[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste
Acties:
  • 81.154 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 00:49:
Bijzonder, zal wel door het weerkaatsende vlakke oppervlak van de tafel zijn neem ik aan.
nee, op schoot zit de lucht inlet vrij (ik zit er meestal niet met mijn been tegenaan), op tafel moet alle lucht door een kiertje ter hoogte van de voetjes.
de fan staat trouwens uit, in het plaatje kan je goed zien wanneer hij wel aangaat.
karakedi schreef op maandag 15 november 2010 @ 00:57:
Eindelijk een waardig opvolger van de xps 1530. Deze werd eerst vervangen door de studio 15. Hoewel het in processor kracht vooruitgang, was de grafische power hetzelfde gebleven.
de studio 15 is ook een stuk minder stevig & premium apparaat dan de goede oude xps. De focus van de studio lijn lag meer op het design dan stevigheid van de constructie.
niet dat hij uit elkaar valt :P maar de xps is toch duidelijk beter gebouwd.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2010 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 01:01:
nee, op schoot zit de lucht inlet vrij (ik zit er meestal niet met mijn been tegenaan), op tafel moet alle lucht door een kiertje ter hoogte van de voetjes.
de fan staat trouwens uit, in het plaatje kan je goed zien wanneer hij wel aangaat.
Ah, vandaar. Had ik geen idee van dat dat echt zo verschild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Normaal gesproken zitten je benen er wel tegenaan, bij mij iig wel als ik het doe.

Another question, je kan de laptop op een 3D ready tv aansluiten om 3D af te spelen, dat betekent dan ook dat je de laptop aan kan sluiten op een 3D ready Beamer of niet soms? Dat zou wel verdomde handig zijn. Die wil ik in de toekomst gaan aanschaffen, dingen zijn niet eens zo'n duur voor een redelijke 720p beamer betaal je ong 500euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De XPS 15 van mij wordt morgen of overmorgen weer opghaald. Hij blijft nog steeds hangen in update 17. In de veilige modus wil hij ook niet.

Ik heb een een 9 cell. Doordat hij wat schuin staat werkt dat heel prettig. Net zoals bij een los toetsenbord die zijn pootjes uit heeft staan. De toetsen "slaan" ook lekker aan. Het nederlandse toetsenbord is helemaal niet irritant, kwestie van gewenning.

Het beeld is fantastisch met de 1080p. Zeker in vergelijking met de oude Inspirion. Ik vind de laptop qua bouw degelijk. De delen voelen niet breekbaar aan. Lekker stevig. Ik hoef de laptop ook nergens mee naar toe te nemen, hij blijft gewoon thuis. In de rugzak 3 kilo meenemen valt ook nog wel mee. Persoonlijk vind ik de laptop vrij stil, ook als de fan aan staat valt het me zeker niet tegen. Het is ook maar net wat je gewend bent. De oude Inspirion blies na 1 minuut al stoom.

Voor de rest kan ik nog weinig erover zeggen omdat ik nog maar een paar uurtjes er achter heb gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 09:45:
De XPS 15 van mij wordt morgen of overmorgen weer opghaald. Hij blijft nog steeds hangen in update 17. In de veilige modus wil hij ook niet.
Hmmm ik ken je IT software kennis niet, maar valt dit niet zelf op te lossen? Update overslaan en los installeren?

[ Voor 53% gewijzigd door Beta op 15-11-2010 09:56 ]

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Voor de mensen die blij zijn met pootjes van een toetsenbord of het uitsteeksel van de 9 cell batterij: dit is slecht voor je handen/polsen. Je moet hierdoor een extra hoek maken met je pols waardoor de kans op rsi flink groter is. Die houding is onnatuurlijk waardoor er het een en ander kan gaan schuren of knellen. Als dit gebeurt ben je er wel even zoet mee...

Ik heb overigens dit weekend nog zo'n kussen/tafeltje gehaald bij de Marskramer voor m'n vriendin. Ze worden misschien aangeboden als kussentjes voor ontbijt op bed of zo, maar ze zijn minstens zo bruikbaar als 'onderzetter' voor je notebook. Kost maar een paar euro ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimeClypse
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-03-2024

TimeClypse

Microtus Arvalis

IntToStr schreef op maandag 15 november 2010 @ 09:58:
Voor de mensen die blij zijn met pootjes van een toetsenbord of het uitsteeksel van de 9 cell batterij: dit is slecht voor je handen/polsen. Je moet hierdoor een extra hoek maken met je pols waardoor de kans op rsi flink groter is. Die houding is onnatuurlijk waardoor er het een en ander kan gaan schuren of knellen. Als dit gebeurt ben je er wel even zoet mee...

Ik heb overigens dit weekend nog zo'n kussen/tafeltje gehaald bij de Marskramer voor m'n vriendin. Ze worden misschien aangeboden als kussentjes voor ontbijt op bed of zo, maar ze zijn minstens zo bruikbaar als 'onderzetter' voor je notebook. Kost maar een paar euro ook.
Ik vind zo'n laptopkussen er (in jouw bewoording) minstens net zo on-ergonomisch uitzien als die 9-cell-batterij.

Volgens mij maakt dat kussentje een nog grotere hoek dan die 9-cell. Ik heb ook die 9-cell en het valt reuze mee met het uitsteken. Zal vanavond wel een paar foto's posten als ik er aan denk.

Paulvogel ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

IntToStr schreef op maandag 15 november 2010 @ 09:58:
Met name de kans op afknelling moet je hier even benadrukken. Bij elk gebruik van een toetsenbord of een handeling waarbij je polsen voor langere tijd in de zelfde houding zijn is er een grotere kans op RSI.

Belangrijk is om af en toe even je polsen te bewegen, loop een stukje enzovoort. Ik heb mijn polsen nooit langer dan 10 minuten in dezelfde houding.

Of werken met een toetsbord dat in een hoek staat het RSI proces versnelt: geen idee. ;)

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-08 18:31
komen er nog foto,s?
beetje on topic blijven svp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pachacuti schreef op zondag 14 november 2010 @ 10:37:
heeft er iemand misschien zelf al geheugen toegevoegd of een SSD schijf gestoken in de nieuwe XPS? Wat zijn jullie ervaringen hier dan mee?
Ik heb een OCZ Vertex 128GB in mijn XPS 17 gebouwd. Dit werkt super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 11:15:
[...]

Ik heb een OCZ Vertex 128GB in mijn XPS 17 gebouwd. Dit werkt super!
Wat is nou het voordeel daar precies van? Alles start sneller op toch, hoeveel sneller precies? Opstarten van de laptop, programma's en spellen gaat het toch om? Hoeveel kost dat ding van jou nu eigelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:00
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 12:20:
[...]

Wat is nou het voordeel daar precies van? Alles start sneller op toch, hoeveel sneller precies? Opstarten van de laptop, programma's en spellen gaat het toch om? Hoeveel kost dat ding van jou nu eigelijk?
Als het je alleen maar gaat om programma's of het OS (veel) sneller op te starten kun je ook een Seagate Momentus XT gebruiken. Deze heeft een paar gig aan cache voor veelgebruikte bestanden. Dit in combinatie met 500GB opslag is een stuk aantrekkelijker.

Als je daarintegen alle bestanden snel aan wilt kunnen is een SDD wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 12:20:
[...]

Ik zou als ik jou was eens een paar reviews opduikelen die de verschillen tussen SSD's en HDD duidelijk inzichtelijk maken. Voor prijzen kan je natuurlijk simpel in de Pricewatch kijken :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwerveShot
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-09 09:48
Majesty schreef op zondag 14 november 2010 @ 16:10:
Overigens heeft Dell inmiddels foto's op hun site geplaatst die laten zien hoe de 9-cells batterij eruit ziet:
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat ongelofelijk jammer dat die 9-cells accu zo uitsteekt aan de onderkant! Mijn oude Inspiron 1720 had dat ook, maar dan stak de accu tenminste aan de achterkant uit. Daar heb je niet zoveel last van als je de laptop op schoot hebt. Zal eens kijken of de N00XL706EPP telefonisch met een 6-cells accu te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redfoxert schreef op maandag 15 november 2010 @ 12:24:
[...]

Ik zou als ik jou was eens een paar reviews opduikelen die de verschillen tussen SSD's en HDD duidelijk inzichtelijk maken. Voor prijzen kan je natuurlijk simpel in de Pricewatch kijken :)
Ja mgoed, als je weet hoe het zit, kan je ook gewoon antwoord geven. Kost je wss nog minder woorden dan dat je nu nodig hebt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimeClypse

TimeClypse

Microtus Arvalis

Trouwens net telefonisch contact gehad met dell, had een dutch qwerty geleverd gekregen bij mijn XPS 15. Zonder moeite wordt er een US/International keyboard nagestuurd. Wel zelf inbouwen :-)

Top geregeld. *O*

Paulvogel ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jabadakkas schreef op maandag 15 november 2010 @ 14:32:
[...]

Wat ongelofelijk jammer dat die 9-cells accu zo uitsteekt aan de onderkant! Mijn oude Inspiron 1720 had dat ook, maar dan stak de accu tenminste aan de achterkant uit. Daar heb je niet zoveel last van als je de laptop op schoot hebt. Zal eens kijken of de N00XL706EPP telefonisch met een 6-cells accu te krijgen is.
de prijs is een veel groter nadeel dan de extra groote, €70 wat op ebay (los, dus niet als upgrade) de helft kost 8)7

en trouwens, als je die accu echt gaat gebruiken ben je veel meer geintrersseerd in de extra acuuduur dan het cosmetische aspect.
TimeClypse schreef op maandag 15 november 2010 @ 10:09:
[...]

