persoonlijk zou ik echt niet willen werken op een 786*... scherm, veel te weinig ruimte.
Werken niet nee, 't lijkt me wel een ideale resolutie voor een 10" tablet.Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 14:05:
persoonlijk zou ik echt niet willen werken op een 786*... scherm, veel te weinig ruimte.
/offtopic
Ik heb net maar weer eens een mail naar de klantenservice gestuurd. Hopelijk krijg ik nu wel antwoord. De chat was in ieder geval kansloos. Ze zouden amper slagen voor de turing test... Ben blij als ik straks dat ding krijg zeg.Herpie schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 14:00:
@ IntToStr
Hoe doe jij het dan ? Want ik heb via Ideal gedaan en heb dus al betaald.
Weet niet zo goed hoe het via CC gaat ... maar betaal je niet direct met een CC ?
Zou wel eigenlijk meteen een order bevestiging willen hebben maarja Dell is een beetje langzaam -_-.
Het standaardscherm is voldoende voor dit gebruik lijkt me, maar tweakers die wat meer willen met hun machine komen toch snel uit bij het full hd schermppaddo schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 14:03:
[...]
Mijn vrouw heeft de ultra budget Inspirion (350 euro) van vorig jaar en om heel eerlijk te zijn vind ik al dat gemopper schromelijk overdreven. Zij browst ermee en doet wat aan tekstverwerking en daarvoor is het meer dan prima geschikt. Browsen is meestal rtlxl.nl en dat soort sites. Ik heb haar nog nooit horen klagen over de schermkwaliteit. Kijkhoekproblemen vind ik een bedenkelijke, want het scherm is in ieder geval over 1 as draaibaar. Ik geloof absoluut dat het full-hd scherm mooier is, maar om nu bijna te stellen dat je echt iets mist zonder dat scherm... Zal wel van persoon tot persoon verschillen.
Of kopen er een los 24 inch full-hd scherm bij voor dat bedragIntToStr schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 14:37:
[...]
Het standaardscherm is voldoende voor dit gebruik lijkt me, maar tweakers die wat meer willen met hun machine komen toch snel uit bij het full hd scherm
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
true, maar dan vraag ik me af of je niet beter een desktop kunt kopen.ppaddo schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 14:39:
[...]
Of kopen er een los 24 inch full-hd scherm bij voor dat bedrag
ik heb een laptop om mee te nemen, dan kan ik wel 3 schermen hebben staan, maar op de bank/op school kan je daar weinig mee. Dan bied het full-hd scherm uitkomst.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 23-11-2010 14:44 ]
@Darkstone
Precies dezelfde reden. Ik wil een full hd scherm om mee te nemen, kan ook wel externe schermen mee gaan nemen maar dat is niet zo handig misschien
.
Precies dezelfde reden. Ik wil een full hd scherm om mee te nemen, kan ook wel externe schermen mee gaan nemen maar dat is niet zo handig misschien
Ik geef je helemaal gelijk!.Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 14:44:
[...]
true, maar dan vraag ik me af of je niet beter een desktop kunt kopen.
ik heb een laptop om mee te nemen, dan kan ik wel 3 schermen hebben staan, maar op de bank/op school kan je daar weinig mee. Dan bied het full-hd scherm uitkomst.
Ik heb al in een eerdere post uitgelegd dat het door mij beoogde gebruik niet helemaal 'standaard' is, waardoor ik niet echt een maatstaf ben voor andere.
Overigens blijf ik wel van mening dat het standaardscherm 'voldoende' is.
Ik heb mijn XPS 15 ook besteld. Het gaat om t model met de i7 en GT435m. Enige upgrade die ik erbij heb gedaan is het scherm (Ik ben echt verslaafd aan pixels.. Er zijn zoveel programma's die gewoon niet fijn werken op een 768 resolutie.) 500gb schijf erin (URL even veranderd naar 05 ipv 06, dat scheelde weer 40 euro voor 160GB die ik toch niet ga vullen). Weet zo niet of er al een leverdatum is.
Ik volg dit forum van het begin aangezien ik ook op zoek ben naar een nieuwe krachtige laptop en de XPS15 ook mijn voorkeur geniet.
Zoals hier ook al eerder gemeld is Sony zowat de enige echte concurrent (VAIO VPC-F13M1E) in dezelfde prijsklasse.
Doch vandaag kom ik echter deze tegen:
http://www.medion.com/be/...ategory=gamer_notebooks_9
1139 Euro in België (incl verzending en gratis mini externe HD van 120GB).
Wat denken jullie ?
Zoals hier ook al eerder gemeld is Sony zowat de enige echte concurrent (VAIO VPC-F13M1E) in dezelfde prijsklasse.
Doch vandaag kom ik echter deze tegen:
http://www.medion.com/be/...ategory=gamer_notebooks_9
1139 Euro in België (incl verzending en gratis mini externe HD van 120GB).
Wat denken jullie ?
@ davw3
Ik heb een beetje gekeken naar die laptop en hij ziet er inderdaad erg goed uit, prijs technisch ook.
Jammer dat er zowat maar 1 review van bestaat
.
Ik heb een beetje gekeken naar die laptop en hij ziet er inderdaad erg goed uit, prijs technisch ook.
Jammer dat er zowat maar 1 review van bestaat
Herpie,
Yuco in "[Ervaringen] Medion Erazer X6812"
Yuco in "[Ervaringen] Medion Erazer X6812"
Herpie schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 21:17:
@ davw3
Jammer dat er zowat maar 1 review van bestaat.
Anoniem: 381879
klopt helemaal want ik heb een XPS15, i5 560 met N6200 kaartje, was binnen 8 dagen thuisAnoniem: 382431 schreef op maandag 22 november 2010 @ 23:40:
[...]
Dat was inderdaad zo, maar die bug is al sinds donderdag 11 november verholpen. Niemand hoeft zich dus meer zorgen te maken om voor de N6200 te kiezen.
alleen dan wel met 720p schermpje..
Zijn er nadelen ten opzichte van de XPS 15 en de MEDION® ERAZER® X6811, weet iemand dat toevallig ?
In principe zou ik me order nog kunnen annuleren en voor de MEDION gaan
Anoniem: 343358
Volgens mij geen mankementen, als je dat bedoeld.Herpie schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 22:44:
Zijn er nadelen ten opzichte van de XPS 15 en de MEDION® ERAZER® X6811, weet iemand dat toevallig ?
De Erazer is vooral met games een stuk sneller, maar hij is bijvoorbeeld ook nogal wat zwaarder (3,5 kg exclusief een forse adapter).
