guapper schreef op maandag 22 november 2010 @ 13:05:
[...]
De Dell XPS garantie is erg goed, zover ik heb gehoord.
Als je 'm nodig hebt, zal dat het zeker waard zijn. Maja, de vraag is altijd of je 'm nodig hebt.
Hou je van een gokje, of koop je het risico liever af? Retorische vraag.
Ik denk dat je nog een paar jaar moet wachten voor je met zekerheid iets over de kwaliteit van het plastic kan zeggen. Mijn vorige laptop, een Inspiron 6400 is ondertussen bijna 4 jaar oud, was volledig plastic, en vertoont nog geen problemen.
De minpuntjes die ik tot nu toe ontdekt heb:
-De koeler werkt denk ik in stappen, je hoort dus duidelijk als hij sneller of weer trager gaat draaien. (Bij een Macbook Pro bijvoorbeeld kan de koeler traploos geregeld worden, en bij normaal werken stabiliseerd de koeler dus op een vast niveau, wat minder storend is als het continue aan/uit gaan)
Bovendien lijkt hij standaard iets te snel te versnellen, volgens mij was iets warmer geen probleem geweest. Hopelijk komt er nog software die dit zelf kan regelen, of een bios-upgrade die dit verbeterd. Het geluid dat de koeler maakt is gelukkig wel niet zo storend (kwalitatief het aangenaamste geluid dat ik in een laptop al gehoord heb, dus geen hoog gezoem, maar vooral lagere windgeluiden.
-Multi-touch op het touchpad reageert niet echt aangenaam (zeker in vergelijking met Macbook Pro in Mac OS X)
Dit is echter niet iets waar je de laptop voor kan laten (tenzij je alternatief dus OS X is ipv Windows 7) vermits voor zover ik weet alle laptops van een Synaptics touch pad met bijhorende drivers/software gebruik maken.
Vooral met 3 vingers vooruit en achteruit bladeren in een browser word vaak niet goed herkent, en helaas is het met de huidige Synaptics driver niet meer mogelijk om dit met 1 vinger aan de bovenkant van het touch-pad in te stellen.
Buiten deze 2 puntjes heb ik er nog niets negatiefs over te melden en is het een erg fijne laptop.