[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste
Acties:
  • 81.027 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mats.be
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-05 23:19
Is er iemand die een XPS15 heeft besteld met ingebouwde DTV-tuner?
Zo ja, wat krijg je er allemaal bij geleverd? Ik veronderstel verloopstekkertje voor een gewone coax-kabel aan te sluiten, zo'n kleine antenne, software, ms afstandsbediening?
Is de software een beetje handig om te gebruiken? Hoe is de ontvangst?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davw3
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-05 09:34
Weet er iemand met zekerheid of kan er iemand met een XPS 15 met I5 CPU checken op welke snelheid het RAM Draait ?

Bij algemene Tech Spec staat:

"1.066 MHz geheugen standaard bij i3- en i5-processoren; 1.333 MHz standaard bij i7-processoren"

Wanneer je echter verder gaat (bij een I5 Configuratie) zie je bij opties staan:

"4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048] [inbegrepen in de prijs] "

Beetje verwarrend :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Topicstarter
ze stoppen er 1333 in (goedkoper, aangezien je dan minder verschillende producten hebt), maar in werkelijkheid draait hij op 1066mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davw3
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 15:22:
ze stoppen er 1333 in (goedkoper, aangezien je dan minder verschillende producten hebt), maar in werkelijkheid draait hij op 1066mhz
En bij I7 ? Draaien ze daar dan op 1333 toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:20
davw3 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 15:37:
[...]

En bij I7 ? Draaien ze daar dan op 1333 toch ?
1 woord, 2 letters...

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:59
no :p

@willow
Voor 15 euro heb je dus 3 jaar in home garantie erbij, Dom als je het niet doet.

[ Voor 90% gewijzigd door karakedi op 26-11-2010 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:22
karakedi schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 16:26:
no :p

@willow
Voor 15 euro heb je dus 3 jaar in home garantie erbij, Dom als je het niet doet.
8)7 True...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-05 13:33
Mijn XPS is binnen :)

Gelukkig iets eerder naar huis gegaan om thuis te werken. Hoewel het qua uiterlijk nou niet de mooiste notebook is die ik ooit heb gezien ben ik benieuwd wat het ding allemaal kan. Hij hangt nu aan de lader terwijl ik nog even doorwerk. Later volgt meer info voor de geinteresseerden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herpie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-07-2024
IntToStr schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 17:17:
...

Later volgt meer info voor de geinteresseerden!
:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
guapper schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 11:24:
[...]

Is het niet zo dat de pauze knop de applicatie (iTunes) aan stuurt, terwijl de volume knoppen direct het systeem aansturen?
Ik neem aan dat je het bedoelt zoals ik zei? Dus dat wanneer ik iets ander aan het doen ben, iTunes geminimaliseerd is, ik alsnog op pauze kan drukken en daarmee iTunes kan pauzeren. Zo werkt dat namelijk wel op mijn Logitech Media Keyboard. En inderdaad, zoals je zei, sturen de volume knoppen het systeem aan en niet het geluid van iTunes. Dat had ik inderdaad een beetje verkeerd verwoord.
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 11:50:
[...]

dat, de pauze knop is een standaard key, de media buttons triggeren een windows API die de key naar elke app doorstuurt.
Maar ligt het dan aan het soort drivers/software dat mijn Logitech Media Keyboard dit wel kan en de pauze knop op dit toetsenbord niet? Nu moet ik dus echt iTunes open hebben staan wil ik een nummer op pauze zetten of doorzetten.
adufresne schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 12:18:
Is er iemand die hier toevallig al een goed passende sleeve voor zijn/haar XPS 15 heeft kunnen vinden/gekocht? Goede tips zijn zeker welkom!
Ik was van plan deze sleeve te kopen bij Alternate, daar was ie 28 euro. Toen vond ik um bij Bol.com voor 24 euro en toch nog even bij Azerty gekeken, en verrek, daar stond ie voor 10 euro.. Hahah. Meteen besteld, de volgende dag was de prijs veranderd naar 18,90. Vind ik nog een mooie prijs. Het gaat om de Case Logic 16" sleeve, ik vind um echt super. Hij voelt flexibel doch stevig aan, dubbel gevoerd en netjes afgewerkt. Goede (stevige) ritsen ook. Het voorvakje is ook handig voor de adapter.

Afbeeldingslocatie: http://www.laptopshop.be/images/product/86614/case-logic-sleeve-pls-214k-13-.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dat ding zie je echt op elke straathoek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adufresne
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-07-2019
Ik weet niet of je je XPS 15 hebt opgemeten en de maten van die Sleeve hebt bekeken, maar volgens mij gaat die net niet passen. Of heb je hem al en past hij wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Hij past precies :D.

@ Darkstone, die van mij niet, want hij zit altijd in m'n tas :).

Oh en een vervolg op mijn verhaal over de pauze knop, dit was de oplossing:
http://www.everythingitun...ows/2008-01-04/mmkeysdll/

Nu kan ik dus wel iTunes op pauze zetten als ie geminimaliseerd is, met de pauze knop.

