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
koop gewoon de xps? de inspirion is echt het dieptepunt qua bouwkwaliteit, en zoveel duurder is-ie nu ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:48:
de 445m is ook een stuk krachtiger dan de naam doet vermoedden.
Dat is ook wel te concluderen uit die screenshot. Op notebookcheck.net wordt hij vanwege zijn specs ook gecategoriseerd als class 1 mobile chip.

Ik heb de aanvraag zojuist ingeleverd bij HR. Is binnen 2 dagen goedgekeurd en dan kan ik bestellen, net op tijd want de hardware acties lopen de 20ste af. Ik heb ook nog een 5% kortingscoupon klaarliggen.

[ Voor 24% gewijzigd door JeroenNietDoen op 12-11-2010 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colina
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-11-2024
Mijn XPS 15 komt volgende week binnen. Is nu in Almaty.

i7 840QM - 1080p - BR - 435M - 9 cell - 640GB - 6200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 12:02:
F13Z?
je bedoelt de versie met het premium, matte scherm?
Ja die had ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:10
Opzich ziet de inspiron 15R er goed uit vooral de combinatie van 5650 met i3 370 voor een prijs van 600. Voor 130 euro heb je 4 jaar garantie erbij + 30 euro verzendkosten.

Maar je kan een vergelijkbaar xps 15 bestellen met een gt420m en i3 370 voor 660 euro. 4 jaar garantie kost 95 euro extra + 30 euro verzendkosten. Na gebruik van kortingscode van 5% komt het op 745.

Hoewel de inspiron opzicht er redelijk uitziet is het gebruik na kortingscodes duurder dan een iets sneller xps 15. De inspiron 15R heeft wel standaard een bluetooth module, maar deze is voor een tientje verkijgbaar op ebay. Tot slot heeft de inspiron maar een 48Whr accu, terwijl die van de xps 56Whr is.

Al met al is de xps een betere keuze en je hebt ook nog de mogelijkheid voor een full-hd scherm. Jammer dat de meerprijs 200 euro is en niet 100 euro zoals in de vs.

[ Voor 8% gewijzigd door karakedi op 12-11-2010 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
De XPS 15 is hard op weg om 1 van de, danwel niet de, populairste high end 15.6" laptop(s) te worden. Niet alleen kwa specificaties, maar ook door een hele goede prijs/prestatie verhouding.

Op zoveel forums wordt de nieuwe XPS serie zo geweldig ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaap schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 12:51:
De XPS 15 is hard op weg om 1 van de, danwel niet de, populairste high end 15.6" laptop(s) te worden. Niet alleen kwa specificaties, maar ook door een hele goede prijs/prestatie verhouding.

Op zoveel forums wordt de nieuwe XPS serie zo geweldig ontvangen.
Dat geldt denk ik ook voor de XPS 17. Voor 982 euro heb ik een 17 inch scherm, 2x500gb 7200rpm, nvidia 445m 3gb, i7 740, USB 3.0 etc. etc. gisteren ontvangen. Ik heb aardig wat onderzoek gedaan naar alternatieven, maar niets komt in de buurt van deze prijs/kwaliteits verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
karakedi schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 12:48:
Opzich ziet de inspiron 15R er goed uit vooral de combinatie van 5650 met i3 370 voor een prijs van 600. Voor 130 euro heb je 4 jaar garantie erbij + 30 euro verzendkosten.
de inspirion heeft ook last van het throtteling probleem, maar ik weet niet zeker of dat alleen met de i7 was.
de koeling is niet echt geweldig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:10
Ik denk dat de prijzen binnenkort gaan stijgen. Bij dell zie je heel vaak dat de laptops tijdens de introductie goedkoper zijn en later gaan stijgen. Dit was het geval bij de studio 17, studio 15, vostro3500 en xps 16. Hoe populairder een notebook wordt, hoe hoger de prijs.

@darkstone dan de inspiron last heeft van een throttle probleem hoor ik voor het eerst. Het is niet echt high end spul wat er inzit. Hoogstens een i5 icm een hd4330. Tegenwoordig zit er een hd5650 en die verbruikt 10 watt meer dan de hd4330. Volgens mij had de xps 16, studio 15 en studio 17 last van thorteling icm een i7-7xx of i7-8xx. Bij de xps was de probleem groter, omdat de R+BG meer stroom verbruikte dan de standaard lcd.

