[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 81.024 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davw3
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-05 09:34
inqubus schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 11:12:
ik ben aan het twijfelen tussen de i5-560m met de 420m graka of tussen de i7 740 met de 435 graka.
is het prijsverschil van 160 dit waard?

ik las hier ook dat je de 420 makkelijk kunt overklokken naar de prestaties van een 435 dusja.

laptop zou vooral gebruikt worden voor series en om wat wow te spelen
Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 11:13:
het perfomance verschil is klein.
de accuduur van de i5 is een stuk beter.

zelfs al was de prijs hetzelfde zou ik voor de i5 kiezen, aan een quad heb je in veel gevallen niets.
In tegenstelling tot notebookcheck is er volgens cpubenchmark toch wel wat prestatieverschil tussen de I5-560 & I7-740.
Ik heb zelf ook lang zitten twijfelen of het die 170 Euro meer waard was (I7 ipv I5 / 435M ipv 420M / RAM draaiende op 1333 ipv 1066 MHz).
Toch uiteindelijk voor de I7 gekozen, wil toch zo lang mogelijk met die laptop kunnen "meegaan" en gok erop dat de I7 toch iets meer future proof is.
Bij mijn vorige laptop heb ik destijds ook gekozen voor een topmodel en 5 jaar gerust geweest (muv RAM & HD Upgrade).
I5 verbruikt wel minder dan I7 (tevens dankzij Optimus technologie) dus laptop trekt het langer op batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-05 08:04
Anoniem: 382431 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 13:13:
Ik persoonlijk vind het in ieder geval erg irritant. Het is overigens echt niet een muisklik of zoiets dergerlijks. Ik denk dat ik het geluid het best kan omschrijven als het geluid dat je hoort wanneer je een (externe)subwoofer aansluit.

Heeft iemand anders dit ook? Weet iemand het op te lossen? Anders moet ik maar weer eens gaan bellen...
Zelf nog niet gehoord nee. Misschien de hd die aan/uit gaat (hoewel ik deze zelf nog niet heb weten stilvallen)? Anders inderdaad de speakers die in/uitgeschakeld worden? (hoewel dit normaal enkel gebeurd bij het starten/stoppen van geluid)
Bij het audio control panel bij Advanced zou je het power management wel eens kunnen uitzetten om te proberen of het daar iets mee te maken heeft.

Of de i7 sneller is dan de i5 zal vooral afhangen van de taken die je doet. Video-encoding en dat soort rekenintensieve multi-threaded taken zullen uiteraard sneller zijn op de i7.
Bij andere taken zal je echter voordeel hebben bij de hogere kloksnelheid die de turbo-boost op de i5 bij single-threaded taken kan halen.

Er is trouwens een nieuwe bios-versie beschikbaar. Ik heb deze gisteren geinstalleerd, echter merk ik niet echt een verschil.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herpie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-07-2024
Bij mijn XPS windows experience index, krijgt me video kaart (GT 420m) een 4,2 dat is slechter dan mijn oude videokaart in me oude laptop (de 8600M GT).

Komt dit doordat door die optimus dat ie niet mijn videokaart pakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vezel
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-04 17:19
Ik heb mijn XPS 15 ook enige tijd geleden binnen gekregen, en moet zeggen dat ik zeer tevreden ben.

Ben helaas wel tegen 1 zeer irritant dingetje aangelopen. Ik vind hierover in dit topic helaas nog niks terug, dus ga er vanuit dat jullie dit probleem niet hebben en het dus echt een foutje moet zijn.

Namelijk, ik hoor vaak een soort van 'klik'-geluid. Kan het niet helemaal goed omschrijven hoe het klinkt, maar dit gebeurd als ik bijvoorbeeld toepassingen open, ga scrollen door een document, of inlog in windows. Zolang ik mijn laptop dus niet aanraak, is dat klikgeluid er ook niet.

Ik persoonlijk vind het in ieder geval erg irritant. Het is overigens echt niet een muisklik of zoiets dergerlijks. Ik denk dat ik het geluid het best kan omschrijven als het geluid dat je hoort wanneer je een (externe)subwoofer aansluit.

Heeft iemand anders dit ook? Weet iemand het op te lossen? Anders moet ik maar weer eens gaan bellen...
Is dit het standaard windows geluid bij een actie, hoor het bij mij ook, alleen niet als volume uit staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-05 19:50
Herpie schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 15:09:
Bij mijn XPS windows experience index, krijgt me video kaart (GT 420m) een 4,2 dat is slechter dan mijn oude videokaart in me oude laptop (de 8600M GT).

Komt dit doordat door die optimus dat ie niet mijn videokaart pakt ?
Dat heb ik ook inderdaad. Ook al forceer je via Nvidia dat die kaart als standaard is pakt hij nog steeds de Intel HD kaart.

Jammer, maar het is maar een cijfertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-05 11:42
Ik zit te twijfelen tussen sony vaio en de xps 15.
Maar nu begint het wel heel aantrekkelijk te worden om de xps 15 ten opzichte van de vaio te nemen.

Specs xps 15:
i5-560m
4gb ram 1333
gt420m
320gb
wifi n
Full HD scherm

TOTAAL :€ 864,07 incl. verzending.
Link naar standaard epp configuratie

Of de sony vaio e (met beruchte piep)
specs:
i5-460m
4 GB Ram 1066
320 GB (5400 rpm)
Bluray (gratis ivm actie)
Full HD
RadeonHD5470 512MB
Wifi N

888,99 € incl. verzendkosten

Enigste plus van de vaio zijn eigenlijk het numpad en de looks.
Maar kwa specs is toch de xps wel stuk beter. En niet duur voor incl een full hd scherm.
Maar om even te vragen missen jullie de numpad echt?, en zijn de looks echt dramatisch zoals de eerste foto's die er waren? Kan namelijk video review momenteel even niet kijken die gepost was hierboven.

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Topicstarter
mijn mening ben je vast al eerder tegengekomen:
de sony E, die neem je NIET. punt. verreweg de slechtste keus op dit moment

de E doet het maar op 2 punten beter dan de xps, en ja, dat is echt heel weinig:

looks
2 jaar garantie

de rest, speakers, bouwkwaliteit, accuduur, scherm, moet ik doorgaan? is in het voordeel van de xps. en niet zo'n beetje ook.

en trouwens, de xps is een concurrent van de F, de E volgt een heel stuk daaronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 382431

vezel schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 15:27:
[...]

Is dit het standaard windows geluid bij een actie, hoor het bij mij ook, alleen niet als volume uit staat
Heb toch heel sterk het vermoeden dat dit geen standaard geluid is die bij een actie hoort. Dat het geluid er niet is als je de speakers uit hebt staan, komt volgens mij simpelweg omdat het probleem aan de speakers/subwoofer ligt en dus logischerwijs niet aanwezig is bij uitstaande speakers/subwoofer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GotG
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:37
Remzz schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 15:55:
[...]

Dat heb ik ook inderdaad. Ook al forceer je via Nvidia dat die kaart als standaard is pakt hij nog steeds de Intel HD kaart.

Jammer, maar het is maar een cijfertje.
Halen jullie zowel bij Graphics als bij Gaming Graphics een 4.2?
ik haal bij Graphics een 4.4 en bij Gaming Graphics een 6.5
en heb ook optimus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bios A04:
Datum van versie: 28-11-2010

Update Discrete VBIOS.
Support new CPUs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herpie
GotG schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 17:59:
[...]

Halen jullie zowel bij Graphics als bij Gaming Graphics een 4.2?
ik haal bij Graphics een 4.4 en bij Gaming Graphics een 6.5
en heb ook optimus
Inderdaad, ik moet echt leren lezen :+

Gaming graphics heb ik 6,4 ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Herpie op 30-11-2010 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84120

Typ dit bericht via mijn eigen persoonlijke XPS15. Met i5; zonder GeForce 435M. Het kon wel; maar de medewerkers konden geen fatsoenlijk lage prijs voor elkaar krijgen. Prijs was volgens de medewerker rond de 2600 euro. Daar heb ik mijn huidige laptop meer dan twee maal voor. Zelfs als ik de andere upgrades-ten-opzichte-van-mijn-huidige laptop erafhaal dan nog is die laptop bijna tweemaal zo duur als die ik nu heb. *is gekke henkie niet

Op laatste dag van de 4 jaar voor de prijs van 3 de laptop maar gekocht. Minder dan een week verder en ik werk er op. En ben zeer tevreden. Goedkoop en het ding straalt aan alle kanten degelijkheid en betrouwbaarheid uit. Ook is hij zeer snel met alles wat ik er mee wil doen. Ik ben hondert procent tevreden met mijn aankoop.

