Word het dan de XPS 17?Anoniem: 303530 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 15:17:
bellen, laat ons weten wat er aan de hand is.
zonder full-hd scherm is het inderdaad niet mijn eerste keus.
Zegt niet zoveel davw3. Ik heb vorige week vrijdag mijn XPS 15 besteld met FHD scherm en ik had ook een verwachte leverdatum van 28/12 met de optie levering op of voor Kerstmis. Maar ik heb m gistermiddag al netjes binnengekregen. Zo te zien ook net op tijd besteld voor een FHD scherm
Beauty is t...
nee dat niet, die is te log... eigenlijk is er op dit moment geen enkele laptop die aan mijn eisen voldoet, behalve de xps 15 en vaio z, maar die is veel te duur
Ik had ook 28/12 als verwachte leverdatum, maar dan zonder de kerstmis optie. Gister is ook de eerste leverpoging voor mij gedaan. Heb hem wel pas vandaag binnen.Mr.Wolf1 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 15:39:
Zegt niet zoveel davw3. Ik heb vorige week vrijdag mijn XPS 15 besteld met FHD scherm en ik had ook een verwachte leverdatum van 28/12 met de optie levering op of voor Kerstmis. Maar ik heb m gistermiddag al netjes binnengekregen. Zo te zien ook net op tijd besteld voor een FHD schermBeauty is t...
Even iets heel anders, en eigenlijk redelijk off-topic. Het is namelijk al een hele tijd geleden dat ik al mijn spul op een andere computer gezet heb, normaal was het een kwestie van alles verplaatsen tussen partities. Anyway, mijn vraag was nu.. Hoe krijg ik het snelste alles op deze computer? Ik heb wel een externe HDD met esata, maar mijn desktop heeft geen (werkende) e-sata. Het gaat om redelijk wat spul... Een hele verzameling aan kleine bestanden (Foto's en dat soort spul) maar ook een hele lading aan DVD Images en dergelijke.
Vroeg me ook nog af welke software ik er allemaal af kan gooien. Die Dell Dock is al weg, hoe zit het met de Backup software die erop zit?
Davw3 ik had 26/11 een bevestiging en leverdatum was 23-12!
Maar is vandaag verzonden! Dus ik verwacht hem volgende week wel.
Ik heb echt nog een stomme vraag maar ik bestel altijd complete systemen en die gebruik ik dan op. Hoe dan ook: ik heb nu een ssd in me desktop. Kan ik die zo overzetten in de XPS? Installatie incl?
Ik denk het niet
maar ik vraag het toch...
Maar is vandaag verzonden! Dus ik verwacht hem volgende week wel.
Ik heb echt nog een stomme vraag maar ik bestel altijd complete systemen en die gebruik ik dan op. Hoe dan ook: ik heb nu een ssd in me desktop. Kan ik die zo overzetten in de XPS? Installatie incl?
Ik denk het niet
nee, je moet hem dan opnieuw installeren.
wat je wel kan doen is de hdd installatie op je notebookhdd overzetten naar de ssd, en deze in de laptop plaatsen
wat je wel kan doen is de hdd installatie op je notebookhdd overzetten naar de ssd, en deze in de laptop plaatsen
Waarom zou het niet gaan installatie inclusief?
Bij het opstarten de eerste keer vind windows dan gewoon een hoop nieuwe hardware waar je drivers voor moet installeren, ook zal je opnieuw moeten windows activeren maar verder lijkt het me dat het best kan werken.
(Tussen verschillende desktops heb ik het iig regelmatig zo gedaan vroeger bij een upgrade)
Bij het opstarten de eerste keer vind windows dan gewoon een hoop nieuwe hardware waar je drivers voor moet installeren, ook zal je opnieuw moeten windows activeren maar verder lijkt het me dat het best kan werken.
(Tussen verschillende desktops heb ik het iig regelmatig zo gedaan vroeger bij een upgrade)
omdat je installatie alleen werkt voor de hardware waarop deze is geïnstalleerd, anders gaat het fout
Anoniem: 193915
Hmm hoe kan ik 100% zeker zijn dat de caddy geschikt is voor deze laptop, er staat (op ebay) nergens een referentie naar xps15, L501x ...Anoniem: 303530 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 14:30:
dat heet een caddy
Zijn dat standard afmetingen?