Ik vind zo'n laptopkussen er (in jouw bewoording) minstens net zo on-ergonomisch uitzien als die 9-cell-batterij.

Volgens mij maakt dat kussentje een nog grotere hoek dan die 9-cell. Ik heb ook die 9-cell en het valt reuze mee met het uitsteken. Zal vanavond wel een paar foto's posten als ik er aan denk.
plz do, dan zet ik ze in de topicstart :)
altijd handig wat real-life foto's, de plaat van dell geeft het niet echt goed weer.
TimeClypse schreef op maandag 15 november 2010 @ 16:51:
Trouwens net telefonisch contact gehad met dell, had een dutch qwerty geleverd gekregen bij mijn XPS 15. Zonder moeite wordt er een US/International keyboard nagestuurd. Wel zelf inbouwen :-)

Top geregeld. *O*
jammer dat ze geen backlit versie opsturen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik twijfel hard om ook een XPS 15 te gaan bestellen. Dit is wat ik nu in gedachte heb:

EPP3
i5-560M
FHD (1080p) scherm
4GB geheugen
320GB 7200RPM schijf

met NVidia GeForce 420M GT (1GB) met 6200 wifi kom ik uit op:
€ 884,01
kan dit goedkoper met een andere combinatie? i5-560M hoeft niet perse, i5-460M is al voldoende

Ik lees hier ook dat je telefonisch de 435M kunt bestellen. Wat kost deze meer? En wat is het voordeel hiervan? Ik lees ook dat je de 420M kunt overclocken naar 435M, maar kun je de 435M ook overcocken naar ...?

Over het keyboard, ik lees hier verschillende verhalen over het toetsenbord. Je kunt toch nergens kiezen voor een standaard qwerty toetsenbord of een dutch qwerty toetsenbord? (wat is eigenlijk het verschil, ik kan geen plaatje op internet vinden waarbij ik de tekens duidelijk kan zien)
En krijg je standaard de backlit versie, of moet je hier apart voor kiezen? Zit hier een meerprijs aan? Of is het goedkoper om later een backlit versie via eBay te bestellen?

En tot slot, ik twijfel om voor 45 euro 2 jaar garantie erbij te nemen of eventueel voor 95 euro 4 jaar. Maar wat valt er nou allemaal onder deze garantie? Als bijna niets hieronder valt kan ik beter 95 euro reserveren voor reparatie kosten toch?

edit: owja, wat houd die wwan nou precies in? Ik lees hier dat het een antenne is voor de 3G module. Maar deze kun je helemaal niet kiezen? Of zie ik hem over het hoofd? 3G ingebouwd is wellicht leuk voor de toekomst, maar dat is natuurlijk afhankelijk van de meerprijs ervan.
En met wwan kun je de 6300 wifi nemen, is deze veel beter dan de 6200? En wat is hier de meerprijs van? :9

[ Voor 12% gewijzigd door Markos op 15-11-2010 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
een aantal paginas terug staan afbeeldingen van het toetsenbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
garantie: alles behalve user abuse (in de vijver laten vallen, "per ongeluk" aan het snoer van de tafel gesleurd), het is in-home, dus er komt een monteur bij je langs :) zeker het geld waard imo (zeker als student, ik ben mijn laptop liever niet te lang kwijt..)

je kan ook accidental damage protection nemen, dan kan je 1x per jaar een ongeluk claimen (lees: user abuse) en dan vervangen ze dat, wel duur... en volgens mij maar 1 jaar, als je onhandig bent is het wel aan te raden.

GT435m: alleen in combinatie met de i7 processor, aangezien de 420m precies hetzelfde is maar dan op een lagere kloksnelheid maakt het niet veel uit.
that is, als je hem even wat hoger clockt O-) fluitje van een cent.

toetsenbord: je krijgt een standaard tobo, op ebay kan je backlit versies bestellen (google voor een plaatje), deze zijn echter nog niet op voorraad bij de bekende toko's (ebay, en tig chinese shops)
kost ongeveer €20

wwan is internet via het telefoonnetwerk, daar heb je een simkaart voor nodig met data abbonement, zeg maar een soort van mobiele tethering.
zou ik niet doen, mobiel internet kost je bakken met geld en is supertraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuga
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-04 06:17
Ik heb de XPS 17 gekocht. Voornaamste reden was dat met deze laptop 16GB geheugen mogelijk is tegen een acceptabel prijskaartje (in vergelijking met de Dell M6500). Daardoor goed te gebruiken voor ontwikkelen/testen met vmware/hyperv virtual images.

Geheugen/harde schijven zijn makkelijk uit te breiden. Schroefje los aan achterkant, Plastic klep eraf wrikken
Geheugen plaatsen, goed aandrukken. Boot daarna met F12, kies diagnostics en doorloop alle memory tests.

Levertijd was in mijn geval 15 dagen, waarvan 2 dagen transport vanuit Shanhai. Voor wie de UPS status niet goed kan lezen, er staan meldingen tussen van de aanmelding aan en inklaring door de douane in Keulen tussen. Dat betekent niet dat de laptop daar al aanwezig is...

Mijn mening over de laptop

Pluspunten
  • Goede prijs/geleverde waar verhouding
  • Veel geheugen mogelijk
  • Twee harde schijven mogelijk
  • Goed stevig toetsenbord, hooguit cursortoetsen, zijn half height
  • Groot touchpad
  • Niet superlelijk (tenzij bruin niet je kleur is)
  • redelijk compacte voeding (voor 150w)
  • usb3 en eSata aansluitingen
Mindere punten
  • Geen full HD scherm mogelijk (om maar te zwijgen over nog hogere resoluties)
  • Quick access keys voegen weinig toe en zijn bij XPS 17 lelijk uitgelijnd
  • Scherm kan niet 180 (volledig plat) open, scharnier zit niet aan de rand
  • Linker speaker wordt bedekt door pols
  • JBL logo stikker breekt eenheid polssteun en voegt niets toe
  • Windows, Intel en energy saver stickers op polssteun (weg in 3 minuten)
  • geen numlock led (wel numlock toets)
  • geen pijltes, home, End, PgUp, PgDn, Ins op numerieke deel terwijl dat wel mogelijk is
  • HD en batterij led onzichtbaar achter scherm
  • Geen express card of docking aansluiting
  • Batterij maakt laptop dikker, Dell koos voor 1 size fits all voor alle XPS modellen. In XPS 17 was waarschijnlijk wel ruimte te maken voor grotere, plattere batterij
  • Alleen met Windows 7 NL te leveren (kiezen voor engels geeft conflicht met handleiding)
  • Dell prijzen voor uitbreiding geheugen zijn idioot hoog
  • Afgeleverd met 14.6GB recovery partitie
  • maar 3 usb aansluitingen, beetje weinig voor desktop replacing laptop
Scherm is niet super, maar ook niet slecht.

Dan eindelijk pica's (ik heb ook zilveren Dell letters onder scherm eraf gepeuterd, een foto heeft ze nog wel. Misschien dat JBL er ook eens aangaat)

Afbeeldingslocatie: http://i1177.photobucket.com/albums/x341/fuga3/xps/xps_l701d.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1177.photobucket.com/albums/x341/fuga3/xps/xps_l701c.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1177.photobucket.com/albums/x341/fuga3/xps/xps_l701b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1177.photobucket.com/albums/x341/fuga3/xps/xps_l701a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fuga schreef op maandag 15 november 2010 @ 17:45:
Ik heb de XPS 17 gekocht. Voornaamste reden was dat met deze laptop 16GB geheugen mogelijk is tegen een acceptabel prijskaartje (in vergelijking met de Dell M6500). Daardoor goed te gebruiken voor ontwikkelen/testen met vmware/hyperv virtual images.
dat was ook mijn eerste gedachte toen ik erachter kwam dat deze 4 DIMM slots heeft :)
alleen het scherm is *erg* jammer, 1080p please
• geen pijltes, home, End, PgUp, PgDn, Ins op numerieke deel terwijl dat wel mogelijk is
jawel, aan de bovenkant

hoe vind je het geluid?

ik zal hem even toevoegen aan de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 17:22:
garantie: alles behalve user abuse (in de vijver laten vallen, "per ongeluk" aan het snoer van de tafel gesleurd), het is in-home, dus er komt een monteur bij je langs :) zeker het geld waard imo (zeker als student, ik ben mijn laptop liever niet te lang kwijt..)

je kan ook accidental damage protection nemen, dan kan je 1x per jaar een ongeluk claimen (lees: user abuse) en dan vervangen ze dat, wel duur... en volgens mij maar 1 jaar, als je onhandig bent is het wel aan te raden.

