Mazzelaar! Laten we dat in ieder geval maar hopen dat hetzelfde gebeurd bij diegenen van ons die nog aan het wachten zijn op hun geliefde doosje van Dell.Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 20:43:
Ik had een verwachte leverdatum van 19 november en hij kwam dus gisteren binnen. Het kan dus ook flink sneller gaan als je mazzel hebt.
Zie wel wat ik binnen krijg mbt het toetsenbord, laat ze eerst die order van mij maar eens doorzetten van "verwerking van bestelling" naar "werk in uitvoering" maar ben bang dat dit nog wel ff gaat duren gezien de opgelopen vertragingen van afgelopen week bij Dell.
Verwijderd
Wat is dr mis met et dutch qwerty? Ziet er prima uit hoor, enter toets is ook lekker groot.
Verwijderd
@ zit niet onder SHIFT-2Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 21:01:
Wat is dr mis met et dutch qwerty? Ziet er prima uit hoor, enter toets is ook lekker groot.
Hele indeling is omgegooid, m´n dubbele punt, punt komma, @ teken, euro teken, zitten allemaal op een andere plek, om nog maar te zwijgen over de () en de =...Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 21:01:
Paulvogel ©
Ergo... het is dus gewoon een vage layout die je echt nergens ziet... er staat nog een service request uit bij Dell onder het mom van 'verkeerd geleverd'... ben benieuwd of ze bereid zijn een toetsenbord na te sturen in de fatsoenlijke layoutVerwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 21:08:
de plaatsing van [ en ] is echt een hel.,,
Paulvogel ©
hoe kan ik nu mijn status checken?
ik heb geen klantennummer
Verwijderd
Orderbevestiging gegevens gebruiken?angelico66 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 21:25:
hoe kan ik nu mijn status checken?
http://support.euro.dell....l=NL&c=NL&cs=DHS1&s=NLDHS
het is gelukt....
pffff jeetje ben niet erg wakker geloof ik
pffff jeetje ben niet erg wakker geloof ik
[ Voor 68% gewijzigd door angelico66 op 12-11-2010 21:37 ]
kut ik heb ook dutch qwerty.
Mijn bestelling is nog niet geaccepteerd (betaling controle).
Kijken of ik nog kan switchen...
Mijn bestelling is nog niet geaccepteerd (betaling controle).
Kijken of ik nog kan switchen...

Hyundai SX2 N-Line (2024)
Verwijderd
Hoevaak gebruik je dat soort toetsen nou. Ik niet vaak iig en aan die andere plaatsing wen je wel. Ik zie het probleem niet zo.
@timeclipse
Kan je nog meer foto's posten? Ben wel benieuwd hoe ie dr uitziet in een gewone kamer. Niet op van die overbelichte perfecte foto's
@timeclipse
Kan je nog meer foto's posten? Ben wel benieuwd hoe ie dr uitziet in een gewone kamer. Niet op van die overbelichte perfecte foto's
zeker nog nooit een programma in C geprogrammeerd?Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 22:07:
Hoevaak gebruik je dat soort toetsen nou. Ik niet vaak iig en aan die andere plaatsing wen je wel. Ik zie het probleem niet zo.
Bekijk het van deze kant: elke keer als je een ander toetsenbord gebruikt ben je een paar toetsen kwijt, en moet je weer omschakelen. Het is gewoon erg verwarrend om met verschillende layouts te werken.Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 22:07:
@timeclipse
Ik heb me XPS 17 binnen
. God wat een apparaat. Scherm is zoals eerder al werd vermeld op andere sites, super helder. En dat klopt. De foto's die ze op de meeste sites gebruiken zijn totaal niet gelijk aan het echte product. Het is zeker wel een mooie laptop. Natuurlijk geen apple styling. maar ik zou hem echt niet afdoen als een lelijke bagger laptop wat sommige verklaren. Was wel verrast dat hij met een grotere batterij (9 Cell) kwam die uitstak. Op zich niet zo erg. Maar ik ben ook voornamelijk te spreken over het toetsenbord en met name het touchpad. Ik vind de muisknoppen erg fijn werken. Het touchpad zelf reageert ook erg goed en is lekker groot. Helaas vind ik wel de plaatsing van de speakers wat raar. Deze zitten als je de laptop gebruikt precies onder je handpalm.
Ben momenteel CoD Black Ops aan het downloaden voor wat te testen. Binnen kort maar eens kijken voor wat extra RAM voor VMware soepel te laten draaien met meerder sessies.
Als er vragen zijn hoor ik dit graag. Ik zal ze proberen te beantwoorden.
PS: Helaas geen back-light. Er zit geen teken boven de F6 toets waarmee je hem zou kunnen activeren.
Ben momenteel CoD Black Ops aan het downloaden voor wat te testen. Binnen kort maar eens kijken voor wat extra RAM voor VMware soepel te laten draaien met meerder sessies.
PS: Helaas geen back-light. Er zit geen teken boven de F6 toets waarmee je hem zou kunnen activeren.