Wel heb ik het plan voor 8GB geheugen laten vallen: 330€ voor iets dat los 100€ kost (en via Dell zelf los 170€) dat vind ik te dol. Als ik tegen de limieten van mijn huidige 4GB aanloop dan koop ik wel twee losse reepjes.

Nu nog todo: nieuwe laptoptas en backupoplossing (denk externe harde schijf maar misschien een `NAS').
En EPP-systeem via de gewone consumentenwebsite bestellen gaat dus zoals al bevestigd zonder enig probleem.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 84120 op 30-11-2010 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372750

Zo gisteren ook 'mijn' XPS 15 bestelt. Ik ben toch voor de i5 processor gegaan. Volgens mijn mede-studenten heeft de laptop het dan makkelijker zodat je ook wat naast bv. Inventor of Matlab kunt draaien. Vandaag de bevestiging van de bestelling binnen gekregen, hierin staat ook dat de laptop waarschijnlijk geleverd zal worden op 13 december. Af wachten dus!

De specificaties van de bestelde laptop:

Base: Intel® Core™ i5-560M (2.66 GHz,3M);
Geheugen: 4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048];
Toetsenbord: Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty);
Grafische kaart: 1GB NVIDIA® GeForce™ 420M GT grafische kaart (Wireless N1000 Card Only);
Harde schijf: 500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf;
Besturingssysteem: Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands;
Optische stations: 8x optisch dvd+/-rw-station;
Draadloze connectiviteit: Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (EUR);
Cables:1 Meter Power Cord (3 Wire) - European;
Bundle: N11XL502EPP;
Order Information: XPS L501x Order - Netherlands;
Primary Battery: 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh);
LCD: 40 cm (15.6") HD (1366x768)720p WLED- breedbeeldscherm met TrueLife;
Power Supply: 90W AC Adaptor.

Nu heb ik nog wel een vraagje. Als ik mijn laptop binnen heb, dan staan er meestal een boel programma's op die je niet zal gebruiken. Heeft iemand een suggestie welke programma's handig zijn om te behouden en welke je eigenlijk meteen er af moet gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBreak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-05 11:43
Als ik intern geheugen wil bijbestellen voor mijn xps 15 kan ik dan elk SODIMM geheugen bestellen.
Ik zie verschillende soorten, 200 of 204 pins?
Welke heeft de xps 15.
Enige wat ik weet is dat het 1333MHz moet zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forcom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-05 12:47
ik ben al lang aant het twijfelen om een xps 15 te kopen. Nu heb ik vandaag van een vriend gehoord dat er in januari een reeks nieuwe prossesors uitkomen die 20 % beter gaan zijn dan degene dat nu bestaan. Nu vraag ik mij af of het de moeite is om dit af te wachten of om nu een xps te kopen. Ik zou de laptop gebruiken om films te zien, een beetje te gamen (bv anno 1404, F1, Grid) en voor school. Ook zou ik graag itunes luisteren en ondertussen msn en chrome kunnen gebruiken zonder hapering. Wat moet ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nieuws: Eerste laptops met Intel Sandy Bridge-processors duiken op
MattyBomba schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 20:17:
Als ik intern geheugen wil bijbestellen voor mijn xps 15 kan ik dan elk SODIMM geheugen bestellen.
Ik zie verschillende soorten, 200 of 204 pins?
Welke heeft de xps 15.
Enige wat ik weet is dat het 1333MHz moet zijn...
ddr3 SODIMM 1333 mhz of hoger, of 1066 mhz of hoger met een i5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:26
forcom schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 20:19:
ik ben al lang aant het twijfelen om een xps 15 te kopen. Nu heb ik vandaag van een vriend gehoord dat er in januari een reeks nieuwe prossesors uitkomen die 20 % beter gaan zijn dan degene dat nu bestaan. Nu vraag ik mij af of het de moeite is om dit af te wachten of om nu een xps te kopen. Ik zou de laptop gebruiken om films te zien, een beetje te gamen (bv anno 1404, F1, Grid) en voor school. Ook zou ik graag itunes luisteren en ondertussen msn en chrome kunnen gebruiken zonder hapering. Wat moet ik doen?
Voor die 20% hoeft je niet te wachten: de prijzen zullen ook wel wat hoger liggen dan nu. In jouw geval zou ik voor de XPS 15 gaan, met i5 cpu; meer heb je niet nodig. Neem wel het full-hd scherm er bij; je zult er geen spijt van krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
de sandby bridge word de vervanger van de huidige i7 quadcores, met IGP.
ikzelf verwacht niet veel van de prestaties. max 10% beter dan de huidige i7 op gelijke clocks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-05 19:50
Anoniem: 372750 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 19:59:
Nu heb ik nog wel een vraagje. Als ik mijn laptop binnen heb, dan staan er meestal een boel programma's op die je niet zal gebruiken. Heeft iemand een suggestie welke programma's handig zijn om te behouden en welke je eigenlijk meteen er af moet gooien?
Eigenlijk levert Dell niet echt onnodige software. Ik heb toch een clean install gedaan, puur omdat ik Windows Ultimate er op wou en toch kijken of er onnodige software op staat. Maar na die install bleek toch dat je eigenlijk alles nodig hebt.

Uit me hoofd levert Dell het volgende standaard:
-Nvidia driver(van Dell zelf)(noodzakelijk)
-Touchpad driver(fijn om te hebben)
-USB 3.0 Controller(noodzakelijk)
-Intel Wireless software(leuk, niet noodzakelijk)
-Dell Quickset(noodzakelijk voor de "touch"buttons)
-McAfee(troep imo)
-Geluidsdriver(noodzakelijk)
-Intel Speedshare ofzo, voor een HDD(niet noodzakelijk)

verder komt er niet zo 123 iets in me op. Wat je wel overal in Windows ziet is het Dell logo. Maar dat ben je met een clean install kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBreak
Bij deze een strip intern geheugen van 4gb en een 500GB Momentus xt besteld om in m'n xps 15 te plaatsen zo snel ik hem binnen heb. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurice22
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-02 13:53
Welke drivers zijn daadwerkelijk nodig, zonder dat ik allemaal troep op m'n laptop zet. iig: nVidia - Driver, Intel - Driver voor Graphics Media Accelerator HD, Intel - Driver Centrino Advanced-N 6200, Realtek - Driver voor: ALC665 Audio.

Maar zijn ook dingen als: Intel - Driver voor HM57 Express Chipset Family of Renesas, Driver voor USB3.0 Host Controller of Intel Toepassing voor Turbo Boost Technology Monitor Software van groot belang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzle
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-06-2023
Ik moet een goede vriend van me adviseren in de aankoop van een laptop, graag jullie advies in deze.

Hij heeft rond de 600 euro over (meer kan, liever minder dan meer) voor een mooi apparaat die hij mee naar school mee kan nemen, full hd mee kan bekijken (via hdmi-out), en als het zou kunnen is het spelen van een game welkom (starcraft 2 op lage settings). Verder is het fijn als de laptop niet te snel oud nieuws is of in ieder geval nog even meegaat.

Na het bekijken van de BBG leek de Asus K52JB-SX133V de beste keus, het is echter jammer dat na de publicatie van de BBG de laptop ong. 40 euro duurder is geworden. Verder is het 3gb geheugen, de i3 350 en de videokaart (ati 5145) een beetje schraal vergeleken de twee dell laptops die ik ben tegengekomen.