standaard afmetingen ja, 12.7mm SATA
de afmetingen staan er meestal niet bij.. maar in 99% van de gevallen is het 12.7, de rest is 9.5 (dat past er dus ook in)
de afmetingen staan er meestal niet bij.. maar in 99% van de gevallen is het 12.7, de rest is 9.5 (dat past er dus ook in)
Ah great, en wat met het "frontpanel" , haal ik deze gewoon van de dvd drive af dan?Anoniem: 303530 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 18:00:
standaard afmetingen ja, 12.7mm SATA
13 euro incl verzending > http://cgi.benl.ebay.be/S...ernal&hash=item3a5ba44c05
[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 193915 op 02-12-2010 18:10 ]
yep, de aansluitingen zijn universeel, de bevestigingspunten voor het moederbord kun je ook overzetten.
edit: volgens mij gaat die passen, zie hier voor pics:
http://www.monteverde.org..._Drive_in_Optical_Bay.htm
de frontplate ziet er allen niet uit alsof hij verwijderbaar is... maar de plaatjes kloppen meestal niet
edit: volgens mij gaat die passen, zie hier voor pics:
http://www.monteverde.org..._Drive_in_Optical_Bay.htm
de frontplate ziet er allen niet uit alsof hij verwijderbaar is... maar de plaatjes kloppen meestal niet

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 02-12-2010 18:52 ]
Ik heb vorige week vrijdag (26 november) mijn xps 15 besteld met HD scherm. Kom na een week cursus thuis zie ik dat de order nog steeds op "werk in uitvoering" staat. Ik vrees dus het ergste dat ze me order niet meer in productie gaan nemen.
Iemand enig idee of het Full HD scherm tijdelijk niet meer te kiezen is of dat het niet meer terug komt? Het leek me juist zo'n goede laptop voor een mooie prijs, maar met dat 720p scherm verliest het al z'n charme.. In ieder geval voor mij.
tijdelijk, hoop ik, op de US site is hij nog wel te bestellen met de mededeling dat de levertijd langer kan zijn.
Hier (bijna) hetzelfde verhaal. Orderstatus geeft alleen maar programmeertaal achtige foutmeldingen waar het woord 'geannuleer' uit te herleiden is. De 'contact'persoon van Dell is waarschijnlijk met wintersport, want die reageert niet op telefoontjes en mailtjes! Echt heel slechte service van Dell!Janie schreef op donderdag 02 december 2010 @ 20:09:
Ik heb vorige week vrijdag (26 november) mijn xps 15 besteld met HD scherm. Kom na een week cursus thuis zie ik dat de order nog steeds op "werk in uitvoering" staat. Ik vrees dus het ergste dat ze me order niet meer in productie gaan nemen.
Ik heb van ellende maar weer een mail naar het algemene epp adres voor ons bedrijf gestuurd, hopelijk dat ze dan wel reageren en het alsnog fixen. 7 december zal het vast niet meer worden!
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
weet niet of dit al voorbij is gekomen
YouTube: NVIDIA Optimus Driver Tutorial
vind het er mooier uitzien dan de drivers van dell
ik kijk juist ook eens naar de eigenschappen van de 420

ik had verwacht om Cuda en PhysX aangevinkt te zien staan, blijkbaar dus niet
waarschijnlijk zullen dan deze drivers dan de optimus niet meer doen werken?
Driver Linkje
edit: kunnen niet geinstalleerd worden
YouTube: NVIDIA Optimus Driver Tutorial
vind het er mooier uitzien dan de drivers van dell
ik kijk juist ook eens naar de eigenschappen van de 420
ik had verwacht om Cuda en PhysX aangevinkt te zien staan, blijkbaar dus niet
waarschijnlijk zullen dan deze drivers dan de optimus niet meer doen werken?
Driver Linkje
edit: kunnen niet geinstalleerd worden
[ Voor 54% gewijzigd door GotG op 03-12-2010 10:09 ]
Anoniem: 165228
27-11 orderbevestiging gekregen en vandaag staat hij al op verzonden!
XPS 15(N00XL502)
Intel® Core™ i5-460M
4.096 MB
500 GB (7.200 rpm)
Full HD scherm
Voor de prijs van 873 euries
XPS 15(N00XL502)
Intel® Core™ i5-460M
4.096 MB
500 GB (7.200 rpm)
Full HD scherm
Anoniem: 372750
Okee, fijn om te weten dat het bij deze Dell wel mee valt (in tegenstelling tot m'n Fujitsu Siemens desktop). Ik ga hem meteen van het begin af aan goed gebruiken met programma's als Inventor en Matlab/Simulink, dus dan heb ik geen onnodige software nodig.radiofriendly schreef op woensdag 01 december 2010 @ 12:26:
[...]
Het valt wel mee met de bloatware op de XPS, maar het loont om een paar onzinnige dingen er af te knallen. Ik heb de standaard programma's (voor o.a. speakers, webcam, touchpad gestures, etc) er op gelaten. McAfee, Roxio (dvdbrander), de Dell Dock en de zooi voor Dell's online datastorage hebben bij mij het eerste half uurtje niet overleefd.
