[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste
Acties:
  • 81.156 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GotG
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:36
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:53:
nee, met een toolje (ik weet niet welke, ik ben ATI fan :P ), het bios zit zo dichtgetimmerd als maar kan.
bij elk merk trouwens, sommige merken hebben zelfs de softwarematige klokaanpassing geblokkeerd (de oude xps met HD3670 bijvoorbeeld)
(behalve XXODD/BTO, maar die zijn RIP)

ik geloof dat het toolje nvidia tools heette, geen idee
probeer rivatuner, das voor nvidia
dat dacht ik te gaan gebruiken als ik mijn xps heb :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dat veranderd dan de kloksnelheid van je i5 als je die hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

doe anders hoofd op kussen leggen zodat je beter kan denken.xps kan niet overclocked worden anders zouden de 940m processors niet voor een grand te koop zijn.mja ik zeg maar niks meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 17:24:
En dat veranderd dan de kloksnelheid van je i5 als je die hebt?
nee, de processoren zitten finaal dichtgetimmerd (die van intel, AMD is nog relatief modbaar), je zult echt aan het pinmodden moeten.

(anders had ik mijn processor ook een tandje hoger gedaan :9 )
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 17:25:
doe anders hoofd op kussen leggen zodat je beter kan denken.xps kan niet overclocked worden anders zouden de 940m processors niet voor een grand te koop zijn.mja ik zeg maar niks meer..
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik heb mijn post geupdate met meer en betere foto's, als er nog verzoeken zijn hoor ik het graag:
Majesty in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 17:25:
doe anders hoofd op kussen leggen zodat je beter kan denken.
Stoer hè, nu je een scooter hebt? Ga ergens anders zielig doen.
Majesty schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 17:34:
Ik heb mijn post geupdate met meer en betere foto's, als er nog verzoeken zijn hoor ik het graag:
Majesty in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 1"
Mooie foto's! Zou je je beroep van moeten maken! :Y

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2010 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds wanneer is het werkwoord gesmurft niet meer in gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 17:35:
[...]
Mooie foto's! Zou je je beroep van moeten maken! :Y
Bedankt! En ik hou het liever als hobby :D.

En oh hé kijk, daar loopt een trol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wc bril smurf xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Majesty schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 18:24:
Bedankt! En ik hou het liever als hobby :D.

En oh hé kijk, daar loopt een trol.
Heh, heb je talent voor ;)

En inderdaad, een trol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 12:30
Ik wil binnenkort de Dell XPS 15 bestellen, maar ik zit nog met enkele vragen qua specificaties die ik nodig denk te hebben. Ik wil de XPS 15 aanschaffen als desktopvervanger en ga de laptop vooral gebruiken voor het editen van fotos (photoshop / lightroom), statistische berekeningen met spss en project-R en daarnaast natuurlijk de geijkte dingen als office en internet etc.

Om wat geld te besparen zit ik te twijfelen of ik een i7 (740QM) of een i5 (560M) moet aanschaffen en dan met 4 of 6 GB RAM. Qua GPU zit het wel goed denk ik.

Wat raden jullie me aan? Is een i7 aan te raden of juist overkill voor waar ik de XPS 15 voor wil gaan gebruiken en hoe zit het met 4 of 6 GB RAM?

Vooralsnog heb ik ook nog de VAIO F-serie als alternatief, maar dan de i7 versie aangezien deze het premium matte display heeft. ik twijfel dan ook nog aan het scherm van de XPS 15 (1920*1080 B+RGled). Is dit scherm goed genoeg voor fotobewerkingen aangezien het nogal glossy lijkt in de verschillende reviews.

Alvast bedankt!

Grtz Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robi-One
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Zojuist ook mijn bestelling geplaatst:

Het is de XPS17 geworden omdat hij hoofdzakelijk dient als vervanging van de desktop en ik veel AutoCAD teken voor werk en studie. Vanwege de geringe meerprijs van een i5 tov i7 ben ik voor de i7 gegaan. Voordelen zijn de betere GPU en lekker grote HDD.

Intel® Core™ i7 740QM (1.73 Ghz, 6MB, 4C)
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
Internal US/International Qwerty Keyboard
3GB NVIDIA® GeForce™ 445M GT grafische kaart
1 TB, dubbele harde schijf, SATA (2 x 500 GB - 7.200 rpm)
Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
Optische stations 8x optisch dvd+/-rw-station
Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (EUR)
Bluetooth Card 3.0
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)
17.3" HD+ WLED True-Life (1600x900)

etc.

[ Voor 18% gewijzigd door Robi-One op 16-11-2010 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Dus, ik stel voor dat we voor dat er een aantal weer BN gaan praten. Anders mogen ze hier wel verder spammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
janvanmil schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 20:08:
Vooralsnog heb ik ook nog de VAIO F-serie als alternatief, maar dan de i7 versie aangezien deze het premium matte display heeft. ik twijfel dan ook nog aan het scherm van de XPS 15 (1920*1080 B+RGled). Is dit scherm goed genoeg voor fotobewerkingen aangezien het nogal glossy lijkt in de verschillende reviews.
mijn vermoeddens

het premium F scherm gebruikt dezelfde techniek als het b+rg scherm, qua kwaliteit zullen ze elkaar niet ontlopen.
er is echter 1 groot verschil: het sony scherm is mat, argumenten voor en tegen mat kun je een pagina terug lezen, mijn mening:

tenzij je veel in de zon gaat zitten: neem een spiegelscherm., ziet er veel mooier uit (en kleurechtheid is toch om te huilen vergeleken met een IPS @ €1000)
Robi-One schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 20:19:
Zojuist ook mijn bestelling geplaatst:

Het is de XPS17 geworden omdat hij hoofdzakelijk dient als vervanging van de desktop en ik veel AutoCAD teken voor werk en studie. Vanwege de geringe meerprijs van een i5 tov i7 ben ik voor de i7 gegaan. Voordelen zijn de betere GPU en lekker grote HDD.

4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM \[2 x 2.048]
Bluetooth Card 3.0

etc.
en 4 RAM slots d:)b relatief goedkoop uit te breiden naar 16GB ram
_O-

edit: negeren, negeren, negeren...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2010 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, da's nergens voor nodig.

[ Voor 90% gewijzigd door DaMarcus op 16-11-2010 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En we hebben niet voor niet de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif-knop.

[ Voor 78% gewijzigd door DaMarcus op 16-11-2010 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Temperaturen nog een keer, idle:
Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k53/Roelioss/Naamloos-79.png

Load (30 minuten Prime95):
Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k53/Roelioss/Dell/Naamloos.png

Heeft er iemand anders nog goede stress tools om mee te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
prime95 gebruik ik altijd, voor de gpu gebruik ik rthdrdbl, geen 100% gpu, maar dat doet geen enkele game (team fortress komt bij mij niet boven de 95%)

om de temperatuur te checken:
[Software] Open Hardware Monitor

geeft mooie grafiekjes over de temperatuur over lange tijd, max 100 minuten, bijzonder handig om het fangedrag nader te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

darkstone wrom staat er een overclock op een laptop in je profile?vertel ons dat eens als je wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Modbreak:Goed, ik heb wat posts gemodbreakt en er een verwijderd. Normaal grijp ik niet zo snel in maar kennelijk is dat wel nodig.