[ Voor 56% gewijzigd door Majesty op 26-11-2010 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adufresne
@Majesty: dan zit hij ongetwijfeld best strak, want volgens de specificaties van CaseLogic zijn de maten:

39.2 cm x 29.7 cm x 2 cm

en ik heb mijn XPS 15 opgemeten en ik kom op (ongeveer):

37,5 cm x 27 cm x 3,5 cm

Maar aangezien je spreekt uit ervaring, dan past hij en aangezien hij toch ook in mijn tas gaat, ga ik er ook maar zo een bestellen. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
de 'dikte' van de sleeve slaat nergens op, een baksteen past er moeiteloos in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-05 00:25
karakedi schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 03:16:
Volgens mij is dit de beste systeem met de huidige aanbiedingen:
http://configure2.euro.de...503epp&rbc=N00XL503&s=dhs
even kort de specs:
i5 560M
3 jaar garantie
320 GB HD
full had scherm
Dit alles voor maar 880 euro.

Ga naar dell.nl/epp

Kies de tweede laptops in de lijst en voeg epp tussen de eerste 503 en &. Kies 3 jaar garantie en full hd scherm en ga naar je winkelwagen. Tik ook nog eens de extra code voor de 25 euro korting van epp (www.dell.nl/epp) Voor 880 euro heb je dan deze systeem.

Jammer dat je de reguliere code niet samen met epp kan gebruiken. En dat je ook geen refund meer krijgt voro windows. Anders zou je deze systeem voor 700 euro kunnen halen denk ik.
Ik heb net een bestelling geplaatst met deze configuratie. Volgens mij kan je voor deze prijs weinig beters vinden waarbij je 3 jaar garantie hebt. Er is tijdens hele bestelproces helemaal niet naar een EPP code gevraagd, moet je dit later per e-mail bevestigen?

Ik ben echt benieuwd hoe het full hd scherm er uit ziet op een 15 inch. Grootste nadeel van 15 inch laptops vond ik altijd die bagger resoluties.

[ Voor 5% gewijzigd door Janie op 26-11-2010 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Janie schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 20:39:
Er is tijdens hele bestelproces helemaal niet naar een EPP code gevraagd, moet je dit later per e-mail bevestigen?
nee
Ik ben echt benieuwd hoe het full hd scherm er uit zit op een 15 inch. Grootste nadeel van 15 inch laptops vond ik altijd die bagger resoluties.
786p :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 382900

Ik heb nog even mijn review nagekeken en aangepast. Neem hier een kijkje.

Betreft een sleeve, gisteravond zojuist eentje gekocht bij Dynabyte en vandaag meegenomen in trein. Werkt prima! Zie hieronder welke sleeve ik heb.

Afbeeldingslocatie: http://www.zapsonline.com/46441-33095-large/logitech-dark-fleur-lightweight-156-notebook-sleeve-dc939-000316.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-05 00:25
Ik krijg net me orderbevestiging binnen met als verwachte leverdatum 27 december 8)7
De optie levering voor kerstmis is dus ook een wassen neus :X

Gezien berichten uit topic is de eerste schatting van de leverdatum zowieso niet erg accuraat, hoop hem dan ook nog voor de kerst te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Janie schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 10:40:
Gezien berichten uit topic is de eerste schatting van de leverdatum zowieso niet erg accuraat, hoop hem dan ook nog voor de kerst te hebben.
true :P

in het studio 15 topic kregen veel mensen een verwachte levertijd van 3 maanden, meestal lag hij 2 weken later al op de mat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mess
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-01-2023
Janie schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 10:40:
Ik krijg net me orderbevestiging binnen met als verwachte leverdatum 27 december 8)7
Mijn verwachte leverdatum stond op 23 dec.

Kijk ik net bij de status van mijn bestelling en die staat nu op: verzonden..

Wordt een schone installatie van Windows trouwens aangeraden? Of is dat niet zo nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik doe altijd een reïnstall, maar bij de xps is het niet meer echt nodig.
er staat namelijk weinig bloatware op: mcafee, dell dock, en een videoplayer geloof ik, bij sommige laptops is dat wel anders:

Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/a013dce81c.gif

:X

ter vergelijking, mijn installatie van een jaar oud bevat half zoveel programma's als ik die lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davw3
Kogel eindelijk door de kerk:

Base
Intel® Core™ i7 740QM (1.73 Ghz, 6MB, 4C)

Geheugen
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]

Toetsenbord
Intern toetsenbord - Belgisch (azerty)

Grafische kaart
2GB NVIDIA® GeForce™ 435M GT grafische kaart

Harde schijf
500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf

Besturingssysteem
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands

Optische stations
8x DVD+/-RW, & Blu-ray Disc™ combo drive (reads Blu-ray Disc™ & writes to CD/DVD

Draadloze connectiviteit
Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (EUR)