[ Voor 45% gewijzigd door karakedi op 12-11-2010 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
karakedi schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 12:59:
@darkstone dan de inspiron last heeft van een throttle probleem hoor ik voor het eerst. Het is niet echt high end spul wat er inzit. Hoogstens een i5 icm een hd4330. Tegenwoordig zit er een hd5650 en die verbruikt 10 watt meer dan de hd4330. Volgens mij had de xps 16, studio 15 en studio 17 last van thorteling icm een i7-7xx of i7-8xx. Bij de xps was de probleem groter, omdat de R+BG meer stroom verbruikte dan de standaard lcd.
de versie met i7.

de koeling is niet goed genoeg, nog slechter dan in de studio 15 (en die kan i7 + 5470 net aan), dat is vragen om problemen.
met de i5 werkt het volgens mij wel, ik kan alleen geen bron vinden.

de xps is al belachelijk goedkoop, waarom zou je nog meer bezuinigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fro
  • Laatst online: 26-12-2010

Fro

Kaap, Darkstone en Mezzerin dank voor jullie berichten. Ik heb de xps 17 besteld. Jullie antwoorden en de links in jullie antwoorden waren wat mij betreft overtuigend genoeg. Ik laat wat terug horen als ik hem binnen heb (wat nog wel even gaat duren denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:58
Ik denk dat ik dit weekend ook maar ga bestellen. Je kunt nu ook voor de optie "voor Kerst leveren" kiezen. Geen garantie natuurlijk, maar wie weet helpt het (al zal iedereen het wel aanvinken).

Nog even kiezen tussen N00XL502EPP en N00XL503EPP. 2 heeft een harde schijf van 500 tegenover 320 bij 3, maar 3 heeft een i5 560 ipv een i5 460 op de 2 (die wel te upgraden is naar hetzelfde voor 40 euro). De 3 is 20 euro goedkoper (997 vs 1017, beide incl verzending en 4 jaar garantie) en aangezien we voor schijfruimte ook andere mogelijkheden hebben ga ik waarschijnlijk voor de N00XL503EPP. Uiteraard met full hd en verder losse windows dvd (ik gooi toch alles er meteen af), bluetooth en, hopelijk werkt het, intel 6200 wireless ding.

Je kunt ook nog met mastercard betalen, dan krijg je nog 3% extra korting. Zie http://www.haalmeeruitjec...et/where/Elektronica/Dell. Is in dit geval maar zo'n 25 euro, dus ik weet niet of ik dat de moeite waard vind om me op zo'n site te registreren.

Zonder extra garantie kun je dus nog zo'n 90 euro van de prijs afhalen en op ongeveer 900 euro komen voor zo'n model.

Alleen jammer dat zo'n verlicht toetsenbord er nog niet is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-08 18:31
hoe kan ik de beste deal krijgen op een 17 inch

met blu-ray !

via epp of met code?

wil wel goede garantie natuurlijk

ik heb 1145 uit te geven

[ Voor 26% gewijzigd door angelico66 op 12-11-2010 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
probeer ze allemaal uit.. dell.nl, handleiding staat in de TS:
:? hoe kom ik bij de verborgen configs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag bevestigd gekregen dat de N1000 wireless kaart-bug sinds donderdag verholpen is. Iedereen kan dus weer lekker met de N6200 kaart bestellen. Er schijnen tevens meerdere bugs verholpen te zijn. Misschien is het dus nu ook wel mogelijk de 435M in de XPS 15 te bestellen in combinatie met de i5.. Echter, ik ga het niet meer proberen xD.

Verder is er nu een extra kortingsactie bij EPP. Als je naar dell.nl/epp gaat zie je meteen groot in het middel van je beeld een kortingscode staan. Deze is in combinatie te gebruiken met de EPP korting die je al ontvangt. De kortingscode geeft je nog een extra 25 euro korting. Toch mooi meegenomen nietwaar? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 17:19

Yuco

Womanizer!

Kun je in de XPS ook een extra harde schijf inbouwen (net als bij de XPS17)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Yuco schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 15:57:
Kun je in de XPS ook een extra harde schijf inbouwen (net als bij de XPS17)?
Nee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jawel... als je de dvd drive eruit sloopt, ga ik ook doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 17:19

Yuco

Womanizer!

Dan kun je dus een XPS17 uitrusten met 2x 500GB schijf + SSD schijf (ipv de dvd drive)?

Moet je dan niet iets van een afdekkapje hebben? Anders heb je toch een groot gat aan de zijkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 16:07:
jawel... als je de dvd drive eruit sloopt, ga ik ook doen
Ja oke :P
Maar het valt niet te configureren en ik denk dat meneer dat op doelde omdat het op die manier wel bij bij de 17" kan.

Ik kijk trouwens ook even of ik die dvd drive veel gebruik (denk het niet) en dan gooi ik er ook een schijf in 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 12:57:
[...]

