grote kans dat het een laag geclockte versie betreft, in dat geval is de GT420m zelfs iets beter
Het XPS model lijkt me duurzamer en iets luxer apparaat, ik het gevraagd in hoeverre die vriend van me waarvoor ik het apparaat moet aanraden dit belangrijk vindt, en als een echte boer vindt hij dat bouwkwaliteit m niet zoveel uitmaakt (omdat z'n vorige hp ook al 7 jaar meegaat),
belive me, in 7 jaar tijd is er
heel veel veranderd.
7 jaar geleden was de inspirion lijn geheel van aluminum, nu bevat zelfs de alienware lijn plastic

schermkwaliteit ook niet heel belangrijk is (omdattie het verschil tussen panasonic plasma en samsung lcd niet ziet) en glossy plastic niet zozeer een dealbreaker vind. Uiteraard is het allemaal mooi meegenomen, maar 100 euro extra ervoor betalen zal hij niet zo snel doen, zeker omdat ik hem heb verteld dat de ati kaart waarschijnlijk beter presteert dan de 420m, en de computers verder nagenoeg hetzelfde zijn.
presteer hetzelfde
Het zit me echter dwars om iets te adviseren dat de laagste lijn is en zoveel features voor zo weinig geld levert, ik vertrouw het niet, een gevoel dat darkstone ook al heeft uitgesproken. Geld uitgeven voor extra garantie zit er niet in.
eens

Nu dan een aantal vragen aan jullie om het meedenken op weg te helpen:
De belangrijste vraag is of die inspirion lijn niet crappy plastic fantastic rotzooi is. Wat vinden jullie van de inspirion lijn? Zal het apparaat eerder kapot gaan dan een XPS? Zijn deze laptops uberhaupt in een zin te noemen of is dat godslasterij t.o.v. de xps?
dat is voor mij ook de grote vraag, in de review komt hij best uit de bus, maar als ik logisch nadenk:
laagste lijn
€100 (20%) goedkoper dan de concurrent
vorige lijnen waren 'slecht'
dan gaan er bij mij meteen belletjes rinkelen, ik zeg niet dat dat ook zo is, maar todat ik het zeker weet raad ik deze toch niet aan aan een tweaker
Is het verschil in schermkwaliteit groot, of is dit alleen heel duidelijk wanneer men het 1080p schermpje neemt.
nee, volgens mij, althans in het studio 15 topic, beweerde iemand dat zijn studio 15 scherm exact hetzelfde was als degene in de budget inspirion lijn, de schermkwalitet van het 1080p scherm word, terecht, in de hemel geprezen, maar het standaardscherm? niets bijzonders.
zie ook
http://www.notebookcheck....15R-Notebook.36450.0.html
helderheid iets onder gemiddeld, contrast niets bijzonders
In een ander topic las ik dat mensen de inspirion heel goedkoop vonden, zelfs eventueel een foutje van dell.. is dit echt zo'n superaanbieding? en de XPS, lijkt me ook een goede prijs (ik hoop er ook nog wel 30 euro vanaf te praten .. misschien is dat teveel gevraagd.. maar ik kan het proberen toch?)
vergeleken met de concurrentie (de dichtsbijzijnde laptop met een vergelijkbare GPU kost €95 extra) is hij verrassend goedkoop
misschien toch een ander merk laptop? (in dat geval sorry dat ik voor dit topic heb gekozen om m'n vragen in te stellen)
asus doet het ook goed op dit moment, echter mist deze de grafische kaart welke pas beschrikbaar komt rond €850, voor dat geld haal je ook een xps met 1080p
waar ik vooral mee zit is dat -inderdaad- de laagste lijn.
de vorige inspiron lijnen waren rampzalig, nog ergere overhitting van de studio 15 met i7 (had nooit mogen gebeuren)
de xps is misschien wat duurder... maar ik ben er zeker van vat dat, zeker als studentenbak, dat geen weggegooid geld is.
de xps word ingedeeld in het rijtje vaio F (€1300), macbook pro (vul zelf maar iin) en hp envy (ehh, €veel), een miskoop daarmee kan je niet doen, de vraag is echter of je €100 wilt besteden in, voor sommigen, onbelangrijke features, beschouw het maar als macbook vs macbook pro.
edit: of gewoon
http://configure2.euro.de..._30=321942&oc=N00XL502epp + verzendkosten + kortingsbon (2SLNFPHFXDZV2L) = €655