Cables
European 250V Power Cord

Verzendingsdocumenten
Dutch Documentation

Bundle
N11XL505EPP

Standard Warranty
1 year Collect & Return Hardware Support included with your PC

Services en Support
3 jaar In-Home Hardware Support

Order Information
XPS L501x Order - Belgium

Primary Battery
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)

Draagtassen
Geen draagtas

Dell System Media Kit
XPS L501x Resource DVD (Diagnostic & Drivers)

Kleuren, dessins en beschilderingen
Metalloid Aluminum WLAN Cover

Accidental Damage Support
Geen Accidental Damage-support

Online Backup
DataSafe online back-up van 2 GB (1 jaar)

Levering vóór Kerstmis
Tijdige levering vereist voor Kerstmis (op of voor 23 december)

TV Tuner and Remote Control
Internal DVB-T TvTuner

LCD
40 cm (15.6") Full HD (1920x1080)1080p B+RGLED- breedbeeldscherm met TrueLife

DataSafe
Datasafe Local 2.3 Basic

Microsoft-software
Geen productiviteitssoftware geselecteerd

Beveiligingssoftware
Geen beveiliging/antivirusbeveiliging

Power Supply
130W AC Adaptor

Operating System Recovery Options
Dvd met hulpbronnen: media met besturingssysteem (MUI) Windows® 7 Home Premium (64-bits)

Totaal 1090,20 Eurokes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mats.be
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-05 23:19
davw3 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 13:58:
Kogel eindelijk door de kerk:

...

TV Tuner and Remote Control
Internal DVB-T TvTuner

...

Totaal 1090,20 Eurokes...
Lees ik dat goed? Ik zou graag je ervaring met de kwaliteit van de tuner en software kennen wanneer je hem binnen hebt. :)

Nog een goede prijs trouwens, hoe komt het dat je zo laag zit? Ik kom zelf een goede €150 meer uit voor een dergelijke configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davw3
@Mats.be

Idd met DVB-T & Blu Ray :-)

Voor de lage prijs zie eerder in dit forum: karakedi in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 1"

www.dell.be/epp , XPS 15, de rechtse nemen, standaard service en dan epp in de URL na de eerste 505 zetten. Bekijk de prijs voor en na :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GotG
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:39
iemand nog problemen me blu-rays af te spelen?

op de factory install lukt het
op mijn eigen install lukt het niet :(

heb geen idee hoe het komt,
geen unknown devices,
eerst de intel driver geinstalleerd, voor de nvidia driver,
laatste nieuwe drivers gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Hmmzz zo te zien gaat er WEER iets niet helemaal tof bij Dell. Ik heb de order bevestiging per mail gekregen, maar het leveringsoverzicht geeft niets aan behalve een beetje vreemd geplaatste kreet 'cancelled' met allemaal vreemde tekens er om heen. Ik ben benieuwd of mijn accountmanager er wat helderheid in kan brengen.

To be continued.... :(

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herpie
Even een vraagje, als je een xps 15 met 9 cell batterij hebt kan je er dan nog weel en sleeve voor kopen ? :S

Aangezien die 9 cell batterij aan de onderkant uitsteekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radiofriendly
  • Laatst online: 30-05 14:33
Herpie schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 18:23:
Even een vraagje, als je een xps 15 met 9 cell batterij hebt kan je er dan nog weel en sleeve voor kopen ? :S

Aangezien die 9 cell batterij aan de onderkant uitsteekt.
Goeie vraag, dat lijkt me wat lastig. Zeker omdat de XPS nou niet de meest subtiele vormgeving heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herpie
Ja inderdaad, daarom zou ik het graag willen weten. Want wil wel een beetje goede bescherming hebben voor me laptop ;)

Update:

Me laptop is vandaag verzonden, hij heeft dus maar 2 volle dagen in productie gestaan.
Geplande lever datum is volgens UPS 30/11/2010 vind ik erg netjes dan wat je hoort in het "Dell levertijden" topic. Toen ik mijn bestelling plaatste stond er nog als afleverdatum 23/12/2010 :D

Ik ben wel tevreden O-) (Nu nog he ... wie weet wat er gebeurd)

[ Voor 60% gewijzigd door Herpie op 27-11-2010 19:06 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Huh, ik heb de laatste tijd nogal wat problemen met mijn laptop..

Sinds mijn laatste reboot wild op knopjes te drukken in de hoop dat er een ander vaag probleem opgelost is bijna alle text schuin, hier dus ook in dit forum, vraag me af hoe ik dit weer uit kan zetten..

Ik kan geen lange stukken text selecteren, op de een of andere manier klikte ie dan nog x keer op primary click. Ik heb dus geen idee waar ik dit soort vragen kan stellen omdat deze laptop nieuw is, heb geen vertrouwen in Dell Service, en ik ben totaal bekend met computers. Enige tips graag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nog een reboot?
probeer anders systeemherstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 19:26:
nog een reboot?
probeer anders systeemherstel.
Damnit! Geen nut..