GT435m: alleen in combinatie met de i7 processor, aangezien de 420m precies hetzelfde is maar dan op een lagere kloksnelheid maakt het niet veel uit.
that is, als je hem even wat hoger clockt O-) fluitje van een cent.
Telefonisch kun je de 435M toch ook met de i5 krijgen?
Kan je de 435M niet overclocken? Ik heb al even snel gegoogled maar nog niet veel erover gevonden. Maar over de 420M ook niet, dus zoveel zegt het niet denk ik.
toetsenbord: je krijgt een standaard tobo, op ebay kan je backlit versies bestellen (google voor een plaatje), deze zijn echter nog niet op voorraad bij de bekende toko's (ebay, en tig chinese shops)
kost ongeveer €20

wwan is internet via het telefoonnetwerk, daar heb je een simkaart voor nodig met data abbonement, zeg maar een soort van mobiele tethering.
zou ik niet doen, mobiel internet kost je bakken met geld en is supertraag.
Maar met het zicht op de toekomst, dan zal dit waarschijnlijk een heel stuk goedkoper worden. En misschien ook sneller? (of is de bandbreedte al de beperkende factor nu?)
Of kun je zo'n 3G dongleding ook later nog inbouwen? Hoe zit het dan met de WWAN in de behuizing?
En hoe kan ik zien wat deze meerprijs kost bij Dell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 15 november 2010 @ 18:27:
[...]
Telefonisch kun je de 435M toch ook met de i5 krijgen?
in theorie wel, maar nog niemand heeft het voor elkaar gekregen.
ik geloof dat TBB? het voor elkaar had, totdat het systeem bij dell eruit klapte 8)7
Kan je de 435M niet overclocken? Ik heb al even snel gegoogled maar nog niet veel erover gevonden. Maar over de 420M ook niet, dus zoveel zegt het niet denk ik.
420m (500mhz) = 435m (650mhz), het enige verschil is de clock
je kan ze beiden richting de 700mhz klokken, voor ervaringen zie forum.notebookreview.com
goed, op de 435m zit meer RAM, maar daar heb je echt geen reet aan..
Maar met het zicht op de toekomst, dan zal dit waarschijnlijk een heel stuk goedkoper worden. En misschien ook sneller? (of is de bandbreedte al de beperkende factor nu?)
Of kun je zo'n 3G dongleding ook later nog inbouwen? Hoe zit het dan met de WWAN in de behuizing?
En hoe kan ik zien wat deze meerprijs kost bij Dell?
nee inderdaad, je kan hem niet configueren op de site, telefonisch kan het wel vermoed ik.
het is wel een aardig prijzige upgrade, ik geloof dat je €90 betaalde voor WWAN in de xps 16.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2010 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuga
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 17:51:

jawel, aan de bovenkant

hoe vind je het geluid?
Ik bedoel home, etc op 1-4, 6-9. Dus numlock off 9=PgUp.
Vreemde is dat op numerieke punt[.], wel als enige Delete staat.
Soms handig omdat je dan alle cursor toetsen met een hand zonder te bewegen kan bedienen. Maar goed degenden die dat doen weten ook waar welke toets zit.

Geluid: zeker beter dan standaard laptop. Muziek terwijl u werkt is geen optie voor blind-typers op XPS 17 model omdat je de linker speaker bedekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dr ook een grafiek met de schermkwaliteit van de xps 17 scherm vergeleken met anderen? Dr was dr wel 1 bij het 1080p scherm van de 15 xps op anandtech.

Het is trouwes wel debiel dat de linkerspeaker op die plaats zit zeg. Hebben ze daar niet overnagedacht ofzo.

Ik snap niet waarom mensen het vervelend vinden dat die indicatieknoppen achter het scherm zitten. Hoe minder lampjes hoe beter toch? Word je minder afgeleid

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2010 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 19:11:
Is dr ook een grafiek met de schermkwaliteit van de xps 17 scherm vergeleken met anderen? Dr was dr wel 1 bij het 1080p scherm van de 15 xps op anandtech.
nog niet, anandtech is ook de enige die dit fatsoenlijk test, van de overige sites doet alleen notebookcheck een zwakke poging.

de requists van een xps 14 en 17 zijn reeds verstuurd door anandtech, of ze komen? dat is nog onduidelijk, ze reviewen alleen exemplaren die de fabrikanten opsturen, als je goed kijkt zie je dat alleen dell, asus, en apple dat regelmatig doen. (en acer en gateway, maar die wil de tweaker toch niet in huis :X de schermen daarvan zijn zonder enige uitzondering dieptriest)

je kan ook je model opsturen, dan reviewen ze hem vast (zeker als het scherm goed is, kunnen ze weer eens iets anders doen dan de resolutie bashen :P ) maar dat doet dus niemand.
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 19:11:
Het is trouwes wel debiel dat de linkerspeaker op die plaats zit zeg. Hebben ze daar niet overnagedacht ofzo.
3 keuzes:
op de palmrest
smaller toetsenbord
ruk speakers

kies maar ;) dan is op de palmrest toch de beste keus imo
Ik snap niet waarom mensen het vervelend vinden dat die indicatieknoppen achter het scherm zitten. Hoe minder lampjes hoe beter toch? Word je minder afgeleid
eensch, hoe minder frutsels hoe beter.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2010 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wo die xps 17 is echt de schoetoe,echt wel strak.ga weg met je xps 17 of 15 zonder mooie chickas op de fotos.komt omdat xps 17 te groot is voor bh zeker jaja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 19:58:
wo die xps 17 is echt de schoetoe,echt wel strak.ga weg met je xps 17 of 15 zonder mooie chickas op de fotos.komt omdat xps 17 te groot is voor bh zeker jaja.
Ok dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuga
Waarom zitten ze er dan? Je betaalt er uiteindelijk toch voor. Moet degene tegenover mij de harddisk activiteit zien of zien dat de accu leegraakt? Er zit ook een accu lampje in de quick launch, weet niet of dat signaal geeft als de accu leegraakt.

Nut van de lampjes is beperkt. Zelfs vind ik ze soms wel handig.
3 keuzes:
op de palmrest
smaller toetsenbord
ruk speakers
Links boven is ruimte, maar zitten cpu en power circuit dus dat zouden idd rukspeakers worden. Op palmrest zijn speakers alleen bruikbaar als je niet met het toetsenbord werkt. Klinkt voor geen meter en trilling is irritant. Bij XPS 17 zouden front firing speakers (grill aan voorkant) een optie zijn.
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 19:58:
xps 17 past niet in boxer of meindl's, bh zou ik niet weten. Ik zal een hunk voor je uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 17:19

Yuco

Womanizer!

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 18:35:
ik geloof dat TBB? het voor elkaar had, totdat het systeem bij dell eruit klapte 8)7
Vandaag nog geprobeerd maar het niet voor elkaar gekregen.
420m (500mhz) = 435m (650mhz), het enige verschil is de clock
je kan ze beiden richting de 700mhz klokken, voor ervaringen zie forum.notebookreview.com
goed, op de 435m zit meer RAM, maar daar heb je echt geen reet aan..
Bedoel je nou dat het eigenlijk maar weinig uitmaakt of je nou kiest voor een 420m of 435 (met gaming in het achterhoofd)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yuco schreef op maandag 15 november 2010 @ 21:19:

Bedoel je nou dat het eigenlijk maar weinig uitmaakt of je nou kiest voor een 420m of 435 (met gaming in het achterhoofd)?
als je hem overclockt zijn de prestaties exact gelijk, behalve dat de 435m meer RAM heeft (maar dat is toch voor 90% marketing bullshit, zeker als je niet op 3 schermen tegelijk gaat gamen)
overclocken is, zoals ik al zei, een fluitje van een cent.

de GT445m, op de xps 17, is wel beter, maar die heeft dan ook 50% meer shaders, een heel andere kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
M'n XPS 15 eindelijk (ik mag niet klagen met een levertijd van 12 dagen) binnen, specs:
Display : 15.6in FHD TLF LCD L501X
CPU: Intel® Core™ i7 740QM (1.73 Ghz, 6MB, 4C)
Memory : 4096MB (2x2048) 1333MHz DDR3 Dual Channel
Hard Drive : 500GB Serial ATA (7200RPM)
Optical Drive : 8x DVD+/-RW Optical Drive
Power Supply : XPS 130W AC Adapter
Battery : Primary 6-cell 56W/HR LI-ION
Graphics : NVIDIA GeForce GT 435M 2GB graphics
Wireless : European Intel Centrino Wireless-N 1000
Keyboard : Internal US/International Qwerty Keyboard
En tsja.. Waar zal ik eens beginnen. Vind het echt een fantastische laptop, voelt heerlijk stevig aan en moet toch wel zeggen dat ik die Touch knoppen ook mooi vind.

En het geluid.. Pff nog nooit zulk geluid uit een laptop horen komen, echt erg goed voor een laptop!! Het tafelblad staat werkelijkwaar mee te trillen als ie op z'n hardst staat, uiteraard wel een lichte vorm van distortion te horen dan. Maar voor de rest mooi vol en zelfs warm geluid. Ben er erg over te spreken.

En om dan nog maar niet te beginnen over het beeld 8)7, tsjee hahah, ik ben nu al niet meer van m'n laptop weg te slaan, prachtig scherm en ik vind de resolutie zo fijn (werk normaal gesproken met een 22" 1680 x 1050, maar toch). Had om te "testen" even een paar trailers hiervan gedownload (van Sony / Samsung bijvoorbeeld):
http://www.demo-world.eu/...h-definition-trailers.php
Prachtig om naar te kijken, een oase aan beeld en geluid!! :9

Om het nog even over het ontvangst van de netwerkkaart te hebben (ik heb er een N-1000) in zitten, het is in ieder geval veel beter dan de Toshiba van m'n moeder. Ik zit nu op de 2e verdieping van ons huis (modem waar ik nu mee verbonden ben staat beneden in de meterkast, we hebben er ook nog één op deze verdieping maar staat niet aan op 't moment) en hij geeft 4/5 streepjes aan. En dat terwijl het door 2 betonnen vloeren heen gaat.

Het Touchpad was in het begin wel even wennen, maar na een tijdje ermee gewerkt te hebben vind ik het heerlijk werken. Vooral dat het Multi Touch is (Macbook Pro - like), dus ook door 2 vingers tegelijk te gebruiken naar beneden scrollen. Met 3 vingers tegelijk naar links slepen ga je terug naar de vorige pagina op internet (en vanzelfsprekend naar rechts slepen is naar de volgende pagina). Ook het in-en uitzoomen werkt lekker, knoppen ook. En het is zo lekker groot :D.

