Specs:
XPS L501x : Intel i5-460M(2.53GHz) Mobile CPU
Memory : 4096MB (2x2048) 1333MHz DDR3 Dual Channel
Hard Drive : 320GB Serial ATA (7200RPM)
Optical Drive : 8x DVD+/-RW Optical Drive
Power Cord : European 1M
Power Supply : XPS 90W AC Adapter
Battery : Primary 6-cell 56W/HR LI-ION
Graphics : NVIDIA GeForce GT 420M 1GB graphics with Optimus(For Wireless N-1000 card)
Wireless : European Intel Centrino Wireless-N 1000
Keyboard : Internal US/International Qwerty Keyboard
Operating System : English Genuine Windows 7 Home Premium (64 BIT)
Kwaliteit:
Scherm: Het scherm heb ik op standaartkwaliteit behouden, en ziet er prachtig uit.
Geluid: Het geluid is inderdaad geweldig, nog nooit zulk goed geluid uit laptop horen komen. Wat ik wel opmerkte was dat soms de zang ten koste ging van de double bass drum voor de rest is de drum behoorlijk goed te horen, dat merk ik uiteraard op als metalhead
Batterijduur: Toen ik de laptop heb uitgepakt, heb ik hem meteen aangezet, en laptop staat nu ongevaar bijna een uur aan. Geschatte tijd schommelt een beetje en er staat nu 2 hr 16 minuten (76%) remaining, nog maar 1 uur gebruikt waarin ik heb muziekkwaliteit heb getest, snelheid getest door middel van een paar applicaties tegelijk op te starten, ook heb ik wifi pas geleden opgestart. (6-cell, i5 460-m)
Gewicht: De laptop valt mij alles mee in gewicht, en zit nu op de bank even dit te typen, geweldige laptop!
Snelheid: De laptop is voor mijn doen razendsnel, ik klik op een icoontje en ~50 milliseconden later is het programma opgestart. Natuurlijk duurt het laden langer van programma's met een custom interface, dit kost mij ongeveer 2 seconden (2000ms). (4096 MB RAM, i5 460-m)
Design: Het design is een beetje botter dan ik had verwacht, maar ik was er al aan gewend na ongeveer 30 minuten. Ik vind de sluiting prettig in vergelijking met een Toshiba laptop die ik de vorige maand voornamelijk heb gebruikt, geen sluitbevestiging, maar wel gewoon een prettige sluiting. Dus je hebt nooit gepruts wanneer je hem open probeert te doen
Touchpad: De touchpad is erg prettig te gebruiken, je hoeft maar zachtjes te klikken en er komt geen geluid vanaf.
Netwerk kaart: Wat ik heb opgemerkt is, is dat de netwerk kaart sneller kan verbinden dan mijn desktop met kabel. Ik zal morgen wel even vertellen of ik het netwerk hier in de woonkamer kon ontvangen op de zolder. (N1000)
Wecam: Ik vind de webcam kwalitieit erg goed, meer heb ik er niet over te zeggen.
Game-ervaring: Ik vind het een prima gaming ervaring, geen problemen mee gehad behalve met allernieuwste need for speed hot pursuit.
Nadelen: Dat er stof en andere kleine deeltjes tussen de speakers kunnen komen is een erg groot nadeel voor het uiterlijk, natuurlijk kun je dit er wel weer uitschrobben of eruit stofzuigen.
[
Voor 23% gewijzigd door
Verwijderd op 26-11-2010 23:36
]