Wat verlies ik allemaal als ik systeemherstel doe en waar kan ik dit doen? (Gelukkig kan ik veel beter overweg met mijn desktop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herpie
Systeemherstel dan verlies je niks geloof ik. ;)

[ Voor 80% gewijzigd door Herpie op 27-11-2010 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Anoniem: 382900 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 19:10:
Huh, ik heb de laatste tijd nogal wat problemen met mijn laptop..

Sinds mijn laatste reboot wild op knopjes te drukken in de hoop dat er een ander vaag probleem opgelost is bijna alle text schuin, hier dus ook in dit forum, vraag me af hoe ik dit weer uit kan zetten..

Ik kan geen lange stukken text selecteren, op de een of andere manier klikte ie dan nog x keer op primary click. Ik heb dus geen idee waar ik dit soort vragen kan stellen omdat deze laptop nieuw is, heb geen vertrouwen in Dell Service, en ik ben totaal bekend met computers. Enige tips graag?
Geloof me, met je XPS laptop heb je een zeldzaam soort helpdesk erbij gekocht. Via de speciale XPS premium support word je echt goed geholpen. Tot nu toe hebben ze nog nooit iets verkeer gedaan bij mij. Echt _/-\o_ voor die gasten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Herpie schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 19:35:
Systeemherstel dan verlies je niks geloof ik. ;)
Gedaan, heeft helaas niets uitgehaald. Misschien problemen met het contact van mijn touchpad?
ppaddo schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 19:59:
[...]

Geloof me, met je XPS laptop heb je een zeldzaam soort helpdesk erbij gekocht. Via de speciale XPS premium support word je echt goed geholpen. Tot nu toe hebben ze nog nooit iets verkeer gedaan bij mij. Echt _/-\o_ voor die gasten
Tja, hoe kan ik ze bereiken? Is het het echt waard bij mijn probleem?

EDIT: Wat dus wel is gefixt is dus nu geen italic lettertjes meer!!

Wat zou ik hieraan nou kunen doen dan, voor drievierde van de tijd gebruik ik mijn touchpad..

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 382900 op 27-11-2010 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
touchpad drvier herinstalleren?

pak dan meteen http://www.synaptics.com/support/drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adufresne
Ben nu met een maat een schone installatie aan het uitvoeren nadat we een Seagate Hybrid erin hebben geplaatst. Het verwijderen van de frontcover was even spannend, maar is gelukkig zonder schade gelukt. We hebben nu nog wat problemen met het installeren van de laatste drivers (o.a. VGA) maar dat moet wel gaan lukken. Morgen de boel verder inrichten en dan ga ik eens uitgebreid testen en bekijken hoe hij bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ahh, geen gedoe met vage kliksystemen in de behuizing?

dat is bij de studio 15 namelijk minder, de hele achterkant zit vast geklikt, op een plek waar je onmogelijk bijkan.
je moet een pastje tussen een spleet douwen om van die klemmen af te komen zonder ze te breken :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adufresne
Juist wel een vaag kliksysteem :) en juist daarom ben ik blij dat het zo pijnloos verlopen is, want ik heb wel gezien dat als je wat minder tactvol bent, dat je dan behoorlijk wat kapot gaat maken, al doet de Manual net alsof het een fluitje van een cent is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-05 22:36
Voor de geïnteresseerden, notebookcheck heeft zonet een review gepost van de XPS15 met het Full HD scherm.
http://www.notebookcheck....FHD-Notebook.40921.0.html

Momenteel nog in het Duits, weldra in het Engels (Notebookcheck is een meertalige website). Wie niet kan wachten, kan altijd gebruik maken van de wonderlijke talenten van Google Translate.

Misschien nuttig om deze review toe te voegen bij de eerste post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:22
Damn het wordt steeds leuker...twijfel zelf nog wat het gaat worden een XPS15/17
of maybe zelfs een Inspiron 15R/17R

Maar een Dell XPS15 met ;

i5-560M
420M GT 1024 MB
4 GB 1333 MHz
500 GB / 7200 rpm
3 jaar In-Home Hardware Support
Driver CD
Bluetooth
15,6" 1366*768

€ 769,-- incl. porto via N00XL504EPP d.m.v 2SLNFPHFXDZV2L ( 5% ) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
het topmodel, mooi :)

temperaturen zijn wel hoog
accuduur is 2-3u met standaard batterij

de score is 83%, maargoed, de scores van die site slaan helemaal nergens op (geen enkele notebook scoort slechter dan 60^, met hoge uitzondering lager dan 75%, deelcijfer voor het display 93%? ga weg, dat het best bestaande 15" scherm niet minimaal 95% krijgt :X )

goed, ik zal hem toevoegen

edit: en wat de hell, 88% voor 'processing' 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 28-11-2010 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-05 08:04
De versie die standaard geinstalleerd is is v15.x, de versie op de synaptics site is dus momenteel ouder (v14.x) dan degene die Dell gebruikt.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Adion schreef op zondag 28 november 2010 @ 00:18:
[...]