Ik ben zelf een apple gebruiker en heb me de afgelopen jaren afgesloten van wat andere fabrikanten voor producten leveren, de laptop die ik nu op het oog heb is de Dell XPS 15 (679 euro, i3 370, 4GB, nvidia 420M) de 4e van het rijtje op deze website:

http://www1.euro.dell.com...s1&s=dhs&cs=nldhs1&~ck=mn

Dit lijkt me een degelijk compleet apparaat, met goede features voor de prijs, ik heb al een paar reviews gelezen waarin de bouwkwaliteit word geprezen, ik begijp dat er een goed scherm in zit, en de speakers zijn top. De graphics lijken me echter iets minder dan een goedkoper zusje van de XPS namelijk de Dell inspiron 15R (579 euro, i3 370, 4 gb, ati 5650) de 2e van het rijtje op deze website:

http://www1.euro.dell.com...piron-15r&s=dhs&cs=nldhs1

Het XPS model lijkt me duurzamer en iets luxer apparaat, ik het gevraagd in hoeverre die vriend van me waarvoor ik het apparaat moet aanraden dit belangrijk vindt, en als een echte boer vindt hij dat bouwkwaliteit m niet zoveel uitmaakt (omdat z'n vorige hp ook al 7 jaar meegaat), schermkwaliteit ook niet heel belangrijk is (omdattie het verschil tussen panasonic plasma en samsung lcd niet ziet) en glossy plastic niet zozeer een dealbreaker vind. Uiteraard is het allemaal mooi meegenomen, maar 100 euro extra ervoor betalen zal hij niet zo snel doen, zeker omdat ik hem heb verteld dat de ati kaart waarschijnlijk beter presteert dan de 420m, en de computers verder nagenoeg hetzelfde zijn.

Het zit me echter dwars om iets te adviseren dat de laagste lijn is en zoveel features voor zo weinig geld levert, ik vertrouw het niet, een gevoel dat darkstone ook al heeft uitgesproken. Geld uitgeven voor extra garantie zit er niet in.

Nu dan een aantal vragen aan jullie om het meedenken op weg te helpen:

De belangrijste vraag is of die inspirion lijn niet crappy plastic fantastic rotzooi is. Wat vinden jullie van de inspirion lijn? Zal het apparaat eerder kapot gaan dan een XPS? Zijn deze laptops uberhaupt in een zin te noemen of is dat godslasterij t.o.v. de xps?

Is het verschil in schermkwaliteit groot, of is dit alleen heel duidelijk wanneer men het 1080p schermpje neemt.

Klopt het dat de inspirion met een 5650 beter zal gamen dan een 420m, of ontlopen die twee kaarten elkaar niet zoveel? (ik heb wat reviews bekeken, maar al die cijfers zeggen me niet zoveel)

In een ander topic las ik dat mensen de inspirion heel goedkoop vonden, zelfs eventueel een foutje van dell.. is dit echt zo'n superaanbieding? en de XPS, lijkt me ook een goede prijs (ik hoop er ook nog wel 30 euro vanaf te praten .. misschien is dat teveel gevraagd.. maar ik kan het proberen toch?)

misschien toch een ander merk laptop? (in dat geval sorry dat ik voor dit topic heb gekozen om m'n vragen in te stellen)

alvast heel erg bedankt.

(ps dit is m'n eerste post dus ik hoop dat deze een beetje tweakers waardig is ^_^ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBreak
@maurice22

2 posts boven de jouwe staan een aantal antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
pizzle schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 20:56:
Dit lijkt me een degelijk compleet apparaat, met goede features voor de prijs, ik heb al een paar reviews gelezen waarin de bouwkwaliteit word geprezen, ik begijp dat er een goed scherm in zit, en de speakers zijn top. De graphics lijken me echter iets minder dan een goedkoper zusje van de XPS namelijk de Dell inspiron 15R (579 euro, i3 370, 4 gb, ati 5650) de 2e van het rijtje op deze website:

http://www1.euro.dell.com...piron-15r&s=dhs&cs=nldhs1
grote kans dat het een laag geclockte versie betreft, in dat geval is de GT420m zelfs iets beter
Het XPS model lijkt me duurzamer en iets luxer apparaat, ik het gevraagd in hoeverre die vriend van me waarvoor ik het apparaat moet aanraden dit belangrijk vindt, en als een echte boer vindt hij dat bouwkwaliteit m niet zoveel uitmaakt (omdat z'n vorige hp ook al 7 jaar meegaat),
belive me, in 7 jaar tijd is er heel veel veranderd.
7 jaar geleden was de inspirion lijn geheel van aluminum, nu bevat zelfs de alienware lijn plastic 8)7
schermkwaliteit ook niet heel belangrijk is (omdattie het verschil tussen panasonic plasma en samsung lcd niet ziet) en glossy plastic niet zozeer een dealbreaker vind. Uiteraard is het allemaal mooi meegenomen, maar 100 euro extra ervoor betalen zal hij niet zo snel doen, zeker omdat ik hem heb verteld dat de ati kaart waarschijnlijk beter presteert dan de 420m, en de computers verder nagenoeg hetzelfde zijn.
presteer hetzelfde
Het zit me echter dwars om iets te adviseren dat de laagste lijn is en zoveel features voor zo weinig geld levert, ik vertrouw het niet, een gevoel dat darkstone ook al heeft uitgesproken. Geld uitgeven voor extra garantie zit er niet in.
eens ;)
Nu dan een aantal vragen aan jullie om het meedenken op weg te helpen:

De belangrijste vraag is of die inspirion lijn niet crappy plastic fantastic rotzooi is. Wat vinden jullie van de inspirion lijn? Zal het apparaat eerder kapot gaan dan een XPS? Zijn deze laptops uberhaupt in een zin te noemen of is dat godslasterij t.o.v. de xps?
dat is voor mij ook de grote vraag, in de review komt hij best uit de bus, maar als ik logisch nadenk:
laagste lijn
€100 (20%) goedkoper dan de concurrent
vorige lijnen waren 'slecht'

dan gaan er bij mij meteen belletjes rinkelen, ik zeg niet dat dat ook zo is, maar todat ik het zeker weet raad ik deze toch niet aan aan een tweaker
Is het verschil in schermkwaliteit groot, of is dit alleen heel duidelijk wanneer men het 1080p schermpje neemt.
nee, volgens mij, althans in het studio 15 topic, beweerde iemand dat zijn studio 15 scherm exact hetzelfde was als degene in de budget inspirion lijn, de schermkwalitet van het 1080p scherm word, terecht, in de hemel geprezen, maar het standaardscherm? niets bijzonders.

zie ook
http://www.notebookcheck....15R-Notebook.36450.0.html
helderheid iets onder gemiddeld, contrast niets bijzonders
In een ander topic las ik dat mensen de inspirion heel goedkoop vonden, zelfs eventueel een foutje van dell.. is dit echt zo'n superaanbieding? en de XPS, lijkt me ook een goede prijs (ik hoop er ook nog wel 30 euro vanaf te praten .. misschien is dat teveel gevraagd.. maar ik kan het proberen toch?)
vergeleken met de concurrentie (de dichtsbijzijnde laptop met een vergelijkbare GPU kost €95 extra) is hij verrassend goedkoop
misschien toch een ander merk laptop? (in dat geval sorry dat ik voor dit topic heb gekozen om m'n vragen in te stellen)
asus doet het ook goed op dit moment, echter mist deze de grafische kaart welke pas beschrikbaar komt rond €850, voor dat geld haal je ook een xps met 1080p 8)

waar ik vooral mee zit is dat -inderdaad- de laagste lijn.
de vorige inspiron lijnen waren rampzalig, nog ergere overhitting van de studio 15 met i7 (had nooit mogen gebeuren)
de xps is misschien wat duurder... maar ik ben er zeker van vat dat, zeker als studentenbak, dat geen weggegooid geld is.

de xps word ingedeeld in het rijtje vaio F (€1300), macbook pro (vul zelf maar iin) en hp envy (ehh, €veel), een miskoop daarmee kan je niet doen, de vraag is echter of je €100 wilt besteden in, voor sommigen, onbelangrijke features, beschouw het maar als macbook vs macbook pro.

edit: of gewoon http://configure2.euro.de..._30=321942&oc=N00XL502epp + verzendkosten + kortingsbon (2SLNFPHFXDZV2L) = €655