Maar omdat ik vandaag goedgezind ben krijgen jullie van mij een gratis les; kijk naar de titel van dit topic.

[ Voor 5% gewijzigd door DaMarcus op 16-11-2010 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beta schreef op maandag 15 november 2010 @ 09:56:
[...]

Hmmm ik ken je IT software kennis niet, maar valt dit niet zelf op te lossen? Update overslaan en los installeren?
Zo groot is mijn IT software kennis niet.

Als jij nog suggesties hebt?

Bij het opstarten begint hij gewoon weer met update 17. Ook al gebruik ik F8.

De vorige Dell, Inspirion 5100, 8 jaar oud en nooit problemen mee gehad. Ze hebben vandaag een doosje gebracht waar de laptop in kan. Even een belletje en ze halen hem donderdag op. Allemaal goed geregeld.

Bernhard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaMarcus schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 21:48:
[modbreak]Goed, ik heb wat posts gemodbreakt en er een verwijderd. Normaal grijp ik niet zo snel in maar kennelijk is dat wel nodig.

Maar omdat ik vandaag goedgezind ben krijgen jullie van mij een gratis les; kijk naar de titel van dit topic.[/modbreak]
Om eerlijk te zijn is volgens mij de titel van het topic nog steeds hetzelfde. Wel zie ik wat posts veranderd, als je dat bedoelde(?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
in dat geval raad ik altijd een reïnstal aan, maar dat zou ik <insert hiet niet-technisch student> niet aanraden.
en trouwens, als hij blijft hangen is er grote kans dat er iets stuk is (mijn gok: de hdd), anders zou hij het wel doen.
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 22:03:
[...]

Om eerlijk te zijn is volgens mij de titel van het topic nog steeds hetzelfde. Wel zie ik wat posts veranderd, als je dat bedoelde(?)
dit topic is bedoeld om over de xps 15 te discussiëren, scooters (hint) vallen niet in die categorie

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2010 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuga
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-04 06:17
Foto's van bios zijn te veel eer

In het kort

Main
instellen datum/tijd verder wat je besteld hebt/erbij hebt gestopt(geheugen/schijf)/eraan hebt hangen (eSata, voeding) ;)
Bios versie, service tag

Advanced
enabled/disable van
>speedstep/virtualization/NIC/USB emulation/external USB ports/USB Powershare/USB wake/eStata/
>power adaper warning/Charging behaviour/Bluethooth/WWAN/WLAN

>AHCI of ATA
>Function keys of Multi media keys

security
diverse passwords die niemand gebruikt
computrace (alleen US, CA, UK, AUS)

Boot
Boot order

@Majesty
als je de beschermfolie (met gaatjes 8)7 )van de subwoover haalt klinkt hij nog iets beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 22:03:
dit topic is bedoeld om over de xps 15 te discussiëren, scooters (hint) vallen niet in die categorie
Hahaha, had niet door dat het zo bedoeld was. :')

EDIT: het is niet negatief bedoeld, zo kun je het nog wel eens zien wanneer je me niet begrijpt.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2010 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Fuga schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 22:08:
@Majesty
als je de beschermfolie (met gaatjes 8)7 )van de subwoover haalt klinkt hij nog iets beter
Mijn god, bedankt dat je het zegt! Had het echt niet gezien, haha. Thanks!

@ Darkstone, bedankt voor de software, ga ermee aan de slag!

[ Voor 10% gewijzigd door Majesty op 17-11-2010 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 21:50:
[...]

Zo groot is mijn IT software kennis niet.

Als jij nog suggesties hebt?

Bij het opstarten begint hij gewoon weer met update 17. Ook al gebruik ik F8.

De vorige Dell, Inspirion 5100, 8 jaar oud en nooit problemen mee gehad. Ze hebben vandaag een doosje gebracht waar de laptop in kan. Even een belletje en ze halen hem donderdag op. Allemaal goed geregeld.

Bernhard.
Ik vind het namelijk vrij drastisch om hier je laptop voor terug te sturen.
Helaas kan ik je ook niet op afstand helpen om dit probleem op te lossen. :-(

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Beta schreef op woensdag 17 november 2010 @ 00:48:
[...]

Ik vind het namelijk vrij drastisch om hier je laptop voor terug te sturen.
Helaas kan ik je ook niet op afstand helpen om dit probleem op te lossen. :-(
Sterker nog: ik zie het verschil niet met zelf met behulp van de aanwezige image van Dell terug te zetten (op F11 drukken bij booten).

In elk geval een backup maken van evt aanwezige data voor je 'm verzend, want die komt niet mee retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:37
Robi-One schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 20:19:
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM \[2 x 2.048]
Bluetooth Card 3.0

etc.
Exact zoals deze gaat mijn bestelling vandaag ook de deur uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 20:26:
[...]

mijn vermoeddens

het premium F scherm gebruikt dezelfde techniek als het b+rg scherm, qua kwaliteit zullen ze elkaar niet ontlopen.
er is echter 1 groot verschil: het sony scherm is mat, argumenten voor en tegen mat kun je een pagina terug lezen, mijn mening:

tenzij je veel in de zon gaat zitten: neem een spiegelscherm., ziet er veel mooier uit (en kleurechtheid is toch om te huilen vergeleken met een IPS @ €1000)
Bedankt Darkstone!

Misschien dan toch beter een los (ips) scherm erbij? Maar dan mag ik qua budget niet verder gaan dan de i5 processor met 4 GB ram. Zou dit genoeg zijn voor de dingen waarvoor ik de xps wil gebruiken (zie m'n de quote van m'n post hieronder)?

Grtz Jan
Ik wil binnenkort de Dell XPS 15 bestellen, maar ik zit nog met enkele vragen qua specificaties die ik nodig denk te hebben. Ik wil de XPS 15 aanschaffen als desktopvervanger en ga de laptop vooral gebruiken voor het editen van fotos (photoshop / lightroom), statistische berekeningen met spss en project-R en daarnaast natuurlijk de geijkte dingen als office en internet etc.

Om wat geld te besparen zit ik te twijfelen of ik een i7 (740QM) of een i5 (560M) moet aanschaffen en dan met 4 of 6 GB RAM. Qua GPU zit het wel goed denk ik.