[ Voor 4% gewijzigd door Gkomega op 12-11-2010 22:21 ]
Verwijderd
Ik heb precies dezelfde ervaring als jij sinds ik em gisteren binnen heb. Erg onder de indruk.Gkomega schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 22:19:
Ik heb me XPS 17 binnen. God wat een apparaat. Scherm is zoals eerder al werd vermeld op andere sites, super helder. En dat klopt. De foto's die ze op de meeste sites gebruiken zijn totaal niet gelijk aan het echte product. Het is zeker wel een mooie laptop. Natuurlijk geen apple styling. maar ik zou hem echt niet afdoen als een lelijke bagger laptop wat sommige verklaren. Was wel verrast dat hij met een grotere batterij (9 Cell) kwam die uitstak. Op zich niet zo erg. Maar ik ben ook voornamelijk te spreken over het toetsenbord en met name het touchpad. Ik vind de muisknoppen erg fijn werken. Het touchpad zelf reageert ook erg goed en is lekker groot. Helaas vind ik wel de plaatsing van de speakers wat raar. Deze zitten als je de laptop gebruikt precies onder je handpalm.
Verder vind ik de plaatsing van de HDD led erg vreemd (achter het scherm???)....hoe verzin je dit.
lol. dat van die led was me niet eens opgevallenVerwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 22:22:
[...]
Ik heb precies dezelfde ervaring als jij sinds ik em gisteren binnen heb. Erg onder de indruk.
Verder vind ik de plaatsing van de HDD led erg vreemd (achter het scherm???)....hoe verzin je dit.
nog nooit een sony gezien?

je mag zelf tellen
en dat noemen ze dan een premium apparaat
opstartsnelheid is vast om te huilen
inderdaad best wel onzin.. kan je hem ook uitzetten? ik heb de pest aan flikkerende lichtjes

je mag zelf tellen

en dat noemen ze dan een premium apparaat
waarschijnlijk voor gebruik als het scherm dicht is, zoals bij een downloadnacht.Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 22:22:
[...]
Ik heb precies dezelfde ervaring als jij sinds ik em gisteren binnen heb. Erg onder de indruk.
inderdaad best wel onzin.. kan je hem ook uitzetten? ik heb de pest aan flikkerende lichtjes
Verwijderd
Ja, ook de Sony Vaio die ik vorige week had stond er vol mee. Echt vreselijk. Bij de DELL valt het heel goed mee inderdaad, maar toch heb ik direct mijn retail WIN 7 Ultimate clean geinstalleerd.Gkomega schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 22:25:
[...]
lol. dat van die led was me niet eens opgevallenmaar nu je het zegt. Wel vaag ja. Agh elke laptop zal wel kleine minpuntjes hebben. Ben ook blij dat Dell niet ontzettend veel Bloatware mee levert. Me zusje heeft gisteren een HP Pavilion DM3 gehaald. En omg... dat ding staat VOL mee bloatware. echt iets van 25 HP programma's 1 voor foto's, 1 voor video, 1 voor multimedia toetsen etc...
juist, maar als ik snachts wat wil downloaden zit ik constant met een flikkerend LEDje, overdag zie je hem toch nauwelijks.
Het zit er in elk geval op, in tegenstelling tot de Studio die geen hdd led had. Je kunt niet alles hebben héVerwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 22:22:
[...]
Verwijderd
Ik schrijf in verschillende talen, maar gewoon Windows overriden lijkt me een beetje vaag; althans in de talen waar ik in schrijf.Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 22:14:
zeker nog nooit een programma in C geprogrammeerd?
Zou je niet liever dat programma schrijven, en een US Qwerty matje los aanschaffen om het vervolgens op je laptop te monteren? Is dit niet mogelijk? (Ik tweak nooit laptops, wel desktops dus heb niet zo veel ervaring)
who needs dual shock hdd leds?guapper schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 23:00:
[...]
Het zit er in elk geval op, in tegenstelling tot de Studio die geen hdd led had. Je kunt niet alles hebben hé
het plaatje daarvan kan ik nergens vinden
je kan het toetsenbord er gewoon uithalen en vervangen door een blacklit versie, de toetsenborden zijn echter nog niet op voorraad bij ebay en de diverse toko'sVerwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 23:04:
[...]
Ik schrijf in verschillende talen, maar gewoon Windows overriden lijkt me een beetje vaag; althans in de talen waar ik in schrijf.
Zou je niet liever dat programma schrijven, en een US Qwerty matje los aanschaffen om het vervolgens op je laptop te monteren? Is dit niet mogelijk? (Ik tweak nooit laptops, wel desktops dus heb niet zo veel ervaring)
een fluitje van een cent, in mijn studio 15 pronkt ook een backlit toetsenbord. (€18)
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2010 23:10 ]
Verwijderd
Ooh, ik zou het zo doen als ik zou zien of het het echt waard is. Kun je een foto posten in het donker en licht met blacklit aan? 