Scherm, speakers, toetsenbord en accuduur zijn bij de XPS 15 duidelijk een stuk beter, dus tenzij je nogal een grafisch veeleisende gamefanaat bent is de XPS gewoon de betere keus imo.
inderdaad, de medion is alleen sneller in games, tenzij je je helemaal lam gaat WOW'en zou ik de xps kiezen.
die doet alles beter, behalve de grafische kaart.
de medion komt trouwens dichter in de buurt bij een 17" dan bij een 15" vanwege de *gigantische* randen om het scherm.
die doet alles beter, behalve de grafische kaart.
de medion komt trouwens dichter in de buurt bij een 17" dan bij een 15" vanwege de *gigantische* randen om het scherm.
[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 23-11-2010 23:24 ]
Anoniem: 382431
Wat ik persoonlijk ook belangrijk vind is dat de medion een stuk warmer wordt en daarbij horend ook een stuk meer geluid produceert vanwege de noodzakelijk zwaardere fan.
Last but not least: de harde schijf is slechts 5400RPM.
Last but not least: de harde schijf is slechts 5400RPM.
Anoniem: 343358
Zo is dat, de echte tweaker heeft altijd nog wel een ssd in zijn kontzak zitten!Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 23:55:
boeie, de echte tweaker stopt er toch een ssd in
Na bovenstaande reacties, heb ik toch maar besloten me XPS 15 te houden.
Aangezien de dingen die voor mij belangrijk zijn (Scherm, Accuduur, Geluids- en warmte productie, Performance ( de i5-560 is verwaarloosbaar slechter dan de i7)) slechter of gelijk zijn aan de XPS.
De Medion is dan ook duurder nog en bij de XPS 15 heb ik 4 jaar garantie. Medion heeft dan wel een betere grafische kaart maar ik speel geen hardcore games op me pc en de grafische kant van een spel boeit me nooit zoveel
Dus ik hou het bij de XPS 15.
Ps. Haakjes in haakjes
.
Aangezien de dingen die voor mij belangrijk zijn (Scherm, Accuduur, Geluids- en warmte productie, Performance ( de i5-560 is verwaarloosbaar slechter dan de i7)) slechter of gelijk zijn aan de XPS.
De Medion is dan ook duurder nog en bij de XPS 15 heb ik 4 jaar garantie. Medion heeft dan wel een betere grafische kaart maar ik speel geen hardcore games op me pc en de grafische kant van een spel boeit me nooit zoveel
Dus ik hou het bij de XPS 15.
Ps. Haakjes in haakjes

Anoniem: 132189
Hallo!
Ik sta ook op het punt om een xps15 te bestellen, ik zit echter nog met één vraagje. Ik wil graag het i7 model nemen maar nou begrijp ik dat dit model een beetje uitsteekt aan de onderkant vanwege de batterij? Klopt dit? En weten mensen of dit erg storend is?
Ik sta ook op het punt om een xps15 te bestellen, ik zit echter nog met één vraagje. Ik wil graag het i7 model nemen maar nou begrijp ik dat dit model een beetje uitsteekt aan de onderkant vanwege de batterij? Klopt dit? En weten mensen of dit erg storend is?
Het uitsteeksel is de 9-cel batterij, als je een 6-cel (standaard) neemt heb je dit niet. Persoonlijk vind ik dit 'uitsteeksel' niet storend en eerder een voordeel.Anoniem: 132189 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 09:54:
Hallo!
En het i7 model komt standaard met de 9-cel batterij? (misschien goed om even in het topictitel te vermelden)Darkebie schreef op woensdag 24 november 2010 @ 10:04:
[...]
Het uitsteeksel is de 9-cel batterij, als je een 6-cel (standaard) neemt heb je dit niet. Persoonlijk vind ik dit 'uitsteeksel' niet storend en eerder een voordeel.
Dat zou wel logisch zijn, omdat de verhoging voor een sterk verbeterde luchttoevoer aan de onderzijde zorgt, waardoor de fans minder hard hoeven te lopen (lees: minder herrie maken).Anoniem: 132189 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 10:36:
[...]
En het i7 model komt standaard met de 9-cel batterij? (misschien goed om even in het topictitel te vermelden)
Jippie! Zojuist de orderbevestiging ontvangen. Verwachte leverdatum is 7 december! Het (gelukkig niet zo lange) wachten kan beginnen!
de xps 17 met i7 heeft standaard een 9-cel, de xps 15 niet.Darkebie schreef op woensdag 24 november 2010 @ 10:04:
[...]
Het uitsteeksel is de 9-cel batterij, als je een 6-cel (standaard) neemt heb je dit niet. Persoonlijk vind ik dit 'uitsteeksel' niet storend en eerder een voordeel.
Ahaa bedankt! Had ik opzich ook zelf kunnen uitzoekenAnoniem: 303530 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:16:
[...]
de xps 17 met i7 heeft standaard een 9-cel, de xps 15 niet.

voor de hitte hoef je het niet te doen, desnoods gebruik je een:
<plaatje>
werkt prima
edit: wat een onzin die niet-werkende plaatjes
dan linken we toch lekker niet
<plaatje>
werkt prima
edit: wat een onzin die niet-werkende plaatjes

dan linken we toch lekker niet

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 24-11-2010 13:27 ]
Dan zou ik een latje bij de bouwmarkt halen als je op een gegeven moment van mening bent dat ie toch teveel herrie maakt ;-) Scheelt je weer boel centen.Ahaa bedankt! Had ik opzich ook zelf kunnen uitzoeken. Is het een aanrader om de XPS15 met i7 van een 9 cel te voorzien? Ik werk nagenoeg alleen maar op stroom dus voor de batterijduur hoef ik hem niet aan te schaffen.
Ik ga wel voor de negen cel batterij, maar dat is vooral omdat ik veel en lang in de trein zal zitten komend jaar
Pfff ..zit echt te tobben tussen de XPS 15 en de XPS 16.

XPS 15 heeft BT en Wireless N (moet ik ook nog regelen als ik bel naar Dell voor de XPS 16) verder zijn ze op de processor na hetzelfde. 8GB geheugen en 500gb 7200rpm. Beiden hebben dacht ik hetzelfde Full HD (1920x1080)1080p B+RGLED- breedbeeldscherm met TrueLife.
Ik vind de XPS 16 gewoon echt een stuk mooier en strakker. De 15 ziet er nogal .... errrmmm .. lomp uit?
ps.. heb nu een M1530 XPS en die is nog steeds echt super .. maar tis weer tijd voor een nieuwe. (De M1530 draait nu Snow Leopard) Had graag een Mac genomen maar de baas had daar toch een beetje iets op tegen...helaas.