Dat geldt denk ik ook voor de XPS 17. Voor 982 euro heb ik een 17 inch scherm, 2x500gb 7200rpm, nvidia 445m 3gb, i7 740, USB 3.0 etc. etc. gisteren ontvangen. Ik heb aardig wat onderzoek gedaan naar alternatieven, maar niets komt in de buurt van deze prijs/kwaliteits verhouding.
Ja ik bedoelde zowel de 15 als 17. Heb zelf mijn zinnen gezet op de XPS 17.
Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 15:55:
Vandaag bevestigd gekregen dat de N1000 wireless kaart-bug sinds donderdag verholpen is. Iedereen kan dus weer lekker met de N6200 kaart bestellen.
Welke bug was dat dan? Ik kon op de XPS 17 helemaal geen andere wifi kaart selecteren, enkel die N1000.

Wat is er trouwens zo speciaal aan het deksel van de XPS 17? Staat iets beschreven van WLAN ofzo.

[ Voor 32% gewijzigd door JeroenNietDoen op 12-11-2010 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Argh, nieuw reply i.p.v. edit...

[ Voor 93% gewijzigd door JeroenNietDoen op 12-11-2010 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yuco schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 16:42:
Dan kun je dus een XPS17 uitrusten met 2x 500GB schijf + SSD schijf (ipv de dvd drive)?

Moet je dan niet iets van een afdekkapje hebben? Anders heb je toch een groot gat aan de zijkant?
ja dat kan, je moet het fontje overplaatsen, dan ziet het er hetzelfde uit.
behalve dat je de dvd lade niet kan uitwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TIP: Je kunt ook goede deals krijgen via http://www.nieuwepc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat zijn dezelfde deals, alleen in een handig tabelletje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evdv

En voor de mensen die het willen weten, geen backlight (misschien is dit anders op de US keyboard).

Best irritant zo´n dutch ding als je alleen maar US gewend bent....

Verder echt een super tof ding, zeker dat scherm (full hd) is echt erg mooi!
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen dutch en US international toetsenbord, heb een XPS 17 besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://frontype.com/keyboarding/540px-Nederlandse-toetsenbordindeling.svg.png

dat is wat zichzelf een dutch keyboard noemt :X

US int. is de bekende layout met een liggende entertoets en \ daarboven:
Afbeeldingslocatie: http://frontype.com/keyboarding/540px-Computer-keyboard-US-International.svg.png

(al is de 2e windows key vrijwel nooit aanwezig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evdv
De meeste orders die na 3-11 gedaan zijn lopen vertraging op heb ik begrepen van de klantenservice, het systeem heeft bijna een week plat gelegen vanaf 4-11 en ze zijn nu een inhaalslag aan het maken.
Orderbevestigingen worden normaliter binnen 48 uur aan de klant gestuurd en die termijn ligt nu al op een week en meer.
De orderbevestiging krijg je pas nadat de betaling in orde bevonden is door Dell en ook op de financiele afdeling hebben ze een flinke achterstand.

Klopt bij mij wel, heb afgelopen woensdag XPS 17online besteld en met Ideal betaald, het geld is al van mijn rekening.
Direct een ontvangstbevestiging gehad van de order maar nu 2 dagen verder nog steeds geen orderbevestiging en staat mijn order nog steeds op "verwerking van bestelling"

Geschatte leverdatum staat op 26-11 maar dat kan ik volgens de klantenservice op mn buik schrijven gezien de vertraging, pfffffffffffff
Stelletje @#$%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evdv
Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 19:15:
[afbeelding]

[afbeelding]

Darkstone, thx!

Das idd anders dan wat ik nu heb, US is idd veel prettiger, zou ik de bestelling nog om kunnen zetten naar US ipv Dutch, heb met Ideal betaald en order staat nog op verwerken van bestelling of gaat dit een gezeur worden met order annuleren, geld terugstorten door Dell wat natuurlijk een eeuw gaat duren dan weer opnieuw bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evdv schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 19:39:
[...]

Darkstone, thx!

Das idd anders dan wat ik nu heb, US is idd veel prettiger, zou ik de bestlling nog om kunnen zetten naar US ipv Dutch, heb met Ideal betaald en order staat nog op verwerken van bestelling of gaat dit een gezeur worden met order annuleren, geld terugstorten door Dell wat natuurlijk een eeuw gaat duren dan weer opnieuw bestellen?
Ik ben bang dat het een nieuwe order gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 19:15:
[afbeelding]

[afbeelding]

Hoe gebruik je de derde en/of vierde mogelijkheid die er soms zit op die toetsen?

Ik had bij mn bestelling een dutch qwerty bord gekozen, maar heb net mn orderbevestiging incl order gekregen en daar staat opeens US international keyboard op. Ben ik blij mee, scheelt weer vertraging, zo gok ik. Ik sta nu op 25-11, woepdiedoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evdv
Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 19:45:
[...]

Hoe gebruik je de derde en/of vierde mogelijkheid die er soms zit op die toetsen?