Kun je me ook meteen vertellen waarvandaan je het hebt aangeschaft, zodat ik ook één kan aanschaffen als het me echt te awesome lijkt? Geen idee waarop ik trouwens zou moeten zoeken, ik ben een ramp als het gaat om goede trefwoorden bij specifieke dingen. Ebay geeft me trouwens 0 resultaten.
Thanks
Kun je me ook meteen vertellen waarvandaan je het hebt aangeschaft, zodat ik ook één kan aanschaffen als het me echt te awesome lijkt? Geen idee waarop ik trouwens zou moeten zoeken, ik ben een ramp als het gaat om goede trefwoorden bij specifieke dingen. Ebay geeft me trouwens 0 resultaten.
Thanks
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2010 23:28 ]
Verwijderd
Ik kan het niet meer aan, het is "backlit" en niet "blacklit". Als in achtergrondverlichting...
(Or is it? 'k Begin nu zelf te twijfelen
)
Anyway, mijn XPS15 heeft er de voorbije 2 dagen een reisje China - Zuid-Korea - Kazachstan - Polen - Duitsland op zitten. Hopelijk kan ik hem maandag in ontvangst nemen
.
(Or is it? 'k Begin nu zelf te twijfelen

Anyway, mijn XPS15 heeft er de voorbije 2 dagen een reisje China - Zuid-Korea - Kazachstan - Polen - Duitsland op zitten. Hopelijk kan ik hem maandag in ontvangst nemen
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2010 23:53 ]
Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 23:27:
Ooh, ik zou het zo doen als ik zou zien of het het echt waard is. Kun je een foto posten in het donker en licht met blacklit aan?
foto van google
ik zeg:Kun je me ook meteen vertellen waarvandaan je het hebt aangeschaft, zodat ik ook één kan aanschaffen als het me echt te awesome lijkt? Geen idee waarop ik trouwens zou moeten zoeken, ik ben een ramp als het gaat om goede trefwoorden bij specifieke dingen. Ebay geeft me trouwens 0 resultaten.
afwachten dus.Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 23:09:
je kan het toetsenbord er gewoon uithalen en vervangen door een blacklit versie, de toetsenborden zijn echter nog niet op voorraad bij ebay en de diverse toko's
een studio 15 toetsenbord passt er theoretisch in, maar volgend mij is de kleur iets anders (pikzwart).
Verwijderd
Ziet er wel heel aantrekkelijk uit voor een laptop. Zal ik ook maar moeten doen als het op eBay staat. Wat kan er nou eenmaal mis gaan met €30,- en een makkelijk klusje?Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 23:33:
[...]
een studio 15 toetsenbord past er theoretisch in, maar volgend mij is de kleur iets anders (pikzwart).
Ik zal blijven kijken tot het er is
Oeps, leesfoutje denk ik, dat van jouw klinkt het meest logische als je het mij vraagtVerwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 23:32:
Ik kan het niet meer aan, het is "backlit" en niet "blacklit". Als in achtergrondverlichting...

de handleidingen staan op dell.nl:Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 23:56:
[...]
Ziet er wel heel aantrekkelijk uit voor een laptop. Zal ik ook maar moeten doen als het op eBay staat. Wat kan er nou eenmaal mis gaan met €30,- en een makkelijk klusje?
http://support.euro.dell....xpsL501X/en//sm/index.htm
een fluitje van een cent, de studio 15 zit echt onmogelijk in elkaar (klemmetjes in plaats van schroefjes... hoe verzinnen ze het

Ik gà ook zeker te weten dat backlit Tobo aanschaffen wanneer het verkrijgbaar is.
Overigens de reis die m'n laptop tot nu toe vanaf donderdag heeft afgelegd:
Fabriek (China) > Shanghai (China) > Keulen (Duitsland) > Shanghai (China) > Incheon (Korea) > Keulen (Duitsland) > Warschau (Polen)
Echt werkelijkwaar achterlijk, had um al lang in huis kunnen hebben! Haha.
Fabriek (China) > Shanghai (China) > Keulen (Duitsland) > Shanghai (China) > Incheon (Korea) > Keulen (Duitsland) > Warschau (Polen)
Verwijderd
In ieder geval ingewikkelder dan een normale desktop, zal maar eens voorzichtig aandoen en even goed nakijken of ik het wel goed doe als ik dit bij mijn laptop ga doen.. Bedankt voor de hulpbronnenVerwijderd schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 00:01:
de handleidingen staan op dell.nl:
http://support.euro.dell....xpsL501X/en//sm/index.htm
een fluitje van een cent, de studio 15 zit echt onmogelijk in elkaar (klemmetjes in plaats van schroefjes... hoe verzinnen ze het)
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2010 00:13 ]
Verwijderd
Je leest verkeerd geloof ik. In Keulen is er gewoon administratief werk gebeurdMajesty schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 00:10:
Ik gà ook zeker te weten dat backlit Tobo aanschaffen wanneer het verkrijgbaar is.