Wat raden jullie me aan? Is een i7 aan te raden of juist overkill voor waar ik de XPS 15 voor wil gaan gebruiken en hoe zit het met 4 of 6 GB RAM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuga

Zelfs een i3 voldoet hiervoor (zoals ook elders gezegd door Darkstone). Snelste is waarschijnlijk een i5.

Meer geheugen is altijd leuk als je veel tegelijk open hebt staan, maar niet echt nodig voor wat jij doet.

Dell is idioot(!) duur met geheugen uitbreidingen. Voor 120 euro heb je 8gb incl verzendkosten, pricewatch: http://tweakers.net/price...2offLyIqs1RoYqr-9Up4LP8ws
Geheugen zelf vervangen/uitbreiden is simpel.

Ik zou in jouw geval ook eens een i3 configureren met het scherm dat je wilt. Het prijsverschil kan interessant genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Niet online

Beta

v0.86b5

En een nieuw filmpje met 9cell battery

YouTube: Dell XPS 15 Brief Hardware HD Overview

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
janvanmil schreef op woensdag 17 november 2010 @ 08:26:
[...]

Bedankt Darkstone!

Misschien dan toch beter een los (ips) scherm erbij? Maar dan mag ik qua budget niet verder gaan dan de i5 processor met 4 GB ram. Zou dit genoeg zijn voor de dingen waarvoor ik de xps wil gebruiken (zie m'n de quote van m'n post hieronder)?

Grtz Jan

[...]
die opmerking was eigenlijk bedoeld voor de drukkers, een scherm heeft gewoon een dusdanig kleine kijkhoek dat het gewoon niet opschiet met het vergelijken van kleuren, het scherm zefl (98,6% adobeRGB) is wel top, wel ietswat aan de prijs (voor €250 heb je een los 21.5" ips, zie Verwijderd in "[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 16", wat het niet veel beter doet dan het b+rg scherm, maar wel fatsoenlijke kijkhoeken kent

en trouwens, als je een los scherm koopt begin ik me toch sterk af te vragen of je niet beter een desktop kan kopen :P
het standaardscherm is ook redelijk ruk... daar ga je je zeker aan ergeren als je een los scherm ernaast heb staan.
top, die voeg ik ook even toe

wel slechte belichting :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik thuis zo'n video zou maken tijdens het unpacken zouden ze me verklaren voor gek 8)7

Hehe, ik ben al blij genoeg als ik hem heb. Dan zal ik wel even een review schrijven, maar video's zitten er niet in hoor. ;)

Nog 3 weken en 1 dag als ze accuraat hebben geschat. Nu maar hopen dat ze wel een beetje opschieten, lijkt een beetje vast te zitten op de status 'In productie'.

EDIT: Staat nu op verzonden, heb ineens weer een sprankeltje hoop in vervroeging van leverdatum. :')

EDIT2: Kan nog niet traceren..? Misschien dat ik moet wachten, maar ik heb gechat en uiteraard wist Dell ook weer niet wat er aan de hand was, dus nu maar hopen dat er binnekort een status op komt ..

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2010 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 14:21:
[...]

EDIT: Staat nu op verzonden, heb ineens weer een sprankeltje hoop in vervroeging van leverdatum. :')
Nu niet gelijk al je afspraken voor het komende weekend gaan afzeggen hé. Het zou zomaar maandag kunnen worden voordat de koerier voor je deur staat.

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guapper schreef op woensdag 17 november 2010 @ 14:41:
Nu niet gelijk al je afspraken voor het komende weekend gaan afzeggen hé. Het zou zomaar maandag kunnen worden voordat de koerier voor je deur staat.

:P
Weekend is voor mij meer iets waarbij ik film kijks, me vol eet en een beetje computeren en als het nodig is nog bezig voor school, dus geen zorgen, maar in het weekend zou wel het fijnst zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herpie
  • Laatst online: 04-07-2024
Nevermind.

[ Voor 93% gewijzigd door Herpie op 17-11-2010 15:56 . Reden: Blijkbaar mag je hier geen vragen stellen als je het niet kan vinden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
in de handleiding staat het allemaal beschreven.
Mag ik vragen wat je zelf hebt gedaan om er achter te komen, voordat je de vraag hier neerplempte?
Hier op Tweakers wordt wel verwacht dat je zelf probeert er achter te komen...

edit: dat was niet om te bitchen, maar wat eigen inzet is hier wel gewenst.
Op de productpagina staat het gewoon vermeld onder Tech Specs:
Geheugen
Maximaal 8 GB Dual Channel DDR3-geheugen
1.066 MHz geheugen standaard bij i3- en i5-processoren; 1.333 MHz standaard bij i7-processoren

Als je dan verongelijkt en wel stelt dat je het niet kan vinden, vraag ik me af waar je gezocht hebt.
Hence mijn reactie.

[ Voor 39% gewijzigd door guapper op 17-11-2010 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fro
  • Laatst online: 26-12-2010

Fro

Kan een van de bezitters van een xps 17 (liefst met 9 cells batterij) een filmpje plaatsen op youtube ofzo. Ik mis nog steeds een mooi filmpje van deze laptop en ben er wel benieuwd naar! Voor degene die dit op zich gaat nemen; _/-\o_ Veel lof en eer. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, komt maandag al aan volgens UPS!!

Wel een beetje jammer dat er maandag niemand niemand thuis is.. Zal eens even kijken of ik het in een nabijgelegen locatie kan ophalen.

EDIT: "Computers, Laptops en overige grote producten vereisen dat er iemand op het afleveradres aanwezig is om te tekenen voor ontvangst en kunnen niet bij uw buur afgeleverd worden."

Mhm, dan maar hopen dat ik de volgende dag het pakketje wel kan ontvangen, wil hem tenslotte woensdag al gebruiken.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2010 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robi-One
  • Niet online
Je hebt bij UPS verschillende mogelijkheden om de aflevering op jouw planning aan te passen nadat ze de eerste keer zijn langs geweest. Ander adres, andere datum etc.

http://www.ups.com/conten...pos=1&srch_phr=infonotice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:49
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 17:21:
Hehe, komt maandag al aan volgens UPS!!

Wel een beetje jammer dat er maandag niemand niemand thuis is.. Zal eens even kijken of ik het in een nabijgelegen locatie kan ophalen.

EDIT: "Computers, Laptops en overige grote producten vereisen dat er iemand op het afleveradres aanwezig is om te tekenen voor ontvangst en kunnen niet bij uw buur afgeleverd worden."

Mhm, dan maar hopen dat ik de volgende dag het pakketje wel kan ontvangen, wil hem tenslotte woensdag al gebruiken.
Desnoods moet je na de eerste levering opbellen naar UPS, en dan kan je hem dinsdag afhalen in Amsterdam.