Dan blijft er een nette, functionele install over. Ik ben zelf alleen achter gekomen dat ik een pesthekel heb aan een Nederlandstalige windows. En omdat het geen ultimate is kan je er niet zo makkelijk een taalpakket overheen gooien. Godver, ik kan niks meer vinden
Als het goed is komt m'n laptop op 13-12-2010 binnen, teminste dat is de 'verwachte lever datum'. Met onze TNT post weet je het natuurlijk maar nooit.
Ik wil exact dezelfde laptopAnoniem: 165228 schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 09:40:
27-11 orderbevestiging gekregen en vandaag staat hij al op verzonden!
XPS 15(N00XL502)
Intel® Core™ i5-460M
4.096 MB
500 GB (7.200 rpm)
Full HD scherm
Als ik de posts zo lees, ben ik nogal een gekke henkie dat ik het full hd scherm niet heb genomen
Heb hier echter bewust niet voor gekozen omdat ik het voor mijn takenpakket niet essentieel is (ik doe niet aan uitgebreide videobewerking e.d. wel af en toe photoshop maar niet dagelijks). Daarnaast gebruik ik de laptop met name icm een externe monitor. Dan is mijn afweging toch niet heel erg raar geweest hoop ik?
Misschien is de i5-460M voor mij ook ietwat overkill, maar ik kon het niet laten
Laptop is in ieder geval futureproof dacht ik zo!
Misschien is de i5-460M voor mij ook ietwat overkill, maar ik kon het niet laten
[ Voor 14% gewijzigd door luukfw op 03-12-2010 11:04 ]
Ik heb net even gebeld en probeem dat mijn order op "werk in uitvoering" blijft staan is helaas het full HD scherm. Mevrouw van de helpdesk kon alleen aangegeven dat de schermen niet leverbaar zijn op het moment en dat ze in bestelling staan. Order staat nog steeds op 27 december, maar dit zal waarschijnlijk later worden.
Ik heb dezelfde overweging genomen, het Full HD-scherm niet genomen maar wel een i5 processor (en ik heb nog het grotere broertje genomen, de 560-nog iets[b][message=35142282,noline]Misschien is de i5-460M voor mij ook ietwat overkill, maar ik kon het niet latenLaptop is in ieder geval futureproof dacht ik zo!
Ik zojuist even gechat met een medewerker van Dell met de vraag naar het Full HD scherm en ik kreeg te horen dat het definitief geschrapt zou zijn. Ik hoop enorm dat hij zich vergist.
Iemand die ander/beter nieuws heeft gehoord?
Idd ik was ook aan het chatten en die beste meneer dacht het zelfde dat het FHD niet meer terug komt.Mats.be schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 12:16:
Ik zojuist even gechat met een medewerker van Dell met de vraag naar het Full HD scherm en ik kreeg te horen dat het definitief geschrapt zou zijn. Ik hoop enorm dat hij zich vergist.![]()
Ik wacht tot begin januarie als hij er dan nog niet is ga ik maar eens kijken voor alternatiefen.
- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -
januari zonder e...

Als ik verkoper van Dell was zou ik misschien ook wel zeggen dat het niet meer terug komt, zodat je NU je bestelling plaatst.
Die eindejaars-bonus moet je wel ff binnenslepen hè!
Daarnaast: alles wat je via chat verteld word, is onbetrouwbare info. Als je iets wil weten, BEL dan met Dell.
Overigens hadden ze een zelfde iets met het R+GB scherm op de Studio 17. Die was later per telefoon wel weer te bestellen, maar was wereldwijd erg moeilijk leverbaar.
Als ik verkoper van Dell was zou ik misschien ook wel zeggen dat het niet meer terug komt, zodat je NU je bestelling plaatst.
Die eindejaars-bonus moet je wel ff binnenslepen hè!
Daarnaast: alles wat je via chat verteld word, is onbetrouwbare info. Als je iets wil weten, BEL dan met Dell.
Overigens hadden ze een zelfde iets met het R+GB scherm op de Studio 17. Die was later per telefoon wel weer te bestellen, maar was wereldwijd erg moeilijk leverbaar.