KOELN (COLOGNE), DE 12/11/2010 6:33 PAKKETGEGEVENS VERWERKT DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. WACHTEN OP VRIJGAVE / VRIJGEGEVEN DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. NU IN-TRANSIT VOOR AFLEVERING
KOELN (COLOGNE), DE 11/11/2010 17:45 PAKKETGEGEVENS VERWERKT DOOR IN-/UITKLARINGSINSTANTIE. WACHTEN OP VRIJGAVE
Ik betwijfel of het überhaupt mogelijk is om in zo'n korte tijdspanne een paar keer de halve wereld af te vliegen.
Verwijderd
Ondertussen gewoon dikke reiskosten laten betalen terwijl alles in holland gebeurd, haha, zou wel lachertje zijnVerwijderd schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 00:14:
Ik betwijfel of het überhaupt mogelijk is om in zo'n korte tijdspanne een paar keer de halve wereld af te vliegen.
Als iemand aan zo'n tobo weet te komen, laat het mij weten. Desnoods need even contact met me op en bestel er 1tje extra.
Krijg mijn XPS 15 nog steeds 25 november binnen, staat nu op werk in uitvoering. Hopelijk gaat nu alles goed met de Intel 6200 kaart en wordt hij gewoon zo geleverd.
Krijg mijn XPS 15 nog steeds 25 november binnen, staat nu op werk in uitvoering. Hopelijk gaat nu alles goed met de Intel 6200 kaart en wordt hij gewoon zo geleverd.
Kun je hier eens een foto van maken?Gkomega schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 22:19:
Was wel verrast dat hij met een grotere batterij (9 Cell) kwam die uitstak.
zou wel meer pics van de 17 willen zien
ben heel nenieuwd wat die videokaart aan kan
ben heel nenieuwd wat die videokaart aan kan
filmpje mag ook
er is echt geen review nog te bekennen.
meestal is er op youtube wel wat te vinden, maar niks hoor.
Verwijderd
Nemen jullie allemaal 1 jaar garantie of is het beter toch bij te betalen voor extra garantie? Want geen ervaring met laptops van Dell.
Eigenlijk enkel als het moederbord, processor of scherm kapot is heb je garantie nodig voor de rest kan je dat allemaal zelf denk ik.
Eigenlijk enkel als het moederbord, processor of scherm kapot is heb je garantie nodig voor de rest kan je dat allemaal zelf denk ik.
hangt van de prijs af, €95 voor 4 jaar in-home garantie is echt een koopje, als je dat niet doet ben je gek.
bij apple betaal je het dubbele voor 1! jaar, en dan moet je hem nog opsturen ook.
bij apple betaal je het dubbele voor 1! jaar, en dan moet je hem nog opsturen ook.
Verwijderd
Ja maar das weer enkel voor die epp anders is het 189,99 euro extra.
Heb even een bestelling verder aangevuld via dat epp verhaal en eigenlijk wordt er niets gevraagd hiervoor. Misschien na de knop bestelling plaatsen?
Heb even een bestelling verder aangevuld via dat epp verhaal en eigenlijk wordt er niets gevraagd hiervoor. Misschien na de knop bestelling plaatsen?
Verwijderd
tja durf niet zo goed om gewoon te proberen; Als ze er achteraf problemen van ga maken weet ik niet wat dan te doen hé.
Snap niet goed dat er geen controle zou opzitten...
Verwijderd
Misschien controleren ze pas goed bij reparatie? Dan zou je wel flink in de stront zijn getrapt.
Is het iemand ook al telefonisch gelukt om een 435m i.c.m. i5 processor te bestellen? En hoe zit het als je bijvoorbeeld een optie wilt, die je alleen telefonisch kan kiezen, maar je wilt tevens gebruik maken van een kortingsbon, of de in dit topic eerder genoemde EPP methode?
ik heb via epp een laptop besteld (dell belgie) enVerwijderd schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 14:14:
tja durf niet zo goed om gewoon te proberen; Als ze er achteraf problemen van ga maken weet ik niet wat dan te doen hé.
zonder problemen een bevestiging gekregen
voor den 26ste zou ik hem hebben
Je had gelijk inderdaad, had verkeerd gelezen! De "echte" route was van Shanghai > Incheon (Korea) > Warschau (Polen) > Keulen en nu onderweg naar Nederland, krijg um maandag binnen.Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 00:14:
[...]
Je leest verkeerd geloof ik. In Keulen is er gewoon administratief werk gebeurd.
Ik zat er eigenlijk aan te denken om in de toekomst ook een backlight toetsenbord in te bouwen (Ga toch maar voor de 15" versie), en als het mogelijk is ook een extra HDD in mijn DVD drive-slot in te bouwen. (De laatste DVD die deze desktop in ging, was de Windows installatie CD, en dat werkt net zo goed via USB). Vervalt alleen dan niet de garantie meteen? Dat is mijn probleem altijd geweest met de meeste garanties, je hoeft maar het kleinste te veranderen en je kan al fluiten naar je garantie...Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 13:34:
hangt van de prijs af, €95 voor 4 jaar in-home garantie is echt een koopje, als je dat niet doet ben je gek.