De versie die standaard geinstalleerd is is v15.x, de versie op de synaptics site is dus momenteel ouder (v14.x) dan degene die Dell gebruikt.
scherp, dan ga ik die ook even installeren ;)

de synaptics site lijkt hopeloos verouderd, op 9-2009 stond er al dezelfde driver :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Denk helaas dat touchpad knopjes stuk zijn.. Ben altijd heel voorzichtig geweest met de laptop, maarja, als ik dus serieus werk moet gaan doen moet ik dus even een muis meenemen voortaan.. Wat zou Dell hieraan kunnen den?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
een kennis van mij had ooit een vergelijkbaar probleem, dat heb ik toen opgelost door 'tap to click' uit te zetten.
is dat een optie? volgens mij is het echt 100% een driverprobleem.
Anoniem: 303530 schreef op zondag 28 november 2010 @ 00:22:
[...]

scherp, dan ga ik die ook even installeren ;)
hij is PRECIES HETZELFDE |:(

had er nog een restart voor nodig ook, wat een rotdrivers

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 28-11-2010 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radiofriendly
  • Laatst online: 30-05 14:33
Dit lijkt me inderdaad iets dat je kan fixen door 'Tap to click' uit te zeten. Mocht dat niet werken, dan kan je Dell bellen. Als je hem niet van een trap hebt gedonderd of een bak koffie over hebt gegooid repareren ze zoiets voor je zonder kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
...ervanuitgaande dat het inderdaad een hardware probleem is.

als dat niet zo is gooien ze er een verse image op, dat kan je zelf ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
  • Laatst online: 13-04-2021
Hier zal ik ook even de vraag stellen.

Voor mijn aankomende studie ga ik een laptop nodig hebben, het lijkt me zeer irritant als je laptop naast je dan herrie staat te maken.
Dus mijn vraag luidt: Hoe zit het met de "herrie"? maakt de koeling veel lawaai of is het allemaal lekker stil?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Anoniem: 382900 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 20:35:
Tja, hoe kan ik ze bereiken? Is het het echt waard bij mijn probleem?
020 - 674 4594 24/7 bereikbaar, maar alleen op werkdagen van 9:00 uur tot 17:00 uur in het Nederlands

[ Voor 18% gewijzigd door PaT op 28-11-2010 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zizou10
  • Laatst online: 01-01 16:17
Welke drivers voor de videokaart hebben jullie?
Ik probeer steeds de nieuwste van nvidia te installeren 260.99
Maar bij de installatie zegt ie dat er geen compitabele hardware kan vinden.
zou dat door de optimus kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Klopt, die drivers zijn niet geschikt voor Optimus, daarvoor moet je de Dell videokaart drivers hebben, maar die zijn verouderd.

Hier is een topic dat ook over de drivers gaat:
http://forum.notebookrevi...icial-drivers-nvidia.html

en nog één:
http://forum.notebookrevi...sh-dell-xps-15-l501x.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bron schreef op zondag 28 november 2010 @ 01:30:

Voor mijn aankomende studie ga ik een laptop nodig hebben, het lijkt me zeer irritant als je laptop naast je dan herrie staat te maken.
Dus mijn vraag luidt: Hoe zit het met de "herrie"? maakt de koeling veel lawaai of is het allemaal lekker stil?

Bij voorbaat dank!
80% van de tijd dat ik achter de laptop zit, hoor je hem niet als je intensief bezig bent. Als je niet intensief bezig bent zul je hem ook haast niet horen hoor.

Na een keer een flinke ram op de touchpad gegeven te hebben werkt alles weer normaal :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zizou10
Dan kun je ook niet overklokken als je de drivers van Nvdia niet hebt.
Ik wil graag overklokken ,omdat de snelheden van m'n videokaart lager geklokt is dan de waardes van Nvdia en Notebookcheck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
`heb je die 'waardes' toevallig uitgelezen toen je videokaart uit zijn neus zat te vreten? ;)

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 28-11-2010 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zizou10
Nee, mijn gpu clock is op high performance 590 (normaal 650)
memory is 800 zelfde , maar shader is maar 1180 (normaal 1300)
Dus de gpu clock en shader clock zijn lager geklokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-05 08:04
Bron schreef op zondag 28 november 2010 @ 01:30:

Bij voorbaat dank!
Het soort geluid dat hij maakt valt zeer goed mee (vooral laag windgeluid, weinig hoge tonen zoals bij veel andere laptops)
Als er achtergrondgeluid is zal je hem inderdaad normaalgezien niet horen.
Als het echter stil is hoor je hem wel degelijk, en een nadeel is ook dat de fan niet traploos geregeld word. Bij normaal surfen staat hij dus meestal uit, maar gaat hij soms een paar seconden aan om dan weer uit te gaan.
In principe had men dit veel minder storend kunnen maken door de fan continue te laten draaien, maar wel op een nog lager toerental zodat hij ook nog minder lawaai zou maken.

Ook heb ik het gevoel dat de laptop is ingesteld om behoorlijk koel te blijven. Ik denk dat als men cpu/gpu 10 graden warmer liet worden dat de fan dan misschien tijdens normaal surfen de hele tijd uit had kunnen blijven zonder problemen.
Het kan natuurlijk dat dit ook nog verbeterd word met een firmware-update.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
*bios update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mess
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-01-2023
Mess schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 13:11:
[...]