Bij mij nog steeds werk in uitvoering, geplande leverdatum 25 november. Weinig vertrouwen er in.
Wordt wel steeds nieuwschieriger naar die laptop. Ik ben vooral benieuwd naar de speakers. Als die goed zijn, en ik kan er aardig wat op gamen dan zou het zo maar is zijn dat al me tijd naar me laptop gaat, en minder tijd naar me desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remzz schreef op woensdag 17 november 2010 @ 20:15:
[...]

Desnoods moet je na de eerste levering opbellen naar UPS, en dan kan je hem dinsdag afhalen in Amsterdam.

Bij mij nog steeds werk in uitvoering, geplande leverdatum 25 november. Weinig vertrouwen er in.
Wordt wel steeds nieuwschieriger naar die laptop. Ik ben vooral benieuwd naar de speakers. Als die goed zijn, en ik kan er aardig wat op gamen dan zou het zo maar is zijn dat al me tijd naar me laptop gaat, en minder tijd naar me desktop.
Behalve over het scherm waren vielen vooral ook de speakers in positieve zin op volgens Anandtech, dus dat zit wel goed denk ik;) (ervan uitgaande dat je het over de 15 hebt; maar waarschijnlijk heeft de 17 minstens zulke goede speakers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Laatst online: 15:30
Is het trouwens normaal dat ik nog geen orderbevestiging heb ontvangen nadat ik maandag al een ontvangstbevestiging heb ontvangen? Heb betaald met creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 22:25:
[...]

Behalve over het scherm waren vielen vooral ook de speakers in positieve zin op volgens Anandtech, dus dat zit wel goed denk ik;) (ervan uitgaande dat je het over de 15 hebt; maar waarschijnlijk heeft de 17 minstens zulke goede speakers)
idem, de studio 17 is altijd de laptop geweest met de beste speakers, de xps 17 zal vast niet anders zijn.

enkel de studio 14 heeft mindere speakers (een sub met een lager vermogen) maar nog steeds bovengemiddeld.
op veel laptops nemen de speakers nu eenmaal een lage prioriteit.
IntToStr schreef op woensdag 17 november 2010 @ 22:27:
Is het trouwens normaal dat ik nog geen orderbevestiging heb ontvangen nadat ik maandag al een ontvangstbevestiging heb ontvangen? Heb betaald met creditcard.
ik heb geen ervaring met creditcardbetalingen, maar ik geloof dat ze redelijk achter lopen bij dell, het systeem heeft ook een week plat gelegen...
als het donderdag nog niet is geregend zou ik even een mailtje sturen, anders gaat er weer een weekend overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuga
Orderbevestiging kreeg ik dezelfde dag, factuur en cc afschrijving pas een paar dagen na levering. Als je een klantnr hebt kan je de status online opvragen, anders even bellen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
je kan inderdaad beter bellen, daar reageren ze een stuk sneller op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
Ik kreeg de orderbevestiging ongeveer 24 tot 36 uur na m'n betaling via CC.

• janvanmil
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 13:26:
en trouwens, als je een los scherm koopt begin ik me toch sterk af te vragen of je niet beter een desktop kan kopen :P
het standaardscherm is ook redelijk ruk... daar ga je je zeker aan ergeren als je een los scherm ernaast heb staan.
Bedankt! Ik wil een laptop omdat ik nogal veel onderweg ben voor m'n werk en ik dan eigenlijk niet zonder een een goede laptop kan. Daarnaast lijkt het me interessant om los een goed scherm te hebben, voor de eind-bewerkingen van fotos etc, maar dat is meer hobbymatig en daardoor een extratje. ik heb ook aan een desktop en een netbook zitten denken, maar ik ben daar nog niet over uit.

Grtz Jan

• IntToStr
Dank voor de antwoorden. Vanmiddag maar eens bellen over die betaling...

Verwijderd

guapper schreef op woensdag 17 november 2010 @ 00:51:
[...]

Sterker nog: ik zie het verschil niet met zelf met behulp van de aanwezige image van Dell terug te zetten (op F11 drukken bij booten).

In elk geval een backup maken van evt aanwezige data voor je 'm verzend, want die komt niet mee retour.
Lieve mensen,

Ik had de laptop liever ook niet opgestuurd wanneer ik het zelf kon oplossen, maar ik ben niet zo handig met laptops. Ik heb gebeld met Dell ( XPS-klantenservice ) maar zij konden mij ook niet verder helpen. We hebben samen geprobeerd om e.e.a. op te lossen maar dat lukte niet.
De medewerker zei dat het eigenlijk niet eens hun probleem is omdat het om een update gaat.

We wachten af.

Bernhard.

• Remz
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 23:01:
[...]

idem, de studio 17 is altijd de laptop geweest met de beste speakers, de xps 17 zal vast niet anders zijn.

enkel de studio 14 heeft mindere speakers (een sub met een lager vermogen) maar nog steeds bovengemiddeld.
op veel laptops nemen de speakers nu eenmaal een lage prioriteit.
Ik zit momenteel dit bericht te schrijven vanaf mijn studio 17 (1737), maar de speakers die hier in zitten zijn echt bagger! Blijkbaar is dit een te oud model waar nog geen prioriteit lag bij de speakers. Of bedoel je de Studio XPS 17?

Verwijderd

Robi-One schreef op woensdag 17 november 2010 @ 18:48:
Je hebt bij UPS verschillende mogelijkheden om de aflevering op jouw planning aan te passen nadat ze de eerste keer zijn langs geweest. Ander adres, andere datum etc.

http://www.ups.com/conten...pos=1&srch_phr=infonotice
Bedankt! Kan ik dat in ieder geval doen als ik de eerste InfoNotice krijg!
Remzz schreef op woensdag 17 november 2010 @ 20:15:
Zo'n groot leverbedrijf zal toch wel depots hebben in bijna alle hoofdsteden van provincies? Ik zou het een beetje raar vinden om vanuit het noorden helemaal naar Amsterdam te rijden om een laptop op te halen, het is desnoods een bezorgbedrijf hè? :)

Laptop staat nu trouwens in Kazachstan :*)

• patrickjeb
  • Laatst online: 13-11-2024
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 11:42:
Laptop staat nu trouwens in Kazachstan :*)
Mijnes ook :P
Tenminste:

ALMATY, KZ 18/11/2010 14:10 AANKOMSTSCAN

Gister verstuurd, gisteravond mailtje van UPS dat ze hem morgen afleveren.
Ben benieuwd :*)

• Fuga
Review van XPS 17 met batterijduurhttp://www.pcworld.idg.co.../dell/xps_17_1710x/365577
A big battery sits underneath the XPS 17 and its height gives the unit a little bit of a forward slant. The battery is rated at 90 Watt-hours and it lasted 2hr 13min in our rundown test, in which we disable power management, enable Wi-Fi, maximise the screen brightness and loop an Xvid-encoded video. This is a better result than some big 15.6in notebooks we've tested, which average less than two hours (granted, with batteries that have around a 50 Watt-hour rating instead).
UPS zit in Noord Nederland in Drachten http://www.ups.com/dropoff?loc=nl_nl