En kan iemand alsjeblieft een foto maken van een 9cell? Vraag me toch wel af hoeveel deze nou precies uitsteekt. De 15" i7 + 435m heeft standaard ook een 6cell en vraag me toch af of dit wel genoeg gaat zijn. (Maarja, ik kan later altijd nog een losse 9cell bijstellen? Of gaat het dan om schandalige prijzen)
Verwijderd
Hoe zit het met beeldschermen. Kan je in de 17' ook een 1080p beeldscherm van een ander type laptop dr in doen, van een andere Dell laptop of desnoods een ander merk of moet het een speciaal op de laptop afgestemt beeldscherm zijn?
@ Adante, volgens mij is dat al eerder aan bod gekomen in dit topic, schijnt inderdaad schandalig duur te zijn om ze los te bestellen.
@ Leeuwarden122, rommelen met beeldschermen vervangen lijkt me toch niet iets wat je moet gaan overwegen.
@ Leeuwarden122, rommelen met beeldschermen vervangen lijkt me toch niet iets wat je moet gaan overwegen.
idem... koop dan deze:
pricewatch: HP Elitebook 8740w (WD938ET)
als je zoveel waarde hecht aan een hoge resolutie op een 17-er
Verwijderd
Oei, word nog lastig zo'n los backlit toetsenbordje te bemachtigen nu iedereen er eentje wil!
Achja, ik doe eerst wel gewoon een 6cell. Met iets kortere battMajesty schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 17:44:
@ Adante, volgens mij is dat al eerder aan bod gekomen in dit topic, schijnt inderdaad schandalig duur te zijn om ze los te bestellen.
erijduur kan ik wel leven. En op plekken waar ik langere tijd mijn computer gebruik, is toch vaak wel een stopcontact aanwezig.
Verzendkosten anyone? Die dingen zullen wel uit de US moeten komen lijkt me zo...Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 18:02:
Oei, word nog lastig zo'n los backlit toetsenbordje te bemachtigen nu iedereen er eentje wil!
Verwijderd
Maar word dat nooit gedaan dan? Moet toch wel mogelijk zijn zoiets?Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 17:48:
idem... koop dan deze:
ja, maar dat verkoopt slecht blijbaar... hoge resolutie panelen zijn gewoon niet in trek bij de massa.
bij de tweakers ligt dat wel anders, hier neemt iedereen het hi-res scherm op de 15", ook al betaal je daar €200 voor
zie ook: [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen, een lijst met de (weinige) kandidaten
bij de tweakers ligt dat wel anders, hier neemt iedereen het hi-res scherm op de 15", ook al betaal je daar €200 voor
zie ook: [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen, een lijst met de (weinige) kandidaten
Majesty, heb je hem al binnen? Hoe heb jij jouw configuratie besteld? Wat moest jij betalen voor jouw systeem en wat was de meerprijs voor de 435?Majesty schreef op donderdag 11 november 2010 @ 20:40:
Krijg um ook morgen en anders zaterdag binnen, denk ik.
Hij ligt nu in Keulen.
Dus als je zegt waarvan je foto's / filmpje of iets anders wilt.. Zeg het maar, maak het allemaal.
Mijn configuratie:
Display : 15.6in FHD TLF LCD L501X
Memory : 4096MB (2x2048) 1333MHz DDR3 Dual Channel
Hard Drive : 500GB Serial ATA (7200RPM)
Optical Drive : 8x DVD+/-RW Optical Drive
Power Supply : XPS 130W AC Adapter
Battery : Primary 6-cell 56W/HR LI-ION
Graphics : NVIDIA GeForce GT 435M 2GB graphics
Wireless : European Intel Centrino Wireless-N 1000
Keyboard : Internal US/International Qwerty Keyboard
Waarschijnlijk zie ik het over het hoofd, maar ik kan deze optie niet vinden.Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 13:34:
[ Voor 81% gewijzigd door Yuco op 14-11-2010 09:08 ]
Verwijderd
Die kan je alleen vinden als je 1 van de 'populaire laptopdeals' kiest van Dell.nl/epp. Maakt gelukkig verder niet uit, want ook hier kan je een XPS 15 kiezen en configureren naar keuze.Yuco schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 21:45:
[...]
Waarschijnlijk zie ik het over het hoofd, maar ik kan deze optie niet vinden.
Dan zoek jij niet goed:angelico66 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 11:46:
filmpje mag ook
http://www.youtube.com/watch?v=zAeoTC9COh4
http://www.youtube.com/wa...kpJ7lrpuo&feature=related
Final Fantasy XIV Benchmark HD - Dell XPS 15 (L501X)
http://www.youtube.com/watch?v=FLVqI0nrHJc
heeft er iemand misschien zelf al geheugen toegevoegd of een SSD schijf gestoken in de nieuwe XPS? Wat zijn jullie ervaringen hier dan mee?
http://www.notebookcheck.net/Dell-XPS-1710X.39568.0.html
moet er wel bij zeggen dat haast elke laptop als goed word neergezet op die site.
en niet beter.
moet er wel bij zeggen dat haast elke laptop als goed word neergezet op die site.
en niet beter.