Mijn verwachte leverdatum stond op 23 dec.
En UPS heeft nu bezorging voor de de 29e (nov.) gepland! (binnen een week zou dat betekenen!)

Nu opzoek naar anti-virus, sleeve, tas, muis/toetsenbord en wellicht een 30" Dell scherm.

Voor EPP is nergens nooit iets naar gevraagd btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
  • Laatst online: 13-04-2021
Anoniem: 382900 schreef op zondag 28 november 2010 @ 14:44:
[...]

80% van de tijd dat ik achter de laptop zit, hoor je hem niet als je intensief bezig bent. Als je niet intensief bezig bent zul je hem ook haast niet horen hoor.

Na een keer een flinke ram op de touchpad gegeven te hebben werkt alles weer normaal :*)
Dat is het antwoord waar ik op hoopte, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 381879

zizou10 schreef op zondag 28 november 2010 @ 15:07:
Nee, mijn gpu clock is op high performance 590 (normaal 650)
memory is 800 zelfde , maar shader is maar 1180 (normaal 1300)
Dus de gpu clock en shader clock zijn lager geklokt.
met wel programma doe je dat?
wat doen jullie eigenlijk allemaal wanneer je de laptop net nieuw binnen hebt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
gpu-z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bron schreef op zondag 28 november 2010 @ 19:52:
[...]

Dat is het antwoord waar ik op hoopte, bedankt!
Och, vreselijk slecht geschreven van mij, maar geen probleem :p
Anoniem: 381879 schreef op zondag 28 november 2010 @ 21:32:
[...]

wat doen jullie eigenlijk allemaal wanneer je de laptop net nieuw binnen hebt??
Eerst aftekenen dat ik hem heb ontvangen uiteraard, daarna meteen wifi connectie maken en alle standaart programma's installeren. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davw3
Hoeveel dagen duurt het ongeveer tussen bestelling (betaald met creditcard) & orderbevestiging ?

[ Voor 14% gewijzigd door davw3 op 29-11-2010 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GotG
davw3 schreef op maandag 29 november 2010 @ 08:27:
Hoeveel dagen duurt het ongeveer tussen bestelling (betaald met creditcard) & orderbevestiging ?
ik had de mijne 's anderdaags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HogRider
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-02 10:06
Heb afgelopen donderdag een i5 systeempje besteld met the usual crap.
Vanochtend eens gekeken naar de status en hij is al verzonden :o
Kheb wel het standaard scherm als het half zo erg is dan wat ik hier lees ben ik tevreden (vooral contrast)
We hebben ook een xps 16 thuis dus ben benieuwd naar het verschil.
Heeft iemand trouwens ervaring met het accidental damage?
Doen ze moeilijk? Addertje onder het gras?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herpie
Yeey me XPS 15 ligt nu thuis op me te wachten :D is het al 5 uur ? Nee .. Stomme stage :+

Wilt iemand nog ergens foto's van iets specifieks hebben ? Of heeft iemand vragen ?
Dan zal ik vanavond vanaf me nieuwe laptop even reageren mochten die er zijn.

Al met al heeft het minder dan een week geduurd (7 weekdagen, geen werkdagen) van orderbevestiging tot aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GotG
heeft iemand al gevonden hoe je je touchpad automatisch uitschakelt als je een usb muis gebruikt?
vind het maar niet in de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-12-2018
GotG schreef op maandag 29 november 2010 @ 12:07:
heeft iemand al gevonden hoe je je touchpad automatisch uitschakelt als je een usb muis gebruikt?
vind het maar niet in de instellingen.
Dell Touchpad/Synaptics Touchpad installeren en dan kan je uitschakelen.

L502X - 2670QM/GT525M/4GB/FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Er zit inderdaad een button op je keyboard die er (door er simpelweg op te drukken) voor zorgt dat je touchpad uit staat. Automatisch? Nee, maar dit werkt net zo goed vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GotG
thuhoan schreef op maandag 29 november 2010 @ 12:15:
[...]

Dell Touchpad/Synaptics Touchpad installeren en dan kan je uitschakelen.
heb ik ook gedaan. heb die optie niet.

heb trouwens nog iets anders voor
mijn batterij is al aan het achteruit gaan, heb hem nog maar 4 dagen :(
zie plaatje
Afbeeldingslocatie: http://www.fileden.com/files/2010/11/29/3026840/Capture.PNG
wat zou ik best doen? eens dell bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukfw
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-05 19:56
@Herpie:

Ik ben vooral benieuwd naar de geluidsproductie van de fan. Dit ivm de wisselende verhalen die ik hierover o.a. lees op forum.notebookreview.com. De één heeft het over een laptop waarbij de fan nagenoeg niet te horen valt, pas bij zware belasting hoorbaar wordt en er totaal geen sprake is van een trapsgewijze regeling van de fan. Daarentegen zijn er anderen die dit juist niet waarnemen. Op dit forum gaat het wel met name over de i7 variant. Speelt dat mogelijk een rol? De huidige aanbieding met de i5 (voor circa €690,-) is eigenlijk te mooi om te laten liggen :) Echt de ideale configuratie voor mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dat is standaard, mijn batterij begon zijn leven met 92% capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zizou10
Hebben jullie Mcafee eraf gegooit?
Zijn er beter security software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229864

Enerzijds lijkt me de Dell XPS 15 een mooie laptop, maar het grote nadeel vind ik het spiegelende scherm. Ook op notebookcheck geven ze aan dat je er niet mee buiten kunt werken.
Wat vinden jullie zelf van het scherm? Iemand al mee buiten gewerkt? (al zul je dat met dit weer niet snel doen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-05 19:50
Anoniem: 229864 schreef op maandag 29 november 2010 @ 15:27:
Enerzijds lijkt me de Dell XPS 15 een mooie laptop, maar het grote nadeel vind ik het spiegelende scherm. Ook op notebookcheck geven ze aan dat je er niet mee buiten kunt werken.
Wat vinden jullie zelf van het scherm? Iemand al mee buiten gewerkt? (al zul je dat met dit weer niet snel doen :P)
Ik denk dat dit niet zo snel een probleem zal zijn, tenzij je echt volop in de zon gaat werken.
De helderheid kan erg hoog moet ik zeggen, en ziet er dan ook scherp uit.

Testen met dit donkere weer heeft geen zin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 229864 schreef op maandag 29 november 2010 @ 15:27:
noem mij eens een notebook mét mat scherm? ;)

ik beschouw een spiegelscherm niet als nadeel, met een mat scherm buiten werken schiet ook niet op.

lees ook: http://www.anandtech.com/...tests-display-evaluated/5

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 29-11-2010 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herpie
@GotG

Dat plaatje van je batterij, waar kan ik dat zien voor mijn laptop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dat is everest ultimate, je kan het ook zien met batterybar of rmclock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229864

Anoniem: 303530 schreef op maandag 29 november 2010 @ 15:39:
[...]

noem mij eens een notebook mét mat scherm? ;)

ik beschouw een spiegelscherm niet als nadeel, met een mat scherm buiten werken schiet ook niet op.

lees ook: http://www.anandtech.com/...tests-display-evaluated/5
De Sony Vayo F en Z serie. ;) Het nadeel van die Sony Vayo F vind ik dan weer dat de accuduur denk ik een stuk minder is? En ook qua mobiliteit is het minder dan de Dell XPS 15. Eigenlijk voldoet er geen enkele laptop aan al mijn eisen. :( :P

Een mac book zou zo'n beetje aan al mijn eisen voldoen (lange accuduur, mooi scherm, mobiel), echter is het gamen daarop weer een stuk lastiger...
Wat ik dus eigenlijk zou willen: een mac book met een goede grafische kaart en windows erop. Is er een laptop die daarop lijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:20
..en betaalbaar ook nog zeker?
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GotG
Anoniem: 303530 schreef op maandag 29 november 2010 @ 15:45:
dat is everest ultimate, je kan het ook zien met batterybar of rmclock
nee :P
het plaatje komt uit aida64
is zo'n beetje de "opvolger" ervan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurice22
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-02 13:53
Ik heb mijn Dell XPS 15 ook al binnen. Ik heb hem woensdag avond besteld, en hij is er nu al, binnen 5 dagen! :)

Ik heb nog wel even een vraagje. Ik wil graag proberen een refund voor de windows licentie te krijgen (ik weet dat het veel mensen de laatste tijd niet meer lukt), maar nou staat er in de handleiding, dat hij nadat je hem aan hebt gezet, hij windows gaat installeren. Zorgt dit ervoor dat je dan geen recht meer op een refund hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
maurice22 schreef op maandag 29 november 2010 @ 17:12:
Zorgt dit ervoor dat je dan geen recht meer op een refund hebt?
technisch gezien wel, echter is er geen mogelijkheid dit te controleren.

ik zou sowieso meteen een clean instal uitvoeren, dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBreak
  • Laatst online: 27-05 11:43
Zojuist een xps15 besteld
740qm
full hd

Nu wil ik een strip van 4GB intern geheugen bijbestellen zodat ik straks totaal 6GB heb.

Maakt het iets uit welk soort sodimm geheugen ik erin plaats?
Past deze module bijvoorbeeld?

Corsair SODIMM DDR3.1333-4G 1333MHz.Lat 9-9-9-24.1x4GB
Link: pricewatch: Corsair CMSO4GX3M1A1333C9

gr

[ Voor 33% gewijzigd door MTBreak op 29-11-2010 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurice22
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-02 13:53
Anoniem: 303530 schreef op maandag 29 november 2010 @ 17:19:
[...]

technisch gezien wel, echter is er geen mogelijkheid dit te controleren.

ik zou sowieso meteen een clean instal uitvoeren, dus...
Staat op die partities die Dell erop heeft gezet, nog iets wat ik nodig zou kunnen hebben voor die refund?
Ik wilde het eerst backuppen, maar als ik Ubuntu live boot draai wordt het scherm nadat ik de taal geselecteerd heb zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
maurice22 schreef op maandag 29 november 2010 @ 20:11:
[...]