[ Voor 20% gewijzigd door guapper op 03-12-2010 12:48 ]
het rgbled scherm was in amerika gewoon te krijgen (waarom?), de levertijd was wel vrij lang als ik me het goed herinner.
echter, alles word in dezelfde fabriek gemaakt, als het overzee kan, dan kan het ook in Nederland. Als de belmiepen tenminste weten hoe dat moet, dat krijg je dezelfde situatie als bij het studio 15 scherm: je moest maar geluk hebben dat je iemand trof die het wist.
echter, alles word in dezelfde fabriek gemaakt, als het overzee kan, dan kan het ook in Nederland. Als de belmiepen tenminste weten hoe dat moet, dat krijg je dezelfde situatie als bij het studio 15 scherm: je moest maar geluk hebben dat je iemand trof die het wist.
De vrouw die ik aan de lijn had heb ik er nog expliciet naar gevraagd of mijn order nog wel uitgeleverd kon worden met HD scherm. Ze gaf aan dat er grote leveringsproblemen zijn, het niet meer aanbieden wou ze niet bevestigen. Elke medewerker van Dell zal waarschijnlijk een ander verhaal vertellen.
Krijg net ook reactie op mijn eerder verzonden e-mail, hierin wordt niet gesproken over het eventueel annuleren van order ivm schrappen HD scherm.
Geachte heer/mevrouw,
Hartelijk dank voor het gebruiken van onze e-mailservice.
Uw bestelling zal op of voor 27 december aankomen. De productie tijd verschilt per
systeem. Het kan zijn dat sommige onderdelen die u heeft besteld niet op voorraad
zijn. Maar verder is uw bestelling in goede orde ontvangen.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Dell B.V.
Krijg net ook reactie op mijn eerder verzonden e-mail, hierin wordt niet gesproken over het eventueel annuleren van order ivm schrappen HD scherm.
Geachte heer/mevrouw,
Hartelijk dank voor het gebruiken van onze e-mailservice.
Uw bestelling zal op of voor 27 december aankomen. De productie tijd verschilt per
systeem. Het kan zijn dat sommige onderdelen die u heeft besteld niet op voorraad
zijn. Maar verder is uw bestelling in goede orde ontvangen.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Dell B.V.
[ Voor 49% gewijzigd door Janie op 03-12-2010 13:08 ]
Anoniem: 312459
Als dat FullHD-scherm niet meer terugkomt dan ga ik wel op zoek naar een andere laptop, denk ik.
Is die statische elektriciteit waar sommigen het over hadden trouwens vervelend of storend? In mijn kamer heb ik namelijk geen enkel geaard stopcontact..
Is die statische elektriciteit waar sommigen het over hadden trouwens vervelend of storend? In mijn kamer heb ik namelijk geen enkel geaard stopcontact..
ik heb mijn xps 15 29-11 besteld 's avonds.
Mét Full HD scherm.
Vandaag is m'n leverdatum van 30-12 naar 6-12 vervroegd.. dus ik heb waarschijnlijk het laatste full hd scherm van de plank gehad.
sorry mensen..
Mét Full HD scherm.
Vandaag is m'n leverdatum van 30-12 naar 6-12 vervroegd.. dus ik heb waarschijnlijk het laatste full hd scherm van de plank gehad.
sorry mensen..
28-11 besteld en betaald via iDeal: i7-740 / FHD / 640GB / 6GB / 435M en daarnaast een 23" monitor. Verwachte leverdatum: 30-12
Maar blijft op werk in uitvoering staan. Wellicht is de monitor de vertragende factor en sta ik daardoor nu achteraan voor een FHD scherm.
Maar blijft op werk in uitvoering staan. Wellicht is de monitor de vertragende factor en sta ik daardoor nu achteraan voor een FHD scherm.
[ Voor 11% gewijzigd door BrokenTable op 03-12-2010 18:54 . Reden: zinsopbouw ]
voor zover ik weet word de monitor als apart product beschouwd, ze worden afzonderlijk geleverd.BrokenTable schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 18:53:
Maar blijft op werk in uitvoering staan. Wellicht is de monitor de vertragende factor en sta ik daardoor nu
achteraan voor een FHD scherm.
Kreeg vandaag een email waarin de levertijd met een week vervroegd is! Ik weet niet of het bewust is gedaan om zo een positief beeld van Dell te krijgen, maar dat werkt op deze manier wel. Ik kan niet wachten tot dat hij binnen is!Anoniem: 372750 schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 10:18:
[...]
Als het goed is komt m'n laptop op 13-12-2010 binnen, teminste dat is de 'verwachte lever datum'. Met onze TNT post weet je het natuurlijk maar nooit.
En volgens mij wordt ie afgeleverd door UPS, TNT komt er bij Dell niet in!Anoniem: 372750 schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 19:20:
[...]
Kreeg vandaag een email waarin de levertijd met een week vervroegd is! Ik weet niet of het bewust is gedaan om zo een positief beeld van Dell te krijgen, maar dat werkt op deze manier wel. Ik kan niet wachten tot dat hij binnen is!