[ Voor 47% gewijzigd door angelico66 op 14-11-2010 11:06 ]
Verwijderd
Goedemorgen,
Ik heb de xps 15 een aantal dagen tot tevredenheid in mijn bezit.
Nu weet ik niet of ik nu een klein probleempje heb of niet. Hij is nu 24 updates aan het installeren. Alleen is hij nu al een aantal uren bezig met update 17. Heeft iemand dat ook al gehad? Wat zou ik kunnen doen om de update te omzeilen?
Bernhard
Ik heb de xps 15 een aantal dagen tot tevredenheid in mijn bezit.
Nu weet ik niet of ik nu een klein probleempje heb of niet. Hij is nu 24 updates aan het installeren. Alleen is hij nu al een aantal uren bezig met update 17. Heeft iemand dat ook al gehad? Wat zou ik kunnen doen om de update te omzeilen?
Bernhard
Pff sorry. Zwaar irritant want ik denk elke keer dat hier alleen de XPS 15 wordt besproken.angelico66 schreef op zondag 14 november 2010 @ 09:45:
ik had het over de xps 17
Kunnen we er geen algemeen XPS 14, 15 en 17 topic van maken?
Staat ook in dat artikel zelf aangegeven he, dat laptops nooit onder de 60% komen, eigenlijk altijd wel redelijk zijn maar dat je aan dat cijfer geen echte waarde kan hangen daar de eisen en toepassing van ieder persoon anders zijn en daarmee daalt of stijgt het cijfer voor ieder individu.angelico66 schreef op zondag 14 november 2010 @ 11:03:
http://www.notebookcheck.net/Dell-XPS-1710X.39568.0.html
en niet beter.
Notebookcheck is verder een geniale site IMHO. Met name snelle globale hardwarecomponent informatie en zaken vergelijken.
Verwijderd
mooie laptop de xps 15.mooi uiterlijk en volgens de dell chat ook nog overclockbaar. 
screenshotje van verschillende bios mogelijkheden zou puik zijn
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2010 12:52 ]
dat is inderdaad de bedoeling, maar die ga ik niet maken.Beta schreef op zondag 14 november 2010 @ 12:17:
[...]
Pff sorry. Zwaar irritant want ik denk elke keer dat hier alleen de XPS 15 wordt besproken.
Kunnen we er geen algemeen XPS 14, 15 en 17 topic van maken?
ik ben niet zo'n fan van de 17" bakbeesten.
min of meer, de score van de videokaarten kloppen zo goed als nooit, aangezien de verschillende clocks en resoluties door elkaar worden getest..Kaap schreef op zondag 14 november 2010 @ 12:29:
Notebookcheck is verder een geniale site IMHO. Met name snelle globale hardwarecomponent informatie en zaken vergelijken.
de rating is ook zo vaag, als het gemiddelde 90% is, hoe laag moet je dan scoren om echt een slechte notebook te zijn? geef dan geen score.
Nee, hij komt morgen. Ik ga meteen foto's maken als daar vraag naar is, nog voorkeuren?Yuco schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 21:45:
[...]
Majesty, heb je hem al binnen? Hoe heb jij jouw configuratie besteld? Wat moest jij betalen voor jouw systeem en wat was de meerprijs voor de 435?
[...]
En ik heb um 28 oktober samengesteld en gekozen voor bankoverschrijving (toen had ik dus nog 10 dagen speling om te betalen / annuleren, om reviews af te wachten). De aanbieding was erg scherp toen.. Ik had deze configuratie voor 1015,55 euro, inclusief verzendkosten:
ik veronderstel dan dat we gerust de gt420 kunnen overclocken naar een gt435?Verwijderd schreef op zondag 14 november 2010 @ 12:45:
mooie laptop de xps 15.mooi uiterlijk en volgens de dell chat ook nog overclockbaar.
Verwijderd
Sterk en ze hebben verder geen vragen gesteld hierover? Werkt je voor een bedrijf dat meedoet aan het epp programma voor Dell?GotG schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 15:09:
[...]
ik heb via epp een laptop besteld (dell belgie) en
zonder problemen een bevestiging gekregen
voor den 26ste zou ik hem hebben
Beetje vreemd, jij bent goedkoper uit dan mijn config(40 euro) terwijl je dezelfde setup hebt(je zegt alleen niks over je CPU). Behalve dat ik dan 9-cell heb. EPP korting gebruikt?Majesty schreef op zondag 14 november 2010 @ 13:28:
[...]
Nee, hij komt morgen. Ik ga meteen foto's maken als daar vraag naar is, nog voorkeuren?
En ik heb um 28 oktober samengesteld en gekozen voor bankoverschrijving (toen had ik dus nog 10 dagen speling om te betalen / annuleren, om reviews af te wachten). De aanbieding was erg scherp toen.. Ik had deze configuratie voor 1015,55 euro, inclusief verzendkosten:
Wat mij ook opvalt is dat ik bij m'n 9-cell batterij een 90W AC Adapter krijg, en jij 130W?
yep, er zijn al mensen met een xps 14 die dat hebben gedaan.GotG schreef op zondag 14 november 2010 @ 13:49:
[...]
ik veronderstel dan dat we gerust de gt420 kunnen overclocken naar een gt435?
heb gewoon als consument aangekocht, ging allemaal zonder problemenVerwijderd schreef op zondag 14 november 2010 @ 13:57:
[...]