Van de software die voorgeïnstalleerd was heb ik al wel een hoop verwijderd. LoJack gebruik ik wel (zat erbij voor 1 jaar gratis), lijkt me wel handig, maar zag al op de site dat niet heel precies aangegeven wordt waar de laptop zich bevindt. Wat ik een erg handige feature vind van de Dell software is de Dell Batterijmeter. Je kunt er hier voor kiezen om (als je laptop aan netstroom hangt) het opladen van de batterij te deactiveren totdat de computer opnieuw op start. Echt ideaal, vind ik. Als ik nu de netstroom eruit trek, geeft ie 3 uur en 5 minuten resterend aan, niet slecht voor i7 + B+RG scherm. Daarbij is de muziek software (van Realtek in combinatie met Waves MaxxAudio) ook erg uitgebreid maar zeer overzichtelijk.

Er draaien nu 53 processen bij mij in idle, vind ik nog best meevallen eigenlijk. Ben van plan er misschien nog wel wat vanaf te halen.

Mijn temperaturen bij normaal gebruik (internetten, wat downloaden, rommelen op de laptop) zijn, uit Everest Ultimate Edition:
Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k53/Roelioss/Naamloos-79.png

De temperaturen in-game komen nog.

Oh, en de webcam is ook van mooie kwaliteit! Heb um alleen nog niet gebruikt op msn, dat ben ik nog van plan.

Hier een aantal foto's, klik voor vergroting.

Bovenkant laptop:
Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k53/Roelioss/Dell/IMG_8734k.jpg

Rechterzijkant:
Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k53/Roelioss/Dell/IMG_8735k.jpg

Rechterzijkant:
Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k53/Roelioss/Dell/IMG_8736k.jpg

Linkerzijkant:
Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k53/Roelioss/Dell/IMG_8737k.jpg

Linkerzijkant:
Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k53/Roelioss/Dell/IMG_8738k.jpg

Achterkant Rechts:
Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k53/Roelioss/Dell/IMG_8742k.jpg

Achterkant Links:
Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k53/Roelioss/Dell/IMG_8743k.jpg

Achterkant:
Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k53/Roelioss/Dell/IMG_8747k.jpg

SD Cardreader:
Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k53/Roelioss/Dell/IMG_8752k.jpg

SD Cardreader:
Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k53/Roelioss/Dell/IMG_8753k.jpg

Onderkant:
Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k53/Roelioss/Dell/IMG_8754k.jpg

Batterij indicator:
Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k53/Roelioss/Dell/IMG_8755k.jpg

Batterij indicator (als je het knopje in drukt, laptop staat uit):
Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k53/Roelioss/Dell/IMG_8757k.jpg

Subwoofer:
Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k53/Roelioss/Dell/IMG_8758k.jpg

Keyboard:
Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k53/Roelioss/Dell/IMG_8760k.jpg

Keyboard:
Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k53/Roelioss/Dell/IMG_8763k.jpg

Behuizing:
Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k53/Roelioss/Dell/IMG_8772k.jpg

Scherm (heel moeilijk om daar foto's van te maken.. Heb het geprobeerd met dit als resultaat, niet echt representatief maar het geeft een beeld):
Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k53/Roelioss/Dell/IMG_8786k.jpg

Kortom, ben helemaal tevreden! :)

[ Voor 29% gewijzigd door Majesty op 16-11-2010 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 17:19

Yuco

Womanizer!

En wat als je de 435 dan weer overclockt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3 keuzes:
op de palmrest
smaller toetsenbord
ruk speakers

kies maar ;) dan is op de palmrest toch de beste keus imo
Smaller toetsenbord zou ik voor gaan. Ik snap ook niet waar dat numpad voor gebruikt word. Ik heb het vroeger wel eens gebruikt om shortkeys (of hoe et heet) op te zetten met het spelen van games. Voor de rest snap ik dus niet waarom dat uberhaupt bij een toetsenbord zit.

Daarnaast zijn de speakeruitgangen op de 17 2x zo klein als op de 15. Hopelijk doet dit niets af aan het geluid, wss wel wat aan de veelheid dr van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Majesty schreef op maandag 15 november 2010 @ 21:26:
M'n XPS 15 eindelijk (ik mag niet klagen met een levertijd van 12 dagen) binnen, specs:
ook toegevoegd aan de TS. :)
Yuco schreef op maandag 15 november 2010 @ 21:34:
En wat als je de 435 dan weer overclockt?
dat maakt niet uit, de 435m is niets meer dan een overgeclockte 420m.

als de gemiddelde 420m tot 900mhz komt (uit de lucht gegrepen getal), dan komt de gemiddelde 435m niet hoger. Waarom koop je dan de duurdere variant? voor als je niet gaat overclocken (dat zie ik mijn broer nog niet doen...)

vergelijk het met een processor, of ju nu een E6600 of een E8400 koopt maakt niet uit, ze komen beide niet veel hoger dan 3.6?ghz
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 21:41:
[...]

Smaller toetsenbord zou ik voor gaan. Ik snap ook niet waar dat numpad voor gebruikt word. Ik heb het vroeger wel eens gebruikt om shortkeys (of hoe et heet) op te zetten met het spelen van games. Voor de rest snap ik dus niet waarom dat uberhaupt bij een toetsenbord zit.
ik ook, maar als ik zie hoe erg de 15"ers met numeriek in trek zijn, dan denk ik niet dat dat een goede keus is qua sales. ook al heeft de apple 17" het niet.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2010 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:46
Majesty schreef op maandag 15 november 2010 @ 21:26:
Ik heb zomaar een paar foto's genomen tijdens het uitpakken, ik was laat thuis dus kon toch niet echt mooie foto's meer maken (te donker). Morgen zal ik een paar betere maken.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Kortom, ben helemaal tevreden! :)
Hij is zeker mooi.

Zou je misschien nog wat foto's van de zijkant en met scherm dicht kunnen laten zien? Ik ben echt benieuwd.

Dell heeft nog 10 dagen voor mijn XPS 15, nog steeds werk in uitvoering. Ik neem aan dat de productie niet langer als 2 dagen duurt, en dat hij daarna direct naar verzending?

[ Voor 62% gewijzigd door Remz op 15-11-2010 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ok ik heb mezelf zo goed als helemaal overtuigd om deze XPS 15 te gaan halen. Ik heb alleen een paar vragen over de bestelling ervan.

Ik mag hem via mijn werk kopen (baas betaald een stukje mee namelijk, maar dus ook zonder btw als het goed is?) maar hoe kan ik dit het beste doen? Ik moet hem een factuur aanleveren en ik zie het niet echt zitten dat hij hem zelf samensteld en besteld (url aanpassen, bepaalde opties wel en niet kiezen, etc.) Kan ik gewoon een factuur aanvragen of hoe werkt dat?

Ik kan waarschijnlijk via Epp bestellen via het werk, maar ik wil zowel Epp korting als die 5% korting hebben :) dus dan moet ik het toch sowieso via de consumenten site doen?

Zijn er nog zaken die ik via de telefoon erbij kan sprokkelen :) of nog extra korting ofzo? Hoe werkt dat dan precies? Want ik wil dan bestellen via zo'n aangepaste Epp url (Epp3) en dan ook nog met 5% korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
@Ik_ben_Mark3

Als ik jou was zou ik gewoon met bankoverschrijving bestellen, EPP en 5% korting. En die factuur aan jou baas laten zien. Kan hij zelf kijken wat hij wilt mee betalen.

Korting via de telefoon gaat niet werken, ik heb een paar dagen geleden gebelt, en ze waren niet eens in staat om mijn 5% korting er af te halen. Ik vragen om een andere korting of gratis verzending, maar daar waren hun het niet over eens(het feit dat ik al jaren klant bij Dell ben en afgelopen jaar ongeveer 6 laptops heb besteld maakte voor hun niks uit).

Ik werd weggestuurd met: Sorry meneer, ik kan hier niks aan doen. Ik: Slechte zaken van Dell dan om zo met hun klanten om te gaan. Hij: Ja, dat is uw mening.

Ik zou dus gewoon lekker op de site gaan bestellen als je niet een uur gefrustreerd aan de telefoon te zitten zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
je bestelt
je kiest bankoverschrijving
je krijgt een offerte in de mail (.pdf geloof ik.. even printen?)
je betaalt met gewenst rekeningnummer (binnen 10 dagen, anders vervalt-ie

stap 4 laat je natuurlijk door je baas uitvoeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Remzz schreef op maandag 15 november 2010 @ 21:45:
[...]

Hij is zeker mooi.

Zou je misschien nog wat foto's van de zijkant en met scherm dicht kunnen laten zien? Ik ben echt benieuwd.

