M'n XPS 15 eindelijk (ik mag niet klagen met een levertijd van 12 dagen) binnen, specs:
Display : 15.6in FHD TLF LCD L501X
CPU: Intel® Core™ i7 740QM (1.73 Ghz, 6MB, 4C)
Memory : 4096MB (2x2048) 1333MHz DDR3 Dual Channel
Hard Drive : 500GB Serial ATA (7200RPM)
Optical Drive : 8x DVD+/-RW Optical Drive
Power Supply : XPS 130W AC Adapter
Battery : Primary 6-cell 56W/HR LI-ION
Graphics : NVIDIA GeForce GT 435M 2GB graphics
Wireless : European Intel Centrino Wireless-N 1000
Keyboard : Internal US/International Qwerty Keyboard
En tsja.. Waar zal ik eens beginnen. Vind het echt een fantastische laptop, voelt heerlijk stevig aan en moet toch wel zeggen dat ik die Touch knoppen ook mooi vind.
En het
geluid.. Pff nog nooit zulk geluid uit een laptop horen komen, echt erg goed voor een laptop!! Het tafelblad staat werkelijkwaar mee te trillen als ie op z'n hardst staat, uiteraard wel een lichte vorm van distortion te horen dan. Maar voor de rest mooi vol en zelfs warm geluid. Ben er erg over te spreken.
En om dan nog maar niet te beginnen over het
beeld 
, tsjee hahah, ik ben nu al niet meer van m'n laptop weg te slaan, prachtig scherm en ik vind de resolutie zo fijn (werk normaal gesproken met een 22" 1680 x 1050, maar toch). Had om te "testen" even een paar trailers hiervan gedownload (van Sony / Samsung bijvoorbeeld):
http://www.demo-world.eu/...h-definition-trailers.php
Prachtig om naar te kijken, een oase aan beeld en geluid!!
Om het nog even over het ontvangst van de
netwerkkaart te hebben (ik heb er een N-1000) in zitten, het is in ieder geval veel beter dan de Toshiba van m'n moeder. Ik zit nu op de 2e verdieping van ons huis (modem waar ik nu mee verbonden ben staat beneden in de meterkast, we hebben er ook nog één op deze verdieping maar staat niet aan op 't moment) en hij geeft 4/5 streepjes aan. En dat terwijl het door 2 betonnen vloeren heen gaat.
Het
Touchpad was in het begin wel even wennen, maar na een tijdje ermee gewerkt te hebben vind ik het heerlijk werken. Vooral dat het Multi Touch is (Macbook Pro - like), dus ook door 2 vingers tegelijk te gebruiken naar beneden scrollen. Met 3 vingers tegelijk naar links slepen ga je terug naar de vorige pagina op internet (en vanzelfsprekend naar rechts slepen is naar de volgende pagina). Ook het in-en uitzoomen werkt lekker, knoppen ook. En het is zo lekker groot

.
Van de
software die voorgeïnstalleerd was heb ik al wel een hoop verwijderd. LoJack gebruik ik wel (zat erbij voor 1 jaar gratis), lijkt me wel handig, maar zag al op de site dat niet heel precies aangegeven wordt waar de laptop zich bevindt. Wat ik een erg handige feature vind van de Dell software is de Dell Batterijmeter. Je kunt er hier voor kiezen om (als je laptop aan netstroom hangt) het opladen van de batterij te deactiveren totdat de computer opnieuw op start. Echt ideaal, vind ik. Als ik nu de netstroom eruit trek, geeft ie 3 uur en 5 minuten resterend aan, niet slecht voor i7 + B+RG scherm. Daarbij is de muziek software (van Realtek in combinatie met Waves MaxxAudio) ook erg uitgebreid maar zeer overzichtelijk.
Er draaien nu 53 processen bij mij in idle, vind ik nog best meevallen eigenlijk. Ben van plan er misschien nog wel wat vanaf te halen.
Mijn
temperaturen bij normaal gebruik (internetten, wat downloaden, rommelen op de laptop) zijn, uit Everest Ultimate Edition:
De temperaturen in-game komen nog.
Oh, en de webcam is ook van mooie kwaliteit! Heb um alleen nog niet gebruikt op msn, dat ben ik nog van plan.
Hier een aantal foto's, klik voor vergroting.
Bovenkant laptop:
Rechterzijkant:
Rechterzijkant:
Linkerzijkant:
Linkerzijkant:
Achterkant Rechts:
Achterkant Links:
Achterkant:
SD Cardreader:
SD Cardreader:
Onderkant:
Batterij indicator:
Batterij indicator (als je het knopje in drukt, laptop staat uit):
Subwoofer:
Keyboard:
Keyboard:
Behuizing:
Scherm (heel moeilijk om daar foto's van te maken.. Heb het geprobeerd met dit als resultaat, niet echt representatief maar het geeft een beeld):
Kortom, ben helemaal tevreden!
[
Voor 29% gewijzigd door
Majesty op 16-11-2010 17:32
]