Verwijderd

Hé bedankt! Was daar nog niet achter gekomen. :)
patrickjeb schreef op donderdag 18 november 2010 @ 11:49:
Tenminste:

Onze laptops zijn vanaf nu familie:

Zitten waarschijnlijk in dezelfde lading opgeborgen :*)

De geschatte leverdatum is ook veranderd naar morgen, dan zal er wel iemand thuis zijn. En anders gewoon even afhalen uit Drachten, is bovendien maar 20 minuutjes rijden in een vlot tempo!!! :')

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2010 12:02 ]

• patrickjeb
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 11:59:
Onze laptops zijn vanaf nu familie:

Zitten waarschijnlijk in dezelfde lading opgeborgen :*)

De geschatte leverdatum is ook veranderd naar morgen, dan zal er wel iemand thuis zijn.
Haha, begon de rit van je laptop oowk sow? (A)

SHANGHAI, CN 17/11/2010 23:05 EXPORTSCAN
17/11/2010 22:59 HUBSCAN
CN 17/11/2010 10:56 FACTURERINGSGEGEVENS ONTVANGEN

Haha hopelijk wel morgen, kan int weekend alvast mee beginnen :9~

Verwijderd

patrickjeb schreef op donderdag 18 november 2010 @ 12:21:
[...]

Iets latere tijden maar uiteindelijk zijn ze nu in ieder geval wel bij elkaar in de buurt.

SHANGHAI, CN 17/11/2010 23:28 EXPORTSCAN
17/11/2010 23:18 HUBSCAN

Verwijderd

Ben net gebeld door Dell technical support. Vandaag toevallig precies 2 weken geleden sinds dat ik bij hun had aangegeven dat de i5 in combinatie met de 435M wel zou moeten kunnen. Ze hadden toen gezegd dat dat inderdaad klopte en dat ze er werk van gingen maken dit door te voeren op de site van Dell. Ze adviseerde me over 2 weken nog eens de site te checken. Dat ze me nu bellen is zowaar een pluspuntje in de service van Dell en dus een aangename verassing.

Wat hij me te melden had, was dat het fysiek gezien onmogelijk is de 435M te installeren. Het verschil (volgens hem) tussen de 420 en de 435 zit hem in de positie van bepaalde aansluitingen. Bij de 435 zou een essentiele aansluiting zo'n 2cm lager zitten dan bij de 420, waardoor je bij wijze van spreke de videokaart schuin op het moederbord zou moeten plaatsen. Dat gaat natuurlijk niet gebeuren.

De 435M in combinatie met de i5 kan je dus voorgoed op je buik schrijven.

• patrickjeb
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 12:34:
[...]

Iets latere tijden maar uiteindelijk zijn ze nu in ieder geval wel bij elkaar in de buurt.

Nog steeds familie? 8)7

ALMATY, KZ 18/11/2010 17:23 VERTREKSCAN

Verwijderd

Topicstarter
Remzz schreef op donderdag 18 november 2010 @ 11:30:
[...]

Ik zit momenteel dit bericht te schrijven vanaf mijn studio 17 (1737), maar de speakers die hier in zitten zijn echt bagger! Blijkbaar is dit een te oud model waar nog geen prioriteit lag bij de speakers. Of bedoel je de Studio XPS 17?
anandtech heeft de 1745 ge reviewd, volgens hun de beste speakers ooit.
oud, de testmethode zelf is ook :r
patrickjeb schreef op donderdag 18 november 2010 @ 11:49:
[...]

Tenminste:

patrickjeb schreef op donderdag 18 november 2010 @ 12:21:
[...]

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 12:34:
[...]

mag ik de heren verwijzen naar: Dell levertijden topic
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 13:07:
Ben net gebeld door Dell technical support. Vandaag toevallig precies 2 weken geleden sinds dat ik bij hun had aangegeven dat de i5 in combinatie met de 435M wel zou moeten kunnen. Ze hadden toen gezegd dat dat inderdaad klopte en dat ze er werk van gingen maken dit door te voeren op de site van Dell. Ze adviseerde me over 2 weken nog eens de site te checken. Dat ze me nu bellen is zowaar een pluspuntje in de service van Dell en dus een aangename verassing.

Wat hij me te melden had, was dat het fysiek gezien onmogelijk is de 435M te installeren. Het verschil (volgens hem) tussen de 420 en de 435 zit hem in de positie van bepaalde aansluitingen. Bij de 435 zou een essentiele aansluiting zo'n 2cm lager zitten dan bij de 420, waardoor je bij wijze van spreke de videokaart schuin op het moederbord zou moeten plaatsen. Dat gaat natuurlijk niet gebeuren.

De 435M in combinatie met de i5 kan je dus voorgoed op je buik schrijven.
ugh, toch raar, aangezien dat 2x dezelfde kaart is..

het enige wat ik kan bedenken is een aanpassing is de heatsing ivm het hogere tdp van de 335m, maar dat lijkt mij eerlijk gezegd bullshit.

als de HD3670 en 5650 pin-compatiabel zijn, waarom kan nvidia dat dan niet met 2 kaarten van dezelfde reeks?

• evdv
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2022
Normaliter volgt orderbevestiging binnen 24 tot 36 uur, ivm een storing die ze bij Dell gehad hebben duurt dit nu langer.

Heb 10-11 een bestelling geplaatst, met Ideal betaald en kreeg nadat ik zelf mijn betaling had aangetoond bij Dell via een scan 17-11 de orderbevestiging pas.

Mijn bestelling staat nu in productie

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 13:32:
[...]

ugh, toch raar, aangezien dat 2x dezelfde kaart is..

het enige wat ik kan bedenken is een aanpassing is de heatsing ivm het hogere tdp van de 335m, maar dat lijkt mij eerlijk gezegd bullshit.

als de HD3670 en 5650 pin-compatiabel zijn, waarom kan nvidia dat dan niet met 2 kaarten van dezelfde reeks?
Dat zei ik ook al, maar volgens hem waren het toch echt wel 2 verschillende kaarten. Het verschil zou hem dus zitten in de positie van aansluitingen.. Ben er niet langer tegen in gegaan, zover rijkt mijn kennis helaas ook weer niet xD

Verwijderd

patrickjeb schreef op donderdag 18 november 2010 @ 13:28:Nog steeds familie? 8)7

Jap ze zullen vanaf nu denk ik wel familie blijven,

Zoals Darkstone al zei, ik denk dat we maar beter on-topic kunen blijven :p

Hmmm 61% kans dat ik thuis ben als ze hem brengen, zou balen zijn als ik er niet zou zijn, tenminste als hun depot in drachten niet op zaterdag open is.. Dan word het hem pas maandag...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2010 14:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik vergeef jullie zodra jullie een uitgebreide review hebben ingeleverd >:)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:30:
ik vergeef jullie zodra jullie een uitgebreide review hebben ingeleverd >:)
Afgesproken 8)

• IntToStr
evdv schreef op donderdag 18 november 2010 @ 13:42:
[...]