XPS 15 heeft BT en Wireless N (moet ik ook nog regelen als ik bel naar Dell voor de XPS 16) verder zijn ze op de processor na hetzelfde. 8GB geheugen en 500gb 7200rpm. Beiden hebben dacht ik hetzelfde Full HD (1920x1080)1080p B+RGLED- breedbeeldscherm met TrueLife.
Ik vind de XPS 16 gewoon echt een stuk mooier en strakker. De 15 ziet er nogal .... errrmmm .. lomp uit?

ps.. heb nu een M1530 XPS en die is nog steeds echt super .. maar tis weer tijd voor een nieuwe. (De M1530 draait nu Snow Leopard) Had graag een Mac genomen maar de baas had daar toch een beetje iets op tegen...helaas.
[ Voor 19% gewijzigd door Tranzy op 24-11-2010 12:22 ]
Ik heb ook een leuke computer..
de xps 16 heeft een RGBled, of wled.
het RGBled scherm is het beste scherm wat je kan hebben, 120% color gamut
het b+RG scherm komt "slechts" tot 98%, wat helemaal niet slecht is, voor zover ik weer zijn er 3 schermen die gelijk of beter scoren: xps 16 rgbled, M6500 rgbled, en het matte vaio F scherm.
en is geheugen niet überduur bij dell? 8GB RAM kost €120 bij de goedkoopste webshop.
de dell oogt vrij log ja, maar mist wel het schreeuwerige glossy plastic van de studio xps 16
ervanuitgaande dat de studio xps 16 het RGBled scherm bevat: deze is de betere keus, anders neig ik naar de 15 incher
edit: ik zie dat het RGBscherm standaard is, willen ze ervan af ofzo?
en voor ik het vergeet: de xps 15 heeft een stuk zakelijker uiterlijk.
het RGBled scherm is het beste scherm wat je kan hebben, 120% color gamut
het b+RG scherm komt "slechts" tot 98%, wat helemaal niet slecht is, voor zover ik weer zijn er 3 schermen die gelijk of beter scoren: xps 16 rgbled, M6500 rgbled, en het matte vaio F scherm.
en is geheugen niet überduur bij dell? 8GB RAM kost €120 bij de goedkoopste webshop.
de dell oogt vrij log ja, maar mist wel het schreeuwerige glossy plastic van de studio xps 16
ervanuitgaande dat de studio xps 16 het RGBled scherm bevat: deze is de betere keus, anders neig ik naar de 15 incher
edit: ik zie dat het RGBscherm standaard is, willen ze ervan af ofzo?
en voor ik het vergeet: de xps 15 heeft een stuk zakelijker uiterlijk.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 24-11-2010 12:39 ]
Had die ook al eens bekeken (XPS 16) maar:
Heeft geen USB 3.
Geen Wifi N (ook niet in optie).
Geen BluRay Optie.
Extra garantie (in België via EPP) veel duurder (vraag me niet hoe dat komt).
Heeft geen USB 3.
Geen Wifi N (ook niet in optie).
Geen BluRay Optie.
Extra garantie (in België via EPP) veel duurder (vraag me niet hoe dat komt).
Voor de mensen die ook geen of weinig terugkoppeling krijgen van de bestelling (orderbevestiging etc.) maar even een update van mijn kant. Ik heb net antwoord gekregen van de servicedesk op mijn vraag of mijn bestelling eigenlijk nog wel bestaat daar... Het blijkt dat ie deze week nog binnenkomt 
Het is dat ze veruit de beste notebooks leveren voor de prijs, maar wat een gedoe met de afhandeling zeg... In ieder geval zie ik m'n cashback a 25 euro nu ook terug voor het betalen met een mastercard
Uiteindelijk lijkt alles dus goed af te gaan lopen en heb ik binnen 2 weken m'n nieuwe speeltje binnen (als deze terugkoppeling wel klopt).
Mooi scherm, usb 3.0, 4 jaar garantie voor een prikkie en past mooi in m'n rugzak voor leuke prijs. Als ik er aan toe kom zal ik hier het een en ander melden over m'n ervaringen binnenkort. Overigens ga ik waarschijnlijk dual boot windows 7 en ubuntu 10.10 installeren. Dat zal genoeg materiaal opleveren om iets over te zeggen.
* IntToStr is benieuwd!
Kleine toevoeging: ik vind net m'n orderbevestiging ineens... Bleek verstopt te zitten in een vage map door een filter in gmail
Het is dat ze veruit de beste notebooks leveren voor de prijs, maar wat een gedoe met de afhandeling zeg... In ieder geval zie ik m'n cashback a 25 euro nu ook terug voor het betalen met een mastercard
Mooi scherm, usb 3.0, 4 jaar garantie voor een prikkie en past mooi in m'n rugzak voor leuke prijs. Als ik er aan toe kom zal ik hier het een en ander melden over m'n ervaringen binnenkort. Overigens ga ik waarschijnlijk dual boot windows 7 en ubuntu 10.10 installeren. Dat zal genoeg materiaal opleveren om iets over te zeggen.
* IntToStr is benieuwd!
Kleine toevoeging: ik vind net m'n orderbevestiging ineens... Bleek verstopt te zitten in een vage map door een filter in gmail

[ Voor 6% gewijzigd door IntToStr op 24-11-2010 13:42 ]
Sowieso is de 8GB echt overkill imo.Tranzy schreef op woensdag 24 november 2010 @ 12:15:
Pfff ..zit echt te tobben tussen de XPS 15 en de XPS 16.
[afbeelding]
Nog enkele verschillen tussen de 15 en de 16 die nog niet genoemd zijn (heeft XPS 15 wel en XPS 16 niet):
- Door JBL ontwikkelde en gecertificeerd 2.1-luidsprekers + Waves MaxxAudio®
- Optimus
- HD webcam (skype blabla)
- 9-in-1 geheugenkaartlezer (t.o.v. 8-in-1) (k, deze is peanuts)
- batterij-indicatielampje (ja komop, die is leuk!
Ik had nooit een order bevestiging ontvangen tot een dude van DELL belde wat me ordernummer was omdat ze die kwijt waren. Toen heb ik via de telefoon het Internet-Ontvangs bewijs nummer doorgegeven.IntToStr schreef op woensdag 24 november 2010 @ 13:24:
Toen gelijk gevraagd waar me orderbevestiging bleef. Toen zei die: oh heb je die nog niet gehad? Dan stuur ik die ook gelijk op. hah.