Het is niet eerlijk, ik had al 26 november besteldMattyBomba schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 18:44:
Mét Full HD scherm.
sorry mensen..
Ze voeren de orders dus niet chronologisch uit.
Ja en ik de 24e alJanie schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 22:35:
[...]
Het is niet eerlijk, ik had al 26 november besteld
Ze voeren de orders dus niet chronologisch uit.
en hij staat nog steeds in werk in uitvoering
volgens mij komt dat door chrome. maar het lijkt erwel op dat de opdracht geannuleerd is.ppaddo schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 22:34:
Owkee, even voor de duidelijkheid. Als je orderoverzicht er als volgt uit ziet, dan gaat er toch serieus iets fout?
[afbeelding]
[ Voor 34% gewijzigd door sketcher op 03-12-2010 22:49 ]
nostyle
Anoniem: 386007
Staat er veel rotzooi op als je hem voor de eerste keer opstart?
Ik kan er wel een schone installatie over heen gooien, dat duurt zo lang.
Ik kan er wel een schone installatie over heen gooien, dat duurt zo lang.
Vanwege het FHD scherm was ik even op de Amerikaanse Dell site aan het kijken. En daar wordt hij inderdaad wel gewoon geleverd (met de opmerking van levertijd). Maar ik zag meteen bij videokaart erbij staan dat hun wel gewoon de 435M kunnen bestellen. Nu weet ik dat je de 420M kunt overclocken naar 435M, maarrrrr.... de 435M wordt geleverd met 2GB i.p.v. 1GB bij de 420M.
Wat zal dit voor verschil uitmaken in prestaties?
Wat zal dit voor verschil uitmaken in prestaties?
zo goed als niets, RAM op videokaarten is in de meeste gevallen pure marketing, in vergelijking met de prijs ga je er qua prestaties bijna niets op vooruit.
1GB gddr3 kost ~€20
hier in nederland kan je ook gewoon de gt435m halen hoor, met 2GB
1GB gddr3 kost ~€20
hier in nederland kan je ook gewoon de gt435m halen hoor, met 2GB
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 04-12-2010 00:29 ]
je noemt de prijs van zo'm gddr3, kun je die ook zelf vervangen dan??
Hey bedankt voor de tip. In IE is het inderdaad wel goed te bekijken en inderdaad, de order staat op geannuleerdsketcher schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 22:46:
volgens mij komt dat door chrome. maar het lijkt erwel op dat de opdracht geannuleerd is.
*roept een hoop krachttermen door de kamer nu er niemand thuis is*
Waarom is dit nu weer gedaan???, ik heb nota bene de bevestiging wel ontvangen!
Nu wil ik helemaal die account manager aan de lijn hebben!
[ Voor 12% gewijzigd door PaT op 04-12-2010 10:01 ]
nee, maar ddr3 is hetzelfde als gddr3, en dat kost voor consumenten zo'n €45 per 2GBIk_ben_Mark3 schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 02:19:
je noemt de prijs van zo'm gddr3, kun je die ook zelf vervangen dan??
wat een stelletje prutsers, willen ze geen laptops verkopen oid?ppaddo schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 09:59:
[...]
Hey bedankt voor de tip. In IE is het inderdaad wel goed te bekijken en inderdaad, de order staat op geannuleerd![]()
*roept een hoop krachttermen door de kamer nu er niemand thuis is*
Waarom is dit nu weer gedaan???, ik heb nota bene de bevestiging wel ontvangen!
Nu wil ik helemaal die account manager aan de lijn hebben!

Ik heb hem woensdag besteld en ook gelijk betaald.
Ben benieuw wanneer hij binnen komt
Dit heb ik van dell gekregen:
https://support.euro.dell...518096&validate=NL3471650
Oja, zit een dell laptop vaak in het begin vol met rotzooi die je niet wilt hebben?
een proef ding van het een of ander?
Ander gooi ik er gelijk een schone installatie over heen?
Maar als dat wel mee valt bij Dell computer? anders is dat verspilde moeit zo'n schone installatie er over heen jagen.
Gr owen
Oja, zit een dell laptop vaak in het begin vol met rotzooi die je niet wilt hebben?
Maar als dat wel mee valt bij Dell computer? anders is dat verspilde moeit zo'n schone installatie er over heen jagen.
Gr owen
[ Voor 70% gewijzigd door Anoniem: 386007 op 04-12-2010 12:32 ]
Oke, ik wacht gewoon af (ik heb sowieso weinig keuzeAnoniem: 303530 schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 19:01:
voor zover ik weet word de monitor als apart product beschouwd, ze worden afzonderlijk geleverd.