Dell heeft nog 10 dagen voor mijn XPS 15, nog steeds werk in uitvoering. Ik neem aan dat de productie niet langer als 2 dagen duurt, en dat hij daarna direct naar verzending?
Ga ik doen voor je, morgen. En productie duurde bij mij inderdaad 2 of 3 dagen, hooguit.
Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 15 november 2010 @ 21:50:
Ik mag hem via mijn werk kopen (baas betaald een stukje mee namelijk, maar dus ook zonder btw als het goed is?) maar hoe kan ik dit het beste doen? Ik moet hem een factuur aanleveren en ik zie het niet echt zitten dat hij hem zelf samensteld en besteld (url aanpassen, bepaalde opties wel en niet kiezen, etc.) Kan ik gewoon een factuur aanvragen of hoe werkt dat?
Dit zijn zaken die je toch echt even met je baas moet overleggen alvorens te bestellen. Leg het gewoon uit, of ie misschien een bepaald budget heeft? En dat je het liever zelf samenstelt en hem dan een de offerte geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even een beetje gekeken naar hoe je een beeldscherm moet vervangen, maar voor zover ik gezien heb (wil dr eerst nog verder induiken) moet het niet al te moeilijk zijn een beeldscherm te vervangen. Dit moet toch ook mogelijk zijn bij de XPS 17? Dan kan je dr een 1080p of zelfs een 1200p scherm in zetten. Ik zal eerst kijken wat ik van het scherm vind en of ik het nodig acht, maar gezien de reacties over het 1080p scherm word ik zelf ook heel benieuwd naar hoe mooi die wel moet zijn. Voor een aardig prijsje zo'n scherm van bv een LG op de kop te tikken wil ik het scherm wel proberen te vervangen. Waarom word hier eigelijk daarover gesproken alsof zoiets te doen een taboe is? Is de kans groot dat er dingen kapot gaan als je zoiets doet ofzo? Zal toch wel meevallen..

Btw, kun je al dan niet makkelijk, de dvd drive vervangen voor een bluray combo? Of is zoiets heel lastig om te doen in een laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 22:02:
je bestelt

Vriend van mij had pas bij Dell een laptop besteld met bankoverschrijving maar die kreeg geen factuur in zijn mail. Alleen een overzicht met wat er besteld is, wat het inhoud, aan wie je hoeveel moet betalen, etc. Verder geen pdf of iets. Ik moet hem een echte factuur leveren. Misschien omdat de administratie het moet verwerken (ik weet niet of elke werknemer deze deal met hem heeft gemaakt, ik verwacht het niet) Dus het zal wel niet de bedoeling zijn dat andere colega's dit te horen krijgen vermoed ik
Majesty schreef op maandag 15 november 2010 @ 22:03:
[...]

Dit zijn zaken die je toch echt even met je baas moet overleggen alvorens te bestellen. Leg het gewoon uit, of ie misschien een bepaald budget heeft? En dat je het liever zelf samenstelt en hem dan een de offerte geeft.
Ja dit had ik al overlegd, ik moet hem een factuur geven. Of eventueel een directe link zodat hij alleen hoeft te bestellen.
Een directe link gaat dus niet, en via de mail kreeg een maat van mij geen factuur. Ik moet dus echt een officiele printbare factuur krijgen.

edit: @Remzz ik had je reactie over het hoofd gezien. Maar hetzelfde als hierboven dus

[ Voor 3% gewijzigd door Markos op 15-11-2010 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
Scherm zal niet zo makkelijk zijn als je denkt.

disc drive daar in tegen is een eitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remzz schreef op maandag 15 november 2010 @ 22:13:
Scherm zal niet zo makkelijk zijn als je denkt.
Heb dr geen ervaring mee idd, maar wat is het lastige dr van dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 22:22:
[...]

Heb dr geen ervaring mee idd, maar wat is het lastige dr van dan?
Volgens mij is het niet het geval dat je zomaar elk scherm zomaar in elke laptop kan zetten. Ik zou het zelf niet doen, volgens mij ben je ook direct je garantie op je hele systeem kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
hmm ik wil wel graag een blu-ray brander er bij hebben.

is het mogelijk om een interne in de 17 te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 22:10:
Ik heb even een beetje gekeken naar hoe je een beeldscherm moet vervangen, maar voor zover ik gezien heb (wil dr eerst nog verder induiken) moet het niet al te moeilijk zijn een beeldscherm te vervangen. Dit moet toch ook mogelijk zijn bij de XPS 17? Dan kan je dr een 1080p of zelfs een 1200p scherm in zetten. Ik zal eerst kijken wat ik van het scherm vind en of ik het nodig acht, maar gezien de reacties over het 1080p scherm word ik zelf ook heel benieuwd naar hoe mooi die wel moet zijn. Voor een aardig prijsje zo'n scherm van bv een LG op de kop te tikken wil ik het scherm wel proberen te vervangen. Waarom word hier eigelijk daarover gesproken alsof zoiets te doen een taboe is? Is de kans groot dat er dingen kapot gaan als je zoiets doet ofzo? Zal toch wel meevallen..
1200p past niet.
en serieus, als je niet eens weet waarom een 1200p paneel niet past moet je er ook niet aan beginnen

de moeilijkheid is niet het vervangen van het scherm, maar het vinden van een geschrikt paneel, die zijn gewoon slecht beschrikbaar, zeker als je een beetje kwaliteit wil. (en dan heb ik het nog niet gehad over de tig verschillende aansluitingen)
je moet dan denken aan ongeveer €200, evenveel als een gemiddeld 23" scherm.
Btw, kun je al dan niet makkelijk, de dvd drive vervangen voor een bluray combo? Of is zoiets heel lastig om te doen in een laptop?
optische drive vervangen is een eitje
Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 15 november 2010 @ 22:12:

Ja dit had ik al overlegd, ik moet hem een factuur geven. Of eventueel een directe link zodat hij alleen hoeft te bestellen.
Een directe link gaat dus niet, en via de mail kreeg een maat van mij geen factuur. Ik moet dus echt een officiele printbare factuur krijgen.

edit: @Remzz ik had je reactie over het hoofd gezien. Maar hetzelfde als hierboven dus
ik ontving wel degelijk een pdf, maar ik had hem telefonisch besteld (ivm het niet te configueren 1080p scherm)

je ontvangt wel een factuur thuis, nadat je hebt betaald, kan je daar iets mee?
anders word het telefonisch bestellen en vragen om een factuur, kan niet moeilijk zijn.
angelico66 schreef op maandag 15 november 2010 @ 22:47:
hmm ik wil wel graag een blu-ray brander er bij hebben.

is het mogelijk om een interne in de 17 te plaatsen?
gewoon via de site toch? anders telefonisch.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2010 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 22:47:
[...]

ik ontving wel degelijk een pdf, maar ik had hem telefonisch besteld (ivm het niet te configueren 1080p scherm)

je ontvangt wel een factuur thuis, nadat je hebt betaald, kan je daar iets mee?
anders word het telefonisch bestellen en vragen om een factuur, kan niet moeilijk zijn.
Nee ik moet de factuur geven zodat mijn werk het kan betalen (Het is niet anders, baas wil het perse op deze manier. Maar voor geen btw heb ik dat wel over)
Ik zal dan deze week maar eens bellen op welke manier ik een factuur kan krijgen om aan de hand daarvan te betalen.

Maar die factuur moet dus binnen 10 (werk?)dagen betaald worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de standaard bankoverschrijving ja, maar die termijn kun je vast wel rekken via de telefoon, zeker als je zakelijk besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 22:47:
[...]
1200p past niet.
en serieus, als je niet eens weet waarom een 1200p paneel niet past moet je er ook niet aan beginnen

de moeilijkheid is niet het vervangen van het scherm, maar het vinden van een geschrikt paneel, die zijn gewoon slecht beschrikbaar, zeker als je een beetje kwaliteit wil. (en dan heb ik het nog niet gehad over de tig verschillende aansluitingen)
je moet dan denken aan ongeveer €200, evenveel als een gemiddeld 23" scherm.
Ik vind dat soort dingen altijd een uitdaging om te doen. Ik geef toe dat ik meestal wat naief ben in dat soort dingen, maar door te doen leer je. Zo goed als niks is onmogelijk. 1200p zal wel geen goede verhouding hebben dan, die les is snel geleerd. Geen ervaring hebben met iets is niet gelijk een reden om je te weerhouden van iets.

Bedoel je met verschillende aansluitingen de plaats van de aansluitingen en de soort gebruikte stekkers van de aansluitingen? Dr zal vast wel info te vinden zijn of bepaalde schermen compatibel zijn bij bepaalde laptops.

200 Euro is ook de prijs die je betaalt bij de upgrade van je 15 xps beeldscherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
Dell heeft toch alleen een dvd brander/blu-ray speler?

[ Voor 7% gewijzigd door angelico66 op 15-11-2010 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 23:12:
[...]

Ik vind dat soort dingen altijd een uitdaging om te doen. Ik geef toe dat ik meestal wat naief ben in dat soort dingen, maar door te doen leer je. Zo goed als niks is onmogelijk. 1200p zal wel geen goede verhouding hebben dan, die les is snel geleerd. Geen ervaring hebben met iets is niet gelijk een reden om je te weerhouden van iets.

Bedoel je met verschillende aansluitingen de plaats van de aansluitingen en de soort gebruikte stekkers van de aansluitingen? Dr zal vast wel info te vinden zijn of bepaalde schermen compatibel zijn bij bepaalde laptops.

200 Euro is ook de prijs die je betaalt bij de upgrade van je 15 xps beeldscherm...
Mag ik je vragen waarom je deze ideeen hebt?

Hoezo ga je een laptop van 17" kopen van een paar honderden euro's en dan meteen een ander scherm er in zetten zonder dat je enige ervaring hebt?