Ik had bij mn bestelling een dutch qwerty bord gekozen, maar heb net mn orderbevestiging incl order gekregen en daar staat opeens US international keyboard op. Ben ik blij mee, scheelt weer vertraging, zo gok ik. Ik sta nu op 25-11, woepdiedoe!
Wanneer heb jij je bestelling gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 19:45:
[...]

rechter alt toets (alt gr = alternative graphics, al staat er meestal alleen 'alt' op), eventueel met shift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-08 18:31
ik heb deze net besteld....

1130 euro

Punt
Beschrijving

Base
Intel® Core™ i7 740QM (1.73 Ghz, 6MB, 4C)

Geheugen
6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096]

Toetsenbord
Internal US/International Qwerty Keyboard

Grafische kaart
3GB NVIDIA® GeForce™ 445M GT grafische kaart

Harde schijf
500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf

Besturingssysteem
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands

Optische stations
8x optisch dvd+/-rw-station

Draadloze connectiviteit
Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (EUR)

Cables
European 250V Power Cord

Verzendingsdocumenten
Dutch Documentation

Bundle
N11XL706EPP

Standard Warranty
1 year Collect & Return Hardware Support included with your PC

Services en Support
4 jaar In-Home Hardware Support

Order Information
XPS L701x Order - Netherlands

Primary Battery
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)

Draagtassen
Geen draagtas

Dell System Media Kit
XPS L701x Resource DVD (Diagnostic & Drivers)

Kleuren, dessins en beschilderingen
Anodized Aluminum WLAN Backcover L701X

Accidental Damage Support
Geen Accidental Damage-support

Online Backup
DataSafe online back-up van 2 GB (1 jaar)

Levering vóór Kerstmis
Tijdige levering vereist voor Kerstmis (op of voor 23 december)

TV Tuner and Remote Control
TvTuner Not Included

LCD
17.3" HD+ WLED True-Life (1600x900)

DataSafe
Datasafe Local 2.3 Basic

Microsoft-software
Geen productiviteitssoftware geselecteerd

Beveiligingssoftware
McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands

Power Supply
150W AC Adaptor

Operating System Recovery Options
Dvd met hulpbronnen: media met besturingssysteem (MUI) Windows® 7 Home Premium (64-bits)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evdv schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 19:54:
[...]

Wanneer heb jij je bestelling gedaan?
Orderdatum staat op vandaag 12-11. Had em al eerder besteld, maar de betaling moest eerst rond komen omdat ik em op afbetaling koop. Heb em ongeveer een week geleden echt besteld via internet. Ik weet niet of jij je orderbevestiging incl order al hebt gekregen? Het lijkt me aangezien ze de dutch qwerty nie meer kunnen leveren logisch dat ze dat veranderen in een US. Als ze dat niet doen zouden ze alle orders moeten annuleren. Dus met beetje mazzel is die van jou ook wel verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimeClypse

TimeClypse

Microtus Arvalis

Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 20:06:
[...]

rechter alt toets (alt gr = alternative graphics, al staat er meestal alleen 'alt' op), eventueel met shift.
Zal ik dan eens even te hulp schieten, hierbij een foto van mijn dutch keyboard:

Afbeeldingslocatie: http://timeclypse.crewserver.com/keyboardxps15klein2.jpg
Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 20:16:
[...]

Orderdatum staat op vandaag 12-11. Had em al eerder besteld, maar de betaling moest eerst rond komen omdat ik em op afbetaling koop. Heb em ongeveer een week geleden echt besteld via internet. Ik weet niet of jij je orderbevestiging incl order al hebt gekregen? Het lijkt me aangezien ze de dutch qwerty nie meer kunnen leveren logisch dat ze dat veranderen in een US. Als ze dat niet doen zouden ze alle orders moeten annuleren. Dus met beetje mazzel is die van jou ook wel verandert.
Vaag, want ik heb wel degelijk een dutch qwerty

[ Voor 51% gewijzigd door TimeClypse op 12-11-2010 20:31 ]

Paulvogel ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guapper schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 09:42:
Kaap schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 09:48:
Hebben jullie alletwee helemaal gelijk in, daar twijfel ik niet over. In die omstandigheden had ik hetzelfde gedaan.
TimeClypse schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 20:19:
Zal ik dan eens even te hulp schieten, hierbij een foto van mijn dutch keyboard
Ik heb medelijden met je. 'k ben al blij dat het al standaart US QWERTY was toen ik het bestelde.

Overigens, Laptop staat nu op In productie. :)
Nu elke dag bijhouden (nog 3 weken en 6 dagen)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2010 20:36 . Reden: oei erge fout (schizofrenie) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een verwachte leverdatum van 19 november en hij kwam dus gisteren binnen. Het kan dus ook flink sneller gaan als je mazzel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimeClypse

TimeClypse

Microtus Arvalis

Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 20:35:
Ik heb medelijden met je. 'k ben al blij dat het al standaart US QWERTY was toen ik het bestelde.
Inderdaad... wat een ruk layout is dat :D

Paulvogel ©

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.