Normaliter volgt orderbevestiging binnen 24 tot 36 uur, ivm een storing die ze bij Dell gehad hebben duurt dit nu langer.

Heb 10-11 een bestelling geplaatst, met Ideal betaald en kreeg nadat ik zelf mijn betaling had aangetoond bij Dell via een scan 17-11 de orderbevestiging pas.

Mijn bestelling staat nu in productie
Ik heb vandaag geprobeerd via de chat wat na te vragen en het blijkt dat mijn betaling goed is gegaan en dat het in productie is genomen. Verwachte levertijd 29 november. Gezien de teksten van de persoon in de chat kan ie heel goed google translate gebruiken of zo. Schoot niet echt op.

Omdat ik geen orderbevestiging heb kan ik de status niet volgen, maar daar moet ik het maar mee doen. Hopelijk doen die systemen daar nog genoeg om te zorgen dat iedereen z'n bestelling krijgt...

Verwijderd

IntToStr schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:36:
[...]

Ik heb vandaag geprobeerd via de chat wat na te vragen en het blijkt dat mijn betaling goed is gegaan en dat het in productie is genomen. Verwachte levertijd 29 november. Gezien de teksten van de persoon in de chat kan ie heel goed google translate gebruiken of zo. Schoot niet echt op.

Omdat ik geen orderbevestiging heb kan ik de status niet volgen, maar daar moet ik het maar mee doen. Hopelijk doen die systemen daar nog genoeg om te zorgen dat iedereen z'n bestelling krijgt...
Haha, wie heb je gesproken; Aziz, Mohammed of Abdul? Tis inderdaad echt ongelovelijk.

Zolang je trouwens nog geen orderbevestiging hebt ontvangen, is je order nog geen centimeter verder. Dit wordt namelijk automatisch gegenereerd en daarna pas komt je pakketje bij der orderverwerking terecht. (alles gaat hier automatisch, komt geen mens aan te pas)

Dus hij heeft je gewoon even voorgelogen om je gerust te stellen, dit aangezien er flinke verrtaging bij Dell is op dit moment en je die orderbevestiging dus vanzelf nog wel gaat ontvangen.
Als je je proces wilt versnellen, mail dan naar NL_CC_HSB_BSD_POST@DELL.COM en voeg daarin een screenshot toe met de volgende informatie:
- je rekeningnummer
- naam rekeningnummer
- naam bank
- afgeschreven bedrag
- internet ontvangstbewijs

Als je dat doet kunnen ze namelijk het overgemaakte geldbedrag handmatig koppelen aan je bestelling.

• pim89
  • Laatst online: 13:18
Ik heb m'n Dell XPS 15 nu een week, en hij bevalt me echt enorm goed. Hij is lekker snel en het beeld is mooi (Full HD scherm). Ik ben slecht in het schrijven van reviews, dus dat ga ik niet doen, maar als je vragen hebt kan je me berijken.

De batterijduur is wel kort, zeker vergeleken met m'n vorige laptop, die een hele lange batterijduur had. Nu is de laptop binnen 3 uur leeg. Niet heel belangrijk voor mij, want 9 van de 10 keer zit ik er met de lader aan te werken.

Verwijderd

Topicstarter
binnen 3 uur?

kan je aangeven wat je dan zoal aan het doen bent, en welke processor je hebt (i7?) :)

• evdv
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2022
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:57:
[...]

Haha, wie heb je gesproken; Aziz, Mohammed of Abdul? Tis inderdaad echt ongelovelijk.

Zolang je trouwens nog geen orderbevestiging hebt ontvangen, is je order nog geen centimeter verder. Dit wordt namelijk automatisch gegenereerd en daarna pas komt je pakketje bij der orderverwerking terecht. (alles gaat hier automatisch, komt geen mens aan te pas)

Dus hij heeft je gewoon even voorgelogen om je gerust te stellen, dit aangezien er flinke verrtaging bij Dell is op dit moment en je die orderbevestiging dus vanzelf nog wel gaat ontvangen.
Als je je proces wilt versnellen, mail dan naar NL_CC_HSB_BSD_POST@DELL.COM en voeg daarin een screenshot toe met de volgende informatie:
- je rekeningnummer
- naam rekeningnummer
- naam bank
- afgeschreven bedrag
- internet ontvangstbewijs

Als je dat doet kunnen ze namelijk het overgemaakte geldbedrag handmatig koppelen aan je bestelling.
Bovenstaand heb ik ook gedaan en toen was de koppeling snel rond en kreeg ik paar uur later een orderbevestiging.

• zizou10
  • Laatst online: 01-01 16:17
Is de standaardscherm van de xps 17 beter dan die van de xps 15?
Ik kan niet kiezen tussen de twee.
De xps 15 is goedkoper maar de xps 17 heeft een betere videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
het standaardscherm is redelijk put op de xps 15, maar wat ga je ermee doen?

een 17" wil je echt niet naar school slepen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:29:
[...]

Jap ze zullen vanaf nu denk ik wel familie blijven,

Zoals Darkstone al zei, ik denk dat we maar beter on-topic kunen blijven :p

Hmmm 61% kans dat ik thuis ben als ze hem brengen, zou balen zijn als ik er niet zou zijn, tenminste als hun depot in drachten niet op zaterdag open is.. Dan word het hem pas maandag...
Ik was ook niet thuis toen hij werd afgeleverd. Ik heb toen ook met Drachten gebeld. Een hele attente medewerkster heeft toen de desbetreffende chauffeur gebeld om te vragen of hij nog in de buurt was. Hij was nog in de stad dus even later stond hij voor de deur. Uitstekende service van UPS.

Bernhard.

Verwijderd

Darkstone, ik begrijp het niet, heb jij nu wel of geen XPS 15?

Verwijderd

Topicstarter
nee, ik heb een studio 15 van een jaar oud, zie sig :)

• zizou10
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 16:18:
het standaardscherm is redelijk put op de xps 15, maar wat ga je ermee doen?

een 17" wil je echt niet naar school slepen.
Wat bedoel je met put?
Ik hoef de laptop niet mee te nemen.
Mischien volgend jaar bij een studie.
Ik wil er Fm 2010, rts spellen mee spelen ,internetten , gebruiken voor school.

Verwijderd

Topicstarter
prut, sorry :F

tsja, als je hem niet mee hoeft te nemen zeg ik altijd: koop een desktop :P
maar over het algemeen is de xps 17 een betere keus, zeker als je niet de schermupgrade voor de xps 15 neemt (een must imo).

• zizou10
Duidelijke antwoord dan neemt ik denk ik de xps 17

• IntToStr
evdv schreef op donderdag 18 november 2010 @ 15:43:
[...]