Ik zou eerst is gaan kijken bij een oudere laptop of je daar een ander scherm in kan zetten dan te beginnen bij een gloednieuw systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 23:12:
dat scherm is dan ook een heel stuk beter dan een doorsnee 22" 1080p TN paneel, maar de prijs is inderdaad vrij fors, voor €250 heb je een 21.5" ips van dell (kan je nog besparen op verzendkosten ook)

maar dan schiet je het doel van een laptop een beetje voorbij...
angelico66 schreef op maandag 15 november 2010 @ 23:13:
Dell heeft toch alleen een dvd brander/blu-ray speler?
nu je het zegt, dan word bellen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yuco schreef op maandag 15 november 2010 @ 21:19:

quote:
darkstone schreef op maandag 15 november 2010 @ 18:35:

Vandaag nog geprobeerd maar het niet voor elkaar gekregen.
Goed onthouden darkstone ;)
Klopt inderdaad, ben met de technische dienst wezen bellen. Die hebben mij toen verteld dat de error die optreedt bij het configureren van de i5 in combinatie met de 435M of de 445M, aangeeft dat de processor de eisen van de grafische kaart niet 'aan kan'. Ook konden zij me meteen bevestigen dat dit een "bug" in het systeem van Dell was, en zij er werk van gingen maken deze bug te verwijderen. Ze raadde mij toen aan het met een week of 2 nog eens te proberen. We zijn nu inmiddels 12 dagen verder, dus het zou toch binnenkort doorgevoerd moeten worden, zou je denken.

Ik heb er echter geen vertrouwen in (tsja....Dell he..) en ga vandaag waarschijnlijk gewoon m'n XPS 15 bestellen met de 420M (die uiteraard met een poep en een scheet overgeclockt is).

Voor degene die wel hoop houden in Dell; binnenkort zou er dus een i5 in combinatie met de 445M te configureren moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remzz schreef op maandag 15 november 2010 @ 23:31:
[...]

Mag ik je vragen waarom je deze ideeen hebt?

Hoezo ga je een laptop van 17" kopen van een paar honderden euro's en dan meteen een ander scherm er in zetten zonder dat je enige ervaring hebt?

Ik zou eerst is gaan kijken bij een oudere laptop of je daar een ander scherm in kan zetten dan te beginnen bij een gloednieuw systeem.
Mwah, als ik lees dat anderen dit ook doen en zij kunnen er een goede beschrijving van geven zie ik niet waarom ik dat niet ook zou kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Nou vooruit dan.

Daar hebben ze alle mogelijke panels, hier staat een vervangend scherm voor de Studio 1747/49, dat (het originele panel dus) door Dell ook wordt aangeduid als 17,3". Alleen in matte uitvoering beschikbaar en het is niet duidelijk of dit het B+RG scherm is, maar het origineel is uiterst slecht verkrijgbaar, dus zal dat et niet zijn.
Prijs: € 299,-
Handleiding vindt je op de website van Dell.

edit: holy crapsels, het is nog een wuxga scherm ook. Ik zou het niet durven proberen, vertel ik er even bij voor de volledigheid.
Het zou me overigens niet verbazen als er op deze site binnenkort ook een nieuwe xps afdeling opduikt.
edit2: wat een onzin: de opgegeven maten zijn in 2 richtingen een paar mm kleiner dan het 17" wuxga in mijn inspiron 9300. Gaat dus never-nooit-niet passen in een 17,3" laptop met FHD verhouding lijkt me.

[ Voor 29% gewijzigd door guapper op 16-11-2010 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimeClypse

TimeClypse

Microtus Arvalis

En dan hierbij mijn plaatjes. Niet echt hele goede kwaliteit, maar geeft toch een aardige impressie:
Afbeeldingslocatie: http://timeclypse.crewserver.com/xps1klein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://timeclypse.crewserver.com/xps2klein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://timeclypse.crewserver.com/xps3klein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://timeclypse.crewserver.com/xps4klein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://timeclypse.crewserver.com/xps5klein.jpg

Paulvogel ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
guapper schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 00:03:
Nou vooruit dan.

Daar hebben ze alle mogelijke panels, hier staat een vervangend scherm voor de Studio 1747/49, dat (het originele panel dus) door Dell ook wordt aangeduid als 17,3". Alleen in matte uitvoering beschikbaar en het is niet duidelijk of dit het B+RG scherm is, maar het origineel is uiterst slecht verkrijgbaar, dus zal dat et niet zijn.
Prijs: € 299,-
Handleiding vindt je op de website van Dell.
http://www.replacedirect.....html?f_formaat=17.3+inch
dit zijn alle passende schermen, met uitzondeirng van de onderste.
let op: je hebt geen enkele garantie dat het ook werkt (of dat het ook maar past, de schermen verschillen ook in dikte
edit: holy crapsels, het is nog een wuxga scherm ook. Ik zou het niet durven proberen, vertel ik er even bij voor de volledigheid.
Het zou me overigens niet verbazen als er op deze site binnenkort ook een nieuwe xps afdeling opduikt.
...gaat niet passen, de 1080p variant is breder + lager

en trouwens, als je €300+ gaat uitgeven aan een scherm komt deze binnen bereik:
pricewatch: HP Elitebook 8740w (WD938ET)
TimeClypse schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 00:04:
En dan hierbij mijn plaatjes. Niet echt hele goede kwaliteit, maar geeft toch een aardige impressie:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
dank, ik vind het nog wel meevallen eerlijk gezegd, de studio 15 variant steekt stukken meer uit.

..en ook toegevoegd aan de startpost

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2010 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Daarom keek ik ook naar vervangende schermen voor de Studio 17: vanwege de verhouding en de grootte.

Ik heb ook niet durven beweren dat het een zinnige onderneming is om het scherm zelf te gaan vervangen...
Ik hoop alleen dat ze straks (begin volgend jaar) een XPS 17 met B+RG 1080 + SB architectuur aanbieden voor een even scherpe prijs. :D

[ Voor 0% gewijzigd door guapper op 16-11-2010 00:20 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

wat betekent B+RG eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Goede vraag.

Ik heb er eens een topic aan gewaagd, en de vraag op meerdere forums gesteld.
Meest logisch antwoord was dat het scherm is opgebouwd met pixels in de volgorde:
blauw-rood-blauw-groen en dat herhaald zich dan doorlopend.

Mocht dat het niet zijn, hou mij niet aansprakelijk aub.

Meer speculaties vind je hier.

[ Voor 17% gewijzigd door guapper op 16-11-2010 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat is een onzinterm

je hebt 2, oke 3, typen blacklit. (maar als je afgelopen half jaar nog cclf hebt gekocht, dan doe je iets fout)

cclf: de klassieke schermen met cclf achtergrondverlichting plus een TFT paneel
LED, zelfde, maar dan met LED achtergrondverlichting (witte leds) maar dan zuiniger, en betere helderheid.
RGBLEDL idem, maar dan met r, g, en b leds in plaats van witte, dit verbruikt meer stroom.

een (witte) led zend een aantal kleuren uit, in dit spectrum:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/ba/PlanckianLocus.png/533px-PlanckianLocus.png
de driehoekjes die je altijd ziet bij testen zijn de kleuren die de LED kan uitzenden, bijvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/uploads/pics/Dell_Studio_XPS_16_RGB_LED__transparent__versus_Dell_Studio_1555_01.gif
(standaard wled vs rgbled xps 16)

met rgbled heb je 3 leds, je spectrum is dus veel groter. (transparante vlak)

het schijnt dat dell, of de fabrikant van de panelen (AUO) een manier heeft gevonden om witte leds een grote kleurberijk te geven, AKA wide-gamut, ofwel B+RGled, zoals de marketing van dell dat noemt.

maargoed, B+RG is onzin, iemand had de specs van het paneel opgezocht, en dat bleek gewoon WLED. Maar dan met een of andere techniek voor betere LED achtergrondverlichting.

het matte premium scherm in de F gebruikt volgens mij exact dezelfde techniek, althans, veel technieken met 95-100% color gamut en een contrast van omstreeks 600:1 zijn er niet, het is doorgaans 50-60% en 200:1...

en de matte laag? dat is niets meer dan een coating die het licht verstrooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:37
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 22:02:
je bestelt

Is dit de methode voor consumenten?

Ik dacht namelijk dat meteen vooraf moest betalen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
je kan kiezen tussen vooruitbetaling (bankoverschrijving), ideal, en nog iets (waarschijnlijk creditcardbetaling).
althans, dat was de situatie toen ik een jaar geleden iets bestelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 00:14:
[...]
http://www.replacedirect.....html?f_formaat=17.3+inch
dit zijn alle passende schermen, met uitzondeirng van de onderste.
let op: je hebt geen enkele garantie dat het ook werkt (of dat het ook maar past, de schermen verschillen ook in dikte

[...]

...gaat niet passen, de 1080p variant is breder + lager

en trouwens, als je €300+ gaat uitgeven aan een scherm komt deze binnen bereik:
pricewatch: HP Elitebook 8740w (WD938ET)
Ik heb nu 950euro betaalt voor mn laptop. Stel, ik moet 250 euro betalen voor een scherm, kom ik op 1200euro uit. Dat scheelt dan nog 400 euro met de goedkoopste variant van die HP. Daarnaast heeft die een mindere processor, minder opslagruimte, mindere accu en misschien is die kaart of videochip wat erin zit ook wel minder. Iig, heeft die laptop ook niet een 3D weergave mogelijkheid wat ook erg handig is voor me in de toekomst. Minder speakers, etc...

Mgoed, zijn dr niet eventuele winkels waar je je laptop onder kan brengen bij 'pro's' die hier verstand van hebben en dit voor je kunnen regelen? Als ik een goed scherm kan vinden, of hun weten dr een, zouden ze em vast wel voor me kunnen plaatsen denk ik.

Denk trouwens ook wel dat zoiets ten koste gaat van je garantie, mgoed, je moet er wat voor over hebben he.