*verwachte leverdatum is 17 dec
Anoniem: 87158
Eindelijk toch een XPS15 besteld!
wilde eerst de gt445m met de xps17, maar het HD-scherm lijkt me toch belangrijker
miss nog zo'n Seagate hybrid HDD inbouwen
N00XL504
Module Beschrijving Details bekijken
Intel® Core™ i5-560M (2.66 GHz,3M)
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
1GB NVIDIA® GeForce™ 420M GT grafische kaart
500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
8x DVD+/-RW, & Blu-ray Disc™ combo drive
Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (EUR)
4 jaar In-Home Hardware Support
Bluetooth Card 3.0
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
40 cm (15.6") Full HD (1920x1080)1080p B+RGLED- breedbeeldscherm met TrueLife
Dvd met hulpbronnen: media met besturingssysteem (MUI) Windows® 7 Home Premium (64-bits)
verwacht 27 dec
wilde eerst de gt445m met de xps17, maar het HD-scherm lijkt me toch belangrijker
N00XL504
Bluetooth Card 3.0
Dvd met hulpbronnen: media met besturingssysteem (MUI) Windows® 7 Home Premium (64-bits)
verwacht 27 dec
Is er een lijst met opties beschikbaar van configuratie mogelijkheden die alleen bij telefonische verkoop beschikbaar zijn?
< dit stukje webruimte is te huur >
zo'n xps 15 maakt wel een wereldreis moet ik zeggen.
wou dat ik dat ook kon doen voor 29€ (eg verzendingskosten)
wou dat ik dat ook kon doen voor 29€ (eg verzendingskosten)
Anoniem: 294973
Ik was op zoek naar een laptop, kwam toen bij de Dell XPS 17, ben toen wat informatie gaan zoeken en kwam bij dit topic terecht. Dit topic heb ik in 1 lange nacht doorgelezen, en naar aanleiding van dit topic heb ik vandaag de Dell XPS 15 besteld! Bedankt voor jullie informatie.
Bundle N11XL503EPP (aanrader!!)
Base Intel® Core™ i5-560M (2.66 GHz,3M)
Geheugen 4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
Toetsenbord Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty)
Grafische kaart 1GB NVIDIA® GeForce™ 420M GT grafische kaart
Harde schijf 500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Besturingssysteem Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
Optische stations 8x optisch dvd+/-rw-station
Draadloze connectiviteit Intel® Wireless LAN 6200 2x2 802.11a/b/g/n card
Standard Warranty 1 year Collect & Return Hardware Support included with your PC
Services en Support 4 jaar In-Home Hardware Support
Primary Battery 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)
Kleuren, dessins en beschilderingen Metalloid Aluminum WLAN Cover
Accidental Damage Support Geen Accidental Damage-support
TV Tuner and Remote Control TvTuner Not Included
LCD 40 cm (15.6") Full HD (1920x1080)1080p B+RGLED- breedbeeldscherm met TrueLife
Power Supply 90W AC Adaptor
Totale prijs: € 1.035,05 (incl btw en verzendkosten)
Ga hem gebruiken als laptop op m'n kamer, dus studie en een beetje gamen.
Bundle N11XL503EPP (aanrader!!)
Base Intel® Core™ i5-560M (2.66 GHz,3M)
Geheugen 4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
Toetsenbord Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty)
Grafische kaart 1GB NVIDIA® GeForce™ 420M GT grafische kaart
Harde schijf 500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Besturingssysteem Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
Optische stations 8x optisch dvd+/-rw-station
Draadloze connectiviteit Intel® Wireless LAN 6200 2x2 802.11a/b/g/n card
Standard Warranty 1 year Collect & Return Hardware Support included with your PC
Services en Support 4 jaar In-Home Hardware Support
Primary Battery 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)
Kleuren, dessins en beschilderingen Metalloid Aluminum WLAN Cover
Accidental Damage Support Geen Accidental Damage-support
TV Tuner and Remote Control TvTuner Not Included
LCD 40 cm (15.6") Full HD (1920x1080)1080p B+RGLED- breedbeeldscherm met TrueLife
Power Supply 90W AC Adaptor
Totale prijs: € 1.035,05 (incl btw en verzendkosten)
Ga hem gebruiken als laptop op m'n kamer, dus studie en een beetje gamen.
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 294973 op 24-11-2010 19:26 ]
Voorheen kwamen de laptops van Dell uit Ierland(Limerick) of Polen (Lodz). Inmiddels is vindt de assemblabe plaats bij Foxconn in China Shenzen. De arbeidkosten die Dell hiermee bespaard zijn groter dan extra verzendkosten uit China.
In Ierland zijn de meeste mensen ontslagen en bestaat alleen nog de R&D afdeling http://www.logistiek.nl/p...n-ierland-naar-polen.html . De assemblage fabriek in Polen is overgenomen door Foxconn http://channelworld.nl/ni...ell-fabriek-in-polen.html
Zolang de kwaliteit niet achteruitgaat en de bezorgtijden niet oplopen vind ik het best.
In Ierland zijn de meeste mensen ontslagen en bestaat alleen nog de R&D afdeling http://www.logistiek.nl/p...n-ierland-naar-polen.html . De assemblage fabriek in Polen is overgenomen door Foxconn http://channelworld.nl/ni...ell-fabriek-in-polen.html
Zolang de kwaliteit niet achteruitgaat en de bezorgtijden niet oplopen vind ik het best.
Had je niet beter de optie kunnen aanzetten "voor kerstmis". Dan zou je hem voor 23, of op 23 december krijgen. Toch weer een paar daagjes vroeger, als het wat uitmaaktAnoniem: 87158 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 17:25:
Eindelijk toch een XPS15 besteld!![]()
N00XL504
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM \[2 x 2.048]
Bluetooth Card 3.0
verwacht 27 dec
Met een beetje geluk heeft ie hem nu over 2 tot 3 weken binnen. Waarom wachten tot vlak voor kerst?Remzz schreef op woensdag 24 november 2010 @ 19:10:
[...]
Had je niet beter de optie kunnen aanzetten "voor kerstmis". Dan zou je hem voor 23, of op 23 december krijgen. Toch weer een paar daagjes vroeger, als het wat uitmaakt
Waar moet je die epp code invullen? Er staat tot nu toe alleen: "Naam van Het Bedrijf waarvoor u werkt", Komt dat nog ergens waar dat moet?
Edit:
Ik heb net de hele bestelling afgerond, maar ik heb nergens een EPP code moeten invullen, terwijl ik wel degelijk via www.dell.nl/epp besteld heb (en ook de korting heb)
Edit:
Ik heb net de hele bestelling afgerond, maar ik heb nergens een EPP code moeten invullen, terwijl ik wel degelijk via www.dell.nl/epp besteld heb (en ook de korting heb)
[ Voor 39% gewijzigd door maurice22 op 24-11-2010 21:48 ]
Ik gebruik de laptop zakelijk en draai soms meerdere vmware sessies. Waaronder ook server images. Dus 8gb is geen overkill dan. De andere voordelen zal ik uit ervaring niet echt gebruiken. Ik speel geen spellen en de camera ook niet. Heb nu een xps m1530 en is echt een goed ding. Dus verwacht het van de 16 ook.Anoniem: 382431 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 15:46:
[...]