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GotG
ik juist dit tegen.
Afbeeldingslocatie: http://www.fileden.com/files/2010/11/29/3026840//Capture3.PNG
dit komt waarschijnlijk doordat de gpu van de i5 wat ram in beslag neemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja dat klopt, dat is bij alle laptops het geval.
volgens mij is dat bij alle core-i.. systemen het geval, ookal is de intergrated gpu niet ingeschakeld, zoals bij de studio 1558

256MB gebruikt-ie trouwens, het minimum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzle
darkstone, tnx voor je reply _/-\o_
Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 21:16:
[...]
grote kans dat het een laag geclockte versie betreft, in dat geval is de GT420m zelfs iets beter
Aha, interessant.. het feit dat we in de veronderstelling zijn dat de GT 420m iets slechter zou presteren liet die maat van me toch wel neigen naar de inspirion
[...]
dat is voor mij ook de grote vraag, in de review komt hij best uit de bus, maar als ik logisch nadenk:
laagste lijn
€100 (20%) goedkoper dan de concurrent
vorige lijnen waren 'slecht'

dan gaan er bij mij meteen belletjes rinkelen, ik zeg niet dat dat ook zo is, maar todat ik het zeker weet raad ik deze toch niet aan aan een tweaker
duidelijk
[...]
nee, volgens mij, althans in het studio 15 topic, beweerde iemand dat zijn studio 15 scherm exact hetzelfde was als degene in de budget inspirion lijn, de schermkwalitet van het 1080p scherm word, terecht, in de hemel geprezen, maar het standaardscherm? niets bijzonders.
ok, jammer dat daar geen verschil in zit, ik zie in de tech specs dat ze inderdaad allebei truelife coating hebben.. ik dacht alleen de xps.. ik neem aan dat deze schermpjes wel iets beter zijn dat acer packardbell instapmodellen en netbooks
zie ook
http://www.notebookcheck....15R-Notebook.36450.0.html
helderheid iets onder gemiddeld, contrast niets bijzonders
moet ik nog bekijken
[...]
vergeleken met de concurrentie (de dichtsbijzijnde laptop met een vergelijkbare GPU kost €95 extra) is hij verrassend goedkoop
bedoel je dat de inspirion of de xps verrassend goedkoop is.. beide zijn toch vrij scherp geprijst?
[...]

asus doet het ook goed op dit moment, echter mist deze de grafische kaart welke pas beschrikbaar komt rond €850, voor dat geld haal je ook een xps met 1080p 8)
850 is niet haalbaar :'(
waar ik vooral mee zit is dat -inderdaad- de laagste lijn.
de vorige inspiron lijnen waren rampzalig, nog ergere overhitting van de studio 15 met i7 (had nooit mogen gebeuren)
de xps is misschien wat duurder... maar ik ben er zeker van vat dat, zeker als studentenbak, dat geen weggegooid geld is.

de xps word ingedeeld in het rijtje vaio F (€1300), macbook pro (vul zelf maar iin) en hp envy (ehh, €veel), een miskoop daarmee kan je niet doen, de vraag is echter of je €100 wilt besteden in, voor sommigen, onbelangrijke features, beschouw het maar als macbook vs macbook pro.
ok.. dus als ik het nu goed begrijp zijn dit een beetje de verschillen;

inspirion vs xps
glossy plastic vs mat magnesium alloy (liever xps)
hopelijk stevig vs sowieso extra stevig (liever xps)
laaggeklokte ati vs gt 420m (liever xps)
onzekerheid vs zekerheid (liever xps)
random shit vs jbl (liever xps)
2.65 vs 2.78 kg (130 gram.. verwaarloosbaar)
500gb 5400rpm vs 500gb 7200rpm (liever xps)
kans op lapburner vs verdraagbare hitte afgifte
579 ex verzending vs 655 incl verzending

.. of zijn die codes, gratis verzending en epp dingen ook op de inspiron te krijgen? (verzending is niet gratis volgens mij.. maar ik word gek van die dell site.. dezelfde computers met verschillende prijzen.. jeez.. )

nog verschillen die ik over het hoofd zie?
edit: of gewoon http://configure2.euro.de..._30=321942&oc=N00XL502epp + verzendkosten + kortingsbon (2SLNFPHFXDZV2L) = €655
woow.. ik hoef nieteens m'n best te doen om er een beetje vanaf te lullen.. ik las even terug ook al dat het lastig ging, zelfs als je al 6 laptops van dell heb gehad. mucho gracias voor die link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
pizzle schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 22:06:
ok, jammer dat daar geen verschil in zit, ik zie in de tech specs dat ze inderdaad allebei truelife coating hebben.. ik dacht alleen de xps.. ik neem aan dat deze schermpjes wel iets beter zijn dat acer packardbell instapmodellen en netbooks
dat valt nog tegen, de xps met 1080p is de goedkoopste laptop met een scherm wat boven de middelmaat uitstijgt, de 2e kandidaat is, uit het hoofd, de macbook 13"
bedoel je dat de inspirion of de xps verrassend goedkoop is.. beide zijn toch vrij scherp geprijst?
ja, ik vraag me nog steeds af hoe ze dat voor elkaar krijgen...
inspirion vs xps
glossy plastic vs mat magnesium alloy (liever xps)
hopelijk stevig vs sowieso extra stevig (liever xps)
laaggeklokte ati vs gt 420m (liever xps)
onzekerheid vs zekerheid (liever xps)
random shit vs jbl (liever xps)
2.65 vs 2.78 kg (130 gram.. verwaarloosbaar)
500gb 5400rpm vs 500gb 7200rpm (liever xps)
kans op lapburner vs verdraagbare hitte afgifte
579 ex verzending vs 655 incl verzending
zo ongeveer wel, in a nutshel:
xps: betere behuizing, speakers, geen overhitting, iets betere accuduur, 7200rpm schijf, €50 duurder.
in mijn ogen best €50 waard, maar ik ben dan ook niet van de goedkoopste.
.. of zijn die codes, gratis verzending en epp dingen ook op de inspiron te krijgen? (verzending is niet gratis volgens mij..
de kortingsbon wel, maar volgens mij zit je vast aan een minimum te besteden bedrag, momentje.
update: de aangehaalde inspirion krijg je voor €607 incl alles, het scheelt dus maar €50
maar ik word gek van die dell site.. dezelfde computers met verschillende prijzen.. jeez.. )
truth, voor de oplettende tweaker vind ik het wel een goed systeem :+
woow.. ik hoef nieteens m'n best te doen om er een beetje vanaf te lullen.. ik las even terug ook al dat het lastig ging, zelfs als je al 6 laptops van dell heb gehad. mucho gracias voor die link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzle
ah.. ik zie ook dat de inspirion nog als voordeel heeft dattie standaard met bluetooth komt en op een xps moet je er 35 euro voor betalen. Jammer dat de profesinele lijn niet met standaard bluetooth komt maargoed.. voor die prijs, moeten ze ergens op bezuinigen :) (of ik lees het alsnog verkeerd) die 50 euro verschil is inderdaad niet boeiend en duidelijk de moeite waard.. al is het maar om het gevoel weg te halen dat je een packard bell met dell sticker erop hebt gekocht, hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
true, de glossy designs vind ik sowieso brak.

geen idee welke fabrikant daarmee begon, maar niet veel later had iedereen het, behalve de vaio F lijn met rubberen palmrest 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:59

aex351

I am the one

Alleen de buitenkant (top) van de Inspiron R heeft afgewerkte hard plastic laag. Bij de XPS is min of meer alles van metaal. Zo heb ik begrepen. Verder is de XPS lijnt gericht op multimedia etc. zo adverteren ze dat ook en is de Inspiron R de werkpaard. Vandaar ook de geintergreerde numpad. Iets dat bij een multimedia laptop minder relevant is.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
de inspiron is gericht op budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02:30
Die XPS 15 die hier boven vaak genoemd wordt is het makkelijk om van de DVD drive (Gebruik ik echt nooit meer) een 2de HDD te maken? Wil als de nieuwe SSD van intel uit zijn (hopelijk dat dan de prijs erg daalt) wil ik die er indoen. En zo slave kan je die makkelijk kopen? Kan het niet vinden op de Dell site zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
op ebay, €10 bij de goedkoopste webshop.

inbouwen is 10 minuten werk. zodra de prijzen dalen koop ik er ook een voor mn studio 15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:06
De verschillen tussen de SB en de core i5 lijn zijn minimaal. Hier is een benchmark tussen de huidige core i en SB op gelijke kloksnelheid. De SB is altijd sneller. Meestal minimaal 2 a 3 % en sommige 10%. Als we dit doortrekken naar de mobiele versies van deze cpu's zullen de verschillen ook minimaal zijn. Wel zal de SB een snellere IGP hebben. Een andere punt is de turbo. De core i5 4xx heeft een turbo van 2/2. De snelheid kan maximaal met 266 mhz omhoog worden geklokt. De core i5xx heeft een turbo van 2/4. Dit houdt in dat de snelheid van de cores samen met 266 mhz omhoog kan worden geklokt en voor i core 533 mhz.