Met een FullHD Scherm?Anoniem: 386007 schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 12:24:
geen idee, gewoon de goedkoopste
ik denk zonder hd screen
dit staat er op de factuur:
Display : 15.6" HD WLED True-Life (1366x768)
Is dat een HD?
is dat erg dan? krijg ik hem niet binnen ofzo?
voor de duidelijkheid deze:
http://configure2.euro.de...0XL505&rbc=N00XL505&s=dhs
wel raar als ik nu op de dell site kijk staat er dit:
40 cm (15.6") HD (1366x768)720p WLED- breedbeeldscherm met TrueLife
Ik snap het niet meer
ik denk zonder hd screen
dit staat er op de factuur:
Display : 15.6" HD WLED True-Life (1366x768)
Is dat een HD?
is dat erg dan? krijg ik hem niet binnen ofzo?
voor de duidelijkheid deze:
http://configure2.euro.de...0XL505&rbc=N00XL505&s=dhs
wel raar als ik nu op de dell site kijk staat er dit:
40 cm (15.6") HD (1366x768)720p WLED- breedbeeldscherm met TrueLife
Ik snap het niet meer
[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 386007 op 04-12-2010 13:02 ]
je hebt HD en je hebt HD.
de fabrikanten bedoelen met HD doorgaans 1366*786, de tweaker bedoelt meestal 1920*1080 ofwel 1080p ofwel fullHD om verwarring te voorkomen.
(persoonlijk vind ik iets met 768 pixels hoogte verre van HD, maar dat terzijde)
voor meer info, zie mijn topic:
[Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen
de fabrikanten bedoelen met HD doorgaans 1366*786, de tweaker bedoelt meestal 1920*1080 ofwel 1080p ofwel fullHD om verwarring te voorkomen.
(persoonlijk vind ik iets met 768 pixels hoogte verre van HD, maar dat terzijde)
voor meer info, zie mijn topic:
[Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 04-12-2010 13:11 ]
ik heb begrepen dat het handiger en sneller is om de crap die je niet wilt te de-installen. met een nieuwe instal moet je nogal wat klooien met de drivers en zo.Anoniem: 386007 schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 12:24:
Ben benieuw wanneer hij binnen komt![]()
Gr owen
Hmm ik heb t zelfde ik heb er de 5.1 speakers bijbesteld, had ik achteraf waarschijnlijk beter bij de MM kunnen halen. Ik hoop dat dat W i U snel verandert in productieBrokenTable schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 18:53:
28-11 besteld en betaald via iDeal: i7-740 / FHD / 640GB / 6GB / 435M en daarnaast een 23" monitor. Verwachte leverdatum: 30-12
[ Voor 44% gewijzigd door sketcher op 04-12-2010 14:30 ]
nostyle
Gelukzak !!!!!!MattyBomba schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 18:44:
Mét Full HD scherm.
sorry mensen..
Ik ook 29/11 's avonds besteld (XPS15/I7-740/BRay/DVB/FHD).
Staat nog steeds werk in uitvoering en verwachte leverdatum 4/1/2011
Even een beetje offtopic:
Weet iemand of de XPS 14 ooit naar Nederland zal komen of moet ik hem zelf gaan importeren mocht ik hem aan willen schaffen?
Weet iemand of de XPS 14 ooit naar Nederland zal komen of moet ik hem zelf gaan importeren mocht ik hem aan willen schaffen?
Klooien met drivers? Op de Dell support site krijg je keurig voor jouw laptop een lijstje met beschikbare drivers. Werk je dat lijstje af, dan is er weinig te klooien. Dit is toch niet de site van Computer Idee??sketcher schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 14:22:
ik heb begrepen dat het handiger en sneller is om de crap die je niet wilt te de-installen. met een nieuwe instal moet je nogal wat klooien met de drivers en zo.
niet dat ik weet, op de korte termijn heb ik echter weinig hoop...Bron schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 18:28:
Even een beetje offtopic:
de XPS 14 wordt sowieso niet met hogere resolutie scherm geleverd ofwel? (niet op de Amerikaanse site iig)
Geweldig.. Zit ik net even tv te kijken, komt er een reclame van Dell voorbij.
En wat denk je? Gewoon reclame maken voor het Full HD-scherm hè..
En toch.. ik zit nu op de Dell Studio 15 van mijn vriendin, en ik vraag me af of ik echt wel HD nodig heb.
Ik zit voornamelijk wat op internet en zal af en toe wel een leuk spel willen spelen.
Baal er nog steeds van dat ze in België zoveel goedkoper zijn. Zijn er hier meer NL-ers die er een in België hebben besteld?