Sowieso is de 8GB echt overkill imo.
Nog enkele verschillen tussen de 15 en de 16 die nog niet genoemd zijn (heeft XPS 15 wel en XPS 16 niet):
- Door JBL ontwikkelde en gecertificeerd 2.1-luidsprekers + Waves MaxxAudio®
- Optimus
- HD webcam (skype blabla)
- 9-in-1 geheugenkaartlezer (t.o.v. 8-in-1) (k, deze is peanuts)
- batterij-indicatielampje (ja komop, die is leuk!)
Het is voor mij het scherm de processor en de looks die doorslaggevend zullen zijn.
Ik heb ook een leuke computer..
Dat is toch gewoon leuke marketing..Remzz schreef op woensdag 24 november 2010 @ 19:10:
[...]
Had je niet beter de optie kunnen aanzetten "voor kerstmis". Dan zou je hem voor 23, of op 23 december krijgen. Toch weer een paar daagjes vroeger, als het wat uitmaakt
Mijn bevestiging is ook binnen: De verwachte leverdatum voor deze order is op of voor 2010-12-23
Ik heb een laptop nodig voor mijn werk (waarvoor ik websites moet maken). Ik wil de laptop verder ook nog gebruiken voor mijn studie en om af een toe een filmpje te kijken via mijn tv
Nu lijkt de XPS 15 wel een geschikte keuze, alleen vroeg ik mij af of die wel tegen een beetje verplaatsing kan. Ik moet hem namelijk redelijk veel verplaatsen, en ik geloof ergens te hebben gelezen dat de XPS meer een thuis laptop was?
Nu lijkt de XPS 15 wel een geschikte keuze, alleen vroeg ik mij af of die wel tegen een beetje verplaatsing kan. Ik moet hem namelijk redelijk veel verplaatsen, en ik geloof ergens te hebben gelezen dat de XPS meer een thuis laptop was?
Bij mij werd de eerste datum overschreden met een paar dagen, en tot nu toe heb ik gelezen dat dit bij iedereen het geval was, daarom zei ik dit. En het lijkt me niet logisch dat ze gaan wachten met het bouwen van die laptop zodat ze hem op de 23 kunnen leveren. FiFo lijkt mij.guapper schreef op woensdag 24 november 2010 @ 20:16:
[...]
Met een beetje geluk heeft ie hem nu over 2 tot 3 weken binnen. Waarom wachten tot vlak voor kerst?
Ok cool, dan ga ik hem maar bestellenAnoniem: 303530 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 21:35:
de xps is steviger dan de meeste laptops, zeker geschrikt om mee te nemen imo
Heel erg bedankt
Nopemaurice22 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 21:18:
Waar moet je die epp code invullen? Er staat tot nu toe alleen: "Naam van Het Bedrijf waarvoor u werkt", Komt dat nog ergens waar dat moet?
Wie heeft ooit gezegd dat je bij online bestellingen een code moet invullen? Telefonisch vragen ze er wel om, online gaat dit in de toekomst nog gebeuren.maurice22 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 21:18:
Edit:
Om een ieder een hart onder de riem te steken wat betreft vertraagde levertijden: Ik heb mijn XPS 15 op 17 november besteld en ik heb zojuist de bevestiging van UPS binnen dat hij vandaag de 25e al geleverd wordt.
Zo gauw als hij binnen is gaat er i.p.v. de standaard 320GB een 500GB Seagate Hybride schijf in. Daarna wordt hij opgeschoond wat betreft bloatware en zal ik hem eens flink aan de tand voelen en een review plaatsen.
Heeft iemand al een link voor mij waar ik kan vinden hoe ik het niveau van de ingebouwde 420M kan opkrikken naar dat van de 435M? Ik weet het, ik ben zo lui om dit te vragen, maar in ruil voor een goede review hoop ik dat ik permissie hiervoor krijg.
Zo gauw als hij binnen is gaat er i.p.v. de standaard 320GB een 500GB Seagate Hybride schijf in. Daarna wordt hij opgeschoond wat betreft bloatware en zal ik hem eens flink aan de tand voelen en een review plaatsen.
Heeft iemand al een link voor mij waar ik kan vinden hoe ik het niveau van de ingebouwde 420M kan opkrikken naar dat van de 435M? Ik weet het, ik ben zo lui om dit te vragen, maar in ruil voor een goede review hoop ik dat ik permissie hiervoor krijg.
@adufresne
Mag ik weten wat je precies besteld had, aangezien je levering zo snel is ?
Update:
Keek zojuist even op me mail en toen naar de order status van me XPS.
Hij is nu in productie ... kan niet wachten
Mag ik weten wat je precies besteld had, aangezien je levering zo snel is ?
Update:
Keek zojuist even op me mail en toen naar de order status van me XPS.
Hij is nu in productie ... kan niet wachten
[ Voor 42% gewijzigd door Herpie op 25-11-2010 08:59 ]
Hoezo opschoonen van bloatware?adufresne schreef op donderdag 25 november 2010 @ 08:20:
Om een ieder een hart onder de riem te steken wat betreft vertraagde levertijden: Ik heb mijn XPS 15 op 17 november besteld en ik heb zojuist de bevestiging van UPS binnen dat hij vandaag de 25e al geleverd wordt.
Ga je die eerst installeren om daarna weer te verwijderen dan? Keep it simpel: gewoon weg laten!
@guapper: helemaal mee eens, maar ik ga het doen met de recovery-dvd die ik erbij besteld heb en aangezien ik geen ervaring heb met Dell, weet ik niet of Dell mij met deze dvd hier wel de vrije keus in geeft.