Vergelijkbaar met deze serie zijn de SB 25xx serie. Volgens mij hebben deze een hogere turbo aangezien de maximale snelheid 3,3 ghz is van de 2540 met een standaard snelheid van 2,6 ghz. Dit is een verhoging van 700 mhz. Maar de definitieve specificaties zijn nog niet bekend. Dus we weten nog niet hoever 2 cores samen worden geklokt. Ik gok op 3x of 4x. Aangezien de SB werken met een blck van 100 mhz ipv van 133 mhz bij de huidige serie

[Discussie] multi-core Intel's: Core 2, i5 & i7 - deel 2

@darkstone in een andere topic meld je een inspiron 15r voor 505 euro. Kun je mij de link geven.

[ Voor 8% gewijzigd door karakedi op 01-12-2010 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
maar het zijn quads... ik verwacht zo goed als geen vooruitgang op accuduur gebied.
karakedi schreef op woensdag 01 december 2010 @ 00:52:
De verschillen tussen de SB en de core i5 lijn zijn minimaal. Hier is een benchmark tussen de huidige core i en SB op gelijke kloksnelheid.
waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Dat is geen tegenargument, maar een niet onderbouwde uitspraak. Iets is geen budget omdat jij dat vindt. XPS is gericht op multimedia, zo simpel als dat. Elke serie richt zich op een ander doelgroep. Dat houdt niet in dat een serie dat zich niet richt op multimedia meteen budget is. In een andere thread deed je een vergelijkbare uitspraak. Daar gaf je aan dat de bouwkwaliteit van een Inspiron uitermate slecht is, iets dat je niet kon aantonen. In diezelfde reply linkte je naar een review dat de bouwkwaliteit van de Inspiron juist goed beoordeelde. Dus waar baseer je zulke uitspraken op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
Volgens mij is de inspiron 15r net zo plastic als de studio 15. Dat de xps 15 een betere kwaliteit heeft geloof ik graag. Heb inmiddels een jaar de studio 15. De scharnieren van de scherm zijn gewoon slecht. Er zit heel veel spelling in de scharnieren. Denk dat de inspiron 15 hiermee vergelijkbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOnAt
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-05 11:40
Gaat dit geheugen erin passen denken jullie? Was wel goedkoop en van ook van Kingston, maar kon op de site van dell niet kijken bij geheugen selector. Deze xps 15 stond er nog niet bij.

http://kingston.hardware.nl/KTD-XPS730B%252F4G

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herpie
jOnAt schreef op woensdag 01 december 2010 @ 11:31:
Gaat dit geheugen erin passen denken jullie? Was wel goedkoop en van ook van Kingston, maar kon op de site van dell niet kijken bij geheugen selector. Deze xps 15 stond er nog niet bij.

http://kingston.hardware.nl/KTD-XPS730B%252F4G

Thnx
Dat is volgens het plaatje ram geheugen voor desktop pc's (vanwege de lengte).

Geheugen die in laptops gaan zien er iets anders uit, namelijk:

Klik hier!

Deze is niet voor de XPS 15 specifiek aangezien die niet in het lijstje voorkomt nog op die site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik zal voor de 10e kaar maar weer deze link spammen:

http://tweakers.net/price...jZmj61DhWk37Krk9P3YAlxvgH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radiofriendly
  • Laatst online: 12-04 18:38
Anoniem: 372750 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 19:59:
Het valt wel mee met de bloatware op de XPS, maar het loont om een paar onzinnige dingen er af te knallen. Ik heb de standaard programma's (voor o.a. speakers, webcam, touchpad gestures, etc) er op gelaten. McAfee, Roxio (dvdbrander), de Dell Dock en de zooi voor Dell's online datastorage hebben bij mij het eerste half uurtje niet overleefd.

Dan blijft er een nette, functionele install over. Ik ben zelf alleen achter gekomen dat ik een pesthekel heb aan een Nederlandstalige windows. En omdat het geen ultimate is kan je er niet zo makkelijk een taalpakket overheen gooien. Godver, ik kan niks meer vinden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jawel... dat kan met een tooltje, ik ben alleen vergeten hoe het heet.
visualizer ofzo

http://www.froggie.sk/ dus

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 01-12-2010 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radiofriendly
Vanwege budget en het beoogt gebruik heb ik er trouwens voor gekozen om toch het standaard 1336*768 scherm te houden. Daar heb ik geen spijt van.

De resolutie is voor mijn gebruik prettig en ik erger me helemaal niet aan te weinig ruimte, terwijl ik toch 1680*1050 gewend ben. Helder is hij ook, maar als de kijkhoek wat groot wordt merk je daar wat vervormingen in. Deze zijn echter van het soort dat niet ergerlijk is tenzij je een heel goed scherm gewend bent. Je kan, bijvoorbeeld, zonder problemen met meerdere mensen een video op het scherm kijken zonder dat er geroepen wordt dat het scherm gedraaid moet worden.

De kleurenweergave is okee, maar wordt pas goed als je via de software de curve aanpast. Vreemd is dat je dit vanwege optimus twee keer doen: als je desktop er geweldig uit ziet zal je merken dat in een fullscreen spel hij terugstapt naar de fletse instellingen. En omdat je dit in het Nvidia control panel moet aanpassen in plaats van het Intel control panel, is het wat gedoe om de settings gelijk te krijgen. Dat zullen wel kinderziektes zijn.

Als dat eenmaal is gelukt (zal vast wel met een toekomstige update rechtgetrokken worden) heb je een heel degelijk scherm. Vanwege de relatief lage contrastwaarden en de kijkhoek is het geen uitblinker ofzo, maar omdat hij heerlijk helder en scherp is blijft het een fijn ding om mee te werken. Mensen die deze laptop gebruiken als mediacenter of veel grafisch bezig zijn, zijn zonder twijfel beter af met het HD scherm en deze is de investering zeker waard. Maar het standaard scherm helemaal geen slechte optie als je wil besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herpie
@ Darkstone

Danku :D

Vraagje, op internet staat dat windows 7 professional 192 gb aan ram aan kan.
In die pricewatch staat er één van 8 gb voor 100 euro, stel ik zou die kopen en in een slot doen dan heb ik 10 gb ram geheugen.

Is dit dan een mega overkill ? En is dat wel mogelijk bij de XPS 15 ( Geen idee waarom niet , just asking) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radiofriendly
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 12:27:
jawel... dat kan met een tooltje, ik ben alleen vergeten hoe het heet.
visualizer ofzo

http://www.froggie.sk/ dus
Werkte perfect: mijn XPS is nu 100% Engelstalig. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
het is trouwens deze link: http://tweakers.net/price...2-pNoYmKbbNzJ6yYu1S3G4zi- maar het verschil is niet grot

wat je daar ziet voor €100 is een dual-channel kit, 2 reepjes dus, 4GB elk.
reepjes van 8GB bestaan wel, maar kosten €veel (€500 ofzo?) en staan niet in de pricewatch. ze worden ook niet ondersteund door dell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herpie
€100,- voor 8 gb ram dat is niet echt duur in mijn ogen, of zie ik dat verkeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dat is helemaal niet duur nee, pak de prijsgrafiek er maar bij:

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/?ProduktID=233814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sketcher
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05 10:38

sketcher

gaaaap

ppaddo schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 19:59:
[...]