Misschien dat ik morgen Dell België maar eens moet bellen met de vraag hoe het zit met evt garantiegevalletjes enzo. En of er ook een Qwerty-toetsenbord leverbaar is..
En wat denk je? Gewoon reclame maken voor het Full HD-scherm hè..

En toch.. ik zit nu op de Dell Studio 15 van mijn vriendin, en ik vraag me af of ik echt wel HD nodig heb.
Ik zit voornamelijk wat op internet en zal af en toe wel een leuk spel willen spelen.
Baal er nog steeds van dat ze in België zoveel goedkoper zijn. Zijn er hier meer NL-ers die er een in België hebben besteld?
Misschien dat ik morgen Dell België maar eens moet bellen met de vraag hoe het zit met evt garantiegevalletjes enzo. En of er ook een Qwerty-toetsenbord leverbaar is..
[ Voor 62% gewijzigd door jk1982 op 05-12-2010 17:13 ]
belgie goedkoper? volgens mij niet hoor, de prijzen liggen 10% hoger:
be: http://www1.euro.dell.com...15&s=dhs&cs=bedhs1&~ck=mn
nl: http://www1.euro.dell.com...15&s=dhs&cs=nldhs1&~ck=mn
Het Full HD scherm heeft niet alleen een (veel) hogere resolutie, maar het is ook nog eens van de beste laptopschermen op de markt qua kleurweergave.jk1982 schreef op zondag 05 december 2010 @ 17:09:
Geweldig.. Zit ik net even tv te kijken, komt er een reclame van Dell voorbij.
En wat denk je? Gewoon reclame maken voor het Full HD-scherm hè..![]()
Zo'n reclame stemt mij in ieder geval hoopvol dat het Full HD scherm weer terug komt als configuratie optie..
Ah, is die EPP aanbieding voorbij? Daar ging ik nl. een beetje vanuit..Anoniem: 303530 schreef op zondag 05 december 2010 @ 17:15:
belgie goedkoper? volgens mij niet hoor, de prijzen liggen 10% hoger:
Tsja, dat moet haast wel.. Heb hem net voor het eerst gezien. Viel me natuurlijk meteen op, gezien de ervaringen in dit topic van de laatste dagenPatrickH89 schreef op zondag 05 december 2010 @ 17:16:
[...]
Het Full HD scherm heeft niet alleen een (veel) hogere resolutie, maar het is ook nog eens van de beste laptopschermen op de markt qua kleurweergave.
Zo'n reclame stemt mij in ieder geval hoopvol dat het Full HD scherm weer terug komt als configuratie optie..
Ik heb de afgelopen 2 weken maar erg weinig tijd gehad om naar m'n nieuwe speeltje te kijken, maar vandaag maar eens wat installaties gedaan. De meegeleverde windows install staat op 1 partitie en er zijn redelijk wat bijgeleverde programma's.
Maar goed, windows dvd erin en opnieuw formatteren die handel. De meegeleverde driver cd was eigenlijk alleen handig voor een netwerk driver. Verder is het maar een onding. Heb dus ook meteen maar alles via dell support gedownload. Is wel een hele berg, maar het is goed te vinden allemaal. Geen problemen eigenlijk.
Ik wil een dual boot met Ubuntu 10.10, dus daar maar een live cd voor gedownload. Wat partities aanmaken (ook hier maar een aparte partitie voor de data
) en de installatie is verder niet veel bijzonders. Na de installatie wordt er gevraagd om nvidia drivers te installeren. Klinkt goed, maar na een herstart start de grafische schil niet meer op
. Met wat gedoe in recovery mode en zo heb ik de instellingen voor x weer op de default gekregen en had ik weer beeld. Ik heb het nog niet verder uitgezocht en heb de nvidia drivers maar weer verwijderd. In principe heb ik in ubuntu ook geen geweldige graphics nodig. Hij pakt nu gewoon de intel graphics lijkt me. Touchpad als muis doet het goed genoeg, scrollen, tappen, etc, doet het in ieder geval. De knoppen voor de helderheid van het scherm en de wireless verbindingen lijken het wel te doen, maar bij de helderheid lijk ik niet helemaal omhoog of omlaag te kunnen gaan. Bij het dichtklappen van het scherm, wat tot hibernate/slaapstand zou moeten leiden, leek ie in plaats daarvan op standby te gaan.