Staat op die partities die Dell erop heeft gezet, nog iets wat ik nodig zou kunnen hebben voor die refund?
nope, ik had hem meteen getrasht en zelf ingedeeld.

ik gebruik nu een partitie indeling van:
hidden partitie: 100mb (voor windows)
C: 79,9GB (aangezien ik binnenkort wil overstappen op een SSD van, vermoeddelijk, 80GB
D: de rest.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 29-11-2010 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-05 23:44
Vandaag een heel prettig emailtje gekregen.
De verwachte leverdatum stond op 28 december. De update die nu binnen kwam gaf aan dat hij op 1 december geleverd wordt. 21 November besteld... Je hoort mij niet klagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herpie
@luukfw

Vanaf me nieuwe XPS 15 nu :D.

In de 3 uur dat ik erop zit heb ik de fan nog niet een keer gehoord. Alleen als ik met oor er naast ga hoor ik het heel licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
GotG schreef op maandag 29 november 2010 @ 14:30:
[...]

heb ik ook gedaan. heb die optie niet.
bedoel je echt niet dit?
http://img263.imageshack.us/img263/1383/naamloosxc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GotG
nog nooit zo'n scherm gezien
krijg enkel dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.fileden.com/files/2010/11/29/3026840/Capture2.PNG
heb nochtans deze driver geïnstalleerd:
Driver
ben ik iets vergeten te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herpie
Zit nu een tijdje op me XPS 15, maar heb 1 probleem.

Als ik een usb muis of usb stick aansluit op een usb 3.0 poort doet hij het niet, op de usb/e-sata combo doet hij het wel.

Edit:

Drivers... Drivers... Drivers... :+

[ Voor 10% gewijzigd door Herpie op 30-11-2010 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vezel
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-05 14:41
de mijne is ook binnen.
Besteld op 10 november, afgelopen vrijdag bezorgd (= 16 dagen)
Specs:
i5-560M
FHD scherm
Bluetooth
9 cell accu
500 gb hd
Nvidea 420M 1 gb
4 gb
Lojack
Anywhere MX mouse.
€ 1175 incl. btw etc

2 dingen, indien niet aangesloten op geaard stopcontact staat er spanning op het chassis, niet heel erg maar toch en waar (of wat) is de code voor Lojack (heb al gemaild naar dell. maar nog niks gehoord).

[ Voor 3% gewijzigd door vezel op 30-11-2010 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inqubus
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-09-2024
ik ben aan het twijfelen tussen de i5-560m met de 420m graka of tussen de i7 740 met de 435 graka.
is het prijsverschil van 160 dit waard?

ik las hier ook dat je de 420 makkelijk kunt overklokken naar de prestaties van een 435 dusja.

laptop zou vooral gebruikt worden voor series en om wat wow te spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
het perfomance verschil is klein.
de accuduur van de i5 is een stuk beter.

zelfs al was de prijs hetzelfde zou ik voor de i5 kiezen, aan een quad heb je in veel gevallen niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Hier is trouwens een volledige video review van de XPS15 te vinden:http://www.youtube.com/watch?v=yD2ZUosfl_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
GotG schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 09:08:
[...]
ben ik iets vergeten te installeren?
zie je rechtsonder in je taakbalk geen icoontje waarmee je die kan instellen?

[ Voor 14% gewijzigd door thuhoan op 30-11-2010 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 382431

Ik heb mijn XPS 15 ook enige tijd geleden binnen gekregen, en moet zeggen dat ik zeer tevreden ben.

Ben helaas wel tegen 1 zeer irritant dingetje aangelopen. Ik vind hierover in dit topic helaas nog niks terug, dus ga er vanuit dat jullie dit probleem niet hebben en het dus echt een foutje moet zijn.

Namelijk, ik hoor vaak een soort van 'klik'-geluid. Kan het niet helemaal goed omschrijven hoe het klinkt, maar dit gebeurd als ik bijvoorbeeld toepassingen open, ga scrollen door een document, of inlog in windows. Zolang ik mijn laptop dus niet aanraak, is dat klikgeluid er ook niet.

Ik persoonlijk vind het in ieder geval erg irritant. Het is overigens echt niet een muisklik of zoiets dergerlijks. Ik denk dat ik het geluid het best kan omschrijven als het geluid dat je hoort wanneer je een (externe)subwoofer aansluit.

Heeft iemand anders dit ook? Weet iemand het op te lossen? Anders moet ik maar weer eens gaan bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GotG
thuhoan schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 12:31:
[...]

zie je rechtsonder in je taakbalk geen icoontje waarmee je die kan instellen?
dit heb ik:
Afbeeldingslocatie: http://www.fileden.com/files/2010/11/29/3026840//Untitled.png
Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.