Geloof me, met je XPS laptop heb je een zeldzaam soort helpdesk erbij gekocht. Via de speciale XPS premium support word je echt goed geholpen. Tot nu toe hebben ze nog nooit iets verkeer gedaan bij mij. Echt _/-\o_ voor die gasten
euuhh heb je dat erbij gekocht? of heeft iedereen met een xps dat?

zijn er trouwens ook anderen die vanaf een inspiron 6400 komen? ik ben benieuwd naar het beeld en geluid van de xps in vergelijking met de 6400

wacht nog op een

XPS L501x : Intel i7-740QM(1.73GHz)
N11XL506 1 S
Display : 15.6" FHD B+RGLED True-Life (1920x1080) 1 S
Memory : 4096MB (2x2048) 1333MHz DDR3 Dual Channel 1 S
Hard Drive : 640GB Serial ATA (7200RPM) 1 S
Optical Drive : 8x DVD+/-RW Optical Drive 1 S

nostyle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
sketcher schreef op woensdag 01 december 2010 @ 15:39:
[...]

zijn er trouwens ook anderen die vanaf een inspiron 6400 komen? ik ben benieuwd naar het beeld en geluid van de xps in vergelijking met de 6400

wacht nog op een

N11XL506 1 S
Lig er natuurlijk nogal aan welk scherm je op je 6400 had: dat standaard scherm zoog nogal. Hoe dan ook: met de aanschaf van het B+RG HD scherm ga je er zeker op vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
de inspirion had een mogelijkheid tot 1200p scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 15:55:
de inspirion had een mogelijkheid tot 1200p scherm
idd, het standaard scherm (glans), en de TrueLife (hoogglans) upgrade die ik zelf in mijn inspiron 9300 heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GotG
sketcher schreef op woensdag 01 december 2010 @ 15:39:
[...]

wacht nog op een

N11XL506 1 S
ik kom van een inspiron 6400. het scherm en geluid zijn een hemelsbreed verschil.
je gaat versteld staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

radiofriendly schreef op woensdag 01 december 2010 @ 12:52:
En omdat je dit in het Nvidia control panel moet aanpassen in plaats van het Intel control panel, is het wat gedoe om de settings gelijk te krijgen.
Is er ergens een lijst beschikbaar met opties van het Intel configuratiescherm? Ik kan er namelijk weinig over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Iemand de BBG December 2010 al gelezen?

De XPS 15 is dé aanrader in de categorieën Multimedia alsmede Mainstreamnotebook!
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sketcher

sketcher

gaaaap

Ik heb dacht ik een wxga 1650x1080 in m'n inspiron zitten.

Ik hoop dat deze xps net zo'n goede koop is als die inspiron 5 jaar geleden.

nostyle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312459

Xentor schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 16:40:
Ik zit te twijfelen tussen sony vaio en de xps 15.
Maar nu begint het wel heel aantrekkelijk te worden om de xps 15 ten opzichte van de vaio te nemen.

Specs xps 15:
i5-560m
4gb ram 1333
gt420m
320gb
wifi n
Full HD scherm

TOTAAL :€ 864,07 incl. verzending.
Link naar standaard epp configuratie

Of de sony vaio e (met beruchte piep)
specs:
i5-460m
4 GB Ram 1066
320 GB (5400 rpm)
Bluray (gratis ivm actie)
Full HD
RadeonHD5470 512MB
Wifi N

888,99 € incl. verzendkosten

Enigste plus van de vaio zijn eigenlijk het numpad en de looks.
Maar kwa specs is toch de xps wel stuk beter. En niet duur voor incl een full hd scherm.
Maar om even te vragen missen jullie de numpad echt?, en zijn de looks echt dramatisch zoals de eerste foto's die er waren? Kan namelijk video review momenteel even niet kijken die gepost was hierboven.
Ik sta een beetje voor hetzelfde dilemma. Mijn budget is waarschijnlijk wel wat groter, rond de 1100-1200. De 15,5 inch Sony ziet er ook een stuk draagbaarder uit, de XPS 15 komt mij een beetje over als een bakbeest. Op zich prima, dan kan ik mijn 22 inch extern scherm wegmikken (scheelt weer een hoop ruimte, en ik denk dat de full-HD resolutie prima voldoet), maar als ik hem vaak mee naar de universiteit zou moeten slepen... Na al die slechte verhalen denk ik dat ik toch maar afzie van een Vaio (heb echt geen zin om de komende 4 jaar met een piepend ding opgescheept te zitten) - als ik zoveel geld uitgeef verwacht ik gewoon wat kwaliteit.

De XPS 14 kan je (nog) niet configureren op de Dell-site, of zie ik hem finaal over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 312459 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 17:52:
[...]

Ik sta een beetje voor hetzelfde dilemma. Mijn budget is waarschijnlijk wel wat groter, rond de 1100-1200. De 15,5 inch Sony ziet er ook een stuk draagbaarder uit, de XPS 15 komt mij een beetje over als een bakbeest. Op zich prima, dan kan ik mijn 22 inch extern scherm wegmikken (scheelt weer een hoop ruimte, en ik denk dat de full-HD resolutie prima voldoet), maar als ik hem vaak mee naar de universiteit zou moeten slepen... Na al die slechte verhalen denk ik dat ik toch maar afzie van een Vaio (heb echt geen zin om de komende 4 jaar met een piepend ding opgescheept te zitten) - als ik zoveel geld uitgeef verwacht ik gewoon wat kwaliteit.
vind je iets met 2 uur accuduur draagbaar? _O-
De XPS 14 kan je (nog) niet configureren op de Dell-site, of zie ik hem finaal over het hoofd?
klopt als een bus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 382900

Zonet hele tijd geprobeerd om backlit vanaf US Dell te krijgen, heeft helaas niet het gewenste resultaat opgeleverd..

Eerst gechat met nederlandse vrouw die mij niet kon vertellen over backlit en dat ze die niet hebben in nederland.. Daarna verder gechat op engelse site met een aardige man die mij wel verder wou helpen maar de enige oplossing was om naar een amerikaans adres op te sturen, of via de nederlandse site. Nu maar aan mijn amerikaanse vriend vragen of ik die als tussen station mag gebruiken..

Op ebay ook niets gevonden en sinds ik die youtube video zag was ik helemaal verliefd op backlit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik heb met dit koude weer overigens wel een nadeel van al dat mooie aluminium ontdekt. Tering wat is dat ding koud zeg!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312459

Anoniem: 303530 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 17:58:
[...]
vind je iets met 2 uur accuduur draagbaar? _O-

[...]

klopt als een bus
Met draagbaar bedoel ik dus letterlijk in mijn tas passen. Genoeg stopcontacten op de universiteit, daar maak ik mij niet druk om. Voor écht draagbaar heb ik een netbook.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 312459 op 01-12-2010 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panikiniki
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-05-2021
Het FHD scherm is niet meer te bestellen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:05
Blij dat ik hem vanmorgen nog even erdoor heb gedrukt :)

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
klopt 8)7 waar slaat dat nu weer op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GotG
misschien hebben ze een tekort aan zo'n schermen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polpol
  • Laatst online: 21-09-2023
Een goed full HD scherm is nog wel te bestellen bij de Studio XPS 16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBreak
hmmm heb de mijne 29-11 besteld staat nu 2 dagen in productie.
hopen dat ze nog net een full hd schermpje hadden liggen:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herpie
Ben ik even blij dat ik niet gewacht heb met bestellen ;)

Dat FHD scherm is juist één van de pluspunten, ik vind de kleuren en de resolutie echt een grote verbetering ten opzichte van mijn oude laptop die een normaal 17" scherm had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
Je kan ook altijd even bellen en vragen. Door het weghalen op de site wordt de vraag minder, maar denk dat ze voldoende voorraad hebben voor telefonische bestellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdsotm
  • Laatst online: 18-07-2022
Ik heb mijn XPS 15 ook enige tijd geleden binnen gekregen, en moet zeggen dat ik zeer tevreden ben.