Maar of ik het doe weet ik nog niet, misschien ben ik wel dik tevreden met het scherm wat erin zit. Heb zelf nog nooit een LED gehad, dus weet ook niet wat ik mis wat dat betreft.

Btw, waar staan de foto's in de startpost? Ik kan ze niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://forum.notebookrevi...thread-4.html#post6875599
iemand heeft zijn xps 14 screen vervangen... dat is snel

en nee, de shop waar hij dat heeft gehaald heeft geen 17" 1080p:
http://www.hootoo.com/173...reen-panels-c-70_191.html
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 09:06:
Denk trouwens ook wel dat zoiets ten koste gaat van je garantie, mgoed, je moet er wat voor over hebben he.
nope, zolang je niets sloopt behoud je de garantie, behalve dat op je scherm natuurlijk
Btw, waar staan de foto's in de startpost? Ik kan ze niet vinden.
bij reviews, de 9-cel batterij link staat in de FAQ

edit: et voila:
http://www.lcdtec.nl/search.shtml?sz=17.3&rs=Full-HD

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2010 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Ik heb mijn xps ook besteld. Gezien de levertijden die iedereen meldde in dit topic heb ik toch maar op tijd besteld. Nu blijkt dat de verwachte levertijd al over 2 weken is. Ach ja, kan ik eerder spelen :)

Dit is de config:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
Punt
    Beschrijving
Base
    Intel® Core™ i5-560M (2.66 GHz,3M)
Geheugen
    4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
Toetsenbord
    Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty)
Grafische kaart
    1GB NVIDIA® GeForce™ 420M GT grafische kaart
Harde schijf
    320 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Besturingssysteem
    Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
Optische stations
    8x optisch dvd+/-rw-station
Draadloze connectiviteit
    Intel® Wireless LAN 6200 2x2 802.11a/b/g/n card
Cables
    1 Meter Power Cord (3 Wire) - European
Verzendingsdocumenten
    Dutch Documentation
Bundle
    N11XL503EPP
Standard Warranty
    1 year Collect & Return Hardware Support included with your PC
Services en Support
    4 jaar In-Home Hardware Support
Order Information
    XPS L501x Order - Netherlands
Primary Battery
    6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Draagtassen
    Geen draagtas
Dell System Media Kit
    XPS L501x Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
Kleuren, dessins en beschilderingen
    Metalloid Aluminum WLAN Cover
Accidental Damage Support
    Geen Accidental Damage-support
Online Backup
    DataSafe online back-up van 2 GB (1 jaar)
Levering vóór Kerstmis
    Tijdige levering vereist voor Kerstmis (op of voor 23 december)
TV Tuner and Remote Control
    TvTuner Not Included
LCD
    40 cm (15.6") Full HD (1920x1080)1080p B+RGLED- breedbeeldscherm met TrueLife
DataSafe
    Datasafe Local 2.3 Basic
Microsoft-software
    Geen productiviteitssoftware geselecteerd
Beveiligingssoftware
    Geen beveiliging/antivirusbeveiliging
Power Supply
    90W AC Adaptor
Operating System Recovery Options
    Dvd met hulpbronnen: media met besturingssysteem (MUI) Windows® 7 Home Premium (64-bits)

Inclusief mastercard korting kom ik op 940 euro in totaal. Best nette prijs vind ik.

Nu wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 09:19:
http://forum.notebookrevi...thread-4.html#post6875599
iemand heeft zijn xps 14 screen vervangen... dat is snel

en nee, de shop waar hij dat heeft gehaald heeft geen 17" 1080p:
http://www.hootoo.com/173...reen-panels-c-70_191.html

[...]
nope, zolang je niets sloopt behoud je de garantie, behalve dat op je scherm natuurlijk

[...]

bij reviews, de 9-cel batterij link staat in de FAQ

edit: et voila:
http://www.lcdtec.nl/search.shtml?sz=17.3&rs=Full-HD
Ok en nu dus een scherm zoeken die precies de goede afmetingen en dikte heeft. Misschien het beste om een van Dell te nemen dan? 136 Euro valt nog wel mee trouwens. Wat is trouwens beter, glossy of matte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.anandtech.com/...tests-display-evaluated/5

ik prefereer glossy, maar mat is beter geschrikt in de felle zon, met glossy zie je dan helemaal niets.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2010 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YouTube: Glossy vs. Matte

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2010 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adufresne
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-07-2019
Waarschijnlijk is het in dit topic al eerder langs gekomen, maar met de zoekoptie kan ik er niets over terugvinden. Ik wil vandaag of morgen een XPS 15 aanschaffen en daarna meteen de hdd vervangen door een Seagate Momentus Hybrid 500GB die ik hier nog heb liggen.. Kan iemand mij vertellen of de ingebouwde hdd een beetje handig is ingebouwd zodat ik hier goed bij kan?

Daarnaast ga ik ook maar telefonisch een poging wagen om een combinatie i5 met 435m te bestellen. Kunnen we meteen zien of die 'bug' in het systeem als is opgelost.

Als laatste een vraag voor de echte pro's. Vinden jullie het verschil tussen een i5-460 en i5-560:
•Intel® Virtualization Technology for Directed I/O (VT-d)
•Intel® Trusted Execution Technology
•AES New Instructions

het prijsverschil waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Als je de handleiding volgt, zou het moeten lukken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
adufresne schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 10:12:
Waarschijnlijk is het in dit topic al eerder langs gekomen, maar met de zoekoptie kan ik er niets over terugvinden. Ik wil vandaag of morgen een XPS 15 aanschaffen en daarna meteen de hdd vervangen door een Seagate Momentus Hybrid 500GB die ik hier nog heb liggen.. Kan iemand mij vertellen of de ingebouwde hdd een beetje handig is ingebouwd zodat ik hier goed bij kan?
valt wel mee, hij zit onder de palmrest, maar met 1 schroef kan je die loshalen.
http://support.euro.dell..../en//sm/hdd.htm#wp1192085
ik heb wel erger gezien, onder het toetsenbord bijvoorbeeld 8)7
Daarnaast ga ik ook maar telefonisch een poging wagen om een combinatie i5 met 435m te bestellen. Kunnen we meteen zien of die 'bug' in het systeem als is opgelost.

Als laatste een vraag voor de echte pro's. Vinden jullie het verschil tussen een i5-460 en i5-560:
•Intel® Virtualization Technology for Directed I/O (VT-d)
•Intel® Trusted Execution Technology
•AES New Instructions

het prijsverschil waard?
niet echt, tenzij je die mogelijkheden ook gaat gebruiken. (ik zou het wel doen :P )

in werkelijkheid is de goedkoopste i3 voldoende voor 90% van de kopers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

adufresne schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 10:12:
wat ik in dit topic las is dat de 435M in principe hetzelfde is als de 420M (als je hem overclocked en dat zou prima moeten gaan)
Dan zou ik eerder kijken voor de 445M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de 445m gaat niet passen, deze heeft een 50% bredere memory bus.
de koeling is vast ook niet toereikend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adufresne
Kijk aan dit soort opmerkingen heb ik wat - dank hiervoor!

Rest mij alleen nog @darkstone de vraag: Waarvoor denk jij de extra features van de i5 560 in te kunnen gaan zetten?

Overigens ben ik van plan de xps 15 vooral voor werk, internetten, casual gaming en veel photoshoppen te gaan gebruiken, dus de opmerking dat 90% van de gebruikers genoeg heeft aan een i3 heeft mij ook wel aan het denken gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je de 445M ook overclocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuga
Anandtech heeft een laptop holiday buyers guide http://www.anandtech.com/...ay-buyers-guide-notebooks

XPS 15 wordt aanbevolen als mainstream laptop http://www.anandtech.com/...-buyers-guide-notebooks/4
Those looking for a well-rounded [Ed: pun intended?] laptop are going to have a hard time doing any better than the Dell XPS L501x, and we gave it our Gold Editors' Choice award.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herpie
  • Laatst online: 04-07-2024
Is de 40 euro prijs verschil voor de i5 - 560 het waard ? Qua snelheids verschil tussen de 460 en de 560 ?
Of is er iets heel bijzonders aan de i5-560 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adufresne
@herpie

Zie een aantal posts hierboven de post van mij, dan zie je precies wat - naast de snelheid - inhoudelijk het verschil is. Al je erop googled kom je genoeg info tegen, alleen vind ik het wel echt iets voor de techneuten onder ons, vandaar ook mijn vraag betreffende de meerwaarde van deze extra technische snufjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goh, en ik maar denken dat mijn levertijd snel is in vergelijking met de rest. Niet dus; levertijd pas over 3 weken en 2 dagen, 2 weken geleden op zondag besteld.

Goede video trouwens over matte en glossy, nu ben ik er eindelijk zeker van dat ik het goede scherm heb gekozen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
adufresne schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 11:27:
Rest mij alleen nog @darkstone de vraag: Waarvoor denk jij de extra features van de i5 560 in te kunnen gaan zetten?
ik ben TI student, extra ondersteuning voor VM's heb ik wel oren naar.
AES ga ik misschien ook nog gebruiken, bovendien: een snellere processor kan geen kwaad. Behalde dan in je portemonnee
why not? :P
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 14:56:
Goh, en ik maar denken dat mijn levertijd snel is in vergelijking met de rest. Niet dus; levertijd pas over 3 weken en 2 dagen, 2 weken geleden op zondag besteld.
sinds wanneer is dell accuraat in het voorspellen van de levertijd?
Goede video trouwens over matte en glossy, nu ben ik er eindelijk zeker van dat ik het goede scherm heb gekozen!
tsja, het is moeilijk om nog iemand te vinden met een beetje objectief beeld over het mat/glanzed debat, tegenwoordig zit iedereen te zeuren "en weer geen mat schem!" terwijl het in mijn ogen (pun intended) weinig uitmaakt, tenzij je graag buiten zit.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2010 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Bijkomend voordeel van een glossy scherm is natuurlijk dat je in de gaten kunt houden of je haar nog goed zit! Belangrijk punt wat vaak over het hoofd gezien wordt. Dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heh, dus Dell zou ook eerder kunnen zijn.. Laten we dat dan maar hopen!