@Herpie: ik heb mijn bestelling redelijk standaard gehouden, dus wellicht kan dat de snelle levertijd verklaren. Ook heb ik de optie: leveren voor 23 december niet aangevinkt, omdat ik (argwanend als ik ben) het idee had dat Ik Dell hiermee een vrijbrief gaf om de productie van mijn systeem maar wat naar achteren te schuiven. Hier in ieder geval een overzicht van mijn systeem:
===
XPS 15(N00XL502)
Intel® Core™ i5-460M (2.53 GHz,3M), Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
Base
Intel® Core™ i5-460M (2.53 GHz,3M)
Geheugen
Toetsenbord
Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty)
Grafische kaart
1GB NVIDIA® GeForce™ 420M GT grafische kaart (Wireless N1000 Card Only)
Harde schijf
320 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Besturingssysteem
Optische stations
8x optisch dvd+/-rw-station
Draadloze connectiviteit
Cables
1 Meter Power Cord (3 Wire) - European
Verzendingsdocumenten
Dutch Documentation
Bundle
N11XL502
Standard Warranty
1 year Collect & Return Hardware Support included with your PC
Services en Support
Order Information
XPS L501x Order - Netherlands
Primary Battery
Dell System Media Kit
XPS L501x Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
Kleuren, dessins en beschilderingen
Metalloid Aluminum WLAN Cover
Online Backup
DataSafe online back-up van 2 GB (1 jaar)
Theft Protection Solution
Computrace LoJack voor laptops, licentie van 1 jaar - inbegrepen bij uw pc
TV Tuner and Remote Control
TvTuner Not Included
LCD
DataSafe
Datasafe Local 2.3 Basic
Beveiligingssoftware
McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands
Power Supply
90W AC Adaptor
Operating System Recovery Options
===
@Herpie: ik heb mijn bestelling redelijk standaard gehouden, dus wellicht kan dat de snelle levertijd verklaren. Ook heb ik de optie: leveren voor 23 december niet aangevinkt, omdat ik (argwanend als ik ben) het idee had dat Ik Dell hiermee een vrijbrief gaf om de productie van mijn systeem maar wat naar achteren te schuiven. Hier in ieder geval een overzicht van mijn systeem:
===
XPS 15(N00XL502)
Intel® Core™ i5-460M (2.53 GHz,3M), Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
Base
Geheugen
Toetsenbord
Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty)
Grafische kaart
Harde schijf
320 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Besturingssysteem
Optische stations
Draadloze connectiviteit
Cables
1 Meter Power Cord (3 Wire) - European
Verzendingsdocumenten
Dutch Documentation
Bundle
N11XL502
Standard Warranty
1 year Collect & Return Hardware Support included with your PC
Services en Support
Order Information
XPS L501x Order - Netherlands
Primary Battery
Dell System Media Kit
XPS L501x Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
Kleuren, dessins en beschilderingen
Metalloid Aluminum WLAN Cover
Online Backup
DataSafe online back-up van 2 GB (1 jaar)
Theft Protection Solution
Computrace LoJack voor laptops, licentie van 1 jaar - inbegrepen bij uw pc
TV Tuner and Remote Control
TvTuner Not Included
LCD
DataSafe
Datasafe Local 2.3 Basic
Beveiligingssoftware
McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands
Power Supply
90W AC Adaptor
Operating System Recovery Options
===
gebruikt rivatuner, is speciaal voor nvidia kaarten.adufresne schreef op donderdag 25 november 2010 @ 08:20:
...
http://www.guru3d.com/index.php?page=rivatuner
@GotG: ok thanks. Zal ik dit weekend eens mee gaan stoeien!
Klopt het dat het vervangen van de hardeschijf nog aardig wat werk is?
Je moet tenslotte de bottomcase eraf halen. Vervalt daarmee niet gelijk de garantie?
Je moet tenslotte de bottomcase eraf halen. Vervalt daarmee niet gelijk de garantie?
Volgens de Manual moet het een fluitje van een cent zijn en volgens mij moet je gewoon een andere hdd in je systeem kunnen bouwen zonder dat daarmee de garantie vervalt. Desnoods zet je de oude schijf er weer in terug als je problemen mocht hebben. Maar eerlijk gezegd was ik van plan om de 'oude' hdd schoon te poetsen en voor een paar euro's te verpatsen.
Ah my bad, ik had in een review gelezen dat de bottomcase eraf moest maar dat is niet zo:adufresne schreef op donderdag 25 november 2010 @ 09:52:
Volgens de Manual moet het een fluitje van een cent zijn en volgens mij moet je gewoon een andere hdd in je systeem kunnen bouwen zonder dat daarmee de garantie vervalt. Desnoods zet je de oude schijf er weer in terug als je problemen mocht hebben. Maar eerlijk gezegd was ik van plan om de 'oude' hdd schoon te poetsen en voor een paar euro's te verpatsen.

Heb ff de nieuwe aanbiedingen doorgekeken, ze zijn ietsje goedkoper, en het enige dat veranderd is is dat de garantie aanbieding "4 jaar voor de prijs van 3" is veranderd naar 3 voor 2, dus voor 3 jaar betaal je nu €45, in plaats van €95 voor 4 jaar. Mocht je 4 jaar garantie willen, betaal je precies hetzelfde als vorige week, Dan heb ik het natuurlijk over de epp prijzen.
Als je met epp bestelt, vergeet dan niet kortingscode XLVDJQLM81BRLB te gebruiken voor €25 euro extra korting!
Als je met epp bestelt, vergeet dan niet kortingscode XLVDJQLM81BRLB te gebruiken voor €25 euro extra korting!
[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 294973 op 25-11-2010 10:35 ]
Die epp kortings code van 25 euro werkte bij mij niet in combinatie met de normale kortingscode. En aangezien de normale kortingscode 5% is, is dat meer waard dan die 25 euro (bij mij dan he).
Krijg vandaag me laptop binnen(als er teminste dan iemand thuis is), ik zal is kijken of ik dit weekend een review kan schrijven. Als iemand vragen heeft of dingen getest wil hebben, laat het me weten.
XPS 15
i5 560m
420m 1GB
4GB RAM
Full HD
500GB 7200rpm
9 cel
XPS 15
i5 560m
420m 1GB
4GB RAM
Full HD
500GB 7200rpm
9 cel
ik heb 5% epp korting, en daar bovenop nog eens 25 euro korting!Herpie schreef op donderdag 25 november 2010 @ 11:00:
Die epp kortings code van 25 euro werkte bij mij niet in combinatie met de normale kortingscode. En aangezien de normale kortingscode 5% is, is dat meer waard dan die 25 euro (bij mij dan he).
Fijn dat werkte bij mij niet
... nouja opzich mag ik niet zeuren, omdat ik via dat epp al veel korting had ... maar toch blijf ik nederlander he
Anoniem: 165228
Ik heb zo juist de volgende configuratie besteld! Een zeer nette prijs lijkt mij? Ik was eerst van plan om via epp te bestellen maar uiteindelijk scheelde het te weinig na alle kortingen om het risico te lopen.
XPS 15(N00XL502)
Standard Warranty
Subtotaal/subtotalen: € 733,67 19,00% € 139,40 € 873,07
XPS 15(N00XL502)
Standard Warranty
Subtotaal/subtotalen: € 733,67 19,00% € 139,40 € 873,07
^#%^#%$&#*@& net een half uur op pad geweest om ff een paar boodschappen te doen - is net in die tijd UPS langs geweest. Zul je net zien.
Wordt dus een dagje langer wachten voor mij ...