Ben helaas wel tegen 1 zeer irritant dingetje aangelopen. Ik vind hierover in dit topic helaas nog niks terug, dus ga er vanuit dat jullie dit probleem niet hebben en het dus echt een foutje moet zijn.

Namelijk, ik hoor vaak een soort van 'klik'-geluid. Kan het niet helemaal goed omschrijven hoe het klinkt, maar dit gebeurd als ik bijvoorbeeld toepassingen open, ga scrollen door een document, of inlog in windows. Zolang ik mijn laptop dus niet aanraak, is dat klikgeluid er ook niet.

Dat had ik nou ook. Zéér irritant. Suf gezocht 8)7 en eindelijk weg! Boosdoener bleek het audio-energiebeheer te zijn. Bij de multimediatoetsen: WavesMaxAudio, laatste tabblad, energiebeheer op uit zetten.

Blijft nog één probleem over: de statische electriciteit op het aluminium. Toch maar een geaard stopcontact aanleggen :?

Overgens zeer tevreden met de aanschaf, i5 met FHD-scherm. Foto's bewerken wordt opeens weer leuk.

edit / Er is nog een ander klikgeluid, maar dat hoort bij bepaalde (scherm-)acties tot de standaardgeluiden van Windows. Kan je in configuratiescherm veranderen of uitzetten.

[ Voor 5% gewijzigd door tdsotm op 02-12-2010 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ha, thnx! Fantastisch, begon me er hoe langer hoe meer aan te ergeren! xD

Het lag inderdaad niet aan het geluid. Ook bij volume op z'n minst en tevens uitgeschakeld, bleef dat klikje evenluid en evenveel aanwezig.

Het is ook bij mij gefixt nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sketcher

sketcher

gaaaap

MattyBomba schreef op donderdag 02 december 2010 @ 10:32:
hmmm heb de mijne 29-11 besteld staat nu 2 dagen in productie.
hopen dat ze nog net een full hd schermpje hadden liggen:P
Ik hoop het ook voor je. Ik heb net met dell gebeld, ik heb mijn bestelling 23-11 geplaatst en hij stond nog steeds in preproductie terwijl anderen hier op t forum die hem op dezelfde dag of later besteld hebben al hun xps thuis hebben.

En mij werd verteld dat ze inderdaad de fhd schermen niet meer op vooraad hebben.

bummer ik hoop dat ik niet de volle maand hoef te wachten :-(

nostyle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
Nou fijn ze hebben ook geen indicatie over wanneer het scherm weer beschikbaar is.

Wou vandaag net bestellen.. Hmm dan maar wachten tot eind deze maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:05
|:( ze hebben mijn order gecancelled vanwege het scherm! Dan maar de studio xps 16.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panikiniki
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-05-2021
Dan maar ff wachten op het FHD scherm dan met Sandy Bridge procs met een SSD en backlight keyboard. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mats.be
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-05 23:19
Ik was ook van plan om vandaag te bestellen. Bleek dat ze gisteren de TV-tuner al weg hadden gehaald, niet erg, maar zonder Full-HD scherm is hij een pak minder interessant. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
pffft, dikke faal van dell :X waarom moeten ze nu weer elke keer leverproblemen hebben, elke keer weer:

xps 16 rgbled
studio 16 b+rgled
en nu het xps 15 scherm :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-02 15:57
haha, jullie zijn niet de enige. Ik wilde gisteravond gaan bestellen en toen bleek dat de tv-tuner weg was. Dus ik hoopte het vandaag opnieuw te proberen, maar zo te zien gaat dat niet lukken als het scherm ook al niet meer beschikbaar is. Dan wordt het net als panikiniki wachten op mooie nieuwe extra opties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
Anoniem: 303530 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 13:18:
pffft, dikke faal van dell :X waarom moeten ze nu weer elke keer leverproblemen hebben, elke keer weer:

xps 16 rgbled
studio 16 b+rgled
en nu het xps 15 scherm :|
idd ook niet echt handig zo vlak voor de kerst wanneer er wss veel orders binnen zullen komen :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colina
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-11-2024
Ondertussen heb ik de laptop een paar weken en ben er nog steeds over te spreken.
(840QM, FHD, 4GB, 640GB, Blu-ray, 9-cell, 435M, LAN 6200)

Hiervoor had ik een studio xps 16 met rgb-led scherm en moet zeggen dat die inderdaad beter was.

Omdat ik een schroevendraaier op mijn bureau vond heb ik de xps 15 ondertussen al een keer helemaal open geschroefd om te kijken waar de bluetooth module in moest (die zat er dus niet bij, gemiste kans). Alles zit goed op z'n plek en de laptop komt degelijk over. (top cover is wel wat lastig goed terug te zetten)

Over snelheid heb ik niets te klagen, wel komt er met enige regelmaat wat geluid van de fan, maar de speakers compenseren dat goed. Fijn dat je bij deze laptop geluid ook voelt (subwoofer he).

De 9-cell accu is echt foei lelijk, maar zorgt wel voor een prettige houding van de handen bij typen.

Nu nog even op zoek naar een SSD. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
tdsotm schreef op donderdag 02 december 2010 @ 11:29:
[...]

Dat had ik nou ook. Zéér irritant. Suf gezocht 8)7 en eindelijk weg! Boosdoener bleek het audio-energiebeheer te zijn. Bij de multimediatoetsen: WavesMaxAudio, laatste tabblad, energiebeheer op uit zetten.

Blijft nog één probleem over: de statische electriciteit op het aluminium. Toch maar een geaard stopcontact aanleggen :?

Overgens zeer tevreden met de aanschaf, i5 met FHD-scherm. Foto's bewerken wordt opeens weer leuk.

edit / Er is nog een ander klikgeluid, maar dat hoort bij bepaalde (scherm-)acties tot de standaardgeluiden van Windows. Kan je in configuratiescherm veranderen of uitzetten.
ik heb meteen e ven een 'problemen' sectie toegevoegd aan de TS, met oplossing voor de bekende problemen -op dit moment alleen deze-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk1982
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-12-2024
karakedi schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 03:16:
Volgens mij is dit de beste systeem met de huidige aanbiedingen:
http://configure2.euro.de...503epp&rbc=N00XL503&s=dhs
even kort de specs:
i5 560M
3 jaar garantie
320 GB HD
full had scherm
Dit alles voor maar 880 euro.

Ga naar dell.nl/epp

Kies de tweede laptops in de lijst en voeg epp tussen de eerste 503 en &. Kies 3 jaar garantie en full hd scherm en ga naar je winkelwagen. Tik ook nog eens de extra code voor de 25 euro korting van epp (www.dell.nl/epp) Voor 880 euro heb je dan deze systeem.

Jammer dat je de reguliere code niet samen met epp kan gebruiken. En dat je ook geen refund meer krijgt voro windows. Anders zou je deze systeem voor 700 euro kunnen halen denk ik.
davw3 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 16:13:
@Mats.be

Idd met DVB-T & Blu Ray :-)

Voor de lage prijs zie eerder in dit forum: karakedi in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 1"

www.dell.be/epp , XPS 15, de rechtse nemen, standaard service en dan epp in de URL na de eerste 505 zetten. Bekijk de prijs voor en na :9
Misschien een hele stomme vraag, maarre.. Kun je als nederlander ook gebruikmaken van dit trucje, of is dit alleen voor belgische klanten van Dell? :?

Ik weet niet of er nog bepaalde nadelen aan zitten, qua service/garantie bijvoorbeeld? Ik zag wel dat er op de Belgische uitvoering een ander toetsenbord zou zitten? (awerty ipv qwerty, klopt dat? Is die indeling anders?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jk1982 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 14:09:
[...]

[...]