Bovenstaand heb ik ook gedaan en toen was de koppeling snel rond en kreeg ik paar uur later een orderbevestiging.
Ik heb ze nog maar eens gemaild op dit adres. Wie weet helpt het :)

Verwijderd

He in de review van die pcworld staat iets over een touchscreen. Hoor ik voor het eerst

"XPS 17 (1710X): Multitouch touchscreen

If you want to use the XPS 17 (1710X) out on your balcony or in your yard, you'll get annoyed by the highly reflective screen. Even placing it near a window on a cloudy day will cause lots of reflections to appear on the screen. Basically, it's not a notebook that you can comfortably use outdoors or in bright areas.

The multitouch touchscreen has a resolution of 1600x900. The large display is useful when you want to line up windows side by side, but the touchscreen is something that's more of a novelty for impressing your friends rather than something that will make you more productive. In saying that, it can be fun to use your fingers to switch Web browser tabs, to zoom and rotate photos, and to select music and video files. Using the touchscreen in this way for a prolonged period of time can be tiring, however.

Dell ships the XPS 17 with a touch interface called Dell Touch Zone, which takes up almost a third of the space on the Desktop when it's open, and it can be used to launch image, music, video and Web applications. At the top of the screen you will find the Dell Dock, which allows you to perform many similar tasks — it's more annoying than useful. All up, the touchscreen has limited usefulness and how handy it is will depend on the applications you use."

Kunnen andere mensen dit confirmen?

Daarnaast zijn ze ook negatief over het warm worden van de palmrest tijdens het gamen. Ze zeggen zelfs dat je een extern toetsenbord nodig hebt wil je dr op gamen. Lijkt me overdreven, iemand hier al ervaring mee?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2010 17:13 ]

Verwijderd

Morgen ben ik chagrijnig als de laptop voor 3 uur 's middags is geprobeerd te bezorgen. Wat zijn jullie ervaringen met UPS en levering? Zijn ze meestal laat in de middag of vroeg?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 17:10:
He in de review van die pcworld staat iets over een touchscreen. Hoor ik voor het eerst

"XPS 17 (1710X): Multitouch touchscreen

If you want to use the XPS 17 (1710X) out on your balcony or in your yard, you'll get annoyed by the highly reflective screen. Even placing it near a window on a cloudy day will cause lots of reflections to appear on the screen. Basically, it's not a notebook that you can comfortably use outdoors or in bright areas.

The multitouch touchscreen has a resolution of 1600x900. The large display is useful when you want to line up windows side by side, but the touchscreen is something that's more of a novelty for impressing your friends rather than something that will make you more productive. In saying that, it can be fun to use your fingers to switch Web browser tabs, to zoom and rotate photos, and to select music and video files. Using the touchscreen in this way for a prolonged period of time can be tiring, however.

Dell ships the XPS 17 with a touch interface called Dell Touch Zone, which takes up almost a third of the space on the Desktop when it's open, and it can be used to launch image, music, video and Web applications. At the top of the screen you will find the Dell Dock, which allows you to perform many similar tasks — it's more annoying than useful. All up, the touchscreen has limited usefulness and how handy it is will depend on the applications you use."

Kunnen andere mensen dit confirmen?
zelfde scherm als in de studio 17, het is vooral een grimmick.
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 17:11:
Morgen ben ik chagrijnig als de laptop voor 3 uur 's middags is geprobeerd te bezorgen. Wat zijn jullie ervaringen met UPS en levering? Zijn ze meestal laat in de middag of vroeg?
tussen 12 en 2 meestal, maar er komt hier elke dag wel een pakketje binnen.

ze kiezen gewoon een tijdstip dat goed in hun ronde past.

• Robi-One
  • Niet online
IntToStr schreef op donderdag 18 november 2010 @ 17:02:
[...]

Ik heb ze nog maar eens gemaild op dit adres. Wie weet helpt het :)
Dat werd mij vanmiddag ook geadviseerd. Ik heb een iets ander emailadres gekregen maar ik denk dat de naam van de medewerker in het adres is verwerkt.

Verwijderd

@Jongens: waar vroeg je precies naar toen ze nog even langskwamen? Zouden ze die persoon ook nog even langs sturen als het al een tijd geleden en chauffeur weg is?

Zou dat depot in drachten op zaterdag open zijn? Kan eigenlijk niet dit weekend nog wachten, heb geen geduld meer over..

• Remz
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 20:15:
@Jongens: waar vroeg je precies naar toen ze nog even langskwamen? Zouden ze die persoon ook nog even langs sturen als het al een tijd geleden en chauffeur weg is?

Zou dat depot in drachten op zaterdag open zijn? Kan eigenlijk niet dit weekend nog wachten, heb geen geduld meer over..
Het kan helpen om toch wel te bellen. Bij mijn vorige laptop was de mevrouw zelfs zo aardig dat ze dit zelf door had.

Laptop was om 3 uur geleverd, maar niemand thuis. Kwam ze half 6 nog even langs toen ze klaar was met haar ronde. Ze snapte dat het om een laptop ging, en dus kwam ze nog een keer langs omdat ze dacht dat ik hem wel graag wou hebben alvast.

Gelukkig maar, want die 2 dagen daarna zou ik er niet zijn, en ik had geen zin om naar Amsterdam te moeten.

Dus, of je moet geluk hebben met de chauffeur, of even bellen ja.

• Fuga
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 20:15:

Ok met het risico dat dit het UPS leverings topic wordt, je kan morgen zeer vroeg UPS bellen en status vragen. Mogelijk willen ze zending in depot laten of op ander adres leveren. Meestal maken depots lange uren en zelfs zaterdagen, maar miscchien is het in het hoge noorden anders.

Verwijderd

Bedankt voor de raad.

Ik zal morgen wel een belletje geven als ze al langs zijn geweest. Misschien kan ik het inderdaad voor elkaar krijgen dat ze gewoon nog een keer langsrijden, het is tenminste het proberen waard.

• pim89
  • Laatst online: 13:18
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 15:11:
binnen 3 uur?

kan je aangeven wat je dan zoal aan het doen bent, en welke processor je hebt (i7?) :)
Ik was vooral aan het internetten toen, maar had geen energysaver aangezet. Ik heb idd een i7 processor.

Verwijderd

Topicstarter
ahaa, dan hebben we het eerste bewijs dat de i7 weldegelijk een lagere batterijduur heeft:
http://www.anandtech.com/...ell-xps-15-l501x-review/5
(internet test)

scheelt een uur tot half uur met de i5 gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
Mijn XPS 15 is vandaag in productie gegaan, en de leverdatum staat nog steeds op 25 november.
Blijkbaar zijn er dus geen problemen met de netwerkkaart(Intel 6200).