Ik zit graag buiten vaak in het donker, dus ik denk wel dat ik het goede heb gekozen :Y
guapper schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 15:06:
Bijkomend voordeel van een glossy scherm is natuurlijk dat je in de gaten kunt houden of je haar nog goed zit! Belangrijk punt wat vaak over het hoofd gezien wordt. Dus.
ijdeltuit :P

Ik doe volgens mij maximaal 3 keer per dag haar goed als het weer verkeerd gaat zitten tenminste, anders gewoon maar 1 keer in de ochtend

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2010 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
guapper schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 15:06:
:P

goed, ik hoor op notebookreview dat het 768p scherm hetzelfde is als op de studio 15 en inspirion, vaak genoemd als "worst screen ever"
notebookcheck studio 1558
Maximum: 233 cd/m²
Average: 216.4 cd/m²
Illumination: 87 %
Black: 1.46 cd/m²
Contrast: 160:1 :X
Brightness on battery: 136.1 cd/m²
...al is het standaard sony-e scherm volgens mij slechter.. efin.

iedereen die nog niet overtuigd was: neem de schermupgrade, het geld zeker waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zizou10
  • Laatst online: 01-01 16:17
Ik wil deze laptop gaan bestellen.
Ik ga er voornamelijk mee internetten, films downloaden en kijken
Fm 2010 erop spelen , muziek luisteren en voor school.
Hij moet gewoon snel zijn 3 jaar meegaan. Is de I 560m dan aan te rden voor het meerprijs?
Is het aan te raden om nog die inhome garantie te nemen?
De standaartgarantie duurt toch 2 jaar ipv 1 jaar?

Base Intel® Core™ i5-460M (2.53 GHz,3M)
Besturingssysteem Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
Geheugen 4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
Toetsenbord Internal US/International Qwerty Keyboard
Grafische kaart 1GB NVIDIA® GeForce™ 435M GT grafische kaart
Harde schijf 500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Optische stations 8x optisch dvd+/-rw-station
Draadloze connectiviteit Intel® Wireless LAN 6200 2x2 802.11a/b/g/n card
Cables European 250V Power Cord
Verzendingsdocumenten Dutch Documentation
Bundle N11XL702
Standard Warranty 1 year Collect & Return Hardware Support included with your PC
Services en Support 1 jaar beperkte garantie - Collect & Return
Order Information XPS L701x Order - Netherlands
Primary Battery 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Draagtassen Geen draagtas
Dell System Media Kit XPS L701x Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
Kleuren, dessins en beschilderingen Anodized Aluminum WLAN Backcover L701X
Accidental Damage Support Geen Accidental Damage-support
Online Backup DataSafe online back-up van 2 GB (1 jaar)
Theft Protection Solution Computrace LoJack voor laptops, licentie van 1 jaar - inbegrepen bij uw pc
Levering vóór Kerstmis Tijdige levering vereist voor Kerstmis (op of voor 23 december)
TV Tuner and Remote Control TvTuner Not Included
LCD 17.3" HD+ WLED True-Life (1600x900)
DataSafe Datasafe Local 2.3 Basic
Microsoft-software Geen productiviteitssoftware geselecteerd
Beveiligingssoftware McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands
Power Supply 130W AC Adaptor
Operating System Recovery Options Dvd met hulpbronnen: media met besturingssysteem (MUI) Windows® 7 Home Premium (64-bits)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zizou10 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 15:38:
Ik wil deze laptop gaan bestellen.
Ik ga er voornamelijk mee internetten, films downloaden en kijken
Fm 2010 erop spelen , muziek luisteren en voor school.
Hij moet gewoon snel zijn 3 jaar meegaan. Is de I 560m dan aan te rden voor het meerprijs?
met jouw eisen: nee.

als je gaat photoshoppen of videobewerken zou ik het wel doen
Is het aan te raden om nog die inhome garantie te nemen?
De standaartgarantie duurt toch 2 jaar ipv 1 jaar?
1 jaar, europese garantie is 2 jaar maar daar zou ik niet op vertrouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:04:
1 jaar, europese garantie is 2 jaar maar daar zou ik niet op vertrouwen...
Waarom niet? De wet beschermt altijd de consument, daarom zijn ze verplicht mistens 2 jaar garantie te geven op electronica. Bovendien mag je tot 3 dagen nadat je hem binnen hebt, nog terugsturen en geld vragen. Geen idee of daarbij nog kleine lettertjes horen van bijv. dat je hem niet gebruikt mag hebben. Dit is in Europa zo, dus zowel Nederland als België.

Zie ook: http://www.consuwijzer.nl...garantieperiode_in_Europa
En: http://computerworld.nl/a...t-in-garantieperiode.html

EDIT: Laat maar, nadat ik beter heb gelezen begrijp ik dat het anders zit in Nederland.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2010 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het is 7 werkdagen, niet 3 dagen.

voor de rest: je hebt helemaal gelijk, recht hebben is alleen iets anders dan recht krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:21:
het is 7 werkdagen, niet 3 dagen.

voor de rest: je hebt helemaal gelijk, recht hebben is alleen iets anders dan recht krijgen.
Echt? Dan leer ik ouderwetse dingen op school :F

Als je je recht niet krijgt, dan kun je toch naar de consumentbond gaan? Kost wel tijd, maar als het het echt waard is zul je vast wel gelijk krijgen van een consumentenbond of de geschillencommisie waar Dell bij zit (als Dell er bij een zit) .

"ik vind dat je gewoon recht hebt op een deugdelijk product ook al is de garantie verlopen,daar heb je namelijk recht op en je kunt dell hier mee confronteren om het alsnog netjes op te lossen,anders kun je naar de geschillencommissie stappen die een bindende uitspraak zal doen die voor beide partijen bindend is" - zo even gevonden op een ander forum.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2010 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:23:
[...]

Echt? Dan leer ik ouderwetse dingen op school :F
wet kopen op afstand:
http://www.consuwijzer.nl...nthema_s/Kopen_op_afstand
in belgie heb je 14 dagen (dus niet werkdagen), geloof ik

edit: en hier in het BW: http://lexius.nl/burgerlijk-wetboek-boek-7/artikel46d
Als je je recht niet krijgt, dan kun je toch naar de consumentbond gaan? Kost wel tijd, maar als het het echt waard is zul je vast wel gelijk krijgen van een consumentenbond of de geschillencommisie waar Dell bij zit (als Dell er bij een zit) .
en jij denkt dat de gemiddelde consument dat gaat doen?

als je vaak genoeg klaagt repareren ze het wel, maar in alle andere gevallen: neem extra garantie, kost geen drol (€95/4 jaar), heb ik ook.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2010 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maak eens fotos van de bios options dan ofzo...we willen allemaal meer geld voor ons goud zien dus waarom laat je niet een bios options screenie zien dan...peace out swa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar is het noemenswaardig zoals bij de 420M? Hoe gebeurt zoiets eigelijk, is het slechts een kwestie van in een progje de cijfers veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:28:
maak eens fotos van de bios options dan ofzo...we willen allemaal meer geld voor ons goud zien dus waarom laat je niet een bios options screenie zien dan...peace out swa...
.... moet dit nou?

Status is nog steeds werk in uitvoering. Ben bang dat ze de deadline van 25ste niet gaan halen.

Levertijden zeggen dus nog niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:28:
leer eens nederlands..
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:29:
[...]

Maar is het noemenswaardig zoals bij de 420M? Hoe gebeurt zoiets eigelijk, is het slechts een kwestie van in een progje de cijfers veranderen?
in essentie, ja.

je gooit de klok 10 mhz omhoog, je krijgt geen BSOD? gefeliciteerd -> een overclock.
herhalen totdat je de maximale clock hebt gevonden, en hou de temperatuur in de gaten.

de prestaties zijn doorgaans rechtevenredig met de kloksnelheid, idem met het verbruik van de kaart (zolang je het voltage met rust laat)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2010 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wrom zou je de clock speed omhoog doen omdat dat kan ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://99problems.org/wp-content/uploads/2010/04/obama-yes-we-can.jpg

/flauw

ja, omdat het kan, je gameprestaties worden ook een stuk beter, meer info: Overclocking & Tweaking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]darkstone schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:36[/b]
je gooit de klok 10 mhz omhoog, je krijgt geen BSOD? gefeliciteerd -> een overclock.
herhalen totdat je de maximale clock hebt gevonden, en hou de temperatuur in de gaten.
Uiteraard in de BIOS? Nooit overclocking nodig gehad met mijn computers :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee, met een toolje (ik weet niet welke, ik ben ATI fan :P ), het bios zit zo dichtgetimmerd als maar kan.
bij elk merk trouwens, sommige merken hebben zelfs de softwarematige klokaanpassing geblokkeerd (de oude xps met HD3670 bijvoorbeeld)
(behalve XXODD/BTO, maar die zijn RIP)

ik geloof dat het toolje nvidia tools heette, geen idee
Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.