Sterk en ze hebben verder geen vragen gesteld hierover? Werkt je voor een bedrijf dat meedoet aan het epp programma voor Dell?
vraag mij dan af of dit veel extra warmte/verbruik oplevertVerwijderd schreef op zondag 14 november 2010 @ 14:28:
[...]
yep, er zijn al mensen met een xps 14 die dat hebben gedaan.
[ Voor 27% gewijzigd door GotG op 14-11-2010 14:43 ]
Ik krijg bij mijn 505 (zie mijn sig) ook een 130W... En 9cell battery.Remzz schreef op zondag 14 november 2010 @ 14:04:
[...]
Beetje vreemd, jij bent goedkoper uit dan mijn config(40 euro) terwijl je dezelfde setup hebt(je zegt alleen niks over je CPU). Behalve dat ik dan 9-cell heb. EPP korting gebruikt?
Wat mij ook opvalt is dat ik bij m'n 9-cell batterij een 90W AC Adapter krijg, en jij 130W?
9 cel batterij als upgrade toch? niet standaard.

zie adapter, je krijgt een grotere als je voor een 'zwaardere' config kiest.

zie adapter, je krijgt een grotere als je voor een 'zwaardere' config kiest.
Sorry, dit is het lijstje:Remzz schreef op zondag 14 november 2010 @ 14:04:
[...]
Beetje vreemd, jij bent goedkoper uit dan mijn config(40 euro) terwijl je dezelfde setup hebt(je zegt alleen niks over je CPU). Behalve dat ik dan 9-cell heb. EPP korting gebruikt?
CPU: Intel® Core™ i7 740QM (1.73 Ghz, 6MB, 4C)
Zoals ik al zei, ik heb um nog in de eerste week besteld. Toen waren de kortingen nog veel hoger dan ze nu zijn. Je krijgt waarschijnlijk een 90W omdat jij voor een i5 hebt gekozen?
Overigens zijn er ook al een aantal mensen die hun 435M GT overgeclockt hebben, gaat ook uitstekend.
[ Voor 3% gewijzigd door Majesty op 14-11-2010 16:05 ]
450-16092 Power Supply : XPS 90W AC Adapter 1 SBeta schreef op zondag 14 november 2010 @ 14:42:
[...]
Ik krijg bij mijn 505 (zie mijn sig) ook een 130W... En 9cell battery.
451-11543 Battery : Primary 9-cell 90W/HR LI-ION 1 S
Bij de 504 krijg je die dus niet.
Hopelijk maakt het niet veel verschil aangezien de batterij ook 90W is.
@dorri
Ik zou zelf voor de 6200 gaan, schijnt beter te zijn bij slecht bereik en door de 2x2 kan hij meer bandwidth aan.
Alleen er gaat een gerucht rond dat deze dan weer niet icm de XPS 15 te bestellen zou zijn. Mijne is besteld, en staat nu op werk in uitvoering. Zodra hij op verzonden staat kan ik veilig zeggen dat er niks aan de hand is.
Overigens heeft Dell inmiddels foto's op hun site geplaatst die laten zien hoe de 9-cells batterij eruit ziet:

ben ik blij dat ik de 6 cell genomen hebMajesty schreef op zondag 14 november 2010 @ 16:10:
Overigens heeft Dell inmiddels foto's op hun site geplaatst die laten zien hoe de 9-cells batterij eruit ziet:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ben ook aan het kijken naar de XPS serie. Mijn voorkeur gaat uit naar de XPS17 en een aantal dingen zijn mij nog niet duidelijk.
Ik zit na wat gelezen hier en daar nog de twijfelen over de volgende 2 opties:
- i5-560M i.c.m. 1GB 435M GT
- i7 740QM i.c.m. 3GB 445M GT
Ik lees dat de 560M eigenlijk niet veel onder doet voor de 740QM. Maar hoe zit dat met de videokaarten?
Ik maak gebruik van AutoCAD (geen 3D) en ik game zo af en toe.
Wat zou de beste keuze zijn?
Ik zit na wat gelezen hier en daar nog de twijfelen over de volgende 2 opties:
- i5-560M i.c.m. 1GB 435M GT
- i7 740QM i.c.m. 3GB 445M GT
Ik lees dat de 560M eigenlijk niet veel onder doet voor de 740QM. Maar hoe zit dat met de videokaarten?
Ik maak gebruik van AutoCAD (geen 3D) en ik game zo af en toe.