Check mijn previous posts voor de volledige specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkebie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-08 17:37
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 23:30:
ahaa, dan hebben we het eerste bewijs dat de i7 weldegelijk een lagere batterijduur heeft:
http://www.anandtech.com/...ell-xps-15-l501x-review/5
(internet test)

scheelt een uur tot half uur met de i5 gok ik.
Mijn persoonlijke ervaring qua batterijduur is momenteel nogal nihil, de laptop werd vooral gebruikt mét voeding. Heb nog geen enkele keer de batterij leeggewerkt. De indicatie van windows was wel een 4 uur rond 95%. Dit met een verlichting op 40% van het fhd brg scherm, i7 840, 8GB RAM, wifi aan, bluetooth af en een 9 cel batterij. De activiteit was surfen en een film streamen over het netwerk. Als er degelijke applicaties zijn om correcte testresultaten te geven wil ik dat wel eens doen voor de geinteresseerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Specs:

XPS L501x : Intel i5-460M(2.53GHz) Mobile CPU
Memory : 4096MB (2x2048) 1333MHz DDR3 Dual Channel
Hard Drive : 320GB Serial ATA (7200RPM)
Optical Drive : 8x DVD+/-RW Optical Drive
Power Cord : European 1M
Power Supply : XPS 90W AC Adapter
Battery : Primary 6-cell 56W/HR LI-ION
Graphics : NVIDIA GeForce GT 420M 1GB graphics with Optimus(For Wireless N-1000 card)
Wireless : European Intel Centrino Wireless-N 1000
Keyboard : Internal US/International Qwerty Keyboard
Operating System : English Genuine Windows 7 Home Premium (64 BIT)

Kwaliteit:

Scherm: Het scherm heb ik op standaartkwaliteit behouden, en ziet er prachtig uit.
Geluid: Het geluid is inderdaad geweldig, nog nooit zulk goed geluid uit laptop horen komen. Wat ik wel opmerkte was dat soms de zang ten koste ging van de double bass drum voor de rest is de drum behoorlijk goed te horen, dat merk ik uiteraard op als metalhead :Y
Batterijduur: Toen ik de laptop heb uitgepakt, heb ik hem meteen aangezet, en laptop staat nu ongevaar bijna een uur aan. Geschatte tijd schommelt een beetje en er staat nu 2 hr 16 minuten (76%) remaining, nog maar 1 uur gebruikt waarin ik heb muziekkwaliteit heb getest, snelheid getest door middel van een paar applicaties tegelijk op te starten, ook heb ik wifi pas geleden opgestart. (6-cell, i5 460-m)
Gewicht: De laptop valt mij alles mee in gewicht, en zit nu op de bank even dit te typen, geweldige laptop!
Snelheid: De laptop is voor mijn doen razendsnel, ik klik op een icoontje en ~50 milliseconden later is het programma opgestart. Natuurlijk duurt het laden langer van programma's met een custom interface, dit kost mij ongeveer 2 seconden (2000ms). (4096 MB RAM, i5 460-m)
Design: Het design is een beetje botter dan ik had verwacht, maar ik was er al aan gewend na ongeveer 30 minuten. Ik vind de sluiting prettig in vergelijking met een Toshiba laptop die ik de vorige maand voornamelijk heb gebruikt, geen sluitbevestiging, maar wel gewoon een prettige sluiting. Dus je hebt nooit gepruts wanneer je hem open probeert te doen ;)
Touchpad: De touchpad is erg prettig te gebruiken, je hoeft maar zachtjes te klikken en er komt geen geluid vanaf.
Netwerk kaart: Wat ik heb opgemerkt is, is dat de netwerk kaart sneller kan verbinden dan mijn desktop met kabel. Ik zal morgen wel even vertellen of ik het netwerk hier in de woonkamer kon ontvangen op de zolder. (N1000)
Wecam: Ik vind de webcam kwalitieit erg goed, meer heb ik er niet over te zeggen.
Game-ervaring: Ik vind het een prima gaming ervaring, geen problemen mee gehad behalve met allernieuwste need for speed hot pursuit.
Nadelen: Dat er stof en andere kleine deeltjes tussen de speakers kunnen komen is een erg groot nadeel voor het uiterlijk, natuurlijk kun je dit er wel weer uitschrobben of eruit stofzuigen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2010 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 13:10:
Inmiddels staat de batterijduur op 3 hr 32 min (70%) remaining, ik ga zometeen een spel spelen, ik laat nog wel weten wat mijn ervaring ervan was.
dat slaat nergens op, bij de studio 17 geeft windows een factor 3 kortere accuduur aan dan je werkelijk haalt.

tof dat je hem nog voor het weekend binnen hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
Batterijduur: - Toen ik de laptop heb uitgepakt, heb ik hem meteen aangezet, en laptop staat nu ongevaar bijna een uur aan. Geschatte tijd schommelt een beetje en er staat nu 2 hr 16 minuten (76%) remaining, nog maar 1 uur gebruikt waarin ik heb muziekkwaliteit heb getest, snelheid getest door middel van een paar applicaties tegelijk op te starten, ook heb ik wifi pas geleden opgestart.
Netwerk kaart - Wat ik heb opgemerkt is, is dat de netwerk kaart sneller kan verbinden dan mijn desktop met kabel. Ik zal morgen wel even vertellen of ik het netwerk hier in de woonkamer kon ontvangen op de zolder.

Als er verder nog vragen over de laptop zijn hoor ik het graag, ik beantwoord ze zo spoedig mogelijk ;)
Ik wou graag weten of je een 6-cel of 9-cel hebt(ik neem aan 6) en welke netwerk kaart je hebt. De N1000 of de 6200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6-cell, en N1000. Ik heb ook even de post zelf aangepast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darkebie schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 10:07:
[...]

Mijn persoonlijke ervaring qua batterijduur is momenteel nogal nihil, de laptop werd vooral gebruikt mét voeding. Heb nog geen enkele keer de batterij leeggewerkt. De indicatie van windows was wel een 4 uur rond 95%. Dit met een verlichting op 40% van het fhd brg scherm, i7 840, 8GB RAM, wifi aan, bluetooth af en een 9 cel batterij. De activiteit was surfen en een film streamen over het netwerk. Als er degelijke applicaties zijn om correcte testresultaten te geven wil ik dat wel eens doen voor de geinteresseerden.
Probeer es een film te kijken, wil wel weten of de laptop 1 of 2 films aan kan in een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 13:57:
6-cell, en N1000. Ik heb ook even de post zelf aangepast ;)
Dankje!

Kan niet wachten tot ik hem heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davw3
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 15:50
Ik heb ongeveer een uur geleden de laptop ontvangen, zit er nu op (wel wennen hoor, laptop ipv desktop)
Welke CPU ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
i5 volgens mij.. ik zou even je specs in je review zetten

als het kan met de totaalprijs erbij

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2010 15:21 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.