In het algemeen vind ik het toetsenbord wel ok. Voelt degelijk aan en typt wel lekker. De touchpad is niet de fijnste die ik ooit heb gehad, maar het voldoet. Het geluid is voor een notebook wel erg mooi. De zaken die ik nu heb gedaan (installaties voornamelijk...) kun je uiteraard lekker soepel doen met deze machine. De batterij heb ik nog niet echt goed kunnen testen. Hij loopt nu op de accu en hij zegt nog 2 uur resterend op 41%, maar dit lijkt me wat optimistisch. Oh en het scherm is natuurlijk toch wel erg mooi
Zelf heb ik absoluut geen last van kleine letters of zo, maar ik heb dan ook goede ogen en ben wel wat gewend wat dit betreft.
Later mogelijk nog meer. Ik heb het idee dat de ubuntu install nog wel voor wat hoofdbrekens gaat zorgen, maar voorlopig kan ik in ieder geval in beide omgevingen doen wat ik wil.
Het gaat hier overigens om een core i5 560, 4gb, 320gb, 420m, 6cell, fullhd.
Ook nog maar even de prestatie index laten berekenen:
Processor: 6,9
RAM: 5,9
Grafisch: 4,4
Spellen/3D: 6,5
Harde schijf: 5,9
Uiteraard komt die 4,4 door de intel graphics. Ik neem aan dat als hier de nvidia graphics zouden zijn gebruikt je ook minstens een 5,9 zou hebben gehad, dus ik vind dat de score een 5,9 is
Maar goed, windows dvd erin en opnieuw formatteren die handel. De meegeleverde driver cd was eigenlijk alleen handig voor een netwerk driver. Verder is het maar een onding. Heb dus ook meteen maar alles via dell support gedownload. Is wel een hele berg, maar het is goed te vinden allemaal. Geen problemen eigenlijk.
Ik wil een dual boot met Ubuntu 10.10, dus daar maar een live cd voor gedownload. Wat partities aanmaken (ook hier maar een aparte partitie voor de data
In het algemeen vind ik het toetsenbord wel ok. Voelt degelijk aan en typt wel lekker. De touchpad is niet de fijnste die ik ooit heb gehad, maar het voldoet. Het geluid is voor een notebook wel erg mooi. De zaken die ik nu heb gedaan (installaties voornamelijk...) kun je uiteraard lekker soepel doen met deze machine. De batterij heb ik nog niet echt goed kunnen testen. Hij loopt nu op de accu en hij zegt nog 2 uur resterend op 41%, maar dit lijkt me wat optimistisch. Oh en het scherm is natuurlijk toch wel erg mooi
Later mogelijk nog meer. Ik heb het idee dat de ubuntu install nog wel voor wat hoofdbrekens gaat zorgen, maar voorlopig kan ik in ieder geval in beide omgevingen doen wat ik wil.
Het gaat hier overigens om een core i5 560, 4gb, 320gb, 420m, 6cell, fullhd.
Ook nog maar even de prestatie index laten berekenen:
Processor: 6,9
RAM: 5,9
Grafisch: 4,4
Spellen/3D: 6,5
Harde schijf: 5,9
Uiteraard komt die 4,4 door de intel graphics. Ik neem aan dat als hier de nvidia graphics zouden zijn gebruikt je ook minstens een 5,9 zou hebben gehad, dus ik vind dat de score een 5,9 is
[ Voor 6% gewijzigd door IntToStr op 05-12-2010 20:22 . Reden: prestatie index windows ]
Om je helderheid te fixen. > http://ubuntu-ky.ubuntuforums.org/showthread.php?t=1636959IntToStr schreef op zondag 05 december 2010 @ 19:57:
De knoppen voor de helderheid van het scherm en de wireless verbindingen lijken het wel te doen, maar bij de helderheid lijk ik niet helemaal omhoog of omlaag te kunnen gaan.
edit* "There's just a minor side effect when I lower the brightness: the screen 'flashes' at full brightness before being setted to the good level. Don't know if you reproduce it too."
Dit heb ik ook voor, maar daar kan ik wel mee leven.
Dat de webcam niet werkt vind ik wel vervelender.
Eum misschien een domme vraag, maar hoe scrol je met dit touch pad

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 193915 op 05-12-2010 21:32 ]
in windows? gewoon met je vinger aan de rechterkant, je kan van alles instellen in de drivers ('mouse' intikken in het startmenu, voor degenen onder ons met een engelse windows)Anoniem: 193915 schreef op zondag 05 december 2010 @ 21:30:
[...]
in linux? vast met een of andere package, maar ik ben niet zo'n linux guru.
edit: en we gaan hier verder:
[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 2
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 05-12-2010 22:09 ]
Met multitouch (2 vingers) kun je scrollen net als bij een macbook.Anoniem: 193915 schreef op zondag 05 december 2010 @ 21:30:
[...]
Deze gaat op slot, jullie mogen hier verder: [Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 2
Dit topic is gesloten.