@adufresne
Las hier al een keer eerder in het topic van iemand die UPS daarna opbelde van ja ik ben nu wel thuis, toen kwam ups aan het einde van zijn/haar ronde nog even langs om het pakketje af te leveren
Het proberen waard.
Las hier al een keer eerder in het topic van iemand die UPS daarna opbelde van ja ik ben nu wel thuis, toen kwam ups aan het einde van zijn/haar ronde nog even langs om het pakketje af te leveren
Het proberen waard.
Bij mij zijn ze vandaag ook langs geweest. Volgens UPS volgt er morgen nog een poging. Misschien dat mijn vriendin 's ochtends nog even aanwezig is, maar ik ben bang dat het nog langer wachten gaat worden...adufresne schreef op donderdag 25 november 2010 @ 13:39:
^#%^#%$&#*@& net een half uur op pad geweest om ff een paar boodschappen te doen - is net in die tijd UPS langs geweest. Zul je net zien.
Misschien ga ik wel een deel van de dag thuiswerken als ze hebben laten weten hoe laat ze ongeveer zullen komen
Review moet misschien even op zich laten wachten daar een hoop andere dingen, maar zal m'n best gaan doen.
@Herpie: Klopt, dat had ik ook gelezen en ik heb ook meteen gebeld. Helaas niet met het gewenste resultaat. 
@IntToStr: kunnen ze een tijdindicatie geven dan? Daar heb ik niets over gelezen op ups.com?

@IntToStr: kunnen ze een tijdindicatie geven dan? Daar heb ik niets over gelezen op ups.com?
[ Voor 34% gewijzigd door adufresne op 25-11-2010 14:10 ]
Ik neem aan dat ze iets van een briefje achterlaten met de melding dat ze morgen rond xx uur komen of zo? Zo niet dan houdt het op natuurlijk. Er staat op ups.com alleen dat ze het nu op 26 november nog een keer proberen.
Hoi,
Weet iemand waar je een US international toetsenbord kan krijgen.
Ik heb namelijk nu een Dutch international en wil toch graag een US international
Ik heb namelijk nu een Dutch international en wil toch graag een US international
Op het briefje dat ik hier heb liggen staat alleen dat ze het vrijdag nog een keer gaan proberen - zonder een tijdsindicatie. Die knakker van UPS die ik net aan de telefoon had, zei dat het gewoon ergens tussen 9:00 en 19:00 bezorgd zou worden. Nou ben ik morgen de hele dag thuis, alleen moet ik wel tussen de middag even 30 min. weg om mijn dochter van het kinderdagverblijf op te halen. De kans is niet groot dat ze in die tijd weer voor de deur staan, maar toch ...
even bellen met dell, dan sturen ze er eentje op.cassie113 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 14:16:
Hoi,
xps 15 is toegekomen
nu uitpakken
straks eerste indrukken
nu uitpakken
straks eerste indrukken
[ Voor 8% gewijzigd door GotG op 25-11-2010 15:16 ]
het scherm is gewoon magnifiek 
hele verbetering met mijn vorige laptop.
ga er nu een schone installatie opzetten van Win7 Pro
voor drivers hebk een cd meekregen
edit: vraagje
als ik de nieuwste nvidia drivers download en installeer, zou ik dan optimus verliezen?
hele verbetering met mijn vorige laptop.
ga er nu een schone installatie opzetten van Win7 Pro
voor drivers hebk een cd meekregen
edit: vraagje
als ik de nieuwste nvidia drivers download en installeer, zou ik dan optimus verliezen?
[ Voor 23% gewijzigd door GotG op 25-11-2010 16:09 ]
De drivers van de nVidia site zijn iets nieuwer, maar konden bij mij niet geinstalleerd worden, je zal het momenteel dus toch nog met de drivers van de dell site moeten doen.
@GotG
Yeuy! ... Jaloers ... ik wil de mijne ook hebben nu!
Yeuy! ... Jaloers ... ik wil de mijne ook hebben nu!

Nu € 687,61 incl. porto ( incl. OS/driver CD en i5-460 ) met kortingsbon 2SLNFPHFXDZV2L
Zeer verleidelijk t.o.v de Dell aanbieding bij de Lidl van aankomende Donderdag....
[ Voor 10% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 25-11-2010 23:23 ]
XPS 15 is binnen.
Na 10 minuten mijn ervaringen:
Prachtige laptop. Dat scherm, echt wow!
Geluid is zeker nice, alleen moet nog wat fine tuning met die bass. Nu bezig om schone installatie van Win7 Ultimate er op aan het zetten, en daarna staat mij een avond voor de boeg om alles klaar te krijgen voor school morgen!
Ik houd jullie op de hoogte.
Na 10 minuten mijn ervaringen:
Prachtige laptop. Dat scherm, echt wow!
Geluid is zeker nice, alleen moet nog wat fine tuning met die bass. Nu bezig om schone installatie van Win7 Ultimate er op aan het zetten, en daarna staat mij een avond voor de boeg om alles klaar te krijgen voor school morgen!
Ik houd jullie op de hoogte.
daar gaat mijn shortcut "windowstoets pauze"Anoniem: 303530 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 18:44:
op HEEL VEEL laptops zit geen pauze toets.
hoe weet ik eigenlijk wanneer welke gpu actief is?
[ Voor 11% gewijzigd door GotG op 25-11-2010 18:58 ]
Kan dat dan nu niet windows toets - Fn- insert worden? pauze is op mijn M1330 een Fn toets geworden op de insert toets.GotG schreef op donderdag 25 november 2010 @ 18:49:
[...]
daar gaat mijn shortcut "windowstoets pauze"
hoe weet ik eigenlijk wanneer welke gpu actief is?
ppaddo schreef op donderdag 25 november 2010 @ 19:50:
[...]
Kan dat dan nu niet windows toets - Fn- insert worden? pauze is op mijn M1330 een Fn toets geworden op de insert toets.
GotG schreef op donderdag 25 november 2010 @ 21:58:
ik kan er geen screenshot van laten zien omwille van de beveiliging die er op zit

probeer http://mpc-hc.sourceforge.net/, gebruik ik ook.
Volgens mij is dit de beste systeem met de huidige aanbiedingen:
http://configure2.euro.de...503epp&rbc=N00XL503&s=dhs
even kort de specs:
i5 560M
3 jaar garantie
320 GB HD
full had scherm
Dit alles voor maar 880 euro.
Ga naar dell.nl/epp
Kies de tweede laptops in de lijst en voeg epp tussen de eerste 503 en &. Kies 3 jaar garantie en full hd scherm en ga naar je winkelwagen. Tik ook nog eens de extra code voor de 25 euro korting van epp (www.dell.nl/epp) Voor 880 euro heb je dan deze systeem.