Wat zou de beste keuze zijn?
de GT445m is een stuk sneller, ga uit van ongeveer 20 a 30%
de cpu's, maakt niet zoveel uit, in het ideale gevl (8 threads, perfete scaling) i de i7 15% sneller, wat in de praktijk neerkomt op 5%.
het grootste minpunt van de i7 is de batterijduur, maar ik geloof dat de i7 config standaard met 9-cel komt? dan maakt dat ook niet zoveel uit.
de cpu's, maakt niet zoveel uit, in het ideale gevl (8 threads, perfete scaling) i de i7 15% sneller, wat in de praktijk neerkomt op 5%.
het grootste minpunt van de i7 is de batterijduur, maar ik geloof dat de i7 config standaard met 9-cel komt? dan maakt dat ook niet zoveel uit.
Misschien wel leuk om te weten, hier een antwoord op de vraag "New XPS bloatware - need for a fresh OS reinstall or simple uninstall?"
"It's not too bad, I've seen far worse (Sony notebooks a couple of years back...). Mostly standard Dell stuff, not much real 'crapware', other than the McAfee trial. Everything I didn't want seemed to uninstall with no hassle.
There's a 14Gb recovery partition. Some people may want to reclaim that bit of disk space. I decided that it wasn't worth the hassle for now, as there was no other immediate need for a format+clean install."
Bron: http://forum.notebookrevi...all-simple-uninstall.html
"It's not too bad, I've seen far worse (Sony notebooks a couple of years back...). Mostly standard Dell stuff, not much real 'crapware', other than the McAfee trial. Everything I didn't want seemed to uninstall with no hassle.
There's a 14Gb recovery partition. Some people may want to reclaim that bit of disk space. I decided that it wasn't worth the hassle for now, as there was no other immediate need for a format+clean install."
Bron: http://forum.notebookrevi...all-simple-uninstall.html
Ik heb een legale Win 7 Ultimate 64. Die zal er toch echt op moeten. Hoop alleen dat de drivers beetje goed te vinden zijn.
ja hoor, de drivers zijn te vinden op dell.nl, het meeste word al meteen herkend (behalve de sdkaart lezer en de videokaart driver suite.)
Drivers zijn bij Dell meestal niet het grootste probleemKaap schreef op zondag 14 november 2010 @ 16:51:
Ik heb een legale Win 7 Ultimate 64. Die zal er toch echt op moeten. Hoop alleen dat de drivers beetje goed te vinden zijn.
Verwijderd
Oei, blij dat ik 6 cell heb genomen.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2010 20:05 ]
Verwijderd
Op de schoot zal die wel niet zo lekker liggen, maar door de schuine hoek kan het typen makkelijker worden en het is ook beter voor de luchtcirculatie. Zitten voor en nadelen aan.
Het is dan ook niet de bedoeling om een 'laptop' direct op schoot te nemen, in tegenstelling tot wat de naam doet denken. Precies vanwege die luchtcirculatie. Daarvoor heb je van die kussens met een plank erop.Verwijderd schreef op zondag 14 november 2010 @ 20:21:
Op de schoot zal die wel niet zo lekker liggen, maar door de schuine hoek kan het typen makkelijker worden en het is ook beter voor de luchtcirculatie. Zitten voor en nadelen aan.
ik gebruik mn laptop vaker op de bank dan achter het bureau
werkt prima.
je moet hem alleen niet direct op een deken dumpen, dat is vragen om (overhittings)problemen
je moet hem alleen niet direct op een deken dumpen, dat is vragen om (overhittings)problemen
Verwijderd
Ik ook, bij mij staat ie altijd op de leuning. Zijn dr speciale kussens met plankjes voor? Heb je foto?
Nope, geen foto's.Verwijderd schreef op zondag 14 november 2010 @ 22:06:
Ik ook, bij mij staat ie altijd op de leuning. Zijn dr speciale kussens met plankjes voor? Heb je foto?
But trust me: they're out there!
guapper schreef op zondag 14 november 2010 @ 22:21:
[...]
Nope, geen foto's.
But trust me: they're out there!

zoiets dus.
OT: ik ga de mijne vooral op tafel gebruiken en hij zal bijna nooit verplaats worden, maar dankzij de 9cell hoop ik een lange tijd zonder draad te kunnen werken.
wat heb je aan die plankjes.. 15w aan warmte, is dat nu zo erg?
op schoot blijft hij zelfs koeler:

(1e helft: op tafel, 2e helft op de bank, laptop: mijn studio 1555 (specs zie sig))
je moet er niet mee gaan gamen nee... maar dat werkt toch voor geen meter zonder muis.
op schoot blijft hij zelfs koeler:

(1e helft: op tafel, 2e helft op de bank, laptop: mijn studio 1555 (specs zie sig))
je moet er niet mee gaan gamen nee... maar dat werkt toch voor geen meter zonder muis.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2010 23:54 ]
Verwijderd
Bijzonder, zal wel door het weerkaatsende vlakke oppervlak van de tafel zijn neem ik aan.
Eindelijk een waardig opvolger van de xps 1530. Deze werd eerst vervangen door de studio 15. Hoewel het in processor kracht vooruitgang, was de grafische power hetzelfde gebleven.
Dit topic is gesloten.