Hallo iedereen, heb besloten ook maar over te schakelen op een laptop. Deze desktop gaat binnenkort de deur uit en na wat rond hebben gekeken de laatste tijd kwam ik eigenlijk HELEMAAL niks tegen dat me beviel. Totdat ik vandaag op deze XPS modellen werd gewezen (De oude modellen vond ik qua prijs en prestaties niet extreem aantrekkelijk).
Ik zit nu nog in dubio of ik een 17" of een 15" zal nemen.
De schermgrootte maakte me bar weinig uit, wel heeft de hogere resolutie van de 15" duidelijk mijn voorkeur. Het voordeel van de 17" is de prijs en de 445m. Ik speel nog regelmatig games, dat ze op lagere settings moeten vind ik geen enkel probleem, maar ik wil wel gewoon nieuwere games blijven spelen. Na wat vergelijkingen met andere chips lijkt een 435m wel voldoende. Het volgende probleem: Een i5 of een i7? Nu heeft de 'standaard' i7 versie een kloksnelheid van 1,73ghz en ik vraag me af of dit wel voordelen oplevert ten opzichte van een i5 (en de eventuele nadelen zijn? Geen optimus? Hoeveel kortere batterijduur?) (Games zoals Bad Company 2, maar wil bijvoorbeeld een Shogun: Total War 2 in de toekomst ook goed kunnen spelen)
Wat ik nu zo in mijn lijstje heb is: (Dus het enige wat niet standaard, is het scherm)
- N00XL505
- i7 740QM
- 1080p Scherm (is deze trouwens mat?)
- 4gb geheugen
- 500GB 7.200 harde schijf
- GT 435m
Ten eerste, hoe kan ik het beste bestellen? Gewoon naar de Dell site gaan en dan daar invullen wat ik wil en op bestellen klikken, of? (Zijn er dan meer opties?)
Vervolgens komen we bij het hele kortingsbonnen gebeuren aan.
Met de EPP kom ik 20 euro goedkoper uit met precies dezelfde specs.
Nu zag ik dat je weer een code daarvoor nodig hebt (Die ik niet heb), en dat de kortingsbonnen niet meer werken? Het lijkt me dan verstandiger om voor het niet-EPP model te gaan en er een 5% kortingsbon in te gooien? Dan vroeg ik me ook nog af of er tegenwoordig nog een mogelijkheid is, tot het terugkrijgen van het geld door het niet gebruiken van de meegeleverde windows licentie (of iets in die trant).
En verder: MacAffee ga ik sowieso niet gebruiken, dat LoJack heeft ook niet de hoogste prioriteit, is het dan handiger te wachten op volgende week om te kijken of ze dan betere kortingen hebben?
Het is een heel verhaal, maar volgens mij heb ik nu wel ongeveer alle vragen gesteld die ik wilde stellen..
Edit: Toch nog maar even een paar extra vragen. Ik vertrek begin januari naar het buitenland (Waarschijnlijk de 6de) Hoe zit het met de kerstaanbiedingen en dergelijke van Dell? Wanneer komen deze beschikbaar en hoelang is de levertijd dan? Stel ze komen over zo'n twee weken online en ik heb een levertijd ongeveer een maand (Dan is het dus precies kerst), zou het misschien verstandiger zijn om daar op te wachten?
[
Voor 8% gewijzigd door
Adanteh op 11-11-2010 21:14
]