Jammer dat je de reguliere code niet samen met epp kan gebruiken. En dat je ook geen refund meer krijgt voro windows. Anders zou je deze systeem voor 700 euro kunnen halen denk ik.
even kort de specs:
i5 560M
3 jaar garantie
320 GB HD
full had scherm
Ga naar dell.nl/epp
Kies de tweede laptops in de lijst en voeg epp tussen de eerste 503 en &. Kies 3 jaar garantie en full hd scherm en ga naar je winkelwagen. Tik ook nog eens de extra code voor de 25 euro korting van epp (www.dell.nl/epp) Voor 880 euro heb je dan deze systeem.
Jammer dat je de reguliere code niet samen met epp kan gebruiken. En dat je ook geen refund meer krijgt voro windows. Anders zou je deze systeem voor 700 euro kunnen halen denk ik.
dat was al bekend via de url-mod method, N00XL503epp bijovorbeeld
over windows weigeren: probeer het gewoon, het staat gewoon in hun algemene voorwaarden waar je mee akkoord bent gegaan
over windows weigeren: probeer het gewoon, het staat gewoon in hun algemene voorwaarden waar je mee akkoord bent gegaan

dan krijg ik, "cannot render the file"Anoniem: 303530 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 21:59:
[...]
DRM
probeer http://mpc-hc.sourceforge.net/, gebruik ik ook.
hij herkent de blu-ray maar kan hem niet afspelen
spijtig dat ik niet de originele software die er opstond niet meer kan installeren, heb een clean install gedaan en die programma's kan ik nergens vinden
edit:
ik bedenk me juist, ik kon bij cyberlink "hardware acceleration" niet aanzetten. zou het kunnen dat je voor blu ray de 420m gpu moet gebruiken maar dat de laptop niet overschakeld en op de intel gpu blijft werken?
daarnaast vond ik het raar dat het menu wel volledig in orde was maar zodra ik de hoofdfilm begon af te spelen ging het mis (strepen en alles in het grijs)
[ Voor 30% gewijzigd door GotG op 26-11-2010 08:16 ]
Anoniem: 333722
Mensen,
Ook ik ben van plan om een Dell xps aan te schaffen. Ben er alleen nog niet uit of ik een XPS 15 of 17 moet nemen. Ik wil er voornamelijk mee internetten, films converten en gamen. Gamen hoeft niet per se op de hoogste resoluties. Wel spellen als GTA IV en MWF2.
Core i5 of i7 gaan?
Is het grotere scherm een must?
Welke videokaart, standaard bij XPS15 is GT420m en bij XPS17 is GT435m! Welke moet je kiezen en wat is het verschil.
Ook ik ben van plan om een Dell xps aan te schaffen. Ben er alleen nog niet uit of ik een XPS 15 of 17 moet nemen. Ik wil er voornamelijk mee internetten, films converten en gamen. Gamen hoeft niet per se op de hoogste resoluties. Wel spellen als GTA IV en MWF2.
Core i5 of i7 gaan?
Is het grotere scherm een must?
Welke videokaart, standaard bij XPS15 is GT420m en bij XPS17 is GT435m! Welke moet je kiezen en wat is het verschil.
Heb mijn XPS 15 zojuist uitgepakt en voor het eerst aangezet.:)
Eerste indruk: prachtig beeldscherm, solide behuizing en erg goed geluid voor een laptop. Ga morgenanvond een nieuwe hdd inbouwen en een schone installatie uitvoeren en een poging wagen om de 420M te overclocken. Wordt vervolgd ...
Eerste indruk: prachtig beeldscherm, solide behuizing en erg goed geluid voor een laptop. Ga morgenanvond een nieuwe hdd inbouwen en een schone installatie uitvoeren en een poging wagen om de 420M te overclocken. Wordt vervolgd ...
Fabian: als je films wil converten raad ik je in ieder geval een i7 aan, gezien de rekenkracht die hierbij wordt gevraagd. Verschil tussen de XPS 15 en 17 weet ik eerlijk gezegd niet, behalve dan dat de 17 uiteraard groter en zwaarder ziu zijn. Ik zou ook het XPS 17 topic even doorlezen.
Voor casual gaming is de 420M volgens mij voldoende, maar wellicht dat anderen hier een andere mening over hebben.
Voor casual gaming is de 420M volgens mij voldoende, maar wellicht dat anderen hier een andere mening over hebben.
Nu je het daar over hebt.Anoniem: 303530 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 18:44:
op HEEL VEEL laptops zit geen pauze toets.
Op het QWERTY toetsenbord zit uiteraard wel een pauze toets. Maar ik vraag mij af.. Als ik iTunes open heb staan en ben op bijv. het internet aan het browsen, dan kan ik gewoon het volume aanpassen met deze toetsen. Maar wanneer ik dan op pauze druk, gebeurd er niks. Dit kan alleen als ik iTunes op de voorgrond heb staan. Heeft iedereen dit "probleem"? Of ligt het aan mij? Kan zijn dat het komt omdat ik bepaalde services van Dell heb uit gezet.
Is het niet zo dat de pauze knop de applicatie (iTunes) aan stuurt, terwijl de volume knoppen direct het systeem aansturen?Majesty schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 11:07:
[...]
Nu je het daar over hebt.
Op het QWERTY toetsenbord zit uiteraard wel een pauze toets. Maar ik vraag mij af.. Als ik iTunes open heb staan en ben op bijv. het internet aan het browsen, dan kan ik gewoon het volume aanpassen met deze toetsen. Maar wanneer ik dan op pauze druk, gebeurd er niks. Dit kan alleen als ik iTunes op de voorgrond heb staan. Heeft iedereen dit "probleem"? Of ligt het aan mij? Kan zijn dat het komt omdat ik bepaalde services van Dell heb uit gezet.
dat, de pauze knop is een standaard key, de media buttons triggeren een windows API die de key naar elke app doorstuurt.guapper schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 11:24:
[...]
Is het niet zo dat de pauze knop de applicatie (iTunes) aan stuurt, terwijl de volume knoppen direct het systeem aansturen?
ik ging er zomaar van uit dat hij met 'pauze knop' juist de media button bedoelde.
Is er iemand die hier toevallig al een goed passende sleeve voor zijn/haar XPS 15 heeft kunnen vinden/gekocht? Goede tips zijn zeker welkom!
Ik kom op 864 incl. porto met die specs met 1 garantie gebruik dan deze code --> 2SLNFPHFXDZV2Lkarakedi schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 03:16:
Volgens mij is dit de beste systeem met de huidige aanbiedingen:
even kort de specs:
i5 560M
3 jaar garantie
320 GB HD
full had scherm
Ga naar dell.nl/epp
Dit topic is gesloten.