Misschien een hele stomme vraag, maarre.. Kun je als nederlander ook gebruikmaken van dit trucje, of is dit alleen voor belgische klanten van Dell? :?
volgens mij was het juist alleen voor nederlanders :+ , ik weet niet hoe het met de wetgeving zit in belgie
Ik weet niet of er nog bepaalde nadelen aan zitten, qua service/garantie bijvoorbeeld? Ik zag wel dat er op de Belgische uitvoering een ander toetsenbord zou zitten? (awerty ipv qwerty, klopt dat? Is die indeling anders?)
geen nadelen, alleen het toetsenbord is anders, en de garantiewetgeving verschilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzle
We zijn eruit en willen graag de XPS bestellen, maar via bovenstaande link en toegepaste kortingsbon (die niet werkt) komen we op 693 euro (incl verzenden) is het niet meer mogelijk om de laptop voor 655 euro te bestellen, ik kom er in ieder geval niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor degene die de i5 - 420M combi hebben, is er nog een vervelend probleem. Namelijk, als je een filmpje gaat kijken in full-screen van bijvoorbeeld youtube (maar ook vimeo, hulu, andere flash-gebruikende videospelers), zul je een soort van flikkering van je beeld waarnemen.

Momenteel zijn er 2 manieren om dit probleem op te lossen:
1. Hardware acceleration disabelen voor flash zodat Intel's HD graphics de video gaat renderen.
2. In Nvidia's configuratiescherm je internetbrowser selecteren en die op Intel HD Graphics only zetten.

Nog een manier om dit probleem te verhelpen, is de nieuwste driver van Nvidia te downloaden en te installeren, echter werkt je Optimus dan niet meer. Dit is dus eigenlijk nog geen optie.

Iemand heeft een video van dit probleem + oplossing punt 1 gemaakt, die is hier te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193915

Heeft er al iemand gevonden hoe je de webcam kan instellen in ubuntu 10.10?

dan sorry voor mijn luiheid, maar zijn er al HD bays te koop, zodat je de dvd drive kan omzetten naar een 2de HD?
Met de juiste naam ben ik ool al iets, dan zoek ik het zelf wel :)
Ik wil er 100% zeker van zijn dat deze past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
pizzle schreef op donderdag 02 december 2010 @ 14:19:
[...]

We zijn eruit en willen graag de XPS bestellen, maar via bovenstaande link en toegepaste kortingsbon (die niet werkt) komen we op 693 euro (incl verzenden) is het niet meer mogelijk om de laptop voor 655 euro te bestellen, ik kom er in ieder geval niet op.
Dell Waardebonnen Topic dus
Anoniem: 193915 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 14:24:
Heeft er al iemand gevonden hoe je de webcam kan instellen in ubuntu 10.10?

dan sorry voor mijn luiheid, maar zijn er al HD bays te koop, zodat je de dvd drive kan omzetten naar een 2de HD?
Met de juiste naam ben ik ool al iets, dan zoek ik het zelf wel :)
Ik wil er 100% zeker van zijn dat deze past.
dat heet een caddy
Anoniem: 382431 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 14:23:
2. In Nvidia's configuratiescherm je internetbrowser selecteren en die op Intel HD Graphics only zetten.
dat is toch een prima oplossing? hoezo heb je niet genoeg aan een intel gpu voor flash?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294973

Ik heb op 24-11 besteld en kreeg 30-11 de orderbevestiging, maar nog niks geannuleerd of verder gehoord.. de leverdatum staat echter nog steeds op 30-12. Hoop dat het gewoon komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk1982
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-12-2024
Anoniem: 303530 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 14:11:
[...]
volgens mij was het juist alleen voor nederlanders :+ , ik weet niet hoe het met de wetgeving zit in belgie

[...]
geen nadelen, alleen het toetsenbord is anders, en de garantiewetgeving verschilt
Hmmz, twijfel, twijfel..

Het zal dan in ieder geval niet zo zijn dat ze massaal via die link worden gekocht door NL-ers.
Ik neem tenminste aan dat niet iedereen dat risico wil nemen. Ik moet het topic nog maar eens heel goed doorlezen, heb gisteren ruim de helft gelezen.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-05 23:44
Jeeeeeeeeeeeej!!! Ik heb mijn XPS 15 ook binnen. Al even een uurtje mee omgeklooid. Ik ben in ieder geval dik tevreden. 21 november besteld als het 5de basis model (Het duurste model op de site, maar door de URL te veranderen kan je een kleinere harde schijf kiezen en dat scheelt weer 40 euro). Als enige upgrade heb ik het befaamde 1080p scherm in gezet. Wat ben ik daar blij mee zeg! Ik typ dit berichte nu even op mijn 1600x1050 22" scherm en ik begin te pixels nu al weer te missen. Kleur is trouwens ook een stuk beter dan op mijn desktop (Was destijds nogal een cheap acer scherm). Toevallig heeft mijn broer leuk lopen opscheppen over het goede geluid op zijn Macbook Pro... Deze blaast dat keihard weg.

Specs zijn: i7, 435m, 4gb, 500gb, 1080p en de rest is wel duidelijk.
Al even snel BC2 geprobeerd om te kijken of ik er mee kan gamen, de settings had ik even op low gezet en de resolutie op 1600x900 maar dat liep echt als een trein. Straks even kijken hoe hoog ik het kan zetten terwijl het wel gewoon speelbaar blijft. Batterijduur weet ik nog niet echt wat van..

Heeft iemand nog tips? Bijvoorbeeld om een de batterijduur maximaal te krijgen? Ik doe trouwens geen fresh install, die GBs van de recovery kan ik wel missen en de software die erbij zat valt wel mee.

Enige commentaar dat ik nu in ieder geval heb.. Ik moet even wennen aan multitouch op het trackpad.. Ik zit echt constant in en uit te zoomen op random websites.. Ook mis ik de verlichting van het toetsenbord, maar daar gaat in de toekomst nog wel verandering in komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Adante schreef op donderdag 02 december 2010 @ 14:41:
Toevallig heeft mijn broer leuk lopen opscheppen over het goede geluid op zijn Macbook Pro... Deze blaast dat keihard weg.
gevaarlijke uitspraak van jouw broer :o
Enige commentaar dat ik nu in ieder geval heb.. Ik moet even wennen aan multitouch op het trackpad.. Ik zit echt constant in en uit te zoomen op random websites.. Ook mis ik de verlichting van het toetsenbord, maar daar gaat in de toekomst nog wel verandering in komen.
pinch zoom kan je uitzetten in de drivers, wel doen, want dat is echt een waardeloze feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 14:30:
[...]

dat is toch een prima oplossing? hoezo heb je niet genoeg aan een intel gpu voor flash?
Dat is inderdaad een prima oplossing, lees je ergens dat ik het een waardeloze oplossingen vind?
Anyhow, ik krijg dat overigens niet voor elkaar. Nvidia kan namelijk Firefox niet 'vinden' op m'n laptop. Ik kan het dus ook niet selecteren om vervolgens aan te geven dat ie daarvoor de Intel gpu ervoor moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
zoek in /program files (x86)? veel programma's defaulten nog steeds naar de 64-bit map

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja al gedaan, maar Nvidia pakt FF voor een duistere reden niet. Als ik voor de grap een random .exe bestand ernaast pak (bijvoorbeeld update.exe ofzo) pakt hij die wel.

Momenteel zit ik dus nog even met oplossing punt 1 opgescheept :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dit zal wel een van de kinderziekten van optimus zijn... jammer dat dat na een jaar(!) nog niet is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Godver! Ik wilde zaterdag mijn XPS met FHD scherm gaan bestellen, maar nu zie ik net dat hij er niet meer bijstaat op de site. En na hier gelezen te hebben ervaart iedereen dat probleem... wtf... wat nu? Ik kan morgemiddag pas op z'n vroegst met Dell bellen maar ik vind dit behoorlijk poep.. Zonder FHD is het een no-go... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bellen, laat ons weten wat er aan de hand is.

zonder full-hd scherm is het inderdaad niet mijn eerste keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davw3
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-05 09:34
Mijn XPS 15 op 29/11 herbesteld (met FHD, DVB-T & BluRay), direct betaald via overschrijving (mijn eerste bestelling/betaling was mislukt)
Vandaag orderbevestiging ontvangen (dus niet gecancelled tgv geen FHD scherm of DVB-T stockprobleem).

Wel teleurstellende verwachte leverdatum: op of voor 4/1/2011 :-(

Vraag me af waarom ze dan die optie levering op of voor Kerstmis nog hebben (heb die ook aangevinkt)...

[ Voor 3% gewijzigd door davw3 op 02-12-2010 15:19 ]

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.